Toon posts:

Grote Segway elektrische scooter topic

Pagina: 1 ... 17 ... 22 Laatste
Acties:

• Cerca
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 10:39
Gisteren bij 1300km de eerste onderhoudsbeurt gehad bij Scooter Centrum Reeuwijk. De kosten van €35 vielen mij mee. In de eerste 3 maanden heb ik de accu's er nog maar 2x uitgehaald i.v.m. plekken waar op die manier opladen het handigst was. Opladen van beide accu's tegelijk via de scooter gaat veel sneller en lukt ook prima. Ik parkeer de E125S altijd in de woonkamer en gelukkig gaat dat makkelijk via de lift van het appartementencomplex. Dit verrijdbare meubelstuk is een ware eye-catcher. Door er zoveel naar te kijken krijg je echt zin om weer een stukje te rijden bij de eerste zonnestralen.

De onderhoudsbeurt duurde 2 uur (inclusief volledig opladen). Als tips kreeg ik mee om de accu's 1x per week los te maken en deze los op te laden. Dat zou voor de levensduur beter zijn. Ik geloof dat het kallibreren heet. Misschien is dat waarom het na het 100% opladen toch nog een tijd kan duren voordat de oplader echt uitgaat? Sowieso is het bij temperaturen onder de 5 graden verstandig om de accu's mee naar binnen te nemen. Als bandenspanning werd 2 bar voor, en 2,5 bar achter geadviseerd (dus iets meer dan wat op de sticker onder de buddy staat). De volgende onderhoudsbeurt is nodig tussen 3000-4000km kreeg ik te horen.

• Rolfy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:46
Zo, gisteren is mijn 110SE snorfiets goedgekeurd als bromfiets. Hij reed 42 km/h op de geijkte rollenbank, met 45 km/h op het display. Enige probleem was dat de scooter onbelast moest rijden, en dat lukt niet met de Segway. Zonder druk op het zadel lukt het niet om hem te laten rijden. Hierdoor was hij bijna afgekeurd, maar de keurmeester heeft met minimale druk op het zadel (half erboven hangend) toch kunnen testen.

Het was de eerste keer dat een Segway werd gekeurd bij het RDW keuringsstation in Elsloo, ze hadden verwacht dat ik met een Segway step zou komen. Een scooter van Segway hadden ze nog nooit gezien. Ik mocht hem ter plekke eventjes bijladen, en dat is maar goed ook. Ik heb het net gehaald om heen en terug te kunnen rijden, 58 km retour. De aangegeven 47 km/h heb ik zeker niet gereden, maar wel wat harder dan 25 km/h om op tijd te kunnen zijn voor de afspraak. Al met al viel het me niet tegen.

Over een paar dagen krijg ik het nieuwe kentekenbewijs per post toegestuurd.

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:14
Cerca schreef op donderdag 24 november 2022 @ 17:06:
Gisteren bij 1300km de eerste onderhoudsbeurt gehad bij Scooter Centrum Reeuwijk. De kosten van €35 vielen mij mee. In de eerste 3 maanden heb ik de accu's er nog maar 2x uitgehaald i.v.m. plekken waar op die manier opladen het handigst was. Opladen van beide accu's tegelijk via de scooter gaat veel sneller en lukt ook prima. Ik parkeer de E125S altijd in de woonkamer en gelukkig gaat dat makkelijk via de lift van het appartementencomplex. Dit verrijdbare meubelstuk is een ware eye-catcher. Door er zoveel naar te kijken krijg je echt zin om weer een stukje te rijden bij de eerste zonnestralen.

De onderhoudsbeurt duurde 2 uur (inclusief volledig opladen). Als tips kreeg ik mee om de accu's 1x per week los te maken en deze los op te laden. Dat zou voor de levensduur beter zijn. Ik geloof dat het kallibreren heet. Misschien is dat waarom het na het 100% opladen toch nog een tijd kan duren voordat de oplader echt uitgaat? Sowieso is het bij temperaturen onder de 5 graden verstandig om de accu's mee naar binnen te nemen. Als bandenspanning werd 2 bar voor, en 2,5 bar achter geadviseerd (dus iets meer dan wat op de sticker onder de buddy staat). De volgende onderhoudsbeurt is nodig tussen 3000-4000km kreeg ik te horen.
100% opladen om de accu de kalibreren of om de cellen te balanceren? 1x p/w lijkt mij overigens wat overdreven, en dit moet ook gewoon kunnen terwijl de accu's in de scooter zitten.

vwb bandenspanning: dit hangt natuurlijk ook van je banden af (en deels persoonlijke voorkeur). Ik heb de michelin: voor 2.3 bar, achter 2.5 bar.

• greg-a
Rolfy schreef op donderdag 24 november 2022 @ 17:11:
Zo, gisteren is mijn 110SE snorfiets goedgekeurd als bromfiets. Hij reed 42 km/h op de geijkte rollenbank, met 45 km/h op het display. Enige probleem was dat de scooter onbelast moest rijden, en dat lukt niet met de Segway. Zonder druk op het zadel lukt het niet om hem te laten rijden. Hierdoor was hij bijna afgekeurd, maar de keurmeester heeft met minimale druk op het zadel (half erboven hangend) toch kunnen testen.

Het was de eerste keer dat een Segway werd gekeurd bij het RDW keuringsstation in Elsloo, ze hadden verwacht dat ik met een Segway step zou komen. Een scooter van Segway hadden ze nog nooit gezien. Ik mocht hem ter plekke eventjes bijladen, en dat is maar goed ook. Ik heb het net gehaald om heen en terug te kunnen rijden, 58 km retour. De aangegeven 47 km/h heb ik zeker niet gereden, maar wel wat harder dan 25 km/h om op tijd te kunnen zijn voor de afspraak. Al met al viel het me niet tegen.

[Afbeelding]

Over een paar dagen krijg ik het nieuwe kentekenbewijs per post toegestuurd.
Onbelast rijden kan prima hoor, je moet dan seat-detection uitschakelen in de app. Maar mooi te horen dat de herkeuring is gelukt - geniet van je nieuwe snelheid!

• Cerca
Klinkt goed, Rolfy. Zal wel fijn zijn om wat harder te kunnen rijden. Volgens mij kun je de zadeldetectie / seat detection in de app via settings aan- en uitzetten.
Met een gele plaat kun je gerust nu en dan gewoon 20 of 30 km/u blijven tuffen op een fietspad. Soms even 45-50 op de weg is ook best fijn. Voor handhaving lijkt weinig tijd te worden uitgetrokken is mijn ervaring. Ik blijf het vreemd vinden dat grote natuurgebieden, zoals het Hollandse duingebied bij mij in de regio, verboden zijn voor elektrische scooters (zelfs als je het tempo aanhoudt van een e-bike). De fietsers horen je niet aankomen wordt dan als reden genoemd. Tja. Met een JBL Clip 4 aan mijn tassenhaak met een deuntje op horen ze me echt wel aankomen hoor. Ik snap dat herrie makende benzine/stinkscooters daar geweerd worden, maar elektrisch rijden is toch echt heel anders voor de natuur en de andere natuurliefhebbers. Ik blijf in elk geval kiezen voor de mooiste routes :*)

• Cerca
greg-a schreef op donderdag 24 november 2022 @ 17:23:
[...]

100% opladen om de accu de kalibreren of om de cellen te balanceren? 1x p/w lijkt mij overigens wat overdreven, en dit moet ook gewoon kunnen terwijl de accu's in de scooter zitten.
het was inderdaad bedoeld om veel vaker de cellen te balanceren

• Cerca
greg-a schreef op donderdag 24 november 2022 @ 17:23:
[...]

vwb bandenspanning: dit hangt natuurlijk ook van je banden af (en deels persoonlijke voorkeur). Ik heb de michelin: voor 2.3 bar, achter 2.5 bar.
Mijn E125S heeft nog de standaard Maxxis banden. Zodra die t.z.t. aan vervanging toe zijn ga ik kiezen voor de Michelin CityGrip 2. Momenteel haal ik met volle accu's een snelheid van 50 of 51 km/u. Na een bandenwissel van Maxxis naar Michelin is bij de E125S de achterband volgens mij even groot? Ik neem aan dat er dan geen kleine snelheidswinst te behalen valt.

• WillemBever
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 19-03 14:00
Dag allemaal,

Ik heb de knoop doorgehakt en een nieuwe Segway e125s gekocht die ik morgen kan ophalen. Hij is als het goed is ook al op 50 km gezet.

Ik heb hem allrisk verzekerd bij Enra maar moet nog een slot kopen. Wordt een schijfremslot art 4 geaccepteerd over het algemeen of moet hij echt aan de ketting?

Tevens zou ik graag een windscherm willen hebben maar ik heb van de dealer begrepen dat die niet meer worden uitgeleverd omdat ze te vaak kapot gaan. Weet iemand een goed alternatief voor het originele windscherm?

• Cerca
WillemBever schreef op donderdag 24 november 2022 @ 20:28:
Dag allemaal,

Ik heb de knoop doorgehakt en een nieuwe Segway e125s gekocht die ik morgen kan ophalen. Hij is als het goed is ook al op 50 km gezet.

Ik heb hem allrisk verzekerd bij Enra maar moet nog een slot kopen. Wordt een schijfremslot art 4 geaccepteerd over het algemeen of moet hij echt aan de ketting?

Tevens zou ik graag een windscherm willen hebben maar ik heb van de dealer begrepen dat die niet meer worden uitgeleverd omdat ze te vaak kapot gaan. Weet iemand een goed alternatief voor het originele windscherm?
Gefeliciteerd, daar ga je geen spijt van krijgen!
Art 3 (voor scooters) wordt al geaccepteerd, maar iets beter met art 4 (motorfietsen) mag natuurlijk ook. Een ketting is erg zwaar en dus niet handig om mee te nemen. Ketting kan wel slim zijn voor een vaste plek dicht bij huis. Ik kan je dit slot aanraden: https://www.artsloten.nl/...rt-4-230mm-cable-art.html
Die past mooi door het voorwiel en is vaak groot genoeg om ook nog ergens aan een paal vast te zetten als je wat langer weg bent. De meegeleverde staalkabel kan goed gebruikt worden om eventueel de oplader vast te maken aan dit beugelslot, zodat die oplader niet heel makkelijk meegenomen kan worden als je ergens buiten oplaadt aan een oplaadpunt/laadpaal. Bij dit beugelslot zit een montagesetje waarmee je het beugelslot makkelijk kunt meenemen als je achterop een klaprek hebt op de E125S. Dat scheelt weer bagageruimte en dan heb je hem altijd bij je. Kies je liever een schijfremslot, dan kun je beter eerst controleren of die wel past. Die zijn licht en dus makkelijk mee te nemen. Omdat standaard bij parkeren al het achterwiel blokkeert en er een stuurslot is, heb je bij kort parkeren vaak geen slot nodig. Een slot is met name belangrijk voor langer parkeren om het voorwiel ergens aan vast te kunnen maken (en voor de verzekering natuurlijk). Ik heb zelf gekozen voor de goedkoopste WA verzekering: https://merk.anwb.nl/m/63...en-Scooterverzekering.pdf

• Luuk04
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 14:23

Wat moet ik hiermee? Klopt het dat dit in het slot gaat zodat je alleen met app of dat kastje start?

Vandaag m'n e110se ontvangen. Wat een prachtige scooter en ervaring, je vliegt over de weg voor je gevoel.

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:45
Luuk04 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 21:35:
Wat moet ik hiermee? Klopt het dat dit in het slot gaat zodat je alleen met app of dat kastje start?

Vandaag m'n e110se ontvangen. Wat een prachtige scooter en ervaring, je vliegt over de weg voor je gevoel.
Die sleutel heb je enkel nodig als je de batterij uit de scooter wil halen en de batterij volledig leeg is of als je het batterij compartiment hebt afgesloten terwijl de batterij niet in de scooter zit. Je kunt in die gevallen namelijk het compartiment onder het zitkussen niet openen met behulp van de app of de NFC cards.

Ik heb sinds enkele dagen mijn Segway B110 op geel kenteken en ik ben er toch wel tevreden mee. Hij ziet er goed uit vind ik, trekt redelijk vlot op, hij rijdt comfortabel, de actieradius is netjes en de prijs was gunstig met de cashback van Segway.

De topsnelheid valt een beetje tegen maar dat wist ik voor ik hem kocht. Ik ervaar slechts 3 kleine minpuntjes, de gashendel is inderdaad zoals ook in de ANWB review staat erg gevoelig, dit is wel even wennen en soms geef je ongewenst teveel gas. Daarnaast had ik er rekening mee gehouden dat je weinig plek voor bagage hebt onder het zitkussen maar het valt me tegen dat zelfs een slot niet past, dat is wel een beetje onhandig. Daarbij vind ik dat de koplamp een beetje teveel naar beneden schijnt waardoor je niet goed voor je uit kunt kijken. Weet iemand of de koplamp verstelbaar is? Dit is me niet helemaal duidelijk.

Daarnaast vroeg ik me of iemand weet waar je een reserve stekker kunt bestellen die geschikt is voor de Segway batterij? Ik zou graag tijdens vakanties de Segway batterij willen aansluiten op mijn power station om zo extra opslagcapaciteit te hebben maar daarvoor moet ik een kabel hebben van de Segway batterij naar een XT60 aansluiting. Een XT60 stekker kan ik wel online vinden maar de Segway stekker is lastiger verkrijgbaar geloof ik.

• JanR1965
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 29-03 22:37
Luuk04 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 21:35:
[Afbeelding]

In de accu zit een uitsparing waar die precies in past.
Zo heb je altijd een reservesleutel bij je accu.
Wel slim bedacht

• AlexLpD
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 03-03 11:48
JanR1965 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 09:06:
[...]

In de accu zit een uitsparing waar die precies in past.
Zo heb je altijd een reservesleutel bij je accu.
Wel slim bedacht
Volgens mij is dit geen volwaardige reserve sleutel, je kan hier alleen maar je zadel mee open maken.
Anders hoef je alleen maar te tree plank open te wippen en kan je zo met je scooter weg rijden. ( diefstal )

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:38
Hoi,

Ik heb een e125s besteld maar krijg, als gevolg van de vertragingen in de levering, het idee dat levering misschien niet meer dit jaar gaat plaatsvinden.
en dat zou zonde zijn want dan loop ik de 300 cashback mis.

Weet iemand hier misschien een dealer die en artic blue E125s nog snel kan leveren, bij voorkeur uit voorraad om misverstanden over bestellen en niet afnemen te kunnen voorkomen?

Mag als reactie ook per DM

• JanR1965
killerbee1958 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 21:35:
Hoi,

Ik heb een e125s besteld maar krijg, als gevolg van de vertragingen in de levering, het idee dat levering misschien niet meer dit jaar gaat plaatsvinden.

Weet iemand hier misschien een dealer die en artic blue E125s nog snel kan leveren, bij voorkeur uit voorraad om misverstanden over bestellen en niet afnemen te kunnen voorkomen?

Je zou TWC van Dijk in Zeist kunnen proberen.

• Patoer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-03 13:20
n00bs schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 20:51:
[...]

Dit wil ik ook weten! want ik wil achter die kap de rammel volledig weghalen.
En ook wil ik de tassenhaak vervangen, maar schroef zit niet aan buitenzijde.

Technisch handboek zou fijn zijn!
Ik heb dit al beschreven in mijn vorige. Plamuurmes bekleed met en lapje stof voorzichtig tussen de naad,
boven aan te beginnen.

• Hans 68
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 15-03 00:52
Mr. Freeze schreef op donderdag 17 november 2022 @ 07:48:
Als ik Wh deel door afstand kom ik uit op 21,4Wh per kilometer, hebben jullie een beetje hetzelfde verbruik? Ik heb de 45KM versie van de 110SE (met windscherm).
Ik kom als ik op de app af ga met mijn E125S uit op gemiddeld 26,25 wh/km. Dit is door de polder heen met veel (tegen) wind de afgelopen 2 weken (lagere temperatuur).

• Hans 68
killerbee1958 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 21:35:
Hoi,

probeer DEBO scooters Aalsmeer/Amstelveen.
Mijn E125S (blue) heb ik net na de middag bestelt (10 nov) en 15:30 uur kon ik hem ophalen.

• Joram22
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 04:32
Silvos schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 01:42:
[...]

vroeg ik me of iemand weet waar je een reserve stekker kunt bestellen die geschikt is voor de Segway batterij? Ik zou graag tijdens vakanties de Segway batterij willen aansluiten op mijn power station om zo extra opslagcapaciteit te hebben maar daarvoor moet ik een kabel hebben van de Segway batterij naar een XT60 aansluiting. Een XT60 stekker kan ik wel online vinden maar de Segway stekker is lastiger verkrijgbaar geloof ik.
Ik ben de "Segway" stekker wel een paar keer tegengekomen. Bedenk altijd dat het om een chinese scooter gaat. Daarmee is alliexpress de beste website om te zoeken.
Meestal zoek ik met Ninebot e100 of e110 in de zoekterm. Het is immers een ninebot. (Probleem is dat ninebot ook erg veel steps verkoopt die buiten Nederland ook scooter worden genoemd).

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:47
sanderdelfos schreef op woensdag 23 november 2022 @ 16:15:
Hey allen,
Mijn e125s wil de laatste tijd niet meer snel opladen. Veel verder dan 10% per uur komt 'ie niet. Heb het ook doorgemeten, het oplaad vermogen zit rond de 300W (accu capaciteit totaal is iets van 2800Wh, dus die 10% per uur klopt wel), terwijl de oplader dik 1000W aankan. Als ik een van de accu's direct aansluit krijg ik wel direct 800W eruit, dat lijkt er meer op. Het is dus echt de scooter zelf die de oplader aan het limiteren is. Iemand ervaring met dit probleem?

Ik heb de dealer al benaderd erover, die komt tot nu toe niet verder dan 'zal wel opgelost zijn als je de firmware update'. Maar die is al op de laatste versie, dus daar ligt het niet aan. Heb verder al geprobeerd alles los te koppelen (beide accu's), ook zonder effect. Iemand tips?
Heb ik ook gehad. Dealer had eerst een verhaal dat het aan balans van de cellen ligt enzo en dat het vanzelf goed moet komen. Dit was niet het geval en moest toch langs voor een geplande onderhoudsbeurt. Ik had mogelijk het geluk dat er iemand van Segway was die dag die er nog even naar zou kijken. Ze hebben de lader geflasht zeiden ze, nu doe ik alweer enkele maanden probleemloos 20% per uur.

• swarm01
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-02 23:25
Hallo, wij hebben inmiddels al 3x de foutmelding 35 gekregen en natuurlijk na afkoppelen van de accu de scooter weer aan de praat gekregen. Wij hebben de E110SE 45 km versie met 2808 km. Ik heb natuurijk in het forum gezocht en wel wat opmerkingen gevonden, maar lijkt mij toch niet dat wij de enige zijn met dit probleem. De dealer kwam met het verhaal dat dit soms kan gebeuren door een niet goed afgesloten update vanaf de fabrikant, maar daar geloof ik natuurlijk helemaal niets van!

Als iemand een plausibele verklaring heeft, hoor ik het graag.

• sanderdelfos
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20-03 14:41
frennek schreef op zondag 27 november 2022 @ 12:24:
[...]

Heb ik ook gehad. Dealer had eerst een verhaal dat het aan balans van de cellen ligt enzo en dat het vanzelf goed moet komen. Dit was niet het geval en moest toch langs voor een geplande onderhoudsbeurt. Ik had mogelijk het geluk dat er iemand van Segway was die dag die er nog even naar zou kijken. Ze hebben de lader geflasht zeiden ze, nu doe ik alweer enkele maanden probleemloos 20% per uur.
Aha, thanks voor je reactie! Balanceren van de cellen lijkt mij inderdaad bullshit, want bij direct opladen van de accu's gaat het gewoon wel snel. Twee tegelijk zou dan geen excuus moeten zijn dat het niet meer kan.

Dus ze hebben bij jou echt iets aan de oplader zelf aangepast? Of aan het battery management system in de scooter? Ik heb geen idee of de oplader zelf ook iets van firmware heeft. Als dat wel het geval is kan ook nog wel proberen om onder garantie een nieuwe lader te verkrijgen (mochten ze de bestaande niet kunnen fixen).

• Wackoz
  • Laatst online: 18:11
Cerca schreef op donderdag 24 november 2022 @ 17:26:
Klinkt goed, Rolfy. Zal wel fijn zijn om wat harder te kunnen rijden. Volgens mij kun je de zadeldetectie / seat detection in de app via settings aan- en uitzetten.
Met een gele plaat kun je gerust nu en dan gewoon 20 of 30 km/u blijven tuffen op een fietspad. Soms even 45-50 op de weg is ook best fijn. Voor handhaving lijkt weinig tijd te worden uitgetrokken is mijn ervaring. Ik blijf het vreemd vinden dat grote natuurgebieden, zoals het Hollandse duingebied bij mij in de regio, verboden zijn voor elektrische scooters (zelfs als je het tempo aanhoudt van een e-bike). De fietsers horen je niet aankomen wordt dan als reden genoemd. Tja. Met een JBL Clip 4 aan mijn tassenhaak met een deuntje op horen ze me echt wel aankomen hoor. Ik snap dat herrie makende benzine/stinkscooters daar geweerd worden, maar elektrisch rijden is toch echt heel anders voor de natuur en de andere natuurliefhebbers. Ik blijf in elk geval kiezen voor de mooiste routes :*)
Eens. Met gele plaat op fietspad mag officieel natuurlijk niet maar ik zou echt in alle protest schieten als men dit denkt te verbieden voor een elektrische snorfiets. Ik ben zelf met enige regelmaat op de veluwe geweest, midden in de natuur en sommige fietsroutes (op fietspaden, waar je op een snor dus rijden mag) zijn erg mooi!

Wel hoop ik dat mensen die e-snor rijden en/of dat blijven doen vanaf 2023 dat "menselijk" doen. Ik rijd zelf rond met de verwachting dat niemand me hoort aankomen en als je daar bij het inhalen tijd & ruimte voor houdt dan is iedereen happy.

Desondanks hoor ik nog wel eens oudere fietsers zuchten en geneigd zijn om een opmerking te maken als je daar rustig voorbij gaat. Dan denk ik bij mezelf: zou je liever fijnstof aan het happen zijn nu? Het is ook nooit goed... :+

Het is ook hoogtijd dat de fietser(bond) zich een spiegel voorhoudt en realiseert dat de stijging in verkeersdoden vooral te danken is aan de onbekwame fietsers. Er is niets mis met je hoofd beschermen d.m.v. een helm maar het zou goed zijn als we het probleem bij de oorzaak aanpakken en durven benoemen.

Dit los van de petjes die 60km/h met een blauwe plaat rijden welke het in feite "vergallen" voor de brave rijders

één is geen, twee is één

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18:55
Ik rij snor. Met de kleine achterop wil ik niet op de rijbaan. Maar het is armoe troef hier wat betreft gedrag op het fietspad.

Tegen de richting in fietsen en stug door blijven fietsen. Links tegen de middenstreep aan blijven fietsen. Voorrang regels niet kennen. Dus voorrang nemen waar men het niet heeft en ineens inhouden waar men wel voorrang heeft. Geen richting aangeven. Niet achterom kijken bij afslaan of richting verandereing.

En als ik kort toeter om aan te geven dat ik er aan kom en er langs ga,... uitgescholden worden, terwijl men al slingerend moeite heeft om binnen de rijbaan te blijven.

Met het aantal ongelukken en fietsdoden mag men best kritisch eens naar de fietser zelf kijken.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-03 21:59

n00bs

Het is weer Zomer!

Patoer schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 16:00:
[...]

Ik heb dit al beschreven in mijn vorige. Plamuurmes bekleed met en lapje stof voorzichtig tussen de naad,
boven aan te beginnen.
Thanks, ik vond jouw bericht niet zo snel terug wel een foto: EBreu in "Grote Segway elektrische scooter topic"

Weet jij welke schroeven allemaal los moeten voor die kap? er zitten er 4 achter een rubber. Ik weet niet of dat genoeg is om de voorkant eraf te halen?

• frennek
sanderdelfos schreef op maandag 28 november 2022 @ 14:07:
[...]

Aha, thanks voor je reactie! Balanceren van de cellen lijkt mij inderdaad bullshit, want bij direct opladen van de accu's gaat het gewoon wel snel. Twee tegelijk zou dan geen excuus moeten zijn dat het niet meer kan.

Dus ze hebben bij jou echt iets aan de oplader zelf aangepast? Of aan het battery management system in de scooter? Ik heb geen idee of de oplader zelf ook iets van firmware heeft. Als dat wel het geval is kan ook nog wel proberen om onder garantie een nieuwe lader te verkrijgen (mochten ze de bestaande niet kunnen fixen).
Bij tegelijk opladen moeten beide accu's wel even snel volgeladen worden, dus misschien dat de tolerantie te krap staat en daardoor wat problemen ontstaan? Al is dat slechts speculeren.

Ik kreeg de opdracht om mijn lader ook mee te nemen, zodat de aanwezige persoon van Segway alles even kon doormeten en eventueel kon upgraden. Het verhaal was dat ze de lader hadden voorzien van nieuwe firmware, maar mogelijk bedoelen ze het laadsysteem ingebouwd in de scooter zelf? Ik weet het dus niet precies, maar het heeft wel gewerkt.

Bij aankoop van de scooter deed deze zo'n 20% per uur laden, wat dus vrij plotseling inzakte tot slechts 10% per uur. Na de 'update' van iets, doe ik nu alweer tijden netjes 20% per uur bijladen.

• frennek
Bij wat recente nachtvorst zag ik dat mijn accu's 's ochtends onder de 0 graden waren gekomen. Toevallig was het ook op dit moment dat de regenerative braking niet meer werkte. Later op de dag toen het wat was opgewarmd werkte het weer wel. Zit er een vorstbeveiliging in zodat het achterwiel niet kan blokkeren bij motorisch afremmen? Ik kan mij zo voorstellen dat bij een bevroren weg dit een probleem kan zijn.

• Joram22
frennek schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 12:03:
Bij wat recente nachtvorst zag ik dat mijn accu's 's ochtends onder de 0 graden waren gekomen. Toevallig was het ook op dit moment dat de regenerative braking niet meer werkte. Later op de dag toen het wat was opgewarmd werkte het weer wel. Zit er een vorstbeveiliging in zodat het achterwiel niet kan blokkeren bij motorisch afremmen? Ik kan mij zo voorstellen dat bij een bevroren weg dit een probleem kan zijn.
De batterij opladen met een temperatuur onder de 0 graden is slecht voor de batterij. Staat ook gewoon in de handleiding. Dus ook opladen via regeneratie is slecht voor de batterij.

[Voor 4% gewijzigd door Joram22 op 30-11-2022 08:18]

• twokker
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-02 20:38
Ik ben benieuwd naar jullie ervaring: ik heb een 125, en reed laatst op een 110. Het viel me op dat de 110 echt geluidloos is, terwijl mijn 125 wel degelijk een motorgeluid maakt (niet hard maar wel duidelijk een motor die aan het werk is). Mensen op langs een (stil) fietspad stappen ook opzij zonder te kijken, blijkbaar ben ik wel voldoende te horen. Is dit een bekend verschijnsel bij alle 125 modellen? De dealer zei dat het normaal is, gezien de sterkere motor.

• twokker
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-02 20:38
Hans 68 schreef op zondag 27 november 2022 @ 08:06:
[...]

Ik kom als ik op de app af ga met mijn E125S uit op gemiddeld 26,25 wh/km. Dit is door de polder heen met veel (tegen) wind de afgelopen 2 weken (lagere temperatuur).
Hm, ik verbruik 32 tot 36wh/km (e125s / vol gas / 110kg mijn gewicht + bagage / tot 50kmh / windscherm / fris weer).
Wat ook opvalt is dat ik de echte range schat op 54km. En 54x36=1944wh. Dat is een stuk minder dan de beloofde 2880wh. (Slechts 67,5%)

• JanR1965
twokker schreef op woensdag 30 november 2022 @ 21:30:
Ik ben benieuwd naar jullie ervaring: ik heb een 125, en reed laatst op een 110. Het viel me op dat de 110 echt geluidloos is, terwijl mijn 125 wel degelijk een motorgeluid maakt (niet hard maar wel duidelijk een motor die aan het werk is). Mensen op langs een (stil) fietspad stappen ook opzij zonder te kijken, blijkbaar ben ik wel voldoende te horen. Is dit een bekend verschijnsel bij alle 125 modellen? De dealer zei dat het normaal is, gezien de sterkere motor.
Wat ik me dan afvraag: hoe was het verschil tussen de 110 (1500 watt) en de 125 (3000 watt) in rij ervaring?

• shaselager
  • Laatst online: 22-02 21:13
Nu het kouder wordt trekt de e125s minder snel op, heeft iemand hier ook ervaring mee? Lijkt wel stand 1 staat terwijl op stand 3 staat accu is dan 8 graden, ik probeer wel zolang mogenlijk in de winter door te rijden, Ik laad thuis binnen dan rijdt de scooter wel normaal als koud is maar, het gaat erom als ik in de avond terug ga van mijn werk naar huis als het dan koud is..

• JanR1965
shaselager schreef op donderdag 1 december 2022 @ 01:48:
Nu het kouder wordt trekt de e125s minder snel op, heeft iemand hier ook ervaring mee? Lijkt wel stand 1 staat terwijl op stand 3 staat accu is dan 8 graden, ik probeer wel zolang mogenlijk in de winter door te rijden, Ik laad thuis binnen dan rijdt de scooter wel normaal als koud is maar, het gaat erom als ik in de avond terug ga van mijn werk naar huis als het dan koud is..
Ik merk het ook wel een klein beetje met mijn E125S, maar dan alleen in de ochtend. Scooter komt dan uit een geisoleerde, maar onverwarmde schuur, en ja, hoe kouder de nacht was hoe minder de performance. Hoewel de performance nog steeds ruim voldoende is. S'middags terug naar huis presteert de scooter als vanouds, want hij staat de hele dag in de verwarmde parkeergarage van mijn werk.
Laatst kwam het zo uit, dat ik verschillende ritjes had, maar hem, tussendoor, niet binnen kon stallen. Toen de accu rond 40% kwam, bleek de accelaratie heel beroerd. Voor het eerst liep ook de snelheid terug tijdens het beklimmen van een helling.
Tja, je raakt verwend met zo'n powerhouse :*)

• alexborro
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 28-03 13:37
twokker schreef op woensdag 30 november 2022 @ 21:57:
Wat ook opvalt is dat ik de echte range schat op 54km. En 54x36=1944wh. Dat is een stuk minder dan de beloofde 2880wh. (Slechts 67,5%)
Do not trust in the Segway energy consumption report!
It is far from accurate. Think of it as a marketing number.

• Hans 68
twokker schreef op woensdag 30 november 2022 @ 21:57:
[...]

Hm, ik verbruik 32 tot 36wh/km (e125s / vol gas / 110kg mijn gewicht + bagage / tot 50kmh / windscherm / fris weer).
Mijn gewicht + begage ca 98 kg, geen windscherm, trek rustig op, rij meestal net onder max., Mijn woon/werk kleine 22 km, nagenoeg lange "rechte" stukken met maar enkele verkeerslichten/kruizingen.

• SocramZ
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 29-03 13:16
Hey guys,
I come again with an issue, this time with the app.
It is a weird thing, so ill try to explain as best as possible.

I have noticed that every ride I make after 5pm gets logged in the statistics (riding data) as if it happened the next day. On the app the ride is shown with the proper time and date, but it is categorized in the server with the Chinese time (I assume is Chinese time because 5pm here is midnight in china).

Look at the picture. You can see the summary for December, there is a ride I did this morning, but also a ride from yesterday afternoon, 30/11, is shown there as well. This also happens in the riding data graphs (for day, week and month)

I use the scooter for work and invoice the travel distance, so having this data is very handy to me, but not with this bug.

I also noticed similar issue with the sign in bonus. Every day at 5pm I can already sign up again!

I have the region as Netherlands.

• Patoer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-03 13:20
n00bs schreef op maandag 28 november 2022 @ 18:02:
[...]

Thanks, ik vond jouw bericht niet zo snel terug wel een foto: EBreu in "Grote Segway elektrische scooter topic"

Weet jij welke schroeven allemaal los moeten voor die kap? er zitten er 4 achter een rubber. Ik weet niet of dat genoeg is om de voorkant eraf te halen?
Volgen mij de 2 bovenste schroeven. Maar te veel schroeven los draaien kan ook geen kwaad als je ze maar weer vast draait na afloop. :)

• Edgenumber
SocramZ schreef op donderdag 1 december 2022 @ 11:58:
Hey guys,
I come again with an issue, this time with the app.
It is a weird thing, so ill try to explain as best as possible.

I have noticed that every ride I make after 5pm gets logged in the statistics (riding data) as if it happened the next day. On the app the ride is shown with the proper time and date, but it is categorized in the server with the Chinese time (I assume is Chinese time because 5pm here is midnight in china).

Look at the picture. You can see the summary for December, there is a ride I did this morning, but also a ride from yesterday afternoon, 30/11, is shown there as well. This also happens in the riding data graphs (for day, week and month)

[Afbeelding]

I use the scooter for work and invoice the travel distance, so having this data is very handy to me, but not with this bug.

I also noticed similar issue with the sign in bonus. Every day at 5pm I can already sign up again!

I have the region as Netherlands.
Dat heb ik ook. De korte conclusie na ca 1000Km is dat je de segway scooter niet om zijn app moet kopen. De app is bij mij is buggy op de beste dagen en waardeloos op de slechte dagen.

- accu vol meldingen komen vrijwel nooit binnen;
- bewegingsalarm komt vrijwel nooit binnen (wij staan thuis met twee scooters in een krappe schuur dus er is regelmatig alarm wat ik hoor als mijn vrouw tegen mijn scooter aan stoot. Maar op mijn tel komt slechts af en toe een alarm binnen. En ook regelmatig dat de melding later binnen komt);
- ritten worden dubbel gelogd;
- ik rij woon werk exact dezelfde route heen en terug. Dubbel fietspad dus het is zelfs niet dat ik heen aan de andere kant van de straat rij. Maar volgens de app is heen 1 km langer dan de terugweg.

Dus nee, ik zou mijn hoop niet op de app vestigen voor accuraatheid.

• JanR1965
Edgenumber schreef op donderdag 1 december 2022 @ 13:13:
[...]

Dat heb ik ook. De korte conclusie na ca 1000Km is dat je de segway scooter niet om zijn app moet kopen. De app is bij mij is buggy op de beste dagen en waardeloos op de slechte dagen.

- accu vol meldingen komen vrijwel nooit binnen;
- bewegingsalarm komt vrijwel nooit binnen (wij staan thuis met twee scooters in een krappe schuur dus er is regelmatig alarm wat ik hoor als mijn vrouw tegen mijn scooter aan stoot. Maar op mijn tel komt slechts af en toe een alarm binnen. En ook regelmatig dat de melding later binnen komt);
- ritten worden dubbel gelogd;
- ik rij woon werk exact dezelfde route heen en terug. Dubbel fietspad dus het is zelfs niet dat ik heen aan de andere kant van de straat rij. Maar volgens de app is heen 1 km langer dan de terugweg.

Dus nee, ik zou mijn hoop niet op de app vestigen voor accuraatheid.
:D Iets met "de spijker op z'n kop"?
Maar wel jammer dat er inderdaad zoveel aan schort

• Edgenumber
Ja aan de ene kan wel. Zeker met het verkoop verhaal van anti diefstal en tracking.

Aan de andere kant heb ik hem gekocht om de scooter zelf en die vindt ik heerlijk rijden.

• WillemBever
twokker schreef op woensdag 30 november 2022 @ 21:30:
Die van mij is volkomen geruisloos....

• Michelnijhof
  • Laatst online: 25-02 01:58
WillemBever schreef op donderdag 1 december 2022 @ 22:05:
[...]

Die van mij is volkomen geruisloos....
Die van mij hoor je ook echt niet aankomen.. zoveel geluid lijkt mij dus sterk… althans niet van de electromotor, misschien wel veel banden geluid of door een nat wegdek? Wel is het zo dat als de wind ‘goed’ staat of windstil ik de electro motor van mijn 125s wel degelijk iets hoor (door mijn helm heen).

• Michelnijhof
  • Laatst online: 25-02 01:58
JanR1965 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 08:46:
[...]

Ik merk het ook wel een klein beetje met mijn E125S, maar dan alleen in de ochtend. Scooter komt dan uit een geisoleerde, maar onverwarmde schuur, en ja, hoe kouder de nacht was hoe minder de performance. Hoewel de performance nog steeds ruim voldoende is. S'middags terug naar huis presteert de scooter als vanouds, want hij staat de hele dag in de verwarmde parkeergarage van mijn werk.
Laatst kwam het zo uit, dat ik verschillende ritjes had, maar hem, tussendoor, niet binnen kon stallen. Toen de accu rond 40% kwam, bleek de accelaratie heel beroerd. Voor het eerst liep ook de snelheid terug tijdens het beklimmen van een helling.
Tja, je raakt verwend met zo'n powerhouse :*)
…het komt denk ik niet door de stalling en de buiten termperatuur.

Bij mij is de 125s s’ochtends ook niet vooruit te branden en valt de range erg tegen! Hij komt dan ook uit een niet geisoleerde garage van zeg maar 10 graden als het buiten 4 is..(houd ik het laag aan want de garage zit aan het huis vast). Maar dan is de scooter even niet aan de lader geweest.. dus een koude batterij..

Aan het einde van de werkdag komt hij vers van de lader in een NOG minder geisoleerd gebrouwtje.. bij 8 graden te laden maar gaat hij wel als de brandweer terug.. en dan is het hooguit 2 graden warmer buiten. Maar wel een warmere batterij. Range en snelheid zijn dan echt een wereld van verschil.

Dus mijn aanname is niet zozeer de termperatuur buiten maar de initele begin temperatuur van de accu.. vers van de lader zal de accu warmer zijn en lijkt hij tijdens de rit een stuk efficienter! >:)

[Voor 2% gewijzigd door Michelnijhof op 02-12-2022 08:56. Reden: Typo]

• alexborro
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 28-03 13:37
Michelnijhof schreef op donderdag 1 december 2022 @ 22:33:
Dus mijn aanname is niet zozeer de termperatuur buiten maar de initele begin temperatuur van de accu.. vers van de lader zal de accu warmer zijn en lijkt hij tijdens de rit een stuk efficienter! >:)
Your assumption is completely correct. The only thing affected by low temperature is the battery. The low temp slows down the chemical reactions needed to charge/discharge the battery and then the BMS (Battery management system, located inside the battery) limits the output current and then, of course, the available torque.

If you store the battery in a warmer place, lets say at 25C and then put it in the scooter stored outside at temperature of -10C, you will see your scooter performing exactly as in a shiny summer day.

A similar process happens with low voltage (battery below 50%). If you try to draw too much current (for a fast acceleration, for example), the voltage would drop below a safety level and then, the BMS also limits the current. That is the reason the accel is lower with low battery.

Just out of curiosity, all electric motors have these relationships:
Voltage -> Speed
Current -> Torque

So Low voltage leads to low speed and low current leads to low acceleration.

Cheers.
Alex.

• Luuk04
Wat is nu het beste windscherm voor de 110se?
De originele breekt snel zoals ik lees of de leverancier levert deze niet eens.
Zijn er alternatieven/Chinese varianten welke beter of betaalbaarder zijn?
Bedankt!

• WillemBever
Luuk04 schreef op zondag 4 december 2022 @ 17:37:
Bedankt!
Kan je helaas niet helpen. Sterker nog ik zit met dezelfde vraag voor mijn E125s.

Zou daar ook graag een mooi en kwalitatief goed windscherm op willen hebben.

Hoop dus dat er reacties komen

Groeten Wim

• davey28
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:20
Ik heb die van Centralscooters en een een smoke versie. Is ietsje lager dan de originele variant. Werkt echter perfect en tot op heden nog geen last van scheuren of breuken.

• Luuk04
davey28 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 15:27:
Ik heb die van Centralscooters en een een smoke versie. Is ietsje lager dan de originele variant. Werkt echter perfect en tot op heden nog geen last van scheuren of breuken.
Welke bedoel je precies?
Zie alleen originele op de website.

• Mm_n
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 20-03 17:56
Hi Segway-fans,
Ik lees al een tijdje mee op dit topic en mede door de ervaringen hier vorige maand een Segway s110se snor aangeschaft voor mijn vriendin. Top ding en fijn voor stadsgebruik. Nu hebben we ook een speedupdate erbij gekregen van de dealer. Netjes voor nop omdat het werkelijk 35 seconde werk is. Volgens de update zou de scooter nu 31km/u moeten lopen maar met pijn en moeite haalt de scooter 29km/u (stuk van 26 naar 29 kost moeite). Nu geeft Segway aan dat hij gewoon 31km/u moet halen maar goed dat doet hij dus niet. Is daar wat aan te doen en zou het ook mogelijk zijn 33km/u uit de snor variant te halen? Gewoon net dat beetje meer snelheid om niet steeds ingehaald te worden door een bejaarde op een elektrische fiets.

• SocramZ
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 29-03 13:16
Mm_n schreef op woensdag 7 december 2022 @ 21:18:
Hi Segway-fans,
Ik lees al een tijdje mee op dit topic en mede door de ervaringen hier vorige maand een Segway s110se snor aangeschaft voor mijn vriendin. Top ding en fijn voor stadsgebruik. Nu hebben we ook een speedupdate erbij gekregen van de dealer. Netjes voor nop omdat het werkelijk 35 seconde werk is. Volgens de update zou de scooter nu 31km/u moeten lopen maar met pijn en moeite haalt de scooter 29km/u (stuk van 26 naar 29 kost moeite). Nu geeft Segway aan dat hij gewoon 31km/u moet halen maar goed dat doet hij dus niet. Is daar wat aan te doen en zou het ook mogelijk zijn 33km/u uit de snor variant te halen? Gewoon net dat beetje meer snelheid om niet steeds ingehaald te worden door een bejaarde op een elektrische fiets.
Hello,
Do you leave the scooter with the batteries outside?
As it was explained in the posts above, battery temperature affect the scooter performance significantly.
The slow ramp from 26 to 30 may be related to reduced torque from cold batteries. The max speed is then related to the voltage of the battery. I only get max speed (50kph on my 125s, with 2 accus) when the battery is between 100% and 90% then max speeds starts dropping until 45kph at 40% or so.
If there is a hill tho, or even a small incline, and the batteries are both cold and under 50% charge, then the speed can drop to 35kph or so. BTW, mind that im heavy, 106kg.
Of course I dont know how speed is calculated on a 30kph version, and if its capped as a software setting, or if it is calculated proportionally to the voltage.
Bottom line, keep your battery charged and warm if you want top performance.

• Melfissa
  • Laatst online: 03-02 22:51
Hoi!

De long range is dat iets wat scootercentrum zelf heeft bedacht?

Ik heb de launch 45 versie en nu ik hem in de winter ook vaker naar werk pak mis ik met de kou/wind toch net een paar km. Als ik voor/na werk nog ergens heen ga dan rijd ik de accu echt helemaal leeg. Om deze rede ook nog niet de speed update gedaan, omdat ik bang ben dat ik dan te veel actieradius verlies.

Ik zit eraan te denken om een extra accu erbij te nemen, zodat ik altijd een volle kan pakken. Maar als ik mijn scooter om kan laten bouwen (geen idee of dat kan) zodat er 2 accu’s in passen zoals bij de long range dan zou dat echt perfect zijn.

• greg-a
Melfissa schreef op donderdag 8 december 2022 @ 12:23:
Hoi!

De long range is dat iets wat scootercentrum zelf heeft bedacht?

Ik heb de launch 45 versie en nu ik hem in de winter ook vaker naar werk pak mis ik met de kou/wind toch net een paar km. Als ik voor/na werk nog ergens heen ga dan rijd ik de accu echt helemaal leeg. Om deze rede ook nog niet de speed update gedaan, omdat ik bang ben dat ik dan te veel actieradius verlies.

Ik zit eraan te denken om een extra accu erbij te nemen, zodat ik altijd een volle kan pakken. Maar als ik mijn scooter om kan laten bouwen (geen idee of dat kan) zodat er 2 accu’s in passen zoals bij de long range dan zou dat echt perfect zijn.
Die LR versie heeft gewoon een tweede accu erin. dan kan ook bij de E110S(E). Dat tussesnschot kan je makkelijk zelf verwijderen. Je dealer kan dat uiteraard ook. Een tweede accu kan er dan in, maar je zal handmatig moeten overpluggen van de ene naar de andere accu als de eerste op is. Je kan ze dus niet gelijktijdig gebruiken.

• Melfissa
  • Laatst online: 03-02 22:51
greg-a schreef op donderdag 8 december 2022 @ 15:28:
[...]

Die LR versie heeft gewoon een tweede accu erin. dan kan ook bij de E110S(E). Dat tussesnschot kan je makkelijk zelf verwijderen. Je dealer kan dat uiteraard ook. Een tweede accu kan er dan in, maar je zal handmatig moeten overpluggen van de ene naar de andere accu als de eerste op is. Je kan ze dus niet gelijktijdig gebruiken.
Dat ik handmatig moet overpluggen weet ik idd, dat is geen probleem. Heb namelijk ook niet de mogelijkheid om vanuit de scooter op te laden om die rede ook niet voor de 125 gegaan.

Durf zelf niet aan de scooter te rommelen, maar goed om te weten dat dat makkelijk gedaan kan worden.

Thanks!

• sikkwittet
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:58
Ik wist niet dat je bij de 110 met 2 accus zelf van accu a naar b moet switchen..damn

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Bedankt!
Ik heb nu bijna een jaar gewoon de originele van Segway in gebruik, gemonteerd volgens uitleg op YouTube.

Heb er echt geen klachten over.

YouTube: SEGWAY WINDSCHERM MONTEREN OP EEN SEGWAY E110S / E110SE / E125S - KL...

[Voor 19% gewijzigd door Mr. Freeze op 08-12-2022 21:38]

XBL gamertag StayingPow3r

• Rolfy
Bedankt!
Als je in dit topic even zoekt op windscherm vind je al heel wat informatie. Op mijn 110se heb ik een Isotta smoke windscherm laten plaatsen bij de dealer. Kost ongeveer € 120, iets goedkoper dan een origineel Segway windscherm. Is iets lager dan het originele windscherm, en heeft geen last van breuken volgens de dealer. Isotta is blijkbaar een goed merk, ik ben daar niet zo in thuis. In het donker rijden is met een smoke windscherm niet handig, je ziet er toch minder door. Maar aan de andere kant ziet een smoke windscherm er wel (mijn mening) een stuk mooier uit, en als je (zoals ik) vooral overdag onderweg bent zie je er meer dan genoeg door.

• Rolfy
sikkwittet schreef op donderdag 8 december 2022 @ 21:25:
Ik wist niet dat je bij de 110 met 2 accus zelf van accu a naar b moet switchen..damn
Daar zou een handige techneut (ik dus niet) toch wel iets op kunnen verzinnen lijkt me? Een (automatische) schakelaar waarmee van de ene naar de andere accu geschakeld kan worden, voor het laden en het rijden?

Technisch moet het zelfs mogelijk zijn om dit automatisch te laten werken met electronica lijkt mij. Zoiets als: indien de accuspanning van accu 1 tijdens het rijden lager wordt dan x volt, dan omschakelen naar accu 2.

En bij het laden andersom: als accuspanning van accu 1 hoger is dan y volt, dan overschakelen naar accu 2. En dan natuurlijk wel beide accu's tegelijk aangesloten hebben staan.

Als een 125s standaard al automatisch met 2 accu's kan laden en rijden, moet dat voor een 110se ook mogelijk te maken zijn. Misschien is zoiets al wel te krijgen voor de Ninebot versie in het buitenland?

• Hans 68
Rolfy schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 03:10:
[...]

Daar zou een handige techneut (ik dus niet) toch wel iets op kunnen verzinnen lijkt me? Een (automatische) schakelaar waarmee van de ene naar de andere accu geschakeld kan worden, voor het laden en het rijden?

Technisch moet het zelfs mogelijk zijn om dit automatisch te laten werken met electronica lijkt mij. Zoiets als: indien de accuspanning van accu 1 tijdens het rijden lager wordt dan x volt, dan omschakelen naar accu 2.

En bij het laden andersom: als accuspanning van accu 1 hoger is dan y volt, dan overschakelen naar accu 2. En dan natuurlijk wel beide accu's tegelijk aangesloten hebben staan.

Als een 125s standaard al automatisch met 2 accu's kan laden en rijden, moet dat voor een 110se ook mogelijk te maken zijn. Misschien is zoiets al wel te krijgen voor de Ninebot versie in het buitenland?
Je hebt maar 1 stekker, een 125S heeft er 2. Technisch gezien zou het moeten kunnen maar dit zal niet gebeuren en ook niet door segway worden toegestaan. elk type heeft z'n eigen eigenschappen.

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:38
JanR1965 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 23:43:
[...]

Je zou TWC van Dijk in Zeist kunnen proberen.
Gisteren de E125S (blue artic) geleverd gekregen door Profile Smeeing.
NL is dus weer een Segway rijker. :)

• Joram22
sikkwittet schreef op donderdag 8 december 2022 @ 21:25:
De e125 gebruikt de spanning van twee accus tegelijkertijd. En laad deze ook samen gebalanceerd op.
Een e110 gebruikt 1 accu. En laad er maar 1 op.
Het genoemde switchen nadat er 1 leeg is zou technisch gewoon moeten kunnen met een schakelaar. Daar heb je dan een tweede stekker en een relais voor nodig, of een zeer degelijke schakelaar. Maar het vraagt nogal wat van de software om dat automatisch te doen, zeker wat betreft opladen. Dan zal er een geheel andere BMS moeten komen.
Wel heb ik gehoord dat er Segway huurscooters zouden zijn met twee accus (niet 125s maar 110). Ben benieuwd hoe die werken. Of men daar ook zelf een stekker moet omzetten of dat daar wel een switch aanwezig is. Iemand wel eens op een dergelijke scooter gereden? En gezien hoe het met de accu zit?

• sikkwittet
Joram22 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 09:14:
[...]

De e125 gebruikt de spanning van twee accus tegelijkertijd. En laad deze ook samen gebalanceerd op.
Een e110 gebruikt 1 accu. En laad er maar 1 op.
Het genoemde switchen nadat er 1 leeg is zou technisch gewoon moeten kunnen met een schakelaar. Daar heb je dan een tweede stekker en een relais voor nodig, of een zeer degelijke schakelaar. Maar het vraagt nogal wat van de software om dat automatisch te doen, zeker wat betreft opladen. Dan zal er een geheel andere BMS moeten komen.
Wel heb ik gehoord dat er Segway huurscooters zouden zijn met twee accus (niet 125s maar 110). Ben benieuwd hoe die werken. Of men daar ook zelf een stekker moet omzetten of dat daar wel een switch aanwezig is. Iemand wel eens op een dergelijke scooter gereden? En gezien hoe het met de accu zit?
Ik woon 2 min naast een kerkhof van check en felix deelscooters. Die felix zijn niu, de check scooters zijn segway 110. Maar ik ging er altijd van uit met 2 accus want anders wel kort bereik tegenover de concurrent felix.
En ze gaan jou als consument echt niet laten sleutelen aan die dingen, dus vandaar dat ik echt verbaasd ben over die 110 dat die moet wisselen.

• Joram22
sikkwittet schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 12:06:
[...]

Ik woon 2 min naast een kerkhof van check en felix deelscooters. Die felix zijn niu, de check scooters zijn segway 110. Maar ik ging er altijd van uit met 2 accus want anders wel kort bereik tegenover de concurrent felix.
En ze gaan jou als consument echt niet laten sleutelen aan die dingen, dus vandaar dat ik echt verbaasd ben over die 110 dat die moet wisselen.
Je mag sleutelen wat je wil hoor. Het is jouw bezit.

• Edgenumber
Hij bedoeld sleutelen aan zo'n deelscooter.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

sikkwittet schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 12:06:
[...]

"De felyx scooter heeft een actieradius van ongeveer 60 km bij een batterijpercentage van 100%. Let goed op dat je ervoor zorgt dat je op tijd terug bent in het servicegebied om je rit te kunnen beëindigen met voldoende batterijcapaciteit. Je hoeft je geen zorgen te maken over het opladen van de felyx scooters.21 Dec 2021"

Dat is toch op papier allemaal minder dan Segway (snor)

• wowgrunn
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:09
De scooters van check zijn iets aangepaste e110s, voorzien van 2 accu's (Beide aangesloten) en een aangepaste controller/firmware (tenminste hier in Groningen)

[Voor 8% gewijzigd door wowgrunn op 10-12-2022 09:15]

• Joram22
wowgrunn schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 00:36:
De scooters van check zijn iets aangepaste e110s, voorzien van 2 accu's (Beide aangesloten) en een aangepaste controller/firmware (tenminste hier in Groningen)
Ah bedankt voor de info! Dus het is gewoon mogelijk. Na wat zoeken zie ik dat ninebot/Segway dit type met twee batterijen te koop heeft met als doelgroep verhuurbedrijven. de e110L https://b2b.segway.com/segway-e-moped/

• Mr. Freeze
  • Nu online
Met een elektrische scooter de winter door....

https://www.emco-e-scoote...che-scooter-in-de-winter/

• Edgenumber
Er zal van alles mogelijk zijn, zolang je maar in voldoende aantallen afneemt.

Zo moeilijk zal het voor segway niet zijn om wat electronica en software van de 125 over te hevelen naar de 110.

Maar retrofit zal er wel niet in zitten.

En hoeveel kost een 110 + een extra accu versus een 125? Volgens mij scheelt dat niet veel. Zeker als je de 110 nog zelf moet gaan verbouwen.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Heeft iemand al leuke mods gedaan aan zijn/haar Segway?

Weet iemand wat de laadstroom is van de E125s lader? er staat 1080W op, maar meestal ben ik in 1 tot 1.5 uur klaar met laden van ~30-80%. Dus dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

[Voor 62% gewijzigd door n00bs op 10-12-2022 23:40]

• sikkwittet
n00bs schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 23:14:

Weet iemand wat de laadstroom is van de E125s lader? er staat 1080W op, maar meestal ben ik in 1 tot 1.5 uur klaar met laden van ~30-80%. Dus dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
Inderdaad. Of de accu is flink minder of dat ding raust de accu in wel minimaal dubbele hoeveelheid vol prik.

• Joram22
Edgenumber schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 18:25:
Er zal van alles mogelijk zijn, zolang je maar in voldoende aantallen afneemt.

Zo moeilijk zal het voor segway niet zijn om wat electronica en software van de 125 over te hevelen naar de 110.

Maar retrofit zal er wel niet in zitten.

En hoeveel kost een 110 + een extra accu versus een 125? Volgens mij scheelt dat niet veel. Zeker als je de 110 nog zelf moet gaan verbouwen.
Het voordeel van de 110s(e) met dubbele accu is dat de 110 veel minder verbruikt dan een 125. (Kleinere motor). Dus je komt er verder mee.
Dat lijkt me de reden dat Segway long-range 110 verkoopt aan verhuurbedrijven.

[Voor 5% gewijzigd door Joram22 op 11-12-2022 11:47]

• Joram22

[Voor 47% gewijzigd door Joram22 op 11-12-2022 11:45]

• Edgenumber
Ja dat begrijp ik ook wel.

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? DM me

n00bs schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 23:14:

Ik meet hem met een slimme stekker om het sluimerverbruik te minimaliseren. Maximale is ongeveer 1300W uit mijn hoofd. Zeker hoger dan 1080W

Andere vraag.

Is het slim om hem op te laden vlak na het rijden? Dan zijn mijn accu's nog ongeveer 10 graden namelijk. Hij staat en laad buiten en daar koelen de accu's snel af. Meteen laden lijkt mij slimmer dan wachten tot 13.00 wanneer het op zijn warmst is (rond het vriespunt).

Edit: tijdens het laden komen de accu's niet onder de 10 graden, terwijl het nu nog onder het vriespunt is.

[Voor 6% gewijzigd door Moby op 13-12-2022 09:17]

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

• Ruud12345
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 29-03 10:54
Twee vraagjes:

1. Met vorst haal ik de accu uit de scooter en laad ik deze binnen op. Hiermee is opladen tot 70-80% via de app niet meer mogelijk, of is hier een oplossing voor?

2, weet iemand of er een verlengsnoer bestaat van de accu naar de (via contra plug) lader?

• greg-a
Ruud12345 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 09:32:
Twee vraagjes:

1. Met vorst haal ik de accu uit de scooter en laad ik deze binnen op. Hiermee is opladen tot 70-80% via de app niet meer mogelijk, of is hier een oplossing voor?

2, weet iemand of er een verlengsnoer bestaat van de accu naar de (via contra plug) lader?
1) dat is vreemd. bij mij doet ie dat wel hoor. Als de accu's in de scooter zitten via de app aan geven dat je maximaal tot x% wilt volladen. Dan de accu's uit de scooter halen en (in mijn geval) 1 voor 1 opladen. Van het weekend nog gedaan en keurig tot 85% opgeladen waarna de oplader vanzelf uitging.

2) mij niet bekend, maar de andere kant (schuko kant) kan je natuurlijk wel simpel verlengen :)

• greg-a
Moby schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 08:33:
[...]

Ik meet hem met een slimme stekker om het sluimerverbruik te minimaliseren. Maximale is ongeveer 1300W uit mijn hoofd. Zeker hoger dan 1080W

Andere vraag.

Is het slim om hem op te laden vlak na het rijden? Dan zijn mijn accu's nog ongeveer 10 graden namelijk. Hij staat en laad buiten en daar koelen de accu's snel af. Meteen laden lijkt mij slimmer dan wachten tot 13.00 wanneer het op zijn warmst is (rond het vriespunt).

Edit: tijdens het laden komen de accu's niet onder de 10 graden, terwijl het nu nog onder het vriespunt is.
Het kan geen kwaad om kort na/direct na het laden de boel op te laden. Zoals je aangeeft is de boel dan nog lekker warm (naja, relatief warm voor dit weer)

• Cerca

Met de accu’s erin eerst in de app bij Segway-Ninebot Lab het percentage instellen. Daarna werkt het gekozen percentage ook wanneer je de accu’s eruithaalt en ze los oplaadt.

• JanR1965
Voor wie er wat aan heeft:

Als ik thuis kom laad ik de scooter gelijk op in de schuur (meestal to 90%)
Daarna haal ik de accu's uit de scooter en leg deze in huis,
S'ochtends doe ik de accu's terug en met de performance waar we allemaal zo gek op zijn, rij ik naar mijn werk.

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? DM me

Accu's zijn nu 2 graden. Ben benieuwd hoe het nu gaat rijden op de terugweg

Hoeveel km halen jullie op 1 kWh? Ik gemiddeld over de afgelopen 2000km 29,2 km / kWh.

Spreadsheets met getallen, jammie.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:54
Ik moet zeggen dat de kou vandaag weinig invloed had op range, wind lijkt meer impact te hebben. (Hij staat wel verwarmt gestald).

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

• JanR1965
Vraagje:

De 5 ledjes op de accu, hebben deze alleen een functie als je de accu buiten de scooter om oplaadt?
Ik zocht namelijk naar een knopje die de ledjes zouden oplichten ter indicatie hoe vol de accu is, Maar die kan ik niet vinden.

• Keizertjuh
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 09-03 17:22
Goedemorgen, heeft er iemand tips waar ik een nieuwe acculader kan kopen? Ik heb een Segway e110se. Het hoeft geen originele te zijn, zolang de accu maar wordt opgeladen.

• blueicez
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-03 12:59

blueicez

Broadband 4 all

Keizertjuh schreef op woensdag 14 december 2022 @ 08:47:
Goedemorgen, heeft er iemand tips waar ik een nieuwe acculader kan kopen? Ik heb een Segway e110se. Het hoeft geen originele te zijn, zolang de accu maar wordt opgeladen.
Uiteindelijk gewoon bij de dealer.... Heb lang zitten zoeken, maar weinig concreets/betrouwbaars. Via AlieExpress waren er wel wat verkopers, die een Ninebot lader (die zou moeten werken) in de aanbieding hadden. Ik heb uiteindelijk een e110se lader gekocht, voor gebruik op mijn e125s.

Asus A7V266, AMD XP 2400+ met 1024 DDR en een 350 GB Harddisk

• blueicez
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-03 12:59

blueicez

Broadband 4 all

Wanneer de accu's buiten in de scooter geïnstalleerd zijn. Heeft de vrieskou dan ook gevolgen voor de levensduur van de accu? Of geeft het alleen (de reeds genoemde) problemen met opladen?

Ik heb de accu's nu overigens binnen opgeslagen...

Asus A7V266, AMD XP 2400+ met 1024 DDR en een 350 GB Harddisk

• Keizertjuh
Ik heb mijn lader vannacht buiten op de tuintafel laten liggen, dus voor de zekerheid even rondkijken waar ik eventueel een nieuwe kan krijgen. Iemand een idee wat de originele laders kosten, mocht de mijne de kou in zuid holland niet hebben overleeft.

• Mr. Freeze
  • Nu online
Keizertjuh schreef op woensdag 14 december 2022 @ 13:03:
Ik heb mijn lader vannacht buiten op de tuintafel laten liggen, dus voor de zekerheid even rondkijken waar ik eventueel een nieuwe kan krijgen. Iemand een idee wat de originele laders kosten, mocht de mijne de kou in zuid holland niet hebben overleeft.
Ik zou me daar niet al teveel zorgen over maken hoor, is een degelijk ding. Wel even op kamertemp laten komen voordat je hem gaat gebruiken ivm condens.

Vraagje: Ik ben vanmorgen een witte sleutel verloren uit de slappe rubberen sleutelhouder. Nu wil ik eigenlijk niet de reserve gaan gebruiken maar alleen gebruiken maken van de app. Is er iemand hier die enkel en alleen de app gebruikt als sleutel voor de scooter? Zoja, hoe betrouwbaar is het even afgezien van lege telefoonbatterij? Kan ik ook de normale ouderwetse sleutel meenemen als backup? Totdusver lukt het me niet om de scooter daar mee te ontrgrendelen, gaat alleen het dashboard rood knipperen.

[Voor 39% gewijzigd door Mr. Freeze op 14-12-2022 13:12]

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:54
Mr. Freeze schreef op woensdag 14 december 2022 @ 13:05:
[...]

Ik zou me daar niet al teveel zorgen over maken hoor, is een degelijk ding. Wel even op kamertemp laten komen voordat je hem gaat gebruiken ivm condens.

Vraagje: Ik ben vanmorgen een witte sleutel verloren uit de slappe rubberen sleutelhouder. Nu wil ik eigenlijk niet de reserve gaan gebruiken maar alleen gebruiken maken van de app. Is er iemand hier die enkel en alleen de app gebruikt als sleutel voor de scooter? Zoja, hoe betrouwbaar is het even afgezien van lege telefoonbatterij? Kan ik ook de normale ouderwetse sleutel meenemen als backup? Totdusver lukt het me niet om de scooter daar mee te ontrgrendelen, gaat alleen het dashboard rood knipperen.
Ik gebruik alleen de app, geen problemen mee gehad tot nu toe. Gewoon groene knop op scooter ingedrukt houden en klaar. Ik stal wel alleen op beveiligde locaties (woon-werk), weet niet welkr r veiligheid risico's van bluethoot er zijn.

[Voor 9% gewijzigd door lost95 op 14-12-2022 14:00]

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 18:29
[...]

Ik heb de sleutel ook nog nooit gebruikt, en als de telefoon vergeten is dan gebruik ik de toegangscode.

• Keizertjuh
Bedankt voor de tip. Lader ligt al de hele dag in de warme woonkamer.

Ik zelf gebruik eigenlijk ook alleen de app. Sleutel heb ik voor de zekerheid wel in me tas bij me. Als je telefoon leeg is, is het ook zo lullig. Nog geen problemen ondervonden. Heb wel is ritjes dat sleutel thuis ligt en ik alleen de app gebruik. Geen problemen tot zover

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

1) Heeft iemand voor de e125 een technisch handboek?
2) Heeft iemand het elektrisch schema van de e125?

Ik doe liever namelijk zelf eventueel nodig onderhoud, daarnaast zou ik wat mods willen maken:
- LED verlichting in de buddy zit als je hem open doet
- Mogelijkheid maken om minimaal de koplamp uit te zetten als de scooter in park mode staat
- Geluid van het alarm wijzigen, maar dat zal wel in de firmware zitten, dus zo goed als onmogelijk

• Joram22
[...]

Indien je eenmalig de pincode insteld via de app. Dan kun je je scooter altijd nog zonder sleutel of app starten. Groene knopje ingedrukt houden en pincode via de plus en min knop invoeren.

• Mr. Freeze
  • Nu online
Joram22 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 23:11:
[...]

Indien je eenmalig de pincode insteld via de app. Dan kun je je scooter altijd nog zonder sleutel of app starten. Groene knopje ingedrukt houden en pincode via de plus en min knop invoeren.
Goeie, ga ik doen 👍

• chs1221
  • Laatst online: 24-01 23:30
Hi!

Heeft iemand ervaring met deze windscherm?
https://www.k-parts.nl/wi...JSThYm8RLe7xoChxEQAvD_BwE
Het lijkt op de originele, maar die is niet te vertrouwen blijkbaar.
Verder wilde ik weten of een van jullie iets van segway hebben gehoord over een update voor de snelheid van de scooter. Op dit moment rijd dat ding nauwelijks even snel als een wielrenner en vanaf volgende maand moet ik een helm op 🥴.

• Sandermvdb
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-03 16:05

Sandermvdb

Regret is a wasted emotion...

Ik wil binnenkort mijn E125S laten omzetten van snor naar brom. Ik heb de officiele Segway snelheidsupgrade laten uitvoeren van 25->29. Omdat ik dat gedaan heb zegt Segway dat straks 45->50 niet mogelijk is.
Raar verhaal toch!?

• Rolfy
Sandermvdb schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 18:26:
Ik wil binnenkort mijn E125S laten omzetten van snor naar brom. Ik heb de officiele Segway snelheidsupgrade laten uitvoeren van 25->29. Omdat ik dat gedaan heb zegt Segway dat straks 45->50 niet mogelijk is.
Raar verhaal toch!?
Het verhaal wat de medewerker van Segway Nederland mij vertelde aan de telefoon is toch iets anders, al heeft het helaas op dit moment wel hetzelfde resultaat voor jou (en mij).

Mij is verteld dat een snorversie op dit moment alleen van 25-29-45 is om te zetten. De mogelijkheid om van 45 naar 50 om te zetten is door Segway China in het verleden uit de updates gehaald, en is dus op dit moment niet meer mogelijk.

De reden dat je niet naar 50 kunt upgraden is omdat je (net als ik helaas) een snorversie hebt gekocht, niet wetende dat dit zou gebeuren natuurlijk.

Volgens de medewerker van Segway Nederland hebben zij al bij Ninebot/Segway China aangedrongen om de mogelijkheid weer op te nemen in een volgende update. Dit is nu natuurlijk belangrijker dan ooit, aangezien veel snorfietsen omgebouwd gaan worden naar bromfiets na 1 januari.

Die mogelijkheid gaat wel weer komen zei de medewerker van Segway mij, alleen is er nu nog geen zicht op wanneer dit weer mogelijk zal zijn.

Het was bij hem overigens niet bekend waarom die update mogelijkheid verwijderd is voor snorfietsen. Er is in ieder geval op dit moment geen enkele snorfiets van Segway die omgezet kan worden naar 50, alleen de bromfietsen hebben die mogelijkheid nu.

Mijn snorfiets is al omgezet naar 45, en is bij het RDW al officieel gekeurd als bromfiets met een nieuw kentekenbewijs. Kenteken blijft overigens hetzelfde, je moet alleen een nieuwe gele bromfiets kentekenplaat laten maken.

• Rolfy
chs1221 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 11:06:
Hi!

Heeft iemand ervaring met deze windscherm?
https://www.k-parts.nl/wi...JSThYm8RLe7xoChxEQAvD_BwE
Het lijkt op de originele, maar die is niet te vertrouwen blijkbaar.
Verder wilde ik weten of een van jullie iets van segway hebben gehoord over een update voor de snelheid van de scooter. Op dit moment rijd dat ding nauwelijks even snel als een wielrenner en vanaf volgende maand moet ik een helm op 🥴.
Over de update van de snelheid is al heel veel geschreven in dit topic. Dit kun je gewoon laten doen bij de Segway dealer. Als je geluk hebt doet hij dat gratis voor je, is blijkbaar maar een paar minuutjes werk in de dealer app van Segway.

Als je pech hebt betaal je er (zoals ik) € 60 of meer voor.

Wat betreft het windscherm, daar kan ik je niet bij helpen. Ik ken dat windscherm niet. Bij mij heeft de Segway dealer een smoke windscherm van het merk Isotta geïnstalleerd, en dat bevalt goed. Kost ongeveer € 120.

[Voor 9% gewijzigd door Rolfy op 16-12-2022 23:43]

• Joram22
Twee vraagjes:
Helaas nog niet gevonden. De beste plek om te zoeken in overigens alliexpress.
Ik zie daar wel plugs en sockets voor de niu scooter. Zoek op "plug e-bike" .Ik denk dat het niet lang meer duurt dat ook voor de Segway connecors te vinden zijn. Vond wel deze.
https://a.aliexpress.com/_mOk5A2q
Maar helaas zitten de schuine kantjes aan de verkeerde kant. Mocht iemand ze wel vinden laten het weten

• Sandermvdb
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-03 16:05

Sandermvdb

Regret is a wasted emotion...

Rolfy schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 23:32:
[...]

Het verhaal wat de medewerker van Segway Nederland mij vertelde aan de telefoon is toch iets anders, al heeft het helaas op dit moment wel hetzelfde resultaat voor jou (en mij).

Mij is verteld dat een snorversie op dit moment alleen van 25-29-45 is om te zetten. De mogelijkheid om van 45 naar 50 om te zetten is door Segway China in het verleden uit de updates gehaald, en is dus op dit moment niet meer mogelijk.

De reden dat je niet naar 50 kunt upgraden is omdat je (net als ik helaas) een snorversie hebt gekocht, niet wetende dat dit zou gebeuren natuurlijk.

Volgens de medewerker van Segway Nederland hebben zij al bij Ninebot/Segway China aangedrongen om de mogelijkheid weer op te nemen in een volgende update. Dit is nu natuurlijk belangrijker dan ooit, aangezien veel snorfietsen omgebouwd gaan worden naar bromfiets na 1 januari.

Die mogelijkheid gaat wel weer komen zei de medewerker van Segway mij, alleen is er nu nog geen zicht op wanneer dit weer mogelijk zal zijn.

Het was bij hem overigens niet bekend waarom die update mogelijkheid verwijderd is voor snorfietsen. Er is in ieder geval op dit moment geen enkele snorfiets van Segway die omgezet kan worden naar 50, alleen de bromfietsen hebben die mogelijkheid nu.

Mijn snorfiets is al omgezet naar 45, en is bij het RDW al officieel gekeurd als bromfiets met een nieuw kentekenbewijs. Kenteken blijft overigens hetzelfde, je moet alleen een nieuwe gele bromfiets kentekenplaat laten maken.
Duidelijk verhaal!

• Hans 68
[b]
- Geluid van het alarm wijzigen, maar dat zal wel in de firmware zitten, dus zo goed als onmogelijk
in de app heb je keuze uit 3 toon keuzes
Ik heb de mijne op 3e keuze gezet, omdat je dan fietsers op redelijke afstand kan laten weten dat je eraan komt
Pagina: 1 ... 17 ... 22 Laatste

Let op:
In Nederland gelden voor (elektrische) snorfietsen en brommers een wettelijke maximum constructiesnelheid. Concreet betekent dit dat een snorfiets of brommer ook niet harder mag kunnen rijden dan de constructiesnelheid horende bij het type.

Technische eisen aan snorfietsen
De overheid stelt onder meer de volgende eisen aan snorfietsen:
  • de maximum constructiesnelheid is 25 kilometer per uur;
  • het maximale motorvermogen is 4 kW;
  • de snorfiets heeft een blauw kenteken;
  • het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
Technische eisen aan bromfiets
  • de maximum constructiesnelheid is 45 kilometer per uur;
  • het maximale motorvermogen is 4 kW;
  • de bromfiets heeft een geel bromfietskenteken;
  • het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet Aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
  • De eisen voor brommers staan in de Regeling voertuigen.
Je scooter modificeren zodat hij harder kan, betekent vrijwel altijd dat hij niet langer meer voldoet aan de eisen van je WA-verzekering en je dus niet langer meer verzekerd bent!

Omdat deze aanpassingen bovendien leiden tot een illegaal voertuig, en daarmee een illegale activiteit betreft, is het delen van tips over hoe het uitgevoerd moet worden, dus ook niet toegestaan.

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee