[Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 65 ... 262 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:25
tweakduke schreef op maandag 23 januari 2023 @ 17:45:
De Barcelona trein was geen geheim en stond in het vorige contract.

Dus nu kan Koeman afgerekend worden op sportieve prestaties, ik gun hem deze ronde wel. Daarnaast is het spelersmateriaal en beschikbare coaches nu ook niet geweldig.
Klopt en het was prachtig om Koeman te zien glunderen als een klein jongetje :)

Maar het is niet de eerste keer dat hij een trein neemt dus ik snap wel wat @Han zegt.

XXXVI

Verwijderd

Han schreef op maandag 23 januari 2023 @ 17:00:
Benieuwd hoe lang het duurt voordat er weer een trein voorbij komt waar Koeman op gaat springen. DIe man heeft het bij mij compleet af gedaan, niet betrouwbaar. De KNVB had hem nooit terug moeten halen, kans gehad, andere keuze gemaakt, prima, klaar. Op naar de volgende. Zo bijzonder is die Koeman niet, 13 in een dozijn.
Koeman was de enige trainer van formaat die beschikbaar was toen die werd aangesteld.

Ik denk als de beslissing op dit moment zou worden gemaakt, dat Bosz een hele grote kans had gemaakt.
(en, had ook mijn voorkeur gehad.)
Prijzen winnen we toch niet, dus laten we dan i.i.g naar leuk voetbal kijken.

Wat betreft Koeman, ik denk niet dat er nog gauw een trein voorbij komt voor hem.
Elk buitenlands avontuur is met een sisser afgelopen en hij is ondertussen ook wel redelijk op leeftijd.

Ik verwacht niet dat deze 2de periode net zo succesvol gaat worden als de eerste.
Nederlands Elftal moest het altijd voornamelijk van het geheel hebben met een aantal individuen met uitzonderlijke kwaliteiten die ook in het teambelang wilde voetballen.

Nu? Nu zitten we met een een boel individuen die alleen aan hunzelf denken.
Maar goed, erger dan de laatste periode onder Van Gaal kan het niet worden, toch? ( Nee, wacht... dat dacht ik ook onder F. De Boer...)

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:31
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2023 @ 18:08:
[...]

Koeman was de enige trainer van formaat die beschikbaar was toen die werd aangesteld.

Ik denk als de beslissing op dit moment zou worden gemaakt, dat Bosz een hele grote kans had gemaakt.
(en, had ook mijn voorkeur gehad.)
Prijzen winnen we toch niet, dus laten we dan i.i.g naar leuk voetbal kijken.

Wat betreft Koeman, ik denk niet dat er nog gauw een trein voorbij komt voor hem.
Elk buitenlands avontuur is met een sisser afgelopen en hij is ondertussen ook wel redelijk op leeftijd.

Ik verwacht niet dat deze 2de periode net zo succesvol gaat worden als de eerste.
Nederlands Elftal moest het altijd voornamelijk van het geheel hebben met een aantal individuen met uitzonderlijke kwaliteiten die ook in het teambelang wilde voetballen.

Nu? Nu zitten we met een een boel individuen die alleen aan hunzelf denken.
Maar goed, erger dan de laatste periode onder Van Gaal kan het niet worden, toch? ( Nee, wacht... dat dacht ik ook onder F. De Boer...)
Een tweede periode FdB, dat zou pas erg zijn :>

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-01 22:38
Bossie schreef op maandag 23 januari 2023 @ 23:36:
[...]

Een tweede periode FdB, dat zou pas erg zijn :>
De Boer of Koeman... Komen allebei gewoon uit dezelfde knvb wei. Van Gaal heeft gewoon prima gedaan, en dat hij nu wordt afgerekend op het feit dat hij voor het kampioenschap ging en daar vertrouwen in had is gewoon triest en open deuren intrappen. Die man haalde gewoon meer uit de ploeg dan mogelijk was, dit clubje was gewoon matig, maar daar kon van Gaal geen reet aan doen. Helaas krijgen we nu weer een (@Han) 13 in dozijn trainer. Gewoon weer dom kijken en precies doen wat je in de trainers opleiding is geleerd, niet zelf nadenken. Gelijk weer beginnen over het systeem met 4 verdedigers en al dat onzinnige gelul erbij. "Ons systeem" en "altijd zo gespeeld" of "hoort bij het Nederlandse spel" allemaal dom geblaat. Open deuren in trappen. Maja das de trend helaas. Ik hoop ergens dat huidige club trainers (zoals bijv v Nistelrooy en andere jonge trainers) zich toch anders gaan ontwikkelen en snappen dat het teamverband zoveel belangrijker dan 4-3-3 of welk systeem dan ook. Zorgen dat je onderling kan communiceren zonder te praten is zoveel meer waard dan continu bezig zijn met positie houden mannetje dekken en al die aangeleerde trainers gelul dingetjes. Zelfvertrouwen in je teamgenoten geeft zoveel meer voor het geheel dan een individu die een leuke vrije trap heeft.

Maja das mijn mening. :)

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:10
@DoeEensGek
Koeman heeft in zijn eerste periode echt niet consequent 433 gespeeld hoor. Die heeft heel veel gevarieerd met hangende spelers op de vleugel die bijna back waren (Babel, Promes) en linkerspitsen die eigenlijk gewoon tweede spits waren (Depay). Dus je onderschat hem ook wel een beetje. Koeman heeft ook meer gepresteerd dan De Boer lijkt me.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:05

Quad

Doof

@DoeEensGek Grotendeels eens hoor. Ik vond persoonlijk dat van Gaal de juiste man was op de juiste plek, die probeert het maximale in zijn ogen eruit te halen, niet wat hem is geleerd. Ook hij heeft heel vaak aangegeven dat voetbal evolueert en dat je niet meer zo kan spelen als dat het 15 jaar geleden het geval was.

Daarnaast is van Gaal 20 wedstrijden op rij ongeslagen, een statistiek die moeilijk te evenaren lijkt, denk ik.

@D-e-n Koeman heeft naar mijn idee alleen aangegeven te willen werken met een basis van 4 verdedigers, maar wel kijkend naar wat op dat moment het beste is. En dat kon dan 433 of 442 zijn of wat nodig is in de wedstrijd. Ik vind dat we Koeman niet kunnen gaan bekritiseren op basis van 0 wedstrijden in de huidige periode. Laat maar eerst lekker de komende wedstrijden in maart gaan bekijken.

De perso gisteren vond ik prima, vrij relaxed, weinig gedraai.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:43

Shabbaman

Got love?

Koeman behoort net als Van Gaal tot de categorie trainers die hun spelers met instructies het veld in sturen. Dat werkt, dan begrijpend spelers wat ze moeten doen. Frank de Boer behoort tot die andere categorie, die, uh, dingen doen.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• D-e-n
@Quad
Ik ben het er helemaal mee eens hoor. Ik vind de 433 discussie vooral vermoeiend maar ik had vooral het idee dat iedereen nu blij is omdat we in elk geval geen 532 meer gaan zien :)

• Quad

Quad

Doof

D-e-n schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 11:41:
@Quad
Ik ben het er helemaal mee eens hoor. Ik vind de 433 discussie vooral vermoeiend maar ik had vooral het idee dat iedereen nu blij is omdat we in elk geval geen 532 meer gaan zien :)
Ik heb zelf niets tegen 532, omdat ik vind dat je het per wedstrijd moet bekijken en daarop je elftal en strategie bepaald.
Tegen Frankrijk is misschien 442 beter, tegen Gibraltar 433 of 343, zeg het maar.
De visie van van Gaal was vrij helder om met de backs aanvallend en verdedigend te kunnen schakelen. Het heeft grotendeels gewerkt want we hebben bijna niets verloren.

We gaan het zien straks, het wordt in elk geval saaier, op de perso's in elk geval. ;)

nggyu nglyd

• D-e-n
Quad schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 11:48:
[...]

We gaan het zien straks, het wordt in elk geval saaier, op de perso's in elk geval. ;)
Dan voeren we de verhitte discussie hier wel ;)
Verder eens overigens.

• Gonadan
  • Laatst online: 17:15

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Terranova schreef op maandag 23 januari 2023 @ 15:24:
Ik hoop ook echt dat hij er zich aan gaat houden. 433 hoort gewoon bij Nederland. Probleemgeval is wel Depay, die past absoluut niet in 't 433 systeem.
Depay en 'systeem' gaan sowieso niet samen. Of dat hem meteen een probleemgeval maakt vind ik niet per se, het is alleen iets om rekening mee te houden. Wil je hem gebruiken dan moet hij vrijheid hebben, anders rendeert hij en iedereen er omheen minder.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Quad schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 11:00:

Daarnaast is van Gaal 20 wedstrijden op rij ongeslagen, een statistiek die moeilijk te evenaren lijkt, denk ik.
Is? Was bedoel je ;)

• toolkist
  • Niet online
tweakduke schreef op maandag 23 januari 2023 @ 17:45:
De Barcelona trein was geen geheim en stond in het vorige contract.

Dus nu kan Koeman afgerekend worden op sportieve prestaties, ik gun hem deze ronde wel. Daarnaast is het spelersmateriaal en beschikbare coaches nu ook niet geweldig.
Ik niet. Ik snap niet dat je iemand terughaalt die niet wist hoe snel ie zn koffer moest pakken toen Barca voorbij kwam. Voor hem genoeg anderen.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Technisch gezien was dat een gelijkspel… :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:02
Ramzzz schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 14:53:
[...]

Tuurlijk, vraag maar aan Frankrijk die 2 wk-finales niet succesvol waren in de strafschoppen. :D

• toolkist
  • Niet online
Ramzzz schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 14:53:
[...]

nah, je ligt uit het toernooi dus je hebt verloren

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Quad schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 11:48:
[...]

Ik heb zelf niets tegen 532, omdat ik vind dat je het per wedstrijd moet bekijken en daarop je elftal en strategie bepaald.
Tegen Frankrijk is misschien 442 beter, tegen Gibraltar 433 of 343, zeg het maar.
De visie van van Gaal was vrij helder om met de backs aanvallend en verdedigend te kunnen schakelen. Het heeft grotendeels gewerkt want we hebben bijna niets verloren.

Ja, ik vind ook dat je meerdere formaties moet kunnen spelen.

Bij sommige speel je 5-3-2, bij andere doet je weer 4-4-2. Het ligt er ook aan wie op dat moment geblesseerd/in vorm zijn.

Leuk dat we 4-4-2 gaan spelen, maar dat is op papier. Bij Arsenal spelen 'we' ook 4-5-1, maar tegenwoordig is iedereen zo dynamisch dat je steeds schakelt tussen 5-4-1 en 4-4-1-1.

TL-TR; een formatie zegt niet zo veel.

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Shabbaman schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 11:08:
Koeman behoort net als Van Gaal tot de categorie trainers die hun spelers met instructies het veld in sturen. Dat werkt, dan begrijpend spelers wat ze moeten doen. Frank de Boer behoort tot die andere categorie, die, uh, dingen doen.
Misschien stuurt FDB zijn spelers wel met te veel (verdedigende) instructies het veld op?

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:43

Shabbaman

Got love?

Voorselectie:

Doel: Jasper Cillessen (N.E.C.), Mark Flekken (SC Freiburg), Andries Noppert (sc Heerenveen), Kjell Scherpen (Vitesse), Bart Verbruggen (RSC Anderlecht)

Verdediging: Nathan Aké (Manchester City), Daley Blind (Bayern München), Sven Botman (Newcastle United), Virgil van Dijk (Liverpool), Denzel Dumfries (Inter), Jeremie Frimpong (Bayer 04 Leverkusen), Lutsharel Geertruida (Feyenoord), Quilindschy Hartman (Feyenoord), Matthijs de Ligt (Bayern München), Tyrell Malacia (Manchester United), Kenny Tete (Fulham), Jurriën Timber (Ajax), Stefan de Vrij (Inter)

Middenveld: Steven Berghuis (Ajax), Jordy Clasie (AZ), Ryan Gravenberch (Bayern München), Frenkie de Jong (Barcelona), Davy Klaassen (Ajax), Teun Koopmeiners (Atalanta), Marten de Roon (Atalanta), Kenneth Taylor (Ajax), Joey Veerman (PSV), Mats Wieffer (Feyenoord), Georginio Wijnaldum (AS Roma)

Aanval: Steven Bergwijn (Ajax), Brian Brobbey (Ajax), Memphis Depay (Atlético Madrid), Cody Gakpo (Liverpool), Vincent Janssen (Royal Antwerp), Noa Lang (Club Brugge), Xavi Simons (PSV), Wout Weghorst (Manchester United)

https://www.vi.nl/nieuws/...uggen-scherpen-en-hartman

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:57
Luuk de Jong heeft overigens aangegeven zich niet meer beschikbaar te stellen voor het NL elftal, die laat het aan de jongere generatie. Lijkt me een prima besluit van hem.

WoT stats

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ElPaco schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 13:39:
Luuk de Jong heeft overigens aangegeven zich niet meer beschikbaar te stellen voor het NL elftal, die laat het aan de jongere generatie. Lijkt me een prima besluit van hem.
Vast geen toeval dat hij het bekend maakt op de dag van de voorselectie , waar hij dus niet in zit.

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:20
pfft, Wieffer en Hartman. 3 wedstrijden voor Feyenoord en gelijk in Oranje :+

• ElPaco
Exocet schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 13:40:
[...]

Vast geen toeval dat hij het bekend maakt op de dag van de voorselectie , waar hij dus niet in zit.
Waarschijnlijk niet nee, maar hoe dan ook een prima besluit dus. Hij gaf het aan voordat de selectie (publiekelijk) bekend was. Scheelt hem en de bondscoach mogelijk ook weer vragen. Prima oplossing toch?

WoT stats

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:32
ElPaco schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 13:39:
Heb dit niet meegekregen, maar vind het eigenlijk wel jammer. Toch een unieke speler die zeker in het NL elftal met goede spelers om zich heen wel toegevoegde waarde kan hebben.

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-01 23:26
Terranova schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 13:41:
Beetje hetzelfde als het Kenneth Taylor verhaal toch? Die werd ook na 3 a 4 wedstrijden al geselecteerd.

En laten we eerlijk zijn vooral Wieffer presteert eigenlijk best wel extreem goed. Had niemand verwacht vooraf toen hij bij Feyenoord kwam.

[ Voor 28% gewijzigd door rikoos op 03-03-2023 13:56 ]

• Terranova
rikoos schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 13:53:
[...]

Beetje hetzelfde als het Kenneth Taylor verhaal toch? Die werd ook na 3 a 4 wedstrijden al geselecteerd.

En laten we eerlijk zijn vooral Wieffer presteert eigenlijk best wel extreem goed. Had niemand verwacht vooraf toen hij bij Feyenoord kwam.
Vandaar ook de :+

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-01 23:26
Ik had hem door maar ik lees op andere fora alleen maar bagger over Wieffer (ik was ook niet positief toen ze hem kochten hoor) dus ik wilde hem extra in het zonnetje zetten ;-)

• toolkist
  • Niet online
rikoos schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 13:53:
[...]

En daar kwam toen ook voldoende kritiek op ;)

• Exocet
  • Niet online
toolkist schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 14:23:
[...]

Inderdaad, ben benieuwd of we hier een zelfde tendens gaan zien, want dat vond de meerderheid echt totaal belachelijk.

• toolkist
  • Niet online
Het is ook belachelijk. Taylor, Wieffer, Hartman en Simons moeten eerst maar es lekker bij Onder 21 gaan spelen. Na nog geen vol seizoen bij een top club ben je naar mijn mening nog lang niet ver genoeg om bij Oranje aan te haken, tenzij je het over super talenten als Van Persie, Sneijder etc hebt.

• Exocet
  • Niet online
ElPaco schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 13:41:
[...]

Waarschijnlijk niet nee, maar hoe dan ook een prima besluit dus. Hij gaf het aan voordat de selectie (publiekelijk) bekend was. Scheelt hem en de bondscoach mogelijk ook weer vragen. Prima oplossing toch?
Kennelijk komt het toch bij de Jong vandaan:
https://www.nu.nl/voetbal...e-we-gaan-hem-missen.html
Ronald Koeman heeft vrijdag verrast gereageerd op het besluit van Luuk de Jong om zich niet langer beschikbaar te stellen voor het Nederlands elftal. De spits wil zich volledig op PSV richten.
"Ik was enigszins verrast toen Luuk mij gisteren belde met het nieuws dat hij niet langer beschikbaar is voor het Nederlands elftal", zegt de bondscoach in een persbericht van de KNVB.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
toolkist schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 14:34:
Het is ook belachelijk. Taylor, Wieffer, Hartman en Simons moeten eerst maar es lekker bij Onder 21 gaan spelen. Na nog geen vol seizoen bij een top club ben je naar mijn mening nog lang niet ver genoeg om bij Oranje aan te haken, tenzij je het over super talenten als Van Persie, Sneijder etc hebt.
De opsommig is niet even consistent en derhalve zou ik ze ook niet in één adem noemen.
Spelers die 100%, 83%, 48%, en 35% van de wedstrijden in de basis stonden
Spelers die 91%, 79%, 45%, en 39% van de minuten speelden
Spelers die wedstrijden in meer of mindere mate op europees niveau (CL/EL/ECL) hebben gespeeld.

Taylor en Simons hebben het gehele seizoen een belangrijke rol in hun team.
Voor Wieffer en Hartman is dat toch wel iets anders, maakt de spelers niet minder maar hebben zich iets minder bewezen.

Maar goed, als je deze spelers niet in de voorselectie opneemt, wie had je dan wel opgenomen? Het blijft gemakkelijk om keuzes af te serveren maar voor wie was er door deze keuze geen ruimte in de selectie?

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:37
Een voorselectie bestaat uit een 37 spelers.
Het feit dat je de voorselectie haalt is een teken dat je goed bezig bent en opvalt in de ogen van de bondscoaches, niet dat je in de basis staat.

Gun alle voetballers een plek in de voorselectie en ga niet lopen zeiken over speelminuten, niveau enz.
Wees aardig!

Hattrick: Thorgal Eagles

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
toolkist schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 14:23:
[...]

Dit was dan ook om 2 voor 12, dat Taylor werd geselecteerd voor het eerst geselecteerd en ging gelijk mee naar het WK. Zeg maar dat van Gaal een tijd aan het bouwen was, en ineens kwam Taylor er in september voor het eerst bij en amper 2 maanden later (geen interland meer gehad) ging hij mee naar Qatar.
Op zo'n moment zo'n jonge vent selecteren voor het eerst, na hem 1 keer (of 2 keer) te hebben gezien mee te nemen naar een eindtoernooi is i.m.o. toch wezenlijk wat anders dan een speler aan het begin van de 'zoektocht' naar de juiste samenstelling er bij te halen.

Een speler laten ruiken om het maar zo te noemen, lijkt mij prima. Een speler gelijk selecteren voor een eindtoernooi vind ik best wel een verkeerd signaal afgeven. In die zin: Als je eventjes leuk speelt, maak je kans om mee te gaan. Maar waar had Taylor zich nu onderscheiden dan?
Hij deelde mee in de mallaise waar Ajax in zat, natuurlijik is hij 2-benig maar waar wordt zoiets dan aan verdiend?

Ik vind het voor Wieffer ook te vroeg hoor, laat dat duidelijk zijn, maar hij presteert met Feyenoord wél, laat het ook bijna wekelijks zien dat hij terecht op het middenveld staat daar en ook Europees houdt hij zich prima staande.
Dus om een selectie van een speler in vorm, bij een team in vorm, die ook Europees gewoon aantoont mee te kunnen en dat ook nog aan het begin van een traject met het NL elftal naar een eindtoernooi toe, maar te vergelijken met de selectie van een speler bij een team volledig uit vorm, die heel hard meedeelde in de mallaise bij Ajax te selecteren voor 1 onderbreking en dan gelijk mee te nemen naar een eindtoernooi, vind ik niet helemaal eerlijk.

• jbdeiman
Napo schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 14:53:
[...]

De opsommig is niet even consistent en derhalve zou ik ze ook niet in één adem noemen.
Spelers die 100%, 83%, 48%, en 35% van de wedstrijden in de basis stonden
Spelers die 91%, 79%, 45%, en 39% van de minuten speelden
Spelers die wedstrijden in meer of mindere mate op europees niveau (CL/EL/ECL) hebben gespeeld.

Taylor en Simons hebben het gehele seizoen een belangrijke rol in hun team.
Voor Wieffer en Hartman is dat toch wel iets anders, maakt de spelers niet minder maar hebben zich iets minder bewezen.

Maar goed, als je deze spelers niet in de voorselectie opneemt, wie had je dan wel opgenomen? Het blijft gemakkelijk om keuzes af te serveren maar voor wie was er door deze keuze geen ruimte in de selectie?
Wait wut? Wat heeft Taylor nu eigenlijk bewezen dan? Dat hij met Ajax meedeelt in de mallaise, kansloos wordt uitgeschakeld in de CL en over 2 wedstrijden van Berlin ook niets heeft laten zien? Wieffer is vanaf het moment dat hij erin kwam eigenlijk gewoon steeds opgesteld en laat het ook zien.
Op basis waarvan heeft Taylor laten zien dat hij die belangrijke rol heeft en ook waar maakt? Van Simons snap ik dat overigens wel voor de volle 100%, maar Taylor?
Dat hij er nu bij zit (voorselectie) lijkt mij prima en ook wel logisch. Maar definitieve selectie en ook mee naar een eindtoernooi? Dat was gewoon eigenlijk niet goed uit te leggen, van Gaal hoopte dat hij er interessant mee kon doen.

[ Voor 8% gewijzigd door jbdeiman op 03-03-2023 15:46 ]

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:40
en het is een voorselectie, niet de definitieve selectie, dus vallen er nog 14 af of zo denk ik? totaal 23 in een selectie denk ik?

En in die voorselectie zitten bijna altijd jonge spelers die op dit moment in vorm zijn

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17:18
Jerdy schouten niet?vreemd eigenlijk die jongen doet het best goed

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Terranova schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 13:41:
Dat is eigenlijk alleen zo met Ajax spelers?

Elect a clown, expect a circus.

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Dat gezegd hebbende, waarom Noa Lang in de voorselectie, en uberhaubt naar het WK.
Die gast speelt in België ook niet de pannen van het dak, en met zijn ambities (lees ego) vind hij zichzelf geschikt voor de wereldtop.

Maar in België valt hij alleen maar door zijn gedrag, en niet door het voetbal.
Las ergens na vorig seizoen dat ze hem nooit meer terug zouden zien bij zijn club, maar goed hij speelt er nog steeds? (link)

[ Voor 14% gewijzigd door Slasher op 03-03-2023 16:43 ]

Elect a clown, expect a circus.

• toolkist
  • Niet online
jbdeiman schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 15:41:
[...].
Dus om een selectie van een speler in vorm, bij een team in vorm, die ook Europees gewoon aantoont mee te kunnen
Leuk verhaal, maar zou je niet eerst eens kijken hoeveel minuten Wieffer in Europa heeft gemaakt? Hint: heel erg weinig
Dus het slaat nergens op wat je hier zegt.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:04
Kenny Tête er eindelijk weer bij.
Nooit helemaal begrepen dat hij elk jaar gepasseerd werd. Verdedigend de beste rb mi.

De andere nieuwe jonkies.... Ze mogen het laten zien .
Hoewel ik Taylor thuis had gelaten, die breekt zelfs nauwelijks potten bij Ajax in de Eredivisie.

Edit: Scherpen er ook bij? Ongelooflijk

[ Voor 67% gewijzigd door Harribo op 03-03-2023 20:04 ]

• jbdeiman
toolkist schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 18:38:
[...]

Leuk verhaal, maar zou je niet eerst eens kijken hoeveel minuten Wieffer in Europa heeft gemaakt? Hint: heel erg weinig
Dus het slaat nergens op wat je hier zegt.
Ik heb het over het vergelijken van 2 totaal verschillende situaties. Simpel gesteld: Koeman gaat bouwen en Wieffer zit in de voorselectie. Dat is wat anders dan bij de selectie komen en al helemaal op een eindtoernooi na even zoveel wedstrijden als Taylor op dat moment Europees had.

Er werd dus gesteld dat het selecteren van Taylor op dat moment wel logisch was maar een voorselectie van Wieffer onlogisch is en daar ben ik het niet mee eens. Totaal niet vergelijkbare situaties in elk geval.

• toolkist
  • Niet online
jbdeiman schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 21:28:
[...]

Ik heb het over het vergelijken van 2 totaal verschillende situaties. Simpel gesteld: Koeman gaat bouwen en Wieffer zit in de voorselectie. Dat is wat anders dan bij de selectie komen en al helemaal op een eindtoernooi na even zoveel wedstrijden als Taylor op dat moment Europees had.

Er werd dus gesteld dat het selecteren van Taylor op dat moment wel logisch was maar een voorselectie van Wieffer onlogisch is en daar ben ik het niet mee eens. Totaal niet vergelijkbare situaties in elk geval.
Dan nog slaat het nergens op om in je betoog te claimen dat Wieffer zich Europees al heeft laten zien

• jbdeiman
toolkist schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 21:30:
[...]

Dan nog slaat het nergens op om in je betoog te claimen dat Wieffer zich Europees al heeft laten zien
En daarmee wilde ik dus vooral de overeenkomst met Taylor kenmerken. Dat was wellicht nu ik het zo teruglees niet duidelijk maar bij deze dan. Taylor werd ook geselecteerd na een paar potjes Europees waar het totaal niet lukte met het gehele team. Waarom was die selectie dan wel logisch, wanneer was hij Europees een dragende kracht (of in de competitie).

Maargoed volgens mij is iedereen het er wel over eens dat er een verschil is tussen selecteren en bij een voorselectie zitten én tussen iemand selecteren voor een eindtoernooi of (mogelijk) bij een in aanbouw zijnde team toch?
Dus die weerstand op een (mogelijke) selectie van Wieffer snap ik gewoon niet zo.

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11-01 19:34
Alles leuk en aardig maar de selectie van Scherpen is toch onbegrijpelijk? Presteert nog steeds ondermaats, ditmaal bij Vitesse en met bijvoorbeeld Olij speelt er toch een veel leukere keeper in de Eredivisie?

• jbdeiman
ParaDroid2 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 21:55:
Alles leuk en aardig maar de selectie van Scherpen is toch onbegrijpelijk? Presteert nog steeds ondermaats, ditmaal bij Vitesse en met bijvoorbeeld Olij speelt er toch een veel leukere keeper in de Eredivisie?
Dat is zeker niet te begrijpen, natuurlijk een lange vent en (wie weet) kan misschien wel een penalty stoppen ofzo, maar Olij lijkt mij veel completer momenteel, is goed in vorm en keept gewoon erg goed. Die zou het dan ook wel verdienen.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
En voor de penalties ben je met Verbruggen ook beter uit want die deed dat laatst in de ECL erg goed.

• D-e-n
toolkist schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 14:34:
Simons heeft het toch al wel laten zien. Dat is ook één van de weinige creatieve talenten die we hebben. Naast hem heb je alleen Gakpo die potentie heeft

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 23:24:
[...]

Simons heeft het toch al wel laten zien. Dat is ook één van de weinige creatieve talenten die we hebben. Naast hem heb je alleen Gakpo die potentie heeft
Om
Ook pas een deel van een seizoen. Ik zou hem zeker eerder meenemen dan een Taylor of Wieffer, maar ook hier geldt dat ie zich eerst maar eens over langere tijd moet bewijzen.

• bie100
dutchgio schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 23:10:
En voor de penalties ben je met Verbruggen ook beter uit want die deed dat laatst in de ECL erg goed.
ook een momentopname of gaan we elke keeper die een keer drie penalty's stopt selecteren?

• dutchgio
  • Niet online
bie100 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 07:56:
[...]

ook een momentopname of gaan we elke keeper die een keer drie penalty's stopt selecteren?
Ik neem aan dat hij het verder ook goed doet?
Ik volg die competitie verder niet.
Maar Scherpen zit er ook bij en die presteert ook niet bijzonder goed.

• bie100
dutchgio schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 10:08:
[...]

Ik neem aan dat hij het verder ook goed doet?
Ik volg die competitie verder niet.
Maar Scherpen zit er ook bij en die presteert ook niet bijzonder goed.
dat weet ik verders ook niet maar zoals sommige aangeven het is een voorselectie beetje een snuffelstage hij neemt Scherpen echt niet mee

• toolkist
  • Niet online
bie100 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 10:45:
[...]

dat weet ik verders ook niet maar zoals sommige aangeven het is een voorselectie beetje een snuffelstage hij neemt Scherpen echt niet mee
Noppert is blijkbaar nog geblesseerd dus ik zie hem Scherpen nog wel meenemen hoor

• bie100
toolkist schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 10:56:
[...]

Noppert is blijkbaar nog geblesseerd dus ik zie hem Scherpen nog wel meenemen hoor
dan neem ik Koeman niet meer serieus als die dat zou doen

• toolkist
  • Niet online
Maar wie dan?

• ElPaco
Drommel :+ :+ :+

WoT stats

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

_O-

Sparta's Nick Olij zou ik een aardige vinden, die staat het hele seizoen al als een beer te keepen, maar ook de tweede keeper van NEC, Branderhorst is een hele goede, Van Gassel, de keeper van Excelsior.

Het blijft gewoon lastig. -O-

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Exocet
  • Niet online
Koeman roept debutanten Verbruggen, Geertruida en Wieffer op voor Oranje

Oranje-bondscoach Ronald Koeman heeft drie debutanten opgenomen in zijn eerste selectie. Het gaat om Anderlecht-doelman Bart Verbruggen en Feyenoorders Lutsharel Geertruida en Mats Wieffer.

Ook Brian Brobbey (Ajax) en Sven Botman (Newcastle United) kunnen hun debuut gaan maken voor Oranje, dat eind deze maand tegen Frankrijk en Gibraltar speelt. Zij maakten al wel eens deel uit van de selectie. Georginio Wijnaldum (AS Roma) keert weer terug, nadat hij het WK in Qatar miste door een zware blessure.
https://nos.nl/artikel/24...en-wieffer-op-voor-oranje

Tja, Wijnaldum, was natuurlijk wel te verwachten met Koeman als bondscoach.
En toch weer Blind erbij, dacht dat dat wel klaar was ondertussen.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.nos.nl/image/2023/03/17/952584/1920x1080a.jpg

• dutchgio
  • Niet online
Wel Blind maar geen Frimpong...

• Exocet
  • Niet online
dutchgio schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 12:35:
Die kiest straks voor Ghana

• ST10©DE
  • Laatst online: 17:07

ST10©DE

Dus.............

Geen Babel? :+

[ Voor 12% gewijzigd door ST10©DE op 17-03-2023 12:53 ]

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Verwijderd

Lekker laten gaan als een speler geen geduld heeft. (Ik heb het over jou Hakim Ziyech)

• D-e-n
Exocet schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 12:29:
[...]

https://nos.nl/artikel/24...en-wieffer-op-voor-oranje

Tja, Wijnaldum, was natuurlijk wel te verwachten met Koeman als bondscoach.
En toch weer Blind erbij, dacht dat dat wel klaar was ondertussen.

[Afbeelding]
Wijnaldum is logisch. Gezien het schrikbarende gebrek aan lopende mensen op ons middenveld is hij wel een aanvulling. In dat kader had ik Reijnders van AZ ook wel minimaal in de voorselectie verwacht.

Blind snap ik ook niet. Hij bankt in München en nu is wel het moment om de andere linksbacks te gaan brengen.

• D-e-n
dutchgio schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 12:35:
Heeft niet veel met elkaar te maken natuurlijk. Ik had Frimpong ook verwacht maar kennelijk vindt Koeman hem te aanvallend voor een klassiek 433? Dan zijn Timber en Geertruida de backups voor Dumfries?

• D-e-n
Dat Brobbey, bankzitter bij Ajax, is geselecteerd zegt wel alles over de armoede voorin

Verwijderd

D-e-n schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 13:16:
Blind snap ik ook niet. Hij bankt in München en nu is wel het moment om de andere linksbacks te gaan brengen.
Links centraal tegen Gibraltar. Dan heb je niet zoveel aan een Botman.

• bie100
D-e-n schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 13:17:
[...]

Ik had Frimpong ook verwacht maar kennelijk vindt Koeman hem te aanvallend voor een klassiek 433?
in mijn beleving moet je ook een aanvallende verdediger hebben in dat systeem

• D-e-n
bie100 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 13:21:
[...]

in mijn beleving moet je ook een aanvallende verdediger in dat systeem
Je moet beide kunnen. Maar er zit echt een wereld van verschil in back zijn in een 433 ten opzichte van 352

• Terranova
D-e-n schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 13:18:
Dat Brobbey, bankzitter bij Ajax, is geselecteerd zegt wel alles over de armoede voorin
Bankzitter en tot 2 weken geleden topscorer van de eredivisie(en nu ook nog maar 1 goal achterstand) he :+

• D-e-n
Terranova schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 13:27:
[...]

Bankzitter en tot 2 weken geleden topscorer van de eredivisie(en nu ook nog maar 1 goal achterstand) he :+
Dat aantal goals zegt ook wel wat over de doeltreffendheid in de eredivisie. Dat was wel eens hoger.

Maar dat het voorin armoe troef is klopt toch? Er is niet eens discussie over een bankzitter. Iedereen vindt de selectie logisch. Want er is niet beter

• Terranova
D-e-n schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 13:52:
[...]

Dat aantal goals zegt ook wel wat over de doeltreffendheid in de eredivisie. Dat was wel eens hoger.

Maar dat het voorin armoe troef is klopt toch? Er is niet eens discussie over een bankzitter. Iedereen vindt de selectie logisch. Want er is niet beter
Oh armoe zeker, maar wat mij betreft is Brobbey wel in potentie de perfect Nederlands Elftal spits. Dus hopelijk gaat dat wel werken, want we hebben al heeeeeeeel wat jaren geen echte goede Oranje spits

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:04
Voor mij mag een echte top spits sowieso wel wat groter zijn.
Afgezien van een Messi

• toolkist
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 13:15:
[...]

Lekker laten gaan als een speler geen geduld heeft. (Ik heb het over jou Hakim Ziyech)
Of gewoon een keer normaal doen als bondscoach en die jongen een kans geven. Die speelt de pannen van het dak in de Bundesliga, scoort enorm veel als rechtsback nota bene, en dan zou ie niet goed genoeg zijn? Echt enorme bullshit.
Net als geen Veerman mee maar wel Taylor en Wijnaldum, hoe dan?
Laat er maar snel weer een leuke trein voorbij komen voor Koeman, ik vind het sowieso al onzin dat ie een 2e kans krijgt nadat ie Oranje vorige keer al niet als prioriteit had.

Verwijderd

toolkist schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 23:43:
Serieus, interlandvoetbal kan me echt gestolen worden.
Of de bondscoach lekker zijn eigen keuzes laten maken.

• toolkist
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 11:40:
[...]

Of de bondscoach lekker zijn eigen keuzes laten maken.
Van mij mag het meteen weg ja, zeker door soort onnodige zooi als oefenen tegen Gibraltar..... Win je 20-0 doe je het nog niet goed.
Maar het is er, dus dan heb ik er een mening over. Of je het nu leuk vindt of niet.

• ST10©DE
  • Laatst online: 17:07

ST10©DE

Dus.............

toolkist schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 10:54:
[...]

Of gewoon een keer normaal doen als bondscoach en die jongen een kans geven. Die speelt de pannen van het dak in de Bundesliga, scoort enorm veel als rechtsback nota bene, en dan zou ie niet goed genoeg zijn? Echt enorme bullshit.
Net als geen Veerman mee maar wel Taylor en Wijnaldum, hoe dan?
Laat er maar snel weer een leuke trein voorbij komen voor Koeman, ik vind het sowieso al onzin dat ie een 2e kans krijgt nadat ie Oranje vorige keer al niet als prioriteit had.
Inderdaad, en misschien zijn teamgenoot Bakker ook eens uitnodigen.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• toolkist
  • Niet online
Ik schat Malacia hoger in dan Bakker, maar dat Blind er nog bij zit is natuurlijk ook enorme armoede.

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-01 16:38

gws24

Thinking is hard!

toolkist schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 12:03:
[...]

Van mij mag het meteen weg ja, zeker door soort onnodige zooi als oefenen tegen Gibraltar..... Win je 20-0 doe je het nog niet goed.
Maar het is er, dus dan heb ik er een mening over. Of je het nu leuk vindt of niet.
Ben het met je eens dat oefenen tegen Gibraltar weinig zin heeft maar deze keer is het een heuse EK kwalificatie wedstrijd :P

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• toolkist
  • Niet online
Ook dat heeft weinig zin. Mik die 10 kansloze 'landen' in 1 poule, laat er 1 van naar het ek gaan, iedereen blij

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04:16

Jezus wat is die Van Der Vaart een zeikstraal eerste klas zeg als het over Feyenoord spelers gaat. Dit is niet de eerste keer dat hij zo negatief is. Heel irritant!

• ElPaco
Veerman mag toch mee met het NL elftal na uitvallen Frenkie de Jong. Ook Malen gaat mee (ipv Bergrwijn)
https://www.ed.nl/psv/koe...sv-naar-oranje~a16074541/

WoT stats

• jbdeiman
Tristan schreef op maandag 20 maart 2023 @ 14:48:
[YouTube: 'Zet Wieffer maar naast Frenkie de Jong tegen Frankrijk' | Studio Voetbal | NOS Sport]

Jezus wat is die Van Der Vaart een zeikstraal eerste klas zeg als het over Feyenoord spelers gaat. Dit is niet de eerste keer dat hij zo negatief is. Heel irritant!
Zo negatief vind ik hem hier niet, van Hooijdonk was wel genuanceerd overigens. Maar als je 'een paar momentjes zag waarin het net niet snel genoeg ging', dan kan je ook Messi en Ronaldo afschijven (op hun hoogtij dagen).
Maar je ziet het al aan zijn gezicht als van Hooijdonk aangeeft dat hij het wel zou willen proberen. Wanneer van der Vaart nu zou zeggen / reageren op de opmerking van van Hooijdonk dat hij het ook wel zou begrijpen als eerst spelers met elkaar spelen die dat vaker hebben gedaan tegen Frankrijk, door bijvoorbeeld daarop in te haken en aan te geven dat Frankrijk direct misschien wat enthousiast is, dan komt het heel anders over.
Maargoed Ajacieden over Feyenoorders zal nooit een gelukkig huwelijk zijn en andersom geldt hetzelfde.

Van der Vaart wil gewoon de Roon laten spelen (en dat snap ik) tegen Frankrijk, die kan daartegen in zijn kracht spelen. Wel is het zou dat wanneer er meer voetbal gevraagd wordt (tegen een wat mindere tegenstander dan Frankrijjk) dat Wieffer een betere speler is (qua aansluiting, bal verdeling e.d.) dan de Roon, dus dan zou ik dat zeker eens proberen.

• Exocet
  • Niet online
Zonder Frenkie tegen Frankrijk....
Dan moeten Veerman en Wieffer het maar laten zien.

• D-e-n
Dat wordt dus Wieffer én De Roon? Want Veerman schuift niet direct door neem ik aan?

Wat een armoede op het middenveld overigens. Hebben verder alleen Berghuis en Wijnaldum nog? Je zou Blind nog kunnen doorschuiven.

Edit: en Klaassen en Taylor ook nog blijkbaar. Nou ja, armoe dus.

[ Voor 13% gewijzigd door D-e-n op 20-03-2023 20:38 ]

• bie100
D-e-n schreef op maandag 20 maart 2023 @ 20:36:
Dat wordt dus Wieffer én De Roon? Want Veerman schuift niet direct door neem ik aan?

Wat een armoede op het middenveld overigens. Hebben verder alleen Berghuis en Wijnaldum nog? Je zou Blind nog kunnen doorschuiven.

Edit: en Klaassen en Taylor ook nog blijkbaar. Nou ja, armoe dus.
we hebben nog een Jerdy Schouten maar goed daar zal die wel niet van gecharmeerd zijn

• D-e-n
bie100 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 20:47:
[...]

we hebben nog een Jerdy Schouten maar goed daar zal die wel niet van gecharmeerd zijn
Die had ik er nu wel bij willen zien. En hoe is het met Gravenberch tegenwoordig?

• dutchgio
  • Niet online
D-e-n schreef op maandag 20 maart 2023 @ 21:09:
[...]

Die had ik er nu wel bij willen zien. En hoe is het met Gravenberch tegenwoordig?
Die zit doorgaans naast Blind op de bank.

• ephymerous
Geen Frenkie de Jong... gelukkig is Depay beschikbaar en is Wijnaldum ook weer van de partij :+

Zonder gekheid, ik wacht met smart op een betere lichting. We zullen ongetwijfeld weer glorietijden meemaken maar het duurt wel erg lang. Klaassen, de Roon, Taylor, Veerman, de lat voor Oranje lag altijd een stuk hoger.
toolkist schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 13:07:
maar dat Blind er nog bij zit is natuurlijk ook enorme armoede.
Volgens mij alleen maar om z'n 100e interland te spelen. Als hij verstandig is bedankt hij daarna voor Oranje. Dat scheelt pijnlijke momenten.

[ Voor 47% gewijzigd door ephymerous op 21-03-2023 13:21 ]

XXXVI

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:54

Fiber

Beaches are for storming.

ephymerous schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 13:18:
Geen Frenkie de Jong... gelukkig is Depay beschikbaar en is Wijnaldum ook weer van de partij :+

Zonder gekheid, ik wacht met smart op een betere lichting. We zullen ongetwijfeld weer glorietijden meemaken maar het duurt wel erg lang...
Wat was ook al weer de laatste lichting die wel potentie had om WK te worden? De lichting met Van Persie, Snijder en Robben? Of hebben we daarna ook nog een goede lichting gehad? Van Dijk, De Jong, Depay is natuurlijk wel een aardige as maar daar omheen wordt het gauw minder lijkt mij.

Ik zeg alle ballen op Simons, dan komt het goed... :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 13:17:
[...]

Heeft niet veel met elkaar te maken natuurlijk. Ik had Frimpong ook verwacht maar kennelijk vindt Koeman hem te aanvallend voor een klassiek 433? Dan zijn Timber en Geertruida de backups voor Dumfries?
Hij jaagt hem nu dus hard richting Ghana. En het slaat nergens op.
Dan hebben we straks een keer een aanvallende back nodig, en dan kan ie middelmaat uit de serie Rensch/Tete/Karsdorp/Teze/Veltman gaan selecteren omdat Frimpong dan inmiddels niet meer beschikbaar is....

• ephymerous
Fiber schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 18:03:
[...]

Wat was ook al weer de laatste lichting die wel potentie had om WK te worden? De lichting met Van Persie, Snijder en Robben? Of hebben we daarna ook nog een goede lichting gehad? Van Dijk, De Jong, Depay is natuurlijk wel een aardige as maar daar omheen wordt het gauw minder lijkt mij.

Als je de finale in blessuretijd verliest had je de potentie. Ook al was het voetbal toen niet heel sprankelend. Ik ben tweede helft dertig en iedere selectie tussen 1994 en 2010 had zoveel meer kwaliteit.

Met weemoed denk ik terug aan Rijkaard, Bergkamp, Cocu, van der Vaart, Sneijder, etc. Persoonlijk is het elftal van 1998 mijn favoriet :)

XXXVI

• D-e-n
Fiber schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 18:03:
[...]

Wat was ook al weer de laatste lichting die wel potentie had om WK te worden? De lichting met Van Persie, Snijder en Robben? Of hebben we daarna ook nog een goede lichting gehad?
Nee. Dat is te lang geleden. En in mijn ogen kan dat geen toeval meer zijn en doen we iets fout in Nederland. Verdedigers hebben we namelijk wel. Ook Botman komt er aan.
Van Dijk, De Jong, Depay is natuurlijk wel een aardige as maar daar omheen wordt het gauw minder lijkt mij.
Voorin is het al een tijd mager maar ik vind vooral het middenveld zwakker geworden de laatste jaren. Dikke paniek nu De Jong er niet is en voor het loopvermogen zijn we afhankelijk van Wijnaldum en Taylor omdat Gravenberch besloten heeft dat de bank warmhouden goed is voor zijn ontwikkeling.
Dat is met Gakpo samen echt de enige met aanvallende potentie. Waarin ik Simons talentvoller acht.

De beste lichting was voor mij overigens die van 1988. In 1990 had Oranje zelfs de beste selectie van wereld. Toen hebben ze echt een kans laten liggen.

• Sjah
Ik hou er een theorie op na: we zijn nu qua spelersmateriaal en talent net zo in de donkere dagen als we waren met Oranje in 1981-1985. Kortom het is bar, en dat we op toernooien zijn is omdat we tactisch uitgekookt zijn, plus er mogen nu veel meer landen naar de eindtoernooien. Maar een Ek-finale zie ik volgend jaar zeker niet.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:54

Fiber

Beaches are for storming.

Sjah schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 20:27:
Ik hou er een theorie op na: we zijn nu qua spelersmateriaal en talent net zo in de donkere dagen als we waren met Oranje in 1981-1985. Kortom het is bar, en dat we op toernooien zijn is omdat we tactisch uitgekookt zijn, plus er mogen nu veel meer landen naar de eindtoernooien. Maar een Ek-finale zie ik volgend jaar zeker niet.
Gelukkig was 88 niet zo heel lang na 85... :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• D-e-n
Sjah schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 20:27:
Midden jaren 80 dienden Gullit en van Basten zich al aan. De kwalificatie voor het WK 1986 werd ook maar op een haar na gemist en die Belgen bleken in Mexico niet zo beroerd. Idem voor het EK 1984 met Spanje.

Dus in mijn ogen is deze dip groter.

[ Voor 3% gewijzigd door D-e-n op 21-03-2023 20:50 ]

• Sjah
D-e-n schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 20:48:
[...]

Midden jaren 80 dienden Gullit en van Basten zich al aan. De kwalificatie voor het WK 1986 werd ook maar op een haar na gemist en die Belgen bleken in Mexico niet zo beroerd. Idem voor het EK 1984 met Spanje.

Dus in mijn ogen is deze dip groter.
Ja wellicht is het nu erger, zal ook wel ja. Ware het niet dat ik moet opmerken dat die zomers zonder Oranje op de toernooien koud waren, als jongen van 13 had ik zo een honger naar een Ek in Frankrijk 84 met NL.

• dutchgio
  • Niet online
toolkist schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 19:21:
[...]

Hij jaagt hem nu dus hard richting Ghana. En het slaat nergens op.
Dan hebben we straks een keer een aanvallende back nodig, en dan kan ie middelmaat uit de serie Rensch/Tete/Karsdorp/Teze/Veltman gaan selecteren omdat Frimpong dan inmiddels niet meer beschikbaar is....
Zo zonde inderdaad, houd zich erg goed staande in de Bundesliga in een 433 maar Koeman vind het een te aanvallende back.
Die kun je nou juist wel goed gebruiken tegen ploegen als Gibraltar...

• Quad

Quad

Doof

https://nos.nl/l/2468532
Virusuitbraak in selectie Oranje: vijf internationals per direct naar huis

Vijf Oranje-internationals zijn per direct naar huis teruggekeerd. Sven Botman, Cody Gakpo, Matthijs de Ligt, Joey Veerman en Bart Verbruggen kampen met een virusinfectie.

(later meer)
Zo kunnen we de wedstrijd tegen Frankrijk wel administratief af gaan doen denk ik.

nggyu nglyd

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:19

Vos

AFCA

Dat is zuur zeg!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:12

Agent47

I always close my contracts.

Quad schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 10:14:
https://nos.nl/l/2468532

[...]

Zo kunnen we de wedstrijd tegen Frankrijk wel administratief af gaan doen denk ik.
Allemaal vervangbaar. :>

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Pagina: 1 ... 65 ... 262 Laatste

Let op:
Poule: Tweakers F.C. EK Voetbalpoule 2024
Algemeen topic: [Voetbal] Centraal EK 2024 topic
Vrouwenvoetbal: [Voetbal] Het algemene vrouwenvoetbal topic

Gedoe over het haarbandje van Memphis, commentaar over het commentaar of het eindeloos herkauwen van scheidsrechterlijke dwalingen zijn hier niet nodig!