There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Die plug heb ik ook. Als je ooit iets schrijft voor deze plug (die ik bedien via HomeAssistant), zonder het gebruik van Alexa (of andere diensten) hou ik mij aanbevolen. Kennisniveau: ik heb wel eens van het woord script gehoord.RobIII schreef op zondag 6 november 2022 @ 13:42:
[...]
Meten = weten
[...]
Daar zit bij mij een Shelly Plug S tussen. Alexa regelt dat 'ie aan gaat als daltarief ingaat en na X uur weer uit gaat - en dat wil ik ooit nog automatiseren dat als het verbruik onder Y valt 't ding gewoon uit gaat; je kunt ze namelijk heel mooi uitlezen met een simpel scriptje.
Hier mijn vraag op het HA forum: https://community.home-as...et-for-new-session/484623
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Een schakelklok is denk ik veel handiger, goedkoper en volgens mij zuiniger.Moby schreef op zondag 6 november 2022 @ 14:20:
[...]
Die plug heb ik ook. Als je ooit iets schrijft voor deze plug (die ik bedien via HomeAssistant), zonder het gebruik van Alexa (of andere diensten) hou ik mij aanbevolen. Kennisniveau: ik heb wel eens van het woord script gehoord.
Hier mijn vraag op het HA forum: https://community.home-as...et-for-new-session/484623
En ik weet het niet zeker maar al dat geautomatiseer via die smart gadgets (de smartplugs, een bridge etc) verbruiken continue stroom. Uiteraard minder dan 17watt. Maar ik schat in dat het meer dan een simpele tijdklok en/of handbediende schakelaars.
[ Voor 7% gewijzigd door Joram22 op 06-11-2022 22:52 ]
Voor wie al smart hub heeft is zeker goedkoper uit, maar zelfs als je er nu geen hebt ook;Joram22 schreef op zondag 6 november 2022 @ 19:19:
[...]
Een schakelklok is denk ik veel handiger, goedkoper en volgens mij zuiniger.
En ik weet het niet zeker maar al dat geautomatiseer via die smart gadgets (de smartplugs, een bridge etc) verbruiken continue stroom. Uiteraard minder dan 17watt. Maar ik schat in dat het meer dan een simpele tijdklok en/of handbediende schakelaars.
17w x 18 uur (4 uur is de scooter aan het laden en reken ik niet mee) is 306w per dag
306w x 365 dagen is ruim 111 kw x 0,80 cent per kWh, is bijna 9 tientjes.
Een hub van Ikea kost 60 euro, de smart plug een tientje.
I have similar automation and I answered to your question in the home-assistant forum. I hope it can help you. If you need any further assistance, let me know.Moby schreef op zondag 6 november 2022 @ 14:20:
[...]
Die plug heb ik ook. Als je ooit iets schrijft voor deze plug (die ik bedien via HomeAssistant), zonder het gebruik van Alexa (of andere diensten) hou ik mij aanbevolen. Kennisniveau: ik heb wel eens van het woord script gehoord.
Cheers.
Alex.
Ik heb laatst de originele banden onder mijn E110S laten vervangen. Echter zei de dealer dat deze banden iets groter waren dan de originele waardoor de middelste baar van het box standaard de band zou raken indien ingeklapt. Daarom heeft hij een schroefje gemonteerd zodat het box standaard iets lager blijft hangen (wanneer ingeklapt) dan normaal. Nu nam ik laatst een bocht en schaafde het box standaard de grond.
Nu vroeg ik mij af, hebben jullie hier ook ervaringen mee toen jullie er nieuwe banden op hebben gezet?
Groetjes
Ruben
Stomme vraag misschien, maar is dit bericht vertaald via Google translate ofzo? Ik kan niet eruit halen wat er nu echt precies bedoeld wordt, maar kan aan mij liggen hoor ;-)Rucli schreef op maandag 7 november 2022 @ 16:42:
Hoi iedereen
Ik heb laatst de originele banden onder mijn E110S laten vervangen. Echter zei de dealer dat deze banden iets groter waren dan de originele waardoor de middelste baar van het box standaard de band zou raken indien ingeklapt. Daarom heeft hij een schroefje gemonteerd zodat het box standaard iets lager blijft hangen (wanneer ingeklapt) dan normaal. Nu nam ik laatst een bocht en schaafde het box standaard de grond.
Nu vroeg ik mij af, hebben jullie hier ook ervaringen mee toen jullie er nieuwe banden op hebben gezet?
Groetjes
Ruben
XBL gamertag StayingPow3r
Het vermogen is groter zoals je zelf kunt opzoeken. Dus het antwoord is ja038Robijno schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 19:46:
Weet iemand of de E125s sneller optrekt dan de E110se?
Ik begrijp dat de scooter ongeveer 3 km harder gaat als aangegeven op de teller, dat is mooi natuurlijk.
Wat ik mij nou afvraag, heeft het effect op je:
Actieradius?
Acceleratie?
Iemand hier ervaring mee?
Gecertificeerd ongeleid projectiel
Je hebt gelijk: veel info gevonden.Edgenumber schreef op woensdag 9 november 2022 @ 10:28:
Doorzoek dit topic eens.
Helaas niets over de invloed op de acceleratie.
Zijn dealer was bang dat de bok standaard de grotere band zou raken en heeft ervoor gezorgd dat die niet meer helemaal kan inklappen. Alleen raakt die nu de grond in bochten.Mr. Freeze schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 20:21:
[...]
Stomme vraag misschien, maar is dit bericht vertaald via Google translate ofzo? Ik kan niet eruit halen wat er nu echt precies bedoeld wordt, maar kan aan mij liggen hoor ;-)
Zie je wel, lag het toch aan mijjustinb81 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 14:22:
[...]
Zijn dealer was bang dat de bok standaard de grotere band zou raken en heeft ervoor gezorgd dat die niet meer helemaal kan inklappen. Alleen raakt die nu de grond in bochten.
Nee hoor, lig niet aan jouw, het is bokstandaard aan elkaar.
Dus zo vreemd is die verwarring niet.😁
Acceleratie zou bij een grotere band theoretisch inderdaad ietsje minder kunnen zijn. Maar vraag me af of je dat merkt. Het gaat maar om kleine verschillen. Ik heb de Michelin al vanaf het begin dus kan niet vergelijken.JanR1965 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 12:30:
[...]
Je hebt gelijk: veel info gevonden.
Helaas niets over de invloed op de acceleratie.
Ik merk alleen dat de snelheid op gps iets hoger is dan op dashboard. Dat is ook logisch te verklaren.
Het bereik zal theoretisch iets meer kunnen zijn. Maar dan heb je het over theoretisch max 3 km op 50km afstand. Maar bereik is van vele factoren afhankelijk. Het kan bijvoorbeeld zomaar zijn dat de rolweerstand van de Michellin iets groter is tov van de orginele banden.
[ Voor 18% gewijzigd door Joram22 op 10-11-2022 07:27 ]
[ Voor 58% gewijzigd door Joram22 op 09-11-2022 18:23 ]
[...]
[ Voor 73% gewijzigd door Joram22 op 10-11-2022 07:26 ]
Wat wordt hiermee bedoeld?
Dat is een toverspreuk om je scooter sneller te laten rijden, maar valt onder opvoeren van scooters en dat onderwerp mag niet op GoT besproken worden.Saabtie schreef op donderdag 10 november 2022 @ 14:33:
Ik kom in het forum een aantal x het woord "toverspreuk" tegen.
Wat wordt hiermee bedoeld?
Overigens is er inmiddels al een update mogelijk via segway zelf, dus heb je de toverspreuk niet echt meer nodig,
Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.
Volgens mij zijn er ook weinig manieren tot "overclocken"lost95 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 14:57:
[...]
Dat is een toverspreuk om je scooter sneller te laten rijden, maar valt onder opvoeren van scooters en dat onderwerp mag niet op GoT besproken worden.
Overigens is er inmiddels al een update mogelijk via segway zelf, dus heb je de toverspreuk niet echt meer nodig,
Verder is er een dealer app, staat in de play store, maar hoe je je kan registreren is volledig onduidelijk. Misschien als je een dealer kent, dat iemand daar kan polsen.
Overigens mijn E125 rammelt nog steeds ook na controle door de dealer. Dus ik ga t.z.t. zelf die voorkap eraf halen en kijken wat er nou rammelt. Kan gewoon niet moeilijk zijn om op te lossen.
1x met wat regen bleef mijn claxon hangen! ook fijn
Speedhack heb ik nu ook, gaat max 49.9KMh in de Segway app. Zodra de accu tegen de 60% loopt, zakt dat al in rond de 47KMh. Het is dus niet veel sneller, maar je komt net even wat makkelijker mee in het verkeer.
Door de snelle acceleratie tov de meeste auto's, kan je die zelfs meestal inhalen
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0yQ2WxH8WQBnPIYJniM6wHFp.jpg?f=user_large)
@RobIII Hier kan je de code vinden voor de Shelly plug. Volgens mij kan je zelf ook wel een aardig robbertje code schrijven, maar nu hoef je niet zelf het wiel opnieuw uit te vinden
Van deze besparing kan ik een behoorlijk aantal keer de scooter opladen.
Ik ga weer verder door mijn huis om andere besparingen te zoeken. Dan kan het hier weer over Segway gaan.
[ Voor 6% gewijzigd door Moby op 11-11-2022 14:26 ]
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
ben van plan om een E110S nu had ik de volgende vragen.
Wat is nu de haalbare range voor de 45km versie met 2 personen erop?
En is de E110S eenmaal krachtig genoeg om 2 mensen te vervoeren steeds.
Hoeveel kwh vebruikt het voor een volle lading van de E110S?
Dank je, maar ik spreek liever de API rechtstreeks aanMoby schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 14:25:
@RobIII Hier kan je de code vinden voor de Shelly plug. Volgens mij kan je zelf ook wel een aardig robbertje code schrijven, maar nu hoef je niet zelf het wiel opnieuw uit te vinden
Thanks anyway
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Over mij
Hangt er van af wat die twee mensen wegen, de weersomstandigheden, temperatuur, of het één lang stuk is of door de stad steeds optrekken en stoppen, bergop/bergaf, wind mee/tegen... Ergens tussen de 40 en 80 voor de snor uitvoering is onze ervaring.halil_70 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 14:43:
Again: Het is nogal een verschil of ze allebei 120 kilo zijn of allebei 60, maar dat kun je gewoon opzoeken in de handleiding of op de site: Maximaal laadvermogen: 230Kg.halil_70 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 14:43:
En ook dat kun je opzoeken (beetje laadverliezen bij rekenen): Maximaal vermogen: 1.5KW.halil_70 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 14:43:
[ Voor 6% gewijzigd door RobIII op 11-11-2022 18:35 ]
Over mij
Haalbare range voor 45km versie met 2 personen zonder speedupgrade zal een 40-45 zijn.halil_70 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 14:43:
Hoi,
ben van plan om een E110S nu had ik de volgende vragen.
40 km haal ik nu met speedupgrade zonder passagier. Met passagier kan dit ook nog wat inklappen dan zitten we aan eem 35km denk ik. Ben zelf een 84kilo zoon dat mee is zal een 40 kilo zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door pitbullgio op 12-11-2022 19:43 ]
Ik heb een vraag, zijn er anderen die hier ook last van hebben na elke nacht als ik weer ga rijden komt er in de app de melding accu uitgeschakeld, moet er wel bij zeggen dat mijn scooter in een parkeergarage staat. Misschien heeft het te maken dat er geen verbinding heeft met 4G. Lijkt mij niet te horen en moet ik hiermee naar de dealer. Voor de rest fijne scooter ik heb de e125s.
Ik heb ook de E125S en krijg deze melding ook regelmatig.shaselager schreef op zondag 13 november 2022 @ 01:09:
Hoi,
Ik heb een vraag, zijn er anderen die hier ook last van hebben na elke nacht als ik weer ga rijden komt er in de app de melding accu uitgeschakeld, moet er wel bij zeggen dat mijn scooter in een parkeergarage staat. Misschien heeft het te maken dat er geen verbinding heeft met 4G. Lijkt mij niet te horen en moet ik hiermee naar de dealer. Voor de rest fijne scooter ik heb de e125s.
Geen idee wat het is, maar mij stoort het niet, aangezien alles verder normaal functioneert.
Heb ik ook als de scooter in een ondergrondse garage staat. Geen 4g en gps resulteert in deze meldingen vermoed ik.shaselager schreef op zondag 13 november 2022 @ 01:09:
Hoi,
Canon EOS 5Dm4 | 24-70L | Segway E125S Blauw
sameSparkOne schreef op zondag 13 november 2022 @ 11:46:
[...]
Heb ik ook als de scooter in een ondergrondse garage staat. Geen 4g en gps resulteert in deze meldingen vermoed ik.
Klopt, de eerste keer dacht ik dat mijn scooter gejat was. Maar verliest dan inderdaad de gps verbinding, in mijn geval ook wanneer ik hem in de parkeer garage heb staan.SparkOne schreef op zondag 13 november 2022 @ 11:46:
[...]
Heb ik ook als de scooter in een ondergrondse garage staat. Geen 4g en gps resulteert in deze meldingen vermoed ik.
Alternatief is dat ik voortaan een fietsactiviteit start op mijn telefoon.
Verder zou het fijn zijn als er een schakelaar is voor de verlichting die als de scooter stilstaat. Lampen blijven onnodig dan aanstaan en dit kost onnodig accu en slijtage van de LED's. Als je bv een het klussen bent aan de scooter, dan is het niet handig om hem in alarm mode te hebben staan of een blokkerend achterwiel. Maar je wil wel de scooter uit hebben. Of moet dit dan gewoon met de sleutel?
Sleutel kan, in de app kan je uiteraard ook tijdens wat beveiligingsopties uitzetten. En anders de batterij lostrekkenn00bs schreef op maandag 14 november 2022 @ 10:51:
Zijn er trouwens andere opties voor de tassenhaak? ik vind hem echt heel onpraktisch. Een sluitende clip zou beter zijn. Ik heb nu al heel vaak gehad dat tassen niet goed aan die haak kunnen hangen en eraf glijden tijdens het rijden.
Verder zou het fijn zijn als er een schakelaar is voor de verlichting die als de scooter stilstaat. Lampen blijven onnodig dan aanstaan en dit kost onnodig accu en slijtage van de LED's. Als je bv een het klussen bent aan de scooter, dan is het niet handig om hem in alarm mode te hebben staan of een blokkerend achterwiel. Maar je wil wel de scooter uit hebben. Of moet dit dan gewoon met de sleutel?
Beide accu's paar minuten ontkoppeld. Scooter rijdt enkel nog via de fysieke sleutel. Steeksleutel logo is nu weg. Snelheid wordt juist weergegeven, maar geen connectie met telefoon of afstandsbediening.
Fixed: nogmaals beide accu's ontkoppeld en weer aangekoppeld. Tevens stukje zacht foam tussen beide accu's en voorzijde geplaatst tegen rammelen accu's
Heeft iemand al de cashback ontvangen?
[ Voor 17% gewijzigd door n00bs op 15-11-2022 12:37 ]
Blijft een geweldig ding maar ik kan me af en toe wel storen aan de app/kleine verbindingsproblemen daarmee en de tijd die niet goed in het dashboard staat om de zoveel dagen/weken. Dat maakt de ervaring net wat minder af en doet afbreuk aan de rest. Want rijden doet hij nog steeds geweldig en ik geniet van ieder ritje. Nu in de herfst ook wel blij met de city grip banden die eronder zitten. En ik merk dat standje 2 toch ook vaak prima is en haal zo toch weer wat km’s uit de batterij.
Volgens de plaatselijke scooterboer liggen er op de E125s Pirelli banden.
Iemand daar ervaring mee? Of toch beter Michelin Citygrip?
Dus of je locale scooterboer heeft er geen verstand van, roept wat of loopt de boel te flessen.
Volgens mij zitten er Maxxis banden onder mijn E125SWillemBever schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 08:10:
Hallo allemaal,
Volgens de plaatselijke scooterboer liggen er op de E125s Pirelli banden.
Iemand daar ervaring mee? Of toch beter Michelin Citygrip?
There is something bothering me in my E125S related to the Cruise Control.
I'm riding at full throttle (45Km/h) and as soon as I engage the Cruise Control, I feel an increase in the scooter floor vibration. It is noticeable on my feet, even with thick shoes.. It is like moving from a smooth ground to a more rough ground. If I turn it off, then the vibration is gone.
Does anybody also feel the same ?
Bedankt voor de reactie.Edgenumber schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 08:51:
Standaard liggen er geen prirelli banden onder.
Dus of je locale scooterboer heeft er geen verstand van, roept wat of loopt de boel te flessen.
De jongeman die ik sprak was een stagiair dus waarschijnlijk heeft hij zich dan vergist.
Zijn de standaard banden wat of toch liever gelijk maar Michelin Citygrip?
Ik overweeg een Segway e125s maar zou jullie wat willen vragen:
1. Zou je de volgende keer weer kiezen voor een elektrische scooter of toch terug naar een benzine uitvoering?
2. Zou je weer voor een Segway scooter gaan?
3. Weet iemand of er binnenkort misschien nieuwe modellen te verwachten zijn?
Alvast bedankt voor de reacties👍🏻
1. Deze zomer overgestapt naar electrisch. Antwoord is: geen spijt van! Voor mij geen benzine scooter meer.WillemBever schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 09:34:
Hallo allemaal,
1. Zou je de volgende keer weer kiezen voor een elektrische scooter of toch terug naar een benzine uitvoering?
2. Op dit moment vind ik Segway de juiste keuze in prijs/kwaliteit verhouding en design. Ook de buddyruimte is een groot voordeel.
3. Ik heb nog niks gespot aan de horizon, maar hou het wel in de gaten (ook andere merken)
Laatste E scooter die ik online onderzocht: Yamaha Neos EV
Deze kost 3300 euro en heeft een actieradius van 20 KM !!! (met mijn gewicht en huidige temperatuur)

Ik kan me niet voorstellen dat iemand die keuze maakt......
Ik ervaar geen trillingen als ik de cruisecontrol activeer.alexborro schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 09:23:
Hi,
I'm riding at full throttle (45Km/h) and as soon as I engage the Cruise Control, I feel an increase in the scooter floor vibration. It is noticeable on my feet, even with thick shoes.. It is like moving from a smooth ground to a more rough ground. If I turn it off, then the vibration is gone.
Wel is het zo dat als ik in modus 3 rijd en ik activeer cruisecontrol, de snelheid met 1 km afneemt.
Dit gebeurt niet in modus 1 of 2
Yeah, when you engage the Cruise Control at full throttle, you feel a a small decrease in the speed - I have no idea why. If you check your speed with GPS, you are gonna see a drop of about 1Km/h..JanR1965 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 11:35:
[...]
Ik ervaar geen trillingen als ik de cruisecontrol activeer.
Wel is het zo dat als ik in modus 3 rijd en ik activeer cruisecontrol, de snelheid met 1 km afneemt.
That doesnt bother me, but the noticeable increase in the vibration does!
I have exactly the same... no clue. Doesn't Segway has a support platform?alexborro schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 09:23:
Hi,
Bedankt voor je reactie.JanR1965 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 11:35:
[...]
Ik ervaar geen trillingen als ik de cruisecontrol activeer.
Dat van die Yamaha is inderdaad gewoon lachwekkend
Jarenlang benzine gereden, maar genot van elektrisch zou ik zo weer kiezenWillemBever schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 09:34:
Hallo allemaal,
Segway is volgens mij zeker nu met de cashback de beste keuze qua range en volwaardigheid van een scooter
Nieuwe modellen was ik ook naar op zoek voor mijn aankoop, maar voor de E125 komt er zover ik weet voor 2023 geen nieuw model uit.
Dingetjes waar ik tegen aan ben gelopen met de E125 en gelijk vragen voor andere bezitters:
- Trilling bij de voorkant (dit moet ik nog eens bekijken)
- Trilling tussen de 2 accu's/accubak. Ik heb nu wat foam geplaatst, maar nog niet getest. Misschien dat sommigen wel een rubber dun matje onderin de bak hebben gelegd om resonantie te voorkomen (ook wat beter voor de accu's)
- Ik zie dat de 2 stroomkabels van de accu's door een metalen goot lopen. Dit gaat op zeker slijtage aan de kabels veroorzaken! dit ga ik dus zelf nog isoleren
- Betalen voor speedhack tot 50kmh
- Lastig doseren van gas vooral in mode 3 op non-asfalt wegen
- Erg hard geveerd!
- Alarmsysteem te beperkt
- Tassenhaak heb je echt niks aan, daar zoek ik nog een vervanger voor met een sluit clip
- Accuplaat gaat open via een kabel gelijkwaardig aan een remkabel. Als deze knapt, heb je denk ik wel een probleem
- Bij stilstaan, kan de koplamp nooit uit. Zonde van de led's en accuverbruik
- Standaard (bok) volledig chroom, dat gaat natuurlijk kapot. Ik mis hier echt rubberen voetjes onder voor de grip.
- Cashback nog steeds niet ontvangen
So I'm not the only one feeling this weird increase in vibration when Cruise Control engages at full speed.n00bs schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 12:36:
[...]
I have exactly the same... no clue. Doesn't Segway has a support platform?
Since it is a "minor" issue, related to the comfort, I'm not sure if complaining to Segway Support or to the Dealer will have any good result..
I have a periodic maintenance scheduled to next week, I'm gonna ask them about it.
Keep us updated please!alexborro schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 13:16:
[...]
So I'm not the only one feeling this weird increase in vibration when Cruise Control engages at full speed.
Since it is a "minor" issue, related to the comfort, I'm not sure if complaining to Segway Support or to the Dealer will have any good result..
I have a periodic maintenance scheduled to next week, I'm gonna ask them about it.
And perhaps you could check my previous posts with some (minor) issues.
Yeah, I read it. I share many of your concerns.n00bs schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 13:18:
[...]
Keep us updated please!
And perhaps you could check my previous posts with some (minor) issues.
By the way, I'm designing a new hook, one that avoids bags from getting loose. I will let you know when I finish it :-)
https://www.sip-scootersh...age-hook-piaggio_57581900alexborro schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 13:23:
[...]
Yeah, I read it. I share many of your concerns.
By the way, I'm designing a new hook, one that avoids bags from getting loose. I will let you know when I finish it :-)
Something like that works like a charm. I have to check how the current hook is screwed on.
And if you do design custom parts, maybe some rubber stands for the stand
I already posted some pictures here about the parts I made.n00bs schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 13:34:
[...]
This is the "rubber feet" for the stand. It looks like ugly in the picture, but it is quite nice. It is made of TPU, a flexible and very wear resistant material:
:strip_exif()/f/image/b1kKkmr66FTiLafeYrR5HB3G.jpg?f=fotoalbum_large)
If you wish I can print and send a pair to you, you just pay the shipment..
De Segway snorversie (ongeacht welk type) is op dit moment niet naar 50 km/h te updaten, wel naar 45 km/h aldus Segway Nederland.
De dealer kreeg het niet voor elkaar om mijn 110se snorversie van 25-45-50 km/h te updaten, en had hier een vraag over gesteld bij Segway. Antwoord had hij nog niet gehad, dat kon nog wel even gaan duren zo vertelde hij mij.
Daar wilde ik niet op wachten, aangezien de RDW keuring naar bromfiets voor mijn 110se al op 23-11 ingepland staat. Dus ik heb zelf met Segway gebeld, en dit was hun antwoord:
Er is blijkbaar in het verleden 2 dagen lang een update voor dealers online geweest waarmee de snorversie wel van 25-45-50 geupdate kon worden, maar deze update is door het hoofdkantoor in China na 2 dagen offline gehaald. Het was bij de medewerker van Segway Nederland onbekend waarom dit is gedaan, misschien dat de update ongewenste gevolgen had ofzo.
Segway Nederland heeft gevraagd om dit opnieuw mogelijk te maken, aangezien dit toch wel belangrijk is voor voormalige snorversies. Het komt eraan zegt men, maar geen idee per wanneer.
Mijn 110se loopt nu in ieder geval precies 45 km/h in stand 3, en 24 km/h in stand 2. Dit met een nieuw geïnstalleerd windscherm van Isotta, geen idee of dit veel verschil maakt.
Voor mijn gevoel is het verschil tussen rijden met 25 km/h en 45 km/h, het verschil tussen tuffen en vliegen met de Segway. Terwijl ik vroeger (30 jaar geleden) op een opgevoerde (uit Duitsland illegaal geïmporteerde) Honda MBX 80 met gemak over het fietspad scheurde met 110 km/h. Levensgevaarlijk als ik daar nu aan terugdenk, maar toen wel spannend.
Vanuit het RDW zijn ze overigens aan het regelen dat zogenaamde RDW-erkenninghouders (o.a. Segway dealers) vanaf 2023 de keuring naar bromfiets ook zelf kunnen uitvoeren. Of dit ook daadwerkelijk kan per 1 januari, is zover ik weet nog niet bekend, en ook is nog niet bekend wat dit gaat kosten en waar je dit kunt laten doen. Bij het RDW betaal je op dit moment € 108 voor het omkeuren.
Bron: https://www.rdw.nl/partic...ts-wacht-tot-volgend-jaar
Thanks that will be great, but will pay extra for your time and partsalexborro schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 14:01:
[...]
I already posted some pictures here about the parts I made.
This is the "rubber feet" for the stand. It looks like ugly in the picture, but it is quite nice. It is made of TPU, a flexible and very wear resistant material:
[Afbeelding]
If you wish I can print and send a pair to you, you just pay the shipment..
ps: just isolated the power cables of the batteries, so they won't be cutted by the metal gliders.
Also put extra foam underneath the rear battery (front didn't work, couldn't close the lid). Between the batteries and in front of the front battery extra foam. Put vaseline all around the the edges where the lid falls in.
[ Voor 18% gewijzigd door n00bs op 15-11-2022 20:53 ]
Weet iemand hoe ik de kap aan de voorzijde kan verwijderen?
Had de twee schroeven boven aan de binnenzijde eruit gehaald. Er zit dan wel wat beweging in de kap, maar an de onderkant bij de koplamp zit hij dan nog stevig vast. Durf er niet heel hard aan te trekken...
Is er misschien ergens een repair manual oid beschikbaar?
Groet, Douwe.
Dit wil ik ook weten! want ik wil achter die kap de rammel volledig weghalen.d1965 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 20:49:
Hallo,
Weet iemand hoe ik de kap aan de voorzijde kan verwijderen?
Had de twee schroeven boven aan de binnenzijde eruit gehaald. Er zit dan wel wat beweging in de kap, maar an de onderkant bij de koplamp zit hij dan nog stevig vast. Durf er niet heel hard aan te trekken...
Is er misschien ergens een repair manual oid beschikbaar?
Groet, Douwe.
En ook wil ik de tassenhaak vervangen, maar schroef zit niet aan buitenzijde.
Technisch handboek zou fijn zijn!
Weet iemand toevallig wat de kleurcode is van de mat grijze e110s? Of weet iemand toevallig waar ik deze kan vinden?
Groetjes
-Het gaat hier om een chinese ninebot e100 en e110 (Die voor Europa als Segway verkocht worden). Dus zoeken op AliExpress met ninebot e100 kom je mogelijk interessante onderdelen tegen.
-een voetje voor op je standaard kun je ook overal vinden. Vaak universeel voor scooters. Maar ook speciaal voor deze scooter
https://a.aliexpress.com/_mLAAKxq
-op nagenoeg iedere scooter is de achtervering te verstellen in drie standen. Ook op deze Segway. De voorvering niet en is naar mijn mening inderdaad wat te strak.
[ Voor 16% gewijzigd door Joram22 op 22-11-2022 07:02 ]
Verstel je daarmee alleen de hoogte of ook de hardheid van de vering?Joram22 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 18:52:
-op nagenoeg iedere scooter is de achtervering te verstellen in drie standen. Ook op deze Segway. De voorvering niet en is naar mijn mening inderdaad wat te strak.
[ Voor 5% gewijzigd door Mr. Freeze op 17-11-2022 07:48 ]
Don't believe in the Segway App energy report, it is far from accurate - I have no idea how they guess that value.Mr. Freeze schreef op donderdag 17 november 2022 @ 07:48:
Als ik Wh deel door afstand kom ik uit op 21,4Wh per kilometer, hebben jullie een beetje hetzelfde verbruik? Ik heb de 45KM versie van de 110SE (met windscherm).
The better way to measure vehicle power consumption is by measuring how much energy you "pay" to charge the battery. Because there are a lot of losses in the charger, battery, inverter, etc.
For my E125S, I made this measure a few times and it usually takes 2.2kWh to drive 50Km (at 45Km/h), which means around 45Wh/Km.
By the way, don't even trust in the App mileage as well. Better to use another app to measure GPS distance.
Cheers.
Alex.
Merkwaardig dat als je de batterijen los hebt gehad, dat de scooter in bepaalde storingen lijkt te schieten die niet worden aangegeven.
Ik laad de accu's van mijn s125 vaker per week apart op bij mijn werk. Heb in de eerste 2 maanden maar 1 keer een issue gehad. 3n dit was snel verholpen door opnieuw de stekker in de accu uit en in te doen.n00bs schreef op donderdag 17 november 2022 @ 12:41:
Het viel mij op dat nadat ik de batterijen los heb gehad, dat deze in de app niet meer gezien werden. Totaal geen connectie met de Segway app, terwijl de scooter wel reed en ontgrendelde via de afstandsbediening. Telefoon natuurlijk herstart, scooter uit en weer aan. Pas na opnieuw aansluiten batterijen werkte dit weer.
Merkwaardig dat als je de batterijen los hebt gehad, dat de scooter in bepaalde storingen lijkt te schieten die niet worden aangegeven.
Ik heb zojuist het bedrag ontvangen op mijn rekening van segway, 3 weken geleden het formulier ingediendn00bs schreef op maandag 14 november 2022 @ 14:35:
Ik reed zojuist op mijn Segway E125s, zag dat opeens een steeksleuteltje logo knipperde op het display en de snelheid op 35KMh bleef staan, ongeacht de modus of hoe hard ik ook echt reed. Thuisgekomen, maakt mijn telefoon geen connectie meer met de scooter en ook de afstandsbediening niet.
Beide accu's paar minuten ontkoppeld. Scooter rijdt enkel nog via de fysieke sleutel. Steeksleutel logo is nu weg. Snelheid wordt juist weergegeven, maar geen connectie met telefoon of afstandsbediening.
Fixed: nogmaals beide accu's ontkoppeld en weer aangekoppeld. Tevens stukje zacht foam tussen beide accu's en voorzijde geplaatst tegen rammelen accu's
Heeft iemand al de cashback ontvangen?
1. Echte sleutels, niet de remote, doen het niet altijd. Ik ben dus bij altijd verplicht hem aan en uit te zetten met de afstandsbediening.
2. Ik heb hem laten opvoeren, maar hij gaat bijna altijd maar 27 km/u, af en toe zie ik 28/29. Het zou fijn zijn als hij 30-32 km/u kon doen.
Zijn er suggesties?
Uit en aan zetten kan met sleutel, afstandbediening , de app en door lang te drukken op de groene knop (pincode invoeren via de plus min knop).chs1221 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 01:15:
Ik heb mijn e110s nu al twee weken en ik vind hem super. Alleen twee dingen vallen een beetje tegen.
1. Echte sleutels, niet de remote, doen het niet altijd. Ik ben dus bij altijd verplicht hem aan en uit te zetten met de afstandsbediening.
Zijn er suggesties?
De sleutel werkt inderdaad vaak niet indien je eerder via een andere methode hebt uitgezet omdat het alarm dan automatisch aan staat (app en afstandsbediening). Via pincode krijg je altijd open.
Dat is het instellen van de voorspanning en heeft invloed op de hardheid. Zoek maar even op via google. Alle scooters en motoren werken zo.Sandermvdb schreef op woensdag 16 november 2022 @ 19:46:
[...]
Verstel je daarmee alleen de hoogte of ook de hardheid van de vering?
Toevallig ook vandaag gehad!Slackspaniels schreef op donderdag 17 november 2022 @ 23:26:
[...]
Ik heb zojuist het bedrag ontvangen op mijn rekening van segway, 3 weken geleden het formulier ingediend
Mijn E125 red enkel max snelheid (50) bij een accu van 60% en hoger. Daarna zakt het in tm 46 bij lage spanning, ook trekt hij trager op wanneer de accu onder de 40% komt.chs1221 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 01:15:
Ik heb mijn e110s nu al twee weken en ik vind hem super. Alleen twee dingen vallen een beetje tegen.
2. Ik heb hem laten opvoeren, maar hij gaat bijna altijd maar 27 km/u, af en toe zie ik 28/29. Het zou fijn zijn als hij 30-32 km/u kon doen.
Zijn er suggesties?
Grotere banden (veel besproken hier) helpt je. Snelheid van de scooter wordt gemeten middels rotatiesnelheid van het wiel. Grotere banden is een langere afstand per rotatie. Dus haal je meer KM/h ten koste van iets afnemende acceleratie.
Welke band maat zou je aanrden. Ik heb over verschillende maten gelezen. Weet je ook hoeveel verschil het zou maken?n00bs schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 15:53:
[...]
Mijn E125 red enkel max snelheid (50) bij een accu van 60% en hoger. Daarna zakt het in tm 46 bij lage spanning, ook trekt hij trager op wanneer de accu onder de 40% komt.
Grotere banden (veel besproken hier) helpt je. Snelheid van de scooter wordt gemeten middels rotatiesnelheid van het wiel. Grotere banden is een langere afstand per rotatie. Dus haal je meer KM/h ten koste van iets afnemende acceleratie.
Ik heb afgelopen zomer de segway E110Se Lauch 25km versie met windscherm. Vanaf dag 1 rammelde het windscherm. Uiteindelijk had ik het windscherm na enkele kilometers nog strakker gezet. Tot op heden helemaal blij met mijn aanschaf.
8 oktober heeft hij ook zijn eerste beurt gehad. Daarbij was het windscherm nogmaals vastgezet. Na deze aandraai rammelde hij nog steeds wel maar alleen op een klinkerweg.
Tot mijn verbazing ging mijn vriend vandaag naar de hockey en tijdens het rijden brak opeens het scherm in 2en.
Hebben andere mensen last van een rammeld windscherm van het merk Segway? Winkel is nu in afwachting van Segway. Wat is eventueel het alternatief?
:strip_exif()/f/image/81JnkCUXIKkK5Vhw023kojIs.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn windscherm is ongeveer 2 maanden geleden op precies dezelfde plek gescheurd en ligt bij de scooter winkel. Helaas nog geen vervangende. Ik hoop dat ze in Januari een verbeterde versie hebben. Gelukkig valt het onder de garantie wegens ontwerp fout.Lur92 schreef op zondag 20 november 2022 @ 16:15:
Hoi,
Ik heb afgelopen zomer de segway E110Se Lauch 25km versie met windscherm. Vanaf dag 1 rammelde het windscherm. Uiteindelijk had ik het windscherm na enkele kilometers nog strakker gezet. Tot op heden helemaal blij met mijn aanschaf.
8 oktober heeft hij ook zijn eerste beurt gehad. Daarbij was het windscherm nogmaals vastgezet. Na deze aandraai rammelde hij nog steeds wel maar alleen op een klinkerweg.
Tot mijn verbazing ging mijn vriend vandaag naar de hockey en tijdens het rijden brak opeens het scherm in 2en.
Hebben andere mensen last van een rammeld windscherm van het merk Segway? Winkel is nu in afwachting van Segway. Wat is eventueel het alternatief? [Afbeelding]
Gaf Segway aan dat het een ontwerpfout was of de scooterwinkel?
Ik blijf het maar apart vinden, gezien wat je er ook voor betaalt.
De scooter winkel vertelde mij toen ik met het stukje scherm aankwam dat Segway de verkoop gestaakt had en alle voorraad schermen niet meer verkocht mochten worden wegens veel schermen die kapot gingen door een ontwerpfout.Lur92 schreef op zondag 20 november 2022 @ 19:47:
@Makaveli09 dank voor je reactie!
Gaf Segway aan dat het een ontwerpfout was of de scooterwinkel?
Ik blijf het maar apart vinden, gezien wat je er ook voor betaalt.
Het is inderdaad wonderlijk dat ze zo een product op de markt hebben gebracht.
Toevallig dit weekend voor mijn dochter een Piaggio Zip gekocht (wat ik ook had voordat ik deze Segway had) met scherm en dan merk ik zeker het kwaliteitsverschil op. Die schermen op de Zip bewegen in totaal niet en zijn echt heel stevig.
Hij heeft me een Isotta windscherm aanbevolen, voor me besteld en voor me geïnstalleerd. Kost iets minder dan het originele windscherm, ik geloof € 119. Is wel iets lager dan het originele windscherm.
Vraagje: heeft er iemand al geprobeerd om zelf een usb aansluiting te maken op een Segway scooter? Ik geloof dat een 125s standaard met een usb aansluiting geleverd wordt, dan moet het met een beetje geluk niet al te moeilijk zijn om zoiets zelf te installeren op bijvoorbeeld een 110SE, toch?
Mijn gsm is erg snel leeg als ik de navigatie of YouTube Music gebruik als ik onderweg ben, vandaar dat ik het wel prettig zou vinden als ik de gsm bij kan laden tijdens het rijden.
Edit: de 110SE heeft gewoon standaard al een USB aansluiting. Mij was duidelijk aangegeven dat dit een van de verschillen was tussen de 110SE en de 125S. Stom van me dat ik hem zelf nooit gezien heb!
[ Voor 9% gewijzigd door Rolfy op 22-11-2022 02:40 . Reden: Doorstrepen vraag over inbouwen USB aansluiting ]
Huh? Op een 110SE zit toch al een USB aansluitingRolfy schreef op maandag 21 november 2022 @ 00:35:
Vraagje: heeft er iemand al geprobeerd om zelf een usb aansluiting te maken op een Segway scooter? Ik geloof dat een 125s standaard met een usb aansluiting geleverd wordt, dan moet het met een beetje geluk niet al te moeilijk zijn om zoiets zelf te installeren op bijvoorbeeld een 110SE, toch?
Edit: Pagina 10 handleiding.
/f/image/hDsByqYQR0DMjBXaoWOGaM5N.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 33% gewijzigd door RobIII op 21-11-2022 01:13 ]
Over mij
Apologies for writing in English, but my dutch is not good. Feel free to answer in dutch tho, as google translate is my friend.
Over the weekend I picked up my new atlantic blue E125S. I really love it so far, but i noticed something that doesn't look that good.
I took off the batteries overnight to charge them and the next time I installed them I noticed that the floor lid does not close flat. It does lock, but it protrudes slightly.
I've tried moving the connectors around, but there is nothing much I can change.
If I push the lid hard it will go flush, but as soon as I let go, it goes back.
I could remove the gray rubber grommets under the lid, but it should just work as is.
The problem is not that bad, but im afraid that it may invite "curious" people to try and pry the lid open.
Heres a picture (the finger is just for scale):
/f/image/MDS5YpxEGT2AkaiO5fL9gjZR.png?f=fotoalbum_large)
I had this aswell first couple of times.SocramZ schreef op maandag 21 november 2022 @ 17:12:
Hello all,
Apologies for writing in English, but my dutch is not good. Feel free to answer in dutch tho, as google translate is my friend.
Over the weekend I picked up my new atlantic blue E125S. I really love it so far, but i noticed something that doesn't look that good.
I took off the batteries overnight to charge them and the next time I installed them I noticed that the floor lid does not close flat. It does lock, but it protrudes slightly.
I've tried moving the connectors around, but there is nothing much I can change.
If I push the lid hard it will go flush, but as soon as I let go, it goes back.
I could remove the gray rubber grommets under the lid, but it should just work as is.
The problem is not that bad, but im afraid that it may invite "curious" people to try and pry the lid open.
Heres a picture (the finger is just for scale):
[Afbeelding]
But you have to re do it. And it will fit.
And if you take out the batteries alot of times i would suggest to take out the plastic strips. They are not glued well to the frame so if a piece comes loose..it will make it harder if not impossible to put both batteries in.
Thanks for the reply.sikkwittet schreef op maandag 21 november 2022 @ 17:53:
[...]
I had this aswell first couple of times.
But you have to re do it. And it will fit.
And if you take out the batteries alot of times i would suggest to take out the plastic strips. They are not glued well to the frame so if a piece comes loose..it will make it harder if not impossible to put both batteries in.
I just saw that one of the plastic guides is glued to the bottom rather than to the side! So the battery was on top of it.
Probably the strip fell and sticked itself to the bottom... what a crappy design.
I have VHB double side tape (the stuff used in gopro mounts). Will try using that. otherwise I'll just remove the strips.
Do the batteries rattle without the strips??
Ik ben meteen naar de garage gelopen en heb met een zaklamp gekeken. Natuurlijk zie ik meteen dat afdekplaatje zitten van de USB aansluiting 😅RobIII schreef op maandag 21 november 2022 @ 01:10:
[...]
Huh? Op een 110SE zit toch al een USB aansluitingOp de van mij en de misses iig. wel.
Edit: Pagina 10 handleiding.
[Afbeelding]
Mij is bij aankoop duidelijk verteld dat dit een van de verschillen zou zijn tussen de 110SE en 125S. Ik had ook gewoon zelf even moeten kijken natuurlijk, dat heb ik niet meer gedaan toen ik de scooter kreeg.
Bedankt voor je info, ik ben er blij mee!
https://a.aliexpress.com/_mPqwVTK
[ Voor 73% gewijzigd door Joram22 op 22-11-2022 09:02 ]
I dont have an issues with the batteries being with out that tapeSocramZ schreef op maandag 21 november 2022 @ 21:03:
[...]
Thanks for the reply.
I just saw that one of the plastic guides is glued to the bottom rather than to the side! So the battery was on top of it.
Probably the strip fell and sticked itself to the bottom... what a crappy design.
I have VHB double side tape (the stuff used in gopro mounts). Will try using that. otherwise I'll just remove the strips.
Do the batteries rattle without the strips??
[ Voor 39% gewijzigd door Joram22 op 22-11-2022 09:01 ]
@Joram22 vaak zie ik van jou reacties voorbij komen die er bij mij op het scherm zo uit zien.
:strip_exif()/f/image/Y3xobOkfviBlYXpR1RMmtxFt.jpg?f=fotoalbum_large)
Een verwijzing naar een voorgaand stuk tekst. Een bijschrift dat het bericht is gewijzigd maar verder niks zichtbaar.
Heb je dan een bericht aangemaakt en vervolgens het bericht weer leeg gemaakt. Of zie ik iets niet wat ik wel zou moeten zien, of niet kan zien ivm een soort memebers only.?
Ik weet het, het is erg off topic, maar ik kom het in dit topic bij jou regelmatig tegen.
I also had this problem the first (and single) time I removed the batteries.SocramZ schreef op maandag 21 november 2022 @ 17:12:
the next time I installed them I noticed that the floor lid does not close flat. It does lock, but it protrudes slightly.
That happens when the batteries are completely in the front part of the compartment. Just push the batteries tot the back, they will move like 1cm to the back and the the lid will close properly.
Cheers.
Alex.
Kreeg zelfs een gek logotje links te zien van een reparatie sleuteltje.
Maja op werk.Heb batterijen er nu uit en aan oplader. Hopelijk verhelpt dit het.
I did put some isolation material under the back battery, between both batteries and the in front of the first batteryalexborro schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 11:30:
[...]
I also had this problem the first (and single) time I removed the batteries.
That happens when the batteries are completely in the front part of the compartment. Just push the batteries tot the back, they will move like 1cm to the back and the the lid will close properly.
Cheers.
Alex.
Heb ik een tijd geleden ook gehad, zie paar posts terug.sikkwittet schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 14:24:
Zojuist kreeg ik mij s125 niet gestart via knop of via sleutel..bluetooth deed het ook niet meer.
Kreeg zelfs een gek logotje links te zien van een reparatie sleuteltje.
Maja op werk.Heb batterijen er nu uit en aan oplader. Hopelijk verhelpt dit het.
Ik heb het gefixed door 2x beide batterijen los te koppelen. Vervolgens deed de app sync en remote het weer.
Ik heb dan per ongeluk op quote gedrukt ipv edit. Vervolgens krijg ik het bericht niet weg. Dus haal ik de tekst maar leeg. Beetje onhandig dus. Maar weet niet hoe ik een bericht geheel kan verwijderen. Alle tekst weghalen incl quote (van mijzelf) gaat niet. Dan krijg ik een foutmelding bij opslaan.Edgenumber schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 11:15:
Ik kan mij nieuwsgierigheid niet meer inhouden.
@Joram22 vaak zie ik van jou reacties voorbij komen die er bij mij op het scherm zo uit zien.
Heb je dan een bericht aangemaakt en vervolgens het bericht weer leeg gemaakt. Of zie ik iets niet wat ik wel zou moeten zien, of niet kan zien ivm een soort memebers only.?
Ik weet het, het is erg off topic, maar ik kom het in dit topic bij jou regelmatig tegen.
Maar ik zal beter opletten!
[ Voor 8% gewijzigd door Joram22 op 22-11-2022 19:18 ]
Zo was het niet bedoeld hè.
Maar dank voor de toelichting
Do you think this design might solve the original hook problem ?n00bs schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 13:34:
https://www.sip-scootersh...age-hook-piaggio_57581900
Something like that works like a charm. I have to check how the current hook is screwed on.
I tried with a few bags, like ones from Action, Jumbo, etc and it seems to work.
The idea is having a more difficult path to remove the bag handle..
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yPOiLE0m0JfTr13AIv2qCh5D.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VaZ3Z3Yy26bRTTFORIML9DH4.jpg?f=user_large)
Mijn e125s wil de laatste tijd niet meer snel opladen. Veel verder dan 10% per uur komt 'ie niet. Heb het ook doorgemeten, het oplaad vermogen zit rond de 300W (accu capaciteit totaal is iets van 2800Wh, dus die 10% per uur klopt wel), terwijl de oplader dik 1000W aankan. Als ik een van de accu's direct aansluit krijg ik wel direct 800W eruit, dat lijkt er meer op. Het is dus echt de scooter zelf die de oplader aan het limiteren is. Iemand ervaring met dit probleem?
Ik heb de dealer al benaderd erover, die komt tot nu toe niet verder dan 'zal wel opgelost zijn als je de firmware update'. Maar die is al op de laatste versie, dus daar ligt het niet aan. Heb verder al geprobeerd alles los te koppelen (beide accu's), ook zonder effect. Iemand tips?
Is de temperatuur van beide accu's niet extreem laag? eventueel proberen op te laden met de scooter ergens binnen? Beide accu's zijn tegelijkertijd al ontkoppeld geweest?sanderdelfos schreef op woensdag 23 november 2022 @ 16:15:
Hey allen,
Mijn e125s wil de laatste tijd niet meer snel opladen. Veel verder dan 10% per uur komt 'ie niet. Heb het ook doorgemeten, het oplaad vermogen zit rond de 300W (accu capaciteit totaal is iets van 2800Wh, dus die 10% per uur klopt wel), terwijl de oplader dik 1000W aankan. Als ik een van de accu's direct aansluit krijg ik wel direct 800W eruit, dat lijkt er meer op. Het is dus echt de scooter zelf die de oplader aan het limiteren is. Iemand ervaring met dit probleem?
Ik heb de dealer al benaderd erover, die komt tot nu toe niet verder dan 'zal wel opgelost zijn als je de firmware update'. Maar die is al op de laatste versie, dus daar ligt het niet aan. Heb verder al geprobeerd alles los te koppelen (beide accu's), ook zonder effect. Iemand tips?
Als je er verder niet uitkomt: jij doet zaken met de dealer, die zal met een oplossing moeten komen. Ik neem aan dat de dealer niet enkel een verkoper is maar ook support van Segway regelt.
looks efficient! I only would change the color, so it matches the plastics of the scooteralexborro schreef op woensdag 23 november 2022 @ 13:31:
[...]
Do you think this design might solve the original hook problem ?
I tried with a few bags, like ones from Action, Jumbo, etc and it seems to work.
The idea is having a more difficult path to remove the bag handle..
[Afbeelding]
[Afbeelding]
I also realized this behavior. And it happens even with the scooter/batteries at a "high" temperature like 20degC. Others have also reported the same "issue".sanderdelfos schreef op woensdag 23 november 2022 @ 16:15:
Hey allen,
Mijn e125s wil de laatste tijd niet meer snel opladen. Veel verder dan 10% per uur komt 'ie niet. Heb het ook doorgemeten, het oplaad vermogen zit rond de 300W (accu capaciteit totaal is iets van 2800Wh, dus die 10% per uur klopt wel), terwijl de oplader dik 1000W aankan.
I think Segway does this on purpose. After some time of use - so the owner does not promptly realize the slow charging behavior - the scooter drops the charge power to make the battery last longer.
I think talking to the dealer is useless for such purpose, I would rather contact segway support through the App.
Cheers.
Alex.
Yeah, this part is just for testing. Having a high contrast color, it is easier to see the gaps when you mount the hook in the scooter.n00bs schreef op woensdag 23 november 2022 @ 19:20:
[...]
looks efficient! I only would change the color, so it matches the plastics of the scooter
I will just make some minor adjustment in the fitting and then I can send you one part for trial.
Nee het lijkt temperatuuronafhankelijk te zijn. Scooter staat in de schuur. Het vreemde is dus als je direct de accu's oplaadt, het ook gewoon wél snel gaat. Dus het kan wel. Ik ga inderdaad de dealer verder lastigvallen totdat ze een fatsoenlijk antwoord hebben.n00bs schreef op woensdag 23 november 2022 @ 19:19:
[...]
Is de temperatuur van beide accu's niet extreem laag? eventueel proberen op te laden met de scooter ergens binnen? Beide accu's zijn tegelijkertijd al ontkoppeld geweest?
Als je er verder niet uitkomt: jij doet zaken met de dealer, die zal met een oplossing moeten komen. Ik neem aan dat de dealer niet enkel een verkoper is maar ook support van Segway regelt.
Inderdaad, ik had er ook al last van toen het nog warmer was.. de dealer heeft wel kortere lijntjes met segway, dus ik ga eerst die route bewandelen. Ik vind het niet acceptabel dat dit zo wordt gedowngrade, de korte oplaadtijd was één van de redenen waarom ik voor de e125s heb gekozen. Uiteindelijk is het aan de dealer om mijn problemen op te lossen, daar heb ik de scooter gekocht niet direct bij segway. Ik ga met mijn auto ook terug naar de dealer voor problemen, niet naar toyota hoofdkantoor.alexborro schreef op donderdag 24 november 2022 @ 09:09:
[...]
I also realized this behavior. And it happens even with the scooter/batteries at a "high" temperature like 20degC. Others have also reported the same "issue".
I think Segway does this on purpose. After some time of use - so the owner does not promptly realize the slow charging behavior - the scooter drops the charge power to make the battery last longer.
I think talking to the dealer is useless for such purpose, I would rather contact segway support through the App.
Cheers.
Alex.
In Nederland gelden voor (elektrische) snorfietsen en brommers een wettelijke maximum constructiesnelheid. Concreet betekent dit dat een snorfiets of brommer ook niet harder mag kunnen rijden dan de constructiesnelheid horende bij het type.
Technische eisen aan snorfietsen
De overheid stelt onder meer de volgende eisen aan snorfietsen:
- de maximum constructiesnelheid is 25 kilometer per uur;
- het maximale motorvermogen is 4 kW;
- de snorfiets heeft een blauw kenteken;
- het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
- de maximum constructiesnelheid is 45 kilometer per uur;
- het maximale motorvermogen is 4 kW;
- de bromfiets heeft een geel bromfietskenteken;
- het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet Aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
- De eisen voor brommers staan in de Regeling voertuigen.
Omdat deze aanpassingen bovendien leiden tot een illegaal voertuig, en daarmee een illegale activiteit betreft, is het delen van tips over hoe het uitgevoerd moet worden, dus ook niet toegestaan.
Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.