Grote Segway elektrische scooter topic

Pagina: 1 ... 25 ... 37 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbit88
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 28-07-2023
Goedenavond mensen,

Weet iemand hier wat de juiste maat is van een B110S achterband? Mijn band is lek en zou graag een Citygrip 2 willen bestellen, maar ik zie overal andere cijfers voorbij komen.

In de handleiding staat dit:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hg9idon2ndvJjgzFV1GgRLrZ_as=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ALuHRi35tXqRIGCJki7C1zQD.jpg?f=fotoalbum_large

Terwijl op de website dit staat:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lMehVUowL8cQCkOKJVL3xBzXWdY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kwz0YP7ypdDwHrC5uLnxyeQ5.jpg?f=fotoalbum_large

Zou iemand een link kunnen plaatsen naar de juiste Citygrip maat? Alvast vriendelijk bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drannelf
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12-07 18:52
Datax schreef op zondag 21 mei 2023 @ 09:23:
[...]

Bij mij is het eerste scherm ook gebarsten en onder garantie vervangen door de dealer. Bij het tweede scherm van een ander merk brak na 3 maanden een van de stangen bij het schroefdraad, ook deze is netjes vervangen onder garantie. Nu maar hopen dat het allemaal een beetje heel blijft. Het heeft dus zeker zin om even langs de dealer te gaan.
Hoera, ik heb een nieuw scherm! Dank voor het advies :)

NOM woning - 6830 Wp - Daikin 2E200AV3 WPB - Daikin Ururu Sarara 3,5kW - dakisolatie Rd >6 - bodemisolatie Rd 5,88 - HR++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joram22
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 05-10-2024
Nibbit88 schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 18:50:

Weet iemand hier wat de juiste maat is van een B110S achterband? Mijn band is lek en zou graag een Citygrip 2 willen bestellen, maar ik zie overal andere cijfers voorbij komen.

Zou iemand een link kunnen plaatsen naar de juiste Citygrip maat? Alvast vriendelijk bedankt.
Kijk sowieso altijd ook wat er op je band zelf staat mbt de maat. Maar ga je de band en ventiel er dan zelf opzetten? Dus luchtdicht aan het wiel lijmen? Zo nee, ga gewoon naar de zaak waar je dit wil laten doen. Bijna overal heb je de keuze om citygrips er op te laten zetten. Een van de meest verkochte scooterbanden. Ze zien daar zo welke je moet hebben, en als ze deze niet in huis hebben weten ze welke ze moeten bestellen.

[ Voor 4% gewijzigd door Joram22 op 17-06-2023 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berchtold
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 02:34
SocramZ schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 13:49:
Hello,

I did some summer range testing this past days. See below.
I mostly use the scooter for my commute (18km) so it is easy to get some consistent data.
The route I take only has 3 stops lights and 3-4 roundabout. So consider this data usefull for extra urban trips.

I did test for mode 2 and mode 3. In the tables you see how the max speed is affected as the battery capacity lowers (in mode 3).

I did not drain the batteries completely. I think, based on the projections that I could have squeezed extra 5-8km in mode 2 and maybe 2-3km on mode 3 before reaching 5% capacity.

[Afbeelding]
damn. I only can reach 70km if I'm lucky on mode 3. full regen. pirelli summer tires.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-07 17:27
Meende dat regen enkel werkte bij minder dan 80% accu lading? Tenminste dat las ik nu bij het doornemen van de app en instellingen.

Mijn 125s vandaag opgehaald..
Trekt goed op. Maar wel hoogte slag in de achterband... Dus even mee terug..of niet goed gecentreerd op de velg,of een platte kant van stilstaan of transport...

Ach ja... Anders meteen citty grip erop, als niet naar mijn zin te krijgen is...

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nibbit88
  • Laatst online: 28-07-2023
Joram22 schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 21:51:
[...]

Kijk sowieso altijd ook wat er op je band zelf staat mbt de maat. Maar ga je de band en ventiel er dan zelf opzetten? Dus luchtdicht aan het wiel lijmen? Zo nee, ga gewoon naar de zaak waar je dit wil laten doen. Bijna overal heb je de keuze om citygrips er op te laten zetten. Een van de meest verkochte scooterbanden. Ze zien daar zo welke je moet hebben, en als ze deze niet in huis hebben weten ze welke ze moeten bestellen.
Ben totaal niet handig, dus ik was niet van plan het er zelf op te zetten. Was meer een idee om ze naar de dealer te brengen en ze het erop te laten zetten. Maar gezien hij me altijd zooi uit China aansmeert, wilde ik voor de banden zeker weten dat het goed spul was. Maar ik ga er maandag wel even heen en zal benadrukken dat ik de Citygrip wil. Thanks voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxlan
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 30-07-2023
-

[ Voor 100% gewijzigd door Maxlan op 18-06-2023 13:54 . Reden: Probleem opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joram22
Nibbit88 schreef op zondag 18 juni 2023 @ 07:31:
[...]

Ben totaal niet handig, dus ik was niet van plan het er zelf op te zetten. Was meer een idee om ze naar de dealer te brengen en ze het erop te laten zetten. Maar gezien hij me altijd zooi uit China aansmeert, wilde ik voor de banden zeker weten dat het goed spul was. Maar ik ga er maandag wel even heen en zal benadrukken dat ik de Citygrip wil. Thanks voor je reactie.
Aha begrijpelijk. PS zorg er in ieder geval voor dat de nieuwe achterband niet kleiner is mbt omtrek dan de originele. Dit om te voorkomen dat je snelheid (iets) omlaag gaat. Liever nog een iets grotere band dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux89
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22:09
SocramZ schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 13:49:
Hello,

I did some summer range testing this past days. See below.
I mostly use the scooter for my commute (18km) so it is easy to get some consistent data.
The route I take only has 3 stops lights and 3-4 roundabout. So consider this data usefull for extra urban trips.

I did test for mode 2 and mode 3. In the tables you see how the max speed is affected as the battery capacity lowers (in mode 3).

I did not drain the batteries completely. I think, based on the projections that I could have squeezed extra 5-8km in mode 2 and maybe 2-3km on mode 3 before reaching 5% capacity.

[Afbeelding]
Which scooter version did you run the test with? E110S, E110SE or E125S?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PsYgHo
Pollux89 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 10:05:
[...]

Which scooter version did you run the test with? E110S, E110SE or E125S?
125s as I can see above the graph. ;)

In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patoer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-03 12:17
killerbee1958 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 15:56:
[...]

Heb inderdaad de 5.4.2 versie geinstalleerd staan.
Als ik naar google play ga dan zie ik wel onder de app staan dat de 6.0 versie er is in de store maar ik krijg geen mogelijkheid om mijn app te updaten.

Versie info daaronder zegt ook gewoon dat de huidige versie nog 5.4.2 is.

Lijkt alsof de update op de een of andere manier niet gepushed wordt onder android.
En ik wil ook niet de app verwijderen en later weer installeren omdat ik bang ben dat de koppeling dan weg is.
Nou, de app opnieuw installeren en weer koppelen is een fluitje van een cent. Dit gaat haast vanzelf als je de bluetooth aanzet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-07 09:40
Patoer schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 13:11:
[...]

Nou, de app opnieuw installeren en weer koppelen is een fluitje van een cent. Dit gaat haast vanzelf als je de bluetooth aanzet. :)
Klopt hoor. Heb inmiddels ook zonder problemen geupdate.
Moest alleen wel even de accu loskoppelen/aankoppelen om alle functies te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metromana
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 26-10-2023
Joram22 schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 00:36:
[...]

Alleen in de app ? Of ook op het dashboard? (De app gebruik ik namenlijk allang niet meer. Merkte dat die geen meerwaarde geeft. Een scooter is voor mij om op te rijden;)
Dashboard ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
Wat is daar aan veranderd dan? Ik heb de scooter al met de nieuwste firmware gekregen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joram22
Aha ik zie het. Inderdaad paar honderd kilometer er bij. Nou ja , eigenlijk voor mij volkomen onbelangrijk wat de km stand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojano
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 05-12-2024
Ik denk erover om de segway b110s te gaan kopen maar ik vraag me af of ik er een ander zadel op kan zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestroms93
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 06-07-2023
Ik heb mijn E110S sinds afgelopen vrijdag. Hij gaf net terwijl ik wegreed van mijn werk een witte moersleutel icoon aan met 35 erop. Wat betekent dit? Wat is handig om te doen? Na 2x de accu te ontkoppelen is het wel opgelost.

Alvast bedankt voor de reacties.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• killerbee1958
Bestroms93 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 18:06:
Ik heb mijn E110S sinds afgelopen vrijdag. Hij gaf net terwijl ik wegreed van mijn werk een witte moersleutel icoon aan met 35 erop. Wat betekent dit? Wat is handig om te doen? Na 2x de accu te ontkoppelen is het wel opgelost.

Alvast bedankt voor de reacties.
Welkom in de club van gelukkige Segway bezitters.
Als Segway bezitter is de code 35 een van de vele priviliges die je geniet.
Deze code komt te pas en te onpas zo nu dan op en de enige oplossing is:

Accu's loshalen en na minimaal 1 minuut, weer aansluiten

Als je op code 35 in het forum gezocht had, had je hierover al vele tips kunnen lezen.

(bv er is nog een tip hierboven voor een ECU reset, maar ook die hielp bij mij niet)
Ook een tip over volgorde van aan/loskoppelen van lader.

Veel plezier met het teruglezen van alle reeds beschikbare kennis over de best vaak voorkomende code 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-07 11:56

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik heb een misschien domme vraag, maar kan het niet met zekerheid vinden; Ik lees verhalen over een keycard bij bepaalde modellen van Segway. Ik kan mij niet herinneren dat deze bij mijn E125 geleverd was met de aankoop. Kan iemand bevestigen welke modellen een keycard zouden moeten hebben en hoe dat eruit ziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-07 16:37
n00bs schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 14:01:
Ik heb een misschien domme vraag, maar kan het niet met zekerheid vinden; Ik lees verhalen over een keycard bij bepaalde modellen van Segway. Ik kan mij niet herinneren dat deze bij mijn E125 geleverd was met de aankoop. Kan iemand bevestigen welke modellen een keycard zouden moeten hebben en hoe dat eruit ziet.
In NLD, DUI en UK met zekerheid niet. Volgensmij nergens in Europa overigens, maar dat wweet ik niet zeker. De E300SE in Frankrijk heeft iig ook geen keycard. Dit lijkt meer in BRIC(omliggende) landen te zijn.

(voor de duidelijkheid, ik heb het over (motor)scooters, van de elektrische stepjes heb ik geen verstand)

[ Voor 8% gewijzigd door greg-a op 27-06-2023 14:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wowgrunn
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-07 13:16
n00bs schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 14:01:
De B110S heeft volgens mij als enige brommer/scooter een keycard, en sommige stepjes zover als ik weet.

[ Voor 3% gewijzigd door wowgrunn op 27-06-2023 15:51 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik heb bij toeval een UK parts webshop gevonden voor Segway scooters:
E110: https://www.dualways.com/spare-scategories_1644_segway-e110s
E125: https://www.dualways.com/...e125s-scooter-spare-parts

Het fijne hiervan is dat er ook technische tekeningen aanwezig zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door n00bs op 28-06-2023 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen hoogveld
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 03-07-2023
Woeker prijzen op herstellingen in garage..

Kunnen we de remmen zelf onderhouden, herstellen?

Iemand een video, handleiding, tips,...

Mijn piepen, denk dat ze ergens raken.

Alvast bedankt ✌️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blerry
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:12
Iemand nog een tip voor een goede goedkope verzekering kom er net achter dat bepaalde verzekeraars geen segway accepteren:

Sorry! Dit merk brommer verzekeren we niet.

Zat altijd bij de ANWB maar die zijn gewoon 10 euro duurder per maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-07 12:25
blerry schreef op maandag 3 juli 2023 @ 14:57:
Iemand nog een tip voor een goede goedkope verzekering kom er net achter dat bepaalde verzekeraars geen segway accepteren:

Ik zit bij Unive

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
Univé of nh1816

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berchtold
ik zit ook bij Unive voor mijn e125s. voor nu wel prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23:55
Ik zat bij centraal beheer, maar die vroegen een veelvoud van wat univé vraagt.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sanderdelfos
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 16-07 09:15
Een waarschuwing voor ieder: ik kwam er gisteren achter dat de stroomkabel naar het achterwiel enige tijd tegen de band aan heeft gelopen. Nog geen storingen, maar de kabel moet wel vervangen worden, ik kan de metalen kern zien zitten. Voor nu even met wat tiewraps meer marge gegeven.
Ik lig er verder ook niet wakker van, het zal vervangen worden onder het onderhoudsabonnement wat ik afneem. Maar wellicht verstandig om even bij je eigen achterband te spieken of alles nog in orde is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c2H4pc1DGyUquKPLGDiPSE517Ok=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/37uTWKmH6VF1Y2cDOoINx59p.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joram22
sanderdelfos schreef op maandag 3 juli 2023 @ 18:47:
Een waarschuwing voor ieder: ik kwam er gisteren achter dat de stroomkabel naar het achterwiel enige tijd tegen de band aan heeft gelopen. Nog geen storingen, maar de kabel moet wel vervangen worden, ik kan de metalen kern zien zitten. Voor nu even met wat tiewraps meer marge gegeven.
Ik lig er verder ook niet wakker van, het zal vervangen worden onder het onderhoudsabonnement wat ik afneem. Maar wellicht verstandig om even bij je eigen achterband te spieken of alles nog in orde is.

[Afbeelding]
Waarom een onderhoudsabonnement? Dit valt gewoon onder garantie. Onderhoud aan een electrische scooter? Nergens voor nodig. Weggegooid geld. Er is niets te onderhouden behalve remmen en misschien een versleten bamd. Dat kun je zelf ook signaleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joram22
Jeroen hoogveld schreef op maandag 3 juli 2023 @ 09:45:
Woeker prijzen op herstellingen in garage..

Kunnen we de remmen zelf onderhouden, herstellen?

Iemand een video, handleiding, tips,...

Mijn piepen, denk dat ze ergens raken.

Alvast bedankt ✌️
Ja dat kan. Piepende remmen komt vaak voor. Vaak komt dat piepen van niet goed inremmen. Bijna nooit van iets raken. Maar google gewoon eerst even. Remblokjes vervangen of opschuren helpt. En mocht je het willen laten doen, laat je niet afzetten. Remblokjes kosten nog geen 15 euro. Er op zetten bij elkaar 10 minuten of minder. Daarna dus wel weer goed inremmen. Ps versleten zijn ze nog lang niet na een paar duizend kilometer.

[ Voor 4% gewijzigd door Joram22 op 03-07-2023 20:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sanderdelfos
Joram22 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 20:07:
[...]

Waarom een onderhoudsabonnement? Dit valt gewoon onder garantie. Onderhoud aan een electrische scooter? Nergens voor nodig. Weggegooid geld. Er is niets te onderhouden behalve remmen en misschien een versleten bamd. Dat kun je zelf ook signaleren.
Omdat het belangrijk is dat ik betrouwbaar vervoer heb, ik maak er veel km's mee. Hij tikt inmiddels al de 9000 aan. Grote voordeel is dat alle reparaties en onderhoud gratis aan huis gedaan worden of de scooter opgehaald wordt. Stukje zekerheid zonder verborgen kosten. Grote kans dat je inderdaad goedkoper uit bent als je alles los doet. Het was niet als financieel advies bedoeld, enkel een goedbedoelde waarschuwing voor een potentieel defect. Je kan er beter vroeg (/eerder dan mij) bij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVliegNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-06 21:00
Wat zijn jullie winter kleding / accessoires?
Ik zit te denken aan een skipak en een bivakmuts die ver doorloopt tot over de schouders onder de helm..

Voor de rest nog tips en tricks? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joram22
sanderdelfos schreef op maandag 3 juli 2023 @ 20:21:
[...]

Omdat het belangrijk is dat ik betrouwbaar vervoer heb, ik maak er veel km's mee. Hij tikt inmiddels al de 9000 aan. Grote voordeel is dat alle reparaties en onderhoud gratis aan huis gedaan worden of de scooter opgehaald wordt. Stukje zekerheid zonder verborgen kosten. Grote kans dat je inderdaad goedkoper uit bent als je alles los doet. Het was niet als financieel advies bedoeld, enkel een goedbedoelde waarschuwing voor een potentieel defect. Je kan er beter vroeg (/eerder dan mij) bij zijn.
Ok ik begrijp je motivatie. Maar ben wel benieuwd wat er dan zoal geraparareert is in die 9000 km.
Maar ieder geval zeker bedankt voor de waarschuwing mbt de kabel. Dan kan iedereen daar op gaan letten.

[ Voor 7% gewijzigd door Joram22 op 03-07-2023 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lost95
SuperVliegNL schreef op maandag 3 juli 2023 @ 20:59:
Ik zit te denken aan een skipak en een bivakmuts die ver doorloopt tot over de schouders onder de helm..

Na eerste winter ben ik toch overstag gegaan en beenkleed aangeschaft. Verder heb ik goede waterdichte jas. Elektrisch verwarmde handschoenen. En voor de hele koude dagen (onder vriespunt) een bivakmuts/skimuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lost95
Joram22 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 22:14:
[...]

Ok ik begrijp je motivatie. Maar ben wel benieuwd wat er dan zoal geraparareert is in die 9000 km.
Maar ieder geval zeker bedankt voor de waarschuwing mbt de kabel. Dan kan iedereen daar op gaan letten.
Inderdaad, zit ook op 9000 km en heb zelf schroefjes aangedraaid, heb ik geen dealer voor nodig. Maar ik ga binnenkort wel de banden laten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdelfos
Joram22 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 22:14:
[...]

Valt ook wel mee hoor. Uit mijn hoofd het volgende:
- Nieuwe michelin banden voor en achter
- Remschakelaar achter vervangen
- Stuur afgesteld (na val)
- 1000, 3000, 6000km 'beurt' (waarbij niets vervangen is naar mijn weten)

Zoals ik al zei, het is meer voor mijn 'peace of mind'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
sanderdelfos schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 08:22:
[...]

Waren de nieuwe banden ook "gratis" met zo'n abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
SuperVliegNL schreef op maandag 3 juli 2023 @ 20:59:

Beenkleed (ook handig met dit weer), handmoffen met eventueel handschoenen aan, goede winddichte jas. Heb vaak ook nog een sjaal om. Bivakmuts nooit overwogen (mag je dat uberhaupt aan?) Nooit erg last gehad van de kou in het gezicht, wellicht dat dit ook komt door het windscherm.

Qua beenkleed is Tucano zo'n beetje de standaard. Eventueel zou je daar ook nog een verwarmingselement voor je bovenbeen in kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
lost95 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 22:33:
[...]

Na eerste winter ben ik toch overstag gegaan en beenkleed aangeschaft. Verder heb ik goede waterdichte jas. Elektrisch verwarmde handschoenen. En voor de hele koude dagen (onder vriespunt) een bivakmuts/skimuts.
Welke verwarmde handschoenen heb je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanderdelfos
greg-a schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 10:08:
[...]

Waren de nieuwe banden ook "gratis" met zo'n abonnement?
Ja banden zijn inbrepen, zowel materiaal als arbeid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdelfos
greg-a schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 10:11:
[...]

Als aanvulling hierop, ik heb op amazon vorig jaar ook verwarmde handschoenen gekocht, scheelt heel veel! Zeker als je snel koude handjes hebt zoals ik :). Nadeel is alleen dat ze niet goed waterdicht en winddicht zijn, dus niet voor alle omstandigheden handig.
Ik overweeg voor aankomende winter om de Koso X-claws clip-on te kopen. Handvatverwarming op usb. Met beetje geluk werkt het direct op de usb aansluiting, anders met een losse powerbank. Dat in combinatie met mijn betere motorhandschoenen die wel wind/waterdicht zijn lijkt mij wel voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lost95
greg-a schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 10:11:
[...]

Ik heb deze. Maar niet helemaal tevreden. Zijn niet waterdicht, en batterij gaat niet superlang mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwekke-boom
  • Laatst online: 05-07 20:57
sanderdelfos schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 12:54:
[...]

Als aanvulling hierop, ik heb op amazon vorig jaar ook verwarmde handschoenen gekocht, scheelt heel veel! Zeker als je snel koude handjes hebt zoals ik :). Nadeel is alleen dat ze niet goed waterdicht en winddicht zijn, dus niet voor alle omstandigheden handig.
Ik overweeg voor aankomende winter om de Koso X-claws clip-on te kopen. Handvatverwarming op usb. Met beetje geluk werkt het direct op de usb aansluiting, anders met een losse powerbank. Dat in combinatie met mijn betere motorhandschoenen die wel wind/waterdicht zijn lijkt mij wel voldoende.
Iemand enig idee hoeveel amp er uit de usb aansluiting van de Segway komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berchtold
Kwekke-boom schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 12:34:
[...]

Iemand enig idee hoeveel amp er uit de usb aansluiting van de Segway komt?
Ik neem aan volgens de usb2 standaard. 0.5A. Niet getest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SocramZ
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08-04 09:12
berchtold schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 12:42:
[...]

Ik neem aan volgens de usb2 standaard. 0.5A. Niet getest
USB2 hosts (like a pc) go up to 0.5A, but chargers generally go up to 2.1A

I've used the usb in the scooter to "charge" my S21 ultra while driving and using navigation. While it didn't really charge it, it prevented the battery percentage from droping

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdelfos
SocramZ schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 17:42:
[...]

USB2 hosts (like a pc) go up to 0.5A, but chargers generally go up to 2.1A

I've used the usb in the scooter to "charge" my S21 ultra while driving and using navigation. While it didn't really charge it, it prevented the battery percentage from droping
Niet genoeg voor handvatverwarming dus. Powerbank it is :)
Die zijn gelukkig vanaf 20 euro al wel te vinden tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

[Afbeelding]
Welke kabel is dit, heb je een betere overzichtsfoto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdelfos
n00bs schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 18:22:
[...]

Welke kabel is dit, heb je een betere overzichtsfoto?
Nee heb ik niet nu, maar is niet moeilijk te vinden. Dikke oranje kabel, gaat aan de rechterkant in het midden van het achterwiel naar de motor. Bij E125s trouwens, maar ik denk zelfde bij E110s(e).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23:55
Ja die zit er bij de E110SE ook. Ik heb gisteren naar aanleiding van je post bij die van mij gecontroleerd. Maar als die kabel goed zit dan zie je hem ook niet, ik moest voelen en toen vond ik hem.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 12:03
sanderdelfos schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 08:22:
[...]

Ik snap dat het een peace of mind is, maar een auto krijgt ook vaak pas om de 15.000 km een beurt en heeft slechts een jaarlijkse check-up. Ik zit momenteel op 8800 km zonder onderhoud en ik zie ook nog absoluut geen rede om hem weg te brengen.

Mijn insteek van een elektrische scooter is ook om vooral goedkoper te zijn dan een auto, maar als ik elke 2000 km weer langs de dealer mag rijden voor een boutjes aandraaimoment valt het voordeel wel weer een beetje weg.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joram22

[Afbeelding]
Ik heb even gekeken hoe de kabel loopt. Die hoort ver van de band te lopen geklemd in de plastic kap van de achtervork. Zit goed vast. Ik heb het vermoeden dat de kabel niet goed is teruggezet bij verwisselen van de band. Dan moet het wiel immers los en dien je de kabel weer goed terug te plaatsen. Kan uiteraard ook een fout zijn bij de montage in de fabriek. Maar dit laatste lijkt mij minder voor de hand liggend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiend
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-05 15:15
Heb dus een Segway E125S besteld. Staat ondertussen al paar dagen kant-en-klaar bij de dealer, maar die kan 'm nog niet uitleveren. De reden: Segway zou het kenteken moeten aanvragen en zijn daar erg traag mee.

Is dit echt zo? Ik heb nog nooit een scooter gekocht. Het lijkt mij logischer dat een dealer een kenteken aanvraagt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Joram22 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 19:13:
[...]

Ik heb even gekeken hoe de kabel loopt. Die hoort ver van de band te lopen geklemd in de plastic kap van de achtervork. Zit goed vast. Ik heb het vermoeden dat de kabel niet goed is teruggezet bij verwisselen van de band. Dan moet het wiel immers los en dien je de kabel weer goed terug te plaatsen. Kan uiteraard ook een fout zijn bij de montage in de fabriek. Maar dit laatste lijkt mij minder voor de hand liggend.
Ik heb mijn E125s ook gecontroleerd, onmogelijk dat die kabel uit zichzelf tegen de band loopt. Hij zit achter een stalen beugel. Dus tenzij de lasnaad daarvan het begeeft, zou het in theorie mogelijk zijn. Maar ik vermoed idd een fout van de winkel indien het achterwiel eraf is geweest! ik zou dit zeker dan ook aandragen voor korting op de reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdelfos
n00bs schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 08:57:
[...]

Ik heb mijn E125s ook gecontroleerd, onmogelijk dat die kabel uit zichzelf tegen de band loopt. Hij zit achter een stalen beugel. Dus tenzij de lasnaad daarvan het begeeft, zou het in theorie mogelijk zijn. Maar ik vermoed idd een fout van de winkel indien het achterwiel eraf is geweest! ik zou dit zeker dan ook aandragen voor korting op de reparatie.
Thanks, ik zal inderdaad vermelden dat hij ondeugdelijk terug gemonteerd is na band vervangen. Reparatie is hoe dan ook gratis voor mij, maar ik wil geen herhaling natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maandag1987
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:47
We hadden een barst in ons originele Segway windscherm. Deze is kosteloos vervangen door de winkel onder de garantie van Segway. Ze gaven aan dat dit een verbeterde versie betrof. Ik betwijfel dit omdat ik hier nergens iets over kan vinden en een andere winkel aangaf dat de schermen zijn teruggeroepen en er tot op heden nog geen nieuwe, verbeterde versie is. Iemand hier die er iets van weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk04
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 06-11-2023
Maandag1987 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 17:20:
We hadden een barst in ons originele Segway windscherm. Deze is kosteloos vervangen door de winkel onder de garantie van Segway. Ze gaven aan dat dit een verbeterde versie betrof. Ik betwijfel dit omdat ik hier nergens iets over kan vinden en een andere winkel aangaf dat de schermen zijn teruggeroepen en er tot op heden nog geen nieuwe, verbeterde versie is. Iemand hier die er iets van weet?
Weet er niks van.
Ben nogsteeds tevreden met het segway scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
Maandag1987 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 17:20:
Thanks hiervoor. Ik heb helaas ook een barst/ scheur in het scherm. Ga even met dealer bespreken of dit onder garantie vervangen kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
Hier code 35 voor het eerst. Bij 216km op de klok. Bij 16% accu.
Bij verplaatsen uit de schuur voor opladen. 5min de stekkers los , en probleem was weg…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpeters74
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 09-07-2023
Sinds ongeveer een weekje is mijn gsm al meerdere keren de koppeling met mijn E125S kwijt. Ik ben dus nog wel ingelogd met mijn account alleen locatie en bediening op afstand niet mogelijk. Ik moet het apparaat weer zoeken waarbij koppelen niet lukt. Na een tijdje is de koppeling wel weer zichtbaar. '. Ik heb het vermoeden dat dit met een fout in de laatste update heeft te maken. Zijn er meer mensen met dit probleem?

Daarnaast staat op mijn 'ik' scherm bovenin 'aanmelden binnen 3 dagen. Is me nog nooit eerder opgevallen. ik weet niet of het een met het ander te maken heeft. Weet iemand wat ik daarmee moet/kan?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZObeYplxqUJKLiIy4DU6T2yLpdY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AATEVZPZiaIYFr4alg0a0BCq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAwesome
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13-10-2024
mpeters74 schreef op zondag 9 juli 2023 @ 09:33:
Sinds ongeveer een weekje is mijn gsm al meerdere keren de koppeling met mijn E125S kwijt. Ik ben dus nog wel ingelogd met mijn account alleen locatie en bediening op afstand niet mogelijk. Ik moet het apparaat weer zoeken waarbij koppelen niet lukt. Na een tijdje is de koppeling wel weer zichtbaar. '. Ik heb het vermoeden dat dit met een fout in de laatste update heeft te maken. Zijn er meer mensen met dit probleem?

Daarnaast staat op mijn 'ik' scherm bovenin 'aanmelden binnen 3 dagen. Is me nog nooit eerder opgevallen. ik weet niet of het een met het ander te maken heeft. Weet iemand wat ik daarmee moet/kan?
[Afbeelding]
Het inloggen is niks waar je je druk om hoeft te maken. Dit is iets wat met coins verdienen te maken had. Dit is alleen voor de Aziatische markt beschikbaar.
Dus dat inloggen is nergens goed voor en heeft niks te maken met de koppeling van je scooter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teo232
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04-06 08:39
pitbullgio schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 13:01:
[...]

Woow ziet er wel vetjes uit wel allemaal mooi aan de prijs.
Ik heb vooral budget versies non moto gerief en zoek nog wat budget versies.
Heb zelf winterfietshandschoenen gekocht van de decathlon.Hetzelfde beenkleed dit is wel een must volgens mij. Een regatta regenjasje wel redelijk licht wel zeer waterafstotend en quasi winddicht, waarschijnlijk nog een fleece kopen zodat ik de winterperiode doorkom. Heb ook een cheape jethelm van de lidl, ik zou nog iets moeten hebben om rond mijn nek mond te bedekken maar geen bivakding dan is mijn haar helemaal nor de vaantjes.

Speedupgrade is uitgevoerd en heeft me 49euro gekost gemeten gps snelheid is 48,8 met daarvoor max 44,1 dus een 10 percent winst, ipv een 49km ongeveer zou ik nu nog een 42 ongeveer doen.Bijna 700km op naar de 1000. Heb de e110s 45km/u versie Grtz
Waar heb je speedupgrade gedaan voor 49 euro? Ergens las ik zelfs voor 30 euro? Heeft iemand adres voor goedkoop speedupgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berchtold
best wel belachelijk eigenlijk dat zo'n update zoveel kost. is gewoon een kwestie van een bluetooth code sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
Ik heb de melding zelf maar twee keer gehad in dik 2 jaar (even afkloppen). Maar hopelijk heeft iedereen door deze update nog minder vaak last van een Error 35 melding.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qy8jsuAALxmaEwWShE03R7NjYxI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/09Tb3wJxAeWrVLcqIorJggoR.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
greg-a schreef op maandag 10 juli 2023 @ 06:51:
Ik heb de melding zelf maar twee keer gehad in dik 2 jaar (even afkloppen). Maar hopelijk heeft iedereen door deze update nog minder vaak last van een Error 35 melding.

[Afbeelding]
Wat raar. Ik heb dashboard firmware 3.6.3 maar bij controle firmware geeft hij aan dat alles up to date is.
Kan je deze nog niet via de automatische firmware update laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

greg-a schreef op maandag 10 juli 2023 @ 06:51:

[Afbeelding]
Voor de centrale besturing schijnt er ook een versie 1.39 uit te zijn ter preventie van error 35. Ik heb echter nog geen updates gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datax
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 09-11-2023
killerbee1958 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 09:39:
[...]

Wat raar. Ik heb dashboard firmware 3.6.3 maar bij controle firmware geeft hij aan dat alles up to date is.
Kan je deze nog niet via de automatische firmware update laden?
Ik zag de update vanochtend ook, maar is inmiddels weer verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datax
Datax schreef op maandag 10 juli 2023 @ 10:36:
[...]

Ik zag de update vanochtend ook, maar is inmiddels weer verdwenen.
En nu is hij er weer, is alleen nu centrale besturing 1.3.9

[ Voor 8% gewijzigd door Datax op 10-07-2023 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
Ik snap er niets van

Zojuist inderdaad update kunnen doen (althans zo leek het in de app), maar na update staat dashboard nog steeds op 3.6.3 en in update log ook geen melding dat firmware geupdate is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datax
killerbee1958 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 14:38:
Ik snap er niets van

Zojuist inderdaad update kunnen doen (althans zo leek het in de app), maar na update staat dashboard nog steeds op 3.6.3 en in update log ook geen melding dat firmware geupdate is.
En je centrale besturing? Die is bij mij nog 1.3.5 en de update die klaar staat is 1.3.9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
Datax schreef op maandag 10 juli 2023 @ 15:48:
[...]

En je centrale besturing? Die is bij mij nog 1.3.5 en de update die klaar staat is 1.3.9.
Mijn centrale besturing stond al op 1.3.9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1965
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 08-04-2024
Wiend schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 23:46:
Heb dus een Segway E125S besteld. Staat ondertussen al paar dagen kant-en-klaar bij de dealer, maar die kan 'm nog niet uitleveren. De reden: Segway zou het kenteken moeten aanvragen en zijn daar erg traag mee.

Is dit echt zo? Ik heb nog nooit een scooter gekocht. Het lijkt mij logischer dat een dealer een kenteken aanvraagt?
Lijkt mij ook logischer.
Zo ging het althans wel bij mijn aankoop van E125S (kenteken via dealer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
killerbee1958 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 14:38:
Ik snap er niets van

Zelfde gek genoeg bij mij. De Central Controller is geüpdatet naar versie 1.3.9 , was vanmorgen 1.3.5 (of lager). Staat ook niets in de log. Dashboard is nog steeds op 3.6.3. Ondanks mijn eerdere melding hier…. Rare fratsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pulpattack
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 29-04-2024
greg-a schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 07:22:
[...]

Zelfde gek genoeg bij mij. De Central Controller is geüpdatet naar versie 1.3.9 , was vanmorgen 1.3.5 (of lager). Staat ook niets in de log. Dashboard is nog steeds op 3.6.3. Ondanks mijn eerdere melding hier…. Rare fratsen.
Die central controller update naar 1.3.9 lijkt bedoeld (begreep ik van iemand op facebook) om ons definitief van die error 35 af te helpen. Laten we het hopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datax
Pulpattack schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 22:36:
[...]

Die central controller update naar 1.3.9 lijkt bedoeld (begreep ik van iemand op facebook) om ons definitief van die error 35 af te helpen. Laten we het hopen ;)
Nee, dat is de dashboard firmware 3.6.4, die bij mij overigens nu weer zichtbaar is in de app. Hopelijk staat hij er vanmiddag nog als ik tijd heb….

…en hij is alweer weg 🥲

[ Voor 3% gewijzigd door Datax op 12-07-2023 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
Kon vanmorgen inderdaad wel de update van dasboard firmware naar 3.6.4 doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerca
  • Laatst online: 20-06 19:57
killerbee1958 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 08:04:
Kon vanmorgen inderdaad wel de update van dasboard firmware naar 3.6.4 doen.
Bij mijn E125S is de dashboardfirmware vanmorgen ook succesvol bijgewerkt van 3.6.3 naar 3.6.4. Zou fijn zijn als het de error 35 oplost. Die fout heb ik tot nu toe 4x gehad, ongeveer eens in de twee maanden. Erg irritant als dat onderweg gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Cerca schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 08:16:
[...]

Bij mijn E125S is de dashboardfirmware vanmorgen ook succesvol bijgewerkt van 3.6.3 naar 3.6.4. Zou fijn zijn als het de error 35 oplost. Die fout heb ik tot nu toe 4x gehad, ongeveer eens in de twee maanden. Erg irritant als dat onderweg gebeurt.
Laten we hopen dat beide updates samen dit fixen! Zeker met brom waar je rekening moet houden met je snelheid op een verplicht fietspad bv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
Dat is mooi te horen. Ik krijg elke keer de melding te zien dat er een update is als ik buiten bereik van de scooter ben. Eenmaal binnen bereik is de update-melding weg.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
n00bs schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 08:40:
[...]

Laten we hopen dat beide updates samen dit fixen! Zeker met brom waar je rekening moet houden met je snelheid op een verplicht fietspad bv
Inderdaad had mijn dealer de update naar 1.3.9 gedaan met de melding dat die de code 35 zou moeten verminderen (LET OP Verminderen).
Daarnaast zou ik preventief elke twee weken een keer de stekkers los moeten nemen.
Vond ik een beetje raar verhaal en heb dan ook tot op heden (6 weken geleden service beurt) dit niet gedaan maar ook nog geen nieuwe code 35 gezien.

Hoop dat het wegblijft maar ben inmiddels al zover dat ik als product eigenschap van de segway's ben gaan zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patoer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-03 12:17
blerry schreef op maandag 3 juli 2023 @ 14:57:

Bij Univė👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

killerbee1958 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 10:07:
[...]

Inderdaad had mijn dealer de update naar 1.3.9 gedaan met de melding dat die de code 35 zou moeten verminderen (LET OP Verminderen).
Daarnaast zou ik preventief elke twee weken een keer de stekkers los moeten nemen.
Vond ik een beetje raar verhaal en heb dan ook tot op heden (6 weken geleden service beurt) dit niet gedaan maar ook nog geen nieuwe code 35 gezien.

Hoop dat het wegblijft maar ben inmiddels al zover dat ik als product eigenschap van de segway's ben gaan zien :)
Ik heb trouwens nog steeds niet dat display update gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
Hier ook nog niet….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerca
  • Laatst online: 20-06 19:57
Zo ziet het er bij mij (E125S) uit momenteel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CPAQPGN3Mx-i3VSYY_0t746zVec=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qB87kBBjD8M3WF0euAghU9Bf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
Dash is 3.6.3 bij mij….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperVliegNL
Grappig ik zie bij mijn E125S helemaal geen ABS….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berchtold
SuperVliegNL schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 09:49:
ja ik ook niet. en die dashboard update faalde bij mij, en vervolgens kreeg ik hem niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joram22
berchtold schreef op zondag 9 juli 2023 @ 21:34:
best wel belachelijk eigenlijk dat zo'n update zoveel kost. is gewoon een kwestie van een bluetooth code sturen.
Ja dat klopt. Dus zoek zelf gewoon een goedkopere dealer in je eigen buurt. In deze groep naar adressen vragen heeft niet zo veel zin. We wonen immers verpreid over Nederland.
Naar mijn mening: 100 euro voor speedupdate is pure afzetterij en reden de betreffende dealer voortaan te boycotten. 30 euro is redelijk. Men heeft immers geïnvesteerd in kennis over nieuw voertuig, je kan terug indien niet werkt, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperVliegNL
SuperVliegNL schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 09:49:
Accu erin en eruit hielp.. ABS is weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

SuperVliegNL schreef op zondag 16 juli 2023 @ 12:26:
[...]

Accu erin en eruit hielp.. ABS is weer terug
Idem bij mij!. Nog steeds geen dashboard update trouwens, nog steeds versie 3.63

[ Voor 6% gewijzigd door n00bs op 16-07-2023 16:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• greg-a
Ik ben er achter gekomen dat ik de update notificatie altijd op maandag (in de ochtend) krijg. Als ik 'm dan niet direct uitvoer, zie ik de update daarna niet meer. Vanmorgen direct bij het zien uitgevoerd en dashboard draait inmiddels op 3.6.4. Dus tip: als je 'm ziet, direct updaten of een week wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:26

Mr. Freeze

¡GO!

greg-a schreef op maandag 17 juli 2023 @ 08:55:
Ik ben er achter gekomen dat ik de update notificatie altijd op maandag (in de ochtend) krijg. Als ik 'm dan niet direct uitvoer, zie ik de update daarna niet meer. Vanmorgen direct bij het zien uitgevoerd en dashboard draait inmiddels op 3.6.4. Dus tip: als je 'm ziet, direct updaten of een week wachten.
Ik heb m nu ook, woensdagmiddag 😉

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwekke-boom
  • Laatst online: 05-07 20:57
Nooit geweten dat als je je accu er uit haalt, je nog 1 of 2 keer je zadel kan openen met airlock.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

greg-a schreef op maandag 17 juli 2023 @ 08:55:
Voor mij heeft dit niet gewerkt. Zit nog steeds op 3.63.
Overigens voor hen die in de firmware overzicht hun lader en ABS niet zien, dat is niet een kwestie van de accu eruit halen,maar zorgen dat je bluetooth van je telefoon connectie heeft met je Segway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
Na mislukte update een week of 2 terug, toen eerst de app geüpdatet, en eindelijk vanmiddag een melding dat er update klaar staat… dashboard is inmiddels up to date…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Eindelijk ook de update binnen. Kreeg wel een melding, maar gebeurde niks. Heb de auto updater uitgezet en handmatig geforceerd. Hopelijk nu de error 35 echt weg, kan ermee leven, maar wel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truckerrob
  • Laatst online: 18-02-2024
Hallo,ik ben in het alweer bijna 2 jaar in het bezit van de b110s.ik heb 2 maanden geleden gelukkig nog in de garantie een nieuwe accu gekregen.ik heb een vervelend terugkerend probleem en kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben! Bij mij laat bij de achterrem remvoering bij rijden in de regen spontaan los aan de binnenkant remklauw.dit is nu bij 3500km de 2 e keer. Een nog groter probleem is dat mijn Segway dealer onderdelen bijna niet binnen krijgt en ik waarschijnlijk zelf stad en land kan gaan afbellen voor nieuwe blokjes.herkent iemand dit probleem en zoja hoe is het opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Truckerrob schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 19:42:
Hallo,ik ben in het alweer bijna 2 jaar in het bezit van de b110s.ik heb 2 maanden geleden gelukkig nog in de garantie een nieuwe accu gekregen.ik heb een vervelend terugkerend probleem en kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben! Bij mij laat bij de achterrem remvoering bij rijden in de regen spontaan los aan de binnenkant remklauw.dit is nu bij 3500km de 2 e keer. Een nog groter probleem is dat mijn Segway dealer onderdelen bijna niet binnen krijgt en ik waarschijnlijk zelf stad en land kan gaan afbellen voor nieuwe blokjes.herkent iemand dit probleem en zoja hoe is het opgelost?
Ik snap de relatie accu en remvoering niet echt? Maar heeft jouw scooter remvoering? neem toch aan dat er gewoon voor en achter remblokken zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitbullgio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:14
Iemand last van batterij degradatie? Heb ondertussen een jaar de 110s er staan 4500km op, mijn range is ingezakt de laatste weken met een kilometer of 5. Kan ongeveer een 35-36km doen op een volle charge. Daarvoor rond de 40km in de beginperiode ergens tussen 40 en 45. Dit vind ik toch wel al een fameuze decline. Kan ik hier iets aan doen? Heb ook de speedupgrade sinds een half jaar. Dit is voor mij toch een reden om deze weg te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:26

Mr. Freeze

¡GO!

@pitbullgio

Heb je de bandenspanning gecontroleerd?

XBL gamertag StayingPow3r

Pagina: 1 ... 25 ... 37 Laatste

Let op:
In Nederland gelden voor (elektrische) snorfietsen en brommers een wettelijke maximum constructiesnelheid. Concreet betekent dit dat een snorfiets of brommer ook niet harder mag kunnen rijden dan de constructiesnelheid horende bij het type.

Technische eisen aan snorfietsen
De overheid stelt onder meer de volgende eisen aan snorfietsen:
  • de maximum constructiesnelheid is 25 kilometer per uur;
  • het maximale motorvermogen is 4 kW;
  • de snorfiets heeft een blauw kenteken;
  • het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
Technische eisen aan bromfiets
  • de maximum constructiesnelheid is 45 kilometer per uur;
  • het maximale motorvermogen is 4 kW;
  • de bromfiets heeft een geel bromfietskenteken;
  • het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet Aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
  • De eisen voor brommers staan in de Regeling voertuigen.
Je scooter modificeren zodat hij harder kan, betekent vrijwel altijd dat hij niet langer meer voldoet aan de eisen van je WA-verzekering en je dus niet langer meer verzekerd bent!

Omdat deze aanpassingen bovendien leiden tot een illegaal voertuig, en daarmee een illegale activiteit betreft, is het delen van tips over hoe het uitgevoerd moet worden, dus ook niet toegestaan.

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.