[Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 86 ... 262 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:16
D-e-n schreef op zondag 18 juni 2023 @ 17:29:
[...]

Tete is slechter dan Dumfries of Geertruida. Waarom zou je daar beter van worden?
Dat vind jij.
Ik heb Tete altijd heel hoog zitten,zij het wel verdedigend.
Weet nog wel het laatste jaar bij Ajax dat hij aardig wat aanvallen van de tegenstander om zeep hielp.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:54

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
D-e-n schreef op zondag 18 juni 2023 @ 19:23:
Koeman stelde vandaag volgens mij de aanvallers op die de meeste mensen wensen. Dus wat dat betreft is dit aanvallend gezien ook wat het is. Ik zie daar elders weinig beters rondlopen
Op Bergwijn na was dat ook oke, sowieso goed om mensen en kans te geven. Ik zou met Xavi of Gakpo links beginnen, kan Lang er als invaller bij als er nieuw gif nodig is.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• D-e-n
  • Laatst online: 17:46
Gonadan schreef op zondag 18 juni 2023 @ 19:42:
[...]

Op Bergwijn na was dat ook oke, sowieso goed om mensen en kans te geven. Ik zou met Xavi of Gakpo links beginnen, kan Lang er als invaller bij als er nieuw gif nodig is.
En wie in de spits dan?

• Nimflix
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 08-12-2024
D-e-n schreef op zondag 18 juni 2023 @ 19:48:
[...]

En wie in de spits dan?
Doorselecteren met brobbey

• D-e-n
Harribo schreef op zondag 18 juni 2023 @ 19:41:
[...]

Dat vind jij.
Weet nog wel het laatste jaar bij Ajax dat hij aardig wat aanvallen van de tegenstander om zeep hielp.
Ik vond hem aanvallend dus inderdaad altijd te weinig brengen. Ik zie de vooruitgang ten opzichte van de backs die we hebben dus ook niet. En ik zou Frimpong graag eens zien maar de rechtsback is toch echt niet de zwakke plek van deze groep. Dus geroep om Tete irriteert me dan ook mateloos. Het is niet dat Koeman een wereldwonder buiten de groep laat.

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:35
gws24 schreef op zondag 18 juni 2023 @ 18:48:
Ik heb geen hoge pet op van Koeman als trainer maar zelfs hij ziet dat het in de 1e helft aan de mentaliteit en bereidheid lag:

[...]
bron: https://www.voetbalprimeu...schrikkelijk-kwalijk.html

Naast alle andere zaken die je kan benoemen, gebrek aan kwaliteit of slechte tactiek, is mentaliteit weldegelijk iets dat vaak mist bij NL spelers, de absolute wil om te winnen is er gewoon te vaak niet.
Dit wisten we eigenlijk van tevoren toch al? Frenkie zag totaal geen heisa in een troostfinale en schoof dit niet onder stoelen of banken. Ik neem eerlijk gezegd voor het gemak aan dat hij niet de enige is met deze insteek. Dan ben je klaar. Dan kan je zelfverzekerd roepen dat de groep even hard heeft getraind als in voorbereiding op Kroatië, dat de groep het wel serieus neemt, dat er een verplichting aanwezig is t.a.v. de toeschouwers enz., maar dat is gewoon het standaard media-riedeltje...

• D-e-n
Nimflix schreef op zondag 18 juni 2023 @ 19:52:
[...]

Doorselecteren met brobbey
Dat "doorselecteren" wordt ook een modewoordje nu. Bij "doorselecteren" denk ik aan het opstellen van spelers van wie je verwacht dat ze grote kans hebben een belangrijke vaste waarde te worden.

Van Brobbey is dat allerminst zeker. Nu heb ik niks tegen het selecteren van hem. Maar bij Ajax zijn ze al niet overtuigd dus de Oranje potentie moet ik ook nog zien. Het is geen De Ligt of nu Xavi waarbij het talent overduidelijk is. We hebben met bijvoorbeeld Riedewald of van Rhijn al genoeg miskleunen gehad die ook "met het oog op de toekomst" een basisplek kregen. We misten er wel een toernooi door.

• saert
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17:15
saert schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 07:52:
Mogen we al zeggen dat Koeman één van de meest overschatte trainers is van Nederland? Vlak achter Frank de Boer natuurlijk..
Ik quote niet graag mijn eigen reacties, maar kon het niet laten na deze masterclass.

• Gonadan

Gonadan

D-e-n schreef op zondag 18 juni 2023 @ 20:00:
[...]

Dat "doorselecteren" wordt ook een modewoordje nu. Bij "doorselecteren" denk ik aan het opstellen van spelers van wie je verwacht dat ze grote kans hebben een belangrijke vaste waarde te worden.

Van Brobbey is dat allerminst zeker. Nu heb ik niks tegen het selecteren van hem. Maar bij Ajax zijn ze al niet overtuigd dus de Oranje potentie moet ik ook nog zien. Het is geen De Ligt of nu Xavi waarbij het talent overduidelijk is. We hebben met bijvoorbeeld Riedewald of van Rhijn al genoeg miskleunen gehad die ook "met het oog op de toekomst" een basisplek kregen. We misten er wel een toernooi door.
Xavi heeft ook nog garantie en als een gevestigde speler zijn kruisband eraf draait heb je ook niets. Die angst voor onzekerheid werkt verlammend.

Maar ik zou Van Dijk in de spits zetten, bakt ie vast meer van dan achterin. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• D-e-n
Gonadan schreef op zondag 18 juni 2023 @ 20:09:
[...]

Maar ik zou Van Dijk in de spits zetten, bakt ie vast meer van dan achterin. :+
Je kan er een grap van maken maar het geeft wel aan dat er niet zoveel alternatieven zijn voor de huidige selectie. En het zijn in elk geval niet de alternatieven die maken dat we nu plots over de Grieken heen walsen. En daar heeft Koeman ook mee te dealen. Ook als hij Brobbey opstelt ipv Weghorst kan hij verliezen en dan gaat ook met Brobbey in de spits zijn kop eraf.

• Gonadan

Gonadan

D-e-n schreef op zondag 18 juni 2023 @ 20:22:
[...]

Je kan er een grap van maken maar het geeft wel aan dat er niet zoveel alternatieven zijn voor de huidige selectie. En het zijn in elk geval niet de alternatieven die maken dat we nu plots over de Grieken heen walsen. En daar heeft Koeman ook mee te dealen. Ook als hij Brobbey opstelt ipv Weghorst kan hij verliezen en dan gaat ook met Brobbey in de spits zijn kop eraf.
Tegen de Grieken niet beginnen met Brobbey, die is groot en sterk en dan krijg je niets mee. Gewoon met Xavi en Weghorst de 16 in dartelen en sleuren en laat Gakpo maar van afstand proberen. Dat geeft doelpunten of strafschoppen.

Bergwijn er alleen in als je hem op links zet zodat hij van afstand kan schieten. Voor rechts heeft die kluns eigenlijk gewoon te weinig geselecteerd.

Maar ja, zolang het achterin slappe hap blijft en je er dat zo weer twee weg geeft dan wordt het sowieso zeuren.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:33
saert schreef op zondag 18 juni 2023 @ 20:05:
[...]

Ik quote niet graag mijn eigen reacties, maar kon het niet laten na deze masterclass.
Ik denk dat dit plichtmatig toernooi aan het einde van een bizar lang seizoen echt helemaal niets zegt.
Daarnaast ga je tweemaal nat tegen ploegen uit de europese top, dat kan altijd gebeuren.

Anyway, ik begrijp dat ik de samenvatting niet hoef te gaan kijken ?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-01 22:57
Dat je van Kroatië verliest na een 2-2 in reguliere speeltijd kan gebeuren. Ze zijn immers de nummer 3 van afgelopen WK. En op het WK in 2018 stonden ze in de finale. Respect dat een klein landje als Kroatië het telkens zo ver schopt.

En van Italië winnen we nooit, net als Portugal. Maar ik moet nog zien dat we uit even van Ierland en Griekenland winnen. Dat zijn echt wel valkuilen waar je niet te makkelijk over moet denken. 1e in de poule gaan we toch niet worden dus dan mag je ook echt in die uitwedstrijden het niet laten schieten.

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
D-e-n schreef op zondag 18 juni 2023 @ 20:00:
[...]

Als je dan toch serieus wil "doorselecteren" zou ik eens een poging wagen met Rijkhoff.

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:43
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iMuKXyuekKduLxFJ9B_oYyHW2_A=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/Aab5HCTKnHozDIiyYSNeSE0V.webp?f=fotoalbum_large
Schaamteloos gejat van @-TAZZ- uit een ander topic.

WoT stats

• Gonadan

Gonadan

Bossie schreef op zondag 18 juni 2023 @ 21:24:
Ik denk dat dit plichtmatig toernooi aan het einde van een bizar lang seizoen echt helemaal niets zegt.
Daarnaast ga je tweemaal nat tegen ploegen uit de europese top, dat kan altijd gebeuren.
De uitslag kan, de manier waarop is wat anders. Maar ik hoop zelf ook dat het echt het gevoel van een zinloos toernooi is waarom het zo slap was. Uiteindelijk is het voordeeltje van de poule winnen al binnen en als je dan niet het vertrouwen hebt dat je het toenooi gaat winnen wat doe je dan nog bij zo'n oefenwedstrijd vlak voor de zomer? Dat zou het kunnen verklaren.

Ik hoop dat ze er bij de kwalificatiewedstrijden wel vanaf minuut 1 gewoon staan en voor elke meter gaan.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Bossie
Gonadan schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 09:11:
[...]

De uitslag kan, de manier waarop is wat anders. Maar ik hoop zelf ook dat het echt het gevoel van een zinloos toernooi is waarom het zo slap was. Uiteindelijk is het voordeeltje van de poule winnen al binnen en als je dan niet het vertrouwen hebt dat je het toenooi gaat winnen wat doe je dan nog bij zo'n oefenwedstrijd vlak voor de zomer? Dat zou het kunnen verklaren.

Ik hoop dat ze er bij de kwalificatiewedstrijden wel vanaf minuut 1 gewoon staan en voor elke meter gaan.
Misschien, maar je weet gewoon vooraf dat het zaadpotten gaan worden en dat je beter niet kunt gaan kijken.
Dan moet je achteraf ook niet verbaast zijn dat het idd zo is gelopen.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Gonadan

Gonadan

Bossie schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 09:35:
Misschien, maar je weet gewoon vooraf dat het zaadpotten gaan worden en dat je beter niet kunt gaan kijken.
Dan moet je achteraf ook niet verbaast zijn dat het idd zo is gelopen.
Wanneer de tegenstander niet wil voetballen zal het nooit een flitsende pot worden inderdaad, maar wanneer je er zelf ook met de pet naar gooit wordt het een zaadpot in het kwadraat. Dat eerste kan ik uit chauvinisme nog wel overleven, dat tweede niet. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-01 18:23
ElPaco schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 08:55:
[Afbeelding]
Schaamteloos gejat van @-TAZZ- uit een ander topic.
Toch aardig wat binnengeharkt aan die side-hussle.

Inventaris

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
shoombak schreef op maandag 19 juni 2023 @ 12:02:
[...]

Als je dan toch serieus wil "doorselecteren" zou ik eens een poging wagen met Rijkhoff.
Die heeft nog geen wedstrijd in het 1e gespeeld? Dus wel heel erg overdreven.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-01 15:09
Of, totdat er ergens een spits doorbreekt een tactiek maken zonder echte nummer 9.

Maar Koeman vind ik tactisch zeer zwak, dus zal wel niet gebeuren

• jbdeiman
  • Laatst online: 08:29
Gonadan schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 09:11:
[...]

Bij een aantal spelers zie ik al langer (ook bij het WK) dat het allemaal wat 'gelaten' oogt, en ze niet met het mes tussen de tanden spelen. (Van Dijk vind ik daarin voorop lopen, maar dat vind ik ook van hem bij Liverpool, hij lijkt wel wat bangig voor duels ofzo bij vlagen en blijft dan achteruit lopen/ gaat het duel niet aan).
Ik snap echt wel dat dit zo kan zijn op zo'n toernooitje aan het einde van een (lang) seizoen, maar dan snap ik weer niet dat je in de 2e helft ineens wél lijkt te willen, want toen werd er ineens wel gewerkt voor en met elkaar.

Ik zou in NL elftal denk ik (als je toch aan 4-3-3 vast wilt houden) Aké en De Ligt (of Geertruida) centraal zetten, een andere linksachter. Dan heb je toch de altijd zo gewenste linkspoot als linkercentraleverdediger staan, maar dit lijkt mij in elk geval met de huidige vorm (en houding) van van Dijk al een betere optie.

• Bossie
jbdeiman schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 10:41:
[...]

Bij een aantal spelers zie ik al langer (ook bij het WK) dat het allemaal wat 'gelaten' oogt, en ze niet met het mes tussen de tanden spelen. (Van Dijk vind ik daarin voorop lopen, maar dat vind ik ook van hem bij Liverpool, hij lijkt wel wat bangig voor duels ofzo bij vlagen en blijft dan achteruit lopen/ gaat het duel niet aan).
Ik snap echt wel dat dit zo kan zijn op zo'n toernooitje aan het einde van een (lang) seizoen, maar dan snap ik weer niet dat je in de 2e helft ineens wél lijkt te willen, want toen werd er ineens wel gewerkt voor en met elkaar.
Ik denk dat de taak van Van Dijk ook vaak vooral de aanval ophouden/vertragen is zodat anderen kunnen bijsluiten. Als hij als laatste man in een 1:1 komt is een fout simpelweg een tegengoal.

• jbdeiman
Bossie schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 10:44:
[...]

Ik denk dat de taak van Van Dijk ook vaak vooral de aanval ophouden/vertragen is zodat anderen kunnen bijsluiten. Als hij als laatste man in een 1:1 komt is een fout simpelweg een tegengoal.
Maar hij doet dit ook als hij echt laatste man is, geeft de tegenstander ruimte (en tijd) iets te bedenken en staat dan ook nog niet eens een deel van de goal af te dekken. Voor de blessure deed hij dit ook maar minder duidelijk en langdurig, dan greep hij nog wel eens in.

Natuurlijk kan het een taak zijn een tegenstander op te houden, maar dat moet je (is mij geleerd in de kelderklasse :P) de tegenstander niet ook nog alle tijd/ ruimte geven iets te bedenken of zelfs te schieten.

• Bossie
jbdeiman schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 10:46:
[...]

Maar hij doet dit ook als hij echt laatste man is, geeft de tegenstander ruimte (en tijd) iets te bedenken en staat dan ook nog niet eens een deel van de goal af te dekken. Voor de blessure deed hij dit ook maar minder duidelijk en langdurig, dan greep hij nog wel eens in.

Natuurlijk kan het een taak zijn een tegenstander op te houden, maar dat moet je (is mij geleerd in de kelderklasse :P) de tegenstander niet ook nog alle tijd/ ruimte geven iets te bedenken of zelfs te schieten.
In de kelderklasse is “niet happen” ook een ding :+
Tenzij de club goede gehaktballen heeft natuurlijk :P

• jbdeiman
Bossie schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 10:48:
[...]

In de kelderklasse is “niet happen” ook een ding :+
Tenzij de club goede gehaktballen heeft natuurlijk :P
Haha, die vallen soms tegen. Maar er is een verschil tussen 'niet happen' en op 2 meter verdedigen/ alle ruimte geven.

• Gonadan

Gonadan

jbdeiman schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 10:41:
Waarschijnlijk omdat Koeman volledig uit z'n stekker is gegaan. ;)
Ik zou in NL elftal denk ik (als je toch aan 4-3-3 vast wilt houden) Aké en De Ligt (of Geertruida) centraal zetten, een andere linksachter. Dan heb je toch de altijd zo gewenste linkspoot als linkercentraleverdediger staan, maar dit lijkt mij in elk geval met de huidige vorm (en houding) van van Dijk al een betere optie.
Als ik zie hoe De Ligt opgeleefd is bij Bayern en wat voor energie hij gooit in het voorkomen van doelpunten en de boel op sleeptouw nemen dan heb ik die heel graag in de basis.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 10:51:
[...]

Waarschijnlijk omdat Koeman volledig uit z'n stekker is gegaan. ;)

[...]

Als ik zie hoe De Ligt opgeleefd is bij Bayern en wat voor energie hij gooit in het voorkomen van doelpunten en de boel op sleeptouw nemen dan heb ik die heel graag in de basis.
Los daarvan mag Geertruida de Ligt z'n schoenen nog niet poetsen, bij wijze van.
Bij Juventus wilde ie overigens hetzelfde, alleen kon/wilde de rest van de spelers om zich heen daar niet in mee.

• toolkist
  • Niet online
Harribo schreef op zondag 18 juni 2023 @ 19:41:
[...]

Dat vind jij.
Inderdaad, Tete speelde gewoon een dijk van een seizoen bij Fulham dit jaar.

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 16:35
Niemand naar het EK voor beloften aan het kijken. België - Nederland.

Verbruggen prima aan het keepen

• D-e-n
Chelseamarre123 schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 19:42:
Niemand naar het EK voor beloften aan het kijken. België - Nederland.

Verbruggen prima aan het keepen
De opstelling herinnert ons er in ieder geval weer pijnlijk aan dat we in Nederland bijna geen goede aanvallende spelers meer kunnen opleiden.

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:16

Jebus4life

BE User

Was overigens wel een erg leuke wedstrijd. Eerste helft (zeker het eerste halfuur) was helemaal voor Nederland, hadden zeker een keer of 2 moeten scoren. Eerste halfuur van de tweede helft was het spelbeeld exact omgekeerd, België domineerde en had meermaals kunnen en moeten scoren.

Echt bizar dat de wedstrijd 0-0 bleef.

Gezien de erg verrassende zege van Georgië tegen de Portugezen kan de groep wel eens een bizarre ontknoping zien.

[ Voor 5% gewijzigd door Jebus4life op 21-06-2023 20:03 ]

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:00

Shabbaman

Got love?

Man, dat was ook weer typisch Hollands verdedigd zeg.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:02

Vos

AFCA

Shabbaman schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 18:45:
Man, dat was ook weer typisch Hollands verdedigd zeg.
Haha ja, loop maar lekker door hoor!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Zeer sterk verdedigd... Fijn dat de commentator het een wereldgoal vond. Met zo'n verdediging maak ik ook wereldgoals.

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Dat was dan wel weer lekker ingeschoten vanaf de tweede lijn.

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02:18
nou hehe eindelijk een goal

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:36
Wat tegenvallend allemaal weer van Jong Oranje. Breien tot je een ons weegt..

Die Van der Looij is echt geen tactisch meesterbrein natuurlijk, maar dan nog moet dit toch makkelijk gewonnen worden, toch?

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:27
Raar, stadion bij NED - GEO is bommetje vol, maar bij POR - BEL zit geen hond of gaat die nergens om? Volg de jong elftallen totaal niet. Zag toevallig dat ze bezig waren.

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:41

gws24

Thinking is hard!

chim0 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 19:39:
Raar, stadion bij NED - GEO is bommetje vol, maar bij POR - BEL zit geen hond of gaat die nergens om? Volg de jong elftallen totaal niet. Zag toevallig dat ze bezig waren.
Als georgie niet speelt is het erg leeg in de stadions, het leeft blijkbaar niet erg in Georgie

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:41

gws24

Thinking is hard!

nocalimero schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 19:25:
Inderdaad, het is weer typisch nederlands. Wandeltempo tot de 16 van de tegenstander en ze alle tijd geven om de verdediging weer goed neer te zetten. Het helpt natuurlijk ook niet dat NL spelers blijkbaar geen normaal schot op goal kunnen lossen.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 14:50
wat is er met die gravenberch aan de hand die jongen is ook geen schim meer van vroeger jammer

• Terranova
bie100 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 19:50:
wat is er met die gravenberch aan de hand die jongen is ook geen schim meer van vroeger jammer
amper gespeeld dit seizoen he

• D-e-n
nocalimero schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 19:25:

Die Van der Looij is echt geen tactisch meesterbrein natuurlijk, maar dan nog moet dit toch makkelijk gewonnen worden, toch?
Nou ja, België en Portugal wonnen er ook niet van en die hebben waarschijnlijk meer kwaliteit. In de verdediging en op het middenveld zie ik nog wel potentie maar, aanvallend en creatief is het gewoon weer heel matig, zoals al decennia het geval is in Nederland.

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 14:50
Terranova schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 19:51:
[...]

amper gespeeld dit seizoen he
ow is dat het :+

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:36
Lekker slim om bijvoorbeeld een snelle speler als Manhoef te brengen als je gewoon goede voorzetten nodig hebt. Of breng dan een sterke kopper...

Van der Looij: Ongeschikt!

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

• D-e-n
Niet te geloven dat deze Summerville het blijkbaar goed doet in Engeland.

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Waarom brengt hij bij het uitvallen van Brobbey, Zierikzee in en niet de veelvuldig scorende Dallinga?

Alles bij elkaar, extreem teleurstellend

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 15:31
Gewoon een waardeloze coach, ongekend dat zo'n man bondscoach werd gemaakt van de grootste talenten van Nederland. Ekkelenkamp op rechtsbuiten, hoe verzin je het.

Twente komt eraan!

• Deadsy
Ik vind Koeman al slecht en overschat.
Maar vd Looi is echt een geval apart.

Ze moeten bij de knvb toch echt eens de lat eens iets hoger leggen.

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-01 03:02
Ik heb alleen eerste helft gezien. Maar dit zag er wel als Ajax uit, redelijk tot aan de 16, vrije schietkans hebben maar ervan afzien, toch ff keren, draaien, pasje opzij, aanval doorzetten en die vervolgens laten doodbloeden, omdat je alleen met de bal aan de voet dribbelend mag scoren

• D-e-n
JoteW schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 20:49:
Gewoon een waardeloze coach, ongekend dat zo'n man bondscoach werd gemaakt van de grootste talenten van Nederland. Ekkelenkamp op rechtsbuiten, hoe verzin je het.
Maar is het ook niet tekenend dat Ekkelenkamp onze creatieve man is?

• Nimflix
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 08-12-2024
gelukkig is meedoen belangrijker dan winnen.. wat een mentaliteit weer. de wil ontbrak gisteren om te winnen. Misschien lijkt het mij om te gaan trainen op winnaarsmentaliteit want dit ontbreekt gewoon bij Jong Oranje en anders ook bij het grote Oranje. Ik heb bij beide niet echt het idee dat ze willen winnen. :X

• D-e-n
Nimflix schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 09:00:
gelukkig is meedoen belangrijker dan winnen.. wat een mentaliteit weer. de wil ontbrak gisteren om te winnen. Misschien lijkt het mij om te gaan trainen op winnaarsmentaliteit want dit ontbreekt gewoon bij Jong Oranje en anders ook bij het grote Oranje. Ik heb bij beide niet echt het idee dat ze willen winnen. :X
Dit is gewoon een gebrek aan kwaliteit en vorm. Geen potentiële topper in de spits, een buitenspeler die enkel naar binnen kan trekken en dan nog niks brengt, modale lopers zonder creativiteit die de spits van aanvoer moeten voorzien en de enige middenvelder met Oranje potentie zit bij zijn club alleen maar op de bank. Hoe zou zo'n team een ploeg die de bus parkeert ooit moeten slopen? Bedenk dat het ook Portugal en België al niet lukte.

Nu is het zo dat de Jong Oranje ploegen uit het verleden ook niet overliepen van kwaliteit dus wat dat betreft heeft de coach wel gefaald nu. Maar de keren dat een uitblinker bij Jong Oranje naam ging maken in Oranje zijn op de vingers van één hand te tellen. De grote jongens uit het verleden sloegen dat elftal gewoon over net als nu Simons. We hebben als klein land ook de luxe van een breed aanbod niet.

Wat ons wel zorgen zou moeten baren is dat we het tekort aan echte kwaliteit over de hele breedte zien. Iemand als Gakpo is een uitzondering, Simons is vanuit de jeugdopleiding bekeken een Spanjaard, een cadeautje waar we niks voor hebben hoeven doen.

Zolang we in Nederland niet de keiharde waarheid onder ogen gaan zien dat onze jeugd tactisch en technisch een probleem heeft wordt het nooit meer wat. Zolang we niet onderkennen dat we achter lopen op een terrein waar we vroeger voorop liepen kunnen we het ook niet fiksen. De aloude Hollandse voetbalschool is gebroken.

Verwijderd

Deadsy schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 21:00:
Ik vind Koeman al slecht en overschat.
Maar vd Looi is echt een geval apart.

Ze moeten bij de knvb toch echt eens de lat eens iets hoger leggen.
Zijn we al weer vergeten dat voor vd Looi Jong Oranje zich zelden wist te plaatsen?

In 2009, 2011, 2015, 2017 en 2019 was Jong Oranje afwezig op het jeugd EK.

• jbdeiman
Megupe schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 21:09:
Ik heb alleen eerste helft gezien. Maar dit zag er wel als Ajax uit, redelijk tot aan de 16, vrije schietkans hebben maar ervan afzien, toch ff keren, draaien, pasje opzij, aanval doorzetten en die vervolgens laten doodbloeden, omdat je alleen met de bal aan de voet dribbelend mag scoren
Ik vind sowieso dat er teveel gelopen wordt met de bal, waardoor eigenlijk altijd alle snelheid eruit gaat. De goals van ('het grote') Oranje tegen met name Italië waren goals waarbij je de bal wel snel liet gaan in een tegenstoot. Maar op een over andere manier, ook bij Jong Oranje zag ik dit, is het bal veroveren en dan eerst rondtikken zodat de tegenstander er weer staat en dan gaan we eens nadenken over het aanvalsplan.
Als je dan niet snel genoeg de bal laat rondgaan is het voor de tegenstander niet erg lastig verdedigen en komt het aan op toeval of een individuele actie.
Het wordt tijd dat er iemand komt die duidelijk maakt dat voetbal een tactische teamsport is, waarbij individuele kwaliteit ondergeschikt is aan het team en waarbij je de bal zoveel mogelijk moet laten werken.

• jbdeiman
Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 13:45:
[...]

Zijn we al weer vergeten dat voor vd Looi Jong Oranje zich zelden wist te plaatsen?

In 2009, 2011, 2015, 2017 en 2019 was Jong Oranje afwezig op het jeugd EK.
Alsof dat zo knap is op zichzelf, in principe is het grootste verschil dat sinds van der Looi er zit er vooral bij de selectie van het 'Grote Oranje' vaker rekening mee wordt gehouden dat een jongere toch niet speelt en dan toch naar Jong Oranje mag, omdat dat goed is voor zijn ontwikkeling wanneer de speler toch meer aan spelen toe komt. Op zich lijkt mij dat een prima ontwikkeling, maar om daarmee dat Jong Oranje aan een EK deel mag nemen aan van der Looi op te hangen gaat me wel wat ver.

Er moet echt meer mogelijk zijn met deze groep, maar dan moet je wel logische keuzes maken, en dat is niet een Ekkelenkamp op rechtsbuiten neerzetten tegen zo'n georganiseerde groep, daar moet je zorgen dat je er omheen (lees via de buitenkant) dreiging hebt. Of je laat Ekkelenkamp wel naar binnen trekken, maar dan moet de back aanvallend weer meer gaan doen (en dat leek wel niet te mogen ofzo).
Dit is overigens een voorbeeld, maar er zijn er meer te benoemen.

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-01 13:33
Kunnen we Koeman ontslaan voor wat hij in deze voorselectie met de verdediging heeft gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F3zuxlwWUAAVxMs?format=jpg&name=medium
Roept 1 RB (Dumfries), een halve RB (Geertruida, is meer CB in mijn optiek), 2 linker CB's (Van de Ven, Botman), 2 LB's (Hartman en Maatsen, waarbij Maatsen vorig jaar veel gespeeld heeft op LB maar tijdens voorbereiding bij Chelsea alleen LV en RV heeft gestaan) en 2 CB/LB's (Ake en Blind) op. Terwijl Blind recent nog bij Girona stond te schutteren en al lange tijd heeft bewezen het niet meer te kunnen belopen, heb je maar 1 echte RB want Geertruida hoort op CB dus waarom is Frimpong er weer niet bij? Alle linksbenige spelers behalve Ake en Blind zouden volgens mij debuteren, maar zo wat? Ake gaat toch spelen, dus waarom Blind op de bank en niet een Frimpong aangezien aan die kant van het veld het dun is. Of had een Veltman die het goed op de rechtervleugel van Brighton doet opgeroepen.

Zou het dus ook goed begrijpen als Frimpong voor Ghana gaat kiezen, ook al zou dat erg jammer en nodig zijn. Beetje herhaling zoals Ziyech.

[ Voor 9% gewijzigd door Pompi op 18-08-2023 15:51 ]

• D-e-n
@Pompi
Ik zou het jammer vinden van Frimpong maar misschien ziet Koeman Geertruida als back gezien de aanwezigheid van veel centrale verdedigers in de groep.

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik meld me niet vaak in voetbal topics, maar echt waarom wordt Daley Blind nog steeds geselecteerd?

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-01 13:33
D-e-n schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 15:57:
@Pompi
Ik zou het jammer vinden van Frimpong maar misschien ziet Koeman Geertruida als back gezien de aanwezigheid van veel centrale verdedigers in de groep.
Blijkbaar, maar dan is als nog de verhouding beetje zoek van spelers die op LB kunnen spelen vergeleken met RB. Dus weet je al bijna wat de afvallers gaan zijn.

Wat is volgens jou als Feyenoord supporter de positie van Geertruida? Ik gok ook CB

• D-e-n
Pompi schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 16:01:
[...]

Wat is volgens jou als Feyenoord supporter de positie van Geertruida? Ik gok ook CB
Geen voorkeur. In een 433 kan hij prima rechtsback spelen, zeker als voldoende alternatieven centraal hebt. En dat is bij Oranje natuurlijk zo.

Ik denk dat hij op de lange termijn CB wil spelen bij zijn club omdat je dan meer invloed hebt op het spel met zijn kwaliteiten.

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

De selectie voor de wedstrijden komende week:

Keepers: Mark Flekken (Brentford), Andries Noppert (sc Heerenveen), Bart Verbruggen (Brighton)

Verdedigers: Nathan Aké (Manchester City), Daley Blind (Girona), Virgil van Dijk (Liverpool), Denzel Dumfries (Internazionale), Lutsharel Geertruida (Feyenoord), Quilindschy Hartman (Feyenoord), Matthijs de Ligt (Bayern München), Ian Maatsen (Chelsea), Micky van de Ven (Tottenham Hotspur), Stefan de Vrij (Internazionale)

Middenvelders: Frenkie de Jong (FC Barcelona), Teun Koopmeiners (Atalanta), Tijjani Reijnders (AC Milan), Marten de Roon (Atalanta), Joey Veerman (PSV), Mats Wieffer (Feyenoord)

Aanvallers: Steven Berghuis (Ajax), Cody Gakpo (Liverpool), Noa Lang (PSV), Donyell Malen (Borussia Dortmund), Xavi Simons (RB Leipzig), Wout Weghorst (Hoffenheim)

Hartman lijkt me een goede toevoeging. Weer geen Frimpong...

• Gonadan

Gonadan

Dus zoals ik het goed begrijp is Frimpong nu weer niet geselecteerd maar nu niet omdat Koeman hem niet wil maar hij heeft straf. Straf omdat hij bedankt had voor Jong. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Terranova
Gonadan schreef op maandag 4 september 2023 @ 18:03:
Dus zoals ik het goed begrijp is Frimpong nu weer niet geselecteerd maar nu niet omdat Koeman hem niet wil maar hij heeft straf. Straf omdat hij bedankt had voor Jong. :D
Tja, hij zegt ook dat Brobbey niet altijd speelt, terwijl dat wel het geval is(ook door gebrek aan concurrentie). Koeman is gewoon raar.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Nu wel, maar vorig seizoen niet.

En je kunt je dan maar beter geblesseerd afmelden (of ziek zoals Eiting).

Gravenberch heeft zich ook afgemeld en moet dan straf krijgen als hij straks bij Liverpool wel weer aan spelen toe komt.

• Gonadan

Gonadan

Nee die kreeg alleen een waarschuwing, of zo.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 4 september 2023 @ 18:03:
Ik zou echt zooooo enorm hard voor een ander land dan NL kiezen nu. Koeman steekt z'n toekomstige oproepen voor Oranje maar ergens waar de zon niet schijnt.
Die grapjas roept z'n vriendjes op ipv de beste spelers.

• Gonadan

Gonadan

Het is lastig. Als Koeman hem nu wel zou selecteren kan je dat weer uitleggen als dat de actie gewerkt heeft, dat wil je ook weer niet.
Maar ja, we hebben het veel bondscoaches die niet op lange termijn denken. Misschien maar wat minder de vrije hand geven? Net als dat hij een club gewoon is, coach voor de korte termijn, een soort TD die ook beschikbaarheid op lange termijn garandeert.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:32

Quad

Doof

@Gonadan wel een goed idee, een buitenstaander (buitenlander?) zonder directe connectie met de spelers, data gedreven selecteert en met minimaal overleg met de staf elke periode een half elftal laat debuteren. :+

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Gonadan

Gonadan

Zonder gekheid, als in het verleden iemand van de bond een paar keer had gestuurd op dat meer talenten de kans geven in plaats van op persoonlijke voorkeur selecteren dan hadden we wellicht nu een breder aantal opties gehad.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 4 september 2023 @ 19:40:
Zonder gekheid, als in het verleden iemand van de bond een paar keer had gestuurd op dat meer talenten de kans geven in plaats van op persoonlijke voorkeur selecteren dan hadden we wellicht nu een breder aantal opties gehad.
Het is ook een keer bijna andersom geweest, toen moest er perse iemand Nederlander worden.
Nu is er een talent, maar die moet eerst gestraft en vernederd worden.

Achja, Wijnaldum is ook zo'n iemand. Toen hier iets werd gezegd, ging hij slachtoffer spelen, en nu hij voor het geld kan gaan, maakt het hem allemaal niet meer zo uit.

We zeuren wel eens over de Spaanse en andere bobo's internationaal, maar hier in NL kunnen we er ook wat van (hypocriet zijn). :)

• Deadsy
Koeman wil het boek Wijnaldum nog niet sluiten.
Wat is die man toch ongeschikt voor zijn functie

• Gonadan

Gonadan

Een andere aanpak gaat het niet zijn, maar we zetten wel een aantal accenten iets anders neer. We hebben onze spelprincipes, maar in het drukzetten op de tegenstander gaan er wel dingen veranderen. Je moet je ogen niet sluiten voor het aantal tegengoals dat we hebben gehad.
Aldus Koeman.

Je kunt dit natuurlijk heel positief uitleggen maar ik heb er toch niet zo'n fijn voorgevoel bij. Ik zie al een counterploegje voor me met drie eigenwijze snelle aanvallers die het maar moeten uitzoeken als een verdediger de bal naar voren peert. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:16
Ach de komende twee wedstrijden moet je gewoon winnen en daar zijn geen excuses voor

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 4 september 2023 @ 18:56:
Het is lastig. Als Koeman hem nu wel zou selecteren kan je dat weer uitleggen als dat de actie gewerkt heeft, dat wil je ook weer niet.
Of je kijkt naar 3 wedstrijden gespeeld 1 goal 3 assists...
Die jongen staat gewoon kneitergoed te spelen.

Verwijderd

Wie hadden jullie buiten de selectie gehouden voor Frimpong? Dumfries of toch Geertruida?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2023 06:56 ]

• D-e-n
Gonadan schreef op maandag 4 september 2023 @ 19:40:
Het is juist iemand van de bond die hem nu schorst, namelijk De Jong.

Maar zo werkt het ook niet. Talenten moeten de stap uiteindelijk bij hun club zetten. In het recente verleden riep van Gaal bijvoorbeeld Rensch op, in het verleden hebben we het met spelers als van Rhijn en Riedewald gezien: uiteindelijk blijken ze gewoon niet goed genoeg. Daar verandert hun vroege selectie niks aan. Sterker nog: je elftal wordt er gewoon nog zwakker van en dan kost het je mogelijk een plek op het EK. En dat is sowieso al moeilijk.

Buiten de genoemde Frimpong zijn er toch echt geen overduidelijke talenten die Koeman laat liggen. We verwachten waarschijnlijk gewoon teveel. Vorig jaar riepen we met zijn allen om vd Boomen, ik ook, maar die blijkt het bij Ajax ook moeilijk te hebben dus dat zou bij Oranje niet anders zijn. Los van het feit dat zijn plek bij Oranje juist wel oké is ingevuld nu, in tegenstelling tot de voorhoede.

Buiten Frimpong is Reijnders de enige van wie je kunt zeggen dat Koeman die te lang heeft genegeerd. Die had er deze zomer al bij moeten zitten. Maar vraag is ook wel hoeveel mensen vorig jaar dachten dat hij bij Milan zou gaan spelen. Vooral aanvallend is het gewoon crisis. En voor iemand over Brobbey begint: bij Ajax lukt het niet, bij Jong Oranje lukt het niet, dan gaat het bij een niet lekker draaiend Oranje ook niet lukken.

• D-e-n
Verwijderd schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 06:55:
Wie hadden jullie buiten de selectie gehouden voor Frimpong? Dumfries of toch Geertruida?
Geen van twee. Dat zijn twee zekerheidjes. Bovendien kan Geertruida ook centraal. Desnoods geef je Frimpong een andere rol want die is vooral aanvallend sterk.

• Quad

Quad

Doof

Frimpong kan ook als rechtsbuiten neergezet worden ipv het middenveld.

nggyu nglyd

• D-e-n
Quad schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 07:23:
Frimpong kan ook als rechtsbuiten neergezet worden ipv het middenveld.
Met Frimpong zou je inderdaad het systeem kunnen aanpassen, geen rechtsbuiten maar een hangende middenvelder. Ik vermoed dat je dan wel Geertruida als back moet opstellen want Dumfries en Frimpong zouden elkaar in de weg lopen.

Maar dan spelen we geen klassiek 433 en worden er ook weer mensen boos.

• Quad

Quad

Doof

Hij hoeft niet perse basis wat mij betreft, het geeft de coach in elk geval aanvallende kwaliteit.

En Tsja, als spelen ze 118, de coach bepaalt, en als dat een succes is, prima. Werkt het niet? Dan leer je ervan hopelijk, en kan je tijdens een wedstrijd nog schakelen.

nggyu nglyd

• Gonadan

Gonadan

D-e-n schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 07:13:
Het is juist iemand van de bond die hem nu schorst, namelijk De Jong.
Ah, dus nú gaat de bond wél principieel doen? Er is ook geen peil op te trekken met die lui.
Maar zo werkt het ook niet. Talenten moeten de stap uiteindelijk bij hun club zetten. In het recente verleden riep van Gaal bijvoorbeeld Rensch op, in het verleden hebben we het met spelers als van Rhijn en Riedewald gezien: uiteindelijk blijken ze gewoon niet goed genoeg. Daar verandert hun vroege selectie niks aan. Sterker nog: je elftal wordt er gewoon nog zwakker van en dan kost het je mogelijk een plek op het EK. En dat is sowieso al moeilijk.

Buiten de genoemde Frimpong zijn er toch echt geen overduidelijke talenten die Koeman laat liggen. We verwachten waarschijnlijk gewoon teveel. Vorig jaar riepen we met zijn allen om vd Boomen, ik ook, maar die blijkt het bij Ajax ook moeilijk te hebben dus dat zou bij Oranje niet anders zijn. Los van het feit dat zijn plek bij Oranje juist wel oké is ingevuld nu, in tegenstelling tot de voorhoede.

Buiten Frimpong is Reijnders de enige van wie je kunt zeggen dat Koeman die te lang heeft genegeerd. Die had er deze zomer al bij moeten zitten. Maar vraag is ook wel hoeveel mensen vorig jaar dachten dat hij bij Milan zou gaan spelen. Vooral aanvallend is het gewoon crisis. En voor iemand over Brobbey begint: bij Ajax lukt het niet, bij Jong Oranje lukt het niet, dan gaat het bij een niet lekker draaiend Oranje ook niet lukken.
De discussie over Koeman zelf en zijn selectiebeleid ga ik niet herhalen, het gaat nu over een Frimpong die zich gewoonweg erg goed laat zien. Als je dan de mond vol hebt van het kiezen met je hart en willen spelen bij Oranje dan moet je júist dat soort spelers een keer mee nemen. Dat betekent niet direct opstellen in cruciale wedstrijden maar wel gewoon eens mee nemen en als het echt goed gaat minuten geven.
Als je dat doet dan krijgen dat soort jongens ook een soort trots en krijg je ook wat je vraagt qua gevoel bij oranje. En dat houdt onherroepelijk in dat spelers die het wat minder doen ook sneller hun plek weer kwijt raken wat misschien wel eens goed is qua signaal aan spelers die hun plekje als vanzelfsprekend zien.
Ik zie wel én Aké én Blind én Hartman én Van Dijk én Van de Ven én Maatsen maar dan kan een Frimpong aan de andere kant niet, terwijl ook qua vleugels de linkerkant veel sterker bezet is dan rechts. Logischerwijs zou je eerder één van die linkerkant schrappen en dan rechts wat meer mee nemen. Zeker als dat ook nog eens meer mogelijkheden geeft.

In het verleden hebben we het heel veel vaker gezien, dat een bondscoach een speler niet mag, of dat het niet lekker botert waardoor waardevolle spelers niet mee doen. Ik vind dat nogal bijzonder. Dan kan je roepen dat spelers Jong Oranje maar als net zo'n eer moeten zien maar dan ben ik erg benieuwd of net ook net zo graag coach was geworden van Jong Oranje, ik denk het niet.
In die zin vind ik een constructie als Jong Oranje ook helemaal niet zo'n succes. Het is een extra belasting op spelers en in de praktijk een adequaat middel om spelers die op het randje zitten langdurig geen kans in het eerste te geven. Daarnaast komt er voor de bond dan toch weer wat prestatiedrang bij kijken waardoor Jong Oranje soms zelfs op het eerste kannibaliseert omdat men liever een goede basis bij jong heeft dan een goede invaller bij oud.

Maar goed, laten we niet te lang dwepen over één speler, want zo bijzonder is hij ook weer niet.
D-e-n schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 07:31:
[...]

Met Frimpong zou je inderdaad het systeem kunnen aanpassen, geen rechtsbuiten maar een hangende middenvelder. Ik vermoed dat je dan wel Geertruida als back moet opstellen want Dumfries en Frimpong zouden elkaar in de weg lopen.

Maar dan spelen we geen klassiek 433 en worden er ook weer mensen boos.
Want zonder Frimpong speelt Koeman wel klassiek 433? Mogelijkheden tot een ander systeem ofwel een plan B juich ik altijd toe. Dat is juist wat er nu mist, kan hij eindelijk de blaat dat 532 niet verdedigend hoeft te zijn eens waarmaken. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Gonadan op 05-09-2023 08:01 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• HollowGamer
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 06:55:
Wijnaldum en Blind.

• D-e-n
Die zitten er niet bij. Aangezien Depay er ook niet bij is ben ik benieuwd wie donderdag de kop van jut is op het veld :)

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-01 09:50
Deadsy schreef op maandag 4 september 2023 @ 22:22:
Koeman wil het boek Wijnaldum nog niet sluiten.
Wat is die man toch ongeschikt voor zijn functie
Je kan er van alles van vinden over dat voetballers naar Saudi vertrekken, maar dat maakt diegene toch niet ineens minder Nederlander of voetballer? Waarom mag iemand dan niet meer voor zijn land uitkomen?

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01:06
Gonadan schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 07:59:
[...]

Ah, dus nú gaat de bond wél principieel doen? Er is ook geen peil op te trekken met die lui.
De bond heeft al wel eerder principieel gedaan. Toen Drommel liever voor zijn club uitkwam dan als derde keeper aan te schuiven voor Jong Oranje kreeg ie ook straf. Terwijl Drommel hier imho gewoon een valide punt had (en het notabene de KNVB zelf is die competitiewedstrijden organiseert tijdens interlandperioden).

Maar bij Frimpong snap ik de bond wel, voor een nationaal elftal moet je gewoon komen als je geselecteerd wordt. Of dat nu voor het "grote" Oranje is, de beloften, of de O17. Spelers die zich te goed voelen voor de beloften kun je er niet bij hebben, what's next, dat ze zich te goed voelen voor een oefenwedstrijd, of een "wedstrijd" tegen de Faeröer Eilanden?
Gravenberg is dan een lastige, als hij vraagt om niet geselecteerd te worden omdat hij met een overstap naar LVP bezig is heb ik er wel begrip voor. Maar het laatste woord is aan de bond, als die hem toch selecteert en hij slaat af mag dat wel consequenties hebben.

Regeren is vooruitschuiven

• Gonadan

Gonadan

D-e-n schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 09:44:
[...]

Die zitten er niet bij. Aangezien Depay er ook niet bij is ben ik benieuwd wie donderdag de kop van jut is op het veld :)
Simons waarschijnlijk als hij een keer moeilijk kijkt. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan

Gonadan

T-MOB schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 09:52:
Spelers die zich te goed voelen voor de beloften kun je er niet bij hebben, what's next, dat ze zich te goed voelen voor een oefenwedstrijd, of een "wedstrijd" tegen de Faeröer Eilanden?
Was het niet zo dat een zekere speler waar nu weer mee geflirt wordt ook wel erg goed was in het ontlopen van oefenwedstrijden? ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• D-e-n
Gonadan schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 09:52:
[...]

Simons waarschijnlijk als hij een keer moeilijk kijkt. :P
Dat is toch één van de eersten die iedereen opstelt? Na Frenkie.

Ik gok op van Dijk. Zijn potentiële vervanger is overigens geblesseerd.

• Gonadan

Gonadan

D-e-n schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 09:56:
Dat is toch één van de eersten die iedereen opstelt? Na Frenkie.
Lang niet iedereen, maar velen zien hem wel graag spelen inderdaad. Als hij echter niet uitblinkt en dan moeilijk gaat kijken dan kan ik de publieke opinie wel voorspellen.
Ik gok op van Dijk. Zijn potentiële vervanger is overigens geblesseerd.
Of Dumfries als hij weer eens zonder resultaat naar voren is gerend. Het kan nog alle kanten op. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01:06
Gonadan schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 09:55:
[...]
Was het niet zo dat een zekere speler waar nu weer mee geflirt wordt ook wel erg goed was in het ontlopen van oefenwedstrijden? ;)
Weet ik niet, om wie gaat het dan? En ja, ik vind dat je die er in beginsel niet bij zou moeten willen hebben. (Waarbij het ook hier niet zwart-wit is, want een speler die een sezoen Premier League + Champions League in de benen heeft en vraagt om niet geselecteerd te worden snap ik ook wel weer).

Regeren is vooruitschuiven

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Tristan schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 09:51:
[...]

Je kan er van alles van vinden over dat voetballers naar Saudi vertrekken, maar dat maakt diegene toch niet ineens minder Nederlander of voetballer? Waarom mag iemand dan niet meer voor zijn land uitkomen?
Door het spelen op lager niveau lijkt me dan, maar door de vele transfers naar de Saudis valt dat ook wel weer mee.

• toolkist
  • Niet online
Quad schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 07:33:
Hij hoeft niet perse basis wat mij betreft, het geeft de coach in elk geval aanvallende kwaliteit.

En Tsja, als spelen ze 118, de coach bepaalt, en als dat een succes is, prima. Werkt het niet? Dan leer je ervan hopelijk, en kan je tijdens een wedstrijd nog schakelen.
Het zorgt er ook voor dat, als er een andere coach komt met andere tactieken, de speler uberhaupt nog beschikbaar is voor NL.
Zodat we niet weer een Ziyechje doen...(bedankt he Marco!)

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 07:59:
Ik zie wel én Aké én Blind én Hartman én Van Dijk én Van de Ven én Maatsen maar dan kan een Frimpong aan de andere kant niet, terwijl ook qua vleugels de linkerkant veel sterker bezet is dan rechts. Logischerwijs zou je eerder één van die linkerkant schrappen en dan rechts wat meer mee nemen. Zeker als dat ook nog eens meer mogelijkheden geeft.
Maatsen is zo'n beetje overal inzetbaar, die speelde bij Chelsea de laatste wedstrijden als aanvallende middenvelder.
Maar Aké + Hartman linksback, en V Dijk/Vd Ven op LCV lijkt me handig (2x ervaren + toekomst), dan heb je Blind niet ook nog eens nodig.

• D-e-n
toolkist schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 10:53:
[...]
dan heb je Blind niet ook nog eens nodig.
Ik had die niet eens opgemerkt in de selectie. Houden zo.

Verwijderd

toolkist schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 10:48:
Zodat we niet weer een Ziyechje doen...(bedankt he Marco!)
De enige die daar verantwoordelijk voor was is Ziyech zelf.

• HollowGamer
  • Niet online
[...]

Het punt is dat die schijnbaar wel een kans verdienen.

De een voetbalt al jaren niet meer op een hoog niveau, en de andere voetbalt ergens in de zandbak.
Maar toch houdt Koeman hiervoor de deur open, terwijl een talent als hem, niet voldoet in de ogen van hem.

• Gonadan

Gonadan

T-MOB schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 10:05:
[...]

Weet ik niet, om wie gaat het dan? En ja, ik vind dat je die er in beginsel niet bij zou moeten willen hebben. (Waarbij het ook hier niet zwart-wit is, want een speler die een sezoen Premier League + Champions League in de benen heeft en vraagt om niet geselecteerd te worden snap ik ook wel weer).
Dat is ook een beetje mijn punt, het is allemaal niet zo zwart/wit. Dat een jonge gozer als Frimpong na de vreemde afwijzing ook even geen zin had in Jong is niet goed, maar kan je ook zien als jeugdige emotie. Hij was immers wel onderdeel van de selectie in Qatar en dan mag je daarna ineens weer aansluiten bij Jong terwijl je het onwijs goed doet. Ik kan daar ook wel begrip voor opbrengen, net als zo'n Drommel.
Nogmaals, het is niet goed, maar wel te begrijpen. Ik zou dan eerder wat goede gesprekken verwachten dan dat je ineens hem specifiek gaat straffen.
Waarom nu ineens wel? Zijn er dingen gezegd die wij niet weten? Botman heeft eerder ook geweigerd maar die zat gewoon bij de voorselectie.

[ Voor 3% gewijzigd door Gonadan op 05-09-2023 12:11 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Terranova
[...]

Oh shit, daar moet ik nog even over nadenken. Moet toch iemand kunnen haten

Edit: Al gevonden. Koopmeiners en/of De Roon. Beiden hebben samen bij elkaar 45 goede minuten in Oranje gespeeld.

[ Voor 15% gewijzigd door Terranova op 05-09-2023 12:14 ]

Pagina: 1 ... 86 ... 262 Laatste

Let op:
Poule: Tweakers F.C. EK Voetbalpoule 2024
Algemeen topic: [Voetbal] Centraal EK 2024 topic
Vrouwenvoetbal: [Voetbal] Het algemene vrouwenvoetbal topic

Gedoe over het haarbandje van Memphis, commentaar over het commentaar of het eindeloos herkauwen van scheidsrechterlijke dwalingen zijn hier niet nodig!