[Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 63 ... 262 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:58
moshimoshi schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 10:15:
[...]

Sinds 1974 vliegen we elke keer op exact dezelfde manier het toernooi uit. Misschien moeten we eens iets anders doen?
We vliegen er niet excact op zelfde manier uit.
Van 433 tot 442 tot 4231 en 532 met mooi en lelijk voetbal, geluk en ongeluk met en zonder penalty's.
Denk dat alles wel is langs gekomen.

Dit WK hebben we een selectie dat minder is dan dat van 2014 dat al minder was dan die van 2010.

Je haalt de kwartfinale en dat is gewoon een mooie prestatie al was het beton voetbal. Maar als je kijkt wat er op het middenveld en aanval rondloopt is het allemaal niet hoogstaand en moet je niet te veel verwachten.

In al die jaren doen we het echt zo slecht nog niet.

Als we verliezen gooien vele gelijk alle frustraties eruit het moet allemaal anders want dan zou het wel goed zijn gekomen. Hoe vaak ik wel niet mooi voetbal heb gezien en dat we alsnog nat gingen.
Op 10 min. opportunistisch spel na ga je er dit jaar gewoon terecht uit.

En van Gaal heeft het prima gedaan afgelopen jaar.
En Koeman gaat het ook weer goed doen al hoop ik wel dat komende jaren er wat meer getalenteerde aanvallers en middenvelders bijkomen en zich gaat settelen.

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-01 18:51

s0kkie

Cowabunga

Harribo schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 10:42:
We hebben gewoon geen fantastische aanvallers en maar 1 goede middenvelder, Frenkie.
Zo kan je ook niet goed aanvallen.
Tja, dit had NL nooit, anders hadden ze al lang een ster op het shirt met zoveel goede voetballers in het verleden.
Er was altijd een gebrek aan afmakers, nee vooral elke balbezit weer helemaal opnieuw opbouwen vanaf de keeper terwijl je achter staat 8)7

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Messi speelt bij PSG. Eigenaar PSG is een bedrijf van de Emir van Qatar genaamd Tamim bin Hamad al-Thani.

Op het veld gelden er nou eenmaal andere regels voor Messi, zeker op een tournooi in het corrupte Qatar.

Als Qatar al het WK naar hun eigen land kan brengen met omkoping, is een scheids omkopen een peuleschil

[ Voor 20% gewijzigd door _Bailey_ op 10-12-2022 11:14 ]

• d-vine
_Bailey_ schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 11:12:
Messi speelt bij PSG. Eigenaar PSG is een bedrijf van de Emir van Qatar genaamd Tamim bin Hamad al-Thani.

Op het veld gelden er nou eenmaal andere regels voor Messi, zeker op een tournooi in het corrupte Qatar.
De tijd zal gaan leren of Qatar Messi wereldkampioen gaat maken :X

Verwijderd

PEBKAC schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 10:47:
[...]

Bergwijn in vorm is anders best leuk, Depay doet het alleen goed tegen kleine landen. Hebben wij momenteel in Nederland nog goede spitsen in de koker zitten? Brobbey misschien als die ooit weer in vorm raakt?
Het is heel moeilijk om spitsen te beoordelen wanneer ze niet de kans krijgen.

Hij blijft maar vasthouden aan Depay en Depay zijn vriendjes.
En de Van Gaal van 10 jaar geleden had gezegd tegen Depay "Leuk voor je dat je liever met Bergwijn speelt, maar ik maak hier de keuzes en niet jij."
Maar nu lijkt het wel alsof die meer bezig is geweest om zijn favorietjes tevreden te houden dan met het beste elftal op te stellen. (Niet de beste spelers maar het beste elftal.)

Depay heeft heel dit WK maar 1 bal goed geraakt.
Maar waar ze in Portugal het lef hebben om te zeggen "Weetje, ga jij maar even banken Ronaldo."
Gebeurd dit gewoon niet.

Blind word zo geprezen om zijn voorzetten, waarom dan geen Wout of Luuk zodat ze daar van kunnen profiteren?

En geen 4-3-3 kunnen spelen?
Hij laat bewust een Danjuma thuis die ik fantastische vorm stak voor het WK.
Gakpo, Berghuis, Depay, Bergwijn.
Spelers die makkelijk op de flanken kunnen spelen.
Maar, iemand zoals Depay wilt dat liever niet dus word het systeem compleet overhoop gegooid omdat... ja, hij het lievelingetje van Van Gaal is.

Nee, ik zie dit WK niet als het falen van de spelers. Maar 100% het falen van de coach.
(Maar, ik ben maar 1 van de 17 miljoen coaches in Nederland, dus neem het met een korrel zout.)

Voor het restant van het WK?
Messi liet gisteren toch weer eventjes zijn ware gezicht zien en hoop echt dat die hem niet gaat winnen.
Misselijk mannetje zeg.

Ik hoop op Kroatië, maar ik verwacht Mbappe... Uh, ik bedoel Frankrijk. :+

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ben nog steeds boos, van beide kanten gekeken:

Nederland
- Wij hadden ons niet moeten meeslepen met de emoties van Argentinië
- Onze aanvoerder kwam niet genoeg voor ons op. Hij had best mogen wijzen naar de VAR (zoals die penalty), in gesprek gaan met de scheidsrechter een-op-een i.p.v. 6 man en had aanvoerder Messi moeten aanspreken op die bal naar de dug-out i.p.v. een bodycheck.
- Bergwijn, Koopmeiners, Blind, etc. krijgen continue een kans, terwijl andere (beter in vorm) er nooit een hebben gekregen. Je zag met Berghuis al een flinke verbetering t.o.v. wat er stond. Had die jonge gast (Frimpong) een kans gegeven of Lang meer kansen om zich te bewijzen.
- De arrogantie van Louis. Ik denk dat het een uitstekende coach is, maar de onzin (wij worden WK), kwam mij echt mijn keel uit - zo goed zijn we niet, vooral ons nationaal elftal niet.
- Schijnbaar waren wij onvriendelijk bij de penalty's (Dumfries rood?), waarom de FIFA dit niet in beeld brengt, beats me. Maar als het waar is, moeten wij ons dus schamen en dit nooit meer doen.

Argentinië
- Zeuren, rollen, vallen.. wat een zuigers. Dan na de wedstrijd nog het lef hebben ook om te zeuren op de scheidsrechter, die 10min. waren terecht (keeper tijdrekken, dug-out incident, vallen/rollen/..). Wij moeten goed naar onszelf kijken, maar ik betwijfel of de Argentijnen dat ook kunnen.
- Messi, wat een arrogante *. Hij komt met alles weg, wordt geprezen als een soort God (vooral door de FIFA en de media) en mag alles doen. Dan heeft die nog het lef om na de wedstrijd te doen alsof hij slachtoffer is van de scheids en onze spelers. Handsbal vergeten waarvoor je geen geel kreeg?
- Na de wedstrijd onze spelers uitschelden, zelfs bankzitters, etc. Het is erg onsportief gedrag.

Dit is weer typisch iets voor ons, eruit gaan met boosheid (niet alleen op onszelf, maar de hele wereld, scheidsrechter, etc.), terwijl een Brazilië wel gewoon normaal deden. Hun dansen was irritant, maar ze waren tenminste niet onsportief.

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-01 17:09
Tsja, dit soort vechtwedstrijden hebben we nog nooit gewonnen een gaan we ook nooit winnen. Argentinië, Spanje, Portugal.. dat zit gewoon niet in ons karakter. Tegenover je staan 11 Argentijnen die over lijken gaan en wij hebben een Steven Bergwijn met de mentaliteit van een stoeptegel. Het zit niet in onze cultuur, niet in ons DNA en dat gaat ook nooit gebeuren. Voetballend kunnen we het winnen, zie '98 tegen Argentinië, maar op vechtersmentaliteit? Never nooit. Wij zullen altijd aan het kortste eind trekken en we zijn er gisteren wederom ingetuind.

Hopelijk zal dit ook het einde in Oranje betekenen van een aantal spelers. Koopmeiners, Janssen, Blind, Dumfries, Bergwijn, de Roon. Komen allemaal gigantisch te kort om Oranje verder te helpen.

Bij de Duitse televisie lieten ze wel zien dat de 1-0 ook wederom een fout was van Blind en dat zijn gebrek aan snelheid er voor zorgde dat hij aan de verkeerde kant stond. Hij leidde het balverlies in en werd er daarna uitgelopen op de eerste meters.

Dumfries heeft één leuke wedstrijd gespeeld, tegen de VS die het toelieten, en de andere 4 was hij gewoon onzichtbaar. Zijn gebrek aan voetballende kwaliteiten zitten hem altijd in de weg. Hij heeft gisteren geen enkele fatsoenlijk actie opgezet, gewoon 0,0. Het enige lichtpuntje aan zijn rode kaart is dat Koeman nu eens iemand anders op kan stellen die wel kan voetballen.

Aan Bergwijn wil ik eigenlijk geen woorden meer vuil maken. Die gozer heeft helemaal niets in zich, komt overal te kort en heeft een waardeloze mentaliteit. Hij staat symbool voor figuren waar je de oorlog nooit mee zal winnen. Ik hoop uit de grond van mijn hart dat hij geen enkele interland voor Oranje meer zal spelen.

Daarnaast weet je al bij de aanstelling van Lahoz dat dit gaat gebeuren. Messi die voor exact dezelfde handsbal geen geel krijgt, Paredes die de bal snoeihard in de dug out schiet en ook geen geel krijgt. Dan weet je gewoon dat het klaar is, dan kun je van alles willen maar dan ga je gewoon niet winnen.

Gisteren is alleen maar nog meer duidelijk geworden dat wij dit soort wedstrijden nooit zullen winnen. En hopelijk is het nu ook klaar met dat verachtelijke systeem.

• milotic
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 25-09-2025
verloren van jezelf, en hoe jammer het ook is deze scheids is wk onwaardig!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Dat je met deze selectie de kwartfinales haalt is al een megaprestatie. We hebben een paar topverdedigers, één topmiddenvelder (die geen goed toernooi speelde) en het restant is Europese middenmoot of daar onder. We hebben geen enkele speler van wereldklasse in deze selectie.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• HollowGamer
  • Niet online
beezjeh schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 00:34:
Dik verdiende overwinning van Argentinië, helaas was Nederland ook meer agressief en op zoek naar opstootjes.

Argentinië of Kroatië, welke van de 2 wint mag van mij het WK winnen of Marokko moet verassen en ook Marokko gun jk het van hart.
Vervelende vraag - maar waarom gun je het Marokko? Ze hebben de boel hier gesloopt, i.p.v. het samen te vieren, onderstrepen ze nogmaals dat ze niet willen integreren (zal wel weer racistisch worden bevonden) en erg sympathiek komen ze (ook) niet over (vond de uitspraken van de manager iets overdreven).

Ik denk dat ze blij mogen zijn waar ze staan, maar ik gun het een ander land toch net door die ongeregeldheden (dan druk ik het nog zacht uit), veel meer.

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-01 21:55
PatrickC schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 07:47:
Respectloos… Messi heeft voor mij afgedaan…
[Afbeelding]
Sowieso voetballers.. ze lijken een redelijk wat hersencellen te missen. Messi, Ronaldo, De Boer, Beckham, Ronaldo, Cafu, Neville en een hoop andere spelers hebben 0,0 moreel besef. Of ze laten zich kopen door Qatar om daar in maatpak op de tribune te zitten (250 miljoen euro voor Beckham) of ontwijken belastingen terwijl ze al zo rijk zijn als de zee diep is (Messi en Ronaldo onder andere) en zijn enorm onsportief (zoals Messi hier en achteraf toen hij blijkbaar in het Spaans iets roepte naar Weghorst tijdens een interview).

Tagliafico is na de wedstrijd wel naar oranje spelers gegaan, er zijn dus nog wel uitzonderingen.

• milotic
messi reageerde gewoon op de kritiek van gaal dat ze met 10 man spelen! die dacht even dikke middelvinger naar jouw! van gaal moet ze bek houden dit is de beste speler ooit, beter als johan beter als pele beter als diego! 1000 wedstrijden 800+ goals?

simon and garfunkel the sound of silence!

• HollowGamer
  • Niet online
FirePuma142 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 11:39:
Dat je met deze selectie de kwartfinales haalt is al een megaprestatie. We hebben een paar topverdedigers, één topmiddenvelder (die geen goed toernooi speelde) en het restant is Europese middenmoot of daar onder. We hebben geen enkele speler van wereldklasse in deze selectie.
Frenkie en Ake? VVD ook, maar die is uit vorm.
Dumfries speelt gewoon bij Inter en zo'n Weghorst scoort vrij makkelijk.

Wij hebben echt wel goede spelers hoor, we zijn enkel op een aantal posities zwak of missen mentaliteit (Depay, Bergwijn, etc.).

• milotic
HollowGamer schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 11:42:
[...]

Wij hebben echt wel goede spelers hoor, we zijn enkel op een aantal posities zwak of missen mentaliteit (Depay, Bergwijn, etc.).
~
in een 4-3-3 systeem had je dik gewonnen ;) argentinie wint dit wk toch niet zeer matig elftal net zo matig als nederland!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:03
PEBKAC schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 10:47:
[...]

Depay doet het alleen goed tegen kleine landen.
Dat is een leugen. Toen we met Nederland tegen Frankrijk, Duitsland en België een goede pot afleverden was Depay ook goed. Depay is gewoon geen Messi die het alleen kan. Depay deelt dus soms gewoon in de malaise als we kut spelen en kan bepalend zijn als we goed spelen.

Bovendien: is pakweg Noorwegen een klein land? Want we zijn in Nederland nogal arrogant op dat vlak. We kijken minderwaardig naar landen als Noorwegen, Ecuador of Senegal terwijl we zelf ook geen groot land zijn momenteel. Als Senegal Mané erbij had gehad hadden zij meer wereldtoppers gehad dan wij.

Die arrogantie is tegelijk ook een probleem. Daardoor verwachten we iets dat eigenlijk een wonder zou zijn en leven we met het waanidee dat een ander systeem en andere spelers een andere uitkomst zouden geven. Terwijl het misschien net zo goed andersom kan zijn.
Hebben wij momenteel in Nederland nog goede spitsen in de koker zitten? Brobbey misschien als die ooit weer in vorm raakt?
Brobbey kan international worden maar is geen wereldtopper in spé. Xavi Simons en Gakpo kunnen internationaal aan de weg gaan timmeren maar dan houdt het wel weer op.

[ Voor 11% gewijzigd door D-e-n op 10-12-2022 11:47 ]

• milotic
Hello, darkness, my old friend
I've come to talk with you again
Because a vision softly creeping
Left its seeds while I was sleeping
And the vision that was planted in my brain
Still remains
Within the sound of silence

• milotic
[...]

ake top toernooi gespeeld ;)

wat je miste is de zuid amerikaanse passie ( weet je wie het wel had? wout weghorst)

• milotic
[...]

frenkie moet heel het wk de ballen al ophalen bij de verdediging, zet die jongen nou eens in ze kracht 20 meter naar voren? let maar op dat is wat koeman meteen gaat doen!!!!!

• D-e-n
milotic schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 11:47:
[...]

frenkie moet heel het wk de ballen al ophalen bij de verdediging, zet die jongen nou eens in ze kracht 20 meter naar voren? let maar op dat is wat koeman meteen gaat doen!!!!!
Dat is zijn kracht niet. Bij Barcelona flopte hij daar. Frenkie is een verbindingsspeler, geen aanvaller die goals gaat maken. We overschatten hem wat dat betreft ook gewoon in Nederland.

Het middenveld was gewoon kut waardoor hij teveel moet doen. Daar helpt een andere plek niets aan.

• milotic
D-e-n schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 11:50:
[...]

Dat is zijn kracht niet. Bij Barcelona flopte hij daar. Frenkie is een verbindingsspeler, geen aanvaller die goals gaat maken. We overschatten hem wat dat betreft ook gewoon in Nederland.

Het middenveld was gewoon kut waardoor hij teveel moet doen. Daar helpt een andere plek niets aan.
gaat niet om goals, gaat om dat die balletjes kan gooien (zie eerste goal argentinie)

• milotic
[...]

en flopt bij barca helemaal niet

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:37
milotic schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 11:47:
[...]

Dat komt omdat de rest niet balvast is. Die bal komt dan niet bij Frenkie en het is een risico bij balverlies. Zie je een koopmeinders of de Roon opbouwen?

• milotic
Harribo schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 11:51:
[...]

Dat komt omdat de rest niet balvast is. Die bal komt dan niet bij Frenkie en het is een risico bij balverlies. Zie je een koopmeinders of de Roon opbouwen?
\nee snap uberhaupt niet waarom die op een wk aanwezig zijn ;) middelmaat dan mis je toch echt een type van bommel een de jong! een moordenaar

[ Voor 10% gewijzigd door milotic op 10-12-2022 11:52 ]

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:24
D-e-n schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 11:44:
[...]

Dat is een leugen. Toen we met Nederland tegen Frankrijk, Duitsland en België een goede pot afleverden was Depay ook goed. Depay is gewoon geen Messi die het alleen kan. Depay deelt dus soms gewoon in de malaise als we kut spelen en kan bepalend zijn als we goed spelen.
Ik ben nieuwsgierig, hele volksstammen zijn het met elkaar eens over Depay en jij blijft ‘m verdedigen alsof het familie is, hoezo? :)

XXXVI

• Harribo
Trouwens ik had liever Klaassen gezien gisteren.
Met hoge ballen naar de lange spitsen, moet je iemand hebben die de tweede afvallende bal onderschept. Daar is Klaassen wel goed in.
Was mooie nuttige wissel mi geweest voor Koopmeinders.
Dan staat Argentinië uit het lood en kan je kansen creëren.
Nu was het hoog naar voren , bal valt af en er stond dan niemand. Ja een Argentijn

[ Voor 24% gewijzigd door Harribo op 10-12-2022 11:55 ]

• milotic
Ik had de ligt erin gezet en timber ervoor maar jah ach who cares

frankrijk gefeliciteerd !

• milotic
Harribo schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 11:53:
Met hoge ballen naar de lange spitsen, moet je iemand hebben die de tweede afvallende bal onderschept. Daar is Klaassen goed in.
Nu was het hoog, bal valt af en er stond dan niemand
ook middelmaat heb je ook geen zak aan harde werker thats it

• milotic
ephymerous schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 11:53:
[...]

Ik ben nieuwsgierig, hele volksstammen zijn het met elkaar eens over Depay en jij blijft ‘m verdedigen alsof het familie is, hoezo? :)
is maar wat je wilt he? wou je met weghorst beginnen of de jong? ja depay brengt risico's in ze spel maar das idem aan messi!

ga je puur kijken naar kwaliteit dan moet depay altijd spelen! is een de jong een weghorst niks bij!

• D-e-n
milotic schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 11:52:
[...]

\nee snap uberhaupt niet waarom die op een wk aanwezig zijn ;)
Omdat de spoeling dun is. De Roon is de enige middenvelder in Nederland die nog een beetje verdedigend denkt en dat soort types heb je nodig in een groep, zeker deze groep.

Buiten Gravenberch zou ik anders ook niet weten wie je mee had moeten nemen. Dan kom je op types als Timber of Vilhena (wie kent hem nog) maar dat is ook niet de oplossing of wel?

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Harribo schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 11:53:
Met hoge ballen naar de lange spitsen, moet je iemand hebben die de tweede afvallende bal onderschept. Daar is Klaassen wel goed in.
Dan staat Argentinië uit het lood en kan je kansen creëren.
Nu was het hoog naar voren , bal valt af en er stond dan niemand. Ja een Argentijn
Die mistte ik ook. Niet als basis maar zeker wel als wissel na de 0-1.

• Harribo
milotic schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 11:54:
[...]

ook middelmaat heb je ook geen zak aan harde werker thats it
Daar op dat moment op die positie wel

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Na alles wat er al gezegd is, moet mij van het hart, dat je voorbereiden op een wedstrijd tegen Argentinië vooral een psychologische strijd zal betekenen, en dat lijkt (wéér) niet gebeurd.

Omgaan met dit soort beroepsstraatvechters, oplichters en nationaal geïnstitutionaliseerde smeerlapperij kun je alleen als je onder hun huid kruipt in plaats van je zo ‘vanilla’ te grazen te laten nemen.

Wat dat betreft lieten Weghorst en De Jong al heel snel zien hoe het zou hebben gemoeten.

Oorlog maken rond hun 16m en daarvandaan je kracht tonen.

Achteruit leunen en vanuit de defensie denken is levensgevaarlijk tegen balgoochelaars als Messi, altijd en overal, zelfs al loopt hij met een rollator.

Dat mannen als Blind, ondanks een paar goede acties in 1 wedstrijd hier tekort zouden gaan schieten was bepaald geen koffiedikkijken.

Je moet gewoon je leepste 11 opstellen, geslepen gasten die sneller en slimmer spelen dan die Argentijnen. Daar zaten gewoon ouderwetse houthakkers bij, die je kunt verschalken.

Alleen alles om Messi laten draaien is precies waar het mis ging.

Met creativiteit op het middenveld was dit volgens mij gewoon beter gegaan, met een Xavi of desnoods Klaassen als box-to-box als je niets beters hebt meegenomen.

‘Take the fight to them’ - pak ze waar het pijn doet.

Dat hebben we 80 minuten lang niet gedaan. Dan mag je van een mirakel spreken dat in die resterende tijd het nog 2-2 wordt door exact die vechters die het in zo’n systeem tegen de betrekkelijk zwakke defensie van Argentinië meteen laten zien.

Het strijdplan was verkeerd. Punt.

Aké was voor mij echt één van de lichtpunten in dit tranendal. Wat die in alle wedstrijden aan vuile meters heeft gemaakt, mag enige naam hebben. (y)

[ Voor 8% gewijzigd door Ramzzz op 10-12-2022 12:02 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• milotic
gravenberg is natuurlijk een wereld topper in potentie maar ja het is en blijft van gaal, die gaat wel spelen wel hoor onder koeman en frenkie met punt naar voren.

klaasen de roon die worden echt niet meer opgeroepen laat staan koopmeiners

• milotic
Ramzzz schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 11:58:
Na alles wat er al gezegd is, moet mij van heb hart, dat je voorbereiden op een wedstrijd tegen Argentinië vooral een psychologische strijd zal betekenen.

Omgaan met dit soort beroepsstraatvechters, oplichters en smeerlapperij kun je alleen als je onder hun huid kruipt in plaats van je zo ‘vanilla’ te grazen te laten nemen.

Wat dat betreft lieten Weghorst en De Jong al heel snel zien hoe herbezon hebben gemoeten.

Bij achteruit leunen en vanuit de defensie denken is levensgevaarlijk tegen balgoochelaars als Messi, altijd en overal, zelfs al loopt hij met een rollator.

Dat mannen als Blind, ondanks een paar goede acties in 1 wedstrijd hier tekort zouden gaan schieten was bepaald geen koffiedikkijken.

Je moet gewoon je leepste 11 opstellen, geslepen gasten die sneller en slimmer spelen dan die Argentijnen. Daar zaten gewoon ouderwetse houthakkers bij, die je kunt verschalken.

Met creativiteit op het middenveld was dit volgens mij gewoon beter gegaan, met een Xavi of desnoods Klaassen als box-to-box als je niets beters hebt meegenomen.

Dat hebben we 80 minuten lang niet gedaan. Dan mag je van een mirakel spreken dat in die resterende tijd het nog 2-2 wordt door exact die vechters die het in zo’n systeem tegen de betrekkelijk zwakke defensie van Argentinië meteen laten zien.

dat net alsof er een hond de weg op rent en je moet remmen! daar heb je deze jongens voor kwa kwaliteit voegt het totaal niks toe

• milotic
je zou maar een middenveld hebben met de roon koopmeiners en klaasen haha dan ga je de toto divisie in

• milotic
Na alles wat er al gezegd is, moet mij van het hart, dat je voorbereiden op een wedstrijd tegen Argentinië vooral een psychologische strijd zal betekenen, en dat lijkt (wéér) niet gebeurd.

Omgaan met dit soort beroepsstraatvechters, oplichters en nationaal geïnstitutionaliseerde smeerlapperij kun je alleen als je onder hun huid kruipt in plaats van je zo ‘vanilla’ te grazen te laten nemen.

Wat dat betreft lieten Weghorst en De Jong al heel snel zien hoe het zou hebben gemoeten.

Achteruit leunen en vanuit de defensie denken is levensgevaarlijk tegen balgoochelaars als Messi, altijd en overal, zelfs al loopt hij met een rollator.

Alleen alles om Messi laten draaien is precies waar het mis ging.

back tot 4-3-3 hebben we de spelers voor

• D-e-n
ephymerous schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 11:53:
[...]

Ik denk dat je een beetje in een bubbel zit. Een bubbel die maar niet de realiteit onder ogen wil zien. De realiteit die zegt dat we in Nederland momenteel geen van Nistelrooy of van Persie hebben die een elftal echt uit het slop kunnen trekken. Dus moet je het doen met een speler die net geen top is en dus zal delen in de malaise als we kut spelen en zal scoren als we wel lekker draaien. Want negentig minuten va banque spelen ga je tegen Argentinië ook niet volhouden.

• Justevo
We missen een nummer 10 die de dirigent op het veld is en de lijnen uitzet. Je zag het hele toernooi dat we de aansluiting missen tussen het middenveld en de aanval. Frenkie is niet de speler die de diepte passes op de spitsen geeft, die kwaliteit heeft hij helemaal niet. Het is ook geen verbale leider. Net als de Roon of Koopmeiners, allemaal voetballers in de marge. Misschien dat Gravenberch meer heeft wat we nodig hebben.

De enige speler die ook maar enigszins in de buurt komt met potentie die dit misschien voor Oranje kan worden is Simons. Hopelijk krijgt hij vanaf nu een echte kans.

Gravenberch, Simons, de Jong lijkt meer potentie te hebben dat de Roon, de Jong, Koopmeiners etc.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
D-e-n schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 11:56:
[...]

Omdat de spoeling dun is. De Roon is de enige middenvelder in Nederland die nog een beetje verdedigend denkt en dat soort types heb je nodig in een groep, zeker deze groep.
Ja is dat zo als je met 3 centrale verdedigers speelt? Ik denk dat je juist een aanvallende/opbouwende middenvelder nodig hebt en niet nog een slot op de deur.
Buiten Gravenberch zou ik anders ook niet weten wie je mee had moeten nemen. Dan kom je op types als Timber of Vilhena (wie kent hem nog) maar dat is ook niet de oplossing of wel?
Gravenberch had gewoon mee gemoeten, voor mij part ipv Taylor. Hij had echt nog wel wat anders kunnen brengen op het middenveld. Ik denk dat Brobey in de spits (al is het maar als invaller) ook nog wat anders had kunnen brengen.

Met jongens als Danjuma, Malen, Kluivert, Lang, Stengs moeten er toch wel een of twee te vinden zijn zodat je een 433 alternatief hebt met wat snelheid op de flanken?

• milotic
maar dit argentinie was toch ook geen fluit waard? gratis pingel! wel prachtige 1e goal wat hebben we verder gezien?

• milotic
PolarBear schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 12:02:
[...]

Ja is dat zo als je met 3 centrale verdedigers speelt? Ik denk dat je juist een aanvallende/opbouwende middenvelder nodig hebt en niet nog een slot op de deur.

[...]

Gravenberch had gewoon mee gemoeten, voor mij part ipv Taylor. Hij had echt nog wel wat anders kunnen brengen op het middenveld. Ik denk dat Brobey in de spits (al is het maar als invaller) ook nog wat anders had kunnen brengen.

Met jongens als Danjuma, Malen, Kluivert, Lang, Stengs moeten er toch wel een of twee te vinden zijn zodat je een 433 alternatief hebt met wat snelheid op de flanken?
en dan weghorst die er 2 maakt _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• PolarBear
  • Niet online
milotic schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 12:03:
maar dit argentinie was toch ook geen fluit waard? gratis pingel! wel prachtige 1e goal wat hebben we verder gezien?
Meer is ook niet nodig toch?

• D-e-n
maar dit argentinie was toch ook geen fluit waard?
De Nederlandse arrogantie. We vinden iedereen kut maar vergeten dat we zelf mindere spelers hebben. Kijk waar die Argentijnse spelers spelen en kijk dan naar die van ons.

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-01 22:37

Wmm

Als dat niet al in je zit ga je daar ook niet even in de paar dagen voor zo'n wedstrijd wat aan doen. Je kunt beter uitgaan van je eigen kracht en je eigen spel proberen te spelen, want dat beheers je. In ieder geval beter dan ineens iets gaan doen wat je nooit doet.

Iedereen doet wel heel dramatisch. Tegen landen als Argentinie weet je dat je eruit kunt vliegen. Penalties zijn een coin flip en we krijgen net twee WK's achter elkaar de verkeerde kant boven. Was de goede kant twee keer boven gekomen dan was iedereen vol superlatieven hoe Van Gaal het toch maar geflikt had om die Argentijnen te verslaan. Iets met waan van de dag... Dit WK op de drempel van de halve finale komen is gewoon een goed resultaat gezien de spelers (sowieso is dat eigenlijk altijd een goed resultaat, tenzij je op 11 posities wereldsterren hebt).

• PolarBear
  • Niet online
[...]

en dan weghorst die er 2 maakt _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Ja dat pakte nu voor even goed uit. Maar als je kijkt hoeveel kansen er gecreëerd zijn dit hele toernooi dan kon het bijna niet goed blijven gaan. En ik vind Weghorst/Jansen/De Jong echt 3x hetzelfde.

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:58
renegrunn schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 21:02:
[...]

Mooie reclame voor Woudschoten Hotel & Conferentiecentrum in Zeist
Zoals ik al zei, mooie reclame :+

https://www.ad.nl/utrecht...egen-argentinie~a3881e37/

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:37
Pfff.... Wat een kater. Ik hou me maar vast aan het geweldige gevoel toen Wout de 2-2 maakte.

Nu komt het op Koeman aan om door te selecteren.

En al die kritiek op de spelers, eens, we hebben geen wereldtop op van Dijk na maar echt wel serieuze subtoppers.

En kijk naar een Kroatië. Ga mij niet vertellen dat zij wereldtop zijn. Een goed samenspel met een plan erachter.

Wij hadden een plan maar dat is er in het geheel niet uitgekomen.
Dus ik hoop stiekem dat Koeman gewoon weer naar een 4-3-3 of 3-4-3 gaat. Tegen spelers met een kleiner centrum een target man en tegen beweeglijke spelers gewoon een Depay.

Ik ben geen fan van Noa Lang bijv. maar het is toch prima als buitenspeler? Of Danjuma of bijv. Berghuis.

"Ik verlies liever mooi dan dat ik lelijk win". Aangezien ik de moed een beetje verlies dat ik Oranje wereldkampioen zie worden neig ik hier toch wel erg naar. Dan wordt je in ieders geval nog herinnerd voor mooie momenten ipv dit soort zaadpartijen.

• D-e-n
PolarBear schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 12:02:
[...]

Dat zal per wedstrijd en per moment verschillen. Ik had hem meegenomen omdat hij kwaliteiten heeft die Koopmeiners en Berghuis missen. Liefst heb je een middenvelder die een kruising is tussen Koopmeiners en De Roon zoald Wouters vroeger maar die hebben we helaas niet.
Ik denk dat Brobey in de spits (al is het maar als invaller) ook nog wat anders had kunnen brengen.
Van Gaal koos helaas Janssen. Dat vond ik wel een fout.
We moeten ons niet zo blindstaren op 433. Je kunt op tig manieren met vier verdedigers spelen. Koeman heeft ook wel een geëxperimenteerd met een diepe spits met eentje erachter en dan één vleugel. Kan ook gewoon he.

• Harribo
milotic schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 11:58:
gravenberg is natuurlijk een wereld topper in potentie maar ja het is en blijft van gaal, die gaat wel spelen wel hoor onder koeman en frenkie met punt naar voren.
Gravenberch is het niet . Oogt goed en fysiek en snel maar is te sloom in zijn handelen , steekt te weinig energie in een wedstrijd, is ook niet beslissend. Zit niet voor niets vaak op de bank bij Bayern, een echte topper speelt daar wel.

Jij hebt een hele andere kijk op spelers dan ik

[ Voor 7% gewijzigd door Harribo op 10-12-2022 12:12 ]

• d-vine
Kwalitatief is dit wel de minste selectie van alle WKs en speelde we het slechts sinds 1990.
Als je dan toch nog de kwarfinale haalt moet je denk ik maar tevreden zijn

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

[...]

Ake, Van Dijk en De Ligt. Frenkie inderdaad als middenvelder. Ik vind Dumfries geen top. Hoge pieken maar ook lange diepe dalen.
Depay en Bergwijn missen kwaliteit en vorm. Maar geen mentaliteit.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• Saturnus
  • Niet online
https://www.soccernews.nl...k-naar-een-oranje-speler/

Weghorst aan het relschoppen. Ik had al zo’n vermoeden. Hopelijk was dit niet het psychologische wapen waar weken terug over werd gesproken.

https://www.soccernews.nl...hij-heeft-messi-gekrenkt/

Doet niet af aan dat Messi een sneu figuur is. Met daden het tegendeel laten zien is zoals het hoort, een woord daarna ook prima. Maar zo gedragen tegenover note bene Van Gaal, dan ben je een hele zielige kleuter.

• D-e-n
d-vine schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 12:17:
Kwalitatief is dit wel de minste selectie van alle WKs en speelde we het slechts sinds 1990.
Ik dacht nog aan 2010 gisteren: hadden we toen maar de defensie gehad van nu.

In 1990 hadden we overigens wel goed materiaal, het beste van de wereld waarschijnlijk. Dus dat was wel een schande.

• Saturnus
  • Niet online
FirePuma142 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 12:21:
[...]

Depay en Bergwijn missen kwaliteit en vorm. Maar geen mentaliteit.
Bergwijn was in een programma/interview van Touzani. Hoe hij daar overkwam met een antwoord op een vraag was zeer laks. ‘Liever niet trainen dan wel.’ Misschien ongelukkig, maar heb mij zeer verbaasd.

• d-vine
D-e-n schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 12:23:
[...]

In 1990 hadden we overigens wel goed materiaal, het beste van de wereld waarschijnlijk. Dus dat was wel een schande.
'90 - Goed materiaal maar puinhoop met de organisatie eromheen, schiet niet op
'22 - Slecht materiaal en goede organisatie eromheen, kom je uiteindelijk toch verder mee

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21:13
d-vine schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 12:17:
ik heb in 2014 ook slechte wedstrijden gezien met geluk de halve finale gehaald

nou goed 1 goede wedstrijd dan tegen Spanje

• d-vine
bie100 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 13:17:
[...]

ik heb in 2014 ook slechte wedstrijden gezien met geluk de halve finale gehaald

nou goed 1 goede wedstrijd dan tegen Spanje
en ook die wedstrijd was maar 1 helft goed net als in 2010 kwartfinale Brazilië.

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-01 09:22
Als die penalty reeks gunstig uitviel was het allemaal hosanna.

We kwamen gewoon enorm goed terug, op de een of andere manier bleef ik er ondanks de 0-2 vertrouwen in houden. Bij de gelijkmaker rolde ik van vreugde door de kamer. Niet normaal.

Het is zuur maar beter zo eruit dan die 0-2.

• _Bailey_
  • Niet online
Speelde Depay eigenlijk mee tijdens dit WK?

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:52
D-e-n schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 12:23:
[...]

Ik dacht nog aan 2010 gisteren: hadden we toen maar de defensie gehad van nu.

In 2010 was het vooral het middenveld en de aanvallers die eruit sprongen. Nu in 2022 is het eigenlijk precies andersom en zijn het vooral de verdedigers die een stuk boven de middenvelders/aanvallers uitspringen. Had je Van Dijk en Ake meegenomen in 2010 tot je beschikking dan heb je één van de beste elftallen ooit en had je met gemak de beker mee naar huis genomen.

• Robkazoe
Vlassie1980 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 13:35:
Als die penalty reeks gunstig uitviel was het allemaal hosanna.
Heb je onder een steen gelegen? Iedereen loopt van het begin af aan al te mopperen. Op Qatar, op het 5-3-2 systeem, over de foute spelers die meegenomen zijn, over het saaie spel wat gespeeld wordt. Het gemopper verstompt alleen wat als er gewonnen wordt.

• bie100
Robkazoe schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 13:45:
[...]

Heb je onder een steen gelegen? Iedereen loopt van het begin af aan al te mopperen. Op Qatar, op het 5-3-2 systeem, over de foute spelers die meegenomen zijn, over het saaie spel wat gespeeld wordt. Het gemopper verstompt alleen wat als er gewonnen wordt.
winnen of verliezen heeft toch niks met het systeem te maken maar met de uitvoering of dacht je als ze 443 of 442 hadden gespeeld ze wel door waren gegaan?

en daarbij in de Nations league liep het wel lekker met 532

• Robkazoe
bie100 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 13:52:
[...]

winnen of verliezen heeft toch niks met het systeem te maken maar met de uitvoering of dacht je als ze 443 of 442 hadden gespeeld ze wel door waren gegaan?

Ik denk persoonlijk dat ze redelijk maximaal gepresteerd hebben voor dit WK met het materiaal wat ze hebben. Een ander systeem had daar weinig verandering in gebracht. Alleen feit blijft dat er vanuit alle hoeken van de maatschappij wel kritiek kwam over dit toernooi, meer dan normaal.

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 00:01
Ik was niet optimistisch vooraf (kennen we de prestaties in de periode onder de Boer nog?).

Toch heeft van Gaal het voor elkaar gekregen te kwalificeren en vervolgens het team geloof te geven in het kunnen behalen van een goede prestatie. Dat alleen al vind ik een prestatie op zich zelf.

Nu maar weer eens een periode leuk voetballen.

• Justevo
bie100 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 13:52:
[...]

De belangen zijn echt heel anders in de Nations League, dat telt gewoon mee in een wedstrijd.

Met spelers als Robben kan dit systeem inderdaad werken. Met een Bergwijn ben je ten dode opgeschreven.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
[...]

Je moest gewoon Wijnaldum meenemen.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:07
Dat hier niet 2x geel voor werd getrokken blijf ik bijzonder vinden, de overtreding was al pittig (minimaal geel) en de bal zo de dugout in trappen was ook zeker een gele kaart waard.

Wat van Dijk deed was niet slim (zeker terecht geel), maar ook wel eens lekker om te zien dat een Nederlander ook zo z'n mannetje kan staan.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Justevo
Saturnus schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 12:26:
[...]

Bergwijn was in een programma/interview van Touzani. Hoe hij daar overkwam met een antwoord op een vraag was zeer laks. ‘Liever niet trainen dan wel.’ Misschien ongelukkig, maar heb mij zeer verbaasd.
Bergwijn is het schoolvoorbeeld van iemand waar je nooit de oorlog mee zal willen. Is een beperkte voetballer die nooit meer dan 2/3 wedstrijden per seizoen heeft gepresteerd. Hij heeft een waardeloze mentaliteit, is geen vechter en heeft ook gewoon niet genoeg kwaliteiten voor de top. Bergwijn is een mooi weer voetballer voor in de Eredivisie, meer niet, dat is zijn plafond.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
chim0 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 14:00:
[...]

Op krukken?

• chim0
  • Nu online
Zelfs dan meer kwaliteit.

• Justevo
chim0 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 14:00:
[...]

Wijnaldum valt in dezelfde categorie als Bergwijn. Geen winnaar.

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:48
Highland schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 13:54:
Ik was niet optimistisch vooraf (kennen we de prestaties in de periode onder de Boer nog?).

Toch heeft van Gaal het voor elkaar gekregen te kwalificeren en vervolgens het team geloof te geven in het kunnen behalen van een goede prestatie. Dat alleen al vind ik een prestatie op zich zelf.

Nu maar weer eens een periode leuk voetballen.
Dat is zeker een prestatie. Maar in mijn ogen is hij wel met een tactiek begonnen wat totaal niet bij de tegenstander paste en ons totaal geen goed heeft gedaan. Pas toen we van die basis-tactiek afstapten ging het draaien. En dat is in mijn ogen wel een cruciale fout op een cruciaal moment. En dan duurde het eigenlijk ook nog veel te lang voordat er iets significant werd veranderd.

Ondanks dat hij ons hierheen heeft gebracht, heeft hij ons ook naar huis gestuurd. Al waren sommige spelers ook niet echt best uiteraard. Maar goed. Dat is hoe ik het zie.

• Sempy
  • Laatst online: 23:13
Mijn conclusie the day after is dat we uiteindelijk een prima resultaat hebben gehaald met deze beperkte groep, bij de laatste acht van de wereld en met een beetje mazzel had dit zelfs laatste vier kunnen zijn.

Eigenlijk is er maar een ploeg die gisteren tactisch faalde en dat was Argentinië. Hoe kan je tegen een tegenstander die geen enkele kans creëert het voor elkaar krijgen om zo een 2-0 voorsprong weg te geven? Enkel door te stoppen met voetballen, niet door de tactische vondst van Louis om 2 houthakkers in te brengen en pompen of verzuipen te spelen. Bijna werd dit nog afgestraft, maar dat zou dan een gestolen overwinning door Oranje geweest zijn.

• chim0
  • Nu online
Justevo schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 14:10:
[...]

Wijnaldum valt in dezelfde categorie als Bergwijn. Geen winnaar.
Meen je deze? Als er iemand een winnaarsmentaliteit heeft, is het Wijnaldum wel. Die gozer werkt zich altijd de pleuris.

• _Bailey_
  • Niet online
ook dit is (naast de voorbeelden die ik vanochtend noemde hier) wéér een overduidelijk bewijs dat koste wat kost Argentinië MOEST doorgaan in dit WK.

Nee, voor Nederland golden er gisteravond op het veld tótaal andere regels. Moet je je eens voorstellen als speler van Oranje dat dit overduidelijk is, naarmate de wedstrijd vordert vreet dit aan je, wel of geen sterspeler

[ Voor 22% gewijzigd door _Bailey_ op 10-12-2022 14:27 ]

• Sempy
  • Laatst online: 23:13
Weet niet of onderstaande curieuze statistiek al voorbijgekomen was, 5 onsportiefste wedstrijden op een wk ooit wat betreft aantal kaarten, het overkomt ons opvallend vaak:

20 - Nederland - Portugal (2006)
18 - Duitsland - Kameroen (2002)
17 - Nederland - Argentinië (2022)
15 - Nederland - Spanje (2010)
12 - Senegal - Uruguay (2002)

[ Voor 4% gewijzigd door Sempy op 10-12-2022 14:23 ]

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 26-12-2025
Ik volg het NL elftal al erg lang niet meer intens maar vond het wel leuk om LVG's laatste kunstje te kijken. Wat me opviel is dat hij vanaf dag 1 hamerde op de penalties, en dat juist die zorgde voor de uitschakeling. Van Dijk is een beregoeie verdediger maar om hem nu de eerste penalty te laten nemen mag Louis zichzelf aanrekenen. Verdedigers knallen ballen met veel kracht binnen en juist met deze Argentijnse keeper wil je technische jongens.

That said denk ik dat de kwartfinales het beste was. De kwaliteit van aanvallen was erg slecht. Als Memphis onze redder in de nood moet zijn... Juist hij leed steeds weer balverlies. Vreemd dat Louis inderdaad 4 jaar geleden Di Maria terecht hiervoor uit het elftal haalde bij man u, maar Memphis op internationaal niveau niet. De individuele kwaliteit van de Argentijnen was vooral in de verlenging duidelijk zichtbaar en veel meer dan wij konden brengen.

Ik ga wel lid worden van de Andries Noppert fanclub. En ook Denzel Dumfries vind ik geweldig. Frenkie de Jong veel minder, zeker geen 16 miljoen per jaar iig. Anyhow, my 2 cents. Vanavond denk ik genieten van de Engelsen. Vanmiddag kijken hoe het Ronaldo circus verder gaat.

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Eerlijk is eerlijk, hoeveel grote namen hebben we ook in de selectie zitten. Mag je ook niks van verwachten. Hoeveel kansen gehad tot aan de 2-1…. 0?? De Robben / Sneijder / v Persie / Nistelrooy / van der Sar zijn nu vernangen door ene “gangster” Memphis, “tikkie breed” Frenkie, “Gewone jongen” Noppert en tja.. Daley..

En ja ik snap die Argentijnen wel. Winner takes it all. Lekker stoken. Of ga er niet in mee óf naai ze nog meer kaarten aan.

[ Voor 37% gewijzigd door Deruxian op 10-12-2022 14:29 ]

• Justevo
chim0 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 14:17:
[...]

Meen je deze? Als er iemand een winnaarsmentaliteit heeft, is het Wijnaldum wel. Die gozer werkt zich altijd de pleuris.
Dat meen ik ja. Wijnaldum is niet iemand waar je de oorlog mee gaat winnen, veel te aardig. Dacht jij dat je met een Wijnaldum van Argentijnen, Portugezen of Spanjaarden gaat winnen? Niet eens misschien.

Wijnaldum is geen killer, gaat niet over lijken. Wat de 11 Argentijnen gisteren allemaal wel deden.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Rene44 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 14:24:
Ik volg het NL elftal al erg lang niet meer intens maar vond het wel leuk om LVG's laatste kunstje te kijken. Wat me opviel is dat hij vanaf dag 1 hamerde op de penalties, en dat juist die zorgde voor de uitschakeling. Van Dijk is een beregoeie verdediger maar om hem nu de eerste penalty te laten nemen mag Louis zichzelf aanrekenen. Verdedigers knallen ballen met veel kracht binnen en juist met deze Argentijnse keeper wil je technische jongens.

That said denk ik dat de kwartfinales het beste was. De kwaliteit van aanvallen was erg slecht. Als Memphis onze redder in de nood moet zijn... Juist hij leed steeds weer balverlies. Vreemd dat Louis inderdaad 4 jaar geleden Di Maria terecht hiervoor uit het elftal haalde bij man u, maar Memphis op internationaal niveau niet. De individuele kwaliteit van de Argentijnen was vooral in de verlenging duidelijk zichtbaar en veel meer dan wij konden brengen.

Ik ga wel lid worden van de Andries Noppert fanclub. En ook Denzel Dumfries vind ik geweldig. Frenkie de Jong veel minder, zeker geen 16 miljoen per jaar iig. Anyhow, my 2 cents. Vanavond denk ik genieten van de Engelsen. Vanmiddag kijken hoe het Ronaldo circus verder gaat.
Met een groot deel van je verhaal eens, maar ‘genieten van de Engelsen’? Dat heb ik werkelijk nog nooit gedaan…

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Justevo
Sempy schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 14:22:
Weet niet of onderstaande curieuze statistiek al voorbijgekomen was, 5 onsportiefste wedstrijden op een wk ooit wat betreft aantal kaarten, het overkomt ons opvallend vaak:

Vind dat een vrij logische statistiek als je naar onze mentaliteit en cultuur kijkt. Omdat we als Nederland best vaak vrij ver in een toernooi komen en we dan eigenlijk altijd het onderspit delven tegen de mentaliteit van Zuid-Europese/Amerikaanse landen. Wij hebben niet wat zij hebben en wij proberen dat te compenseren met een misplaatste vechtlust zoals je gisteren zag. Wij zijn daar niet tegenop gewassen, zal nooit veranderen.

• _Bailey_
  • Niet online
Rene44 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 14:24:
Als Memphis onze redder in de nood moet zijn... Juist hij leed steeds weer balverlies.
gelukkig heeft ie wel 1 talent; een rap maken met zijn maatje, Promes :+

• chim0
  • Nu online
Justevo schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 14:26:
[...]
Dat meen ik ja. Wijnaldum is niet iemand waar je de oorlog mee gaat winnen, veel te aardig. Dacht jij dat je met een Wijnaldum van Argentijnen, Portugezen of Spanjaarden gaat winnen? Niet eens misschien.

Wijnaldum is geen killer, gaat niet over lijken. Wat de 11 Argentijnen gisteren allemaal wel deden.
Dat zijn wij als Nederlanders sowieso niet. We hebben geen kokend bloed zoals Zuid-Amerikanen en Zuid-Europeanen. Wij zijn zakelijk en spelen ook zakelijk.

Maar ik vind Wijnaldum gewoon een geweldige speler met een fantastische carrière en had hem graag nog één keer willen zien schitteren op een eindtoernooi.

• Justevo
chim0 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 14:33:
[...]

Dat zijn wij als Nederlanders sowieso niet. We hebben geen kokend bloed zoals Zuid-Amerikanen en Zuid-Europeanen. Wij zijn zakelijk en spelen ook zakelijk.

Maar ik vind Wijnaldum gewoon een geweldige speler met een fantastische carrière en had hem graag nog één keer willen zien schitteren op een eindtoernooi.
Heb het ook niet over zijn voetballende kwaliteiten, hij speelde niet voor niets jarenlang bij Liverpool :) Maar Wijnaldum is niet iemand die bijvoorbeeld in een wedstrijd als gisteren het verschil kan maken. Eigenlijk niemand in het huidige Oranje.

• Grindtegel
  • Laatst online: 18:54
killers zijn nederlanders niet op een enkeling na die eens in de zoveel opstaat, Davids, De jong, Wouters, Stam. Dan houdt het wel op.

Nederland moet zich nou eens niet zo uit de tent laten lokken, het is niet toevallig dat er in de top 5 van ALLE wk wedstrijden 3 keer een wedstrijd van Ned in staat. Dat is gewoon oer en oer en oerstom.

• Rene44
Ramzzz schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 14:27:
[...]

Met een groot deel van je verhaal eens, maar ‘genieten van de Engelsen’? Dat heb ik werkelijk nog nooit gedaan…
Ze spelen al lang niet meer de lange-bal-op-de-grote-spits routine waar LVG (en ik) vroeger een beetje smalend over deed. ;) Als team is het soms wel een jantjehuilt-jantjelacht maar individueel kan ik smullen van Phil Foden, Declan Rice en vooral Bukayo Saka van Arsenal. Kyle Walker die Mbappe gaat schaduwen. En dan op de bank James Maddison en een ontketende en in vorm zijnde Rashford. Het sterft van de talenten in die selectie.

• Robkazoe
Grindtegel schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 14:45:
killers zijn nederlanders niet op een enkeling na die eens in de zoveel opstaat, Davids, De jong, Wouters, Stam. Dan houdt het wel op.

Nederland moet zich nou eens niet zo uit de tent laten lokken, het is niet toevallig dat er in de top 5 van ALLE wk wedstrijden 3 keer een wedstrijd van Ned in staat. Dat is gewoon oer en oer en oerstom.
Ik denk dat het op zich niet slecht is om in een wedstrijd zoals gisteren wat gele kaarten te pakken. Meeste zouden toch kwijt gescholden worden de wedstrijd daarop. Maar zo'n gele kaart moet je dan wel slim spelen. Niet omdat je uit de tent wordt gelokt door de Argentijnen. Nee, lok ze dan zelf een beetje uit de tent. Ga fysiek spelen en hou de Argentijnen dan kort zodat ze minder makkelijk kunnen combineren of een individuele actie kunnen maken. Een goed geplaatste schouderduw hier en een schop half op de bal/half op de voet daar.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:45

Fiber

Beaches are for storming.

Rene44 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 14:46:
[...]

Ze spelen al lang niet meer de lange-bal-op-de-grote-spits routine waar LVG (en ik) vroeger een beetje smalend over deed. ;) Als team is het soms wel een jantjehuilt-jantjelacht maar individueel kan ik smullen van Phil Foden, Declan Rice en vooral Bukayo Saka van Arsenal. Kyle Walker die Mbappe gaat schaduwen. En dan op de bank James Maddison en een ontketende en in vorm zijnde Rashford. Het sterft van de talenten in die selectie.
Die Bellingham schijnt ook wel wat te kunnen... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-01 23:26
HollowGamer schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 11:40:
[...]

Vervelende vraag - maar waarom gun je het Marokko? Ze hebben de boel hier gesloopt, i.p.v. het samen te vieren, onderstrepen ze nogmaals dat ze niet willen integreren (zal wel weer racistisch worden bevonden) en erg sympathiek komen ze (ook) niet over (vond de uitspraken van de manager iets overdreven).

Ik denk dat ze blij mogen zijn waar ze staan, maar ik gun het een ander land toch net door die ongeregeldheden (dan druk ik het nog zacht uit), veel meer.
Zijn het allemaal Marokkanen die lopen te rellen?
Waren het ook allemaal boeren die hier hebben lopen rellen?

Ik gun het Marokko als voetballiefhebber en omdat ze de ultieme underdog zijn!
Ik gun het ze overigens ook omdat een team die niks met alle rellen te maken heeft massaal wordt uitgekotst.

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

@D-e-n die arrogantie hebben we door Cruijf, en wellicht ook Bergkamp. Niks tegen de mannen maar sindsdien heeft het Nederlandse voetbal nogal last van grootheidswaanzin. Je ziet bij m.n. de NOS ook altijd dezelfde beelden, dat is tekenend.

It’s the economy, stupid!

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-01 01:40

Als ik dit weer zie kookt mijn bloed weer. Als je dit in een gemiddelde 6e klasse wedstrijd had gedaan kon je daarna rennen voor je spreekwoordelijke leven. Wat een dorpsgek!

En inderdaad, ik ben nog steeds niet over gisteravond heen :(.

Apple MacBook Air '25 | Apple iPhone 17 Pro | Apple AirPods Pro | Apple Watch Series 10 | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:48
Jeroenvde89 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 15:22:
[Twitter]
Als ik dit weer zie kookt mijn bloed weer. Als je dit in een gemiddelde 6e klasse wedstrijd had gedaan kon je daarna rennen voor je spreekwoordelijke leven. Wat een dorpsgek!

Laat je niet zo gek maken joh, dat was hun doel en dat is gelukt.

• bie100
Jeroenvde89 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 15:22:
[

ik ook niet maar niet over het voetbal maar meer omdat het bier op was

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:58
Sempy schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 14:22:

Kijk, zijn we toch ergens heel goed in.

Verder blijf ik erbij dat die gekke scheids nooit, maar dan ook nooit meer een wedstrijd van Nederland zou mogen fluiten. Die man deugde gisteren totaal niet, en medeverantwoordelijk voor onze aftocht.

• Rene44
Justevo schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 14:29:
[...]

Vind dat een vrij logische statistiek als je naar onze mentaliteit en cultuur kijkt. Omdat we als Nederland best vaak vrij ver in een toernooi komen en we dan eigenlijk altijd het onderspit delven tegen de mentaliteit van Zuid-Europese/Amerikaanse landen. Wij hebben niet wat zij hebben en wij proberen dat te compenseren met een misplaatste vechtlust zoals je gisteren zag. Wij zijn daar niet tegenop gewassen, zal nooit veranderen.
Misschien is dat dan juist waar meer instructie of begeleiding voor moet komen. Tegenstanders kijken dat lijstje en weten: je moet juist de Hollanders een beetje dollen en uit de tent lokken om een wedstrijd te winnen. En inderdaad, bv in La Liga zijn er teams die exact dat als uitgangspunt hebben, zie Athletico Madrid.

Uiteindelijk denk ik dat het een weak mans game is om daarin mee te gaan. Wij zijn er niet goed in, dan moeten we juist een koel hoofd bewaren en je eigen spel blijven doen, ook met een crazy scheids. Ten Hag zei het een maand of 2 erg treffend: agressie alleen in duel en functioneel. A well, wellicht dat een Arne Slot of Ten Hag zelf ons spelniveau wat meer 3.0 kan maken. Ik zie het Koeman iig niet doen.

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-11-2025
Gynnad schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 14:06:
Dat hier niet 2x geel voor werd getrokken blijf ik bijzonder vinden, de overtreding was al pittig (minimaal geel) en de bal zo de dugout in trappen was ook zeker een gele kaart waard.

Wat van Dijk deed was niet slim (zeker terecht geel), maar ook wel eens lekker om te zien dat een Nederlander ook zo z'n mannetje kan staan.

[Embed]
Hier wou ik ook nog iets over zeggen idd. Ik dacht er vanmorgen over na en eigenlijk was dit gewoon rood voor Paredes. Hij had zelfs direct rood kunnen trekken voor die overtreding op Aké. Flink gevaarlijk inkomen met nul intentie om de bal te spelen (ernstig gemeen spel). Kan je rood voor trekken. Maar het was minimaal geel, die kreeg hij ook. Maar die actie daarna was natuurlijk ook gewoon geel, dus ja. Flink gespaard.
Had wellicht nog wel iets uitgemaakt in de verlenging, want die was gewoon weer ruk van NL kant. Net als bijna de hele wedstrijd en eigenlijk het hele toernooi natuurlijk. Zo ontzettend weinig laten zien in balbezit en in aanvallend opzicht, best wel bedroevend eigenlijk.

Maar, heel eerlijk, met deze spelers is de laatste 8 van de wereld bereiken an sich natuurlijk een prima prestatie. Je blijft alleen het gevoel houden dat er meer in zit, want zo goed was Argentinië helemaal niet, verre van zelfs. Het zou me niets verbazen als de finale weer Kroatië - Frankrijk wordt. Best wel bizar eigenlijk als dat gebeurt, is dat in de geschiedenis van het WK al eens voorgekomen dat twee WK's op rij dezelfde landen in de finale staan?

• Saturnus
  • Niet online
Apart trouwens: In een bepaald topic op Reddit, niet zeker of die hier gepost was, en niet zeker hoe representatief die is, zag je behoorlijk aantal berichten die juist heel erg Nederland de schuld gaven, precies zoals wij bij Zuid-Amerikanen doen. Zo van ‘met Nederland weet je dat de wedstrijd zo gaat lopen, dat doen ze altijd, onsportief gedrag, enz.’

• Grindtegel
  • Laatst online: 18:54
Saturnus schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 15:42:
Apart trouwens: In een bepaald topic op Reddit, niet zeker of die hier gepost was, en niet zeker hoe representatief die is, zag je behoorlijk aantal berichten die juist heel erg Nederland de schuld gaven, precies zoals wij bij Zuid-Amerikanen doen. Zo van ‘met Nederland weet je dat de wedstrijd zo gaat lopen, dat doen ze altijd, onsportief gedrag, enz.’
interessant, nu ik over over nadenk; Koeman die zijn kont op het veld afveegt met een Duits shirt. Rijkaard die Voller vol in zijn muil spuugt, De Jong die die Spanjaard in tweeën trapt... hmmm niet zo aardig allemaal, vast nog veel meer voorbeelden te bedenken van sjieke acties

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-11-2025
interessant, nu ik over over nadenk; Koeman die zijn kont op het veld afveegt met een Duits shirt. Rijkaard die Voller vol in zijn muil spuugt, De Jong die die Spanjaard in tweeën trapt... hmmm niet zo aardig allemaal, vast nog veel meer voorbeelden te bedenken van sjieke acties
lol, zo kan je van elk team/land wel acties verzinnen. Dat is gewoon cherry picken. Laten we aub niet gaan doen alsof die Argentijnen lieverdjes zijn. Die waren al gefrustreerd in de eerste helft toen er nog niet zo veel gebeurd was. Toen had die Walter Samuel al geel gehad 8)7

[ Voor 37% gewijzigd door Mr_Size op 10-12-2022 15:58 ]

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:19
Afgezien van de makkelijk gegeven penalty was ik in de veronderstelling dat bij het nemen van een penalty de overige spelers pas mogen inlopen als de bal is geraakt, maar Molina loopt in voordat Messi de bal raakt. Is deze regel komen te vervallen?
Pagina: 1 ... 63 ... 262 Laatste

Let op:
Poule: Tweakers F.C. EK Voetbalpoule 2024
Algemeen topic: [Voetbal] Centraal EK 2024 topic
Vrouwenvoetbal: [Voetbal] Het algemene vrouwenvoetbal topic

Gedoe over het haarbandje van Memphis, commentaar over het commentaar of het eindeloos herkauwen van scheidsrechterlijke dwalingen zijn hier niet nodig!