Grote Segway elektrische scooter topic

Pagina: 1 ... 18 ... 37 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:38

n00bs

Het is weer Zomer!

Hans 68 schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 21:10:
[...]

in de app heb je keuze uit 3 toon keuzes
Ik heb de mijne op 3e keuze gezet, omdat je dan fietsers op redelijke afstand kan laten weten dat je eraan komt
Excuus, ik snap niet goed wat je bedoelt?
Ik had het over het alarmsysteem en het lullige geluidje wat eruit komt + app die geen geluid maakt en meestal geen melding geeft :lol:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rolfy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-07 23:55
Hans 68 schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 21:10:
[...]

in de app heb je keuze uit 3 toon keuzes
Ik heb de mijne op 3e keuze gezet, omdat je dan fietsers op redelijke afstand kan laten weten dat je eraan komt
Dus je kunt het alarm geluid gebruiken om te waarschuwen dat je eraan komt? Hoe doe je dat?
Want nu heb ik al een paar keer fietsers bijna een hartverlamming bezorgd als ik toeterde met die ongelooflijk lelijke vals klinkende kermistoeter die erop zit 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Rolfy schreef op zondag 18 december 2022 @ 04:13:
[...]

Dus je kunt het alarm geluid gebruiken om te waarschuwen dat je eraan komt? Hoe doe je dat?
Want nu heb ik al een paar keer fietsers bijna een hartverlamming bezorgd als ik toeterde met die ongelooflijk lelijke vals klinkende kermistoeter die erop zit 😅
Ik zou ook graag een meer bescheiden signaal willen hebben enkel voor waarschuwen fietsers en voetgangers die me niet horen. Een claxon is het dan net niet en officieel niet toegestaan in die situaties.

Er zijn best veel goede ideeen op het forum mbt tekortkomingen voornamelijk softwarematig. We moeten dit toch wel ergens bij een Segway forum oid kunnen melden? via de dealers schiet niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:41
n00bs schreef op maandag 19 december 2022 @ 19:11:
[...]

Ik zou ook graag een meer bescheiden signaal willen hebben enkel voor waarschuwen fietsers en voetgangers die me niet horen. Een claxon is het dan net niet en officieel niet toegestaan in die situaties.

Er zijn best veel goede ideeen op het forum mbt tekortkomingen voornamelijk softwarematig. We moeten dit toch wel ergens bij een Segway forum oid kunnen melden? via de dealers schiet niet op.
Heel hard broem broem roepen :+

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

lost95 schreef op maandag 19 december 2022 @ 20:19:
[...]

>:) dat geeft mij het idee om een dik V8 geluid te modden in dat ding :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SparkOne
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-07 11:25
n00bs schreef op maandag 19 december 2022 @ 19:11:
[...]

Als het druk is heb ik mijn gevarenlichten wel eens aangedaan, dat maakt wat geluid en geeft licht.

Canon EOS 5Dm4 | 24-70L | Segway E125S Blauw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

SparkOne schreef op maandag 19 december 2022 @ 21:27:
[...]

Als het druk is heb ik mijn gevarenlichten wel eens aangedaan, dat maakt wat geluid en geeft licht.
Ja is een idee, ik heb enkel geluid uit van knipperlichten. Werd gek van dat geluid. En dat geldt dan blijkbaar voor gevarenlichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

For persons with a 3D printer, I found this German website. Google translate link to UK:
https://www-elektroroller...x_tr_hl=nl&_x_tr_pto=wapp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justinb81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-06 20:57
n00bs schreef op maandag 19 december 2022 @ 21:20:
[...]

>:) dat geeft mij het idee om een dik V8 geluid te modden in dat ding :D
Ik heb deze ingebouwd in mijn B110S met een extra aan/uit schakelaar op het stuur. Je sluit hem op de kabels van de gashendel. Er zit een 2takt brommer geluid in, maar ook van een dikke racer.
Ik zet hem aan als ik groepjes slingerende/appende scholieren of bejaarde e-bikers tegenkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikkwittet
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
justinb81 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 10:24:
[...]

Ik heb deze ingebouwd in mijn B110S met een extra aan/uit schakelaar op het stuur. Je sluit hem op de kabels van de gashendel. Er zit een 2takt brommer geluid in, maar ook van een dikke racer.
Ik zet hem aan als ik groepjes slingerende/appende scholieren of bejaarde e-bikers tegenkom.
Hoe zet je hem aan als ik vragen mag?
Is dat tijdens het rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinb81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-06 20:57
sikkwittet schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 10:56:
[...]

Hoe zet je hem aan als ik vragen mag?
Is dat tijdens het rijden?
Hij gaat aan zodra er spanning op komt. (onder de voorkap zit een ACC stekker) ik heb er een schakelaar tussen gezet omdat ik hem niet altijd aan wil hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rolfy
[...]

Dat is nou echt een ding wat ik verwacht te vinden voor $ 10 op AliExpress, zeker niet voor $ 112. Wat een geld voor een beetje broembroem geluid op je electrische scooter. Dat moet toch wel veel goedkoper kunnen, zou je denken?

Ik ben trouwens nog steeds erg benieuwd naar hoe het alarmgeluid gebruikt kan worden om tijdens het rijden ander verkeer te waarschuwen dat je eraan komt (behalve met het gevarenlicht). Het zou een goede goedkope oplossing zijn als je het alarmgeluid daarvoor kunt gebruiken.

@Hans 68 hoe heb jij dit gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

[...]

Erg koel! wel prijzig. Heb je ook foto's en toelichting van je mod? wie weet kan ik of anderen dan ook er makkelijk iets mee :). Kon je trouwens de ingebouwde speaker niet gebruiken/aansturen?
Ik moet sowieso nog steeds die voorkap loskrijgen om die irritante rammel op te lossen.

Misschien, is zoiets ook een alternatief: https://nl.aliexpress.com...ceneId%22%3A%223339%22%7D
Enige is dan ergens op de scooter een schakelaar zetten waar je direct bij kan? dan zou je dus aan het stuurkolom iets moeten plaatsen.

Weinig keuze in ieder geval, wel veel voor RC auto's

[ Voor 28% gewijzigd door n00bs op 20-12-2022 18:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexborro
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 04-06 14:57
n00bs schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 17:20:
[...]
Misschien, is zoiets ook een alternatief: https://nl.aliexpress.com...ceneId%22%3A%223339%22%7D
Enige is dan ergens op de scooter een schakelaar zetten waar je direct bij kan? dan zou je dus aan het stuurkolom iets moeten plaatsen.
Nice project, if you want some help, I can make some 3D Printed Parts/Case/Button/etc for you... It is a hobby for me.
By the way, I can also help with wiring and setting up the electronics - this is what I do for a living, he he.
If you decide to place the module the front cover (maybe beside the 2 speakers already there), this is a cheaper module:

https://www.aliexpress.com/item/32971984277.html

Cheers.
Alex.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

alexborro schreef op woensdag 21 december 2022 @ 09:40:
[...]

Nice project, if you want some help, I can make some 3D Printed Parts/Case/Button/etc for you... It is a hobby for me.
By the way, I can also help with wiring and setting up the electronics - this is what I do for a living, he he.
If you decide to place the module the front cover (maybe beside the 2 speakers already there), this is a cheaper module:

https://www.aliexpress.com/item/32971984277.html

Cheers.
Alex.
Did you already see this forum? https://www-elektroroller...x_tr_hl=nl&_x_tr_pto=wapp

The addition of that cap for avoid accidental pressing of the horn button would come in very handy!

[ Voor 33% gewijzigd door n00bs op 23-12-2022 14:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mm_n
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 27-07-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:08
frennek schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 07:42:
Ik vind het volgende artikel zeer interessant om daarmee de levensduur van de accu te verlengen (https://batteryuniversity...g-lithium-based-batteries). De conclusie is dat Li-Ion snel achteruit gaat bij 100% volle lading, en dat rijden in een window van 75% naar 25% erg gunstig is (3000 charge cycles in deze bandwidth en dan zit je nog steeds op 90% overgebleven capaciteit).

Mijn E125S gebruik ik voor woon/werk verkeer, wat 28 km heen en 28 km terug is. Ik laad hem zowel thuis als werk steeds op tot 70% (stopt op ongeveer 72%) en rij hem dan leeg tot ongeveer 30 a 35%, afhankelijk van de weersomstandigheden. Ik zit dus nog in een kleiner interval van de 75/25% range die zij opgeven en zo'n 3000 cycles moet opleveren. Uiteraard heb ik 2 cycles per werkdag, maar die 3000 cycles moeten wel met gemak te halen zijn. Dat komt neer op ruim 7 jaar levensduur in mijn gebruik, maar waarschijnlijk kan ik nog veel langer doorrijden.

Interessant is ook de afschrijvingskosten in dit geval. Als die 3000 cycles klopt en een vervangende accu's zo'n 2400 euro kosten, heb ik een afschrijving van zo'n 1,60 euro per werkdag. Dat ligt hoger dan de kosten om de accu's te laden, maar alsnog een stuk lager dan rijden op benzine.

Dit is ook een van de redenen waarom ik voor de E125S ben gegaan. Hij is duurder door de extra accu, maar door het gelijktijdig gebruiken van de batterijen heb ik flinke overcapaciteit aan accu en kan je de accu veel makkelijker in een optimaal window houden en zo de levensduur gigantisch verlengen (is de theorie).
Ik heb sinds kort ook een E125S en wil ook de maximum lading beperken.
Maar waar in de app kan dit eigenlijk configureren?
Ik heb me een slag in de rondte gezocht maar kan het niet vinden en ook niet in de handleiding

Bedankt alvast voor het meedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lost95
killerbee1958 schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 09:16:
[...]

Ik heb sinds kort ook een E125S en wil ook de maximum lading beperken.
Maar waar in de app kan dit eigenlijk configureren?
Ik heb me een slag in de rondte gezocht maar kan het niet vinden en ook niet in de handleiding

Bedankt alvast voor het meedenken
Zit in de "segway ninebot lab"section. Optie: Better battery care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:08
lost95 schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 10:01:
[...]

Zit in de "segway ninebot lab"section. Optie: Better battery care
Bedankt. Gevonden en ingesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Heeft iemand al eens gezocht en gevonden: een additionele schakelaar op de vrije port boven de groene knop?

Ik wil daar een schakelaar plaatsen om een geluid af te kunnen spelen op momenten dat je net geen claxon wil of mag gebruiken maar wel overig verkeer wil waarschuwen

[ Voor 44% gewijzigd door n00bs op 23-12-2022 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Patoer schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 13:41:
[...]

Om de kap te verwijderen heb ik eerst de boutjes los gedraaid. Met een plamuurmes bedekt met een lap stof ,heb ik voorzichtig de kap verwijderd, te beginnen bovenaan. Dit gaat zonder schade.
Zojuist 2 boutjes bovenkant los gemaakt, vervolgens de kap bovenzijde los gekregen, zijkanten door het grijs gedeelte beetje in te duwen krijg je een stukje kap los. Echter onderkant gaat niet en het lijkt net of de kap in het midden ook vastzit. Zit er misschien een bout onder het logo aan de voorkant of iets anders wat ik over het hoofd zie.Meer kracht uitvoeren dan ik heb geprobeerd is echt not done op plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexborro
Does anybody have any experience with "ruitenwisser" for scooters ? It has become very hard to drive on these rainy days. I'm tempted to try it but afraid to throw €160 into the rubbish bin. Otherwise I'm just gonna remove the windshield - the original one from Segway is a piece of trash anyway...

https://uppii.nl/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bZArjLz94TfpiVQLIEq9XJeJuhw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/HZVF02J3Wd6gtjlCq0CRm1L4.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:37
alexborro schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 17:32:
Does anybody have any experience with "ruitenwisser" for scooters ? It has become very hard to drive on these rainy days. I'm temped to try it but afraid to throw €160 into the rubbish bin. Otherwise I'm just gonna remove the windshield - the original one from Segway is a piece of trash anyway...

https://uppii.nl/

[Afbeelding]
I’ve been looking into this for almost 1.5y now. Didn’t go for it because the reviews that I could find - which aren’t a lot- weren’t very positive, especiallly for the price that they are asking for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boo!!
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 05-04-2023
Hej!

Ik ben recentelijk research gaan doen naar elektrische scooters en kwam daarbij de Segway E110S tegen. Ik heb al erg veel informatie kunnen winnen op dit forum dus dank hiervoor :)

Één ding blijft me een raadsel… Wat is de acceleratie snelheid van de E110S? De scooter heeft een vrij “kleine” motor vergeleken met sommige andere modellen zoals de E125S bijvoorbeeld.

Als iemand hier meer informatie over heeft hoor ik het graag 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:07

Mr. Freeze

¡GO!

Boo!! schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 21:04:
Hej!

Ik ben recentelijk research gaan doen naar elektrische scooters en kwam daarbij de Segway E110S tegen. Ik heb al erg veel informatie kunnen winnen op dit forum dus dank hiervoor :)

Één ding blijft me een raadsel… Wat is de acceleratie snelheid van de E110S? De scooter heeft een vrij “kleine” motor vergeleken met sommige andere modellen zoals de E125S bijvoorbeeld.

Als iemand hier meer informatie over heeft hoor ik het graag 😁
Cijfers kan ik je niet geven, maar gevoelsmatig accelereert de 110SE lekker vlot, zeker als de accu voldoende stroom heeft, als hij leeg raakt wordt het duidelijk langzamer.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boo!!
Mr. Freeze schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 09:24:
[...]

Cijfers kan ik je niet geven, maar gevoelsmatig accelereert de 110SE lekker vlot, zeker als de accu voldoende stroom heeft, als hij leeg raakt wordt het duidelijk langzamer.
Dankjewel! Je kan dus goed meekomen met het verkeer en ook andere scooters die op benzine rijden “eruit” rijden…. 😁?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 08:39
Ik heb de E110SE snor variant. En ik trek makkelijk alle benzine scooters die ik ben tegen gekomen in het laatste half jaar er uit bij het stoplicht. Ook de brom scooters blijf ik de eerste meters voor.

Bij mijn snor variant merk ik ook weinig van inhouden. Pas als de accu echt op zijn laatste benen loop merk ik dat hij begint in te houden en minder vlot accelereert. Ik kan mij voorstellen dat dit bij de brom variant wel merkbaar is aangezien je daar natuurlijk meer energie uit het zelfde pakket (accu en electronica) haal.

[ Voor 5% gewijzigd door Edgenumber op 24-12-2022 12:26 ]

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Boo!! schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 10:15:
[...]

Dankjewel! Je kan dus goed meekomen met het verkeer en ook andere scooters die op benzine rijden “eruit” rijden…. 😁?
Eerlijk gezegd kom ik niet zoveel andere brommers tegen hier in ons plaatsje, en auto's hebben ook niet al te veel last van me geloof ik, de meeste blijven achter me rijden en een enkeling haalt me in. Maar goed, daar is altijd nog de snelheids upgrade als dat belangrijk is voor je. Zelf heb ik dat niet gedaan want dan is de accu nog sneller leeg.

PS, bij echt druk verkeer (en erg slecht weer) rij ik gewoon op standje 1 of 2 op fietspad, maar dat komt gelukkig niet zo vaak voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Boo!! schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 10:15:
[...]

Ik heb de getunede e125s brom. Ik trek elke scooter eruit ook andere elektrische.
Meeste auto's trek ik er bij warm weer ook uit.

Als de accu onder de 60% komt dan zakt de max snelheid ook van 50 naar 46KM/h
Rond de 30% haal ik 45KMh

Met 0 graden trekt de scooter traag, maar nog steeds sneller dan een normale bromscooter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joram22
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 05-10-2024
n00bs schreef op maandag 19 december 2022 @ 21:29:
[...]

Ja is een idee, ik heb enkel geluid uit van knipperlichten. Werd gek van dat geluid. En dat geldt dan blijkbaar voor gevarenlichten.
Ik heb gewoon een kleine fietsbel gemonteerd. Simpele goedkope oplossing. En een wel zo prettig geluid.

[ Voor 4% gewijzigd door Joram22 op 24-12-2022 17:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joram22
n00bs schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 14:27:
Heeft iemand al eens gezocht en gevonden: een additionele schakelaar op de vrije port boven de groene knop?

Ik wil daar een schakelaar plaatsen om een geluid af te kunnen spelen op momenten dat je net geen claxon wil of mag gebruiken maar wel overig verkeer wil waarschuwen
Op de niet Nederlandse Segway s zit daar de knop om je koplamp uit te doen. Dus ik neem aan dat die schakelaar op een Aziatische site te vinden moet zijn.
Verder: ik heb dus gewoon een klein fietsbelletje gemonteerd. Werkt prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Joram22 schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 18:01:
[...]

Op de niet Nederlandse Segway s zit daar de knop om je koplamp uit te doen. Dus ik neem aan dat die schakelaar op een Aziatische site te vinden moet zijn.
Verder: ik heb dus gewoon een klein fietsbelletje gemonteerd. Werkt prima.
Thanks, op aliexpress heb ik niks kunnen vinden, maar ik zoek nog wel verder.
Maar we zijn niet voor niets tweakers he ;-)

Light switch wanted!
In the chinese manual you can find the switch for lights on/off/automatic https://imgweboss.ninebot...bce8b244c189fbb871693.pdf
I try to copy the text to search for this switch online, but it just doesn't seem to work on my computer.

Nevermind used google translate cam on the PDF: Headlight button: 大燈按鈕

Kan deze knop of uberhaupt schakelaars van de segway/ninebot nergens vinden

Rammel
Ik ben zojuist op zoek gegaan naar het gerammel, kap uiteindelijk eraf gekregen. Super gammel materiaal en achter zit nog een stuk plastic. Uiteindelijk wat zaken beter vastgezet

Er is na alles controleren, extra vastdraaien, tie raps etc nog steeds een rammel. Het enige wat ik me kan bedenken dat deze niet uit de voorkap richting komt, maar een resonantie waardoor het lijkt alsof het daar vandaan komt. Een eventueel schuldige is de onderkap aan de voorkant, wat ook plastic op plastic is dat in elkaar schuift en waar wat speling zit. Echter zie ik geen mogelijkheid daar eenvoudig bij te komen, noch een goede oplossing dat toch zorgt dat je nog eventueel onderhoud zou kunnen doen.

Als iemand dus echt 100% alle rammels weg heeft kunnen halen, dan hoor ik het graag!

Foto's: https://imgbox.com/g/uWBlouPXgb
Foto's van de demontage voorkap, plastic erachter, kapje boven de display, kabels die ik vastgezet heb en foam tegen resonantie. Echter is dus nog steeds niet alle rammel weg.

[ Voor 83% gewijzigd door n00bs op 25-12-2022 13:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik zit een beetje rond te neuzen op ninebot.com en heb uiteindelijk daar een E125 gevonden, maar voltages van al hun modellen zijn 72V of hoger?

https://www.ninebot.com/p...IdC=32&IdR=33&productId=3

Modifications
A very nice LED mod: https://community.ninebot.com/detail/10224441

For persons with a 3D printer, I found this German website. Google translate link to UK:
https://www-elektroroller...x_tr_hl=nl&_x_tr_pto=wapp

[ Voor 118% gewijzigd door n00bs op 25-12-2022 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boo!!
Mr. Freeze schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 12:43:
[...]

Eerlijk gezegd kom ik niet zoveel andere brommers tegen hier in ons plaatsje, en auto's hebben ook niet al te veel last van me geloof ik, de meeste blijven achter me rijden en een enkeling haalt me in. Maar goed, daar is altijd nog de snelheids upgrade als dat belangrijk is voor je. Zelf heb ik dat niet gedaan want dan is de accu nog sneller leeg.

PS, bij echt druk verkeer (en erg slecht weer) rij ik gewoon op standje 1 of 2 op fietspad, maar dat komt gelukkig niet zo vaak voor.
Is de snelheids upgrade trouwens te doen via de app? Dit is me niet duidelijk omdat de verkoper zelf (scootercentrum.com) ook een snelheids upgrade aanbied.

Bedankt voor de snelle en erg hulp volle antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boo!!
n00bs schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 14:06:
[...]

Ik heb de getunede e125s brom. Ik trek elke scooter eruit ook andere elektrische.
Meeste auto's trek ik er bij warm weer ook uit.

Als de accu onder de 60% komt dan zakt de max snelheid ook van 50 naar 46KM/h
Rond de 30% haal ik 45KMh

Met 0 graden trekt de scooter traag, maar nog steeds sneller dan een normale bromscooter.
Goed om te weten! Is de actieradius ook een stuk minder bij het koude weer van afgelopen week?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Boo!! schreef op zondag 25 december 2022 @ 11:00:
[...]

Is de snelheids upgrade trouwens te doen via de app? Dit is me niet duidelijk omdat de verkoper zelf (scootercentrum.com) ook een snelheids upgrade aanbied.

Bedankt voor de snelle en erg hulp volle antwoorden!
Nee, die moet je laten doen en is ook niet gratis, bedragen variëren per dealer lees ik hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boo!!
Dan nog een vraag…
Het abonnement voor de Sim card in de scooter is voor 2 jaar heb ik gelezen. “Daarna moet je een vast bedrag per maand betalen om de functies van de app te kunnen gebruiken” Weet iemand hoeveel dit dan zou zijn? Ik kan het op de site van Segway zelf namelijk niet vinden 🥲

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Boo!! schreef op zondag 25 december 2022 @ 11:01:
[...]

Goed om te weten! Is de actieradius ook een stuk minder bij het koude weer van afgelopen week?
Ja helaas is alles met koud weer minder in tegenstelling tot een brandstof scooter, waarbij het koude weer juist zorgt voor een beter gekoelde motor en meer zuurstof voor de verbranding.
Aangezien ik in de kou toch geen grote stukken afleg voor mij geen probleem. Verder staat de scooter bij mij altijd droog en boven 0 gestald (ook als het erg vriest) en gezien ik in een drukker gebied woon, is het op veel stukken remmen/optrekken wat totaal niet bevorderlijk is voor de actieradius :)

[ Voor 10% gewijzigd door n00bs op 25-12-2022 13:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Kan de Topic starter een samenvatting maken in de openingspost van veelgestelde vragen, issues en fixes, modding, speed update? het hele forum raakt overspoeld nu.

Eventueel als een deel 2 gestart wordt, dat iemand zich geroepen voelt voor een goede opzet en dit onderhoudt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joram22
n00bs schreef op zondag 25 december 2022 @ 11:42:
Kan de Topic starter een samenvatting maken in de openingspost van veelgestelde vragen, issues en fixes, modding, speed update? het hele forum raakt overspoeld nu.

Eventueel als een deel 2 gestart wordt, dat iemand zich geroepen voelt voor een goede opzet en dit onderhoudt?
Tja, ik begrijp de behoefte.
In de tussentijd. Wil iedereen eerst gewoon de zoekfunctie gebruiken alvorens een vraag te stellen? Heel erg veel is gewoon terug te vinden (speedupdate, simkaart, opladen, banden etc etc). En zelf eerst eens kijken naar alle mogelijkheden in app helpt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Joram22 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 15:19:
[...]

Tja, ik begrijp de behoefte.
In de tussentijd. Wil iedereen eerst gewoon de zoekfunctie gebruiken alvorens een vraag te stellen? Heel erg veel is gewoon terug te vinden (speedupdate, simkaart, opladen, banden etc etc). En zelf eerst eens kijken naar alle mogelijkheden in app helpt ook.
Dat werkt gewoon slecht :-)
Ik merk ook dat een hoop gestelde vragen niet of onvolledig worden beantwoord. Door dit samen te vatten in een topic start, voorkom je dat. En misschien ook leuk om een showcase te doen van de modellen die men heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexborro
n00bs schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 15:26:
[...]
Ik merk ook dat een hoop gestelde vragen niet of onvolledig worden beantwoord. Door dit samen te vatten in een topic start, voorkom je dat. En misschien ook leuk om een showcase te doen van de modellen die men heeft.
It would be nice to add all this information to a blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
n00bs schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 15:26:
[...]

Is er iets dat je stopt om dit zelf te doen? De TS kan dan jouw samenvatting prima nog een keer in de TS zetten - uiteraard met credits - en jouw samenvatting kan gepind worden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sandermvdb
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 11:12

Sandermvdb

Regret is a wasted emotion...

greg-a schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 16:42:
[...]

Is er iets dat je stopt om dit zelf te doen? De TS kan dan jouw samenvatting prima nog een keer in de TS zetten - uiteraard met credits - en jouw samenvatting kan gepind worden
Ik zal een begin maken :)

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Sandermvdb
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 11:12

Sandermvdb

Regret is a wasted emotion...

Mijn alleereerste (poging tot) een topicstart :D
Ik heb mijn best gedaan maar feel free om aan te passen of te corrigeren mochten er fouten instaan. Ik heb trouwens NIET de B110S beschreven.
Kan iemand deze bovenaan zetten? :)

Modellen

ModelE110SEE110SE125SE
Max vermogen (watt)150015003000
Opgegeven radius9775140
WMTC radius 25/45 km/u59/4947/40102/81
Accu capaciteit (Wh)182414402x1440
Voorband80/90-12”80/90-12”100/70-12”
Achterband90/80-12”90/80-12”120/70-12”
Lader vermogen (watt)4204201000
Extra’sDrift W1 e-skates

Bereik

Het opgegeven WMTC (World Motorcycle Test Cycle) bereik lijkt redelijk te kloppen hoewel het bij verschillende personen ook wel kan wisselen. Factoren die in ieder geval een rol spelen:
  • Gewicht bestuurder(s)
  • Wel of geen windscherm
  • Snelheid
  • Het weer en dan vooral de buitentemperatuur (zie paragraaf kou hieronder)
  • Regeneratief remmen aan/uit
  • Hoe hard de banden zijn opgepompt

Kou

Elektrische scooters en dan vooral de accu’s en kou gaan helaas slecht samen. Dit is als volgt te merken:
  • Verschil in bereik tussen 20 graden en 0 graden is tussen de 10 en 20%
  • Opladen is niet mogelijk als de accu onder de 0 graden is. Probeer daarom de scooter bij lage temperaturen binnen te zetten of in ieder geval de accu(s)
  • Levensduur accu wordt minder bij lage temperaturen

Mogelijkheden om op slot te zetten

1. Segway App via Airlock of handmatig
  2. Afstandsbediening
  3. Password (pincode)
  4. Sleutel

Snelheid upgrades

Het sneller maken van een Segway scooter kan op 2 manieren
  1. Via een Segway dealer. Deze zal de scooter 4 a 5 km/u harder laten rijden. Het is puur een firmware aanpassing die binnen een paar minuten uit te voeren is waar vaak rond de 50 euro voor gevraagd wordt.
    Om de 1 of andere reden is het niet mogelijk om de upgrade uit te voeren van 45->50 als het voorheen een snor was maar hier wordt als het goed is aan gewerkt.
  2. Door middel van een BLE-app op je mobiel een code naar je scooter te sturen. Hierdoor wordt de scooter onbegrensd. EIGEN RISICO…

Bekende ‘problemen’

• Zonder snelheids-upgrades geeft de scooter nooit meer dan 25/45 km/u aan, ook niet als je bijvoorbeeld van een heuvel afrijdt
  • Opgegeven snelheden worden soms net niet gehaald, zeker als de accu wat leger begint te raken
  • De scooter trekt minder snel op als de accu onder de 20% komt
  • Het originele windscherm gaat snel stuk en wordt daarom niet meer verkocht. Er wordt aan een vervanger gewerkt zegt men
  • Er zit traction-control op waardoor soms de scooter inhoudt als je bijvoorbeeld over een wild-rooster rijdt. Dit wordt soms als vervelend ervaren
  • Scooter heeft in stand 3 een zenuwachtige gashendel die moeilijk te doseren is
  • Verbruik app bij een rit klopt niet; deze geeft te weinig aan
  • Geluid toeter is hard waardoor fietsers soms schrikken
  • De klok is niet handmatig in te stellen, dit gaat als het goed is automatisch via de app
  • Er kan maar 1 app (persoon) gekoppeld worden aan een scooter. Ontgrendelen kan wel gewoon met afstandsbediening bijvoorbeeld
  • De ventilator in de laders maakt veel herrie
  • GPS werkt alleen in Nederland
  • Het standby verbruik van de lader is vrij hoog als de lader klaar is met laden. De ventilator gaat dan ook uit waardoor de lader warm wordt

Tips-and-tricks

• Meeste foutcodes/problemen zijn te verhelpen door de accu(s) een paar minuten los te koppelen
  • Als je bij een E125S de accu’s los van de scooter oplaadt moet je ze niet met een verschillend laadniveau in de scooter plaatsen. Er zal namelijk een grote stroom lopen van de volle accu naar de lege accu wat niet goed is voor de accu’s
  • De achtervering is zoals bij veel scooters hoger af te stellen mocht de scooter zwaar beladen zijn
  • Sommigen laten andere banden (winter of all-season) monteren. Hierdoor kan de omtrek van het wiel groter worden waardoor de scooter iets harder zal rijden
  • Scooter kan in de app zowel geconfigureerd worden onder ‘Settings’ als onder ‘Segway-Ninebot Lab’
  • Vergeet de scooter niet te unbinden mocht je hem verkopen
  • Je kan een sleutel in de accu plaatsen Deze is er voor als je de accu binnen gaat opladen en je per ongeluk de sleutel in je buddybak laat zitten. Ontgrendelen met AB of app kan dan natuurlijk ook niet maar dan heb je toch een reservesleutel
  • In principe heeft een elektrische scooter weinig onderhoud nodig. Voor de garantie is dit wel een voorwaarde. Helaas vragen de dealers hier soms nog best veel geld voor. Sommigen kiezen ervoor om netjes de intervals van Segway aan te houden. Anderen negeren de garantie-richtlijnen omdat ze het simpelweg niet nodig vinden
  • Een losse lader kost bij Segway rond de 300 euro. Er zijn alternatieven bij AliExpress voor rond de 150 euro
  • Het omzetten van een snor- naar brom-variant is mogelijk bij de RDW maar ook bij steeds meer dealers, zie:
    https://www.rdw.nl/partic...ts-aanpassen-naar-brommer
  • Opladen via standaard laadpaal kan door een Type 2 Schuko adapter te kopen en daar de standaard lader op aan te sluiten
  • Middels de app kan je ook je buddy openen (wordt vaak over het hoofd gezien)

Overige info

• Het scooter verhuurbedrijf Check rijd met Segway scooters. Dit zijn E110S modellen waar 2 accu’s inzitten. Tevens hebben ze custom firmware
  • De bandenspanning voor/achter volgens het boekje is 2,0/2,2 bar. Sommigen rijden met iets hardere banden, ook vanwege het lagere verbruik

Onduidelijkheden

• In de scooter zit een simkaart die nodig is voor een aantal services zoals info scooter bekijken, vindt voertuig, ritregistratie, waarschuwingen (waaronder poging tot diefstal), etc.. Deze simkaart werkt voor 2 jaar. Het is onduidelijk wat de kosten na die 2 jaar zijn. Natuurlijk blijft de scooter zonder simkaart prima werken

Conclusie

Kort samengevat ervaren veel mensen hun Segway scooter als volgt:
  • Over het algemeen een fijne en betrouwbare scooter
  • Heeft wel wat kinderziektes (vreemde foutmeldingen)
  • Zou iets harder mogen rijden
  • App bevat bugs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lost95
Mooie TS!

Dat over bandenspanning had ik gemist, hoeveel bar doen jullie hem? Ik heb hem op 2/2.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1965
  • Laatst online: 08-04-2024
Wat een goeie samevatting!
Bedankt Sandermvdb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joram22
Hele goede samenvatting! Dank voor de genomen tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1965
"Door middel van een BLE-app op je mobiel een code naar je scooter te sturen. Hierdoor wordt de scooter onbegrensd. EIGEN RISICO…"

Werkt dit nog steeds? Ik had begrepen dat dit niet meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikkwittet
  • Nu online
JanR1965 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 11:26:
"Door middel van een BLE-app op je mobiel een code naar je scooter te sturen. Hierdoor wordt de scooter onbegrensd. EIGEN RISICO…"

Hoezo zoiets werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanR1965
Veel meer snelheid op een duistere wijze.
Google maar, want veel mag je er hier niet over zeggen vanwege de regels.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexborro
JanR1965 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 11:26:

Don't waste your time searching for this, it stopped working a longe time ago after a firmware update.

Cheers.
Alex.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lost95
Dat zul je moeten google en, zie de waarschuwing onderaan dit topic, het is geen legale upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Sandermvdb schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 19:58:
Mijn alleereerste (poging tot) een topicstart :D
Ik heb mijn best gedaan maar feel free om aan te passen of te corrigeren mochten er fouten instaan. Ik heb trouwens NIET de B110S beschreven.
Kan iemand deze bovenaan zetten? :)

Modellen

ModelE110SEE110SE125SE
Max vermogen (watt)150015003000
Opgegeven radius9775140
WMTC radius 25/45 km/u59/4947/40102/81
Accu capaciteit (Wh)182414402x1440
Voorband80/90-12”80/90-12”100/70-12”
Achterband90/80-12”90/80-12”120/70-12”
Lader vermogen (watt)4204201000
Extra’sDrift W1 e-skates

Bereik

Het opgegeven WMTC (World Motorcycle Test Cycle) bereik lijkt redelijk te kloppen hoewel het bij verschillende personen ook wel kan wisselen. Factoren die in ieder geval een rol spelen:
  • Gewicht bestuurder(s)
  • Wel of geen windscherm
  • Snelheid
  • Het weer en dan vooral de buitentemperatuur (zie paragraaf kou hieronder)
  • Regeneratief remmen aan/uit
  • Hoe hard de banden zijn opgepompt

Kou

Elektrische scooters en dan vooral de accu’s en kou gaan helaas slecht samen. Dit is als volgt te merken:
  • Verschil in bereik tussen 20 graden en 0 graden is tussen de 10 en 20%
  • Opladen is niet mogelijk als de accu onder de 0 graden is. Probeer daarom de scooter bij lage temperaturen binnen te zetten of in ieder geval de accu(s)
  • Levensduur accu wordt minder bij lage temperaturen

Mogelijkheden om op slot te zetten

1. Segway App via Airlock of handmatig
  2. Afstandsbediening
  3. Password (pincode)
  4. Sleutel

Snelheid upgrades

Het sneller maken van een Segway scooter kan op 2 manieren
  1. Via een Segway dealer. Deze zal de scooter 4 a 5 km/u harder laten rijden. Het is puur een firmware aanpassing die binnen een paar minuten uit te voeren is waar vaak rond de 50 euro voor gevraagd wordt.
    Om de 1 of andere reden is het niet mogelijk om de upgrade uit te voeren van 45->50 als het voorheen een snor was maar hier wordt als het goed is aan gewerkt.
  2. Door middel van een BLE-app op je mobiel een code naar je scooter te sturen. Hierdoor wordt de scooter onbegrensd. EIGEN RISICO…

Bekende ‘problemen’

• Zonder snelheids-upgrades geeft de scooter nooit meer dan 25/45 km/u aan, ook niet als je bijvoorbeeld van een heuvel afrijdt
  • Opgegeven snelheden worden soms net niet gehaald, zeker als de accu wat leger begint te raken
  • De scooter trekt minder snel op als de accu onder de 20% komt
  • Het originele windscherm gaat snel stuk en wordt daarom niet meer verkocht. Er wordt aan een vervanger gewerkt zegt men
  • Er zit traction-control op waardoor soms de scooter inhoudt als je bijvoorbeeld over een wild-rooster rijdt. Dit wordt soms als vervelend ervaren
  • Scooter heeft in stand 3 een zenuwachtige gashendel die moeilijk te doseren is
  • Verbruik app bij een rit klopt niet; deze geeft te weinig aan
  • Geluid toeter is hard waardoor fietsers soms schrikken
  • De klok is niet handmatig in te stellen, dit gaat als het goed is automatisch via de app
  • Er kan maar 1 app (persoon) gekoppeld worden aan een scooter. Ontgrendelen kan wel gewoon met afstandsbediening bijvoorbeeld
  • De ventilator in de laders maakt veel herrie
  • GPS werkt alleen in Nederland
  • Het standby verbruik van de lader is vrij hoog als de lader klaar is met laden. De ventilator gaat dan ook uit waardoor de lader warm wordt

Tips-and-tricks

• Meeste foutcodes/problemen zijn te verhelpen door de accu(s) een paar minuten los te koppelen
  • Als je bij een E125S de accu’s los van de scooter oplaadt moet je ze niet met een verschillend laadniveau in de scooter plaatsen. Er zal namelijk een grote stroom lopen van de volle accu naar de lege accu wat niet goed is voor de accu’s
  • De achtervering is zoals bij veel scooters hoger af te stellen mocht de scooter zwaar beladen zijn
  • Sommigen laten andere banden (winter of all-season) monteren. Hierdoor kan de omtrek van het wiel groter worden waardoor de scooter iets harder zal rijden
  • Scooter kan in de app zowel geconfigureerd worden onder ‘Settings’ als onder ‘Segway-Ninebot Lab’
  • Vergeet de scooter niet te unbinden mocht je hem verkopen
  • Je kan een sleutel in de accu plaatsen Deze is er voor als je de accu binnen gaat opladen en je per ongeluk de sleutel in je buddybak laat zitten. Ontgrendelen met AB of app kan dan natuurlijk ook niet maar dan heb je toch een reservesleutel
  • In principe heeft een elektrische scooter weinig onderhoud nodig. Voor de garantie is dit wel een voorwaarde. Helaas vragen de dealers hier soms nog best veel geld voor. Sommigen kiezen ervoor om netjes de intervals van Segway aan te houden. Anderen negeren de garantie-richtlijnen omdat ze het simpelweg niet nodig vinden
  • Een losse lader kost bij Segway rond de 300 euro. Er zijn alternatieven bij AliExpress voor rond de 150 euro
  • Het omzetten van een snor- naar brom-variant is mogelijk bij de RDW maar ook bij steeds meer dealers, zie:
    https://www.rdw.nl/partic...ts-aanpassen-naar-brommer
  • Opladen via standaard laadpaal kan door een Type 2 Schuko adapter te kopen en daar de standaard lader op aan te sluiten
  • Middels de app kan je ook je buddy openen (wordt vaak over het hoofd gezien)

Overige info

• Het scooter verhuurbedrijf Check rijd met Segway scooters. Dit zijn E110S modellen waar 2 accu’s inzitten. Tevens hebben ze custom firmware
  • De bandenspanning voor/achter volgens het boekje is 2,0/2,2 bar. Sommigen rijden met iets hardere banden, ook vanwege het lagere verbruik

Onduidelijkheden

• In de scooter zit een simkaart die nodig is voor een aantal services zoals info scooter bekijken, vindt voertuig, ritregistratie, waarschuwingen (waaronder poging tot diefstal), etc.. Deze simkaart werkt voor 2 jaar. Het is onduidelijk wat de kosten na die 2 jaar zijn. Natuurlijk blijft de scooter zonder simkaart prima werken

Conclusie

• App bevat bugs
Thanks! ik heb nog wat aanvulling, herschrijf het gewoon naar de huidige style :)

Bekende ‘problemen’

- Speed upgrade tot 50KM/h geeft een dalende max snelheid bij accucapaciteit onder de 80%. Dit gaat geleidelijk tot 45KM/h. Bij 20% treedt er accubescherming op en daalt de snelheid en acceleratie nog verder (ik heb dit nooit getest)

- De E125 geeft een rammel aan de voorkant. Zie mijn screenshots eerdere posting van het loshalen van de voorkappen en vastzetten kabels. Dit geeft echter geen 100% fix

Zie Foto's: https://imgbox.com/g/uWBlouPXgb
Foto's van de demontage voorkap, plastic erachter, kapje boven de display, kabels die ik vastgezet heb en foam tegen resonantie. Echter is dus nog steeds niet alle rammel weg.

- De scooter trekt bij temperaturen rond de 0 graden veel minder snel op dan bij warme temperaturen en ook beinvloed dit de max snelheid ook al is je accu vol.

- De E125s is zeer stug geveerd

- Omzetten van snor naar brom kan, maar het is op dit moment niet mogelijk om daarna nog de speed upgrade te krijgen

- Bij openen buddy wordt de claxon ingedrukt, tevens met handschoenen raak je vaak onbedoeld deze knop aan

Zou je nog een kopje kunnen toevoegen met foto's van de scooters van leden.
En nog een kopje met modding, Alex heeft een aantal mods al gemaakt, ook had ik een link naar een Duits forum + led mod gepost. Nog een andere user had een sound mod gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans 68
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 30-09-2023
Rolfy schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 13:39:
[...]

Dat is nou echt een ding wat ik verwacht te vinden voor $ 10 op AliExpress, zeker niet voor $ 112. Wat een geld voor een beetje broembroem geluid op je electrische scooter. Dat moet toch wel veel goedkoper kunnen, zou je denken?

Ik ben trouwens nog steeds erg benieuwd naar hoe het alarmgeluid gebruikt kan worden om tijdens het rijden ander verkeer te waarschuwen dat je eraan komt (behalve met het gevarenlicht). Het zou een goede goedkope oplossing zijn als je het alarmgeluid daarvoor kunt gebruiken.

@Hans 68 hoe heb jij dit gedaan?
Via de app hier heb je 3 geluidkeuzes

Instellingen -> geluidskeuzes je dienst wel via bluetooth verbonden te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans 68

Conclusie

• App bevat bugs
[/quote]

mooie samenvatting
In Amsterdam mag je je scooter niet aan een laadpaal zetten die voor auto's zijn bedoeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• michel H
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-01 23:39
heb wat leuks gevonden .in het filmpje kan je zien hoe snel de segway e gaat
YouTube: Why Segway Ninebot E200P is the best electric moped you can buy! // ...

• Rolfy
Hans 68 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 18:36:
[...]

Via de app hier heb je 3 geluidkeuzes

Instellingen -> geluidskeuzes je dienst wel via bluetooth verbonden te zijn
Oké, dat is duidelijk, bedankt. Maar wat doe je als je het ingestelde geluid wilt gebruiken om anderen te waarschuwen, welke knop gebruik je dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Patoer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-03 12:17
lost95 schreef op maandag 19 december 2022 @ 20:19:
[...]

Een eenvoudig fietsbelletje op de spiegelstang plaatsen. Dit heb ik al op dag 2 gedaan toen de fietsers bijna de stoep opreden van de schrik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• greg-a
Rolfy schreef op donderdag 29 december 2022 @ 14:21:
[...]

Oké, dat is duidelijk, bedankt. Maar wat doe je als je het ingestelde geluid wilt gebruiken om anderen te waarschuwen, welke knop gebruik je dan?
Claxon niet helemaal indrukken. Kort en zachtjes daarop drukken geeft een wat zachter geluid, nog steeds hard, maar minder dan wanneer je claxon vol indrukt

• Rolfy
greg-a schreef op donderdag 29 december 2022 @ 19:50:
[...]

Claxon niet helemaal indrukken. Kort en zachtjes daarop drukken geeft een wat zachter geluid, nog steeds hard, maar minder dan wanneer je claxon vol indrukt
Nee, dat is niet wat ik bedoelde, dan gebruik je alsnog het geluid van je toeter.

Als je het geluid via de geluidsinstelling veranderd in de app zoals hierboven aangegeven, wijzigt het geluid van je toeter niet. Dat alarmgeluid schakelt @Hans 68 bijvoorbeeld (op een andere manier) in als hij fietsers nadert.

Ik wil graag weten hoe je dat alarmgeluid kunt gebruiken om fietsers te waarschuwen dat je er aan komt. Blijkbaar kan dat op een of andere manier, maar dan niet via de drukknop van de toeter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Rolfy schreef op donderdag 29 december 2022 @ 20:25:
[...]

Nee, dat is niet wat ik bedoelde, dan gebruik je alsnog het geluid van je toeter.

Als je het geluid via de geluidsinstelling veranderd in de app zoals hierboven aangegeven, wijzigt het geluid van je toeter niet. Dat alarmgeluid schakelt @Hans 68 bijvoorbeeld (op een andere manier) in als hij fietsers nadert.

Ik wil graag weten hoe je dat alarmgeluid kunt gebruiken om fietsers te waarschuwen dat je er aan komt. Blijkbaar kan dat op een of andere manier, maar dan niet via de drukknop van de toeter?
Ik vermoed dat hij de alarmlichten gebruikt, wettelijk gezien ook niet ok ;)

Er is 1 modder (Justin) hier op het forum een mod heeft gebouwd. Het zou fijn zijn als hij nog toelichting met foto's etc kan geven en waar hij de schakelaar vandaan heeft. Want er is ruimte aan de rechterzijde voor een originele schakelaar voor licht. Die kan je daar een latch switch plaatsen met 2 standen en dus extra mogelijkheid qua functie

justinb81 in "Grote Segway elektrische scooter topic"

Ik wil zelf dit inbouwen: https://nl.aliexpress.com...ceneId%22%3A%223339%22%7D

[ Voor 13% gewijzigd door n00bs op 30-12-2022 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikkwittet
  • Nu online
n00bs schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 12:47:
[...]

Ik vermoed dat hij de alarmlichten gebruikt, wettelijk gezien ook niet ok ;)

Er is 1 modder (Justin) hier op het forum een mod heeft gebouwd. Het zou fijn zijn als hij nog toelichting met foto's etc kan geven en waar hij de schakelaar vandaan heeft. Want er is ruimte aan de rechterzijde voor een originele schakelaar voor licht. Die kan je daar een latch switch plaatsen met 2 standen en dus extra mogelijkheid qua functie

justinb81 in "Grote Segway elektrische scooter topic"

Ik wil zelf dit inbouwen: https://nl.aliexpress.com...ceneId%22%3A%223339%22%7D
Is dat ding luid genoeg denk je?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• oela007
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 07-12-2023
Dit filmpje laat zien wat de potentie is van onze Segway !
Na de 50 km per uur voel ik hem duidelijk inhouden, maar hij kan dus nog veel meer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

sikkwittet schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 17:36:
[...]

Is dat ding luid genoeg denk je?
Meten is weten :-)
Als er veel lawaai is op een punt met veel voetgangers/fietsers en je bent verplicht om op het fietspad te rijden, dan denk ik niet. Maar een stille 4 takt hoor je dan ook amper.

Wat ik wel heb gemerkt dat toen ik met een muziekje op reed wat natuurlijk ook als aso bestempeld kan worden, iedereen mij wel hoorde :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

oela007 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 19:18:
Dit filmpje laat zien wat de potentie is van onze Segway !
Na de 50 km per uur voel ik hem duidelijk inhouden, maar hij kan dus nog veel meer. ;)

[YouTube: 九号电动车E200P加速测试ninebot E200P 0~100km Accelerated testing]
Nee jij hebt het over een E200P dat is echt wat anders dan een E110 of E125
Pak hier de site https://motors.segway.com...dL=40&IdR=41&productId=51 erbij en kies links bv de E125 en rechts de E200P

Max vermogen 7.5KW vs 3.5KW, 305nM vs 120nM. Voltage van de batterijen 74V vs 48V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oela007
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 07-12-2023
n00bs schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 23:59:
[...]

Nee jij hebt het over een E200P dat is echt wat anders dan een E110 of E125
Pak hier de site https://motors.segway.com...dL=40&IdR=41&productId=51 erbij en kies links bv de E125 en rechts de E200P

Max vermogen 7.5KW vs 3.5KW, 305nM vs 120nM. Voltage van de batterijen 74V vs 48V
Oh wauw dat is echt een wereld van verschil qua vermogen en topsnelheid :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radec
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 04-02 00:19
Is er al een update m.b.t. de speedupgrade van 25- -> 50 km/h voor de E110SE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk04
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 06-11-2023
Radec schreef op zondag 1 januari 2023 @ 12:25:
Is er al een update m.b.t. de speedupgrade van 25- -> 50 km/h voor de E110SE?
Volgens mij niet. Zit hier ook op te wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LongStream
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 21-06-2024
Allereerst beste wensen allemaal! Ik wens jullie allemaal een hoop veilige kilometers toe!

Deze week is mijn B110s bezorgt. Klein maar heel fijn zal ik maar zeggen. De eerste 100 kilometers staan inmiddels op de teller en ik ben er heel blij mee. Na een half uurtje rijden is even 2 minuutjes staan om het zitvlees even te ontspannen aan te raden en de vering had wel een tandje minder stug gemogen, maar verder op dit moment echt geen klachten!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AxtJ-rtl8C93UUV5wWnJsOAyWi8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DMPWvh2siFKXIIYvBu4Fwzic.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yNYv-zYEpiUJs4_0OuZe2hq_hgA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0TUT9r0Lstc3OtlA7P0r3t28.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V-qWvR1ML4RbDlg_DFjHhXyM-Ik=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9FZ1tBHRmi4efAMkgZHtCgn6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanR1965
LongStream schreef op zondag 1 januari 2023 @ 18:31:
Allereerst beste wensen allemaal! Ik wens jullie allemaal een hoop veilige kilometers toe!

Deze week is mijn B110s bezorgt. Klein maar heel fijn zal ik maar zeggen. De eerste 100 kilometers staan inmiddels op de teller en ik ben er heel blij mee. Na een half uurtje rijden is even 2 minuutjes staan om het zitvlees even te ontspannen aan te raden en de vering had wel een tandje minder stug vermogen, maar verder op dit moment echt geen klachten!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi ding hoor, en lekker voordelig met die cashback actie.
Heb je de snor of brom versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertGlotzbach
  • Laatst online: 13-03 12:51
Ik was zo onhandig de buddy beveiliging uit te zetten, waardoor m'n 125 S uit de handen schoot terwijl ik er nog niet op zat. Resultaat is dat een aantal bevestigingen van het front paneel zijn afgebroken. Ik denk wel dat ik het met 2 componenten lijm kan herstellen al ik het een en ander eerst demonteer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uev5uLKJKW4p9hVdPD9GuxcC7dE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9N0yxFGCK5U8Xu0QmxMLU2Qs.jpg?f=fotoalbum_large

Weet iemand hoe ik veilig het front paneel er af kan halen zonder nog meer schade te maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

RobertGlotzbach schreef op maandag 2 januari 2023 @ 13:19:
Ik was zo onhandig de buddy beveiliging uit te zetten, waardoor m'n 125 S uit de handen schoot terwijl ik er nog niet op zat. Resultaat is dat een aantal bevestigingen van het front paneel zijn afgebroken. Ik denk wel dat ik het met 2 componenten lijm kan herstellen al ik het een en ander eerst demonteer.

[Afbeelding]

Weet iemand hoe ik veilig het front paneel er af kan halen zonder nog meer schade te maken?
Zie mijn eerdere posting met link naar een fotoalbum.
In ieder geval bovenste 2 schroeven losmaken en vanaf de bovenzijde het plastic met een constante kracht lostrekken. Ik heb zelf daarbij het grijzige plastic hard ingeduwd om die voorkap los te maken. Vervolgens met een plastic voorwerp ertussen geschoven en elke keer als er een blokkade was daar weer voorzichtig plastic indrukken en de voorkap eraf. Super fragiel, maar ik vermoed dat zo een voorkapje weinig kost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

RobertGlotzbach schreef op maandag 2 januari 2023 @ 13:19:

[Afbeelding]

Buddy beveiliging is dat zelfde als zadel detectie? Hoe dan ook wel balen voor je. Hopelijk krijg je mooi gefikst.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Edgenumber
Ik dacht van de week om die detectie er eens af te halen, maar die laat ik er dus maar mooi opzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Edgenumber schreef op maandag 2 januari 2023 @ 16:37:
Ik dacht van de week om die detectie er eens af te halen, maar die laat ik er dus maar mooi opzetten.
Helaas voor nu te laat. Misschien ook iets voor de TS om dit op te nemen. Idem voor standaard detectie! lekker aan laten. Je ziet zelfs met benzine scootertjes met minder koppel dat het al vaak misgaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LongStream
  • Laatst online: 21-06-2024
JanR1965 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 09:39:
[...]

Mooi ding hoor, en lekker voordelig met die cashback actie.
Heb je de snor of brom versie?
Dankje, ik zat eerst aan de zwarte te denken, maar ging toch liever voor iets opvallends.
Die cashback actie deed mij besluiten om hem te kopen, ik dacht voor die prijs kan je er toch geen buil aan vallen als ik de vele positieve reviews lees.
Ik heb voor de snor versie gekozen omdat ik liever lekker over de fietspaden cruise. Helaas met helm nu maar dat is niet anders. Voor m'n kapsel maakt het niets uit, want ik ben kaal. Heb wel de snelheidsupdate naar 31 er gelijk uit laten voeren. Dat rijdt toch net even wat lekkerder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertGlotzbach
Bedankt allemaal voor de antwoorden en suggesties :-) Voorkap is er inderdaad goed afgekomen en heeft nog het minste schade. Van andere kappen is er meer te fixen, ook is er een beugel verbogen. Ik ga er rustig m'n tijd voor nemen. Lesje geleerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertGlotzbach
n00bs schreef op maandag 2 januari 2023 @ 15:21:
[...]

Zie mijn eerdere posting met link naar een fotoalbum.
Dank je... zeer behulpzaam :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

RobertGlotzbach schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 11:50:
Bedankt allemaal voor de antwoorden en suggesties :-) Voorkap is er inderdaad goed afgekomen en heeft nog het minste schade. Van andere kappen is er meer te fixen, ook is er een beugel verbogen. Ik ga er rustig m'n tijd voor nemen. Lesje geleerd!
Als je de voorkant toch open hebt liggen, kijk dan gelijk voor resonerende delen. Een aantal kabels zijn duidelijke stoorzenders, maar ik vermoed dat de grootste trilling rechtsonder vandaan komt, waar een gas? en remkabel loopt. Mocht je dat gelijk kunnen fixen en eventueel wat foto's dan zou dat fijn zijn voor mij en anderen die ook dit issue nog willen oplossen.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RexBlunt
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 26-03 06:21
Dag allemaal,

Tijdje terug al een x gepost over die rammel in de voorkant van de, voor de rest geweldige, E125S. Vandaag alles los gehad aan de voorkant incl. zijpanelen treeplank en alle kabels vast of met noppenschuim rammelvrij gemaakt. Maar het is nog niet weg. Zwaar irritant dus.
Nog tips iemand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• damitch300
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-07 21:01
Vraagje aan de e110se gebruikers.
Mijn dashboard via de app op de smarthphone geeft 63.7kmh maximaal aan.
Is dit op de wiel of gps snelheid?
Heb de scooter aangeschaft met se 50kmh optie maar hij lijkt dus nu veelste snel te rijden.
Als ik op gps apps kijk bv google maps en dan de kmh stand zie ik 56kmh.
Weet nu niet wat ik moet vertrouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

RexBlunt schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 17:08:
Dag allemaal,

Tijdje terug al een x gepost over die rammel in de voorkant van de, voor de rest geweldige, E125S. Vandaag alles los gehad aan de voorkant incl. zijpanelen treeplank en alle kabels vast of met noppenschuim rammelvrij gemaakt. Maar het is nog niet weg. Zwaar irritant dus.
Nog tips iemand?
Zie ook mijn voorgaande postings over die rammel en voorkap die ik eraf heb gehaald.
Ik heb ook getest om zonder die voorkap en plastic erachter te rijden en met de hand voelen of ik iets kon identificeren dan wel verminderen, maar niets hielp. Heb wel zoveel mogelijk wat qua kabels kon trillen vastgezet. Dashboard heb ik ook gecontroleerd en kapje van het display geïsoleerd, maar dit was het ook niet. De accu's trillen overigens ook, maar die trilling had ik er zover ik merk uit gehaald. Ik moet nog wel een keer testen door te rijden met bv 1 accu en zonder de afdekplaat om zeker te zijn dat daar niet alsnog een issue zit.

Ik vermoed dat het de gas/rem kabel is aan de rechterzijde langs de onderkap of aansluiting van de voorkant (grijze kap) op de kap van de wielkast en onderkant. Als het dat ook niet is, ben ik bijna bang dat het het stuurhuis, al lijkt me dit echt heel wazig. De dealer wist het sowieso niet bij mij. Misschien kan je bij jouw dealer navraag doen (contact Segway?). Op andere fora en youtube kan ik ook niks vinden, lijkt wel of er buiten NL weinig van deze scooters rondrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Weet iemand wat er voor fixes zijn doorgevoerd in de laatste Segway/ninebot app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
damitch300 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 17:11:
Vraagje aan de e110se gebruikers.
Mijn dashboard via de app op de smarthphone geeft 63.7kmh maximaal aan.
Is dit op de wiel of gps snelheid?
Heb de scooter aangeschaft met se 50kmh optie maar hij lijkt dus nu veelste snel te rijden.
Als ik op gps apps kijk bv google maps en dan de kmh stand zie ik 56kmh.
Weet nu niet wat ik moet vertrouwen?
De snelheid op de app is totale bs, dus als een goede gps app 56kph aangeeft is dat correct. Welke snelheid staat op het display van de scooter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damitch300
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-07 21:01
greg-a schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 21:23:
[...]

De snelheid op de app is totale bs, dus als een goede gps app 56kph aangeeft is dat correct. Welke snelheid staat op het display van de scooter?
Die blijft op 45 steken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V-xSkjyFu45tuqOfqPSE7fW1Ey8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xhKa44rnYnxL7SEJMghqYqZL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LF16vM2Lwt6ob5yIj9t9eRGZfp4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6iicPVyBxmceO06Nk0kfwkSI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Test eens met google maps of de snelheid dan hetzelfde is als met de app. Ik heb zelf geen afwijking. Mocht er een afwijking tussen google maps en je segway app zijn qua snelheid, check of je laatste firmware van je scooter hebt geinstalleerd en laatste versie van de app. Indien dat al het geval is, zou je nog de accu's even kunnen ontkoppelen en vervolgens opnieuw testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwekke-boom
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 05-07 20:57
n00bs schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 22:50:
[...]

Test eens met google maps of de snelheid dan hetzelfde is als met de app. Ik heb zelf geen afwijking. Mocht er een afwijking tussen google maps en je segway app zijn qua snelheid, check of je laatste firmware van je scooter hebt geinstalleerd en laatste versie van de app. Indien dat al het geval is, zou je nog de accu's even kunnen ontkoppelen en vervolgens opnieuw testen.
De Segway app berekend de snelheid op basis van de omwentelingen van de wielen. Dus niet op gps. Als je er grotere banden op heb laten zetten, zal je op gps iets harder en verder rijden dan de app aangeeft. Volgens de app rij ik 48. Terwijl mijn gps zegt dat ik 52 rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Kwekke-boom schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 13:51:
[...]

De Segway app berekend de snelheid op basis van de omwentelingen van de wielen. Dus niet op gps. Als je er grotere banden op heb laten zetten, zal je op gps iets harder en verder rijden dan de app aangeeft. Volgens de app rij ik 48. Terwijl mijn gps zegt dat ik 52 rij.
Ja klopt, maar worden die omwentelingen mechanisch gemeten of digitaal? De afwijking is namelijk te groot om dit mechanisch te kunnen verklaren en daarom zou ik dus de meting van google maps tegen die van de scooter houden. De scooter zelf heeft ook GPS, daarom zie je in de Segway app namelijk jouw locatie en ik weet niet of de app de snelheid mechanisch uitleest (vermoed het niet) of digitaal/GPS uit de scooter (dit vermoed ik dus wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
De gps op de scooter is ruk. Dus als ze daar de snelheid op berekenen dan kan je wel gekke verschillen zien.

Ik rij een vaste route woon werk. 18km volgens google. Ook garmin meet 18km. De segway app, de ene keer inderdaad ca 18, de andere keer 16, of soms bijna 20. Dus ook niet stelselmatig een afwijking te laag of te hoog, maar gewoon willekeurig maar wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwekke-boom
Edgenumber schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 14:28:
De gps op de scooter is ruk. Dus als ze daar de snelheid op berekenen dan kan je wel gekke verschillen zien.

Ik rij een vaste route woon werk. 18km volgens google. Ook garmin meet 18km. De segway app, de ene keer inderdaad ca 18, de andere keer 16, of soms bijna 20. Dus ook niet stelselmatig een afwijking te laag of te hoog, maar gewoon willekeurig maar wat.
Dat is raar. Ik meet altijd 6.7 km naar mijn werk. Is altijd zo bij mij. Volgens maps is dit 7.3. In verhouding ook precies dezelfde afwijking als de snelheid als je de Segway app met een andere gps app vergelijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwekke-boom
n00bs schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 17:53:
[...]

Zie ook mijn voorgaande postings over die rammel en voorkap die ik eraf heb gehaald.
Ik heb ook getest om zonder die voorkap en plastic erachter te rijden en met de hand voelen of ik iets kon identificeren dan wel verminderen, maar niets hielp. Heb wel zoveel mogelijk wat qua kabels kon trillen vastgezet. Dashboard heb ik ook gecontroleerd en kapje van het display geïsoleerd, maar dit was het ook niet. De accu's trillen overigens ook, maar die trilling had ik er zover ik merk uit gehaald. Ik moet nog wel een keer testen door te rijden met bv 1 accu en zonder de afdekplaat om zeker te zijn dat daar niet alsnog een issue zit.

Ik vermoed dat het de gas/rem kabel is aan de rechterzijde langs de onderkap of aansluiting van de voorkant (grijze kap) op de kap van de wielkast en onderkant. Als het dat ook niet is, ben ik bijna bang dat het het stuurhuis, al lijkt me dit echt heel wazig. De dealer wist het sowieso niet bij mij. Misschien kan je bij jouw dealer navraag doen (contact Segway?). Op andere fora en youtube kan ik ook niks vinden, lijkt wel of er buiten NL weinig van deze scooters rondrijden.
Ik had een rammel onder mijn stuurkap, aan de rechterzijde. Als ik mijn hand tijdens het rijden op de stuurkap legde was de rammel weg. De dealer heeft hem opengemaakt en de loze ruimte in de stuurkap opgevuld met isolatie materiaal. Nu is de rammel voor 80% verdwenen. En als ik op asphalt rij is het 100% weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Kwekke-boom schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 16:01:
[...]

Ik had een rammel onder mijn stuurkap, aan de rechterzijde. Als ik mijn hand tijdens het rijden op de stuurkap legde was de rammel weg. De dealer heeft hem opengemaakt en de loze ruimte in de stuurkap opgevuld met isolatie materiaal. Nu is de rammel voor 80% verdwenen. En als ik op asphalt rij is het 100% weg.
Thanks! misschien dat ik hem vanavond nog eens open maak en opnieuw inspecteer. Misschien zit jouw laatste 20% dan onder de voorkap waar ik zelf veel kabels goed heb vastgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maruschka
  • Laatst online: 14-07-2024
Al even aan het zoeken door dit topic maar is de enige mogelijkheid om de scooter te resetten via Segway?
Ik wil die van mij graag verkopen en dus terug zetten naar de fabrieksinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Maruschka schreef op zondag 8 januari 2023 @ 17:52:
Al even aan het zoeken door dit topic maar is de enige mogelijkheid om de scooter te resetten via Segway?
Ik wil die van mij graag verkopen en dus terug zetten naar de fabrieksinstellingen.
Is het niet een kwestie in de app je account ontkoppelen en eventueel gegevens wissen (in app)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
Maruschka schreef op zondag 8 januari 2023 @ 17:52:
Volgens mij niet, het belangrijkste is dat je de app ontkoppeld en dat je eventuele pincodes verwijderd/uitschakeld.

Meer hoeft toch ook niet - zoveel kan je nou ook weer niet aanpassen. Zou dat lekker laten aan de volgende eigenaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hans 68
Rolfy schreef op donderdag 29 december 2022 @ 14:21:
[...]

gewoon richting aangeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phiemstra
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 20-06 11:25
We hebben de laatste tijd soms dat onze e110s spontaan aangaat. De eerste keer was rond de kerst, even de hoofdaccu afsluiten fixte toen het issue. Maar nu gebeurde het vannacht weer. Ik heb geen idee waarom dit gebeurt. Maar ik vind het idee wel gevaarlijk, wat nu als mijn scooter beslist aan te gaan als ik hem voor de sportschool zet. Kan iemand er zo mee wegrijden.

Ik gebruik airlock, maar de telefoon was vannacht veel te ver weg en airlock werkt alleen als iemand de groene knop ingedrukt houdt. We hebben een hoes, maar die zit niet tegen de groene knop aan.

Zijn er andere mensen die hier tegenaan gelopen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

phiemstra schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 08:05:
We hebben de laatste tijd soms dat onze e110s spontaan aangaat. De eerste keer was rond de kerst, even de hoofdaccu afsluiten fixte toen het issue. Maar nu gebeurde het vannacht weer. Ik heb geen idee waarom dit gebeurt. Maar ik vind het idee wel gevaarlijk, wat nu als mijn scooter beslist aan te gaan als ik hem voor de sportschool zet. Kan iemand er zo mee wegrijden.

Ik gebruik airlock, maar de telefoon was vannacht veel te ver weg en airlock werkt alleen als iemand de groene knop ingedrukt houdt. We hebben een hoes, maar die zit niet tegen de groene knop aan.

Zijn er andere mensen die hier tegenaan gelopen zijn?
Ik gebruik airlock niet juist vanwege dit soort mogelijke issues. Ik zie vaak op mijn high end telefoon dat de GPS locatie heen en weer zwabbert. Idem voor de Segway. Dat kan dus altijd naar mijn idee zorgen voor een beveiligingsprobleem/brandgevaar/etc. Test het dus eens zonder airlock te gebruiken. (ik weet ook niet zeker of airlock op basis van GPS/BT/iets anders werkt, zonder een technisch handboek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phiemstra
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 20-06 11:25
n00bs schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 11:48:
[...]

Ik gebruik airlock niet juist vanwege dit soort mogelijke issues. Ik zie vaak op mijn high end telefoon dat de GPS locatie heen en weer zwabbert. Idem voor de Segway. Dat kan dus altijd naar mijn idee zorgen voor een beveiligingsprobleem/brandgevaar/etc. Test het dus eens zonder airlock te gebruiken. (ik weet ook niet zeker of airlock op basis van GPS/BT/iets anders werkt, zonder een technisch handboek).
Heb inderdaad de AirLock uitgezet. Helaas treed het probleem beetje op en af op, dus afwachten wat dit doet. Verder heb ik dit ook even gemeld bij de scooterwinkel, dit is niet normaal gedrag. Het is namelijk zo dat de scooter spontaan helemaal aangaat, dit is niet wat AirLock normaal doet. Dan moet je eerst een knop een seconde ingedrukt houden.

Ik heb ook dat de scooter soms een tweetal biepjes geeft, wellicht dat er iets meer fundamenteel mis is met de scooter.
Pagina: 1 ... 18 ... 37 Laatste

Let op:
In Nederland gelden voor (elektrische) snorfietsen en brommers een wettelijke maximum constructiesnelheid. Concreet betekent dit dat een snorfiets of brommer ook niet harder mag kunnen rijden dan de constructiesnelheid horende bij het type.

Technische eisen aan snorfietsen
De overheid stelt onder meer de volgende eisen aan snorfietsen:
  • de maximum constructiesnelheid is 25 kilometer per uur;
  • het maximale motorvermogen is 4 kW;
  • de snorfiets heeft een blauw kenteken;
  • het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
Technische eisen aan bromfiets
  • de maximum constructiesnelheid is 45 kilometer per uur;
  • het maximale motorvermogen is 4 kW;
  • de bromfiets heeft een geel bromfietskenteken;
  • het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet Aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
  • De eisen voor brommers staan in de Regeling voertuigen.
Je scooter modificeren zodat hij harder kan, betekent vrijwel altijd dat hij niet langer meer voldoet aan de eisen van je WA-verzekering en je dus niet langer meer verzekerd bent!

Omdat deze aanpassingen bovendien leiden tot een illegaal voertuig, en daarmee een illegale activiteit betreft, is het delen van tips over hoe het uitgevoerd moet worden, dus ook niet toegestaan.

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.