is een hele grote speler in AziëHollowGamer schreef op zondag 18 juni 2023 @ 16:32:
[...]
Tja, ik had nog nooit van Hisense gehoord,
Veerman.. Die komt erin vanwege zijn totaalgebrek aan handelingssnelheid denk ik?
Kerel zit bij elke goal mis. Het ziet er ook uit alsof hij totaal niet aanvoelt wat er gaat gebeuren.
Wel lekker veel goals tegen zodat hij goed kan oefenen.
een treffende spreuk
Verwijderd
Het is wel een beetje sneu steeds. Snelle achterstand, vervolgens hele wedstrijd breien en dan aansluitingsgoaltje maken, tegenstander zet weer even aan en het is weer klaar.
Kijk elke wedstrijd van Barcelona. Hij doet het leuk/top maar geen wereldtop of potentieel wereldtop.Exocet schreef op zondag 18 juni 2023 @ 16:37:
[...]
De Jong is al top, kijk eens een wedstrijd van Barcelona.
Gakpo gaat dat denk ook wel worden
Voor de rest veel vraagtekens
Gakpo laat het ook meer niet zien dan wel.
Beide spelers zijn niet bepalend voor hun team. Van Dijk was even wereldtop (2 jaar ofzo) En was ook bepalend.
Het is gewoon zo matig. Ik denk serieus dat we gewoon die hele opleiding in Nederland moeten omgooien. Het is allemaal zo lief.
Zal vast, straks boycotten ze het publiek nog, lekker in een leeg stadion spelen. Verwende profs... geen passie of werklust. Geen enige trots dat je in het Nederlands elftal speelt.Ruzor schreef op zondag 18 juni 2023 @ 16:38:
Ben benieuwd naar het interview met van Dijk na de wedstrijd. Of er nog enige zelfreflectie in zit, of dat het toch weer aan het publiek gelegen heeft. Hopelijk is de Ligt snel weer fit.
Naja dat is oprecht sinds ze blessure.. Hij is dat vooruitzicht kwijtpro_6or schreef op zondag 18 juni 2023 @ 16:39:
[...]
Kerel zit bij elke goal mis. Het ziet er ook uit alsof hij totaal niet aanvoelt wat er gaat gebeuren.
Wel lekker veel goals tegen zodat hij goed kan oefenen.
Koeman, lekker bezig hoor
11 - The Netherlands have conceded 11 goals in their last four matches, their most in a run of four games since 1962 (also 11). Leaky. pic.twitter.com/gEGintN67y
— OptaJohan (@OptaJohan) 18 juni 2023
Maar De Jong kan het kennelijk alleen als hij precies op een bepaalde manier gebruikt wordt en hij betere spelers om zich heen heeft. We hebben geen creatieve speler die het uit zichzelf kan. Wellicht kunnen Gakpo en Simons dat worden maar dan houdt het op, ook in Jong Oranje zit niks.Exocet schreef op zondag 18 juni 2023 @ 16:37:
[...]
De Jong is al top, kijk eens een wedstrijd van Barcelona.
Dat zegt iets over de opleiding want Simons is ook nog opgeleid in Spanje.
De Jong was dit seizoen wel bepalend voor Barcelona, maar nu heeft hij Koeman die hem daar ook verkeerd gebruikte. Hij heeft daar ook heel andere spelers om zich heen die wel aanspeelbaar zijn.
Daarom moet je het team eigenlijk ook om De Jong bouwen. De Jong, De Ligt en wie van Gakpo/Simons/Lang echt belangrijk kan wordenD-e-n schreef op zondag 18 juni 2023 @ 16:42:
[...]
Maar De Jong kan het kennelijk alleen als hij precies op een bepaalde manier gebruikt wordt en hij betere spelers om zich heen heeft. We hebben geen creatieve speler die het uit zichzelf kan. Wellicht kunnen Gakpo en Simons dat worden maar dan houdt het op, ook in Jong Oranje zit niks.
Dat zegt iets over de opleiding want Simons is ook nog opgeleid in Spanje.
Nee, dan krijgen we weer de discussie uit dat zinloze rapport van zoveel jaar terug over de mentaliteit. Heeft niks opgeleverd. We leveren gewoon te weinig technische kwaliteit.
Buitenspel. Lijkt me vrij helder.
[ Voor 50% gewijzigd door Dr. Strangelove op 18-06-2023 16:45 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Met alleen een rapport kom je er inderdaad niet, de mentaliteit moet dan ook daadwerkelijk veranderen. En zolang je als slappe zakken begint ben je nog ver weg van recht van spreken over kwaliteit.D-e-n schreef op zondag 18 juni 2023 @ 16:43:
[...]
Nee, dan krijgen we weer de discussie uit dat zinloze rapport van zoveel jaar terug over de mentaliteit. Heeft niks opgeleverd. We leveren gewoon te weinig technische kwaliteit.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Maar vervolgens heb je wat ‘vieze’ spelers en dan gaat de media daar over vallenGonadan schreef op zondag 18 juni 2023 @ 16:45:
[...]
Met alleen een rapport kom je er inderdaad niet, de mentaliteit moet dan ook daadwerkelijk veranderen. En zolang je als slappe zakken begint ben je nog ver weg van recht van spreken over kwaliteit.
Verwijderd
Tweede periode Koeman tot nu toe grote teleurstelling. Doet mij een beetje denken aan de laatste keer Hiddink. Ten Hag die het Nederlands elftal weer wat kleur op de wangen kan geven?
2e helft is aanvallend niet zo slecht. Maar verdedigend…
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Dat zou lastig worden, nu met zoveel extra teamsExocet schreef op zondag 18 juni 2023 @ 16:46:
We moeten er maar rekening mee houden dat we het EK niet gaan halen
Discussie over mentaliteit was er bij de generatie De Boer ook al. Het is echt gewoon een tekort aan aanvallende kwaliteit. Zolang we dat in Nederland niet durven toegeven wordt het nooit meer wat.Gonadan schreef op zondag 18 juni 2023 @ 16:45:
[...]
Met alleen een rapport kom je er inderdaad niet, de mentaliteit moet dan ook daadwerkelijk veranderen. En zolang je als slappe zakken begint ben je nog ver weg van recht van spreken over kwaliteit.
Waarom zou Ten Hag willen weggaan bij UtdVerwijderd schreef op zondag 18 juni 2023 @ 16:46:
Tweede periode Koeman tot nu toe grote teleurstelling. Doet mij een beetje denken aan de laatste keer Hiddink. Ten Hag die het Nederlands elftal weer wat kleur op de wangen kan geven?
Als de mentaliteit als weinig tot niets is kun je hoog of laag springen maar dan ga je weinig hebben aan technisch kwaliteit. Zodra het even tegenzit zie je die koppies al hangen.D-e-n schreef op zondag 18 juni 2023 @ 16:43:
[...]
Zoals ik zei het is allemaal te lief, ook op de amateur velden is het allemaal te soft. spelers worden allemaal gepamperd omdat mensen niet te hard mogen zijn.
Afkraken gaat wellicht wat ver maar ik vind zeker dat hij het voordeel van de twijfel allang niet meer verdient.bazzemans schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 17:40:
Ik stond ook niet te springen toen hij weer werd aangekondigd (destijds ook al niet). Alleen lijkt hij nu bijna de kans niet te krijgen en valt het mij op dat het een soort mode is om alles af te kraken.
Hij heeft in een eerdere periode laten zien hoe hij het ziet, in lijn met wat ik vreesde. Daarna smeert hij hem voor een leukere baan waar hij de lijn door trekt. Nu is hij weer terug en maakt wéér dezelfde keuzes.
Ik vind het echt niet raar dat zijn krediet voor sommigen nu gewoon een keer op is en dat hij eerst mag bewijzen dat het anders kan voordat er weer lovend gesproken wordt.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
Ik heb het over de lange termijn. Hij gaat dat nu zeker niet doen, maar in de toekomst hoop ik dat hij (of Slot als die zich blijft bewijzen) het NL elftal weer kleur geeft.
Wijnaldum Veerman vooruitzichtje voor volgend seizoen
Toch 2-3.
Ik vind het een raar elftal. Bij vlagen spelen ze prima voetbal en kunnen ze tegen de besten opboksen, maar ergens missen ze de kracht om dit een hele pot vol te houden.
Ik vind het een raar elftal. Bij vlagen spelen ze prima voetbal en kunnen ze tegen de besten opboksen, maar ergens missen ze de kracht om dit een hele pot vol te houden.
Hopen dat er snel weer een trein langs komt waar Koeman op gaat springen. Ondanks dat nu de 2-3 valt is het tactisch armoe troef. Er staat geen elftal en achterin is het gatenkaas.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Zou het?Quad schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 22:19:
Wijnaldum is een best wel scorende middenvelder. Moeten de ballen wel in de 2e lijn komen, maar dan zijn ze bij hem wel gevaarlijk. Misschien hoopt koeman daar op.
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Nogmaals: dat stempel is van alle tijden. Zuidelijke landen hebben altijd meer passie gehad. Dat was uiteindelijk nooit een probleem op het moment dat onze talenten doorbraken. Het verschil met vroeger is dat die talenten nu minder goed zijnDwight84 schreef op zondag 18 juni 2023 @ 16:51:
[...]
Als de mentaliteit als weinig tot niets is kun je hoog of laag springen maar dan ga je weinig hebben aan technisch kwaliteit. Zodra het even tegenzit zie je die koppies al hangen.
Zoals ik zei het is allemaal te lief, ook op de amateur velden is het allemaal te soft. spelers worden allemaal gepamperd omdat mensen niet te hard mogen zijn.
Staat weer spitsdglavimans schreef op zondag 18 juni 2023 @ 16:55:
Van Dijk was alweer gone haha
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Die Weghorst is ook een felle hoor.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Die scheidsrechter lijkt toch wel een beetje op Bottas.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Wout maakt de 9 minuten wel even vol op zijn manier
Jammer dat 'ie verder niet kan voetballen.Pierre schreef op zondag 18 juni 2023 @ 16:56:
Die Weghorst is ook een felle hoor.
Lekker tijdrekken. Italianen...
Stempel is zeker niet van alle tijden. het is iets van de laatste 10 jaar. De generatie Sneijder/Van Persie/Van der Vaart/Robben. Waren spelers die qua mentaliteit ook top waren.D-e-n schreef op zondag 18 juni 2023 @ 16:54:
[...]
Nogmaals: dat stempel is van alle tijden. Zuidelijke landen hebben altijd meer passie gehad. Dat was uiteindelijk nooit een probleem op het moment dat onze talenten doorbraken. Het verschil met vroeger is dat die talenten nu minder goed zijn
Eens dat het technisch allemaal beter kan, maar zolang qua mentaliteit niet goed is, ga je nooit vooruitgang boeken.
Dit wordt gewoon pingels en dan verliezen we.
Scheids trekt dit allemaal bij denk ik. Fluit goed.
Scheids trekt dit allemaal bij denk ik. Fluit goed.
[ Voor 38% gewijzigd door Dr. Strangelove op 18-06-2023 16:58 ]
Bekijk het maar. Ik ga de hond uitlaten.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Over van Persie en Sneijder is ook gezeik geweest.Dwight84 schreef op zondag 18 juni 2023 @ 16:57:
[...]
Stempel is zeker niet van alle tijden. het is iets van de laatste 10 jaar. De generatie Sneijder/Van Persie/Van der Vaart/Robben. Waren spelers die qua mentaliteit ook top waren.
Dat stond ook in dat rapport. Wellicht heeft die focus ons juist blind gemaakt voor de werkelijke oorzakenEens dat het technisch allemaal beter kan, maar zolang qua mentaliteit niet goed is, ga je nooit vooruitgang boeken.
Technisch zwak maar met juiste mentaliteit en tactiek kun je gewoon prima winnen. Daarom werkte in het verleden 5-3-2 zo goed. Dan krijg je gewoon minder tegendoelpunten. Want op zich zit er wel wat opportunisme in deze spelers.Dwight84 schreef op zondag 18 juni 2023 @ 16:57:
[...]
Eens dat het technisch allemaal beter kan, maar zolang qua mentaliteit niet goed is, ga je nooit vooruitgang boeken.
Nu scoor je er toch twee omdat je het afdwingt, maar het probleem is toch echt dat je er drie tegen krijgt.
Mag je mij uitleggen waarom Modric daar een pingel voor krijgt en Weghorst niet.
klopt maar die konden ook nog goed voetballen dat scheeltDwight84 schreef op zondag 18 juni 2023 @ 16:57:
[...]
Stempel is zeker niet van alle tijden. het is iets van de laatste 10 jaar. De generatie Sneijder/Van Persie/Van der Vaart/Robben. Waren spelers die qua mentaliteit ook top waren.
Het een sluit het andere niet uit. Je kop in het zand steken voor een slappe houding helpt ook niemand verder. De schoppartijen hoeven van mij ook niet, of theater, maar wel scherpte en inzet.D-e-n schreef op zondag 18 juni 2023 @ 16:48:
Discussie over mentaliteit was er bij de generatie De Boer ook al. Het is echt gewoon een tekort aan aanvallende kwaliteit. Zolang we dat in Nederland niet durven toegeven wordt het nooit meer wat.
Als je dan kwaliteit tekort komt kunnen er in ieder geval zeggen dat er het niet aan de instelling lag.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Positieve is dat we niet kansloos met 5-0 verliezen van de Italianen. 👍
nggyu nglyd
De KNVB kennende zullen er voor Koeman verder geen consequenties zijn.
Waarom zou 't, is net pas terug.Justevo schreef op zondag 18 juni 2023 @ 17:03:
De KNVB kennende zullen er voor Koeman verder geen consequenties zijn.
nggyu nglyd
In de blessuretijd zat er meer pit in dan in de hele wedstrijd.
Gezeik geweest? oh?D-e-n schreef op zondag 18 juni 2023 @ 17:00:
[...]
Over van Persie en Sneijder is ook gezeik geweest.
[...]
Dat stond ook in dat rapport. Wellicht heeft die focus ons juist blind gemaakt voor de werkelijke oorzaken
Ik zeg ook niet dat de focus daarop moet liggen, want duidelijk is de mentaliteit niet aanwezig.
Als we constateren dat we kwaliteit tekort komen moeten we ook niet meer zeuren over goed voetbal en 433. Want als Koeman realistisch gaat inspelen op dat gemis aan kwaliteit dan is het ook niet goedGonadan schreef op zondag 18 juni 2023 @ 17:03:
[...]
Het een sluit het andere niet uit. Je kop in het zand steken voor een slappe houding helpt ook niemand verder. De schoppartijen hoeven van mij ook niet, of theater, maar wel scherpte en inzet.
Als je dan kwaliteit tekort komt kunnen er in ieder geval zeggen dat er het niet aan de instelling lag.
4 wedstrijden, 11 doelpunten tegen. Sinds de jaren 60 niet meer gebeurd.
Totaal geen plan te zien en Koeman maakt legio verkeerde keuzes.
Dat is niet duidelijk. Je kan niet zeggen dat De Jong of v Dijk geen mentaliteit hebben. Dat hebben ze namelijk wel laten zien. Dumfries, Geertruida idem.Dwight84 schreef op zondag 18 juni 2023 @ 17:05:
[...]
want duidelijk is de mentaliteit niet aanwezig.
[ Voor 26% gewijzigd door D-e-n op 18-06-2023 17:09 ]
Jawel, want Nederland weet niet hoe het om moet gaan met tegenslagen, ze weten niet dat ze net even dat extra metertje moeten zetten. Het is te lief.
Je ziet het toch?
eens, en als het misgaat alleen maar pamperen en goed praten.Dwight84 schreef op zondag 18 juni 2023 @ 17:08:
[...]
Jawel, want Nederland weet niet hoe het om moet gaan met tegenslagen, ze weten niet dat ze net even dat extra metertje moeten zetten. Het is te lief.
Je ziet het toch?
Nee. Nederland kan juist wel omgaan met tegenslagen. De tweede helft was namelijk beter. Bij Feyenoord is het zelfs het handelsmerk, ook van de Nederlanders.Dwight84 schreef op zondag 18 juni 2023 @ 17:08:
[...]
Je ziet het toch?
We zijn gewoon niet goed genoeg maar verhullen dat met vaag mentaliteit geneuzel om het maar niet te willen toegeven.
@Nimflix
Als een speler te laat bij een bal komt of verkeerd staat is dat meestal gewoon een kwestie van niet snel genoeg zijn of het spel niet zien.
[ Voor 23% gewijzigd door D-e-n op 18-06-2023 17:13 ]
Sorry maar welke wedstrijd heb jij gekeken? Alleen in de blessuretijd werdt het wat beter.D-e-n schreef op zondag 18 juni 2023 @ 17:11:
[...]
Nee. Nederland kan juist wel omgaan met tegenslagen. De tweede helft was namelijk beter. Bij Feyenoord is het zelfs het handelsmerk, ook van de Nederlanders.
En dan kan ik je nu voor de zoveelste keer gaan uitleggen dat absolute topspelers niet nodig zijn voor goed voetbal maar je accepteert het toch niet.D-e-n schreef op zondag 18 juni 2023 @ 17:06:
Als we constateren dat we kwaliteit tekort komen moeten we ook niet meer zeuren over goed voetbal en 433. Want als Koeman realistisch gaat inspelen op dat gemis aan kwaliteit dan is het ook niet goed
Blijf vooral in die fatalistische houding hangen, dan weet je in ieder geval écht zeker dat het deze generatie niets wordt.
Ik blijf hopen op een vlaag van inzicht bij Koeman of een coach die het wel wil en dan gaan we echt wel een leuk Oranje zien.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
2de helft was Nederland "beter" omdat Italie Nederland haar gang liet gaan. Italie deed wat het liefst doet is op de counter loeren. Nederland kan niet goed omgaan met tegenslagen.D-e-n schreef op zondag 18 juni 2023 @ 17:11:
[...]
Nee. Nederland kan juist wel omgaan met tegenslagen. De tweede helft was namelijk beter. Bij Feyenoord is het zelfs het handelsmerk, ook van de Nederlanders.
En als je heel scherp kijkt dan zie je ook dat Nederland ook de 2d helft ook niet goed speelde.
Nederland nam meer risico en ook de grootste faalhaas uit de eerste helft was daar weg uit de verdediging. Maar Nederland speelde echt niet veel beter.
.
Ik zou als ik Koeman was, Van Dijk zijn aanvoerdersband afnemen. Wat een slappe vaatdoek is dat toch.
Dat slappe wordt ook pijnlijk duidelijk in dat gesprekje na de wedstrijd, op Radio1.
Dat slappe wordt ook pijnlijk duidelijk in dat gesprekje na de wedstrijd, op Radio1.
Nooit een Koeman-fan geweest, maar waarom moet het altijd een NL coach zijn. Hij bedankte voor oranje, ging naar Barcelona, we weten wel die club met een schuld waarvoor je de grond onder psv wel 100.000 x kan kopen of meer en dan hebben ze niets beter dan hem terug te nemen?
Oke, 20x, maar toch! 20*48.000.000
Oke, 20x, maar toch! 20*48.000.000
[ Voor 6% gewijzigd door carpebios op 18-06-2023 17:28 ]
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Het is nu toch wel gebleken wat voor een ongelofelijk gemankeerde speler Dumfries is. Totaal geen techniek, kan geen ballen aannemen of kaatsen, heeft geen inzicht, maakt legio dome overtredingen en ga zo maar door.
Ik kijk nu al sinds eind jaren 80 interlands en matig voetbal is daarbij eerder regel dan uitzondering. Ook onze topgeneraties hadden moeizame kwalificaties.Gonadan schreef op zondag 18 juni 2023 @ 17:14:
[...]
En dan kan ik je nu voor de zoveelste keer gaan uitleggen dat absolute topspelers niet nodig zijn voor goed voetbal maar je accepteert het toch niet.
Blijf vooral in die fatalistische houding hangen, dan weet je in ieder geval écht zeker dat het deze generatie niets wordt.
Ik blijf hopen op een vlaag van inzicht bij Koeman of een coach die het wel wil en dan gaan we echt wel een leuk Oranje zien.
Natuurlijk kan het beter maar dat begint met de conclusie dat we niet zo goed zijn en dat de eisen omlaag moeten. Van daaruit kun je pas bouwen.
Het enige wat hij kan is oprukken langs de zijlijn en dan een super matige voorzet geven…Justevo schreef op zondag 18 juni 2023 @ 17:17:
Het is nu toch wel gebleken wat voor een ongelofelijk gemankeerde speler Dumfries is. Totaal geen techniek, kan geen ballen aannemen of kaatsen, heeft geen inzicht, maakt legio dome overtredingen en ga zo maar door.
Als we maar een goed alternatief hadden...Justevo schreef op zondag 18 juni 2023 @ 17:17:
Frimpong, meneer Koeman
Niemand zegt dat Frimpong de redder in nood is, dat verwacht ook niemand. Het gaat er alleen om dat hij gewoon een kans verdient.Exocet schreef op zondag 18 juni 2023 @ 17:20:
[...]
Als we maar een goed alternatief hadden...
Frimpong, meneer Koeman
Inderdaad, dat was een prima optie voor deze twee wedstrijden.Justevo schreef op zondag 18 juni 2023 @ 17:22:
[...]
Niemand zegt dat Frimpong de redder in nood is, dat verwacht ook niemand. Het gaat er alleen om dat hij gewoon een kans verdient.
Kortom Frenkie.. na de vakantie kijken we wel en zal het beter zijn.
Die instelling heb ik ook altijd, maar helaas is het niet altijd waar. Meestal een puinzooi.
Die instelling heb ik ook altijd, maar helaas is het niet altijd waar. Meestal een puinzooi.
Als het perse een Nederlander moet zijn of iemand die niet zo jong is (sarcastisch) als hem, dan heb je ook nog Tete.Exocet schreef op zondag 18 juni 2023 @ 17:20:
[...]
Als we maar een goed alternatief hadden...
Frimpong, meneer Koeman
Maar je kunt ook 3-4-3 spelen, met bijvoorbeeld een Botman.
Je kan heel dit elftal inwisselen voor spelers van RKC. Je merkt het verschil toch niet.
En die enkele topspeler die we wel hebben, komt totaal niet tot zijn recht, omdat ze omringd worden door heel middelmatige voetballers/spelers met een voetbalbrein.
En die enkele topspeler die we wel hebben, komt totaal niet tot zijn recht, omdat ze omringd worden door heel middelmatige voetballers/spelers met een voetbalbrein.
Tete is slechter dan Dumfries of Geertruida. Waarom zou je daar beter van worden?HollowGamer schreef op zondag 18 juni 2023 @ 17:26:
[...]
Als het perse een Nederlander moet zijn of iemand die niet zo jong is (sarcastisch) als hem, dan heb je ook nog Tete.
Kwalificaties mogen best moeizaam zijn, dat hoort er gewoon bij. En vorige decennia had je ook heel veel oefenwedstrijden, die waren sowieso niet om aan te gluren.D-e-n schreef op zondag 18 juni 2023 @ 17:18:
Ik kijk nu al sinds eind jaren 80 interlands en matig voetbal is daarbij eerder regel dan uitzondering. Ook onze topgeneraties hadden moeizame kwalificaties.
Natuurlijk kan het beter maar dat begint met de conclusie dat we niet zo goed zijn en dat de eisen omlaag moeten. Van daaruit kun je pas bouwen.
Maar eisen bijstellen is echt geen enkele voorwaarde om te kunnen bouwen. Je moet het alleen willen én durven, dat is er nu gewoon te weinig.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hoe kom je daar bij? Tete blinkt wekelijks uit in de PL.D-e-n schreef op zondag 18 juni 2023 @ 17:29:
[...]
Tete is slechter dan Dumfries of Geertruida. Waarom zou je daar beter van worden?
Uiteindelijk gaat het om het team. Als we minder goede spelers hebben zul je dat soms moeten compenseren met lopers of minder technische spelers. Maar dan gaan we dus weer zeiken dat Dumfries of De Roon worden opgesteld.Gonadan schreef op zondag 18 juni 2023 @ 17:29:
[...]
Maar eisen bijstellen is echt geen enkele voorwaarde om te kunnen bouwen. Je moet het alleen willen én durven, dat is er nu gewoon te weinig.
Dat heb je mij nooit zien doen. Het gaat er om of ze wat brengen of presteren.D-e-n schreef op zondag 18 juni 2023 @ 17:32:
Uiteindelijk gaat het om het team. Als we minder goede spelers hebben zul je dat soms moeten compenseren met lopers of minder technische spelers. Maar dan gaan we dus weer zeiken dat Dumfries of De Roon worden opgesteld.
Daarnaast hangt het allemaal van de stijl af. Je kunt heel conservatief aan de slag gaan en geen kampioen worden, of gewoon je eigen stijl kiezen met verzorgd voetbal en ook geen kampioen worden. Begin met accepteren dat we toch geen kampioen worden, en ga dan gewoon leuk voetballen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
We moeten ons wel plaatsen. En dan kan te idealistisch voetbal je ook tegen de Grieken de kop kostenGonadan schreef op zondag 18 juni 2023 @ 17:45:
[...]
Dat heb je mij nooit zien doen. Het gaat er om of ze wat brengen of presteren.
Daarnaast hangt het allemaal van de stijl af. Je kunt heel conservatief aan de slag gaan en geen kampioen worden, of gewoon je eigen stijl kiezen met verzorgd voetbal en ook geen kampioen worden. Begin met accepteren dat we toch geen kampioen worden, en ga dan gewoon leuk voetballen.
Zó slecht is het ook weer niet gesteld hoor. Je moet alleen geen niet juist de creatieve spelers eruit gaan halen en mensen op een plek zetten waar ze zich bewezen niet goed voelen, zoekt vandaag alweer.D-e-n schreef op zondag 18 juni 2023 @ 17:49:
We moeten ons wel plaatsen. En dan kan te idealistisch voetbal je ook tegen de Grieken de kop kosten
Maar je zegt het goed, té idealistisch, dus naïef. Maar extra controleurs of verdedigers tegen Grieken slaat nergens op.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Daar heb je op zich gelijk in. Een matig team met 1 of 2 topspelers zal het minder doen dan een goed team met gemiddelde spelers.Gonadan schreef op zondag 18 juni 2023 @ 17:14:
[...]
En dan kan ik je nu voor de zoveelste keer gaan uitleggen dat absolute topspelers niet nodig zijn voor goed voetbal maar je accepteert het toch niet.
En als je dan de balans opmaakt van de afgelopen week doet Nederland het niet heel slecht tegen Kroatië en Italië.
We hopen/willen/verwachten bij de top 5 van de wereld te horen maar dat doen we gewoon niet op dit moment en dat is helemaal niet erg. Koeman zei dat er nog steeds geluld wordt over het EK van 1988 maar we moeten niet vergeten dat het deelnemersveld van Europa in de breedte toen veel en veel smaller was dan nu. Een voetbalgeneratie geleden waren we vice-wereldkampioen en dat was een topprestatie.
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
Er zijn twee dingen die voor mij los staan. Enerzijds de sportieve prestaties, die zijn niet wat we het liefst hebben maar daar kan ik prima mee leven. In dat licht ben ik het ook met de opmerking van Koeman eensLordy79 schreef op zondag 18 juni 2023 @ 17:56:
[...]
Daar heb je op zich gelijk in. Een matig team met 1 of 2 topspelers zal het minder doen dan een goed team met gemiddelde spelers.
En als je dan de balans opmaakt van de afgelopen week doet Nederland het niet heel slecht tegen Kroatië en Italië.
We hopen/willen/verwachten bij de top 5 van de wereld te horen maar dat doen we gewoon niet op dit moment en dat is helemaal niet erg. Koeman zei dat er nog steeds geluld wordt over het EK van 1988 maar we moeten niet vergeten dat het deelnemersveld van Europa in de breedte toen veel en veel smaller was dan nu. Een voetbalgeneratie geleden waren we vice-wereldkampioen en dat was een topprestatie.
Daarnaast de aantrekkelijkheid van het spel en het maken van logische keuzes om in de toekomst meer kans op sportief succes te hebben. Daarin liggen Koeman en ik niet op één lijn totdat hij mijn ongelijk bewijst of tot iemand het over neemt.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik heb geen hoge pet op van Koeman als trainer maar zelfs hij ziet dat het in de 1e helft aan de mentaliteit en bereidheid lag:
Naast alle andere zaken die je kan benoemen, gebrek aan kwaliteit of slechte tactiek, is mentaliteit weldegelijk iets dat vaak mist bij NL spelers, de absolute wil om te winnen is er gewoon te vaak niet.
bron: https://www.voetbalprimeu...schrikkelijk-kwalijk.htmlKoeman beaamt dat hij zich zorgen maakt over Oranje. "Op basis van de eerste helft wel. Ik schaamde me ook", begint de keuzeheer bij de NOS. "Want je denkt dat er ondanks de nederlaag tegen Kroatië wel veel aanknopingspunten waren, maar dan speel je zo’n eerste helft. Dan heb je het niet over het voetbal, wel over bereidheid en mentaliteit. Lamlendig, dat is een heel goed woord. Dat neem ik mezelf kwalijk, want dat vind ik het ergste als dat aan een team ontbreekt. Dat is niet goed."
"Ik wil totaal niet ingaan op het individu, maar we hebben elkaar laten zitten. We zijn ook niet bij machte geweest in zo’n eerste helft om boos te worden, om elkaar te corrigeren. Dat kan niet. Als je de eerste en tweede goal ziet, dat heeft niets met tactiek te maken, maar met bereidheid. Met verantwoordelijkheid nemen ten opzichte van je tegenstander. Het terugschakelen van voor naar achter... Het was eigenlijk iets waar ik een bloedhekel aan heb."
Naast alle andere zaken die je kan benoemen, gebrek aan kwaliteit of slechte tactiek, is mentaliteit weldegelijk iets dat vaak mist bij NL spelers, de absolute wil om te winnen is er gewoon te vaak niet.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Ik heb de wedstrijd niet gezien maar de artikelen gelezen en de video s gezien van alle doelpunten.
Kreeg het idee dat het weer laf en een slappe hap was de eerste helft.
Doe jezelf een plezier, en kijk vooral de eerste helft niet terug.Harribo schreef op zondag 18 juni 2023 @ 18:55:
Ik heb de wedstrijd niet gezien maar de artikelen gelezen en de video s gezien van alle doelpunten.
Het probleem met Koeman is denk ik dat hij geen voetbal kijkt.
Ik ben blij dat ik deze pot heb overgeslagen, ben er wel klaar mee, ik kijk naar voetbal voor mijn plezier maar is het alleen maar irritatie en frustratie met die ellendige slappe bedoeling. Daar pas ik voor.
Het gaat om de balans. Veel mensen willen bijvoorbeeld Simons op 10. Prima, maar als je vervolgens een rechts en linksbuiten hebt die slecht kunnen meeverdedigen wordt je middenveld overlopen. Dan is het voor mij logisch als een trainer dan compensatie zoekt door ergens anders een minder technische loper of breker neer te zetten. Maar dan komt er weer kritiek dat die "niet kan voetballen". Zie het commentaar op Dumfries.Gonadan schreef op zondag 18 juni 2023 @ 17:54:
[...]
Zó slecht is het ook weer niet gesteld hoor. Je moet alleen geen niet juist de creatieve spelers eruit gaan halen en mensen op een plek zetten waar ze zich bewezen niet goed voelen, zoekt vandaag alweer.
Maar je zegt het goed, té idealistisch, dus naïef. Maar extra controleurs of verdedigers tegen Grieken slaat nergens op.
Vergis je niet: ook van Gaal deed dat bij Ajax. De nummer tien speelde aanvallend maar mensen vergeten dat rechtsbuiten Finidi een halve middenvelder was, dat speelde hij ook bij Nigeria. In de praktijk waren dat zeker niet constant vier aanvallers
En ik zal nooit een interview met Gullit uit 1987 vergeten vlak na een bloedeloze 0-0 tegen een stug Polen. Oranje was niet in staat gebleken de Poolse muur te doorbreken. Kritiek alom. Maar Gullit merkte daarbij op dat ze zo'n pot voorheen zouden hebben verloren. Oranje was in zijn ogen volwassen geworden door niet in het mes te lopen. Dat is het realisme dat ook een leuk elftal nodig heeft
Ps.
Koeman stelde vandaag volgens mij de aanvallers op die de meeste mensen wensen. Dus wat dat betreft is dit aanvallend gezien ook wat het is. Ik zie daar elders weinig beters rondlopen
[ Voor 7% gewijzigd door D-e-n op 18-06-2023 19:30 ]
Die volwassenheid zit er dus nu niet in, dat zag je de eerste helft wel. De koppies waren er niet bij.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Let op:
Poule: Tweakers F.C. EK Voetbalpoule 2024
Algemeen topic: [Voetbal] Centraal EK 2024 topic
Vrouwenvoetbal: [Voetbal] Het algemene vrouwenvoetbal topic
Gedoe over het haarbandje van Memphis, commentaar over het commentaar of het eindeloos herkauwen van scheidsrechterlijke dwalingen zijn hier niet nodig!
Poule: Tweakers F.C. EK Voetbalpoule 2024
Algemeen topic: [Voetbal] Centraal EK 2024 topic
Vrouwenvoetbal: [Voetbal] Het algemene vrouwenvoetbal topic
Gedoe over het haarbandje van Memphis, commentaar over het commentaar of het eindeloos herkauwen van scheidsrechterlijke dwalingen zijn hier niet nodig!