Grote Segway elektrische scooter topic

Pagina: 1 ... 11 ... 39 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mm3rt
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 07-09 17:35
pitbullgio schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 09:36:
Hallo,

Ik ben sinds gisteren in het bezit van de E110s rijd erg lekker. Maar ik heb al een probleem gisteren heeft dealer de batterij cover er even afgehaald om te demonstreren. Een 40 km mee gereden ondertussen maar nu merk ik dat de cover van de batterij. Dus de plank zelf niet dicht gaat. Hij klikt ook niet dus iedereen zou zomaar die plank eraf kunnen halen en met de batterij gaan lopen. Dit is een serieuze domper kan ik hier iets aan doen of dien ik naar de dealer te gaan?
Zelfde probleem hier ben terug naar de dealer gegaan bleek dus slotje kapot te zijn de dealer heeft een claim ingediend bij Segway en binnen paar dagen hebben ze nieuwe slotje die ze erop gaan zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermvdb
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:55

Sandermvdb

Regret is a wasted emotion...

Het ABS lampje van mijn E125S blijft branden. Is een error volgens de handleiding. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBreu
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 03-09-2024

EBreu

Bromscooter

Topicstarter
Sandermvdb schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 18:41:
Het ABS lampje van mijn E125S blijft branden. Is een error volgens de handleiding. Iemand tips?
Makkelijkst is de accu’s los maken voor 10 minuten. Zo reset je de scooter.

Segway E110SE Bromscooter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 12:03
Ik vind de snelheidsupdate van mijn E125S erg tegen vallen. Bij een 100% vol geladen scooter haal ik precies 50 op de teller, wat ook 50 op de GPS is (voor de update was er een afwijking tussen teller en GPS, deze lijkt nu beter te kloppen).

De snelheid zakt echter erg snel in als de accu leger begint de raken. Als ik rond de 50 a 60% zit haal ik nog maar net aan 46. Herkennen jullie dit gedrag ook? Ik kan mij niet voorstellen dat de accu's de stroom niet meer kunnen leveren, want bij optrekken is er veel meer stroom nodig en bij wind tegen is de snelheid niet heel veel anders.

Een ander irritante 'bug' vind ik dat als ik op volle snelheid de cruise control activeer, deze vervolgens niet de max snelheid pak maar stelselmatig 1 km/u langzamer. Dit gedrag begrijp ik ook niet helemaal.

Het eerdere probleem van het langzame opladen (10% per uur) is trouwens verholpen. Een update van het laadsysteem bij de dealer heeft ervoor gezorgd dat dit weer gaat zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
frennek schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 11:11:
Ik vind de snelheidsupdate van mijn E125S erg tegen vallen. Bij een 100% vol geladen scooter haal ik precies 50 op de teller, wat ook 50 op de GPS is (voor de update was er een afwijking tussen teller en GPS, deze lijkt nu beter te kloppen).

De snelheid zakt echter erg snel in als de accu leger begint de raken. Als ik rond de 50 a 60% zit haal ik nog maar net aan 46. Herkennen jullie dit gedrag ook? Ik kan mij niet voorstellen dat de accu's de stroom niet meer kunnen leveren, want bij optrekken is er veel meer stroom nodig en bij wind tegen is de snelheid niet heel veel anders.

Een ander irritante 'bug' vind ik dat als ik op volle snelheid de cruise control activeer, deze vervolgens niet de max snelheid pak maar stelselmatig 1 km/u langzamer. Dit gedrag begrijp ik ook niet helemaal.

Het eerdere probleem van het langzame opladen (10% per uur) is trouwens verholpen. Een update van het laadsysteem bij de dealer heeft ervoor gezorgd dat dit weer gaat zoals het hoort.
Ik herken dit gedrag niet.. Volle snelheid (56km per uur op de gps) met mijn E110SE.. Vanaf de laatste 20% zakt het vermogen wel in maar kan ik alsnog richting de 45km per uur, de scooter doet er alleen wat langer over voordat hij die snelheid bereikt.

Overigens rijd ik over het algemeen niet vaak harder dan 48 km per uur.. Alleen als ik tussen de auto's moet rijden ga ik op vol vermogen.. (maximaal bereik is dan overigens 50 kilometer waarvan de laatste 10/15 dus niet de maximale snelheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexborro
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 04-06 14:57
Sandermvdb schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 18:41:
One easy thing: check the sensor speed disk in the wheels. It is a disk with a lot of slots/holes on it. If some of those holes got blocked (by dirt or mud) the sensor can no longer read a reliable speed.

De snelheid zakt echter erg snel in als de accu leger begint de raken. Als ik rond de 50 a 60% zit haal ik nog maar net aan 46. Herkennen jullie dit gedrag ook?
That is not suppose to happen. This powertrain (battery + inverter + motor) has plenty of power to go over 80km/h. The only thing you would realize is a drop in the acceleration when the battery level got lower (specially bellow 20%) because the inverter is "taking easy" on the battery to avoid large voltage fluctuation.
All those speed limits are software.

This is something that annoys me the most. I would really like to get rid of this behavior.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wodypls
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-08 17:32
Cruise control op de B110S is ook slecht.
Snelheid gaat steeds van rap naar langzaam. Geen constante vaste snelheid, dit gebeurde bij beide B110S
modellen die ik gehad heb.

Mijn B110S gaat in de verkoop, inmiddels wel klaar met Segway

Sharif Wody Betch! --Sharif on tweaker.nut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Nu online
Dat herken ik niet. Wat ik wel merk is dat de scoorter de snelheid strak aanhoud. Dus bij het kleinste hobbeltje naar beneden voel ik hem al inhouden. Maar verder houd hij netjes zijn snelheid.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YoeY
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-08 15:42

Dit is precies wat er bij mijn E125S ook gebeurt. Loopt 50/51 op 100% maar valt al snel terug naar 46/47 als de batterij op 70 of al op 80% zit. Je ziet het voltage van beide accu's in de app ook omlaag gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
YoeY schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 13:43:
[...]

Dit is precies wat er bij mijn E125S ook gebeurt. Loopt 50/51 op 100% maar valt al snel terug naar 46/47 als de batterij op 70 of al op 80% zit. Je ziet het voltage van beide accu's in de app ook omlaag gaan.
Dat het voltage van de accu's omlaag gaat is geheel normaal gedrag, maar dat zou nog niet direct invloed moeten hebben om de maximum snelheid naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RambOo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
YoeY schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 13:43:
[...]

Dit lijkt het gevolg van de door Segway gekozen mapping te zijn. Hier ook de update gehad met E110SE en aangezien ik bijna nooit tot 100% laadt pas 1x de 50 km/h gehaald en verder alleen 46/47. Vreemde keuze maar de extra koppel maakt voor mij persoonlijk een hoop goed.

Waar ik wel erg tevreden mee ben is dat met de update de mapping voor ~<40% SoC ook is aangepast waarbij de scooter eerst nog een berg aan koppel en vermogen verloor. Zwaar irritant, je kwam amper normaal mee bij het verkeerslicht.
Het verschil is er dan nog wel maar lijkt kwa koppel en vermogen meer op normaal van vóór de snelheidsupdate.
Dit voorkwam altijd dat ik de accu verder leeg reed dus dan zit je grofweg te emmeren tussen de 50 en 80% ipv 20-80.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoeY
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-08 15:42
RambOo schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 14:14:
[...]

Dit lijkt het gevolg van de door Segway gekozen mapping te zijn. Hier ook de update gehad met E110SE en aangezien ik bijna nooit tot 100% laadt pas 1x de 50 km/h gehaald en verder alleen 46/47. Vreemde keuze maar de extra koppel maakt voor mij persoonlijk een hoop goed.

Waar ik wel erg tevreden mee ben is dat met de update de mapping voor ~<40% SoC ook is aangepast waarbij de scooter eerst nog een berg aan koppel en vermogen verloor. Zwaar irritant, je kwam amper normaal mee bij het verkeerslicht.
Het verschil is er dan nog wel maar lijkt kwa koppel en vermogen meer op normaal van vóór de snelheidsupdate.
Dit voorkwam altijd dat ik de accu verder leeg reed dus dan zit je grofweg te emmeren tussen de 50 en 80% ipv 20-80.
Ja 1 ding is zeker, dat ding trekt echt hard op 8) . Dusja, ik accepteer dit maar gewoon zoals het is. Ondertussen heb ik ook maar een steeksleutel in de buddy gedaan voor het lostrillen van de spiegels. Kleine moeite om deze af en toe vast te draaien.

• Edgenumber
  • Nu online
@YoeY

Je kan er een druppeltje tread lock tussen doen. Dit spul heb je in verschillende sterkten. Van nooit meer los te krijgen tenzij je extreem geweld en een gasbrander gebruik tot aan zit net genoeg vast om niet los te trillen. Dus let op dat je niet te zwak en niet te sterk koop.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JYqzo1WWIWPkhHgu_5Q1TOSmIK8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AItwCentExCDKTf1iBNmuNof.jpg?f=fotoalbum_large

Ik geen loctite liggen toen mijn spiegels lostrilden. Maar een stukje gastape over de schroefdraad deed wonderen. Zolang er maar net een beetje frictie is dat het niet los trilt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x18QDXt9cTwewGUJH0kmnSbuzfQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VpymmjSfCxMEtax6nhEXlNqP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexborro
Edgenumber schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 15:35:
@YoeY
Je kan er een druppeltje tread lock tussen doen. Dit spul heb je in verschillende sterkten.
If one are planning to use Loctite, it is safe to use the medium strength (243). It will hold the mirror in place and allow removal if needed. Just dont apply too much. Just place one drop of Loctite on your finger and spread it on the threads. That is enough.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 00:35

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik heb vandaag een proefrit gemaakt op de E110s. Wat rijdt dat lekker en trekt dat snel op!
Wat ik wel mis (heeft Niu) dat na aangeven richting, dat de richtingaanwijzer automatisch naar neutraal schiet, of een klein tikje bij inhalen.

Telefoon in de houder plaatsen, lijkt niet echt fijn te werken. De telefoon trilt alle kanten op, op een niet-asfalt weg. De originele banden voelen wat stug, maar lijken voor de lente/zomer prima te voldoen. Geen idee of de e125s met wat bredere banden wat fijner op de weg ligt.

Het regeneratief remmen dat is ontzettend wennen. Of weet iemand of je meerdere standen kan instellen? Ik vind zelf de overgang namelijk niet echt smooth. Telkens gas los en dan gas geven, dan krijg je zo een kick wat totaal niet nodig is. Na gas los, zou je bij gas geven langzaam de acceleratie moeten opbouwen, waardoor een vloeiendere ervaring opteedt.

Verlichting bij dag niet kunnen testen, en onduidelijk wat de kosten na 2 jaar zijn voor het abonnement en wat dit oplevert tov geen abonnement.

Overigens is er blijkbaar ook een dealer app. De dealer kon hem vanaf zijn mobiel zo omswitchen van snor naar brom. Geen idee wat er nog extra features beschikbaar zijn in die app. Het lijkt mij dan ook dat het belachelijk is te moeten betalen bij een nieuwe scooter voor een snelheids upgrade of om hem later om te zetten van snor naar brom of andersom. Enkel het nieuwe nummerplaat zou voldoende moeten zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door n00bs op 18-08-2022 17:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:32

Mr. Freeze

¡GO!

@n00bs richtingaanwijzer kan wel automatisch naar neutraal na een bocht, is een optie in de geavanceerde instellingen, maar 100% werkt het niet hoor.

Regeneratief remmen kan je inderdaad aanpassen naar wens, uit, middel en sterk. Voor mij was het slecht een kwestie van wennen.

[ Voor 39% gewijzigd door Mr. Freeze op 18-08-2022 19:25 ]

XBL gamertag StayingPow3r

• D-Ed
  • Niet online
@n00bs Je kunt ook de banden vervangen door Micheline city grips (heb ik gedaan met de E110SE en rijd heerlijk).
Kijk ook even welke telefoonhouder ze gebruiken. Er zijn twee verschillende. Ik heb ook een wat flexibele unit (ivm windscherm) van Segway. Dit trilt af en toe ook wat meer dan ik zou willen. Wellicht laat ik er nog de stabiele versie opzetten maar blijkbaar werkt die weer niet zo handig met het windscherm volgens de dealer (vwb montage).

Het regeneratief remmen is inderdaad wennen, na wat tips hier toch op de zwaarste stand gezet. Je past je rijgedrag wat aan op de techniek van het regeneratief remmen (eerder gas los en je hoeft bijna de normale rem niet te gebruiken op veel plekken).

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 00:35

n00bs

Het is weer Zomer!

D-Ed schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 17:33:
@n00bs Je kunt ook de banden vervangen door Micheline city grips (heb ik gedaan met de E110SE en rijd heerlijk).
Kijk ook even welke telefoonhouder ze gebruiken. Er zijn twee verschillende. Ik heb ook een wat flexibele unit (ivm windscherm) van Segway. Dit trilt af en toe ook wat meer dan ik zou willen. Wellicht laat ik er nog de stabiele versie opzetten maar blijkbaar werkt die weer niet zo handig met het windscherm volgens de dealer.

Het regeneratief remmen is inderdaad wennen, na wat tips hier toch op de zwaarste stand gezet. Je past je rijgedrag wat aan op de techniek van het regeneratief remmen (eerder gas los en je hoeft bijna de normale rem niet te gebruiken op veel plekken).
Thanks. Ik heb zelf meer interesse voor de e125s die overal wel uitverkocht is. Ik heb gewoon meer range nodig dan de e110 kan leveren. M.b.t. de banden die ken ik, heb ik ook ooit op mijn snorscooter gehad, uiteindelijk betere all weather banden gekocht die veel meer grip in zomer en winter hadden (merk zou ik even moeten kijken zodra ik mijn scootertje uit de schuur pak). Ik vind die Michelins slechte grip hebben wanneer het kouder is of over putten en bladeren.

Er zijn dus geen standen voor het regen. remmen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
n00bs schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 17:36:
[...]

Thanks. Ik heb zelf meer interesse voor de e125s die overal wel uitverkocht is. Ik heb gewoon meer range nodig dan de e110 kan leveren. M.b.t. de banden die ken ik, heb ik ook ooit op mijn snorscooter gehad, uiteindelijk betere all weather banden gekocht die veel meer grip in zomer en winter hadden (merk zou ik even moeten kijken zodra ik mijn scootertje uit de schuur pak). Ik vind die Michelins slechte grip hebben wanneer het kouder is of over putten en bladeren.

De E125S stond ook op mijn shortlist (van twee :+ ) maar de flinke incentive vond ik het voor mij niet waard. ik haal ongeveer 55km met mijn manier van rijden (kan nog zuiniger maar zo in de zomer tuft het wel lekker door). Als ze ooit losse batterijen gaan verkopen voor ongeveer €500,- houd ik mij aanbevolen ;)

Overigens zijn er drie standen vwb het remmen dus daar kun je mee experimenteren.

• pitbullgio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-09 09:44
Mm3rt schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 01:36:
[...]

Zelfde probleem hier ben terug naar de dealer gegaan bleek dus slotje kapot te zijn de dealer heeft een claim ingediend bij Segway en binnen paar dagen hebben ze nieuwe slotje die ze erop gaan zetten
Bij mijn eerste gratis onderhoud na 500km ga ik dit ook is melden. Thx voor de feed back lijkt toch een productie fout gewoon ergens.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• robintom67
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 31-12-2024
De Michelins liggen er onder. Even wennen omdat de scooter wat hoger op z'n poten staat, maar wel een erg fijne upgrade!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yjSx7s6qvaH5ybhz7yAmSxcBFHE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L7SDu3D4CSlLygndrqYHvhWw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vrHiUZ8c4rpd9Vvi54YJKdFfSHs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7JNKBXzHRVjFDXFt6PDgD2Mf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
robintom67 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 10:21:
De Michelins liggen er onder. Even wennen omdat de scooter wat hoger op z'n poten staat, maar wel een erg fijne upgrade!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoeveel kost ziets nou? Heb er nu nog standaard banden van E125 opzitten, geen idee hoeveel KM scooterbanden gemiddeld meegaan? Mijne zitten er nu op 5000KM en zien er nog goed uit)

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:56

Shabbaman

Got love?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het lijkt echt net alsof je voorwiel nu niet in het spatbord past. Het zal wel passen, maar optisch...

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexborro
lost95 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 10:38:
[...]
Hoeveel kost ziets nou? Heb er nu nog standaard banden van E125 opzitten, geen idee hoeveel KM scooterbanden gemiddeld meegaan? Mijne zitten er nu op 5000KM en zien er nog goed uit)
Good question by the way.. How many kilometers do the original E125S tires usually run before replacement ?
Cheers.
Alex.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joram22
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 05-10-2024
alexborro schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 14:07:
[...]

Good question by the way.. How many kilometers do the original E125S tires usually run before replacement ?
Cheers.
Alex.
Goede banden, (en dan zou ik echt alleen de Michelin banden adviseren) gaan relatief lang mee.
Mijn ervaring met benzine scooters:
Voorband Michelin minimaal 10.000 km.
Achterband slijt altijd sneller. slijtage is sterk afhankelijk van optrekken. Maar bij Michellin zeker 7.000 km maar vaak meer.
Benzinescooters zijn echter zwaarder dan een Segway. Dus ik schat in dat de achterband minder hard slijt bij de Segway.

Ps al vaak besproken: maar vervangen van de standaard banden op de e110s en se door Michelins is naar mijn mening gewoon een must do. De originele banden is echt rommel in ons klimaat (niet stabiel, lange remweg, en kans op wegglijden). Je scooter rijd na vervanging ook nog eens iets harder omdat ze wat groter zijn. (Maar dat zie je juist niet op de snelheidsmeter terug, wel op gps). Tevens heeft een grotere band meer wegcontact.

[ Voor 27% gewijzigd door Joram22 op 19-08-2022 21:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joram22
n00bs schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 17:36:
[...]

Er is inmiddels al weer een veel beter type citygrip band die juist met regen goed presteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexborro
Joram22 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 16:59:
[...]

Goede banden, (en dan zou ik echt alleen de Michelin banden adviseren) gaan relatief lang mee.
Mijn ervaring met benzine scooters:
Voorband Michelin minimaal 10.000 km.
Achterband slijt altijd sneller. slijtage is sterk afhankelijk van optrekken. Maar bij Michellin zeker 7.000 km maar vaak meer.
Benzinescooters zijn echter zwaarder dan een Segway. Dus ik schat in dat de achterband minder hard slijt bij de Segway.

Ps al vaak besproken: maar vervangen van de standaard banden op de e110s en se door Michelins is naar mijn mening gewoon een must do. De originele banden is echt rommel in ons klimaat (niet stabiel, lange remweg, en kans op wegglijden). Je scooter rijd na vervanging ook nog eens iets harder omdat ze wat groter zijn. (Maar dat zie je juist niet op de snelheidsmeter terug, wel op gps). Tevens heeft een grotere band meer wegcontact.
Thanks for the explanation! I think the E125S has better tires than E110S, that is the reason I didn't replace them when I bought the scooter. My experience with the original E125S is quite good, although this is my first scooter so I don't have much experience driving it. But for sure when the tires wears out, I will replace them my Michelin CityGrip 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravaso
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 18-06 18:08

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Volgens mij zit je voorband in de verkeerde richting gemonteerd..
Vergelijk maar met je achterwiel.. Dus pas op met regen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Nu online
Ravaso schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 19:14:
[...]

Volgens mij zit je voorband in de verkeerde richting gemonteerd..
Vergelijk maar met je achterwiel.. Dus pas op met regen..
Nee ze zitten goed. Let maar op de pijlen van de draairichting die op de band staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gs5pJqoHAWc59Vplqhx2uhlfPAE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VpPkXYrhgfGRvDZ2PTLChyKI.jpg?f=user_large

Dat voor andersom zit ten opzichte van achteren heeft te maken met dat het achterwiel zo meer grip heeft bij aandrijving en voor beter grip heeft bij remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravaso
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 18-06 18:08
Klopt... Ik heb het gecontroleerd en het is idd andersom..
Voor en achterwiel is verschillend in profiel..
Mijn excuses
En ik heb weer wat geleerd in scooterland.. :)

[ Voor 189% gewijzigd door Ravaso op 20-08-2022 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Nu online
Wat is het verschil in profiel voor en achter dan?

Als voor en achter een ander profiel hebben dan zou ik verwachten dat er maar een pijl met een draairichting op staat. Gezien er op deze banden twee draairichtingen staan aangegeven doet mij vermoeden dat voor deze band het twee keer hetzelfde profiel is alleen dan omgedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robintom67
[...]

€239 bij een officiele dealer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robintom67
In inderdaad, het hoort zo 'andersom' te zitten. Het eerste wat ik check als ik nieuwe banden op m'n auto/motor heb, en nu dus ook op de scooter. Was wel wat verbaasd moet ik zeggen.

Al met al goede upgrade en wel een must have wat mij betreft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Nu online
Ik zit na te denken over de speed update voor mijn 25km versie. Maar ik lees hier ook dat hij al wat harder gaat met de city grips in verband met de iets grotere achterband. En nu vraag ik mij af of beide niet te veel is. De scholen gaan weer beginnen en dan zijn ze hier in de omgeving dol op rollerbanken.

Iemand hier ervaring wat de snelheid op gps is met banden en daar boven op ook de snelheid upgrade?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wowgrunn
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:15
Edgenumber schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 13:04:
Ik zit na te denken over de speed update voor mijn 25km versie. Maar ik lees hier ook dat hij al wat harder gaat met de city grips in verband met de iets grotere achterband. En nu vraag ik mij af of beide niet te veel is. De scholen gaan weer beginnen en dan zijn ze hier in de omgeving dol op rollerbanken.

Iemand hier ervaring wat de snelheid op gps is met banden en daar boven op ook de snelheid upgrade?
33-34 op gps en 30 op teller met een e110se snor en volle accu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sikkwittet
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Gister even bij dealer langs geweest en vroeg naar snelheid harder dan 45km.
Dealer zei dat het in een app iets aan klikken is en dat de scooter dan tot 54 km moet zonder issue.

Of dit geld kost, nee want service..andere vragen er geld voor maar dat vond segway niet de bedoeling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandermvdb
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:55

Sandermvdb

Regret is a wasted emotion...

sikkwittet schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 14:19:
Dealer zei dat het in een app iets aan klikken is en dat de scooter dan tot 54 km moet zonder issue.

Of dit geld kost, nee want service..andere vragen er geld voor maar dat vond segway niet de bedoeling
Als dat zo zou zijn dan zou Segway toch wel gewoon een optie aan de gebruikersapp hebben toegevoegd?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:12
[...]

Ik heb hier 215 voo4 betaald, incl de 1000km controle (die was dus gratis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onyxsr
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-06 23:09
sikkwittet schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 14:19:

Welke dealer was dat?
En is dat service omdat je daar je Segway hebt aangeschaft?

LG OLED65W7V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikkwittet
  • Nu online
Sandermvdb schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 14:22:
[...]

Als dat zo zou zijn dan zou Segway toch wel gewoon een optie aan de gebruikersapp hebben toegevoegd?!
Wat mij daar verteld was, dat dit express niet zo was. Omdat ninebot erg huiverig hierover is mbt slecht nieuws. Hun stepjes zijn door gebruikers kapot gemaakt door dat mensen die dingen tot max lieten rijden...maar dan wel segway als merk negatief in nieuws kwam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikkwittet
  • Nu online
onyxsr schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 23:58:
[...]

Welke dealer was dat?
En is dat service omdat je daar je Segway hebt aangeschaft?
Joop harmans xl in amsterdam noord

En ik denk ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Nu online
In het plasic van mijn display zijn vlekken aan het verschijnen. Herkend iemand dit?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LoSxjCFDjydcwrVG09EyOQsPs6Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s4YZIYc7WWwQIO2qdlvjhpgf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joram22
Edgenumber schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 14:52:
In het plasic van mijn display zijn vlekken aan het verschijnen. Herkend iemand dit?

[Afbeelding]
Ik herken het niet. Zo te zien het plastic zelf. Misschien te warm geworden/zon. Ik heb een beschermend extra plastic laag. Zie foto. Maar weet niet of dat tegen vlekken zal helpen. Is meer tegen krassen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y7Q27r4wMbTiYarABtq0DdFIgoc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SNoikuVyMCyZrzF5gBpsG40f.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Nu online
Ik denk zelf ook de zon, maar dit is al na een paar keer buiten staan. Dat vind ik wel heel ergs snel dan dat het plastic ouder wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Edgenumber schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 19:37:
Ik denk zelf ook de zon, maar dit is al na een paar keer buiten staan. Dat vind ik wel heel ergs snel dan dat het plastic ouder wordt.
Zon is vaak nog schadelijk voor dingen dan regen, de mijne heb ik altijd een doek overheen liggen indien geparkeerd in de zon, gewoon voor behoud van alles wat plastic is op de scooter.

Maar dat wil niet zeggen dat die vlekken van jou daar ook door komen hoor, dat zou je aan iemand kunnen voorleggen die er meer ervaring mee heeft, een dealer wellicht? Kan natuurlijk ook een productie fout zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joram22
Ik zie dat je een windscherm hebt. Heel
misschien is dit de reden: voor windschermmen geld namelijk "als de zon vanaf de achterkant op je windscherm schijnt, dan kan je teller unit, dashboard of stuurkap smelten.
Daarom zit op ieder windscherm die uit de fabriek komt een waarschuwingssticker".
Dus tegen de zon in parkeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Nu online
Dat hadden ze er dan wel eens bij mogen vertellen. En een waarschuwingsstickertje kan ik niet ontdekken op mijn windscherm.

Ben blij dat je het zeg dan kan ik erger voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hans 68
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 30-09-2023
Een collega had in de zon (+ windscherm) gestaan maar analoge unit was redelijk weggesmolten.
zonnig weer een doekje over unit voorbehoud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twokker
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-08 09:50
D-Ed schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 11:27:
[...]

Ik herken dit gedrag niet.. Volle snelheid (56km per uur op de gps) met mijn E110SE.. Vanaf de laatste 20% zakt het vermogen wel in maar kan ik alsnog richting de 45km per uur, de scooter doet er alleen wat langer over voordat hij die snelheid bereikt.

Overigens rijd ik over het algemeen niet vaak harder dan 48 km per uur.. Alleen als ik tussen de auto's moet rijden ga ik op vol vermogen.. (maximaal bereik is dan overigens 50 kilometer waarvan de laatste 10/15 dus niet de maximale snelheid).
Interessant, er zijn dus verschillende officiële snelheidsupgrades. Ik heb helaas ook de variant met de maximale snelheid 52-46 afhankelijk van de lading (e125s). Wel gratis door de dealer gedaan bij levering. Waar kan de upgrade gedaan worden naar altijd 56?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joram22
Edgenumber schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 20:04:
Dat hadden ze er dan wel eens bij mogen vertellen. En een waarschuwingsstickertje kan ik niet ontdekken op mijn windscherm.

Ben blij dat je het zegt dan kan ik erger voorkomen.
Beter is om je windscherm er in de zomer af te halen of heel goed op te passen dus.
Ikzelf gebruik overigens nooit een windscherm op een scooter. Zo vaak regent het nu ook weer niet. Het voordeel weegt voor mij niet op tegen de nadelen (meer tegenwind, zijwind, langzamer, hoger verbruik etc).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joram22
twokker schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 21:42:
[...]

Interessant, er zijn dus verschillende officiële snelheidsupgrades. Ik heb helaas ook de variant met de maximale snelheid 52-46 afhankelijk van de lading (e125s). Wel gratis door de dealer gedaan bij levering. Waar kan de upgrade gedaan worden naar altijd 56?
Een e110 met grotere banden (Michellin) rijd een paar kilometer sneller dan een e125 met standaard banden. Logisch omdat grotere banden meer snelheid geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onyxsr
Joram22 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 01:34:
[...]

Een e110 met grotere banden (Michellin) rijd een paar kilometer sneller dan een e125 met standaard banden. Logisch omdat grotere banden meer snelheid geven.
Ik ben ook in bezit van een e125s met speed upgrade. In dat geval als ik de banden dus zou vervangen, dan zou ik ook de 56km/h moeten kunnen halen. Ik haal nu met volle accu de eerste 2 blokjes 52km/h.
Ik zou dan de Michelin city grip moeten monteren? Is dit de juiste type?

LG OLED65W7V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
twokker schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 21:42:
[...]

Geen idee, de dealer gaf aan dat het een foutje was en dat hij het kon herstellen (had iets met de firmware te maken, die zorgde ervoor dat die update harder ging dan de hij eigenlijk moest kunnen). Hij wilde het herstellen maar dat hoefde niet van mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joram22
onyxsr schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 08:02:
[...]

Ik ben ook in bezit van een e125s met speed upgrade. In dat geval als ik de banden dus zou vervangen, dan zou ik ook de 56km/h moeten kunnen halen. Ik haal nu met volle accu de eerste 2 blokjes 52km/h.
Ik zou dan de Michelin city grip moeten monteren? Is dit de juiste type?
Dan zou je moeten kijken of de maat van de standaard achterband op een e125 inderdaad kleiner is dan de citygrips. Dat is bij de e110 wel het geval. De e125 heeft echter standaard andere banden dan de e110. (De max snelheid in de software is ingesteld op de originele banden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onyxsr
Joram22 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 08:35:
[...]

Dan zou je moeten kijken of de maat van de standaard achterband op een e125 inderdaad kleiner is dan de citygrips. Dat is bij de e110 wel het geval. De e125 heeft echter standaard andere banden dan de e110. (De max snelheid in de software is ingesteld op de originele banden).
Standaard achterband maat van e125s is 120/70-12 en voor is 100/70-12.
De city grip kan je ook bestellen in 120/70-12 dus over de snelheid gaat dan niet op. Tenzij je groter of breder gaat monteren?

LG OLED65W7V

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joram22
onyxsr schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 08:51:
[...]

Standaard achterband maat van e125s is 120/70-12 en voor is 100/70-12.
De city grip kan je ook bestellen in 120/70-12 dus over de snelheid gaat dan niet op. Tenzij je groter of breder gaat monteren?
Aha dat dacht ik al. Bij de 125s is dus met andere banden niet gemakkelijk snelheidsvoordeel te halen (ik weet niet of groter dan 120/70 nog gaat passen).
Bij de 110serie heb je wel snelheidswinst met 120/70. (Niet te zien op je snelheidsmeter wel op gps). Die zijn groter dan de originele band. Belangrijk dus om steeds te melden over welke scooter we het hebben.
onyxsr schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 11:22:
[...]

Durf ik ook niet te zeggen of dat gaat passen. Daarbij zit je ook nog met de abs aan de voorkant, ik weet niet of die gek gaat doen.
In principe gaat het alleen om het achterwiel. Is die iets groter ga je harder. Snelheidsmeter zit ook op het achterwiel. Vandaar dat die niet meer de juiste snelheid aangeeft bij een ander formaat band.

[ Voor 31% gewijzigd door Joram22 op 23-08-2022 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onyxsr
Joram22 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 09:37:
[...]

Aha dat dacht ik al. Bij de 125s is dus met andere banden niet gemakkelijk snelheidsvoordeel te halen (ik weet niet of groter dan 120/70 nog gaat passen).
Bij de 110serie heb je wel snelheidswinst met 120/70. (Niet te zien op je snelheidsmeter wel op gps). Die zijn groter dan de originele band. Belangrijk dus om steeds te melden over welke scooter we het hebben.
Durf ik ook niet te zeggen of dat gaat passen. Daarbij zit je ook nog met de abs aan de voorkant, ik weet niet of die gek gaat doen.

LG OLED65W7V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amk
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07-06 01:13

amk

Ik ben gister van snor naar brom gegaan op mijn segway (uiteraard gekeurd door de RDW) alleen vroeg ik mij af. Wat zijn jullie maximale snelheden per modus. Bij mij gaat modus 1 rond de 18 km/h, 2 rond de 24 km/h en 3 45 km/h. Het lijkt alsof er bij het overzetten alleen modus 3 is omgezet, kan dit kloppen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• greg-a
amk schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 13:25:
Ik ben gister van snor naar brom gegaan op mijn segway (uiteraard gekeurd door de RDW) alleen vroeg ik mij af. Wat zijn jullie maximale snelheden per modus. Bij mij gaat modus 1 rond de 18 km/h, 2 rond de 24 km/h en 3 45 km/h. Het lijkt alsof er bij het overzetten alleen modus 3 is omgezet, kan dit kloppen?
Op de standaard brom is het als volgt:

1 = 25kph
2 = 36kph
3 = 45kph

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Joram22 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 01:32:
[...]

Beter is om je windscherm er in de zomer af te halen of heel goed op te passen dus.
Ikzelf gebruik overigens nooit een windscherm op een scooter. Zo vaak regent het nu ook weer niet. Het voordeel weegt voor mij niet op tegen de nadelen (meer tegenwind, zijwind, langzamer, hoger verbruik etc).
Eigenlijk valt het bij mij wel mee hoor, als ik naar m’n werk rij zit ik altijd zo rond de 65Wh, dat was zo zonder scherm en met scherm is er niets veranderd, ook niet wb snelheid ofzo. Zijwind gevoeligheid is idd wel toegenomen, je moet wat meer alert zijn op windvlagen maar over het algemeen neemt het comfort wel toe, maar dat is natuur persoonlijk.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DutchAwesome
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13-10-2024
Recentelijk heb ik de speedupdate laten uitvoeren. Ik heb via de gps bijgehouden hoe snel mijn E125S ging. Ik ben 193 cm 93 kg en ik had mijn lader in de buddyseat liggen.
Temperatuur 20 graden windkracht 2 vanaf bakboord 😉
Standaard Maxxis banden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ksdR0ocK3-hu6ZzAHIlhqheoU-4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N5XU42Q00VGMRTxzs8viMm3S.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikkwittet
  • Nu online
DutchAwesome schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 23:26:
Recentelijk heb ik de speedupdate laten uitvoeren. Ik heb via de gps bijgehouden hoe snel mijn E125S ging. Ik ben 193 cm 93 kg en ik had mijn lader in de buddyseat liggen.
Standaard Maxxis banden.

[Afbeelding]
Mag ik vragen hoeveel kilometer jij gemiddeld doet op een volle accu met jou "stats" .
Wij verschillen namelijk niet veel in lengte en gewicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchAwesome
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13-10-2024
Gemiddeld rond de 80km op een volle accu. Uiteraard is dat afhankelijk van verschillende factoren.
Zelf laad ik nooit tot 100% op, maar houd ik de accu tussen de 20-80%

• amk
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07-06 01:13

amk

greg-a schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 14:15:
[...]

Op de standaard brom is het als volgt:

1 = 25kph
2 = 36kph
3 = 45kph
Best vreemd dat de snelheden niet gelijk zijn aan elkaar, misschien moet er in alle modi op het 25>45 knoppie worden gedrukt bij de dealer.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JanR1965
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 11-09 23:24
Hallo, ik hang hier nu ook alweer een tijdje rond, terwijl ik nog altijd 2 takt rij (Peugeot Citystar).
Deze moest dinsdag voor een beurt naar de dealer, die ook Segway dealer is.
Hij weet dat ik aas op een E125S, en wees me er op dat hij een zeer jonge occasion had staan met 66 kilometertjes op de teller. Mocht weg voor 400 euro onder de nieuwprijs.
Lang verhaal kort: morgen of overmorgen gaat het voor mij nu ook eindelijk beginnen: elektrisch rijden op een Segway! yes!

Ik houd jullie op de hoogte!

Groet,

Jan

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

JanR1965 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 22:32:
Hallo, ik hang hier nu ook alweer een tijdje rond, terwijl ik nog altijd 2 takt rij (Peugeot Citystar).
Hij weet dat ik aas op een E125S, en wees me er op dat hij een zeer jonge occasion had staan met 66 kilometertjes op de teller. Mocht weg voor 400 euro onder de nieuwprijs.
Lang verhaal kort: morgen of overmorgen gaat het voor mij nu ook eindelijk beginnen: elektrisch rijden op een Segway! yes!

Ik houd jullie op de hoogte!

Groet,

Jan
Proficiat met je aankoop, let je er wel op dat de vorige eigenaar of verkoper de scooter heeft vrijgegeven in de app? Anders kan jij hem niet koppelen.

Is maar een tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Ik zit ook na te denken over een E125S. Ik ben 2 meter en ongeveer 100 kilo, en nu wil ik een proefrit maken. De dealer heeft alleen een 110S staan en vertelde dat deze dezelfde houding geeft als de 125S, klopt dit? En zijn er nog meer mensen die lang zijn met wat ervaringen? Woonwerk verkeer is 55km per dag.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexborro
JanR1965 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 22:32:
One more tip. Try a bargain with the dealer to deliver the scooter with the speed update. It will save some money.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
Moby schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 09:00:
Ik zit ook na te denken over een E125S. Ik ben 2 meter en ongeveer 100 kilo, en nu wil ik een proefrit maken. De dealer heeft alleen een 110S staan en vertelde dat deze dezelfde houding geeft als de 125S, klopt dit? En zijn er nog meer mensen die lang zijn met wat ervaringen? Woonwerk verkeer is 55km per dag.
Kan je hem opladen op werk? 55 km op 1 lading in de winter met flinke tegenwind en met jouw belasting (100 kg) gaat krap worden, zeker als je een paar jaar slijtage van de accu gaat meerekenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanR1965
Mr. Freeze schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 03:57:
[...]

Proficiat met je aankoop, let je er wel op dat de vorige eigenaar of verkoper de scooter heeft vrijgegeven in de app? Anders kan jij hem niet koppelen.

Is maar een tip.
Goeie tip! ik ga m koppelen als ik bij de dealer ben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Welke kleur is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexborro
Not at all.
The E125S two parallel batteries allows a way higher acceleration. The final speed is the same, but the E125S has a lot more torque than the E110S.
As a range reference, my E125S useful range is 65Km at full speed (45km/h) almost all the time. Bear in mind I have 92Kg and the E125S battery is 2.8kWh (2x 1.4kWh). The E110S is 1.8kWh if I'm not wrong. So I really don't expect 55Km range for the E110S at full speed, only in low speeds (around 25Km/h, city trips).

Cheers.
Alex.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanR1965
alexborro schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 09:06:
[...]

One more tip. Try a bargain with the dealer to deliver the scooter with the speed update. It will save some money.
Gelukkig heeft deze al de snelheidshack, De vorige eigenaar had dat geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
DutchAwesome schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 23:26:
Standaard Maxxis banden.

[Afbeelding]
Bedankt voor deze info, deze snelheden haal ik bij lange na niet met mijn E125S. Bij 50% zit ik al op de 46 km/u op een dag als vandaag (20 graden buiten) en dan ben ik ook nog eens 15 kg lichter. Terug naar de dealer dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

alexborro schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 09:12:
[...]

Not at all.
The E125S two parallel batteries allows a way higher acceleration. The final speed is the same, but the E125S has a lot more torque than the E110S.
As a range reference, my E125S useful range is 65Km at full speed (45km/h) almost all the time. Bear in mind I have 92Kg and the E125S battery is 2.8kWh (2x 1.4kWh). The E110S is 1.8kWh if I'm not wrong. So I really don't expect 55Km range for the E110S at full speed, only in low speeds (around 25Km/h, city trips).

Cheers.
Alex.
Thanks, but my question got lost in translation. I know the technical differences between the two. My question is regarding the sit position on the scooter, the posture I will have. Is that the same for both.
frennek schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 09:10:
[...]

Kan je hem opladen op werk? 55 km op 1 lading in de winter met flinke tegenwind en met jouw belasting (100 kg) gaat krap worden, zeker als je een paar jaar slijtage van de accu gaat meerekenen.
Ja, dat kan. Daarover ook nog een waarschijnlijk domme vraag. Moeten de accu's beide vol zijn om meer bereik te krijgen, of kan ik er ook 1 opladen op mijn werk.

[ Voor 22% gewijzigd door Moby op 26-08-2022 09:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanR1965
Moby schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 09:15:
[...]

Thanks, but my question got lost in translation. I know the technical differences between the two. My question is regarding the sit position on the scooter, the posture I will have. Is that the same for both.
De scooters hebben dezelfde maten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
DutchAwesome schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 12:47:
Gemiddeld rond de 80km op een volle accu. Uiteraard is dat afhankelijk van verschillende factoren.
Zelf laad ik nooit tot 100% op, maar houd ik de accu tussen de 20-80%
Dit bereken je door kilometerverbruik van een paar ritjes te delen door je afgenomen accucapaciteit? 80 km is heel netjes, zeker met een gewicht van 90 kg. Heb je een windscherm? En heb je je banden keihard opgepompt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersoco80
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12-09 19:46
Ik heb dezelfde stats als jij, maar een Super Soco GPX. Ik pas daar erg comforatbel op. In de >2000km die ik hem nu heb, heeft hij elke rit het beloofde bereik (70km op 1 accu, 140 op 2) gehaald. Soms zelfs beter.
Ik heb alleen nog niet onder de 8 graden Celcius gereden, dus geen idee hoeveel invloed dat heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frennek

Ja, dat kan. Daarover ook nog een waarschijnlijk domme vraag. Moeten de accu's beide vol zijn om meer bereik te krijgen, of kan ik er ook 1 opladen op mijn werk.
Je moet de accu's dus uitnemen om ze op te laden? Het liefst laad je ze op in de scooter zelf, want dan worden ze beiden tegelijk opgeladen en blijven ze gebalanceerd. Ik durf niet te zeggen wat er gebeurd als slechts één van de accu's vol zit en de ander niet, maar het lijkt mij niet aan te raden. De accu's zijn in dat geval verre van gebalanceerd en mogelijk zullen er grote stromen gaan lopen tussen de accu's om de boel weer 'recht' te krijgen.

Ikzelf rij 2x 28,5 km per dag naar werk en laad de scooter ook op op werk. Op zo'n ritje verbruik ik ergens tussen de 35 tot 45% van mijn accu (afhankelijk van de wind en temperatuur). Ik laad altijd maar op tot ongeveer 80%, want dan ontlast je je accu's gigantisch. Hiervoor moet je wel kunnen opladen bij je scooter zelf, wat ik wel echt zou aanraden. Elke dag je accu's uitnemen is een behoorlijke klus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

frennek schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 09:25:
[...]

Je moet de accu's dus uitnemen om ze op te laden? Het liefst laad je ze op in de scooter zelf, want dan worden ze beiden tegelijk opgeladen en blijven ze gebalanceerd. Ik durf niet te zeggen wat er gebeurd als slechts één van de accu's vol zit en de ander niet, maar het lijkt mij niet aan te raden. De accu's zijn in dat geval verre van gebalanceerd en mogelijk zullen er grote stromen gaan lopen tussen de accu's om de boel weer 'recht' te krijgen.

Ikzelf rij 2x 28,5 km per dag naar werk en laad de scooter ook op op werk. Op zo'n ritje verbruik ik ergens tussen de 35 tot 45% van mijn accu (afhankelijk van de wind en temperatuur). Ik laad altijd maar op tot ongeveer 80%, want dan ontlast je je accu's gigantisch. Hiervoor moet je wel kunnen opladen bij je scooter zelf, wat ik wel echt zou aanraden. Elke dag je accu's uitnemen is een behoorlijke klus.
Dank je. Ik ga op zoek naar een stekker buiten op mijn werk. Ik zag er geen een in de fietsenstalling jammer genoeg, vandaar mijn vraag inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
[...]

[...]

Zitpositie is identiek.

Vwb accu’s. Het hoeft niet, maar het is zeker niet aan te bevelen om met accu’s met ongelijke percentages te rijden!
Is het een enkeltje 55km of heen en terug 55km?
Dat laatste red je wel prima hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

greg-a schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 09:37:
[...]

Zitpositie is identiek.

Vwb accu’s. Het hoeft niet, maar het is zeker niet aan te bevelen om met accu’s met ongelijke percentages te rijden!
Is het een enkeltje 55km of heen en terug 55km?
Dat laatste red je wel prima hoor!
Enkeltje is 27, dus totaal 55 ongeveer. Maar ik wil inderdaad rekening houden met de slechtst mogelijke situatie, -10 met windkracht 5 tegen (en misschien wel 105 kilo :P )

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexborro
You shall not charge just one battery. Never mix the 2 batteries with (two much) different charge level. Otherwise you will ruin the batteries.

About topping them, there is no impact on battery lifespan charging them to 100% and using the scooter in a short period. What you shall not do is charging the battery to 100% and keep it like that for days, without use.
But if you full charge overnight and ride next day, there will be no impact on battery lifespan, specially for these LIFePO4 batteries.

Cheers.
Alex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Heeft hier iemand al de achtervering van een E110se model een tandje hoger gezet?
Zo ja, hoe dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RambOo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
alexborro schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 09:42:
[...]

You shall not charge just one battery. Never mix the 2 batteries with (two much) different charge level. Otherwise you will ruin the batteries.

About topping them, there is no impact on battery lifespan charging them to 100% and using the scooter in a short period. What you shall not do is charging the battery to 100% and keep it like that for days, without use.
But if you full charge overnight and ride next day, there will be no impact on battery lifespan, specially for these LIFePO4 batteries.

Cheers.
Alex.
Persoonlijk zou ik er ook een tijdschakelaar tussen zetten wanneer ik dagelijks de 100% nodig zou hebben, zodat deze pas vlak voor vertrek van huis is opgeladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanR1965
alexborro schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 09:42:
[...]

Cheers.
Alex.
That is exactly what my dealer said.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBreu

EBreu

Bromscooter

Topicstarter
Qua houding klopt. Het chassis is het zelfde zeg maar. Ik ben iets kleiner maar ik rij een 110se en heb ook 55 km woon- werkverkeer . Laadt de scooter dan op in de parkeergarage onder kantoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBreu

EBreu

Bromscooter

Topicstarter
038Robijno schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 09:49:
Heeft hier iemand al de achtervering van een E110se model een tandje hoger gezet?
Zo ja, hoe dan?
Staan genoeg filmpjes op YouTube hoe je dit doet bij Vespa’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBreu

EBreu

Bromscooter

Topicstarter
JanR1965 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 09:13:
[...]

Enige voordeel met de speedhack is dat de scooter harder rijdt maar je tellerunit stopt bij 45km/h en is vanwege een firmware update niet zelf meer te downgraden. Of dat nu een voordeel is ?

[ Voor 3% gewijzigd door EBreu op 26-08-2022 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

JanR1965 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 09:13:
[...]

Ok, alhoewel je het niet tegen mij hebt reageer ik toch even om te zeggen, je hebt een hack en je hebt de officiële snelheids upgrade, weet je toevallig welke van de twee is toegepast?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W-tje
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 26-11-2024
Al enige tijd volg ik dit forum en vandaag heb ik mijn e125s opgehaald. Hierbij had ik ook een windscherm besteld maar deze werd niet geleverd. De reden hiervoor was dat er een terug roepactie is. Mocht je in het bezit zijn van een windscherm dan is het aan te bevelen hierna te informeren bij je dealer. Mijn dealer kon nog niet vertellen op welke termijn er een nieuwe, mogelijk aangepast, windscherm komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Nu online
Maar watis er verkeerd met het windshield? Kon hij dat ook vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makaveli09
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-05 13:24
W-tje schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 21:33:
Al enige tijd volg ik dit forum en vandaag heb ik mijn e125s opgehaald. Hierbij had ik ook een windscherm besteld maar deze werd niet geleverd. De reden hiervoor was dat er een terug roepactie is. Mocht je in het bezit zijn van een windscherm dan is het aan te bevelen hierna te informeren bij je dealer. Mijn dealer kon nog niet vertellen op welke termijn er een nieuwe, mogelijk aangepast, windscherm komt.
Daar ben ik ook benieuwd naar. Die van mij is het effe lopen weekend kapot gegaan: een scheur horizontaal ter hoogte van de bovenste schroef gaten. Wat mij meteen opviel is dat het schroefgat niet gelijk is na de scheur wat erop lijkt dat er veel spanning in de vorm is.

Ik moet er nog voor terug naar de dealer, want het komt niet door grof gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1965
Mr. Freeze schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 14:08:
[...]

Ok, alhoewel je het niet tegen mij hebt reageer ik toch even om te zeggen, je hebt een hack en je hebt de officiële snelheids upgrade, weet je toevallig welke van de twee is toegepast?
De officiele.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JanR1965
Ook ik heb vandaag afscheid genomen van mijn 2 takt Peugeot en ben sinds vandaag ook bij de Segway familie. De E125S ..... Wat een geweldige machine!
Het is ZOOO Next level. Heel goed dat er 3 modi op zitten; standje 1 (E-Bike) en 2; iets meer pit.
Maar dan modus 3 BEAST MODE! Die acceleratie! Het is bijna een rollercoaster ervaring.
Die ervaring gecombineerd met het ontbreken van geluid....super!

Ik moet het allemaal nog een beetje ontdekken met de app enzo, maar dat gaat helemaal goedkomen!
Top!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p8P3GOqj2aAs8W8fwTzyPACcbjc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i6mXnu6HqaszaOMtsCxlW7TU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W-tje
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 26-11-2024
Hij had er 1 liggen die gescheurd was. Ik weet niet of het een horizontale of verticale scheur betrof of dat er een stuk was afgebroken. Tevens heb ik in dit topic al verschillende keren gelezen dat de bevestiging, van het windscherm, los ging. Maar ik weet niet de exacte reden van de terugroep actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexborro
W-tje schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 21:33:
To be very honest, I really don't like the original windshield. I think it is too much floppy.. It bounces like a hell. Sometimes when I go over a small bump or pothole, the windshield hits my helmet. It is very very annoying.. and it is properly installed.
Since this is my first scooter, I have no idea if all other scooter's windshields are floppy like that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maandag1987
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:38
We hebben gisteren ook een segway e125s besteld ter vervanging onze tweede auto. Incl. Twee helmen, slot, regenhoes. We zijn vergeten om te vragen naar de telefoonhouder.
Ook heb ik al een cover voor het display besteld die hier werd getipt.

Nu de tuin gereed gaan maken. Helaas, hebben we geen ruimte in de berging en wordt de segway buiten gestald. Weliswaar onder overkapping die grootdeels dicht is. Een zijde zouden we nog meer dicht kunnen maken. Verder een extra buitenlamp en buiten stopcontact installeren.

De windschermen zijn uitverkocht en worden niet meer geleverd of gemaakt. Segway gaat een nieuw, beter model windscherm ontwikkelen om de huidige problemen te voorkomen. Alleen het is onduidelijk wanneer deze leverbaar is. Gelukkig hebben we er een besteld bij een webwinkel en wil onze dealer deze gewoon voor ons installeren. In winterseizoen zonder zie ik niet zitten.
ook de snelheidsverhoging wordt gratis doorgevoerd.

We twijfelen nog over het beenkleed (winter..) en zoeken naar een waterdichte telefoonhouder. Iemand ervaringen met een van beide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

alexborro schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 21:22:
[...]

To be very honest, I really don't like the original windshield. I think it is too much floppy.. It bounces like a hell. Sometimes when I go over a small bump or pothole, the windshield hits my helmet. It is very very annoying.. and it is properly installed.
Since this is my first scooter, I have no idea if all other scooter's windshields are floppy like that.
Are you sure you have an original Segway screen? I have one too but it does wobble a bit of course, but not nearly as much as you describe it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexborro
Mr. Freeze schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 10:46:
Are you sure you have an original Segway screen? I have one too but it does wobble a bit of course, but not nearly as much as you describe it.
Yes, it is the original one. I bought it from Dab Scooters, came in original box... unless they are selling fake ones which I really doubt.
Maandag1987 schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 10:00:
De windschermen zijn uitverkocht en worden niet meer geleverd of gemaakt. Segway gaat een nieuw, beter model windscherm ontwikkelen om de huidige problemen te voorkomen. Alleen het is onduidelijk wanneer deze leverbaar is. Gelukkig hebben we er een besteld bij een webwinkel en wil onze dealer deze gewoon voor ons installeren.
My advice: Return it and wait for the new updated version.
Maandag1987 schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 10:00:
We twijfelen nog over het beenkleed (winter..) en zoeken naar een waterdichte telefoonhouder. Iemand ervaringen met een van beide?
I have the winter cover, but one from "Tucano Urbano", not Segway. I like it very much! It provides a lot of comfort during the winter rides. I don't see myself without it. I even keep it during the summer because it protects from rains.. I've got some heavy rains and your pants arrive pretty dry ;-) . And it - at least this one from Tucano Urbano - has a sit cover, which you can cover the sit when the scooter is parked. So if it rains, the sit remains almost dry.

About the phone holder, I designed (and printed) my own, so I cannot recommend any commercial one.
Pagina: 1 ... 11 ... 39 Laatste

Let op:
In Nederland gelden voor (elektrische) snorfietsen en brommers een wettelijke maximum constructiesnelheid. Concreet betekent dit dat een snorfiets of brommer ook niet harder mag kunnen rijden dan de constructiesnelheid horende bij het type.

Technische eisen aan snorfietsen
De overheid stelt onder meer de volgende eisen aan snorfietsen:
  • de maximum constructiesnelheid is 25 kilometer per uur;
  • het maximale motorvermogen is 4 kW;
  • de snorfiets heeft een blauw kenteken;
  • het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
Technische eisen aan bromfiets
  • de maximum constructiesnelheid is 45 kilometer per uur;
  • het maximale motorvermogen is 4 kW;
  • de bromfiets heeft een geel bromfietskenteken;
  • het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet Aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
  • De eisen voor brommers staan in de Regeling voertuigen.
Je scooter modificeren zodat hij harder kan, betekent vrijwel altijd dat hij niet langer meer voldoet aan de eisen van je WA-verzekering en je dus niet langer meer verzekerd bent!

Omdat deze aanpassingen bovendien leiden tot een illegaal voertuig, en daarmee een illegale activiteit betreft, is het delen van tips over hoe het uitgevoerd moet worden, dus ook niet toegestaan.

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.