[Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 64 ... 262 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:00
Mr_Size schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 15:56:
[...]

lol, zo kan je van elk team/land wel acties verzinnen. Dat is gewoon cherry picken. Laten we aub niet gaan doen alsof die Argentijnen lieverdjes zijn. Die waren al gefrustreerd in de eerste helft toen er nog niet zo veel gebeurd was. Toen had die Walter Samuel al geel gehad 8)7
zeg ik ook niet maar nederlanders zijn niet de heilige boontjes die sommigen ervan maken

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:24
Grindtegel schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 16:03:
[...]

zeg ik ook niet maar nederlanders zijn niet de heilige boontjes die sommigen ervan maken
Nee zijn ze zeker niet, ik vond het ook laf dat gedoe met spelers afleiden met penalties, is dat serieus dat wetenschappelijk onderzoek waar ze het over hadden? Vind dat eigenlijk totaal niet bij Nederland passen en kinderachtig. Dat was gewoon onbeschoft wat noppert deedt bij messi en wat bij de andere penalties meerdere spelers van het nederlands elftal deden.

Ik zat echt te denken tijdens dat gedoe van jongens doe dat nou niet en het heeft ook nog eens 0,0 geholpen met de penalties waardoor je jezelf alleen maar ontzettend voor lul zet tegenover de wereld imo..

Maar wat die Argentijnen deden met bal richting dug out trappen enzo natuurlijk ook erg onsportief, messi is gewoon een rete irritant ventje hij heeft denk ik echt wel wat (niet argentijnse) fans verloren hierdoor.

Playstation 5

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-01 21:21

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

eric.1 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 15:26:
[...]

Laat je niet zo gek maken joh, dat was hun doel en dat is gelukt.
Voor zo’n debiele actie mag je de rode kaart trekken. Iemand eerst hard tackelen en daarna die bal als een idioot een spelersgroep injagen. Op dit niveau, te gek voor woorden!

http://www.xbmcfreak.nl/

• VHS
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13-10-2025

VHS

We hadden het sowieso niet op penalties aan moeten laten komen. Argentinië was rijp voor de sloop na de 2-2. Maar we namen gas terug en gaven het initiatief weer terug aan Argentinië. Ook verkeerd begonnen aan de wedstrijd trouwens, met drie mensen voorin die wachten op de bal komt het middenveld te kort en komt ook de verdediging in de problemen. Dat zag je de eerste helft al.

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:53
ook gewoon jammer dat we geen aanval hebben gezien van de wingbacks die er overheen kwamen zoals tegen USA.

discogs

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
loewie1984 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 16:33:
ook gewoon jammer dat we geen aanval hebben gezien van de wingbacks die er overheen kwamen zoals tegen USA.
Omdat Argentinië zich daarop had ingesteld

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-01 05:24
loewie1984 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 16:33:
Dat is gewoon kwaliteit, een gebrek aan.

Dumfries heeft hier wel de snelheid en kracht voor, maar niet de balvaardigheid. Hij kan bijna geen enkele bal aan z'n voeten houden zonder dat ie wegspringt. Ook kan hij geen mannetje 1-op-1 uitspelen.

Blind is uiteraard te traag, niet al te balvaardig en haalt zelden de achterlijn voor een voorzet.

Dus ja, van wie had je verwacht dat er een voorzet zou komen? Dumfries heeft alleen een lage voorzet, maar alleen als hij kan opstomen. Blind heeft wel een voorzet maar heeft niet de snelheid om op te stomen.

Van Gaal heeft een systeem voor Nederland bedacht met twee gemankeerde wingbacks. Het lukte tegen de VS omdat die het toelieten en zelf niet de kwaliteiten hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Justevo op 10-12-2022 16:43 ]

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:24
D-e-n schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 12:02:
[...]

Ik denk dat je een beetje in een bubbel zit. Een bubbel die maar niet de realiteit onder ogen wil zien.
Lukt het ook je punt te maken zonder iets negatiefs over de andere te zeggen?
De realiteit die zegt dat we in Nederland momenteel geen van Nistelrooy of van Persie hebben die een elftal echt uit het slop kunnen trekken. Dus moet je het doen met een speler die net geen top is en dus zal delen in de malaise als we kut spelen en zal scoren als we wel lekker draaien. Want negentig minuten va banque spelen ga je tegen Argentinië ook niet volhouden.
Ik realiseer me dat zeker. Het punt is dat Depay sterallures heeft terwijl zijn prestaties daar allerminst bij passen. Modale voetballers moet je als dusdanig behandelen. Dus niet Bergwijn opstellen omdat Depay dat wil.

XXXVI

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
ephymerous schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 17:02:
Lukt het ook je punt te maken zonder iets negatiefs over de andere te zeggen?
Zeggen dat iemand in een bubbel zit en niet de realiteit onder ogen wilt zien, vindt jij "negatief"r? Jij zegt letterlijk dat "hele volksstammen het er over eens zijn" en "verdedigen alsof het familie is". Dat is best wel hypocriet ;)
ephymerous schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 17:02:
Ik realiseer me dat zeker. Het punt is dat Depay sterallures heeft terwijl zijn prestaties daar allerminst bij passen. Modale voetballers moet je als dusdanig behandelen. Dus niet Bergwijn opstellen omdat Depay dat wil.
Elke voetballer heeft tot een bepaald punt (ster)allures. Maar elke voetballer gedraagt zich ook anders. Het probleem ligt denk ik eerder bij de partij die hier wat van vindt. Wat je bij sommige voetbalfans vooral ziet. is dat spelers zich moeten gedragen zoals die voetbalfan zelf vindt dat je je moet gedragen. Tja... Geen flauw idee of jij tot die groep voetbalfans hoort, maar voor die fans geldt in ieder geval dat die fans eerder naar zichzelf moeten kijken dan naar die voetballers.
Daarnaast is de kritiek (en soms zelfs haat) richting Memphis bij sommige voetbalfans opvallend heel erg groot. In mijn ogen is die kritiek vaak redelijk selectief omdat er veel meer slechte spelers (van andere clubs of met een andere geschiedenis..) zijn afgelopen jaren, alleen dat hoor je dan niet, of in ieder geval niet zo vaak, uit de monden van die voetbalfans.

Daarnaast is het ook gewoon zo dat Memphis topscorer van het huidige Nederlands elftal is en zal waarschijnlijk ook nog wel topscorer allertijden worden binnen een paar jaar. En dan mag je toch wel een beetje wat aan allures hebben, dunkt me.

En we weten trouwens ook niet of Bergwijn was opgesteld alleen omdat Memphis dat wilde. Van Gaal heeft nl. heel veel rare keuzes gemaakt: van Blind en Bergwijn (en Memphis) in de basis tot Koopmeiners die steeds mocht invallen na verschrikkelijk slechte invalbeurten.
Maar zoals D-E-N ook al zei: we hebben geen andere goede spits op dit moment die het spel uit het slop had kunnen trekken. Vincent Janssen bakte er bv ook helemaal niks van. En dat Memphis voor Van Gaal de enige optie was, had ook misschien wel te maken met het spel wat Van Gaal per se wilde spelen. Mijns inziens speelt Memphis sinds zijn blessure echter te vaak te slecht en had hij gewisseld moeten worden en had ook nooit in de basis moeten staan. Maar dat zeg ik dan niet omdat ik vind dat hij sterallures heeft wat je dus wel ziet bij sommige voetbalfans.

Wat ik in ieder geval wel hoop, is dat Koeman gewoon ook slecht spelende spelers niet opstelt of sneller wisselt. En ook wat betere keuzes maakt tijdens een wedstrijd. Maar voor de spitspositie geldt dan wel dat er meer spelers moeten gaan opstaan. Want op dit moment lopen er geen goede Nederlandse (top) spitsen rond op de voetbalvelden.

• ephymerous
silmaril8 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 17:53:
[...]

Zeggen dat iemand in een bubbel zit en niet de realiteit onder ogen wilt zien, vindt jij "negatief"r? Jij zegt letterlijk dat "hele volksstammen het er over eens zijn" en "verdedigen alsof het familie is". Dat is best wel hypocriet ;)
Het heeft betrekking op meerdere posts. Ook in feedback.
Elke voetballer heeft tot een bepaald punt (ster)allures. Maar elke voetballer gedraagt zich ook anders. Het probleem ligt denk ik eerder bij de partij die hier wat van vindt. Wat je bij sommige voetbalfans vooral ziet. is dat spelers zich moeten gedragen zoals die voetbalfan zelf vindt dat je je moet gedragen. Tja... Geen flauw idee of jij tot die groep voetbalfans hoort, maar voor die fans geldt in ieder geval dat die fans eerder naar zichzelf moeten kijken dan naar die voetballers.
Daarnaast is de kritiek (en soms zelfs haat) richting Memphis bij sommige voetbalfans opvallend heel erg groot. In mijn ogen is die kritiek vaak redelijk selectief omdat er veel meer slechte spelers (van andere clubs of met een andere geschiedenis..) zijn afgelopen jaren, alleen dat hoor je dan niet, of in ieder geval niet zo vaak, uit de monden van die voetbalfans.

Daarnaast is het ook gewoon zo dat Memphis topscorer van het huidige Nederlands elftal is en zal waarschijnlijk ook nog wel topscorer allertijden worden binnen een paar jaar. En dan mag je toch wel een beetje wat aan allures hebben, dunkt me.
Weer de niets zoveel zeggende statistiek. Hattrick tegen de amateurs van landen als Liechtenstein.
Wat ik in ieder geval wel hoop, is dat Koeman gewoon ook slecht spelende spelers niet opstelt of sneller wisselt.
Fingers crossed 🤞

XXXVI

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-01 10:19
De omzetting naar 433 eind 2e helft is toch het gehele ongelijk van dat 352 systeem aantonen? Daarna kwamen er wel eindelijk voorzetten en klopte het veel beter.

Had veel eerder moeten gebeuren, verder gewoon een schandalige slechte wedstrijd van nl en dito verlenging. Pingels kan je altijd missen hoewel ik het discutabel vind dat de gemaakte leider van dijk de eerste neemt

• silmaril8
  • Niet online
AMARONE schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 18:08:
De omzetting naar 433 eind 2e helft is toch het gehele ongelijk van dat 352 systeem aantonen? Daarna kwamen er wel eindelijk voorzetten en klopte het veel beter.

Had veel eerder moeten gebeuren, verder gewoon een schandalige slechte wedstrijd van nl en dito verlenging. Pingels kan je altijd missen hoewel ik het discutabel vind dat de gemaakte leider van dijk de eerste neemt
Gemaakte leider? Wie had volgens jou dan de leider van het elftal moeten zijn?

• milotic
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 25-09-2025
Harribo schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 12:11:
[...]

Gravenberch is het niet . Oogt goed en fysiek en snel maar is te sloom in zijn handelen , steekt te weinig energie in een wedstrijd, is ook niet beslissend. Zit niet voor niets vaak op de bank bij Bayern, een echte topper speelt daar wel.

Jij hebt een hele andere kijk op spelers dan ik
uhu leeftijd??? die komt er wel is gewoon te snel vertrokken, beter nog jaartje ajax gedaan maar jah alles draait tegenwoordig om de de keiharde munten.

• milotic
silmaril8 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 18:21:
[...]

Gemaakte leider? Wie had volgens jou dan de leider van het elftal moeten zijn?
Frenkie op de positie waar die thuis hoort, de ligt erin timber ernaast weg met van dijk

• milotic
en als je depay opstelt weet je dat je risico loopt! geld ook voor messi die voert ook geen donder uit! alleen mag depay messi ze ..................

joh kwart finale is prima prestatie!

• Grindtegel
gaat pappa Blind ook weg nu louis stopt? zeg me aub dat dat gaat gebeuren!!!

• milotic
mavaros schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 15:36:
[...]

Kijk, zijn we toch ergens heel goed in.

Verder blijf ik erbij dat die gekke scheids nooit, maar dan ook nooit meer een wedstrijd van Nederland zou mogen fluiten. Die man deugde gisteren totaal niet, en medeverantwoordelijk voor onze aftocht.
volgens mij hebben we dat zelf gedaan

• milotic
Grindtegel schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 19:00:
gaat pappa Blind ook weg nu louis stopt? zeg me aub dat dat gaat gebeuren!!!
snap ziezo niet dat malacia niet speelt die blind kan het tempo niet meer aan! maar jah gaat iedereen roepen dat die geweldig goed was tegen de vs hehe, bij ajax kan die in de cl ook al niet meer meekomen

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:20
ephymerous schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 18:01:
[...]

Weer de niets zoveel zeggende statistiek. Hattrick tegen de amateurs van landen als Liechtenstein.
Alsof bij andere spitsen dat soort goals niet meetellen. Van Persie of van Nistelrooij scoorden nooit tegen dat soort ploegen.

Dit is echt wel een gevalletje niveauloos neuken met statistieken.

• D-e-n
AMARONE schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 18:08:
De omzetting naar 433 eind 2e helft is toch het gehele ongelijk van dat 352 systeem aantonen?
Nee. Met 433 liep het nog steeds voor geen kut. Pas toen we in een 424 God zegene de greep gingen pompen met lange ballen kwam er wat gevaar. Maar geen team kan zo 90 minuten spelen.

• milotic
ach depay is gewoon een prima speler voor elke europese subtopper.

wat wou je er dan in gooien? de jong? weghorst? kom op das appels en ....

• milotic
D-e-n schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 19:06:
[...]

Nee. Met 433 liep het nog steeds voor geen kut. Pas toen we in een 424 God zegene de greep gingen pompen met lange ballen kwam er wat gevaar. Maar geen team kan zo 90 minuten spelen.
met deze selectie kan je toch prima 4-3-3 spelen? dan had je gewoon gewonnen hoor

• D-e-n
milotic schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 19:07:
ach depay is gewoon een prima speler voor elke europese subtopper.

wat wou je er dan in gooien? de jong? weghorst? kom op das appels en ....
De Jong is ook al op leeftijd toch? Tegen de minder sterke tegenstanders zou je wellicht voor Depay én Weghorst kunnen opteren. Koeman speelde al eens zo met De Jong en Depay. Één vleugel was dan onbezet. Daar kon Depay of de back dan induiken.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:58
milotic schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 18:55:
[...]

uhu leeftijd??? die komt er wel is gewoon te snel vertrokken, beter nog jaartje ajax gedaan maar jah alles draait tegenwoordig om de de keiharde munten.
Leeftijd? We moeten wachten? We hebben nu de beste spelers nodig en dat hoort mi gravenberch zeker nu niet bij. Laat staan in de toekomst
[...]

met deze selectie kan je toch prima 4-3-3 spelen? dan had je gewoon gewonnen hoor
Dat leek wel beter te gaan met die grote spelers voorin op een gegeven moment.
Alleen daarna kwam de angst er helaas weer in

[ Voor 34% gewijzigd door Harribo op 10-12-2022 19:18 ]

• D-e-n
[...]

Het systeem heeft niet gemaakt dat we hebben verloren. We komen met name op het middenveld gewoon kwaliteit te kort. We denken als arrogante Hollanders nog steeds dat die Argentijnen niks voorstellen maar hun spelers spelen bij betere clubs dan die van ons.

• milotic
ja als je spelers als teun en de roon gaat opstellen op het middenveld dan kom je te kort ja

ja joh? barcelona? bayern munchen ajax?

het is en was de grote van gaal show! onder koeman zie ik het wel goed komen frenkie op de positie waar die hoort gravenberg erbij, timber een linie naar voren voor meer voetbal.

was ziezo al bizar om een keeper van heerenveen mee te nemen, of gaan we nu ook roepen dat noppert beter is als bijlow?

+ het feit dat half de selectie half gebleseerd begon aan het toernooi, normaal heb je 6 weken voorbereiding nu was het uit me hoofd eeen week?

[ Voor 67% gewijzigd door milotic op 10-12-2022 19:20 ]

• Harribo
milotic schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 19:16:
ja als je spelers als teun en de roon gaat opstellen op het middenveld dan kom je te kort ja

het is en was de grote van gaal show! onder koeman zie ik het wel goed komen frenkie op de positie waar die hoort gravenberg erbij, timber een linie naar voren voor meer voetbal.

was ziezo al bizar om een keeper van heerenveen mee te nemen, of gaan we nu ook roepen dat noppert beter is als bijlow?
Gravenberch komt tekort, Frenkie kan niet te ver naar voren (al uitgelegd) en Timber heeft bij Ajax een linie verder gespeeld, was toen geen succes

Noppert heeft het prima gedaan. Denk niet dat Bijlow het beter had gedaan.

We hebben gewoon geen betere spelers, ik hoop dat de komende jaren nog wat betere aanvallers opstaan

[ Voor 11% gewijzigd door Harribo op 10-12-2022 19:21 ]

• milotic
Harribo schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 19:20:
[...]

Gravenberch komt tekort, Frenkie kan niet te ver naar voren (al uitgelegd) en Timber heeft bij Ajax een linie verder gespeeld, was toen geen succes
totaal met je oneens zag frenkie het hele wk ballen komen halen frenkie moet juist spel maken daarom timber doorschuiven frenkie meer vrijheid.

maar we kunnen lullen tot sint jutemis kroatie en die gekke marokkanen laten zien dat je met vecht voetbal ook een eind komen kan.

en ach spanje eruit duitsland brazilie (100x meer kwaliteit) zijn ook al naar huis.

maar goed ik ben voor vitesse dus bij mij kan het toch nooit slecht ;) ;) ;) ;)

[ Voor 6% gewijzigd door milotic op 10-12-2022 19:24 ]

• milotic
Harribo schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 19:20:
[...]

Noppert heeft het prima gedaan. Denk niet dat Bijlow het beter had gedaan.

We hebben gewoon geen betere spelers, ik hoop dat de komende jaren nog wat betere aanvallers opstaan
talent zat, maar jah als je niet speelt ontwikkel je ook niet door dat bedoel ik dus met een gevalletje gravenberg, had beter nog lekker een jaartje ajax moeten doen.

en zoals altijd komt er uit ons kleine landje toch wel weer talent wat opstaat! weet je wat eeuwig zonde is dat hakim toen weggepest is en niet voor nl koos! die staat nu in de halve finale met een lange neus :)

[ Voor 18% gewijzigd door milotic op 10-12-2022 19:26 ]

• Harribo
We worden het niet eens.

Dat we ook meer vecht voetbal moesten gaan spelen, dat ben ik met je eens.
Maar Nederland leek te stijf van de angst of zo

Verwijderd

Het land van 17 miljoen bondscoaches. :)F

Al had je van te voren gezegd, we redden het tot de kwartfinale. Dan had je daar toch vrede mee gehad?

Ik hoop overigens nu dat Engeland wint. It's coming home.

• milotic
waren ze het hele toernooi toch al heb ze geen goede wedstrijd zien spelen

• milotic
Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 19:28:
Het land van 17 miljoen bondscoaches. :)F

Al had je van te voren gezegd, we redden het tot de kwartfinale. Dan had je daar toch vrede mee gehad?

wat ik eerder al aangaf bij de beste 8 vab de werekd is prima,

three lions on a shirt!

[ Voor 8% gewijzigd door milotic op 10-12-2022 19:29 ]

• D-e-n
milotic schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 19:16:

Ik had hem er graag bij gehad maar Gravenberch zit op de bank in München. Verder is Timber geen middenvelder en al helemaal niet het dynamische type dat we missen.

Frenkie speelt overigens op de positie waar hij hoort en wil spelen.

• milotic
D-e-n schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 19:29:
[...]

Ik had hem er graag bij gehad maar Gravenberch zit op de bank in München. Verder is Timber geen middenvelder en al helemaal niet het dynamische type dat we missen.

tussen het middenveld en de verdediging in met de ligt erachter.

gene die het meest door de mand viel dit wk was van dijk

• milotic
D-e-n schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 19:29:
[...]

frenkie moet meer met de punt naar voren zijn en meer lef in ze spel gooien, leuk zon de roon en koopmijners maar daar heb je echt totaal geen klote aan

• milotic
maar geweest is geweest hoop nooit meer een wk in de winter

• D-e-n
milotic schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 19:30:
[...]
Waar haal je dat vandaan? De Ligt maakt overigens helemaal niet zo'n beste indruk, onrustig.

• D-e-n
milotic schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 19:31:
[...]

frenkie moet meer met de punt naar voren zijn en meer lef in ze spel gooien,
Dat is hij niet met je eens. Bij Ajax speelde hij ook exact zo als nu.
leuk zon de roon en koopmijners maar daar heb je echt totaal geen klote aan
De Roon kan heel nuttig zijn in bepaalde wedstrijden. Koopmeiners viel wederom tegen. Maar de spoeling is gewoon dun.

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:14
Jammer genoeg staan we inmiddels 3 keer in de top 4 van wedstrijden met het meest aantal kaarten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r2FgibQxhhRrzQ7d22LzWJMLDwA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mZ258FniZeI0Jaoj0o7RCnA9.webp?f=fotoalbum_large

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:33
milotic schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 19:30:
[...]

tussen het middenveld en de verdediging in met de ligt erachter.

Zoveel deed van Dijk toch niet fout?

Ik vond hem samen met Ake, Frenkie en eigenlijk ook de keeper het meest stabiel.

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

jan390 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 19:51:
Jammer genoeg staan we inmiddels 3 keer in de top 4 van wedstrijden met het meest aantal kaarten.
[Afbeelding]
God die wedstrijd tegen Portugal, heerlijk toch. Stond ooit op YT compilatie met “wild boys” van Duran-Duran eronder.

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:52
Keeper deed het prima, maar blijft mij bij voorzetten wel te veel op zijn lijn. Zou vaker eruit mogen komen.
Verder is het gewoon prima laatste 8. We spelen nota bene met Blind, de Roon en/of Koopmeiners. En uit armoede een Bergwijn uit vorm.
Resultaat was prima, ook vanwege de teamspirit heb ik het gevoel. Moet nog zien dat Koeman het beter gaat doen met dit plukje spelers...
Malacia, Berghuis en Bijlow gaan het verschil niet maken.
En bovenal we missen gewoon klasse in het aanvallend vermogen.

[ Voor 7% gewijzigd door DaWayne op 10-12-2022 20:04 ]

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

DaWayne schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 20:03:
Keeper deed het prima, maar blijft mij bij voorzetten wel te veel op zijn lijn. Zou vaker eruit mogen komen.
Verder is het gewoon prima laatste 8. We spelen nota bene met Blind, de Roon en/of Koopmeiners. En uit armoede een Bergwijn uit vorm.
Resultaat was prima, ook vanwege de teamspirit heb ik het gevoel. Moet nog zien dat Koeman het beter gaat doen met dit plukje spelers...
Malacia, Berghuis en Bijlow gaan het verschil niet maken.
En bovenal we missen gewoon klasse in het aanvallend vermogen.
Als je alle spelers zou rangschikken en er een teamscore zoals bij PES/FIFA van zou maken hadden we de poulfase ineens niet doorgekomen

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:42
eric.1 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 19:53:
Zoveel deed van Dijk toch niet fout?

Ik vond hem samen met Ake, Frenkie en eigenlijk ook de keeper het meest stabiel.
Op die eerste penalty dan, maar dat blijft een loterij.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:52
Deruxian schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 20:11:
[...]

Als je alle spelers zou rangschikken en er een teamscore zoals bij PES/FIFA van zou maken hadden we de poulfase ineens niet doorgekomen
Daarom. En Danjuma en Malen gaat het verschil ook niet maken.
Net als Taylor en broertje Timber vrees ik.
Verdediging zal goed blijven, maar middenveld en spitsen ligt de uitdaging.

P.s. Met die teamscore hadden België, Duitsland en Italië wel doorgeweest denk ik.

• Justevo
jan390 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 19:51:
[Afbeelding]
Het meest typerende daaraan vind ik dat we al die 3 wedstrijden ook verloren hebben. Het zit totaal niet in ons om dat soort schop partijen en vechtwedstrijden te winnen. We gaan dan altijd overcompenseren. Het is ook niet voor niets dat het tegen landen als Spanje, Portugal en Argentinië is. Dat zijn landen waar dit soort voetbal de normaalste zaak van de wereld is.

De keren dat we wel van Argentinië of Brazilië wonnen was het voetballend en niet wanneer het op een slagveld zoals gisteren uitliep.

• moshimoshi
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20-02-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 19:28:
Als er een land is dat ik het niet gun dan is het Engeland wel en het komt ook nog eens door deze uitspraak. Er is iets in deze zin dat mij echt tegen de borst stuit.

Frankrijk moet het worden. Europa moet overwinnen in dit rampzalige anti-voetbal WK.

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:41
Justevo schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 20:36:
[...]
Het meest typerende daaraan vind ik dat we al die 3 wedstrijden ook verloren hebben. Het zit totaal niet in ons om dat soort schop partijen en vechtwedstrijden te winnen. We gaan dan altijd overcompenseren. Het is ook niet voor niets dat het tegen landen als Spanje, Portugal en Argentinië is. Dat zijn landen waar dit soort voetbal de normaalste zaak van de wereld is.

De keren dat we wel van Argentinië of Brazilië wonnen was het voetballend en niet wanneer het op een slagveld zoals gisteren uitliep.
„Zijn we er tóch ingetuind.”
- H. Kuiphof, Nederland-West Duitsland (1974)

• Justevo
bazzemans schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 20:41:
[...]

„Zijn we er tóch ingetuind.”
- H. Kuiphof, Nederland-West Duitsland (1974)
Precies dat dus. We proberen het al tientallen jaren en we hebben er nog steeds niet van geleerd. We proberen het op een manier uit te vechten tegen landen waar dit een way of life is. Voor volk en vaderland heeft daar een hele andere betekenis dan hier.

• bazzemans
moshimoshi schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 20:39:
[...]

Als er een land is dat ik het niet gun dan is het Engeland wel en het komt ook nog eens door deze uitspraak. Er is iets in deze zin dat mij echt tegen de borst stuit.
Mooi hoe verschillend dat kan zijn. Ik vind het juist een prachtige zin. Ook mooi hoe dat in Engeland leeft. Engeland is de bakermat van het (professionele) voetbal, met de sterkte competitie van de wereld. De titel naar huis brengen, daar verlangd de voetbal minnende natie naar.

Wij moeten het doen met "Wij houden van Oranje" en "Viva Hollandia".

• moshimoshi
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20-02-2023
bazzemans schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 20:45:
[...]

Mooi hoe verschillend dat kan zijn. Ik vind het juist een prachtige zin. Ook mooi hoe dat in Engeland leeft. Engeland is de bakermat van het (professionele) voetbal, met de sterkte competitie van de wereld. De titel naar huis brengen, daar verlangd de voetbal minnende natie naar.

Wij moeten het doen met "Wij houden van Oranje" en "Viva Hollandia".
Zelfs de FA wil er al jaren vanaf dus dat zegt denk ik wel genoeg.

• bazzemans
Justevo schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 20:45:
[...]
Precies dat dus. We proberen het al tientallen jaren en we hebben er nog steeds niet van geleerd. We proberen het op een manier uit te vechten tegen landen waar dit een way of life is. Voor volk en vaderland heeft daar een hele andere betekenis dan hier.
Zowel zichtbaar bij Oranje als bij internationale clubwedstrijden. Dit ligt niet aan Van Gaal of deze generatie. Onder Van Basten en Michels gebeurde het ook. Gisteren probeerde Oranje het (net als in die verschrikkelijke wedstrijd tegen Portugal) met dezelfde wapens te bestrijden. Dat werkt niet voor ons, maar we trappen er telkens weer in.

• bazzemans
moshimoshi schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 20:48:
[...]

Zelfs de FA wil er al jaren vanaf dus dat zegt denk ik wel genoeg.
Nee, dat zegt mij eigenlijk heel weinig. De reden voor de FA is dat het mogelijk arrogant over zou komen naar andere landen. Dat een bond zich daar druk om maakt, zeg.

Met wil er al jaren vanaf bedoel je denk ik sinds begin dit jaar?

[ Voor 8% gewijzigd door bazzemans op 10-12-2022 20:52 ]

• milotic
bazzemans schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 20:49:
[...]

Zowel zichtbaar bij Oranje als bij internationale clubwedstrijden. Dit ligt niet aan Van Gaal of deze generatie. Onder Van Basten en Michels gebeurde het ook. Gisteren probeerde Oranje het (net als in die verschrikkelijke wedstrijd tegen Portugal) met dezelfde wapens te bestrijden. Dat werkt niet voor ons, maar we trappen er telkens weer in.
onder van baste wel het mooiste voetbal gezien in jaren in zwitserland op het ek, die eerste 3 wedstrijden waren van absoluut wereld niveau! jammer dat je het dan tegen rusland verpest maar die eerste 2 potjes toen man man man dat was voetbal.

• ronnym
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:10
Harribo schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 19:27:
Maar Nederland leek te stijf van de angst of zo
Stijf? Het leek meer passieloos.

Kijk eens naar Depay. Hij straalde niks uit. Geen passie of drive.

Het leek meer dat ze hun tijd kwamen uitzitten ipv hun land trots maken.

• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:57

garathane

l'enfer, c'est les Autres

Beste meneer Milotic
Gebruik a.u.b. hoofdletters en leestekens. Het kan best heel interessant zijn wat u schrijft, maar het is nu bijna onleesbaar.

• milotic
Harribo schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 19:10:
[...]

Leeftijd? We moeten wachten? We hebben nu de beste spelers nodig en dat hoort mi gravenberch zeker nu niet bij. Laat staan in de toekomst

[...]

Dat leek wel beter te gaan met die grote spelers voorin op een gegeven moment.
Alleen daarna kwam de angst er helaas weer in
tja bayern haalt ook de ligt voor 86 miljoen, bayern investeert in de toekomst nu ligt de ontwikkeling van zulke jongens gewoon stil dat is zonde.

• Grindtegel
milotic schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 22:42:
[...]

onder van baste wel het mooiste voetbal gezien in jaren in zwitserland op het ek, die eerste 3 wedstrijden waren van absoluut wereld niveau! jammer dat je het dan tegen rusland verpest maar die eerste 2 potjes toen man man man dat was voetbal.
helemaal mee eens dat waren de beste wedstrijden die ik ook van ned heb gezien , helaas dat hiddink een betere tacticus was.

• milotic
Grindtegel schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 23:09:
[...]

helemaal mee eens dat waren de beste wedstrijden die ik ook van ned heb gezien , helaas dat hiddink een betere tacticus was.
en als robben gewoon had gescoord was je 4 jaar later wereld kampioen geworden het is altijd of te goed of het is net niet :)

toch als klein land trots, kijk eens naar bijv brazilie wat daar voor selectie is, spanje idem duitsland mwah

het is wat het is

• milotic
Grindtegel schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 23:09:
[...]

haha die dag in basel was ook grandioos wat een pleuris zooi daar tegen die russen en dan heb ik het niet over het voetbal :)

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-01 12:13

Typhone

Who Dares Wins

@D-e-n ik haal jouw quote even uit het feedback topic voor een reply hier :)
Je kunt prima zeggen dat een speler een wanprestatie levert. Maar zeggen dat een speler die niet in vorm is nooit meer opgesteld zou moeten worden is beneden alle redelijkheid, zeker als het om een speler gaat die de afgelopen jaren het meest bepalend is geweest van iedereen.

Zeker als dat samen gaat met het botweg ontkennen van die eerdere goede prestaties. Dan worden er zelfs allerlei statistieken gezocht waar uit zou blijken dat de speler alleen zou scoren tegen "matige" tegenstanders. Waarbij de gemiddelde arrogante Nederlander dan alles wat niet Frankrijk, Spanje, Duitsland, Argentinië of Brazilië is als "matig" beschouwt, kortom praktisch alle tegenstanders.
Mijn betoog over niet meer opstellen ging over iets meer dan alleen prestaties. Vorig jaar op het EK, dit jaar op het WK, een langere periode bij Barcelona waren de zaken waar ik op doelde bij Depay waarin het allemaal niet veel is. Omdat er in de Nations League veel wedstrijden gespeeld worden die niet zo spannend zijn, zijn er veel wedstrijden gespeeld die de statistieken van een speler hebben opgekrikt.

Echter, is het zo dat de goede statistieken altijd bekeken worden. Het aantal mislukte schoten op goal en alles wat erbij komt kijken, het opeisen van vrije trappen en penalties (met name vrije trappen die overal heen vlogen etc) en het idee krijgen dat er een hele grote meneer loopt (dat verzin ik niet dat maakt men er zelf van) is onjuist. Het niet meezingen met een volkslied (als rapper) terwijl je voor je land uitkomt vind ik niet kunnen. Maar welke naam er ook zou staan dat geldt voor elke speler.

Hetzelfde verhaal kan je gaan zeggen over Bergwijn. Leuk en aardig maar die voegt niks toe aan Oranje in de huidige vorm. Wel laat een coach daar veelal zijn oren naar hangen. Dus zet je een niet fitte Memphis en een niet in vorm zijnde Bergwijn op het veld waardoor je praktisch met twee man minder speelt dan mag daar rustig kritiek op komen. Niet in de laatste plaats omdat het vorig jaar tijdens het EK ook al kommer en kwel was. Dan kun je gaan zeggen dat je belangrijk bent voor het NL elftal op basis van statistieken maar daar gaat het - met name in toernooien - niet om. Daar is de vorm van de dag belangrijk en de status op basis van historie doet totaal niet ter zake. Vind je dat belangrijk in het bepalen van je basiselftal dan weet je in elk geval één ding zeker en dat is dat je geen kampioen gaat worden.

Ik ga overigens met je mee in het feit dat één speler de schuld geven niet kan. Daar ben ik het mee eens. De technische staf van Oranje wil ik ook nog wel een veeg uit de pan geven. Gejank om penalties wat een fiasco werd. Spelers belangrijk maken die niet belangrijk zijn of compleet uit vorm zijn. Een vreemd wisselbeleid. Ik vermoed (en daar hou ik niet van want feitelijk niet aan te tonen) ook wel wat invloed in de staf met Blind senior en die vreemde keeperstrainer maar daar gaan we zien of het met Koeman anders wordt. En mocht hij de heren voorin aan het voetballen krijgen en ze gaan eens langere tijd (en op een EK) presteren in Oranje dan zal jij dat t.z.t. ook te horen krijgen natuurlijk in positieve zin.

Toch zijn zo'n beetje alle verhalen en conclusies die je leest verre van pro en er zijn er die nog wat harder in hun bewordingen zijn maar we hebben tot 24 maart ergens (dacht ik) voordat Frankrijk weer op de rol staat.

• D-e-n
Typhone schreef op maandag 12 december 2022 @ 10:08:
En mocht hij de heren voorin aan het voetballen krijgen en ze gaan eens langere tijd (en op een EK) presteren in Oranje dan zal jij dat t.z.t. ook te horen krijgen natuurlijk in positieve zin.
Ook jij leeft nog in de droomwereld waarin je denkt dat er nu niet gepresteerd is. Onzin. Ze hebben precies op hun niveau gepresteerd dit toernooi: de kwartfinale is namelijk waar ze thuis horen. Argentinië heeft betere spelers die op een hoger niveau spelen.

Natuurlijk had het spel leuker gekund. Wellicht hadden we met een 433 leuker spel gezien tegen bijvoorbeeld Qatar en dan was ook Depay waarschijnlijk beter tot zijn recht gekomen. Maar ook met 433 heeft Argentinië in principe betere spelers. En belangrijker: met 433 was je zeker kansloos geweest tegen een nog betere ploeg als Frankrijk. En dat is natuurlijk altijd het doel geweest van van Gaal: een systeem verzinnen waar je in een finale of halve finale tegen Brazilië of Frankrijk weerbaar bent. De groepsfase en achtste finale heeft hij daarvoor eigenlijk opgeofferd.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

D-e-n schreef op maandag 12 december 2022 @ 10:18:
[...]

Ook jij leeft nog in de droomwereld waarin je denkt dat er nu niet gepresteerd is. Onzin. Ze hebben precies op hun niveau gepresteerd dit toernooi: de kwartfinale is namelijk waar ze thuis horen. Argentinië heeft betere spelers die op een hoger niveau spelen.
Ik ben volgens mij redelijk realistisch maar als je nog geen 1,5 jaar geleden grote landen met heel wat beter/mooier voetbal van de mat speelt en je legt dit neer tegen landjes als Qatar, Ecuador, USA en Senegal (Argentinië acht ik wat serieuzer) dan weet ik niet welke progressie er precies geboekt is.

Argentinië heeft ook zeker geen betere spelers vind ik maar zijn als team wel een stuk beter bij elkaar.
Maar goed, dit zijn subjectieve beoordelingen dus die mogen verschillen natuurlijk :)

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-01 22:57
Typhone schreef op maandag 12 december 2022 @ 10:08:
Dan kun je gaan zeggen dat je belangrijk bent voor het NL elftal op basis van statistieken maar daar gaat het - met name in toernooien - niet om. Daar is de vorm van de dag belangrijk en de status op basis van historie doet totaal niet ter zake.
Even een hele selectieve quote om op te reageren. :)

Ik denk dat Van Gaal inderdaad de vorm van de dag teveel heeft genegeerd. Hij heeft gedacht dat hij spelers in vorm zou krijgen gedurende het toernooi en de voorbereiding. Iets wat wellicht kan als je een normale voorbereiding hebt, en als de spelers niet op hun retour zijn, maar nu duidelijk niet lukte. Is een Blind uit vorm of gewoon op retour? Van Gaal dacht het eerste, maar het lijkt steeds meer op het tweede.

Ik denk ook dat hij veel oppertunistischer had moeten zijn, wat hij met Noppert overigens wel deed (hoewel Bijlow natuurlijk nog beter in vorm was), maar verder niet. Ik had altijd een jongen die hot is zoals Xavi geprobeerd om te gebruiken, zoals Robben in 2004. Of Sneijder in 2010 (dat was natuurlijk al een gevestigde naam maar had een wereldseizoen achter de rug). Xavi heeft lang niet de reputatie van Depay of Bergwijn, maar zat wel in een fase waarin alles in goud verandert. Gakpo had dat ook en dat kwam er dit toernooi vrij redelijk uit.

Van Gaal heeft altijd zn mond vol over "leveren", maar maakt vervolgens een heleboel spelers belangrijk die dat niet doen, en negeert spelers die dat wel doen. Dat gezegd hebbende, ik begrijp dat je voor Depay een uitzondering maakt, die heeft dusdanig veel laten zien in Oranje en kan een heel hoog niveau halen dat je daar op gokt. Maar ik denk ook dat vrij snel duidelijk was dat Depay gewoon meer tijd nodig had en ver van de vorm die hij moest hebben afzat. Dat had Van Gaal eerder moeten zien.

Terugkijkend zie ik 3 grote fouten van Van Gaal:
- Teveel spelers uit vorm meenemen en opstellen in de hoop dat jij het beter weet dan de clubtrainers/medici. Terwijl je juist zonder voorbereiding spelers in vorm belangrijk moet maken.
- Een 5-3-2 spelen omdat je meent geen goede vleugelspelers te hebben, terwijl je juist geen goede wingbacks had en je met Gakpo, Berghuis, Xavi, Depay, Danjuma, Lang etc prima bezetting hebt.
- Niet proberen door te pakken in de verlenging tegen Argentinie. Ze waren rijp voor de slacht na de gelijkmaker en je hebt veel aanvallers in het veld, had doorgedrukt ipv gelijk weer terug naar de verdedigende stellingen die je al bijna de wedstrijd hadden gekost.

Per saldo een kwartfinale die met deze loting en dit materiaal elke trainer had behaald, met het slechtste voetbal in jaren.
D-e-n schreef op maandag 12 december 2022 @ 10:18:
En belangrijker: met 433 was je zeker kansloos geweest tegen een nog betere ploeg als Frankrijk. En dat is natuurlijk altijd het doel geweest van van Gaal: een systeem verzinnen waar je in een finale of halve finale tegen Brazilië of Frankrijk weerbaar bent. De groepsfase en achtste finale heeft hij daarvoor eigenlijk opgeofferd.
Dat is de theorie, maar ik geloof daar totaal niet in. Ten eerste omdat je met vuur speelt tegen zwakkere tegenstanders, en ten tweede vertrouwen tanken in aanloop naar een topper als Frankrijk ook heel wat waard is. Argentinie viel ook gewoon vrij snel omver toen we wel kozen om zelf aan te vallen. Ook met minder materiaal is dat onze kracht. Wij kozen er voor om er een wedstrijd van te maken die landen als Argentinie, Frankrijk, Portugal, Spanje en Brazilie juist beter ligt dan ons.

Wie weet had een jongen als Xavi of Gakpo wel het niveau van Robben aangetikt als ze daar de mogelijkheid toe hadden gekregen.

[ Voor 15% gewijzigd door ph4ge op 12-12-2022 10:33 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• D-e-n
Typhone schreef op maandag 12 december 2022 @ 10:20:
[...]

Ik ben volgens mij redelijk realistisch maar als je nog geen 1,5 jaar geleden grote landen met heel wat beter/mooier voetbal van de mat speelt en je legt dit neer tegen landjes als Qatar, Ecuador, USA en Senegal (Argentinië acht ik wat serieuzer) dan weet ik niet welke progressie er precies geboekt is.
Over welke grote landen heb je het? Zoveel grote landen hebben we toch niet ontmoet voor het echie? België bleek toch niet zo heel goed en landen als Senegal of Ecuador lijken me nu niet zo heel veel te verschillen van Noorwegen of Polen. Waarbij we het tegen Noorwegen ook gewoon heel moeilijk hadden.

Los daarvan is het tegen grotere landen die zelf ook willen voetballen natuurlijk veel makkelijker om wat meer vanuit de counter te spelen dan tegen landen die er zelf alleen maar op uit zijn jou te ontregelen. In de vriendschappelijke wedstrijden tegen Duitsland en Denemarken hadden we daarbij goede momenten maar ook slechte. De goede momenten zijn voor van Gaal waarschijnlijk juist de reden geweest om dit systeem geschikt te achten voor dat soort wedstrijden.
Argentinië heeft ook zeker geen betere spelers vind ik maar zijn als team wel een stuk beter bij elkaar.
Maar goed, dit zijn subjectieve beoordelingen dus die mogen verschillen natuurlijk :)
Ik kijk gewoon naar ze spelen. Wij hebben wel heel veel eredivisie spelers in de groep hoor. En Argentinië brengt gewoon een spits van Inter als wissel in.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

D-e-n schreef op maandag 12 december 2022 @ 10:46:
[...]

Over welke grote landen heb je het?
Ja die periode was al wat langer geleden waarin wij Duitsland, Portugal en Frankrijk troffen als tegenstanders. Die Nations League wedstrijden waren dat.

• D-e-n
ph4ge schreef op maandag 12 december 2022 @ 10:28:
[...]

Dat is de theorie, maar ik geloof daar totaal niet in. Ten eerste omdat je met vuur speelt tegen zwakkere tegenstanders, en ten tweede vertrouwen tanken in aanloop naar een topper als Frankrijk ook heel wat waard is.
We kwalificeerden ons uiteindelijk vrij makkelijk voor de kwartfinale dus ik vind niet dat er met vuur is gespeeld. Aan het vertrouwen heeft het volgens mij niet gelegen.
Argentinie viel ook gewoon vrij snel omver toen we wel kozen om zelf aan te vallen. Ook met minder materiaal is dat onze kracht.
Iedereen is verblind door het laatste kwartier maar vergeet dat we met een normaal 433 (met enkel De Jong) nog steeds geen deuk in een pakkie boter schoten. Pas toen we blind naar twee lange spitsen en van Dijk gingen rammen kwam Argentinië onder druk. Maar ieder die het voetbal een beetje volgt zou toch moeten weten dat dat geen basis is om 90 minuten op te voetballen. Dat hou je fysiek niet vol en bovendien weet je dan zeker dat die bal er aan de andere kant ook tig keer in gaat bij een beetje tegenstander.
Wie weet had een jongen als Xavi of Gakpo wel het niveau van Robben aangetikt als ze daar de mogelijkheid toe hadden gekregen.
Xavi en Gakpo zijn talenten maar ze hebben no way nog niet het niveau van Robben. Ook de Engelse vleugelspitsen hebben bijvoorbeeld al een hoger niveau en die hebben daarnaast nog een betere spits in de zestien staan natuurlijk.

Ook hier: we overschatten ons niveau schromelijk. Wij moeten ons spiegelen aan een ploeg als Kroatië: die kiezen ook hun momenten om te voetballen en hadden nog een stuk moeilijkere kwalificatie dan wij.

• D-e-n
Typhone schreef op maandag 12 december 2022 @ 10:52:
[...]

Ja die periode was al wat langer geleden waarin wij Duitsland, Portugal en Frankrijk troffen als tegenstanders. Die Nations League wedstrijden waren dat.
Dat was een prima manier van spelen. Ik had het ook prima gevonden als het 433 nu op die realistische manier was uitgevoerd. Maar ook toen hadden we het moeilijk tegen een stugge ploeg als Schotland en was er kritiek. Maar tegen Frankrijk en Duitsland was Depay dus overigens heel goed, net als Wijnaldum.

Maar ook toen kwam Koeman (tegen Portugal) uiteindelijk tot de conclusie dat we om het toernooi te winnen kwaliteit tekort kwamen.

Samenvattend: er is in Nederland altijd gezeik als er niet met oogstrelend voetbal gewonnen wordt, ook als we de kwaliteit gewoon niet hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door D-e-n op 12-12-2022 10:59 ]

• ph4ge
D-e-n schreef op maandag 12 december 2022 @ 10:53:
We kwalificeerden ons uiteindelijk vrij makkelijk voor de kwartfinale dus ik vind niet dat er met vuur is gespeeld. Aan het vertrouwen heeft het volgens mij niet gelegen.
We hebben geloof ik 8 schoten op doel gehad in 4 wedstrijden, zo makkelijk was het niet. Tegen Equador en VS hebben we ook behoorlijk gezwijnd en flinke kansen weggegeven.

Qatar is een matig team dat al uitgeschakeld was, maar stel je voor als ze zich nog hadden kunnen plaatsen voor de volgende ronde. Dan was die wedstrijd ook een lastige kluif geworden. Nu maakte het niet uit wie je opstelde, met Pasveer in de spits hadden we nog steeds makkelijk gewonnen.
Iedereen is verblind door het laatste kwartier maar vergeet dat we met een normaal 433 (met enkel De Jong) nog steeds geen deuk in een pakkie boter schoten. Pas toen we blind naar twee lange spitsen en van Dijk gingen rammen kwam Argentinië onder druk. Maar ieder die het voetbal een beetje volgt zou toch moeten weten dat dat geen basis is om 90 minuten op te voetballen. Dat hou je fysiek niet vol en bovendien weet je dan zeker dat die bal er aan de andere kant ook tig keer in gaat bij een beetje tegenstander.
Wat mij betreft is het niet zo zwart-wit. Je zag dat het beter ging lopen naar mate we onze verdedigende stellingen een beetje verlieten.
Xavi en Gakpo zijn talenten maar ze hebben no way nog niet het niveau van Robben. Ook de Engelse vleugelspitsen hebben bijvoorbeeld al een hoger niveau en die hebben daarnaast nog een betere spits in de zestien staan natuurlijk.
Robben was ook niet het niveau van de Robben die wij kennen tot hij in 2004 als groentje een serieuze kans kreeg nadat het in de eerste groepswedstrijd niet liep, en die greep.
Ook hier: we overschatten ons niveau schromelijk. Wij moeten ons spiegelen aan een ploeg als Kroatië: die kiezen ook hun momenten om te voetballen en hadden nog een stuk moeilijkere kwalificatie dan wij.
Het is juist precies andersom. We weten dat spelers als Bergijn, Blind etc. een laag niveau hebben, en we geven niet de talenten zoals Xavi de ruimte om te groeien.

Gakpo zag Van Gaal het ook niet in zitten, kreeg uiteindelijk bij toeval een kans omdat Depay niet fit was, en dat was de uitblinker voorin in een systeem dat gebouwd is om aanvallers slecht te laten spelen. Ik had Gakpo wel willen zien op zn natuurlijke positie met voldoende ondersteuning om hem heen.

Bij andere landen spelen ook een aantal spelers heel goed die net hun doorbraak beleven. Dat moet je koesteren, spelers die hot zijn. Ook als je wil dat de media en het land achter een elftal gaan staan.

[ Voor 9% gewijzigd door ph4ge op 12-12-2022 11:31 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• D-e-n
ph4ge schreef op maandag 12 december 2022 @ 11:13:
[...]

Het is juist precies andersom. We weten dat spelers als Bergijn, Blind etc. een laag niveau hebben, en we geven niet de talenten zoals Xavi de ruimte om te groeien.

Gakpo zag Van Gaal het ook niet in zitten, kreeg uiteindelijk bij toeval een kans omdat Depay niet fit was, en dat was de uitblinker voorin in een systeem dat gebouwd is om aanvallers slecht te laten spelen. Ik had Gakpo wel willen zien op zn natuurlijke positie met voldoende ondersteuning om hem heen.

Bij andere landen spelen ook een aantal spelers heel goed die net hun doorbraak beleven. Dat moet je koesteren, spelers die hot zijn. Ook als je wil dat de media en het land achter een elftal gaan staan.
Oh, ik had Xavi ook graag gezien. Ik had Danjuma bij de groep gehaald. Het opstellen van Janssen was ook niet in me opgekomen. En zoals eerder gezegd had ik liever Gravenberch meegenomen dan Koopmeiners. Want we missen fysiek op het middenveld.

Maar mede omdat we ook onder Koeman in een 433 zaadpotten speelden tegen de mindere maar stuggere tegenstanders en omdat ook Koeman die Nations League niet won denk ik dat het voor het resultaat uiteindelijk niet zoveel had uitgemaakt.

Uiteindelijk zegt een systeem ook niks over de aanvallende intenties. Die moet je ook in een 433 wel kunnen uitvoeren. Uiteindelijk zal Koopmeiners ook in een 433 te weinig brengen en zullen we ook in een 433 als vanouds mopperen waarom een stofzuiger als De Roon nodig is. Ons middenveld is echter gewoon dik onvoldoende. Daar kan De Jong niks aan veranderen.

Ik denk dat van Gaal uiteindelijk gewoon gegokt heeft: alles of niets waarbij alles de finale halen en winnen was. Al het andere (leuker spel, wellicht tussendoor eens stunten tegen Argentinië) is denk ik bijzaak geweest. Daar kunnen we het niet mee eens zijn maar het is wel realistisch om er zo tegenaan te kijken.

• ph4ge
D-e-n schreef op maandag 12 december 2022 @ 11:32:
Maar mede omdat we ook onder Koeman in een 433 zaadpotten speelden tegen de mindere maar stuggere tegenstanders en omdat ook Koeman die Nations League niet won denk ik dat het voor het resultaat uiteindelijk niet zoveel had uitgemaakt.
Koeman begon met 5-3-2, dat waren zaadpotten, het ging juist een stuk beter lopen toen hij 433 ging spelen, inderdaad door bijna de NL te winnen.

Het gaat mij niet zo zeer om 532, het gaat mij meer om de negatieve instelling die er bij komt kijken en dat door die keuze goede spelers/talenten in vorm buiten de boot vallen en spelers op hun retour/uit vorm belangrijk worden gemaakt.

Het gaat mij ook niet om "mooi" voetbal of niet, het gaat mij erom dat we gewoon slecht spelen en daardoor onze kansen verkleinen, niet vergroten (ook in de groepsfase hoewel dat door de loting geen probleem was). En op de lange termijn is het ook schadelijk omdat toptalenten zo niet doorbreken, Nederland als voetballand voor schut staat en het publiek afhaakt.

De ervaring die jongens als Blind nu hebben opgedaan was super waardevol geweest voor hun jongere collega's in de toekomst.
D-e-n schreef op maandag 12 december 2022 @ 11:32:
Oh, ik had Xavi ook graag gezien. Ik had Danjuma bij de groep gehaald. Het opstellen van Janssen was ook niet in me opgekomen. En zoals eerder gezegd had ik liever Gravenberch meegenomen dan Koopmeiners. Want we missen fysiek op het middenveld.
Hij kan inderdaad ook niet meer. L. De Jong is ondanks al zn gebreken wel in goede vorm en had heel nuttig kunnen zijn.

Ik moet overigens ook bekennen dat ik Gravenberch ook niet had meegenomen. Die jongen speelt ook al een half jaar niet en het beste was er bij Ajax in de tweede seizoenshelf ook al lang af.

[ Voor 26% gewijzigd door ph4ge op 12-12-2022 11:47 ]

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

ph4ge schreef op maandag 12 december 2022 @ 11:44:
[...]

Het gaat mij niet zo zeer om 532, het gaat mij meer om de negatieve instelling die er bij komt kijken en dat door die keuze goede spelers/talenten in vorm buiten de boot vallen en spelers op hun retour/uit vorm belangrijk worden gemaakt.

Het gaat mij ook niet om "mooi" voetbal of niet, het gaat mij erom dat we gewoon slecht spelen en daardoor onze kansen verkleinen, niet vergroten (ook in de groepsfase hoewel dat door de loting geen probleem was). En op de lange termijn is het ook schadelijk omdat toptalenten zo niet doorbreken, Nederland als voetballand voor schut staat en het publiek afhaakt.
Daar zit inderdaad wel een beetje de essentie van het verhaal. Alle talenten (niet des van Gaals) die in vorm waren hebben de bank warm mogen houden en de elite die niet in vorm was heeft lekker rondgehobbeld maar absoluut geen potten kunnen breken. In het verleden zijn veel grote namen zo allemaal gekickstart door ze voor de leeuwen te gooien maar nu werd er vastgehouden aan een groep die tot de zogenaamde 'elite' van NL behoorde maar dat op voetballend gebied absoluut niet was (en is!).

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:24
Een groot voordeel dit WK, ik heb niemand horen zeuren op Wijnaldum :+

WoT stats

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-01 16:57
D-e-n schreef op maandag 12 december 2022 @ 10:46:
[...]
Ik kijk gewoon naar ze spelen. Wij hebben wel heel veel eredivisie spelers in de groep hoor. En Argentinië brengt gewoon een spits van Inter als wissel in.
En dit is dus puur selectiebeleid: Had van Gaal Danjuma meegenomen, dan was dat i.m.o. vergelijkbaar met het niveau Inter (qua club/ competitie waar die speelt) zeg maar. Zo zijn er wel meer spelers die in mijn ogen meer te zoeken hadden dan het handje-vol Ajax spelers die volledig uit vorm met zijn 6-en mee gingen en waarvan er ook een paar een behoorlijk minuten hebben gemaakt: Timber (na de eerste wedstrijd alles gespeeld), Blind (alleen de laatste wedstrijd gewisseld), Bergwijn (elke wedstrijd (veel) gespeeld, Berghuis vaal als invaller, Taylor, één keer ingevallen (*en dan Pasveer die niet heeft gespeeld).
Verder had je uit de Eredivisie Noppert (heeft het i.m.o. naar behoren gedaan), Bijlow (niet gespeeld), Gakpo (hij heeft van de spelers eigenlijk als beste gepresteerd t.a.v. de verwachtingen), Simons (nauwelijks gespeeld), Luuk de Jong (waarom die mee was moge duidelijk zijn, hij is niet zo'n bestormer als Weghorst, maar wel een zeer sterke kopper).
I.m.o. valt het qua verschil in niveau dan ook alleszins mee, echter komen heel veel zaken niet uit de verf, of worden er andere dingen van spelers verwacht dan je in zo'n opstelling zou verwachten.

Het mooiste voorbeeld waarom het niet goed liep de eerste wedstrijden vond ik wel dat tegen de VS, die wel mee-voetbalden, een Dumphries er overheen kon denderen, daar ligt zijn kracht (helaas speel je met Blind op links, waardoor dit maar over 1 kant gebeurt, en dus niet erg verassend is en waardoor hier geen afwisseling in mogelijk is). De wedstrijden daarvoor stond hij daar steeds al ipv dat hij er nog moest komen. Dan wordt van een back verwacht dat die (goed) mee kan voetballen en dat is niet waar Dumphries zijn kracht ligt.
Zo zijn er meer voorbeelden te noemen, maar dit vond ik een van de duidelijkste casussen.

• eric.1
ph4ge schreef op maandag 12 december 2022 @ 11:13:
en we geven niet de talenten zoals Xavi de ruimte om te groeien.
Groeien doe je bij een club, niet het Nederlands elftal tijdens een WK (of je moet per ongeluk iemand's positie overnemen en verbazend goed spelen).

Buiten onze achterhoede (eigenlijk allemaal gewoon topclubs of op zijn minst subtoppers) en Frenkie was het gewoon matig gesteld of met de kwaliteit of met de vorm. Ja, dan heb je het gewoon moeilijk.

Tevens ben ik niet tegen Xavi of andere nieuwelingen, maar die moet maar eens laten zien dat ze onmisbaar zijn voor NL. Zo simpel is het.

• ph4ge
eric.1 schreef op maandag 12 december 2022 @ 13:46:
Tevens ben ik niet tegen Xavi of andere nieuwelingen, maar die moet maar eens laten zien dat ze onmisbaar zijn voor NL. Zo simpel is het.
Als je geen kans krijgt kan je dat ook niet laten zien. Het gaat er mij om dat er aan de ene kant een aantal spelers nadrukkelijk op de deur kloppen maar geen kans kregen terwijl Van Gaal spelers bleef opstellen die helemaal niet laten zien dat ze onmisbaar zijn.

• Napo
  • Niet online
[...]
Buiten onze achterhoede (eigenlijk allemaal gewoon topclubs of op zijn minst subtoppers) en Frenkie was het gewoon matig gesteld of met de kwaliteit of met de vorm. Ja, dan heb je het gewoon moeilijk.
Als aanvulling daarop kan je Gakpo er ook nog wel bij plaatsen waarbij zowel de vorm als de kwaliteit er wel is. Zelfs Blind & Ake deden het prima. Daarbuiten was het inderdaad niet zoals je mag hopen. Als spelers als Depay en Bergwijn niet thuisgeven wordt het inderdaad gewoon moeilijk.

Als er ondanks de prestaties van sommige spelers geen kans gegeven wordt aan andere dan maak je het jezelf nog lastiger.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

[...]

Groeien doe je bij een club, niet het Nederlands elftal tijdens een WK (of je moet per ongeluk iemand's positie overnemen en verbazend goed spelen).
Oneens. Als je drie wedstrijden op rij niks klaar speelt en na één helft tegen de USA nog steeds niet dan is het tijd om het over een andere boeg te gooien. Dus de jonkies erin en speelminuten gaan gunnen.

• eric.1
Napo schreef op maandag 12 december 2022 @ 14:28:
[...]

Als aanvulling daarop kan je Gakpo er ook nog wel bij plaatsen waarbij zowel de vorm als de kwaliteit er wel is. Zelfs Blind & Ake deden het prima. Daarbuiten was het inderdaad niet zoals je mag hopen. Als spelers als Depay en Bergwijn niet thuisgeven wordt het inderdaad gewoon moeilijk.

Als er ondanks de prestaties van sommige spelers geen kans gegeven wordt aan andere dan maak je het jezelf nog lastiger.
Blind vind ik eigenlijk al amper meer meekunnen in de Eredivisie en ook hier was het echt wel een hit-or-miss met weinig er tussen. Zulke spelers moet je mijn inziens gewoon beschermen voordat het beschamend wordt. En dat punt is in zekere zin wel bereikt, hij liep in vertraging.

Sjah, nouja, dat zijn keuzes. Ik kan op zich wel begrijpen waarom enige ervaring boven nieuwe spelers verkozen wordt tegen een land als Argentinië.
Typhone schreef op maandag 12 december 2022 @ 14:44:
[...]

Oneens. Als je drie wedstrijden op rij niks klaar speelt en na één helft tegen de USA nog steeds niet dan is het tijd om het over een andere boeg te gooien. Dus de jonkies erin en speelminuten gaan gunnen.
Ja en nee. Laten we eerlijk zijn, tegen Senegal, Qatar en Ecuador ga je als Nederland nooit goed voetballen, dat kunnen we gewoon niet goed. Dat is overleven en die potten zijn dan ook geen graadmeter. Zijn we als eerste geëindigd? Jup, optimale prestatie, niets mis mee.

Dat een Depay niet in dit toernooi is gegroeid is gewoon zonde. Nu weet ik dat er een heel aantal hoe dan ook tegen Depay zijn maar ja, zijn doelsaldo is toch niet heel slecht te noemen wanneer hij een beetje op dreef is. En dat kan eigenlijk iedere wedstrijd wel komen. Ik durf eigenlijk nog wel te stellen dat hij tegen Argentinië ook geen echte kans kreeg door het systeem wat we speelden.

Alleen als het dan tijdens een wedstrijd voor geen meter loopt, dan moet je wel veel sneller schakelen en de slechte spelers eraf halen - imo.

• D-e-n
Typhone schreef op maandag 12 december 2022 @ 14:44:
[...]

Het hoeft niet eens een hele andere boeg te zijn. Vaak zie je op zo'n toernooi wel dat na een slechte groepsfase er één of twee spelers inkomen die dan een revelatie blijken in het toernooi. Bij ons had dat een Simons kunnen zijn of zelfs een Taylor, het is maar net wat past in een elftal.

Hebben we in Nederland ook gezien. In 1994 verdween Ronald de Boer na een slechte opening uit de basis en gingen we zonder nummer tien spelen en van Vossen op links. In 1988 gingen de vleugelspitsen overboord en kwam Erwin Koeman.

• Justevo
Napo schreef op maandag 12 december 2022 @ 14:28:
[...]

Blind deed het prima? De 1-0 tegen Argentinie was twee keer zijn fout. Liet z'n mannetje lopen en toen hij tijd had om dat te herstellen deed hij dat niet en kwam hij achter z'n mannetje terecht. Daarnaast nog in andere wedstrijden meerdere malen z'n mannetje laten lopen wat gemaskeerd werd door Ake.

Bergwijn heeft helemaal niet de kwaliteiten voor de top, is een ontzettend gebrekkige speler en heeft de afgelopen jaren nergens meer dan 2/3 wedstrijden in een heel seizoen gepresteerd. Wanneer heb je Bergwijn voor het laatst een mannetje 1-op-1 zien uitspelen? Daarnaast heeft hij de meest waardeloze mentaliteit die ik ooit bij een Oranje speler heb gezien.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Blind deed het prima, hij gaf nog de assist op de 1-0 van Argentinië.

:/

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Napo
  • Niet online
Justevo schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 09:19:
[...]

Blind deed het prima? De 1-0 tegen Argentinie was twee keer zijn fout. Liet z'n mannetje lopen en toen hij tijd had om dat te herstellen deed hij dat niet en kwam hij achter z'n mannetje terecht. Daarnaast nog in andere wedstrijden meerdere malen z'n mannetje laten lopen wat gemaskeerd werd door Ake.
Ja, naar mijn mening heeft Blind het prima gedaan en heb je met de veldbezetting inderdaad de mogelijkheid om Ake spelers op te laten vangen.

Blind heeft zijn beperkingen maar zolang je je systeem daar op aanpast dan is dat een prima manier om een speler als hem te kunnen gebruiken. Het is niet alsof met een fout in een wedstrijd de speler opeens niet prima meer is.

• Justevo
Napo schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 10:17:
[...]

Ja, naar mijn mening heeft Blind het prima gedaan en heb je met de veldbezetting inderdaad de mogelijkheid om Ake spelers op te laten vangen.

Blind heeft zijn beperkingen maar zolang je je systeem daar op aanpast dan is dat een prima manier om een speler als hem te kunnen gebruiken. Het is niet alsof met een fout in een wedstrijd de speler opeens niet prima meer is.
Ik snap je punt, maar waarom zou je hem blijven opstellen als je iemand hebt die die enorme beperking niet heeft? Het is gewoon een liability en dat zal hij altijd blijven. Dat betekent niet dat zijn vervanger geen beperkingen heeft maar die van Blind is er een die nooit meer zal verbeteren.

Ik geloof ook uberhaupt niet dat we nu nog verder zullen gaan met 5-3-2, ook al heeft Koeman daar eerder ook mee gespeeld. Met Simons hebben we nu echt iemand die de verbinding tussen Frenkie en de spitsen kan zijn. Frenkie heeft dat gewoon niet waar kunnen maken, hij is ook niet iemand die de lijnen uit zet. Hij is niet de persoon om de passjes richting de spitsen te geven.

Pieter Zwart heeft hier ook al een artikel over geschreven dat we na Sneijder geen enkele nieuwe lichting klaar hadden staan voor een nummer 10 en we daardoor zijn afgedreven richting 5-3-2.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Als je hem de kans zou geven, zal een speler als Joey Veerman ook echt wel wat toe kunnen voegen.

Maar, toegegeven, die geeft ook wel eens 'niet thuis'.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:24
Ramzzz schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 11:18:
Maar, toegegeven, die geeft ook wel eens 'niet thuis'.
Als we alle spelers die wel eens 'niet thuis' geven thuis zouden laten zouden we geen elftal kunnen opstellen ;)

WoT stats

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

ElPaco schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 11:21:
[...]

Als we alle spelers die wel eens 'niet thuis' geven thuis zouden laten zouden we geen elftal kunnen opstellen ;)
Thuis zijn, en niet thuis tegelijk, dat lijkt Schrödinger's elftal wel! _O-

• Napo
  • Niet online
Justevo schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 10:29:
[...]

Ik snap je punt, maar waarom zou je hem blijven opstellen als je iemand hebt die die enorme beperking niet heeft? Het is gewoon een liability en dat zal hij altijd blijven. Dat betekent niet dat zijn vervanger geen beperkingen heeft maar die van Blind is er een die nooit meer zal verbeteren.
Dat kan ik de speler niet aanrekenen, dat Blind beperkingen heeft is bekend en op basis daarvan maakt een hoofdtrainer dan de keuze om hem wel of niet te gebruiken. Dan dien je als hoofdtrainer ook de consequenties te dragen.

• ephymerous
D-e-n schreef op maandag 12 december 2022 @ 20:10:
[...]

Het hoeft niet eens een hele andere boeg te zijn. Vaak zie je op zo'n toernooi wel dat na een slechte groepsfase er één of twee spelers inkomen die dan een revelatie blijken in het toernooi. Bij ons had dat een Simons kunnen zijn of zelfs een Taylor, het is maar net wat past in een elftal.

Hebben we in Nederland ook gezien. In 1994 verdween Ronald de Boer na een slechte opening uit de basis en gingen we zonder nummer tien spelen en van Vossen op links. In 1988 gingen de vleugelspitsen overboord en kwam Erwin Koeman.
Eens, bijzonder om vast te blijven houden aan spelers die herhaaldelijk niet thuisgeven. Taylor of Simons hadden het middenveld echt meer elan kunnen geven. Danjuma (ik weet het; niet geselecteerd) had zo goed als zeker in alle facetten beter gepresteerd dan Bergwijn. Over Depay durf ik tegen jou niets meer te zeggen ;) :>

[ Voor 9% gewijzigd door ephymerous op 13-12-2022 12:12 ]

XXXVI

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-01 10:19
Met 433 en de manier van spelen de laatste 10 minuten had je heel Argentinië opgerold in de verlenging..maar lafheid overheerste weer eens.

• D-e-n
Ik zie dat het belangrijkste nieuws van de dag nog niet geplaatst is. Op diverse websites lees ik namelijk dat Ronald Koeman heeft meegedeeld dat hij met vier verdedigers wil gaan spelen. Ik weet dat dit voor de meesten van jullie als een enorme klap zal komen maar ik wilde het toch maar even melden :)

Sorry voor de schok!!!

ps.
Hij zegt overigens "vier verdedigers" dus dat kan ook gewoon 442 betekenen :)

[ Voor 11% gewijzigd door D-e-n op 23-01-2023 15:03 ]

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Hij bedoelt vast te zeggen dat hij in Blind meer een middenvelder ziet :+

Regeren is vooruitschuiven

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:31
D-e-n schreef op maandag 23 januari 2023 @ 15:02:
Ik zie dat het belangrijkste nieuws van de dag nog niet geplaatst is. Op diverse websites lees ik namelijk dat Ronald Koeman heeft meegedeeld dat hij met vier verdedigers wil gaan spelen. Ik weet dat dit voor de meesten van jullie als een enorme klap zal komen maar ik wilde het toch maar even melden :)

Sorry voor de schok!!!

ps.
Ah nee joh, pas bij de volgende eindronde gaan we ons daar pas weer echt druk over maken toch?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:53
D-e-n schreef op maandag 23 januari 2023 @ 15:02:

Sorry voor de schok!!!

ps.
Ik hoop ook echt dat hij er zich aan gaat houden. 433 hoort gewoon bij Nederland. Probleemgeval is wel Depay, die past absoluut niet in 't 433 systeem.

• D-e-n
Terranova schreef op maandag 23 januari 2023 @ 15:24:
[...]

Ik hoop ook echt dat hij er zich aan gaat houden. 433 hoort gewoon bij Nederland. Probleemgeval is wel Depay, die past absoluut niet in 't 433 systeem.
Hij zegt dus daarom ook vier verdedigers. Aanvallend is het niet zo zwart wit namelijk. Bijvoorbeeld: Weghorst met Depay er vanaf links zwervend omheen, is dat 433 of een 442 variant? Koeman heeft aanvallend vrij veel gevarieerd en zal dat weer gaan doen. Prima lijkt me. Je achterste vier zijn dan de basis.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Benieuwd hoe lang het duurt voordat er weer een trein voorbij komt waar Koeman op gaat springen. DIe man heeft het bij mij compleet af gedaan, niet betrouwbaar. De KNVB had hem nooit terug moeten halen, kans gehad, andere keuze gemaakt, prima, klaar. Op naar de volgende. Zo bijzonder is die Koeman niet, 13 in een dozijn.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
Ja Koeman springt werkelijk op' elke trein. Behalve als de trein van een Atletico, of Sporting is, dan is het te min voor de man (een vermoeden...).

[ Voor 10% gewijzigd door Sjah op 23-01-2023 18:32 ]

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:41

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
De Barcelona trein was geen geheim en stond in het vorige contract.

Dus nu kan Koeman afgerekend worden op sportieve prestaties, ik gun hem deze ronde wel. Daarnaast is het spelersmateriaal en beschikbare coaches nu ook niet geweldig.

Tweakers Discord

Pagina: 1 ... 64 ... 262 Laatste

Let op:
Poule: Tweakers F.C. EK Voetbalpoule 2024
Algemeen topic: [Voetbal] Centraal EK 2024 topic
Vrouwenvoetbal: [Voetbal] Het algemene vrouwenvoetbal topic

Gedoe over het haarbandje van Memphis, commentaar over het commentaar of het eindeloos herkauwen van scheidsrechterlijke dwalingen zijn hier niet nodig!