Grote Segway elektrische scooter topic

Pagina: 1 ... 19 ... 37 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexborro
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 04-06 14:57
n00bs schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 11:48:
Test het dus eens zonder airlock te gebruiken. (ik weet ook niet zeker of airlock op basis van GPS/BT/iets anders werkt, zonder een technisch handboek).
I don't think this specific issue is related to Airlock. It works in a different way as @phiemstra mentioned. You first need to press the green button to "ask" for an unlock.

And the Airlocks works using BLE (Bluetooth Low Energy, which is not the regular BT).. It measures the strength of the signal to estimate the distance from the phone to the scooter. That is the reason you can "calibrate" how far it will works/unlock the scooter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phiemstra
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 16-05 17:59
alexborro schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 13:52:
[...]

I don't think this specific issue is related to Airlock. It works in a different way as @phiemstra mentioned. You first need to press the green button to "ask" for an unlock.

And the Airlocks works using BLE (Bluetooth Low Energy, which is not the regular BT).. It measures the strength of the signal to estimate the distance from the phone to the scooter. That is the reason you can "calibrate" how far it will works/unlock the scooter.
I agree that the issue does not trigger exactly like AirLock should, but maybe it is some bug in AirLock? If any feature bugs out and unlocks the scooter Airlock feels like a likely culprit.

But it is all speculation, and it could be something completely unrelated, maybe a short somewhere in the scooter? I will keep you guys posted as to what the shop tells me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-05 14:08
Gisteren bij de dealer een Segway e125s besteld voor mijn vriendin, in het wit met een helder aftermarket scherm, rugsteuntje en telefoonhouder.

Zelf ook even een proefritje gedaan en ik vond het prima rijden. Wat ik nog niet heb kunnen vinden is of het mogelijk is om de Segway met zowel haar als mijn android telefoon te connecten. Kan dit, of is dit beperkt tot 1 toestel?

3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phiemstra
Furiousz schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 15:52:
Gisteren bij de dealer een Segway e125s besteld voor mijn vriendin, in het wit met een helder aftermarket scherm, rugsteuntje en telefoonhouder.

Zelf ook even een proefritje gedaan en ik vond het prima rijden. Wat ik nog niet heb kunnen vinden is of het mogelijk is om de Segway met zowel haar als mijn android telefoon te connecten. Kan dit, of is dit beperkt tot 1 toestel?
Voor zover ik weet kan er maar 1 telefoon tegelijk aan de scooter hangen. Je kan wel op de telefoon inloggen, maar dan wordt de ander uitgelogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikkwittet
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-06 21:11
phiemstra schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 12:22:
[...]

Heb inderdaad de AirLock uitgezet. Helaas treed het probleem beetje op en af op, dus afwachten wat dit doet. Verder heb ik dit ook even gemeld bij de scooterwinkel, dit is niet normaal gedrag. Het is namelijk zo dat de scooter spontaan helemaal aangaat, dit is niet wat AirLock normaal doet. Dan moet je eerst een knop een seconde ingedrukt houden.

Ik heb ook dat de scooter soms een tweetal biepjes geeft, wellicht dat er iets meer fundamenteel mis is met de scooter.
totdat je het hebt opgelost. steeds dikke ketting door het voorwiel dan dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phiemstra
sikkwittet schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 18:06:
[...]

totdat je het hebt opgelost. steeds dikke ketting door het voorwiel dan dus
Zeker weten. En voor nu even de batterij uit de scooter gehaald om te voorkomen dat hij steeds die dubbele biep maakt. Wordt ik niet om vijf uur in de ochtend wakker zoals vannacht :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikkwittet
phiemstra schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 19:23:
[...]

Zeker weten. En voor nu even de batterij uit de scooter gehaald om te voorkomen dat hij steeds die dubbele biep maakt. Wordt ik niet om vijf uur in de ochtend wakker zoals vannacht :).
Is dat zo luid dan? Of slaap je er boven op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phiemstra
sikkwittet schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:12:
[...]

Is dat zo luid dan? Of slaap je er boven op?
De scooter staat recht onder ons raam, welke open staat voor de frisse lucht. Dus hemelsbreed maar een paar meter. Afhankelijk van waar ik in mijn slaapcyclus zit kan dat er toe leiden dat ik wakker wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:39

n00bs

Het is weer Zomer!

Wat is bij jullie de laadtijd van de E125s (in jullie situatie van x LOW to y HIGH)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikkwittet
n00bs schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 22:33:
Wat is bij jullie de laadtijd van de E125s (in jullie situatie van x LOW to y HIGH)?
Binnen 2 uur altijd van vrijwel leeg naar 100%

Echter doe ik een voor een de accu's opladen, dan is het 2 uur per stuk. Dus 4 uur in totaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-05 08:35
Van zo een 20 % naar 95 % over het algemeen en meestal duurt dit tussen de twee en drie uur met de originele bijgeleverde lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:16
Zie mijn eerdere post: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/73171072

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exxus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-05 07:08
Radec schreef op zondag 1 januari 2023 @ 12:25:
Is er al een update m.b.t. de speedupgrade van 25- -> 50 km/h voor de E110SE?
Ik zit momenteel voor 9 maanden in het buitenland, dus het is al even geleden dat ik hier gekeken heb. Thuis staat mijn 110SE en vlak voor vertrek heb ik mijn 25km/h naar 45km/h laten zetten. Ik twijfel nog om het kenteken om te zetten naar een gele plaat. Ik twijfel wel omdat 45 in mijn ogen te langzaam is. Maar nu lees ik hierboven dat de originele snor versie nooit boven de 45 gaat kunnen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwekke-boom
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 03-06 19:06
Exxus schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 09:29:
[...]

Ik zit momenteel voor 9 maanden in het buitenland, dus het is al even geleden dat ik hier gekeken heb. Thuis staat mijn 110SE en vlak voor vertrek heb ik mijn 25km/h naar 45km/h laten zetten. Ik twijfel nog om het kenteken om te zetten naar een gele plaat. Ik twijfel wel omdat 45 in mijn ogen te langzaam is. Maar nu lees ik hierboven dat de originele snor versie nooit boven de 45 gaat kunnen komen?
Als je je kenteken niet laat omzetten naar een gele plaat, rij je volgens de wet te hard. Met een blauwe plaat mag je maar 25km/u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exxus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-05 07:08
Kwekke-boom schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 11:33:
[...]

Als je je kenteken niet laat omzetten naar een gele plaat, rij je volgens de wet te hard. Met een blauwe plaat mag je maar 25km/u.
Het gaat mij er even om of een van origine snor een 50km/u gemaakt kan worden, uiteraard als geel kenteken :) 50 valt dan nog binnen de wettelijke marge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lur92
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 22-03-2023
Hoi,

Ik heb even een vraag. Ik heb een 25km versie van E110SE opgevoerd naar 45 en dan hopelijk naar 49/50 maar de actieradius: wat redden jullie hiermee? Ik ben gewend nu 65/70 km te halen met de snorversie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skwurrel
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 20-01-2023
Lur92 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 16:13:
Hoi,

Ik heb even een vraag. Ik heb een 25km versie van E110SE opgevoerd naar 45 en dan hopelijk naar 49/50 maar de actieradius: wat redden jullie hiermee? Ik ben gewend nu 65/70 km te halen met de snorversie.
Mijn snorfiets uitvoering van de E110SE draait met de originele Segway firmware een top van bijna 64km/h en heeft een actieradius van ongeveer 70km op het display en ongeveer 85 km echte asfalt kilometers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanR1965
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 08-04-2024
Skwurrel schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 21:32:
[...]

Mijn snorfiets uitvoering van de E110SE draait met de originele Segway firmware een top van bijna 64km/h en heeft een actieradius van ongeveer 70km op het display en ongeveer 85 km echte asfalt kilometers.
2 woorden:
Hoe dan????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk04
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 06-11-2023
JanR1965 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 22:08:
[...]

Dat wil ik ook wel weten 😄.
Ten eerste die snelheid, ten tweede die actieradius.

2 woorden:
Hoe dan????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lur92
[...]

Huh? Die snap ik even niet. Ik ben al blij als ik 60 kan halen op een goede dag.

Andere reële reacties?😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skwurrel
Lur92 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 08:40:
[...]

Huh? Die snap ik even niet. Ik ben al blij als ik 60 kan halen op een goede dag.

Andere reële reacties?😂
Ik weet niet precies wat je niet snapt?

Eind september, toen de temperaturen nog wat hoger waren dan nu, had ik een actieradius van iets boven de 100km, met de "winterse kou" is daar nu dus wat vanaf gegaan.

De werkelijke actieradius ligt hoger dan het aantal resterende kilometers die op het dashboard wordt aangegeven.

En die actieradius (die in mijn ogen best hoog is, als ik het vergelijk met wat hier geschreven wordt) haal ik dus niet door in modus1 te rijden met 18kmh.

Zie screenshot van de Segway app.

>Edit: voor de duidelijkheid, ik heb niks aan mijn scooter gedaan of laten doen: anders dan een firmware update middels de Segway app, via BT.<

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Aim_48MkJJPhmzpAPo8gyu-eX4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ACNTYn9ARe1YsFENXa5JtrYh.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Skwurrel op 14-01-2023 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1965
Het blijft mij een raadsel hoe jij 63 km/u rijdt op een snorversie, daar waar de bromversies het met een schamele 47 (gemiddeld) km/u moeten doen, na de speedudate!
Wanneer was die app update, en wat is jouw versienummer van de app?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11:33
Dat en voornamelijk de combi, 63km/h en een actieradius van 85km.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

[...]

Dan gaat die harder dan mijn E125s en haal je meer KM's met 1 accu dan ik met 2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1965
Skwurrel schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 10:19:
[...]

Ik weet niet precies wat je niet snapt?

Eind september, toen de temperaturen nog wat hoger waren dan nu, had ik een actieradius van iets boven de 100km, met de "winterse kou" is daar nu dus wat vanaf gegaan.

De werkelijke actieradius ligt hoger dan het aantal resterende kilometers die op het dashboard wordt aangegeven.

En die actieradius (die in mijn ogen best hoog is, als ik het vergelijk met wat hier geschreven wordt) haal ik dus niet door in modus1 te rijden met 18kmh.

Zie screenshot van de Segway app.

>Edit: voor de duidelijkheid, ik heb niks aan mijn scooter gedaan of laten doen: anders dan een firmware update middels de Segway app, via BT.<

[Afbeelding]
Een vergelijkbaar ritje in mijn app:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KU9u_wL1zbQ-7sg-Qacl5NJ6G_w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3lNA77ixvBajQ1obK1HqMCDB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik probeer nu die kap open te krijgen onder het display om te checken of daar rammel zit, maar met geen mogelijkheid krijg ik die open. Overal lijken additionele schroefjes te zitten (zit voor mij totaal niet logisch in elkaar en heb wel vaker aan scooters geklust :D)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Luuk04
Zijn 110se is de toverdrank gevallen denk ik 😬
JanR1965 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 20:30:
[...]

Een vergelijkbaar ritje in mijn app:

[Afbeelding]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• greg-a
Er is een firmware update voor de Central Controller. Zie hieronder

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9MjlaMWnyokJvk5k8BejROJDDJE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/nwDoaBLDX5nFDlRfNilZmQYD.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• michel H
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-01 23:39
zeer te vrede met mij nieuwe scooterAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TFITeAoH04yCtUS_k84_b6HXmU8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u7aFrvKg6gwL825qPYlGEa0o.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

greg-a schreef op zondag 15 januari 2023 @ 10:43:
Er is een firmware update voor de Central Controller. Zie hieronder

[Afbeelding]
Geen issues na update?
Overigens zit bij mij op de E125 die versie er al vanaf dag 1 op. Ik kan dus niks updaten.

[ Voor 10% gewijzigd door n00bs op 16-01-2023 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwekke-boom
Ik kwam er vanochtend achter dat als ik mijn achter rem indruk, mijn remlicht niet gaat branden. (Als ik stil sta) Met het indrukken van mijn voorrem gaat het remlicht wel branden. Ook gaat het remlicht branden als ik mijn “gashendel” loslaat.l, tijdens het rijden. Hoe is dit bij jullie?
E110SE bromversie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• greg-a
Kwekke-boom schreef op maandag 16 januari 2023 @ 16:04:
Ik kwam er vanochtend achter dat als ik mijn achter rem indruk, mijn remlicht niet gaat branden. (Als ik stil sta) Met het indrukken van mijn voorrem gaat het remlicht wel branden. Ook gaat het remlicht branden als ik mijn “gashendel” loslaat.l, tijdens het rijden. Hoe is dit bij jullie?
E110SE bromversie.
Dat eerste lijkt mij niet zo goed. Als je iemand heb om het te controleren als je rijdt, doe dat, ander naar de dealer.

Dat laatste is de bedoeling omdat je regeneratief remmen aan hebt staan, daardoor rem je op de motor als je gas loslaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik ga het toch opnieuw proberen:

Is er iemand die de irritante rammel voorzijde bij de E125 heeft kunnen oplossen, kunnen vinden waar dit probleem vandaan komt, omdat het klinkt op een klinkerweg of er echt iets heel erg kapot aan het gaat is.
Als iemand het heeft kunnen oplossen, heb je dan ook foto's/beschrijving hoe zaken open te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honda-noob
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18:15
Hoi,
heel lastig om een antwoord te vinden op mijn vraag, ook al gepost in het grote Elek. Scooter topic:
is een kilometerstand van 10.000 km's op een tweedehands S110 prima?

Laat ik ook mijn vraag anders stellen; hoelang gaat een beetje Segway scooter mee qua km's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skwurrel
Luuk04 schreef op zondag 15 januari 2023 @ 01:10:
Zijn 110se is de toverdrank gevallen denk ik 😬

[...]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JHS2zSFJh5rdbvTFNbqDmj7eVF0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/DZOdTcQzBfXR7P7GcjTcnfmU.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwekke-boom
honda-noob schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 20:37:
Hoi,
heel lastig om een antwoord te vinden op mijn vraag, ook al gepost in het grote Elek. Scooter topic:
is een kilometerstand van 10.000 km's op een tweedehands S110 prima?

Laat ik ook mijn vraag anders stellen; hoelang gaat een beetje Segway scooter mee qua km's?
De Segway is nog geen twee jaar op de markt, dus dat is moeilijk te beantwoorden. Ik heb hem anderhalf jaar en iets meer dan 5000km op de teller staan. Ik merk nog niets dat mijn accu minder wordt. Wel laad ik hem maar tot 90% en als het kouder dan 5 graden wordt, haal ik mijn accu s'nachts uit de scooter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SocramZ
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08-04 09:12
Hi Guys,

I would like to discuss a bit using public EV chargers for our scooters. This is not Segway specific, but it does apply to us.

From a practical side:
Using a Type 2 to schuko adapter will allow to make the connection with the normal charger.
Does the EV charger work with 220V? I think yes, but not sure. Can the EV charger and the charger card work for such little current and power consumption? (compared to EV car)

From a legal side:
I know you cant park a moped on a car spot. But can you park on the sidewalk and still connect to the EV charger? It will render the parking spot useless because you are using the charger, but technically the moped is parked correctly.
Someone mentioned it is not allowed in Amsterdam. Is this a fact? does this change between city?

I tried googling this, but most of the info refers to the practical side rather than the legal side. It would be great if someone here could share some definitive info.

Cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
Het parkeer beleid verschilt van stad tot stad.

Amsterdam is er in ieder geval vrij duidelijk over.
https://www.amsterdam.nl/...e-oplaadpunten-amsterdam/

Dus even kijken waar je woon en even parkeerbeleid van de stad googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexborro
SocramZ schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 13:05:
From a practical side:
Using a Type 2 to schuko adapter will allow to make the connection with the normal charger.
Does the EV charger work with 220V? I think yes, but not sure. Can the EV charger and the charger card work for such little current and power consumption? (compared to EV car)
Yes, it works. The EV Network in Europe is 230V so all Type 2 charger will behave like a 230V power outlet and using a converter cable to Schuko you can charge your scooter. And the charger will work properly even with such little power.

But you will make an EV owner very very mad if s/he needs to use the charger and it is busy charging your scooter. So unless there are a lot of free EV chargers in the place you are planning to use, I would not do it.

And yes, some cities made a law forbidding it.

Cheers.
Alex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SocramZ
Edgenumber schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 14:10:
Het parkeer beleid verschilt van stad tot stad.

Amsterdam is er in ieder geval vrij duidelijk over.
https://www.amsterdam.nl/...e-oplaadpunten-amsterdam/

Dus even kijken waar je woon en even parkeerbeleid van de stad googlen.
I live in Rotterdam.

This is what I found

https://www.rotterdam.nl/parkeren-oplaadpunt

It does not mention LEVs. It does say only electric cars, but that reads as "not for petrol cars"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SocramZ
alexborro schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 14:45:
[...]

Yes, it works. The EV Network in Europe is 230V so all Type 2 charger will behave like a 230V power outlet and using a converter cable to Schuko you can charge your scooter. And the charger will work properly even with such little power.

But you will make an EV owner very very mad if s/he needs to use the charger and it is busy charging your scooter. So unless there are a lot of free EV chargers in the place you are planning to use, I would not do it.

And yes, some cities made a law forbidding it.

Cheers.
Alex.
Thanks for the info.

Mad car owner and illegal are different things tho ;)

Im not planning to use this as a nominal means of charging. Im interested in case of emergency where you need to charge mid trip for whatever reason. Or maybe you are doing that one very long trip and need the extra juice.

This being said, I think I would stay by the scooter while charging. Also because leaving the charger exposed is not a great idea (theft, weather, sabotage from mad EV owner).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgenumber
SocramZ schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 16:19:
[...]

but that reads as "not for petrol cars"
Nope. Het leest precies zoals het er staat. Alleen voor elektrische auto's. Amsterdam geeft alleen wat extra uitleg en is daardoor wat duidelijker in hun stelling.

Reken maar dat als je de scooter er neer zet, of op de stoep en hem in het laadpunt prik dat je bekeuring te pakken heb.

Dan kan je natuurlijk bezwaar maken. En misschien krijg je ook nog wel gelijk. Maar of je dat proces in wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joram22
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 05-10-2024
Kwekke-boom schreef op maandag 16 januari 2023 @ 16:04:
E110SE bromversie.
Remlicht zou aan moeten gaan door gebruik van alleen achterrem.
Bij de meeste scooters zit er bij de remhendel zelf, een schakelaartje die zorgt dat het remlicht aangaat. Die werkt dus nu niet. Dat komt bij meerdere scooters voor. Wat je dan doet.
Stap 1 eerst openmaken stuurkap en kijken of de connectie met het schakelaartje misschien is losgeschoten.
Stap 2 is testen door kortsluiten van de twee draden die naar de schakelaar gaan.
Stap 3 Eventueel als laatste optie schakelaartje vervangen ( de kans dat deze nu al versleten is lijkt mij sterk , maar wel mogelijk). Dus dan kijken of je een schakelaar online kan vinden die past.

[ Voor 4% gewijzigd door Joram22 op 21-01-2023 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joram22
[quote]Joram22 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 08:13:
[...]

[ Voor 75% gewijzigd door Joram22 op 21-01-2023 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwekke-boom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
Vanochtend de e125s opgehaald en met mijn vriendin achterop 26km naar huis gereden. Rijd prima! Kwam alleen niet boven de 48 km/h

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sikkwittet
Furiousz schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 14:58:
Vanochtend de e125s opgehaald en met mijn vriendin achterop 26km naar huis gereden. Rijd prima! Kwam alleen niet boven de 48 km/h
De eerste 5 a max 10% van een volle accu zorgt voor heel ff 50 max 51 km. Dit is wel pas na de speed update.

En met volle accu bedoel ik echt opgeladen tot 100%. Dus opladen onder tot max 90% haal je niet meer dan 48.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Joram22 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 08:13:
[...]

Remlicht zou aan moeten gaan door gebruik van alleen achterrem.
Bij de meeste scooters zit er bij de remhendel zelf, een schakelaartje die zorgt dat het remlicht aangaat. Die werkt dus nu niet. Dat komt bij meerdere scooters voor. Wat je dan doet.
Stap 1 eerst openmaken stuurkap en kijken of de connectie met het schakelaartje misschien is losgeschoten.
Stap 2 is testen door kortsluiten van de twee draden die naar de schakelaar gaan.
Stap 3 Eventueel als laatste optie schakelaartje vervangen ( de kans dat deze nu al versleten is lijkt mij sterk , maar wel mogelijk). Dus dan kijken of je een schakelaar online kan vinden die past.
Hoe gaat het stuurkap open? ik wil hem open krijgen om te kijken of daar nog rammels zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
Gisteravond de scooter in de garage gezet, aan de lader. Werd vanochtend wakker en ik zag in de Segway app onderstaande melding.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PK-vUFfaCjUplq6XBELzb-9ZXGA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h03Ohyo2OLgCgJmYmYwGyRum.jpg?f=fotoalbum_large

Op de cameras gekeken en er is niets of niemand in de buurt van de scooter geweest maar het alarm ging wel af :F . Is dit iets wat vaker voor komt???

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:32

Mr. Freeze

¡GO!

Furiousz schreef op zondag 22 januari 2023 @ 08:31:
Gisteravond de scooter in de garage gezet, aan de lader. Werd vanochtend wakker en ik zag in de Segway app onderstaande melding.

[Afbeelding]

Op de cameras gekeken en er is niets of niemand in de buurt van de scooter geweest maar het alarm ging wel af :F . Is dit iets wat vaker voor komt???
Gevoeligheid een standje lager zetten? Bij mij gaat hij alleen af als ik hem echt aanraak en iets beweeg of een klein zetje geef.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Furiousz
Volgende Segway noob vraag van mijn kant :+ : ik zat gisteren een beetje in de Segway app te klooien en ineens had ik een soort van dashboard met snelheidsmeter enz. in beeld. Deze heb ik denk ik per ongeluk weer weg gedrukt, maar ik heb serieus geen idee hoe ik die tevoorschijn kan toveren :'( .

In 2 dagen 51km gereden en volgens de app kon ik nog 17km rijden. Niet verkeerd vond ik zelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:13
Furiousz schreef op maandag 23 januari 2023 @ 17:47:
Volgende Segway noob vraag van mijn kant :+ : ik zat gisteren een beetje in de Segway app te klooien en ineens had ik een soort van dashboard met snelheidsmeter enz. in beeld. Deze heb ik denk ik per ongeluk weer weg gedrukt, maar ik heb serieus geen idee hoe ik die tevoorschijn kan toveren :'( .
Druk eens in de app dat mooie plaatje van je scooter :)

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Furiousz
Gevonden.....en ik maar denken dat ik overal al op had gedrukt 8)7 .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexborro
*spam*

[ Voor 96% gewijzigd door Standeman op 30-01-2023 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulas123
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 25-01-2023
Hoi iedereen,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een nieuwe scooter/e bike en de e110SE viel me op. Ik rij vaak van die check scooters en vond ze erg fijn. Alleen toen ik een beetje research ging doen zag ik op trust pilot allemaal negatieve recensies over de service van Segway (2 sterren). Hoe is jullie ervaring hiermee? Hierdoor ben ik gaan twijfelen om zo een knaap e bike te halen maar heb liever een Segway als de service van de Segway goed is. Ik hoor graag van jullie!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ulas123 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 11:13:
Hoi iedereen,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een nieuwe scooter/e bike en de e110SE viel me op. Ik rij vaak van die check scooters en vond ze erg fijn. Alleen toen ik een beetje research ging doen zag ik op trust pilot allemaal negatieve recensies over de service van Segway (2 sterren). Hoe is jullie ervaring hiermee? Hierdoor ben ik gaan twijfelen om zo een knaap e bike te halen maar heb liever een Segway als de service van de Segway goed is. Ik hoor graag van jullie!
Ik heb echt vele jaren op benzine scooters gereden en ben nog steeds na meerdere maanden zeer tevreden over de Segway en algemene kwaliteit.

Wat vind ik in het algemeen tegenvallen bij elke elektrische scooter: bereik en met koud weer nog minder bereik en koppel en max snelheid. Benzine scooters rijden juist in de winter veel lekkerder (meer zuurstof en meer koeling voor de cilinder) en een volle tank levert je meestal rond de 200-300KM actieradius op. Met een ev met 1 accu is dat echt een heel stuk minder! daar moet je je goed bewust van zijn, zeker bij langere stukken waar je misschien ter plaatse niet kan bijladen. En een ev laden in de regen en/of rond het vriespunt is ook een no-go

Dat gezegd, het lage zwaartepunt van mijn e125 rijdt zelfs met die goedkope banden echt lekker. Zoveel beter en soepler dan een Vespa. De schokbrekers van de Segway zijn wel erg stug! meer voor asfalt dan klinkerwegen. En met dit laatste hoor ik rammels waar ik echt gek van word, maar niemand hier op het forum met een oplossing en foto's hiervan... dit is voor mij echt een irritatie punt.

De kappen en het verf van de kappen is beter dan standaard Chinees, maar kan zich echt niet meten met de kwaliteit van een Piaggio Zip. Ook de manier van monteren van kappen e.d. is voor mij 1 groot raadsel. Her en der zitten op onlogische plekken moertjes en klipjes (die makkelijk breken). Technisch handboek? nergens te vinden. Support van Segway mbt dit/onderhoud etc, ze reageren niet. Heb de Chinese, Amerikaanse, NL en Facebook geprobeerd. Ik heb werkelijk geen idee hoe je professioneel support kan krijgen. Want de lokale dealers weten nog echt veel te weinig van elektrische scooters in het algemeen.

Zou ik die e125s op dit moment opnieuw kopen ipv een andere ev of benzine? absoluut!
Kan de e110 zich meten met die e125? geen idee, wel op gereden en reed ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1965
Ook ik ben zeer tevreden met mijn E125S.
Alles wat n00bs hierboven zegt, onderschrijf ik. Op het gerammel in de voorkap na. Dit heb ik gelukkig niet.

Zou ik nu wederom kiezen voor de Seway E125S?
hmmm lastig, want de Silence S02 Is ook een scooter die heel interessant is:
superveel buddyruimte
Actieradius van ongeveer 100 km bij gewoon 45 km/u gebruik.
Acceleratie van 0 naar 45 in 3,9 sec.
Dat is toch wel indrukwekkend.

Helaas hangt er een iets te gortig prijkaartje aan: 5500 eurootjes.
Wel 1 om in de gaten te houden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SocramZ
I may have something to say, later this week, about the Segway service.

I just found out my 125s is leaking brake fluid out of the front caliper. It leaks so much that a full container empties is 5 days. The fluid can be seen accumulated in the front tire.

The scooter is new (from Nov 2022, 600km), so this should not happen.

Im taking it today to the dealer. He said over the phone that he needs to send pictures to Segway to assess if the guaranty covers it, and that the total maintenance could take 3-4 days.

Ill keep you posted as I think this will be interesting input to this forum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SocramZ
Edgenumber schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 19:20:
[...]

Nope. Het leest precies zoals het er staat. Alleen voor elektrische auto's. Amsterdam geeft alleen wat extra uitleg en is daardoor wat duidelijker in hun stelling.

Reken maar dat als je de scooter er neer zet, of op de stoep en hem in het laadpunt prik dat je bekeuring te pakken heb.

Dan kan je natuurlijk bezwaar maken. En misschien krijg je ook nog wel gelijk. Maar of je dat proces in wil.
Apparently Scooter shops in Rotterdam did not get the memo:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UV4dQ2zluGOuNP25JuyOEbLOpsI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/VKBGGbw9PEHMoqzdvyO3hMBl.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edgenumber
Ik wil hier geen welles nietes discussie over beginnen. Maar je realiseer je hopelijk wel dat als een scooter shop een laadkaart verkoopt dat dit nog niet automatisch betekend dat je met die laadkaart zomaar je scooter aan elke laadpaal mag hangen.

Het enige wat ik je wil meegeven is dat als je geen bekeuring wil je er maar beter niet zomaar van uit kan gaan dat het wel kan.

En zo'n scooter boer interesseert het echt niet als jij een bekeuring krijg met een van hun laadkaarten. Iedereen mag een laadkaart verkopen, de groeten boer, de vape shop. En waar en hoe jij die kaart gebruik is jou verantwoording.

Parkeren in grote steden is een hot item. Bekeuringen uitschrijven is een aardig verdien model. En parkeercontroleurs soms sneller dan de brandweer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joram22
Edgenumber schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 18:49:
Ik wil hier geen welles nietes discussie over beginnen. Maar je realiseer je hopelijk wel dat als een scooter shop een laadkaart verkoopt dat dit nog niet automatisch betekend dat je met die laadkaart zomaar je scooter aan elke laadpaal mag hangen.

Het enige wat ik je wil meegeven is dat als je geen bekeuring wil je er maar beter niet zomaar van uit kan gaan dat het wel kan.

En zo'n scooter boer interesseert het echt niet als jij een bekeuring krijg met een van hun laadkaarten. Iedereen mag een laadkaart verkopen, de groeten boer, de vape shop. En waar en hoe jij die kaart gebruik is jou verantwoording.

Parkeren in grote steden is een hot item. Bekeuringen uitschrijven is een aardig verdien model. En parkeercontroleurs soms sneller dan de brandweer.
Eens! En die foto is niet handig. Althans, zo te zien zit de lader in de Buddy. Dat is nu juist wat volgens Segway niet mag omdat de lader dan oververhit raakt. Zie instructie boekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Dilemma; zojuist vanwege gladheid op standje 1 naar huis gereden over fietspad, met een gele kentekenplaat. Max 27KM/u dus, maar mag dit eigenlijk wel? En ben je ook verzekerd, zelfs al ben niet de schuldige? Hoe dan ook, leek me toch het veiligste aangezien de auto's er toch minder last van hebben (gladheid) op 4 wielen en dus een stuk harder rijden.

[ Voor 4% gewijzigd door Mr. Freeze op 26-01-2023 07:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JanR1965
Mr. Freeze schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 07:19:
Dilemma; zojuist vanwege gladheid op standje 1 naar huis gereden over fietspad, met een gele kentekenplaat. Max 27KM/u dus, maar mag dit eigenlijk wel? En ben je ook verzekerd, zelfs al ben niet de schuldige? Hoe dan ook, leek me toch het veiligste aangezien de auto's er toch minder last van hebben (gladheid) op 4 wielen en dus een stuk harder rijden.
Nee dit mag niet en nee, je bent dan niet verzekerd. Als er iets gebeurd ben je altijd fout,
Ik maak me er ook wel eens schuldig aan, maar heb in 2023 al 2 prenten a € 100 binnen.
Ik ben dus erg op mijn hoede nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexborro
JanR1965 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 09:55:
[...]
Nee dit mag niet en nee, je bent dan niet verzekerd. Als er iets gebeurd ben je altijd fout,
Ik maak me er ook wel eens schuldig aan, maar heb in 2023 al 2 prenten a € 100 binnen.
Ik ben dus erg op mijn hoede nu.
That is a little bit confusing for me - specially for being a foreigner - so pardon my question. When am I allowed (with an yellow plate 45km/h scooter) to use the bike path? For example, when I go to another city, there is no way to get there without using the bike lane..

Cheers.
Alex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SocramZ
Edgenumber schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 18:49:

Im not going to do it, I dont want that stress in my life. I'm just curious on how it will play out with the city.
The same is with the e-steps, they are not allowed on the road, yet Mediamarkt sells them like hot bread and the road is full of them. It became this illegal but tolerated thing (unless you cross a police officer having a bad day).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
Hoe doen jullie het in het algemeen met glad weer als je toch met de scooter gaat? Ik heb al Miichelin All weather tyres, maar met gladheid weet ik niet of dat echt zo'n wonder is... Ik heb iig de regenbraking uit staan, in de hoop dat ik zelf beter kan controleren hoe dat ik rem mocht het onverhoopt glad zijn (staat normaal op maximaal).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• greg-a
SocramZ schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 10:00:
[...]

Im not going to do it, I dont want that stress in my life. I'm just curious on how it will play out with the city.
The same is with the e-steps, they are not allowed on the road, yet Mediamarkt sells them like hot bread and the road is full of them. It became this illegal but tolerated thing (unless you cross a police officer having a bad day).
If you see this sign near a bikelane you can go on it with a yellow plate: https://www.informatiebor...licht-fiets-bromfietspad/

any other case you have to use the road.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexborro
greg-a schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 10:02:
[...]

If you see this sign near a bikelane you can go on it with a yellow plate: https://www.informatiebor...licht-fiets-bromfietspad/

any other case you have to use the road.
Awesome. So If the bike lane has this sign:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qK_uTiMKA1lsr6m7ziagl_VT2gk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZtP5OHfcbDm9eLM7GMOcX42v.png?f=user_large

that means my 45Km/h scooter is NOT allowed in that bike lane!
Crystal clear! Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanR1965
alexborro schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 09:59:
[...]

That is a little bit confusing for me - specially for being a foreigner - so pardon my question. When am I allowed (with an yellow plate 45km/h scooter) to use the bike path? For example, when I go to another city, there is no way to get there without using the bike lane..

Cheers.
Alex.
Sorry, this only applies to built-up areas. Outside the cities you are allowed to ride on the bike path. this is indicated by a road sign where As seen in the link Greg posted.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SocramZ
alexborro schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 09:59:
[...]

Cheers.
Alex.
I know it is confusing because sometimes you can use the bike path with the yellow plate. Let me explain.
You will usually see either one of this signs on the path

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tZpXAsgG7qLJw_8BBX6R59Lk1Io=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zEg3HAh1M8ZLdiofpmrmXdV7.png?f=user_large

The one on the left means you can drive with the yellow plate on it. This is generally the case when you are next to an N road or next to the highway where you cant drive with any scooter.
Sometime you see it inside the city when the bike path is very wide and long (but is not common)

The one on the right is the most common within cities, and means only blue plates can drive on them.

My problem with this is that as you approach a city, these signs change almost randomly, which makes it difficult to keep track if you are driving that route for the first time.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SocramZ
Mr. Freeze schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 07:19:
I have a similar issue, but not with the slipperiness, but with the top speed and cold temperatures on my yellow plate.
When its too cold, my max speed is around 35-40 kph and acceleration extremely slow. (top speed is higher, but because acceleration is so slow I never get to max speed before the next red light).

This makes it really dangerous to drive next to cars blazing at 60 kph that get mad at you because they think you go slow on purpose.

So I tend to get on the bike lane in this situation. Id rather risk a fine than an accident with a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
SocramZ schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 10:00:
[...]

Nederland zit vol met illegale maar getolereerde zaken.

Waarbij dat er best wel wat zaken zijn die niet zozeer getolereerd worden maar waarbij dat de politie te weinig mankracht heeft om er tegen op te treden. En dat kan best wel een nuance zijn op het moment dat je toch een bekeuring krijg of met de verzekering in aanraking kom.

Parkeren en parkeer problematiek binnen (grote) steden heeft gewoon prioriteit van uit de gemeentes. Dus de kans om daar een bekeuring voor te krijgen is best aanwezig.

[ Voor 9% gewijzigd door Edgenumber op 26-01-2023 11:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joram22
Edgenumber schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 10:59:
[...]

Nederland zit vol met illegale maar getolereerde zaken.

Waarbij dat er best wel wat zaken zijn die niet zozeer getolereerd worden maar waarbij dat de politie te weinig mankracht heeft om er tegen op te treden. En dat kan best wel een nuance zijn op het moment dat je toch een bekeuring krijg of met de verzekering in aanraking kom.

Parkeren en parkeer problematiek binnen (grote) steden heeft gewoon prioriteit van uit de gemeentes. Dus de kans om daar een bekeuring voor te krijgen is best aanwezig.
Ik heb het afgelopen jaar al drie keer boete van 100 euro voor rijden op fietspad in Amsterdam. Niet omdat ik bang ben op de rijbaan, maar om een stukje af te snijden met haast, dus boete is terecht. (Ik rij al 15 jaar scooter geel kenteken op de rijbaan).
Verder: niet te bang zijn voor autos! Die moeten zich maar aanpassen en max 50 rijden. Niet rechts gaan rijden zodat je inhalen uitlokt, maar midden op de rijstrook. Neem je ruimte net als een motor, dat ook doet. Automobilist ziet je ook beter als je midden op rijbaan rijdt. De automobilist weet ook wel dat hij eigenlijk te hard rijd en zal zich moeten aanpassen. Je laat je inhalen waneer jou dat uitkomt, verder niet. (In Amsterdam rijden snorfietsen verplicht op de rijbaan. Ook dat gaat prima.) .
En wat betreft snelheids van een e110: laat de snelheidsupdate uitvoeren in combinatie met een Michelin citygip band (is iets groter). Dan rij je ook met koud weer rond de 50km uur echte kilometers (gps gemeten).

[ Voor 15% gewijzigd door Joram22 op 26-01-2023 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Joram22 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 19:43:
[...]

Ik heb het afgelopen jaar al drie keer boete van 100 euro voor rijden op fietspad in Amsterdam. Niet omdat ik bang ben op de rijbaan, maar om een stukje af te snijden met haast, dus boete is terecht. (Ik rij al 15 jaar scooter geel kenteken op de rijbaan).
Verder: niet te bang zijn voor autos! Die moeten zich maar aanpassen en max 50 rijden. Niet rechts gaan rijden zodat je inhalen uitlokt, maar midden op de rijstrook. Neem je ruimte net als een motor, dat ook doet. Automobilist ziet je ook beter als je midden op rijbaan rijdt. De automobilist weet ook wel dat hij eigenlijk te hard rijd en zal zich moeten aanpassen. Je laat je inhalen waneer jou dat uitkomt, verder niet. (In Amsterdam rijden snorfietsen verplicht op de rijbaan. Ook dat gaat prima.) .
En wat betreft snelheids van een e110: laat de snelheidsupdate uitvoeren in combinatie met een Michelin citygip band (is iets groter). Dan rij je ook met koud weer rond de 50km uur echte kilometers (gps gemeten).
lol, nou hier is het gewoon net als een eerdere tweaker meldt dat het op sommige plekken super onduidelijk is hoe de baan overgaat van verplicht naar een verplicht fiets/bromfietspad en andersom. Soms switcht die, terwijl er nergens een plek is om de baan op of af te gaan of op extreem gevaarlijke plekken. Je ziet op die plekken vaak bromfietsen lange stukken op het fietspad rijden en nooit een agent die ingrijpt.

Auto's die rekening houden? ik rijd fiets, 20+ jaar snorfiets en auto en mijn ervaring is dat niemand met elkaar rekening houdt. Iedereen is lekker ego bezig en nemen verkeersregels niet in acht. Dus wel degelijk is het als bromfiets gevaarlijk op de autobaan, maar net zo goed op een fietspad. Remweg en wegligging zijn een stuk anders, dus kan me voorstellen dat niet iedereen dit fijn vindt. Ik ben ook van mening dat de wetgeving voor bromfietsen al jaren achterloopt. Een bromfiets die op de autobaan moet rijden, moet gewoon makkelijk mee kunnen komen met het verkeer en dus minimaal! 50KMh kunnen halen. Ook die 35KMh regel binnen de bebouwde kom had allang afgeschaft moeten worden, ik houd me er nooit aan want dat levert enkel irritatie en gevaarlijke situaties op (en een hoop milieu vervuiling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
Dat is voor mij ook de reden om lekker snor te blijven rijden ook al is er nu de helmplicht.

Voor mij is de scooter een mooie tussenoplossing tussen de fiets en de auto. En als ik op de rijbaan zou moeten gaan rijden zou ik dat aan de ene kant niet veilig vinden en aan de andere kant kan ik dan net zo goed de auto pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandermvdb
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 11:12

Sandermvdb

Regret is a wasted emotion...

Zojuist mijn E125S laten omkeuren naar een bromversie. Heerlijk rijdt dat 45 km/u!!
Wel suf dat de 50km/u fix niet werkt en dat de 45 vaak niet eens gehaald wordt 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lur92
Hoi,

Was ik ook weer. Actieradius 45km moet ik maar zelf ervaren.

Tevens heeft de scootershop mijn scooter gereset omdat ie anders niet "meewerkte." Nu kan ik mijn scooter niet meer aansluiten op de app. Ik krijg de volgende melding. Heeft iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt voor de genomen moeite en tijd :] Nu heb ik weer een scooter met harde piep-geluidjes. Rete irritant.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C7ncOFLekSwlO8FB7AhriaMcVEw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vlGJgRB9FqrIQmm3lyhUIDai.jpg?f=fotoalbum_large

Overigens afmelden op de app evenals accu aan en uit, werkt niet. Al geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk04
Sandermvdb schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 12:32:
Zojuist mijn E125S laten omkeuren naar een bromversie. Heerlijk rijdt dat 45 km/u!!
Wel suf dat de 50km/u fix niet werkt en dat de 45 vaak niet eens gehaald wordt 🙈
Ik hoop echt dat ze hier nog iets aan gaan doen, al ben ik er bang voor.
Ik rij de 110se en zit ook te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Lur92 schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 17:53:
Hoi,

Was ik ook weer. Actieradius 45km moet ik maar zelf ervaren.

Tevens heeft de scootershop mijn scooter gereset omdat ie anders niet "meewerkte." Nu kan ik mijn scooter niet meer aansluiten op de app. Ik krijg de volgende melding. Heeft iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt voor de genomen moeite en tijd :] Nu heb ik weer een scooter met harde piep-geluidjes. Rete irritant.

[Afbeelding]

Overigens afmelden op de app evenals accu aan en uit, werkt niet. Al geprobeerd.
Heb je al contact op genomen met de klantendienst zoals in de app staat?

https://shop.segway.com/nl_nl/contact

Ben benieuwd naar hun antwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lur92
Mr. Freeze schreef op zondag 29 januari 2023 @ 10:01:
[...]

Ik heb segway een mail gestuurd. Laat het weten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SocramZ
For those of you worried about the 45kph max speed instead of 50... Dont worry.

The 50kph max speed only holds for the first 10% of battery capacity, then the max speeds drops fast until it stabilizes at 45kph.
Moreover, pushing at 50kph drops the charge fast, as you are pulling too much current.

To put this into perspective. I commute 18 km each way (rotterdam-ypenburg), with only 3 stop lights and 3-4 tight curves, no traffic.
I've tried doing max speed and capping max speed at 45, and 35kph.
Between 50 and 45 I cant determine any difference in commute time. It is always the duration of the stop lights, the curves and pedestrians on crossings what determines the variation (usually 31 minutes +-2 minutes).
Between max speed and 35 I only need 5-7 minutes extra time, but I gain 20km in range!!!! I rarely do this tho, as I can charge either at home or work, so I dont care much about range. And going 35 is ultra boring.

Bottom line, I know you want any performance boost available, but in reality it makes no difference in travel time, it only benefits the range.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lur92
Mr. Freeze schreef op zondag 29 januari 2023 @ 10:01:
[...]

Segway is best snel qua klantenservice. Meeste klantenservices duurt het een aantal werkdagen. Volgende reactie ontvangen;
Zo te zien heeft de dealer een nieuw dashboard geïnstalleerd.Hij heeft alleen het dashboard niet in geleerd op het voertuig.
Het voertuig moet terug naar de dealer. Hij kan met behulp van de diagnose app het dashboard in leren.
Mocht dit niet lukken door de dealer kan hij de aftersales afdeling bereiken van Segway.
Zij kunnen de dealer op afstand helpen.

Jammer dat ik weer terug moet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lur92
SocramZ schreef op maandag 30 januari 2023 @ 10:22:

The 50kph max speed only holds for the first 10% of battery capacity, then the max speeds drops fast until it stabilizes at 45kph.
Moreover, pushing at 50kph drops the charge fast, as you are pulling too much current.

To put this into perspective. I commute 18 km each way (rotterdam-ypenburg), with only 3 stop lights and 3-4 tight curves, no traffic.
Between 50 and 45 I cant determine any difference in commute time. It is always the duration of the stop lights, the curves and pedestrians on crossings what determines the variation (usually 31 minutes +-2 minutes).
Between max speed and 35 I only need 5-7 minutes extra time, but I gain 20km in range!!!! I rarely do this tho, as I can charge either at home or work, so I dont care much about range. And going 35 is ultra boring.

Bottom line, I know you want any performance boost available, but in reality it makes no difference in travel time, it only benefits the range.
Thanks for your explanation, it helped me.
10% is really not very much....

What is your range regarding 36km, round trip? can you go round trip on 1 battery or do you charge at work just to be sure?

I mainly drive in spring/summer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermvdb

Sandermvdb

Too much current, even for the E125S? (with its double batteries)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanderdelfos
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 17-05 19:32
Is gewoon simpele natuurkunde. Luchtweerstand is de boosdoener, en die neemt kwadratisch toe t.o.v. je snelheid. 10% sneller rijden is 21% meer luchtweerstand. Om die extra luchtweerstand te overwinnen, zal je meer vermogen nodig hebben, dus je kan verwachten dat je range richting die 20% afneemt als je 50 ipv 45 rijdt. Maar zoals benoemd, haal je die 50 alleen bij volle accu en in de winter zeker neemt het daarna snel af. Is bij mijn E125S ook het geval.

Het is wel lekker om iets makkelijker met auto's mee te komen, maar het verschil is niet echt super helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaselager
  • Laatst online: 06-06 02:25
Weet iemand ofnjebde koplamp voor kan verstellen zoja hoe je dat moet doen?

En nog een vraagje de 3 rijmodus 1 tot 25km/h 2 tot 35km/h en 3 tot 45km/h, is er ook mogelijk om bij de dealer alle 3 de rijmodus tot 45km/h te laten zetten. Omdat met de gladheid niet fijn is in 3 te rijden boven de 35km/h.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanR1965
YouTube: PRIMEUR - DE SILENCE S01 45KM/U - BESTE ELEKTRISCHE SCOOTER 2023!?

Een hele dure jongen, maar ik zou mijn E125S zo inruilen voor deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermvdb

Sandermvdb

sanderdelfos schreef op maandag 30 januari 2023 @ 19:11:
Is gewoon simpele natuurkunde. Luchtweerstand is de boosdoener, en die neemt kwadratisch toe t.o.v. je snelheid. 10% sneller rijden is 21% meer luchtweerstand. Om die extra luchtweerstand te overwinnen, zal je meer vermogen nodig hebben, dus je kan verwachten dat je range richting die 20% afneemt als je 50 ipv 45 rijdt. Maar zoals benoemd, haal je die 50 alleen bij volle accu en in de winter zeker neemt het daarna snel af. Is bij mijn E125S ook het geval.

Het is wel lekker om iets makkelijker met auto's mee te komen, maar het verschil is niet echt super helaas.
Als je 10% harder rijdt is de weerstand 20% hoger maar ben je ook 10% verder gekomen. Dus je totale range neemt maar met 10% af. Simpele natuurkunde :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanderdelfos
Sandermvdb schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 07:27:
[...]

Als je 10% harder rijdt is de weerstand 20% hoger maar ben je ook 10% verder gekomen. Dus je totale range neemt maar met 10% af. Simpele natuurkunde :p
Energie = Kracht x Afstand

Weerstand is niets anders dan een tegenwerkende kracht, daar moet kracht uit de elektromotor tegenover staan.
20% meer weerstand, is dus ook 20% meer kracht vanuit motor vereist.
Hoeveel energie je dan verbruikt is enkel nog afhankelijk van de afstand die je aflegt. Je zal dus echt richting de 20% aan range inleveren. En ik zeg, richting de 20%, want luchtweerstand is niet de enige factor. Je hebt ook rolweerstand, warmteverliezen in de accu, motor, overbrengingen etc, die allemaal niet of in mindere mate afhankelijk zijn van je snelheid. Des te hoger de snelheid, des te meer relevant de luchtweerstand wordt (en de overige factoren meer te verwaarlozen zijn). Daarnaast rij je met de speed upgrade geen 10% harder. Voor de upgrade ging mijn E125S al 46/47, en na de upgrade kom ik nu in de winter alleen met volle accu daar nog bovenuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

You also have the E125s right? what range do you get last couple of days, driving you non boring style? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

shaselager schreef op maandag 30 januari 2023 @ 21:00:
Weet iemand ofnjebde koplamp voor kan verstellen zoja hoe je dat moet doen?

En nog een vraagje de 3 rijmodus 1 tot 25km/h 2 tot 35km/h en 3 tot 45km/h, is er ook mogelijk om bij de dealer alle 3 de rijmodus tot 45km/h te laten zetten. Omdat met de gladheid niet fijn is in 3 te rijden boven de 35km/h.
Zover ik weet kan dit niet. Technisch kan het natuurlijk wel, maar dan moet Segway custom firmware aanbieden. Mijn advies met gladheid: mode 2 :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SocramZ
Sandermvdb schreef op maandag 30 januari 2023 @ 18:55:
[...]

Too much current, even for the E125S? (with its double batteries)
By too much current I mean the ratio of Speed/current decreases the faster you go. In simpler terms, it is less efficient overall (from wind resistance, heat output, etc).
Lur92 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 14:41:
[...]

Thanks for your explanation, it helped me.
10% is really not very much....

What is your range regarding 36km, round trip? can you go round trip on 1 battery or do you charge at work just to be sure?

I mainly drive in spring/summer.
I have a E125S with two batteries.
This information is for Winter only, as I bought the scooter end of November last year.
I am also heavy duty, 105kg. So with winter clothing, backpack,etc, easily 120kg payload

If I go max speed as much as possible, I can do 3 single trips without having to worry about making it. So 54km easy with some 20% left.

I have done 4 trips (72km) , but then i need to cap max speed to 35-40 kph and be mindful with the acceleration. I did this with some 5 degrees outside overnight.

I prefer charging at work (its indoors garage), so I often do 2 trips with an overnight pause in between. So I charge every 40km (2 trips +gym). Because of this, I lowered the maximum charge to 80% so I dont stress the batteries too much.
n00bs schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 10:56:
[...]

You also have the E125s right? what range do you get last couple of days, driving you non boring style? :)
Yes. see my previous reply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joram22
Als ik zo eens de laatste 20 posts lees ben ik blij dat ik een 110se heb ipv een 125S . Mijn e110se na speedupdate en Michelin banden rijdt gewoon 50 km/u (gps gemeten, ook met dit weer en zeker niet alleen met 100pct opgeladen (ik laad maar tot 90pct op). Meet je snelheid altijd met een gps app of google maps. Zoals al vaak gemeld, de snelheid in de Segway app en dashboard klopt niet (althans niet op 110se).
Verder dient een bromscooter die op de rijbaan rijdt wat mij betreft altijd minimaal 50 te kunnen. Dat wordt ook gewoon gedoogd, althans in Amsterdam. Kan je scooter dat niet en heb je er wel een enorm bedrag voor betaald zoals de 125s. Dan zou ik toch terug gaan naar mijn dealer. Het is een softwarematige limiet die is ingesteld.
Nagenoeg alle benzine scooters die ik heb gereden zijn afgesteld op 55km/uur. Ook dat is nooit een probleem geweest op een rollerbank. En dat weet die dealer ook.

[ Voor 5% gewijzigd door Joram22 op 31-01-2023 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetje17
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 08-03-2023
Sinds gisteren in het bezit van de Segway 110Se, maar klopt het dat ie niet harder gaat dan 40-42 km? Boze automobilisten achter je. Voelt niet fijn. Nu begreep ik dat je chiptunning kan doen dat ie een paar km harder kan. Is dat het geld waard? Geloof iets van 100 euro dat dat moet kosten. Er zit een windscherm op, houd dat ook veel snelheid tegen? Hoor graag jullie mening🥰

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetje17
sikkwittet schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 17:14:
[...]

De eerste 5 a max 10% van een volle accu zorgt voor heel ff 50 max 51 km. Dit is wel pas na de speed update.

En met volle accu bedoel ik echt opgeladen tot 100%. Dus opladen onder tot max 90% haal je niet meer dan 48.
Wij dus niet harder dan 40!!!!! Baal er zo van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetje17
Joram22 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 21:05:
Als ik zo eens de laatste 20 posts lees ben ik blij dat ik een 110se heb ipv een 125S . Mijn e110se na speedupdate en Michelin banden rijdt gewoon 50 km/u (gps gemeten, ook met dit weer en zeker niet alleen met 100pct opgeladen (ik laad maar tot 90pct op). Meet je snelheid altijd met een gps app of google maps. Zoals al vaak gemeld, de snelheid in de Segway app en dashboard klopt niet (althans niet op 110se).
Verder dient een bromscooter die op de rijbaan rijdt wat mij betreft altijd minimaal 50 te kunnen. Dat wordt ook gewoon gedoogd, althans in Amsterdam. Kan je scooter dat niet en heb je er wel een enorm bedrag voor betaald zoals de 125s. Dan zou ik toch terug gaan naar mijn dealer. Het is een softwarematige limiet die is ingesteld.
Nagenoeg alle benzine scooters die ik heb gereden zijn afgesteld op 55km/uur. Ook dat is nooit een probleem geweest op een rollerbank. En dat weet die dealer ook.
Speedupdate, vertel, waar te vinden. Want de update in de app was voor ons van 42 naar 40🙄.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikkwittet
Theetje17 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 08:20:
[...]

Wij dus niet harder dan 40!!!!! Baal er zo van!
Nee die 110 moet ook de 45 makkelijk kunnen halen.
Echter...

Ik ben gister ff heen en weer gegaan naar stad, en kwam thuis met bijna lege batterij thuis.
Scooter stond paar uur buiten voor ik vertrok, dus door kou en een bijna lege batterij kwam ik bepaalde stukken soms niet boven 30 km.
En ik heb s125.

Dus ja soms is het ff pielen met snelheid.

Zet je nieuwe 110 eens avondje binnen, of laad hem helemaal op en rijd dan eens een stukje. Dus dat je batterij niet koud is. Als dat geen verschil geeft dan is er een mankement aan de hand

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanderdelfos
Joram22 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 21:05:
Ik denk dat jou 110se harder loopt door de aftermarket banden in groter formaat. Welke snelheid geeft je display aan? Mijn display is aardig accuraat, gps zegt meestal 1km/h sneller. Het is inderdaad puur een software probleem. Zelfs op heuvels naar beneden met vol gas blijft de snelheid constant. Het lijkt er op dat de begrenzer beinvloed wordt door zaken als accuspanning, temperatuur etc. De dealer kan daar weinig aan veranderen, die schrijft de software niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetje17
sikkwittet schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 08:42:
[...]

Nee die 110 moet ook de 45 makkelijk kunnen halen.
Echter...

Ik ben gister ff heen en weer gegaan naar stad, en kwam thuis met bijna lege batterij thuis.
Scooter stond paar uur buiten voor ik vertrok, dus door kou en een bijna lege batterij kwam ik bepaalde stukken soms niet boven 30 km.
En ik heb s125.

Dus ja soms is het ff pielen met snelheid.

Zet je nieuwe 110 eens avondje binnen, of laad hem helemaal op en rijd dan eens een stukje. Dus dat je batterij niet koud is. Als dat geen verschil geeft dan is er een mankement aan de hand
We haalden m op bij de dealer van de stekker afgehaald en binnen gestaan. Dus voller en warmer kon ie niet zijn. Vandaag maar weer even terug, maar nu is hij (binnen) aan het opladen😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Theetje17 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 09:57:
[...]

We haalden m op bij de dealer van de stekker afgehaald en binnen gestaan. Dus voller en warmer kon ie niet zijn. Vandaag maar weer even terug, maar nu is hij (binnen) aan het opladen😉
Ter referentie, mijn 110SE staat altijd buiten, alleen bij vorst wordt hij binnen opgeladen, tenzij direct na een rit, dan is accu ook warm genoeg. Zolang ik maar meer dan 40% lading heb dan haal ik de 45 altijd wel, ook met dit weer. Ik heb geen speed update of wat dan ook gedaan.

Hoe dan ook, veel plezier gewenst met je nieuwe scooter!!

PS. Dit is met windscherm. Je rijdt toch wel in standje 3 hè?

[ Voor 4% gewijzigd door Mr. Freeze op 01-02-2023 11:13 ]

Pagina: 1 ... 19 ... 37 Laatste

Let op:
In Nederland gelden voor (elektrische) snorfietsen en brommers een wettelijke maximum constructiesnelheid. Concreet betekent dit dat een snorfiets of brommer ook niet harder mag kunnen rijden dan de constructiesnelheid horende bij het type.

Technische eisen aan snorfietsen
De overheid stelt onder meer de volgende eisen aan snorfietsen:
  • de maximum constructiesnelheid is 25 kilometer per uur;
  • het maximale motorvermogen is 4 kW;
  • de snorfiets heeft een blauw kenteken;
  • het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
Technische eisen aan bromfiets
  • de maximum constructiesnelheid is 45 kilometer per uur;
  • het maximale motorvermogen is 4 kW;
  • de bromfiets heeft een geel bromfietskenteken;
  • het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet Aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
  • De eisen voor brommers staan in de Regeling voertuigen.
Je scooter modificeren zodat hij harder kan, betekent vrijwel altijd dat hij niet langer meer voldoet aan de eisen van je WA-verzekering en je dus niet langer meer verzekerd bent!

Omdat deze aanpassingen bovendien leiden tot een illegaal voertuig, en daarmee een illegale activiteit betreft, is het delen van tips over hoe het uitgevoerd moet worden, dus ook niet toegestaan.

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.