Hetzelfde meegemaakt, en bij mij was het een kwestie van de accu een paar seconden los koppelen. Na het koppelen werkte alles weer naar behoren en verder geen last meer van gehad.JanR1965 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 09:05:
Vanochtend ineens een knipperende wrench symbol en het getal 35 op het display.
Buddy ging moeizaam open (met sleutel en handkracht).
Wegens haast heb ik er verder niet naar gekeken. Scooter reed gewoon goed, alleen zonder snelheidsmeter, want daar bleef de 35 staan.
Herkennen jullie dit?
Oplossing accu's los voor 10 min?
Ik heb vandaag mijn tweede e110se opgehaald. De eerste is in beslag genomen door mijn vrouw.
En ik kreeg bij deze een set sleutels voor de spiegels aan te draaien
Het is wel netjes dat ze die er nu kennelijk standaard bij doen.
En ik kreeg bij deze een set sleutels voor de spiegels aan te draaien

Gecertificeerd ongeleid projectiel
Ik heb het rammelen van mijn windscherm opgelost d.m.v. het aanbrengen van 2x stuks platstaal (rvs) Deze verbind de draagpootjes van het scherm met de de bevestiging op het stuur. Door de ontstane driehoek is alles veel stijver.De telefoonhouder trilt aanmerkelijk minder. Misschien minder mooi maar wel degelijker.:strip_exif()/f/image/7hHzQFm4tkO0u6ZMCXTFUh86.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nmHVihLggo853WKrkvzDivQC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7hHzQFm4tkO0u6ZMCXTFUh86.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nmHVihLggo853WKrkvzDivQC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZziX7iSH8ZFbJkke7kLnbK12.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 64% gewijzigd door Patoer op 10-09-2022 16:41 ]
Dan moet je echt bij je dealer zijn. Want vorig jaar kreeg ik ze er ook bij.Edgenumber schreef op donderdag 8 september 2022 @ 18:18:
Ik heb vandaag mijn tweede e110se opgehaald. De eerste is in beslag genomen door mijn vrouw.
En ik kreeg bij deze een set sleutels voor de spiegels aan te draaienHet is wel netjes dat ze die er nu kennelijk standaard bij doen.
Segway E110SE Bromscooter
I like the idea! Could you please post some pictures ?? I also suffer with this floppy windshield.Patoer schreef op donderdag 8 september 2022 @ 18:28:
Ik heb het rammelen van mijn windscherm opgelost d.m.v. het aanbrengen van 2x stuks platstaal (rvs) Deze verbind de draagpootjes van het scherm met de de bevestiging op het stuur. Door de ontstane driehoek is alles veel stijver.De telefoonhouder trilt aanmerkelijk minder. Misschien minder mooi maar wel degelijker.
Cheers.
Alex.
Dan is hij vorige keer vergeten er bij te doen.
Maakt niet uit. Twee trappen op naar mijn gereedsschapskist en ik heb ze. Dus ik heb ze nooit gemist.
Maakt niet uit. Twee trappen op naar mijn gereedsschapskist en ik heb ze. Dus ik heb ze nooit gemist.
Vandaag onze Segways E125S opgehaald bij de dealer.
Helaas een regen dus alleen een ritje van 7km naar huis.
De app hadden we al geïnstalleerd voor het ophalen en uitgebreide uitleg gekregen, wat een mogelijkheden!
Mooi weer is weer op komst dus gaan we mooie tochtjes maken de komende dagen.
Wel even wennen om binnen de bebouwdekom niet op het fietspad te rijden maar je kan goed meekomen met het verkeer en natuurlijk ook wel handig die extra per kilometers die we erbij hebben laten chippen.
Wordt vervolgd en natuurlijk ook met foto's
Fijn weekend,
Jan
Helaas een regen dus alleen een ritje van 7km naar huis.
De app hadden we al geïnstalleerd voor het ophalen en uitgebreide uitleg gekregen, wat een mogelijkheden!
Mooi weer is weer op komst dus gaan we mooie tochtjes maken de komende dagen.
Wel even wennen om binnen de bebouwdekom niet op het fietspad te rijden maar je kan goed meekomen met het verkeer en natuurlijk ook wel handig die extra per kilometers die we erbij hebben laten chippen.
Wordt vervolgd en natuurlijk ook met foto's
Fijn weekend,
Jan
[ Voor 3% gewijzigd door clemento op 09-09-2022 22:22 ]
Heeft iemand een service beurt interval, betreft voor de garanties?
Dus officeel van Segway om je garantie te behouden qua Km standen..
Het garantie boekje gewoon openslaan.038Robijno schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 00:43:
Heeft iemand een service beurt interval, betreft voor de garanties?
Dat gaat over de beperkte fabrieksgarantie.
In Nederland geldt overigens ook gewoon de wettelijke garantie die de verkoper dient te bieden.
Mijn conclusie voor de Segway.
-alleen voor de accu en motor is garantie relevant. Vooral een eventuele productie fout. Dus eerste periode.
-de kans op dure reparaties door slijtage of gebrek aan onderhoud is klein (schat ik in).
-ondehoudsbeurten zijn duur terwijl er eigenlijk weinig slijt behalve de remmen (blokjes vervang ik zelf).
Op het moment dat ik verwacht dat de accu en motor geen productiefouten bevat overweeg ik geen beurten te laten doen (eigenlijk nu al na 500km, schat ik in dat deze onderdelen het de garantieperiode wel uithouden). Dat geld spaar ik liever op tbv vervanging accu of motor na een paar jaar waneer de garantie toch al is verlopen. Het is voor mij dus een beetje kansberekening t.o.v. de hoge kosten van de onderhoudsbeurten. Iedereen maakt die afweging natuurlijk zelf.
[ Voor 10% gewijzigd door Joram22 op 10-09-2022 09:05 ]
Maar moet je voor je wettelijke garantie niet ook de door de fabrikant opgegeven service beurten uit laten voeren?
1. Nee , de verkoper kan van die servicebeurt intervallen afwijken. De mijne doet dat ook.Edgenumber schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 11:58:
Maar moet je voor je wettelijke garantie niet ook de door de fabrikant opgegeven service beurten uit laten voeren?
2. Verder ben ik misschien dus een uitzondering omdat ik niet veel verwacht van de garantie ten opzichte van de kosten van die beurten. Dus ik ga mij ook niet verdiepen in de juridische zaken rond de garantie in het kader van servicebeurten. (Daar kan iemand anders je mogelijk veel meer over vertellen.
Mijn visie:
-Het verdienmodel is bij verzekeraars en bij dealers vaak dat mensen geen risico willen maar hier ondertussen best veel voor betalen (bij e scooters, die nauwelijks onderhoud nodig hebben is dat misschien wel het enige nog overgebleven verdienmodel, naast de verkoop). Neem je wat meer risico rij je goedkoper. (mijn visie: heb je wat geld op de bank dan ben je je eigen verzekeraar met uiteindelijk vaak lagere kosten).
-Bij een 110se hebben we het grofweg over een scooter van een 1.500 euro plus een accu van 1.000 euro. Die laatste slijt. Maar ik verwacht dat er over een paar jaar vele aanbieders zijn met compatibel accu's voor een lagere prijs. Als je dan in paar jaar honderden euro,s hebt besteed aan onnodige servicebeurten (erg hoog interval) om maar garantie te kunnen hebben, is dat wat mij betreft zonde van het geld. De garantie op de batterij verloopt immers na 24 maanden. Dat geld had je misschien beter kunnen sparen voor het moment dat buiten de garantietermijn je accu er mee ophoud (die kans is volgens mij wel reëel). Maar nogmaals, dat is hoe ik persoonlijk met veel aankopen omga.
[quote]Joram22 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 15:44:
[...]
[...]
[ Voor 87% gewijzigd door Joram22 op 10-09-2022 15:47 ]
[quote]Joram22 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 15:44:
[...]
[...]
[ Voor 87% gewijzigd door Joram22 op 10-09-2022 15:52 ]
Verslag van ons eerste tochtje van Zevenaar naar Arnhem-Zuid.
Heenreis:
:strip_exif()/f/image/1ukilPIaL03irkfOFdRUaISB.jpg?f=fotoalbum_large)
Terugreis:
:strip_exif()/f/image/alZ0EXozxG7nkiJKvto1gBJC.jpg?f=fotoalbum_large)
Na 2 uur opladen:
:strip_exif()/f/image/UfSRmYbVZVkCwELNIhcA4RXV.jpg?f=fotoalbum_large)
Die van mijn vrouw heeft bijna 100 km geschat bereik na opladen.
Ik neem aan dat deze waarde afhankelijk is van het voorgaande gebruik.
Ik ben ca 20kg zwaarder en trok wat harder op.
Was een leuke tocht en hoop dat er nog vele volgen. Ook de cruise control is gaaf.
Fijn weekeinde,
Jan
Heenreis:
:strip_exif()/f/image/1ukilPIaL03irkfOFdRUaISB.jpg?f=fotoalbum_large)
Terugreis:
:strip_exif()/f/image/alZ0EXozxG7nkiJKvto1gBJC.jpg?f=fotoalbum_large)
Na 2 uur opladen:
:strip_exif()/f/image/UfSRmYbVZVkCwELNIhcA4RXV.jpg?f=fotoalbum_large)
Die van mijn vrouw heeft bijna 100 km geschat bereik na opladen.
Ik ben ca 20kg zwaarder en trok wat harder op.
Was een leuke tocht en hoop dat er nog vele volgen. Ook de cruise control is gaaf.
Fijn weekeinde,
Jan
@Joram22 1 verdienmodel komt er nog wel bij, dat is het abonnement voor je 4G simkaart in de scooter, die is dan enkel voor Segway zelf maar wat die kosten gaan zijn weet (nog) niemand naar ik begrijp.
XBL gamertag StayingPow3r
Ja terrecht punt. Ook dan, na 2 jaar moet je bedenken of je hier geld voor over hebt.Mr. Freeze schreef op zondag 11 september 2022 @ 08:22:
@Joram22 1 verdienmodel komt er nog wel bij, dat is het abonnement voor je 4G simkaart in de scooter, die is dan enkel voor Segway zelf maar wat die kosten gaan zijn weet (nog) niemand naar ik begrijp.
Wat zijn de nadelen van geen 4g verbinding t.o.v. de kosten. Je kunt zonder 4g immers wel gewoon rijden en op slot zetten, verbinden via bluetooth etc. Alleen de beveiliging word volgens mij wat anders. Wel alarm geluidje en blokkeren achterwiel bij poging verplaatsen. Geen melding op telefoon en niet kunnen traceren. (De potentiële dief weet overigens niet dat je 4g niet meer werkt. Dus de eventuele afschrikkende werking van gps traceren blijft gratis bestaan).
[ Voor 11% gewijzigd door Joram22 op 11-09-2022 12:48 ]
Ja klopt de laatste 10km zoals ik begreep.clemento schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 23:10:
Ik ben ca 20kg zwaarder en trok wat harder op
In dit filmpje YouTube: How to renew Smart Service for your Segway eMoped/eScooter? Gaat het om 79 $ voor 1 jaar en 149 $ voor 2 jaar.Mr. Freeze schreef op zondag 11 september 2022 @ 08:22:
Dit geeft ongeveer een indicatie. De dollar's zullen dan wel euro's worden.
Ondertussen een kleine 400km achter de rug met de 110s 45km/u versie.
Binnenkort mijn gratis onderhoud doen en dan wss een speedupdate.
Weet niet of ik iets zal moeten betalen dit zullen we wel zien ter plaatse.
Mijn bevindingen en kleine problemen die ik tot nu toe heb gehad.
Eerste probleem was dat de batterijklep niet goed toeging dit werd opgelost door met wat bruter geweld er op te stampen en werkt effecitef.
Tweede probleem was deze morgen ik kon mijn buddy koffer niet openen via de app of via het tweemaal klikken op de groene startknop. heb dit zo gelaten was wat in de stress omdat ik mijn zoon dringend moest wegdoen naar school. Tijdens het rijden kreeg ik dan ineens ook een onderhoudssymbooltje te zien en werd op mijn dashboard de snelheid 35 altijd getoond maakte ni uit hoe snel ik reed. Eens thuisgekomen kon ik via de sleutel naar links te draaien de buddybak gewoon openen daarna de batterij er even uitgelaten. Probleem opgelost.
Een derde bevinding is toch wel dat de snelheid of power precies wat inzakt wanneer we onder de 80% batterij gaan.
Voor de rest is het een zeer leuk vervoersmiddel, de snelheid van 42-44 per uur is toch wel wat te traag om mooi mee te kunnen in het Brusselse verkeer.
Binnenkort mijn gratis onderhoud doen en dan wss een speedupdate.
Weet niet of ik iets zal moeten betalen dit zullen we wel zien ter plaatse.
Mijn bevindingen en kleine problemen die ik tot nu toe heb gehad.
Eerste probleem was dat de batterijklep niet goed toeging dit werd opgelost door met wat bruter geweld er op te stampen en werkt effecitef.
Tweede probleem was deze morgen ik kon mijn buddy koffer niet openen via de app of via het tweemaal klikken op de groene startknop. heb dit zo gelaten was wat in de stress omdat ik mijn zoon dringend moest wegdoen naar school. Tijdens het rijden kreeg ik dan ineens ook een onderhoudssymbooltje te zien en werd op mijn dashboard de snelheid 35 altijd getoond maakte ni uit hoe snel ik reed. Eens thuisgekomen kon ik via de sleutel naar links te draaien de buddybak gewoon openen daarna de batterij er even uitgelaten. Probleem opgelost.
Een derde bevinding is toch wel dat de snelheid of power precies wat inzakt wanneer we onder de 80% batterij gaan.
Voor de rest is het een zeer leuk vervoersmiddel, de snelheid van 42-44 per uur is toch wel wat te traag om mooi mee te kunnen in het Brusselse verkeer.
Fijne topic.
Heeft iemand ook last van te zwakke achterdempers?
[ Voor 79% gewijzigd door XvO op 13-09-2022 11:39 ]
Vooralsnog niet, maar ze zijn verstelbaar. Dus je kunt ze strakker zetten. Zoek maar even op google naar bijvoorbeeld: schokdemper achter instellen scooter. Werk bij de meeste scooters hetzelfde.XvO schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 11:10:
Fijne topic.
[ Voor 4% gewijzigd door Joram22 op 14-09-2022 08:51 ]
Met hoeveel kg gewicht heb je dit probleem dan?XvO schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 11:10:
Fijne topic.
Hoi allemaal. Sinds 29 augustus al veel plezier gehad van de nieuwe E125S (45km/u) van Scooter Centrum Reeuwijk. Geweldig al die tips hier in dit topic. De tassenhaak is inderdaad bedoeld voor de JBL Clip 4. Ook gemerkt dat met een muziekje op een fietsbel niet meer nodig is. Vandaag even een laadpaal uitgeprobeerd. Kan af en toe handig zijn om langere tripjes te kunnen maken. Groet uit Zoetermeer.
:strip_exif()/f/image/pPV4v6hQuwQQtDKC0WWXqzFo.jpg?f=fotoalbum_large)
[quote]Joram22 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 11:55:
[...]
[...]
[ Voor 48% gewijzigd door Joram22 op 14-09-2022 00:16 ]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nhfMv62oHUTBmsEs1njfZux8.jpg?f=user_large)
Ik vroeg me af of er een manier is om het accupercentage op het display te krijgen.
Als de scooter aangaat kun je zien dat het display het technisch aankan.
In Azie is het meestal wel op het dashboard zichtbaar.
Iemand?
Geen idee maa ik heb er gewoon staan hoeveel km ik nog kan rijden (en dat klopt over het algemeen prima).JanR1965 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 13:47:
[Afbeelding]
Ik vroeg me af of er een manier is om het accupercentage op het display te krijgen.
Als de scooter aangaat kun je zien dat het display het technisch aankan.
In Azie is het meestal wel op het dashboard zichtbaar.
Iemand?
Hallo iedereen,
Even een vraagje. Sinds enige tijd rammelt mijn stuurkap aan de rechterkant van mijn E110SE.
Ik zie alleen twee schroefjes en een klein schroefje als ik onder de kap kijk. Deze zitten vast. Als ik mijn hand op de kap houd tijdens het rijden is het trillen weg.
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Even een vraagje. Sinds enige tijd rammelt mijn stuurkap aan de rechterkant van mijn E110SE.
Ik zie alleen twee schroefjes en een klein schroefje als ik onder de kap kijk. Deze zitten vast. Als ik mijn hand op de kap houd tijdens het rijden is het trillen weg.
Ook geen idee. Maar resterend aantal kilometers is sowieso wel erg fijn. Dat kun je in de app aangeven (Onder Laboratory)D-Ed schreef op donderdag 15 september 2022 @ 14:09:
[...]
Geen idee maa ik heb er gewoon staan hoeveel km ik nog kan rijden (en dat klopt over het algemeen prima).
Even terug naar de dealer, toch?Kwekke-boom schreef op donderdag 15 september 2022 @ 17:44:
Hallo iedereen,
Bij mijn E125S rammelt alleen de phone-houder van Aliexpress die ik er op heb gezet.
Voor de rest is alles solid as a rock.
Als het gaat om de telefoonhouder met de metalen bevestig onder de schroef van de spiegel; zou niet hoeven te rammelen. Indien geen telefoon in houder helpt het om de klem geheel dicht te draaien met het stelschroefje.JanR1965 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 22:14:
[...]
Bij mijn E125S rammelt alleen de phone-houder van Aliexpress die ik er op heb gezet.
Voor de rest is alles solid as a rock.
Leuk om te zien. Maar wat voor stekker is dat dan?Cerca schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 22:56:
Hoi allemaal. Sinds 29 augustus al veel plezier gehad van de nieuwe E125S (45km/u) van Scooter Centrum Reeuwijk. Geweldig al die tips hier in dit topic. De tassenhaak is inderdaad bedoeld voor de JBL Clip 4. Ook gemerkt dat met een muziekje op een fietsbel niet meer nodig is. Vandaag even een laadpaal uitgeprobeerd. Kan af en toe handig zijn om langere tripjes te kunnen maken. Groet uit Zoetermeer.
[Afbeelding]
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Any tip to improve the windshield visibility in the rain ?? I see there are many products in the market to apply to the windshield, but I dont know any of them. Any recommendation ?
Cheers
Alex
Cheers
Alex
Standing on the scooter such that you can see over the windscreenalexborro schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 14:07:
Any tip to improve the windshield visibility in the rain ?? I see there are many products in the market to apply to the windshield, but I dont know any of them. Any recommendation ?
Cheers
Alex
I apply Rain-X (yellow spray bottle) to the windscreen. It works okay, the rain drups move away when you are up to speed.
I've also tried these anti-rain windscreen foils, but I've never been able to apply them without any air bubbles.
Haha , I almost did this today.greg-a schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 14:29:
[...]
Standing on the scooter such that you can see over the windscreen
I think I will give this Rain-X a try! Thanks for the tip.
Je hebt helemaal gelijk, dan rammelt die niet.Joram22 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 01:39:
[...]
Als het gaat om de telefoonhouder met de metalen bevestig onder de schroef van de spiegel; zou niet hoeven te rammelen. Indien geen telefoon in houder helpt het om de klem geheel dicht te draaien met het stelschroefje.
Maar het is zo'n end draaien!

Over windschermen gesproken, zijn er ook lage windschermen die passen op de E110/E125S? Ik heb wat rondgekeken, maar ik kom alleen de originele tegen die lijkt te passen.
I recommend Glaco mirror coat zeroalexborro schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 14:07:
Cheers
Alex
LG OLED65W7V
Ik heb gekozen voor een Type 2 Mennekes naar Schuko 16A Metron adapter:Shabbaman schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 13:01:
[...]
Leuk om te zien. Maar wat voor stekker is dat dan?
https://electric-star.com...ntact-schuko-adapter-16a/
Ik begrijp werkelijk niet waarom dit zo absurd duur moet zijn.Cerca schreef op maandag 19 september 2022 @ 04:00:
[...]
Ik heb gekozen voor een Type 2 Mennekes naar Schuko 16A Metron adapter:
https://electric-star.com...ntact-schuko-adapter-16a/
Ik ook niet, ik heb er een van AliExpress van 50 euro en die doet het ook prima.JanR1965 schreef op maandag 19 september 2022 @ 09:18:
[...]
Ik begrijp werkelijk niet waarom dit zo absurd duur moet zijn.
Inderdaad flink aan de prijs voor een adapter. Voor mij was dit belangrijk: Ultra compact + Bescherming tegen oververhitting + Ontworpen en geproduceerd binnen de EU. Heb eerder kortsluiting gehad met Ali rommel en wil hiermee geen risico lopen. Gelukkig was de laadpas gratis
Eens. Ik heb deze ook.Cerca schreef op maandag 19 september 2022 @ 09:57:
Inderdaad flink aan de prijs voor een adapter. Voor mij was dit belangrijk: Ultra compact + Bescherming tegen oververhitting + Ontworpen en geproduceerd binnen de EU. Heb eerder kortsluiting gehad met Ali rommel en wil hiermee geen risico lopen. Gelukkig was de laadpas gratis
Volgens mij ook aan te schaffen via eauto.si
LG OLED65W7V
Ik wil deze maand een Segway e110se kopen maar ik heb een vraag over de scooter. Is het slecht voor de levensduur van de batterij als ik hem elke dag oplaad of is dat geen probleem.
Elke dag opladen is geen probleem.biggie schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 14:07:
Ik wil deze maand een Segway e110se kopen maar ik heb een vraag over de scooter. Is het slecht voor de levensduur van de batterij als ik hem elke dag oplaad of is dat geen probleem.
Het is gunstig voor de levensduur van je accu als je m niet helemaal tot 100% oplaadt.
Dit kun je in de app instellen.
Ik heb dit ingesteld op 90%, daar kom ik prima de dag mee door.
Wat wij van Segway zelf vernomen hebben zouden de abonnementskosten op ongeveer €40,- per jaar uitkomen.Mr. Freeze schreef op zondag 11 september 2022 @ 08:22:
Groeten Mark (Segway Dealer)
Tuurlijk kan dat gewoon! Daar is de scooter voor gemaakt. Net zoals u iedere dag uw telefoon kan opladen. En dat doet nagenoeg iedereen ook gewoon tot 100pct. En ja, hij zal iets langer meegaan als je de mogelijkheid hebt om maar tot 90 pct te laden (kan alleen als je de accu er in laat zitten, de rest van de gebruikers laad gewoon tot 100pct). Dat ie dan veel sneller degradeerd is overdreven naar mijn mening. Er is gewoon een batery management systeem aanwezig. Dus gewoon gebruiken dat ding. Belangrijkste is vooral niet helemaal leeg te rijden.biggie schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 14:07:
[ Voor 5% gewijzigd door Joram22 op 20-09-2022 19:42 ]
[ Voor 67% gewijzigd door Joram22 op 20-09-2022 19:34 ]
Inderdaad zou je zeggen dat vanwege het accu management je gewoon 100 % kan laden, zonder dat dit gevolg heeft voor de levensduur van je accu. Aan de andere kant: waarom zouden ze anders de optie in de app gebouwd hebben om de accu niet helemaal vol te laden. Nogal tegenstrijdig.Joram22 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 19:33:
[...]
Tuurlijk kan dat gewoon! Daar is de scooter voor gemaakt. Net zoals u iedere dag uw telefoon kan opladen. En dat doet nagenoeg iedereen ook gewoon tot 100pct. En ja, hij zal iets langer meegaan als je de mogelijkheid hebt om maar tot 90 pct te laden (kan alleen als je de accu er in laat zitten, de rest van de gebruikers laad gewoon tot 100pct). Dat ie dan veel sneller degradeerd is overdreven naar mijn mening. Er is gewoon een batery management systeem aanwezig. Dus gewoon gebruiken dat ding. Belangrijkste is vooral niet helemaal leeg te rijden.
100pct kan gewoon. Echter 90pct is iets beter. Een batterij gaat het langst mee tussen de 20 en 80pct. Waarbij vooral die ondergrens van belang is. De bovengrens maar een beetje.JanR1965 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 20:42:
[...]
Inderdaad zou je zeggen dat vanwege het accu management je gewoon 100 % kan laden, zonder dat dit gevolg heeft voor de levensduur van je accu. Aan de andere kant: waarom zouden ze anders de optie in de app gebouwd hebben om de accu niet helemaal vol te laden. Nogal tegenstrijdig.
Persoonlijk houd ik me zowel bij mijn mobiel, mn steelstofzuiger als mijn scooter niet iedere dag bezig met de ideale omstandigheden omwille van een iets langere levensduur. Het is een gebruiksvoorwerp waarbij ik er van uitga dat ik ooit een nieuwe batterij dien te kopen. Of dat nu na 3,5 of 4 jaar is maakt mij persoonlijk niet zoveel uit. Maar dat is voor iedereen misschien anders.
[ Voor 26% gewijzigd door Joram22 op 20-09-2022 21:30 ]
Bij een accu als deze is het vooral slecht om hem vol te laden en de scooter vervolgens weg te zetten, dat brengt schade toe. Laden en de scooter vervolgens binnen een dag gebruiken is perfect. Als je op vakantie gaat of de scooter een langere tijd niet gebruikt is het het beste om de scooter met zo'n 50% weg te zetten. Ook warmte kan een accu schade toebrengen, dus een 100% vol geladen scooter langdurig in de zon laten staan tijdens een hittegolf is zo ongeveer het slechtste wat je kan doen voor een accu.
Volgensmij hoeft de accu niet eens in de scooter te zitten, als ik m overnacht oplaad dan is ie de volgende ochtend 86%. Zou het misschien kunnen zijn dat er een kleine module in de accu zit?Joram22 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 19:33:
[...]
En ja, hij zal iets langer meegaan als je de mogelijkheid hebt om maar tot 90 pct te laden (kan alleen als je de accu er in laat zitten, de rest van de gebruikers laad gewoon tot 100pct).
Interesting!amk schreef op woensdag 21 september 2022 @ 17:00:
[...]
Volgensmij hoeft de accu niet eens in de scooter te zitten, als ik m overnacht oplaad dan is ie de volgende ochtend 86%. Zou het misschien kunnen zijn dat er een kleine module in de accu zit?
Dus je hebt die (ongeveer) 86pct ingesteld in de app. Haalt de accu er uit en laad dan binnen op tot 86pct? Ik ging er vanuit dat dat niet kon, maar nooit getest. Theoretisch zou het kunnen omdat er inderdaad een module in de accu zit.
ja, dat doet mijn B110S ook, als ik in de app 80% instel, laad hij ook buiten de brommer op tot 80%
Ik ben op zoek naar een rubberen matje die precies op de voetenplank past.
Tot nu toe alleen eentje gevonden voor de B110.
Iemand een idee of dit ergens te koop is voor de E110/E125S ?
Tot nu toe alleen eentje gevonden voor de B110.
Iemand een idee of dit ergens te koop is voor de E110/E125S ?
Bedankt voor de tip! Interessante winkel inderdaad.justinb81 schreef op donderdag 22 september 2022 @ 15:01:
Deze? al lijkt me die hard plastic. Die winkel heeft nog meer "pedal pad" voor de Ninebot E series
Die voetplank mat is volgens mij ook geen rubber. Wel duur.
Bij mij werkte dat door de app te starten, instellingen openen en daarna stond de tijd weer goed.krgarach schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 14:39:
I recently bought Segway eScooter E110S. At the time of delivery the current time was set and I can see on the dashboard.
When I removed the battery to charge if at home. After connecting the charge battery back I could see that the current time is different.
How to set the current time?
[Afbeelding]
Is er een manier om de speed update zelf uit te voeren? Ga binnenkort voor mijn gratis onderhoud na 500 km maar mijn Dealer weet niet hoe dit moet? Woon in België zie wel dat er een andere dealer is die dit kan uitvoeren maar ga daar echt geen 99euro aan uitgeven in België zijn er maar 2 dealers min of meer in mijn buurt
I had the same issue with the incorrect time after disconnecting the battery'skrgarach schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 14:39:
I recently bought Segway eScooter E110S. At the time of delivery the current time was set and I can see on the dashboard.
When I removed the battery to charge if at home. After connecting the charge battery back I could see that the current time is different.
How to set the current time?
[Afbeelding]
After re-connection, it took about 5 minutes before the time was correctly displayed again, by itself.
Just needs a while to synchronize.
Tja, volgens mij is de verklaring dat niet iedereen Nederlands spreekt die wel een Segway/ninebot hebben en in Nederland wonen.D-Ed schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 18:32:
Kunnen we hier gewoon NL blijven reageren zoals we dat op andere delen van het forum ook doen?
Speedupdate:Dit kan echt alleen een dealer. ik heb gewoon een aantal dealers in de buurt gemaild met de vraag wat het kost en de goedkoopste uitgezocht. Dat was 35 euro. Maar dat is dus in Nederland (Amsterdam).pitbullgio schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 15:04:
Is er een manier om de speed update zelf uit te voeren? Ga binnenkort voor mijn gratis onderhoud na 500 km maar mijn Dealer weet niet hoe dit moet? Woon in België zie wel dat er een andere dealer is die dit kan uitvoeren maar ga daar echt geen 99euro aan uitgeven in België zijn er maar 2 dealers min of meer in mijn buurt
Zelf doen: indien je een Segway110se of s hebt: een grotere achterband = ongeveer 2,5 km harder. (Edit; 4km verschil met dashboard snelheid. Zie posts hieronder). Nagenoeg iedereen die ik ken kiest voor de Michellin citygrip 2. Veel betere band dan wat er standaard op zit.
[ Voor 22% gewijzigd door Joram22 op 25-09-2022 18:40 ]
Begrijp ik ook maar over het algemeen reageren ‘we hier op Tweakers’ meestal gewoon in NL op Engelse berichten.. Een klein beetje moeite (Google Translate / Deeple) mag wel toch? 👍Joram22 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 18:53:
[...]
Tja, volgens mij is de verklaring dat niet iedereen Nederlands spreekt die wel een Segway/ninebot hebben en in Nederland wonen.
I understand your point of view.D-Ed schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 18:32:
Kunnen we hier gewoon NL blijven reageren zoals we dat op andere delen van het forum ook doen?
I'll do it differently from now on.
.
[ Voor 155% gewijzigd door Cerca op 01-08-2023 21:57 ]
Als je dealer een officiële Segway dealer is kan hij de benodigde software daarvoor gewoon bij Segway aanvragen.pitbullgio schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 15:04:
Over welke bandenmaat praat je dan? Normaal zit er 90/80/12 op. Ik kan me niet voorstellen dat je met een 90/90/12 4km/u wint. En een 90/100/12 bestaat niet volgens mij. Althans niet als Citygrip 2.Joram22 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 18:56:
[...]
Speedupdate:Dit kan echt alleen een dealer. ik heb gewoon een aantal dealers in de buurt gemaild met de vraag wat het kost en de goedkoopste uitgezocht. Dat was 35 euro. Maar dat is dus in Nederland (Amsterdam).
Zelf doen: indien je een Segway110se of s hebt: een grotere achterband = ongeveer 4 km harder. Nagenoeg iedereen die ik ken kiest voor de Michellin citygrip 2. Veel betere band dan wat er standaard op zit.
Hij is een officiele Segway dealer maar hij zegt zogezegd nog geen instructies te hebben ontvangen hoe het te doen. Frustrerend...mrdeeds schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 15:33:
[...]
Als je dealer een officiële Segway dealer is kan hij de benodigde software daarvoor gewoon bij Segway aanvragen.
Je kan het hier berekenen. En dan is er natuurlijk wel verschil tussen berekening en praktijk. Maar ik kan me niet voorstellen dat dit verschil zo groot zal zijn.mrdeeds schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 15:42:
[...]
Over welke bandenmaat praat je dan? Normaal zit er 90/80/12 op. Ik kan me niet voorstellen dat je met een 90/90/12 4km/u wint. En een 90/100/12 bestaat niet volgens mij. Althans niet als Citygrip 2.
https://www.tacomaworld.com/tirecalc?tires=90-80r12-90-90r12
Edit: maar als ik kijk naar die van mij. Een 25km model met speedupdate. Het display geeft 1km langzamer aan dan de gps.
Dus display snelheid van een ongemodficeerde 25 vergelijken met een gps snelheid van een geupgrade 30 met city grips levert een groter verschil op dan puur berekend. En dat zal voor 45 modellen ook een groter verschil opleveren.
[ Voor 24% gewijzigd door Edgenumber op 25-09-2022 11:28 ]
Deze twee banden zijn er bij mij opgezet;mrdeeds schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 15:42:
[...]
Over welke bandenmaat praat je dan? Normaal zit er 90/80/12 op. Ik kan me niet voorstellen dat je met een 90/90/12 4km/u wint. En een 90/100/12 bestaat niet volgens mij. Althans niet als Citygrip 2.
-120/70-12 Michelin CITY GRIP 2 TL 58S Versterkt band All-season band.
-110/70-12 Michelin City Grip 2 TL 47S
Let op: het gaat dus om de Segway e110se bromversie (de 125s heeft een andere standaard band)
Volgens de handige rekentool (dank) kom je dan inderdaad niet op 4 km verschil maar op +2,5km.
Toch rijd ik en mijn overbuurman met dezelfde Michelin banden 53 km op gps. Op de teller staat dan 48/49 km uur. Ik ging er vanuit dat de grotere band de afwijking op de snelheidsmeter dashboard volledig verklaard. Maar mogelijk dus maar deels. (De snelheidsmeter zit op het achterwiel).
[ Voor 9% gewijzigd door Joram22 op 25-09-2022 12:15 ]
Maar heb jij ooit gereden met de snelheidsupgrade en de normale banden?
Bij mij zonder speed upgarde en standaard banden was op de teller 25 = gps 25.
Na de speed upgrade met nog steeds de standaard banden ga ik volgens de gps harder dan de teller. Dus teller 30 = gps 31.
Dus uitgaande dat dit bij de brom versie ook zo is, en het verschil misschien wel ietsje meer.
Dan zou het teller 49 zijn, GPS 50, a 51. En als je daar dan nog de 2,5 bij optel van de andere bandenmaat dan kom je aardig op het verschil van 4km/h uit.
Na de speed upgrade met nog steeds de standaard banden ga ik volgens de gps harder dan de teller. Dus teller 30 = gps 31.
Dus uitgaande dat dit bij de brom versie ook zo is, en het verschil misschien wel ietsje meer.
Dan zou het teller 49 zijn, GPS 50, a 51. En als je daar dan nog de 2,5 bij optel van de andere bandenmaat dan kom je aardig op het verschil van 4km/h uit.
Helaas had heb ik al voor speedupdate Michellin banden dus kan ik het niet vergelijken.Edgenumber schreef op zondag 25 september 2022 @ 13:15:
Maar heb jij ooit gereden met de snelheidsupgrade en de normale banden?
Twee onderwerpen dus:
1. De Michelin band geeft door de grotere omtrek ong. 2,5 km/u hogere snelheid. Bij Segway e110s(e) brom. Dit is natuurlijk alleen te zien op gps want snelheidsensor zit in het wiel
2. Zonder bandenwissel maar na de Speedupdate: dashboard teller wijkt iets negatief af van gps snelheid.
Ben benieuwd of er meer zijn die dit laatste herkennen.
(Autofabrikanten doen er alles aan om de afwijkingen marge altijd positief te laten zijn. Dus je rijdt in werkelijkheid altijd langzamer dan de dashboard snelheid in een auto. Uiteraard heeft dat te maken met de juridische consequenties voor het geval dat je juist als gevolg van een afwijking in werkelijkheid harder rijd dan op dashboard staat.)
De dempers bleken te zacht afgesteld. Vnl als we met zijn 2en erop zaten. 120kgSandermvdb schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 18:15:
[...]
Met hoeveel kg gewicht heb je dit probleem dan?
Welk type Tucano beenkleed gebruik je? Ik vind online dat de r151 en de 170x voor de Segway worden aangeboden maar welke de beste pasvorm heeft of wat het verschil is kan ik nergens achterhalen.alexborro schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 12:11:
How to bring home 2 Ikeas mattress in the scooter... And it was a 28km drive!
[Afbeelding]

Hi, my one is the 170X. It fits pretty well. You can see in the picture below:MarcoL1978 schreef op maandag 26 september 2022 @ 22:38:
Welk type Tucano beenkleed gebruik je? Ik vind online dat de r151 en de 170x voor de Segway worden aangeboden maar welke de beste pasvorm heeft of wat het verschil is kan ik nergens achterhalen.
:strip_exif()/f/image/k2Xf49wX7YIFox3iyoUccKy1.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rjWDI0UdWFj45buTStWcCypA.jpg?f=user_large)
Ik had toevallig gisteren een beenkleed besteld voor de E125S en op de webshop waar ik had besteld werd dus de r151 aangeraden. Vandaag binnen gekregen, dus morgen ga ik het eens passen.MarcoL1978 schreef op maandag 26 september 2022 @ 22:38:
[...]
Welk type Tucano beenkleed gebruik je? Ik vind online dat de r151 en de 170x voor de Segway worden aangeboden maar welke de beste pasvorm heeft of wat het verschil is kan ik nergens achterhalen.
Please post some pictures, I want to see how it fits. My one was ordered with the scooter and chose by the reseller (it didnt have the original one at that moment) and so far so good.frennek schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 21:20:
Ik had toevallig gisteren een beenkleed besteld voor de E125S en op de webshop waar ik had besteld werd dus de r151 aangeraden. Vandaag binnen gekregen, dus morgen ga ik het eens passen.
Cheers.
Alex.
Klitband voor onder dien je anders te bevestigen bij de r151.frennek schreef op woensdag 28 september 2022 @ 21:19:
De r151 past ook prima. Bovenste klittenband zit wat lager, en daarmee dus ook de 'halssluiting', maar uiteindelijk sluit het wel netjes aan na afstellen.
[Afbeelding]
Ik vraag mij wel af of de r171 wat langer doorloopt? Ik vind de opening aan de zijkant namelijk wel wat groot. Hoe is dit bij de r171?
[Afbeelding]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qlVzTmmQ4wIwN1GLqiCHub3a.jpg?f=user_large)
De r171 wordt zo gemonteerd.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1CX3sQjCydW6eKqVJDwnALFY.jpg?f=user_large)
[ Voor 19% gewijzigd door onyxsr op 29-09-2022 06:26 ]
LG OLED65W7V
Ook ik ben van plan om zeer binnenkort een beenkleed te monteren op mijn E125S.
Nou heb ik het beenkleed van mijn vorige scooter nog, namelijk het orginele Peugeot Citystar Beenkleed.
Ik ga eerst eens onderzoeken of ik dat passend kan krijgen op de Segway. Desnoods met wat aanpassingen.
In filmpje:
YouTube: TUCANO BEENKLEED MONTEREN OP EEN SEGWAY E110S / E110SE / E125S - KL...
wordt de r170x gemonteerd. Deze zou gelijk zijn aan de r171x, welke weer geschikt is voor de Peugeot Citystar.
Ben benieuwd of het gaat lukken.
Nou heb ik het beenkleed van mijn vorige scooter nog, namelijk het orginele Peugeot Citystar Beenkleed.
Ik ga eerst eens onderzoeken of ik dat passend kan krijgen op de Segway. Desnoods met wat aanpassingen.
In filmpje:
YouTube: TUCANO BEENKLEED MONTEREN OP EEN SEGWAY E110S / E110SE / E125S - KL...
wordt de r170x gemonteerd. Deze zou gelijk zijn aan de r171x, welke weer geschikt is voor de Peugeot Citystar.
Ben benieuwd of het gaat lukken.
Goedenavond mensen,
Ik ben nieuw hier en heb sinds een kleine 2 maanden een B110s brom variant in mijn bezit.
Weet iemand hier (dealers, eigenaren) waardoor het automatisch vergrendelen van een B110s niet zou kunnen werken? En dan bedoel ik niet het AirLock systeem. Ik vermoed dat het te maken heeft met een niet functionerende zijstandaard detectie. De zijstandaard zorgde er bij mij bv. voor dat de Segway van oranje naar 'ready'/groen sprong, als ik al op de zadel zat en nadat ik de zijstandaard naar binnen klapte. Tegenwoordig gebeurt dit niet meer.
Overigens moet ik vertellen dat het auto-lock systeem het nooit bij mij heeft gedaan. AirLock werkt wel gewoon.
En nog twee vragen:
- Wat is de laatste firmware versie van de B110s? Bij mij staat versie 2.2.0 erop. Ik zie vaak mensen schrijven over 3.6.2, maar dat zal waarschijnlijk gelden voor de E-series.
- Is de speed update voor de 45km/u versie van de B110s nog altijd non-existent? Ik ben niet op zoek naar alternatieve manieren.
Alvast vriendelijk bedankt!
Ik ben nieuw hier en heb sinds een kleine 2 maanden een B110s brom variant in mijn bezit.
Weet iemand hier (dealers, eigenaren) waardoor het automatisch vergrendelen van een B110s niet zou kunnen werken? En dan bedoel ik niet het AirLock systeem. Ik vermoed dat het te maken heeft met een niet functionerende zijstandaard detectie. De zijstandaard zorgde er bij mij bv. voor dat de Segway van oranje naar 'ready'/groen sprong, als ik al op de zadel zat en nadat ik de zijstandaard naar binnen klapte. Tegenwoordig gebeurt dit niet meer.
Overigens moet ik vertellen dat het auto-lock systeem het nooit bij mij heeft gedaan. AirLock werkt wel gewoon.
En nog twee vragen:
- Wat is de laatste firmware versie van de B110s? Bij mij staat versie 2.2.0 erop. Ik zie vaak mensen schrijven over 3.6.2, maar dat zal waarschijnlijk gelden voor de E-series.
- Is de speed update voor de 45km/u versie van de B110s nog altijd non-existent? Ik ben niet op zoek naar alternatieve manieren.
Eindelijk eigenaar van de s125
Rijd heerlijk. Alles zoals ik gehoopt had.
Echter. Kwam er tot mijn verbazing achter de accus zijn los, en niet gezamelijk op te laden. Ik kan namelijk niet opladen met de accu's nog in scooter. Zowel thuis als ip werk niet. Betekend dit dat ik per accu dan 4 uur kwijt ben tot vol, dan timer moet zetten en dan accu wisselen met opladen? Zoja gaat dit nu al een steentje in mijn schoen zijn.
Ander euvel. Ik woon in amsterdam, naast een gemeentelijke fietsen en scooterstalling. Dacht gelijk ff abbo halen voor 150 per jaar om te stallen...moet je dus online aanvragen of dit wel mag van de gemeente. Bek vol tanden...
Echter. Kwam er tot mijn verbazing achter de accus zijn los, en niet gezamelijk op te laden. Ik kan namelijk niet opladen met de accu's nog in scooter. Zowel thuis als ip werk niet. Betekend dit dat ik per accu dan 4 uur kwijt ben tot vol, dan timer moet zetten en dan accu wisselen met opladen? Zoja gaat dit nu al een steentje in mijn schoen zijn.
Ander euvel. Ik woon in amsterdam, naast een gemeentelijke fietsen en scooterstalling. Dacht gelijk ff abbo halen voor 150 per jaar om te stallen...moet je dus online aanvragen of dit wel mag van de gemeente. Bek vol tanden...
Helaas wel. Bij NIU krijg je wel een dubbele lader. Bij segway zou je dan een dure extra lader erbij moeten kopen.sikkwittet schreef op donderdag 29 september 2022 @ 20:45:
Dit klopt inderdaad. Het is daarnaast ook niet aan te raden om 1 accu vol te laden en de ander niet, want daarmee veroorzaak je onbalans tussen de accu's wat ze niet fijn vinden. Misschien een tweede lader erbij zoeken om het ongemak wat te verminderen?sikkwittet schreef op donderdag 29 september 2022 @ 20:45:
Ik woon ook in Amsterdam, laat de scooter zoals zovelen hier buiten staan en laad de accu binnen op. Heb ivm de twee accu's niet gekozen voor de s125 maar de 110se. Maar eigenlijk vooral ivm het tillen van twee accu's. (Los moeten opladen had ik niet aan gedacht).sikkwittet schreef op donderdag 29 september 2022 @ 20:45:
Ik zie wel aardig wat
electrische scooters en fietsen in de buurtstalling staan die daar ook opladen. Dat zou voor de 125s inderdaad wel een aardige oplossing zijn. Hoop voor je dat dit lukt.
[ Voor 4% gewijzigd door Joram22 op 30-09-2022 04:21 ]
Precies. Hierom heb ik een extra baal momentje. Het is ook nog eens slecht om niet beiden accus op zelfde niveau op te laden.frennek schreef op donderdag 29 september 2022 @ 21:25:
[...]
Dit klopt inderdaad. Het is daarnaast ook niet aan te raden om 1 accu vol te laden en de ander niet, want daarmee veroorzaak je onbalans tussen de accu's wat ze niet fijn vinden. Misschien een tweede lader erbij zoeken om het ongemak wat te verminderen?
Er is nog geen speedupdate. Lijkt me ook sterk omdat hij halverwege al terugzakt naar 43km/hNibbit88 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 18:40:
Goedenavond mensen,
En nog twee vragen:
Firmware van de mijne:
:strip_exif()/f/image/5bD48UF9W7ESgYkC9UZUaUtM.jpg?f=fotoalbum_large)
Net voor eerst naar werk gereden.
Erg wennen...want helft op openbare weg en dan laatste helft verplicht op fietspad.
Openbare weg was erg langzaam. Veel verkeer, veel stoplichten en gekke capriolen van mede weg gebruikers.
Kijk zojuist op werk in de app, en zie dat eerste 8 km van de rit niet meegenomen zijn in overzicht van rijoverzicht in de app.
Andere hier ook last van?
Erg wennen...want helft op openbare weg en dan laatste helft verplicht op fietspad.
Openbare weg was erg langzaam. Veel verkeer, veel stoplichten en gekke capriolen van mede weg gebruikers.
Kijk zojuist op werk in de app, en zie dat eerste 8 km van de rit niet meegenomen zijn in overzicht van rijoverzicht in de app.
De 170x zit er bij mij ook op, hij past erg mooi moet ik zeggen, materiaal is stevig en een zacht laagje fleece aan de binnenkant voor boven de benen . Het klepje aan de voorkant zit helaas net aan de verkeerde kant voor mij, ik gebruik mn sleutels nooit, maar het vakje voor mn portemonnee en telefoon altijd.
Maandag de eerste woon werk testrit in de kou.
Maandag de eerste woon werk testrit in de kou.
:strip_exif()/f/image/FJS96m2CmYUXbl4E8F3SpWhY.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb vaak dat routes er dubbel in staan. En soms mist wel eens een kort ritje.sikkwittet schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:50:
Ik heb ook de 170. Zojuist op werk helemaal over zadel gedaan. Ga straks zien hoeveel water hij van zadel afhoud.YoeY schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 10:45:
Iemand tips voor een fatsoenlijke (winter)hoes voor de E125S? Die van de Action is al gescheurd
Want toen ik onderweg naar werk ff appie inschoot en niet die hoes door trok was het zadel nat geworden en was lastig met hand er af te halen.
Sinds een uur of 10 gisterenavond kan de app geen positie bepalen van mijn e110s. Ook loopt de tijd nu niet meer goed.
Tijdens mijn rit vanmorgen kreeg ik de foutcode 35 op mijn display te zien met het onderhouds icoontje.
Iemand dezelfde problemen?
Tijdens mijn rit vanmorgen kreeg ik de foutcode 35 op mijn display te zien met het onderhouds icoontje.
Grote Segway elektrische scooter topicMdHM schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 12:00:
Sinds een uur of 10 gisterenavond kan de app geen positie bepalen van mijn e110s. Ook loopt de tijd nu niet meer goed.
Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.
App is bij mij ook af en toe vaag qua ritregistratie.sikkwittet schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:50:
Een tip voor als je in langzaam verkeer rijdt: zet m is op standje 2. Dan heb je niet die aggresieve acceleratie. Veel prettiger met veel optrekken en afremmen.
Eventjes de accu ontkoppelen werkt bijna altijd.MdHM schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 12:00:
Let op:
In Nederland gelden voor (elektrische) snorfietsen en brommers een wettelijke maximum constructiesnelheid. Concreet betekent dit dat een snorfiets of brommer ook niet harder mag kunnen rijden dan de constructiesnelheid horende bij het type.
Technische eisen aan snorfietsen
De overheid stelt onder meer de volgende eisen aan snorfietsen:
Omdat deze aanpassingen bovendien leiden tot een illegaal voertuig, en daarmee een illegale activiteit betreft, is het delen van tips over hoe het uitgevoerd moet worden, dus ook niet toegestaan.
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.
In Nederland gelden voor (elektrische) snorfietsen en brommers een wettelijke maximum constructiesnelheid. Concreet betekent dit dat een snorfiets of brommer ook niet harder mag kunnen rijden dan de constructiesnelheid horende bij het type.
Technische eisen aan snorfietsen
De overheid stelt onder meer de volgende eisen aan snorfietsen:
- de maximum constructiesnelheid is 25 kilometer per uur;
- het maximale motorvermogen is 4 kW;
- de snorfiets heeft een blauw kenteken;
- het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
- de maximum constructiesnelheid is 45 kilometer per uur;
- het maximale motorvermogen is 4 kW;
- de bromfiets heeft een geel bromfietskenteken;
- het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet Aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
- De eisen voor brommers staan in de Regeling voertuigen.
Omdat deze aanpassingen bovendien leiden tot een illegaal voertuig, en daarmee een illegale activiteit betreft, is het delen van tips over hoe het uitgevoerd moet worden, dus ook niet toegestaan.
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.