[Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 83 ... 262 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:45
Harribo schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 23:51:
Eigenlijk....we missen gewoon een topspits.

Gakpo deed zijn best maar redde het niet. Xavi speelde niet goed.
Dus Koeman haalt Xavi eruit, Gakpo naar links waar hij het beter deed vond ik.
Maar ja Weghorst is te licht

Na van Persie hebben we gewoon geen goede spits meer gehad.
Niet alleen spits, maar aanvallers en aanvallende middenvelders. Er is ook te weinig aanvoer, te weinig creativiteit en te weinig killing instinct richting het vijandelijke doel.

Je zou de verdedigers en verdedigende middenvelders van nu bij 'de grote vier' van een jaar of 15 geleden moeten hebben, maar helaas.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:45

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
D-e-n schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 23:44:
[...]

Je doet net alsof hij tien oudjes selecteert maar we hebben het enkel over Blind en Wijnaldum. Twee bankzitters.

Het wordt allemaal groter gemaakt dan het is. Gelul in de marge.
Ik weet het niet hoor, maar ik gaf ook duidelijke kritiek op bijvoorbeeld Bergwijn op rechts.
Echter zie ik dat je het allemaal wederom maar weer 'gelul' vindt, op zo'n manier ga ik niet verder discussiëren. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:43
D-e-n schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 23:52:
[...]

Dat klopt. Maar Kroatië heeft ook geen wereldtopper voorin. Maar die hebben echt een veel completer middenveld.
Maar Kroatië speelt als team beter. Ik zie ons dat eerlijk gezegd niet zo nadoen.
Dan moet je het hebben van individuele kwaliteiten die het verschil maken mijn idee hoor

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:35
Harribo schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 23:52:
[...]

Wat is voor een opmerking? Kan je net zo goed basisspelers van Telstar erin gooien? :+
Die pass ik graag terug. Wat is dat nou voor opmerking. Degenen die erin kwamen zijn aardige spelers, maar geen spelers die het verschil gaan maken. Die kwaliteit ontbreekt. Maar om aan te geven dat je dan net zo goed niet kan wisselen (daar reageerde ik initieel op) klopt ook niet. Je hebt wel frisse krachten nodig, om spelers die (na meer dan 90 minuten en daags hiervoor een CL-finale speelden) op zijn te vervangen. Dan ga je er wel degelijk op vooruit.

• bazzemans
Hoe dan ook, vanavond onwijs genoten... van de passing van Modric.

• D-e-n
  • Laatst online: 08:02
Gonadan schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 23:54:
[...]

Ik weet het niet hoor, maar ik gaf ook duidelijke kritiek op bijvoorbeeld Bergwijn op rechts.
Echter zie ik dat je het allemaal wederom maar weer 'gelul' vindt, op zo'n manier ga ik niet verder discussiëren. :)
Waar ik moe van wordt is kritiek zonder de alternatieven te geven, niet speciaal van jou hoor. Ik vind Wijnaldum ook niet meer de Wijnaldum van Liverpool maar ik zie ook geen alternatieven dus op dat vlak snap ik de worsteling van Koeman.

We zijn het er over eens dat er spelers in de selectie zitten die niet goed genoeg zijn maar als er dan geen serieuze alternatieven genoemd worden vind ik het allemaal een beetje gelul in de marge worden. En daar bedoel ik mee: we discussieren over details die het verschil niet gaan maken.

• Harribo
bazzemans schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 23:55:
[...]

Die pass ik graag terug. Wat is dat nou voor opmerking. Degenen die erin kwamen zijn aardige spelers, maar geen spelers die het verschil gaan maken. Die kwaliteit ontbreekt. Maar om aan te geven dat je dan net zo goed niet kan wisselen (daar reageerde ik initieel op) klopt ook niet. Je hebt wel frisse krachten nodig, om spelers die (na meer dan 90 minuten en daags hiervoor een CL-finale speelden) op zijn te vervangen. Dan ga je er wel degelijk op vooruit.
Ik heb toch niet gezegd dat er niet gewisseld moest worden?
Ik vind alleen dat de wissels matig tot slechte waren. Dat zie ik liever andere of betere. Nu wordt je minder

Dan heb ik het over Bergwijn en Wijnaldum. Passé wat mij betreft. Probeer eens anderen zoals bijvoorbeeld Schouten.Weghorst blijft ook altijd beperkt.

Daarom vind ik het mooi dat Wieffer het goed deed, eigenlijk weer een middenvelder die het niveau aan kan .

Ik vind trouwens niet dat we het slecht deden. Genoeg kansen gecreëerd en dat gaat het om.
Alleen beetje meer gretigheid en killer instinct mag wel.
Malen toonde dat.

Wij hebben kansen gehad die Kroatië zeker wel hadden verzilverd. En dat is zonde.

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
ph4ge schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 23:54:
[...]

Niet alleen spits, maar aanvallers en aanvallende middenvelders. Er is ook te weinig aanvoer, te weinig creativiteit en te weinig killing instinct richting het vijandelijke doel.

Je zou de verdedigers en verdedigende middenvelders van nu bij 'de grote vier' van een jaar of 15 geleden moeten hebben, maar helaas.
Verdedigend is het toch ook gewoon niet goed genoeg? De tegengoals komen echt veel te simpel tot stand, waarbij de verdedigers naar elkaar staan te kijken.

Over de hele linie kom je gewoon kwaliteit te kort en dan is juist Kroatie het perfecte voorbeeld waar je je aan wilt spiegelen, want die laten al jaren zien met slechts enkele topspelers optimaal te presteren.

• bazzemans
Harribo schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 00:01:
[...]

Ik heb toch niet gezegd dat er niet gewisseld moest worden?
Ik reageerde dan initieel ook niet op jou :Y). Dreef wellicht een beetje door met wat ik bedoelde te zeggen ;).
Ik vind alleen dat de wissels matig tot slechte waren. Dat zie ik liever andere of betere. Nu wordt je minder

Dan heb ik het over Bergwijn en Wijnaldum. Passé wat mij betreft.Weghorst blijft ook altijd beperkt.

Daarom vind ik het mooi dat Wieffer het goed deed, eigenlijk weer een middenvelder die het niveau aan kan .

Ik vind trouwens niet dat we het slecht deden. Genoeg kansen gecreëerd en dat gaat het om.
Alleen beetje meer gretigheid en killer instinct mag wel.
Malen toonde dat.

Wij hebben kansen gehad die Kroatië zeker wel hadden verzilverd. En dat is zonde.
We zijn het denk ik in grote lijnen wel eens.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Harribo schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 23:44:
[...]

Tete heb ik nooit begrepen waarom die er niet bij zit

Gravenberch is niks hoor
Gravenberch is het beste alternatief voor Frenkie de Jong qua NL spelers. 100%

• Harribo
forzav schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 00:02:
[...]

Verdedigend is het toch ook gewoon niet goed genoeg? De tegengoals komen echt veel te simpel tot stand, waarbij de verdedigers naar elkaar staan te kijken.

Over de hele linie kom je gewoon kwaliteit te kort en dan is juist Kroatie het perfecte voorbeeld waar je je aan wilt spiegelen, want die laten al jaren zien met slechts enkele topspelers optimaal te presteren.
Ik vrees dat je gewoon gelijk hebt hier.
Wij zijn geen team
Het leek wel alsof Kroatië het hele jaar met elkaar speelden. Maar dat begint ook met mentaliteit.

Toch,we hebben toch genoeg kansen gecreëerd.

• D-e-n
forzav schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 00:02:
[...]

Kwaliteit achterin is prima. Onder druk gaat echter iedere verdediger een keer fouten maken. Zelfs Ramos zag ik ooit eens schutteren en Cannavaro ook.

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 23:35:
[...]

Iedereen heeft recht op zn mening zullen we maar zeggen, maar Berghuis heeft veel te lang niets laten zien om een (basis)plek bij Oranje te verdienen als je het mij vraagt.
En daarom was ie Ajax speler van het jaar. Zo'n beetje de enige die zich nog wel eens aan de malaise onttrok terwijl ie zich nooit echt op 1 plek heeft kunnen richten.

• Harribo
toolkist schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 00:05:
[...]

Gravenberch staat er niet voor niets vaak naast bij Bayern. Ik vond hem bij Ajax al weinig verschil maken.

Als het zo is als jij zegt dan staan we er nog beroerder voor dan ik dacht

• D-e-n
toolkist schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 00:05:
[...]

Ik vind hem meer iemand voor naast Frenkie. Hoe voegt wat fysiek toe die we missen. Maar hij kwakkelt ook maar wat aan nu.

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 23:44:
[...]

Je doet net alsof hij tien oudjes selecteert maar we hebben het enkel over Blind en Wijnaldum. Twee bankzitters.

Het wordt allemaal groter gemaakt dan het is. Gelul in de marge.
Blind, Wijnaldum, De Roon, Weghorst..

Ook weer typisch Koeman.. 105e minuut, je staat 2-3 achter, dus je brengt de Roon in terwijl je Veerman op de bank hebt zitten...

• Harribo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k-yK0gNoFZeAjeMhUSdrfWSmhWA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dl7XFQlmBcgnyqLiXCoVvF3P.jpg?f=fotoalbum_large

Wat is dus al dacht, Afgezien van het spel, Kroatië is veel effectiever dan wij .
Daarom, we hebben niet slecht gespeeld, je moet gewoon de kansen afmaken (vooral Gakpo).

En hier zitten dan ook nog de kansen in van Kroatië toen we va banque gingen spelen

Welterusten

[ Voor 8% gewijzigd door Harribo op 15-06-2023 00:13 ]

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 00:08:
[...]

Ik vind hem meer iemand voor naast Frenkie. Hoe voegt wat fysiek toe die we missen. Maar hij kwakkelt ook maar wat aan nu.
Qua fysiek inderdaad, maar verder qua type spel redelijk gelijk (maar minder goed uiteraard) aan hoe Frenkie speelt. En of dat nou zo handig is?

• Gonadan

Gonadan

D-e-n schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 00:00:
[...]

Waar ik moe van wordt is kritiek zonder de alternatieven te geven, niet speciaal van jou hoor. Ik vind Wijnaldum ook niet meer de Wijnaldum van Liverpool maar ik zie ook geen alternatieven dus op dat vlak snap ik de worsteling van Koeman.

We zijn het er over eens dat er spelers in de selectie zitten die niet goed genoeg zijn maar als er dan geen serieuze alternatieven genoemd worden vind ik het allemaal een beetje gelul in de marge worden. En daar bedoel ik mee: we discussieren over details die het verschil niet gaan maken.
Nou ja, er worden genoeg alternatieven genoemd maar die serveer je af voordat het überhaupt geprobeerd is. Die conservatieve houding zie ik ook bij Koeman en precies dat is wat mij zorgen baart.

Jonge spelers doen vaak nog verrassende dingen. Denk aan de bal van Lang, Simons als hij er lekker in zit, Reijnders in de UCL voor AZ, noem maar op. De standaard beter krachten verrassen niet, zeker niet vanaf de verkeerde positie. En zonder verrassen ga je niet van Kroatië winnen, dan zijn ze gewoon beter.

Koeman was gewoon bang om af te wijken van de standaard omdat men hem afmaakt als hij iets probeert en we verliezen alsnog. Die angst werkt verlammend. Grote kans dat komende wedstrijd ineens wel wat anders mogelijk is.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• D-e-n
toolkist schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 00:11:
[...]

Blind, Wijnaldum, De Roon, Weghorst..
Gaan we Koeman nu verwijten dat hij een pinchhitter selecteert? Wat moet hij dan? Van Hooydonk junior meenemen?

En ik blijf erbij: het zijn allemaal details. Qua basis was het allemaal niet zo raar. Maar die was al niet goed genoeg uiteindelijk. Geen schande tegen Kroatië.

• toolkist
  • Niet online
Harribo schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 00:07:
[...]

Gravenberch staat er niet voor niets vaak naast bij Bayern. Ik vond hem bij Ajax al weinig verschil maken.

Als het zo is als jij zegt dan staan we er nog beroerder voor dan ik dacht
Nee, dan heb je nooit goed naar Gravenberch bij Ajax gekeken. Hij speelde zo'n belangrijke rol in de opbouw... En dat je met Kimmich en Goretzka voor je niet heel veel speelminuten krijgt is niet heel raar. Was ie met Ten Hag meegegaan naar Man Utd dan was ie nu de grote meneer geweest.

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 00:15:
[...]

Gaan we Koeman nu verwijten dat hij een pinchhitter selecteert? Wat moet hij dan? Van Hooydonk junior meenemen?

En ik blijf erbij: het zijn allemaal details. Qua basis was het allemaal niet zo raar. Maar die was al niet goed genoeg uiteindelijk. Geen schande tegen Kroatië.
Dallinga, Brobbey, v Hooijdonk idd, doe es wat anders dan bewezen middelmaat die geen toekomst heeft.

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-01 15:25
Weet het niet met Koeman.. Laat maar snel gaan kunnen we LvG weer uit het bejaardencentrum halen die dan op zijn beurt weer afgelost kan worden door Koeman en zo blijven we een oneindige cirkel draaien van ons kent ons

• D-e-n
Gonadan schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 00:15:
[...]

Nou ja, er worden genoeg alternatieven genoemd maar die serveer je af voordat het überhaupt geprobeerd is. Die conservatieve houding zie ik ook bij Koeman en precies dat is wat mij zorgen baart.
Hou eens op met dit soort frames. Ik ben niet conservatief. Als ik moet kiezen had ik Reijnders toegevoegd in plaats van Blind. Maar zoals ik steeds al zeg: dan verlies je uiteindelijk nog van Kroatië en een half uur invallen gaat de carrière van zo'n speler echt niet maken of breken. Zijn volgende carrière stap doet dat wel.

En ik heb zelf overigens meer alternatieven genoemd dan menig Koeman criticus. Dat is ook mijn probleem met de kritiek: het is allemaal te vrijblijvend.

Wat komt er zoal voorbij? Timber, Gravenberch, Reijnders: je kan er eens eentje meenemen maar dan krijg je hetzelfde als Taylor onder van Gaal: even leuk voor die speler maar maakt het wat uit? Wat Frimpong betreft deel ik ieders mening maar als ik namen als Tete langs zie komen moet ik toch vooral huilen. Is dat de redding als we Dumfries of Geertruida al hebben?

• D-e-n
toolkist schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 00:17:
[...]

Dallinga, Brobbey, v Hooijdonk idd, doe es wat anders dan bewezen middelmaat die geen toekomst heeft.
Dat lijkt op verjongen om het verjongen. Als de poppenkast van van Basten destijds met Dennenboom in Oranje. Verjongen is prima maar het moet een doel hebben.

Sowieso verlies je alsnog. Vanuit de speler krijg je het verhaal Taylor: geselecteerd door van Gaal maar uiteindelijk deelt hij in de malaise. En die Oranje selectie is uiteindelijk ook niet bepalend voor zijn toekomst.

Een coach in Oranje kan tactisch veel maar spelers beter maken kan hij dus niet. Hij moet het doen met wat de clubs leveren.

[ Voor 19% gewijzigd door D-e-n op 15-06-2023 00:32 ]

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Precies, je weet als toeschouwer gewoon al dat Bergwijn, Weghorst, Wijnaldum, van Roon niets gaan brengen bij de wissels. Nieuwe spelers zoals Lang, Reijnders, Veerman, kunnen tenminste nog verrassen. Naast dat je nog Botman, Frimpong e.a. hebt.

[This is what you get when you mess with us]

• D-e-n
Voor de duidelijkheid: ook ik zou dingen anders doen als Koeman. Als ik het linie voor linie bekijk:

Keuze van de keepers lijkt me logisch. Verbruggen had misschien gekund.

Frimpong wil ik wel eens zien, is het niet als back dan misschien wat meer op het middenveld. Dumfries, Geertruida, de Ligt, Timber, Botman, van Dijk, Ake lijken me voorlopig prima. En er zit ook nog wel wat achter. Malacia is een zorgenkindje bij Man Utd maar ik had Hartman ook bij Jong Oranje gelaten.

Het middenveld is een groot probleem. Daar had ik zelf wel wat geprobeerd denk ik maar meer uit pure wanhoop dan wat anders. We missen namelijk snelheid, fysiek en diepgang. Wieffer, Koopmeiners, De Jong: ze willen de bal toch allemaal in de controle. Ook (in mijn ogen) alternatieven als Schouten en vd Boomen zijn meer van hetzelfde. Veerman idem. Dan kom je op types als Timber, Taylor, Gravenberch of Reijnders uit maar het probleem is dat je geen idee hebt wie van die spelers zich nu echt gaat ontwikkelen tot international. Reijnders is ook de enige in vorm.

Met de aanval van vandaag was niet veel mis denk ik? Dus de kritiek daarop snap ik niet zo. En dat Weghorst nu de rol van De Jong heeft overgenomen als pinchhitter lijkt me ook niet raar. Beter is er ook niet. Stengs, Kluivert, Danjuma: allemaal hebben ze ergens een verkeerde afslag genomen.

[ Voor 3% gewijzigd door D-e-n op 15-06-2023 00:56 ]

• Gonadan

Gonadan

De aanval was oke tot hij ging husselen. Maar nu komen we eindelijk ergens. Liever proberen wat jij nu eindelijk noemt en later bepalen wie het wel of niet echt gered heeft dan nu op oude voet doorgaan en over twee jaar zeker weten dat je alles moet vervangen.
De selectie is groot genoeg om onzekerheid op te vangen, zeker als je daar proactief mee bezig bent.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• D-e-n
Gonadan schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 00:56:
over twee jaar zeker weten dat je alles moet vervangen.
Daar zie ik niet zoveel beren op de weg. Dat wijst zich vanzelf. Blind en Wijnaldum vallen straks weg (want spelen dan op een te laag niveau) en dan moeten we vooral hopen dat anderen op niveau gaan spelen. Timber die basis wordt bij Feyenoord, Reijnders die zich doorontwikkelt bij AZ en Gravenberch die ergens naartoe gaat waar hij speelt. De selectie volgt dan vanzelf.

Over iemand als Botman maak ik me ook geen zorgen. Als het straks moet staat die er gelijk.

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Nu online
ach we hebben gewoon een matig elftal individueel zijn de spelers best wel oké maar als team gewoon matig

• saert
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14-01 11:52
Mogen we al zeggen dat Koeman één van de meest overschatte trainers is van Nederland? Vlak achter Frank de Boer natuurlijk..

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:51
bie100 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 07:43:
ach we hebben gewoon een matig elftal individueel zijn de spelers best wel oké maar als team gewoon matig
Grappig, ik vind het omgekeerde. Matig individueel maar als collectief best sterk.

Die wedstrijden tegen Argentinië en gisteren eindigen met verlies, prima, maar er liggen daar voldoende lichtpuntjes om te zeggen dat het muntje met iets meer mazzel en ervaring in de toekomst ook weer de goede kant opvalt.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-01 05:24
Het is pompen of verzuipen, alle hens aan dek, vrouwen en kinderen eerst. Wie breng je in? Bergwijn en Wijnaldum. De ene is totaal uitgerangeerd en de ander presteert al jaren nergens. We moeten echt eens stoppen met dit soort figuren nog speeltijd te geven. Als je afhankelijk bent van deze twee om iets te forceren kun je gewoon beter stoppen. Het zijn twee zacht gekookte eieren, geen killers, geen winnaars.

Je speelt tegen een middenveld met een paar ervaren giganten, dan kun je niet aankomen met Koopmeiners en Wieffers. Koopmeiners heeft het gewoon niet in Oranje, hij lijkt de druk niet aan te kunnen. En Wieffers heeft niet de ervaring hiervoor.

Dumfries speelde slecht en werd terecht gewisseld, voor een aanvallende speler, goh wie had dat nou ook in kunnen vullen..? Koeman werd pijnlijk met z'n neus op de feiten gedrukt dat hij legio slechte keuzes heeft gemaakt.

Daarnaast maakte ze ook weer precies dezelfde fout als tegen Argentinie. Je forceert de verlenging en gaat daarna weer heel timide verder. Ze zette Kroatie vast het laatste kwartier, het werkte, het is totale kolder dat je daar niet mee door kan gaan. Kroatie (en toen Argentinie) beschikken over 11 spelers die over lijken gaan met een killer mentaliteit. Oranje heeft er daar misschien 1 of 2 van. We trappen er elke keer weer in en trekken ALTIJD aan het kortste eind bij dit soort wedstrijden.

• Harribo
Altijd mooi die interviews na zo'n verlies achteraf.
Nee hoor het ging het vrij goed, progressie!

Doet me altijd denken aan deze video van Monty Python, no we are not sinking, this is not happening

• ph4ge
Justevo schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 09:11:
We trappen er elke keer weer in en trekken ALTIJD aan het kortste eind bij dit soort wedstrijden.
Ergens is het natuurlijk niet gek dat je meestal verliest tegen de wereldkampioen en vice-Europees kampioen. Je kan het ook omdraaien, we zitten er kennelijk heel dicht tegenaan.

Verder ben ik het niet met je eens dat ervaring het probleem is. Ten eerste omdat ervaring maar een statistiek is en de enige manier waarop je het krijgt is om te spelen, ten tweede omdat we simpelweg geen goede ervaren spelers hebben en ten derde omdat Koeman juist wel ervaring bracht en dat niet werkte zoals je zelf ook concludeert. Vroeg of laat moet je verjongen, dat proces heeft Koeman ingezet. Misschien liggen je verwachtingen te hoog als je gelijk verwacht dat ze Kroatië stuk spelen.

Jongens als Geertruida, Wieffer en Xavi moeten gewoon als de wiedeweerga meer ervaring krijgen en daar was dit veredelde oefenpotje prima geschikt voor.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-01 03:02
saert schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 07:52:
Mogen we al zeggen dat Koeman één van de meest overschatte trainers is van Nederland? Vlak achter Frank de Boer natuurlijk..
zijn er mensen die Frank de Boer een goede trainer vinden?

(en los daarvan, hij heeft met Ajax wel 4x de eredivisie binnen, dat valt wel binnen de doelstelling en verwachting bij ajax, maar toch)

• Justevo
ph4ge schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 09:22:
[...]

Ergens is het natuurlijk niet gek dat je meestal verliest tegen de wereldkampioen en vice-Europees kampioen. Je kan het ook omdraaien, we zitten er kennelijk heel dicht tegenaan.
Wellicht, maar daar koop je helemaal niets voor. Als je steeds maar dezelfde soort spelers opstelt met een totaalgebrek aan mentaliteit ga je nooit meer iets winnen.
Verder ben ik het niet met je eens dat ervaring het probleem is. Ten eerste omdat ervaring maar een statistiek is en de enige manier waarop je het krijgt is om te spelen, ten tweede omdat we simpelweg geen goede ervaren spelers hebben en ten derde omdat Koeman juist wel ervaring bracht en dat niet werkte zoals je zelf ook concludeert. Vroeg of laat moet je verjongen, dat proces heeft Koeman ingezet. Misschien liggen je verwachtingen te hoog als je gelijk verwacht dat ze Kroatië stuk spelen.

Jongens als Geertruida, Wieffer en Xavi moeten gewoon als de wiedeweerga meer ervaring krijgen en daar was dit veredelde oefenpotje prima geschikt voor.
Ik denk dat niemand de verwachting had dat we makkelijk van Kroatie zouden winnen, maar we zijn nu totaal afgetroefd op alle fronten en hebben een modderfiguur geslagen. Koemand houdt vast aan spelers die ja en amen zeggen op alles wat hij vraagt. Hij is ontzettend rancuneus en eigenwijs. Gelukkig heeft hij nu de deksel op z'n neus gekregen. Of hij er van leert? Hem kennende waarschijnlijk niet en staan volgende wedstrijd weer dezelfde slappelingen op het veld.

• bie100
  • Nu online
Dr. Strangelove schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 08:55:
[...]

Grappig, ik vind het omgekeerde. Matig individueel maar als collectief best sterk.

Die wedstrijden tegen Argentinië en gisteren eindigen met verlies, prima, maar er liggen daar voldoende lichtpuntjes om te zeggen dat het muntje met iets meer mazzel en ervaring in de toekomst ook weer de goede kant opvalt.
ja dat kan dat je ze collectief sterk vind maar ik vind juist kroatie collectief een sterk elftal ,maar ik bedoel meer individueel bij hun eigen club op Weghorst na dan die vind ik helemaal niks

• Justevo
Dr. Strangelove schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 08:55:
[...]Die wedstrijden tegen Argentinië en gisteren eindigen met verlies, prima, maar er liggen daar voldoende lichtpuntjes om te zeggen dat het muntje met iets meer mazzel en ervaring in de toekomst ook weer de goede kant opvalt.
Nee, dat is alles behalve prima.

Dit is de mentaliteit die Oranje al tientallen jaren nekt. Er was helemaal niets prima aan gisteren en "we hebben aanknopingspunten" is de dooddoener voor als je als coach niks beters te zeggen hebt over de wedstrijd en niet durft te zeggen dat het gewoon helemaal ruk was. Waar hij zelf verantwoordelijk voor is.

• ph4ge
Justevo schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 09:37:
Wellicht, maar daar koop je helemaal niets voor. Als je steeds maar dezelfde soort spelers opstelt met een totaalgebrek aan mentaliteit ga je nooit meer iets winnen.
Je gaat waarschijnlijk niks winnen als je niet minimaal 2 spelers van het niveau Robben hebt, en die hebben we niet.

Met het nationale team moet je het doen met de spelers die er zijn. En die zijn zeker niet slecht, waarschijnlijk net aan top 10 van de wereld, maar gaan gewoon meestal net tekort komen tegen de top 5 van de wereld waar je Kroatie gerust toe kan rekenen.
Ik denk dat niemand de verwachting had dat we makkelijk van Kroatie zouden winnen, maar we zijn nu totaal afgetroefd op alle fronten en hebben een modderfiguur geslagen.
We hebben geen modderfiguur geslagen, we hebben juist onze huid duur verkocht. Het was een zwaar gevecht en er was een verlenging nodig, met een kansenverhouding die ongeveer gelijk was waarbij we 2 domme penalties weggeven en de 2-3 ook een moment van zwakte was.
Koemand houdt vast aan spelers die ja en amen zeggen op alles wat hij vraagt.
Ik zie juist veel relatief nieuwe namen.

Natuurlijk is er individueel genoeg aan te merken, Wijnaldum en Blind zou ik ook niet meer oproepen en opstellen en daar houdt hij misschien te lang aan vast. Maar verder als ik kijk naar de basis dan zijn het voornamelijk spelers die in topvorm zijn bij hun club, en waar bij de meeste ook nog voldoende groeipotentie in zit.
Hij is ontzettend rancuneus en eigenwijs. Gelukkig heeft hij nu de deksel op z'n neus gekregen. Of hij er van leert? Hem kennende waarschijnlijk niet en staan volgende wedstrijd weer dezelfde slappelingen op het veld.
Ik vind dit zwaar misplaatst. We zijn net iets minder sterk dan de nr3 van de wereld en nr2 van Europa, maar om het nou slappelingen te noemen. Nogmaals, als je naar de 11 basisspelers kijkt zijn dat bijna allemaal spelers met een prima instelling. En wie dan wel?

En nogmaals, dit is een veredelde oefenwedstrijd. Ik heb zelden het Nederlands elftal zo diep zien gaan in een oefenwedstrijd na het seizoen bij 30 graden.

[ Voor 4% gewijzigd door ph4ge op 15-06-2023 09:52 ]

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:51
Justevo schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 09:44:
[...]
Nee, dat is alles behalve prima.

Dit is de mentaliteit die Oranje al tientallen jaren nekt. Er was helemaal niets prima aan gisteren en "we hebben aanknopingspunten" is de dooddoener voor als je als coach niks beters te zeggen hebt over de wedstrijd en niet durft te zeggen dat het gewoon helemaal ruk was. Waar hij zelf verantwoordelijk voor is.
Grappig, ik kijk al tientallen jaren Oranje en al tientallen jaren hebben we, in veel toernooien, een realistische kans gehad om in elk geval ver te komen en in sommige gevallen de eindstreep te halen.

We zijn gewoon een klein landje dat consistent ver boven zijn gewicht punched. Alleen Griekenland, Denemarken en Portugal hebben dat nagedaan en, m.u.v. die laatste misschien, doen dat niet al 35 jaar lang.

Wat verwacht je nou van dit team? Het loopt niet over van de wereldspelers op dit moment. Op papier is het misschien wel het zwakste wat we gehad hebben in die laatste 35 jaar. En toch kunnen ze het twee van de vier sterkste teams van de wereld moeilijk maken.

Dus ja, ik zie aanknopingspunten. Ik kijk voetbal om mezelf te vermaken dus de volgende wedstrijd ga ik liever met een positief gevoel in dan een chagrijnige houding dat het allemaal K met peren is en de bondscoach geen ruk van voetbal weet. Wat natuurlijk totale BS is, er loopt niemand in dit topic rond die qua voetbalinzicht en kennis van de spelers binnen 1 lichtjaar van Koeman komt.

Dus zet je Oranje bril op en kijk gewoon lekker voetbal man.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Justevo
ph4ge schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 09:50:
[...]
Je gaat waarschijnlijk niks winnen als je niet minimaal 2 spelers van het niveau Robben hebt, en die hebben we niet.
Helemaal mee eens. Die hebben we niet. De enige speler waarbij ik iets van killer mentaliteit zie is Simons. Hetgeen waar iedereen zo'n hekel bij hem aan heeft is wat ze bij Kroatie alle 11 hebben. Over lijken gaan, irriteren, zuigen, gif.
Ik zie juist veel relatief nieuwe namen.

Natuurlijk is er individueel genoeg aan te merken, Wijnaldum en Blind zou ik ook niet meer oproepen en opstellen en daar houdt hij misschien te lang aan vast. Maar verder als ik kijk naar de basis dan zijn het voornamelijk spelers die in topvorm zijn bij hun club, en waar bij de meeste ook nog voldoende groeipotentie in zit.
Koeman houdt vast aan spelers die in zijn straatje passen en geen commentaar geven. Wijnaldum, Bergwijn, Dumfries, van Dijk. Wat hebben zij Oranje op de lange termijn nou gebracht? Van Dijk is niet de leider die we zoeken, Dumfries is ontzettend beperkt, Bergwijn en Wijnaldum is verder duidelijk.
En nogmaals, dit is een veredelde oefenwedstrijd. Ik heb zelden het Nederlands elftal zo diep zien gaan in een oefenwedstrijd na het seizoen bij 30 graden.
Vind dat eigenlijk allemaal excuses. Kroatie heeft exact hetzelfde. Het is gewoon een feit dat we dit soort vechtwedstrijden ALTIJD verliezen. Spanje, Portugal, Argentinie.. en ga zo maar door.

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
En toch, het zou een misdaad zijn als deze generatie van Kroatië zonder hoofdprijs zou staan aan het einde van de rit.

Zat te denken, stel (as is verbrande turf) dat Joegoslavië niet uit elkaar gevallen was in de jaren '90, wat voor een team was dat niet geweest? Had je nog Tadic, Dzeko, Shaqiri en Xhaka erbij gehad.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• ph4ge
Justevo schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 10:10:
Helemaal mee eens. Die hebben we niet. De enige speler waarbij ik iets van killer mentaliteit zie is Simons. Hetgeen waar iedereen zo'n hekel bij hem aan heeft is wat ze bij Kroatie alle 11 hebben. Over lijken gaan, irriteren, zuigen, gif.
Ik zie mentaliteit niet als een probleem, maar kwaliteit.

Als je tegenstander veel beter is lijkt het misschien alsof ze feller zijn, maar ze zijn je gewoon net een stapje voor.
Koeman houdt vast aan spelers die in zijn straatje passen en geen commentaar geven. Wijnaldum, Bergwijn, Dumfries, van Dijk. Wat hebben zij Oranje op de lange termijn nou gebracht? Van Dijk is niet de leider die we zoeken, Dumfries is ontzettend beperkt, Bergwijn en Wijnaldum is verder duidelijk.
Dumfries heeft net de CL finale gespeeld en is gewoon een gewaardeerde kracht wat mij betreft. Van Dijk is de aanvoerder, ik zou persoonlijk ook best weleens een ander willen maar in een heel nieuw team is het logisch dat je 1 iemand met ervaring en statuur laat staan. Bergwijn zit er bij vanwege gebrek aan beter.

Wijnaldum hoort er inderdaad op het moment niet bij, maar ik vind dat daar ook wel erg zwaar aan getrokken wordt. Een (soort) oefenwedstrijd is ook een mogelijkheid om spelers die er lang uit zijn geweest weer proberen ritme te geven. Hij presteert al jaren niet maar ik sluit niet uit dat hij nog een keer kan pieken.
Vind dat eigenlijk allemaal excuses. Kroatie heeft exact hetzelfde. Het is gewoon een feit dat we dit soort vechtwedstrijden ALTIJD verliezen. Spanje, Portugal, Argentinie.. en ga zo maar door.
Ecuador op het WK verloren we niet, dat was ook een vechtwedstrijd.

Dat je van de door jouw genoemde vaak verliest komt in de regel gewoon omdat die veel betere spelers hebben en juist omdat het een vechtwedstrijd werd kwamen we nog in de buurt. (Portugal 2006 was het natuurlijk andersom, daar hadden wij waarschijnlijk meer kwaliteit).

Als een subtopper in Nederland tegen een topclub speelt proberen ze er ook vaak een vechtwedstrijd van te maken, maar dan nog steeds wint meestal de betere ploeg en dat komt niet omdat de subtopper niet vocht. Dat zag je wat mij betreft ook tegen Argentinie op het WK, waar wij als mindere ploeg het Argentinie heel moeilijk maakte door er een vechtwedstrijd van te maken, maar uiteindelijk toch net aan het korste einde trokken.

[ Voor 8% gewijzigd door ph4ge op 15-06-2023 10:24 ]

• bazzemans
ph4ge schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 10:21:
[...]

Als je tegenstander veel beter is lijkt het misschien alsof ze feller zijn, maar ze zijn je gewoon net een stapje voor.
Helemaal mee eens. Ik ben er echt van overtuigd dat door menigeen de kwaliteit van Kroatië wordt onderschat. Het middenveld van Kroatië is ontzettend sterk. Daar komt bij dat ze al jaren dezelfde speelwijze hanteren en een hele vaste kern hebben waarop ze kunnen bouwen. Dat heeft ze al heel veel gebracht. Keerzijde is daar dat de gemiddelde leeftijd van de basiself 30+ is en met name Modric echt een keer naar het einde van zijn carrière zal gaan (kan ineens heel snel gaan op zijn leeftijd).

Ten opzichte van een Oranje dat al bijna 10 jaar aan het zoeken is naar vastigheden in formatie, speelwijze en spelers/bondscoaches. Je kan dan toch onmogelijk verwachten dat we nu ineens Kroatië de baas zijn. Het was gisteren niet goed genoeg. Ik heb wel een aantal dingen gezien waar je op voort kan borduren en sommige dingen kunnen de prullenbak in. Zo zal de staf ook kijken.

Ik ben blij dat het een wedstrijd om de Nations League betrof. Natuurlijk hartstikke leuk om een keer zo'n titel te pakken, maar verder hecht ik er niet veel waarde aan (op dit moment). Je krijgt wel opvolgend de kans om tegen Europese toplanden te oefenen en te werken aan de punten die nodig zijn. Beter dan nu twee wedstrijden EK-kwalificatie spelen, terwijl je als staf en team nog zoekende bent, en de bietenbrug opgaan met het risico om het EK (weer) te missen.

• Justevo
ph4ge schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 10:21:
[...]
Ik zie gebrek aan mentaliteit wel als een probleem. Die spelers zou ik namelijk nooit opstellen.
Daar heb je wel een punt.
Dumfries heeft net de CL finale gespeeld en is gewoon een gewaardeerde kracht wat mij betreft. Van Dijk is de aanvoerder, ik zou persoonlijk ook best weleens een ander willen maar in een heel nieuw team is het logisch dat je 1 iemand met ervaring en statuur laat staan. Bergwijn zit er bij vanwege gebrek aan beter.
Dumfries is een ontzettend gemankeerde speler. Als hij niet kan opstomen heb je vrijwel niets aan hem. Hij heeft geen voetballende kwaliteiten om zich naar voren te werken, kan geen ballen aannemen of kaatsen en moet het vooral van z'n werklust hebben. Kijk naar wat de teams op het WK deden, die zetten hem hoog vast en je schakelt hem volledig uit.
Ecuador op het WK verloren we niet, dat was ook een vechtwedstrijd.

Dat je van de door jouw genoemde vaak verliest komt in de regel gewoon omdat die veel betere spelers hebben en juist omdat het een vechtwedstrijd werd kwamen we nog in de buurt. (Portugal 2006 was het natuurlijk andersom, daar hadden wij waarschijnlijk meer kwaliteit).

Als een subtopper in Nederland tegen een topclub speelt proberen ze er ook vaak een vechtwedstrijd van te maken, maar dan nog steeds wint meestal de betere ploeg en dat komt niet omdat de subtopper niet vocht. Dat zag je wat mij betreft ook tegen Argentinie op het WK, waar wij als mindere ploeg het Argentinie heel moeilijk maakte door er een vechtwedstrijd van te maken, maar uiteindelijk toch net aan het korste einde trokken.
Ecuador was een groepswedstrijd met hele andere belangen als een kwart of halve finale. Niet te vergelijken met de vechtwedstrijden die we hebben gehad op leven en dood.

Ik ben het er niet mee eens dat we in die wedstrijden slechtere spelers hadden. Argentinie had een collectief dat over lijken ging. Individueel, op een paar na, zijn die echt niet zoveel beter. Teams als Argentinie hebben een compleet andere mentaliteit als wat wij hebben. Nederland staat op eind toernooien 3 keer in de top 5 van wedstrijden met de meeste kaarten en al die wedstrijden hebben we verloren.

Mentaliteit is onze grootste valkuil, altijd al geweest.

• Justevo
Dr. Strangelove schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 10:05:
[...]

Grappig, ik kijk al tientallen jaren Oranje en al tientallen jaren hebben we, in veel toernooien, een realistische kans gehad om in elk geval ver te komen en in sommige gevallen de eindstreep te halen.
We zijn gewoon een klein landje dat consistent ver boven zijn gewicht punched. Alleen Griekenland, Denemarken en Portugal hebben dat nagedaan en, m.u.v. die laatste misschien, doen dat niet al 35 jaar lang.
We hebben drie keer in een WK finale gestaan en nog nooit gewonnen. Dat lag echt niet alleen aan onze voetballende kwaliteiten. Waarom denk je dat Argentinie in 78 won? Dat waren killers met een mentaliteit van het is jij of ik en niks anders. We hadden in alle 3 die finales een kans maar trokken altijd aan het kortste eind. We hadden in 94, 98, 06, 10 en 14 genoeg kwaliteit om te kunnen winnen. Dat je dan een klein land bent vind ik niet relevant, dat is Uruguay ook.
Wat verwacht je nou van dit team? Het loopt niet over van de wereldspelers op dit moment. Op papier is het misschien wel het zwakste wat we gehad hebben in die laatste 35 jaar. En toch kunnen ze het twee van de vier sterkste teams van de wereld moeilijk maken.
Leuk dat je het ze moeilijk kan maken, maar dat herinnert niemand zich later.
Dus ja, ik zie aanknopingspunten. Ik kijk voetbal om mezelf te vermaken dus de volgende wedstrijd ga ik liever met een positief gevoel in dan een chagrijnige houding dat het allemaal K met peren is en de bondscoach geen ruk van voetbal weet. Wat natuurlijk totale BS is, er loopt niemand in dit topic rond die qua voetbalinzicht en kennis van de spelers binnen 1 lichtjaar van Koeman komt.

Dus zet je Oranje bril op en kijk gewoon lekker voetbal man.
Ik zie geen aaknopingspunten als je spelers als Bergwijn, Wijnaldum, Koopmeiners, Dumfries, Weghorst, de Roon etc blijft selecteren. Je moet nog meer gaan doorselecteren om te kijken of andere spelers "het" wel hebben of accepteren dat je met de huidige groep nooit iets gaat winnen.

• bazzemans
@Justevo Allemaal leuk en aardig met je uitgebreide relaas over 'mentaliteit'. Volgens mij moeten we voorkomen om hier in een semantische discussie terecht te komen over wat mentaliteit is, want ik heb het idee dat dit ook per persoon verschilt.

Ik vraag mij vooral af wat je dan wel wilt zien? Wie hebben in Nederland dan wel de mentaliteit die je zo graag ziet én ook nog eens de voetbalkwaliteiten om op topniveau mee te kunnen?

Persoonlijk denk ik dat wat jij zoekt in Nederland dunbezaaid is. Het zit niet in onze voetbalcultuur. Daar kan je dan wel heel hard tegenaan schoppen en over roepen, je verandert het niet 1-2-3. Dat we als klein kikkerlandje drie keer in een WK-finale hebben gestaan is ontzettend knap. Zou het al aan de mentaliteit liggen dat we deze niet hebben gewonnen dan zie ik nog altijd geen alternatief.

Edit: Dat je individuele spelers noemt en ze onvoldoende kwaliteiten toedicht, dat kan. Sterker nog, ik kan daar bij een aantal namen wel in meegaan. Het is echter niet gezegd dat een aantal andere spelers het beter zullen doen en maar zoeken en blijven zoeken, werkt ook niet. Koeman zal willen toewerken naar een vaste kern, met daaromheen wellicht een aantal nieuwe gezichten die de kans krijgen. Voor nu kiest hij ook nog voor een vaste kern die hij destijds gebruikte (ook al was de kwaliteit daarvan niet altijd denderend). Ik begrijp goed dat hij die niet zomaar laat vallen, maar ik verwacht ook dat hij wel degelijk gaat door selecteren de komende periode.

[ Voor 28% gewijzigd door bazzemans op 15-06-2023 11:34 ]

• Justevo
bazzemans schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 11:31:
@Justevo Allemaal leuk en aardig met je uitgebreide relaas over 'mentaliteit'. Volgens mij moeten we voorkomen om hier in een semantische discussie terecht te komen over wat mentaliteit is, want ik heb het idee dat dit ook per persoon verschilt.

Ik vraag mij vooral af wat je dan wel wilt zien? Wie hebben in Nederland dan wel de mentaliteit die je zo graag ziet én ook nog eens de voetbalkwaliteiten om op topniveau mee te kunnen?
Het is dan geen voetbal maar als goed voorbeeld neem ik Verstappen. In 2021 ging hij samen met Hamilton de bocht in met de instelling van of het is mijn bocht of we gaan er allebei af. Niks meer, niks minder. En daarmee win je prijzen.
Persoonlijk denk ik dat wat jij zoekt in Nederland dunbezaaid is. Het zit niet in onze voetbalcultuur.
Precies dit is inderdaad wat ik bedoel. Het zit niet in ons DNA.

• bazzemans
Justevo schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 11:40:
[...]
Het is dan geen voetbal maar als goed voorbeeld neem ik Verstappen. In 2021 ging hij samen met Hamilton de bocht in met de instelling van of het is mijn bocht of we gaan er allebei af. Niks meer, niks minder. En daarmee win je prijzen.
[...]
Precies dit is inderdaad wat ik bedoel. Het zit niet in ons DNA.
Dan heeft het toch ook geen zin om te gaan blijven zoeken en zoeken naar spelers die dat wel gaan brengen? Die hebben simpelweg de kwaliteit niet. Edit: of heb je namen?

Wat mij betreft is zo snel mogelijk bouwen aan een vaste stevige kern, met een duidelijke speelwijze (formatie boeit mij minder, de speelwijze is veel bepalender). Je moet het doen met het materiaal wat je hebt.

Van Dijk is een mooi voorbeeld vind ik. Die heeft de over-mijn-lijk uitstraling en heeft dat in het verleden ook laten zien. Op dit moment is dat er absoluut niet, hij is niet dezelfde Van Dijk als in zijn beste jaren. Nu valt dan ook gelijk iedereen over zijn interviews na de wedstrijd, terwijl hij volgens mij qua uitspraken niet is veranderd. Je hoopt als bondscoach met Van Dijk een ervaren topspeler te hebben die de defensie aanstuurt, dat is op dit moment gewoon onvoldoende.

[ Voor 3% gewijzigd door bazzemans op 15-06-2023 11:48 ]

• Gonadan

Gonadan

D-e-n schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 01:04:
[...]

Daar zie ik niet zoveel beren op de weg. Dat wijst zich vanzelf. Blind en Wijnaldum vallen straks weg (want spelen dan op een te laag niveau) en dan moeten we vooral hopen dat anderen op niveau gaan spelen. Timber die basis wordt bij Feyenoord, Reijnders die zich doorontwikkelt bij AZ en Gravenberch die ergens naartoe gaat waar hij speelt. De selectie volgt dan vanzelf.

Over iemand als Botman maak ik me ook geen zorgen. Als het straks moet staat die er gelijk.
En als je daar op wacht gaan we dan weer beweren dat je een nationaal elftal niets kunt leren omdat je zo weinig wedstrijden hebt. Het wordt wel een kunstmatig cirkeltje zo. Gewoon alvast wat gaan bouwen en als we denken dat het Gravenberch gaat zijn dan zet je die er gewoon in, ook al speelt hij nu weinig, en als dan blijkt dat iemand anders meer potentie heeft ga je die gebruiken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• bazzemans
Gonadan schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 12:00:
[...]

En als je daar op wacht gaan we dan weer beweren dat je een nationaal elftal niets kunt leren omdat je zo weinig wedstrijden hebt. Het wordt wel een kunstmatig cirkeltje zo. Gewoon alvast wat gaan bouwen en als we denken dat het Gravenberch gaat zijn dan zet je die er gewoon in, ook al speelt hij nu weinig, en als dan blijkt dat iemand anders meer potentie heeft ga je die gebruiken.
En dan blijkt de ontwikkeling van Gravenberch compleet niet door te zetten, omdat hij wederom niet aan spelen toekomst en heb je ingezet op de verkeerde speler. Dat is gewoon geen werkbare sitautie. Talentherkenning en -ontwikkeling is ontzettend lastig. Genoeg spelers die gouden toekomsten worden toegedicht, waar je nooit meer iets van hoort en voldoende voorbeelden van spelers waarvan minder werd verwacht die zich als nog hard door ontwikkelen. Er zijn te veel (niet direct beïnvloedbare) factoren die van invloed zijn op de ontwikkeling van spelers. Slechts van enkele uitzonderlijk talenten is zo'n voorspelling nog weleens te doen, maar dan heb ik het over categorie Messi, Ronaldo, Mbappé en dichter bij huis Robben.

Het Nederlands elftal kan je niet als kraamkamer gaan gebruiken voor spelers waarvan de toekomst nog ongewis is. Je kiest de spelers die op moment van selecteren presteren en in vorm zijn (dat geeft al discussie genoeg). Je wilt als bondscoach toewerken naar een vaste kern, met een duidelijke speelwijze (zonder door te slaan naar voorspelbaarheid) en herkenbare formatie. Dat doe je in basis met spelers die zich in zekere mate al bewezen hebben en daaromheen zet je spelers die complementair zijn en jonge talenten (die op dat moment dusdanig presteren dat ze in aanmerking komen). Dit is precies wat ik Koeman ook zie doen, alleen begrijpen heel veel van ons niet dat hij aan bepaalde namen vasthoudt.

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:32
@Justevo je geeft (terecht) aan dat we in Nederland geen spelers hebben die èn getalenteerd genoeg zijn èn de goede vechtlust hebben. Vervolgens klaag je dat we vooral te weinig mensen met vechtlust hebben en daarna geef je aan dat Dumfries niet opgeroepen moet worden, want die moet het voornamelijk van zijn vechtlust hebben. Wat is het nou? :P

Hadden we maar meer spelers zoals Dumfries die misschien niet super goed zijn, maar die er wel altijd vol voor gaan, tot het eind, of tot ze op zijn en gewisseld worden. Blijkbaar zijn de andere spelers ook niet goed genoeg, dus dan kan je er maar beter wat meer tussen hebben die wel gewoon blijven gaan.

WoT stats

• Justevo
ElPaco schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 13:04:
@Justevo je geeft (terecht) aan dat we in Nederland geen spelers hebben die èn getalenteerd genoeg zijn èn de goede vechtlust hebben. Vervolgens klaag je dat we vooral te weinig mensen met vechtlust hebben en daarna geef je aan dat Dumfries niet opgeroepen moet worden, want die moet het voornamelijk van zijn vechtlust hebben. Wat is het nou? :P

Hadden we maar meer spelers zoals Dumfries die misschien niet super goed zijn, maar die er wel altijd vol voor gaan, tot het eind, of tot ze op zijn en gewisseld worden. Blijkbaar zijn de andere spelers ook niet goed genoeg, dus dan kan je er maar beter wat meer tussen hebben die wel gewoon blijven gaan.
Ik vind dat Dumfries wel bij selectie moet, maar hij staat er vooral bij gebrek aan beter zolang we niet weten wat Frimpong in Oranje kan betekenen. Dumfries is ontzettend makkelijk uit de wedstrijd te halen om het nogal schort aan zijn voetballende kwaliteiten. En Frimpong kan het bij Koeman, die altijd erg rancuneus is, nu helemaal vergeten natuurlijk.

Ik vind dat er een verschil is dus werklust en mentaliteit van over lijken gaan. Dumfries geeft wel altijd alles wat hij heeft maar dat maakt hem nog geen killer.

• Gonadan

Gonadan

bazzemans schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 12:21:
[...]

En dan blijkt de ontwikkeling van Gravenberch compleet niet door te zetten, omdat hij wederom niet aan spelen toekomst en heb je ingezet op de verkeerde speler. Dat is gewoon geen werkbare sitautie. Talentherkenning en -ontwikkeling is ontzettend lastig. Genoeg spelers die gouden toekomsten worden toegedicht, waar je nooit meer iets van hoort en voldoende voorbeelden van spelers waarvan minder werd verwacht die zich als nog hard door ontwikkelen. Er zijn te veel (niet direct beïnvloedbare) factoren die van invloed zijn op de ontwikkeling van spelers. Slechts van enkele uitzonderlijk talenten is zo'n voorspelling nog weleens te doen, maar dan heb ik het over categorie Messi, Ronaldo, Mbappé en dichter bij huis Robben.

Het Nederlands elftal kan je niet als kraamkamer gaan gebruiken voor spelers waarvan de toekomst nog ongewis is. Je kiest de spelers die op moment van selecteren presteren en in vorm zijn (dat geeft al discussie genoeg). Je wilt als bondscoach toewerken naar een vaste kern, met een duidelijke speelwijze (zonder door te slaan naar voorspelbaarheid) en herkenbare formatie. Dat doe je in basis met spelers die zich in zekere mate al bewezen hebben en daaromheen zet je spelers die complementair zijn en jonge talenten (die op dat moment dusdanig presteren dat ze in aanmerking komen). Dit is precies wat ik Koeman ook zie doen, alleen begrijpen heel veel van ons niet dat hij aan bepaalde namen vasthoudt.
Je kunt kiezen voor spelers die ooit goed waren en het nu niet meer echt waarmaken, of voor spelers die waarvan wij de kans het grootst inschatten dat zij het nu en later wél waar kunnen maken. Je weet nooit wat een speler over vijf jaar kan, maar je kunt wel bepaalde trends zien en daar gewoon het beste van maken. Wijnaldum erin, Bergwijn op rechts en een niet lopend middenveld stug blijven hanteren heeft niets te maken met het faciliteren van een kraamkamer, dat is gewoon reteconservatief en angstig.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• bazzemans
Gonadan schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 14:11:
[...]

Je kunt kiezen voor spelers die ooit goed waren en het nu niet meer echt waarmaken, of voor spelers die waarvan wij de kans het grootst inschatten dat zij het nu en later wél waar kunnen maken. Je weet nooit wat een speler over vijf jaar kan, maar je kunt wel bepaalde trends zien en daar gewoon het beste van maken. Wijnaldum erin, Bergwijn op rechts en een niet lopend middenveld stug blijven hanteren heeft niets te maken met het faciliteren van een kraamkamer, dat is gewoon reteconservatief en angstig.
In een periode van transitie laat je niet ineens alles los wat al was. Ik ben het met je eens dat je ook in jonge talentvolle spelers moet investeren, maar om te kiezen voor bepaalde jonge spelers op basis van potentie werkt niet. Daar is Jong Oranje voor. Daar kunnen ze aantonen waar ze staan. Tenzij ze op niveau spelen en minuten maken. Gravenberch is nu net het voorbeeld waarvoor dat niet geldt en nog in Jong Oranje mag uitkomen en nu een eindtoernooi gaat spelen. Lijkt mij een uitstekende keuze van onze bondscoach.

Edit: gisteren waren er al op veel posities andere keuzes en ook in speelwijze zag ik wat anders proberen. Dat dit niet meteen lukt, is normaal. Zeker tegen een toptegenstander als Kroatië.

[ Voor 7% gewijzigd door bazzemans op 15-06-2023 14:29 ]

• Gonadan

Gonadan

bazzemans schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 14:22:
In een periode van transitie laat je niet ineens alles los wat al was. Ik ben het met je eens dat je ook in jonge talentvolle spelers moet investeren, maar om te kiezen voor bepaalde jonge spelers op basis van potentie werkt niet. Daar is Jong Oranje voor. Daar kunnen ze aantonen waar ze staan. Tenzij ze op niveau spelen en minuten maken. Gravenberch is nu net het voorbeeld waarvoor dat niet geldt en nog in Jong Oranje mag uitkomen en nu een eindtoernooi gaat spelen. Lijkt mij een uitstekende keuze van onze bondscoach.
Als je puur op de keuze Gravenberch doelt, daar kan ik mij best in vinden inderdaad. Het geldt echter voor het totaal, het lijkt een beetje zwart/wit geredeneerd te worden. Er zijn namelijk ook spelers/posities die al wel vervangen zouden kunnen worden, maar ook dat wordt niet gedaan. En daar mis ik vooralsnog een middenweg. Ik snap best dat je niet in één keer alles om gooit, maar er mag wel iets meer ruimte gepakt worden in mijn ogen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• bazzemans
Gonadan schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 14:26:
[...]

Als je puur op de keuze Gravenberch doelt, daar kan ik mij best in vinden inderdaad. Het geldt echter voor het totaal, het lijkt een beetje zwart/wit geredeneerd te worden. Er zijn namelijk ook spelers/posities die al wel vervangen zouden kunnen worden, maar ook dat wordt niet gedaan. En daar mis ik vooralsnog een middenweg. Ik snap best dat je niet in één keer alles om gooit, maar er mag wel iets meer ruimte gepakt worden in mijn ogen.
Daar vinden we elkaar wel hoor. Alleen begrijp ik dus Koeman ook wel. Je weet als trainer wat je aan bepaalde spelers hebt (gehad). Dat gooi je niet direct overboord. Dat kan je conservatief noemen, maar is eerder regel dan uitzondering.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:52
Justevo schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 11:26:
[...]Je moet nog meer gaan doorselecteren om te kijken of andere spelers "het" wel hebben of accepteren dat je met de huidige groep nooit iets gaat winnen.
Denk je dat de coach/groep dit ook niet weten/ge-accepteerd hebben?
Het is roeien met de riemen die je hebt om vervolgens het maximale eruit proberen te halen (hoe je dat doet kunnen we nog 200 pagina’s over discussiëren).

Echter de UEFA is wel zo lief om elk jaar de agenda voor ons vol te plannen, deze potjes kun je nou eenmaal niet afzeggen helaas.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Gonadan

Gonadan

bazzemans schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 14:47:
Daar vinden we elkaar wel hoor. Alleen begrijp ik dus Koeman ook wel. Je weet als trainer wat je aan bepaalde spelers hebt (gehad). Dat gooi je niet direct overboord. Dat kan je conservatief noemen, maar is eerder regel dan uitzondering.
Hij is daar wel bovengemiddeld sterk in, dat zie je in zijn carrière wel vaker terug. (ik noem een Pèlle) Zeker nu je ook nog eens een tijdje weg geweest bent zou ik dat niet meer doen, maar hij heeft daar echt moeite mee.
Het enige wat ik mij kan voorstellen is dat bepaalde figuren belangrijk in de groep zijn, maar dat kan ik mij in dit geval ook niet echt voorstellen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• bazzemans
Gonadan schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 14:59:
[...]

Hij is daar wel bovengemiddeld sterk in, dat zie je in zijn carrière wel vaker terug. (ik noem een Pèlle) Zeker nu je ook nog eens een tijdje weg geweest bent zou ik dat niet meer doen, maar hij heeft daar echt moeite mee.
Het enige wat ik mij kan voorstellen is dat bepaalde figuren belangrijk in de groep zijn, maar dat kan ik mij in dit geval ook niet echt voorstellen.
Wat dat laatste betreft. Daar ben je toch ook niet bij? Dus dat kan je ook niet weten. Wijnaldum was aanvoerder, dus daar kan ik het mij in ieder geval wel bij voorstellen.

Hoe dan ook. Ik vind ook dat er een aantal spelers zijn geselecteerd die ik denk ik niet meer zou kiezen. Blind is daar het grootste voorbeeld van, die is onbegrijpelijk.

We moeten voor dit weekend echter niet voorbij gaan aan een aantal dingen:
  1. Jong Oranje speelt een EK. Voor een aantal spelers is dus de afweging gemaakt dat acteren op dat toernooi meerwaarde heeft t.o.v. het 'grote' Oranje. Dan kom je o.a. op namen als Hartman, Gravenberch, Frimpong.*
  2. Oranje speelt met een team in transitie tegen topteams in Europa, die veelal een stap (of twee/drie) verder zijn of zelfs in basis meer kwaliteit hebben
  3. De Nations League (winnen) is veel minder belangrijk dan straks plaatsen voor het EK. Dit zijn dus twee mooie oefengelegenheden in die transitieperiode. Als we niet in deze finales stonden, hadden we nu waarschijnlijk een kwalificatiewedstrijd gespeeld.
* Over deze keuze kan je ook genoeg discussie voeren, maar ik ben er van overtuigd dat het ook meespeelt.

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14-01 17:09
Koeman is niet de juiste man voor deze transitie. In een ideaal scenario ( mits deze spelers fit zijn en in vorm ) zou dit de basis 11 zijn, maar Koeman kennende gaat hij dit niet doen, want te conservatief etc etc.

Verbrugge

Frimpong - Ake - De Ligt - Malacia ( Eventueel Ake linksback en Botman centraal of Van de Ven )

Frenkie de Jong - Simons ( als 10 ) - Gravenberch ( als box-to-box en verlengstuk van Frenkie )

Danjuma - Brobbey - Gakpo ( Eventueel Gakpo spits en Bergwijn linksbuiten en Depay rechtsbuiten zou voor de variatie ook kunnen ). Laten we eerst eens beginnen met spelers op hun eigen positie te zetten, dat scheelt al een slok op een borrel :)

SiberischeHusky Shepsky

• bazzemans
@CryptoNL: waarom Malen niet? Die is jonger dan Danjuma. We vergeten nog weleens dat Malen pas 24 is (vier/vijf maanden ouder dan Gakpo en Lang). Bergwijn pas 25 (oktober 26). We hebben best wel een jonge selectie gemiddeld. Ik begrijp wel dat je daar ook wat ervaring in levensjaren aan toevoegt als bondscoach.

• Gonadan

Gonadan

bazzemans schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 15:13:
Wat dat laatste betreft. Daar ben je toch ook niet bij? Dus dat kan je ook niet weten. Wijnaldum was aanvoerder, dus daar kan ik het mij in ieder geval wel bij voorstellen.
Daarom schrijf ik ook geen 'weten' maar 'voorstellen'. Bij Wijnaldum kan ik het mij nog enigszins voorstellen inderdaad, maar dan wel als enige. Types als Blind zouden ook best een professionele uitstraling kúnnen hebben, maar ik beschouw niemand als essentieel wat dat betreft. Er zitten al genoeg ervaren mensen met een goede mentaliteit bij.
Hoe dan ook. Ik vind ook dat er een aantal spelers zijn geselecteerd die ik denk ik niet meer zou kiezen. Blind is daar het grootste voorbeeld van, die is onbegrijpelijk.

We moeten voor dit weekend echter niet voorbij gaan aan een aantal dingen:
  1. Jong Oranje speelt een EK. Voor een aantal spelers is dus de afweging gemaakt dat acteren op dat toernooi meerwaarde heeft t.o.v. het 'grote' Oranje. Dan kom je o.a. op namen als Hartman, Gravenberch, Frimpong.*
  2. Oranje speelt met een team in transitie tegen topteams in Europa, die veelal een stap (of twee/drie) verder zijn of zelfs in basis meer kwaliteit hebben
  3. De Nations League (winnen) is veel minder belangrijk dan straks plaatsen voor het EK. Dit zijn dus twee mooie oefengelegenheden in die transitieperiode. Als we niet in deze finales stonden, hadden we nu waarschijnlijk een kwalificatiewedstrijd gespeeld.
* Over deze keuze kan je ook genoeg discussie voeren, maar ik ben er van overtuigd dat het ook meespeelt.
Vast. Het punt is dan ook niet dat ik niet begrijp waarom Koeman bepaalde keuzes maakt, dat is zijn goed recht en is hij helemaal vrij in. Het is alleen dat ik minder fan ben van zijn stijl, en dat ik mij daarom minder snel in de keuzes kan vinden. Daar ben ik weer vrij in. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• dglavimans
CryptoNL schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 16:05:
Koeman is niet de juiste man voor deze transitie. In een ideaal scenario ( mits deze spelers fit zijn en in vorm ) zou dit de basis 11 zijn, maar Koeman kennende gaat hij dit niet doen, want te conservatief etc etc.

Verbrugge

Frimpong - Ake - De Ligt - Malacia ( Eventueel Ake linksback en Botman centraal of Van de Ven )

Frenkie de Jong - Simons ( als 10 ) - Gravenberch ( als box-to-box en verlengstuk van Frenkie )

Danjuma - Brobbey - Gakpo ( Eventueel Gakpo spits en Bergwijn linksbuiten en Depay rechtsbuiten zou voor de variatie ook kunnen ). Laten we eerst eens beginnen met spelers op hun eigen positie te zetten, dat scheelt al een slok op een borrel :)
Word best warm van deze opstelling eigenlijk

Vond gister niet eens zo slecht maar we waren gewoon kwalitatief minder

Zou fijn zijn als Koeman wat mensen rust geeft over deze nietszeggende derde plaats sommige spelers hebben echt zo veel wedstrijden gespeeld

• bazzemans
Gonadan schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 17:20:
[...]

Daarom schrijf ik ook geen 'weten' maar 'voorstellen'. Bij Wijnaldum kan ik het mij nog enigszins voorstellen inderdaad, maar dan wel als enige. Types als Blind zouden ook best een professionele uitstraling kúnnen hebben, maar ik beschouw niemand als essentieel wat dat betreft. Er zitten al genoeg ervaren mensen met een goede mentaliteit bij.

[...]

Vast. Het punt is dan ook niet dat ik niet begrijp waarom Koeman bepaalde keuzes maakt, dat is zijn goed recht en is hij helemaal vrij in. Het is alleen dat ik minder fan ben van zijn stijl, en dat ik mij daarom minder snel in de keuzes kan vinden. Daar ben ik weer vrij in. :P
Ik stond ook niet te springen toen hij weer werd aangekondigd (destijds ook al niet). Alleen lijkt hij nu bijna de kans niet te krijgen en valt het mij op dat het een soort mode is om alles af te kraken. De aangedragen alternatieven zijn vaak nog fantasievoller dan wat Koeman doet. Met heel vaak de opmerking "mits fit en in vorm". Probleem is dat voor veel van die spelers geldt dat ze niet spelen en het dus ook lastig inschatten is of ze in vorm zijn. Frimpong is de enige uitzondering. Daar heb ik nog geen goede verklaring voor gehoord, behalve de aanname dat het waardevoller is om nu met jong Oranje een EK mee te maken. Dan heb je dat als bondscoach echter ook goed te communiceren en daar zet ik mijn vraagtekens bij gelet op de reactie van Frimpong zelf (afmelden).

• toolkist
  • Niet online
Koeman vindt Frimpong geen verdediger. Heeft niks met onder 21 te maken.

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:26

gws24

Thinking is hard!

Op zich vond ik de basisopstelling van Koeman helemaal niet slecht, het waren vooral zijn wissels en tactiek richting het einde die ik minder vond.
- Simons werd terecht gewisseld maar wissel dan één op één met een Lang ipv Gakpo naar links te schuiven en Weghorst in de spits te zetten. Weghorst is naar mijn mening een pinchhitter die je misschien een keer inbrengt rond de 85e minuut en niet al in de 64e
- Malen voor Bergwijn op rechts terwijl Bergwijn het hele seizoen bij Ajax al niet uit de verf komt op die positie.
- De Roon voor Gakpo inbrengen in de 23e minuut van de verlenging om wat te doen precies? Breng dan een Timber of Veerman die voetballend misschien wat kunnen brengen want het is toch al alles of niets.
- met Van dijk in de spits spelen is ook iets voor de laatste paar minuten en niet als je nog een kwartier hebt en zeker niet als daardoor Frenkie als CV moet gaan spelen.

edit: wel ben ik het eens met een aantal posters dat we niet zo goed zijn als denken maar aan de andere kant verliezen we gewoon door stomme verdedigende fouten. Het kroatische middenveld is wereldklasse maar tijdens het wk bv hield het rond de 16 wel op en hadden ze ontzettend veel moeite met scoren. Met onze top verdedigers, toch gezien als de beste linie van NL, had dit nooit mogen gebeuren.

[ Voor 18% gewijzigd door gws24 op 15-06-2023 18:52 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Nimflix
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 08-12-2024
Iedereen is zijn opstelling aan het droppen? Hier de mijne

Noppert/bijlow/verbruggen
Dumfries-devrij-vandijk-deligt-ake
Weiffer-dejong
Simons
Gakpo- brobbey

Of
442 met extra lopende middenvelder of malen/frimpong op de rechterkant. Van dijk eruit als verdediger dan.

We moeten afstappen van Hollandse 433 we hebben momenteel de spelers er niet voor en telkens het voetballend proberen op te lossen ga lekker aan de catenaccio en de counter met de snelheid van malen/gakpo/simons/brobbey

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:50

FreakNL

Well do ya punk?

toolkist schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 18:48:
Sowieso dat gedweep met Frimpong… 8)7 80% van degenen die voor hem pleitten hebben hem nog nooit zien spelen….

Daarmee zeg ik niet dat hij niet geschikt is maar ik geef eerlijk toe dat ik nog nooit 1 wedstrijd van hem gezien heb… Ik heb het idee dat velen erom roepen omdat ze meehuilen met de wolven…

[ Voor 23% gewijzigd door FreakNL op 15-06-2023 19:14 ]

• toolkist
  • Niet online
FreakNL schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 19:07:
[...]

Sowieso dat gedweep met Frimpong… 8)7 80% van degenen die voor hem pleitten hebben hem nog nooit zien spelen….

Daarmee zeg ik niet dat hij niet geschikt is maar ik geef eerlijk toe dat ik nog nooit 1 wedstrijd van hem gezien heb… Ik heb het idee dat velen erom roepen omdat ze meehuilen met de wolven…
Frimpong is natuurlijk niet de oplossing van alle problemen, laat dat duidelijk zijn.
Maar het is wel *het* voorbeeld met wat er bij het NL elftal niet goed zit. Ouwe meuk die niet meer presteert/geen toekomst heeft/niet speelt (hoi Blind/Weghorst/Wijnaldum ) blijft opgeroepen worden.
Aan de andere kant heb je een back, of middenvelder of aanvaller, net hoe je hem wil zien qua speelstijl, die in de Bundesliga in 34 wedstrijden bij 15 doelpunten direct betrokken was. Tel je CL en EL erbij, 48 wedstrijden 9 goals 11 assists. Als back/wingback!!!
Maar nee, geen enkele kans krijgt ie. Niet eens in een oefenwedstrijd... Want meneer Koeman verzint een onzin reden die voor de ene speler wel telt en voor de ander niet. Want om nou te zeggen dat Blind kan verdedigen?? Dat Wijnaldum es ff een rijtje wedstrijden speelt bij Roma waar je u tegen zegt.. Of die gigantische hoeveelheid doelpunten van Weghorst bij Utd?
Tuurlijk gaan mensen hier dan zeiken en terecht ook.

• bazzemans
toolkist schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 18:48:
"Hij is bijna meer rechtsbuiten dan rechtsback. Mijn rechtsback moet in eerste instantie heel goed kunnen verdedigen".

Hij ziet Frimpong als wingback en hem daarom niet goed in het systeem passen. Dat kan je m.i. dan eigenlijk alleen concluderen door hem op te roepen en dat in de praktijk te testen maar oke.

Voor Jong Oranje was Frimpong wel als rechterverdediger geselecteerd. Ik vermoed dat, ook al onuitgesproken, het EK voor Jong ook van invloed is geweest op de keuze.

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14-01 17:09
bazzemans schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 22:41:
[...]

"Hij is bijna meer rechtsbuiten dan rechtsback. Mijn rechtsback moet in eerste instantie heel goed kunnen verdedigen".

Hij ziet Frimpong als wingback en hem daarom niet goed in het systeem passen. Dat kan je m.i. dan eigenlijk alleen concluderen door hem op te roepen en dat in de praktijk te testen maar oke.

Voor Jong Oranje was Frimpong wel als rechterverdediger geselecteerd. Ik vermoed dat, ook al onuitgesproken, het EK voor Jong ook van invloed is geweest op de keuze.
Punt is dat Koeman zijn argumenten nergens op slaan. Immers heeft Frimpong ruim 1,5 jaar WEL als echte rechtsback gespeeld bij Leverkusen. Tevens staat hij in het elftal van het jaar in Duitsland en staat hij in de belangstelling van, let op; Real Madrid, United, Bayern en PSG!

SiberischeHusky Shepsky

• bie100
  • Nu online
FreakNL schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 19:07:
[...]

en? is toch geen reden waarom die dan niet geselecteerd zou moeten worden ik kijk ook nooit naar Depay of Lang

• Harribo
bie100 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 07:28:
[...]

en? is toch geen reden waarom die dan niet geselecteerd zou moeten worden ik kijk ook nooit naar Depay of Lang
Dit ging meer over de niet onderbouwde reacties hier denk ik.

Ik kijk vaak Duits voetbal en zie Frimpong dan ook regelmatig. Wel samenvattingen.

Als iemand zegt het is geen echte Rb snap ik dat wel, hij is meer een aanvaller eigenlijk.
Ik zie hem zelden goede verdedigende acties maken, hij komt meer in beeld bij aanvallen.
Waarbij hij echt goed is volgens mij

Maar neem hem dan mee als RH of zoiets. Elke goede speler is welkom. Laat hem eens spelen in een paar wedstrijden.
Nu moet ik zeggen dat Malen het op de rechterflank ook best leuk deed.

Ik hou op zich wel van vleugelspelers die de achterlijn kunnen halen. Lees: een actie en snelheid.
Als je er een Berghuis neer zet wordt het bijna altijd weer afkappen en naar binnen.

[ Voor 10% gewijzigd door Harribo op 16-06-2023 08:17 ]

• bie100
  • Nu online
Harribo schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 08:15:
[...]

Dit ging meer over de niet onderbouwde reacties hier denk ik.

Ik kijk vaak Duits voetbal en zie Frimpong dan ook regelmatig. Wel samenvattingen.

Als iemand zegt het is geen echte Rb snap ik dat wel, hij is meer een aanvaller eigenlijk.
Ik zie hem zelden goede verdedigende acties maken, hij komt meer in beeld bij aanvallen.
Waarbij hij echt goed is volgens mij

Maar neem hem dan mee als RH of zoiets. Elke goede speler is welkom. Laat hem eens spelen in een paar wedstrijden.
Nu moet ik zeggen dat Malen het op de rechterflank ook best leuk deed.

Ik hou op zich wel van vleugelspelers die de achterlijn kunnen halen. Lees: een actie en snelheid.
Als je er een Berghuis neer zet wordt het bijna altijd weer afkappen en naar binnen.
hij hoeft hem ook niet te selecteren maar als die jongen in vorm is veel wedstrijden speelt dan is het in mijn ogen toch normaal dat je opgeroepen wordt

nu roept die spelers op die of op de bank zitten bij hun club of niet in hun goede doen zijn dat is toch niet logisch

maar hij kiest voor zekerheid snap hem wel maar de spelers hebben niet meer het niveau toen die de eerst keer bondscoach was

• toolkist
  • Niet online
Aangezien dit ook om landenvoetbal betreft maar hier geplaatst..
Zal een gezellige wedstrijd zijn geweest, USA-Mexico, 9x geel 4x rood

Alvarez is nog een lieverdje vergeleken met sommige van z'n teamgenoten..
Kanonnen zeg, mag hopen dat die gast een wedstrijd of 8 niet mag spelen.

Dest mag er ook wel een stuk of 4 krijgen, hoe die reageert bij een andere ruzie slaat ook nergens op...

• Harribo
bie100 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 08:41:
[...]

maar hij kiest voor zekerheid snap hem wel maar de spelers hebben niet meer het niveau toen die de eerst keer bondscoach was
Inderdaad dit

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Exocet schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 23:40:
Koeman die Frimpong niet selecteert omdat hij niet goed genoeg zou zijn, had het zeker niet slechter gedaan dan Dumfries.
Hij is gewoon een conservatieve coach, snel vervangen door een moderne trainer.
Ik had als gedachte, kunnen we niet vrouwelijke manager aanstellen? Zij die nu USA traint.

Ik bedoel dit niet als grap, maar ik ben wel klaar met steeds dezelfde gezichten. Het mag ook een man zijn hoor, maar de KNVB komt altijd bij dezelfde uit.

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

HollowGamer schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 14:13:
[...]

Ik had als gedachte, kunnen we niet vrouwelijke manager aanstellen? Zij die nu USA traint.

Ik bedoel dit niet als grap, maar ik ben wel klaar met steeds dezelfde gezichten. Het mag ook een man zijn hoor, maar de KNVB komt altijd bij dezelfde uit.
Ja, opvallend eigenlijk hoe inspiratieloos de aanstellingen zijn: Michels 4 periodes, van Gaal 3, Advocaat 3, Zwartkruis 3, Koeman 2, Hiddink 2.

Wikipedia: Lijst van coaches van het Nederlands voetbalelftal.

[This is what you get when you mess with us]

• toolkist
  • Niet online
HollowGamer schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 14:13:
[...]

Doe dan Wiegman, die Engeland traint. Of bedoel je haar? ;)

• HollowGamer
  • Niet online
toolkist schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 14:45:
[...]

Doe dan Wiegman, die Engeland traint. Of bedoel je haar? ;)
Ja, sorry. Die bedoel ik inderdaad. :)

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Woensdag was er discussie over waarom wij niet in het oranje speelden en toen werd er als verklaring gegeven dat we uitspeelden maar dat blijkt toch niet te kloppen volgens het AD:
Op papier was de ploeg van Ronald Koeman het thuisspelende team. Bovendien was de wedstrijd in ons eigen land. Waarom speelde Oranje dan niet in het traditionele oranje?
Het lijkt meer op een reclamestunt dan op een logische redenering. ,,Voor de wedstrijd tegen Kroatië is gekozen het uittenue onder de aandacht te brengen”, aldus Bas Ticheler, perschef van Oranje. Het was niet de eerste keer dat de KNVB de opvallende keuze maakte om thuis niet in het oranje te spelen. ,,In het verleden is wel vaker gekozen om het blauwe wedstrijdshirt op bepaalde momenten te dragen.”
Ook voor de toekomst sluit de voetbalbond het dragen van het uitshirt tijdens thuiswedstrijden niet uit.
bron: https://www.ad.nl/nederla...kroatie-speelde~af2d2894/

Wat een onzin, speel gewoon in het oranje!

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• toolkist
  • Niet online
Ach heel dit toernooi nog na de CL finale is grote onzin dus dan kan dit er ook nog wel bij ;)

• bie100
  • Nu online
toolkist schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 19:56:
Ach heel dit toernooi nog na de CL finale is grote onzin dus dan kan dit er ook nog wel bij ;)
ik vind het ook onzin maar gebruik die wedstrijden dan om wat andere spelers te gebruiken dan heeft het nog wat nut in mijn ogen

• Justevo
En zal Koeman het doen? Gewoon weer Bergwijn en Wijnaldum opstellen?

Of heeft ie er misschien eindelijk van geleerd.

• dglavimans
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PTMLmelrk2aFau9Ymf0cYu-MpOM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/51oFE1NitA3L80NHumG5dafi.png?f=fotoalbum_large

Yessss Xavi midden! Toch net als vorige week op papier erg leuk elftal hoor

[ Voor 7% gewijzigd door dglavimans op 18-06-2023 13:49 ]

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-01 16:22
dglavimans schreef op zondag 18 juni 2023 @ 13:48:
[Afbeelding]

Yessss Xavi midden! Toch net als vorige week op papier erg leuk elftal hoor
Ik zou alleen de Jong 90 graden draaaien, dan lijkt het tenminste of ie alle ballen naar voren speelt.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• mavaros
  • Laatst online: 14-01 18:45
Nederland gaat met 2-0 verliezen van Italië.

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:56

Pierre

Van nature lui!

Lekker positief >:)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-01 19:21

Shabbaman

Got love?

Die spits van Italië is echt retegoed.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• dglavimans
Exit Koeman?

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Nou, begint weer lekker. De italiaan die de omhaal probeert staat ook weer lekker vrij tussen 3 man.

Verwijderd

Waar is Gibraltar als je ze nodig hebt. Tegen tegenstanders van formaat redden we het niet. :P

• Nimflix
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 08-12-2024
Wanneer koeman out?

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-01 14:58

pro_6or

amateur_60r

Ik hoop wel dat we nog ergens een keer een echte lange en goede keeper vandaan weten te halen. Vroeger hadden we er altijd te veel. Nu is het magertjes.

een treffende spreuk

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:44
Malen liet z’n man lopen.. kan Koeman niks aan doen.

Apple MacBook Air '25 | Apple iPhone 17 Pro | Apple AirPods Pro | Apple Watch Series 10 | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

• HollowGamer
  • Niet online
Je hebt iemand als Botman, je had iemand als Frimpong en Tete kunnen selecteren, maar je krijgt dit.

Ik vind bijvoorbeeld best dat een Virgil eens op de bank mag beginnen.

• dglavimans
Benieuwd of Koeman dit aan de praat gaat krijgen.. op een moment kom je toch echt in zo negatieve spiraal als je deze ook verliest

Verwijderd

Ai ai ai... :-(
Pagina: 1 ... 83 ... 262 Laatste

Let op:
Poule: Tweakers F.C. EK Voetbalpoule 2024
Algemeen topic: [Voetbal] Centraal EK 2024 topic
Vrouwenvoetbal: [Voetbal] Het algemene vrouwenvoetbal topic

Gedoe over het haarbandje van Memphis, commentaar over het commentaar of het eindeloos herkauwen van scheidsrechterlijke dwalingen zijn hier niet nodig!