Grote Segway elektrische scooter topic

Pagina: 1 ... 12 ... 37 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joram22
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 05-10-2024
Maandag1987 schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 10:00:

We twijfelen nog over het beenkleed (winter..) en zoeken naar een waterdichte telefoonhouder. Iemand ervaringen met een van beide?
Over telefoonhouders:
Dat is natuurlijk persoonlijk mbt voorkeur. In principe zijn er heel erg veel typen voor scooters en motoren. Bijna allemaal gemaakt om aan spiegel te bevestigen. Omdat ik al lang Scooters en motoren rij is mijn ervaring:
-een waterdichte met een hoesje of klepje is voor mij alleen handig op een lange afstand op vakantie oid met slecht weer. Je dient toch iedere keer te rommelen om je telefoon er in te krijgen en er weer uit te krijgen. Dus voor korte ritten niet zo handig. Bediening is vaak ook gedoe. Je wilt soms tijdens het rijden even stoppen om een route in te plannen (bv bij stoplicht). Dan is gedoe met hoesje lastig. Ook wil ik vaak ook het beeld even uit zetten en na een tijdje weer aan. Dan moet je handig bij de knopjes aan de zijkant kunnen. Kan vaak wel maar is lastiger met hoesje. (Aan de voeding hangen doe ik sowieso niet, dan ben je nog langer bezig voordat je eindelijk vertrekt).
-De niet-waterdichte vaste ninebot /Segway houder bevalt mij persoonlijk juist wel goed. (Dus de metalen versie, ook te bestellen op AliExpress). Telefoon gaat er makkelijk in en uit en is robuust stevig. Gebruik ik alleen als ik ergens de weg niet weet. En mocht het gaan regenen; bijna alle telefoons zijn tegenwoordig sowieso bestand tegen regen. Kun je eerst even opzoeken bij de specs van je telefoon op internet.

[ Voor 14% gewijzigd door Joram22 op 28-08-2022 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joram22

[ Voor 84% gewijzigd door Joram22 op 28-08-2022 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAwesome
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13-10-2024
frennek schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 09:18:
[...]

Dit bereken je door kilometerverbruik van een paar ritjes te delen door je afgenomen accucapaciteit? 80 km is heel netjes, zeker met een gewicht van 90 kg. Heb je een windscherm? En heb je je banden keihard opgepompt?
Een windscherm begin ik niet aan en de banden opgepompt zoals aangegeven door Segway.

Ik rij veel op rechte lange wegen en rij dan net een paar km onder de topsnelheid. Dit scheelt aanzienlijk in verbruik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Zojuist even snelle boodschappen gedaan, een kratje Bavaria past in de buddy Seat _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maandag1987
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:42
Joram22 schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 11:38:
[...]

Over telefoonhouders:
Dat is natuurlijk persoonlijk mbt voorkeur. In principe zijn er heel erg veel typen voor scooters en motoren. Bijna allemaal gemaakt om aan spiegel te bevestigen. Omdat ik al lang Scooters en motoren rij is mijn ervaring:
-een waterdichte met een hoesje of klepje is voor mij alleen handig op een lange afstand op vakantie oid met slecht weer. Je dient toch iedere keer te rommelen om je telefoon er in te krijgen en er weer uit te krijgen. Dus voor korte ritten niet zo handig. Bediening is vaak ook gedoe. Je wilt soms tijdens het rijden even stoppen om een route in te plannen (bv bij stoplicht). Dan is gedoe met hoesje lastig. Ook wil ik vaak ook het beeld even uit zetten en na een tijdje weer aan. Dan moet je handig bij de knopjes aan de zijkant kunnen. Kan vaak wel maar is lastiger met hoesje. (Aan de voeding hangen doe ik sowieso niet, dan ben je nog langer bezig voordat je eindelijk vertrekt).
-De niet-waterdichte vaste ninebot /Segway houder bevalt mij persoonlijk juist wel goed. (Dus de metalen versie, ook te bestellen op AliExpress). Telefoon gaat er makkelijk in en uit en is robuust stevig. Gebruik ik alleen als ik ergens de weg niet weet. En mocht het gaan regenen; bijna alle telefoons zijn tegenwoordig sowieso bestand tegen regen. Kun je eerst even opzoeken bij de specs van je telefoon op internet.
Bedankt voor je reactie. Mijn gsm kan niet tegen water alleen de screenprotector beschermt een klein beetje.
Ik heb voor mijn electrische fiets een waterdichte gehad die ik van buitenaf kon bedienen. Alleen merkte ook dat die nooit perfect vastzitten en bij hogere snelheid en meer trillingen bewoog ie nogal. Du, ben er bang voor dat dat bij een scooter nog erger zal zijn.
Ik ga gewoon starten met de stabdaard van segway en kijk vanuit daar wel verder. Het is in principe alleen voor navigatie.

Dat van het snel erin plaatsen en eruit halen is iid goed tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maandag1987
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:42
alexborro schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 10:55:
[...]

Yes, it is the original one. I bought it from Dab Scooters, came in original box... unless they are selling fake ones which I really doubt.

[...]

My advice: Return it and wait for the new updated version.

[...]

I have the winter cover, but one from "Tucano Urbano", not Segway. I like it very much! It provides a lot of comfort during the winter rides. I don't see myself without it. I even keep it during the summer because it protects from rains.. I've got some heavy rains and your pants arrive pretty dry ;-) . And it - at least this one from Tucano Urbano - has a sit cover, which you can cover the sit when the scooter is parked. So if it rains, the sit remains almost dry.

About the phone holder, I designed (and printed) my own, so I cannot recommend any commercial one.
I saw the winter cover from Tucano and will probably buy one of those. Thanks for the feedback.

I prefer having a imperfect windscreen instead of having none. Could take months before the updated model arrives and the colder, rainy weather is ahead of us.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joram22
Maandag1987 schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 12:26:
[...]

Bedankt voor je reactie. Mijn gsm kan niet tegen water alleen de screenprotector beschermt een klein beetje.
Ik heb voor mijn electrische fiets een waterdichte gehad die ik van buitenaf kon bedienen. Alleen merkte ook dat die nooit perfect vastzitten en bij hogere snelheid en meer trillingen bewoog ie nogal. Du, ben er bang voor dat dat bij een scooter nog erger zal zijn.
Ik ga gewoon starten met de stabdaard van segway en kijk vanuit daar wel verder. Het is in principe alleen voor navigatie.

Dat van het snel erin plaatsen en eruit halen is iid goed tip.
Ok helder. Mocht je dus tzt wel een ander willen. Geen plastic rommel maar de houders gemaakt voor motorfietsen. Die kunnen wel wat trillingen hebben.

Als grapje kun je altijd nog een paraplu kopen zie plaatje. Kwam ik in Azië overigens echt tegen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vULsGF00_EyjYzL5ArZuzD15mx4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5hbZijftlpxoIxVNQPBJY8i1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door Joram22 op 28-08-2022 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robintom67
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 31-12-2024
Stone Grey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robintom67
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 31-12-2024
EBreu schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 10:41:
[...]

Enige voordeel met de speedhack is dat de scooter harder rijdt maar je tellerunit stopt bij 45km/h en is vanwege een firmware update niet zelf meer te downgraden. Of dat nu een voordeel is ?
Ik heb de speedhack, ik begrijp dat deze niet te downgraden is zodat ik de normale upgrade kan doen met werkende teller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexborro
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 11-04 15:23
Joram22 schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 11:38:
De niet-waterdichte vaste ninebot /Segway houder bevalt mij persoonlijk juist wel goed. (Dus de metalen versie, ook te bestellen op AliExpress).
Do you have any link to buy this one (the metal version)? I'm interested.

[ Voor 3% gewijzigd door alexborro op 28-08-2022 14:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joram22
alexborro schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 14:31:
[...]

Do you have any link to buy this one (the metal version)? I'm interested.
I mean the stand is metal.
You can buy this at a Dutch dealer or
https://a.aliexpress.com/_mqM1Rdm
This is not for c80 as you can see but fits the e100 and above.
The same as
https://www.moevs.com/pro...-escooter-telefoonhouder/

[ Voor 19% gewijzigd door Joram22 op 28-08-2022 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1965
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 08-04-2024
Vraagje, bij de E125S worden 3 sleutels meegeleverd. 2 met het witte rondje en eentje, speciaal om in je accu te steken. er zit een speciaal bedoelde uitsparing in je accu.
Nou vroeg ik me af wat het nut kan zijn, aangezien je in geval van nood (sleutel verlies, en ook GSM niet aanwezig) nooit bij die plek kunt komen. Hoe kun je anders je buddy openen om de accuhendel te bedienen??
Weet iemand dit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:04

Mr. Freeze

¡GO!

JanR1965 schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 21:00:
Vraagje, bij de E125S worden 3 sleutels meegeleverd. 2 met het witte rondje en eentje, speciaal om in je accu te steken. er zit een speciaal bedoelde uitsparing in je accu.
Nou vroeg ik me af wat het nut kan zijn, aangezien je in geval van nood (sleutel verlies, en ook GSM niet aanwezig) nooit bij die plek kunt komen. Hoe kun je anders je buddy openen om de accuhendel te bedienen??
Weet iemand dit?
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/71486672

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1965

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joram22
JanR1965 schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 21:29:
[...]

Helemaal duidelijk.
Best een geniaal idee _/-\o_
Het gaat niet (alleen) voor het geval dat je je sleutels in de buddy laat zitten. Het gaat om mensen , zoals ikzelf, die alleen maar de telefoon gebruiken maar wel de accu binnen opladen. Bij het terugplaatsen heb je dan de sleutel van de accu om de buddy weer te openen. (Hoef je dus nooit je normale sleutel mee te nemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-04 16:27
DutchAwesome schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 12:19:
[...]

Een windscherm begin ik niet aan en de banden opgepompt zoals aangegeven door Segway.

Ik rij veel op rechte lange wegen en rij dan net een paar km onder de topsnelheid. Dit scheelt aanzienlijk in verbruik.
In mijn geval met windscherm en altijd max snelheid (ook lange rechte stukken) haal ik op een windstille dag als vandaag 28.5 km op 38% accuverbruik, wat dus theoretisch 75 km bereik zou opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davey28
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-05 15:05
Dat met je 3e sleutel is niet helemaal noodzakelijk. Ik en mijn collega hebben beide een e110se en laden regelmatig de accu binnen op. Nu is het dus mogelijk (weet niet helemaal de combinatie) Maar als we meerdere keren op het groene knopje blijft drukken dan gaat de Buddy dus wel gewoon open zijn we achter gekomen. Sleutel is dus niet nodig en de accu hebben we nog in onze handen, telefoon is wel in de buurt.

Hier zijn we dus achter gekomen toen mijn collega zijn sleutel en telefoon in de buddy had gepropt.

[ Voor 8% gewijzigd door davey28 op 30-08-2022 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:47
davey28 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 08:41:
[...]

Dat met je 3e sleutel is niet helemaal noodzakelijk. Ik en mijn collega hebben beide een e110se en laden regelmatig de accu binnen op. Nu is het dus mogelijk (weet niet helemaal de combinatie) Maar als we meerdere keren op het groene knopje blijft drukken dan gaat de Buddy dus wel gewoon open zijn we achter gekomen. Sleutel is dus niet nodig en de accu hebben we nog in onze handen, telefoon is wel in de buurt.

Hier zijn we dus achter gekomen toen mijn collega zijn sleutel en telefoon in de buddy had gepropt.
Dus wat jij zegt is dat ik de buddys van alle Segways kan openen en de batterijen eruit halen door gewoon random op het aan/uit knopje te drukken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davey28
Zolang de telefoon van de eigenaar in de buurt is wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
davey28 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 15:40:
Zolang de telefoon van de eigenaar in de buurt is wel.
Dat heb ik ook aanstaan (telefoon moet wel heeeeel dichtbij zijn) maar als de hoofdbatterij er niet inzit werkt dat niet (tenminste, ik heb echt alles geprobeerd maar ik krijg alleen iedere keer die code die ik dan in moet voeren in beeld)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wodypls
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-05 23:37
Als de scooter verbonden is kan je deze openen met groene knop + rem combo, dit werkt ook bij mij zodra de hoofd accu er niet in zit :)

Sharif Wody Betch! --Sharif on tweaker.nut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davey28
Zal het wel een keer filmen met mn collega, laten we zien dat de accu er niet in zit en de buddy ook dicht. Het werkt wel degelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01:02
Je kan ook alleen de code gebruiken, dan heb je nooit meer sleutels of een mobiel nodig om de scooter te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Wodypls schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 15:48:
Als de scooter verbonden is kan je deze openen met groene knop + rem combo, dit werkt ook bij mij zodra de hoofd accu er niet in zit :)
Met verbonden bedoel je hopelijk via de app van je telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
davey28 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 15:49:
Zal het wel een keer filmen met mn collega, laten we zien dat de accu er niet in zit en de buddy ook dicht. Het werkt wel degelijk.
Ik geloof het hoor maar hierboven lees ik dat de 'rem combi' ook gebruikt moet worden (geen idee welke combi dat dan is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Drials schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:01:
Je kan ook alleen de code gebruiken, dan heb je nooit meer sleutels of een mobiel nodig om de scooter te starten.
Beetje slimmerik kan van een afstandje meekijken denk ik dan..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wodypls
Ja de telefoon moet via BT verbonden zijn met de scooter. dan kan je met het indrukken van de rem en startknop (groene knop) de buddy openen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01:02
D-Ed schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:12:
[...]

Beetje slimmerik kan van een afstandje meekijken denk ik dan..
Dat valt wel mee, je kan de code heel snel intoetsen. Eventueel kan je je hand ervoor houden, als je het niet vertrouwd.

[ Voor 12% gewijzigd door Drials op 30-08-2022 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBreu
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 03-09-2024

EBreu

Bromscooter

Topicstarter
robintom67 schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 13:21:
[...]

Ik heb de speedhack, ik begrijp dat deze niet te downgraden is zodat ik de normale upgrade kan doen met werkende teller?
Dit kan alleen je Segway dealer met de reguliere speedupgrade.

Segway E110SE Bromscooter

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Henryt38
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 08-10-2023
Mijn 1e rit met de E125S zit er op. Wat een heerlijke scooter zeg!
Ik moet alleen nog uitzoeken hoe power-assist werkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b89VbbIfo93wJc21z2jKQpuaT64=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2snwj0VYs0cWkpyNayp5g13h.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fjZaXHEJXtc357VKV0MZCd-fMu8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QP6JUqsNimJJvoGmEXkEgQvN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3eXx8e05xePEPJgwxSRYdT46S-o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/moOM3DKf3e8NDhpHJOv5E3av.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door Henryt38 op 01-09-2022 13:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justinb81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:19
Henryt38 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 22:06:
Mijn 1e rit met de E125S zit er op. Wat een heerlijke scooter zeg!
Ik moet alleen nog uitzoeken hoe power-assist werkt.
Vol gas geven en de groene knop indrukken als je ernaast staat (en dus niet in "ready" stand). Je kan dan met vol gashendel een helling oplopen en dan helpt hij een beetje mee. Ik gebruik hem in de ondergrondse fietsenstalling op het werk.

Je kan hem ook op "altijd aan" zetten en dan werkt dat altijd in de P stand

[ Voor 7% gewijzigd door justinb81 op 30-08-2022 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henryt38
Even een vraag over het laden van de accu’s van een E125S.
Via de app krijg ik de melding dat de accu’s volledig zijn opgeladen en geeft dus 100% aan maar het lampje van de lader blijft rood en word pas 30 a 40 minuten na deze melding groen.
Mij lijkt dat je beter kan wachten totdat het lampje van de lader groen is toch?
Heeft iemand dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henryt38
.

[ Voor 100% gewijzigd door Henryt38 op 30-08-2022 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henryt38
justinb81 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 22:12:
[...]

Vol gas geven en de groene knop indrukken als je ernaast staat (en dus niet in "ready" stand). Je kan dan met vol gashendel een helling oplopen en dan helpt hij een beetje mee. Ik gebruik hem in de ondergrondse fietsenstalling op het werk.

Je kan hem ook op "altijd aan" zetten en dan werkt dat altijd in de P stand
@justinb81 Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1965
Aangezien ik de contactsleutel zelden of nooit ga gebruiken, zoek ik eigenlijk een plastic kapje wat pecies over het contactslot past. Iemand een briljant idee?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FqsTzRxlWQw31-_8oC84b_DL_iI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xsClYnGQDSLhwZ1uTmM76MMR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wodypls
JanR1965 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 10:14:
Aangezien ik de contactsleutel zelden of nooit ga gebruiken, zoek ik eigenlijk een plastic kapje wat pecies over het contactslot past. Iemand een briljant idee?[Afbeelding]
Kapje maken met een 3D printer die je bevestigd door het in de sleutel gleuf te drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1965
Wodypls schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 10:17:
[...]

Kapje maken met een 3D printer die je bevestigd door het in de sleutel gleuf te drukken?
Briljant!
Helaas heb ik geen 3D printer. :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wodypls
JanR1965 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 10:42:
[...]

Briljant!
Ik zou dit eventueel kunnen printen voor je, maar ben nog geen expert in het maken van 3D modellen... hiervoor ben ik nog aan het zoeken voor een fijn programma!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexborro
[...]
Briljant!
I can make it for you for free and send it by PostNL (you just pay the shipment)...
But are you planning to remove the ignotion slot and replace it by the cap ?? Or do you want the cap to "attach" somehow to the ignition slot?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:36

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse â…¢ ja!

[...]

Briljant!
Misschien nog wel makkelijker, een vinyl sticker ofzo eroverheen? Zwart rondje?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1965
alexborro schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 14:13:
[...]

I can make it for you for free and send it by PostNL (you just pay the shipment)...
But are you planning to remove the ignotion slot and replace it by the cap ?? Or do you want the cap to "attach" somehow to the ignition slot?
The ignition lock remains as it is. I was thinking of a protective cap, just like going on a glass jar. I'm definitely interested if you can do that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1965
RobIII schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 14:18:
[...]

Misschien nog wel makkelijker, een vinyl sticker ofzo eroverheen? Zwart rondje?
Ja, kan ook. alleen 2 nadelen: eventuele lijmresten, en als je de sleutel toch moet gebruiken, is het verwijderen wellicht niet makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
JanR1965 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 10:14:
Aangezien ik de contactsleutel zelden of nooit ga gebruiken, zoek ik eigenlijk een plastic kapje wat pecies over het contactslot past. Iemand een briljant idee?[Afbeelding]
Waarom wil je dit doen? Puur alleen voor het uiterlijk of heeft het ook een praktisch doel?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexborro
JanR1965 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 14:27:
The ignition lock remains as it is. I was thinking of a protective cap, just like going on a glass jar. I'm definitely interested if you can do that.
I've just seen the ignition slot. I think it is possible to make a cap that mechanically locks in place. I will try this weekend.

By the way, this is a "shoes" I printed to the stand... I hate the metal scratching the floor tiles, he he.. helps a lot.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lPe6xmkBuzNpe7qVtmoql0TFpI8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b1kKkmr66FTiLafeYrR5HB3G.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wodypls
alexborro schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 14:38:
[...]

I've just seen the ignition slot. I think it is possible to make a cap that mechanically locks in place. I will try this weekend.

By the way, this is a "shoes" I printed to the stand... I have the metal scratching the floor tiles, he he.. helps a lot.

[Afbeelding]
What software do you use for designing? i'd like to make a cupholder for my B110S 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexborro
Wodypls schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 14:40:
What software do you use for designing? i'd like to make a cupholder for my B110S 8)
I use SolidWorks and a Ultimaker S5 to print.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexborro
This is helpful as well: :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uZ_BdJblV2ov0jAf9MmhygwRVv8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qywOHg6Hiwl78hohkMwZbeQj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1965
greg-a schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 14:37:
[...]

Waarom wil je dit doen? Puur alleen voor het uiterlijk of heeft het ook een praktisch doel?
Nee juist alleen praktische redenen:
Om het contactslot te beschermen tegen stof vuil en regen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wodypls
alexborro schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 14:48:
[...]

I use SolidWorks and a Ultimaker S5 to print.
Thanks! i will look in to it tonight! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joram22
JanR1965 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 15:05:
[...]

Nee juist alleen praktische redenen:
Om het contactslot te beschermen tegen stof vuil en regen.
Zelf iets maken en perfectioneren is natuurlijk erg leuk om te doen. Respect voor de 3d print ontwerpen.
Maar mocht het je echt om de levensduur gaan. Ik heb al zoveel scooters gehad die gewoon altijd buiten staan. Contactslot kan gewoon regen en vuil hebben. Alleen door slijtage als gevolg van veelvuldige gebruik kan het soms misgaan. Maar daar is bij de Segway nauwelijk sprake van. In principe dus niet te bang zijn voor vocht e.d. daar kan een scooter als het goed is gewoon tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joram22
hoi allemaal,
Graag zou ik jullie gedachten eens willen horen over de zin of onzin van een slot door je voorwiel (dus niet ergens aan vast). Ofwel maak ik hier een denkfout?

(ten eerste: scooter is altijd op te tillen en in te laden indien scooter niet ergens aan vast zit. Niet dat je dan veel aan de scooter hebt (behalve de onderdelen en dure accu))

situatie met accu er in:
-indien opslot gezet met afstandsbediening of telefoon kun je de scooter niet starten met alleen een sleutel zonder dat je de pincode weet. (de beveiliging gaat met gebruik van alleen de sleutel niet uit). Dus ook niet indien je het contactslot als dief met een slotentrekker open maakt (kost een paar seconden).
Wel zou je dan eventueel het stuurslot er af kunnen halen. Althans dat kan bij een reguliere scooter omdat dat meganisch gaat via het gat van contactslot.
Maar je kunt er dan niet mee rijden en het achterwiel blokkeerd ( =optie bij beveiligingsinstellingen). Dus even verplaatsten is niet heel makkelijk dan.
De vraag is dan wat een slot door het voorwiel eigenlijk nog uitmaakt in die situatie. iets lastiger verplaatsen dus. je kan eventueel achterkant optillen en gaan lopen (indien stuurslot geforceerd uitgezet).

-indien je de scooter alleen uitzet met de sleutel is theoretisch via openbreken contactslot wel weg te rijden toch? (Dus beveiliging staat niet aan).

-situatie zonder accu:
je kunt alleen de scooter in een busje laden en hebt een scooter zonder accu. Slot door voorwiel is wat lastiger slepen. Beveiliging gaat echter wel aan in de zin van tracking. Dus dan heeft slot door voorwiel wel wat zin omdat achterwiel niet blokeerd.

kortom,wat heb je eigenlijk aan een slot door je voorwiel indien men er sowieso toch niet mee weg kan, behalve dat het wat lastiger tillen is naar een busje oid?

of zie ik iets over het hoofd?
Joram22 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 17:04:
hoi allemaal,
Graag zou ik jullie gedachten eens willen horen over de zin of onzin van een slot door je voorwiel (dus niet ergens aan vast). Ofwel maak ik hier een denkfout?

(ten eerste: scooter is altijd op te tillen en in te laden indien scooter niet ergens aan vast zit. Niet dat je dan veel aan de scooter hebt (behalve de onderdelen en dure accu))

situatie met accu er in:
-indien opslot gezet met afstandsbediening of telefoon kun je de scooter niet starten met alleen een sleutel zonder dat je de pincode weet. (de beveiliging gaat met gebruik van alleen de sleutel niet uit). Dus ook niet indien je het contactslot als dief met een slotentrekker open maakt (kost een paar seconden).
Wel zou je dan eventueel het stuurslot er af kunnen halen. Althans dat kan bij een reguliere scooter omdat dat meganisch gaat via het gat van contactslot.
Maar je kunt er dan niet mee rijden en het achterwiel blokkeerd ( =optie bij beveiligingsinstellingen). Dus even verplaatsten is niet heel makkelijk dan.
De vraag is dan wat een slot door het voorwiel eigenlijk nog uitmaakt in die situatie. iets lastiger verplaatsen dus. je kan eventueel achterkant optillen en gaan lopen.

-indien je de scooter alleen uitzet met de sleutel is theoretisch via openbreken contactslot wel weg te rijden toch? (Dus beveiliging staat niet aan).

-situatie zonder accu:
zoals ik het nu begrijp kun je dan ook niet veel indien je daarvoor je scooter hebt afgesloten met de afstandsbediening of telefoon. de beveiliging staat immers nog aan.

kortom wat heb je eigenlijk aan een slot door je voorwiel indien men er sowieso toch niet mee weg kan, behalve dat het wat lastiger tillen is naar een busje oid?

of zie ik iets over het hoofd? D

[ Voor 37% gewijzigd door Joram22 op 31-08-2022 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joram22

[ Voor 91% gewijzigd door Joram22 op 31-08-2022 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Nu online
1 De verzekering, die van mij eist in ieder geval dat hij extra op slot staat, dus dat doe ik dan maar.
2 Hoe lastiger het is om te stelen des te minder interessant het is voor dieven.

Dat laatste is natuurlijk een beetje de stelregel die iedere agent je zal vertellen.

Maar het zou mij niet verbazen als ze een segway gewoon in een busje laden om er later naar te kijken wat ze er mee kunnen. Al moeten ze de accu er met een haakse slijper uitslijpen als ze er geld mee kunnen verdienen overwegen ze het.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Laatst online: 11-05 16:01
Wodypls schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 14:40:
[...]

Mocht je slagen dan houd ik me aanbevolen, ik heb tot nog toe deze gevonden:
universeel

voor de b110s

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joram22
Edgenumber schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 17:25:
1 De verzekering, die van mij eist in ieder geval dat hij extra op slot staat, dus dat doe ik dan maar.
2 Hoe lastiger het is om te stelen des te minder interessant het is voor dieven.

Dat laatste is natuurlijk een beetje de stelregel die iedere agent je zal vertellen.

Maar het zou mij niet verbazen als ze een segway gewoon in een busje laden om er later naar te kijken wat ze er mee kunnen. Al moeten ze de accu er met een haakse slijper uitslijpen als ze er geld mee kunnen verdienen overwegen ze het.
Ja iedere scooter is inderdaad gewoon in een busje te laden. Dat hou je niet tegen.
Met een benzine scooter kun je echter ook binnen 10 seconden via het trekken van het contactslot wegrijden. Dan heeft een slot aan het wiel inderdaad wel zin om dat te vertragen en dus af te schikken.
Een electrische scooter is echter niet te starten volgens mij, dus ook niet na trekken van het contactslot. Vandaar dat ik mij afvraag of het veel zin heeft om een slot aan het voorwiel te hangen. De deelscooters staan ook niet op een extra slot.
PS ik ben niet all risk verzekerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Nu online
Of dat het veel zin heeft kan alleen iemand op antwoorden die inzicht heeft in statistische gegevens.

Als je verzekering het niet eist dan is het denk ik meer waar dat jij jezelf prettig bij voelt.

Volgens mij heb je het voorwiel ook zo los. Dus ik vraag mij ook af hoeveel zin het heeft met een slot door het voorwiel.

Maar je vroeg welke denkfout je misschien maakte. Ik denk dat jij er onterecht van uit gaat dat een e-scooter die na diefstal niet bruikbaar is daarom ook niet word gestolen. Gestolen Tesla's schijnen ook altijd teruggevonden te worden maar dat betekend dus ook dat ze nog steeds gestolen worden. Niet veel maar toch.

Over het algemeen worden zaken die zijn gestolen niet met zorg behandeld. Dus ook al vind je hem terug is het de vraag maar in welke staat. Als ze hem jatten en ergens anders gesloopt achter laten ben je nog steeds niet blij.

Ik zie ook overal deelscooters staan. Maar ik denk dat ze er toch best wel een aantal per jaar kwijtraken. Al is het om de losse onderdelen.

Nu schijnen de dure onderdelen zoals accu en motor, volgens mijn dealer, wel gelockt te worden door segway bij diefstal zodat ze ook voor de doorverkoop onbruikbaar zijn. Maar ik heb weinig zin in dat ze op mijn scooter oefenen of dat dit ook echt zo is of om na diefstal te horen dat het gilde een workaround heeft gevonden.

Dus als de verzekering het niet eist. Dan kan je eigen gemoedsrust een overweging zijn en het al oude mantra van de politie: maak het ze zo lastig mogelijk. En of dat laatste klopt, who knows. Maar het klinkt wel aannemelijk.

Hoeveel moeite kost het je?

Ik vind het zelf een heel kleine moeite. Ik verplaats mijn scooter op een dag niet zo veel. Dus of de kans op diefstal nu groot is of heel klein, die halve minuut dat het duurt om het slot er om te leggen of er af te halen vindt ik niet erg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henryt38
Wokki schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 19:19:
Zijn er mensen die hun elektrische scooter met een hogedrukreiniger schoon spuiten thuis of in een wasbox, of is het af te raden i.v.m. de extra elektrische componenten? Ben ook benieuwd of mensen de accu er speciaal uit halen of zou je hem gerust kunnen laten zitten tijdens het schoon spuiten?
Ik gebruik een lage druk reiniger van Karcher die ik ook voor mijn mountainbike gebruik.
Wel blijven uitkijken waar je spuit.
Ideaal voor mensen die bv in een flat wonen.
https://www.kaercher.com/...en/mobiele-reiniging.html

• CarstenN02
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 18-02-2024
Iemand enig idee of er lakstiften o.i.d. zijn in de matzwarte kleur van de e110se en of dat een beetje werkt? Ik heb best een aantal witte krasjes en wil eigenlijk kijken of ik die een beetje weg kan werken.

• Joram22
Henryt38 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 09:33:
[...]

Ik gebruik een lage druk reiniger van Karcher die ik ook voor mijn mountainbike gebruik.
Wel blijven uitkijken waar je spuit.
Ideaal voor mensen die bv in een flat wonen.
https://www.kaercher.com/...en/mobiele-reiniging.html
De Segway is IPX5 waterbestendig en de accu is IPX7 waterbestendig.
IPX5: Can resist a sustained, low-pressure water jet spray.
IPX6: Can resist high-pressure, heavy sprays of water.
IPX7: Can be submerged up to 1 meter in water for 30 minutes.

[ Voor 5% gewijzigd door Joram22 op 01-09-2022 19:45 ]

• Taffy
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-01 21:21
blueicez schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 15:46:
[...]

Helaas bij mij dezelfde problemen. Ik heb inmiddels nu een keer of 3 de accu eraf gehaald en de boel gereset (daarna gaat het weer +/- 1 dag goed).

Ik heb mijn dealer gevraagd wat hieraan gedaan kan worden + evt. ondersteuning van Segway.

Zodra ik meer nieuws heb, laat ik het weten...
Ik heb hetzelfde probleem: foutcode 35. Heb je al iets van je dealer of Segway gehoord? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joram22
Edgenumber schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 17:25:

Ben het wel met je eens. hoe meer sloten hoe beter. Mijn enige punt was eigenlijk dat een slot door voorwiel niet voorkomt dat je de scooter in een busje kan laden (wegrijden kan met een e scooter sowieso niet, in tegenstelling tot een benzine scooter).
De batterij kun je blokkeren via de app zodat deze niet meer bruikbaar is. Maar zoals eerder gemeld kan men daar een truc op hebben verzonnen. Tevens weten we niet of een dief te voren weet dat ie weinig aan de accu heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinb81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:19
Joram22 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 12:44:
[...]

Ben het wel met je eens. hoe meer sloten hoe beter. Mijn enige punt was eigenlijk dat een slot door voorwiel niet voorkomt dat je de scooter in een busje kan laden (wegrijden kan met een e scooter sowieso niet, in tegenstelling tot een benzine scooter).
De batterij kun je blokkeren via de app zodat deze niet meer bruikbaar is. Maar zoals eerder gemeld kan men daar een truc op hebben verzonnen. Tevens moet een dief dat ook maar te voren weten.
Ik heb het slot op het voorwiel alleen voor de verzekering. Als ik geen diefstal verzekering zou hebben zou ik die eraf laten. Bij elektrische scooters worden vooral de buddys opengebroken en de accu meegenomen. Zoek op marktplaats maar op "super soco accu" dan kom je die van de deelscooters tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Nu online
https://m.nl.aliexpress.c...b0-4b4b-b76e-4c797d525cbc

Je kan nog een anti diefstal beugel in je scooter schroeven.

En een slot door je voowiel heeft sowieso alleen zin als je hem ook ergens aan vast maak.

Nu klinkt het of dat ik me heel erg er mee bezig houd. Maar dat valt reuze mee.

Als ze hem willen stelen dan stelen ze hem toch wel al giet je hem in beton.

Maar alle laagdrempelige zaken pak ik mee.

[ Voor 23% gewijzigd door Edgenumber op 02-09-2022 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikkwittet
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:58
En dit moet je er dan steeds afhalen als je accu er uit haalt om op te laden?
Dus handig voor iedereen die direct oplaad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Nu online
Ja. Dus ik zou hem er ook niet zo snel inschroeven hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1965
Mijn dealer vertelde me bij aflevering dat de accu's gekoppeld zijn aan mijn scooter, en dus niet te gebruiken zijn in een andere.... Of heb ik het verkeerd begrepen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• clemento
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-06-2024
Hoi beste mensen,

Afgelopen woensdag op de camping 2 electrische scooters gehuurd en we waren zo enthausast dat we ons geinformeerd hebben naar de mogelijkheden en kwamen al snel op de Segway E125S bromscooter.
We hebben een proefrit gemaakt en kwamen met een dikke smile terug bij de scooter dealer.
Nog wat geinformeerd naar de specs en ook nog even gekeken naar een concurerend mode van NIU maar die is toch met vergelijkbare specs meer dan €1200 duurder en heeft de accu's onder het zadel dus hoger zwaartepunt.
Op as vrijdag 9-9 kunnen we de twee Segway's ophalen en kan het genieten beginnen.
We gaan de scooters puur recreatief gebruiken.
Natuurlijk ga ik dit topic volgen en misschien mijn ervaringen delen.

Een fijne dag,
Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Nu online
Volgens mijn dealer ook. Dus als dat ook echt werkt dan werkt dat hopelijk ontmoedigend om ze te stelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EBreu
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 03-09-2024

EBreu

Bromscooter

Topicstarter
JanR1965 schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 17:22:
Mijn dealer vertelde me bij aflevering dat de accu's gekoppeld zijn aan mijn scooter, en dus niet te gebruiken zijn in een andere.... Of heb ik het verkeerd begrepen.
Nee hoor klopt! Kijk maar bij sectie ‘ Segway-Ninebot-laboratorium’ .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wRUV7YBGFtv0K7H5c9W-9m1yLHI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NcVwGDIYOQxPnsNRPGilIJ7J.jpg?f=fotoalbum_large

Segway E110SE Bromscooter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clemento
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-06-2024
Binnenkort hebben we 2x Segway E125S met totaal 4 accu's.
We hebben ook 24 zonnepanelen op het dak en vroeg mij af of ik de 4 accu's zou kunnen inzetten om overdag op te laden en met de zon onder energie terug te leveren aan het huishoudelijk verbruik.
Ik weet dat met de saldering dit economisch niet rendabel is op dit moment maar zijn deze accu's daar misschien wel voor te gebruiken als de soldering is uitgefaseerd?
Wat voor extra investeringen zijn nodig dit te kunnen realiseren?
De accu's zullen zeker sneller slijten maar dit zou ik pas over een paar jaar overwegen.

Fijne dag,
Jan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexborro
clemento schreef op zondag 4 september 2022 @ 09:44:
... maar zijn deze accu's daar misschien wel voor te gebruiken als de soldering is uitgefaseerd?
Wat voor extra investeringen zijn nodig dit te kunnen realiseren?

Fijne dag,
Jan
Technically it is possible, but it is not worth. You would need to buy an external inverter, which costs a few thousand euros and in the end those batteries are more expensive than a "regular" battery for this purpose. If you have interest on this topic, I would recommend looking this start-up: https://sessy.nl/

Cheers.
Alex.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henjo
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 04-11-2022
Vraagje ,ik heb de Segway 125 s nu ongeveer een maand hij rijd gewoon goed alleen vind ik het een drama met de zijspiegels. Ik krijg deze niet goed vast ze trillen de hele tijd los.
Eerst wou ik ze er af halen maar 1 is zoiezo verplicht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexborro
Henjo schreef op maandag 5 september 2022 @ 12:19:
Vraagje ,ik heb de Segway 125 s nu ongeveer een maand hij rijd gewoon goed alleen vind ik het een drama met de zijspiegels. Ik krijg deze niet goed vast ze trillen de hele tijd los.
Apply a medium strength thread lock like Loctite 243:
https://www.toolstation.n...43-draadborgmiddel/p21240

Of course you can use the brand you prefer.
Then your loose mirror problem will be gone for good.

Cheers.
Alex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1965
Dat lijkt me erg vervelend. Ik heb de mijne een week en herken het probleem totaal niet.
Misschien een beetje Loctite gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermvdb
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-04 22:31

Sandermvdb

Regret is a wasted emotion...

Zelf rijd ik met 1 spiegel die eerst ook vaak los trilde. Met 2 steeksleutels heb ik de bouten goed aangedraaid en nu gebeurt het niet meer.
Heb geen ervaring met loctite.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joram22
Stap 1. Zoek op internet even op hoe je een scooterspiegel installeert. Dat gaat op een speciale manier. Zoals hier ook gemeld gaat dat altijd met twee steeksleutels. De moeren worden o.a. tegen elkaar ingedraaid. Verder heeft één van de spiegels tegendraads schroefdraad (ivm tegengaan loskomen als gevolg van de tegenwind )
Stap 2: pas als dat echt niet werkt gebruik je gastape of loctide .
Voor mij was stap 2 niet nodig. (heb een e110se. Dus de zwarte spiegels). En was ook nooit nodig bij mijn voorgaande scooters.

[ Voor 6% gewijzigd door Joram22 op 05-09-2022 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joram22
[...]

[ Voor 162% gewijzigd door Joram22 op 05-09-2022 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henryt38
Henryt38 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 22:22:
Even een vraag over het laden van de accu’s van een E125S.
Via de app krijg ik de melding dat de accu’s volledig zijn opgeladen en geeft dus 100% aan maar het lampje van de lader blijft rood en word pas 30 a 40 minuten na deze melding groen.
Mij lijkt dat je beter kan wachten totdat het lampje van de lader groen is toch?
Heeft iemand dezelfde ervaring?
Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1965
Ik heb de zelfde ervaring en laat dan de lader aan de scooter, zolang deze in bedrijf is (Ventilator herrie en de groene bubbels in de app).
Slechts 1 keer heb ik het niet afgewacht en de lader ontkoppeld terwijl deze nog aan het blazen was. De accu's waren in de app wel voor 100% geladen.
Ik heb dus geen idee of je dan minder juice in de accu's hebt, maar ik vermoed van niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michelnijhof
  • Laatst online: 20-02 11:06
Hier ook een Segway E125s rijder, Ruby red met segway topkoffer, segway telefoonhouder en meteen laten afregelen op 51 door de dealer (DAB).

Gebruik hem voor woon werk afstanden van rond de 55 (retour). Op het werk kan ik tussentijds laden. Ook hier heb ik zonnepanelen met een flink overschot wat het rijden erg goedkoop maakt.

Ik lees veel verschillende verhalen over de snelheidsafregeling, kan de dealer dit helemaal zelf bepalen en mappen?

Ik laad hem meestal op tot 95% (97% in de praktijk) maar vaak loopt hij krap aan 50 meestal 48 en zakt dat terug naar 46 als er nog 20km bereik over is. 50 red hij maar een paar km ondanks dat het warm is en een zo goed als volle batterij.

Wel is het zo dat vlak na het opladen met een warme accu hij de 49 / 50 wel een stuk langer volhoud.

Nu lees ik dat sommigen echt voor lange tijd harder dan 50kmh halen, kan de dealer dit zo voor mij aanpassen? Of is de uitkomst heel scooter-specifiek?

[ Voor 7% gewijzigd door Michelnijhof op 06-09-2022 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1965
Michelnijhof schreef op maandag 5 september 2022 @ 23:25:

Ik laad hem meestal op tot 95% (97% in de praktijk) maar vaak loopt hij krap aan 50 meestal 48 en zakt dat terug naar 46 als er nog 20km bereik over is. 50 red hij maar een paar km ondanks dat het warm is en een zo goed als volle batterij.
Dat heb ik dus ook, en vind dat ook wat tegenvallen.
Ik was van plan om dit even te checken bij de dealer bij de 1000 Km beurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joram22
Michelnijhof schreef op maandag 5 september 2022 @ 23:25:
Hier ook een Segway E125s rijder, Ruby red met segway topkoffer, segway telefoonhouder en meteen laten afregelen op door de dealer (DAB).

Gebruik hem voor woon werk afstanden van rond de 55 (retour). Op het werk kan ik tussentijds laden. Ook hier heb ik zonnepanelen met een flink overschot wat het rijden erg goedkoop maakt.

Ik lees veel verschillende verhalen over de snelheidsafregeling, kan de dealer dit helemaal zelfbepalen en mappen?

Wel is het zo dat vlak na het opladen met een warme accu hij de 49 / 50 wel een stuk langer volhoud.

Nu lees ik dat sommigen echt voor lange tijd harder dan 50kmh halen, kan de dealer dit zo voor mij aanpassen? Of is de uitkomst heel scooter-specifiek?
Even in de berichten zoeken op speedupdate. Samenvatting:
-meet je snelheid via gps (zoals Google Maps of een app). De snelheidsmeter van de scooter wijkt soms af (meestal naar beneden ipv naar boven zoals normaal is). Dus daarom praten we hier zo veel mogelijk over gps snelheid.
-de officiële speedupdate doet er meestal een kilometer of 4 bij. Maar in ieder geval 50 of iets meer op gps dus.
-betaal er niet te veel voor. Het is immers een kleine handeling via bluetooth door de dealer.

[ Voor 6% gewijzigd door Joram22 op 06-09-2022 06:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joram22
[...]

[ Voor 97% gewijzigd door Joram22 op 06-09-2022 06:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joram22
[quote]Joram22 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 06:29:
[...]

[ Voor 64% gewijzigd door Joram22 op 06-09-2022 06:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joram22
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1965
Mijn ervaring met (E125S) de snelheid is dat de display snelheid exact overeenkomt met de GPS snelheid.
Ook de "U rijd..." matrixborden die je soms langs de weg ziet, geven dezelfde snelheid aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michelnijhof
  • Laatst online: 20-02 11:06
JanR1965 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 09:14:
Mijn ervaring met (E125S) de snelheid is dat de display snelheid exact overeenkomt met de GPS snelheid.
Ook de "U rijd..." matrixborden die je soms langs de weg ziet, geven dezelfde snelheid aan.
Ja dat is ook mijn ervaring inderdaad. Zowel flitsmeister, de Segway app en meestal de matrixborden komen precies overeen met de snelheid van het display. Je zou bijna denken dat die ook op GPS werkt.. maar ongetwijfeld is dat niet zo gezien de snelheidssensor bij het achterwiel..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henryt38
JanR1965 schreef op maandag 5 september 2022 @ 21:57:
[...]

Ik heb de zelfde ervaring en laat dan de lader aan de scooter, zolang deze in bedrijf is (Ventilator herrie en de groene bubbels in de app).
Slechts 1 keer heb ik het niet afgewacht en de lader ontkoppeld terwijl deze nog aan het blazen was. De accu's waren in de app wel voor 100% geladen.
Ik heb dus geen idee of je dan minder juice in de accu's hebt, maar ik vermoed van niet.
De vorige keer gewacht tot het lampje van de lader groen werd en gisteren ontkoppeld toen ik de melding kreeg dat de accu vol is.
Nu kijken of het (duidelijk) merkbaar is. Word vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
Hang er een stroommeter aan om te kijken wat ie doet. Het kan natuurlijk aan het na-koelen zijn en/of de accu’s aan het balanceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Nu online
Mijn vrouw en ik hebben een tijd terug onze eerste E110se gekocht.

Die is gekoppeld aan mijn telefoon.

Nu gebruikt mijn vrouw deze het meest en moet hij overgezet worden naar de telefoon van mijn vrouw.

Als ik zoek op filmpjes kom ik alleen filmpjes met stepjes scooters tegen.

In de app zie ik namelijk twee keer ontkoppelen.

Hier
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JhY6_o8ugeZL7slECyNlSLr9qEU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FGUHC5UQpKH83jarIpbBpiRb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LBjv-dznDXKGb6A0F-I9QH6dYeY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lqsm2h5HQ2x0xMPO4Qhw88wu.jpg?f=fotoalbum_large

En hier
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2l8rMIQdE48I-0shIvUsDmOAokc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HKUMZIqOQjbiBp9oW47s726N.jpg?f=fotoalbum_large

Het is mij nu alleen niet helemaal duidelijk of de eerste de accu aan de scooter is en dat ik die met rust kan laten en alleen de tweede ontkoppel optie moet hebben. Of dat ik ze beide moet doen.

Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joram22
Edgenumber schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 14:58:

Het is mij nu alleen niet helemaal duidelijk of de eerste de accu aan de scooter is en dat ik die met rust kan laten en alleen de tweede ontkoppel optie moet hebben. Of dat ik ze beide moet doen.

Iemand ervaring hiermee?
Geen ervaring helaas. Zoals ik het begreep is de accu gekoppeld aan de scooter.
Dus logisch lijkt mij om die niet te ontkoppelen maar de laatste optie te nemen. Dus het ontkoppelen van het gehele voertuig van de app. Je gaat immers geen andere accu gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Nu online
Gelukt, het was inderdaad alleen de tweede optie.

Maar daarna als de scooter aan de nieuwe telefoon verbonden is moet je wel weer even opnieuw de accu koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1965
Vanochtend ineens een knipperende wrench symbol en het getal 35 op het display.
Buddy ging moeizaam open (met sleutel en handkracht).
Wegens haast heb ik er verder niet naar gekeken. Scooter reed gewoon goed, alleen zonder snelheidsmeter, want daar bleef de 35 staan.

Herkennen jullie dit?
Oplossing accu's los voor 10 min?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joram22
JanR1965 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 09:05:
Wegens haast heb ik er verder niet naar gekeken. Scooter reed gewoon goed, alleen zonder snelheidsmeter, want daar bleef de 35 staan.

Herkennen jullie dit?
De foutcodes staan in de handleiding.
Accu los, altijd proberen. Ze zijn er voor gemaakt om dagelijks af te kunnen koppelen. (mensen die binnen opladen, doen dat iedere dag)

[ Voor 3% gewijzigd door Joram22 op 07-09-2022 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joram22
[quote]Joram22 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 18:10:
[...]

[ Voor 44% gewijzigd door Joram22 op 07-09-2022 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueicez
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-04 16:16

blueicez

Broadband 4 all

greg-a schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 13:54:
[...]

is powerland powerland.be?

De connector is hetzelfde als de andere Segway scooters. het lijkt erop dat je gewoon die van de andere E110x kan gebruiken, die laders gebruiken volgens mij ook op rond de 420W maximum (had hiervoor zo'n lader). Ik heb nu zelf de e125s die een wat andere lader gebruikt (zelfde connector) en die gebruikt ongeveer 1kW. Dus het lijkt erop dat je een gebruikte kan kopen. Vraag me alleen af hoe mensen op oplader overhebben...
Is er al wat meer duidelijkheid over het gebruiken van een andere lader? Ik heb ook een E125s, maar ik zou graag een kleinere (slow) charger erbij willen voor onderweg.

Heeft iemand een foto van een E110se lader of al eens getest of dit werkt op een E125s?

Asus A7V266, AMD XP 2400+ met 1024 DDR en een 350 GB Harddisk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueicez
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-04 16:16

blueicez

Broadband 4 all

Taffy schreef op donderdag 1 september 2022 @ 22:24:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem: foutcode 35. Heb je al iets van je dealer of Segway gehoord? Thanks!
Uiteindelijk door dealer aangemeld en kreeg ineens een melding op de app dat mn accu spontaan was uitgeschakeld (terwijl hij al een paar dagen offline was). Sinds dien doet ie het stabiel - nu 1 maand.

Nooit terugkoppeling gehad over of er iets gedaan door Segway.

Asus A7V266, AMD XP 2400+ met 1024 DDR en een 350 GB Harddisk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henryt38
JanR1965 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 09:05:

Herkennen jullie dit?
10 minuten accu los werkte voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henryt38
greg-a schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 13:08:
[...]

Hang er een stroommeter aan om te kijken wat ie doet. Het kan natuurlijk aan het na-koelen zijn en/of de accu’s aan het balanceren.
Bedankt voor de tip maar ik heb helaas geen stroommeter. Voor de zekerheid wacht ik wel tot het groene lampje brand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1965
Henryt38 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 20:56:
[...]

10 minuten accu los werkte voor mij
ik hield het bij 5 min. Zelfde resultaat d:)b
Pagina: 1 ... 12 ... 37 Laatste

Let op:
In Nederland gelden voor (elektrische) snorfietsen en brommers een wettelijke maximum constructiesnelheid. Concreet betekent dit dat een snorfiets of brommer ook niet harder mag kunnen rijden dan de constructiesnelheid horende bij het type.

Technische eisen aan snorfietsen
De overheid stelt onder meer de volgende eisen aan snorfietsen:
  • de maximum constructiesnelheid is 25 kilometer per uur;
  • het maximale motorvermogen is 4 kW;
  • de snorfiets heeft een blauw kenteken;
  • het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
Technische eisen aan bromfiets
  • de maximum constructiesnelheid is 45 kilometer per uur;
  • het maximale motorvermogen is 4 kW;
  • de bromfiets heeft een geel bromfietskenteken;
  • het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet Aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
  • De eisen voor brommers staan in de Regeling voertuigen.
Je scooter modificeren zodat hij harder kan, betekent vrijwel altijd dat hij niet langer meer voldoet aan de eisen van je WA-verzekering en je dus niet langer meer verzekerd bent!

Omdat deze aanpassingen bovendien leiden tot een illegaal voertuig, en daarmee een illegale activiteit betreft, is het delen van tips over hoe het uitgevoerd moet worden, dus ook niet toegestaan.

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.