Grote Segway elektrische scooter topic

Pagina: 1 ... 15 ... 37 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-06 22:19

n00bs

Het is weer Zomer!

Wat is jullie ervaring omtrent verzekering? ik rijd nu al jaren enkel met WA (Unigarant) en nooit problemen (maar ook nooit een ongeval). ASR is vrij goedkoop bij all risk. Kan me voorstellen met een nieuwe elektrische scooter en kans op stelen accu's dat all risk nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onyxsr
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-11-2023
n00bs schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 10:56:
[...]

Dit vind ik toch wel shocking. Ik heb nu nog geen Segway en was in feite zeker om de aankoop te doen. Jouw post doet mij toch twijfelen of elektrisch wel op dit moment al ver genoeg is qua ontwikkeling en performance. Mijn huidige benzine scootertje trekt namelijk nog sneller op. Sowieso rijdt benzine met kou beter (als de olie van t blok warm is) dan met warm weer.

Ook de verhalen die ik her en der zie qua actieradius lijken mij vrij laag, maar zijn er wel andere of betere opties? maakt de modus waarin je rijdt nog veel uit qua bereik?
Weet niet of je ervan op de hoogte bent, maar er is nu een cashback van €300.
Qua verzekering zit ik bij anwb, all risk en 3 jaar aanschafwaarde.

LG OLED65W7V

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henryt38
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 08-10-2023
frennek schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 12:06:
Wat is jullie ervaring momenteel met het rijgedrag nu de dagen steeds kouder worden?

Mijn E125S met snelheidsupdate begint bij een volle accu net aan met 50, maar zakt met een minuut of 10 al terug naar de 48 en na 20 minuten rijden naar ongeveer 47. Accu was vandaag 14 graden, dus niet eens enorm koud.

Eergisteren was het natuurlijk erg fris 's ochtends en bij het wegrijden met nog 40% lading duurde het echt zo'n 20 seconde om tot de 45/46 te komen, dat viel mij wel flink tegen. Ervaren jullie dit ook zo? Van twee parallelle accu's bij de E125S had ik wel meer verwacht.
Ik heb ook een E125S en wanneer ik begin met volle accu haal ik 51 en elke keer als er een blokje verdwijnt rij ik 1 km langzamer tot 46. Enige dan is dat de scooter minder snel optrekt maar ik blijf op 46 tot de accu bijna leeg is.
Dat minder snel optrekken vind ik irritanter overigens want het is best een groot verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1965
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 08-04-2024
Mijn dealer zegt dat de accu's gerust tot 100% kunnen worden geladen, omdat ze BMS 6.0 hebben.
Ik denk dan: ok, maar waarom dan de mogelijkheid om in de app in te stellen dat ze voor 95 90 85 80 enz, % geladen kunnen worden.
Dus laad ik 92% (90% in de app).
Liefst doe ik natuurlijk 100%, maar ja... een lange levensduur vindt ik ook belangrijk.
Wat doen jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud12345
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-01 11:56
JanR1965 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 21:00:
Mijn dealer zegt dat de accu's gerust tot 100% kunnen worden geladen, omdat ze BMS 6.0 hebben.
Ik denk dan: ok, maar waarom dan de mogelijkheid om in de app in te stellen dat ze voor 95 90 85 80 enz, % geladen kunnen worden.
Dus laad ik 92% (90% in de app).
Liefst doe ik natuurlijk 100%, maar ja... een lange levensduur vindt ik ook belangrijk.
Wat doen jullie?
Ligt een beetje aan hoeveel km je rijd per dag. Zelf rijd ik ongeveer 25 km per dag. Ik kom nooit onder de 20% en laad (‘s-nachts) op tot 70%. Alleen als ik een dag heb met veel meer km’s laad ik tot 90 of 100%

Volgens het principe niet onder de 20, en niet boven de 70% zou (volgens div websites op internet) je batterij het langste meegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-06 21:39
@JanR1965

Misschien wel alleen om mensen over de streep te trekken die bang zijn voor een defecte accu.

Ik vind het best irritant dat er geen fabrikanten zijn van telefoons en in dit geval scooters die zelf met goede concrete info komen over accu zorg.

Zeker bij telefoons en automatische feedback in de software moeten fabrikanten toch precies weten hoe je de accu het langste kan laten volhouden.

Maar aan de ene kant is het denk ik slechte reclame voor ze als ze zeggen dat je hun accu maar tot 85% moet laden terwijl de concurrentie zegt tot 100% te kunnen laden.

Aan de andere kant als je accu kapot is koop je nieuw.

Maar ik kan me er wel wat bij voorstellen dat elke keer tot 100% laden slechter is dan tot 85 of tot 90.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 12:03
Ik laad mijn accu eigenlijk ook nooit echt volledig vol. Nu met het koudere weer iets hoger, maar vaak maar tot 75% als dat voldoet in mijn gebruik.

In principe zijn deze accu's beter bestand tegen volladen, als je deze daarna ook weer vrij vlot gebruikt en leger maakt. Het slechtste wat je kunt doen is je accu's 100% volladen en je scooter vervolgens een week wegzetten. Zeker als dat ook nog eens tijdens een hittegolf is en je scooter in de zon staat.

Wat ik nog wel fijn zou vinden is een optie om een uitsteltimer of een laadtimer in de app te hebben. Zo kan je nog iets beter plannen wanneer je scooter volgeladen wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgenumber
Het jammere blijf ik vinden dat veel info je via google bij derde partijen moet vinden en dat de fabrikanten zelf er geen duidelijke uitleg en handleiding bij leveren.

Terwijl de fabrikanten zeker met alle feeback die al die spullen automatisch via internet terugleveren toch een machtg goede richtlijn moeten kunnen opstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud12345
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-01 11:56
frennek schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 09:08:
Ik laad mijn accu eigenlijk ook nooit echt volledig vol. Nu met het koudere weer iets hoger, maar vaak maar tot 75% als dat voldoet in mijn gebruik.

In principe zijn deze accu's beter bestand tegen volladen, als je deze daarna ook weer vrij vlot gebruikt en leger maakt. Het slechtste wat je kunt doen is je accu's 100% volladen en je scooter vervolgens een week wegzetten. Zeker als dat ook nog eens tijdens een hittegolf is en je scooter in de zon staat.

Wat ik nog wel fijn zou vinden is een optie om een uitsteltimer of een laadtimer in de app te hebben. Zo kan je nog iets beter plannen wanneer je scooter volgeladen wordt.
Ik heb de oplader van de scooter op een Ikea tradfri blokje aangesloten voor het activeren van het opladen, hiervoor programmeer je de tijd via de Ikea app of HomeKit. De scooter stopt automatisch bij 70% waarna ik met een ruime marge ook weer de stroom door het blokje uitzet. Ook om lekspanning van de oplader te voorkomen. Verder in de nacht opladen natuurlijk, als je een hoog/laag meter hebt. In deze tijd kan dit verschil groot zijn!

https://www.ikea.com/nl/n...opcontact-smart-90356166/

[ Voor 4% gewijzigd door Ruud12345 op 16-10-2022 07:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexborro
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 04-06 14:57
Ruud12345 schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 11:27:
[...]
Ik heb de oplader van de scooter op een Ikea tradfri blokje aangesloten voor het activeren van het opladen, hiervoor programmeer je de tijd via de Ikea app of HomeKit. De scooter stopt automatisch bij 70% waarna ik met een ruime marge ook weer de stroom door het blokje uitzet. Ook om lekspanning van de oplader te voorkomen. Verder in de nacht opladen natuurlijk, als je een hoog/loog meter hebt. In deze tijd kan dit verschil groot zijn!

https://www.ikea.com/nl/n...opcontact-smart-90356166/
That is a good idea, disconnect the charger from the power outlet as soon as it finishes charging. I measured the charger idle consumption and it is around 21W, which is a lot!!! If you let it connected to the power, you will literally waste around 15kWh in one month!!
Very bad design for a charger, in my opinion.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Melfissa
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 28-01 12:47
Hoi!

Volgende maand heb ik mijn Segway e110se launch edition alweer een jaar en ben er nog steeds super blij mee. In eerste instantie gekocht voor de korte ritjes zodat ik daar wat minder de auto voor pakte, maar toen de benzineprijzen ineens omhoog gingen heb ik besloten er ook mee naar werk te gaan. Inmiddels ben ik al over de 7.000 km heen.

Ik heb het topic zo goed als doorgelezen, maar (volgens mij) niet tegengekomen wat ik met mijn versie aan actieradius ga verliezen bij een snelheidsupdate, of valt dat allemaal wel mee?

Ik zit er wel over na te denken om hem volgend jaar ergens (als ik weer een beetje gespaard heb) om te ruilen voor de e125s, alleen ben ik bang dat ik voor die van mij met zoveel km op de teller nog weinig voor ga krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/62qj1PxbAhkRjgziY7qrnNH_wq0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0vRUguTHbJ4jGtA8dtqeua0c.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frennek
alexborro schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 11:33:
[...]

That is a good idea, disconnect the charger from the power outlet as soon as it finishes charging. I measured the charger idle consumption and it is around 21W, which is a lot!!! If you let it connected to the power, you will literally waste around 15kWh in one month!!
Very bad design for a charger, in my opinion.
Het hoge standby verbruik is vermoedelijk gewoon een simpel stookweerstandje en is gedaan om de lader te beschermen tegen vocht en condensatie na het laden. Veel mensen hangen de lader buiten aan de scooter en laten deze de hele nacht eraan hangen. In deze koudere vochtige dagen zie je vaak dat condens 's ochtends overal ontstaat. Ik vind de lader namelijk ook warmer aanvoelen in standby gebruik dan tijdens het laden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Joram22
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 05-10-2024
frennek schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 09:08:

Beste allen. Tuurlijk is er een manier om de accu zo min mogelijk te laten slijten. Al zal hij uiteindelijk toch altijd minder worden. De vraag is wat je daar voor over hebt. Ik zie het als een gebuiksvoorwerp.
En wie laad zijn laptop en telefoon tot 90 procent?. Wie rijdt er nooit een korte rit met een auto (benzine motor houd daar niet van) of rijdt een berg op terwijl je weet dat de motor dan iets meer slijt? Kortom, wat mij betreft kun je ook overdrijven. Een accu slijt, net zoals autobanden slijten. Als je er heel zuining op bent slijt hij wat minder. Dat is alles. De rest (extremere slijtage) staat gewoon in de gebruiksaanwijzing;. 1. Als je de accu lange tijd niet gebruikt, laad hem dan niet net daarvoor 100pct op. 2.
Laad niet op met hele lage temperaturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 16:46
Joram22 schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 19:46:
[...]

Beste allen. Tuurlijk is er een manier om de accu zo min mogelijk te laten slijten. Al zal hij uiteindelijk toch altijd minder worden. De vraag is wat je daar voor over hebt. Ik zie het als een gebuiksvoorwerp.
En wie laad zijn laptop en telefoon tot 90 procent?. Wie rijdt er nooit een korte rit met een auto (benzine motor houd daar niet van) of rijdt een berg op terwijl je weet dat de motor dan iets meer slijt? Kortom, wat mij betreft kun je ook overdrijven. Een accu slijt, net zoals autobanden slijten. Als je er heel zuining op bent slijt hij wat minder. Dat is alles. De rest (extremere slijtage) staat gewoon in de gebruiksaanwijzing;. 1. Als je de accu lange tijd niet gebruikt, laad hem dan niet net daarvoor 100pct op. 2.
Inderdaad. Heel veel zijn veel te gefixeerd op het voorkomen van meer slijtage van de accu, terwijl je er in de praktijk nauwelijks wat van merkt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JanR1965
Joram22 schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 19:46:
[...]

Ja ok, maar er is toch een klein verschil: De Segway accu's zijn rete-duur, en als die op zijn moet ik 2 nieuwe aanschaffen (E125S). Je kunt je tegen die tijd ook afvragen of je er nog zoveel geld in moet stoppen of inruilen voor iets nieuws. Als we jaren verder zijn is de technologie waarschijnlijk ook verbeterd.
Toch een ander verhaal dan b.v. banden of de accu van je phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravaso
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 27-05 12:21
JanR1965 schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 20:34:
[...]

Ja ok, maar er is toch een klein verschil: De Segway accu's zijn rete-duur, en als die op zijn moet ik 2 nieuwe aanschaffen (E125S). Je kunt je tegen die tijd ook afvragen of je er nog zoveel geld in moet stoppen of inruilen voor iets nieuws. Als we jaren verder zijn is de technologie waarschijnlijk ook verbeterd.
Toch een ander verhaal dan b.v. banden of de accu van je phone.
Ik heb een B110S en die kost nu met cashback 1500 euro.. Een nieuwe accu kost 1250 euro..
De afschrijving ga ik niet doen op mn scooter maar op tijd die de accu meegaat..
Ik ga ervan uit dat deze 2 jaar meegaat dus dat is een afschrijving van 75 euro per maand (ik heb de scooter voor 1800 euro)
Alles wat ik er dan nog voor krijg is mooi meegenomen.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:01
Ravaso schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 13:54:
[...]

Ik heb een B110S en die kost nu met cashback 1500 euro.. Een nieuwe accu kost 1250 euro..
De afschrijving ga ik niet doen op mn scooter maar op tijd die de accu meegaat..
Ik ga ervan uit dat deze 2 jaar meegaat dus dat is een afschrijving van 75 euro per maand (ik heb de scooter voor 1800 euro)
Alles wat ik er dan nog voor krijg is mooi meegenomen.. ;)
jij gaat ervan uit dat een accu 2y meegaat? Dat is toch totale onzin en zonde van je geld en het milieu? (als je het puur over boekhoudkundige afschrijving hebt is het een ander verhaal)

Ik snap dat mensen hun product gewoon willen gebruiken. de regel om tot max 80% op te laden heeft te maken om de levensduur van de accu te verhogen, dat wil niet zeggen dat je het niet tot 100% mag opladen. Wat wordt bedoelt is dat als je de 100% capaciteit nooit nodig hebt (i.e. omdat je korte stukken rijdt) is het beter voor de levenduur van de accu (en scooter) als je dat niet doet.

Heb je qua range 100% nodig, go for it! doe ik ook soms, maar standaard laad ik de scooter tot +/- 80% op. Zeker bij lage voltage accu's (e.g. die van segway) wil je dat de capaciteit behouden blijft, zoals vaak vermeld, de acceleratie neemt rap af naarmate je accu 40% of lager is.

Hetzelfde doe ik met m'n tablet (Samsung s7), deze heeft een functie om 'm tot max 85% op te laden. Dat is ruim voldoende voor mijn gebruik, dus waarom zou ik deze tot 100% moeten opladen. Het doel is de tablet zo lang mogelijk te gerbuiken, het is zonde als de hardware nog prima is maar ik de boel moet weggooien omdat de batterij niet meer goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joram22
greg-a schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 15:07:
[...]

jij gaat ervan uit dat een accu 2y meegaat? Dat is toch totale onzin en zonde van je geld en het milieu? (als je het puur over boekhoudkundige afschrijving hebt is het een ander verhaal)

Ik snap dat mensen hun product gewoon willen gebruiken. de regel om tot max 80% op te laden heeft te maken om de levensduur van de accu te verhogen, dat wil niet zeggen dat je het niet tot 100% mag opladen. Wat wordt bedoelt is dat als je de 100% capaciteit nooit nodig hebt (i.e. omdat je korte stukken rijdt) is het beter voor de levenduur van de accu (en scooter) als je dat niet doet.

Heb je qua range 100% nodig, go for it! doe ik ook soms, maar standaard laad ik de scooter tot +/- 80% op. Zeker bij lage voltage accu's (e.g. die van segway) wil je dat de capaciteit behouden blijft, zoals vaak vermeld, de acceleratie neemt rap af naarmate je accu 40% of lager is.

Hetzelfde doe ik met m'n tablet (Samsung s7), deze heeft een functie om 'm tot max 85% op te laden. Dat is ruim voldoende voor mijn gebruik, dus waarom zou ik deze tot 100% moeten opladen. Het doel is de tablet zo lang mogelijk te gerbuiken, het is zonde als de hardware nog prima is maar ik de boel moet weggooien omdat de batterij niet meer goed werkt.
Accus zijn recyclebaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ravaso
  • Laatst online: 27-05 12:21
greg-a schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 15:07:
[...]

Het is inderdaad boekhoudkundig...
Ik ga er van uit dat ze veel langer meegaan..
En als je voor het milieu gaat dan moet je nooit een vervoersmiddel nemen met een accu ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joram22
Ravaso schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 15:45:
[...]

Het is inderdaad boekhoudkundig...
Ik ga er van uit dat ze veel langer meegaan..
En als je voor het milieu gaat dan moet je nooit een vervoersmiddel nemen met een accu ;-)
Als het je om het milieu gaat, neem geen vervoersmiddel met een verbrandingsmotor.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• greg-a
Hier even wat verbruik gegevens van een oplaadsessie. Het betreft de E125s met originele lader.

De accu heb ik opgeladen van 39% naar 100%. Exacte temperatuur weet ik niet, maar ik durf wel te zeggen dat het warmer was dan 15 graden in m'n garage (het is een zonnige dag vandaag).

Hieronder een grafiek van het verbruik, raw data tabel, en een samenvattingstabel.

Het verbruik is gemeten met een Fibaro wall plug. Merk op dat de Fibaro standaard waarde updates stuurt om het uur of wanneer het verschil in verbruik 15% of groter is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wGM_8KARI1uRIQPnbJZQLdpHkxI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OeaZc3Q2taMD4e8ZZQwradtz.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1YCxOs47BbCg7Q6Ki_6HaYxwhp0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Tlmk2ahHAUIu83qsxCfkk4sB.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/78giklZWbRsMwDXtOkUYZNX6I18=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jREhtRHVq0iZHlEgkKVATwyK.png?f=user_large

Daarnaast kreeg ik een melding in de app om 14:36 (+/- na 2:48:58 uur) dat de accu vol was ("Full battery; the battery is fully charged."). In de app zie je dan ook accu percentage 100%, maar ook dat de scooter nog aan het opladen is. Het vebruik na deze melding was zo'n 200Wh voor 10 minuten en daarna nog 165Wh voor 7 minuten (zie de gegevens hierboven). daarna stop de lader met opladen en stopt de ventilator ook met draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henryt38
Ik heb de originele Segway telefoonhouder en mijn telefoon is er al 2 keer uit gevallen wanneer ik over een hobbelige weg reed. Ik weet 100% zeker dat ik het heel vast had aangedraaid. Heeft iemand hetzelfde probleem cq een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
Bij mij past de telefoon er alleen zonder hoesje in. Samsung a50 en s20fe.

Elk soort hoesje er om heen, hoe dun ook trilt hij er uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henryt38
Edgenumber schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 19:36:
Bij mij past de telefoon er alleen zonder hoesje in. Samsung a50 en s20fe.

Elk soort hoesje er om heen, hoe dun ook trilt hij er uit.
Bedankt voor de opheldering. Ik heb een iPhone 13 pro max. Ik dacht eerst dat deze te zwaar zou zijn maar het komt dus door het hoesje.
Zonder hoesje vind ik te riskant dus voor mij geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1965
Ik heb via Aliexpress de Ninebot variant van de telefoonhouder.
Tot nu toe nooit problemen met mijn Xiaomi MI 10 met bumperhoesje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henryt38
JanR1965 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 20:31:
Ik heb via Aliexpress de Ninebot variant van de telefoonhouder.
Tot nu toe nooit problemen met mijn Xiaomi MI 10 met bumperhoesje.
Die moet toch om het stuur? Hoe bevestig je die dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1965
Henryt38 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 20:48:
[...]

Die moet toch om het stuur? Hoe bevestig je die dan?
Nee hoor, gewoon aan een van je spiegels (zelfde als de originele van Segway)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
Heb jij een link naar het specifieke model?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• christianj050
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-01-2023
Ik had de keuze voor mijn 125S uit 3 houders bij mijn dealer en alledrie getest.
De keuze had ik uit een Ram Mount, Segway houder en NIU telefoonhouder.
Verrassend vond ik de NIU houder echt het allerbeste. Alles bleef goed stabiel tijdens het rijden en voelde solide (dat is wel fijn met de iPhone 14 Pro).
Hierbij de link en past op de spiegels van de Segway:https://www.amazon.nl/NIU...id=pla-935534261465&psc=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexborro
greg-a schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 17:13:
Hier even wat verbruik gegevens van een oplaadsessie. Het betreft de E125s met originele lader.
I realized that my batteries are charging slowly now in comparison to how it was when brand new. In that case, the charger used to keep above 800W for most of the charge. Currently it keeps around 650W which makes the charging session noticeably longer.
By the way, the environment condition, specially temperature, is similar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
@christianj050

Past in die houder ook een telefoon met een hoesje, zoals een bookcover of een dikkere defender case?

Ik moet wel zeggen @Henryt38 dat bij mij mijn telefoon zonder hoesje echt muurvast in de houder zit. Ik ben echt geen seconde bang dat mijn telefoon er uit glipt, ook niet op hobbelige wegen.

Het irritante is eigenlijk alleen dat ik mijn telefoon elke keer in en uit de case moet halen. mijn werk telefoon is dan zo'n dun slap hoesje dus dat is erg makkelijk. maar mijn privé is zo'n dikke defender case en dat is wel irritant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• christianj050
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-01-2023
@Edgenumber Ah dat is een goede, het gaat om de breedte van die hoekjes idd. Ik had een orgineel apple hoesje en dat past wel met nog klein beetje speling voor iets dikkers, maar dat is misschien toch even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
alexborro schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 09:43:
[...]

I realized that my batteries are charging slowly now in comparison to how it was when brand new. In that case, the charger used to keep above 800W for most of the charge. Currently it keeps around 650W which makes the charging session noticeably longer.
By the way, the environment condition, specially temperature, is similar.
Zelfde hier. in het begin gemiddeld ruim boven de 800W, waarbij bij de 1000W werd gehaald. Ik denk dat het in aagepast in een firmware update - lijkt mij sterk dat dit door accu degradatie komt.

Maar de beloofde 4 uur van 0% naar 100% lijkt nog wel te kloppen.

[ Voor 5% gewijzigd door greg-a op 19-10-2022 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henryt38
Edgenumber schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 10:00:
@christianj050

Past in die houder ook een telefoon met een hoesje, zoals een bookcover of een dikkere defender case?

Ik moet wel zeggen @Henryt38 dat bij mij mijn telefoon zonder hoesje echt muurvast in de houder zit. Ik ben echt geen seconde bang dat mijn telefoon er uit glipt, ook niet op hobbelige wegen.

Het irritante is eigenlijk alleen dat ik mijn telefoon elke keer in en uit de case moet halen. mijn werk telefoon is dan zo'n dun slap hoesje dus dat is erg makkelijk. maar mijn privé is zo'n dikke defender case en dat is wel irritant.
Ik geloof dat de telefoon zonder hoesje goed vast zit maar wat je zelf al zegt het is heel irritant om het hoesje steeds te verwijderen waardoor het voor mij geen optie is.
De houder voor de NIU, die Christianj050 heeft, lijkt mij een betere optie.
Ik heb een soortgelijke constructie op mijn fiets en dat werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henryt38
christianj050 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 09:13:
Ik had de keuze voor mijn 125S uit 3 houders bij mijn dealer en alledrie getest.
Verrassend vond ik de NIU houder echt het allerbeste. Alles bleef goed stabiel tijdens het rijden en voelde solide (dat is wel fijn met de iPhone 14 Pro).
Hierbij de link en past op de spiegels van de Segway:https://www.amazon.nl/NIU...id=pla-935534261465&psc=1
Bedankt voor de tip maar ik zag net dat de pro max er niet in past helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henryt38
christianj050 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 09:13:
Ik denk dat ik voor deze ga: https://www.amazon.nl/Gre...houder+%2Caps%2C78&sr=8-9

Iemand interesse in een Segway telefoonhouder? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-06 09:10
Heeft iemand al ervaringen met de legale ombouw en officiële RDW keuring van snorscooter naar bromscooter van de Segway, in mijn geval de 110SE? Dit in verband met de helmplicht die per 1 januari ook gaat gelden voor snorscooters.

Ik kan alleen de kleinere snelheid upgrade vinden in het topic. Zover ik weet zijn de 25 en 45 km versies verder gelijk, dus zou het mogelijk moeten zijn om via de software de maximumsnelheid legaal te verhogen naar 45 km/u en de snorfiets als bromfiets te laten keuren bij het RDW?

Andere mogelijkheid zou zijn om de snorscooter in te ruilen voor een nieuwe bromscooter, maar dat zal waarschijnlijk een stuk duurder zijn verwacht ik. Scooter is nu ongeveer 1 jaar oud met 700 km op de teller. Hij wordt hier niet veel gebruikt.

[ Voor 10% gewijzigd door Rolfy op 20-10-2022 12:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sikkwittet
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:38
Gister de speed update bij verkoper gedaan.
Moet nu 49 kunnen halen.
Bleef echter vandaag rond de 47 max hangen.
Heb echter niet meer dat de scooter "stottert" als ik niet in mode 2 of 3 de volle snelheid rijd. Als ik dus tot de update bv 31 reed in mode 2 of bv 42 in mode 3. Dan stotterde hij steeds. Snel zacht snel zacht. Mijn ritje naar werk vandaag had ik het niet.

Update was gratis. En zag hoe het gedaan werd. Ik moet scooter aanzetten, bluetooth uit op telefoon. Verkoper deed zijn segway app openen op tablet en drukte in app op snelheid verhogen.
Klaar.

Hij zei. Belachelijk dat hier geld voor gevraagd word.

All in all...10 sec werk.

Dan update over die 300 euro cashback.
Er werkt niemand meer bij segway nederland. Iedereen is daar weg gegaan, en er zou nieuw personeel komen...echter dat kon nog wel tijdje duren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wackoz
  • Laatst online: 04-06 15:18
Rolfy schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:07:
Heeft iemand al ervaringen met de legale ombouw en officiële RDW keuring van snorscooter naar bromscooter van de Segway, in mijn geval de 110SE? Dit in verband met de helmplicht die per 1 januari ook gaat gelden voor snorscooters.

Ik kan alleen de kleinere snelheid upgrade vinden in het topic. Zover ik weet zijn de 25 en 45 km versies verder gelijk, dus zou het mogelijk moeten zijn om via de software de maximumsnelheid legaal te verhogen naar 45 km/u en de snorfiets als bromfiets te laten keuren bij het RDW?

Andere mogelijkheid zou zijn om de snorscooter in te ruilen voor een nieuwe bromscooter, maar dat zal waarschijnlijk een stuk duurder zijn verwacht ik. Scooter is nu ongeveer 1 jaar oud met 700 km op de teller. Hij wordt hier niet veel gebruikt.
Ik heb recent persoonlijk meegemaakt hoe dealers dit doen en het is schandalig simpel. Ze verbinden met bluetooth met de scooter en klikken in een soort dealer app op 1 knop en hij loopt 45 :+

Het zelfde gaat kennelijk op voor de snelheidsupdate. Ik leefde in de veronderstelling dat mijn dealer, zoals hij namelijk zelf zei, echt een aanpassing aan de controller te doen. Echt een tegenvaller dat hier zo dik op verdient moet worden, ik heb daar €99 voor betaald afgelopen Juli -naast- €125 voor de 1e onderhoudsbeurt die gelijktijdig gedaan werd.

Je kan inderdaad zelf een afspraak bij de RDW maken om hem om te laten keuren. Ik meen dat dat rond de €100-110 euro kost.

één is geen, twee is één

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amk
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07-06 01:13

amk

Rolfy schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:07:

Ik heb dit persoonlijk een paar maanden geleden ook gedaan. Ik zou eerst proberen een afspraak te maken bij de RDW aangezien het omzetten bij de dealer zo'n 10 seconde duurt, en de RDW erg druk is. Verder brachten we m bij de RDW voor de keuring duurt 20 minuutjes en je bent klaar. Paar dagen erna krijg je je nieuwe kentekenbewijs opgestuurd en kun je je kenteken laten maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Over telefoonhouders: wij hebben iets wat sterk op deze lijkt. Geen idee of 't 'm precies is (lastig te zien op archieffoto's en ik ben te lam om aan te kleden en naar de schuur te lopen :+ ), maar ik ben vrij zeker van wel. Daar ben ik wel heel goed over te spreken, wij allebei zelfs. Telefoon zit onmeunig stevig vast, omdat 'ie op alle vier de hoeken naar binnen getrokken wordt (Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8jp15vMs5MvMaNbZ282JqBf2P7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/0cyrMBBuugPiX0Wd0YZt66t4.png?f=user_large), geen gerammel en geratel. werkt (voor ons) prima met een iPhone Pro Max mét hoes... enige minpuntje is de telefoon plaatsen en uitnemen vereist even draaien aan een 'schroef' [3] aan de achterkant waarmee je de telefoon inklemt / losmaakt en die is íétwát lastig te bereiken en een ietsiepietsie 'scherp'.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tNv-2DRo-FyRgCFWmQKq9vQbHyQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hUsYMFfIFFQyNMK6KGDrWgL6.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i3gCs5VzJUK6qgav91KDxqaEVlQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7jRNTM6ISDhWuiKrvURyXblN.png?f=user_large

[ Voor 36% gewijzigd door RobIII op 20-10-2022 23:30 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Zojuist een Segway besteld!
Weet iemand of een JBL Clip 4 een beetje te horen is door een helm op de Segway?

En heeft iemand goede ervaringen met een stabiele niet zo trillende telefoonhouder?

[ Voor 28% gewijzigd door n00bs op 21-10-2022 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikkwittet
n00bs schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 19:42:
Weet iemand of een JBL Clip 4 een beetje te horen is door een helm op de Segway?

En heeft iemand goede ervaringen met een stabiele niet zo trillende telefoonhouder?
Ik rijd altijd met oordopjes in. Nooit last. En hoor verkeer toch nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Wackoz schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:45:
[...]

Ik heb recent persoonlijk meegemaakt hoe dealers dit doen en het is schandalig simpel. Ze verbinden met bluetooth met de scooter en klikken in een soort dealer app op 1 knop en hij loopt 45 :+

Het zelfde gaat kennelijk op voor de snelheidsupdate. Ik leefde in de veronderstelling dat mijn dealer, zoals hij namelijk zelf zei, echt een aanpassing aan de controller te doen. Echt een tegenvaller dat hier zo dik op verdient moet worden, ik heb daar €99 voor betaald afgelopen Juli -naast- €125 voor de 1e onderhoudsbeurt die gelijktijdig gedaan werd.

Je kan inderdaad zelf een afspraak bij de RDW maken om hem om te laten keuren. Ik meen dat dat rond de €100-110 euro kost.
Yub dat had ik al eerder gemeld hier. Er is ook online een code te vinden die je kan invoeren waarmee je Segway 50 loopt. Het is wel zo als je dit op een snor toepast, dit ook dezelfde snelheid krijgt... niet echt handig dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fsebel
  • Laatst online: 28-05 14:39
Goedenavond allemaal,

Ik heb sinds 1 week een E110SE. Ik heb de 25KM variant. Aangezien ik in een Appartement woon neem ik de accu mee naar boven om deze op te laden. Nu merk ik dat als ik de accu verwijder uit de scooter de klep niet meer sluit. Ik kan deze aandrukken wat ik wil, maar hij klikt gewoon niet vast. Zodra ik de accu terugplaats en heb aandruk zit hij direct vast. Ik zou graag willen weten of dit klopt/hoort?

Dank voor jullie antwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexborro

Congrats!
I'm not sure about the JBL Clip 4, but I can hear my cellphone. I just place it in the holder and play music. I can hear pretty decent with the helmet visor opened.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a

Ik gebruik een Bose Micro die ik vastklem aan m’n Beenkleed. Werkt perfect !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joram22
Fsebel schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 23:20:
Goedenavond allemaal,

Ik heb sinds 1 week een E110SE. Ik heb de 25KM variant. Aangezien ik in een Appartement woon neem ik de accu mee naar boven om deze op te laden. Nu merk ik dat als ik de accu verwijder uit de scooter de klep niet meer sluit. Ik kan deze aandrukken wat ik wil, maar hij klikt gewoon niet vast. Zodra ik de accu terugplaats en heb aandruk zit hij direct vast. Ik zou graag willen weten of dit klopt/hoort?

Dank voor jullie antwoord.
Dit hoort niet. De klep dient gewoon dicht te gaan ook zonder accu er in. Ik laad ook binnen op. Wel is het steeds goed kijken of je de insteeklipjes van de deksel aan de zadelkant er goed in steekt.
De enige problemen die ik ken:
- de klep sluit niet goed bij terugplaatsen accu ; oplossing is de accu wat maar achteren schuiven.
-er kan vuil komen in de afsluiting , maar dat zie je snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onyxsr
  • Laatst online: 13-11-2023

Een kwalitatieve helm minder goed dan een budget helm. Er zit verschil in binnenvoering etc. Zelf in bezit van een scorpion exo-tech carbon en een budget helm van motoport waar veel verschil in zit. De Scorpion heb ik uitgerust met een Spirit HD, qua geluid is het oké maar kan goed uitgebreid worden met een jbl speaker set.

LG OLED65W7V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Wat voor ART4 sloten gebruiken jullie, ik zie in de eerste de beste review dit slot als "beste" eruit komen, maar of die past bij een E125s?

https://www.bol.com/nl/nl...bf92970065bba51d001020773

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
n00bs schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:49:
Wat voor ART4 sloten gebruiken jullie, ik zie in de eerste de beste review dit slot als "beste" eruit komen, maar of die past bij een E125s?

Het is toch gewoon een kettingslot? Zie geen enkele reden waarom deze niet op een Segway scooter zou passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

greg-a schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:57:
[...]

Het is toch gewoon een kettingslot? Zie geen enkele reden waarom deze niet op een Segway scooter zou passen.
Zie: https://scooterxpress.nl/...test-update-segway-e125s/
Er is niet veel ruimte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowgrunn
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:38

Heb zelf deze al 3 jaar, en nu een half jaar icm en E125S.
Een prima slot en ook ART4 (als ze hem willen stelen is hij toch weg ongeacht de prijs van het slot..)
https://www.bol.com/nl/nl...BI1g.2_55.57.ProductImage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
Ik heb een Luma art4 slot, past er prima doorheen hoor. Ik zou me absoluut geen zorgen maken om die Abus die je linkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

greg-a schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 16:02:
[...]

Ik heb een Luma art4 slot, past er prima doorheen hoor. Ik zou me absoluut geen zorgen maken om die Abus die je linkt.
Ah thanks!
Dit lijkt mij ook wel een mooi goedkoper alternatief en zelfs ART5 https://www.slotenonline....20-cm-voor-motor-art.html
Wel 14.5mm dik staal vs 11mm van de Abus

[ Voor 5% gewijzigd door n00bs op 25-10-2022 16:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

De eerste 670km zit er op in 18 dagen (125s).

Cashback is mooi meegenomen. Bij de eerste aanmelding was er iets niet helemaal goed gegaan (bonnetje uit de kassa zat over een belangrijk nummer op de factuur). De 2e keer heb ik geen terugkoppeling meer gehad, dus het zal wel goed zijn? Dus alle accessoires (2x helm, slot en beenkleed) waren "gratis".

Ik mag opladen op mijn werk wat een fijn idee is. Ik weeg 100 kilo en met 27 km enkele reis is het op koude dagen redelijk krap. Als dan ook nog accu degradatie gaat intreden kan het wel krap worden. Voordeel is dat ik nu ook perfect tussen de 20% en 80% kan blijven

Gemiddeld heb ik 35,7 km/u gereden. Best hoog doordat ik lange einden rechtdoor moet zonder wegen van rechts. Dit alles zorgt ervoor dat ik ongeveer 15 minuten per dag meer kwijt ben met mijn reistijd dan dat ik met de auto ging. Verder vind ik het lekker om de dag op de scooter te starten. Ik heb geluk dat ik elke dag een behoorlijk mooie route mag rijden waarin ik veel om mij heen kan kijken.

Het beenkleed moet ik nu wel echt gaan installeren. Ik heb niet heel veel last van kou, maar mijn benen koelen toch wel behoorlijk af.

Nog een leuke statistiek. Heen met harde wind tegen 1,1 kWh verbruikt over 27km, en terug met dus dezelfde wind maar 770wh. Naast de 100 kilo ben ik ook 2 meter, dat zal vast meespelen.

Als verzekering zit ik bij Unive, All risk.

Tot zover de eerste bevindingen

Ohja, nog een vraagje. De voetsteunen voor de bijrijder lijken niet meer in te kunnen klappen. Mis ik iets?

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• greg-a
Moby schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 13:47:
...

Ohja, nog een vraagje. De voetsteunen voor de bijrijder lijken niet meer in te kunnen klappen. Mis ik iets?
Zachtjes dichtdrukken en niet helemaal erin gaan. Met beleid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Mijn nieuwe Segway E125s rijdt heerlijk, maar ik heb wel een aantal punten die niet in de handleiding staan, dan wel wat kleine puntjes die misschien eenvoudig verbeterd kunnen worden:

- Onder de voorkap hoor ik iets trillen, ik vermoed kabels aan de binnenzijde? anderen die dit ook hebben en eventueel opgelost?
- Met 40+ over een klinkerweg, geeft resonantie vanuit de accu ruimte. Vermoedelijk speling tussen de accu's en afdekplaat
- Onderstel is zeer hard geveerd (op zich houd ik daar van, maar:
- Gasreponse is tijdens rijden TE direct, bij trillingen door de harde vering zowel omlaag als omhoog, voelt zenuwachtig. Mijn workaround, is veel te switchen tussen mode 1,2 en 3 en de cruise control. Volgens mij is dit softwarematig simpel aan te passen, mits genoeg mensen hier een melding van maken
- Achterremkabel (linksachter) is ZEER fragiel zichtbaar en buiten de achterbrug. Heeft iemand hier iets op bedacht qua afdekking oid?
- Alarmsysteem compleet onduidelijk, nergens beschreven. Het lijkt erop als de scooter op slot staat en je bv de scooter schudt even een signaaltje geeft over de speaker en soms komt er wel een melding binnen op Android die onhoorbaar is, maar ik zie of hoor nooit een echt alarm afgaan? Idem voor remmend achterwiel
- Signalering via de app op Android is onduidelijk en onhoorbaar
- Instellingen zijn niet te zetten zonder BT connectie, terwijl de Segway wel via 4G zichtbaar is? Daarbij connect BT niet altijd, moet je de app killen en opnieuw starten
- Regeneratief remmen, 3 standen, standaard is max stand. Ik vind het helemaal niet veel remmen, pas onder de 20KMh
- Wat is de PINcode optie in de app?
- Onduidelijk wat de LOCK stand helemaal links op het contactslot betekent. Maar het lijkt erop dat dat wel de stand is dat je wil gebruiken bij lang parkeren scooter, omdat het veel software opties lijkt te blokkeren
- Vage afstandsbediening. 2 knoppen, maar volgens mij is dit enkel lock en unlock?
- Constant in Android melding dat Airlock is uitgeschakeld. Maar deze feature lijkt me niet eens wenselijk. Als je namelijk langs je scooter loopt of direct ernaast woont oid, dan kan deze spontaan unlocked worden. Dus heb ik deze optie disabled. Maar waarom deze melding dan constant in Android getoond wordt,is mij onduidelijk.

Sowieso zijn de combinaties met de AUTO knop en afstandsbediening niet helemaal hetzelfde als je het stuurslot richting LOCK, OFF, ON zet. De handleiding is te beperkt en ook de website van Segway.

Wat me ook nog opvalt als je volgas wegtrekt (heerlijk) en je max snelheid bereikt de scooter opeens lijkt af te remmen. Er zit dus veel meer power in. Ik snap nog steeds niet dat je voor 50 of eventueel tot 54KMh moet betalen als dit binnen een paar seconde te unlocken is door een dealer (wij zijn tweakers, dit moeten wij toch zelf kunnen?). Je wil toch immers op de autoweg veilig mee kunnen rijden. Met 45KMh drukken ze je van de weg.

[ Voor 6% gewijzigd door n00bs op 28-10-2022 11:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joram22
n00bs schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 22:49:
Mijn nieuwe Segway rijdt heerlijk, maar ik heb wel een aantal punten die niet in de handleiding staan, dan wel wat kleine puntjes die misschien eenvoudig verbeterd kunnen worden

- Alarmsysteem compleet onduidelijk, nergens beschreven. Het lijkt erop als de scooter op slot staat en je bv de scooter schudt even een signaaltje geeft over de speaker en soms komt er wel een melding binnen op Android die onhoorbaar is, maar ik zie of hoor nooit een echt alarm afgaan? Idem voor remmend achterwiel
- Instellingen zijn niet te zetten zonder BT connectie, terwijl de Segway wel via 4G zichtbaar is? Daarbij connect BT niet altijd, moet je de app killen en opnieuw starten
- Regeneratief remmen, 3 standen, standaard is max stand. Ik vind het helemaal niet veel remmen, pas onder de 20KMh
- Constant in Android melding dat Airlock is uitgeschakeld. Maar deze feature lijkt me niet eens wenselijk. Als je namelijk langs je scooter loopt of direct ernaast woont oid, dan kan deze spontaan unlocked worden. Dus heb ik deze optie disabled. Maar waarom deze melding dan constant in Android getoond wordt,is mij onduidelijk.

Wat me ook nog opvalt als je volgas wegtrekt (heerlijk) en je max snelheid bereikt de scooter opeens lijkt af te remmen. Er zit dus veel meer power in. Ik snap nog steeds niet dat je voor 50 of eventueel tot 54KMh moet betalen als dit binnen een paar seconde te unlocken is door een dealer (wij zijn tweakers, dit moeten wij toch zelf kunnen?). Je wil toch immers op de autoweg veilig mee kunnen rijden. Met 45KMh drukken ze je van de weg.
-geef altijd even aan welk type je hebt. De 125s heeft meer last van inhouden bij hobbels ivm tractiecontrole vermoed ik.
-is rammelgeluid niet toevallig de telefoonhouder die niet geheel dichtgedraaid is?
-Alarmsysteem: het is zoals je beschrijft. Wat mij betreft juist fijn dat hij niet enorm gaat loeien. Dat zouden mijn buren niet fijn vinden. Het alarm is dus een melding naar je app , wat bliepjes en blokkeren achterwiel. (Plus zien waar hij is bij verplaatsing). De melding op de app is echter inderdaad soms lastig te zien.
-instelingen gaan grotendeels via bluetooth. Wat mij betreft geen probleem. Alleen de eerste weken ben je daar mee bezig. Daarna gebruik je de app veel minder en laat je de instellingen voor wat ze zijn.
-pincode instellen gewoon meteen doen. Je kunt de scooter dan openen zonder mobiel of sleutels of afstandsbediening. Erg handig want ik gebruik mijn sleutel en afstandsbediening nooit meer en heb ik ook niet bij me. Ik gebruik alleen mn mobiel om te openen. Of gebruik de pincode. (Houd groene knop even ingedrukt en voer je pincode in via de + - knop). Indien je je mobiel kwijt bent of leeg of geen verbinding kun je dus altijd openen met pincode. Je kunt de scooter dus ook uitlenen aan een ander door de pincode te geven (dus geen gedoe met sleutels of app).
-je scooter uitzetten doe je trouwens door even een paar seconden op de groene knop te drukken. Dus geen app, sleutel of afstandsbediening nodig!
- draai voordat je de scooter uitzet altijd je stuur naar links. Dan staat hij meteen op stuurslot.
-air lock; na een tijdje krijg je die melding niet meer. Ik heb deze ook uit staan om dezelfde reden.
-over de snelheidsbrenzing en het veranderen hiervan is al erg veel geschreven. De officiële weg is via de bluetooth app van de dealer. Een dealer die daar meer dan 2 tientjes voor vraagt is gewoon een oplichter. (Hij heeft uiteraard wel wat kosten gemaakt om een en ander te organiseren). Zelf tweaken kan ook maar is je eigen verantwoordelijkheid. Je verbruik zal uiteraard wel wat hoger worden. Maar deze ninebot scooter (voor Europa een Segway label op geplakt) kan inderdaad gewoon harder en doet dat ook in Azië. Mijn e110se rijdt na officiële speedupdate 52 km/uur op gps (49 op de teller) en heb dan ook een iets grotere achterband ( Michellin citygrip 2).

[ Voor 7% gewijzigd door Joram22 op 28-10-2022 07:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Joram22 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 06:24:
[...]

-geef altijd even aan welk type je hebt. De 125s heeft meer last van inhouden bij hobbels ivm tractiecontrole vermoed ik.
-is rammelgeluid niet toevallig de telefoonhouder die niet geheel dichtgedraaid is?
-Alarmsysteem: het is zoals je beschrijft. Wat mij betreft juist fijn dat hij niet enorm gaat loeien. Dat zouden mijn buren niet fijn vinden. Het alarm is dus een melding naar je app , wat bliepjes en blokkeren achterwiel. (Plus zien waar hij is bij verplaatsing). De melding op de app is echter inderdaad soms lastig te zien.
-instelingen gaan grotendeels via bluetooth. Wat mij betreft geen probleem. Alleen de eerste weken ben je daar mee bezig. Daarna gebruik je de app veel minder en laat je de instellingen voor wat ze zijn.
-pincode instellen gewoon meteen doen. Je kunt de scooter dan openen zonder mobiel of sleutels of afstandsbediening. Erg handig want ik gebruik mijn sleutel en afstandsbediening nooit meer en heb ik ook niet bij me. Ik gebruik alleen mn mobiel om te openen. Of gebruik de pincode. (Houd groene knop even ingedrukt en voer je pincode in via de + - knop). Indien je je mobiel kwijt bent of leeg of geen verbinding kun je dus altijd openen met pincode. Je kunt de scooter dus ook uitlenen aan een ander door de pincode te geven (dus geen gedoe met sleutels of app).
-je scooter uitzetten doe je trouwens door even een paar seconden op de groene knop te drukken. Dus geen app, sleutel of afstandsbediening nodig!
- draai voordat je de scooter uitzet altijd je stuur naar links. Dan staat hij meteen op stuurslot.
-air lock; na een tijdje krijg je die melding niet meer. Ik heb deze ook uit staan om dezelfde reden.
-over de snelheidsbrenzing en het veranderen hiervan is al erg veel geschreven. De officiële weg is via de bluetooth app van de dealer. Een dealer die daar meer dan 2 tientjes voor vraagt is gewoon een oplichter. (Hij heeft uiteraard wel wat kosten gemaakt om een en ander te organiseren). Zelf tweaken kan ook maar is je eigen verantwoordelijkheid. Je verbruik zal uiteraard wel wat hoger worden. Maar deze ninebot scooter (voor Europa een Segway label op geplakt) kan inderdaad gewoon harder en doet dat ook in Azië. Mijn e110se rijdt na officiële speedupdate 52 km/uur op gps (49 op de teller) en heb dan ook een iets grotere achterband ( Michellin citygrip 2).
Nee, ik heb geen telefoonhouder of windscherm. Het rammelen is vrij duidelijk ongeacht snelheid. Als anderen met een E125 dit niet hebben, dan moet ik dus terug naar de winkel. Maar misschien heeft iedereen dit en is dit zelf eenvoudig te fixen

De accu kan ook trillen en ik vermoed dat elke Segway dit heeft. Ben benieuwd hoe jullie dit gefixed hebben, omdat het natuurlijk niet goed is voor de accu's

Alarmsysteem, zou minimaal aanpasbaar moeten zijn. Het is echt niet te horen binnen of zelfs van een paar meter afstand. Prima bij de eerste aanraking dat het zo zacht is, maar bij dan herhaaldelijk verstoringen zou net als elk alarm doet er een duidelijkere waarschuwing moeten zijn en ook op de app!!! En stel hij wordt nu gestolen, hoe zie je dit dan op de app zonder melding en wat kan je dan op afstand nog doen? want er is geen noodknop in de app of op de afstandsbediening.
Maar daarom zou het fijn zijn als meer mensen er iets van vinden dat we dit allemaal melden. Dit kan prima met firmware updates opgelost worden.

Het lijkt mij dat via PIN of Air (unlock) je de veiligheid minder maakt. Het alarm werkt immers nauwelijks. Pin is altijd kraakbaar en je wil ook niet als je toevallig binnen X meter van je scooter zit dat deze telkens unlocked. Dit geldt volgens mij dus ook voor het uitzetten, vandaar mijn vraag hierover het is echt onduidelijk. Maar er gebeurt wel degelijk iets totaal anders als je na het digitaal uitzetten van de scooter, het contactslot indrukt en volledig naar links draait. De airlock melding blijft op Android 13 constant in beeld. Ik kan wel de meldingen onderdrukken, maar dan ontvang je natuurlijk helemaal niets meer. En pin? je kan toch altijd met de fysieke sleutel de scooter unlocken.

Het ontgrenzen kost hier 50 Euro. Goedkoper kan ik helaas niet vinden :'(

En wat is jullie ervaring met het regeneratief remmen? want ik merk daar vrij weinig van, pas op lage snelheid merk je het echt. Ik zie wel bij gas los dat het display groen wordt. De stand staat op max, maar had verwacht dat het remmen sterker was. Ik heb dus altijd de gewone remmen erbij nodig

Gasresponse is heel snel zenuwachtig omdat het als je rijdt, bij elke milimeter verdraaien gashendel meteen reageert. Ik vermoed dat alle Segways dit hebben of anders elke E125s. En hier ook als we gezamelijk dit melden is de kans tot aanpassing firmware een stuk groter.

Is er een algemeen support kanaal van Segway waar je vragen en meldingen kan doorgeven? ik zie wel iets in de app, maar dat is vervelend bij dit soort lappen tekst en op email reageren ze niet :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joram22
n00bs schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 12:02:
[...]

Het lijkt mij dat via PIN of Air (unlock) je de veiligheid minder maakt.
-Het is echt veel makkelijker om het contactslot even te trekken dan een pincode te kraken hoor. Een viercijferige pincode kraken gaat je echt niet lukken.
En air unlock is hetzelfde veiligheidsniveau als via bluetooth afstandsbediening. Kortom, pin is nog relatief gezien het veiligste.

-wat zou je willen doen als je scooter in een busje geladen is? Want dat is echt de enige manier om deze mee te nemen. Rijdend gaat echt niet. Behalve als je het contactslot sloopt. Maar ook dat is niet zeker. De batterij (het duurste onderdeel) is op afstand via de app onbruikbaar te maken. Ook de scooter zelf is niet meer te gebruiken. Kortom er is best goed over de beveiliging nagedacht. Misschien niet te snel oordelen.

-Je zal altijd bij moeten bij remmen inderdaad. Ik heb hem trouwens gewoon op licht staan. dan kan ik de scooter beter uit laten rijden voor een stoplicht. Het gaat om het herwinnen van energie. Het is geen rem. (Remblokjes kosten 5 euro, en met zelf remmen kun je veel beter doseren).

-En ik denk niet dat men even de software aanpast op verzoek van een paar gebruikers zodat je een ouderwets loei alarm hebt. (Reuze irritant is dat geluid naar mijn mening, waardoor iedereen een hekel krijgt aan deze scooters). Maar is theoretisch is dat natuurlijk mogelijk.
Maar omdat de beveiliging op orde is schikt dat juist het stelen van het voertuig af. Een ouderwets alarm met alleen maar veel geluid is daarom juist niet nodig.

Ik zou adviseren eerst wat te wennen aan gashendel. Dat is bij veel electrische scooters altijd even een tijdje wennen. Wat betreft hobbels , zie eerdere posts.

[ Voor 8% gewijzigd door Joram22 op 28-10-2022 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
Heb net gebeld met de Segway dealer in Roermond, Scootersjop Remunj. Ombouw naar bromfiets kost € 60 voor de 110SE. Er moet een programma doorlopen worden voor de ombouw, en dat programma heeft wat tijd nodig om alle instellingen te wijzigen en updates uit te voeren blijkbaar. Ik kon er dan ook niet op wachten, het zou ongeveer een halve werkdag duren. Afspraak staat voor volgende week zaterdag.

Overigens wist de dealer te vertellen dat er komend jaar de mogelijkheid voor dealers zou komen om de RDW ombouw keuring zelf te mogen doen. Dit zou goedkoper zijn dan de keuring bij het RDW (€ 108 op dit moment op de RDW website). Overigens zou die € 108 bij het RDW geen vast bedrag zijn blijkbaar, hij had ook een klant gehad die de keuring voor € 89 had laten doen bij het RDW.

Al met al vallen de kosten dus heel erg mee. € 60 ombouw + € 108 keuring + € 15(?) voor de gele kentekenplaat. En natuurlijk een bromfietshelm.

Keuring RDW staat ook al gepland, voor 23-11.
Allemaal ruim op tijd voordat de helmplicht voor snorfietsen gaat gelden op 1 januari. Kunnen we lekker gaan brommen in plaats van snorren :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wodypls
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-05 23:37
Rolfy schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 15:42:
Heb net gebeld met de Segway dealer in Roermond, Scootersjop Remunj. Ombouw naar bromfiets kost € 60 voor de 110SE. Er moet een programma doorlopen worden voor de ombouw, en dat programma heeft wat tijd nodig om alle instellingen te wijzigen en updates uit te voeren blijkbaar. Ik kon er dan ook niet op wachten, het zou ongeveer een halve werkdag duren. Afspraak staat voor volgende week zaterdag.

Overigens wist de dealer te vertellen dat er komend jaar de mogelijkheid voor dealers zou komen om de RDW ombouw keuring zelf te mogen doen. Dit zou goedkoper zijn dan de keuring bij het RDW (€ 108 op dit moment op de RDW website). Overigens zou die € 108 bij het RDW geen vast bedrag zijn blijkbaar, hij had ook een klant gehad die de keuring voor € 89 had laten doen bij het RDW.

Al met al vallen de kosten dus heel erg mee. € 60 ombouw + € 108 keuring + € 15(?) voor de gele kentekenplaat. En natuurlijk een bromfietshelm.

Keuring RDW staat ook al gepland, voor 23-11.
Allemaal ruim op tijd voordat de helmplicht voor snorfietsen gaat gelden op 1 januari. Kunnen we lekker gaan brommen in plaats van snorren :)
De ombouw kan letterlijk in enkele seconden uitgevoerd worden in de app die de segway dealers gebruiken, heb het idee dat deze zaak de boei gewoon naait

Sharif Wody Betch! --Sharif on tweaker.nut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
Wodypls schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 15:56:
[...]

De ombouw kan letterlijk in enkele seconden uitgevoerd worden in de app die de segway dealers gebruiken, heb het idee dat deze zaak de boei gewoon naait
De updates zullen dan ook wel meteen uitgevoerd worden. Volgens mij worden die altijd bij de dealer uitgevoerd, bij onderhoud e.d? Dat zal allemaal wel wat langer duren. Voor € 60 vind ik het erg netjes, helemaal als je bedenkt dat ik mijn scooter niet bij hen gekocht heb, maar online toentertijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wodypls
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-05 23:37
Rolfy schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 16:19:
[...]

De updates zullen dan ook wel meteen uitgevoerd worden. Volgens mij worden die altijd bij de dealer uitgevoerd, bij onderhoud e.d? Dat zal allemaal wel wat langer duren. Voor € 60 vind ik het erg netjes, helemaal als je bedenkt dat ik mijn scooter niet bij hen gekocht heb, maar online toentertijd.
Updates komen grotendeels OTA en hier hoeven ze zelf geen werk/tijd aan te besteden.
heb mijn B110s van 25 naar 45 laten ombouwen. Dit was duurde hooguit 5 minuten...

Sharif Wody Betch! --Sharif on tweaker.nut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sikkwittet
Rolfy schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 16:19:
[...]

Tis in een app paar klikjes doen. En basta

Betaal je uur loon van die knakker...dan kost het je inderdaad 5 euro.
Das fair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Joram22 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 14:59:
[...]

-Het is echt veel makkelijker om het contactslot even te trekken dan een pincode te kraken hoor. Een viercijferige pincode kraken gaat je echt niet lukken.
En air unlock is hetzelfde veiligheidsniveau als via bluetooth afstandsbediening. Kortom, pin is nog relatief gezien het veiligste.

-wat zou je willen doen als je scooter in een busje geladen is? Want dat is echt de enige manier om deze mee te nemen. Rijdend gaat echt niet. Behalve als je het contactslot sloopt. Maar ook dat is niet zeker. De batterij (het duurste onderdeel) is op afstand via de app onbruikbaar te maken. Ook de scooter zelf is niet meer te gebruiken. Kortom er is best goed over de beveiliging nagedacht. Misschien niet te snel oordelen.

-Je zal altijd bij moeten bij remmen inderdaad. Ik heb hem trouwens gewoon op licht staan. dan kan ik de scooter beter uit laten rijden voor een stoplicht. Het gaat om het herwinnen van energie. Het is geen rem. (Remblokjes kosten 5 euro, en met zelf remmen kun je veel beter doseren).

-En ik denk niet dat men even de software aanpast op verzoek van een paar gebruikers zodat je een ouderwets loei alarm hebt. (Reuze irritant is dat geluid naar mijn mening, waardoor iedereen een hekel krijgt aan deze scooters). Maar is theoretisch is dat natuurlijk mogelijk.
Maar omdat de beveiliging op orde is schikt dat juist het stelen van het voertuig af. Een ouderwets alarm met alleen maar veel geluid is daarom juist niet nodig.

Ik zou adviseren eerst wat te wennen aan gashendel. Dat is bij veel electrische scooters altijd even een tijdje wennen. Wat betreft hobbels , zie eerdere posts.
Wou je zeggen als je een PIN instelt dan dat ook als iemand de sleutel met afstandsbediening heeft, niets met de scooter kan? Ik heb beiden altijd bij me en berovingen komen hier in de omgeving vaak genoeg voor. Daarom zou het mij fijn zijn om wel diefstal/beroving ook als men de sleutel en remote heeft, de boel vanuit de app te kunnen blokkeren.

Ik rol dus vrij ver uit bij een stoplicht in de zwaarste mode, dat vind ik zelf vreemd, had een testrit op een E110 en die remde veel sterker af.

Wennen met de gashendel maakt echt niks uit op mijn E125s, vandaag op asfalt getest (probleem is vooral in mode 3) zelfs een beweging minder dan een milimeter heeft effect op versnellen/afremmen. Ik ben geen terminator met een arm die ik kan locken en zeker niet bij een beetje hobbeltjes. Daarom switch ik nu heel vaak tussen mode 1,2 en 3 en cruise control.

Verder nog het belangrijkste waar ik dus antwoord op zoek, is de rammel aan de voorzijde en hoe men dit bij de accu's voorkomt?

[ Voor 25% gewijzigd door n00bs op 28-10-2022 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joram22
n00bs schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 17:06:
[...]

Wou je zeggen als je een PIN instelt dan dat ook als iemand de sleutel met afstandsbediening heeft, niets met de scooter kan? Ik heb beiden altijd bij me en berovingen komen hier in de omgeving vaak genoeg voor. Daarom zou het mij fijn zijn om wel diefstal/beroving ook als men de sleutel en remote heeft, de boel vanuit de app te kunnen blokkeren.

Ik rol dus vrij ver uit bij een stoplicht in de zwaarste mode, dat vind ik zelf vreemd, had een testrit op een E110 en die remde veel sterker af.

Wennen met de gashendel maakt echt niks uit op mijn E125s, vandaag op asfalt getest (probleem is vooral in mode 3) zelfs een beweging minder dan een milimeter heeft effect op versnellen/afremmen. Ik ben geen terminator met een arm die ik kan locken en zeker niet bij een beetje hobbeltjes. Daarom switch ik nu heel vaak tussen mode 1,2 en 3 en cruise control.

Verder nog het belangrijkste waar ik dus antwoord op zoek, is de rammel aan de voorzijde en hoe men dit bij de accu's voorkomt?
-Ja tuurlijk kan iemand er met je scooter vandoor indien men de remote uit je huis steelt. Verder lijkt het er op dat je de beveiliging nog niet begrijpt. Je hoeft je sleutel en afstandsbediening niet bij je dragen zoals ik al eerder aangaf (indien je bang bent voor beroving, of zoals ik en vele anderen geen sleutel wil meezeulen). Als je pincode insteld heb je een extra mogelijkheid om de scooter te starten naast de app. Dat is alles. De Segway huurscooters hebben geenens een contactslot. En zoals ik al aangaf ja je kunt de scooter blokkeren indien gestolen.
-als je nu eens de regeneratie een tandje lager zet dan heb je minder last van afremmen bij beweging gashendel.
Tevens is het niet voor niets dat je met een beperkte polsbeweging gas kan geven. Overpakken is immers onveilig. Dus zet de regeneratie uit en oefenen. Alle e scooters en benzine scooters werken zo.

[ Voor 13% gewijzigd door Joram22 op 28-10-2022 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermvdb
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 11:12

Sandermvdb

Regret is a wasted emotion...

n00bs schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 17:06:
[...]

Zelf heb ik de E125s en het snelle optrekken is natuurlijk heerlijk! Maar nog steeds vergis ik me af en toe in de directheid van de gashendel. Niet heel vervelend vind ik het hoor maar dan helpt het inderdaad om hem in stand 2 of 1 te zetten.

Het regeneratief remmen heb ik op de lichte stand staan en ik vind dat dat prima werkt. Vreemd dat bij jou de zware stand niet heel veel lijkt te doen. Misschien vergelijken met een andere E125s?

Wat betreft de rammel, denk dat het geen kwaad kan maar zou ff teruggaan naar de winkel. Mijn accu rammelt niet volgens mij maar ik rijd ook nauwelijks over klinkerwegen.

Ben het ook wel met je eens dat Segway een aantal onhandige keuzes heeft gemaakt wat betreft de elektronica/software maar ben daar ondertussen wel aan gewend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermvdb

Sandermvdb

Het abs lampje blijft bij mij al een tijd lang branden. Nu heb ik de ‘abs-schijf’ in het voorwiel schoongemaakt. Ook heb ik de sensor (magneetje?) in het voorwiel losgeschroefd en schoongemaakt. Acuu natuurlijk losgekoppeld maar het probleem blijft.
Iets anders dat ik als amateur kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Sandermvdb schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 12:32:
Het abs lampje blijft bij mij al een tijd lang branden. Nu heb ik de ‘abs-schijf’ in het voorwiel schoongemaakt. Ook heb ik de sensor (magneetje?) in het voorwiel losgeschroefd en schoongemaakt. Acuu natuurlijk losgekoppeld maar het probleem blijft.
Iets anders dat ik als amateur kan doen?
Is dat niet normaal? dat is bij mij sinds het begin.
Ik dacht dat het betekende dat ABS ingeschakeld was

[ Voor 5% gewijzigd door n00bs op 29-10-2022 13:13 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wowgrunn
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:38
n00bs schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 13:12:
[...]

Is dat niet normaal? dat is bij mij sinds het begin.
Ik dacht dat het betekende dat ABS ingeschakeld was
Het ABS lampje hoort uit te gaan als je een paar meter hebt gereden. als het lampje blijft branden is er iets mis mee, net als in een auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

wowgrunn schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 13:52:
[...]

Het ABS lampje hoort uit te gaan als je een paar meter hebt gereden. als het lampje blijft branden is er iets mis mee, net als in een auto.
Thanks! ik zie idd dat deze bij mij na een paar meter vanzelf uitgaat :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patoer
  • Laatst online: 03-03 12:17

Ik ..gewoon de schijfrem slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Laatst online: 04-06 15:18
Iemand ervaring met ritregistratie en rijden in het buitenland? Ben in duitsland met de segway en het valt me op dat hij de ritten niet bijhoudt. Ik vermoed dat de sim kaart geen roaming ondersteund (gok dat het teveel kost).

Had eigenlijk verwacht dat ze dan via bluetooth naar mijn telefoon zouden gaan maar helaas.

Toevoeging:
Wist eigenlijk zeker dat ik met mijn andere segway eerder in Duitsland ben geweest en het daar wel werkte! Dus ik ging graven en vond:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u70ArOO3St2NJG_emy9hE9XGWKA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/19XLM5ejcHn2FRVDPhI2sGmF.jpg?f=fotoalbum_large

Twijfel nu wel of dit mogelijk nog via een Nederlandse mast geweest kan zijn gezien de locatie… :+

[ Voor 50% gewijzigd door Wackoz op 29-10-2022 22:22 ]

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henryt38

Ik heb deze voor mijn E125S. Je kan het U slot ook apart gebruiken
https://www.maxxsloten.nl...-art4-120cm-loop-u-beugel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermvdb

Sandermvdb

ABS lampje ging vandaag uit dus sensor schoonmaken heeft toch geholpen :)

En had net een gefrustreerde auto achter mij in Utrecht omdat je daar met een snorscooter de weg op moet. Uitgelegd dat ik daar ook niet blij mee ben maar dat dat de regels zijn waarop hij sorry zei.
Was al van plan om er een brom-variant van te laten maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RexBlunt
  • Laatst online: 26-03 06:21
Mijn nieuwe Segway E125s rijdt heerlijk, maar ik heb wel een aantal punten die niet in de handleiding staan, dan wel wat kleine puntjes die misschien eenvoudig verbeterd kunnen worden:

- Onder de voorkap hoor ik iets trillen, ik vermoed kabels aan de binnenzijde? anderen die dit ook hebben en eventueel opgelost?
- Met 40+ over een klinkerweg, geeft resonantie vanuit de accu ruimte. Vermoedelijk speling tussen de accu's en afdekplaat
- Gasreponse is tijdens rijden TE direct, bij trillingen door de harde vering zowel omlaag als omhoog, voelt zenuwachtig. Mijn workaround, is veel te switchen tussen mode 1,2 en 3 en de cruise control. Volgens mij is dit softwarematig simpel aan te passen, mits genoeg mensen hier een melding van maken
- Achterremkabel (linksachter) is ZEER fragiel zichtbaar en buiten de achterbrug. Heeft iemand hier iets op bedacht qua afdekking oid?
- Onduidelijk wat de LOCK stand helemaal links op het contactslot betekent. Maar het lijkt erop dat dat wel de stand is dat je wil gebruiken bij lang parkeren scooter, omdat het veel software opties lijkt te blokkeren
- Vage afstandsbediening. 2 knoppen, maar volgens mij is dit enkel lock en unlock?

Sowieso zijn de combinaties met de AUTO knop en afstandsbediening niet helemaal hetzelfde als je het stuurslot richting LOCK, OFF, ON zet. De handleiding is te beperkt en ook de website van Segway.

Dat rammelen heb ik dus ook en irritant. Bij de dealer geweest die had hem lekker 3.5 dag bij hem staan en toen ik op de afgesproken dag op kwam halen was er nog steeds niks mee gedaan. Toen werd er even gauw naar gekeken maar het rammelt nog steeds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

RexBlunt schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 19:42:
[...]

Dat rammelen heb ik dus ook en irritant. Bij de dealer geweest die had hem lekker 3.5 dag bij hem staan en toen ik op de afgesproken dag op kwam halen was er nog steeds niks mee gedaan. Toen werd er even gauw naar gekeken maar het rammelt nog steeds.
In ieder geval goed om te horen dat ik niet de enige ben. Mocht er bij mij een oplossing zijn, dan zal ik dit delen. Ik snap dat bij een net nieuwe scooter, je deze niet zelf wil demonteren, maar het is een optie om de kappen voor er zelf af te halen.

Ik hoop ook dat er nog een keer een technisch handboek online verschijnt van de Segways

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1965

Ik rij met mijn E125S niet 40+ over een klinkerweg.
M.i. kun je dan inderdaad resonantie verwachten.
Misschien op de klinkerweg standje 2 of 1 doen? Rijdt toch veel fijner lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

JanR1965 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 11:08:
[...]

Ik rij met mijn E125S niet 40+ over een klinkerweg.
M.i. kun je dan inderdaad resonantie verwachten.
Misschien op de klinkerweg standje 2 of 1 doen? Rijdt toch veel fijner lijkt me.
Trilt net zo goed op asfalt als je over een mini takje of steentje rijdt. Klinkerwegen rijd ik idd in mode 1 of 2.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexborro
n00bs schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 10:56:
In ieder geval goed om te horen dat ik niet de enige ben. Mocht er bij mij een oplossing zijn, dan zal ik dit delen. Ik snap dat bij een net nieuwe scooter, je deze niet zelf wil demonteren, maar het is een optie om de kappen voor er zelf af te halen.

Ik hoop ook dat er nog een keer een technisch handboek online verschijnt van de Segways
I also have this annoying sound in the front of the scooter.. looks like something loose there, like a cable hitting the front cover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggie
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 01-11-2022
Hi allemaal,

Mijn Segway e110se komt bijna. Maar ik wilde er eigenlijk nog een extra oplader bij die ik op kantoor kan laten. Het probleem is alleen dat een extra lader bij de dealer €375,- is maar dat vind ik net iets te duur. Heeft iemand misschien een alternatieve lader die bij de e110se launch edition past?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justinb81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-06 12:41
biggie schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 13:46:
Hi allemaal,

Mijn Segway e110se komt bijna. Maar ik wilde er eigenlijk nog een extra oplader bij die ik op kantoor kan laten. Het probleem is alleen dat een extra lader bij de dealer €375,- is maar dat vind ik net iets te duur. Heeft iemand misschien een alternatieve lader die bij de e110se launch edition past?
Je kan voor € 155,94 de 3 Ampere "slow" lader kopen van de B110P op Aliexpress

Die gebruik ik om thuis te laden.... lekker stil zonder fan.

[ Voor 12% gewijzigd door justinb81 op 31-10-2022 16:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patoer
n00bs schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 10:56:
[...]

Hebben jullie een windscherm?
Ik heb wel de kap volledig verwijderd maar daar zit niets wat kan rammelen. Bij mij was de bovenste bevestigingsboutjes van mijn windscherm de veroorzaker van het rammelen/ kraken. Dit heb ik voorgoed verholpen.🛠️

[ Voor 18% gewijzigd door Patoer op 01-11-2022 13:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Patoer schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 13:27:
[...]

Hebben jullie een windscherm?
Ik niet, het geluid komt echt uit de voorkap. Het klinkt als kabels en nog iets plastics wat rammelt/resoneert aan de binnenkant van de kap. Het klinkt zelfs als je zo te lang door rijdt dat de scooter uit elkaar valt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patoer
n00bs schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 13:32:
[...]

Ik niet, het geluid komt echt uit de voorkap. Het klinkt als kabels en nog iets plastics wat rammelt/resoneert aan de binnenkant van de kap. Het klinkt zelfs als je zo te lang door rijdt dat de scooter uit elkaar valt ;)
Om de kap te verwijderen heb ik eerst de boutjes los gedraaid. Met een plamuurmes bedekt met een lap stof ,heb ik voorzichtig de kap verwijderd, te beginnen bovenaan. Dit gaat zonder schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggie
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 01-11-2022
Dankjewel voor de tip. Als ik op de B110P klik kost € 214,76 klopt dat of heb ik de verkeerde gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinb81
biggie schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 14:22:
[...]

Dankjewel voor de tip. Als ik op de B110P klik kost € 214,76 klopt dat of heb ik de verkeerde gekozen?
Nee, gisteren was hij nog 150, Er komt een 11 november sale aan op ali, dus verhogen de verkopers alvast hun prijzen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
Heeft de E125S nog andere eisen of werkt deze lader ook voor dit model?

Wat is het voltage van deze adapter? Dan kan ik eens kijken of dit matcht met mijn lader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justinb81
frennek schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 17:47:
[...]

Heeft de E125S nog andere eisen of werkt deze lader ook voor dit model?

Wat is het voltage van deze adapter? Dan kan ik eens kijken of dit matcht met mijn lader.
54.2V 4AAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rb2FwhV7rdAffvZAd-r9qip7VBo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1aXTneJDaTl98hPCVtibWXxG.jpg?f=fotoalbum_large

Het zal wel werken, maar niet voor onderweg even snel bijladen. Meer voor thuis ‘s nachts met zo’n grote accu

[ Voor 45% gewijzigd door justinb81 op 01-11-2022 22:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RexBlunt
  • Laatst online: 26-03 06:21
justinb81 schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 22:45:
[...]

54.2V 4A[Afbeelding]

Het zal wel werken, maar niet voor onderweg even snel bijladen. Meer voor thuis ‘s nachts met zo’n grote accu
Kijk uit met andere laders. En zeker Ali of Banggood meuk. Hier heb ik al een keer een accu mee verziekt. Wees gewaarschuwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wittew
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 10-05 19:03
Klopt ik heb het zelfde probleem en gemeld bij mijn dealer maar nog geen oplossing gehoord beetje jammer.
Er zit een eSim in die Global roaming heeft zegt Segway, maar ze zijn denk ik vergeten de roaming aan te zetten. :'(
Zodra je Nederland verlaat werkt route niet meer maar wat nog vervelender is dat je ook niet kan zien waar je scooter zich bevindt.

Hopelijk gaat Segway hiermee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wittew
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 10-05 19:03
Klopt ik heb het zelfde probleem en gemeld bij mijn dealer maar nog geen oplossing gehoord beetje jammer.
Er zit een eSim in die Global roaming heeft zegt Segway, maar ze zijn denk ik vergeten de roaming aan te zetten. :'(
Zodra je Nederland verlaat werkt route niet meer maar wat nog vervelender is dat je ook niet kan zien waar je scooter zich bevindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanR1965
wittew schreef op donderdag 3 november 2022 @ 09:03:

Fraai is dat zeg! Met andere woorden: als mijn Segway in een Pools busje wordt geladen, richting Polen (ik noem maar iets) ben ik 'm over de grens definitief kwijt.
Hopelijk gaat Segway hier wel iets aan doen, inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocg
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21:59
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vM5_lq2nyxGLfdvvnGJ1rDaBB2Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W07eGMOnFeWq3cUZ82fuI3DT.jpg?f=fotoalbum_large

Hoi allemaal! Ik ben eindelijk ook in bezit van mijn eerste elektrische scooter van segway. Rijd echt heerlijk! Welke banden raden jullie aan om te vervangen? Vind de huidige banden soms een beetje raar over de weg gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
Rocg schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 10:44:
[Afbeelding]

Hoi allemaal! Ik ben eindelijk ook in bezit van mijn eerste elektrische scooter van segway. Rijd echt heerlijk! Welke banden raden jullie aan om te vervangen? Vind de huidige banden soms een beetje raar over de weg gaan.
Dit is al vaak voorbij gekomen hier. Grote Segway elektrische scooter topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joram22
Rocg schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 10:44:
[Afbeelding]

Michelin citygrip 2. Is inderdaad al vaker over bericht. De beste band vooral in ons klimaat. De band is iets groter waardoor je ong 2 a 3km per uur harder rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermvdb

Sandermvdb

Ik heb gemerkt dat als ik ruim een week mijn E125s niet heb gebruikt dat hij dan altijd langzamer optrekt, ook als de accu nog rond de 90% zit. Dat is vreemd toch?! Alsof de stroom in de accu trager wordt 😆
Iemand een verklaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Voor de milieubewuste mensen. De lader van de E125S verbruikt 17W continu nadat hij klaar is met laden.

Daar gaat dus iets tussen waardoor hij stopt na 3 uur.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Pagina: 1 ... 15 ... 37 Laatste

Let op:
In Nederland gelden voor (elektrische) snorfietsen en brommers een wettelijke maximum constructiesnelheid. Concreet betekent dit dat een snorfiets of brommer ook niet harder mag kunnen rijden dan de constructiesnelheid horende bij het type.

Technische eisen aan snorfietsen
De overheid stelt onder meer de volgende eisen aan snorfietsen:
  • de maximum constructiesnelheid is 25 kilometer per uur;
  • het maximale motorvermogen is 4 kW;
  • de snorfiets heeft een blauw kenteken;
  • het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
Technische eisen aan bromfiets
  • de maximum constructiesnelheid is 45 kilometer per uur;
  • het maximale motorvermogen is 4 kW;
  • de bromfiets heeft een geel bromfietskenteken;
  • het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet Aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
  • De eisen voor brommers staan in de Regeling voertuigen.
Je scooter modificeren zodat hij harder kan, betekent vrijwel altijd dat hij niet langer meer voldoet aan de eisen van je WA-verzekering en je dus niet langer meer verzekerd bent!

Omdat deze aanpassingen bovendien leiden tot een illegaal voertuig, en daarmee een illegale activiteit betreft, is het delen van tips over hoe het uitgevoerd moet worden, dus ook niet toegestaan.

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.