hoi allemaal,
Graag zou ik jullie gedachten eens willen horen over de zin of onzin van een slot door je voorwiel (dus niet ergens aan vast). Ofwel maak ik hier een denkfout?
(ten eerste: scooter is altijd op te tillen en in te laden indien scooter niet ergens aan vast zit. Niet dat je dan veel aan de scooter hebt (behalve de onderdelen en dure accu))
situatie met accu er in:
-indien opslot gezet met afstandsbediening of telefoon kun je de scooter niet starten met alleen een sleutel zonder dat je de pincode weet. (de beveiliging gaat met gebruik van alleen de sleutel niet uit). Dus ook niet indien je het contactslot als dief met een slotentrekker open maakt (kost een paar seconden).
Wel zou je dan eventueel het stuurslot er af kunnen halen. Althans dat kan bij een reguliere scooter omdat dat meganisch gaat via het gat van contactslot.
Maar je kunt er dan niet mee rijden en het achterwiel blokkeerd ( =optie bij beveiligingsinstellingen). Dus even verplaatsten is niet heel makkelijk dan.
De vraag is dan wat een slot door het voorwiel eigenlijk nog uitmaakt in die situatie. iets lastiger verplaatsen dus. je kan eventueel achterkant optillen en gaan lopen (indien stuurslot geforceerd uitgezet).
-indien je de scooter alleen uitzet met de sleutel is theoretisch via openbreken contactslot wel weg te rijden toch? (Dus beveiliging staat niet aan).
-situatie zonder accu:
je kunt alleen de scooter in een busje laden en hebt een scooter zonder accu. Slot door voorwiel is wat lastiger slepen. Beveiliging gaat echter wel aan in de zin van tracking. Dus dan heeft slot door voorwiel wel wat zin omdat achterwiel niet blokeerd.
kortom,wat heb je eigenlijk aan een slot door je voorwiel indien men er sowieso toch niet mee weg kan, behalve dat het wat lastiger tillen is naar een busje oid?
of zie ik iets over het hoofd?
Joram22 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 17:04:
hoi allemaal,
Graag zou ik jullie gedachten eens willen horen over de zin of onzin van een slot door je voorwiel (dus niet ergens aan vast). Ofwel maak ik hier een denkfout?
(ten eerste: scooter is altijd op te tillen en in te laden indien scooter niet ergens aan vast zit. Niet dat je dan veel aan de scooter hebt (behalve de onderdelen en dure accu))
situatie met accu er in:
-indien opslot gezet met afstandsbediening of telefoon kun je de scooter niet starten met alleen een sleutel zonder dat je de pincode weet. (de beveiliging gaat met gebruik van alleen de sleutel niet uit). Dus ook niet indien je het contactslot als dief met een slotentrekker open maakt (kost een paar seconden).
Wel zou je dan eventueel het stuurslot er af kunnen halen. Althans dat kan bij een reguliere scooter omdat dat meganisch gaat via het gat van contactslot.
Maar je kunt er dan niet mee rijden en het achterwiel blokkeerd ( =optie bij beveiligingsinstellingen). Dus even verplaatsten is niet heel makkelijk dan.
De vraag is dan wat een slot door het voorwiel eigenlijk nog uitmaakt in die situatie. iets lastiger verplaatsen dus. je kan eventueel achterkant optillen en gaan lopen.
-indien je de scooter alleen uitzet met de sleutel is theoretisch via openbreken contactslot wel weg te rijden toch? (Dus beveiliging staat niet aan).
-situatie zonder accu:
zoals ik het nu begrijp kun je dan ook niet veel indien je daarvoor je scooter hebt afgesloten met de afstandsbediening of telefoon. de beveiliging staat immers nog aan.
kortom wat heb je eigenlijk aan een slot door je voorwiel indien men er sowieso toch niet mee weg kan, behalve dat het wat lastiger tillen is naar een busje oid?
of zie ik iets over het hoofd? D
[
Voor 37% gewijzigd door
Joram22 op 31-08-2022 17:24
]