Grote Segway elektrische scooter topic

Pagina: 1 ... 22 ... 37 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans 68
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 30-09-2023
n00bs schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 17:52:
[...]

City Grip 2, is zover ik weet altijd all season.
zijn ook zomerbanden te verkrijgen, maar ik begrijp dat jij winterbanden (M&S) bedoeld in je berichten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joram22
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 05-10-2024
Hans 68 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 16:43:
[...]

Gaat hier dan om city grip zomerbanden of all seasons
Juist de city grip 2 all seasons is geschikt voor het Nederlands klimaat. Veel kortere remweg en minder kans op uitglijden in bochten.
Al is de zomerband ook al beter dan vele andere banden, er is echt geen reden om voor zomerbanden te kiezen met een klein scootertje van max 50k/m uur. (De michelins zijn ontworpen voor boven de 150 km/uur, alleen voor een snelle motorscooter kan een zomerband wat voordeel gaan geven in de zomer).

[ Voor 4% gewijzigd door Joram22 op 11-03-2023 07:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joram22
n00bs schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 14:31:
Dit is net zo goed voor ons van belang, zeker voor hen die de scooter permanent buiten laten:
https://www.rtlnieuws.nl/...ndelijk-informatiecentrum
Enig vergelijkbaar risico zou je alleen lopen indien je airlock aan hebt staan.
Al gaat dit via een ander Protocol dan een autosleutel. Ik zou me hier niet te druk over maken. Maar persoonlijk heb ik airlock altijd uitstaan. Ik open de scooter door gebruik te maken van de pincode of klikken op de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joram22

[ Voor 65% gewijzigd door Joram22 op 11-03-2023 07:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rucli
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 25-08-2024
Even een vraagje uit nieuwsgierigheid.

Weet iemand wanneer je de speelupdate hebt uitgevoerd ofdat de dealer hem ook terug op de orginele snelheid kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBreu
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 03-09-2024

EBreu

Bromscooter

Topicstarter
Rucli schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 23:35:
Even een vraagje uit nieuwsgierigheid.

Weet iemand wanneer je de speelupdate hebt uitgevoerd ofdat de dealer hem ook terug op de orginele snelheid kan zetten?
De dealer moet de speedupdate uitvoeren. Hij kan hem ook weer in standaard uitvoering zetten.

Segway E110SE Bromscooter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saabtie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 07-01 13:17
Mijn segway e125s is na 7500km voor onderhoud geweest. Remblokken zijn ook vervangen.
Ik heb 168 euro betaalt, is dat een redelijke prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Saabtie schreef op maandag 13 maart 2023 @ 16:37:
Mijn segway e125s is na 7500km voor onderhoud geweest. Remblokken zijn ook vervangen.
Ik heb 168 euro betaalt, is dat een redelijke prijs?
Om remblokken te vervangen? Wat hebben ze nog meer gedaan? Wat staat er op de rekening?

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saabtie
Alleen onderhoud en remblokken vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1965
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 08-04-2024
JanR1965 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 15:17:
Ik heb een raar probleem met mijn 125.
Sinds enkele dagen gaan de alarmlichten met bijbehorend geluidssignaal spontaan aan.
bij lichte aanraking van het stuur.
Ook tijdens het rijden.

Ik heb de bekende accu reset nog niet uitgevoerd, maar wilde het toch delen.

Iemand die dit herkend?
Ook opgelost met de bekende resethandeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1965
Saabtie schreef op maandag 13 maart 2023 @ 19:45:
Pfff duur zeg!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sanderdelfos
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 11-07 12:21
Hans 68 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 18:23:
[...]

Als je alleen de accu's afkoppelt blijft code 35 terug komen. Accu of accu's afkoppelen 5 minuten wachten
(airlock uitzetten) batterij aansluiten, contact uitlaten staan, groene knop op stuur ingedrukt houden na 10/15 seconden hoor je een geluid/bliep dan is de ECU opnieuw opgestart en zal code 35 niet meer terugkomen.
Dit is wel echt een goude tip! Ik had de code 35 ook laatst, die ging wel snel weg met even loskoppelen van de accu's, maar sindsdien had de scooter geen 4g en gps ontvangst meer. Met ECU restart direct opgelost! Overigens had ik de accu's maar heel even losgekoppeld ipv. 5 minuten (want ik ben ongeduldig :9), en dat ging ook prima. Ik zal het ook nog eens testen zonder loskoppelen, misschien werkt dat ook wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanderdelfos
Ik had trouwens deze maand het eerste echte defect aan de scooter, na 7000km en bijna 1 jaar: een kapotte remschakelaar (achterrem). Misschien toch wat vocht ingekomen oid. Rij regelmatig door de regen, staat wel droog gestald. Inmiddels is het weer gerepareerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kwekke-boom
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 05-07 20:57
sanderdelfos schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 10:06:
Ik had trouwens deze maand het eerste echte defect aan de scooter, na 7000km en bijna 1 jaar: een kapotte remschakelaar (achterrem). Misschien toch wat vocht ingekomen oid. Rij regelmatig door de regen, staat wel droog gestald. Inmiddels is het weer gerepareerd.
Die is bij mij ook kapot. Mijn dealer zei dat zo’n schakelaar niet los te bestellen is en Segway zegt dat deze niet kapot kan gaan. Mijn dealer is nu aan het kijken of hij er op een andere manier aan kan komen. Waar heb jij het schakelaartje laten vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Mijn buddysit gaat niet meer open, en heb ook een storing 35..
Accu loskoppelen gaat dus niet.

Weet iemand wat te doen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kwekke-boom
038Robijno schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 06:02:

Weet iemand wat te doen?
Ook niet fysiek met je sleutel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:24

Weet iemand wat te doen?
Je accu zit toch niet in je buddy seat :?

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:29
Nee maar het hendeltje voor het accu compartiment te openen wel.

Al moet je toch met de sleutel ouderwets ook de buddyseat open kunnen krijgen.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikkwittet
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-07 09:01

Weet iemand wat te doen?
Kreeg vanochtend buddy ook niet open en helm zit er in. Dus euhhhh na lang denken, dacht ik oh ja. Met sleutel maak je de buddy open toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanderdelfos
Kwekke-boom schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 13:05:
[...]

Die is bij mij ook kapot. Mijn dealer zei dat zo’n schakelaar niet los te bestellen is en Segway zegt dat deze niet kapot kan gaan. Mijn dealer is nu aan het kijken of hij er op een andere manier aan kan komen. Waar heb jij het schakelaartje laten vervangen?
Bij scootercentrum. Klinkt als een slap excuus om onder de reparatie uit te komen. Zal echt wel los te bestellen zijn. En zo niet, is dat ook niet jou fout, dan mag de dealer een andere oplossing bedenken. Het is onveilig om mee door te rijden, zeker als je net als mij veel tussen de auto's rijdt. Ook denk ik dat je er in theorie voor bekeurd kan worden, werkende remlichten zijn natuurlijk bij wet verplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwekke-boom
sanderdelfos schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 14:52:
[...]

Bij scootercentrum. Klinkt als een slap excuus om onder de reparatie uit te komen. Zal echt wel los te bestellen zijn. En zo niet, is dat ook niet jou fout, dan mag de dealer een andere oplossing bedenken. Het is onveilig om mee door te rijden, zeker als je net als mij veel tussen de auto's rijdt. Ook denk ik dat je er in theorie voor bekeurd kan worden, werkende remlichten zijn natuurlijk bij wet verplicht.
Volgens de dealer heeft dat onderdeel niet eens een materiaal nummer. Maar ze hebben al gezegd dat ze het onder de garantie gaan regelen. Je kan er zeker een boete voor krijgen. Gelukkig gaat het remlicht ook branden als je je gas los laat, dus het verkeer ziet wel dat ik afrem. Ik zal scooter centrum eens een belletje geven hoe zij dit hebben opgelost. Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanderdelfos
Kwekke-boom schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 15:10:
[...]

Volgens de dealer heeft dat onderdeel niet eens een materiaal nummer. Maar ze hebben al gezegd dat ze het onder de garantie gaan regelen. Je kan er zeker een boete voor krijgen. Gelukkig gaat het remlicht ook branden als je je gas los laat, dus het verkeer ziet wel dat ik afrem. Ik zal scooter centrum eens een belletje geven hoe zij dit hebben opgelost. Thanks!
Alleen als je auto-regen aan hebt staan. Dat was idd wel ook mijn tijdelijke oplossing :).
Succes ermee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radec
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 04-02 00:19
Hey allemaal,

Sorry, dit zal al meerdere keren gevraagd zijn. Ik heb de E110 SE en ik zou hier graag de Michelin City grips op willen laten zetten. Dit mede voor de verbeterde grip en hogere snelheid. Ik heb deze opgezocht maar ik zie allerlei maten en versies.

- Welke maten moet ik kiezen voor voor en achteren voor een hogere snelheid te krijgen?
- Zomerbanden of all-season banden?

Mvg,

Radec

EDIT: zonet de post van @Joram22 tegengekomen en de volgende bandjes besteld:

Voor: Michelin city grip II 110/70-12 TL 47S.
Achter: Michelin city grip II 120/70-12 TL 58S.

[ Voor 18% gewijzigd door Radec op 18-03-2023 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Wat doen jullie om roest te voorkomen?

Ik ben hem nu aan het poetsen voor het eerst, en zie de eerste oppervlakkige roest al verschijnen na een half jaar. Vaker schoonmaken, roestige oppervlaktes insmeren met vaseline?

Andere tips en trucs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
Goede vraag, het valt mij ook op dat mijn 110E al na een half jaar behoorlijk roest bij de vering.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joram22

Weet iemand wat te doen?
Wat is dat toch steeds? Dat mensen de handleiding van de scooter niet eerst doorlezen. En daarom op dit forum de simpelste vragen stellen? Daar is dit forum toch niet voor bedoelt dacht ik? De buddy maak je dus open met je sleutel indien het op een andere manier niet lukt of indien je je accu er uit hebt gehaald.

[ Voor 8% gewijzigd door Joram22 op 19-03-2023 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joram22
Moby schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 16:08:
Wat doen jullie om roest te voorkomen?

Ik ben hem nu aan het poetsen voor het eerst, en zie de eerste oppervlakkige roest al verschijnen na een half jaar. Vaker schoonmaken, roestige oppervlaktes insmeren met vaseline?

Andere tips en trucs?
Je kunt moeren etc inderdaad inspuiten met bijvoorbeeld vaseline (gaat echter wel plakken, dus heeft niet de voorkeur). Beter is tefspray of siliconen spray. Als tweede keus eventueel wd40.
Let op dat je niet op je remschijven spuit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joram22
Saabtie schreef op maandag 13 maart 2023 @ 19:45:
Een electrische scooter heeft nauwelijks onderhoud nodig.
Wat wel slijt en ooit moet worden vervangen: -banden en remmen.
-en na vele jaren eventueel lagers en remkabels.

Bij jou zijn dus alleen remblokjes vervangen. (De rest komt ook voorlopig niet aan bod verwacht ik). Dan heb je dus echt de hoofdprijs betaald. Dit neigt naar oplichterij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanR1965
Joram22 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 11:37:
[...]

Wat is dat toch steeds? Dat mensen de handleiding van de scooter niet eerst doorlezen. En daarom op dit forum de simpelste vragen stellen? Daar is dit forum toch niet voor bedoelt dacht ik? De buddy maak je dus open met je sleutel indien het op een andere manier niet lukt of indien je je accu er uit hebt gehaald.
Goed verhaal, maar gaat niet altijd op.
Laats had ik ook een "35" en de buddy ging niet open... ook niet met de sleutel.
Is kennelijk toch niet zo'n 100% mechanisch systeem.
Uiteindelijk ging de buddy uit het niets toch open.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• EBreu

EBreu

Bromscooter

Topicstarter
Scooter uit de ‘stalling’ gehaald. Laat de lente maar komen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Kf_Q4YE5-Ejn2B6vvxedZcYnB8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N6Wp5oQU510xZXYf6MniuvgA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlupWoofer
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 21:25
[...]

Als je alleen de accu's afkoppelt blijft code 35 terug komen. Accu of accu's afkoppelen 5 minuten wachten
(airlock uitzetten) batterij aansluiten, contact uitlaten staan, groene knop op stuur ingedrukt houden na 10/15 seconden hoor je een geluid/bliep dan is de ECU opnieuw opgestart en zal code 35 niet meer terugkomen.
Dit is wel echt een top tip! Dank daarvoor. Ik had geen last van code 35, maar mijn gps weigerde. Met deze reset werkte de boel weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:28

Mr. Freeze

¡GO!

EBreu schreef op zondag 19 maart 2023 @ 16:03:
Scooter uit de ‘stalling’ gehaald. Laat de lente maar komen!

[Afbeelding]
Doe je dan eerst met tuinslang aanwezige zand verwijderen?

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBreu

EBreu

Bromscooter

Topicstarter
Mr. Freeze schreef op zondag 19 maart 2023 @ 21:14:
[...]

Doe je dan eerst met tuinslang aanwezige zand verwijderen?
Ja klopt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Patoer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-03 12:17
Edgenumber schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 17:11:
Goede vraag, het valt mij ook op dat mijn 110E al na een half jaar behoorlijk roest bij de vering.
Vaseline in spuitbus. Zeer makkelijk in onderhoud eens in de 2 maanden. Ik doe al jaren het chroom werk zo. Nog nooit geen roest gehad. Mijn Yamaha verkocht ik na 11 jaar nog als nieuw.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Patoer schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 14:31:
[...]

Vaseline in spuitbus. Zeer makkelijk in onderhoud eens in de 2 maanden. Ik doe al jaren het chroom werk zo. Nog nooit geen roest gehad. Mijn Yamaha verkocht ik na 11 jaar nog als nieuw.
Dus altijd roest?

Maar bedankt, ik ga deze aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1965
Weet iemand of de buddy van de E110S of SE gelijk is aan die van de E125S?
Ik weet natuurlijk ook wel dat de ene zwart is en de ander beige, maar qua aansluiting.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Animal60
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14:37
JanR1965 schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 10:06:
Weet iemand of de buddy van de E110S of SE gelijk is aan die van de E125S?
Ik weet natuurlijk ook wel dat de ene zwart is en de ander beige, maar qua aansluiting.
Ja, identiek, want daardoor heb ik de in mijn ogen lelijke "looks" van m'n E125S kunnen veranderen (geen beige/bruin meer en diverse chrome delen vervangen door zwart).

Louis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zipper646
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-06 00:02

zipper646

...shit happens

Net mijn E110SE bij de dealer gebracht met het volgende probleem:
verlichting (zowel voor als achter), richtingaanwiojzer (voor en achter), remlicht en display paneel werken niet meer.
Tevens geeft de app aan dat de scooter al 9 dagen niet meer online/geen verbinding heeft. Je kan de scooter alleen gebruiken dmv het contactslot, op de remote geeft de scooter geen reactie.
Volgens mijn dealer had een andere klant ook dit probleem, het duurde bijna 4 maanden voordat het verholpen was (ecu en paneel moest vervangen worden).

Ik heb een leen scooter meegeekregen, een Niu M(of N)QT moest wel even wennen aan het confort (stugge vering) en geen opslagplek in de buddy seat wegens de accu.

Scooter is aangeschaft in september 2021, volgens mijn dealer valt dit onder de garantie.
Mis me Seggie nu al.

Apple iMac 2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pulpattack
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 29-04-2024
Dat is balen, ik hoop dat mijn se110 het lekker blijft doen. Sterkte ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radec
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 04-02 00:19
Hey allen,

Ik heb jullie hulp nodig! Laatst zag ik dat er krassen zaten op mijn plastic kap. Nu adviseerde een vriend van mij om scratch remover te gebruiken.

Nu heb ik dat gedaan maar heb ik hele doffe plekken op de plek waar ik het gebruik heb.

Hoe kan ik dit herstellen? Voel me echt slecht door dit. :'(

Groetjes

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y-ChIi7iuDj7MrfNkZ6y4O0wWoE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HN7p85r7ZsDTyJ58UbKhSq46.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door Radec op 26-03-2023 21:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patoer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-03 12:17
Radec schreef op zondag 26 maart 2023 @ 21:02:
Hey allen,

Ik heb jullie hulp nodig! Laatst zag ik dat er krassen zaten op mijn plastic kap. Nu adviseerde een vriend van mij om scratch remover te gebruiken.

Nu heb ik dat gedaan maar heb ik hele doffe plekken op de plek waar ik het gebruik heb.

Groetjes

[Afbeelding]
Volgens mij is het materiaal van ABS.
Min of meer wat oudere zwarte ABS wordt op den duur grijs/wit. Met een hete föhn er op....niet te heet natuurlijk....krijg je weer een nieuwe look. Na een aantal jaren buiten, wordt het sowieso lelijk grijs, maar dan doet spuitbus zwart/mat...Action... wonderen. Goed voor minimaal 7 jaar mooi en geen verkleuring meer. Succes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwekke-boom
Afgelopen weekend is bij mijn E110SE de tijd niet automatisch naar de zomertijd veranderd.
Ook niet nadat ik gister de accu er een half uurtje heb afgehaald.
Voorheen werd de tijd gewoon aangepast.

iemand nog een oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RexBlunt
  • Laatst online: 26-03 06:21
Hallooo,

Nog meer mensen waarbij het knipperlicht sinds paar weken soms 2x zo snel gaat knipperen?
Soms het gevoel dat de E125S nog wel wat fabiekstests had kunnen gebruiken voordat die de markt op ging...
De rammel, het inhouden bij rijden over hobbels, de gevreesde 35 melding, de buddy die niet open gaat en nu de richtingaanwijzers die sneller gaan.
Best nog wat kinder ziektes voor een bedrijf wat al 20 jaar in de electrische voertuigen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RexBlunt
En als ik vraag om de RAL code om wat bij te werken aan mailadres Segway. Geen antwoord.
Niet best

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexborro
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 04-06 14:57
Kwekke-boom schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 12:29:
Afgelopen weekend is bij mijn E110SE de tijd niet automatisch naar de zomertijd veranderd.

Did you connect your phone to the scooter ? The scooter can only know it is summer time if it talks to the phone. This morning, my first use of the scooter in summer time, just a few seconds after unlocking it, the clock was updated, but it was already connected to my cellphone (I use airlock).
Try to open the Segway app and force a connection to the scooter.

Cheers.
Alex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwekke-boom
alexborro schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 13:37:
[...]

Did you connect your phone to the scooter ? The scooter can only know it is summer time if it talks to the phone. This morning, my first use of the scooter in summer time, just a few seconds after unlocking it, the clock was updated, but it was already connected to my cellphone (I use airlock).
Try to open the Segway app and force a connection to the scooter.

Cheers.
Alex.
Yes, my scooter is connected with my phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Kwekke-boom schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 12:29:

Ik zou me er niet bij mij veel zorgen om maken. De rest blijft gewoon werken. Die van mij is nooit van de zomer naar de wintertijd gegaan. En staat dus nu pas correct omdat het weer zomertijd is. Zou me ook niets verbazen als er binnenkort toch weer een zomertijd correctie plaats vindt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metromana
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 26-10-2023
Hallo allen, mijn e110s is opgevoerd naar 53 km/h. Sindsdien is het bereik op een volle accu maar 30 km. De scooterdealer zegt dat het door een bug komt van segway. Ze raden me aan om 'm weer af te voeren en dan zou het probleem opgelost moeten zijn. Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-07 00:35

n00bs

Het is weer Zomer!

Hey allen,

Groetjes

[Afbeelding]
Goor spul maar werkt prima op kunststoffen! let op niet op je banden krijgen en ook niet op gespoten lak ;)
https://www.action.com/nl-nl/p/techno-bumperspray-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-07 00:35

n00bs

Het is weer Zomer!

Metromana schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 20:41:
Hallo allen, mijn e110s is opgevoerd naar 53 km/h. Sindsdien is het bereik op een volle accu maar 30 km. De scooterdealer zegt dat het door een bug komt van segway. Ze raden me aan om 'm weer af te voeren en dan zou het probleem opgelost moeten zijn. Heeft iemand hier ervaring mee?
Wat was je bereik ervoor? en heb je het over bereik wat de app/scooter aangeeft of wat je daadwerkelijk onder dezelfde rijomstandigheden enkel sneller nog redt?

Als jouw dealer hem gratis downgrade en weer upgrade lijkt mij dat toch geen probleem om te proberen. Echter geloof ik niet in een bug. Aangezien de upgrade gelukt is. Ik zou eerder voor een reset van je scooter gaan en je app opnieuw "leren" wat het bereik is na FW upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metromana
  • Laatst online: 26-10-2023
n00bs schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 21:00:
[...]

Wat was je bereik ervoor? en heb je het over bereik wat de app/scooter aangeeft of wat je daadwerkelijk onder dezelfde rijomstandigheden enkel sneller nog redt?

Als jouw dealer hem gratis downgrade en weer upgrade lijkt mij dat toch geen probleem om te proberen. Echter geloof ik niet in een bug. Aangezien de upgrade gelukt is. Ik zou eerder voor een reset van je scooter gaan en je app opnieuw "leren" wat het bereik is na FW upgrade.
Thanks voor de feedback. De scooter is vanaf dag 1 opgevoerd (november). De eerste keren was het bereik 50+ km. Zowel aangegeven in de app, als de scooter en mijn rij-ervaring. Naarmate hij vaker werd opgeladen, liep het terug naar de 30 km. Die 30 km zie ik ook op mijn display. De reset is gedaan bij de dealer. Evenals het leren van het bereik. Ze hebben bij de dealer ook een andere accu erin gezet. Toen wederom 30 km. Die accu gaf wel een 50+ bereik in een andere scooter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joram22
Hey allen,

Groetjes

[Afbeelding]
Krassen verwijderaar geschikt voor een gladde ondergrond kun je niet op ruw kunstof gebruiken. Beter gebruik je een spuitbus dashbordspray/kunstofspray (autozaak). Dan wordt het doorgaans weer mooi. Zeker als het grijzig is geworden van de zon. Probeer dat eerst. Er zijn ook speciale middeltjes voor kunstof waar wat zwarte verf in zit. Of inderdaad helemaal gaan spuiten met kunstof matte verf. Maar ik zou eerst gewoon dashboard spray proberen. Meestal is dat al prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joram22
RexBlunt schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 12:37:
Hallooo,

Best nog wat kinder ziektes voor een bedrijf wat al 20 jaar in de electrische voertuigen zit.
Kleine correctie: Dit is gewoon een ninebot scooter. Ninebot bestaat ongeveer 7 jaar. Het Chinese Ninebot heeft de merknaam Segway gekocht en gebruikt die naam voor de Ninebot scooter op de Europese en Amerikaanse markt. (In Azië heet deze scooter gewoon ninebot en kent vele varianten e100 e200 etc. ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joram22
Metromana schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 20:41:
Ik zou het een probleem maken van de dealer. Men dient dat zelf oplossen. Het kost de dealer namelijk nog geen 3 minuten om de speeddate uit te voeren. Dus gewoon laten terugzetten. Weekje testen wat het bereik is geworden. Is dat veel hoger: dan de speedupdate weer opnieuw laten uitvoeren. Gratis uiteraard.
( mijn bereik met een 110se plus speedupdate met dit relatief koude weer is ongeveer 43 km, dat is de invloed van koude accu. In de zomer 53 km bereik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saabtie
Joram22 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 11:58:
[...]

Een electrische scooter heeft nauwelijks onderhoud nodig.
Wat wel slijt en ooit moet worden vervangen: -banden en remmen.
-en na vele jaren eventueel lagers en remkabels.

Bij jou zijn dus alleen remblokjes vervangen. (De rest komt ook voorlopig niet aan bod verwacht ik). Dan heb je dus echt de hoofdprijs betaald. Dit neigt naar oplichterij.
Sterker nog;
Omdat ik voelde dat ik snel weggleed in de bochten ( Ik gebruik de scooter voor mijn werk, thuiszorg) heb ik hem voor de zekerheid naar een ander scooterbedrijf gebracht. hier vertelde de monteur dat mijn achterband glad en aan vervanging toe is. Tevens was mijn voor rem zompig.

Ik ben inderdaad opgelicht. Ik heb 168 euro betaald om onveilig de weg op te gaan...
Wat kan je in zo een situatie het beste doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgenumber
Ben je rechtsbijstand verzekerd? Dan die even bellen en daar informeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• greg-a
  • Nu online
Segway komt binnenkort met de E300SE in Europa en NL. Eerste motorscooter (125cc) in dit gebied van Segway/Ninebot. Gelukkig zit hier wel een batterij met een hoog voltage in (72V), waarvoor je hopelijk wel langer de topsnelheid kan behouden (105kph)

https://eu-en.segway.com/products/segway-escooter-e300se

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:24
greg-a schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 13:45:
Segway komt binnenkort met de E300SE in Europa en NL. Eerste motorscooter (125cc) in dit gebied van Segway/Ninebot. Gelukkig zit hier wel een batterij met een hoog voltage in (72V), waarvoor je hopelijk wel langer de topsnelheid kan behouden (105kph)

https://eu-en.segway.com/products/segway-escooter-e300se
En je kan er zelfs nog derde batterij in doen. Ben benieuwd hoeveel te duur deze wordt :+

[ Voor 4% gewijzigd door lost95 op 29-03-2023 13:48 ]

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• berchtold
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12-07 00:11
Voor iedereen die nog een segway wil aanschaffen. 150euro korting tm vrijdag bij scootercentrum met actie code MRT2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edgenumber
Standaard max 105. Met max 105 zou ik er de snelweg niet mee op durven.

Ik ben geen hard rijder, maar voor bepaalde situaties is is het toch handig dat je goed kan meekomen of wat extra heb om je weg te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hkl073
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-06-2024
berchtold schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 13:57:
Voor iedereen die nog een segway wil aanschaffen. 150euro korting tm vrijdag bij scootercentrum met actie code MRT2023
Ook bij centralscooters, 150 euro korting op de accessoires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Bij het overgaan op een nieuwe iPhone werd de Segway app ook gewoon overgezet en werd de scooter gewoon herkend, ideaal dacht ik! Na een week of anderhalf kreeg ik een pop-up in beeld en moest ik opnieuw inloggen in de app. Gelukkig alles opgeslagen (dacht ik) maar m’n account wordt niet herkend en ik kan niet meer inloggen.

Poging 2, app helemaal opnieuw instellen met nieuw account maar zodra er connectie is gemaakt met de scooter geeft hij aan dat de scooter al bij een ander account hoort. Ik kan wel gewoon rijden met de sleutel (erin of eruit maakt niet uit, unlocked met de sleutel is ook voldoende).

Ik wil wel gebruik maken van de app maar die laat mij niet meer toe (wachtwoord vergeten werkt ook niet …).. Iemand nog tips? De dealer kwam met de tip om de ECU te resetten…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joram22
Saabtie schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 11:35:
[...]

Sterker nog;
Omdat ik voelde dat ik snel weggleed in de bochten ( Ik gebruik de scooter voor mijn werk, thuiszorg) heb ik hem voor de zekerheid naar een ander scooterbedrijf gebracht. hier vertelde de monteur dat mijn achterband glad en aan vervanging toe is. Tevens was mijn voor rem zompig.

Ik ben inderdaad opgelicht. Ik heb 168 euro betaald om onveilig de weg op te gaan...
Wat kan je in zo een situatie het beste doen?
De zaak waar ze veel te veel hebben gerekend en enkel remblokjes vervangen op de bon hebben gezet kun je in gebreke stellen.
Maar eerste stap is gewoon langsgaan en je verhaal doen. Vragen om een deel van het geld terug. Pas als men dat niet wil, zeg je dat je hen in gebreke gaat stellen.
Verder: als je een e110s(e) hebt. Laat er dan meteen een Michelin band opzetten ivm veel betere grip in bochten en wat hogere topsnelheid. Je remmen dienen ontlucht te worden als ze zompig voelen. Dat is een vrij simpel klusje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joram22
D-Ed schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 17:09:
Bij het overgaan op een nieuwe iPhone werd de Segway app ook gewoon overgezet en werd de scooter gewoon herkend, ideaal dacht ik! Na een week of anderhalf kreeg ik een pop-up in beeld en moest ik opnieuw inloggen in de app. Gelukkig alles opgeslagen (dacht ik) maar m’n account wordt niet herkend en ik kan niet meer inloggen.

Poging 2, app helemaal opnieuw instellen met nieuw account maar zodra er connectie is gemaakt met de scooter geeft hij aan dat de scooter al bij een ander account hoort. Ik kan wel gewoon rijden met de sleutel (erin of eruit maakt niet uit, unlocked met de sleutel is ook voldoende).

Ik wil wel gebruik maken van de app maar die laat mij niet meer toe (wachtwoord vergeten werkt ook niet …).. Iemand nog tips? De dealer kwam met de tip om de ECU te resetten…
App er af halen. Telefoon helemaal uit en weer aan. App opnieuw installeren. En dan inloggen met je oorspronkelijke gebruikersnaam. Dat werkte sowieso bij mij op een nieuwe Android telefoon.
(Je kunt inderdaad niet zomaar met een nieuw ander account connectie maken. Dan zou het stelen en dan kunnen gebruiken van de scooter wel erg makkelijk worden. Je dient de scooter eerst af te melden via je bestaande account indien je de scooter aan een nieuw account koppelt. Dus ook bij verkoop)

[ Voor 6% gewijzigd door Joram22 op 30-03-2023 04:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Joram22 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 04:18:
[...]

App er af halen. Telefoon helemaal uit en weer aan. App opnieuw installeren. En dan inloggen met je oorspronkelijke gebruikersnaam. Dat werkte sowieso bij mij op een nieuwe Android telefoon.
(Je kunt inderdaad niet zomaar met een nieuw ander account connectie maken. Dan zou het stelen en dan kunnen gebruiken van de scooter wel erg makkelijk worden. Je dient de scooter eerst af te melden via je bestaande account indien je de scooter aan een nieuw account koppelt. Dus ook bij verkoop)
Thx, ga ik straks eens proberen 👍

Edit: Gelukt! 🙌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinManu
  • Laatst online: 25-07-2023
Dag allemaal. Ik ben sinds kort ook gelukkige eigenaar van een e125s. Heerlijke dingetje en een uitkomst in amsterdam. In combinatie met zonnepanelen rijdt het voor een prikkie.

Ik heb deze topic doorgenomen, maar kwam het volgende nog niet tegen. De eerste dagen maakte de app een keurig rijverslag waarbij je op het kaartje precies kon zien wat je route was (door te klikken op je ritje). Na een paar dagen kreeg ik dit niet meer te zien, slecht een kaartje van afrika, zonder gereden route. Hij houdt nog wel het aantal km's etc bij.

Weet iemand hoe dit kan? Ik heb de stekker al uit de accu's gehaald, maar dat hielp niet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:40
KevinManu schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 16:11:
Dag allemaal. Ik ben sinds kort ook gelukkige eigenaar van een e125s. Heerlijke dingetje en een uitkomst in amsterdam. In combinatie met zonnepanelen rijdt het voor een prikkie.

Ik heb deze topic doorgenomen, maar kwam het volgende nog niet tegen. De eerste dagen maakte de app een keurig rijverslag waarbij je op het kaartje precies kon zien wat je route was (door te klikken op je ritje). Na een paar dagen kreeg ik dit niet meer te zien, slecht een kaartje van afrika, zonder gereden route. Hij houdt nog wel het aantal km's etc bij.

Weet iemand hoe dit kan? Ik heb de stekker al uit de accu's gehaald, maar dat hielp niet
Staat een stukje terug een tip over op het forum.
Kan niet daar aan linken dus bij deze copy/paste

Dit zorgt er ook voor dat je gps weer werkt en je je routes weer gaat zien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stronger
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07-07 18:26
Meerdere mensen hebben het probleem de laatste dagen dat de route niet meer getoond word dus waarschijnlijk foutje in app.
Snelheid en afstand word wel weer gegeven maar de kaart van welke route je gereden hebt dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stronger
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07-07 18:26
killerbee1958 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 17:38:
[...]

Staat een stukje terug een tip over op het forum.
Kan niet daar aan linken dus bij deze copy/paste

Dit zorgt er ook voor dat je gps weer werkt en je je routes weer gaat zien
Meerdere mensen hebben het probleem de laatste dagen dat de route niet meer getoond word dus waarschijnlijk foutje in app.
Snelheid en afstand word wel weer gegeven maar de kaart van welke route je gereden hebt dus niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinManu
  • Laatst online: 25-07-2023
Dank Killerbee en stronger, we wachten het af.

Ik ben benieuwd naar de ervaringen hier: in het huidige weer (tussen de 8 en 14 graden zeg maar), is de actieradius nog steeds lager dan wanneer het straks goed lente en zomer is?

Ik reed de scooter de afgelopen dagen van 97 naar 5 procent en haalde er 74 km mee (bromversie, met windscherm). Het viel me mee na sommige verhalen hier. Ook laadde de batterij op in ruim 3 uur. Dat is sneller dan ik lees. Dat zal dus ook minder worden ga ik vanuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
stronger schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 20:39:
[...]

Snelheid en afstand word wel weer gegeven maar de kaart van welke route je gereden hebt dus niet
I stand corrected. :)
Zag nu inderdaad ook in mijn eigen app dat al mijn ritjes inderdaad niet meer geplot worden op de map.
Zelfs die van januari worden niet meer voorzien van een geplote route.
Dus inderdaad iets met de app of de backend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joram22
KevinManu schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 09:24:
Dank Killerbee en stronger, we wachten het af.

Ik ben benieuwd naar de ervaringen hier: in het huidige weer (tussen de 8 en 14 graden zeg maar), is de actieradius nog steeds lager dan wanneer het straks goed lente en zomer is?

Ik reed de scooter de afgelopen dagen van 97 naar 5 procent en haalde er 74 km mee (bromversie, met windscherm). Het viel me mee na sommige verhalen hier. Ook laadde de batterij op in ruim 3 uur. Dat is sneller dan ik lees. Dat zal dus ook minder worden ga ik vanuit.
-De batterij is van goede kwaliteit/type dus zo snel zal die niet degraderen.
-hoe warmer hoe beter (althans; te warm is ook niet goed).
-de afstand is sterk afhankelijk van je rijgedrag. Starten stoppen, constante snelheid houden of niet en je snelheid. Dus lastig vergelijken met anderen. Al met al haalt een bromversie in de stad e110se meestal 55km. Dus jouw 74km is erg hoog. Maar misschien heb je een 125 ? Altijd even vermelden.
-als het even kan niet leegrijden tot 5pct (alleen als het niet anders kan natuurlijk) Is wat minder goed voor de batterij en je vermogen om bijvoorbeeld de topsnelheid te halen en op te trekken is veel minder bij een laag percentage. Daarom laad ik op bij 20pct of vaak al eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainiac65
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 23-06-2023
Makaveli09 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 14:41:
Heeft iemand een idee of je de klok handmatig kan aanpassen? Momenteel heeft mijn e110se nog steeds de wintertijd aan.
Door een foutcode moest ik de accu loskoppelen en weer aankoppelen. Helaas klopte de klok niet meer, en de GPS niet meer. Bij navraag bij de dealer hoorde ik dat Segway bezig is met een update om dit op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokki
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 15-07-2023
Joram22 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 11:37:
[...]

Ik ben in het bezit van een Segway E110S en sinds kort gaat mijn buddy seat niet meer dicht. Herkent iemand hetzelfde probleem en weet iemand misschien hoe dit op te lossen. Ik had al een keer eerder dat mijn seat niet meer open ging en dat ik daarvoor de sleutel moest gebruiken, maar dat hoort uiteraard niet zo te zijn. Daarna leek het al of mijn seat lastig dicht ging en ook weer open, maar door het een paar keer te proberen lukte het uiteindelijk wel. Ook kreeg ik melding 35 te zijn op het dislplay maar na het ontkoppelen en koppelen van de accu was de melding weer weg. Alleen nu heb ik dus het probleem dat de seat helemaal niet meer dicht gaat, ook niet na heel veel proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikkwittet
Wokki schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 18:32:
[...]

Ik ben in het bezit van een Segway E110S en sinds kort gaat mijn buddy seat niet meer dicht. Herkent iemand hetzelfde probleem en weet iemand misschien hoe dit op te lossen. Ik had al een keer eerder dat mijn seat niet meer open ging en dat ik daarvoor de sleutel moest gebruiken, maar dat hoort uiteraard niet zo te zijn. Daarna leek het al of mijn seat lastig dicht ging en ook weer open, maar door het een paar keer te proberen lukte het uiteindelijk wel. Ook kreeg ik melding 35 te zijn op het dislplay maar na het ontkoppelen en koppelen van de accu was de melding weer weg. Alleen nu heb ik dus het probleem dat de seat helemaal niet meer dicht gaat, ook niet na heel veel proberen.
Zijn de onderdelen nog oke?
Bedoel het is een mechanisch dingetje. Dus mogelijk zit er iets vast of is is er iets stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joram22
sikkwittet schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 19:35:
[...]

Zijn de onderdelen nog oke?
Bedoel het is een mechanisch dingetje. Dus mogelijk zit er iets vast of is is er iets stuk.
Inderdaad. Het is mechanisch als de Seat niet dicht gaat. Dus niet de software.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JanR1965
stronger schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 20:39:
[...]

Beste mensen, het probleem lijkt te zijn opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
Zojuist op een kort ritje, tijdens de rit, de code 35 weer op mijn display.
OVerigens bleef hij gewoon vol gas doorgaan totdat ik de scoot parkeerde en uitzetten.

Na dan weer aanzetten en inderdaad toen ging hij dus langzaam.

Accu net losgekoppeld en straks maar weer de reset.

Maar de eerdere reset heeft een nieuwe code 35 dus niet kunnen voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlupWoofer
  • Laatst online: 21:25
Ik heb me laten vertellen door de verkoper van mijn segway, dat code 35 kan komen door miscommunicatie tijdens het laden. Dat kan komen door wanneer je na het laden eerst de scooter los trekt ipv de stekker van de lader uit het stopcontact trekt. Of andersom als je de lader al in het stopcontact hebt zitten en dan pas de lader met de scooter verbind.

Of het waar is weet ik niet, maar ik heb 1x code 35 gehad en dat was wel nadat ik de lader eerst van de scooter los trok en daarna pas de stekker uit het stopcontact haalde. Sindsdien houd ik me aan de bovengenoemde manier van laden en heb ik geen code 35 meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
BlupWoofer schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 20:42:
Ik heb me laten vertellen door de verkoper van mijn segway, dat code 35 kan komen door miscommunicatie tijdens het laden. Dat kan komen door wanneer je na het laden eerst de scooter los trekt ipv de stekker van de lader uit het stopcontact trekt. Of andersom als je de lader al in het stopcontact hebt zitten en dan pas de lader met de scooter verbind.

Of het waar is weet ik niet, maar ik heb 1x code 35 gehad en dat was wel nadat ik de lader eerst van de scooter los trok en daarna pas de stekker uit het stopcontact haalde. Sindsdien houd ik me aan de bovengenoemde manier van laden en heb ik geen code 35 meer gehad.
In mijn vorige quote geef ik nu juist aan dat ik de 35 spontaan tijdens een kort ritje kreeg.
Bij vertrek had ik hem niet (na losmaken van lader).
Trad spontaan op tijdens rit

Dus denk dat die dealer een beetje een broodje aap verhaal verkoopt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drials
  • Laatst online: 21:13

Ik doe het laden dus blijkbaar altijd verkeerd, maar heb nooit last van code 35. Ik zie ook niet zo snel waarom bovenstaande verkeerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joram22
Drials schreef op woensdag 5 april 2023 @ 01:10:
[...]

Ik doe het laden dus blijkbaar altijd verkeerd, maar heb nooit last van code 35. Ik zie ook niet zo snel waarom bovenstaande verkeerd is.
In de accu zelf zit een (een deel van) het batterij Management System (BMS). Daar wordt ook info opgeslagen, zoals tot hoe ver hoe hard te laden etc. Het zou dus theoretisch kunnen dat dit verschil tussen direct uit de accu trekkken ipv uit het stopcontact anders opgeslagen wordt. Dat dit eventueel voor een foutcode zorgt is dan wel een soort bug te noemen. Want het zou geen verschil mogen uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-05 14:08
Hier voor de 4e keer binnen 400km de 35 foutmelding gehad. Heb de dealer maar eens gebeld. Heb van hem de reset procedure van de ECU ontvangen, hopelijk helpt dat.

Bij mij hangt de lader aan een slimme stekker die automatisch na X aantal uren laden uitschakelt.

3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
  • Nu online
Wellicht is het een goed idee als een ieder die vaak de 35 foutmelding krijgt de ECU reset (en een mail naar de dealer/segway stuurt) en dan kijkt hoe het verder gaat. Elke 35 melding hier melden heeft namelijk niet zoveel zin.
[...]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbee1958
greg-a schreef op woensdag 5 april 2023 @ 11:00:
Wellicht is het een goed idee als een ieder die vaak de 35 foutmelding krijgt de ECU reset (en een mail naar de dealer/segway stuurt) en dan kijkt hoe het verder gaat. Elke 35 melding hier melden heeft namelijk niet zoveel zin.

[...]
Terechte opmerking om het bij de dealer te melden zodat die het door kan geven aan Segway NL en vandaar naar fabriek.

Toch even voor iedereen die hier last van heeft. De ECU reset procedure is geen silver bullet.
Ik heb een week of drie geleden die reset gedaan en had gisteren toch wederom een code 35
Des te meer reden om jouw tip op te volgen en het te melden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanR1965
Heeft iedereen weer keurig de gereden ritjes in de app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sikkwittet
JanR1965 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 16:33:
Ikke wel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joram22
JanR1965 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 16:33:
Ja, maar eigenlijk is het voor mij totaal niet van belang om naar mn gereden ritjes te gaan kijken. Dat deed ik al lang niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RexBlunt
Hallooooo,

De vet irritante rammel is het voor spatbord. Als je die eraf haalt is het rammelen foetsie. Ik ga er iets van rubber tussen de vork en het spatbord doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huupie0172
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-06 15:04
Van de week mijn nieuwe Segway 125s gehaald bij de dealer, bij het eerste ritje op de terugweg naar huis (25km) reed hij in het begin keurig 50 op de teller, de laatste 5 km 10km per uur. Storing 35. Ik had dat ding nog maar net dus het vertrouwen was gelijk een beetje weg. De dealer gebeld en die heeft gelijk uitgelegd dat de stekkers even los moesten van de accu. En dat als hij vaker dit deed ik even langs moest komen en dat hij het zou verhelpen. Even het forum geraadpleegd, en de stekker even los gekoppeld voor 5 minuten, groene knop 10 seconden ingedrukt en de boel even de boel gelaten. Vandaag weer even proef gereden en alles doet het weer, rit wordt weer geregistreerd met gps, dus prima. Echter rijdt de brommer nu weer niet harder dan 46. Zou dit kunnen komen door de reset die ik uitgevoerd heb, en is er iets dat ik zelf kan doen om hem weer 50 te laten rijden of moet ik die update weer bij de dealer laten doen? Iemand die dit weet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanderdelfos
Huupie0172 schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 17:43:
Van de week mijn nieuwe Segway 125s gehaald bij de dealer, bij het eerste ritje op de terugweg naar huis (25km) reed hij in het begin keurig 50 op de teller, de laatste 5 km 10km per uur. Storing 35. Ik had dat ding nog maar net dus het vertrouwen was gelijk een beetje weg. De dealer gebeld en die heeft gelijk uitgelegd dat de stekkers even los moesten van de accu. En dat als hij vaker dit deed ik even langs moest komen en dat hij het zou verhelpen. Even het forum geraadpleegd, en de stekker even los gekoppeld voor 5 minuten, groene knop 10 seconden ingedrukt en de boel even de boel gelaten. Vandaag weer even proef gereden en alles doet het weer, rit wordt weer geregistreerd met gps, dus prima. Echter rijdt de brommer nu weer niet harder dan 46. Zou dit kunnen komen door de reset die ik uitgevoerd heb, en is er iets dat ik zelf kan doen om hem weer 50 te laten rijden of moet ik die update weer bij de dealer laten doen? Iemand die dit weet?
Aangezien je 25km gereden hebt, zal je accu waarschijnlijk inmiddels onder de 70% zitten, en een beetje afgekoeld zijn. De 50 haal je alleen bij volle accu, en het liefst ook beetje op temperatuur. Bekend probleem, lijkt grotendeels een software issue, de begrenzer lijkt beïnvloed te worden door de accu status.
Het feit dat je teller hoger dan 45 aangeeft, betekent dat je speed update nog actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huupie0172
sanderdelfos schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 18:14:
[...]

Aangezien je 25km gereden hebt, zal je accu waarschijnlijk inmiddels onder de 70% zitten, en een beetje afgekoeld zijn. De 50 haal je alleen bij volle accu, en het liefst ook beetje op temperatuur. Bekend probleem, lijkt grotendeels een software issue, de begrenzer lijkt beïnvloed te worden door de accu status.
Het feit dat je teller hoger dan 45 aangeeft, betekent dat je speed update nog actief is.
Ik had de accu wel iets bijgeladen thuis, zal hem nog eens helemaal opladen om te zien of dat inderdaad het probleem was, bedankt voor je antwoord!

Edit: Accu even volgeladen en hij rijdt inderdaad weer keurig 50. Wel jammer dat ie vanaf 70% al snelheid verliest.

[ Voor 8% gewijzigd door Huupie0172 op 08-04-2023 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sikkwittet
Huupie0172 schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 18:24:
[...]

Ik had de accu wel iets bijgeladen thuis, zal hem nog eens helemaal opladen om te zien of dat inderdaad het probleem was, bedankt voor je antwoord!

Edit: Accu even volgeladen en hij rijdt inderdaad weer keurig 50. Wel jammer dat ie vanaf 70% al snelheid verliest.
Lucky you. Bij mij is dat weg nadat ik onder 92% kom

Dan tot 70 rijd ik max 48
Erna 47

Hoe minder batterij, deste minder power uberhaupt in alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huupie0172
sikkwittet schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 22:02:
[...]

Lucky you. Bij mij is dat weg nadat ik onder 92% kom

Dan tot 70 rijd ik max 48
Erna 47

Hoe minder batterij, deste minder power uberhaupt in alles
Oh geen idee hoor tot hoever hij 50 blijft rijden nog, als het vanaf 92% al minder wordt vind ik dat wel een tegenvaller. We gaan het zien allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rucli
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 25-08-2024
Vandaag heb ik mijn E110S eens helemaal leeggereden, van 100% naar 10%. Eerst even wat achtergrondinformatie:
  • Hoelang al eigenaar: 7 maanden
  • Kilometerstand: 2400 km
  • Buiten temperatuur: 16°C
  • Bestuurdersgewicht: 77 kg
  • Orginele banden: Neen
  • Speedupdate: Neen
Het resultaat:
Ik heb er iets meer dan 41 km mee kunnen rijden. Als het nog wat warmer wordt zal dit waarschijnlijk een beetje meer worden. Je merkt wel duidelijk dat het vermogen afneemt naarmate het batterij percentage afneemt, zeker onder de 25%. De afstand is gemeten met de Segway app, maar ook heb ik de afstand met een andere app gemeten. Verrassend genoeg komen ze eigenlijk vrijwel overeen, wat inhoudt dat de Segway app de gereden afstand zeer goed aangeeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X5t36waZHOXoc5AhyydbuCObu-E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wFOhbuIIlJp84jhH1QONKEqx.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xpF1zKTEJIzQi27IGu7qKB_evyU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eJs4wi7Q0OrAJEafBRE5aiwu.jpg?f=fotoalbum_tile
code:
1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joram22
Rucli schreef op zondag 9 april 2023 @ 17:30:
Vandaag heb ik mijn E110S eens helemaal leeggereden, van 100% naar 10%. Eerst even wat achtergrondinformatie:
  • Hoelang al eigenaar: 7 maanden
  • Kilometerstand: 2400 km
  • Buiten temperatuur: 16°C
  • Bestuurdersgewicht: 77 kg
  • Orginele banden: Neen
  • Speedupdate: Neen
Het resultaat:
Ik heb er iets meer dan 41 km mee kunnen rijden. Als het nog wat warmer wordt zal dit waarschijnlijk een beetje meer worden. Je merkt wel duidelijk dat het vermogen afneemt naarmate het batterij percentage afneemt, zeker onder de 25%. De afstand is gemeten met de Segway app, maar ook heb ik de afstand met een andere app gemeten. Verrassend genoeg komen ze eigenlijk vrijwel overeen, wat inhoudt dat de Segway app de gereden afstand zeer goed aangeeft.

[Afbeelding][Afbeelding]
code:
1
-Lager dan 25pct gaat de scooter automatisch in besparingsmodus. (Volgens mij kun je dat in de app ook uitzetten maar is niet aan te bevelen; de accu houd er niet van om leegereden te worden).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RexBlunt
Als mensen zich nog storen aan de resonerende rammel: wanneer je dunne rubber ringen van 3 mm dik tussen vork en voorspatbord doet is ie weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexborro
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 04-06 14:57
RexBlunt schreef op donderdag 13 april 2023 @ 13:55:
Als mensen zich nog storen aan de resonerende rammel: wanneer je dunne rubber ringen van 3 mm dik tussen vork en voorspatbord doet is ie weg.
If possible, could you please post some pictures ?
Cheers.
Alex.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Joram22
Eindelijk een website met alle onderdelen van de Segway. De e110 en e125. Nog wel vanuit Engeland. Maar echt alle onderdelen zijn los te bestellen. Zie:
https://www.dualways.com/spare-scategories_1644_segway-e110s

Het is helaas al wel erg lang wachten op het moment dat bijvoorbeeld de Nederlandse easyparts of k-parts eindelijk ook eens e-scooter onderdelen gaat leveren. Via een dealer is doorgaans veel te duur en omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber

Heel anekdotisch natuurlijk, maar sinds ik vorige week het toevallig een keer anders heb gedaan, eerst stekker uit scooter, heb ik al 2x een 35 foutcode gehad.

De eerste sinds ik mijn scooter heb, ca 6 maanden, ca 2000km.

Pagina: 1 ... 22 ... 37 Laatste

Let op:
In Nederland gelden voor (elektrische) snorfietsen en brommers een wettelijke maximum constructiesnelheid. Concreet betekent dit dat een snorfiets of brommer ook niet harder mag kunnen rijden dan de constructiesnelheid horende bij het type.

Technische eisen aan snorfietsen
De overheid stelt onder meer de volgende eisen aan snorfietsen:
  • de maximum constructiesnelheid is 25 kilometer per uur;
  • het maximale motorvermogen is 4 kW;
  • de snorfiets heeft een blauw kenteken;
  • het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
Technische eisen aan bromfiets
  • de maximum constructiesnelheid is 45 kilometer per uur;
  • het maximale motorvermogen is 4 kW;
  • de bromfiets heeft een geel bromfietskenteken;
  • het voertuig moet verzekerd zijn volgens de Wet Aansprakelijkheidsverzekering motorrijtuigen.
  • De eisen voor brommers staan in de Regeling voertuigen.
Je scooter modificeren zodat hij harder kan, betekent vrijwel altijd dat hij niet langer meer voldoet aan de eisen van je WA-verzekering en je dus niet langer meer verzekerd bent!

Omdat deze aanpassingen bovendien leiden tot een illegaal voertuig, en daarmee een illegale activiteit betreft, is het delen van tips over hoe het uitgevoerd moet worden, dus ook niet toegestaan.

Tips & tricks op deze beperkingen te omzeilen worden gezien als opvoeren en zijn, net als software cracks, illegaal en niet toegestaan op het forum en worden derhalve verwijderd.