[Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 87 ... 262 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
D-e-n schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 11:06:
[...]

Ik had die niet eens opgemerkt in de selectie. Houden zo.
Alleen is Blind dus wel opgeroepen :X

• toolkist
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 11:09:
[...]

De enige die daar verantwoordelijk voor was is Ziyech zelf.
En in welke tijdslijn moeten we dit filmpje plaatsen? Voordat van Basten hem begon te negeren of erna? Volgens mij namelijk ruim erna.

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:03
Terranova schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 12:13:
[...]

Oh shit, daar moet ik nog even over nadenken. Moet toch iemand kunnen haten

Edit: Al gevonden. Koopmeiners en/of De Roon. Beiden hebben samen bij elkaar 45 goede minuten in Oranje gespeeld.
Beiden afgelopen weekend in actie gezien, als ze op de plek worden gezet waar ze goed zijn, zijn ze prima. Helaas wordt vooral De Roon vaak compleet anders ingezet en komt dan niet echt lekker uit de erf. Maar goed, volgens mij ben ik een van de weinigen die dat hier denkt.

WoT stats

• toolkist
  • Niet online
ElPaco schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 12:57:
[...]

Beiden afgelopen weekend in actie gezien, als ze op de plek worden gezet waar ze goed zijn, zijn ze prima. Helaas wordt vooral De Roon vaak compleet anders ingezet en komt dan niet echt lekker uit de erf. Maar goed, volgens mij ben ik een van de weinigen die dat hier denkt.
En die plek is op de bank? :+

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:52
ElPaco schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 12:57:
[...]

Ik heb ook niets tegen beide spelers in't algemeen. Maar meer als spelers van het Nederlands elftal. Genoeg spelers die bij hun club wel gewoon goed zijn maar in het Nederlands elftal niet presteren.

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:03
toolkist schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 13:31:
[...]

En die plek is op de bank? :+
Meer als voorstopper dan wat anders. De Roon is heel goed in de angel uit een aanval halen. Daarna moet hij snel de bal naar Frenkie spelen en die mag dan wat moois bedenken.

Maar een pure voorstopper is natuurlijk heel vies in het NL elftal, want stel je voor dat we wat verdedigend ingesteld gaan staan, brr.

WoT stats

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-01 15:09
Tristan schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 09:51:
[...]

Je kan er van alles van vinden over dat voetballers naar Saudi vertrekken, maar dat maakt diegene toch niet ineens minder Nederlander of voetballer? Waarom mag iemand dan niet meer voor zijn land uitkomen?
Gaat in een flink mindere competitie spelen, zelfs met al die toppers is het niveau prut wanneer ik beelden zie.
Tevens zware blessures gehad, weet al een tijdje niet echt te overtuigen.
Hij is niet meer de jongste.

Combineer all die factoren en het is gewoon tijd om door te selecteren.

Bij het volgende toernooi zal hij ook weer wat ouder zijn.

Dan kun je beter nu (liever een jaar geleden) die e selecteren in plaats van spelers oproepen die gewoon niet meer voldoen en er het volgende toernooi niet meer bij zijn.
Alhoewel, bij Koeman heb je kans dat hij hem gewoon blijft oproepen.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

jbdeiman schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 20:25:
[...]

Nee als hij blijft heb je aan de linkerkant een wijn-wijn situatie. Dat bedoelde hij vast met de beste linkerkant van Europa, de beste wijn waarschijnlijk...
Wordt Bergwijn/Wijnaldum nog geselecteerd? :?

[ Voor 0% gewijzigd door ZieMaar! op 06-09-2023 20:05 . Reden: Graag geen enkele naamsverbastering ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 16-01 00:15
T-MOB schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 09:52:
[...]

De bond heeft al wel eerder principieel gedaan. Toen Drommel liever voor zijn club uitkwam dan als derde keeper aan te schuiven voor Jong Oranje kreeg ie ook straf. Terwijl Drommel hier imho gewoon een valide punt had (en het notabene de KNVB zelf is die competitiewedstrijden organiseert tijdens interlandperioden).

Maar bij Frimpong snap ik de bond wel, voor een nationaal elftal moet je gewoon komen als je geselecteerd wordt. Of dat nu voor het "grote" Oranje is, de beloften, of de O17. Spelers die zich te goed voelen voor de beloften kun je er niet bij hebben, what's next, dat ze zich te goed voelen voor een oefenwedstrijd, of een "wedstrijd" tegen de Faeröer Eilanden?
Gravenberg is dan een lastige, als hij vraagt om niet geselecteerd te worden omdat hij met een overstap naar LVP bezig is heb ik er wel begrip voor. Maar het laatste woord is aan de bond, als die hem toch selecteert en hij slaat af mag dat wel consequenties hebben.
Gravenberch straffen zou ik persoonlijk echt idioot vinden. Zo'n jongen heeft net een totaal mislukt avontuur in Munchen gehad en heeft net een transfer gemaakt. Laat die zich even settlen in Liverpool. Potentieel veel belangrijker voor het Nederlands voetbal dat hij zich daar gaat manifesteren, dan 1 of ander onzinnig wedstrijdje van Jong Oranje. Ik vind het sowieso heel normaal als een speler na een grote internationale transfer eerst even pas op de plaats mag maken. Het zijn ook gewoon mensen. Even van Duitsland naar Engeland verhuizen is nogal wat.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:54
Kist schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 23:42:
[...]

Gravenberch straffen zou ik persoonlijk echt idioot vinden. Zo'n jongen heeft net een totaal mislukt avontuur in Munchen gehad en heeft net een transfer gemaakt. Laat die zich even settlen in Liverpool. Potentieel veel belangrijker voor het Nederlands voetbal dat hij zich daar gaat manifesteren, dan 1 of ander onzinnig wedstrijdje van Jong Oranje. Ik vind het sowieso heel normaal als een speler na een grote internationale transfer eerst even pas op de plaats mag maken. Het zijn ook gewoon mensen. Even van Duitsland naar Engeland verhuizen is nogal wat.
Maar denk jij dat hij ook bedankt had voor het grote Oranje?

Verwijderd

toolkist schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 12:31:
En in welke tijdslijn moeten we dit filmpje plaatsen? Voordat van Basten hem begon te negeren of erna? Volgens mij namelijk ruim erna.
Wat heeft Marco van Basten met zijn keuze voor Marokko te maken?

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21:28
dutchgio schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 10:43:
[...]

Door het spelen op lager niveau lijkt me dan, maar door de vele transfers naar de Saudis valt dat ook wel weer mee.
Competitie van niks ondanks de transfers die gasten komen poen pakken niks meer niks minder gaan spelen op 40% en lopen binnen lekker toch

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 6 september 2023 @ 07:32:
[...]

Die was de assistent van Blind bij Oranje en hebben Ziyech laten lopen.

• toolkist
  • Niet online
dutchgio schreef op woensdag 6 september 2023 @ 09:50:
[...]

Die was de assistent van Blind bij Oranje en hebben Ziyech laten lopen.
ook toen van Basten zelf bondscoach was toch?

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 16-01 00:15
D-e-n schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 23:56:
[...]

Maar denk jij dat hij ook bedankt had voor het grote Oranje?
Waarschijnlijk niet, maar dat vind ik eigenlijk ook niet zo interessant. Beetje appels met peren vergelijken. Jong Oranje heeft toch 0 meerwaarde voor spelers die al A-international zijn en bij grote clubs spelen? En om nou te zeggen dat het Nederlands voetbal nu echt baat heeft bij Jong Oranje? Lijkt mij ook wel meevallen. Ik kan me ook niet herinneren dat goede prestaties van Jong Oranje garanties geven voor goede prestaties in de toekomst van het echte Oranje. Laat Jong Oranje lekker aan de onbewezen broekies die nog geen echte interland ervaring hebben.

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:50
Verwijderd schreef op woensdag 6 september 2023 @ 07:32:
[...]
Marco van Basten heeft bij Heerenveen met Ziyech gewerkt, en de twee konden niet zo goed met elkaar overweg. Als je wat googled op Ziyech en Van Basten kom je dit soort teksten tegen:
Ziyech zei in gesprek met de Volkskrant dat Van Basten 'een mooie naam, maar geen toptrainer' was. "Hij wisselde me in mijn eerste seizoen een keer in de rust en stalde me daarna bij de beloften. Zonder uitleg. Aan communiceren deed hij überhaupt niet. Hij heeft zich bij AZ gerealiseerd dat-ie er niet geschikt voor is. Dat had hij al bij Heerenveen moeten doen. Nu is hij toch weer assistent bij Oranje. Als je mensen kent of een grote naam hebt, kom je altijd wel weer aan de bak. Bij mij telt kwaliteit", aldus Ziyech in 2016.
Wat er precies gespeeld heeft weet je als buitenstaander nooit. Maar als er een andere staf bij Oranje had gezeten had het hart van Ziyech misschien toch eerder voor het Nederlands elftal geklopt.

Regeren is vooruitschuiven

• D-e-n
T-MOB schreef op woensdag 6 september 2023 @ 10:39:
[...]

Wat er precies gespeeld heeft weet je als buitenstaander nooit. Maar als er een andere staf bij Oranje had gezeten had het hart van Ziyech misschien toch eerder voor het Nederlands elftal geklopt.
Dat blijft overigens raar. Ik kan me niet voorstellen dat ik afknap op Oranje omdat er een eikel van een coach zit. Dan zou ik wel wachten tot de volgende.

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op woensdag 6 september 2023 @ 11:55:
[...]

Dat blijft overigens raar. Ik kan me niet voorstellen dat ik afknap op Oranje omdat er een eikel van een coach zit. Dan zou ik wel wachten tot de volgende.
Ook als er een vergelijkbare 'functie' is bij een vergelijkbaar 'bedrijf' met een 'leidinggevende' die het wel in jou ziet zitten? Dan zou ik echt niet blijven wachten op 'bedrijf' 1, zeker aangezien een carrière in het voetbal (al;s speler) ook nog een stuk korter is dan in "onze wereld"

• Typhone
  • Laatst online: 16-01 14:07

Typhone

Who Dares Wins

Ramzzz schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 22:39:
[...]

Wordt Bergwijn/Wijndaldum nog geselecteerd? :?
Dat vraag ik me inmiddels ook af bij Memphis / Bijlow.
Laat die eerst maar eens een jaar ongeblesseerd meedraaien alvorens die elke keer op te roepen waardoor er niet voor het eerst een carrousel ontstaat op bepaalde posities.
Dan is het weer de nummer 1 keeper, dan is het weer de spitspositie.

Mensen die zo weinig spelen relatief even lekker laten banken of op een tweede plan zetten. Met het oog op de toekomst stukken beter. Kijk alleen al hoe vaak Bijlow er uit ligt.

• D-e-n
toolkist schreef op woensdag 6 september 2023 @ 12:29:
[...]

Ook als er een vergelijkbare 'functie' is bij een vergelijkbaar 'bedrijf' met een 'leidinggevende' die het wel in jou ziet zitten? Dan zou ik echt niet blijven wachten op 'bedrijf' 1, zeker aangezien een carrière in het voetbal (al;s speler) ook nog een stuk korter is dan in "onze wereld"
Bij Oranje draait het bij mij om gevoel, gevoel dat ik niet heb bij andere vertegenwoordigende elftallen. Dat is net iets anders dan een werkgever waar je elke dag je centen verdient.

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:24
Ramzzz schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 22:39:
[...]

Wordt Bergwijn/Wijndaldum nog geselecteerd? :?
Voor Bergwijn was de keuze makkelijk nu, hij is geblesseerd.

Wijnaldum speelt nu in een zandbak. Worden spelers uit een zandbak sowieso geselecteerd? Kan het me niet voorstellen, hij is geen C. Ronaldo.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

• ST10©DE
  • Laatst online: 16:12

ST10©DE

Dus.............

Was het niet Dries Boussatta die als eerste NL met Marokkaans bloed voor het NL Elftal koos? En hij in de afgelopen jaren heeft laten weten spijt te hebben om voor NL uit te komen? Niet omdat het toch niet zoveel werd als hij gedacht had, maar omdat hij heel veel druk van buitenaf (NL-ers met Marokkaans bloed) te verduren heeft gekregen?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• Snowdog
  • Laatst online: 15-01 17:24
Typhone schreef op woensdag 6 september 2023 @ 14:40:
[...]

Dat vraag ik me inmiddels ook af bij Memphis / Bijlow.
Laat die eerst maar eens een jaar ongeblesseerd meedraaien alvorens die elke keer op te roepen waardoor er niet voor het eerst een carrousel ontstaat op bepaalde posities.
Dan is het weer de nummer 1 keeper, dan is het weer de spitspositie.

Mensen die zo weinig spelen relatief even lekker laten banken of op een tweede plan zetten. Met het oog op de toekomst stukken beter. Kijk alleen al hoe vaak Bijlow er uit ligt.
Nouja, Memphis zou wel een uitzondering mogen zijn wmb. Hij is zonder meer de beste aanvaller die we hebben en hij is een beetje de (zwaar) inferieure Robben van het verleden. Die zou je ook niet buiten de selectie laten als hij fit zou zijn. Als we nou iemand hadden die een beetje op hetzelfde niveau speelt, sure, maar dat hebben we niet. Lijkt me dus logisch dat hij erbij blijft.

Bijlow als keeper en positie waarvoor we alternatieven hebben iets anders, ik bedoel we hadden zelfs Noppert daar spelen tijdens een WK. Dat is niet echt hetzelfde.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Snowdog schreef op woensdag 6 september 2023 @ 16:42:
[...]

Nouja, Memphis zou wel een uitzondering mogen zijn wmb. Hij is zonder meer de beste aanvaller die we hebben.
Op basis waarvan dan?
Speelt zo goed als nooit en berust enkel op optredens uit het verleden. Gaan we geen prijzen mee pakken.
Wie dan wèl zou ik qua spits ook niet weten trouwens maar dat is een ander verhaal.

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-01 09:50
Deadsy schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 22:36:
[...]

Gaat in een flink mindere competitie spelen, zelfs met al die toppers is het niveau prut wanneer ik beelden zie.
Tevens zware blessures gehad, weet al een tijdje niet echt te overtuigen.
Hij is niet meer de jongste.

Combineer all die factoren en het is gewoon tijd om door te selecteren.

Bij het volgende toernooi zal hij ook weer wat ouder zijn.

Dan kun je beter nu (liever een jaar geleden) die e selecteren in plaats van spelers oproepen die gewoon niet meer voldoen en er het volgende toernooi niet meer bij zijn.
Alhoewel, bij Koeman heb je kans dat hij hem gewoon blijft oproepen.
Blessures, niet de jongste heeft niets met zijn vertrek naar Saudi te maken, maar weegt natuurlijk wel mee of je hem nog moet selecteren of niet.

Als de competitie in Saudi aantoonbaar minder is moet je dat inderdaad ook mee overwegen.

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op woensdag 6 september 2023 @ 15:38:
[...]

Bij Oranje draait het bij mij om gevoel, gevoel dat ik niet heb bij andere vertegenwoordigende elftallen. Dat is net iets anders dan een werkgever waar je elke dag je centen verdient.
Maar dat bedoel ik nou precies..
Het ene elftal negeert je, het andere laat massaal (spelers en supporters) weten dat je enorm geliefd bent en dat ze je er super graag bij hebben. Dan is je keuze toch snel gemaakt?

• Terranova
Typhone schreef op woensdag 6 september 2023 @ 16:47:
[...]

Op basis waarvan dan?
Speelt zo goed als nooit en berust enkel op optredens uit het verleden. Gaan we geen prijzen mee pakken.
Wie dan wèl zou ik qua spits ook niet weten trouwens maar dat is een ander verhaal.
Ik snap 't ook niet helemaal, los van 't feit dat ik em totaal niet vind passen zijn z'n statistieken van de afgelopen 2 jaar ook nou niet bepaald goed. 5 goals en 1 assist in 2022 en 2023. Waarvan 2 goals tegen Gibraltar en Wales en een penalty tegen Denemarken. De enige echte bijdrage zijn z'n goal tegen de VS op 't WK en 2 goals in een oefenwedstrijd tegen België geweest. Teren op goede statistieken terwijl hij slecht speelt zit er zelfs niet meer in.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Over die Frimpong, wekelijks meerdere berichten dat hij genomineerd is voor de Ballon D’Or. Maar niet heus. Waar hebben we het over? Margespeler die opeens (net als Flekken) als nieuwe messias wordt neergezet.

Haha wat een waanzin toch weer.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:31
D-e-n schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 09:44:
[...]

Die zitten er niet bij. Aangezien Depay er ook niet bij is ben ik benieuwd wie donderdag de kop van jut is op het veld :)
Dan krijg ik bijna zin om Oranje te kijken. Bijna he ;)

De Roon is trouwens een logische kop van jut. In Oranje structureel een probleem in de rol die hem wordt toebedeeld.

XXXVI

• D-e-n
ephymerous schreef op donderdag 7 september 2023 @ 07:18:
[...]

De Roon is trouwens een logische kop van jut. In Oranje structureel een probleem in de rol die hem wordt toebedeeld.
Moet hij wel spelen wat ik niet denk gezien de aanwezigheid van Reijnders, Veerman en Wieffer

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op donderdag 7 september 2023 @ 06:43:
Over die Frimpong, wekelijks meerdere berichten dat hij genomineerd is voor de Ballon D’Or. Maar niet heus. Waar hebben we het over? Margespeler die opeens (net als Flekken) als nieuwe messias wordt neergezet.

Haha wat een waanzin toch weer.
Marge speler my ass. Verreweg de beste (wing)back op rechts in de Bundesliga.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

toolkist schreef op donderdag 7 september 2023 @ 08:53:
[...]

Marge speler my ass. Verreweg de beste (wing)back op rechts in de Bundesliga.
Nee joh. Dan had ie allang bij een grote club gespeeld. Weer zo’n typische draver die in de luwte kan floreren maar nooit dragend wordt. En die lopen er al 11 in Oranje rond 😉

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op donderdag 7 september 2023 @ 08:55:
[...]

Nee joh. Dan had ie allang bij een grote club gespeeld. Weer zo’n typische draver die in de luwte kan floreren maar nooit dragend wordt. En die lopen er al 11 in Oranje rond 😉
Hij is pas 22, zijn tijd komt nog wel. In de top. De grote teams (Engeland) zijn allemaal goed voorzien qua verdedigers en Tuchel vind aanvallen eng dus die zal nooit zo'n speler halen. Dus ja dan zit ie nog bij Leverkusen.
Maar als je in de Bundesliga in 72 wedstrijden direct betrokken bent bij 26 doelpunten dan doe je het gewoon heel goed als wingback.
En of ie nou dragend wordt of niet, als ie beter is/wat anders brengt dan de andere backs dan moet je hem gewoon selecteren.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:26
Typhone schreef op donderdag 7 september 2023 @ 08:55:
[...]

Kijk jij Bundesliga?
Dan kan je zien hoe goed hij het doet. Splijt door defensies met zijn snelheid , vaak op eigen kracht, en heeft dan daarbij ook nog overzicht.

Ik ben zelf alleen iemand die vind dat een verdediger eerst goed moet verdedigen, dan de rest.

Oh vanavond moet Nederland gewoon winnen.
Maar we missen een killer voorin denk ik.
Gakpo,Lang, Malen goede voetballers maar we hebben eigenlijk een afmaker ook nodig.
Zou het niet raar vinden om een Weghorst of Luuk in te zetten.

[ Voor 18% gewijzigd door Harribo op 07-09-2023 09:11 ]

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21:28
Harribo schreef op donderdag 7 september 2023 @ 09:07:
[...]

Zou het niet raar vinden om een Weghorst of Luuk in te zetten.
Ik zou dat wel raar vinden als die Luuk in zou zetten :+

• toolkist
  • Niet online
[...]

Op basis waarvan dan?
Deze interlandwindow zou ik Danjuma in de spits zetten. Maarja, niet geselecteerd want Weghorst moet zo nodig opgeroepen worden.

• Snowdog
[...]

Op basis waarvan dan?
Op basis van zijn doelpunten bij het NL-elftal, maar die ben je vast alweer vergeten. Gaan we geen prijzen mee pakken, maar met wie dan wel? Wat wil je dan?

Dat is een beetje het probleem, ik weet dat velen een hekel hebben aan hem, maar we hebben gewoon geen alternatief en hij doet het als spits die niet puur in de 16 kan scoren gewoon beter dan alle alternatieven. Wat is het probleem dan? Jij insinueert dat vervanging nodig is, dus het minste wat je kan doen is dan iig een paar namen noemen, want anders is het gewoon zinloze kritiek.

• D-e-n
toolkist schreef op donderdag 7 september 2023 @ 13:55:
[...]

Deze interlandwindow zou ik Danjuma in de spits zetten.
Dat is helemaal geen spits. En gaat het daar zo goed mee? Die hopt ook van reservebank naar reservebank. Het is ook weer één van de vele netnietjes die we hebben.

En dan kunnen we hier honderd namen noemen en doen of de alternatieven voor het oprapen liggen maar die zijn (op wellicht Frimpong na) allemaal van een nog grotere wisselvalligheid als wat er nu bij de selectie zit. Dan kun je doen als van Basten en elke week een andere speler in vorm oproepen en die na één potje weer dumpen maar daar werd het toen ook niet beter van.

De selectie van Blind mag je hem overigens wel verwijten. En ik hoop dat Reijnders speelt want dat type hebben we nu echt nodig.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:12

Quad

Doof

Ik denk dat Gakpo in de spits komt te staan. ;)

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Terranova
Snowdog schreef op donderdag 7 september 2023 @ 15:24:
[...]

Op basis van zijn doelpunten bij het NL-elftal, maar die ben je vast alweer vergeten. Gaan we geen prijzen mee pakken, maar met wie dan wel? Wat wil je dan?

Dat is een beetje het probleem, ik weet dat velen een hekel hebben aan hem, maar we hebben gewoon geen alternatief en hij doet het als spits die niet puur in de 16 kan scoren gewoon beter dan alle alternatieven. Wat is het probleem dan? Jij insinueert dat vervanging nodig is, dus het minste wat je kan doen is dan iig een paar namen noemen, want anders is het gewoon zinloze kritiek.
Psst, Depay heeft maar 6 doelpunten in de 2022 en 2023 voor Nederland gemaakt. Waarvan 1 penalty, 2 tegen Gibraltar en 1 tegen Wales. Dat zijn nou niet echt de beste cijfers, zeker als er een WK bij zit. Overigens ook maar 1 assist. Verder dan 2022 hoef je wat mij betreft niet te kijken, eigenlijk vind ik 2022 al te ver terug, maar om nou alleen te oordelen over die paar wedstrijd 't afgelopen jaar.

In't verleden kon Depay nog wel teren op goede statistieken. Maar dat is nu verleden tijd

[ Voor 4% gewijzigd door Terranova op 07-09-2023 18:52 ]

• Snowdog
Terranova schreef op donderdag 7 september 2023 @ 18:51:
[...]

Psst, Depay heeft maar 6 doelpunten in de 2022 en 2023 voor Nederland gemaakt. Waarvan 1 penalty, 2 tegen Gibraltar en 1 tegen Wales. Dat zijn nou niet echt de beste cijfers, zeker als er een WK bij zit. Overigens ook maar 1 assist. Verder dan 2022 hoef je wat mij betreft niet te kijken, eigenlijk vind ik 2022 al te ver terug, maar om nou alleen te oordelen over die paar wedstrijd 't afgelopen jaar.

In't verleden kon Depay nog wel teren op goede statistieken. Maar dat is nu verleden tijd
Psst. WIe zou het beter doen dan? Daar gaat het allemaal om.

• Snowdog
Quad schreef op donderdag 7 september 2023 @ 18:20:
Ik denk dat Gakpo in de spits komt te staan. ;)
Geweldig succes bij Liverpool gebleken inderdaad. Kan me voorstellen dat Koeman zoiets wel zou proberen.

• Terranova
Snowdog schreef op donderdag 7 september 2023 @ 18:53:
[...]

Psst. WIe zou het beter doen dan? Daar gaat het allemaal om.
Jij zegt toch zelf dat op basis van z'n doelpunten in't Nederlands elftal dat hij moet spelen. Als we een spits moeten neerzetten die net zoals Depay amper meer scoort, dan heb ik er liever eentje die 'voor 't team werkt en past in het systeem ipv iemand die voor zichzelf spelt.

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op donderdag 7 september 2023 @ 17:45:
[...]

Dat is helemaal geen spits. En gaat het daar zo goed mee? Die hopt ook van reservebank naar reservebank. Het is ook weer één van de vele netnietjes die we hebben.
Toch heeft ie bij Villareal vaak genoeg in de spits gespeeld, ook in de CL. En inmiddels is ie basisspeler bij Everton

• Snowdog
Terranova schreef op donderdag 7 september 2023 @ 18:57:
[...]

Jij zegt toch zelf dat op basis van z'n doelpunten in't Nederlands elftal dat hij moet spelen. Als we een spits moeten neerzetten die net zoals Depay amper meer scoort, dan heb ik er liever eentje die 'voor 't team werkt en past in het systeem ipv iemand die voor zichzelf spelt.
Wie is dat dan? Depay heeft zich bewezen en scoort zn goals, wie wil je dan zien? Is die vraag zo moeilijk? Ik heb hem al een paar keer gesteld, maar noem een paar namen. Niemand gaat beter zijn dan Depay, maar ga je gang zou ik zeggen.

• Snowdog
toolkist schreef op donderdag 7 september 2023 @ 18:58:
[...]

Toch heeft ie bij Villareal vaak genoeg in de spits gespeeld, ook in de CL. En inmiddels is ie basisspeler bij Everton
Een Everton dat probeert degradatie in de PL probeert te voorkomen, kom op, de gok op hem zou niks beter zijn dan Depay, die iig heeft laten zien dat hij wel iets kan, ook bij betere ploegen. Dat is echt stuivertje wisselen en hopen op het beste. Geen enkele reden om die twee te wisselen zou ik zeggen.

Als het nou echt een overduidelijke verbetering was, maar dit is meer Memphis-hate en jullie zien graag een speler die waarschijnlijk slechter is spelen, want naja is geen Memphis. Is dat dan de enige reden?

• Terranova
Snowdog schreef op donderdag 7 september 2023 @ 18:58:
[...]

Wie is dat dan? Depay heeft zich bewezen en scoort zn goals, wie wil je dan zien? Is die vraag zo moeilijk? Ik heb hem al een paar keer gesteld, maar noem een paar namen. Niemand gaat beter zijn dan Depay, maar ga je gang zou ik zeggen.
Welke goals? Je blijft zeggen dat Depay scoort, dat is dus niet meer zo.
https://www.transfermarkt...mannschaft/spieler/167850

Kijk maar naar z'n wedstrijden vanaf '22 dan zie 't probleem. Is dat nou zo moeilijk om in te zien?
Depay speelt meestal al slecht maar omdat hij belangrijk was vonden sommige mensen 't prima. Maar hij presteert dus al 2 jaar amper meer.

Ik heb nog liever een middenvelder in de spits zoals Spanje dat ooit met Fabregas deed dan Depay. Het enige wat Depay doet als hij de bal krijgt is kijken of hij kan schieten en als dat niet kan hoe hij zou moeten dribbelen om te kunnen schieten. Dat helpt het team totaal niet.

Dan liever een Gakpo, Malen, Danjuma of zelfs een Weghorst. Werghorst kan er ook weinig van, maar werkt zich de pleuris.

• Snowdog
Terranova schreef op donderdag 7 september 2023 @ 19:06:
[...]

Welke goals? Je blijft zeggen dat Depay scoort, dat is dus niet meer zo.
https://www.transfermarkt...mannschaft/spieler/167850

Kijk maar naar z'n wedstrijden vanaf '22 dan zie 't probleem. Is dat nou zo moeilijk om in te zien?
Depay speelt meestal al slecht maar omdat hij belangrijk was vonden sommige mensen 't prima. Maar hij presteert dus al 2 jaar amper meer.

Ik heb nog liever een middenvelder in de spits zoals Spanje dat ooit met Fabregas deed dan Depay. Het enige wat Depay doet als hij de bal krijgt is kijken of hij kan schieten en als dat niet kan hoe hij zou moeten dribbelen om te kunnen schieten. Dat helpt het team totaal niet.

Dan liever een Gakpo, Malen, Danjuma of zelfs een Weghorst. Werghorst kan er ook weinig van, maar werkt zich de pleuris.
Wat een belachelijke comment. Hij heeft er dit seizoen in la liga al 2 inliggen en die andere gasten, ze zijn allemaal niet echt spitsen op Weghorst na, Maar ik weet niet of jij het gezien hebt, maar heb je gezien hoeveel doelpunten hij heeft gemaakt bij Man Utd? Ik heb dat wel meegekregen namelijk en dan zie je dat dit soort opmerkingen totale bs zijn.

Leuk dat hij 2 doelpunten maakt op het WK tegen Argentinië, maar dat waren ook meteen de beste uit z'n carriere waarschijnlijk en de grootste toevalstreffers, dan is een Depay toch echt wel beter en die zou wat mij betreft altijd de voorkeur moeten krijgen.

• toolkist
  • Niet online
Snowdog schreef op donderdag 7 september 2023 @ 19:04:
[...]

Een Everton dat probeert degradatie in de PL probeert te voorkomen, kom op, de gok op hem zou niks beter zijn dan Depay, die iig heeft laten zien dat hij wel iets kan, ook bij betere ploegen. Dat is echt stuivertje wisselen en hopen op het beste. Geen enkele reden om die twee te wisselen zou ik zeggen.

Als het nou echt een overduidelijke verbetering was, maar dit is meer Memphis-hate en jullie zien graag een speler die waarschijnlijk slechter is spelen, want naja is geen Memphis. Is dat dan de enige reden?
Ga ff weg met je Memphis hate, ik heb helemaal niks over Memphis gezegd...

Danjuma bezig gezien, die werkt zich de pleuris, heeft oog voor posities van zn medespelers en is gevaarlijk voor de goal (en scoort). Dan zal ie technisch ongetwijfeld niet zo goed zijn als Depay, maar dus wel meer een teamspeler.
Dan kun je hem toch prima proberen als Depay er toch niet bij is?
Al vindt onze vriendjesoproepende bondscoach natuurlijk van niet.

• Terranova
Snowdog schreef op donderdag 7 september 2023 @ 19:14:
[...]

Wat een belachelijke comment. Hij heeft er dit seizoen in la liga al 2 inliggen en die andere gasten, ze zijn allemaal niet echt spitsen op Weghorst na, Maar ik weet niet of jij het gezien hebt, maar heb je gezien hoeveel doelpunten hij heeft gemaakt bij Man Utd? Ik heb dat wel meegekregen namelijk en dan zie je dat dit soort opmerkingen totale bs zijn.

Leuk dat hij 2 doelpunten maakt op het WK tegen Argentinië, maar dat waren ook meteen de beste uit z'n carriere waarschijnlijk en de grootste toevalstreffers, dan is een Depay toch echt wel beter en die zou wat mij betreft altijd de voorkeur moeten krijgen.
Sorry hoor, maar als jij niet door hebt dat prestaties bij de club niet betekenen dat een speler ook presteert bij het Nederlands elftal dan heeft deze discussie totaal geen nut. Want op dit moment ben je niets meer dan een fanboy die zich vast blijft houden aan't verleden en totaal niet open staat voor de realiteit

Depay speelt al tijden slecht in het Nederlands elftal en is de afgelopen 2 jaar maar 1x belangrijk geweest. Hij is gewoon klaar.

Edit: Met hij is klaar, bedoel ik in het Nederlands elftal. Niets mis met Depay de voetballer, wel wat mis met Depay de speler van het Nederlands elftal.

[ Voor 6% gewijzigd door Terranova op 07-09-2023 19:25 ]

• Snowdog
Terranova schreef op donderdag 7 september 2023 @ 19:18:
[...]

Sorry hoor, maar als jij niet door hebt dat prestaties bij de club niet betekenen dat een speler ook presteert bij het Nederlands elftal dan heeft deze discussie totaal geen nut. Want op dit moment ben je niets meer dan een fanboy die zich vast blijft houden aan't verleden en totaal niet open staat voor de realiteit

Depay speelt al tijden slecht in het Nederlands elftal en is de afgelopen 2 jaar maar 1x belangrijk geweest. Hij is gewoon klaar.

Edit: Met hij is klaar, bedoel ik in het Nederlands elftal. Niets mis met Depay de voetballer, wel wat mis met Depay de speler van het Nederlands elftal.
Wat een onzin, dan kan je net zo goed VVD en de halve defensie nooit meer selecteren want dat lijkt ook nergens op, ondanks dat we gewoon vrijwel de beste defensie in de wereld hebben, Misschien moet je even je eigen team opstellen, waarschijnlijk Almere City + Weghorst ofzo, helemaal top, maar verwacht dan niet dat iemand dat serieus neemt.

• Terranova
Snowdog schreef op donderdag 7 september 2023 @ 19:32:
[...]

Wat een onzin, dan kan je net zo goed VVD en de halve defensie nooit meer selecteren want dat lijkt ook nergens op, ondanks dat we gewoon vrijwel de beste defensie in de wereld hebben, Misschien moet je even je eigen team opstellen, waarschijnlijk Almere City + Weghorst ofzo, helemaal top, maar verwacht dan niet dat iemand dat serieus neemt.
Hoezo onzin? Als een keeper bij z'n club 100% van de wedstrijden de nul houdt en bij z'n land elke keer 3 goals tegen krijgt, zou jij die keeper dan opstellen als jij de bondscoach van de land was? Nee natuurlijk niet.

Dit is natuurlijk wel een extreem voorbeeld, maar 't principe blijft hetzelfde.

Er is geen Depay hater die zal ontkennen dat hij vaak belangrijk is geweest, maar jij moet zelf ook toegeven, z'n spel was meestal niet goed. Nu de goals en assists zijn weggevallen blijft er alleen z'n spel over. Dat is gewoon niet genoeg.

Misschien als hij zich zou schikken in z'n rol, maar dat doet hij niet. Hij is nog steeds egoistisch en werkt te weinig voor 't team. Dan kan je er betere een "mindere" speler neer zetten die zich wel kan schikken in z'n rol. Een Weghorst kan er niet veel van, maar hij houdt zich wel gewoon aan z'n rol en werkt zich kapot.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-01 08:48
Blind en de Roon *O*

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Terranova
Oh jezus, echt waar?

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-01 08:48
Ja haha

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:40
Omg, Koeman heeft wel ballen om Blind en de Roon op te stellen zeg..

• Terranova
Pfft, ik zie het, dat gaat iig minimaal 45 minuten ergeren worden. Hopelijk grijpt Koeman dan op tijd in.

• Quad

Quad

Doof

Blind basis tegen fkn Griekenland. Ouch.

nggyu nglyd

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-01 15:25
Hoofdpijn.. Zou ik maar in de trein blijven zitten in plaats van uitstappen in Eindhoven

• Terranova
dglavimans schreef op donderdag 7 september 2023 @ 19:53:
[...]

Hoofdpijn.. Zou ik maar in de trein blijven zitten in plaats van uitstappen in Eindhoven
Oef, moet je daar heen?

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-01 12:18
en Weghorst. Jezus, hoe laat komt de trein bij Koeman langs ?

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-01 15:09
DaWayne schreef op donderdag 7 september 2023 @ 19:44:
Omg, Koeman heeft wel ballen om Blind en de Roon op te stellen zeg..
Neh geen ballen, Gewoon ongeschikt.

• Snowdog
Deadsy schreef op donderdag 7 september 2023 @ 20:01:
[...]

Neh geen ballen, Gewoon ongeschikt.
Hij heeft iig goed spel laten zien, wie is wel geschikt dan? v Gaal met zn betonvoetbal dat niet om aan te zien was? Al zijn voorgangers waren totaal niet succesvol. Koeman heeft met dit Nederlands team iig wel in het verleden een aantal keren laten zien dat ze goed voetbal kunnen spelen, iets meer vertrouwen mag wel, ondanks dat ik het ook niet met al zijn beslissingen eens ben.

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-01 03:02
[...]

Ik denk dat ik in de IC naar Nijmegen blijf zitten tot in den Helder en hopen dat ik dan alsnog in Amsterdam kom

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 00:02
Blind is een beetje hetzelfde geval als Depay. Wie is er beter? Wel een ultiem zwaktebod, nog meer dan Weghorst.

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:55
Koeman, dien gewoon lekker gelijk je ontslag in.

Twente komt eraan!

• D-e-n
DeKever schreef op donderdag 7 september 2023 @ 20:19:
Blind is een beetje hetzelfde geval als Depay. Wie is er beter? Wel een ultiem zwaktebod, nog meer dan Weghorst.
Voor Blind zijn er natuurlijk wel alternatieven. Dan zou het andere systeem de reden moeten zijn maar snap ik de terugkeer naar dit systeem al helemaal niet want als Blind je enige optie is in dit systeem is het ongeschikt voor deze groep.

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:40
Het ergste is dat er nu 2 opties zijn:
1 het gaat kut en we gaan niet naar het EK
2 het gaat oke, en Weghorst, Blind en (minder erg) de Roon verdienen genoeg krediet en zijn er volgende keren weer bij...

• D-e-n
Sowieso lost dit systeem een groot probleem van dit elftal niet op. Er is nog steeds nul kracht en loopvermogen op het middenveld en met een beetje pech staan De Roon en De Jong tegen een overtal

• dglavimans
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lpqGpf9GFf5C44VSrsQRWMhFQd4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bd7ka6Y97R9IynDf3y6kV6nf.jpg?f=fotoalbum_large

Toch maar uitgestapt

• Terranova

• dutchgio
  • Niet online
Voetbal ontwikkelt zich, maar Koeman is blijven hangen in zijn oude gedachtes.

Het leek mij wel een goede trainer voor Oranje, maar dit is wel heel behoudend.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:18
Oh is er voetbal vanavond? En jullie gaan kijken? Gelukkig heb ik een tandartsafspraak voor een wortelkanaalbehandeling dus ik heb een betere avond dan jullie *O*

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-01 11:40
Ik dacht dat ik deze wedstrijd misschien wel als achtergrond wilde opzetten bij het vouwen van de was, maar kennelijk niet dus.. :')

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• Harribo
JoteW schreef op donderdag 7 september 2023 @ 20:22:
Koeman, dien gewoon lekker gelijk je ontslag in.
Tjonge wat negatief zeg.

Logische opstelling, ik vind alleen de Roon altijd dubieus.
Blind staat Linkshalf, geen echte verdedigende rol

[ Voor 9% gewijzigd door Harribo op 07-09-2023 20:49 ]

• Harribo
Kom op jongens beetje positief hier!
Leuke pot, kunnen we winnen en we zijn er weer!
:)F

[ Voor 43% gewijzigd door Harribo op 07-09-2023 20:50 ]

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:45

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Harribo schreef op donderdag 7 september 2023 @ 20:50:
Kom op jongens beetje positief hier!
Aanvallend kan dit best wel werken, maar ja eerst even zien hoe het gaat lopen :)

Tweakers Discord

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:03
Is het mijn TV of zijn die shirtjes echt zo lelijk?
Wat is er mis met ouderwets diep oranje...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Quad

Quad

Doof

hoevenpe schreef op donderdag 7 september 2023 @ 20:54:
Is het mijn TV of zijn die shirtjes echt zo lelijk?
Wat is er mis met ouderwets diep oranje...
Het moet een glanzend leeuwenvacht voorstellen.

nggyu nglyd

• Harribo
Mooi als Frenkie versnelt
Zou ik graag vaker zien

[ Voor 33% gewijzigd door Harribo op 07-09-2023 20:59 ]

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik denk dat Blind nog wordt geselecteerd, als hij helemaal geen club meer heeft.

• HollowGamer
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op donderdag 7 september 2023 @ 20:40:
Oh is er voetbal vanavond? En jullie gaan kijken? Gelukkig heb ik een tandartsafspraak voor een wortelkanaalbehandeling dus ik heb een betere avond dan jullie *O*
Nog zo laat?

Beterschap, dit soort behandelingen zijn nooit leuk. :/

• tweakduke

tweakduke

Ik snap Simons niet op die positie. Die is zo onzeker en overcompenseerd, maar bereikt juist niet wat die moet doen.

Zorgen dat de spitsen worden aangespeeld.

Tweakers Discord

• Quad

Quad

Doof

Weghorst staat veel te laag?

nggyu nglyd

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:03
Bam

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Quad

Quad

Doof

Kiek. Marten.

nggyu nglyd

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:54

Shabbaman

Got love?

BAM

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• Harribo
Das 1. :)F

Nog 1 graag
Griekenland niet het idee geven dat er wat te halen valt

[ Voor 51% gewijzigd door Harribo op 07-09-2023 21:05 ]

• Quad

Quad

Doof

Mooi voor die jongen.

nggyu nglyd

• dutchgio
  • Niet online
Wat een tactisch vernuft om De Roon op te stellen.

• tweakduke

tweakduke

Die moet de bal halen, je zag Simons net van links opkomen. Dat vindt hij veel fijner.

Maar goed scoren uit een corner kan ook *O*

Tweakers Discord

• D-e-n
De Roon. Die zien we graag met zijn allen ;)

• Dr. Strangelove
Lol De Roon.

Topspeler.

• 964C2
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 23:41

964C2

" Wer bremst, hat Angst "

Dat compenseert Wout met zijn lengte :*)

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9

• dglavimans
Top voetballer die de Roon altijd al gezegd

• HollowGamer
  • Niet online
Waar zijn al die haters nu?

:9

• Dr. Strangelove
Nu nog eentje van Blind en dan wordt het echt gezellig hier :)

• Quad

Quad

Doof

tweakduke schreef op donderdag 7 september 2023 @ 21:05:
[...]

Die moet de bal halen, je zag Simons net van links opkomen. Dat vindt hij veel fijner.

Maar goed scoren uit een corner kan ook *O*
Hij is een harde werker, maar met goed spel kan hij prima voorin blijven, als de aanvoer maar komt.

nggyu nglyd

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:46
Belangrijk, je moet toch niet denken aan verlies...

• Harribo
De Roon had daarvoor al 3x balverlies
Maar vooruit gecompenseerd :)
Pagina: 1 ... 87 ... 262 Laatste

Let op:
Poule: Tweakers F.C. EK Voetbalpoule 2024
Algemeen topic: [Voetbal] Centraal EK 2024 topic
Vrouwenvoetbal: [Voetbal] Het algemene vrouwenvoetbal topic

Gedoe over het haarbandje van Memphis, commentaar over het commentaar of het eindeloos herkauwen van scheidsrechterlijke dwalingen zijn hier niet nodig!