Toon posts:

Grote Segway elektrische scooter topic

Pagina: 1 ... 20 21 22 Laatste
Acties:

• alexborro
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 13:37
Very nice scooter... but unfortunately costs twice the price of a E125S. And to my surprise it doesn't have ABS, but CBS instead (which is worse than ABS)... it is a pity.

Probably the major part of the price difference is the huge battery, it has twice the E125S capacity (5.4kWh vs 2.8kWh).

• JanR1965
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 27-03 23:09
alexborro schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 11:17:
[...]

Very nice scooter... but unfortunately costs twice the price of a E125S. And to my surprise it doesn't have ABS, but CBS instead (which is worse than ABS)... it is a pity.

Probably the major part of the price difference is the huge battery, it has twice the E125S capacity (5.4kWh vs 2.8kWh).
It also has a 4,4 Kw motor, wich is responsible for the insane accelaration.

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:00
alexborro schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 11:17:
[...]

Spending that amount of money I would rather go for the Silence S01+ (or connect). Then you get the speed to match the motor and battery. (and yes, you would also need to get a motorbike license in NLD)

• Theetje17
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 08-03 13:17
Mr. Freeze schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 11:11:
[...]

Ter referentie, mijn 110SE staat altijd buiten, alleen bij vorst wordt hij binnen opgeladen, tenzij direct na een rit, dan is accu ook warm genoeg. Zolang ik maar meer dan 40% lading heb dan haal ik de 45 altijd wel, ook met dit weer. Ik heb geen speed update of wat dan ook gedaan.

Hoe dan ook, veel plezier gewenst met je nieuwe scooter!!

PS. Dit is met windscherm. Je rijdt toch wel in standje 3 hè?
Bedankt voor reactie,
Ja standje 3 en ook met windscherm

• strietboy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-03 19:43
Mocht iemand op zoek zijn naar een bijna nieuwe b110s
Die van ons staat op marktplaats. Niet omdat die niet beviel, naar gebruiken hem in praktijk te weinig.
Ding is op zich lekker compact en snel, maar zonde als die alleen naar binnen staat niets te doen.

Heb veel aan dit forum gehad met info.

• phiemstra
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 25-03 12:08
phiemstra schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 08:05:
We hebben de laatste tijd soms dat onze e110s spontaan aangaat. De eerste keer was rond de kerst, even de hoofdaccu afsluiten fixte toen het issue. Maar nu gebeurde het vannacht weer. Ik heb geen idee waarom dit gebeurt. Maar ik vind het idee wel gevaarlijk, wat nu als mijn scooter beslist aan te gaan als ik hem voor de sportschool zet. Kan iemand er zo mee wegrijden.

Ik gebruik airlock, maar de telefoon was vannacht veel te ver weg en airlock werkt alleen als iemand de groene knop ingedrukt houdt. We hebben een hoes, maar die zit niet tegen de groene knop aan.

Zijn er andere mensen die hier tegenaan gelopen zijn?
We hebben de scooter een weekje naar de dealer gehad. Uiteindelijk is de groene knop op het stuur vervangen. Alle issues (random aangaan via airlock, regelmatig dubbele biep, scooter uitdoen door long press opende het zadel) leken gekoppeld aan die knop. Geen issues meer gehad de afgelopen week.

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-03 11:03

n00bs

Het is weer Zomer!

phiemstra schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 19:25:
[...]

We hebben de scooter een weekje naar de dealer gehad. Uiteindelijk is de groene knop op het stuur vervangen. Alle issues (random aangaan via airlock, regelmatig dubbele biep, scooter uitdoen door long press opende het zadel) leken gekoppeld aan die knop. Geen issues meer gehad de afgelopen week.
Bizar... dan zou je in theorie elke e110 met die knop door dit defect na te bootsen, kunnen starten. Lijkt me echt heel wazig.

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? DM me

3000 in 117 dagen.

Weet iemand al wat de kosten zijn na 2 jaar voor de simkaart / gps functionaliteit?
En kan ik gewoon de hogedrukspuit erop zetten om hem schoon te maken?

[Voor 9% gewijzigd door Moby op 02-02-2023 15:14]

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

• Theetje17
Klopt het dat de lader continu een geluid geeft? Hij lijkt alsof hij constant aan het af koelen is.

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:28
Bij mij niet constant, maar wel vaak en lang.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Moby schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 14:59:
[Afbeelding]

3000 in 117 dagen.

Weet iemand al wat de kosten zijn na 2 jaar voor de simkaart / gps functionaliteit?
Die prijzen zijn volgens mij nog niet bekend.
Hogedruk is meestal slecht voor elke scooter :-). Misschien een brede straal OK is van een afstand voor de kappen. Maar als je het tussen de kappen spuit, pers je wel water op elektronica waar het normaal nooit zou komen. Ook opletten metn sensoren en ik denk dat het aandrijfwiel het ook niet heel lekker vind.

Ik zou dan eerder met regelmaat een tuinslang gebruiken en een emmer met autoshampoo en een zachte spons/microvezel.

De accu rating: IPX7
https://www.audioreputation.com/ipx7/
"IPX7 Dompeldicht – Bescherming bij onderdompeling maximaal 30 minuten tot een diepte van maximaal 1 meter."

De motor: IPX4
https://www.audioreputation.com/ipx4/
"IPX4 Plensdicht – Geen schade indien besproeid (10 l/min) onder elke hoek"

Met andere woorden, zelfs met een flinke stortbui of continue in de buitenlucht onder alle weersomstandigheden is niet echt geschikt. Maar dat kan iedereen wel bedenken met een elektrische scooter. Overigens houden benzine scooters met een beetje elektronica er ook niet van :-)

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:29
Moby schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 14:59:
[Afbeelding]

3000 in 117 dagen.

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/72845896

XBL gamertag StayingPow3r

• greg-a
Theetje17 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 18:52:
Klopt het dat de lader continu een geluid geeft? Hij lijkt alsof hij constant aan het af koelen is.
E125s (snel)lader: fan gaat direct aan bij gebruik
Andere laders: fan gaat pas aan als de temperatuur van de lader te hoog is. Toen ik nog de e110s had was dat na ongeveer 30-40 minuten.

• Joram22
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 23-03 20:19
sanderdelfos schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 08:43:
[...]

Ik denk dat jou 110se harder loopt door de aftermarket banden in groter formaat. Welke snelheid geeft je display aan? Mijn display is aardig accuraat, gps zegt meestal 1km/h sneller. Het is inderdaad puur een software probleem. Zelfs op heuvels naar beneden met vol gas blijft de snelheid constant. Het lijkt er op dat de begrenzer beinvloed wordt door zaken als accuspanning, temperatuur etc. De dealer kan daar weinig aan veranderen, die schrijft de software niet.
Michelin city grip banden zijn inderdaad iets groter waardoor je minimaal 3 km/h harder rijd dan de teller. Michelin banden zijn naar mijn mening een van de beste banden. Niet te vergelijken met die rommel die op de e110 standaard zit. Daarnaast heb ik de speedupdate gedaan. Daarom haal ik met volle accu vaak 52 km/h. Met halfvol en kou ong 49 k/u. GPS.

De dealer kan juist wel bij de software. Daarom vraagt een dealer ook geld voor de speedupdate. Maar inderdaad is hij ook afhankelijk van de fabrikant. Voor Nederland is het blijkbaar zo dat de speedupdate voor de e125 niet veel uitmaakt als ik het zo lees of alleen met volle batterij iets uitmaakt. Dan zou ik mijn geld voor die update terugvragen.

Verder voor alle mensen die net op dit forum komen. Zoek eerst eens in de zoekfunctie. Of google gewoon even. Eerst zoeken dan vragen lijkt me.

• Joram22
n00bs schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 20:34:
[...]

Bizar... dan zou je in theorie elke e110 met die knop door dit defect na te bootsen, kunnen starten. Lijkt me echt heel wazig.
Nee hoor. Airlock is afhankelijk van telefoon in de buurt houden.

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Joram22 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 13:01:
[...]

Michelin city grip banden zijn inderdaad iets groter waardoor je minimaal 3 km/h harder rijd dan de teller. Michelin banden zijn naar mijn mening een van de beste banden. Niet te vergelijken met die rommel die op de e110 standaard zit. Daarnaast heb ik de speedupdate gedaan. Daarom haal ik met volle accu vaak 52 km/h. Met halvol en kou ong 49 k/u. GPS.

De dealer kan juist wel bij de software. Daarom vraagt een dealer ook geld voor de speedupdate. Maar inderdaad is hij ook afhankelijk van de fabrikant. Voor Nederland is het blijkbaar zo dat de speedupdate voor de e125 niet veel uitmaakt als ik het zo lees of alleen met volle batterij iets uitmaakt. Dan zou ik mijn geld voor die update terugvragen.

Verder voor alle mensen die net op dit forum komen. Zoek eerst eens in de zoekfunctie. Of google gewoon even. Eerst zoeken dan vragen lijkt me.
Mijn 110SE rijd makkelijk 54 tot max 56 km per uur _/-\o_ Heb het niet vaak nodig maar af en toe met invoegen wel erg handig.

De update was gedaan bij levering en op de teller staat 45. Toen de dealer dat zag gaf hij al aan dat het 'de verkeerde update' was (kon hij blijkbaar zien aan hoe snel hij naar de 45 km klom toen de scooter nog op de bok stond). Ik kon hem nog een keer laten updaten maar dan zou hij wat langzamer rijden. Blijkbaar kregen ze een dag later een firmware update waarmee dit 'gefixt' zou worden maar ik bedankte voor de eer en heb nu een heerlijk snel bakkie (als ik wil, want rijd over het algemeen niet harder dan 45 km per uur).

• Joram22
Theetje17 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 08:11:
Sinds gisteren in het bezit van de Segway 110Se, maar klopt het dat ie niet harder gaat dan 40-42 km? Boze automobilisten achter je. Voelt niet fijn. Nu begreep ik dat je chiptunning kan doen dat ie een paar km harder kan. Is dat het geld waard? Geloof iets van 100 euro dat dat moet kosten. Er zit een windscherm op, houd dat ook veel snelheid tegen? Hoor graag jullie mening🥰
Speedupdate kan alleen de dealer doen. Kost hem of haar misschien alles bij elkaar 10 minuten. Ik betaalde 35 euro. Dat lijkt me prima omdat men ook tijd heeft geïnvesteerd in leren hoe het werkt. Vraagt men echter 100 euro, weet je meteen dat men veel te veel vraagt en je die dealer voortaan niet meer hoeft te vertrouwen.

• Theetje17
D-Ed schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 14:12:
[...]

Mijn 110SE rijd makkelijk 54 tot max 56 km per uur _/-\o_ Heb het niet vaak nodig maar af en toe met invoegen wel erg handig.

De update was gedaan bij levering en op de teller staat 45. Toen de dealer dat zag gaf hij al aan dat het 'de verkeerde update' was (kon hij blijkbaar zien aan hoe snel hij naar de 45 km klom toen de scooter nog op de bok stond). Ik kon hem nog een keer laten updaten maar dan zou hij wat langzamer rijden. Blijkbaar kregen ze een dag later een firmware update waarmee dit 'gefixt' zou worden maar ik bedankte voor de eer en heb nu een heerlijk snel bakkie (als ik wil, want rijd over het algemeen niet harder dan 45 km per uur).
Dus als ik het goed begrijp kan de dealer zien welke snelheid ze kunnen bereiken met de update?

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Theetje17 schreef op zondag 5 februari 2023 @ 16:24:
[...]

Dus als ik het goed begrijp kan de dealer zien welke snelheid ze kunnen bereiken met de update?
Ze kunnen dat niet kiezen volgens mij. Het is een upgrade die hoort bij de brom/snor versie dacht ik toen. Misschien dat het iets met de firmware te maken had en ik had ‘geluk’. Ik kon hem nogmaals laten upgraden zodat hij een paar kilometer langzamer zou gaan maar daar bedankte ik voor. Overigens heb ik ook de Michelins eronder laten leggen.

• stronger
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-03 14:30
De scooter valt mij tegen heb geen vergelijkings materiaal met andere elektrische scooters wel jaren en fiddle 2 gehad jammer dat ik die ingeruild heb.
Haal nooit de 45 km max 42 heel soms 43km heb de scooter iets meer dan een week dus dacht vorige week zal wel door de wind komen vandaag windstil zelfde ook niet harder dan 42 ja van de brug naar beneden 44kmh.
Ik heb de afgelopen berichten terugggeken blijkt dus veel voor te komen bij deze scooter zo jammer tot nu toe op dat vlak dus niet te vreden.
De rest van de scooter is prima op het klapperen onder de voorkant na op klinkerweg.

Nou ja we zien wat de toekomst brengt jammer maar helaas.

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:49
stronger schreef op maandag 6 februari 2023 @ 10:58:
De scooter valt mij tegen heb geen vergelijkings materiaal met andere elektrische scooters wel jaren en fiddle 2 gehad jammer dat ik die ingeruild heb.
Haal nooit de 45 km max 42 heel soms 43km heb de scooter iets meer dan een week dus dacht vorige week zal wel door de wind komen vandaag windstil zelfde ook niet harder dan 42 ja van de brug naar beneden 44kmh.
Ik heb de afgelopen berichten terugggeken blijkt dus veel voor te komen bij deze scooter zo jammer tot nu toe op dat vlak dus niet te vreden.
De rest van de scooter is prima op het klapperen onder de voorkant na op klinkerweg.

Nou ja we zien wat de toekomst brengt jammer maar helaas.
Klinkt wel alsof je de speedupgrade niet hebt genomen, dan zou je wel iets harder moeten kunnen.

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

• stronger
lost95 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 11:03:
[...]

Klinkt wel alsof je de speedupgrade niet hebt genomen, dan zou je wel iets harder moeten kunnen.
Lijkt mij dat zonder speed update zowiezo die 45km gehaald moet worden en na de speedupdate iig iets hoger richting de 50 of iets meer zelfs anders is er toch iets niet in order toch?
Ik weet heus wel dat als je veel wind tegen hebt of heuvel op moet je iets langzamer gaat maar dat betekend niet dat als er geen wind staat je detzelfde snelheid haalt.

• lost95
stronger schreef op maandag 6 februari 2023 @ 15:26:
[...]

Lijkt mij dat zonder speed update zowiezo die 45km gehaald moet worden en na de speedupdate iig iets hoger richting de 50 of iets meer zelfs anders is er toch iets niet in order toch?
Ik weet heus wel dat als je veel wind tegen hebt of heuvel op moet je iets langzamer gaat maar dat betekend niet dat als er geen wind staat je detzelfde snelheid haalt.
De wind is niet de beperkende factor, het is de software die te "veilig" is afgesteld, als hij op display 45 aangeeft, zal die niet harder gaan. Op GPS gemeten ga je echter geen 45, maar slechts 42 (vergelijk het met een auto, 100 op de teller is meestal minder op de GPS).

De upgrade zorgt ervoor dat software pas bij een hogere snelheid de motor begrenst.

En of ze dat niet af-fabriek moeten afleveren zo, tsja, zou beter zijn denk ik.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Weet iemand wat voor cellen in de accu's van de Segway zit en wat de verwachte levensduur is, dan wel laad cyclussen? en in geval van het laatste:
Stel je zorgt dat bijna altijd de lading zich tussen de 20-80% bevind, is dan het opladen van 20->80 beter dan bv 2x 50->80

• stronger
lost95 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 15:35:
[...]

De wind is niet de beperkende factor, het is de software die te "veilig" is afgesteld, als hij op display 45 aangeeft, zal die niet harder gaan. Op GPS gemeten ga je echter geen 45, maar slechts 42 (vergelijk het met een auto, 100 op de teller is meestal minder op de GPS).

De upgrade zorgt ervoor dat software pas bij een hogere snelheid de motor begrenst.

Dat geloof ik direkt maar ik rijd geen 45kmh op de teller maar 42kmh heel soms 43kmh laat staan op GPS.
GPS snelheid heb ik nog geeneens gemeten zal in mijn geval dan rond de 40 kmh zijn ik dacht zelf dus dat elektrische scooters wel zouden doorgaan tot die 45 km nou niet dus.
Dus ben ik erin teleur gesteld.

• Kwekke-boom
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15:56
stronger schreef op maandag 6 februari 2023 @ 19:19:
[...]

Dat geloof ik direkt maar ik rijd geen 45kmh op de teller maar 42kmh heel soms 43kmh laat staan op GPS.
GPS snelheid heb ik nog geeneens gemeten zal in mijn geval dan rond de 40 kmh zijn ik dacht zelf dus dat elektrische scooters wel zouden doorgaan tot die 45 km nou niet dus.
Ik zou terug gaan naar de dealer. Maar eerst even via GPS app de precieze snelheid meten.
Met een accu op 80% moet hij makkelijk de 46 a 47 halen. Wat voor snelheid heeft je teller aan als hij op de midden standaard staat en je vol gas geeft?

• greg-a
stronger schreef op maandag 6 februari 2023 @ 19:19:
[...]

Breng m dan gewoon terug. Als het geen eens 45 op de teller weet te halen dan is het gewoon een productie fout

• Joram22
lost95 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 15:35:
[...]

Deze scooter wordt over de hele wereld verkocht. Niet overal is de begrenzer op 45 gezet. Speciaal voor Nederland staat die begrenzer op 45. De begrenzing is afhankelijk van het land waar hij verkocht gaat worden. Dat geldt ook voor benzine scooters.

• Joram22
n00bs schreef op maandag 6 februari 2023 @ 15:39:
Weet iemand wat voor cellen in de accu's van de Segway zit en wat de verwachte levensduur is, dan wel laad cyclussen? en in geval van het laatste:
Stel je zorgt dat bijna altijd de lading zich tussen de 20-80% bevind, is dan het opladen van 20->80 beter dan bv 2x 50->80
Het gaat om lifepo4 batterijen. google de voordelen maar eens.
Ik zou me niet te druk maken over levensduur in relatie tot laden. Deze batterijen zijn gemaakt om gewoon na gebruik op te laden. In principe kan dat gewoon tot 100pct mits je de scooter dan niet dagen stil laat staan met volle batterij. Anders is opladen tot 90pct een beter idee. Het idee dat ze altijd tot 20pct moeten ipv 50 is niet van toepassing meer. Dit zijn moderne batterijen.
Helemaal leegrijden is sowieso niet aan te bevelen, en de scooter is dan ook nog eens zeer traag.
Mijn persoonlijke mening is: Als je echt heel heel zuinig bent op je batterij gaat deze misschien ietsje langer mee. Dat is het mij niet waard vergeleken met het fijne van een scooter met bijna altijd 90pct lading te hebben als ik van huis ga. Eigenlijk net als bij een mobiele telefoon of laptop dat fijn is.

• Joram22
Joram22 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 09:21:
[...]

Ik zou me niet te druk maken over levensduur in relatie tot laden. Deze batterijen zijn gemaakt om gewoon na gebruik op te laden. In principe kan dat gewoon tot 100pct mits je de scooter dan niet dagen stil laat staan met volle batterij. Anders is opladen tot 90pct een beter idee. Het idee dat ze altijd tot 20pct moeten ipv 50 is niet van toepassing meer. Dit zijn moderne batterijen.
Helemaal leegrijden is sowieso niet aan te bevelen, en de scooter is dan ook nog eens zeer traag.
Mijn persoonlijke mening is: Als je echt heel heel zuinig bent op deze batterij gaat deze misschien ietsje langer mee. Dat is het mij niet waard vergeleken met het fijne van een scooter met bijna altijd 90pct lading te hebben als ik van huis ga. Eigenlijk net als bij een mobiele telefoon of laptop dat fijn is. Ik laad de scooter op waneer hij nog rond de 40 of 50pct vol is.

• JanR1965
Joram22 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 09:21:
[...]

Mijn persoonlijke mening is: Als je echt heel heel zuinig bent op je batterij gaat deze misschien ietsje langer mee. Dat is het mij niet waard vergeleken met het fijne van een scooter met bijna altijd 90pct lading te hebben als ik van huis ga. Eigenlijk net als bij een mobiele telefoon of laptop dat fijn is.
Ik ben een dagelijkse gebruiker en laadt op tot 90 pct. Als ik van te voren weet dat ik wel eens meer km's zou moeten afleggen, laadt ik op tot 100 pct.
Ook ik heb in mijn hoofd zitten dat altijd opladen tot 100 pct de levensduur zou verkorten. Mijn Dealer zegt trouwens dat dit onzin is in het geval van de Segway's omdat ze BMS hebben.
ja, denk ik dan als leek, maar waarom heb je dan de mogelijkheid in de app om het laadpercentage aan te passen...lastig lastig lastig 8)7

• Edgenumber
Die functie kan best wel eens alleen in de app zitten om mensen een goed gevoel te geven. En omdat een aantal mensen er om gevraagd heeft.

• alexborro
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 13:37
JanR1965 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 09:40:
[...]
ja, denk ik dan als leek, maar waarom heb je dan de mogelijkheid in de app om het laadpercentage aan te passen...lastig lastig lastig 8)7
The app allows you to set a charge limit more for storage purpose or for non daily use, like me. I sporadically use my scooter, lets say 2 times a week. So I charge it up to 80% and keep it there for 2 or 3 days, ready to use. If I had to go to my work everyday by scooter, it will be safe to charge it to 100% over night and then use it on next day.

By the way, the LiFePO4 (Lithium Iron Phosphate) is one of the safest battery chemistry available in the market. It lasts longer (more cycles then other chemistry), it basically do not catch fires, do not suffer too much from over load or over discharge. It's main drawback is the lower energy density. It is usually 20% to 30% heavier than other types for the same capacity. Due that, it is usually not applied in cars.

Cheers.
Alex.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Thanks voor de reacties, ik dacht dat er gewone Lithium polymeer batterijen in zaten...

https://polinovel.com/how-long-will-a-lifepo4-battery-last/
Daar is het wel het advies 70-80%.

En hier nog:
Frequent charging and shallower cycles

For Li-ion batteries, battery life will be longer if deep discharge is avoided. The proper DoD range is 70-80% (depth of discharge), except in emergencies.

Generally speaking, lithium iron phosphate has a life span of up to 10 years. This is because it can undergo more than 4000 deep cycles. One deep cycle means fully charging the battery, fully discharging it, and then fully charging it again. Assuming you cycle your battery once a day and no other factors come into play, your battery should last more than 10 years.

En hier: https://lifepo4.com.au/wh...ife-of-lifepo4-batteries/
30-90% laden (shallow laden) DAGELIJKS dan kan je wel een jaar of 10 met die batterijen doen :-)

[Voor 11% gewijzigd door n00bs op 07-02-2023 15:45]

• stronger
Vandaag bij dealer geweest deze kon er niet zoveel aan doen zij hij maar heeft gratis speedupdate gedaan.
Nu blijft de teller op 45 maar gaat volgens mij veel harder.
Iig trekt hij nu aldoor door en dat rijd een stuk prettiger iig iedereen bedankt voor het meedenken.

• Joram22
n00bs schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 15:42:
Thanks voor de reacties, ik dacht dat er gewone Lithium polymeer batterijen in zaten...

https://polinovel.com/how-long-will-a-lifepo4-battery-last/
Daar is het wel het advies 70-80%.
Assuming you cycle your battery once a day and no other factors come into play, your battery should last more than 10 years.

En hier: https://lifepo4.com.au/wh...ife-of-lifepo4-batteries/
30-90% laden (shallow laden) DAGELIJKS dan kan je wel een jaar of 10 met die batterijen doen :-)
Dat is wat ik bedoel. Het gaat om jaren en jaren. Dus indien je er niet zo mee bezig bent en vaak tussendoor oplaad (Segway adviseert dagelijks opladen) dan gaat ie misschien een paar maanden minder lang mee. Maar dan heb je ondertussen wel lekker gereden met genoeg vermogen zonder zorg over bijna leeg.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Joram22 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 08:37:
[...]

Dat is wat ik bedoel. Het gaat om jaren en jaren. Dus indien je er niet zo mee bezig bent en vaak tussendoor oplaad (Segway adviseert dagelijks opladen) dan gaat ie misschien een paar maanden minder lang mee. Maar dan heb je ondertussen wel lekker gereden met genoeg vermogen zonder zorg over bijna leeg.
Helemaal waar, ook nuttige informatie voor de openingspost.
Nu nog een "adapter"kabel voor on-the-go zodat je je scooter op laadpalen kan opladen zonder die zware lader mee te hoeven nemen. Sowieso lijkt me dit iets wat ze in meer steden moeten bieden voor elektrische brommers en fietsen. Het is gewoon merkwaardig dat er zoveel laadpunten zijn/lantaarnpalen, maar dat je nergens jouw scooter of fiets kan bijladen.

Merkwaardig trouwens dat op de lader staat dat het een charger is voor Li-Ion ???

[Voor 4% gewijzigd door n00bs op 08-02-2023 10:59]

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik heb trouwens antwoord van Segway NL gekregen omtrent de rammel:

Er zit in de E 125 S een kabel die van het contactslot naar de achterzijde van je buddy slot gaat.

Deze kabel wil nog weleens rammelen tegen je gekleurde kap die aan de zijkant zit onder je voorkap / koplamp. Je dealer kan deze kabel tyribben en dan is het probleem opgelost.

• Edgenumber
n00bs schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 10:51:
[...]

Sowieso lijkt me dit iets wat ze in meer steden moeten bieden voor elektrische brommers en fietsen. Het is gewoon merkwaardig dat er zoveel laadpunten zijn/lantaarnpalen, maar dat je nergens jouw scooter of fiets kan bijladen.
Veel steden hebben in hun bewaakte fietsenstallingen laadpunten zitten.

Het mag altijd meer natuurlijk. En veel zijn nog gericht op e-bikes, al is dat wel begrijpelijk gezien e-scooters naast de ride sharing nog niet zo'n groot aandeel heeft.

Maar het wordt dus best wel geboden. Alleen misschien op andere plekken dan waar men zoekt / gewenst zijn.

• Sandermvdb
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-03 16:05

Sandermvdb

Regret is a wasted emotion...

De Segways hebben een Lithium Ion accu, staat erop.
Lithium Polymeer zit vaak in kleine apparaten zoals muizen, draadloze headsets, etc…

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Sandermvdb schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 15:27:
De Segways hebben een Lithium Ion accu, staat erop.
Lithium Polymeer zit vaak in kleine apparaten zoals muizen, draadloze headsets, etc…
Sorry voor mijn n00bheid :D maar zijn de cellen dan wel lifepo4? Of is lifepo4 ook Li-ion en is Lipo en lI-ion?

• Sandermvdb

Sandermvdb

n00bs schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 16:30:
[...]

Sorry voor mijn n00bheid :D maar zijn de cellen dan wel lifepo4? Of is lifepo4 ook Li-ion en is Lipo en lI-ion?
Geeft niet :)
Blijkbaar is lifepo4 een vorm van Li-Ion, geen idee of Segway dat heeft.

• stronger
YouTube: Why Segway Ninebot E200P is the best electric moped you can buy! // ...

Is dit net zo 1 als de e125s?
Zoja dan kan hij wel hard.

• JanR1965
Dat is een hele andere scooter. Zoek in dit forum maar eens op E200P

• Joram22
n00bs schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 16:30:
[...]

Laten we het vriendelijk houden Er is al heel veel geschreven over de accu. Een aantal posts hiervoor staat zelfs al uitleg en de links over de batterij.

[Voor 31% gewijzigd door Standeman op 10-02-2023 10:04]

• Joram22
n00bs schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 10:51:
[...]

Nu nog een "adapter"kabel voor on-the-go zodat je je scooter op laadpalen kan opladen zonder die zware lader mee te hoeven nemen. ?
Nee dat kan niet zonder eigen lader. Er is doorgaans geen 48 volt beschikbaar in een fietsenstalling. En zeker niet bij een laadpaal aan de weg.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik had vannacht blijkbaar sinds weken/maanden een storing: geen connectiviteit meer met mn app.
Scooter deed het maar steekleuteltje knipperde en teller bleef op 35KMh staan, in welke mode ik ook reed of hoeveel gas.

Accu's even los gehad, en alles weer ok.

• sikkwittet
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:54
n00bs schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 19:13:
Ik had vannacht blijkbaar sinds weken/maanden een storing: geen connectiviteit meer met mn app.
Scooter deed het maar steekleuteltje knipperde en teller bleef op 35KMh staan, in welke mode ik ook reed of hoeveel gas.

Ja ook nu 2 keer gehad in korte periode. Inderdaad steekt dan op 35km en dat geeft ie aan. Ook al sta je stil.

• lost95
n00bs schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 19:13:

Deze week ook voor het eerst in anderhalf jaar tijd.zelfde sleuteltje en max 35 op teller en klokje liep opeens achter. Na accus los alles weer normaal.

• Rucli
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22-03 22:48
Hoi iedereen,

Heeft iemand met de speedupdate al eens problemen gehad bij de rollerbank?

En hoe hard loopt de scooter maximaal op de rollerbank?

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

lost95 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 00:03:
[...]

Deze week ook voor het eerst in anderhalf jaar tijd.zelfde sleuteltje en max 35 op teller en klokje liep opeens achter. Na accus los alles weer normaal.
Toen ik dat probleem had, dacht ik meteen dat dit geen client side probleem was, maar server side. Omdat ik namelijk niet had gereden, niets gewijzigd aan mn app/telefoon, etc. Nu ik lees dat anderen rond dat moment exact hetzelfde probleem hadden, is dit wel een melding richting Segway NL waard.

Want was als je dit issue hebt en jouw scooter/accus daadwerkelijk ontvreemd worden, kan je dan de boel nog blokkeren of traceren, want er leek niets automatisch te herstellen. En wat als je betaald voor een abbo en dit soort issues hebt, ik zou dat niet accepteren (in het geval server side error).

Lijkt er namelijk voor mij op dat de connecties tussen de mobile apps en de gateway ergens in china? gewoon zijn connectie was kwijtgeraakt/misschien werkzaamheden/DNS issues.

• Luuk04
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 19-03 20:39
Ik had precies hetzelfde, ook deze week.
lost95 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 00:03:
[...]

• stronger
Rucli schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 02:21:
Hoi iedereen,

Goeie vraag want de mijne heeft ook een speedupdate gehad maar geeft op de teller max 45km aan.
Maar weet zeker dat hij veel harder gaat nog niet gemeten op GPS trouwens.

• Kwekke-boom
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15:56
stronger schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 13:51:
[...]

Goeie vraag want de mijne heeft ook een speedupdate gehad maar geeft op de teller max 45km aan.
Maar weet zeker dat hij veel harder gaat nog niet gemeten op GPS trouwens.
En als je vol “gas” geeft als hij op de midden standaard staat?

• JanR1965
Hoi iedereen,

Ik heb de E125S met speedupdate (geel kenteken).
1 x op de rollerbank geweest. Gaf toen aan 48 km/u, net als de display en gps km's.
Geen boete voor de snelheid.
Wel voor rijden op het fietspad...helaas

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Hoi iedereen,

Rollenbank voor brom geld tm 54KM/h geen boete. Dus dat ga je normaal gesproken met een legale speed update + andere banden niet aan komen.

• Rucli
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22-03 22:48
JanR1965 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 23:19:
[...]

Ik heb de E125S met speedupdate (geel kenteken).
1 x op de rollerbank geweest. Gaf toen aan 48 km/u, net als de display en gps km's.
Geen boete voor de snelheid.
Wel voor rijden op het fietspad...helaas
Heb jij de originele banden eronder?

• Sandermvdb

Sandermvdb

Kan iemand mij vertellen hoeveel de lader van een E110S of SE weegt?

• Drannelf
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-03 10:54
Sandermvdb schreef op zondag 12 februari 2023 @ 18:49:
Kan iemand mij vertellen hoeveel de lader van een E110S of SE weegt?
E110se 2,25 kg gok ik. Kan evt even wegen.

NOM woning -- aardgasvrij - 3410 Wp ZO - Daikin 2E200AV3 WPB - Daikin Ururu Sarara 3,5kW - dakisolatie Rd >6 - bodemisolatie Rd 5,88 - HR++

• JanR1965
Rucli schreef op zondag 12 februari 2023 @ 03:53:
[...]

Heb jij de originele banden eronder?
Nog wel, als ze op zijn komen er City grips onder

• Sandermvdb

Sandermvdb

Drannelf schreef op zondag 12 februari 2023 @ 23:36:
[...]

E110se 2,25 kg gok ik. Kan evt even wegen.
AUB wegen ja. Die van de E125S weegt 4,1. Denk dus dat die van de E110se ook wel meer weegt.

• sanderdelfos
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20-03 14:41
Voor ieder die nog op zoek is naar een goed windscherm, ik zit inmiddels aan mijn derde exemplaar. Dus bij deze mijn ervaringen!

Eerst een originele van segway gehad, Die is gesneuveld nadat ik een keer onderuit gegaan ben. Heb er verder 6000+ km's mee gereden zonder problemen.

Daarna als vervanger een isotta windscherm gekocht, aangezien het origineel nerges verkrijgbaar was. Enorme afrader. WIndscherm is duidelijk niet ontworpen voor de segway. Je moet zelf met extra boutjes en moertjes aan de gang om 'm passend te krijgen, en dan moet je 'm ook nog eens super schuin monteren om te zorgen dat hij niet de voorkant van de scooter raakt bij het nemen van een bochtje. Verder is een flink deel van het montagemateriaal van plastic, wat het bij mij binnen no-time begaf door de slechte fit. Sindsdien rammelde hij over elk hobbeltje. Ook is hij een stuk minder hoog, dus ik zat alsnog deels in de wind

Afgelopen weekend weer een andere gemonteerd. Stond geen merk op (alleen 'made in germany'), maar heb 'm via central scooters besteld. Lijkt veel op het origineel qua vormgeving. Uitstekend montagemateriaal, enkel een kunststof sierdopje, verder alles van metaal. Nog beter dan het origineel, waar je nog in plastic moest schroeven. Ondanks dat er geen instructies bij zaten, had ik 'm binnen een uurtje er op zitten. Geen gerammel, voelt degelijk aan. Aanrader dus!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

sanderdelfos schreef op maandag 13 februari 2023 @ 14:31:
Voor ieder die nog op zoek is naar een goed windscherm, ik zit inmiddels aan mijn derde exemplaar. Dus bij deze mijn ervaringen!

Eerst een originele van segway gehad, Die is gesneuveld nadat ik een keer onderuit gegaan ben. Heb er verder 6000+ km's mee gereden zonder problemen.

Daarna als vervanger een isotta windscherm gekocht, aangezien het origineel nerges verkrijgbaar was. Enorme afrader. WIndscherm is duidelijk niet ontworpen voor de segway. Je moet zelf met extra boutjes en moertjes aan de gang om 'm passend te krijgen, en dan moet je 'm ook nog eens super schuin monteren om te zorgen dat hij niet de voorkant van de scooter raakt bij het nemen van een bochtje. Verder is een flink deel van het montagemateriaal van plastic, wat het bij mij binnen no-time begaf door de slechte fit. Sindsdien rammelde hij over elk hobbeltje. Ook is hij een stuk minder hoog, dus ik zat alsnog deels in de wind

Afgelopen weekend weer een andere gemonteerd. Stond geen merk op (alleen 'made in germany'), maar heb 'm via central scooters besteld. Lijkt veel op het origineel qua vormgeving. Uitstekend montagemateriaal, enkel een kunststof sierdopje, verder alles van metaal. Nog beter dan het origineel, waar je nog in plastic moest schroeven. Ondanks dat er geen instructies bij zaten, had ik 'm binnen een uurtje er op zitten. Geen gerammel, voelt degelijk aan. Aanrader dus!
Misschien een linkje opnemen of foto van het scherm/jouw scooter :-)

• Mr. Freeze
Sandermvdb schreef op maandag 13 februari 2023 @ 09:41:
[...]

AUB wegen ja. Die van de E125S weegt 4,1. Denk dus dat die van de E110se ook wel meer weegt.
Van mijn 110SE weegt 2200 gram, incl. kabels.

• sikkwittet
Pfff sta stil langs de weg.
Heb de 35 km bug gaande atm.

Ging de weg op, en reed niet harder dan 10 km in mode 3...en ging ook niet harder. Dus ben meteen de weg afgeschoten want zeer gevaarlijk.
Heb de batterij nu voor 2de keer uit gehaald en hoop dat het nu wel goed gaat komen.;)

Yeah seems to work now....maar toch. De tandjes

• stronger
Kwekke-boom schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 14:10:
[...]

En als je vol “gas” geeft als hij op de midden standaard staat?
45kmh en heb gemeten op GPS is dat 49

• remon1
  • Laatst online: 21-02 16:49
Ik heb sinds 2,5 week een E110S gekocht. Nu heb ik het idee dat de charger van de accu niet naar behoren werkt. Sinds de eerste keer opladen maakt deze echt enorm veel geluid, alsof er een stofzuiger aan staat. Dit geluid (waarschijnlijk de ventilatoren) start meestal binnen een half uur na laden, naast standaard als ik de stekker in het stopcontact steek en als ik de stekker uit het stopcontact haal.

Nu jullie allemaal ervaringsdeskundigen zijn en ik ook wel wat berichten hier voorbij zag komen over de accu: Is dit normaal of moet ik met de charger terug?

De scooterzaak waar ik de scooter heb gekocht gaven aan dat het normaal kan zijn als ie af en toe geluid maakt, maar ik word gewoon wakker uit mijn slaap met dat geluid van twee kamers verderop.

[Voor 4% gewijzigd door remon1 op 14-02-2023 01:42]

• Edgenumber
remon1 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 01:27:
, alsof er een stofzuiger aan staat.

Dit geluid (waarschijnlijk de ventilatoren) start meestal binnen een half uur na laden, naast standaard als ik de stekker in het stopcontact steek en als ik de stekker uit het stopcontact haal.
Klinkt als een normale lader.

Ivm het geluid laad ik ook in de schuur. En pas als het ivm temperatuur niet kan binnen.

• Sandermvdb

Sandermvdb

Mr. Freeze schreef op maandag 13 februari 2023 @ 19:26:
[...]

Dank!

• sikkwittet
remon1 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 01:27:
Ik heb sinds 2,5 week een E110S gekocht. Nu heb ik het idee dat de charger van de accu niet naar behoren werkt. Sinds de eerste keer opladen maakt deze echt enorm veel geluid, alsof er een stofzuiger aan staat. Dit geluid (waarschijnlijk de ventilatoren) start meestal binnen een half uur na laden, naast standaard als ik de stekker in het stopcontact steek en als ik de stekker uit het stopcontact haal.

Nu jullie allemaal ervaringsdeskundigen zijn en ik ook wel wat berichten hier voorbij zag komen over de accu: Is dit normaal of moet ik met de charger terug?

De scooterzaak waar ik de scooter heb gekocht gaven aan dat het normaal kan zijn als ie af en toe geluid maakt, maar ik word gewoon wakker uit mijn slaap met dat geluid van twee kamers verderop.
Ik schrok mij de pleuris toen ik de charger voor eerst hoorde van mijn s125. Dus laad hem dan ook never in het huis op. Kan niet vanwege te luid. Mijn oplader is dat echter vanaf eerste sec in stopcontact.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

sikkwittet schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 08:53:
[...]

Ik schrok mij de pleuris toen ik de charger voor eerst hoorde van mijn s125. Dus laad hem dan ook never in het huis op. Kan niet vanwege te luid. Mijn oplader is dat echter vanaf eerste sec in stopcontact.
Ik heb chinese laserlampen en led lampen die klinken exact hetzelfde. Blijkbaar gaat de ontwikkeling op fan gebied niet zo hard ;). Als je niet om garantie geeft, vervang je toch gewoon de ventilatoren? Ik heb er zelf geen last van, opladen in een schuur en zodra vol, koppel ik de boel weer af.

• Furiousz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-03 12:09
Ook ik heb vandaag de error code 35 vandaag gehad. Stekkers van de accu er 1 minuut vanaf gehad en daarna was de foutmelding weer weg. Heel apart dat er zoveel mensen in korte tijd dit hebben?!

3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput

• JanR1965
Ik rij dagelijks op mijn E125S
Van de week rij ik weg: onstabiel, geen accelaratie en 30 km/u topsnelheid.
Wat bleek? Achterband plat!
Na oppompen was het euvel verholpen.
Niet lek dus.

Herkend iemand dit?
Ik heb de originele banden er op zitten.

• sikkwittet
JanR1965 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 10:13:
Niet lek dus.

Herkend iemand dit?
Nog niet gehad. Maar wel paar keer dat ik dacht hmmm. Deze bocht voelt anders dan normaal.

Hoe had je die band opgepompt? Nog nooit naar gekeken

• JanR1965
sikkwittet schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 13:01:
[...]

Nog niet gehad. Maar wel paar keer dat ik dacht hmmm. Deze bocht voelt anders dan normaal.

Hoe had je die band opgepompt? Nog nooit naar gekeken
Nooit eerder opgepompt. Nu opgepompt met fietspomp met autonippel.
Ze zijn bij de 1000 km beurt natuurlijk wel gecheckt door de dealer.
Zit nu op 3600 km en ik zie wel slijtage, maar nog wel genoeg profiel. Banden voelen nog niet "op".

• Mr. Freeze
JanR1965 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 13:47:
[...]

Nooit eerder opgepompt. Nu opgepompt met fietspomp met autonippel.
Ze zijn bij de 1000 km beurt natuurlijk wel gecheckt door de dealer.
Zit nu op 3600 km en ik zie wel slijtage, maar nog wel genoeg profiel. Banden voelen nog niet "op".
1 x in de maand moet ik de banden wel op spanning brengen, maar helemaal leeg nog niet mee gemaakt. Als ik een keer zin heb laat ik ze wel vervangen, maar noodzaak is er nog niet alhoewel ik wel beetje het idee heb dat mijn voorband niet helemaal 100% mooi rond is. Ik zit nu op 2000KM.

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? DM me

Bij mij is er een bout uit de standaard gevallen. Is dit zo simpel als de bout er gewoon weer indraaien? Zit hij aan de achterkant ook nog ergens mee vast? Andere tips?

En nog een tip, kijk even na of die van jou nog vast zit aan beide kanten

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-03 19:48
Niet lek dus.

Herkend iemand dit?
Dit had ik ook. 2 dagen later was hij weer leeg.
Bleek gewoon een spijker in te zitten.

Prop erin, weer oppompen en gaan.

Het oppompen kun je overigens gewoon bij de benzinepomp doen, spanning was geloof ik 2 bar voor en 2.2 bar achter, maar staat op de sticker in de scooter.

• lost95
Mr. Freeze schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 13:57:
[...]

1 x in de maand moet ik de banden wel op spanning brengen, maar helemaal leeg nog niet mee gemaakt. Als ik een keer zin heb laat ik ze wel vervangen, maar noodzaak is er nog niet alhoewel ik wel beetje het idee heb dat mijn voorband niet helemaal 100% mooi rond is. Ik zit nu op 2000KM.
Zelf zo'n mooi klein pompje gekocht, donrox f511. Werkt perfect. Iedere maand even bij pompen. Nu 7500 km op deze banden. Zal binnenkort wel moeten vervangen maar zien er nog redelijk uit (originele e125 banden).

• greg-a
Niet lek dus.

Herkend iemand dit?
Ik weleens wat verlies, maar dat ik maar 30kph haal nooit! mooi te horen dat je banden iig niet lek zijn, al is dat na 1x niet uit te sluiten. Meet even elke 24h wat de druk is op je banden. Ik had ooit een verlies van 0.1/0.15 bar p/d.

Ik heb bij het begin de Xiaomi Air Compressor aangeschaft, is meestal te verkrijgen tussen de 40 en 50 euro (e.g. op Amazon). Kan je prima meenemen op de wat langere ritten, ook handig voor de fiets en voetballen !

https://www.amazon.nl/Xia...-batterijen/dp/B09JZWJ2QY

• JanR1965
greg-a schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 15:45:
[...]

Ik weleens wat verlies, maar dat ik maar 30kph haal nooit! mooi te horen dat je banden iig niet lek zijn, al is dat na 1x niet uit te sluiten. Meet even elke 24h wat de druk is op je banden. Ik had ooit een verlies van 0.1/0.15 bar p/d.

Ik heb bij het begin de Xiaomi Air Compressor aangeschaft, is meestal te verkrijgen tussen de 40 en 50 euro (e.g. op Amazon). Kan je prima meenemen op de wat langere ritten, ook handig voor de fiets en voetballen !

https://www.amazon.nl/Xia...-batterijen/dp/B09JZWJ2QY
Nou dat is ook toevallig, ik ben druk bezig om de Xiaomi te bestellen, en nu zie ik jouw bericht.
Ik kwam op het idee door Lost95 z'n post over de Donrox pomp. Ook een mooi ding maar wel prijziger.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Niet lek dus.

Herkend iemand dit?
Nee, maar ook zo vaak met mn vorige benzine scooter en dure banden gehad.
Ventiel kan op/lek zijn of ventiel dat niet goed aansluit in de velg, geen vet rondom en bij de band gebruikt waardoor het lekt tussen de velg en band.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Moby schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 14:53:
Bij mij is er een bout uit de standaard gevallen. Is dit zo simpel als de bout er gewoon weer indraaien? Zit hij aan de achterkant ook nog ergens mee vast? Andere tips?

En nog een tip, kijk even na of die van jou nog vast zit aan beide kanten

[Afbeelding]
Als je wil, kan ik wel bij mn E125 zo kijken?
En anders zou ik het lekker door de dealer laten doen, want zo te zien zat er loctite op, dus vastschroeven zal tijdelijk werken. Paar keer standaard gebruiken en zit weer los.

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? DM me

n00bs schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 16:41:
[...]

Als je wil, kan ik wel bij mn E125 zo kijken?
En anders zou ik het lekker door de dealer laten doen, want zo te zien zat er loctite op, dus vastschroeven zal tijdelijk werken. Paar keer standaard gebruiken en zit weer los.
Graag, aan de andere kant zit namelijk ook nog een veer, en ik weet niet of dat ook aan deze kant hoort.

Dealer zit een heel stukje verderop, en Loctite + aandraaien red ik nog zelf.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Bij deze @Moby

Linkerkant zit de veer.

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? DM me

Dank je. Voor de zekerheid, 1e foto is rechts, en 2e en 3e links als je er op zit, klopt dat? Want dat betekend dat er rechts niets extra zit, en ik de bout gewoon vast kan draaien.

Eerste zin niet gelezen, oeps

Over luchtpompen: Voor de mensen in het Makita ecosysteem: https://www.hornbach.nl/p...80z-zonder-accu/10285915/

Is redelijk vaak in de aanbieding, en je kan het aantal bar instellen. Makkelijk ding om erbij te hebben

[Voor 11% gewijzigd door Moby op 15-02-2023 17:13]

• lost95
JanR1965 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 16:00:
[...]

Nou dat is ook toevallig, ik ben druk bezig om de Xiaomi te bestellen, en nu zie ik jouw bericht.
Ik kwam op het idee door Lost95 z'n post over de Donrox pomp. Ook een mooi ding maar wel prijziger.
Daar is wel wat inflatie correctie aan toegevoegd, wat ze er nu voor vragen heb ik er zeker niet voor betaald.
Maar een elektrische pomp is echt wel handig, zeker aanrader om een te kopen.

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 06:05
Zouden er al plannen zijn voor een eventuele opvolger?

• Sandermvdb

Sandermvdb

Drials schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 17:34:
Zouden er al plannen zijn voor een eventuele opvolger?
Ik denk dat ze al wel bezig zijn met het ontwikkelen van een opvolger, zoiets duurt jaren

• Drannelf
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-03 10:54
Mr. Freeze schreef op maandag 13 februari 2023 @ 19:26:
[...]

Nice! Aardig ingeschat dus😁

NOM woning -- aardgasvrij - 3410 Wp ZO - Daikin 2E200AV3 WPB - Daikin Ururu Sarara 3,5kW - dakisolatie Rd >6 - bodemisolatie Rd 5,88 - HR++

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik had gisteren totaal geen connectie meer vanuit de app met mijn scooter die buitenstond. De app gaf aan dat er geen internetverbinding was, die er wel was.

Pas toen ik bij de scooter stond en aan deed, leek de sync weer ok. Bij iemand bekend?
Ook in dit soort situaties heb je dus niets aan alarm of diefstalbeveiliging omdat de hele connectie ergens pleite is.

• Joram22
Mr. Freeze schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 13:57:
[...]

Inderdaad! Banden lopen evenals autobanden altijd langzaam leeg. Daarom moet je ze regelmatig weer op spanning brengen. Het is dus niet aan te bevelen om langer dan 2 maanden te rijden zonder dit te doen. Je verbruik zal ook veel hoger worden indien je dat niet doet. Aan het begin van de winter is het sowieso erg belangrijk omdat de bandenspanning dan afneemt door de kou. (Dit alles geld ook voor auto,s).

• sikkwittet
n00bs schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 13:21:
Ik had gisteren totaal geen connectie meer vanuit de app met mijn scooter die buitenstond. De app gaf aan dat er geen internetverbinding was, die er wel was.

Pas toen ik bij de scooter stond en aan deed, leek de sync weer ok. Bij iemand bekend?
Ook in dit soort situaties heb je dus niets aan alarm of diefstalbeveiliging omdat de hele connectie ergens pleite is.
Dit is voor mij bijna standaard. Pas als ik in de buurt ben dan pas is er iets van leven

Krijg ook nooit een piepje of iets omdat scooter aangeraakt word.

• Joram22
n00bs schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 13:21:

Klopt: je krijgt dan geen melding op je telefoon bij diefstal en kan niet zien waar de scooter dan is. Verder blokkeert de scooter wel en kun je er niet mee rijden. Die afschrikkende werking is voor mij voldoende.
Persoonlijk is voor mij die connectie met de telefoon niet zo belangrijk. Als men de scooter in een busje laad is het wat mij betreft toch al te laat.

[Voor 3% gewijzigd door Joram22 op 17-02-2023 14:06]

• JanR1965
Joram22 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 14:01:
[...]

Als men de scooter in een busje laad is het wat mij betreft toch al te laat.
Even hier op inhakend:
Stel dat de scooter inderdaad ingeladen wordt, is het dan zo dat je app alleen de laatst bekende locatie weergeeft?
De scooter staat immers uit.
Of kun je zien dat deze "live" op de snelweg, richting Duitse grens zoeft.

• Joram22
JanR1965 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 14:55:
[...]

Even hier op inhakend:
Stel dat de scooter inderdaad ingeladen wordt, is het dan zo dat je app alleen de laatst bekende locatie weergeeft?
De scooter staat immers uit.
Of kun je zien dat deze "live" op de snelweg, richting Duitse grens zoeft.
Je kunt normaal (indien de app werkt en simkaart nog werkt) ter allertijden zien waar je scooter is, ook indien hij uit staat. Probeer maar in je app. Je kunt de locatie updaten. Als het goed is ook zonder de hoofdbatterij (er zit nog een kleine centrale besturingsbatterij in de scooter).
Maar die locatie opzoeken heeft alleen zin indien iemand deze ergens in de buurt buiten heeft gezet ("koud zetten" heet dat: om te zien of de gps mensen trekt).
Gaat ie in een busje kun je het wel vergeten. Daar gaat de politie echt niet met loeiende sirenes achteraan.
Voor zover ik weet heb je alleen iets aan de scooter voor onderdelen. De besturing en batterij zijn in principe te blokkeren na diefstal.

• Joram22
[quote]Joram22 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 16:08:
[...]

[Voor 76% gewijzigd door Joram22 op 17-02-2023 17:03]

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

sikkwittet schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 14:00:
[...]

Dit is voor mij bijna standaard. Pas als ik in de buurt ben dan pas is er iets van leven

Krijg ook nooit een piepje of iets omdat scooter aangeraakt word.
Ja, maar dit was dus anders de app had helemaal geen connectie meer met de scooter vanwege een geen internetverbinding melding, terwijl ik wel dekking had. Normaal als je wat jij zegt die notificaties niet ontvangt, kan je nog wel de locatie van de scooter zien, of op afstand ontgrendelen. Maar ik kon dus helemaal niets meer.

• Mm_n
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 20-03 17:56
Weet iemand wat onderstaande melding inhoud/ wat te doen? Scooter houd erg in qua snelheid

• Mr. Freeze
Mm_n schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 22:49:
Weet iemand wat onderstaande melding inhoud/ wat te doen? Scooter houd erg in qua snelheid

[Afbeelding]
Wat ik hier zo lees is om de accu even 5 minuten af te koppelen, dan zal het weer goed zijn.

Pagina: 1 ... 20 21 22 Laatste

Let op:
In Nederland gelden voor (elektrische) snorfietsen en brommers een wettelijke maximum constructiesnelheid. Concreet betekent dit dat een snorfiets of brommer ook niet harder mag kunnen rijden dan de constructiesnelheid horende bij het type.

Technische eisen aan snorfietsen
De overheid stelt onder meer de volgende eisen aan snorfietsen:
  • de maximum constructiesnelheid is 25 kilometer per uur;
  • het maximale motorvermogen is 4 kW;
  • de snorfiets heeft een blauw kenteken;
  • het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
Technische eisen aan bromfiets
  • de maximum constructiesnelheid is 45 kilometer per uur;
  • het maximale motorvermogen is 4 kW;
  • de bromfiets heeft een geel bromfietskenteken;
  • het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet Aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
  • De eisen voor brommers staan in de Regeling voertuigen.
Je scooter modificeren zodat hij harder kan, betekent vrijwel altijd dat hij niet langer meer voldoet aan de eisen van je WA-verzekering en je dus niet langer meer verzekerd bent!

Omdat deze aanpassingen bovendien leiden tot een illegaal voertuig, en daarmee een illegale activiteit betreft, is het delen van tips over hoe het uitgevoerd moet worden, dus ook niet toegestaan.

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee