Grote Segway elektrische scooter topic

Pagina: 1 ... 21 ... 37 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:08
Mm_n schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 22:49:
Weet iemand wat onderstaande melding inhoud/ wat te doen? Scooter houd erg in qua snelheid

[Afbeelding]
Zoals je in een paar posts hierboven ook kunt lezen heb ik dat afgelopen week ook gehad (en vele anderen). Ik heb de scooter even stil gezet op een parkeerplaats, 1 minuut de stekkers van de accu's los gehad en daarna werkte alles weer als vanouds.

3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartdeK
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 03-05 09:45
Mm_n schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 22:49:
Weet iemand wat onderstaande melding inhoud/ wat te doen? Scooter houd erg in qua snelheid
Niet dat het je iets gaat helpen maar toevallig hier ook vanmorgen code 35 voor het eerst gehad. Nu even een kwartiertje wachten voordat de accu weer wordt aangesloten. Alvast een headsup, 2 minuten de accu los was hier niet genoeg...

2020 e-Soul, 18" Kia Deajeon wielen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-05 18:41

n00bs

Het is weer Zomer!

BartdeK schreef op zondag 19 februari 2023 @ 10:58:
[...]

Niet dat het je iets gaat helpen maar toevallig hier ook vanmorgen code 35 voor het eerst gehad. Nu even een kwartiertje wachten voordat de accu weer wordt aangesloten. Alvast een headsup, 2 minuten de accu los was hier niet genoeg...
Bij mij was destijds beiden accu's ontkoppelen en na paar seconde de boel aansluiten genoeg voor die verstoring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrijnOnline
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 28-02-2023
Na twee weekjes amper te hebben gereden, vanmorgen opgeladen en al onderweg naar kantoor. Na 2,5km valt ineens de snelheid terug naar zo’n 5 a 10 km per uur en in het scherm het onderhoudsicoontje en 35.

Omgekeerd en thuis na het lezen van dit forum de batterijen er een kwartiertje eraf.

Alles lijkt weer okay (straks even rondje rijden). Maar ik krijg geen update meer van de locatie.

Is dit een bekend probleem?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gi5XSdekCC8qQfFwLIM4JhGfauI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EJXdvKyETbQfbc4KyZpiJIos.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• EBreu
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 03-09-2024

EBreu

Bromscooter

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3g1orBp2TXo43raSfS5Cknr0Txo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/3geenySNaHEmDiyzwS2crKUQ.png?f=fotoalbum_large

Binnenkort hier voor aan de beurt. Weet iedereen gelijk de prijzen.

Ga een jaartje verlengen en dan zien ik wel verder.

Segway E110SE Bromscooter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02:06
EBreu schreef op maandag 20 februari 2023 @ 13:10:
[Afbeelding]

Thanks hiervoor! Ik moet eerst even uitvogelen wat je nou zonder sim-kaart aan services mist.

Hoe kom je op dit scherm/menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBreu

EBreu

Bromscooter

Topicstarter
greg-a schreef op maandag 20 februari 2023 @ 13:16:
[...]

Thanks hiervoor! Ik moet eerst even uitvogelen wat je nou zonder sim-kaart aan services mist.

Hoe kom je op dit scherm/menu?
App -> klantendienst -> smart-service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikkwittet
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:31
EBreu schreef op maandag 20 februari 2023 @ 14:38:
[...]

App -> klantendienst -> smart-service
Bij mij in app moet ik dan ook nog onder op vernieuwe klikken en dan zie ik inderdaad het zelfde qua prijs ook al heb ik een s125.

Dus tja de vraag. Wil ik dit hebben? Maak ik er gebruik van....zelden. maar tis wel fijn ongeveer van grote afstand in te kijken hoeveel batterij er nog inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
sikkwittet schreef op maandag 20 februari 2023 @ 15:57:
[...]

Bij mij in app moet ik dan ook nog onder op vernieuwe klikken en dan zie ik inderdaad het zelfde qua prijs ook al heb ik een s125.

Dus tja de vraag. Wil ik dit hebben? Maak ik er gebruik van....zelden. maar tis wel fijn ongeveer van grote afstand in te kijken hoeveel batterij er nog inzit.
Waarom zou het uitmaken welk type scooter je hebt? Verschil tussen E125 en E110 is niet zo gek veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amk
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 30-04 17:00

amk

EBreu schreef op maandag 20 februari 2023 @ 13:10:
[Afbeelding]

Oh zijn er ook andere betaalmethodes dan alleen paypal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBreu

EBreu

Bromscooter

Topicstarter
amk schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:54:
[...]

Oh zijn er ook andere betaalmethodes dan alleen paypal?
Alleen Paypal zag ik net . Maar tegenwoordig kan je ook zonder creditcard gebruik maken van Paypal. Mocht dat een probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBreu

EBreu

Bromscooter

Topicstarter
sikkwittet schreef op maandag 20 februari 2023 @ 15:57:
[...]

Het is ook het concept van deze scooters. In verbinding blijven met het apparaat via een app. De scooter gaat er niet minder om rijden als je niet verlengd.

De anti diefstal mogelijkheden vind ik interessant.

[ Voor 4% gewijzigd door EBreu op 20-02-2023 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jil1349
  • Laatst online: 26-02-2023
KrijnOnline schreef op maandag 20 februari 2023 @ 10:11:
Na twee weekjes amper te hebben gereden, vanmorgen opgeladen en al onderweg naar kantoor. Na 2,5km valt ineens de snelheid terug naar zo’n 5 a 10 km per uur en in het scherm het onderhoudsicoontje en 35.

Omgekeerd en thuis na het lezen van dit forum de batterijen er een kwartiertje eraf.

Alles lijkt weer okay (straks even rondje rijden). Maar ik krijg geen update meer van de locatie.

Is dit een bekend probleem?[Afbeelding]
Ik heb hetzelfde probleem. Al meerdere keren de accu ontkoppeld, eerst voor een korte periode. Later zeker 1 uur ontkoppeld, maar werkt nog steeds de locatie + batterijstatus niet bij. Als de scooter aan staat kan ik hem wel verbinden met Bluetooth. Grootste probleem is de locatie die niet update.

Iemand tips wat ik verder nog kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Jil1349 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 20:28:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem. Al meerdere keren de accu ontkoppeld, eerst voor een korte periode. Later zeker 1 uur ontkoppeld, maar werkt nog steeds de locatie + batterijstatus niet bij. Als de scooter aan staat kan ik hem wel verbinden met Bluetooth. Grootste probleem is de locatie die niet update.

Iemand tips wat ik verder nog kan proberen?
assistance-nl@segway.eu.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikkwittet
greg-a schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:01:
[...]

Waarom zou het uitmaken welk type scooter je hebt? Verschil tussen E125 en E110 is niet zo gek veel.
om aan te geven er is voorals nog geen verschil in de modellen. Kan zo maar zijn dat ninebot hier voor kiest, maar voorals nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1965
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 08-04-2024
Ik heb begrepen dat als je je data abonnement niet hebt, je dan ook geen tijdsweergave meer hebt op je dashboard. Geen ramp, maar toch....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBreu

EBreu

Bromscooter

Topicstarter
JanR1965 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 22:54:
Ik heb begrepen dat als je je data abonnement niet hebt, je dan ook geen tijdsweergave meer hebt op je dashboard. Geen ramp, maar toch....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YReQ3VrF60emqiFI6CzKQJcHyG8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rUAvWHFS2g11jECQr2kRAB2G.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is zijn de spelregels van het smart-service abonnement. Lijkt mij eerder dat de tijd via de Bluetooth verbinding met je mobiel wordt gesynchroniseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1965
EBreu schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 09:47:
[...]

[Afbeelding]

Dit is zijn de spelregels van het smart-service abonnement. Lijkt mij eerder dat de tijd via de Bluetooth verbinding met je mobiel wordt gesynchroniseerd.
Ik heb nog anderhalf jaar te gaan.
Zal mij benieuwen wat de prijs dan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexborro
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 11-04 15:23
JanR1965 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 22:54:
I could bet some money that it takes the time from the GPS, not from the network. And even from the cellphone network, it has access to this information without a valid SIM Card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1965
alexborro schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 10:22:
[...]

I could bet some money that it takes the time from the GPS, not from the network. And even from the cellphone network, it has access to this information without a valid SIM Card.
Ik hoop dat je gelijk hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
het is mij een raadsel waar de Segway de tijd vandaan haalt, bij mij staat deze nog steeds op de zomertijd....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 07:40
Zolang de scooter via Bluetooth blijft starten heb ik geen smart service nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
Drials schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 12:01:
Zolang de scooter via Bluetooth blijft starten heb ik geen smart service nodig.
Remote power on is een van de smart features.

Al kan het wellicht nog wel werken met de groene knop met je telefoon in de buurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sikkwittet
Heb zojuist bandjes opgepompt. Voor 2.3 en achter 2.5 bar gedaan

Reed dus blijkbaar met 1.4 bar rond in iedere band. Merkte direct een acceleratie verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

sikkwittet schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 14:18:
Heb zojuist bandjes opgepompt. Voor 2.3 en achter 2.5 bar gedaan

Reed dus blijkbaar met 1.4 bar rond in iedere band. Merkte direct een acceleratie verschil.
Is dit de juiste druk voor de? E125? E110?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Joram22
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 05-10-2024
n00bs schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 16:23:
[...]

Misschien even de moeite nemen om de voorgeschreven druk zelf af te lezen? Zie sticker als je je buddy opend. En verder is er nog iets heeeeel handigs aanwezig: het is "de handleiding" en heeft de vorm van een wit boekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikkwittet
n00bs schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 16:23:
[...]

Dat hoorde ik toen ik bij dealer was. Ga straks ff heen en weer, hoor vanzelf wel iets fout gaan als dit toch te veel druk is ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandermvdb
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-04 22:31

Sandermvdb

Regret is a wasted emotion...

sikkwittet schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 09:02:
[...]

Dat hoorde ik toen ik bij dealer was. Ga straks ff heen en weer, hoor vanzelf wel iets fout gaan als dit toch te veel druk is ;)
Iets teveel druk kan volgens mij geen kwaad maar rijdt gewoon niet zo comfortabel omdat je elke hobbel voelt. Rijdt wel zuinig :P

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• SocramZ
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08-04 09:12
Hello all,

After looking at the comments of the tires leaking air, I checked mine this morning and was driving with 1.6 on each tire!. Topped it up to 2.0 and 2.2 and it now feels amazing. I reach 51kph in dashboard and consuming less power.

On other topic. I tested driving with different charge levels on my batteries (E125). One battery full charge, one at 40%. I've done this twice, both times same effect.
What happens is that the BMS only uses the battery with the highest charge, until the voltage matches the 2nd battery and then starts using both. This happens seamlessly during riding.

Theres no balancing between batteries, so that is good.
The only bad thing is that the scooter is less punchy, as all power comes from 1 battery.

Another effect is that regen braking turns off while having different voltages. This makes sense, as only 1 battery would be getting the load.

If battery levels balance WHILE driving, regen will stay off. Turning the scooter off and on will reactivate regen.

If you charge from the scooter plug with different voltages, both batteries will get charged without issues. I didnt check if they are charged simultaneously, or one by one.

And lastly, just made it to my first 1000km!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mLlxw0VxHH0XHn3ls_pyPf-CLpU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d3RhGDwA0fwiRZI6twxHhR2U.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexborro
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 11-04 15:23
SocramZ schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 13:31:
I tested driving with different charge levels on my batteries (E125). One battery full charge, one at 40%. I've done this twice, both times same effect.
Very nice thanks, thanks for reporting back.
And I think that if you charge using the scooter input port with unbalanced batteries, the BMS will disconnected the battery with highest voltage and only charge the most depleted one, until this catch-up the most charged one.. Because there is only one charging cable and the batteries cannot be connected both to it with different voltage levels, no matter if charging or discharging..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

sikkwittet schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 09:02:
[...]

Mijne bekeken (200kpa/220kpa volgens label in de buddy), maar mijn eigen pomp geeft 3bar al voor aan. Vandaar dat alles zo lekker rammelt ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joram22
Sandermvdb schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 11:40:
[...]

Iets teveel druk kan volgens mij geen kwaad maar rijdt gewoon niet zo comfortabel omdat je elke hobbel voelt. Rijdt wel zuinig :P
Helemaal waar. En voor de nog niet ervaren scooter rijders:
-banden lopen dus altijd langzaam leeg. Dat hoort bij tubeless scooter en autobanden. Vandaar dat iedere benzinepomp ook een bandenpomp heeft staan.
-een paar tienden bar harder dan voorgeschreven kan zoals aangegeven best. Het is iets minder comfortabel maar wordt vaak gedaan om zuiniger te rijden met minder weerstand.
-een groot deel van de autobezitters rijd met een te lage bandenspanning (uit onwetendheid). Waardoor men dus onnodig veel verbruikt.
-Ervaren scooter- en motorrijders letten doorgaans extra goed op de bandenspanning. Is deze te laag vlieg je ook sneller uit de bocht. Bandenspanning is van grote invloed op het rijgedrag van een tweewieler.
-voorband scooter doorgaans 1,8 tot 2,5 bar. (3.0 bar is wat te veel en zorgt voor onveilige situatie ivm minder grip voorwiel bij remmen)
-achter doorgaans tussen de 2,0 en 2,6 bar.
-kun je het betalen, vervang dan je standaard band van de e110 door een Michelin. Die is geschikt voor het Nederlandse natte wegdek.

[ Voor 21% gewijzigd door Joram22 op 23-02-2023 00:29 ]

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14:53
Verschilt het aantal bar nog tussen welke banden je heb? Ik heb nu city grips ipv de standaard band.

Ik ben fietsbanden gewent en daar staat op de zijkant hoe hard je ze moet oppompen.

Bij mijn auto ongeacht de banden staat het op een sticker bij het portier.

Lijkt een scooter hier dan op een auto dat je de sticker in de scooter moet aanhouden? Ik kan niks op de band vinden namelijk.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greg-a
Edgenumber schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 07:02:
Verschilt het aantal bar nog tussen welke banden je heb? Ik heb nu city grips ipv de standaard band.

Ik ben fietsbanden gewent en daar staat op de zijkant hoe hard je ze moet oppompen.

Lijkt een scooter hier dan op een auto dat je de sticker in de scooter moet aanhouden? Ik kan niks op de band vinden namelijk.
Ik heb de Michelins voor op 2.4 bar en achter op 2.5 bar. Dit is redelijk in lijn met wat ik van anderen hoor/lees (zie ook andere elektrische scooter topic)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joram22
Edgenumber schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 07:02:

Ja scooter is zelfde als auto. De advies druk is door de fabrikant voertuig bepaald. Deze is in tegenstelling tot een fiets afhankelijk van gewicht voertuig, type schokdempers etc etc. (Wat op een band staat is meestal de minimale en maximale druk). De fabrikant van de band weet niet onder welke voertuig de band zit dus kan ook helemaal geen advies geven over ideale druk.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

greg-a schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 08:10:
[...]

Ik heb de Michelins voor op 2.4 bar en achter op 2.5 bar. Dit is redelijk in lijn met wat ik van anderen hoor/lees (zie ook andere elektrische scooter topic)
Welke maatvoering heb je eronder zitten? ik heb zelf zitten kijken hoe dat zit voor de E110 en E125 en kom tot nu toe tot dit:

E125, banden 12"
Voor 100/70 -> ? MICHELIN CITY GRIP 2 110/70-12 47S (Nadeel bredere band, vermoedelijk minder soepel sturen/meer last van slecht wegdek en minder grip bij nat weer, meer rolweerstand, meer verbruik, voordeel bij droogweer bij een goed wegdek lekkerder door de bocht)

Achter 120/70 -> MICHELIN CITY GRIP 2 120/70-12 58S
-> MICHELIN CITY GRIP 2 120/80-12 65S Zou deze ook passen (Nadeel is dat de achterkant hoger komt te staan, voordeel meer max snelheid maar vraag me af wat de rijervaring dan is)

E110, banden 12"
Voor 80/90 -> ? MICHELIN CITY GRIP 90/90-12 54P (Nadeel bredere band, vermoedelijk minder soepel sturen/meer last van slecht wegdek en minder grip bij nat weer, meer rolweerstand, meer verbruik, voordeel bij droogweer bij een goed wegdek lekkerder door de bocht)

Achter 90/80 -> ? MICHELIN CITY GRIP 90/90-12 54P (Nadeel is dat de achterkant hoger komt te staan, voordeel meer max snelheid maar vraag me af wat de rijervaring dan is)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joram22
n00bs schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 20:00:
[...]

Welke maatvoering heb je eronder zitten? ik heb zelf zitten kijken hoe dat zit voor de E110 en E125 en kom tot nu toe tot dit:

E125, banden 12"
Voor 100/70 -> ? MICHELIN CITY GRIP 2 110/70-12 47S (Nadeel bredere band, vermoedelijk minder soepel sturen/meer last van slecht wegdek en minder grip bij nat weer, meer rolweerstand, meer verbruik, voordeel bij droogweer bij een goed wegdek lekkerder door de bocht)

-> MICHELIN CITY GRIP 2 120/80-12 65S Zou deze ook passen (Nadeel is dat de achterkant hoger komt te staan, voordeel meer max snelheid maar vraag me af wat de rijervaring dan is)

E110, banden 12"
Voor 80/90 -> ? MICHELIN CITY GRIP 90/90-12 54P (Nadeel bredere band, vermoedelijk minder soepel sturen/meer last van slecht wegdek en minder grip bij nat weer, meer rolweerstand, meer verbruik, voordeel bij droogweer bij een goed wegdek lekkerder door de bocht)

Achter 90/80 -> ? MICHELIN CITY GRIP 90/90-12 54P (Nadeel is dat de achterkant hoger komt te staan, voordeel meer max snelheid maar vraag me af wat de rijervaring dan is)
E110:
Voor: Michelin city grip II 110/70-12 TL 47S.
Juist geen nadelen; veel betere grip bij nat weer. Daar is deze band ook voor ontworpen zoals de naam al zegt. Sturen gaat even soepel.

Achter: Michelin city grip II 120/70-12 TL 58S.
Is ietsje groter dan die goedkope bandjes die er standaard onder zitten. Vandaar inderdaad ongeveer 3,5 km/u hogere topsnelheid.
Achterkant is nog geen centimeter hoger dus hier ook geen nadelen.

Rijervaring: dit is al mijn 4e scooter waar ik Michelin city grip banden op heb gezet. Dat doet iedereen juist voor de betere rijervaring. Remweg is bewezen stukken korter, juist bij nat weer. Meer grip in bochten. De goedkope bandjes die standaard op de e110 zitten zijn naar mijn mening levensgevaarlijk voor Nederlands klimaat. (En ja theoretische verbruik je iets minder met nagenoeg kale erg smalle bandjes van hard goedkoop rubber.).

E125: heb ik geen verstand van. Daar zitten standaard andere brede banden onder. Breder dan de beschreven michelins onder mijn 110.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greg-a
[...]

E125, banden 12"

E110, banden 12"

Zie mijn reactie hier: greg-a in "Elektrische scooters"

In dat forum zoeken op Michelin levert ook veel algemene tips en ervaringen op

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

greg-a schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 21:27:
[...]

Zie mijn reactie hier: greg-a in "Elektrische scooters"

In dat forum zoeken op Michelin levert ook veel algemene tips en ervaringen op
Ok thanks! je bevestigd in feite de maten die ik zei :D
Wat is je ervaring qua rijervaring met de iets bredere band voor?

Het is jammer dat er op de E125 niet een iets hogere band is, dan zouden we ook iets harder kunnen gaan.

• sikkwittet
Ik begrijp niets wat jullie bedoelen met "Michelin city grip II 110/70-12 TL 47S"

Hopelijk geen domme vraag

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

sikkwittet schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 22:31:
Ik begrijp niets wat jullie bedoelen met "Michelin city grip II 110/70-12 TL 47S"

City Grip 2 is een van de beste scooter bandjes. 110 is de breedte van de band en 70 de hoogte,
12 staat voor de velgmaat (in inch) en 47s volgens mij snelheidscodering... maar dat is niet echt van belang voor onze snelheden :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greg-a
n00bs schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 22:28:
[...]

Ok thanks! je bevestigd in feite de maten die ik zei :D
Wat is je ervaring qua rijervaring met de iets bredere band voor?

Het is jammer dat er op de E125 niet een iets hogere band is, dan zouden we ook iets harder kunnen gaan.
Rijervaring heb ik volgens mij ook in dat topic beschreven. Maar in het kort, een stuk beter! Je durft net even wat harder en scherper een bocht te nemen, bij regen merk je ook een verschil, zeker bij het remmen dat met meer vertouwen gaat. En deze banden zijn stiller dan de standaard banden - altijd mooi mee genomen.

Als je iets harder wilt gaan zou ik voor een motorscooter kiezen :P >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greg-a
sikkwittet schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 22:31:

Wat n00bs hierboven zegt klopt, maar ik zou vooral gewoon tegen je dealer zeggen dat je michelin city grip ii wilt hebben (als je dat wilt natuurlijk). Zeker de achterband vervangen is wat lastig omdat daar ook de motor in verwerkt zit - dus je kan het niet even snel zelf doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

greg-a schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 09:16:
[...]

Wat n00bs hierboven zegt klopt, maar ik zou vooral gewoon tegen je dealer zeggen dat je michelin city grip ii wilt hebben (als je dat wilt natuurlijk). Zeker de achterband vervangen is wat lastig omdat daar ook de motor in verwerkt zit - dus je kan het niet even snel zelf doen.
Sowieso wil je dat je nieuwe banden zo luchtdicht mogelijk gemonteerd wordt en je zal altijd de ventielen ook moeten vervangen! Is echt zelf niet te doen, tenzij je een draaibank hebt. Maar zelf doen, raak je mogelijk ook garantie kwijt omtrent achterwielaandrijving.

[ Voor 6% gewijzigd door n00bs op 24-02-2023 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurtleAttack
  • Laatst online: 25-02-2023
Hoi ik spreek een beetje Nederlands maar mijn Engels is better.
I want to make the speed upgrade but I live in Stuttgart and there are no close dealers. Does anyone know the new Hex code or did Segway close that backdoor completely?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBreu

EBreu

Bromscooter

Topicstarter
TurtleAttack schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 18:09:
I want to make the speed upgrade but I live in Stuttgart and there are no close dealers. Does anyone know the new Hex code or did Segway close that backdoor completely?
Is completely closed since may last year. Talking about ‘illegal tuning’ is not allowed on this forum. See the red box below this page (in Dutch unfortunately ).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

TurtleAttack schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 18:09:
The dealer does have another app for configuring scooters. As far as I know there is no option anymore to fully unlock the scooter yourself or have an upgrade as we have till max 50kmh. It's a shame that Segway doesn't make it public available or even at a small cost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keizertjuh
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 02-04-2023
Goedeavond,

Ik rijd nu al zo'n 2400+ km op mijn e110se. Maar wat mij op valt is dat mijn accu nu maandag ochtend vol is geladen, ik heen en weer naar me werk ga, dinsdag het zelfde alleen dinsda avond de accu al weer moet opladen. Ik rijdt dan 40 a 41 km op een accu..

Ik ben nu 251 dagen eigenaar van de scooter en heb deze nieuw bij de dealer gekocht. Is dit niet heel snel dat de accu al slechter wordt? Of komt dat door het weer(kou) scooter staat in de tuin onder motor afdekzeil.

Dan de volgende vraag, hebben jullie ook last van de reorganisatie bij Segway? Ik heb 2 reparaties die maar uit gesteld worden, als sinds oktober 2022. 1 bout van mijn standaard/bok is compleet weg, waarschijnlijk los getrild ofzo. En 1 voetensteun is lam.

Zodra ik de dealer bel waar de scooter vandaan komt krijg ik te horen dat er geen monteurs zijn etc vanwege de reorganisatie binnen Segway.
De dagen tikken weg maar wil de 2 dingen graag gerepareerd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikkwittet
Keizertjuh schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 21:50:
Goedeavond,

Ik rijd nu al zo'n 2400+ km op mijn e110se. Maar wat mij op valt is dat mijn accu nu maandag ochtend vol is geladen, ik heen en weer naar me werk ga, dinsdag het zelfde alleen dinsda avond de accu al weer moet opladen. Ik rijdt dan 40 a 41 km op een accu..

Ik ben nu 251 dagen eigenaar van de scooter en heb deze nieuw bij de dealer gekocht. Is dit niet heel snel dat de accu al slechter wordt? Of komt dat door het weer(kou) scooter staat in de tuin onder motor afdekzeil.

Dan de volgende vraag, hebben jullie ook last van de reorganisatie bij Segway? Ik heb 2 reparaties die maar uit gesteld worden, als sinds oktober 2022. 1 bout van mijn standaard/bok is compleet weg, waarschijnlijk los getrild ofzo. En 1 voetensteun is lam.

Zodra ik de dealer bel waar de scooter vandaan komt krijg ik te horen dat er geen monteurs zijn etc vanwege de reorganisatie binnen Segway.
Staat ie hele avond buiten? Banden leeg?

Verder geen idee van hun intere organisatie..maar klinkt als een zooitje.

Ik hen nu al 4 dagen geen conntectie tussen scooter en interet of phone. Nu ff accu los kijken of dir wat opleverd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greg-a

Ik snap het niet helemaal. Je dealer heeft geen monteurs beschikbaar omdat er bij Segway een reorganisatie is? Wat voor dealer is dit? Of heb de scooter direct bij Segway gekocht?

Dit zijn namelijk gewoon problemen die met standaard materiaal (ja dat is een woordspeling) gerepareerd kan worden. Lijkt mij niet dat een degelijke dealer dit niet kan fixen zonder de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joram22
Goedeavond,

41 km met een e110se is wat laag maar nou ook weer niet om je erg druk over te maken.
Mijn 110se staat ook buiten en met koude nachten doorgaans 45 km op een accu die 90pct vol zit.
Check je bandenspanning wel! Die moet voor min 2.2 en achter 2.5 zijn.
Met koud weer werkt de accu nu eenmaal minder goed. Laat je accu overigens nooit op met een temperatuur onder de 0 graden. Zie ook handleiding. Laad de accu dus binnen op als het buiten erg koud is. Je zult zien dat je met een warmere accu verder komt.

[ Voor 3% gewijzigd door Joram22 op 01-03-2023 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keizertjuh
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 02-04-2023
Accu wordt altijd los gekoppeld en binnen opgeladen..koppel hem los en zet de accu binnen rond uur of 6 in de avond. Als ik dan rond 12 uur naar bed ga zet ik de accu aan de lader, deze is dus nooit onder de 0 graden als ik oplaadt.

De dealer zegt dat dit onder garantie enzo valt, en er een monteur van segway moet komen..ik ben geen monteur dus ga uit van zijn expertise. Het voetje voor passagier voor linkervoet zit los. Deze klikt niet direct vast bij inklikken. Als deze dan ingeklapt vast zit en ik rijd over een drempel klap de voetensteun uit. Dit moet door segway monteur gemaakt worden zegt de dealer. Maar die zijn er dus bijna niet..hoopte dat iemand hier dit ook overkomen is, dat reparatie uitgesteld wordt door dit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SocramZ
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08-04 09:12
Keizertjuh schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 23:32:
Accu wordt altijd los gekoppeld en binnen opgeladen..koppel hem los en zet de accu binnen rond uur of 6 in de avond. Als ik dan rond 12 uur naar bed ga zet ik de accu aan de lader, deze is dus nooit onder de 0 graden als ik oplaadt.

De dealer zegt dat dit onder garantie enzo valt, en er een monteur van segway moet komen..ik ben geen monteur dus ga uit van zijn expertise. Het voetje voor passagier voor linkervoet zit los. Deze klikt niet direct vast bij inklikken. Als deze dan ingeklapt vast zit en ik rijd over een drempel klap de voetensteun uit. Dit moet door segway monteur gemaakt worden zegt de dealer. Maar die zijn er dus bijna niet..hoopte dat iemand hier dit ook overkomen is, dat reparatie uitgesteld wordt door dit..
A segway technician for a foot rest seems extreme. Unless they have to take the whole scooter apart. But still, its not rocket science.

I recently, about 3 weeks ago, had to replace the front caliper because it was leaking fluid.
The part was ordered by the dealer from Segway and delivered within a week. The dealer did the replacement themselves. It was all covered by warranty.
If the dealer can mess with the braking system, why cant it fix a foot rest?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik had weer afgelopen dagen de 35 error... dacht telkens in elke mode dat ik 35 reed, pas later in de gaten.
Had een reset gedaan met sleutel en de groene knop, daarmee ging de 35 error weg, maar had nog steeds geen connectie meer met de scooter met GPS en BT naar mn mobiel. Uiteindelijk vandaag accu's weer even los gehaald, BT refresh in de app en alles werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens6789
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 05-03-2024
Ik heb nu een maand de Segway E110S (45 km/h). Sinds deze week heb ik nu echter steeds een soort foutmelding op het scherm:
1) er is een knipperende gereedschapstool
2) de snelheidsmeter geeft constant 35 aan, ook als de scooter stilstaat.

Ik kan er nog wel mee rijden, maar dan gaat ie maximaal ongeveer +/- 25 km per uur.

Iemand hier al ervaring mee gehad of tips?
Heb er niks over in de handleiding kunnen vinden.

Hierbij een foto ter verduidelijking:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3vUEl-nb5i2lYBLCjZg_zsgCi-Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0SGVLHkfrAgKiPkO1vMeIp2n.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens6789
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 05-03-2024
Oh ik zie net hierboven dat n00bs hetzelfde probleem heeft, excuus voor de dubbel post, maar wel nog benieuwd naar een oplossing 😋

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maandag1987
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:12
Laurens6789 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 20:44:
Ik heb nu een maand de Segway E110S (45 km/h). Sinds deze week heb ik nu echter steeds een soort foutmelding op het scherm:
1) er is een knipperende gereedschapstool
2) de snelheidsmeter geeft constant 35 aan, ook als de scooter stilstaat.

Ik kan er nog wel mee rijden, maar dan gaat ie maximaal ongeveer +/- 25 km per uur.

Iemand hier al ervaring mee gehad of tips?
Heb er niks over in de handleiding kunnen vinden.

Hierbij een foto ter verduidelijking:

[Afbeelding]
De oplossing is al meerdere keren besproken en staat zelfs in de post waar je naar verwijst. Er wordt verwacht dat je eerst zelf onderzoek doet voordat je een vraag stelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Laurens6789 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 20:46:
Oh ik zie net hierboven dat n00bs hetzelfde probleem heeft, excuus voor de dubbel post, maar wel nog benieuwd naar een oplossing 😋
Ook dat stond in mijn posting ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amk
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 30-04 17:00

amk

EBreu schreef op maandag 20 februari 2023 @ 17:09:
[...]

Alleen Paypal zag ik net . Maar tegenwoordig kan je ook zonder creditcard gebruik maken van Paypal. Mocht dat een probleem zijn.
Het probleem is meer dat ik toen ik minderjarig was gebruik maakte van PayPal waardoor mijn account nu geblokkeerd is. En om dat te laten unblocken is me te veel gezeik (vanwege de trage, vaak geautomatiseerde klantenservice).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:08
Afgelopen week ook weer de 35 foutmelding gehad :( . Dit keer was mijn vriendin met de scooter op pad, dus die belde met de vraag wat ze moest doen. Accu's even losgekoppeld en daarna was de melding weer weg. Maar wel bijzonder irritant, 2x binnen 140km deze error!!!

3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Furiousz schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 15:31:
Afgelopen week ook weer de 35 foutmelding gehad :( . Dit keer was mijn vriendin met de scooter op pad, dus die belde met de vraag wat ze moest doen. Accu's even losgekoppeld en daarna was de melding weer weg. Maar wel bijzonder irritant, 2x binnen 140km deze error!!!
Ik ook en de laatste 2x ging t samen met een connectie die tussen scooter en app kwijt was.
Ik gok dat die error 35 gewoon een server error is, maar misschien eens segway NL mailen hierover.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yedo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-05 22:22
Ondertussen 595 dagen in bezit van een E110 (45km) en 5750km verder.

Ik wil mijn remblokken preventief vervangen maar kan deze niet vinden.
Heeft iemand ervaring om de remblokken te vervangen en zo ja zou ik heel blij zijn met een soort / type nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
yedo schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 12:36:

Heeft iemand ervaring om de remblokken te vervangen en zo ja zou ik heel blij zijn met een soort / type nummer.
Type nummers kan ik je helaas niet geven, wellicht dat je op internet meer succes hebt door te zoeken op Ninebot E200 of E110/125 etc. Dus niet op Segway.

Puur uit interesse, waarom wil je ze nu al vervangen?
Ik heb een 6k km op zitten en remmen zijn nog praktisch als nieuw.

[ Voor 9% gewijzigd door greg-a op 04-03-2023 16:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Is het niet eenvouder deze op te meten en van een ander merk echte remblokken te kopen :D ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joram22

https://a.aliexpress.com/_mLq9qWa
Onder kleur kun je kiezen voor de e100. Dat is naar mijn weten de juiste. Maar zoals hiervoor gemeld, lijkt het mij ook sterk dat ze al versleten zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Joram22 op 04-03-2023 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drannelf
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 29-04 20:49
Joram22 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 17:21:
[...]

Misschien even de moeite nemen om de voorgeschreven druk zelf af te lezen? Zie sticker als je je buddy opend. En verder is er nog iets heeeeel handigs aanwezig: het is "de handleiding" en heeft de vorm van een wit boekje.
Ik heb dus helemaal geen handleiding erbij gehad van de dealer😢

NOM woning - 6830 Wp - Daikin 2E200AV3 WPB - Daikin Ururu Sarara 3,5kW - dakisolatie Rd >6 - bodemisolatie Rd 5,88 - HR++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
Ik kan sinds een week of wat geen verbinding meer krijgen via bluetooth met de scooter.

Vanavond wilde ik de koppeling ongedaan maken en weer opnieuw koppelen. Maar de app kan de scooter niet meer vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-05 18:21
Edgenumber schreef op zondag 5 maart 2023 @ 21:14:
Ik kan sinds een week of wat geen verbinding meer krijgen via bluetooth met de scooter.

Vanavond wilde ik de koppeling ongedaan maken en weer opnieuw koppelen. Maar de app kan de scooter niet meer vinden.
Accu 30 seconden loskoppelen

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
Nope, lost niks op. Al meerdere keren gedaan.

Of bedoel je de interne kleine accu?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joram22
Drannelf schreef op zondag 5 maart 2023 @ 20:47:
[...]

Ik heb dus helemaal geen handleiding erbij gehad van de dealer😢
Dat is vreemd want zit in doosje met de sleutels. Maar er bestaat tegenwoordig iets op internet en dat heet Google. Daarmee kun je online de handleiding van bijna alles vinden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgenumber
Het blijkt mijn telefoon te zijn die de bluetooth problemen veroorzaakt.

Ik had de 110se aan mijn samsung 20fe gekoppeld, maar die gaf sinds zo'n 2 weken geen koppeling met de scooter meer aan. Accu er uit gehaald, geen verbetering. App weggegooid en opnieuw op mijn tel. gezet, geen verbetering. Mijn tel maakt overigens probleemloos BT verbinding met andere apparaten. Maar met de scooter, niks nakkes nada.

Dus vanochtend een oude S9 tel gepakt, en binnen twee tellen was de scooter weer verbonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joram22
Edgenumber schreef op maandag 6 maart 2023 @ 09:08:
Het blijkt mijn telefoon te zijn die de bluetooth problemen veroorzaakt.

Ik had de 110se aan mijn samsung 20fe gekoppeld, maar die gaf sinds zo'n 2 weken geen koppeling met de scooter meer aan. Accu er uit gehaald, geen verbetering. App weggegooid en opnieuw op mijn tel. gezet, geen verbetering. Mijn tel maakt overigens probleemloos BT verbinding met andere apparaten. Maar met de scooter, niks nakkes nada.

Dus vanochtend een oude S9 tel gepakt, en binnen twee tellen was de scooter weer verbonden.
Je zou het volgende kunnen proberen (indien nog niet gedaan): app van je telefoon halen ; zet je telefoon helemaal uit en start opnieuw op. Dan pas app opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Joram22 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 22:29:
[...]

https://a.aliexpress.com/_mLq9qWa
Onder kleur kun je kiezen voor de e100. Dat is naar mijn weten de juiste. Maar zoals hiervoor gemeld, lijkt het mij ook sterk dat ze al versleten zijn.
Als het organische remblokken zijn, dan slijt het zonder regen. remmen vrij snel.
Maar ik zou echt aanraden om veel betere aftermarket remblokken te kopen. Als ik hier kijk https://www.scooterdiscou...es-remschijven/remblokken zie ik veel gelijkwaardige blokjes. Maar het gaat echt om de maatvoering en montering. Meest eenvoudig is dus remblokje bv voor ff eruit halen en controleren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanderdelfos
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 06-04 17:15
n00bs schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 16:57:
[...]

Als het organische remblokken zijn, dan slijt het zonder regen. remmen vrij snel.
Maar ik zou echt aanraden om veel betere aftermarket remblokken te kopen. Als ik hier kijk https://www.scooterdiscou...es-remschijven/remblokken zie ik veel gelijkwaardige blokjes. Maar het gaat echt om de maatvoering en montering. Meest eenvoudig is dus remblokje bv voor ff eruit halen en controleren
Als je rustig remt, zal bijna alles via regeneratief remmen gaan. Ongeacht welke setting je hebt staan. Mijn remmen voelen nauwelijks warm na een ritje. Die slijten echt niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

sanderdelfos schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 17:12:
[...]

Als je rustig remt, zal bijna alles via regeneratief remmen gaan. Ongeacht welke setting je hebt staan. Mijn remmen voelen nauwelijks warm na een ritje. Die slijten echt niet veel.
Sommigen zetten dit uit ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sanderdelfos
n00bs schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 17:13:
[...]

Sommigen zetten dit uit ;)
Die setting betreft alleen automatisch regen remmen bij gas loslaten. Zodra je remschakelaar aangaat (remlicht gaat branden) gaat regen remmen altijd aan, ongeacht welke setting je hebt staan.

Ik knijp zelf altijd de achterrem net in totdat de schakelaar aangaat, als ik niet hard hoef te remmen. Vind de automatische regen ook niet fijn werken, te onrustig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rucli
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 25-08-2024
Als ik met de Michellin city grips rijdt, geeft de E110 een lagere snelheid aan dan in realiteit. Weet iemand of Segway dit probleem gaat oplossen, dat de snelheid op het display overeenkomt met de werkelijke snelheid?

Segway zou namelijk beter een optie in de app kunnen toevoegen waar je kunt aanvinken welke maat banden je eronder hebt, zodat de snelheid op het display en de werkelijke snelheid overeenkomen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sanderdelfos
Rucli schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 19:57:
Als ik met de Michellin city grips rijdt, geeft de E110 een lagere snelheid aan dan in realiteit. Weet iemand of Segway dit probleem gaat oplossen, dat de snelheid op het display overeenkomt met de werkelijke snelheid?

Segway zou namelijk beter een optie in de app kunnen toevoegen waar je kunt aanvinken welke maat banden je eronder hebt, zodat de snelheid op het display en de werkelijke snelheid overeenkomen.
Lijkt me niet. Dit speelt b.v. ook bij auto's, waar je nog wel eens grotere maat winterbanden eronder zet. Nog nooit een fabrikant gezien die daar op ingespeeld heeft. Die zullen gewoon zeggen dat je dan maar de originele maat had moeten aanschaffen.
Overigens zie ik het probleem niet zo, de afwijking is constant dus daar kan je makkelijk rekening mee houden toch? Mijn auto heeft ook een constante afwijking van 5%, daar wen je snel aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joram22
Rucli schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 19:57:

Nou liever niet! De max snelheid is immers een ingestelde softwarematige begrenzing. Dus indien de werkelijke hogere snelheid op de meter zou komen zal de begrenzing ook sneller aanslaan.
Kortom, juist omdat die afwijking er is bij een grotere band is je werkelijk topsnelheid ook hoger dan bij de standaard band.

[ Voor 3% gewijzigd door Joram22 op 08-03-2023 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joram22

[ Voor 62% gewijzigd door Joram22 op 09-03-2023 05:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanR1965
Weet iemand of je die paar km's extra snelheid ook hebt als je City Grips onder een E125S monteert?
Ik lees dit voordeeltje alleen bij mensen met een 110S of SE.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joram22
JanR1965 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 11:07:
Weet iemand of je die paar km's extra snelheid ook hebt als je City Grips onder een E125S monteert?
De e125 heeft andere grotere en bredere standaard banden dan de 110. Dus niet zonder meer.
Je hebt alleen voordeel als de achterband groter is dan waar de scooter op afgesteld is (de standaard band).
Ik verbaas me trouwens wel dat er mensen zijn in dit forum (niet jij hoor:) die deze vrij simpele natuurkundewet blijkbaar niet echt goed begrijpen.
Dus je dient je bestaande en nieuwe bandmaten te vergelijken. De omtrek ofwel hoogtemaat is van belang City grips zijn er in verschillende maten. Dus je kunt je vraag het beste zelf beantwoorden door te zoeken en vergelijken van de maten die beschikbaar zijn. Is er geen band te vinden die groter is dan wat er op een e125 standaard zit of er niet op past!, heb je geen snelheidsvoordeel.

[ Voor 24% gewijzigd door Joram22 op 09-03-2023 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

JanR1965 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 11:07:
Zie ook de bandjes die ik als voorbeeld geef: n00bs in "Grote Segway elektrische scooter topic"

Ik heb echt geen idee of mijn geopperde band eronder past met zijn 80 hoogtemaat. Als dat past dan is het wiel waarop de rotatie gemeten wordt wel groter en dus minder rotatie per tijdseenheid. Dus je echte snelheid zal hoger liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joram22
n00bs schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 16:47:
[...]

Zie ook de bandjes die ik als voorbeeld geef: n00bs in "Grote Segway elektrische scooter topic"

Ik heb echt geen idee of mijn geopperde band eronder past met zijn 80 hoogtemaat. Als dat past dan is het wiel waarop de rotatie gemeten wordt wel groter en dus minder rotatie per tijdseenheid. Dus je echte snelheid zal hoger liggen.
Hoi nOObs,
In jouw post heb je per ongeluk de e125 en e110 maten omgewisseld. Zie ook de maten in mijn post er onder voor de e110. Kan gebeuren

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hans 68
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 30-09-2023
n00bs schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 21:32:
[...]

Ik ook en de laatste 2x ging t samen met een connectie die tussen scooter en app kwijt was.
Ik gok dat die error 35 gewoon een server error is, maar misschien eens segway NL mailen hierover.
Als je alleen de accu's afkoppelt blijft code 35 terug komen. Accu of accu's afkoppelen 5 minuten wachten
(airlock uitzetten) batterij aansluiten, contact uitlaten staan, groene knop op stuur ingedrukt houden na 10/15 seconden hoor je een geluid/bliep dan is de ECU opnieuw opgestart en zal code 35 niet meer terugkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
Joram22 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 04:09:
[...]

Je zou het volgende kunnen proberen (indien nog niet gedaan): app van je telefoon halen ; zet je telefoon helemaal uit en start opnieuw op. Dan pas app opnieuw installeren.
Dank voor de tip.

Ik had mijn tel. aan en uit gezet. cache geleegd. App er af app er weer op.

Maar app eraf. telefoon uit en weer aan, en dan de app er op nog niet. Maar dat was wel de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBreu

EBreu

Bromscooter

Topicstarter
sanderdelfos schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 20:04:
[...]

Lijkt me niet. Dit speelt b.v. ook bij auto's, waar je nog wel eens grotere maat winterbanden eronder zet. Nog nooit een fabrikant gezien die daar op ingespeeld heeft. Die zullen gewoon zeggen dat je dan maar de originele maat had moeten aanschaffen.
Overigens zie ik het probleem niet zo, de afwijking is constant dus daar kan je makkelijk rekening mee houden toch? Mijn auto heeft ook een constante afwijking van 5%, daar wen je snel aan.
Ik heb een Ford Focus MK3 uit ‘13 gehad en daar kan je met het programma Forscan en een OBD lezer o.a. de bandenmaat in de BCM aangeven. Handig met een kleinere maat winterbanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Hans 68 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 18:23:
[...]

Als je alleen de accu's afkoppelt blijft code 35 terug komen. Accu of accu's afkoppelen 5 minuten wachten
(airlock uitzetten) batterij aansluiten, contact uitlaten staan, groene knop op stuur ingedrukt houden na 10/15 seconden hoor je een geluid/bliep dan is de ECU opnieuw opgestart en zal code 35 niet meer terugkomen.
Voor mij nog nooit nodig geweest. Enkel afkoppelen beide accu's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgenumber
EBreu schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 20:33:
[...]

Ik heb een Ford Focus MK3 uit ‘13 gehad en daar kan je met het programma Forscan en een OBD lezer o.a. de bandenmaat in de BCM aangeven. Handig met een kleinere maat winterbanden.
Maar dat is meer een dealer mogelijkheid dan een reguliere consumenten mogelijkheid. Ja je kan als consument een OBD lezer kopen. Maar op deze wijze parameters aanpassen is wezelijk wat anders dan via de app, of de console van het voortuig zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerca
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 06-04 20:00
n00bs schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 21:01:
[...]

Voor mij nog nooit nodig geweest. Enkel afkoppelen beide accu's.
Klinkt alsof je al heel wat keren beide accu's hebt afgekoppeld. Met de oplossing van Hans hoeft dat dus maar 1 keer en is het opgelost :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drannelf
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 29-04 20:49
Joram22 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 05:05:
[...]

Dat is vreemd want zit in doosje met de sleutels. Maar er bestaat tegenwoordig iets op internet en dat heet Google. Daarmee kun je online de handleiding van bijna alles vinden :)
Dank voor de tip, er gaat een wereld voor me open :P

NOM woning - 6830 Wp - Daikin 2E200AV3 WPB - Daikin Ururu Sarara 3,5kW - dakisolatie Rd >6 - bodemisolatie Rd 5,88 - HR++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Cerca schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 22:55:
[...]

Klinkt alsof je al heel wat keren beide accu's hebt afgekoppeld. Met de oplossing van Hans hoeft dat dus maar 1 keer en is het opgelost :*)
Nee, deze melding komt bij allen om de X maanden opnieuw naar voren.
Er is niet 1x een 35 error

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerca
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 06-04 20:00
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cerca op 01-08-2023 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Dit is net zo goed voor ons van belang, zeker voor hen die de scooter permanent buiten laten:
https://www.rtlnieuws.nl/...ndelijk-informatiecentrum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1965
Ik heb een raar probleem met mijn 125.
Sinds enkele dagen gaan de alarmlichten met bijbehorend geluidssignaal spontaan aan.
bij lichte aanraking van het stuur.
Ook tijdens het rijden.

Ik heb de bekende accu reset nog niet uitgevoerd, maar wilde het toch delen.

Iemand die dit herkend?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hans 68
n00bs schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 12:47:
[...]

Nee, deze melding komt bij allen om de X maanden opnieuw naar voren.
Er is niet 1x een 35 error
Rij sinds november tot nu (dagelijks woon/werk) 1 x code 35 gehad en hierna niet meer.
Als je alleen de kabels loshaalt en weer aansluit wordt ECU niet gereset waardoor code 35 terug gaat komen

[ Voor 15% gewijzigd door Hans 68 op 10-03-2023 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans 68
[...]

E125, banden 12"

E110, banden 12"

Gaat hier dan om city grip zomerbanden of all seasons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Hans 68 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 16:43:
[...]

Gaat hier dan om city grip zomerbanden of all seasons
City Grip 2, is zover ik weet altijd all season.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

JanR1965 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 15:17:
Sinds enkele dagen gaan de alarmlichten met bijbehorend geluidssignaal spontaan aan.
Ook tijdens het rijden.

Iemand die dit herkend?
Nog nooit van gehoord, staat er ook een melding in de app op dat moment? ik zou hoe dan ook even contact opnemen met segway (emailadres heb ik al 2x hier in het forum gezet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hans 68
JanR1965 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 15:17:
Ook tijdens het rijden.

Iemand die dit herkend?
misschien los gekomen draden in stuur van alarmcontact......
Pagina: 1 ... 21 ... 37 Laatste

Let op:
In Nederland gelden voor (elektrische) snorfietsen en brommers een wettelijke maximum constructiesnelheid. Concreet betekent dit dat een snorfiets of brommer ook niet harder mag kunnen rijden dan de constructiesnelheid horende bij het type.

Technische eisen aan snorfietsen
De overheid stelt onder meer de volgende eisen aan snorfietsen:
  • de maximum constructiesnelheid is 25 kilometer per uur;
  • het maximale motorvermogen is 4 kW;
  • de snorfiets heeft een blauw kenteken;
  • het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
Technische eisen aan bromfiets
  • de maximum constructiesnelheid is 45 kilometer per uur;
  • het maximale motorvermogen is 4 kW;
  • de bromfiets heeft een geel bromfietskenteken;
  • het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet Aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
  • De eisen voor brommers staan in de Regeling voertuigen.
Je scooter modificeren zodat hij harder kan, betekent vrijwel altijd dat hij niet langer meer voldoet aan de eisen van je WA-verzekering en je dus niet langer meer verzekerd bent!

Omdat deze aanpassingen bovendien leiden tot een illegaal voertuig, en daarmee een illegale activiteit betreft, is het delen van tips over hoe het uitgevoerd moet worden, dus ook niet toegestaan.

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.