Het zal niet de eerste keer zijn dat een groter bedrijf door het publiek wordt teruggefloten...VonDutch schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 15:55:
Verwachten we echt dat Google opeens met een alternatief komt? Jaren niks van gehoord en nu ze iedereen mailen dat ze met de legacy gaan stoppen, is er opeens een poll of we in dergelijke product voor privé gebruik interesse zouden hebben?
Een beetje de omgekeerde wereld toch?
Ik heb eigenlijk nog steeds niks gehoord van Google. Alleen hier als nieuwsbericht en in dit topic dat ik het weet. En dat geldt volgens mij voor (bijna) iedereen, ik heb hierboven ergens een poll gemaakt en ik heb het idee dat niemand nog een e-mail van Google heeft gehad.VonDutch schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 15:55:
Verwachten we echt dat Google opeens met een alternatief komt? Jaren niks van gehoord en nu ze iedereen mailen dat ze met de legacy gaan stoppen, is er opeens een poll of we in dergelijke product voor privé gebruik interesse zouden hebben?
Een beetje de omgekeerde wereld toch?
Maar dat ze met andere opties gingen komen was wel een beetje te verwachten. En als Google het niet deed dan zouden er wel scriptjes van derden komen die helpen met migreren.
Het lijkt er dus op dat ze een export naar een gratis gmail account gaan aanbieden en een optie voor gezinnen/families overwegen.
Ik denk dat het familie-alternatief dat ze overwegen niet gratis gaat zijn, maar beter geprijsd. Het gratis alternatief dat ze hebben genoemd is een export naar Gmail waarschijnlijk.barrymossel schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 15:27:
[...]
Precies wat @roeleboel zegt. Als er een gratis familie-alternatief komt, wil ik dat natuurlijk graag. Wij gebruiken alleen de mail (al het andere heb ik al overgezet naar Gmail, aangezien GSuite niet werkt(e) voor een aantal diensten, zoals Stadia en bijvoorbeeld Google Assistant+kalender).
Maar Google kennende is het straks heel moeilijk om van een Workspace naar zo'n eventueel alternatief voor families te kunnen...
[ Voor 27% gewijzigd door Marzman op 26-01-2022 16:15 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Google heeft al een tool om Mail en Drive content van Workspace for Education naar gmail.com te kopiëren, als ze dat nou eens beschikbaar maken voor de legacy editie....bmaster001 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 15:06:
[...]
Als dat betekent dat de accounts kunnen worden omgezet naar een gewone gmail account, dat is dat eigenlijk de perfecte oplossing. Dan kan je eventueel nog een forwarding-service gebruiken als je je eigen domein wil blijven gebruiken.
Google Takeout heeft als nadeel dat bv. Google Docs omgezet worden naar MS Word formaat, en om die dan weer te importeren en om te zetten naar native Google Doc in een gmail.com account is nogal wat werk....
https://support.google.co...swer/6386856?hl=nl#zippy=
Ik heb de mail vanochtend eindelijk gekregen
.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Ik heb de DNS van m'n Zoho test account eens aangepast. DKIM verwijderd en SPF op -all gezet (alleen de Zoho server mag sturen). Daarna van daaruit een mail naar test@domein.nl. Deze wordt netjes geforward naar m'n Gmail account. Headers geven zowel voor SPF als DKIM een FAIL, maar de mail komt netjes in m'n inbox. Komt dit dan doordat Google weet dat het doorgestuurd is van een oorspronkelijke server die toegestaan is?barrymossel schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 17:52:
[...]
Testen met Legacy G Suite gaat niet, want die heeft geen "geavanceerde" routing-opties, dus ben ik alvast maar "geüpgraded" naar Starter. Het is me gelukt om mails naar test@domein.nl direct door te laten sturen naar een Gmail adres, zonder een extra user aan te maken. Twee testmails komen aan, maar in de headers zie ik wel een FAIL (via m'n werk) en SOFTFAIL (Zoho account) op SPF. De mail komt bij Gmail immers niet vanuit het betreffende verzenddomein vandaan, maar vanuit Workspace/Google. DKIM geeft wel voor beide een PASS. Ik heb er te weinig verstand van om te beoordelen of dat dus altijd goed zal gaan... Eens dieper induiken en testen op een later moment.
Vanuit Gmail dan namens test@domein.nl versturen is nog niet gelukt. Moet ik ook nog even induiken. Er is namelijk geen gebruiker in Workspace die namens test@domein.nl mag sturen. Misschien lukt dat wel met een alias (test), maar kon ik nu niet testen vanwege 2FA welke op mijn account is ingesteld volgens mij...
Dat schijnt eenvoudiger en zonder omzetten naar een ander format te kunnen:josjonkers schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:15:
[...]
Google Takeout heeft als nadeel dat bv. Google Docs omgezet worden naar MS Word formaat, en om die dan weer te importeren en om te zetten naar native Google Doc in een gmail.com account is nogal wat werk....
https://www.39digits.com/...ogle-account#google-drive
You can't be late until you show up
Ik had voor het migreren 2 accounts (gmail en outlook) in Outlook geopend en zo kon ik heel makkelijk alle email en folders verslepen van gmail naar de outlook mailbox. Geen enkele folder verloren.joostje schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:45:
Ik heb inmiddels alles over naar Microsoft 365 basic. 3 licenties en 3 shared mailboxes.
Werkt perfect
Wat gedoe gehad met pst export van de gmail en weer import in de nieuwe exchange account. De labels/mappen waren dan niet zichtbaar op telefoon. Opnieuw aangemaakt en alles erin gesleept en dat werkte wel. Naja even een klusje maar het zit er op.
Wat ik net gedaan heb, is mijn google legacy suite geupgrade naar workspace. Daarna Cloud identity free toegevoegd en de betaalde workspace weer opgezegd. Kost dus niks maar je behoud wel toegang tot de google play store etc op mobiele telefoons.
Anders had ik alle apps opnieuw moeten installeren met een gmail account want dat neemt hij niet lekker over.
Voorlopig prima zo
Het upgrade van legacy naar workspace business starter heb ik ook gedaan en daarna de licentie verwijderd. Ik heb niks opgezegd, want als de workspace licentie van de gebruiker af is, is de betaling ook weg, maar voor de zekerheid zou ik dat idd nog kunnen doen, dan blijft alleen cloud identity over.
We zijn lekker bezig
ja hier gaat 't prima met de cloud identity free op de accounts. telefoons blijven gewoon updaten etc, enkel gmail opent niet meer en de agenda enzo niet maar dat zit allemaal fijn in Outlook en dat is ook wel fijn, agendagewoon weer in outlook etcpendragon1 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 17:11:
[...]
Ik had voor het migreren 2 accounts (gmail en outlook) in Outlook geopend en zo kon ik heel makkelijk alle email en folders verslepen van gmail naar de outlook mailbox. Geen enkele folder verloren.
Het upgrade van legacy naar workspace business starter heb ik ook gedaan en daarna de licentie verwijderd. Ik heb niks opgezegd, want als de workspace licentie van de gebruiker af is, is de betaling ook weg, maar voor de zekerheid zou ik dat idd nog kunnen doen, dan blijft alleen cloud identity over.
We zijn lekker bezig
5 mins geleden ook de mail ontvangen.
NEW: Polestar P2 MY24 LRDM | Magnesium | Charcoal Black ASH | 20 inch | Since 09-2023 | Old: Polestar P2 | Launch Edition 2021 | Snow | Charcoal Black Ash | 20 inch | Since 09-2021 - PV: 7.5 kW | Zappy v2 |
Ik heb de mail 23 minuten geleden gekregen.
Meteen formulier ingevuld en hopen op een family dienst ofzo, weinig zin om te migreren.
Meteen formulier ingevuld en hopen op een family dienst ofzo, weinig zin om te migreren.
Hier ook vandaag de email gehad, had het bericht op de frontpage gemist. Heb een domein daar lopen en gebruik eigenlijk alleen email met catchall voor mezelf. Baal er wel van maar och, meer dan 15 jaar gratis geweest.
Heb het formulier ook ingevuld en hoop op de gratis variant die hopelijk voldoende bied voor me. Heb als alternatief mijn .nl domein registar intention.nl die voor weinig 10Gb/15 users imap/pop heeft voor €1,80 per maand, dat is te overzien en ook nog eens in NL waar ik al 20 jaar klant ben.
Voor nu dus even afwachten of ik kan blijven, want heb eigenlijk weinig zin om alles om te gooien.
Heb het formulier ook ingevuld en hoop op de gratis variant die hopelijk voldoende bied voor me. Heb als alternatief mijn .nl domein registar intention.nl die voor weinig 10Gb/15 users imap/pop heeft voor €1,80 per maand, dat is te overzien en ook nog eens in NL waar ik al 20 jaar klant ben.
Voor nu dus even afwachten of ik kan blijven, want heb eigenlijk weinig zin om alles om te gooien.
1 van de 4 domeinen heeft een mail gekregen.
Ik heb het formulier voor privé-gebruikers ook maar direct ingevuld.
En tijdens het tikken bedenk ik me dat ik maar 3 GSuite-accounts heb aangezien 1 van de domeinen onder een andere valt
Nu afwachten.
Ik heb het formulier voor privé-gebruikers ook maar direct ingevuld.
En tijdens het tikken bedenk ik me dat ik maar 3 GSuite-accounts heb aangezien 1 van de domeinen onder een andere valt
Nu afwachten.
Vandaag de mail gekregen, ik zal er toch aan moeten geloven. 2 domeinen, eentje voor familie (achternaam.nl) eentje voor mezelf.
Voor mijn eigen domein maar overgestapt op business standard; ik betaalde al voor opslag, dus google drive opgezegd en komt dit ervoor in de plaats incl. opslag. Op zich prima oplossing en niet te duur voor 1 account. Helemaal gezien het gratis is de komende maanden, en dan nog 1 jaar 50% korting.
Maar familieaccount moet ik toch even over nadenken, dat zijn er iets meer...
Voor mijn eigen domein maar overgestapt op business standard; ik betaalde al voor opslag, dus google drive opgezegd en komt dit ervoor in de plaats incl. opslag. Op zich prima oplossing en niet te duur voor 1 account. Helemaal gezien het gratis is de komende maanden, en dan nog 1 jaar 50% korting.
Maar familieaccount moet ik toch even over nadenken, dat zijn er iets meer...
Hier de mail ook ontvangen inmiddels, domein is verhuisd en ook de data is inmiddels gemigreerd naar Office family. Qua kosten, ik had een relatief dure isp (70 euro), betaalde voor extra opslag bij Google en heb een betaald Dropbox account 120 euro). Al met al kom ik goedkoper uit, maar mis wel een alias op de accounts, maar goed wellicht komt dat nog. Enige fout die ik gemaakt heb is het importeren van mijn data …. Dat deed ik niet 1 maar per ongeluk 3 keer…. Verwijderen van duplicaten was via een script (vba) nog wel een tijdrovende klus. Maar happy en running nu.
Thanks for the info. Ik ga een account aanmaken en testen.wian schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 09:13:
Zoho Mail app notifications zijn hier ook instant - heb nog het gratis abo.
@McGarrett je hoeft geen betaalgegevens in te vullen voor de gratis versie en iedere user heeft zijn eigen mailbox. De rest van de vragen weet ik niet; maak een gratis accountje aan en test of het wat voor je is.
Ik heb zojuist de mail van Google ontvangen, dus nu is het echt
Waar staat dat die 50% korting ?defusion schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 22:57:
Helemaal gezien het gratis is de komende maanden, en dan nog 1 jaar 50% korting.
/f/image/IzCgDFc74hE5ouqE3naEIkfj.png?f=fotoalbum_large)
Voordat je definitief iets kiest krijg je te zien wat het gaat kosten, daar stond het al.
Daarna zie je het bij billing staan, zoals in bovenstaande afbeelding.
(Ik weet niet of de korting ook op de enterprise varianten geldt overigens, is wel interessant met de unlimited storage. Wel zeker op de business standard en de starter. Als ik nu zou willen switchen moet ik wel volle mep betalen, dus 'choose wisely' voordat je definitief een keuze maakt.)
Heb het een beetje geworkaround door email forwarding van mn DNS provider te gebruiken.htca schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 23:24:
maar mis wel een alias op de accounts, maar goed wellicht komt dat nog.
MX records naar eigen provider en daar verschillende aliassen doorsturen naar je o365 personalized email.
Werkt maar Outlook settings meldt dan wel dat er iets niet goed is aan je personalized domain setup.
Sowieso waardeloos met die godaddy workarounds.
Afgelopen weekend gemigreerd naar iCloud+. Zojuist subscription beëindigd en account gesloten
Ola, hier ook hetzelfde probleem. 10 mailboxen, 7 domeinen en 6 gebruikers, er is wel wat samen te voegen etc. Maar zoek toch wel een oplossing voor 6 domeinen en 6 gebruikers.
Kwam in mijn zoektocht deze nog tegen https://www.inbox.eu/en/ iemand hier daar ervaring mee? Je data staat veilig in Letland
Kwam in mijn zoektocht deze nog tegen https://www.inbox.eu/en/ iemand hier daar ervaring mee? Je data staat veilig in Letland
@florish759 die gebruik ik wel voor een vereniging waar ik penningmeester ben.
Doet wat het moet doen, kost niet veel, maar ik heb een beetje moeite met echt belangrijke zaken/zaken die ik niet kwijt wil raken onderbrengen bij 'kleinere'/minder bekende partijen. Ik ga er dan van uit dat die minder betrouwbaar zijn.
De mail van de vereniging wordt echter ook doorgestuurd naar mijn privemail, dus als het opeens mis gaat bij inbox.eu is er niks aan de hand.
Naar aanleiding van dit topic ga ik overigens kijken of we die van de vereniging niet bij google non-profit kunnen onderbrengen. Kost helemaal niks, en m.i. betrouwbaarder.
Maar nu ik er over nadenk zou inbox.eu wel een prima oplossing kunnen zijn voor mijn <achternaam.nl> domein. Dat is nog wel te betalen voor het beperkt aantal personen, en voor degenen die dat willen (zoals ikzelf) kun je het dan alsnog laten doorsturen naar een andere mailbox waar je niet bang voor hoeft te zijn dat er ooit data kwijt raakt. In mijn geval dus een losstaand google workspace account als catch-all.
Doet wat het moet doen, kost niet veel, maar ik heb een beetje moeite met echt belangrijke zaken/zaken die ik niet kwijt wil raken onderbrengen bij 'kleinere'/minder bekende partijen. Ik ga er dan van uit dat die minder betrouwbaar zijn.
De mail van de vereniging wordt echter ook doorgestuurd naar mijn privemail, dus als het opeens mis gaat bij inbox.eu is er niks aan de hand.
Naar aanleiding van dit topic ga ik overigens kijken of we die van de vereniging niet bij google non-profit kunnen onderbrengen. Kost helemaal niks, en m.i. betrouwbaarder.
Maar nu ik er over nadenk zou inbox.eu wel een prima oplossing kunnen zijn voor mijn <achternaam.nl> domein. Dat is nog wel te betalen voor het beperkt aantal personen, en voor degenen die dat willen (zoals ikzelf) kun je het dan alsnog laten doorsturen naar een andere mailbox waar je niet bang voor hoeft te zijn dat er ooit data kwijt raakt. In mijn geval dus een losstaand google workspace account als catch-all.
Wat was je afweging om business standard te nemen ipv van business starter ?defusion schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:54:
[...]
[Afbeelding]
Voordat je definitief iets kiest krijg je te zien wat het gaat kosten, daar stond het al.
Daarna zie je het bij billing staan, zoals in bovenstaande afbeelding.
(Ik weet niet of de korting ook op de enterprise varianten geldt overigens, is wel interessant met de unlimited storage. Wel zeker op de business standard en de starter. Als ik nu zou willen switchen moet ik wel volle mep betalen, dus 'choose wisely' voordat je definitief een keuze maakt.)
@w1mm13 meer opslag voor google drive/foto's. Daar betaalde ik tot nog toe los voor (en heb ik dus op kunnen zeggen), en nu dus helemaal niks tot eind juli, en dan een jaar voor € 5,20 per maand.
Of ik het ook nog waard vind over 1,5 jaar als ik € 10,40 moet betalen zien we dan wel weer. Overstappen kan altijd nog.
tzt heeft google wellicht ook het licht gezien, en custom domain opties toegevoegd aan google one.
Of ik het ook nog waard vind over 1,5 jaar als ik € 10,40 moet betalen zien we dan wel weer. Overstappen kan altijd nog.
tzt heeft google wellicht ook het licht gezien, en custom domain opties toegevoegd aan google one.
[ Voor 13% gewijzigd door defusion op 27-01-2022 11:26 ]
Ik ben voor 5 vd 6 aan het kijken naar iCloud+ omdat we in het gezin toch al in de apple greep zitten en ik daar eerdaags uit mijn 200GB abo loop, dan zou inbox een prima aanvulling zijn voor de mailbox van mijn moedertje. Backup naar een gmailbox is zo ingeregeld natuurlijk.defusion schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:56:
@florish759 die gebruik ik wel voor een vereniging waar ik penningmeester ben.
Ik heb een ander "leuk" issue, wellicht lopen hier andere ook tegen aan.
- G-suite gratis
- MX records e.d. aangepast naar die van Microsoft (voor MS O365 Family waar ik toch al voor deed betalen)
- Outlook.com gegaan --> settings --> premium --> use own domain
- voor mijn account mike@customdomain.nl geregeld (ik had dus gewoon een @gmail.com adres, welke ook een Microsoft Account is).
Maar nu komt het, een van de familieleden had dus via dat g-suite familie voornaam@customdomain.nl
Dit email adres (voornaam@customdomain.nl) is ook al een microsoft account.
emails komen nu wel binnen op voonaam@customdomain.nl (via de webmail op outlook.com kan ik ook de nieuwe mails zien, maar ik kan geen nieuwe emails versturen.
En op dit account omdat het al "voornaam@customdomain.nl" voor microsoft is, kan ik ;m ook niet via bovenstaande stappen koppelen..
iemand suggesties?
- G-suite gratis
- MX records e.d. aangepast naar die van Microsoft (voor MS O365 Family waar ik toch al voor deed betalen)
- Outlook.com gegaan --> settings --> premium --> use own domain
- voor mijn account mike@customdomain.nl geregeld (ik had dus gewoon een @gmail.com adres, welke ook een Microsoft Account is).
Maar nu komt het, een van de familieleden had dus via dat g-suite familie voornaam@customdomain.nl
Dit email adres (voornaam@customdomain.nl) is ook al een microsoft account.
emails komen nu wel binnen op voonaam@customdomain.nl (via de webmail op outlook.com kan ik ook de nieuwe mails zien, maar ik kan geen nieuwe emails versturen.
En op dit account omdat het al "voornaam@customdomain.nl" voor microsoft is, kan ik ;m ook niet via bovenstaande stappen koppelen..
iemand suggesties?
Formulier ingevuld, ondanks dat ik 12 gebruikers heb. Ik gebruik het alleen voor mijn familie. Ik hoop dat ze grens nog iets oprekken als er een family edition komt. Ik ben best bereid wat te betalen, maar niet zoveel als de business starter edition.josjonkers schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 09:44:
In de engelstalige Workspace Admin Help is nu iets toegevoegd, nl. "What if I use G Suite legacy free edition for personal use and don't want to upgrade to a Google Workspace subscription?"
Er is een formulier beschikbaar dat je kunt invullen als beheerder van een Lecacy GSuite editie om aan te geven dat het voor persoonlijk gebruik is, je word dan op de hoogte gehouden van nieuwe ontwikkelingen en krijgt op maat aanbiedingen, tenminste zo begrijp ik het.
Zie:
https://support.google.co...le-workspace-subscription
btw, de engelstalige pagina kun je oproepen door ?hl=en achter de url toe te voegen:
https://support.google.com/a/answer/60217?hl=en
ben benieuwd wat ze doen als je niet op de mail reageert...
ik had G-suite voor een dyndns domain.... maar aangezien dat ook zon 50 euro per jaar werd... heb ik die opgezegd en een nl domain gekocht...
Direct daarbij overgestapt naar zoho... alleen heb ik dus nog het g-suite ingebruik voor mijn telefoon backup etc.... aangezien er geen emails meer op binnenkomen (mx record is pleite door opzeggen dyndns) krijg ik hier ook geen notificatie van.....
en er zijn geen overige gegevens bekend om facturen etc naar toe te sturen....
ik had G-suite voor een dyndns domain.... maar aangezien dat ook zon 50 euro per jaar werd... heb ik die opgezegd en een nl domain gekocht...
Direct daarbij overgestapt naar zoho... alleen heb ik dus nog het g-suite ingebruik voor mijn telefoon backup etc.... aangezien er geen emails meer op binnenkomen (mx record is pleite door opzeggen dyndns) krijg ik hier ook geen notificatie van.....
en er zijn geen overige gegevens bekend om facturen etc naar toe te sturen....
[ Voor 0% gewijzigd door MAdD op 27-01-2022 13:51 . Reden: typo ]
Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work
@MAdD dat leggen ze zelf uit in die mail (die je niet krijgt); ze zetten het automatisch om naar betaald. Als er geen betalingsgegevens zijn gekoppeld wordt het account 'suspended' / opgeschort.
Je kunt denk ik beste voor die tijd even het 'abonnement' omzetten naar 'cloud identity free'
Je kunt denk ik beste voor die tijd even het 'abonnement' omzetten naar 'cloud identity free'
Even een checkvraag: ik kan Microsoft Family ook aanschaffen via een derde aanbieder (Amazon bijv.) en met die code aan de slag met een custom domein, toch?
Ik ben bezig om gsuite uit te faseren. Zojuist mijn provider gevraagd het email verkeer weer via hun te laten lopen.
Nu kom ik in de DNS settings nog een dkim record tegen, nu vermoed ik dat deze toegevoegd is voor google (door mij) maar ik kan het me niet herinneren, is het de bedoeling dat ik deze ook verwijder?
user1@domain -> user1@gmail.com (doorstuur adres via hoster)
user2@domain -> eigen mailbox bij hoster
user3@domain -> eigen mailbox bij hoster
Nu nog even kijken hoe ik voor user1 ook berichten kan versturen vanaf user1@domain. Tot nu toe loop ik vast op de smtp settings, maar als de hoster de smtp settings goed heb staan, zou ik daarmee in moeten kunnen loggen.
Nu kom ik in de DNS settings nog een dkim record tegen, nu vermoed ik dat deze toegevoegd is voor google (door mij) maar ik kan het me niet herinneren, is het de bedoeling dat ik deze ook verwijder?
user1@domain -> user1@gmail.com (doorstuur adres via hoster)
user2@domain -> eigen mailbox bij hoster
user3@domain -> eigen mailbox bij hoster
Nu nog even kijken hoe ik voor user1 ook berichten kan versturen vanaf user1@domain. Tot nu toe loop ik vast op de smtp settings, maar als de hoster de smtp settings goed heb staan, zou ik daarmee in moeten kunnen loggen.
https://f1nerd.nl
Yes! Volgens mij Kanye tot 5 jaar vooruit betalen op die manier. Tijdens Black friday doen heel veel tweakers dat.MJV schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:40:
Even een checkvraag: ik kan Microsoft Family ook aanschaffen via een derde aanbieder (Amazon bijv.) en met die code aan de slag met een custom domein, toch?
[ Voor 5% gewijzigd door FDMK op 27-01-2022 15:36 ]
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Ja dit is correct, net uitgezocht.ma9ma schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 08:36:
[...]
Dus als ik het goed begrijp (familie bestaande uit 3 personen):
Als ik iCloud+ afneem, ditismijndomein.nl daar aan koppel en aangeef dit met mijn familie te welen delen dan heeft elk lid zijn mailbox en in elke mailbox kunnen 3 e-mailadressen gekoppeld worden? Dus dan hebben we 9 e-mailadressen?
Ik heb zelf 2 kids en 2 personen buiten mijn directe familie die ik ook ga toevoegen.
Dan heb je voor elk familielid een standaard mailadres + ze kunnen zelf nog 2 aliassen aanmaken. Alias is dus catch all, geen separaat account.
Lijkt nu ook door nieuwssites opgepakt te worden:josjonkers schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 09:44:
In de engelstalige Workspace Admin Help is nu iets toegevoegd, nl. "What if I use G Suite legacy free edition for personal use and don't want to upgrade to a Google Workspace subscription?"
Er is een formulier beschikbaar dat je kunt invullen als beheerder van een Lecacy GSuite editie om aan te geven dat het voor persoonlijk gebruik is, je word dan op de hoogte gehouden van nieuwe ontwikkelingen en krijgt op maat aanbiedingen, tenminste zo begrijp ik het.
Zie:
https://support.google.co...le-workspace-subscription
btw, de engelstalige pagina kun je oproepen door ?hl=en achter de url toe te voegen:
https://support.google.com/a/answer/60217?hl=en
https://9to5google.com/20...ee-personal-non-business/
offtopic:
Heet die gast niet Ye tegenwoordig?
Heet die gast niet Ye tegenwoordig?
Oh dat is/was mijn chrome pluginbarrymossel schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 19:16:
[...]
offtopic:
Heet die gast niet Te tegenwoordig?
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Ik heb deze optie ook onderzocht omdat ik toch al in het eco-system van Apple zit, wat ik overigens prima vind. Maar..... wat ik niet prima vind is de webmail-interface van iCloud-Mail. Dat is echt ruk.Largo schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 17:01:
[...]
Ja dit is correct, net uitgezocht.
Ik heb zelf 2 kids en 2 personen buiten mijn directe familie die ik ook ga toevoegen.
Dan heb je voor elk familielid een standaard mailadres + ze kunnen zelf nog 2 aliassen aanmaken. Alias is dus catch all, geen separaat account.
Daarom ga ik toch niet voor deze optie dacht ik.
Tenzij iemand anders hier ook wat op weet? Op die webmail-interface dan. Niet gebruiken is een optie maar wat dan? Ik wil wel kunnen zoeken, labellen etc.
zijn er ergens screenshots hoe alle opties van iCloud+ er uit zien? ik zit ook al in die ecosphere en vind het wel prima maar ben bang dat ik opties ga missen...
Wellicht wil google toch wat voor niet zakelijke gebruikers doen, zie: https://9to5google.com/20...ee-personal-non-business/
In het artikel zit een link naar een survey van google waarin je kan aangeven dat je g suite niet zakelijk gebruikt en dat ze contact met je mogen opnemen voor een oplossing.
Ik en mijn gezin gebruiken het prive vanwege de eigen domeinnamen, ik hoop dat er een gratis of goedkopere oplossing komt.
Ps: directe link naar het formulier
https://docs.google.com/f...rN8un9Q4_lzBKGeA/viewform
In het artikel zit een link naar een survey van google waarin je kan aangeven dat je g suite niet zakelijk gebruikt en dat ze contact met je mogen opnemen voor een oplossing.
Ik en mijn gezin gebruiken het prive vanwege de eigen domeinnamen, ik hoop dat er een gratis of goedkopere oplossing komt.
Ps: directe link naar het formulier
https://docs.google.com/f...rN8un9Q4_lzBKGeA/viewform
[ Voor 13% gewijzigd door Welja op 28-01-2022 02:07 . Reden: typo en link toegevoegd ]
Er zijn bijna geen optiessodium schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 20:55:
zijn er ergens screenshots hoe alle opties van iCloud+ er uit zien? ik zit ook al in die ecosphere en vind het wel prima maar ben bang dat ik opties ga missen...
Je kan aangeven of je alleen voor jouzelf een domein wilt koppelen of voor alle personen die onderdeel zijn van "Delen met je gezin". Elk persoon in je gezin kan je maximaal 3 e-mail adressen geven.
Voor mijn eigen gezin is dit perfect maar ik gebruik mijn domeinnaam ook voor meerdere familieleden en die maak ik geen onderdeel van "Delen met je gezin".
:strip_exif()/f/image/OJYPG09AaP76cQCgEcxKSbZ7.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/H3zOLH5nzfv67f3uYrw2eviV.png?f=fotoalbum_large)
iCloud+ zou echt perfect zijn voor mijn gebruik (omdat ik toch al iCloud heb) als het catch-all zou ondersteunen. Zonder catch-all wil ik niet beginnen aan het overzetten van al die email adressen van accounts die ik met een specifiek email adres heb aangemaakt

Nou, wat een boosheid over een dienst die in 2012 al gestopt is. Je hebt vanaf nu nog ruim 5 maanden de tijd om een overstap te maken. Daarnaast, feit dat jij vind dat je data misbruikt is, heb je toch echt aan jezelf te danken. Afpersing? Misschien nog eens opzoeken wat afpersing betekent. Je hebt meer dan genoeg tijd om een keuze te maken en over te stappen. Je kunt eenvoudig alle data exporteren. Klagen bij ACM zou nuttig zijn als je bv app aankopen kwijt raakt, maar dat is niet zo.Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 23:12:
[...]
Ik niet! Dit is waar de ACM voor is. Laat ze maar eens wat doen voor ons! En gratis is niet gratis he! Jarenlang hebben ze mijn data mogen misbruiken en ze hebben daar ongetwijfeld goed geld mee verdiend. Dus gratis is het nooit geweest!
Het voelt als afpersing. Of ik betaal idiote bedragen of ik moet een alternatief vinden, maar een alternatief lijkt er vooralsnog gewoon niet te zijn! Ik krijg erg weinig tijd om een alternatief te vinden en ik ben er ook nog eens bijzonder veel tijd aan kwijt! Dus de ACM kan op zijn minst gaan zorgen voor meer tijd!
Natuurlijk is dit zwaar teleurstellend. Ik weet zelf ook nog niet zo goed wat ik moet doen. In alle eerlijkheid gebruik ik het alleen privé en zou ik 5 euro per maand overwegen, ik gebruik echter ook een catch-all / spam account voor de onzinnige zaken en dan is het gelijk 120 euro per jaar

Weet er iemand een goede manier om Photos te migreren van een Workspace account naar een prive account?
Heb de Share library with partner geprobeerd maar die wil de uitnodiging niet verzenden.
Via Take Out krijg ik een berg duplicates omdat het een folder is van een Album en diezelfde foto zit dan ook de map van dat jaar. Natuurlijk zitten niet alle foto's in een eigen album dus is het lastig ze te scheiden
EDIT:
Met DupeGuru heb ik alle fotos kunnen ontdubbelen. Nu kan ik ze vermoedt ik met de hand weer uploaden
Heb de Share library with partner geprobeerd maar die wil de uitnodiging niet verzenden.
Via Take Out krijg ik een berg duplicates omdat het een folder is van een Album en diezelfde foto zit dan ook de map van dat jaar. Natuurlijk zitten niet alle foto's in een eigen album dus is het lastig ze te scheiden
EDIT:
Met DupeGuru heb ik alle fotos kunnen ontdubbelen. Nu kan ik ze vermoedt ik met de hand weer uploaden
[ Voor 16% gewijzigd door Tijntje op 28-01-2022 10:03 ]
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Het eerste jaar heb je wel 50 procent korting (dus tot juli 2023), en er staat een enquete van Google voor mensen die het als familieaccount gebruiken (misschien dat ze daar nog wat mee gaan doen).DieterKoblenz schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 09:36:
[...]
Natuurlijk is dit zwaar teleurstellend. Ik weet zelf ook nog niet zo goed wat ik moet doen. In alle eerlijkheid gebruik ik het alleen privé en zou ik 5 euro per maand overwegen, ik gebruik echter ook een catch-all / spam account voor de onzinnige zaken en dan is het gelijk 120 euro per jaar
Voor mij zou het voor mij en mijn vrouw zijn (dat is ook 2x) en mijn zus en moeder hebben ook een account. Mijn vader moest een nieuw e-mailaccount na 2012 (daarvoor had hij een bedrijf en zo e-mail) en die heb ik een normaal Gmail account aan laten maken omdat ik de bui al voelde hangen.
/▌
Misschien met Google Drive voor je desktop? Die staat als tool gelinkt in de website voor photos. Of even wachten, want Google is ook ergens mee bezig om het te exporteren naar een gratis account.Tijntje schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 09:45:
Weet er iemand een goede manier om Photos te migreren van een Workspace account naar een prive account?
EDIT:
[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 28-01-2022 10:28 ]
/▌
Drive en Photos zijn niet meer rechtstreeks gelinked, je kan wel foto's uploaden naar Drive en dan vanuit Drive weer uploaden aan Photos. Ben je wel weer je albums kwijt etcMarzman schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:27:
[...]
Misschien met Google Drive voor je desktop? Die staat als tool gelinkt in de website voor photos. Of even wachten, want Google is ook ergens mee bezig om het te exporteren naar een gratis account.
Heb over het algemeen hele slechte ervaringen met Google tools for uploads/backups.
Het is me al zo vaak gebeurd dat er duplicates ontstaan.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Je kunt nog overwegen om je primaire account als catch-all te gebruiken. Dat doe ik ook.DieterKoblenz schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 09:36:
[...]
En dan evt. een filter aanmaken die automatisch alles wat niet naar het juiste adres wordt gestuurd in een apart mapje zet.
Het ligt wellicht aan het perspectief. Ik gebruik het ook alleen voor familie, in totaal 12 familieleden. Voor mij komt deze aanpassing van Google neer op een overgang van 0 euro per jaar naar 906 euro per jaar. Voor een bedrijf goed te doen, voor een individu die familieleden een goede dienst wil bewijzen is dat andere koek.DieterKoblenz schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 09:36:
[...]
Nou, wat een boosheid over een dienst die in 2012 al gestopt is. Je hebt vanaf nu nog ruim 5 maanden de tijd om een overstap te maken. Daarnaast, feit dat jij vind dat je data misbruikt is, heb je toch echt aan jezelf te danken. Afpersing? Misschien nog eens opzoeken wat afpersing betekent. Je hebt meer dan genoeg tijd om een keuze te maken en over te stappen. Je kunt eenvoudig alle data exporteren. Klagen bij ACM zou nuttig zijn als je bv app aankopen kwijt raakt, maar dat is niet zo.
Ik wil best betalen voor de dienst, jaren geleden ook al. Maar 906 euro is too much. En 1 jaar 50% jaar korting is ook een aanfluiting. Deze dienst gebruik ik al 15 jaar en ik was van plan deze nog wel 15 jaar langer te gebruiken. 1 jaartje korting valt dan in het niet. Geef dan 5 jaar korting oid.
Als je in het apple eco systeem zit heb je de webmail niet echt nodig toch?megaleo schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 20:47:
[...]
Ik heb deze optie ook onderzocht omdat ik toch al in het eco-system van Apple zit, wat ik overigens prima vind. Maar..... wat ik niet prima vind is de webmail-interface van iCloud-Mail. Dat is echt ruk.
Daarom ga ik toch niet voor deze optie dacht ik.
Tenzij iemand anders hier ook wat op weet? Op die webmail-interface dan. Niet gebruiken is een optie maar wat dan? Ik wil wel kunnen zoeken, labellen etc.
Artikel op de frontpage over gratis account: nieuws: Legacygebruikers G Suite krijgen toch mogelijkheid voor gratis account
[ Voor 53% gewijzigd door Marzman op 28-01-2022 12:02 ]
/▌
Ik had het maar gesubmit, hoe meer mensen die enquête invullen hoe groter de kans wordt dat Google met een alternatief komt.Marzman schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:06:
Artikel op de frontpage over gratis account: https://tweakers.net/nieuws/list/20220128
Ook het formulier ingevuld ben benieuwd.
Het hoeft echt niet gratis te blijven (als ze ook niet meer in de mail kijken....) Maar deze prijzen zijn echt niet reel voor niet zakelijke gebruikers
Het hoeft echt niet gratis te blijven (als ze ook niet meer in de mail kijken....) Maar deze prijzen zijn echt niet reel voor niet zakelijke gebruikers
Als deze informatie klopt en email op custom domein komt te vervallen, is het voor mij geen oplossingMarzman schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:06:
Artikel op de frontpage over gratis account: https://tweakers.net/nieuws/list/20220128

Even afwachten, volgens mij staat dat er helemaal niet bij Google, ook niet dat het gratis wordt, of zelfs niet dat het zeker komtwian schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:31:
[...]
Als deze informatie klopt en email op custom domein komt te vervallen, is het voor mij geen oplossing
Ik heb overigens nog steeds geen mail van Google (ik las dat sommigen hem intussen wel hebben).
edit:
Nou ja, no cost option zeggen ze wel en als custom e-mail e-mail onder je domeinnaam is dan staat het er helaas wel.
maar er staat ook:In the coming months, we'll provide an option for you to move your non-Google Workspace paid content and most of your data to a no-cost option. This new option won't include premium features like custom email or multi-account management. You'll be able to evaluate this option prior to July 1, 2022 and prior to account suspension. We'll update this article with details in the coming months.
Dus misschien komt er nog een goedkopere optie dan entreprise starter.Upgrading to a Google Workspace subscription is a seamless transition for all customers currently on the G Suite legacy free edition. However, we understand some customers may not use their G Suite legacy free edition for business and may be interested in other options. If you have 10 or fewer users in your group and do not use your G Suite legacy free edition for business, please complete the form below by April 1, 2022 if you're interested in learning about different options for your account in the coming months.
[ Voor 72% gewijzigd door Marzman op 28-01-2022 12:16 ]
/▌
If I don’t want to upgrade to a paid subscription, can I transfer my data?
"In the coming months, we'll provide an option for you to move your non-Google Workspace paid content and most of your data to a no-cost option. This new option won't include premium features like custom email or multi-account management. You'll be able to evaluate this option prior to July 1, 2022 and prior to account suspension. We'll update this article with details in the coming months."
Zou ze sieren als we dan toegang kregen tot de non profit versie. Ik verwacht niks, maar zou mooi zijn.
"In the coming months, we'll provide an option for you to move your non-Google Workspace paid content and most of your data to a no-cost option. This new option won't include premium features like custom email or multi-account management. You'll be able to evaluate this option prior to July 1, 2022 and prior to account suspension. We'll update this article with details in the coming months."
Zou ze sieren als we dan toegang kregen tot de non profit versie. Ik verwacht niks, maar zou mooi zijn.
Ik heb ook nog steeds geen mail gehad. Blijft apart hoe ver verspreid dat uitgestuurd wordt.Marzman schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 12:11:
[...]
Even afwachten, volgens mij staat dat er helemaal niet bij Google, ook niet dat het gratis wordt, of zelfs niet dat het zeker komt
Ik heb overigens nog steeds geen mail van Google (ik las dat sommigen hem intussen wel hebben).
edit:
Nou ja, no cost option zeggen ze wel en als custom e-mail e-mail onder je domeinnaam is dan staat het er helaas wel.
[...]
Fixed it.maar er staat ook:
[...]
Dus misschien komt er nog een goedkopere optie dan entreprise business starter.
Ja he, ik kreeg dus wel gewoon een update over een "wijziging in de zoekfunctionaliteit".Lizard schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 12:59:
[...]
Ik heb ook nog steeds geen mail gehad. Blijft apart hoe ver verspreid dat uitgestuurd wordt.
Maar een veel belangrijkere waarschuwing over beeindiging van de huidige voorwaarden komt niet door.
Ja die heb ik ook welLargo schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 13:41:
[...]
Ja he, ik kreeg dus wel gewoon een update over een "wijziging in de zoekfunctionaliteit".
Maar een veel belangrijkere waarschuwing over beeindiging van de huidige voorwaarden komt niet door.
/▌
Ik ontving de mail afgelopen nacht pas. Het lijkt erop dat ze de klanten per batches informeren. Ze hebben er de tijd voor.
Overigens zat ik al langer met het idee te spelen om Google vaarwel te zeggen, dit is wel een goede aanjager
Ik zit nu nog te twijfelen tussen Soverin en Mailbox.org. Weet iemand hier of die agenda functie in Soverin goed werkt? Kan ik daar een kalender webpagina bij verwachten zoals voor webmail?
Overigens zat ik al langer met het idee te spelen om Google vaarwel te zeggen, dit is wel een goede aanjager
Nou ja, als ze klanten een half jaar de tijd willen geven (anuari-juli) en willen dat ze voor april (vanaf dinsdag is dat nog maar drie maanden) al iets gedaan hebben moeten ze het ook niet te veel uitrekken.cazzer22 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 13:55:
Ik ontving de mail afgelopen nacht pas. Het lijkt erop dat ze de klanten per batches informeren. Ze hebben er de tijd voor.
/▌
Kijk. Dat is de tip waar ik naar op zoek was. Gelijk even ingesteld en werkt perfect. En met 6 mailboxen en meerdere e-mail adressen per box kom ik een heel eind.Planetlithium schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 20:47:
Het lijkt erop dat KPN-klanten hun eigen domein kunnen koppelen aan een KPN mailbox. En een KPN mailbox is 15GB.
Klinkt als een bruikbaar alternatief.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Dat zie ik bij Caiway nog niet gebeuren... nog los van het feit dat ik dat niet zou willen, uit stabiliteitsoverwegingen. Als je wisselt van provider om de een of andere reden (verhuizen, aanbieding, etc) moet je (weer) migreren.TFHfony schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:12:
[...]
Kijk. Dat is de tip waar ik naar op zoek was. Gelijk even ingesteld en werkt perfect. En met 6 mailboxen en meerdere e-mail adressen per box kom ik een heel eind.
Zolang je kan migreren (en dus geen Caiway, of KPN adressen gebruiken) lijkt me dat niet zo erg (tenzij je elk jaar wisselt voor aanbiedingen ofzo, maar zo veel keus heb ik niet om dat te doen en ik heb er ook niet zo'n zin in, het moet gewoon werken ivm thuiswerk.). Mijn provider Orange heeft niet eens e-mail, helemaal niks.htca schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:27:
[...]
Dat zie ik bij Caiway nog niet gebeuren... nog los van het feit dat ik dat niet zou willen, uit stabiliteitsoverwegingen. Als je wisselt van provider om de een of andere reden (verhuizen, aanbieding, etc) moet je (weer) migreren.
[ Voor 13% gewijzigd door Marzman op 28-01-2022 14:30 ]
/▌
Tja.. Op deze manier kan ik het gewoon gratis doorzetten. 6 Mail boxen aanmaken en klaar. Mij gaat het meer om het beschikbaar houden van de e-mail adressen die ik en mijn gezin/familie al 20 jaar gebruiken. Als ik ergens nu een betaalde dienst af neem en een paar jaar laten wil ik die naar een andere club verhuizen zit ik ook met hetzelfde karweitje. Dat is dan maar zo.htca schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:27:
[...]
Dat zie ik bij Caiway nog niet gebeuren... nog los van het feit dat ik dat niet zou willen, uit stabiliteitsoverwegingen. Als je wisselt van provider om de een of andere reden (verhuizen, aanbieding, etc) moet je (weer) migreren.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Dat klopt, maar zoals google het nu doet is nog best netjes. Ik zie een isp er voor aan dat je dan een stuk minder tijd krijgt.TFHfony schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:31:
[...]
Tja.. Op deze manier kan ik het gewoon gratis doorzetten. 6 Mail boxen aanmaken en klaar. Mij gaat het meer om het beschikbaar houden van de e-mail adressen die ik en mijn gezin/familie al 20 jaar gebruiken. Als ik ergens nu een betaalde dienst af neem en een paar jaar laten wil ik die naar een andere club verhuizen zit ik ook met hetzelfde karweitje. Dat is dan maar zo.
Zeker. Ik heb 16 jaar "gratis" gebruik mogen maken van deze dienst en krijg een half jaar om te migreren. Ik vind het jammer dat het stopt, maar ik heb geen reden tot klagen.htca schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:53:
[...]
Dat klopt, maar zoals google het nu doet is nog best netjes. Ik zie een isp er voor aan dat je dan een stuk minder tijd krijgt.
Zo denk ik er ook over, daarbij komt dat ik al aan het zoeken was om mijn domein ergens anders onder te brengen, maar ik zag vooral op tegen de migratie van de boel... en eerlijk gezegd is dat nog steeds niet helemaal lekker op orde. Alle mail data van 1 account is meerdere keren in de nieuwe outlook box terecht gekomen. Maar het "opruimen" werkt niet zoals ik het verwacht....TFHfony schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:55:
[...]
Zeker. Ik heb 16 jaar "gratis" gebruik mogen maken van deze dienst en krijg een half jaar om te migreren. Ik vind het jammer dat het stopt, maar ik heb geen reden tot klagen.
Ik heb 2 jaar Soverin gebruikt en ben heel erg snel van de agenda en calender functie afgestapt. Werkt traag, vaak offline zonder reden of je data is weg. Mail is ok-ish. Ben sinds januari weer terug bij Google en dat is zo enorm veel sneller en stabieler. Maar helaas dus straks weer schuivencazzer22 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 13:55:
Overigens zat ik al langer met het idee te spelen om Google vaarwel te zeggen, dit is wel een goede aanjagerIk zit nu nog te twijfelen tussen Soverin en Mailbox.org. Weet iemand hier of die agenda functie in Soverin goed werkt? Kan ik daar een kalender webpagina bij verwachten zoals voor webmail?
Ik heb Mailbox test gedraaid en dat werkt enorm veel beter en sneller dan Soverin. Ga voor Mailbox.org!
Me_dusa
In de web(mail)-interface kun je een agenda en contactenljstje bijhouden. Het lijkt er echter op dat je niet kunt synchroniseren met je devices. Helaas biedt KPN geen CalDAV/CardDAV-ondersteuning.TFHfony schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:12:
[...]
Kijk. Dat is de tip waar ik naar op zoek was. Gelijk even ingesteld en werkt perfect. En met 6 mailboxen en meerdere e-mail adressen per box kom ik een heel eind.
Na wat uitzoekwerk kom ik zelf uit op infomaniak als alternatief. Voor 1,50 p/m (1,82 incl. btw) bieden zij:
- Ongelimiteerde email storage
- 5 afzonderlijke inboxen/adressen (meer = duurder)
- Aliassen, categorieën (+ teken voor je @) en catchall
- Domein mag bij een andere registrar staan (toevoegen en DNS instellingen). Kan alleen vinden hoe je extra domeinen kan toevoegen, maar niets over limieten (geen probleem voor mij).
- POP, IMAP, CalDav en CardDav
- Bijlagen tot 200MB via IMAP en 3GB via webmail
- Migratie van e-mails, contacten en adressen vanuit o.a. Gmail
- 100% werkzaam vanuit Zwitserland
Ik heb het geluk (meer verstand dan wijsheid) dat ik altijd het volgende heb gedaan ->Planetlithium schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 15:05:
[...]
In de web(mail)-interface kun je een agenda en contactenljstje bijhouden. Het lijkt er echter op dat je niet kunt synchroniseren met je devices. Helaas biedt KPN geen CalDAV/CardDAV-ondersteuning.
voornaam@example.com -> forward rule naar voornaamachternaam@gmail.com. en daar als reply adres weer voornaam@example.com. Vervolgens bij iedereen telefoons en alles netjes op hun gmail gezet (dus hun apps hebben ze ook via hun gmail accounts aangeschaft). KPN email boxen gebruik ik weer voor een forward naar de gmail accounts en om de e-mail clients mee te laten verbinden.
Kijk een Strato allemaal. Voor €3 per maand krijg je 25 e-mail adressen.
Ben inmiddels overgestapt en het werkt perfect.
https://www.strato.nl/mail/
@GebakkePizza Succes! Keep us postedGebakkePizza schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 15:06:
Na wat uitzoekwerk kom ik zelf uit op infomaniak als alternatief. Voor 1,50 p/m (1,82 incl. btw) bieden zij:Hopelijk zie ik verder niets over het hoofd. Morgen ga ik een serieuze poging wagen.
- Domein mag bij een andere registrar staan (toevoegen en DNS instellingen). Kan alleen vinden hoe je extra domeinen kan toevoegen, maar niets over limieten (geen probleem voor mij).
Member of the Ukraine IT Army
Met imap/pop werkt dat vast wel op je mobiel, maar ik zou toch liever iets hebben als ActiveSync en voor de agenda heb je ook CalDav nodig als ik het juist heb om de agenda te syncen op je mobiel? Of kan dat ook met het basispakket?rjn27 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 15:14:
Kijk een Strato allemaal. Voor €3 per maand krijg je 25 e-mail adressen.
@GebakkePizza Dat ziet er aanlokkelijk uit, denk je dat ze deze prijs kunnen volhouden? Ik vind het nog al goedkoop.
Ik heb sinds gister de mail terug bij mijn hosting provider, de MX records terug gezet en mailboxen aangemaakt. Lijkt redelijk te werken. Alleen krijg ik op mijn eigen mailbox bijna alle mails dubbel. Als in ze staan twee keer in de mailbox. Wat zou dit kunnen zijn? Ik heb al doorstuur adressen gecheckt daar staat niets in. Ik vermoed zelf een oude config of iets, maar kan niets vinden. Ik ben een idioot, had een doorstuur van user1@domain naar user1@gmail.com en op user1@gmail.com weer een doorstuur naar user1@domain.
Ik heb sinds gister de mail terug bij mijn hosting provider, de MX records terug gezet en mailboxen aangemaakt. Lijkt redelijk te werken. Alleen krijg ik op mijn eigen mailbox bijna alle mails dubbel. Als in ze staan twee keer in de mailbox. Wat zou dit kunnen zijn? Ik heb al doorstuur adressen gecheckt daar staat niets in. Ik vermoed zelf een oude config of iets, maar kan niets vinden. Ik ben een idioot, had een doorstuur van user1@domain naar user1@gmail.com en op user1@gmail.com weer een doorstuur naar user1@domain.
[ Voor 12% gewijzigd door ymoona op 28-01-2022 16:28 ]
https://f1nerd.nl
CalDav is mogelijkhv08 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:02:
[...]
Met imap/pop werkt dat vast wel op je mobiel, maar ik zou toch liever iets hebben als ActiveSync en voor de agenda heb je ook CalDav nodig als ik het juist heb om de agenda te syncen op je mobiel? Of kan dat ook met het basispakket?
https://www.strato.nl/faq...rddav-met-strato-webmail/
Ik had dat ook al gezien. (Zie een aantal pagina's terug in dit forum bericht.) Maar dat 'email address ' aacounts blijft vaag. Zijn het echt aparte inboxen? De support pagina's melden 3 soorten accounts: admin account, infomaniak account en email account. Ieder met een eigen wachtwoord. En ze zeggen dat je permissies kunt instellen voor email accounts. Maat die permissies gaan over forwarding en auto responders. Het blijft echt onduidelijk of het aparte mailboxen zijnGebakkePizza schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 15:06:
Na wat uitzoekwerk kom ik zelf uit op infomaniak als alternatief. Voor 1,50 p/m (1,82 incl. btw) bieden zij:Hopelijk zie ik verder niets over het hoofd. Morgen ga ik een serieuze poging wagen.
Ik ben ook benieuwd of je er meerdere domeinen (en de eventuele meerkosten) kunt koppelen of alleen 1.Lupine_Wonse schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 19:10:
[...]
Ik had dat ook al gezien. (Zie een aantal pagina's terug in dit forum bericht.) Maar dat 'email address ' aacounts blijft vaag. Zijn het echt aparte inboxen? De support pagina's melden 3 soorten accounts: admin account, infomaniak account en email account. Ieder met een eigen wachtwoord. En ze zeggen dat je permissies kunt instellen voor email accounts. Maat die permissies gaan over forwarding en auto responders. Het blijft echt onduidelijk of het aparte mailboxen zijn
Alleen met een premium mailbox, die zijn per stuk een pak duurder dan de 3 euro per maand voor 25 boxen.rjn27 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 18:15:
[...]
CalDav is mogelijk
https://www.strato.nl/faq...rddav-met-strato-webmail/
https://www.strato.nl/mail/ (zie de verschillen tussen de mailboxen onderaan)
Aantal tweakers hebben vragen e.d. over privacy van Zoho. Zoho is inderdaad Indiaas en ook de Indiase overheid (GOI) heeft, net als EU, een schizofrene houding t.a.v. privacy. Willen privacy waarborgen, maar hebben sterke wens (laatste jaren sterker geworden) om inzicht te krijgen in digitaal verkeer, zoals hier. De redernering is dat er op social media bijv. veel fake news rondgaat die tot grote problemen leidt. Denk aan mensen die gelyncht zijn.
Dat gezegd hebbende, de efforts zijn met name gericht op: Chinese infiltratie, eigen sociale veiligheid, e.d. Ze zullen met het meeste mailverkeer van een Tweaker weinig hebben (al is dat een argument als "ik heb toch niets te verbergen").
Dat gezegd hebbende, de efforts zijn met name gericht op: Chinese infiltratie, eigen sociale veiligheid, e.d. Ze zullen met het meeste mailverkeer van een Tweaker weinig hebben (al is dat een argument als "ik heb toch niets te verbergen").
True republicanism is the sovereignty of the people. There are natural and imprescriptible rights which an entire nation has no right to violate. Vive La Republique!
GebakkePizza schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 15:06:
Hopelijk zie ik verder niets over het hoofd. Morgen ga ik een serieuze poging wagen.
1,50 € / month
with the purchase of a domain name*
Ik kan nergens die email terugvinden, maar werd hierop geattendeerd door de frontpage.
Geldt dit in 100% van de gevallen alleen heeft niet iedereen een email gekregen, of zijn er situaties die nog wel mogen?
Blijkbaar heb ik ook G Suite legacy free plan. Sinds Maart 2013. Dus je kon toen ook nog een free account krijgen.
Geldt dit in 100% van de gevallen alleen heeft niet iedereen een email gekregen, of zijn er situaties die nog wel mogen?
edit:
Blijkbaar heb ik ook G Suite legacy free plan. Sinds Maart 2013. Dus je kon toen ook nog een free account krijgen.
[ Voor 39% gewijzigd door Sando op 29-01-2022 04:15 ]
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
De mail cliënt is ook niet geweldig. Apple zou hier wat meer effort in kunnen steken om in te spelen op deze actie van Google zodat nog meer Apple liefhebbers gebruik maken van hun mailLargo schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:58:
[...]
Als je in het apple eco systeem zit heb je de webmail niet echt nodig toch?
Weten jullie dit.
Ik ben nu overgestapt op Strato terwijl ik iCloud+ heb.
Ik kan dus een domein bij Apple stallen.
Wij zijn een gezin van 4 hebben allemaal een iPhone en delen met gezin staat aan.
Iedereen kan dus 3 e-mail adressen aanmaken binnen ons gezin!
Maat wat nu als de oudste over 2 jaar het huis uitgaat en de gezinsgroep verlaat.
Heeft hij dan geen toegang meer tot zijn e-mail?
Dit was de reden bij ons niet voor Apple te kiezen.
Wij zijn een gezin van 4 hebben allemaal een iPhone en delen met gezin staat aan.
Maat wat nu als de oudste over 2 jaar het huis uitgaat en de gezinsgroep verlaat.
Dat weet Apple toch niet? Hij kan bij de mail zolang jullie vinden dat hij bij het 'apple gezin' hoort en als je daarmee wilt stoppen kan hij het toch exporteren en zelf iets regelen? (voor zijn gezin).rjn27 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 08:13:
Weten jullie dit.
/▌
Klopt. Maar hij wil dit e-mail adres niet kwijt.Marzman schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 08:46:
[...]
Dat weet Apple toch niet? Hij kan bij de mail zolang jullie vinden dat hij bij het 'apple gezin' hoort en als je daarmee wilt stoppen kan hij het toch exporteren en zelf iets regelen? (voor zijn gezin).
Apple zou het eigenlijk mogelijk moeten maken dat je een e-mail adres gekoppeld aan een gezins domein kan blijven gebruiken zolang je wilt. Ook as geen deel meer uit maakt van dat gezin.
Voor ons een reden niet voor ICloud+ te gaan maar een oplossing waarbij dat altijd kan.
@rjn27 Met elke oplossing is hij afhankelijk, van jou of van apple. Met een icloud adres van apple, onder een eigen domein (dat kan toch ook bij apple?) in elk geval van jou als beheerder van het domein. Als hij dat niet wil moet hij een eigen domeinnaam ergens hosten voor mail.
/▌
Als hij een eigen domein neemt dan veranderd zijn e-mail adres natuurlijk.Marzman schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 09:08:
@rjn27 Met elke oplossing is hij afhankelijk, van jou of van apple. Met een icloud adres van apple, onder een eigen domein (dat kan toch ook bij apple?) in elk geval van jou als beheerder van het domein. Als hij dat niet wil moet hij een eigen domeinnaam ergens hosten voor mail.
We zien gewoon hoe het gaat voor nu werkt de Strato oplossing prima.
25 e-mail adressen.
Ons domein bevat onze achternaam.’het is een familie domein.
Ziet er ook interessant uit.GebakkePizza schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 15:06:
Na wat uitzoekwerk kom ik zelf uit op infomaniak als alternatief. Voor 1,50 p/m (1,82 incl. btw) bieden zij:
....
Hopelijk zie ik verder niets over het hoofd. Morgen ga ik een serieuze poging wagen.
Kan alleen niet vinden of ze ook de postmaster@ en abuse@ adressen laten aanmaken/doorsturen. Wil nl. wel de abuse-meldingen op mijn eigen domeinen kunnen lezen.
Je kan je docs documenten delen met een gmailaccount en daarna in dat account een keer extra opslaan.josjonkers schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:15:
[...]
https://support.google.co...swer/6386856?hl=nl#zippy=
/▌
Misschien in slapende accounts er uit te filteren?Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 23:37:
[...]
Ja, ik vond het wel erg vreemd dat Google dat niet allemaal al weet.... of doen ze alsof?
niets moet......behalve adem halen
Ik was hier al een tijdje op aan het anticiperen, ik had al een paar keer wat nadelen ervaren van een GSuite account (bepaalde functionaliteiten zat er niet in) dus had al heel veel over gezet naar een persoonlijk Gmail account.
De laatste stappen had ik nog niet gedaan, want vond het wel prima. Deze actie van Google heeft het laatste zetje gegeven. Vandaag m'n DNS omgezet naar die van mijn hostingprovider (mijndomein.nl) waar ik een mailbox van 5 GB heb. Ik had nog maar zo'n 3 GB aan mail want ik heb een tijd geleden ontzettend veel opgeruimd (ik dacht, wat ik niet heb kan ook niet "op straat" terecht komen bij een breach).
Op dit moment loopt de download van Google Photo's nog en de export de mail zal straks ook wel klaar zijn. Die mbox file(s?) zet ik op m'n NAS als archief, misschien dat ik nog een deel van de mail overzet naar m'n "nieuwe" mailbox.
Ik heb nog iets van 5 euro Play store tegoed, iemand een idee of je dat ook kunt overdragen?
De laatste stappen had ik nog niet gedaan, want vond het wel prima. Deze actie van Google heeft het laatste zetje gegeven. Vandaag m'n DNS omgezet naar die van mijn hostingprovider (mijndomein.nl) waar ik een mailbox van 5 GB heb. Ik had nog maar zo'n 3 GB aan mail want ik heb een tijd geleden ontzettend veel opgeruimd (ik dacht, wat ik niet heb kan ook niet "op straat" terecht komen bij een breach).
Op dit moment loopt de download van Google Photo's nog en de export de mail zal straks ook wel klaar zijn. Die mbox file(s?) zet ik op m'n NAS als archief, misschien dat ik nog een deel van de mail overzet naar m'n "nieuwe" mailbox.
Ik heb nog iets van 5 euro Play store tegoed, iemand een idee of je dat ook kunt overdragen?
Ik wacht nog even af waar google mee komt en zal nu nog niet haastig overgaan naar een andere partij. Infomaniak of Zoho lijkt het straks voor mij te worden.JPDeckers schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:55:
[...]
Ziet er ook interessant uit.
Kan alleen niet vinden of ze ook de postmaster@ en abuse@ adressen laten aanmaken/doorsturen. Wil nl. wel de abuse-meldingen op mijn eigen domeinen kunnen lezen.
Die postmaster en abuse adressen kunnen wellicht als alias worden opgezet.
Verder kun je een gratis mail adres bij infomaniak krijgen, is alleen niet beschikbaar voor nederlanders maar vanuit een zwitsers IP (VPN) lijkt het te lukken een aan te vragen. Dan kun je even rondneuzen in de tool
Je moet toch ook een telefoonnummer opgeven bij het aanvragen?glatuin schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 15:07:
[...]
Ik wacht nog even af waar google mee komt en zal nu nog niet haastig overgaan naar een andere partij. Infomaniak of Zoho lijkt het straks voor mij te worden.
Verder kun je een gratis mail adres bij infomaniak krijgen, is alleen niet beschikbaar voor nederlanders maar vanuit een zwitsers IP (VPN) lijkt het te lukken een aan te vragen. Dan kun je even rondneuzen in de tool
Member of the Ukraine IT Army
Inderdaad, ik had het gezien, maar nog geen account gemaakt. Maar je kunt wel een NL nummer kiezen maar dat wordt niet geaccepteerd. Een virtueel Zwitsers nummer vinden is dan evt een mogelijkheid. Maar ik doe dit niet ik wacht nog even af en wellicht later een betaald account.NIK0 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 15:33:
[...]
Je moet toch ook een telefoonnummer opgeven bij het aanvragen?
Ga zelf voor de verschillende familie domeinen ook wachten, wellicht dat er inderdaad een goedkopere optie komt van Google, voorkomt dat ik mensen allemaal moet laten migreren.glatuin schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 15:07:
[...]
Ik wacht nog even af waar google mee komt en zal nu nog niet haastig overgaan naar een andere partij. Infomaniak of Zoho lijkt het straks voor mij te worden.
Zakelijk ben ik mail al naar Zoho aan het verhuizen, maar misschien dat Infomaniak ook goed alternatief is.