Gratis legacyversie G Suite

Pagina: 1 ... 6 ... 25 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VonDutch
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-09 06:41

NEW: Polestar P2 MY24 LRDM | Magnesium | Charcoal Black ASH | 20 inch | Since 09-2023 | Old: Polestar P2 | Launch Edition 2021 | Snow | Charcoal Black Ash | 20 inch | Since 09-2021 - PV: 7.5 kW | Zappy v2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalmma
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-09 19:54
Allemaal leuk dat je je data dan kan meenemen maar je raakt alsnog je mail adres kwijt omdat je je eigen domein naam niet kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
En dat kon je min of meer al met de cloud identity free.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19-09 14:30
kalmma schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 17:30:
Allemaal leuk dat je je data dan kan meenemen maar je raakt alsnog je mail adres kwijt omdat je je eigen domein naam niet kan gebruiken.
[...]
Nee, dat is het hele ding. Maar wat wel fijn is dat je dan niet je hele mail hisorie kan downloaden ne migreren of dat je al je eerdere playstore aankopen kwijt zou raken. Ik heb al een gmail adres ik hoop dat je die hier ook voor kunt gebruiken.
Vervolgens kun je mbv imap/pop3 en SMTP vanuit gmail je domein naam gewoon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonDutch
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-09 06:41
glatuin schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 17:34:
[...]

Nee, dat is het hele ding. Maar wat wel fijn is dat je dan niet je hele mail hisorie kan downloaden ne migreren of dat je al je eerdere playstore aankopen kwijt zou raken. Ik heb al een gmail adres ik hoop dat je die hier ook voor kunt gebruiken.
Vervolgens kun je mbv imap/pop3 en SMTP vanuit gmail je domein naam gewoon gebruiken.
Nou dit dus, koppelen van een domeinnaam aan Gmail is fluitje van een cent. Alle data van gebruikers/familie overzetten is toch heel veel werk.

Google dit wil faciliteren dan wacht ik graag wel even. ☺️

NEW: Polestar P2 MY24 LRDM | Magnesium | Charcoal Black ASH | 20 inch | Since 09-2023 | Old: Polestar P2 | Launch Edition 2021 | Snow | Charcoal Black Ash | 20 inch | Since 09-2021 - PV: 7.5 kW | Zappy v2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalmma
Hoe koppel je dan je eigen domein aan een Gmail account.

Zodat je zowel kan ontvangen als uit mailen met je eigen domein naam he dus niet je gmail.com adres.

En zodat je ook gewoon vanuit je iphone ofzo kan mailen he dus niet alleen vanuit de webmail.
VonDutch schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 17:38:
[...]

Nou dit dus, koppelen van een domeinnaam aan Gmail is fluitje van een cent. Alle data van gebruikers/familie overzetten is toch heel veel werk.

Google dit wil faciliteren dan wacht ik graag wel even. ☺️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
kalmma schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 17:54:

Zodat je zowel kan ontvangen als uit mailen met je eigen domein naam he dus niet je gmail.com adres.

En zodat je ook gewoon vanuit je iphone ofzo kan mailen he dus niet alleen vanuit de webmail.

[...]
Settings in gmail en dan bij accounts kun je de gegevens invullen van je email hoster imap/pop3 en smtp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plompie
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-03 09:55
glatuin schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 18:35:
[...]

Settings in gmail en dan bij accounts kun je de gegevens invullen van je email hoster imap/pop3 en smtp.
Dat klopt maar mail ophalen gaat niet heel vlot. Iets aan een password reset via e-mail kan zo gerust 15-20 minuten duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
Plompie schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 18:36:
[...]

Dat klopt maar mail ophalen gaat niet heel vlot. Iets aan een password reset via e-mail kan zo gerust 15-20 minuten duren.
De truuk is om je mail te forwarden naar gmail. dat gaat stuk vlotter. (ik heb nu een gratis Zoho account met een test domain er aan gekoppelt)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 07:54

Gaitman

The Real One

[...]

glatuin schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 18:37:
[...]

De truuk is om je mail te forwarden naar gmail. dat gaat stuk vlotter. (ik heb nu een gratis Zoho account met een test domain er aan gekoppelt)
Met Gmail heb ik jaren de mail van Zonnet opgehaald maar ook bij Zonnet laten forwarden. Voordeel is de mailbox bij Zonnet liep niet vol en de mail was snel binnen. Er kwamen bij Gmail geen dubbele berichten binnen. Dus mogelijk werkt dit ook bij anderen.

[ Voor 30% gewijzigd door Gaitman op 29-01-2022 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalmma
Ja dus dan moet je wel ergens anders je mail gaan hosten. Dan kan je net zo goed die partij gebruiken toch. Dan zie ik geen meerwaarde van Gmail.
glatuin schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 18:35:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
kalmma schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 19:22:
Ja dus dan moet je wel ergens anders je mail gaan hosten. Dan kan je net zo goed die partij gebruiken toch. Dan zie ik geen meerwaarde van Gmail.
[...]
Gmail heeft veel opslag en een goede search optie. Verder laad gmail erg snel. Anderen zijn vaak trager.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hv08
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:29
[...]

Dat ligt er maar aan hoeveel mail je binnen krijgt. Krijg je veel mail, dan wordt er vaker een check gedaan. Ik stuur mezelf (dus naar het account wat door gmail wordt uitgelezen middels pop) overdag vanaf een vps elke 5 minuten een mail middels een scriptje + cronjob die ik vervolgens na het ophalen via een filter ook weer automatisch verwijder. Mails komen nu eigenlijk altijd wel binnen een minuut of 2 aan.

Hier staat het een en ander https://rakowski.pro/how-...unt-as-often-as-possible/ hij doet dat met python, maar het versturen van de mail kan op allerlei manieren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pieter.txt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-09 07:51
Ik lees dat bij het alternatief van Microsoft door sommigen wordt gemeden vanwege de koppeling met godaddy. Alhoewel daar een workaround voor is, deel ik de zorg dat daar zonder waarschuwing een stokje voor gestoken kan worden.

Ik ben zelf niet bekend met godaddy. Wat is het probleem met deze provider?

O'Toole's Commentary on Murphy's Law: Murphy was an optimist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Laagheim
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-09 19:36
Vandaag ook maar begonnen met de voorbereidingen voor een leven zonder een al 14 jaar oud Google account. Lijstje gemaakt : backup mail, welke dingen gebruiken Google login, contacten en kalender backup en tot mijn verbazing was dat het eigenlijk wel. (foto's en bestanden deed ik al niet meer via Google, aankopen uit de playstore kan ik alleen maar afwachten wat Google besluit, zelfde voor Android inlog). Blijkt dat Google toch niet zo belangrijk is en dat een leven zonder geen problemen zou mogen opleveren.

Dan maar beginnen. Export van kalenders en contacten een fluitje van een cent. Mail had ik een hard hoofd in. Ik had besloten om een backup op de synology te maken maar de instructies gaven een enorme waslijst met stappen en ik was al bang om daar een hele dag mee kwijt te zijn. Tot mijn verbazing maar 1 foutmelding. (was vergeten een vinkje te zetten bij syno gebruiker mag mailplus gebruiken tsja 😋) Ik heb net even gekeken en de migratie loopt lekker door, ben bij 2019 inmiddels. Dan de Google inlog dingen. Gelukkig nooit een fan geweest en had er maar twee: Hue en Feedly. Hue was doodsimpel een nieuw account aanmaken met je eigen emailadres en inloggen. De bridge stond er meteen in. Feedly was ff exporteren, nieuw account aanmaken en weer importeren en klaar.

Ben er nog niet helemaal uit wat ik nu voor de mail/contacten/kalender ga gebruiken maar heb een neiging naar ProtonMail. Heb een accountje aangemaakt en het ziet er wel prima uit. Denk dat ik ook niet te moeilijk moet doen en gewoon een kans moet geven. Na 14 jaar Google een nieuw begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 17:07
Pieter.txt schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 20:24:
Ik lees dat bij het alternatief van Microsoft door sommigen wordt gemeden vanwege de koppeling met godaddy. Alhoewel daar een workaround voor is, deel ik de zorg dat daar zonder waarschuwing een stokje voor gestoken kan worden.

Ik ben zelf niet bekend met godaddy. Wat is het probleem met deze provider?
Dat vroeg ik me ook af. Ik zie wel wat (engelstalige) reviews, maar veelal oud. Enige wat ik mis is een dynamic DNS, maar middels een API zijn wel je DNS settings te wijzigen. (dat laatste nog niet geprobeerd overigens)

[ Voor 3% gewijzigd door htca op 29-01-2022 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loyal Chip
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 22:07
Met deze waarschuwing die ik hier lees dat straks mijn mail niet meer toegankelijk is op mijn account ben ik dus nu aan het zoeken. Ondanks dat ik nog geen mail van Google heb mogen ontvangen.
Momenteel heb ik 5 inboxen met elk een x aantal aliassen. Met een dubbele domeinnaam als een alias.
Doordat ik google script veel gebruik met betrekking tot facturen heb ik hier nog geen goeie oplossing voor gevonden.

Daarnaast was ik ook op zoek voor mezelf.
Ik heb privé meerdere domeinnamen voor de familie en was hiervoor al een beetje zoekende voor een mail waar ik privacy redelijk belangrijk vindt.
Omdat het om meerdere domeinnamen gaat en om meerdere personen dacht ik aan pobox.com met Mailstore. Zodat mijn mail via hun servers loopt en de rest laat ik doorsturen.
Als dit privé bevalt moet ik nog even bedenken als ik dit voor de zaak ook ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakenstein
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-08 19:27
Dank voor alle tips. Zelf denk ik nog na.

Een optie die hier vrij snel werd weggewuifd is self hosting, terwijl dat juist mij als eerste te binnenschoot.
Nu ben ik niet de grootste nerd, dus begin te twijfelen. Het idee was:

VPS bij OVH en dan Next Cloud er op. (Moet toch eens over op een VPS, om Fathom Analytics als alternatief voor GA te gaan draaien.)

Maar er zijn ook nog specifieke NextCloud hosters, die je dus ontzorgen. Twee opties:Qua migratie van mail denk ik stiekem ook: "inbox zero, yay"

Horrorliefhebber op https://denachtvlinders.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Het zelf moeten beheren is leuk als dat je hobby is, maar die fase ben ik voorbij. Nu moet het gewoon werken.
Maar ergens onderbrengen waar dat voor je geregeld wordt, kunt ook denken aan een reseller account bij een webhoster, kan best een optie zijn.
Dat scheelt alweer het beheer. Maar voor back-ups zul je waarschijnlijk wel zelf nog voor moeten zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIK0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:26
Laagheim schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 20:31:
Vandaag ook maar begonnen met de voorbereidingen voor een leven zonder een al 14 jaar oud Google account. Lijstje gemaakt : backup mail, welke dingen gebruiken Google login, contacten en kalender backup en tot mijn verbazing was dat het eigenlijk wel. (foto's en bestanden deed ik al niet meer via Google, aankopen uit de playstore kan ik alleen maar afwachten wat Google besluit, zelfde voor Android inlog). Blijkt dat Google toch niet zo belangrijk is en dat een leven zonder geen problemen zou mogen opleveren.

Dan maar beginnen. Export van kalenders en contacten een fluitje van een cent. Mail had ik een hard hoofd in. Ik had besloten om een backup op de synology te maken maar de instructies gaven een enorme waslijst met stappen en ik was al bang om daar een hele dag mee kwijt te zijn. Tot mijn verbazing maar 1 foutmelding. (was vergeten een vinkje te zetten bij syno gebruiker mag mailplus gebruiken tsja 😋) Ik heb net even gekeken en de migratie loopt lekker door, ben bij 2019 inmiddels. Dan de Google inlog dingen. Gelukkig nooit een fan geweest en had er maar twee: Hue en Feedly. Hue was doodsimpel een nieuw account aanmaken met je eigen emailadres en inloggen. De bridge stond er meteen in. Feedly was ff exporteren, nieuw account aanmaken en weer importeren en klaar.

Ben er nog niet helemaal uit wat ik nu voor de mail/contacten/kalender ga gebruiken maar heb een neiging naar ProtonMail. Heb een accountje aangemaakt en het ziet er wel prima uit. Denk dat ik ook niet te moeilijk moet doen en gewoon een kans moet geven. Na 14 jaar Google een nieuw begin.
@Laagheim Kun je vanaf je synology die backup ook weer terugplaatsen naar een andere hoster Proton/Stratos/Infomaniak?

Member of the Ukraine IT Army

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

defusion schreef op zondag 30 januari 2022 @ 12:24:
Het zelf moeten beheren is leuk als dat je hobby is, maar die fase ben ik voorbij. Nu moet het gewoon werken.
Maar ergens onderbrengen waar dat voor je geregeld wordt, kunt ook denken aan een reseller account bij een webhoster, kan best een optie zijn.
Dat scheelt alweer het beheer. Maar voor back-ups zul je waarschijnlijk wel zelf nog voor moeten zorgen.
Dat heb ik inderdaad ook allemaal gedaan, thuis toen nog. Dan beheer je ook de hardware. Maar die fase is voor mij ook wel voorbij. Vroeger waren providers er ook meer op ingericht als nu (ik mocht toen een fallbackserver van hun gebruiken, poort 25 stond open, ik had een reverse dns en dat allemaal op een consumenten dsl-lijntje).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
  • Laatst online: 19-09 17:07
freakenstein schreef op zondag 30 januari 2022 @ 12:05:
Dank voor alle tips. Zelf denk ik nog na.

Een optie die hier vrij snel werd weggewuifd is self hosting, terwijl dat juist mij als eerste te binnenschoot.
Nu ben ik niet de grootste nerd, dus begin te twijfelen. Het idee was:

VPS bij OVH en dan Next Cloud er op. (Moet toch eens over op een VPS, om Fathom Analytics als alternatief voor GA te gaan draaien.)

Maar er zijn ook nog specifieke NextCloud hosters, die je dus ontzorgen. Twee opties:Qua migratie van mail denk ik stiekem ook: "inbox zero, yay"
Ik heb een nextcloud server ingericht lokaal hier, alles werkt, maar qua performance en “handigheid” ben ik nog niet echt verzadigd. Overigens had ik dat al eerder gedaan om mijn Dropbox account te laten vallen. Maar ik denk dat ik de server weer opdoek om met OneDrive aan de slag te gaan…dat ik nu in family 365 erbij heb gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 08:45
Ik heb heel erg zitten twijfelen over de oplossing die ik ga kiezen. Ik heb ook een @lastname domein, die ik voornamelijk gebruik, maar mijn moeder en broertje gebruiken hun account ook actief. Aangezien Docs/Drive en wat nog meer voor ons niet van toegevoegde waarde zijn, is het geen groot probleem om van Google af te stappen.

Na een aantal verschillende oplossingen geprobeerd te hebben, lijkt het dat ze vrijwel allemaal op Open Xchange gebaseerd zijn: Mailbox.org, Mailfence, Namecheap, Strato volgens mij ook. Ik kan alleen maar niet wennen aan de jaren '90 manier waarop om wordt gegaan met e-mail threats. Dat doen Gmail en Outlook beduidend beter.

Ik heb heel erg zitten overwegen om Exchange Online Plan 1 te kiezen, maar ontdekte dat ik via mijn werkgever permanent 30% korting kan krijgen op 365 Family. Het eerste jaar 40%. Dus dat maakt voor mij de keuze wel duidelijk; 365 Familiy met Outlook.

DKIM en DMARC zal ik inderdaad dan moeten missen, maar ik betwijfel nog of dat echt enorme impact gaat hebben voor die paar mailtjes die wekelijks verstuurd worden.

I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laagheim
@NIK0 Ik gebruik Synology Mailplus alleen voor de backup van mijn oude mails, als ik ik bijv. naar ProtonMail overstap begin ik daar met een lege inbox. Proton geeft overigens de mogelijkheid om mails vanuit Google te importeren dus een omweg via de synology is niet nodig. Als je een zakelijk internet abo hebt en de mogelijkheid om een eigen servertje te draaien dan is mailplus prima te doen denk ik. Heb je alles in eigen beheer maar geen omkijken naar onderhoud. Heb er gisteren even mee zitten spelen en bijv. het voor mij belangrijke zoeken in mails gaat prima. Het mailtje dat ik 10 jaar geleden naar de belastingdienst gestuurd heb kreeg ik gevonden 😋

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Ik heb na dat formulier te hebben ingevuld toch stiekem de hoop dat Google met een voordelig of gratis "personal/family abonnement" gaat komen, b.v. met een mailbox limiet van 10.

Best case scenario voor ons: in-place conversie naar Gmail achtige set mailboxen mét eigen domain, maar zonder de Work account beperkingen zoals geen Youtube Family, Drive storage delen etc.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
Dat formulier heb ik ook ingevuld, maar ik vind dat ze direct met zo een aanbod hadden moeten kopen. Ik ga daar niet op wachten en gewoon de sprong wagen. Blijf een nare nasmaak houden van de manier waarop dit gaat.

I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 07:07

Nss

The Dude Abides

Ik wacht het nog even af, ben benieuwd met wat voor alternatief Google komt (formulier ingevuld). Persoonlijk vind ik het nog allemaal wel meevallen dat het pas 10jr na het niet meer aanbieden wordt stopgezet. Zoals al eerder opgemerkt is lijkt men bij Google toch wat overvallen door de commotie.

Hoe dan ook wel wat gedoe. Ik hoop, en het lijkt er op dat dit ook aangeboden gaat worden, dat het in ieder geval mogelijk wordt een om een account om te zetten naar een 'regulier' account, zodat ik data niet hoef over te zetten van verschillende gebruikers. E-mails overzetten gaat makkelijk, maar Google Photos is al weer lastiger vooral ook omdat foto's geüpload vanaf 1 juli 2021 meetellen voor de opslag (geen onbeperkte opslag meer). Is dan wel de vraag of voor de 'overgezette' accounts de foto's van vóór 1 juli buiten de opslaglimiet blijven, en überhaupt hoe lang die vóór-1juli regel geldt :)

Als Google niet met een 'eigen domein'-optie komt voor persoonlijk gebruik, dan wordt het een doorstuurservice naar een Gmail account. Dat is prima voor de gebruikers van mij (familie).

Zakelijk gebruik ik Cloudflare voor een aantal projecten, en heb voor paar accounts ook de e-mail "Email Routing" beta geactiveerd. Dat werkt prima. Maar daarvoor kan je natuurlijk ook talloze andere oplossingen gebruiken.

Ik heb nu in ieder geval vast de desbetreffende domeinnaam toegevoegd aan Cloudflare en de "Email Routing" beta aangevraagd (is een wachtlijst voor). Op het moment dat ik hier gebruik van zou willen maken, is het puur een kwestie van de nameservers veranderen bij de domeinboer. En natuurlijk zorgen dat je dezelfde DNS records ook bij Cloudflare ingesteld hebt, zodat je naadloos overgaat. MX records veranderen komt daarna dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atacama
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-09 11:19
Jammer dat Google nog niet duidelijk verteld wat ze mogelijk gaan maken. Nu twijfel ik een beetje wat ik het beste kan gaan doen.
Ik heb een 'normale' webhosting inclusief mailboxen, dus losse mail hosting aanschaffen lijkt mij zonde van het geld. En als ik eerlijk ben ben ik heel erg tevreden over de gmail interface. Zelfs outlook vind ik, al is het second best, nog steeds niet lekker werken en ouderwets aanvoelen.

Ik heb nu 2 apps mailboxen. Daarvan wil ik denk ik 2 mailboxen maken bij mijn webhoster en dan die 2 laten ophalen door 1 normaal gratis gmail account.

Alleen, moet ik dan nu alle andere google zooi gaan verhuizen, of wachten op nieuws van google en het dan pas gaan uitvoeren? Lastige keuze als je niet weet waar je op moet wachten en de deadline onduidelijk is.

-= Its dry in the dessert =- So what??

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pc01
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
waarom haasten ? Er gaat toch niks gebeuren tot 1 juli. De verhuizing naar een nieuwe hoster lijkt mij in minder dan een week te regelen indien nodig & tegen die tijd is er ook meer informatie beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
pc01 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 18:18:
waarom haasten ? Er gaat toch niks gebeuren tot 1 juli. De verhuizing naar een nieuwe hoster lijkt mij in minder dan een week te regelen indien nodig & tegen die tijd is er ook meer informatie beschikbaar.
Jawel, je wordt op 1 mei door Google overgezet naar een betaald abonnement waarvan Google denkt dat het past bij jouw situatie. Voor die tijd kan je zelf kiezen welke. Vanaf 1 juli moet je ook gaan betalen voor de actieve dienst.

Je hoeft dus nu niet direct in actie te komen maar het is wel handig om dat voor 1 mei te doen.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laagheim
Het is inderdaad makkelijk te doen. Ben vandaag maar overgegaan naar ProtonMail en was binnen een paar uurtjes klaar, zolang duurde het tot ik de bevestiging kreeg dat de mx records goed stonden (had gisteren al het voorbereidende werk gedaan (alleen Authenticator vergeten oeps)). Als je een keer een weekendje niets te doen hebt gewoon beginnen. Nu verder maar afwachten wat er met de playstore aanschaf gaat gebeuren. Ik zat er niet op te wachten maar het is niet het einde van de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
Laagheim schreef op zondag 30 januari 2022 @ 19:07:
Het is inderdaad makkelijk te doen. Ben vandaag maar overgegaan naar ProtonMail en was binnen een paar uurtjes klaar, zolang duurde het tot ik de bevestiging kreeg dat de mx records goed stonden (had gisteren al het voorbereidende werk gedaan (alleen Authenticator vergeten oeps)). Als je een keer een weekendje niets te doen hebt gewoon beginnen. Nu verder maar afwachten wat er met de playstore aanschaf gaat gebeuren. Ik zat er niet op te wachten maar het is niet het einde van de wereld.
Mij gaat het om de historie in Gmail. Ik heb begrepen dat je betaalde apps en youtube kanalen gewoon blijven. Echter wat gebeurd met je oude mails en hoe kun je dan inloggen bij bijv. Youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 23:13
Ik ben dit weekend weer bezig geweest, mijn mail is nu helemaal over naar Synology mail plus. Deze gebruik niet als echte mail server, maar als mail manager. De mail de komt binnen bij mijn hoster in een mailbox. Op de Synology heb ik mail plus geinstalleerd. User geconfigureerd en daar ook een mailbox aangemaakt. Op deze mailbox een pop fetch taak aangemaakt, en de smtp server ingesteld om ook mails te versturen. Dit werkt prima. Het voordeel is dat ik nu niet gebonden ben aan de webmail van mijn hoster, maar aan de webmail van synology. Deze is ook niet ideaal maar goed werkbaar.

Nu ook de contacts en calender ingebruik genomen, maar dat viel toch nog wel tegen.
https://kb.synology.com/n...endar_with_CalDAV_Clients
Blijkbaar is carddav en caldav niet native in android en heb je weer een extra appje nodig (die ook nog eens 5 euro kost). Maar het werkt wel.

Ik heb de aankoop dus maar gedaan op mijn nieuwe google account, er vanuit gaande dat ik straks mijn aankopen op het gsuite account kwijt raak.
glatuin schreef op zondag 30 januari 2022 @ 19:11:
[...]

Mij gaat het om de historie in Gmail. Ik heb begrepen dat je betaalde apps en youtube kanalen gewoon blijven. Echter wat gebeurd met je oude mails en hoe kun je dan inloggen bij bijv. Youtube.
Je kan gewoon een google account hebben zonder email. Mijn email adres is nu alleen nog een google account, er komt geen mail meer op binnen.

[ Voor 17% gewijzigd door ymoona op 30-01-2022 19:31 ]

https://f1nerd.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pc01
  • Nu online
glatuin schreef op zondag 30 januari 2022 @ 19:11:
[...]

mbt Gmail; ik neem aan dat je nieuwe provider die kan ophalen dmv IMAP of POP3.Ik heb zo in ieder geval 1 keer mijn hele mail historie omgezet naar outlook. Wat Gmail labels noemt zijn gewoon IMAP folders dus die gaan ook mee over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman

Gaitman

The Real One

ymoona schreef op zondag 30 januari 2022 @ 19:21:
[...]

Ik heb de aankoop dus maar gedaan op mijn nieuwe google account, er vanuit gaande dat ik straks mijn aankopen op het gsuite account kwijt raak.

[...]
De aankopen raak je niet kwijt. Dat is al meerdere keren aangegeven. Je raakt hooguit de kerndiensten (mail, kalender, Drive, etc) van G suite kwijt. De diensten die je ook in je account op de Admin pagina kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
pc01 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 19:31:
[...]

mbt Gmail; ik neem aan dat je nieuwe provider die kan ophalen dmv IMAP of POP3.Ik heb zo in ieder geval 1 keer mijn hele mail historie omgezet naar outlook. Wat Gmail labels noemt zijn gewoon IMAP folders dus die gaan ook mee over.
Ik heb al gmail sinds het prille begin, dus 2004. Nogal wat historie. Zeker omdat ik destijds de oude mail had toegevoegd aan gmail. De historie gaat terug tot 1998! Toen google apps for domains kwam is het importeren gelukt. Nu weer terug andersom. Ik zou het erg fijn vinden als de gehele mail historie kan worden overgezet. Via pop3 of imap lijkt het me nogal veel. L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
Gaitman schreef op zondag 30 januari 2022 @ 19:34:
[...]

De aankopen raak je niet kwijt. Dat is al meerdere keren aangegeven. Je raakt hooguit de kerndiensten (mail, kalender, Drive, etc) van G suite kwijt. De diensten die je ook in je account op de Admin pagina kan vinden.
Hoezo raak ik mijn aankopen niet kwijt?
Starks zet google mijn free gsuite om naar een paid versie die past bij mijn verbruik. Ik ben niet ven plan om te betalen, dus dan word toch mijn account suspended? Ik zou Cloud Identity Free aan kunnen vragen, maar dan blijf ik zitten met een half account, waar alleen nog wat aankopen op zitten. Voor het echte google werk heb nu een nieuw account aangemaakt. Dit account ga ik ook gebruiken om mijn telefoon in te loggen. Zodat ik ook bv familie features kan gebruiken, want dat kon nooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 10:59

Rmg

kalmma schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 17:54:

[...]
Cloudflare mail forwarding of forwardemail.net en eventueel een (betaalde) smtp.

En dan een alias toevoegen aan je gmail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman

Gaitman

The Real One

ymoona schreef op zondag 30 januari 2022 @ 19:47:
[...]

Hoezo raak ik mijn aankopen niet kwijt?
Starks zet google mijn free gsuite om naar een paid versie die past bij mijn verbruik. Ik ben niet ven plan om te betalen, dus dan word toch mijn account suspended? Ik zou Cloud Identity Free aan kunnen vragen, maar dan blijf ik zitten met een half account, waar alleen nog wat aankopen op zitten. Voor het echte google werk heb nu een nieuw account aangemaakt. Dit account ga ik ook gebruiken om mijn telefoon in te loggen. Zodat ik ook bv familie features kan gebruiken, want dat kon nooit.
Zie bijvoorbeeld Gaitman in "Gratis legacyversie G Suite stopt, wat nu?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
  • Nu online
glatuin schreef op zondag 30 januari 2022 @ 19:43:
[...]

Ik heb al gmail sinds het prille begin, dus 2004. Nogal wat historie. Zeker omdat ik destijds de oude mail had toegevoegd aan gmail. De historie gaat terug tot 1998! Toen google apps for domains kwam is het importeren gelukt. Nu weer terug andersom. Ik zou het erg fijn vinden als de gehele mail historie kan worden overgezet. Via pop3 of imap lijkt het me nogal veel. L
Ik ook terug naar 98 zo ongeveer. Voor zover ik weet is dat helemaal goed over nagezet naar outlook.com via imap. maar goed; ook maar even afwachten wat google nog mee komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laagheim
@glatuin Mijn mailhistorie staat inmiddels op mijn synology. Via de migratie tool in mailplus krijg je alles binnen, inclusief structuur, labels en mappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascoa341
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:17
w0ndersp00n schreef op zondag 30 januari 2022 @ 14:07:

Na een aantal verschillende oplossingen geprobeerd te hebben, lijkt het dat ze vrijwel allemaal op Open Xchange gebaseerd zijn: Mailbox.org, Mailfence, Namecheap, Strato volgens mij ook. Ik kan alleen maar niet wennen aan de jaren '90 manier waarop om wordt gegaan met e-mail threats. Dat doen Gmail en Outlook beduidend beter.
Wat bedoel je hiermee? Ik ben aan het spelen met een aantal diensten en mailbox.org lijkt qua 'conversations' wel redelijk te werken. Althans, ik zie niet een enorm verschil met Oulook en/of Gmail? Het kan natuurlijk zijn dat ik wat mis echter en dan hoor ik het liever nu dan als ik alles heb overgezet :-).

Overigens is Runbox 7 niet op Open Xchange gebaseerd, maar hoe zij met conversations omgaan, werkt voor mij totaal niet. Wel jammer, want lijkt wel een sympathiek bedrijf en zeker de eerste twee jaar erg goedkoop (twee jaar voor de prijs van een).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computergek92
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-09 20:46
Laagheim schreef op zondag 30 januari 2022 @ 21:57:
@glatuin Mijn mailhistorie staat inmiddels op mijn synology. Via de migratie tool in mailplus krijg je alles binnen, inclusief structuur, labels en mappen.
Ik ga dit van de week ook eens uitproberen! Ik kwam een handleiding tegen om een token aan te maken etc (https://kb.synology.com/n...ating_emails_from_G_Suite) heb jij deze ook gevolgd? Of zijn er nog tips welke je kan delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
pascoa341 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 22:00:
[...]

Wat bedoel je hiermee? Ik ben aan het spelen met een aantal diensten en mailbox.org lijkt qua 'conversations' wel redelijk te werken. Althans, ik zie niet een enorm verschil met Oulook en/of Gmail? Het kan natuurlijk zijn dat ik wat mis echter en dan hoor ik het liever nu dan als ik alles heb overgezet :-).

Overigens is Runbox 7 niet op Open Xchange gebaseerd, maar hoe zij met conversations omgaan, werkt voor mij totaal niet. Wel jammer, want lijkt wel een sympathiek bedrijf en zeker de eerste twee jaar erg goedkoop (twee jaar voor de prijs van een).
Wat ik direct merkte is dat wanneer ik reply op een bericht, dat deze niet direct in de thread verschijnt. Mijn bericht staat wel in verzonden items, maar als ik in de inbox op het oorspronkelijke bericht klik, dan kan ik mijn reactie daar dus niet zien. Ik kan alleen aan het icoontje herkennen dat ik erop heb gereageerd.

Als ik vervolgens weer een antwoord krijg op mijn eerdere reply, dan komt dit antwoord in de thread te staan. Mijn eerdere reply staat dan inline in de reactie.

Gmail en Outlook laten mijn eigen replies direct in de thread zien, en verbergen eventueel de inline varianten uit responses, wat het werken met mail veel overzichtelijker maakt voor mij.

Mogelijk dat ik hier iets zelf ben vergeten om in te stellen, maar dit viel mij meteen op.

Overigens, bij Mailfence speelde voor mij ook mee dat het Belgisch Nederlands was, dus dat zorgde voor mij af en toe voor wat kortsluiting in mijn bovenkamer :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kimjansen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:12

kimjansen

Nu ff niks...

Vanwege het willen blijven gebruiken van mijn eigen domein en de 1TB opslag per gebruiker ga ik overstappen naar Office 365 Family, Gmail/Workspace lijkt niets te kunnen bieden wat daar ook maar een beetje in de buurt komt helaas qua prijsstelling...

Omdat ik zelf nogal flink wat labels heb aangemaakt en filters gebruik om e-mails daar automatisch in te organiseren vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met het migreren van Gmail naar Office 365 met behoud van labels EN filters? Nu schijnen filters bij de 'Business' variant wel mee te komen en geconverteerd te worden naar regels, maar is dit ook voor de 'Family' variant zo?

Is het daarnaast nog verstandig een ander (nieuw) e-mailadres te gebruiken om Office 365 op te registreren of kan hier een bestaand Microsoft account met hetzelfde e-mailadres als wat nu een Google Workspace account is worden gebruikt?

Speed kills, but beauty lives forever...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
Hoe het gaat met filters en labels weet ik (nog) niet. Ik gebruikte eigenlijk geen filters en maar een paar labels. De labels heb ik omgezet naar mappen omdat het eigenlijk niet voorkwam dat ik e-mails meerdere labels toekende. Maar ik moet het grootste deel van m'n mail nog migreren, al verwacht ik het meeste gewoon te archiveren en niet mee te nemen.

Qua e-mailadres heb ik het adres dat ik aan Gmail gekoppeld had sinds vandaag aan Outlook gekoppeld. Ik kan verder gewoon nog bij mijn Gmail, maar alles wat naar m'n adres wordt gestuurd komt nu binnen in m'n Outlook.

Als ik binnen Gmail nu een mail stuur naar mijn eigen domein, dan komen ze zowel in Gmail als in Outlook binnen. Dat komt dan denk ik doordat het domein ook nog geregistreerd is bij Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageNL
  • Laatst online: 19-09 12:16
Daar bevestig je precies het probleem wat genoemd wordt. Het enige verschil is dat je niet de stap naar Cloud Identity Free hoeft te maken maar dat lost dus niets op.

Het probleem is niet dat je wel of niet een stap moet zetten om bij je account te kunnen, het probleem is:
maar dan blijf ik zitten met een half account, waar alleen nog wat aankopen op zitten.
Het is nog niet duidelijk wat er precies aangeboden gaat worden toch? Hoe zeker is iedereen die nu alvast een nieuw account heeft gemaakt dat er een optie gaat komen om naar een bestaand gratis gmail account te migreren? Ik zie het wel gebeuren dat je straks weer een unieke gebruikersnaam moet gaan kiezen en dat je GSuite account een nieuw GMail account wordt. Dan heb je nu alvast je gewenste gebruikersnaam onbruikbaar gemaakt...

Is het iemand ook al duidelijk wat er gebeurt met 3rd party accounts? Ik log nog weleens in mbv mijn GSuite account, gaat dat na de migratie nieuwe accounts opleveren of log ik dan bij de 3rd party gewoon in in mijn huidige account? Of (waarschijnlijk) gaat dat weer per 3rd party afhankelijk zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laagheim
@computergek92 Dat is de handleiding die ik gevolgd heb. Stap 1 (inloggen als gebruiker in het beheer account om een vinkje te zetten) lukte me niet maar de stappen daarna als beheerder kan je gewoon doorlopen. Dit is een van de weinige handleidingen op internet die up to date zijn dus verder geen tips 🙃. Natuurlijk wel een paar keer suf gedaan (het csv bestandje moet een bepaalde opmaak hebben en Numbers maakt er natuurlijk weer wat anders van en vergeten een vinkje te zetten om de syno gebruiker in mailplus te activeren.) Binnen een half uurtje had ik de migratie gestart (het migreren zelf duurt wel ff, reken maar op een dag. Ik heb alleen de mail overgezet dus met de migratie van contacten en kalenders geen ervaring)

[ Voor 6% gewijzigd door Laagheim op 31-01-2022 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzer22
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 07:20
Me_dusa schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 15:04:
[...]

Ik heb 2 jaar Soverin gebruikt en ben heel erg snel van de agenda en calender functie afgestapt. Werkt traag, vaak offline zonder reden of je data is weg. Mail is ok-ish. Ben sinds januari weer terug bij Google en dat is zo enorm veel sneller en stabieler. Maar helaas dus straks weer schuiven :'( :'( :'( :'(

Ik heb Mailbox test gedraaid en dat werkt enorm veel beter en sneller dan Soverin. Ga voor Mailbox.org!
Thanks!

Heb je al enig idee waar je nu heen gaat, en wat mistte je bij Mailbox.org waarvoor je naar Google ging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:50
GebakkePizza schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 15:06:
Na wat uitzoekwerk kom ik zelf uit op infomaniak als alternatief. Voor 1,50 p/m (1,82 incl. btw) bieden zij:
  • Ongelimiteerde email storage
  • 5 afzonderlijke inboxen/adressen (meer = duurder)
  • Aliassen, categorieën (+ teken voor je @) en catchall
  • Domein mag bij een andere registrar staan (toevoegen en DNS instellingen). Kan alleen vinden hoe je extra domeinen kan toevoegen, maar niets over limieten (geen probleem voor mij).
  • POP, IMAP, CalDav en CardDav
  • Bijlagen tot 200MB via IMAP en 3GB via webmail
  • Migratie van e-mails, contacten en adressen vanuit o.a. Gmail
  • 100% werkzaam vanuit Zwitserland
Hopelijk zie ik verder niets over het hoofd. Morgen ga ik een serieuze poging wagen.
Heb je al bevindingen?

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• joecks
  • Laatst online: 18-09 11:46
Misschien voldoet dit in de behoefte van sommige mensen...

https://www.zoho.com/blog/zillum/zillum-for-families.html

5,83 voor 3 leden
75GB (25 GB email storage for each member)
500 GB combined WorkDrive storage for the family

9,17 voor 5 leden
125 GB (25 GB email storage for each member)
1 TB combined WorkDrive storage for the family

16,67 voor 10 leden
250 GB (25 GB email storage for each member)
2 TB combined WorkDrive storage for the family

https://www.zoho.com/zillum/pricing.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Heeft iemand al op een makkelijke manier al zijn google docs/drive bestanden naar een ander google account verplaatst?

Ik heb het met de drive app (mac) gerprobeerd maar dan doet hij gsheet bestanden niet. Eigenaar maken van bestanden door delen mag niet buiten de organisatie... etc.

IK heb al diverse handleidingen gevolgd maar of die kloppen niet meer of ik krijg errors.

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukky
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 13:39
iisworks schreef op zondag 30 januari 2022 @ 14:30:
Ik heb na dat formulier te hebben ingevuld toch stiekem de hoop dat Google met een voordelig of gratis "personal/family abonnement" gaat komen, b.v. met een mailbox limiet van 10.

Best case scenario voor ons: in-place conversie naar Gmail achtige set mailboxen mét eigen domain, maar zonder de Work account beperkingen zoals geen Youtube Family, Drive storage delen etc.. :)
Dat hoop ik ook :) Ik heb dit 10+ jaar geleden opgezet en inmiddels hebben verschillende familieleden een emailaccount met onze achternaam als URL. Het werkt allemaal naar tevredenheid en ik zit niet te wachten om dit ook nog voor de hele familie te moeten gaan factureren en Tikkies te sturen (doe ik al met Office 365, spijt van want ieder jaar gedoe). Niemand gebruikt al die Workspace features, 't is alleen maar email. Als het kan blijven staan zou ik blij zijn, ik heb mijn migratieproject dan ook op hold gezet totdat ik duidelijkheid heb. Lukt het allemaal niet dan trek ik alles in een weekend wel over naar Freedom/Soverin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plompie
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-03 09:55
joecks schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:03:
Misschien voldoet dit in de behoefte van sommige mensen...

https://www.zoho.com/blog/zillum/zillum-for-families.html

5,83 voor 3 leden
75GB (25 GB email storage for each member)
500 GB combined WorkDrive storage for the family

9,17 voor 5 leden
125 GB (25 GB email storage for each member)
1 TB combined WorkDrive storage for the family

16,67 voor 10 leden
250 GB (25 GB email storage for each member)
2 TB combined WorkDrive storage for the family

https://www.zoho.com/zillum/pricing.html
Gelanceerd op 25/1 dit jaar. Lijkt toch wel behoorlijk in te spelen op het wegvallen van de gratis Workspace ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldwielink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-09 17:49
Pin0 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:05:
Heeft iemand al op een makkelijke manier al zijn google docs/drive bestanden naar een ander google account verplaatst?

Ik heb het met de drive app (mac) gerprobeerd maar dan doet hij gsheet bestanden niet. Eigenaar maken van bestanden door delen mag niet buiten de organisatie... etc.

IK heb al diverse handleidingen gevolgd maar of die kloppen niet meer of ik krijg errors.
Ik zou eens naar rclone.org kijken waarbij je meerdere google drives kunt aanmaken als remote providers. Als je dat eenmaal gedaan hebt zou je (via je eigen PC) de ene naar de andere moeten kunnen clonen. De Rclone CLI heeft ook een test optie dus dan kun je zien of het allemaal gekopieerd zou worden zoals je zou verwachten.
Overigens bovenstaande is zonder dat ik zelf hands-on ervaring heb met deze use case, ik heb wel rclone gebruikt om tussen mijn PC en cloud service te clonen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Me_dusa
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 09:07

Me_dusa

Red een boom, eet een bever!

cazzer22 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 09:04:
[...]

Thanks!

Heb je al enig idee waar je nu heen gaat, en wat mistte je bij Mailbox.org waarvoor je naar Google ging?
Ik ging terug naar Google omdat ik alleen de mailroutering om gezet had naar Soverin. Dus was in paar tellen terug naar G en dacht dus voor even klaar te zijn .. not :P
Mailbox.org is voor nu een prima kandidaat. Heb ook nog geen betere voorbij zien komen(anders dan de prijsstunters, privacy ...?).
Ik moet ongeveer 7 familieleden uit verschillende woonlocaties over zien te zetten met de mail }:O

Me_dusa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
ronaldwielink schreef op maandag 31 januari 2022 @ 14:40:
[...]

Ik zou eens naar rclone.org kijken waarbij je meerdere google drives kunt aanmaken als remote providers. Als je dat eenmaal gedaan hebt zou je (via je eigen PC) de ene naar de andere moeten kunnen clonen. De Rclone CLI heeft ook een test optie dus dan kun je zien of het allemaal gekopieerd zou worden zoals je zou verwachten.
Overigens bovenstaande is zonder dat ik zelf hands-on ervaring heb met deze use case, ik heb wel rclone gebruikt om tussen mijn PC en cloud service te clonen...
Thanks, ik kan prima twee drives koppelen op de mac, maar tussen die twee kopiëren ging helaas niet voor alle bestanden. Ik zal die tool eens bekijken

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 08:12

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Pin0 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 17:17:
[...]

Thanks, ik kan prima twee drives koppelen op de mac, maar tussen die twee kopiëren ging helaas niet voor alle bestanden. Ik zal die tool eens bekijken
De Google eigen bestanden gingen bij mij ook niet (op Windows). Ik heb alles geknipt en geplakt en zodoende bleven alleen die bestanden over. Vervolgens heb ik die in 1 map gezet (via de browser) en die map gedeeld met het andere account. Toen op andere account de inhoud van de map weer verplaatst naar de plek waar ik het wilde hebben (ook via browser).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:20
Hier ook een liefhebber.

Op zich is een e-mailmigratie niet zo spannend en met de ongeveer 10 mailboxen kom ik ook wel weg. Wat ik lastiger vind is dat de google accounts in gebruik zijn. Dus als ik het weghaal bij Google en de e-mail elders laten aankomen, blijft de Google-account-functie dan wel werken maar zonder gmail?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computergek92
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-09 20:46
Zojuist de website bekeken en ziet er veel belovend uit. Indien je een domein overhevelt krijg je gratis 1 e-mailadres, de eerstvolgende stap is inderdaad 5 e-mailadressen tegen de prijs van 1,82. De domein prijzen vallen mee ten opzichte van andere registars.

[ Voor 10% gewijzigd door computergek92 op 31-01-2022 18:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• w0ndersp00n
NiGeLaToR schreef op maandag 31 januari 2022 @ 17:26:
Hier ook een liefhebber.

Op zich is een e-mailmigratie niet zo spannend en met de ongeveer 10 mailboxen kom ik ook wel weg. Wat ik lastiger vind is dat de google accounts in gebruik zijn. Dus als ik het weghaal bij Google en de e-mail elders laten aankomen, blijft de Google-account-functie dan wel werken maar zonder gmail?
Ik heb intussen alle mail overgezet naar Outlook. Mail komt dus binnen bij Outlook, maar het Google Account is er gewoon nog en kan gewoon gebruikt worden om in te loggen. Android devices hebben hier nog niet moeilijk over gedaan. Gmail (oude mailboxen) is momenteel ook nog te benaderen, alleen komt niks meer op binnen. Ik weet alleen niet wat er gaat gebeuren zodra die definitief verdwijnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RKD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:55

RKD

NiGeLaToR schreef op maandag 31 januari 2022 @ 17:26:
Hier ook een liefhebber.

Zoek even in dit topic naar Cloud identity Free, daarom kan je die functie behouden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 23:59
eamelink schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:30:
Afgelopen weekend gemigreerd naar iCloud+. Zojuist subscription beëindigd en account gesloten :)
Ik blijf steken op SPF-record... Hoe lang moest je wachten na het veranderen van het record?

[ Voor 35% gewijzigd door Gangster93 op 01-02-2022 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:20
@Gangster93 zo lang als dat de TTL van je DNS staat/stond.
Handig om je TTL te verlagen naar bijv 10min voor de omzetting en daarna terug te zetten naar 8-24u afhankelijk van je voorkeur.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Werkte bij mij binnen een minuut.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GebakkePizza
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Nog geen bijzondere. Importeren ben ik nog niet aan toegekomen omdat ik daar nog wat keuzes moet maken.

Wist niet dat een catch-all een mailadres zou 'kosten' (achteraf niet verbazend). Daarnaast leidde het aanmaken van een extra mailadres de eerste 30 minuten tot een nieuwe mailbox die niet leek te functioneren. Binnen een uur een reactie van support met de vraag of ik ze (door een toggle om te zetten) tijdelijk toegang kon geven, maar dat was dus niet meer nodig... Kan er pas echt wat over zeggen als ik er langer mee gewerkt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 15:40

Brons

Fail!

Ik blijf nog even wachten om te kijken waar Google mee komt voor families. Ik heb al een abonnement met 2 accounts sinds het begin. Ik zit heel erg comfortabel in het gehele ecosysteem (drive, photo's, youtube, gmail, android, etc) en ik heb eigenlijk geen zin in verandering maar de prijsstelling is wat aan de hoge kant voor persoonlijk gebruik.

Het migreren naar Microsoft voor mijn e-mail en opslag is voor mij de kleinste moeite. Waar ik bang voor ben is mijn identiteit die ik overal dagelijks gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:24

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ymoona schreef op zondag 30 januari 2022 @ 19:47:
Voor het echte google werk heb nu een nieuw account aangemaakt. Dit account ga ik ook gebruiken om mijn telefoon in te loggen. Zodat ik ook bv familie features kan gebruiken, want dat kon nooit.
Wat bedoel je met "om je telefoon in te loggen"? Als je van hoofdaccount wil switchen op Android moet je een factory reset doen bij mijn weten. Maar voor iets als Family kun je het alternatieve account ook gewoon toevoegen aan je telefoon. Gebruik al een paar jaar een alternatief Google account voor Family waar ik ook een YT premium family op heb lopen. Doe daar sindsdien ook play store aankopen mee.

Het grappige is dat dat alternatieve account gewoon onder de catch all van mijn G Suite domein valt, maar dus geen G Suite account is :P. Idem voor de Google accounts voor m'n kids. Daar hang ik wel een mailbox achter als ze oud genoeg voor zijn.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Pin0 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:05:

Hier mijn gebruikers aangegeven om de takeout te gebruiken, en dit voor 1 maart te doen.
( ik ken de mensen die in het account zitten, en 1 maart -> geeft wat speling, zodat ik niet op 3 augustis ineens gezeur krijg over verdwenen items ;) )

Alleen nog wat van een writeup maken hoe de *.mbox kan worden overgezet naar een leesbaar formaat ( thunderbird / outlook )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
.oisyn schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 03:22:
[...]

Wat bedoel je met "om je telefoon in te loggen"? Als je van hoofdaccount wil switchen op Android moet je een factory reset doen bij mijn weten. Maar voor iets als Family kun je het alternatieve account ook gewoon toevoegen aan je telefoon. Gebruik al een paar jaar een alternatief Google account voor Family waar ik ook een YT premium family op heb lopen. Doe daar sindsdien ook play store aankopen mee.
Ja, dat heb ik nu ook gedaan. Ik heb nu beide accounts, maar synchronisatie van alles staat op beide accounts uit. Ik wil uiteindelijk het hoofd account verwijderen, maar daar heb ik geen haast mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 23:00
.oisyn schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 03:22:
[...]

Het grappige is dat dat alternatieve account gewoon onder de catch all van mijn G Suite domein valt, maar dus geen G Suite account is :P
Je hebt een @gmail.com dat onder de catchall van je @domein valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Fire69 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 07:48:
[...]

Je hebt een @gmail.com dat onder de catchall van je @domein valt?
Nee, je kunt een google account aanmaken met een willekeurig emailadres.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
rjn27 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 15:14:
Kijk een Strato allemaal. Voor €3 per maand krijg je 25 e-mail adressen.
Ben inmiddels overgestapt en het werkt perfect.

https://www.strato.nl/mail/
Ik zou niemand Strato aanraden. Zijn genoeg andere aanbieders die het wel goed en vrijer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Nu heb ik de mail ook gehad (en de enquete ingevuld). Vrij korte enquete trouwens, een beetje vreemd als Google dit niet al weet :p
.oisyn schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 07:49:
[...]

Waarschijnlijk is dat hetzelfde als het cloud identity free. Ik heb het ook op de mailbox die ik vroeger gebruikte onder mijn domein ontdekte ik (dan vraagt Google met welk account je in wilt loggen, lekker verwarrend twee Youtube accounts op nickname@domain.tld :p ).

[ Voor 66% gewijzigd door Marzman op 01-02-2022 08:08 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Marzman schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 08:04:
Waarschijnlijk is dat hetzelfde als het cloud identity free.
Met cloud identity free heb je als het goed is geen toegang tot mail en calendar, dat heb ik wel op die google accounts. Mail heb je natuurlijk niet bijzonder veel aan aangezien er niets op binnenkomt, maar toch. Er zit vast een <random_id>@gmail.com aan gekoppeld.

Bij Microsoft kan dat ook, met de email van mijn GSuite hoofdaccoubt heb ik ook een O365 family abo lopen. Zit ook een random @outlook.com account aan gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
.oisyn schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 07:49:
[...]

Ah, op die manier! Ik was eigenlijk compleet vergeten dat een gewone Google-account geen @gmail hoef te zijn.

Zou het op deze manier zijn dat Google (misschien) van plan is om de GSuite accounts over te zetten naar gewone Google-accounts? Dat zou wel ideaal zijn eigenlijk (voor mij althans)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Blubkens schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 07:59:
[...]

Ik zou niemand Strato aanraden. Zijn genoeg andere aanbieders die het wel goed en vrijer doen.
Want?

Ik wacht het ook even af, vind het nog te vroeg om gehaast alles over te zetten. In mijn geval gaat het gelukkig maar om 1 account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
  • Nu online
Blubkens schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 07:59:
[...]

wat is er mis mee ? Ik heb nog strato powerweb lopen, grotendeels ongebruikt, en wat domeinen daarop geparkeerd. Het leek mij een redelijke backup voor de mail; alhoewel mijn voorkeur nog steeds een betere oplossing van uit google is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Hoe kun je als beheerder alle opslag van een gebruiker exporteren? Ik wil twee gebruikers die niet meer gebruikt worden al opruimen. Of kan dat alleen als je inlogt als die gebruiker? Dat doe ik dan weer liever niet, want een van die gebruikers ben ik niet zelf :)

Die tool voor alle data van alle gebruikers wil ik niet gebruiken, omdat je die maar een keer per 30 dagen kunt gebruiken en de andere accounts daar wordt nog volop nieuwe data in gemaakt :)

[ Voor 26% gewijzigd door Marzman op 01-02-2022 09:09 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 22:13

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

GebakkePizza schreef op maandag 31 januari 2022 @ 22:11:
[...]
Nog geen bijzondere. Importeren ben ik nog niet aan toegekomen omdat ik daar nog wat keuzes moet maken.

Wist niet dat een catch-all een mailadres zou 'kosten' (achteraf niet verbazend). Daarnaast leidde het aanmaken van een extra mailadres de eerste 30 minuten tot een nieuwe mailbox die niet leek te functioneren. Binnen een uur een reactie van support met de vraag of ik ze (door een toggle om te zetten) tijdelijk toegang kon geven, maar dat was dus niet meer nodig... Kan er pas echt wat over zeggen als ik er langer mee gewerkt heb.
Ben nog aan het testen maar lijk email niet werkend te krijgen. Heb een domein bij een NL registrar en wil alleen mail doorzetten naar Infomaniak. Dan hoef ik bij mijn lokale registrar toch alleen een MX en een TXT record aan te passen?

code:
1
2
3
4
MX record
IN  MX  mta-gw.infomaniak.ch
TXT record
IN  TXT  v=spf1 include:spf.infomaniak.ch -all

Maar moet dat IN daadwerkelijk IN zijn of

code:
1
mijndomein.nl.

?

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@ma9ma of @ of . of leeg of wat bij jouw registrar dan ook gebruikelijk is om het hoofddomein te representeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebbz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:50
Marzman schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 09:07:
Hoe kun je als beheerder alle opslag van een gebruiker exporteren? Ik wil twee gebruikers die niet meer gebruikt worden al opruimen. Of kan dat alleen als je inlogt als die gebruiker? Dat doe ik dan weer liever niet, want een van die gebruikers ben ik niet zelf :)

Die tool voor alle data van alle gebruikers wil ik niet gebruiken, omdat je die maar een keer per 30 dagen kunt gebruiken en de andere accounts daar wordt nog volop nieuwe data in gemaakt :)
Wat bedoel je met opruimen? Nevermind, lezen is ook een kunst.
Je kunt gebruikers verwijderen via het beheer scherm (dus met je hoofdaccount).

Maar die data exporteren dat weet ik dan weer niet. Kun je dat niet aan de gebruikers zelf overlaten, maak een kopie van alles wat je wil bewaren?

[ Voor 12% gewijzigd door ebbz op 01-02-2022 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

ebbz schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:34:
[...]

Wat bedoel je met opruimen? Nevermind, lezen is ook een kunst.
Je kunt gebruikers verwijderen via het beheer scherm (dus met je hoofdaccount).

Maar die data exporteren dat weet ik dan weer niet. Kun je dat niet aan de gebruikers zelf overlaten, maak een kopie van alles wat je wil bewaren?
Dat wordt lastig, ik denk dat ik dan gewoon het wachtwoord aanpas en het zelf doe vanuit het gebruikersaccount. Maar het zou netter zijn als dat niet hoeft :)

Ik wil de accounts weg hebben voor het geval Google nog komt met een aabod voor families dan zijn het maar 4 accounts ipv 6.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 08:12

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Marzman schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 11:00:
[...]

Dat wordt lastig, ik denk dat ik dan gewoon het wachtwoord aanpas en het zelf doe vanuit het gebruikersaccount. Maar het zou netter zijn als dat niet hoeft :)

Ik wil de accounts weg hebben voor het geval Google nog komt met een aabod voor families dan zijn het maar 4 accounts ipv 6.
Als je een gebruiker verwijdert krijg je de optie om de data te exporteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Beekforel schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 11:13:
[...]

Als je een gebruiker verwijdert krijg je de optie om de data te exporteren.
Je kan bij het verwijderen een ander account opgeven waar de data heen moet :) Ik heb de data van het oude account van een user overgezet zo naar haar nieuwe account.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge801
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Inge801

Iron Maiden

Ik overweeg over te stappen naar de betaalde functie (qua gemak in het ecosysteem en ik zie dat de alternatieven ook niet allemaal even gemakkelijk werken). Ik heb een G suite legacy account voor persoonlijk gebruik met twee domeinen waarvan ik een catch all gebruik.

Ik koop nu voor allebei de accounts jaarlijks 100 GB voor €19.99 per jaar, straks zou het dan per account ongeveer 100 euro meer gaan kosten (10.40*12 = €124.80), dat vind ik voor 2TB nog wel acceptabel.

En ik zal nog even het formulier afwachten of ze voor persoonlijk gebruik met een betere deal komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JeAoY7JMvfo1_qqqI25zhma49wI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5vVpOSbBaTFf2SXVgdjqyPoc.png?f=fotoalbum_large

Ik heb nog een paar vraagjes:
  1. Kan ik als ik naar Business Standard upgrade met twee gebruikers, ook per gebruiker een domein toevoegen met catch all? Of moet ik dan twee aparte business standard pakketten maken, met ieder een gebruiker
  2. Weet iemand of Google Photo's ook nog ondersteund wordt? Het staat er niet bij in het lijstje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IwEfMCHyiGluEommezN0Qqb_7Ac=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dGE893TR9iBEL6yCzuwMBXVO.png?f=user_large

你还记得吗 记忆的炎夏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Inge801 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:27:

En ik zal nog even het formulier afwachten of ze voor persoonlijk gebruik met een betere deal komen.

[Afbeelding]
Je hebt sowieso nog het eerste jaar 50 procent korting er op, dus het is de helft van die prijzen tussen juli 2022 en juli 2023. Maar ik hoop ook nog op een betere deal voor persoonlijk gebruik :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
@Inge801 ik heb 2 domein gekoppeld in een business starter account, maar een catch-all instellen is blijkbaar zo makkelijk niet (meer). Vroeger ooit ingesteld, maar tegenwoordig moet je dat effectief doen door routing regels te maken.
Voordeel is wel: die regels kun je heel uitgebreid configureren, waardoor wat jij wilt ook mogelijk moet zijn.

Maar het is niet even vinkje zetten en klaar. En je kunt ook niet de standaard how-to volgen voor een catch-all, want die zal zover ik kan zien inderdaad op alle domeinen toegepast worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 17:00
Ik vind de prijsstelling bij Zoho maar verwarrend. 0,9 voor 5GB, maar elders staat weer 1. En geen idee hoe ik hier kom, maar ik krijg nu 30% korting, dus nog maar 0,6 pm/pu.

Ik heb nu mail free, maar dus zonder mail hosting. Echter heb ik geen idee wat je daarmee kan. Dit account heb ik jaren geleden aangemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JonnyTheG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 10:56
Na wat onderzoek denk ik dat dit mijn stappenplan word voor de 47 gebruikers. Het gaat om mijn familie, het gaat voornamelijk om de mail en voor sommige om Google Drive. Het domein staat bij GoDaddy, maar dat doet er verder niet toe.

Test maand aanvragen bij Microsoft voor Microsoft 365 Business Basic. Als hoofdgebruiker mijn email adres. Deze was al gekoppeld aan Microsoft dus moest geverifieerd worden dat ik de eigenaar was van het domein. Dat gedaan met een txt record. Geen MX record omgezet.
Ikzelf word dus een betaalde gebruiker met 1TB Onedrive opslag.
Toen allemaal gedeelde mailboxen aangemaakt. Hiervoor worden ook gebruikers aangemaakt zonder licentie.
Wachtwoord aanpassen van de nieuwe gebruikers. Nu kan er ingelogd worden met een gedeelde mailbox. Via Apple mail moet je dan Exchange gebruiken en niet Outlook. Owa is ook gewoon op in te loggen.
Ik heb nog een extra domein, deze gekoppeld met de mx. Toen aliassen aangemaakt, de mail komt netjes binnen. Het hoofd domein nog niet opgezet.
Bestaande mail overzetten met deze dienst. Hierbij verplaatst je alle gegevens. Bij Gmail moet je een app wachtwoord aanmaken als er een mfa op zit of je moet oude protocollen toestaan. Bij veel emails is het verstandig om het op een pc te laten draaien die je aan kan laten staan. Geen idee namelijk of het op de achtergrond blijft doordraaien. Deze tool moeten de gebruikers dan maar zelf uitvoeren als ze de mail willen behouden.
Voor de gebruikers die wel een OneDrive willen hebben die moeten jaarlijks gaan betalen.
Elke gedeelde mailbox is 50GB.

Nu moet ik alle gebruikers hun nieuwe gegevens doormailen. Dan kan ik daarna de mx omzetten.
Als iedereen over is Google abonnement aanpassen zodat we nog steeds van de overige gratis diensten gebruik kunnen blijven maken.

Eigenlijk zit mijn Google Family account al in een gmail omdat ik dat nooit kon koppelen, net als mijn Youtube Premium.

Volgens mij is dit de meest voordelige manier en mooiste ook. Je kan namelijk bij Microsoft inloggen met je nieuwe (zakelijke) email en je kan je prive Microsoft account gebruiken. Je kan dus inloggen met je eigen email adres bij mail clients en je verstuurd ook mail vanuit je eigen email. Met het Microsoft family account moet je inloggen met je outlook email en is je eigendomein meer een allias.

Ik ben benieuwd of er meerdere tweakers deze oplossing gebruiken en wat hun ervaring hier mee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

defusion schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:51:
@Inge801 ik heb 2 domein gekoppeld in een business starter account, maar een catch-all instellen is blijkbaar zo makkelijk niet (meer). Vroeger ooit ingesteld, maar tegenwoordig moet je dat effectief doen door routing regels te maken.
Voordeel is wel: die regels kun je heel uitgebreid configureren, waardoor wat jij wilt ook mogelijk moet zijn.

Maar het is niet even vinkje zetten en klaar. En je kunt ook niet de standaard how-to volgen voor een catch-all, want die zal zover ik kan zien inderdaad op alle domeinen toegepast worden.
Volgens mij heb ik dat ooit ingesteld met een sterretje * , ik denk dat dit nog steeds kan. Ik had die weggehaald omdat er spamruns gedaan werden met mijn domeinnaam op willekeurige emailadressen en dan krijg je al die deliveryfailed meuk daarop binnen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik heb net even bij Zoho een test-account aangemaakt (Free).

Maar dat gaat dus al direct mis.
Net TXT record aangemaakt voor verificatie van mijn domein, laten checken, krijg ik dit...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MV7hHTQKvzU47Z5cem-qSGL9vnQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hx4NevPzqNdmpkxvcaYEa4Sn.png?f=fotoalbum_large

En ja, onder de rode lijn staan identiek hetzelfde bij beide :P
Geeft niet direct veel vertrouwen zo :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w1mm13
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-03 17:27
Marzman schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:25:
Volgens mij heb ik dat ooit ingesteld met een sterretje * , ik denk dat dit nog steeds kan. Ik had die weggehaald omdat er spamruns gedaan werden met mijn domeinnaam op willekeurige emailadressen en dan krijg je al die deliveryfailed meuk daarop binnen.
yep, had ik ook zo gedaan met een sterretje ... weet niet of dat nog steeds mogelijk is en wat er mee gebeurd als je upgrade naar een business pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Fire69 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:28:
Ik heb net even bij Zoho een test-account aangemaakt (Free).

Maar dat gaat dus al direct mis.
Net TXT record aangemaakt voor verificatie van mijn domein, laten checken, krijg ik dit...

[Afbeelding]

En ja, onder de rode lijn staan identiek hetzelfde bij beide :P
Geeft niet direct veel vertrouwen zo :|
Als je meerdere TXT records hebt, verwijder deze dan even en voeg ze toe na verificatie. Bij mij ging het allemaal behoorlijk soepel inclusief 2FA en catch all. Ook met een gratis account.

Ben eigenlijk best tevreden met Zoho, twijfel alleen omdat het een partij uit India is en ik niet goed begrijp wat dat betekent mbt privacy en veiligheid.

Wat dat betreft ook erg nieuwsgierig naar ervaringen met het Zwitserse infomaniak.com. Die geven hoog op qua privacy en beveiliging en hebben een aantal grote bedrijven als klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
wian schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:43:
[...]

Als je meerdere TXT records hebt, verwijder deze dan even en voeg ze toe na verificatie. Bij mij ging het allemaal behoorlijk soepel inclusief 2FA en catch all. Ook met een gratis account.
Thanks, dat werkte inderdaad :)
Ben eigenlijk best tevreden met Zoho, twijfel alleen omdat het een partij uit India is en ik niet goed begrijp wat dat betekent mbt privacy en veiligheid.

Wat dat betreft ook erg nieuwsgierig naar ervaringen met het Zwitserse infomaniak.com. Die geven hoog op qua privacy en beveiliging en hebben een aantal grote bedrijven als klant.
Dat ze in India zitten stoort me ook een beetje eigenlijk.
Ik ben me nu gewoon wat aan't oriënteren qua functionaliteit en interface en zo, infomaniak is de volgende waar ik even een accountje ga maken :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joecks
  • Laatst online: 18-09 11:46
JonnyTheG schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:07:Ik ben benieuwd of er meerdere tweakers deze oplossing gebruiken en wat hun ervaring hier mee is.
Ik gebruik dit al geruime tijd op deze manier en werkt uitstekend.

[ Voor 21% gewijzigd door joecks op 01-02-2022 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
JonnyTheG schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:07:
Na wat onderzoek denk ik dat dit mijn stappenplan word voor de 47 gebruikers.
Betaal je dan eigenlijk alleen maar voor jouw hoofdgebruiker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
Je kan dus inloggen met je eigen email adres bij mail clients en je verstuurd ook mail vanuit je eigen email. Met het Microsoft family account moet je inloggen met je outlook email en is je eigendomein meer een allias.

Ik ben benieuwd of er meerdere tweakers deze oplossing gebruiken en wat hun ervaring hier mee is.
Is dit mogelijk? Ik begreep uit alle documentatie dat het niet mogelijk was om je zakelijke Exchange e-mailadres te gebruiken als alias op Outlook.com/365 Family.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Met het Microsoft family account moet je inloggen met je outlook email en is je eigendomein meer een allias.
Maar je kunt met die alias ook gewoon inloggen.

Het enige nadeel van O365 Family vind ik dat je dus maar 1 alternatief adres per gebruiker kunt hebben. Er is geen catch-all en geen extra aliasen. Waar ik nog niet helemaal achter ben is of je wel meerdere domeinen kunt toevoegen, of dat je er als beheerder maar 1 kan toevoegen waar de rest een emailadres op aan kan vragen.

Wat mezelf betreft gaat het vooralsnog om 3 gebruikers: ikzelf en mijn ouders. Ik heb een aantal domeinen met catch-all, en mijn ouders hebben hun eigen domein dat ik in beheer heb. Voor hun is de catch-all en extra aliasen niet belangrijk, voor mezelf wel aangezien ik voor elke website een uniek emailadres gebruik.

Ik heb het er al met mijn ouders over gehad, en zij willen de overstap naar MS wel maken. Mijn moeder zat sowieso al in mijn family plan. En zij gebruikte hun GSuite account ook echt alleen maar voor email, voor hun mobiele devices hebben ze een gewoon gmail account waar ze alles mee syncen, dus dat scheelt.

Voor mezelf heb ik vorige week een CloudFlare account aangemaakt en die email forwarding beta aangevraagd. Die is vanmiddag geaccepteerd *O*. Vandaag maar even een test-domein opzetten, kijken hoe dat werkt.

[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 01-02-2022 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JonnyTheG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 10:56
Fire69 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 14:04:
[...]

Betaal je dan eigenlijk alleen maar voor jouw hoofdgebruiker?
Klopt. En als iemand anders meer opties wil dan voeg je die toe als betaalde gebruiker. Dan zet je de gedeelde mailbox om. En als ze niet meer betalen dan zet je het weer om naar een gedeelde mailbox.
Pagina: 1 ... 6 ... 25 Laatste