Want?Blubkens schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 07:59:
[...]
Ik zou niemand Strato aanraden. Zijn genoeg andere aanbieders die het wel goed en vrijer doen.
Het bevalt mij prima. Het werkt perfect 👍🏻
Want?Blubkens schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 07:59:
[...]
Ik zou niemand Strato aanraden. Zijn genoeg andere aanbieders die het wel goed en vrijer doen.
Ook voor auto discover services? Ik krijg het namelijk niet voor elkaar in Outlook. Ik moet dan inloggen met het outlook email account..oisyn schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 15:03:
[...]
Maar je kunt met die alias ook gewoon inloggen.
Geen idee wat dat is, en ik heb het ook nog niet zelf geprobeerd. Maar ik las het laatst toen ik een alias toevoegde...
An account alias is an email address or phone number that you use to sign in to your Microsoft account. You can have multiple aliases, and use any of them with Microsoft services such as Outlook.com, Skype, OneDrive, Office, Xbox, Windows and more.
Your account's primary alias is displayed on your Microsoft devices (such as a Windows PC, Xbox, or Windows Phone), and you can choose a different alias to be the primary one at any time. Learn more about account aliases.
[ Voor 57% gewijzigd door .oisyn op 01-02-2022 15:17 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Hoe bedoel je dat? Als je een zakelijke Exchange e-mail adres hebt dan ga je die toch gebruiken? Die wil je toch niet koppelen aan een prive outlook.w0ndersp00n schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 14:44:
[...]
Is dit mogelijk? Ik begreep uit alle documentatie dat het niet mogelijk was om je zakelijke Exchange e-mailadres te gebruiken als alias op Outlook.com/365 Family.
[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 01-02-2022 16:23 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Kun je dit gebruiken om voornaam@domein.nl te migreren naar bijvoorbeeld een nieuw gecreerde voornaam.achternaam@gmail.com? en dan die nieuwe account ook een Android telefoon gebruiken, met behoud van play store (en youtube etc)?Marzman schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:05:
[...]
Je kan bij het verwijderen een ander account opgeven waar de data heen moetIk heb de data van het oude account van een user overgezet zo naar haar nieuwe account.
Ik durf het niet met 100% zekerheid te zeggen, maar je moet om de personalized address in te stellen de MX records instellen voor Outlook. Maar mogelijk nadat Outlook doorheeft dat alles goed is ingesteld zou je misschien de MX records terug op Cloudflare kunnen instellen om te kijken of het niet langer "on behalf" is. Ik merkte het "on behalf" verhaal ook toen ik eerst via Namecheap direct doorstuurde naar Outlook, maar heb dit eigenlijk nog niet geprobeerd..oisyn schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 16:22:
Hmm ok, dit loopt wat minder fijn dan ik had gehoopt.
Ik heb een O365 Family abonnement op een niet-MS emailadres: oisyn@domein.nl
Ik heb een outlook.com alias aangemaakt oisyn@outlook.com
Ik heb nu een CloudFlare email forward ingesteld voor *@domein.nl, die de mail forward naar oisyn@outlook.com.
Alles goed en wel, de email komt aan. Maar als ik antwoord, dan zie ik (in mijn gmail account):
From outlook_895A27FB1925E34@outlook.com, on behalf of oisyn@domein.nl
Tja, kut. SPF record staat goed, maar outlook.com lijkt op het eerste gezicht geen DKIM te supporten. Gaat dit beter als je de "personalized address" feature gebruikt van premium?
PS. alle emailadressen die hier staan zijn fictief
I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself
Oe, die klinkt inderdaad ook als optie. Vergelijkbaar met mailbox.org.GebakkePizza schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 15:06:
Na wat uitzoekwerk kom ik zelf uit op infomaniak als alternatief. Voor 1,50 p/m (1,82 incl. btw) bieden zij:Hopelijk zie ik verder niets over het hoofd. Morgen ga ik een serieuze poging wagen.
- Ongelimiteerde email storage
- 5 afzonderlijke inboxen/adressen (meer = duurder)
- Aliassen, categorieën (+ teken voor je @) en catchall
- Domein mag bij een andere registrar staan (toevoegen en DNS instellingen). Kan alleen vinden hoe je extra domeinen kan toevoegen, maar niets over limieten (geen probleem voor mij).
- POP, IMAP, CalDav en CardDav
- Bijlagen tot 200MB via IMAP en 3GB via webmail
- Migratie van e-mails, contacten en adressen vanuit o.a. Gmail
- 100% werkzaam vanuit Zwitserland
Horrorliefhebber op https://denachtvlinders.nl
Zover ik weet heeft cloudlare geen SMTP server en kun je alleen van forwarding gebruik maken. Met als gevolg dat wanneer je iets verstuurd het dus niet via cloudflare gaat en dus heel logischerwijs "on behalf of" ..oisyn schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 16:22:
Ik heb nu een CloudFlare email forward ingesteld voor *@domein.nl, die de mail forward naar oisyn@outlook.com.
Alles goed en wel, de email komt aan. Maar als ik antwoord, dan zie ik (in mijn gmail account):
Tja, kut. SPF record staat goed, maar outlook.com lijkt op het eerste gezicht geen DKIM te supporten. Gaat dit beter als je de "personalized address" feature gebruikt van premium?
Daar zijn DKIM en DMARC records dus voor. Bij gmail werk dat prima.glatuin schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 17:21:
[...]
Zover ik weet heeft cloudlare geen SMTP server en kun je alleen van forwarding gebruik maken. Met als gevolg dat wanneer je iets verstuurd het dus niet via cloudflare gaat en dus heel logischerwijs "on behalf of" .
Ik denk dat het een functie is om als een personeelslid uit dienst gaat zijn data naar zijn opvolger door te zetten en dat het niet met externe accounts kan. Maar Google gaat wel zoiets maken, dus even afwachten.ronaldwielink schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 17:00:
[...]
Kun je dit gebruiken om voornaam@domein.nl te migreren naar bijvoorbeeld een nieuw gecreerde voornaam.achternaam@gmail.com? en dan die nieuwe account ook een Android telefoon gebruiken, met behoud van play store (en youtube etc)?
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Met hoeveel betaalde gebruikers en gedeelde mailboxen doe je dat?joecks schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:59:
[...]
Ik gebruik dit al geruime tijd op deze manier en werkt uitstekend.
1 heb 1 betalende gebruiker (5,08 euro per maand) en 12 (gratis) gedeelde postvakken.JonnyTheG schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 18:36:
[...]
Met hoeveel betaalde gebruikers en gedeelde mailboxen doe je dat?
[ Voor 6% gewijzigd door joecks op 01-02-2022 19:17 ]
Ok, ik heb het nu via de "personalized email address" methode geprobeerd. Dat werkt, maar helaas kun je dan dus wel maar verzenden vanuit 1 adres. Als ik piet@domein.nl instel als mijn gepersonaliseerde adres, en ik stuur vervolgens een mailtje als henk@domein.nl, dan krijg ik bij henk dus alsnog on behalf of..oisyn schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 16:22:
[ Voor 20% gewijzigd door .oisyn op 02-02-2022 01:08 ]
zojuist gebeld met Microsoft:joecks schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:59:
[...]
Ik gebruik dit al geruime tijd op deze manier en werkt uitstekend.
Ik heb aan elke shared mailbox een gebruiker van het betreffende domein gekoppeld en betaal daar geen licentiekosten voor. Ik begrijp niet wat ze met externe gebruikers bedoelen.KriSH schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 14:00:
[...]
zojuist gebeld met Microsoft:
Bij de Microsoft 365 Business Basic heeft de hoofdgebruiker een mailbox van 50GB.
Shared mailboxen zijn max 15GB groot, wil je groter dan kost dat een licentie.
Je kan shared mailboxen aanmaken (25max) zonder licentie.
Maar elke gebruiker dat je aanmaakt en koppelt aan zo een shared mailbox kost een licentie.
Dus voor de shared mailboxen betaal je geen licentie, maar voor de aantal gebruikers weer wel.
Support gaf wel aan dat je "Externe" gebruikers kunt aanmaken en deze zo koppelen aan een shared mailbox zonder licentie.. is dat ook iets wat jij had gedaan joecks?
Dat werkt alleen 365 Business zou?joecks schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:11:
[...]
Ik heb aan elke shared mailbox een gebruiker van het betreffende domein gekoppeld en betaal daar geen licentiekosten voor. Ik begrijp niet wat ze met externe gebruikers bedoelen.
dus ik heb het zo:
domein1 en domein2 als geregistreerde domeinen
Betaalde licentie : gebruiker1@domein1.nl
Shared mailbox - (zonder licentie) gebruiker2@domein1.nl , gebruiker3@domein1.nl , gebruiker4@domein1.nl enz enz
en
Shared mailbox - (zonder licentie) gebruiker1@domein2.nl , gebruiker2@domein2.nl , gebruiker3@domein2.nl enz enz
niets moet......behalve adem halen
Ik heb dit op Microsoft 365 Basic en betaal 5,08 inclusief BTW hiervoor. Het belangrijkste is voor mij eigenlijk de ActiveSync naar de mobiele devices en de mogelijkheid om gedeelde agenda's te hebben. Al kwam ik er net wel achter als ik nu een nieuwe agenda aanmaak ik deze niet meer volledig kan delen (Full control) met een persoon die gebruikt maakt van een shared mailbox. (De agenda die ik al aangemaakt had tijdens de proefperiode en dus deelde met (toen) gelicentieerde gebruiker, heeft wel full control voor de persoon waar ik mee deel , of het komt omdat het de primaire agenda is , dat weet ik niet)Niwla schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:20:
[...]
Dat werkt alleen 365 Business zou?
Ik zou ook wel over willen naar 365 family maar mijn vrouw en ik hebben beide een eigen domein (en dus allebei een eigen G Suite)
Ik kan me herinneren dat het soms niet helemaal lekker ging met het aanmaken en toen heb ik de shared mailboxen aangemaakt binnen het exchange beheercentrum.defusion schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:37:
Zoals @joecks schrijft. Het is best makkelijk, ben er ook eens mee aan het spelen.
Probeerde eerst een gebruiker (zonder licentie) aan te maken, en vervolgens een shared mailbox. Dat ging dus niet, want krijg je de melding dat dat adres al in gebruik is.
Maar gewoon 'shared mailbox' aanmaken, dan maakt ie vanzelf een gebruiker erbij aan. Even wachtwoord resetten, en je kunt er gewoon mee inloggen. Super easy, denk dat alle documentatie erover gewoon veel te ingewikkeld is...
"Shared mailbox -> add shared mailbox -> naam geven -> Your shared mailbox was created"
Vervolgens naar "active users -> klink op de aangemaakte naam -> reset password"
En je kunt inloggen.
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Je kan toch gewoon een melding op een afspraak zetten, zie het probleem niet zo eigenlijk. Je kan ook gewoon taken aanmaken op iCloud en daar een reminder aan koppelen.Drardollan schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:50:
Agenda heb ik naar iCloud verhuisd. En daar heb ik dan net 1 dingetje waar ik tegenaan loop. Ik gebruikte van Gmail de functie om notificaties per mail te versturen. Dan kon ik het niet vergeten, want het kwam in de mailbox. Die optie biedt iCloud op de iPhone/iPad niet en ik kan eigenlijk geen fatsoenlijke vervanger vinden. Hoeft niet perse aan een agenda gekoppeld te zijn, ik heb een aantal taken die ik elke maand uit moet voeren en niet moet vergeten.
Iemand toevallig een zinnige optie daarvoor in gedachten?
[ Voor 11% gewijzigd door joecks op 02-02-2022 16:00 ]
Dan komt er slechts 1 maal een reminder op mijn iPhone/iPad naar voren. Daar heb ik niets aan, dit gaat om zaken die ik niet direct uit hoef te voeren, maar niet moet vergeten.joecks schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:54:
[...]
Je kan toch gewoon een melding op een afspraak zetten, zie het probleem niet zo eigenlijk. Je kan ook gewoon taken aanmaken op iCloud en daar een reminder aan koppelen.
[ Voor 43% gewijzigd door joecks op 02-02-2022 16:23 ]
Dank. Probleem lag wel in het MX record, aar niet in het NAME gedeelte, maar in het VALUE gedeelte. Puntje vergeten.oisyn schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:05:
@ma9ma of @ of . of leeg of wat bij jouw registrar dan ook gebruikelijk is om het hoofddomein te representeren.
Fünf auf der nach oben offenen Richterskala
Klopt, werkt enkel op de Mac. En die heb ik niet.joecks schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:02:
Dat kan zo , als je in contacten je eigen kaart hebt ingesteld dan heb je in het plaatje zoals hieronder de mogelijkheid om te kiezen naar welk mailadres te sturen. ivm privacy heb ik mijn kaart even aangepast dus zie je hier nu geen keuzevak voor een emailadres. Mocht je niet weten hoe je dat moet doen , klik dan hier
Dit werkt volgens mij alleen op de iCloud Agenda op je Mac , niet op de online versie.
[Afbeelding]
Kortom, migratie naar een standaard gratis gmail account. Zonder mogelijkheid om eigen domainnaam te gebruiken. Geen oplossing dus voor mij.Lizard schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:56:
Het lijkt erop dat er toch een betere migratie mogelijkheid komt: https://www.androidcentra...get-free-migration-option
Het is een oplossing voor alle dingen die aan je google account gekoppeld zitten, dat was imho het grootste probleem. Mail kun je wel verhuizen, Play Store aankopen niet.KoffieAnanas schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 17:41:
[...]
Kortom, migratie naar een standaard gratis gmail account. Zonder mogelijkheid om eigen domainnaam te gebruiken. Geen oplossing dus voor mij.
Domeinnaam/mail is je minste probleem. Gewoon forwarding service regelen bij Cloudflare of ForwardEmail. Beiden gratis.KoffieAnanas schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 17:41:
[...]
Kortom, migratie naar een standaard gratis gmail account. Zonder mogelijkheid om eigen domainnaam te gebruiken. Geen oplossing dus voor mij.
I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself
Ik heb de mail inmiddels ook gehad, maar daar staat niets in over een enquete. Ben ik de enige?Marzman schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 08:04:
Nu heb ik de mail ook gehad (en de enquete ingevuld). Vrij korte enquete trouwens, een beetje vreemd als Google dit niet al weet
[...]
Waarschijnlijk is dat hetzelfde als het cloud identity free. Ik heb het ook op de mailbox die ik vroeger gebruikte onder mijn domein ontdekte ik (dan vraagt Google met welk account je in wilt loggen, lekker verwarrend twee Youtube accounts op nickname@domain.tld).
[ Voor 9% gewijzigd door pendragon1 op 03-02-2022 11:38 ]
Hier kan ik dan weer niks mee omdat ik meer dan 10 gebruikers hebben. Lijkt er dus op dat ze niet met een oplossing komen voor families die het niet alleen in gezinsverband hebben..oisyn schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 22:03:
Directe link naar de enquête: https://forms.gle/KuiqW4GswCG3M1bp8
/▌
Dat is mij ook niet helemaal duidelijk. In het initiele frontpage artikel hierover zei @iApp hierover:pendragon1 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:04:
vraagje voor ik het verwijder: kun je je Google Workspace licentie helemaal verwijderen zonder dat de cloud identity met je eigen domeinnaam verdwijnt? Nu heb ik nog een Workspace licentie, maar is niet gekoppeld aan de gebruikers, maar krijg dan elke maand een 0 euro faktuur. Als het eraf kan, dan liever dat en hou ik nog mijn 'google accounts' als accounts op mijn android toestellen, google maps etc.
Dank alvast!
1 Wacht de upgrade in mei af
2 Plan wat tijd in je agenda om in mei een back-up te maken en de gegevens over te zetten
3 Ben je klaar, schaf dan een Cloud Identity Free abonnement aan en koppel dit aan je account. Op deze manier blijft je Google Suite account actief, maar betaal je niets voor de services.
Ik heb het inmiddels gedaan en alles werkt nog, sterker nog, iets wat niet meer werkte (Google Discover) werkt nu ook weer. Is een onderdeel van Google Assistent en was sinds de upgrade van Gsuite naar Workspace Starter niet meer beschikbaar..oisyn schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:43:
[...]
Dat is mij ook niet helemaal duidelijk. In het initiele frontpage artikel hierover zei @iApp hierover:
[...]
Het klopt wat hij zei; je kunt Google Workspace uit je abonnement verwijderen door over te stappen op Cloud Identity Free. Dit kun je doen, zodra je van G Suite Legacy bent overgestapt op Google Workspace..oisyn schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:43:
[...]
Dat is mij ook niet helemaal duidelijk. In het initiele frontpage artikel hierover zei @iApp hierover:
[...]
An a day keeps the doctor away.
/▌
Welke verzendoptie ga je gebruiken? (met Cloudflare kun je dacht ik alleen mail doorsturen, niet verzenden?)Drardollan schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:50:
Helaas ben ook ik slachtoffer van de situatie. Al is slachtoffer zwaar uitgedrukt, jaren met plezier en voor nop gebruik kunnen maken van GSuite tenslotte.
Ben er wel uit welke kant ik op wil, domeinen gaan naar Cloudflare en de mail forwarder daar werkt grandioos. Ik ga forwarden naar gratis Gmail accounts, dus voor de gebruikers wijzigt er maar weinig gelukkig. Ik wacht nog even af wat er gaat gebeuren voor juli met de optie om accounts los te trekken van Workspace, dan zou er geen mail migratie hoeven plaats te vinden.
Agenda heb ik naar iCloud verhuisd. En daar heb ik dan net 1 dingetje waar ik tegenaan loop. Ik gebruikte van Gmail de functie om notificaties per mail te versturen. Dan kon ik het niet vergeten, want het kwam in de mailbox. Die optie biedt iCloud op de iPhone/iPad niet en ik kan eigenlijk geen fatsoenlijke vervanger vinden. Hoeft niet perse aan een agenda gekoppeld te zijn, ik heb een aantal taken die ik elke maand uit moet voeren en niet moet vergeten.
Iemand toevallig een zinnige optie daarvoor in gedachten?
Member of the Ukraine IT Army
Gewoon Google zelfNIK0 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:51:
[...]
Welke verzendoptie ga je gebruiken? (met Cloudflare kun je dacht ik alleen mail doorsturen, niet verzenden?)
Je kunt bij gmail een SMTP server opgeven voor externe aliasen, dan kun je via gmail verzenden voor dat alias. Als je daar de SMTP server van Google zelf opgeeft dan gaat het gewoon via Google zelf.NIK0 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:51:
[...]
Welke verzendoptie ga je gebruiken? (met Cloudflare kun je dacht ik alleen mail doorsturen, niet verzenden?)
[ Voor 10% gewijzigd door .oisyn op 03-02-2022 15:03 ]
Nee, zie bijvoorbeeld hier over hoe dat gaat:wian schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 17:14:
Ehm, als gsuite vervalt, vervalt toch ook de mogelijkheid om email te versturen via de Google SMTP servers? Je moet toch sowieso op zoek naar een andere provider (of sendgrid oplossing) als je vanuit je Gmail account email wilt verzenden als naam@eigendomein.nl?
Eerst aanmelden en goedkeuringsproces doorlopen: https://www.techsoup.nl/Ozzie schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 22:50:
[...]
Kan ik dat gewoon bij microsoft aanvragen? Ik kan het zo 123 niet vinden waar ik dan terecht moet.
[...]
Dit vind ik wel weer heel overdreven. Ik vind dat het nog lang geduurd heeft. Vanaf het moment dat ik de accounts aanmaakte wist ik zeker dat er ooit een dag ging komen dat het niet meer gratis zou zijn. Zou ook niet weten wat de ACM eraan zou moeten doen. Een gratis dienst stopt met bestaan.
DankjeVinales schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 17:32:
[...]
Eerst aanmelden en goedkeuringsproces doorlopen: https://www.techsoup.nl/
Goedkeuring ontvangen
Daarna kiezen en aanmelden bij non profit portal microsoft. En kiezen voor m365 non profit. Daarna tenant inrichten.
Overigens kan dat ook voor google. En heb je ook gereduceerde tarieven voor adobe.
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
Ik ben wat aan het testen met Cloudflare email forwarding naar Gmail. Dit werkt prima, maar ik zit nog met een issue met het verzenden van mail. Ik wil graag mails kunnen versturen met mijn eigen domein als afzender..oisyn schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 15:02:
[...]
Je kunt bij gmail een SMTP server opgeven voor externe aliasen, dan kun je via gmail verzenden voor dat alias. Als je daar de SMTP server van Google zelf opgeeft dan gaat het gewoon via Google zelf.
Als alternatief kun je een service als SendGrid gebruiken voor je outgoing mail. Die kun je dan instellen bij de alias instellingen bij gmail zodat vanuit het perspectief van de mailclient alles gewoon via Google verloopt.
Welke server je ook gebruikt, je moet 'm wel even toestemming geven middels een SPF record op je domein.
1
2
3
4
5
6
7
| Authentication-Results: spf=pass (sender IP is 209.85.222.52) smtp.mailfrom=gmail.com; dkim=none (message not signed) header.d=none;dmarc=none action=none header.from=mijndomein.nl;compauth=fail reason=001 Received-SPF: Pass (protection.outlook.com: domain of gmail.com designates 209.85.222.52 as permitted sender) receiver=protection.outlook.com; client-ip=209.85.222.52; helo=mail-ua1-f52.google.com; |
Dat zal DKIM zijn, geen idee hoe je dit dan aanzet op jouw manier. Ik blijf lekker de SMTP server van Zoho gebruiken, dan heb ik het allemaal zelf onder controle.silvanverschuur schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 20:04:
[...]
Ik ben wat aan het testen met Cloudflare email forwarding naar Gmail. Dit werkt prima, maar ik zit nog met een issue met het verzenden van mail. Ik wil graag mails kunnen versturen met mijn eigen domein als afzender.
In Gmail heb ik daarom de "Send mail as" optie geconfigureerd. Ook heb ik het SPF record aangepast zodat Google is opgenomen in de lijst.
Als ik nu een mail stuur naar een office account, dan beland mijn mail in de "Ongewenste email" folder.
Hierbij een stukje uit de header van de mail:
code:
1 2 3 4 5 6 7 Authentication-Results: spf=pass (sender IP is 209.85.222.52) smtp.mailfrom=gmail.com; dkim=none (message not signed) header.d=none;dmarc=none action=none header.from=mijndomein.nl;compauth=fail reason=001 Received-SPF: Pass (protection.outlook.com: domain of gmail.com designates 209.85.222.52 as permitted sender) receiver=protection.outlook.com; client-ip=209.85.222.52; helo=mail-ua1-f52.google.com;
Iemand enig idee waar dit door komt en wat ik er evenueel zelf aan kan doen?
[ Voor 15% gewijzigd door .oisyn op 03-02-2022 21:14 ]
[ Voor 29% gewijzigd door Sethro op 03-02-2022 21:08 ]
Ik heb al hele tijd 1 domein bij Zoho. Meerdere domeinen kan niet dan moet je betalen maar SMTP etc doet het allemaal wel..oisyn schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 20:53:
@silvanverschuur
@glatuin ZoHo is geloof ik niet gratis als je externe API's (POP/IMAP/SMTP) wil gebruiken, toch?
Om hierop terug te komen, als je het MX record van outlook verwijdert of niet de top-prioriteit laat zijn, dan zegt outlook weer dat de setup van het domein niet compleet is. Al geconfigureerde emailadressen lijken wel te blijven bestaan.w0ndersp00n schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 17:16:
Maar mogelijk nadat Outlook doorheeft dat alles goed is ingesteld zou je misschien de MX records terug op Cloudflare kunnen instellen
Een snelle zoektocht bracht me op deze comparison. Hij lijkt hier en daar niet helemaal te kloppen, maar hier staan de actuele getallen voor de permanent gratis plans:.oisyn schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 20:53:
@silvanverschuur
Als mensen goede gratis alternatieven weten hoor ik ze graag.
[ Voor 58% gewijzigd door Marzman op 04-02-2022 06:39 ]
/▌
Ik stuur maximaal een aantal mails per dag dus met deze opties zou ik prima uit de voeten kunnen. Ik had gehoopt dat het gewoon goed zou werken vanuit Gmail. Dat scheelt namelijk weer een dienst.oisyn schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 23:32:
[...]
Een snelle zoektocht bracht me op deze comparison. Hij lijkt hier en daar niet helemaal te kloppen, maar hier staan de actuele getallen voor de permanent gratis plans:
Sendinblue: max 300 mails per dag, "Sent by Sendinblue" logo onder je mails
Mailjet: max 200 mails per dag.
Netcore (formerly pepipost): max 100 mails per dag.
Sendgrid: max 100 mails per dag.
@glatuin Ik ben inmiddels ook Zoho aan het testen, (de Gratis versie) maar bij mij werkt SMTP niet! Hoe kan dat jij wel SMTP kunt gebruiken met de gratis versie. Ik heb het al met diverse apparaten geprobeerd maar nergens werkt het. En ik gebruik de voorgeschreven instellingen die je op de Admin pagina kunt vinden.glatuin schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 21:54:
[...]
Ik heb al hele tijd 1 domein bij Zoho. Meerdere domeinen kan niet dan moet je betalen maar SMTP etc doet het allemaal wel.
[ Voor 70% gewijzigd door w0ndersp00n op 04-02-2022 09:13 ]
/▌
Concurrent voor Slack?jurjen_g schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:10:
Wazig, Google heeft nu ineens een persbericht met een gratis Google Workspace Essentials voor bedrijven? Zo te zien zonder mail. Blijft een bijzonder bedrijf in bedenken en vermoorden van proposities... https://cloud.google.com/...ogle-workspace-essentials
Ik kijk even terug in mijn gmail. Ik zit al zeker sinds 2014 bij Zoho met dat ene domein. Dus zou goed kunnen dat ik extra privileges heb tov nieuwe klanten.McGarrett schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:06:
[...]
@glatuin Ik ben inmiddels ook Zoho aan het testen, (de Gratis versie) maar bij mij werkt SMTP niet! Hoe kan dat jij wel SMTP kunt gebruiken met de gratis versie. Ik heb het al met diverse apparaten geprobeerd maar nergens werkt het. En ik gebruik de voorgeschreven instellingen die je op de Admin pagina kunt vinden.
/▌
Ik ken wel een paar grote bedrijven (waaronder paar Nederlandse) die Chrome Enterprise gebruiken. Maar het is zeer beperkt en ik heb ook het gevoel dat er geen groei is.Drardollan schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:36:
[...]
Concurrent voor Slack?
Het lijkt er op dat Google de strijd vooralsnog verloren heeft in de zakelijke markt. Voor scholen, kleine bedrijven en privé is het allemaal leuk en aardig. Maar ik ken eigenlijk geen partijen met meer dan 100 mensen die Google Workspace serieus gebruiken. Zullen er overigens echt wel zijn, dat ik ze niet ken betekent niet dat ze niet bestaan. Maar als ik kijk naar hoe wijdverspreid Microsoft 365 icm met Teams is, dan steekt Google daar heel schril bij af.
Niet gek overigens, MS heeft de Office suite én Exchange die al vele jaren door nagenoeg de hele wereld gebruikt worden. Daar kom je bijna niet tussen.
En alleen daarom snap al niet zo goed waarom Google zichzelf dit aandoet. Had een privé/klein bedrijf variant gemaakt die geen 6 euro per maand kost. Nu loopt men of weg of men stapt over naar een gratis account.
Toevallig werk ik zakelijk met zowel Google Workspace als Microsoft 365 en als dat een argument is dan moeten deze grote bedrijven echt achter de oren krabben. Bij M365 wijzigt er (overdreven gezegd) elk uur wel iets. Dat is bij Workspace een stuk minder.Marzman schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:38:
Google klinkt gewoon wat minder betrouwbaar voor grote bedrijven. Die willen niet dat dingen continu veranderen en dat ze met een soort beta-product werken. En die indruk is er (wel of niet terecht) wel bij Google.
Het is een veel te beperkend systeem / OS voor 99,9% van de bedrijven. Zo'n Chromebook is leuk op een school waar je wat Youtube moet kijken en misschien eens wat in Docs typt. Maar ik ken maar heel weinig bedrijven waar het personeel uit zouden kunnen met zo'n ding. Nagenoeg alle applicaties op de werkvloer zijn Windows-only. Slechts een klein deel is omgeschreven naar een webversie.glatuin schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:42:
[...]
Ik ken wel een paar grote bedrijven (waaronder paar Nederlandse) die Chrome Enterprise gebruiken. Maar het is zeer beperkt en ik heb ook het gevoel dat er geen groei is.
Ik vind het jammer, beheer van chromebooks is erg gemakkelijk en vereist veel minder kennis/training.
Kloptw0ndersp00n schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:12:
Volgens mij zit er nog steeds geen Gmail/Calendar/Contacts in Essentials.
[Afbeelding]
[ Voor 23% gewijzigd door shades op 04-02-2022 12:00 ]
Bron: https://venturebeat.com/2...in-response-to-criticism/“In the coming months, we will provide options for G Suite legacy free edition customers with 10 or fewer users in their group who do not use their edition for business to move their non-Google Workspace paid content and most of their data to a no-cost option. This new option will not include premium features like custom email or multi-account management,” a Google spokesperson clarified to VentureBeat via email. “We will provide more detail in the coming months, and customers will be able to evaluate this option prior to July 1, 2022 and prior to account suspension.”
Al die meuk werkt toch ook gewoon met reguliere Google accounts? Agenda's en folders in je drive kun je ook gewoon sharen.shades schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:57:
Alleen wat office meuk - Echt balen dat ik nu voor ons viertjes per maand een toch wel behoorlijke fee moet gaan betalen. Betalen prima maar dit gaat richting de 25,-- per maand straks.. Wij als gezin maken echt veel gebruik van de agenda en alle foto's worden ook gelijkt gesync'd en kunnen bij elkaars spullen... Niet het belangrijkste maar telt zeker mee. Ik zie niet echt alternatieven bij de andere aanbieders
[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 04-02-2022 13:45 ]
Net bij mailjet een gratis account aangemaakt en mijn domein voor smtp relay opgevoerd. Was op zich goed te doen inclusief SPF en DKIM validaties. Maar de mails die verstuurd worden naar mailadressen bij Google komen daar wel onder de Reclame categorie te hangen..... Jammer..oisyn schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 23:32:
[...]
Een snelle zoektocht bracht me op deze comparison. Hij lijkt hier en daar niet helemaal te kloppen, maar hier staan de actuele getallen voor de permanent gratis plans:
Sendinblue: max 300 mails per dag, "Sent by Sendinblue" logo onder je mails
Mailjet: max 200 mails per dag.
Netcore (formerly pepipost): max 100 mails per dag.
Sendgrid: max 100 mails per dag.
Ik laat ondertussen 1 van mijn domeinen via CloudFlare lopen en heb daar in zijn geheel geen last van. Mail komt gewoon goed binnen in Gmail..oisyn schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:26:
@TVPiraat Hmmm dat suckt. Dat gaat denk ik wel op voor al die mailverstuurders. Dat is natuurlijk hun voornaamste doel ook.
Maar dat is binnenkomende mail. @TVPiraat had het over uitgaande mail. Vziw heeft CloudFlare geen SMTP server. Waar route jij naartoe, en wat gebruik je om mail te versturen?Drardollan schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 15:03:
[...]
Ik laat ondertussen 1 van mijn domeinen via CloudFlare lopen en heb daar in zijn geheel geen last van. Mail komt gewoon goed binnen in Gmail.
Via ForwardEmail die ik even getest heb vorige week werkte het ook gewoon goed.
[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 04-02-2022 15:05 ]
Dat had ik niet begrepen..oisyn schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 15:04:
[...]
Maar dat is binnenkomende mail. @TVPiraat had het over uitgaande mail. Vziw heeft CloudFlare geen SMTP server. Waar route jij naartoe, en wat gebruik je om mail te versturen?
Toch wel: .oisyn in "Gratis legacyversie G Suite stopt, wat nu?"Drardollan schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 15:12:
[...]
Dat had ik niet begrepen.
Ik gebruik gewoon de Google servers als uitgaande servers. Er is geen enkele noodzaak om dit via een andere provider te doen.
Dat ligt toch echt bij jezelf / je domein, ik stuur heel veel mail naar @outlook.com en @hotmail.com adressen en die komen allemaal gewoon netjes in de Inbox binnen.
Ik zit ondertussen op een gratis Gmail account. Maar ik bedenk mij nu dat mijn domein nog wel in Gsuite hangt, de andere gebruikers heb ik in de wacht hangen tot er een optie komt om ze simpel uit Gsuite te migreren. Wellicht dat het daarmee te maken heeft?.oisyn schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 15:17:
@Drardollan Ik neem even aan dat je een gsuite legacy free account hebt, anders zat je waarschijnlijk niet in dit topic. Maar dat is dan toch logisch? Jij hebt je SPF en DKIM geconfigureerd op je domein om gmail als bonafide verzender aan te geven voor jouw mail.
Maar dat kan niet met een regulier gmail account, want dan kun je geen DKIM instellingen doen. En dan ziet MS je mail als spam.
Althans, dat is bij mij zo, en bij @silvanverschuur dus.
Het domein waarmee ik testte had ik niet in gsuite, maar ik heb het nu getest met een domein dat daar wel onder hangt en dan krijg ik nog steeds hetzelfde probleem.Drardollan schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 15:29:
[...]
Ik zit ondertussen op een gratis Gmail account. Maar ik bedenk mij nu dat mijn domein nog wel in Gsuite hangt, de andere gebruikers heb ik in de wacht hangen tot er een optie komt om ze simpel uit Gsuite te migreren. Wellicht dat het daarmee te maken heeft?
1
2
3
4
5
6
7
| Authentication-Results: spf=pass (sender IP is 209.85.208.52) smtp.mailfrom=gmail.com; dkim=none (message not signed) header.d=none;dmarc=fail action=none header.from=domein.nl;compauth=fail reason=001 Received-SPF: Pass (protection.outlook.com: domain of gmail.com designates 209.85.208.52 as permitted sender) receiver=protection.outlook.com; client-ip=209.85.208.52; helo=mail-ed1-f52.google.com; |
1
2
3
| @ TXT v=spf1 include:_spf.google.com ~all _dmarc TXT v=DMARC1; p=none; domein.domainkey TXT <dkim settings van gsuite hier> |
Mijn aanname zou zijn dat je niet kan inloggen op de gmail SMTP server met Cloud Identity Free credentials. Je hebt immers geen gmailAls dat zo is, kan je dan niet simpel je Workspace aanhouden met de Free Identity service? En dan enkel het domein configureren zonder verdere gebruikers?
[ Voor 22% gewijzigd door .oisyn op 04-02-2022 15:48 ]
Domein 1, deze is nog aanwezig in Gsuite:.oisyn schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 15:37:
[...]
Het domein waarmee ik testte had ik niet in gsuite, maar ik heb het nu getest met een domein dat daar wel onder hangt en dan krijg ik nog steeds hetzelfde probleem.
Hoe staan de SMTP settings ingesteld bij gmail? Gebruik je de credentials voor het gmail account zelf (en dus niet je gsuite account)?
MS zegt dus bij mij "could not verify identity of sender". Met als headers:
code:
1 2 3 4 5 6 7 Authentication-Results: spf=pass (sender IP is 209.85.208.52) smtp.mailfrom=gmail.com; dkim=none (message not signed) header.d=none;dmarc=fail action=none header.from=domein.nl;compauth=fail reason=001 Received-SPF: Pass (protection.outlook.com: domain of gmail.com designates 209.85.208.52 as permitted sender) receiver=protection.outlook.com; client-ip=209.85.208.52; helo=mail-ed1-f52.google.com;
.edit: DNS records:
code:
1 2 3 @ TXT v=spf1 include:_spf.google.com ~all _dmarc TXT v=DMARC1; p=none; domein.domainkey TXT <dkim settings van gsuite hier>
Ik heb hier overigens ook een test setup waarbij ik de SMTP server van mijn ISP (Freedom Internet) gebruik waar een domein is gekoppeld, en als ik daarmee vanuit gmail mail dan vindt MS het allemaal prima.
Domein 2, deze is niet meer aanwezig in Gsuite:Authentication-Results: spf=pass (sender IP is 209.85.208.44)
smtp.mailfrom=gmail.com; dkim=none (message not signed)
header.d=none;dmarc=fail action=none header.from=domein1.nl;
Received-SPF: Pass (protection.outlook.com: domain of gmail.com designates
209.85.208.44 as permitted sender) receiver=protection.outlook.com;
client-ip=209.85.208.44; helo=mail-ed1-f44.google.com;
DNS in beide gevallen (alleen andere DKIM key):Authentication-Results: spf=pass (sender IP is 209.85.208.54)
smtp.mailfrom=gmail.com; dkim=none (message not signed)
header.d=none;dmarc=fail action=none header.from=domein2.nl;compauth=fail
reason=001
Received-SPF: Pass (protection.outlook.com: domain of gmail.com designates
209.85.208.54 as permitted sender) receiver=protection.outlook.com;
client-ip=209.85.208.54; helo=mail-ed1-f54.google.com;
Beide mails komen bij Outlook.com gewoon in de Inbox uit._dmarc v=DMARC1; p=none
google._domainkey "v=DKIM1; k=rsa; p=MIIB...."
SPF "v=spf1 include:_spf.google.com ~all"
Heb het inmiddels gevonden, het lag aan de 2FA, als je die hebt ingesteld voor accounts dien je een apart ww te genereren voor third party apps en clients.glatuin schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:38:
[...]
Ik kijk even terug in mijn gmail. Ik zit al zeker sinds 2014 bij Zoho met dat ene domein. Dus zou goed kunnen dat ik extra privileges heb tov nieuwe klanten.
Net even gekeken. Inderdaad gratis, maar tot 5 gebruikers per domein. Voor mijn familie heb ik net iets meer nodig.wian schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 17:58:
Hier ook een reclame-praatje: Zoho is gratis en apps op Android en iOS werken prima.
En geen IMAP of POP3.TVPiraat schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 18:29:
[...]
Net even gekeken. Inderdaad gratis, maar tot 5 gebruikers per domein. Voor mijn familie heb ik net iets meer nodig.
En geen ActiveSync en dus beperkt tot hun app.
Is al vele malen genoemd hier. Voor veel mensen een prima alternatief en bij meer dan 5 accounts ook prima betaalbaar.wian schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 17:58:
Hier ook een reclame-praatje: Zoho is gratis en apps op Android en iOS werken prima.
Ik heb dus wel IMAP op het gratis account en activesync gaat aan bij een betaald account voor nu tijdelijk 60 ct/maand per gebruiker (normaal 90 ct).Drardollan schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 19:56:
[...]
En geen ActiveSync en dus beperkt tot hun app.
En maar 5GB.
Niets mis met Zoho, is in dit topic al meermaals genoemd, maar het is qua functionaliteit wel echt een stap terug.
glatuin schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 19:59:
[...]
Ik heb dus wel IMAP op het gratis account en activesync gaat aan bij een betaald account voor nu tijdelijk 60 ct/maand per gebruiker (normaal 90 ct).
https://www.zoho.com/nl/mail/zohomail-pricing.htmlIMAP/ POP/ Active Sync zitten niet in het gratis abonnement.
Ik gebruik al sinds 2014 gratis Zoho en imap heeft al die tijd gedaan. Zie verder de reactie van McGarrett eerder in dit topic.Drardollan schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 20:02:
[...]
[...]
https://www.zoho.com/nl/mail/zohomail-pricing.html
Ik zou er niet teveel op vertrouwen dat dit blijft werken, ik vermoed dat je de eerste 15 dagen alles kan en dat het daarna stopt.
Oh, oud account. Dat is dan inderdaad anders, maar voor dit topic zinloos om te melden lijkt me. Of heb je een truukje om met terugwerkende kracht nog een account in 2014 aan te vragen?glatuin schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 20:03:
[...]
Ik gebruik al sinds 2014 gratis Zoho en imap heeft al die tijd gedaan. Zie verder de reactie van McGarrett eerder in dit topic.
[ Voor 20% gewijzigd door Drardollan op 04-02-2022 20:46 ]
[ Voor 5% gewijzigd door sverzijl op 04-02-2022 22:04 ]
Wat er staat klopt. Is ook al vaker aangegeven in dit topic.L0g0ff schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 22:29:
Ik zat er al een paar dagen mee in mijn maag dat google ging stoppen. Gelukkig kwam ik dit topic tegen en gedeelde smart is dan toch halve smart
Mijn mail heb ik een jaar of 3 geleden al naar zoho gehaald. Dus daar maak ik me niet zo'n zorgen over. Waar ik wel echt van baal is mijn youtube, google photo's en mijn gekochte apps. Zowel voor het account van mij als die van mijn vrouw en kids.
Nu las ik net het volgende:
[Afbeelding]
Daar staat toch eigenlijk letterlijk dat als ik niks doe dat mijn google accounts en o.a. google photo's en google play accounts in tact blijven?
Of interpreteer ik het nu verkeerd?
Bron
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq