Ik had nog een vraag betreft de e125s of e-series iig. Hoe stel ik de spiegels goed af? Moet ze inklappen elke keer omdat ik anders niet door de deur pas. Als de onderste moet los komt is het helemaal drama. Anders schroef ik de spiegel eerst losser en dan draai ik de spiegel vast door de spiegel zelf in positie te duwen. Kon niks in de gebruiksaanwijzing vinden erover
Zelf rijd ik met alleen de linkerspiegel. Misschien is dat ook een optie voor jou?berchtold schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 17:15:
Ik had nog een vraag betreft de e125s of e-series iig. Hoe stel ik de spiegels goed af? Moet ze inklappen elke keer omdat ik anders niet door de deur pas. Als de onderste moet los komt is het helemaal drama. Anders schroef de spiegel eerst losser en dan draai ik de spiegel vast door de spiegel zelf in positie te duwen. Kon niks in de gebruiksaanwijzing vinden erover
interessant. altijd gedacht dat 2 spiegels tegenwoordig verplicht was. maar idd. alleen linker hoeft officieel blijkbaar.Sandermvdb schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 18:15:
[...]
Zelf rijd ik met alleen de linkerspiegel. Misschien is dat ook een optie voor jou?
Ten eerste: dit zijn gewoon standaard scooterspiegels. Nagenoeg alle scooters hebben dergelijke spiegels.berchtold schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 17:15:
Ik had nog een vraag betreft de e125s of e-series iig. Hoe stel ik de spiegels goed af? Moet ze inklappen elke keer omdat ik anders niet door de deur pas. Als de onderste moet los komt is het helemaal drama. Anders schroef ik de spiegel eerst losser en dan draai ik de spiegel vast door de spiegel zelf in positie te duwen. Kon niks in de gebruiksaanwijzing vinden erover
Ten tweede: deze standaard spiegels zijn er niet voor gemaakt om steeds in en uit te klappen. Ze zijn er voor gemaakt om niet snel los te komen. Daarom is het schroefdraad bij een van de spiegels ook altijd tegengesteld. Dit om te voorkomen dat deze door de rijwind loskomt.
Ten derde: u kunt gewoon googlen op inklapbare spiegels scooter. Een set kost ongeveer 40 euro bij Amazon. U hoeft alleen maar te kijken naar de diameter van de bout. Maar die zijn bijna altijd hetzelfde bij scooters en motoren.
Vraagje. Heeft iemand weleens de accu anti diefstal metalen plaat gekocht op aliexpress? Ik zie bij de omschrijving dat hij voor de e100s en de e110se is. Maar de e125s staat niet genoemd. Ik heb de situatie rondom de accu op het verkoopfotootje vergeleken met de situatie bij mijn e125s en het ziet er toch iets anders uit.
Nu twijfel ik of de metalen plaat ook op mijn e125s past. Weet iemand dat?
Of is er een link naar de verkoop van zo'n plaat voor de e125s? Ik heb gezocht maar niet gevonden
En over de zijspiegels gesproken, de maat daarvan is bout nr 8, toch?
Of is er een link naar de verkoop van zo'n plaat voor de e125s? Ik heb gezocht maar niet gevonden
Naar mij weten is het chassis van E110/E125 gelijk. Puur de motor en extra accu’s is anders.KevinManu schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 21:59:
Vraagje. Heeft iemand weleens de accu anti diefstal metalen plaat gekocht op aliexpress? Ik zie bij de omschrijving dat hij voor de e100s en de e110se is. Maar de e125s staat niet genoemd. Ik heb de situatie rondom de accu op het verkoopfotootje vergeleken met de situatie bij mijn e125s en het ziet er toch iets anders uit.
Segway E110SE Bromscooter
EBreu schreef op zondag 28 mei 2023 @ 10:48:
[...]
Naar mij weten is het chassis van E110/E125 gelijk. Puur de motor en extra accu’s is anders. (Ecu, software… )
Segway E110SE Bromscooter
….En de banden zijn iets dikker, en hebben een iets hogere wang.
Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.
Tips over opvoeren gaan we hier dus niet geven
[Voor 121% gewijzigd door Standeman op 01-06-2023 09:58]
Hoe bedoel je?Albert020 schreef op zondag 28 mei 2023 @ 16:43:
Heb nu een Kymco euro4 uit 2015, gisteren even proefrit gemaakt met de E125S.
Mooie scooter, wegligging, zeer goed, trekt wel lekker snel op, maar daar alles ook mee gezegd.
Zit geen snelheid in, ben 15 km/u sneller gewend, is dit makkelijk ter verhelpen met deze scooter?
Jij rijd dus nornaal 60 km per uur of meer?
*knip*
[Voor 17% gewijzigd door Standeman op 01-06-2023 09:58]
Kort antwoord: nee. Zelfs met een snelheidsupgrade loopt de snelheid al snel richting de 45 als je accu leger begint te raken.Albert020 schreef op zondag 28 mei 2023 @ 16:43:
Heb nu een Kymco euro4 uit 2015, gisteren even proefrit gemaakt met de E125S.
Mooie scooter, wegligging, zeer goed, trekt wel lekker snel op, maar daar alles ook mee gezegd.
Zit geen snelheid in, ben 15 km/u sneller gewend, is dit makkelijk ter verhelpen met deze scooter?
Zelf vind ik dit ook wel een groot nadeel, vooral omdat je autos die minimaal 50 willen niet tot last wilt zijn.
En die trekkracht stelt ook niet zoveel meer voor als de accu onder de 25% zit.
Update in mijn zoektocht..
De super soco cpx, was toch echt te groot en te lang. Kon de draai maar heel lastig maken. En eenmaal in de schuur nam hij wel erg veel ruimte in ,zoveel ik de scooter er eerst uit moet halen om dan pas de fiets te kunnen pakken. Dat wordt niet wat…. Uiteindelijk maar de Segway 125s besteld afgelopen vrijdag…
Tijd zal leren of het een slimme keus is geweest. Gelukkig weinig klinker wegen hier.. en dat was het grootste probleem. Ook wel leuk is dat ik op een 110s test gereden heb, met 1500w motor, en dat de 125s het dubbele heeft. Dus dat zal een stuk vlotter optrekken..
Hopelijk geeft de iets bredere band met een iets hogere wang, samen met wat extra gewicht van de 2e accu, iets meer comfort op de klinkers…
Ergens eerste week juni of als tegen zit 2e week juni, hier op de dam aanwezig…
De super soco cpx, was toch echt te groot en te lang. Kon de draai maar heel lastig maken. En eenmaal in de schuur nam hij wel erg veel ruimte in ,zoveel ik de scooter er eerst uit moet halen om dan pas de fiets te kunnen pakken. Dat wordt niet wat…. Uiteindelijk maar de Segway 125s besteld afgelopen vrijdag…
Tijd zal leren of het een slimme keus is geweest. Gelukkig weinig klinker wegen hier.. en dat was het grootste probleem. Ook wel leuk is dat ik op een 110s test gereden heb, met 1500w motor, en dat de 125s het dubbele heeft. Dus dat zal een stuk vlotter optrekken..
Hopelijk geeft de iets bredere band met een iets hogere wang, samen met wat extra gewicht van de 2e accu, iets meer comfort op de klinkers…
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
Ik had eerst de e110s en nu de e125s. Is echt een behoorlijk verschil hoor! Uiteraard de andere motor en dus een veel betere acceleratie, ook op steile heuvels. Maar ook qua comfort is het toch wat beter. Veel plezier alvastPsYgHo schreef op maandag 29 mei 2023 @ 02:42:
Update in mijn zoektocht..
Tijd zal leren of het een slimme keus is geweest. Gelukkig weinig klinker wegen hier.. en dat was het grootste probleem. Ook wel leuk is dat ik op een 110s gereden heb, met 1500w motor, en dat de 125s het dubbele heeft. Dus dat zal een stuk vlotter optrekken..
Ik en mijn 110se tikken bijna de 2000km aan en zit te denken aan eventueel onderhoud.
Er wordt altijd gezegd dat elektrische scooters weinig/geen onderhoud nodig hebben maar toch adviseert de dealer zeer frequent onderhoud.
Hebben jullie de scooter laten onderhouden? En bij hoeveel km's en wat hebben ze precies gedaan?
Zijn er ook mensen die helemaal geen onderhoud hebben laten uitvoeren en al wel op veel km's zitten?
Bedankt.
Er wordt altijd gezegd dat elektrische scooters weinig/geen onderhoud nodig hebben maar toch adviseert de dealer zeer frequent onderhoud.
Hebben jullie de scooter laten onderhouden? En bij hoeveel km's en wat hebben ze precies gedaan?
Zijn er ook mensen die helemaal geen onderhoud hebben laten uitvoeren en al wel op veel km's zitten?
Bedankt.
Ik zit op 2500 sinds 02-2022 en ik doe geen onderhoud, over een tijdje gaan de wielen eraf voor andere banden en na een paar jaar ruil ik hem toch in.Luuk04 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 15:37:
Ik en mijn 110se tikken bijna de 2000km aan en zit te denken aan eventueel onderhoud.
Bedankt.
XBL gamertag StayingPow3r
Is er überhaupt iets bekend met betrekking tot de levensduur van een elektrische scooter?
Zelf ben ik van plan om ~60km per dag, 4x per week naar mijn werk te gaan rijden met een e125s. Wat neer komt op 11.000 km per jaar. Is dat overdreven veel en een slecht idee?
Zelf ben ik van plan om ~60km per dag, 4x per week naar mijn werk te gaan rijden met een e125s. Wat neer komt op 11.000 km per jaar. Is dat overdreven veel en een slecht idee?
Lijkt me prima. De toekomst zal uitwijzen of ze lang mee gaan maar ik heb al segway's gezien met 15.000.SuperVliegNL schreef op maandag 29 mei 2023 @ 17:54:
Is er überhaupt iets bekend met betrekking tot de levensduur van een elektrische scooter?
Inderdaad flauw dat ze eerst zeggen dat er minder onderhoud nodig is en vervolgens net doen alsof dat niet zo is.Luuk04 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 15:37:
Bedankt.
Enige wat ze volgens mij doen is controleren of alles nog goed vast zit en 1 en ander invetten.
Na 5000km eerste beurt gehad en de standaard banden vervangen door de michelin, dat is een dag en nacht verschil, had ik veel eerder moeten doen. Verder niks aan de hand, gewoon weer 5k rijden ;-)Luuk04 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 15:37:
Bedankt.
Top bedankt voor je ervaring!Blackbird68 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:07:
[...]
Na 5000km eerste beurt gehad en de standaard banden vervangen door de michelin, dat is een dag en nacht verschil, had ik veel eerder moeten doen. Verder niks aan de hand, gewoon weer 5k rijden ;-)
Ik zit ook te denken aan de overstap. Hoe zit het met de gps gemeten topsnelheid. Ik heb nu een e110se maar met de wat grotere Michelin achterband. Daarmee na speedupdate 53 km/uur gps gemeten snelheid. Ga ik er met de e125 e dan op achteruit? (dus 51km gps gemeten snelheid)?greg-a schreef op maandag 29 mei 2023 @ 10:12:
[...]
Ik had eerst de e110s en nu de e125s. Is echt een behoorlijk verschil hoor! Uiteraard de andere motor en dus een veel betere acceleratie, ook op steile heuvels. Maar ook qua comfort is het toch wat beter. Veel plezier alvast
[Voor 10% gewijzigd door Joram22 op 30-05-2023 21:23]
Nu 2.500 km en geen onderhoud door een dealer laten doen. En ga ik ook niet doen.Luuk04 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 15:37:
Bedankt.
Wat slijt er bij een scooter echter altijd:
-remmen ooit vernieuwen, kom je zelf na dzndn kilometers wel achter en remblokjes kosten misschien 20 euro. En is een klusje van niets, dus laten doen mag niet duur zijn.
-banden: ook dat zie je zelf aan profiel. (Al is eerder vervangen door Michelins een enorme upgrade zoals al vaak gezegd).
-lagers wielen, dat hoor je vanzelf maar normaal pas na 10dznden kilometers of als de scooter al overbejaard is.
-lagers balhoofd, indien vaak te hard over verkeersdrempels gaat. (Kun je zelf testen , Google maar even, stuur zit dan te los, of juist heel stroef).
-schokdempers idem.
-lampen, led gaat heeeeel lang mee, zie je tzt zelf wel.
-motor, merk je wel, al is de kans klein. Is onderhoudsvrij dus zit niet in beurt. Men gaat daar echt niet in kijken oid.
-remvloeistof. Bijvullen indien te laag maar komt nauwelijks voor.
Kortom, een beurt is naar mijn mening weggegooid geld. Al betekend dit dus niet dat er nooit iets vervangen dient te worden
Nalopen van van wat boutjes is het enige wat men kan doen buiten bovenstaande zaken die iedereen ook zelf wel kan zien of merken.
Mijn advies: Spaar je geld liever op voor het moment dat je een nieuwe band, remschoentjes, schokbreker of schakelaartje nodig hebt.
Dus spuit je moeren af en toe in met wat tefspray oid (niet op de remschijf) En houd je banden op spanning. Die lopen altijd langzaam leeg. Meer hoeft je niet te doen mijns inziens.
[Voor 9% gewijzigd door Joram22 op 31-05-2023 00:05]
Kun je met volle batterij 50/60 km aftand rijden met de E110S ?
[Voor 24% gewijzigd door Albert020 op 31-05-2023 07:54]
Dan moet je naar de WMTC afstand kijken, die is redelijk nauwkeurig.Albert020 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 07:53:
Tenzij je altijd met zijn 2-en rijdt, windscherm hebt, zachte banden en het vriest

Whahah, wat een ellende allemaalSandermvdb schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 08:05:
[...]
Dan moet je naar de WMTC afstand kijken, die is redelijk nauwkeurig.
Tenzij je altijd met zijn 2-en rijdt, windscherm hebt, zachte banden en het vriest

Lastig, zoek even in dit topic: Elektrische scooters naar o.a. posts van mij.Albert020 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 07:53:
Met een volle batterij op de e125s red ik 60-70. Met een batterij meer dan de e110s dus.Albert020 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 07:53:
Dit is ook mijn motto. Bijna 9k op de klok en gaan binnenkort banden laten vervangen en wellicht remmen.Joram22 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 23:32:
[...]
Nu 2.500 km en geen onderhoud door een dealer laten doen. En ga ik ook niet doen.
Wat slijt er bij een scooter echter altijd:
-remmen ooit vernieuwen, kom je zelf na dzndn kilometers wel achter en remblokjes kosten misschien 20 euro. En is een klusje van niets, dus laten doen mag niet duur zijn.
-banden: ook dat zie je zelf aan profiel. (Al is eerder vervangen door Michelins een enorme upgrade zoals al vaak gezegd).
-lagers wielen, dat hoor je vanzelf maar normaal pas na 10dznden kilometers of als de scooter al overbejaard is.
-lagers balhoofd, indien vaak te hard over verkeersdrempels gaat. (Kun je zelf testen , Google maar even, stuur zit dan te los, of juist heel stroef).
-schokdempers idem.
-lampen, led gaat heeeeel lang mee, zie je tzt zelf wel.
-motor, merk je wel, al is de kans klein. Is onderhoudsvrij dus zit niet in beurt. Men gaat daar echt niet in kijken oid.
-remvloeistof. Bijvullen indien te laag maar komt nauwelijks voor.
Kortom, een beurt is naar mijn mening weggegooid geld. Al betekend dit dus niet dat er nooit iets vervangen dient te worden
Nalopen van van wat boutjes is het enige wat men kan doen buiten bovenstaande zaken die iedereen ook zelf wel kan zien of merken.
Mijn advies: Spaar je geld liever op voor het moment dat je een nieuwe band, remschoentjes, schokbreker of schakelaartje nodig hebt.
Dus spuit je moeren af en toe in met wat tefspray oid (niet op de remschijf) En houd je banden op spanning. Die lopen altijd langzaam leeg. Meer hoeft je niet te doen mijns inziens.
Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.
killerbee1958 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 12:54:
[...]
looks like an unbalance in your front wheel and not normal.
While i do agree you should not let go of the steering wheel i can let go of the steering wheel and my e125s will continue on its track without violent shaking of the steering wheel.
Sorry for late reply, was on holidays.killerbee1958 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 12:54:
[...]
I don't think it's typically a Segway thing. It can happen driving all Scooters. The first thing I should check: steering bearings are to lose (mostly as a result of too much street bumps on your route). Or your front tire or wheel not balanced anymore. (Tire pressure and dirt in the wheel, the first easy checks).
This happens to me since the first day, when brand new. I also already did the 2000km checkup at the dealer and everything was fine.
Tyre pressure is good on both wheel.
Maybe the wheel was never balanced from the beginning.
Ill follow up with the dealer, thanks for your replies.
Al veel over gepost. Maar in het kort: onder ideale omstandigheden net aan. Maar zeker niet in de stad. Maar belangrijker, dan rij je je accu bijna leeg. De prestaties onder de 20pct accu is niet meer geweldig. Dus als je die afstand vaak wil afleggen: ga voor de e110se of e125Albert020 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 07:53:
E125s verbruikt ook meer door zwaardere motor. Dus vergelijken mbt batterij capaciteit 110 is lastig.berchtold schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:16:
[...]
Met een volle batterij op de e125s red ik 60-70. Met een batterij meer dan de e110s dus.
Langzamer optrekken met de 125 doet al een hele hoop…..
Bedoel, het is geen schakelaar, maar een hendel…gashendel…
Bedoel, het is geen schakelaar, maar een hendel…gashendel…
Goedemiddag heren,
Ik breek even in - ik sta op het punt een tweedehands E125S te kopen met nog geen 750km op de teller. Voor de €3000 die het moet gaan kosten krijg ik naast de scooter ook een windscherm, snelheidsupgrade naar ~50km/h, 2 jet helmen en de segway telefoonhouder.
Al die "accessoires" zou ik zelf ook hebben gekocht als ik hem nieuw zou kopen.
De scooter heeft als ik de verkoper mag geloven ook geen schade, op een paar te verwachten dingen na, zoals gebruikssporen op de voetenplank.
Lijkt mij een prima deal, toch? Zijn er nog dingen waar ik specifiek op zou moeten letten bij de overdracht?
Ik breek even in - ik sta op het punt een tweedehands E125S te kopen met nog geen 750km op de teller. Voor de €3000 die het moet gaan kosten krijg ik naast de scooter ook een windscherm, snelheidsupgrade naar ~50km/h, 2 jet helmen en de segway telefoonhouder.
De scooter heeft als ik de verkoper mag geloven ook geen schade, op een paar te verwachten dingen na, zoals gebruikssporen op de voetenplank.
Lijkt mij een prima deal, toch? Zijn er nog dingen waar ik specifiek op zou moeten letten bij de overdracht?
Vraag even of de verkoper wel eens foutcodes voorbij heeft zien komen, tevens er op letten dat de scooter in de app wordt vrijgegeven zodat jij hem kan koppelen op je eigen telefoon.Daanthk schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 16:16:
Goedemiddag heren,
Verders veel plezier ermee, prima prijs zo lijkt het me.
XBL gamertag StayingPow3r
Las het al in ander topicDaanthk schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 16:16:
Goedemiddag heren,
Lijkt mij een goede deal
Thanks, ik ga het navragen!Mr. Freeze schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 16:19:
[...]
Vraag even of de verkoper wel eens foutcodes voorbij heeft zien komen, tevens er op letten dat de scooter in de app wordt vrijgegeven zodat jij hem kan koppelen op je eigen telefoon.
Verders veel plezier ermee, prima prijs zo lijkt het me.
Koppelen had ik inderdaad al uitgezocht, en hij heeft t ook even getest volgensmij door de scooter tussen twee verschillende accounts te verplaatsen. Moet goedkomen!
Top, thanks. Vind t lastig om zoiets in te schatten. Eerste aankoop van een scooter/voertuig voor mij, dus prettig dat er mensen mee denken. Waardeer het!sikkwittet schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 16:22:
[...]
Las het al in ander topic
Lijkt mij een goede deal
Klinkt als een goede deal!Daanthk schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 16:16:
Goedemiddag heren,
Bovengenoemde punten en even checken op roest bij de remschijven, bouten van de voor en achteras.
Klinkt mij ook prima prijs. En tja, remschijven roesten vaak. Kan immers geen beschermende laag op aangebracht worden. En boutjes voor en achteras roesten inderdaad wat sneller dan normaal bij deze scooter. Maar ja dat is geen bezwaar lijkt me. Als het je echt hinderd zet je er tzt nieuwe op.DutchAwesome schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 21:39:
[...]
Klinkt als een goede deal!
Bovengenoemde punten en even checken op roest bij de remschijven, bouten van de voor en achteras.
Heb nu ook deze cover besteld maar krijg hem niet echt mooi strak om mijn display.Edgenumber schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 07:18:
Ik heb het niet geprobeerd terug te draaien. Dat kan denk ik ook niet.
Maar ik doe er nu dit overheen als ik hem in de zon parkeer.
https://www.bol.com/nl/nl/p/mirage-e-bike-display-beschermhoes-zwart/9200000050958451/
[Afbeelding]
Aan de bovenkant blijft hij wel zitten maar aan de onderkant lijkt het elastiek geen grip te krijgen op de gladde rand.
Hoe zorg jij ervoor dat deze cover goed blijft zitten?
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
@killerbee1958
Er zitten twee plastic klemmetjes op. Een van de twee heb ik er af gehaald en gewoon een knoopje in gelegd.
Ik plaats het kapje zo dat het resterende klemmetjes naar boven / van je af zit.
Het zit niet heel strak, maar blijft wel goed zitten.
Er zitten twee plastic klemmetjes op. Een van de twee heb ik er af gehaald en gewoon een knoopje in gelegd.
Ik plaats het kapje zo dat het resterende klemmetjes naar boven / van je af zit.
Het zit niet heel strak, maar blijft wel goed zitten.
Gecertificeerd ongeleid projectiel
Uw TW is wel wat te beperkt. U herhaalt een wetsartikel. Echter is al 20 jaar 55km per uur gedoogd in Nederland voor een scooter en valt ook bij keuring via rollerbamk niet als overtreding. Dit forum gaat over een type electrische scooter die vooralsnog niet harder kan dan 52 km/uur. Er is hier dus geen sprake van opvoeren oid.Standeman schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 10:03:
[modbreak]Ik heb wat posts aangepast verwijderd omdat die overduidelijk over opvoeren gaan. Zie ook de TW[/]
ik vraag me wel af wanneer er custom ECU's komen voor dit 52 km/uur probleem ;pJoram22 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 20:05:
[...]
Uw TW is wel wat te beperkt. U herhaalt een wetsartikel. Echter is al 20 jaar 55km per uur gedoogd in Nederland voor een scooter en valt ook bij keuring via rollerbamk niet als overtreding. Dit forum gaat over een type electrische scooter die vooralsnog niet harder kan dan 52 km/uur. Er is hier dus geen sprake van opvoeren oid.
Gedogen is is anders dan wettelijk toegestaan.Joram22 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 20:05:
[...]
Uw TW is wel wat te beperkt. U herhaalt een wetsartikel. Echter is al 20 jaar 55km per uur gedoogd in Nederland voor een scooter en valt ook bij keuring via rollerbamk niet als overtreding. Dit forum gaat over een type electrische scooter die vooralsnog niet harder kan dan 52 km/uur. Er is hier dus geen sprake van opvoeren oid.
Wat ik persoonlijk vind, doet niet ter zake. Maar hier hebben de mods zich te houden aan de regels van dit forum… dat heb je gewooon te respecteren .
Dit heeft niets met gedogen te maken. Dit gaat puur om vermogen en meten van snelheden. Dit gebeurt veelal op "rollenbanken" waar de max tot 54kmh ligt voor een bromfiets, zie svp ook https://wetten.overheid.nl/BWBR0021690/2007-06-01PsYgHo schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 00:17:
[...]
Gedogen is is anders dan wettelijk toegestaan.
Wat ik persoonlijk vind, doet niet ter zake. Maar hier hebben de mods zich te houden aan de regels van dit forum… dat heb je gewooon te respecteren .
Dat gaat off-topic..
https://www.rijksoverheid...zekering%20motorrijtuigen.
Is hierin vrij duidelijk….
Is deze functie al te zien in de app of moet deze nog komen? Ik vind er namelijk niks over terug maar de functie is wel zeer gewenstonyxsr schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 17:09:
[...]
Ik haal 53,9km/h.
Hopelijk gaat dat binnenkort hoger worden als de functie 5% sneller daadwerkelijk gaat werken met de app update. Op 80% haal ik 50 en minder.

Mijn punt was enkel dat er door de moderator en u nu ook gedacht wordt dat alles boven de 45km uur valt onder opvoeren en daarmee ongewenst is in dit forum.PsYgHo schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 00:54:
Dat gaat off-topic..
Dat is wettelijk gewoon niet zo. (Dus niet mijn mening). Zie: https://wetten.overheid.nl/BWBR0021690/2007-06-01
Deze discussie is mi niet heel erg toepasselijk hier omdat we het over segway's hebben en niet over algemene snelheidseisen.Joram22 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 08:36:
[...]
Mijn punt was enkel dat er door de moderator en u nu ook gedacht wordt dat alles boven de 45km uur valt onder opvoeren en daarmee ongewenst is in dit forum.
Dat is wettelijk gewoon niet zo. (Dus niet mijn mening). Zie: https://wetten.overheid.nl/BWBR0021690/2007-06-01
Toch mijn twee centen even in het bakje doen.
Er is sprake van twee aparte regelingen welke bij elkaar tot de 56 KM/u komen voordat er opgetreden wordt.
Ik wil geen semantische discussie maar het feit dat er ergens niet tegen opgetreden wordt betekent nog niet dat het wettelijk toegstaan is.
1. Constructiesnelheid van Bromfietsen moet 45 KM/U zijn. Omdat er altijd marge is heeft de wetgever besloten dat er niet opgetreden wordt tot 50 KM/U (LET OP: Hiermee zegt de wetgever niet dat de constructiesnelheid dus 50 KM/u mag zijn alleen dat ze realistisch zijn en dat ze begrijpen dat er variabelen zijn die deze marge noodzakelijk maken).
2. BIj het meten van de snelheid op de rollerbank heb je te maken met mogelijke meetfouten van de apparatuur en dus moet de wetgever daar ook weer voor corrigeren en dat leidt er toe dat er, als ik het nu goed begrijp, tot een gemeten snelheid van 56 KM/u (wordt namelijk gecorrigeerd met 6 KM dus gecorrigeerde snelheid is dan 50 KM/u) wederom niet opgetreden wordt.
TOEVOEGING: Uit artikel blijkt dat opgetreden wordt bij een GECORRIGEERDE snelheid van 54 KM/u. Dus tot 59 KM/u GEMETEN snelheid (= 53 KM/u gecorrigeerd) wordt niet geverbaliseerd.
Het feit dat er niet opgetreden wordt maakt niet dat het toegestaan is. Het lijkt hier wel eens alsof we dat door elkaar halen.
En let ook even op de (mijn inziens terechte) waarschuwing uit de TW. Je verzekering is mogelijk niet meer geldig als je opvoert. Nu zal het allemaal wel meevallen, zolang je de grens van de wetgever niet overschrijdt, maar het is toch goed voor jezelf te beseffen dat je dit risico dus bewust neemt.
Neemt niet weg dat ik een groot voorstander ben om bromfietsers inderdaad zo een 50-55 KM/u te laten lopen omdat ze dan veel beter meekomen met het verkeer in de stad op de rijbaan.
En als ik mijn scooter dus 53 a 54 kan laten lopen doe ik dat, maar dan weet ik wel dat ik wettelijk in overtreding ben, alleen dat ik bij controle nog niet vervolgd wordt.
Hoop dat we allemaal dat besef even goed hebben als we het over opvoeren van onze scooters hebben. (Want dat zijn we gewoon aan het doen voor de goede orde als we de snelheid bewust boven de 45 Km/u verhogen)
En dus heeft de moderator het volste recht om post die hier betrekking op hebben te verwijderen conform TW.
Ik wil de moderator hooguit in overweging meegeven om posts die gaan over opvoeren waar geen vervolging op volgt toe te staan.
Maar een moderator hoeft die aanbeveling natuurlijk niet over te nemen.

[Voor 17% gewijzigd door killerbee1958 op 02-06-2023 13:24]
Dit klopt niet het is TOT 54kmh, zie https://wetten.overheid.nl/BWBR0021690/2007-06-01killerbee1958 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 08:53:
[...]
Deze discussie is mi niet heel erg toepasselijk hier omdat we het over segway's hebben en niet over algemene snelheidseisen.
Toch mijn twee centen even in het bakje doen.
Er is sprake van twee aparte regelingen welke bij elkaar tot de 56 KM/u komen voordat er opgetreden wordt.
Ik wil geen semantische discussie maar het feit dat er ergens niet tegen opgetreden wordt betekent nog niet dat het wettelijk toegstaan is.
1. Constructiesnelheid van Bromfietsen moet 45 KM/U zijn. Omdat er altijd marge is heeft de wetgever besloten dat er niet opgetreden wordt tot 50 KM/U (LET OP: Hiermee zegt de wetgever niet dat de constructiesnelheid dus 50 KM/u mag zijn alleen dat ze realistisch zijn en dat ze begrijpen dat er variabelen zijn die deze marge noodzakelijk maken).
2. BIj het meten van de snelheid op de rollerbank heb je te maken met mogelijke meetfouten van de apparatuur en dus moet de wetgever daar ook weer voor corrigeren en dat leidt er toe dat er, als ik het nu goed begrijp, tot een gemeten snelheid van 56 KM/u (wordt namelijk gecorrigeerd met 6 KM dus gemeten snelheid is dan 50 KM/u) wederom niet opgetreden wordt.
Het feit dat er niet opgetreden wordt maakt niet dat het toegestaan is. Het lijkt hier wel eens alsof we dat door elkaar halen.
En let ook even op de (mijn inziens terechte) waarschuwing uit de TW. Je verzekering is mogelijk niet meer geldig als je opvoert. Nu zal het allemaal wel meevallen, zolang je de grens van de wetgever niet overschrijdt, maar het is toch goed voor jezelf te beseffen dat je dit risico dus bewust neemt.
Neemt niet weg dat ik een groot voorstander ben om bromfietsers inderdaad zo een 50-55 KM/u te laten lopen omdat ze dan veel beter meekomen met het verkeer in de stad op de rijbaan.
En als ik mijn scooter dus 53 a 54 kan laten lopen doe ik dat, maar dan weet ik wel dat ik wettelijk in overtreding ben, alleen dat ik bij controle nog niet vervolgd wordt.
Hoop dat we allemaal dat besef even goed hebben als we het over opvoeren van onze scooters hebben. (Want dat zijn we gewoon aan het doen voor de goede orde als we de snelheid bewust boven de 45 Km/u verhogen)
En dus heeft de moderator het volste recht om post die hier betrekking op hebben te verwijderen conform TW.
Ik wil de moderator hooguit in overweging meegeven om posts die gaan over opvoeren waar geen vervolging op volgt toe te staan.
Maar een moderator hoeft die aanbeveling natuurlijk niet over te nemen.
Kun je iets meer vertellen over deze app update? Is daar op het web meer informatie over te vinden?onyxsr schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 17:09:
[...]
Ik haal 53,9km/h.
Hopelijk gaat dat binnenkort hoger worden als de functie 5% sneller daadwerkelijk gaat werken met de app update. Op 80% haal ik 50 en minder.
3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput
Staat al een paar dagen in de Apple store:Furiousz schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 14:02:
[...]
Kun je iets meer vertellen over deze app update? Is daar op het web meer informatie over te vinden?
https://apps.apple.com/nl/app/segway-ninebot/id1484302191
Android waarschijnlijk ook.
De laatst beschikbare update op Android (26-04-2023) is geïnstalleerd, ik zie hier nog geen nieuwe dingen in.
Dit is de firmware die ik nu heb:
3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput
Het gaat om de versie van de app, 6.0 ipv 5.4.Furiousz schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 14:43:
De laatst beschikbare update op Android (26-04-2023) is geïnstalleerd, ik zie hier nog geen nieuwe dingen in.
[Afbeelding]
Firmware van de scooter is niet veranderd.
Heb inderdaad de 5.4.2 versie geinstalleerd staan.Datax schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 15:36:
[...]
Het gaat om de versie van de app, 6.0 ipv 5.4.
Firmware van de scooter is niet veranderd.
Als ik naar google play ga dan zie ik wel onder de app staan dat de 6.0 versie er is in de store maar ik krijg geen mogelijkheid om mijn app te updaten.
Versie info daaronder zegt ook gewoon dat de huidige versie nog 5.4.2 is.
Lijkt alsof de update op de een of andere manier niet gepushed wordt onder android.
En ik wil ook niet de app verwijderen en later weer installeren omdat ik bang ben dat de koppeling dan weg is.
[Voor 14% gewijzigd door killerbee1958 op 02-06-2023 17:25]
In de beta zat het erin.DaveE125S schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 08:08:
[...]
Is deze functie al te zien in de app of moet deze nog komen? Ik vind er namelijk niks over terug maar de functie is wel zeer gewenst
Maar ondertussen hebben ze het weer verwijderd.
Reden is dat het te onstabiel werd en dus laten ze het hier waarschijnlijk bij.
LG OLED65W7V
Dit is wat Segway zegt.killerbee1958 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 15:56:
[...]
Heb inderdaad de 5.4.2 versie geinstalleerd staan.
Als ik naar google play ga dan zie ik wel onder de app staan dat de 6.0 versie er is in de store maar ik krijg geen mogelijkheid om mijn app te updaten.
Lijkt alsof de update op de een of andere manier niet gepushed wordt onder android.
En ik wil ook niet de app verwijderen en later weer installeren omdat ik bang ben dat de koppeling dan weg is.
The logic of googleplay app grayscale release is that users who are not in the grayscale download list cannot download new apps. In order to prevent sudden problems from affecting large-scale users, we set a 7-day app grayscale download strategy. Please wait patiently or wait for the opening of new app grayscale download quotas.
LG OLED65W7V
Moet je dan niet eerst ontkoppelenkillerbee1958 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 15:56:
[...]
Heb inderdaad de 5.4.2 versie geinstalleerd staan.
dan de app verwijderen
dan weer app installeren
en Segway opnieuw koppelen?
Ik zit in de zelfde situatie, maar durf het ook niet goed.
De koppeling is volgens mij met je cloud account, niet persee je apparaat.
Ik heb de app op iOS gedownload via de link in het topic. De app was blanco, ik moest inloggen en toen was alles weer terug.
Ik heb de app op iOS gedownload via de link in het topic. De app was blanco, ik moest inloggen en toen was alles weer terug.
koppeling is volledig online en zit vast aan je account. zolang je je account nog weet is er geen probleem met het verwijderen en opnieuw installeren.JanR1965 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 18:09:
[...]
Moet je dan niet eerst ontkoppelen
dan de app verwijderen
dan weer app installeren
en Segway opnieuw koppelen?
Ik zit in de zelfde situatie, maar durf het ook niet goed.
Heeft niets met app verwijderen te maken. Je komt hem vanzelf tegen in de App Store. Hier op iPhone draait de nieuwe app al. Ziet er beter uit, maar bied geen nieuwe dingen. Items uit de Lab zijn nu gewoon onderdeel van de normale interface.
Mijn vrouw met haar S21 heeft de nieuwe app al wel, ik met een S21FE heb nog niet kunnen updaten naar een volgende versie.
Dus ze zijn aan het uitrollen. Maar hoe vlug dat gaat.
Dus ze zijn aan het uitrollen. Maar hoe vlug dat gaat.
Gecertificeerd ongeleid projectiel
Het dashboard werkt nu wél naar behoren met een nieuwe interface waarop je live je wattage verbruik kunt zien.greg-a schreef op zondag 4 juni 2023 @ 20:09:
Heeft niets met app verwijderen te maken. Je komt hem vanzelf tegen in de App Store. Hier op iPhone draait de nieuwe app al. Ziet er beter uit, maar bied geen nieuwe dingen. Items uit de Lab zijn nu gewoon onderdeel van de normale interface.
Let op:
In Nederland gelden voor (elektrische) snorfietsen en brommers een wettelijke maximum constructiesnelheid. Concreet betekent dit dat een snorfiets of brommer ook niet harder mag kunnen rijden dan de constructiesnelheid horende bij het type.
Technische eisen aan snorfietsen
De overheid stelt onder meer de volgende eisen aan snorfietsen:
Omdat deze aanpassingen bovendien leiden tot een illegaal voertuig, en daarmee een illegale activiteit betreft, is het delen van tips over hoe het uitgevoerd moet worden, dus ook niet toegestaan.
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.
In Nederland gelden voor (elektrische) snorfietsen en brommers een wettelijke maximum constructiesnelheid. Concreet betekent dit dat een snorfiets of brommer ook niet harder mag kunnen rijden dan de constructiesnelheid horende bij het type.
Technische eisen aan snorfietsen
De overheid stelt onder meer de volgende eisen aan snorfietsen:
- de maximum constructiesnelheid is 25 kilometer per uur;
- het maximale motorvermogen is 4 kW;
- de snorfiets heeft een blauw kenteken;
- het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
- de maximum constructiesnelheid is 45 kilometer per uur;
- het maximale motorvermogen is 4 kW;
- de bromfiets heeft een geel bromfietskenteken;
- het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet Aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
- De eisen voor brommers staan in de Regeling voertuigen.
Omdat deze aanpassingen bovendien leiden tot een illegaal voertuig, en daarmee een illegale activiteit betreft, is het delen van tips over hoe het uitgevoerd moet worden, dus ook niet toegestaan.
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.