Heeft de segway e125s een vak voor de portemonnee en telefoon?MarcoL1978 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:51:
De 170x zit er bij mij ook op, hij past erg mooi moet ik zeggen, materiaal is stevig en een zacht laagje fleece aan de binnenkant voor boven de benen . Het klepje aan de voorkant zit helaas net aan de verkeerde kant voor mij, ik gebruik mn sleutels nooit, maar het vakje voor mn portemonnee en telefoon altijd.
Maandag de eerste woon werk testrit in de kou.
[Afbeelding]
Er is een kleine open opbergruimte aan de andere kant van het contactslot.Maandag1987 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:59:
[...]
Heeft de segway e125s een vak voor de portemonnee en telefoon?
Onder de USB aansluiting.
O.a. voor een flesje drinken, mobiel of iets van dergelijke grootte.
Belangrijk is dat er ventilatiegaten in zitten aan de bovenzijde. Heeft een hoes dat niet kan de luchtvochtigheid binnen erg hoog worden (en vochtig blijven als het al buiten droog is). De vraag is dan zelfs of het veel nut heeft of juist alleen maar meer vochtschade geeft.YoeY schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 10:45:
Iemand tips voor een fatsoenlijke (winter)hoes voor de E125S? Die van de Action is al gescheurd
We hebben de scooter een week en ik heb er weinig opgereden. Dit vak en de usb aansluiting hadden we nog niet gevonden. Is de USB alleen voor opladen?JanR1965 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:21:
[...]
Er is een kleine open opbergruimte aan de andere kant van het contactslot.
Onder de USB aansluiting.
O.a. voor een flesje drinken, mobiel of iets van dergelijke grootte.
En wat is het klepje eronder voor?
Sorry, maar ik moest even hard lachen.Maandag1987 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:38:
[...]
We hebben de scooter een week en ik heb er weinig opgereden. Dit vak en de usb aansluiting hadden we nog niet gevonden. Is de USB alleen voor opladen?
En wat is het klepje eronder voor?
Heb je nu een eScooter gekocht zonder research?
LG OLED65W7V
Wat noem jij research? We hebben gekeken naar verschillende merken en kwamen bij een dealer terecht die vooral Segway heeft (electrisch tenminste). En niet gekeken naar alle details, ik verwacht ook niet dat ik de USB ga gebruiken. En of er wel of geen vakje voor een telefoon, flesje water, etc. is, zou geen doorslaggevende punt zijn.onyxsr schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 17:16:
[...]
Sorry, maar ik moest even hard lachen.
Heb je nu een eScooter gekocht zonder research?
Ons primaire doel was de tweede auto vervangen met een betrouwbare electrische scooter, welke altijd voldoende bereik zou hebben in de winter van ruim 60km ivm woon-werk. Er bleven bij die eis weinig scooters over en ook het aantal dealers in deze regio lijkt beperkt als ik online zoek. Dus, de keuze is niet voort gekomen uit uitgebreid research.
En eerlijk, is eerlijk ik word wederom positief verrast met wat ie kan
[ Voor 4% gewijzigd door Maandag1987 op 01-10-2022 07:53 ]
Nou ja, met research bedoel ik een test rit maken. Kijken welke opties/functies die heeft. Welk model/kleur/range etc.Maandag1987 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 19:47:
[...]
Wat noem jij research? We hebben gekeken naar verschillende merken en kwamen bij een dealer terecht die vooral Segway heeft (electrisch tenminste). En niet gekeken naar alle details, ik verwacht ook niet dat ik de USB ga gebruiken. En of er wel of geen vakje voor een telefoon, flesje water, etc. is, zou geen doorslaggevende punt zijn.
Ons primaire doel was de tweede auto vervangen met een betrouwbare electrische scooter, welke altijd voldoende bereik zou hebben in de winter van ruim 60km ivm woon-werk. Er bleven bij die eis weinig scooters over en ook het aantal dealers in deze regio lijkt beperkt als ik online zoek. Dus, de keuze is niet voort gekomen uit uitgebreid research.
En eerlijk, is eerlijk ik wordt wederom positief verrast met wat ie kan
Een E110SE met extra accu heeft hogere range dan de E125SE bijv. Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken maar meer die kant op.
Dat vakje hoeft niet doorslaggevend te zijn maar valt wel op, althans is moeilijk te missen en dat klepje voor onder je buddy valt niet op maar wel erg handig om je scooter op te laden. Dat kan inderdaad een positieve verrassing zijn.
LG OLED65W7V
We hebben een testrit gemaakt en bewust voor de zwarte kleur gekozen. De E110SE zagen we niet zitten omdat je dan zelf de accu's moet wisselen en een voor een opladen. Ook moet er dan een accu bij gekocht worden en zit je qua prijs bijna op een E125S (wel meer range). Ook is de E125S wat luxer qua afwerking.onyxsr schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 22:47:
[...]
Nou ja, met research bedoel ik een test rit maken. Kijken welke opties/functies die heeft. Welk model/kleur/range etc.
Een E110SE met extra accu heeft hogere range dan de E125SE bijv. Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken maar meer die kant op.
Dat vakje hoeft niet doorslaggevend te zijn maar valt wel op, althans is moeilijk te missen en dat klepje voor onder je buddy valt niet op maar wel erg handig om je scooter op te laden. Dat kan inderdaad een positieve verrassing zijn.
Dat ik het bakje (en usb) aan de voorkant heb gemist, is wel schandalig
Kanis net 3 dagen ervoor gekochtonyxsr schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 10:34:
Voor de mensen die nog twijfelen over aankoop. Dit is een leuk extra erboven op!
[Afbeelding]
Vraag of er nog iets te regelen valt?
LG OLED65W7V
Waar heb je deze info vandaan? Bij locale dealer of segway zelf? Ik vind online namelijk niets er over.
Via de dealer.sikkwittet schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 12:10:
[...]
Waar heb je deze info vandaan? Bij locale dealer of segway zelf? Ik vind online namelijk niets er over.
LG OLED65W7V
Mijne net gebeld. Die wist van niks. Gaat er dinsdag achteraan. Dus we gaan het zien.
Thanx trouwens. Toch slok op een borrel om 309 terug te krijgen.(zeker als ie onverwachts is)
Thanx trouwens. Toch slok op een borrel om 309 terug te krijgen.(zeker als ie onverwachts is)
https://www.scooterspot.nl/Segway-E125s-elektrische-scooters
Bij Scooterspot staat het op de website
Bij Scooterspot staat het op de website
Klopt inderdaad.JanR1965 schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 12:44:
Ik lees net dat de Launch Edition helaas niet meedoet
Het is precies zoals vermeld op het plaatje.
Daarbij is de E110SE zolang de voorraad strekt al erg lang aanwezig en te verkrijgen sinds vorig jaar.
LG OLED65W7V
Geen probleem.sikkwittet schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 12:33:
Mijne net gebeld. Die wist van niks. Gaat er dinsdag achteraan. Dus we gaan het zien.
Jammer dat ik de mijne 3 maanden geleden heb aangeschaft. Anders had ik wel even gewacht. Daarbij zeggen de dealers ook constant dat ze weinig marge erop maken enz. Ach ja, maakt m’n plezier er niet minder op.
LG OLED65W7V
https://nl-nl.segway.com/escootercashbacksikkwittet schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 12:10:
[...]
Woow ziet er wel vetjes uit wel allemaal mooi aan de prijs.onyxsr schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 11:51:
Na wat extra research gedaan te hebben naast de Tucano beenkleed, nog wat extra spul gehaald.
Denk dat m’n winter set nu wel compleet is.
•Dainese mayfair d-dry waterkolom 20.000mm
•Scorpion exo-tech carbon
•Tucano beenkleed R170X
•Tucano leg heater
•Macna ion rtx heated
[Afbeelding]
Ik heb vooral budget versies non moto gerief en zoek nog wat budget versies.
Heb zelf winterfietshandschoenen gekocht van de decathlon.Hetzelfde beenkleed dit is wel een must volgens mij. Een regatta regenjasje wel redelijk licht wel zeer waterafstotend en quasi winddicht, waarschijnlijk nog een fleece kopen zodat ik de winterperiode doorkom. Heb ook een cheape jethelm van de lidl, ik zou nog iets moeten hebben om rond mijn nek mond te bedekken maar geen bivakding dan is mijn haar helemaal nor de vaantjes.
Speedupgrade is uitgevoerd en heeft me 49euro gekost gemeten gps snelheid is 48,8 met daarvoor max 44,1 dus een 10 percent winst, ipv een 49km ongeveer zou ik nu nog een 42 ongeveer doen.Bijna 700km op naar de 1000. Heb de e110s 45km/u versie Grtz
Even een tip over het aanbrengen van het beenkleed:
Let op dat de binnenkant, en dan met name de delen die op je kappen rusten, mooi glad en zacht zijn van binnen. Breng desnoods iets van Ducktape aan o.i.d.
Mijn Peugeot Citystar kwam eens behoorlijk bekrast uit zijn winterjas in de lente.
En dat wil je niet!
Let op dat de binnenkant, en dan met name de delen die op je kappen rusten, mooi glad en zacht zijn van binnen. Breng desnoods iets van Ducktape aan o.i.d.
Mijn Peugeot Citystar kwam eens behoorlijk bekrast uit zijn winterjas in de lente.
En dat wil je niet!
Thnx. Je zou zo’n nek warmer kunnen nemen. Zijn veel verschillende modellen, heb er zelf een van alpinestars die ook je mond/neus bedekt.pitbullgio schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 13:01:
[...]
Woow ziet er wel vetjes uit wel allemaal mooi aan de prijs.
Ik heb vooral budget versies non moto gerief en zoek nog wat budget versies.
Heb zelf winterfietshandschoenen gekocht van de decathlon.Hetzelfde beenkleed dit is wel een must volgens mij. Een regatta regenjasje wel redelijk licht wel zeer waterafstotend en quasi winddicht, waarschijnlijk nog een fleece kopen zodat ik de winterperiode doorkom. Heb ook een cheape jethelm van de lidl, ik zou nog iets moeten hebben om rond mijn nek mond te bedekken maar geen bivakding dan is mijn haar helemaal nor de vaantjes.
Speedupgrade is uitgevoerd en heeft me 49euro gekost gemeten gps snelheid is 48,8 met daarvoor max 44,1 dus een 10 percent winst, ipv een 49km ongeveer zou ik nu nog een 42 ongeveer doen.Bijna 700km op naar de 1000. Heb de e110s 45km/u versie Grtz
LG OLED65W7V
Ben de batterijen voor het eerst aan het opladen. Heb ze dus uit de scooter gehaald en in huis....verdomme..wat een tering hard geluid maakt dat ding zeg. Bij jullie ook?
Jup, alsof je naast schiphol woontsikkwittet schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 19:23:
Ben de batterijen voor het eerst aan het opladen. Heb ze dus uit de scooter gehaald en in huis....verdomme..wat een tering hard geluid maakt dat ding zeg. Bij jullie ook?
Zoek maar eens in dit topic op ventilator, you are not alone.
[ Voor 9% gewijzigd door lost95 op 02-10-2022 19:58 ]
Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.
Ik heb mijn e110se nu een week. Het is de ‘snor’ met snelheidsupgrade. Deze week twee keer 60 km gehaald. Ik ben ruim 100 kilo, en rij met windscherm en hou van lekker vlot optrekken. Heen en terug naar mijn werk is totaal 48 km dus ‘t ken nèt.CarstenN02 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 17:19:
Is er iemand die ervaring heeft met de actieradius van de snelheidsupdate van de e110se snor variant? Ik ben voornemens de scooter van 25 naar 30 te 'upgraden', heeft dit veel invloed op de actieradius?
Edit: nevermind. Ik las verkeerd
[ Voor 183% gewijzigd door RobIII op 03-10-2022 00:09 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Hier een tip tegen een zeer irritantte rammel geluid van het windscherm. Het wordt n.l.veroorzaakt door de bovenste bevestigen van het scherm.de plastic houders met schroeven kraken tijdens het rijden op hobbelige weg over de steunen. Zelfs ingesmeerd met vet nog steeds. Ik heb de schroeven en de bevestiging van deze schroeven verwijderd en in plaats daarvan een +/-20 mm beugel van 0.2 mm rvs om de steunen gevouwen die doormiddel van 6mm dikke bouten + rubber 5 mm tussen rvs en scherm en vast gezet met een domper rvs. Nu rust in de tent 👍:strip_exif()/f/image/v3lzeWZEaGYXGzAa1APuwROF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qQgxr5ECWVJpP3oqKY08gif6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kgKkjwEzew7Uhq3FkTpGcphr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/v3lzeWZEaGYXGzAa1APuwROF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qQgxr5ECWVJpP3oqKY08gif6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kgKkjwEzew7Uhq3FkTpGcphr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OBPthg5ztFjlAWRYfWndWh0L.jpg?f=fotoalbum_large)
Tip: je kan je bericht altijd wijzigen.Patoer schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 15:22:
In mijn bericht staat domper,maar het moet zijn dopmoer.
Volgens de dealer waar ik de scooter gekocht heb is er een terugroep actie van de Segway windschermen en krijg je een vervanging.Patoer schreef op donderdag 8 september 2022 @ 18:28:
Ik heb het rammelen van mijn windscherm opgelost d.m.v. het aanbrengen van 2x stuks platstaal (rvs) Deze verbind de draagpootjes van het scherm met de de bevestiging op het stuur. Door de ontstane driehoek is alles veel stijver.De telefoonhouder trilt aanmerkelijk minder. Misschien minder mooi maar wel degelijker.[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
NOM woning - 6830 Wp - Daikin 2E200AV3 WPB - Daikin Ururu Sarara 3,5kW - dakisolatie Rd >6 - bodemisolatie Rd 5,88 - HR++
Ik zit in twijfel:
Of de segway e110se of de e110s.
Ik heb de extra kilometers opzich niet nodig voor woon werk verkeer, al heb ik het prijsverschil van 500,- er misschien wel voor over (incl. Cashback actie) voor het geval dat/ooit.
Nu mijn vraag.
Wat zouden jullie doen? Is het de extra 500,- waard of zijn er nog meer voordelen aan de e110se?
Welke actieradius halen jullie met beide series?
Hoe vaak is het onderhoud en wat zijn ongeveer de kosten hiervan?
Hebben jullie nog overige aanmerkingen?
Alvast bedankt.
Ik heb de extra kilometers opzich niet nodig voor woon werk verkeer, al heb ik het prijsverschil van 500,- er misschien wel voor over (incl. Cashback actie) voor het geval dat/ooit.
Nu mijn vraag.
Wat zouden jullie doen? Is het de extra 500,- waard of zijn er nog meer voordelen aan de e110se?
Alvast bedankt.
[ Voor 6% gewijzigd door Luuk04 op 04-10-2022 20:55 ]
Als de extra km niet nodig hebt is er geen reden om voor de 110se te gaan of het moet zijn dat je mat zwart heeeel mooi vindt. Met de cashback regeling zou ik eerder twijfelen tussen de e110 en de e125s.Luuk04 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 20:38:
Ik zit in twijfel:
Nu mijn vraag.
Alvast bedankt.
Andere bezitters van een E125S die last hebben van inhouden bij raken van hobbel of slecht wegdek? Mijn exemplaar lijkt te "schrikken" van de hobbel of kuil en houdt dan heel irritant een beetje in. Zeker in bochten zwaar vervelend. En er rammelt iets in de stuurkolom. Jammer, want verder een heerlijke scooter. Nu 1.5 week mee aan het forenzen, maar die 2 dingen zijn wel jammer aan de dure e125s.
Ben benieuwd of jullie dit ook hebben. Bij 1000km beurt maar checken
Mooi vervelend. Hoeveel betaal je voor de beurten/onderhoud?RexBlunt schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 22:21:
Andere bezitters van een E125S die last hebben van inhouden bij raken van hobbel of slecht wegdek? Mijn exemplaar lijkt te "schrikken" van de hobbel of kuil en houdt dan heel irritant een beetje in. Zeker in bochten zwaar vervelend. En er rammelt iets in de stuurkolom. Jammer, want verder een heerlijke scooter. Nu 1.5 week mee aan het forenzen, maar die 2 dingen zijn wel jammer aan de dure e125s.
Welke dealer is dat?Drannelf schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 20:23:
[...]
Volgens de dealer waar ik de scooter gekocht heb is er een terugroep actie van de Segway windschermen en krijg je een vervanging.
E125S gebruiker hier: Ik herken jouw klachten niet.RexBlunt schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 22:21:
Er rammelt niks en hij houdt niet in.
Ik herken deze klachten zeker wel, maar dan vooral met kuilen en hobbels, maar niet in bochten.RexBlunt schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 22:21:
Misschien een soort beveiliging die het vermogen tijdelijk uitzet wanneer er geen grip meer is.
Een 1000km beurt stelt niet veel voor. (Kabels) controleren en wat kopervet voor het remsysteem.
Ik had wat betreft inhouden een zelfde gevoel bij mijn 110se.
Alsof de 25km/h limiet zo strak was afgesteld dat als ik het kleinste kuiltje in reed of het kleinste hobbeltje af. Dat hij dan al inhield, want ho ho je mocht eens 25,1 gaan. En bij een bruggetje af voelde ik hem helemaal in de e-brake gaan.
Maar na de speedupgrade is dat weg en rijd hij veel geleidelijker. Bij kleine kuiltjes en hobbeltjes tuf ik gewoon door. En nu een brug af dan gaat hij even wat sneller net zolang tot ik ben uitgerold tot de normale snelheid.
Alsof de 25km/h limiet zo strak was afgesteld dat als ik het kleinste kuiltje in reed of het kleinste hobbeltje af. Dat hij dan al inhield, want ho ho je mocht eens 25,1 gaan. En bij een bruggetje af voelde ik hem helemaal in de e-brake gaan.
Maar na de speedupgrade is dat weg en rijd hij veel geleidelijker. Bij kleine kuiltjes en hobbeltjes tuf ik gewoon door. En nu een brug af dan gaat hij even wat sneller net zolang tot ik ben uitgerold tot de normale snelheid.
Gecertificeerd ongeleid projectiel
Ik merk het inhouden ook heel af en toe, bijvoorbeeld als ik optrek terwijl ik over een wildrooster rijd. Volgens mij is dit de tractie-controle zodat je geen wielspin hebt.RexBlunt schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 22:21:
Mensen hier ervaring met een eerste servicebeurt bij Centralscooters? Ze vragen gewoon 125euro hiervoor. Ook nog eens 99 euro voor een speedupdate
. Belachelijk.

Je 1000 km beurt??davey28 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 10:04:
Mensen hier ervaring met een eerste servicebeurt bij Centralscooters? Ze vragen gewoon 125euro hiervoor. Ook nog eens 99 euro voor een speedupdate. Belachelijk.
Belachelijk! hoort gratis te zijn.
Zoek even in het topic, genoeg ervaringen en kosten gedeelddavey28 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 10:04:
Mensen hier ervaring met een eerste servicebeurt bij Centralscooters? Ze vragen gewoon 125euro hiervoor. Ook nog eens 99 euro voor een speedupdate. Belachelijk.
1000km beurt inderdaad. O ja en ze vragen 99eu voor de speedupgradeJanR1965 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 10:16:
[...]
Je 1000 km beurt??![]()
Belachelijk! hoort gratis te zijn.

Zie inderdaad vaker terug dat de beurt gratis is. Toko zit in Oosterhout en ik in Rotterdam, hebben wel gratis haal en breng service.
Toen ik hem kocht was dit nog de enige plek waar de e110se verkrijgbaar was.
Is het ook mogelijk om je scooter bij een ander bedrijf te laten onderhouden zonder consequenties?
Dit lijstje kreeg ik opgestuurd toen ik vroeg of ze serieus waren:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1Tr4tuc5blXNiUXBtTB82zln.jpg?f=user_large)
[ Voor 6% gewijzigd door davey28 op 05-10-2022 15:35 ]
davey28 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 15:35:
[...]
1000km beurt inderdaad. O ja en ze vragen 99eu voor de speedupgrade![]()
Zie inderdaad vaker terug dat de beurt gratis is. Toko zit in Oosterhout en ik in Rotterdam, hebben wel gratis haal en breng service.
Toen ik hem kocht was dit nog de enige plek waar de e110se verkrijgbaar was.
Is het ook mogelijk om je scooter bij een ander bedrijf te laten onderhouden zonder consequenties?
Dit lijstje kreeg ik opgestuurd toen ik vroeg of ze serieus waren:
[Afbeelding]
-beurt kun je bij iedereen laten doen.
-speedupdate veeel te duur.
Ik onderhoud al 30 jaar mijn scooters. Vanuit die ervaring:
-bandenspanning en moeren nalopen kan iedereen zelf.
-schijfremmen die na 1000 km onderhouden moeten worden heb ik nog nooit meegemaakt. Indien de remblokken na een paar duizend km al versleten zijn hoor je dat wel. Vervangen doe je zo rond de 7.000 km. Maar zelf een keer controleren kan geen kwaad (google even).
-stekkers en aansluitingen controleren doe je naar mijn mening pas als er een storing ontstaat. Ze doen het wel of niet.
-balhoofdspeling controleren kun je heel makkelijk zelf (google maar even). Ik doe het in ongeveer 10 seconden.
-balhoofd op de juiste manier opnieuw invetten is wel wat werk. De voorkap moet los. Maar lijkt me sterk dat dat na 1000 km gedaan moet worden. 15 minuten werk schat ik.
-firm update kost minuten . Misschien maximaal 10. Maar ik vertrouw het eigenlijk niet helemaal als men expliciet aangeeft dat dit niet in de app is terug te vinden. Zou kunnen hoor maar is vreemd.
Kortom: wat mij betreft veel te veel bla bla voor nauwelijks werk. Inspelen op de angst van mensen de garantie verliezen.
Helemaal met je eens. Ook wat betreft garantie. Ik laat overigens om die redenen geen beurten doen. Weggegooid geld wat mij betreft.Sandermvdb schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 19:36:
Dit is mijn 3e nieuwe scooter. Voorgaande benzinescooters heb ik altijd ‘volgens het boekje’ onderhouden maar die beurten waren ook niet zo duur of zelfs gratis.
Een voordeel van een elektrische scooter is ook dacht ik dat je minder onderhoud hebt maar bij Scooterspot vroegen ze er ook veel te veel voor. Heb de Segway nu bijna een jaar, 1500 km gereden en nog geen onderhoudsbeurt laten doen.
Bij TWC in Zeist vragen ze er veel minder voor dus daar ga ik het binnenkort laten doen en ik ga er vanuit dat ik toch geen beroep op de garantie hoef te doen. Hoewel ik mij ook af vraag of ze nou echt zo strict zijn wat dat betreft.
Alleen indien er weer een update komt die van belang is zal ik hen nodig hebben. Vooralsnog is dat na de Speedupdate (35 euro voor betaald) nog niet het geval zover ik weet.
[ Voor 26% gewijzigd door Joram22 op 05-10-2022 23:34 ]
Indien de 125s inderdaad tractiecontrole heeft dan is dit inderdaad wat je dan merkt. Je zou kunnen zoeken of die uit te zetten is. Want tractiecontrole voor zo weinig vermogen is wat mij betreft wat overdreven.Sandermvdb schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 08:50:
[...]
Ik merk het inhouden ook heel af en toe, bijvoorbeeld als ik optrek terwijl ik over een wildrooster rijd. Volgens mij is dit de tractie-controle zodat je geen wielspin hebt.
Dit is mijn 3e nieuwe scooter. Voorgaande benzinescooters heb ik altijd ‘volgens het boekje’ onderhouden maar die beurten waren ook niet zo duur of zelfs gratis.
Een voordeel van een elektrische scooter is ook dacht ik dat je minder onderhoud hebt maar bij Scooterspot vroegen ze er ook veel te veel voor. Heb de Segway nu bijna een jaar, 1500 km gereden en nog geen onderhoudsbeurt laten doen.
Bij TWC in Zeist vragen ze er veel minder voor dus daar ga ik het binnenkort laten doen en ik ga er vanuit dat ik toch geen beroep op de garantie hoef te doen. Hoewel ik mij ook af vraag of ze nou echt zo strict zijn wat dat betreft.
[quote][b
[ Voor 97% gewijzigd door Joram22 op 05-10-2022 23:30 ]
[quote]Joram22 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 20:05:
[...]
[...]
[ Voor 54% gewijzigd door Joram22 op 05-10-2022 23:30 ]
Ook een speedupdate laten uitvoeren 49euro eerste onderhoudsbeurt 500km gratis.
Volgende onderhoudsbeurt afgesproken met de dealer na een jaar of tussen 3000 en de 5000km.
Eerste onderhoudsbeurt idd gewoon remmen nagekeken of er speling was. wielen checken, niet veel speciaals op zich, besturing, ophanging checken...
Volgende onderhoudsbeurt afgesproken met de dealer na een jaar of tussen 3000 en de 5000km.
Eerste onderhoudsbeurt idd gewoon remmen nagekeken of er speling was. wielen checken, niet veel speciaals op zich, besturing, ophanging checken...
Ik heb de mijne ook van TWC van Dijk in Zeist.Sandermvdb schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 19:36:
Topzaak! Vakmensen die je niet besodemieteren.
Dikke aanrader als je in de buurt woont.
Kwestie van even de accu loskoppelen en weer koppelen. Wat betreft tijd en positie scooter, de scooter (een keer) koppelen met de Segway app. Als het goed is geeft de scooter dan weer de correcte tijd weer. Of hij dan weer de positie kan bepalen van je scooter weet ik niet want daar heb ik me eigenlijk nooit echt mee bezig.MdHM schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 12:00:
Sinds een uur of 10 gisterenavond kan de app geen positie bepalen van mijn e110s. Ook loopt de tijd nu niet meer goed.
Tijdens mijn rit vanmorgen kreeg ik de foutcode 35 op mijn display te zien met het onderhouds icoontje.
Iemand dezelfde problemen?
Lang niet in Amsterdam geweest?Bard1982 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 15:20:
[Afbeelding]
Eerste keer dat ik een Segway als deelscooter zie.
Ze zijn er al meer dan een jaar! Sinds 3/4 maanden lijkt het erop dat de NIU scooters worden vervangen door Segways
Mijn eerste 5 min weg rijdend van huis, zie ik ongeveer 35 niu's van felix en iets van 25 van segway van check.
Woon in amsterdam.
Woon in amsterdam.
Klopt. In Breda is het alleen maar NIU en Super Socogreg-a schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 15:27:
[...]
Lang niet in Amsterdam geweest?![]()
Ze zijn er al meer dan een jaar! Sinds 3/4 maanden lijkt het erop dat de NIU scooters worden vervangen door Segways
Toch gegaan voor de e110se launch edition.Luuk04 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 20:38:
Ik zit in twijfel:
Nu mijn vraag.
Alvast bedankt.
Op veel mooie km's 🍻.
E110se Brom versie actieradius 57km. In de winter waarschijnlik minder en na een paar jaar gaat de actieradius achteruit. Dus als je het kunt betalen dan zou ik altijd de se nemen ipv de s. Onderhoud doe ik zelf. Is niet ingewikkeld. (Is geen benzineauto oid, maar simpele techniek). De e125s is wat mij betreft alleen een optie indien je de scooter zelf thuis kan opladen (ivm de dubbele battery).Luuk04 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 20:38:
Ik zit in twijfel:
Nu mijn vraag.
Alvast bedankt.
[ Voor 6% gewijzigd door Joram22 op 06-10-2022 20:07 ]
Super, klinkt alsof ik een goede keuze heb gemaakt. Onderhoud vond ik ook al prijzig en vaak (om de 1000 km, 125,- bij central scooters). Even kijken hoevaak ik dat ga doen.Joram22 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 20:04:
[...]
E110se Brom versie actieradius 57km. In de winter waarschijnlik minder en na een paar jaar gaat de actieradius achteruit. Dus als je het kunt betalen dan zou ik altijd de se nemen ipv de s. Onderhoud doe ik zelf. Is niet ingewikkeld. (Is geen benzineauto oid, maar simpele techniek). De e125s is wat mij betreft alleen een optie indien je de scooter zelf thuis kan opladen (ivm de dubbele battery).
[ Voor 5% gewijzigd door Luuk04 op 07-10-2022 08:14 ]
Check stapt over op Segway, want Niu gaat vaak stuk. Zelf een Niu gehad en nog nooit zo'n stuk schroot meegemaakt.
Voor de E125S gebruikers, het inhouden bij een hobbel etc. is normaal. De HUB motor werkt met een HALL sensor welke tevens gelinkt is aan de ABS. Buiten het feit dat ABS voor de hydraulische remmen zijn, zal deze ten alle tijden zorgen dat er een onderbreking is in vermogen.
Niks om je zorgen over te maken in deze
Wat betreft dubbele batterij en uit moeten nemen voor opladen...mijn life nu. En geef je gelijk.dingen zijn te zwaar, herrie in huis voor opladen en dit dan 2 maal...ook nog lastig in te krijgen en uithalen.Joram22 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 20:04:
[...]
E110se Brom versie actieradius 57km. In de winter waarschijnlik minder en na een paar jaar gaat de actieradius achteruit. Dus als je het kunt betalen dan zou ik altijd de se nemen ipv de s. Onderhoud doe ik zelf. Is niet ingewikkeld. (Is geen benzineauto oid, maar simpele techniek). De e125s is wat mij betreft alleen een optie indien je de scooter zelf thuis kan opladen (ivm de dubbele battery).
Jij woont ook in Amsterdam toch? Wat ik wel eens zie dat mensen hun ebike voor op de stoep zetten en dan met een kabel uit het raam opladen. Je houd de oplader dan in je woning maar laad via een verlengkabel op. Misschien is dat een idee voor jou. Via Ali express zag ik wel de stekkers. Dus dat is wel te knutselen denk ik. moet je dus wel je scooter een paar uur op de stoep voor je woning parkeren.sikkwittet schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 20:02:
[...]
Wat betreft dubbele batterij en uit moeten nemen voor opladen...mijn life nu. En geef je gelijk.dingen zijn te zwaar, herrie in huis voor opladen en dit dan 2 maal...ook nog lastig in te krijgen en uithalen.
Het is wel storend.MB89 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 12:01:
Voor de E125S gebruikers, het inhouden bij een hobbel etc. is normaal. De HUB motor werkt met een HALL sensor welke tevens gelinkt is aan de ABS. Buiten het feit dat ABS voor de hydraulische remmen zijn, zal deze ten alle tijden zorgen dat er een onderbreking is in vermogen.
LET OP in Amsterdam ( https://www.amsterdam.nl/...472C-8205-48F58315FDD1%7D ) is het niet toegestaan dat o.a. een scooter aan een laadpaal staat.Cerca schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 22:56:
Hoi allemaal. Sinds 29 augustus al veel plezier gehad van de nieuwe E125S (45km/u) van Scooter Centrum Reeuwijk. Geweldig al die tips hier in dit topic. De tassenhaak is inderdaad bedoeld voor de JBL Clip 4. Ook gemerkt dat met een muziekje op een fietsbel niet meer nodig is. Vandaag even een laadpaal uitgeprobeerd. Kan af en toe handig zijn om langere tripjes te kunnen maken. Groet uit Zoetermeer.
[Afbeelding]
Dat viel mij gisteravond ook op toen ik naar m'n werk ging, moest wel even 2 x kijkenBard1982 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 15:20:
[Afbeelding]
Eerste keer dat ik een Segway als deelscooter zie.
andere optie: verlengsnoer uit raam, oplader op voettree en met ketting vastmaken aan oog van je standaard en gewoon opladen ....Joram22 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 20:40:
[...]
Jij woont ook in Amsterdam toch? Wat ik wel eens zie dat mensen hun ebike voor op de stoep zetten en dan met een kabel uit het raam opladen. Je houd de oplader dan in je woning maar laad via een verlengkabel op. Misschien is dat een idee voor jou. Via Ali express zag ik wel de stekkers. Dus dat is wel te knutselen denk ik. moet je dus wel je scooter een paar uur op de stoep voor je woning parkeren.
Sinds enkele weken ben ik in het trotse bezit van een 110se (snor). Scooter rijdt echt top. Goede stabiele wegligging door het lage zwaartepunt, is ook lekker stil en de overstap van brom naar snor bevalt prima.
Het enige waar ik mee zit is de actieradius. Als ik wegrij met 100% accu geeft de app al een actieradius van slechts 60 km aan. Dit wordt gedurende de ritten alleen maar minder in verhouding. In de praktijk kom ik niet verder dan 50 a 55 km. Scooter is al teruggeweest voor controle bij de dealer. Bleek de gps ontvanger defect waardoor er constant 1ah per uur werd verbruikt, ook bij stilstand. Dit is vervangen en nog steeds merk ik weinig verbetering. Volgens de scooterzaak is de oorzaak van de kortere actieradius het windscherm in combinatie met de All Weather (90/90-12) banden die ik bij aanschaf heb laten monteren. Als ik de tests mag geloven zou ik minimaal 70 km actieradius moeten halen.
Wat is jullie gedachte hierover? Ter referentie, mijn gewicht is 85 kg.
Het enige waar ik mee zit is de actieradius. Als ik wegrij met 100% accu geeft de app al een actieradius van slechts 60 km aan. Dit wordt gedurende de ritten alleen maar minder in verhouding. In de praktijk kom ik niet verder dan 50 a 55 km. Scooter is al teruggeweest voor controle bij de dealer. Bleek de gps ontvanger defect waardoor er constant 1ah per uur werd verbruikt, ook bij stilstand. Dit is vervangen en nog steeds merk ik weinig verbetering. Volgens de scooterzaak is de oorzaak van de kortere actieradius het windscherm in combinatie met de All Weather (90/90-12) banden die ik bij aanschaf heb laten monteren. Als ik de tests mag geloven zou ik minimaal 70 km actieradius moeten halen.
Vraagje.
Wat weegt de S125E?
Staat niet bij de specs: https://nl-nl.segway.com/products/segway-escooter-e125s
Wel 2x 11kg voor de accu's.
Wil het graag weten ivm drager.
alvast mijn dank
Wat weegt de S125E?
Staat niet bij de specs: https://nl-nl.segway.com/products/segway-escooter-e125s
alvast mijn dank
Ik heb ook pas een 110se gekocht. Na het laden zegt ie nu dat ik 66 km kan rijden in de praktijk is dat ongeveer 60 km. Ik heb ook een windscherm en ben zwaarder dan jij, dus je zou eigenlijk ook zo’n 5 to 10 km meer radius moeten hebben.Flexxo schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 13:03:
Sinds enkele weken ben ik in het trotse bezit van een 110se (snor). Scooter rijdt echt top. Goede stabiele wegligging door het lage zwaartepunt, is ook lekker stil en de overstap van brom naar snor bevalt prima.
clemento schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 20:10:
Vraagje.
Wat weegt de S125E?
alvast mijn dank
:strip_exif()/f/image/xi0GJaUeXQM1TdIbmeuH2VHY.jpg?f=fotoalbum_large)
Let op. Je achterband is groter (zie eerder posts over Michellin citygrip). Dus je meet niet de juiste afstand via de app. In werkelijkheid is de afgelegde afstand wat groter.Flexxo schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 13:03:
[quote]onyxsr schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 11:51:
•Tucano beenkleed R170X
Ik had de r151 gekregen bij mijn bestelling van een tucano beenkleed voor de segway. Nagevraagd bij tucano: ze gaven aan dat dat het correcte model was. Ik zag in een filmpje van scootercentrum reeuwijk dat ze de r170 kozen. Anyway, de 151 lijkt goed te passen, alleen stoot ik mijn knie tegen het sleutelgat dat ik nooit gebruik, en ik vind de flap bij de kuiten wat te kort.
•Tucano beenkleed R170X
Ik had de r151 gekregen bij mijn bestelling van een tucano beenkleed voor de segway. Nagevraagd bij tucano: ze gaven aan dat dat het correcte model was. Ik zag in een filmpje van scootercentrum reeuwijk dat ze de r170 kozen. Anyway, de 151 lijkt goed te passen, alleen stoot ik mijn knie tegen het sleutelgat dat ik nooit gebruik, en ik vind de flap bij de kuiten wat te kort.
R151 past idd. Maar de R170 zit beter. Heb die ook maar nog niet gemonteerd dus kan nog oordelen of die goed bevalt. Post anders een foto ervan. Altijd wel interessanttwokker schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 23:52:
[quote]onyxsr schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 11:51:
•Tucano beenkleed R170X
LG OLED65W7V
Maar ik wil sneller 😈MB89 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 12:01:
LG OLED65W7V
90kg volgens de gebruiksaanwijzing.clemento schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 20:10:
Vraagje.
Wat weegt de S125E?
alvast mijn dank
Hoi,Flexxo schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 13:03:
Met de E125S haal ik 60km met dit weer. Totaal niet wat opgegeven is maar dat is bij elke E-scooter zo. Die Niu (k*tding) die ik had deed ook veel minder. Maar voor mij meer dan genoeg om heen en weer naar werk en nog wat rond crossen op het werk.
Met de 110 zal je toch rond die 55 blijven zitten met de 1500 watt motor
Ja klopt...alleen ik woon op de 22ste verdieping. HahahaJoram22 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 20:40:
[...]
Jij woont ook in Amsterdam toch? Wat ik wel eens zie dat mensen hun ebike voor op de stoep zetten en dan met een kabel uit het raam opladen. Je houd de oplader dan in je woning maar laad via een verlengkabel op. Misschien is dat een idee voor jou. Via Ali express zag ik wel de stekkers. Dus dat is wel te knutselen denk ik. moet je dus wel je scooter een paar uur op de stoep voor je woning parkeren.
95 kg.clemento schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 20:10:
Vraagje.
Wat weegt de S125E?
alvast mijn dank
Hoeveel KM zal ik dan in werkelijkheid meer rijden? Denk hooguit 2 a 3 km p/uur.Joram22 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 23:14:
[...]
Let op. Je achterband is groter (zie eerder posts over Michellin citygrip). Dus je meet niet de juiste afstand via de app. In werkelijkheid is de afgelegde afstand wat groter.
Is er iemand die hier een berekening van heeft? Hoeveel je dus in werkelijkheid extra rijdt over een teller afstand van 50 km.
Ja, indien je de zoekfunctie gebruikt voorkomt dat dat er veel berichten iedere keer over hetzelfde gaan.Flexxo schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 14:24:
[...]
Hoeveel KM zal ik dan in werkelijkheid meer rijden? Denk hooguit 2 a 3 km p/uur.
Is er iemand die hier een berekening van heeft? Hoeveel je dus in werkelijkheid extra rijdt over een teller afstand van 50 km.
(Je snelheid is ong 3km per uur sneller dan op de teller bij 49km/uur, dus ook ongeveer 3 km verder)
Is het de moeite waard om bij de Segway E125s brom een speed update te doen? wat levert het op?
Aangezien de code om dit zelf uit te voeren ook overal op het internet staat (voor brom) vraag ik mij af wat het verschil is?
Aangezien de code om dit zelf uit te voeren ook overal op het internet staat (voor brom) vraag ik mij af wat het verschil is?
Als ik met mijn E125S brom (met speedhack) halverwege mijn acculading ben, rijd hij nog maar 2 km harder dan standaard.n00bs schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 09:41:
Is het de moeite waard om bij de Segway E125s brom een speed update te doen? wat levert het op?
Dat vind ik wel tegenvallen.
Dat is bijna de moeite niet waardJanR1965 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 09:55:
[...]
Als ik met mijn E125S brom (met speedhack) halverwege mijn acculading ben, rijd hij nog maar 2 km harder dan standaard.
Dat vind ik wel tegenvallen.
Ja joh, helemaal super!n00bs schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 11:04:
[...]
Dat is bijna de moeite niet waard. Verder tevreden over de Segway brom en elektrisch rijden?
De hele beleving is zo anders....alsof je over de weg zweeft.
Ik had hiervoor een 2takt benzine scooter en de overstap naar Segway is vergelijkbaar met Nokia 3310 naar Iphone, 15 jaar terug.
Ik heb nooit echt behalve paar keer in azie op een brommer en of scooter gereden behalve de s125.JanR1965 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 11:34:
[...]
Ja joh, helemaal super!![]()
De hele beleving is zo anders....alsof je over de weg zweeft.
Ik had hiervoor een 2takt benzine scooter en de overstap naar Segway is vergelijkbaar met Nokia 3310 naar Iphone, 15 jaar terug.
Zou je mij kunnen vertellen waarin dat grote verschil dan zit?
Een benzinescooter 50cc maakt een hoop herrie maar trekt uiteindelijk minder goed op als electrisch. Ook indien het vermogen minder is. Dit heeft te maken met het koppel. Een benzine motor geeft alleen vermogen bij een bepaald aantal toeren. Een elektromotor heeft daar geen last van.sikkwittet schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 14:52:
[...]
Ik heb nooit echt behalve paar keer in azie op een brommer en of scooter gereden behalve de s125.
Zou je mij kunnen vertellen waarin dat grote verschil dan zit?
Voor mij een heerlijk verschil. Niet langs de benzinepomp te hoeven. Klinkt verwaarloosbaar, maar toch zou ik een keer per week of meer om moeten rijden om te tanken. Daarbij geven diverse aan dat voor een euro 5 scooter je van die V power benzine moet tanken en niet die met bio bijgemengde normale brandstoffen. Dat zou betekenen dat ik nog verder om moet rijden. In mijn directe omgeving zitten namelijk alleen van die budget pompen met bijgemengd.
Nu zet ik hem in de schuur en aan de lader.
Daar komt nog bij dat wij flink wat terug leveren met onze zonnepanelen ten opzichte van wat we verbruiken. Dus zolang de salderingsregeling er nog is zijn de laadkosten 0.
Ook heerlijk stil. Ik rij soms naar mijn werk en dan kom ik door een natuurgebied. Heerlijk alleen het rollen van je banden te horen.
Nu zet ik hem in de schuur en aan de lader.
Daar komt nog bij dat wij flink wat terug leveren met onze zonnepanelen ten opzichte van wat we verbruiken. Dus zolang de salderingsregeling er nog is zijn de laadkosten 0.
Ook heerlijk stil. Ik rij soms naar mijn werk en dan kom ik door een natuurgebied. Heerlijk alleen het rollen van je banden te horen.
[ Voor 5% gewijzigd door Edgenumber op 12-10-2022 19:34 ]
Gecertificeerd ongeleid projectiel
En het stinkt niet en het trilt niet
Dit levert het op.n00bs schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 09:41:
Gps app meting
/f/image/AKSWBqzSaE3JS5ofg24iIqnr.png?f=fotoalbum_large)
LG OLED65W7V
Wat is jullie ervaring momenteel met het rijgedrag nu de dagen steeds kouder worden?
Mijn E125S met snelheidsupdate begint bij een volle accu net aan met 50, maar zakt met een minuut of 10 al terug naar de 48 en na 20 minuten rijden naar ongeveer 47. Accu was vandaag 14 graden, dus niet eens enorm koud.
Eergisteren was het natuurlijk erg fris 's ochtends en bij het wegrijden met nog 40% lading duurde het echt zo'n 20 seconde om tot de 45/46 te komen, dat viel mij wel flink tegen. Ervaren jullie dit ook zo? Van twee parallelle accu's bij de E125S had ik wel meer verwacht.
Mijn E125S met snelheidsupdate begint bij een volle accu net aan met 50, maar zakt met een minuut of 10 al terug naar de 48 en na 20 minuten rijden naar ongeveer 47. Accu was vandaag 14 graden, dus niet eens enorm koud.
Eergisteren was het natuurlijk erg fris 's ochtends en bij het wegrijden met nog 40% lading duurde het echt zo'n 20 seconde om tot de 45/46 te komen, dat viel mij wel flink tegen. Ervaren jullie dit ook zo? Van twee parallelle accu's bij de E125S had ik wel meer verwacht.
Dit heb ik precies zo, alleen had ik dit ook al in augustus, dus geen verschil nu het wat kouder wordt.frennek schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 12:06:
Wat is jullie ervaring momenteel met het rijgedrag nu de dagen steeds kouder worden?
Als er nog 2 of 3 blokjes over zijn in het display, gaat bij mij de acceleratie iets naar beneden, Maar niet storend ofzo. Ik kan dan nog prima wegkomen bij een verkeerslicht.frennek schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 12:06:
Aan minuten heb ik niet zoveel, wat was je accu percentage, bandenspanning, gewicht, wel/geen windscherm. Daarnaast, wat was je snelheid na 10 en 20 minuten bij andere weersomstandigheden?frennek schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 12:06:
Zie ook oude post hier en in het algemene elektrische scooters topic. o.a. die van mij: greg-a in "Elektrische scooters"
De acceleratie van de Segways gaat idd rapjes achteruit als de accu onder +/-40% komt, hier hebben ze helaas geen fix voor. Dat is het nadeel van een 48v vs 72v accu begrijp ik. In het algemeen, als de motor en de batterijen koud zijn is de scooter ook wat minder snel vwb acceleratie. topsnelheid moet zo ongeveer gelijk blijven. Houd er ook rekening mee dat het 's nachts een stuk kouder is (in sommige gebieden zelfs rond het nul punt). Dan kan het overdag wel leuk 14 graden zijn, maar kan het best zo zijn dat de batterij en de motor nog een stuk kouder zijn.
Ik heb nu wat kilometers gemaakt op mijn snor E110se en de actieradius begint langzaam toe te nemen, tot mijn verbazing. Met een volle lading draai ik nu rond de 100 kilometer zolang ik er alleen op zit en de snelheid niet hoger heb dan mode 2, wat overeenkomt met 25kmh (23,5 op GPS).
Met z'n tweeën, in mode 2, zal de actieradius nu uitkomen rond de 60 kilometer, ongeveer het zelfde als wanneer continu in mode 3 gereden wordt.
Met z'n tweeën, in mode 2, zal de actieradius nu uitkomen rond de 60 kilometer, ongeveer het zelfde als wanneer continu in mode 3 gereden wordt.
Als ik bij scootercentrum naar praktijkvoorbeelden kijk:Skwurrel schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 17:21:
Ik heb nu wat kilometers gemaakt op mijn snor E110se en de actieradius begint langzaam toe te nemen, tot mijn verbazing. Met een volle lading draai ik nu rond de 100 kilometer zolang ik er alleen op zit en de snelheid niet hoger heb dan mode 2, wat overeenkomt met 25kmh (23,5 op GPS).
Voorbeeld actieradius:
25km uitvoering | Belasting 90 kg 0 graden 65km
25km uitvoering | Belasting 90 kg 25 graden 75km
25km uitvoering | Belasting 70 kg 0 graden 75km
25km uitvoering | Belasting 70 kg 25 graden 85km
Dit vind ik toch wel shocking. Ik heb nu nog geen Segway en was in feite zeker om de aankoop te doen. Jouw post doet mij toch twijfelen of elektrisch wel op dit moment al ver genoeg is qua ontwikkeling en performance. Mijn huidige benzine scootertje trekt namelijk nog sneller op. Sowieso rijdt benzine met kou beter (als de olie van t blok warm is) dan met warm weer.frennek schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 12:06:
Ook de verhalen die ik her en der zie qua actieradius lijken mij vrij laag, maar zijn er wel andere of betere opties? maakt de modus waarin je rijdt nog veel uit qua bereik?
Je modus is niets anders dan je maximum snelheid, 25/35/45 zeg maar. Fijn als je een woonwijk inrijdt waar je max 25 mag, dan werkt het gas geven een stuk fijner.n00bs schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 10:56:
[...]
Dit vind ik toch wel shocking. Ik heb nu nog geen Segway en was in feite zeker om de aankoop te doen. Jouw post doet mij toch twijfelen of elektrisch wel op dit moment al ver genoeg is qua ontwikkeling en performance. Mijn huidige benzine scootertje trekt namelijk nog sneller op. Sowieso rijdt benzine met kou beter (als de olie van t blok warm is) dan met warm weer.
Ook de verhalen die ik her en der zie qua actieradius lijken mij vrij laag, maar zijn er wel andere of betere opties? maakt de modus waarin je rijdt nog veel uit qua bereik?
Ik ben nog steeds erg tevreden over mijn Segway hoor! In mijn geval voldoet het aan mijn wensen, want ik kan thuis en werk opladen en heb meer dan genoeg aan het bereik. Ik ga wel een afspraak bij de dealer maken om het een en ander door te meten, want ik heb wel het idee dat mijn E125S net een beetje onderaan het spectrum bungelt van de afstelling en er dus gebruikers zijn die net wat meer performance halen.
Zo haal ik op een dag als vandaag na 20 km rijden (begin met nagenoeg volle accu van zo'n 95%) nog maar 46 km/u op de teller, maar dit is ook daadwerkelijk 46 km/u op de GPS. Hiermee haal ik nog steeds regelmatig benzine scooters in, dus het is niet dat je aan alle kanten voorbij gereden wordt (op de enkele idioot op een opgevoerde snorscooter na dan).
Ik heb hem gekocht om kosten te besparen en een alternatief naast de auto te hebben en daarin voldoet het volledig. Heb hem sinds begin juni en heb er nu 4000 km opzitten.
About the range, it basically depends on the 3 points: Aerodynamics, Weight and Speed. These are physics laws that applies to anything in known universe:n00bs schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 10:56:
[...]
Dit vind ik toch wel shocking. Ik heb nu nog geen Segway en was in feite zeker om de aankoop te doen. Jouw post doet mij toch twijfelen of elektrisch wel op dit moment al ver genoeg is qua ontwikkeling en performance. Mijn huidige benzine scootertje trekt namelijk nog sneller op. Sowieso rijdt benzine met kou beter (als de olie van t blok warm is) dan met warm weer.
1- Speed: The air resistance increase with the square of the speed. So driving at 40Km/h takes 4 times more energy (no matter from fuel or electricity) than driving at 20Km/h. Since this scooter has modes that limits speed, than you can use it to compare. At the E125S, the modes limits to 25, 35 and 45Km/h.
2- Aerodynamics: Adding a Windshield increases the drag, according to my experience, on 5%. So just adding a Windshield (again, no matter if petrol or electric) will lower your range accordingly.
3- Weight. One more damn physics law. A 70Kg person will have more range than me, that weights 90Kg. That is more related to accelerations then cruising.
About the lower accel in cold weather, yes, we could say this is a drawback of electric vehicles, especially those with smaller batteries, like scooter.
Long story short, cold batteries cannot sustain high currents. If you try to draw a very high current from a cold battery, you will shorten its lifespan. And that is exactly the opposite you and the manufacturer want. So the battery management system limits the inrush currents which are mainly required during accelerations.
The same applies when the battery is almost depleted (below 30% or less). Every time you draw power from a battery, its voltage drops a little bit - again, physics law. When the battery is almost depleted, already with a lower voltage, drawing a huge current will force the voltage bellow the minimum safety level. That is again the reason acceleration gets more limited on low battery.
So yes, both technologies have their limitation. You need to choose which is the best for you. For me it is a no-brainer: electric for sure.
Bij warmer weer valt de maxsnelheid iets minder snel terug, maar onder de 40/50% lading zit ik altijd wel op de 46/47. Met dit weer zit ik onder de 70% al op de 47.greg-a schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 13:10:
[...]
Aan minuten heb ik niet zoveel, wat was je accu percentage, bandenspanning, gewicht, wel/geen windscherm. Daarnaast, wat was je snelheid na 10 en 20 minuten bij andere weersomstandigheden?
Zie ook oude post hier en in het algemene elektrische scooters topic. o.a. die van mij: greg-a in "Elektrische scooters"
De acceleratie van de Segways gaat idd rapjes achteruit als de accu onder +/-40% komt, hier hebben ze helaas geen fix voor. Dat is het nadeel van een 48v vs 72v accu begrijp ik. In het algemeen, als de motor en de batterijen koud zijn is de scooter ook wat minder snel vwb acceleratie. topsnelheid moet zo ongeveer gelijk blijven. Houd er ook rekening mee dat het 's nachts een stuk kouder is (in sommige gebieden zelfs rond het nul punt). Dan kan het overdag wel leuk 14 graden zijn, maar kan het best zo zijn dat de batterij en de motor nog een stuk kouder zijn.
Windscherm doet er niet zoveel toe, want de max snelheid is gelijk of ik wind tegen of mee heb. Het is echt dat de max snelheid afhankelijk is van temperatuur en/of accuspanning. Als ik in de Segway app kijk zie ik dat ik met wind tegen meer vermogen nodig heb (en dat leveren de accu's ook), dus het is geen stroomgebrek in de meeste gevallen.
Let op:
In Nederland gelden voor (elektrische) snorfietsen en brommers een wettelijke maximum constructiesnelheid. Concreet betekent dit dat een snorfiets of brommer ook niet harder mag kunnen rijden dan de constructiesnelheid horende bij het type.
Technische eisen aan snorfietsen
De overheid stelt onder meer de volgende eisen aan snorfietsen:
Omdat deze aanpassingen bovendien leiden tot een illegaal voertuig, en daarmee een illegale activiteit betreft, is het delen van tips over hoe het uitgevoerd moet worden, dus ook niet toegestaan.
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.
In Nederland gelden voor (elektrische) snorfietsen en brommers een wettelijke maximum constructiesnelheid. Concreet betekent dit dat een snorfiets of brommer ook niet harder mag kunnen rijden dan de constructiesnelheid horende bij het type.
Technische eisen aan snorfietsen
De overheid stelt onder meer de volgende eisen aan snorfietsen:
- de maximum constructiesnelheid is 25 kilometer per uur;
- het maximale motorvermogen is 4 kW;
- de snorfiets heeft een blauw kenteken;
- het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
- de maximum constructiesnelheid is 45 kilometer per uur;
- het maximale motorvermogen is 4 kW;
- de bromfiets heeft een geel bromfietskenteken;
- het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet Aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
- De eisen voor brommers staan in de Regeling voertuigen.
Omdat deze aanpassingen bovendien leiden tot een illegaal voertuig, en daarmee een illegale activiteit betreft, is het delen van tips over hoe het uitgevoerd moet worden, dus ook niet toegestaan.
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.