[Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 62 ... 262 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:54
Sluit niet uit dat de spelers van Oranje hetzelfde hadden gedaan, was het andersom geweest. De sfeer was er in de wedstrijd al naar. Ook Nederlandse spelers waren op sommige momenten vervelend. Daar zijn we wat zachter voor in ons oordeel.

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:31

marapuru

db.

PatrickC schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 23:49:
En ja hoor.. Studio Sport sluit af met een ode aan Messi. ;w
Zonder handsbal ook

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:04
FIFA heeft die al zwartgelakt

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
PatrickC schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 23:49:
En ja hoor.. Studio Sport sluit af met een ode aan Messi. ;w
Breng dan ook al die aanstellerij in beeld en de gele kaarten die hij had moeten krijgen

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:34
Wat Koeman betreft: die heeft in het verleden laten zien weinig met systemen te hebben. 433 in de kwalificatie zal wel een startpunt zijn maar dat kan ook met één vleugelspeler bijvoorbeeld. Koeman is flexibel en dat is prima.

Hij moet vooral hopen dat jonge middenvelders zich gaan ontwikkelen want het middenveld was kut dit toernooi. Taylor, Gravenberch: ze moeten gaan spelen. Wellicht vindt Wijnaldum op zijn oude dag nog vorm. En waar blijft de oude vd Beek?

Botman en Frimpong verwacht ik vast bij de groep. Blind zal zelf al wel afhaken. Verder hopen dat Gakpo en Simons zich verder ontwikkelen en niet ergens gaan banken. Dat laatste geldt ook voor Depay want beter hebben we gewoon echt niet. Weghorst blijft toch vooral een plan B.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:23
v Gaal heeft het maximale uit de groep gehaald, kan je zeggen, maar het spel was koud resultaatvoetbal, en nu die het niet heeft waargemaakt, mag die wmb bij de rij net-niet. Als die de beker had gepakt had je mij niet horen klagen , maar wel horen zeggen waar is de glans, maar nu hoor je mij wel klagen. :( :(

Zure verliezer, mij best...

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:18

Hupske

AFCA

Haha zie die 1-0 van Argentinië nog terug. Blind doet er wel werkelijk alles aan om het gat te dichten, maar hij is gewoon te traag. Kon er weinig aan doen dus. Op kwaliteit afgetroefd.

Hele wedstrijd was Messi ook wel het probleem. Elke kans/mogelijkheid begon bij hem. Je kan hem zo kort dekken en met zoveel man, maar er is weinig tegen te doen.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08-2025

dr.lowtune

Deugt niet

D-e-n schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 23:52:
Wat Koeman betreft: die heeft in het verleden laten zien weinig met systemen te hebben. 433 in de kwalificatie zal wel een startpunt zijn maar dat kan ook met één vleugelspeler bijvoorbeeld. Koeman is flexibel en dat is prima.

Hij moet vooral hopen dat jonge middenvelders zich gaan ontwikkelen want het middenveld was kut dit toernooi. Taylor, Gravenberch: ze moeten gaan spelen. Wellicht vindt Wijnaldum op zijn oude dag nog vorm. En waar blijft de oude vd Beek?

Botman en Frimpong verwacht ik vast bij de groep. Blind zal zelf al wel afhaken. Verder hopen dat Gakpo en Simons zich verder ontwikkelen en niet ergens gaan banken. Dat laatste geldt ook voor Depay want beter hebben we gewoon echt niet. Weghorst blijft toch vooral een plan B.
Van Gaal brengt ervaring en dwingt daar respect mee af, bij Koeman zie ik eerder dat hij energie in de ploeg brengt en daar respect voor krijgt. Ik hoop dus op een energieke en positieve selectie. En met een verder ontwikkelde Gakpo en Simons komt het op het middenveld wel goed. Noppert nog een beetje penalty training en ergens een goede afmaker ontdekken, dat zou het mooiste zijn.

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:31

marapuru

db.

Welterusten allemaal, volgend toernooi weer een nieuwe kans met wellicht dezelfde scheids :+

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hupske schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 23:53:
Haha zie die 1-0 van Argentinië nog terug. Blind doet er wel werkelijk alles aan om het gat te dichten, maar hij is gewoon te traag. Kon er weinig aan doen dus. Op kwaliteit afgetroefd.
En er stonden nog 3 verdedigers die ook allemaal te laat ingrepen.

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 12:01

Hele wedstrijd was Messi ook wel het probleem. Elke kans/mogelijkheid begon bij hem. Je kan hem zo kort dekken en met zoveel man, maar er is weinig tegen te doen.
Op die goal na zat Messi in de tas. Heeft weinig gecreëerd.

Denk dat dit team misschien gewoon teveel terughoudend speelt. Toch knap als je ziet wat ze forceren als het echt moet met aanvallend voetbal.

Genoeg opties voor Koeman om er leuke dingen mee te doen. Zou wel fijn zijn als we weer een of twee spelers van de buitencategorie erbij kregen.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• bazzemans
  • Laatst online: 08:54
Hij had het misschien kunnen redden als hij eerder door had dat daar een risico lag en al had geanticipeerd. Daar was hij sterk in, maar dat zie je niet meer. Op snelheid heeft hij ook ingeleverd, waardoor het te vaak net niet (goed genoeg) is. Ik vond het ook beter staan toen hij was gewisseld.
Precies en daarom verdient een speler als Messi het ook om in de spotlight te staan. Het sentiment hier naar hem toe is nu negatief, dat snap ik wel en ik vond bepaalde gedragingen ook irritant en onbegrijpelijk dat hij geen geel kreeg voor die handsbal. Maar ik heb ook gezien waarom het zo'n fantastische speler is. Als hij de bal krijgt dan gebeurt er (vrijwel altijd) iets. Als voetballiefhebber is dat gewoon genieten. Ook al had ik liever gehad dat ik er van genoten had en dat we toch in de halve finale stonden.

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:58
Mja als je de wedstrijd objectief bekijkt was argentinie wel de betere ploeg, maar ze waren gewoon rete irritant en Messi heeft ook elk dtukje respect verloren bij mij. Maarja uiteindelijk hebben we zelf niks gecreerd en hebben we ook echt niet goed genoeg gespeeld om argentinie te verslaan.

Playstation 5

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Exocet schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 23:47:
Bedankt Louis, succes aan Koeman om hierbij in de buurt te komen.

[Embed]
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Het was hem zo gegund om het WK te winnen. Beste Nederlandse coach ooit.

• Stoffa
  • Laatst online: 13:19
mavaros schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 23:49:
Derksen heeft gelijk dat de echte incidenten niet in beeld weren gebracht, en dat dit ongewenst is.

Aan het einde was er een knokpartij tussen de spelers, maar dat zag je alleen vaag op de achtergrond. En nog vaker krijg je alleen de consternatie mee, maar zie je niks.
Ja echt een full-blown knokpartij joh?

• D-e-n
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 23:59:
[...]
Zou wel fijn zijn als we weer een of twee spelers van de buitencategorie erbij kregen.
Buiten Simons zie ik alleen weer verdedigers en dienende middenvelders die zich aandienen. Botman komt er aan, Frimpong zat er al bij. Wellicht kan de andere Timber zich ontwikkelen tot de box to box speler die we missen. We hebben hopelijk Gravenberch nog en Taylor misschien.

Maar die aankomende spits van buitencategorie is er niet. Zirkzee gaat het ook niet worden. Dus voorlopig moeten we het met Memphis en ons plan B doen.

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-01 16:31
Merk wel hoe ouder ik wordt (27 nu lol) hoe dieper het gaat zitten na zo verliespartij.. Blijft een aparte sport dat voetbal

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Agent47 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 23:12:
Spelers die uit Portugal, Spanje en zuid Amerikaanse landen komen, die irriteren.
Dat weten spelers in Oranje als geen ander. En toch gaat de vlam in de pan zoals we vanavond ook zagen. Lijkt me ook pittig om 100 min niets te doen terwijl het bloed onder je nagels vandaan gehaald wordt. Dat is een irritant trekje aan Portugezen, Spanjaarden, Argentijnse, Braziliaanse teams. En het meest irritante dan: als de scheids toekijkt en niks doet.

Feit is wel dat NL 1 kans op doel kreeg in de to go setting van 352. Pas bij 2-0 achter en na de nodige wissels werd het roer omgegooid. Dat plan B gebeuren had veel eerder van stal gehaald kunnen en moeten worden als je merkt dat je tegen een muur aan loopt. Waarom pas gas op de lollie bij een 2-0 achterstand nadat Messi 1 geniale steekpass geeft en een penal goedkoop gescoord is.

Penals is een gokelement: je kunt ze nog zo goed inschieten, als de keeper goed zijn ding doet worden er 2 of meer gestopt. Dus ze hadden beter in de mojo na de 2-2 vol erop kunnen knallen in de verlenging. Niemand had die 2-2 meer verwacht. En met penals hebben Oranje teams geen goede ervaringen uit het verleden en blijkt nu ook maar weer. De verlenging werd daarmee een herhaling van de eerste helft onnodig. Maargoed met penals heb je kans op die halve finale. Ze hadden ook met 2-1 van het veld kunnen stappen als die ingestudeerde spelhervatting niet de 2-2 inluidde.

• Dr. Strangelove
Bekijk het zo, we doen in elk geval weer lekker mee op internationaal niveau. Het is op een paar Nations Cup wedstrijden na, en dat zijn wat mij betreft veredelde oefenpotjes, de meest aansprekende pot voetbal die we sinds de openingswedstrijd op het WK 2014 op de mat gelegd hebben. Eindelijk weer wat emotie omdat het er echt om ging, en gevochten voor wat ze waard waren. Meer kan je ook niet vragen.

Louis bedankt voor alles! En Oranje, op naar de volgende uitdaging :)

[ Voor 14% gewijzigd door Dr. Strangelove op 10-12-2022 00:31 ]

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-01 23:26
Dik verdiende overwinning van Argentinië, helaas was Nederland ook meer agressief en op zoek naar opstootjes.

Argentinië of Kroatië, welke van de 2 wint mag van mij het WK winnen of Marokko moet verassen en ook Marokko gun jk het van hart.

Verwijderd

Van Gaal "Ik kan mijzelf niets verwijten."

Zucht, natuurlijk niet.
Starten met Blind, Bergwijn en Depay die totaal niet in vorm zijn en in het geval van Blind niet meer aankan.
Heel Nederland ziet het, maar Meneer Van Gaal kan zichzelf niets verwijten...

Ben blij dat je weg bent na dit WK.
Was een groot fan van je, maar waar het in Brazilië nog om het team ging en de beste 11, ging het dit WK alleen maar om jou.

Ook van Gaal
"Er waren teveel spelers uit vorm"
JA?!?! Dat wist half Nederland al toen je ze selecteerde, niemand snapte het.
(maar, dat kan die zichzelf natuurlijk ook niet verwijten... )

Enige positieve van dit WK is Noppert, die gaat wel een mooie stap maken.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2022 00:38 ]

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:16
dglavimans schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 00:10:
Merk wel hoe ouder ik wordt (27 nu lol) hoe dieper het gaat zitten na zo verliespartij.. Blijft een aparte sport dat voetbal
ja? je zou denken dat je dat dan meer kan relativeren. Ben benieuwd naar de wedstrijden van morgen...nou ja, vandaag gezien de tijd.

• dglavimans
cy-gor25 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 00:41:
[...]

ja? je zou denken dat je dat dan meer kan relativeren. Ben benieuwd naar de wedstrijden van morgen...nou ja, vandaag gezien de tijd.
Denk vooral het gevoel van pure hoop dat het nu wel een keer gebeurd in je leven.. We zijn een goed voetballand maar helaas niet niveau dat we altijd zeker zijn van de prijzen en dan tikt een buitenkansje wel aan als je eruit vliegt denk ik

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-01 22:37

Wmm

dglavimans schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 00:48:
[...]

Denk vooral het gevoel van pure hoop dat het nu wel een keer gebeurd in je leven.. We zijn een goed voetballand maar helaas niet niveau dat we altijd zeker zijn van de prijzen en dan tikt een buitenkansje wel aan als je eruit vliegt denk ik
Geen enkel land is zeker van de prijzen. Dat zag je vandaag ook wel weer aan Brazilie en eerder deze week aan Spanje. Door de gemiddelde kwaliteit van een land heb je wat meer kans op de prijzen, maar zeker ben je nooit.

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:05
cy-gor25 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 00:41:
[...]

Ach 45 hier en nog steeds heb ik het er moeilijk mee. En ik heb al aardig wat van dit soort momenten meegemaakt.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• D-e-n
Ik ben het juist wel sneller kwijt. In mijn jongere jaren in 1990 was ik er echt dagen ziek van. Maar dat had er ook mee te maken omdat we toen gewoon echt de beste spelers hadden. Nu hebben we geen echte toppers buiten van Dijk en misschien De Jong.

@Verwijderd
We moeten ook beseffen: we kunnen gewoon niet beter. Je kunt met 424 beginnen maar dat gaat ook geen 90 minuten goed. Dan zou iedereen wel zo spelen. Uiteindelijk missen we kwaliteit en moet je tegen de betere ploegen vooral proberen te ontregelen.

Ook ik heb zitten katten op Blind maar eerlijk is eerlijk: tegen de VS was hij gewoon goed. En laten we niet doen alsof Malacia nooit eens verkeerd dekt. In zo'n wedstrijd als vandaag met zo'n briljante pass kan dat gebeuren.

En natuurlijk houdt van Gaal vast aan de aanvallers die de kwalificatie en de Nations League hebben beslist. Buiten debutant Xavi was er natuurlijk ook geen volwaardig alternatief dat wél in vorm was. Groeneveld kwam ook terug van een blessure en Lang bankt bij nota bene Brugge. We willen in dit land maar niet accepteren dat we gewoon niet beter hebben.

Waar ik wel in teleurgesteld ben is het middenveld. Was daar nu niet beter aan te sleutelen? Want dat was iedere keer het belangrijkste probleem. Ikzelf had Gravenberch meegenomen maar eerlijk is eerlijk: die speelt ook weinig in München.

Ik hoop nu overigens wel gewoon op Argentinië of Frankrijk. Laat Nederland maar dat unieke kleine land blijven met drie finales. Als andere outsiders gaan winnen is dat unieke er wel af.

[ Voor 5% gewijzigd door D-e-n op 10-12-2022 01:07 ]

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-12-2025
Het is heel simpel. Als je als team niet meer doelpunten maakt dan de tegenstander verlies je. Het maakt niet uit welke coach, scheids, of ster speler zoals Memphis hebt. Je moet als team meer scoren. En dat heeft Nederland niet gedaan dus terecht verloren.

Frankrijk mag van mij kampioen worden want die spelen het mooiste en efficiëntste voetbal.

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:14
Oranje en penalties, het went...

1994, geen 11 meter deed toch pijn

1996
[YouTube: https://youtu.be/DZm09BzOA14]

1998

2014
[YouTube: https://youtu.be/AYdrUpjwrY8]

[ Voor 18% gewijzigd door hoevenpe op 10-12-2022 01:14 ]

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-01 19:34
Wat een ongelofelijk corrupte bende is dit zeg. Die Lahoz heeft zich vast afgetrokken op dit resultaat...

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:16
D-e-n schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 01:05:
[...]

Ik ben het juist wel sneller kwijt. In mijn jongere jaren in 1990 was ik er echt dagen ziek van.
Idd, hoewel het spelverloop natuurlijk wel invloed hoe ik er mee ga. Als we simpelweg met 2-0 hadden verloren dan prima.

Echter omdat het team zich nu weer onverwachts terugvecht en uiteindelijk de pot met penalties beslist word is het wel even zuur. Maar morgen zal het vast nog wel een paar terugkomen, maar dat is dan ook.

Hoop dat we morgenavond weer zn kraker krijgen :)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-01 20:22

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik denk dat het toch wel valt of staat bij de coaches en hun tactisch inzicht eerlijk gezegd. Nederland presteert eigenlijk best goed in verhouding met het individuele niveau dat op de mat gebracht wordt. Landen als Spanje, Duitsland, België en Brazilië gaan er, ondanks individuele kwaliteit, ook gewoon uit.

Het spel van Argentinië was ook niet om aan te gluren. Die hebben de laatste 20 minuten alleen maar ontregeld en gesaboteerd. Die moesten weer helemaal terug in de wedstrijd komen na de 2-2.

Alternatief is misschien nog karakter. Dat is denk ik waar Kroatië op gewonnen heeft vanavond.
Mensen hebben het hier vooral over de kwaliteit van de spelers, maar dat alleen is niet genoeg. Ik denk bijvoorbeeld dat Hiddink in 98 gewoon te slap was. De kwaliteit was er namelijk wel, maar hij is meer iemand die kreupele vogeltjes een beetje laat fladderen, en dat was Nederland op dat moment niet.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-01 22:00

gws24

Thinking is hard!

D-e-n schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 01:05:
[...]

Buiten debutant Xavi was er natuurlijk ook geen volwaardig alternatief dat wél in vorm was. Groeneveld kwam ook terug van een blessure en Lang bankt bij nota bene Brugge. We willen in dit land maar niet accepteren dat we gewoon niet beter hebben.
lol, ik heb echt 'groeneveld oranje' moeten googlen om er achter te komen wie dat is. Ik ken hem alleen als Danjuma :P

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:44
Terranova schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 01:09:
Wat een ongelofelijk corrupte bende is dit zeg. Die Lahoz heeft zich vast afgetrokken op dit resultaat...
Je verliest op penalties, yea, niet geweldig, maar dat mag je alleen jezelf aanrekenen. Fuck it, jammer maar we zien het wel weer over 4 jaar... Zonde want er lag echt weer een kans dit jaar, maar we verneuken het zelf weer. Scheids was kut, maar who cares, daar lag het echt niet aan.

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Stoffa schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 00:07:
[...]

Ja echt een full-blown knokpartij joh?
Ja, want meer dan haantjesgedrag is het niet. Pas als iemand neergehoekt wordt, en per brancard van het veld af wordt gedragen, moet je je achter de oren krabben.

Wil je van Zuid Amerikanen winnen, moet je ook wel een heel eind mee in het theater kunnen gaan. Dat is onderdeel van hun speelwijze. Dan lijkt het me handiger om vol in de kluwe spelers te duiken, ipv beschaafd weg te kijken.

Nogmaals, niemand liep een blauw oog op.

@dglavimans U bent nog een jonkie.

Over 4 jaar worden we gewoon weer wereldkampioen, zoals altijd. En Nederland op een groot toernooi is het altijd net niet, maar iedereen is bang van een goed spelend of zelfs slecht spelend Nederland.

Voor een klein landje als Nederland doen we het helemaal niet zo beroerd.

En dan kom ik terug op uw jonge leeftijd. Ik ben over dertig jaar ofzo waarschijnlijk bier drinken met Cruijff en Maradona en u heeft de mazzel dat het zomaar goed kan lopen.

De oude garde heeft een traumatisch verleden en de jonkies hebben nog een schoon pad voor zich. (Een beetje stichtelijk, maar ik moest gniffelen, toen ik las dat u pas 27 bent.)

@D-e-n Laat Kroatië als klein landje maar afrekenen met dat Argentijnse gespuis.

Ik hecht weinig waarde aan loze states, want je koopt er zo weinig voor.

Verder ben ik het vrees ik, wel eens met uw reactie.

[ Voor 43% gewijzigd door mavaros op 10-12-2022 03:03 ]

• Saturnus
  • Niet online
Als ik de sociale media zo zie lijkt het erop alsof een of andere uitspraak van Van Gaal door Argentijnen uit het verband getrokken is, waardoor het halve land haat lijkt te hebben. Ook was het blijkbaar mega respectloos dat Noa Lang in een training Messi simuleerde. :') Daardoor wreven de spelers het verlies er bij Nederland nog even in. Hopen dat Kroatië goed werk levert en Nederland over 4 jaar in de finale Argentinië over de knie legt, hopelijk met Messi erbij. 😬

• Snowdog
Saturnus schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 02:55:
Als ik de sociale media zo zie lijkt het erop alsof een of andere uitspraak van Van Gaal door Argentijnen uit het verband getrokken is, waardoor het halve land haat lijkt te hebben. Ook was het blijkbaar mega respectloos dat Noa Lang in een training Messi simuleerde. :') Daardoor wreven de spelers het verlies er bij Nederland nog even in. Hopen dat Kroatië goed werk levert en Nederland over 4 jaar in de finale Argentinië over de knie legt, hopelijk met Messi erbij. 😬
Ja, wellicht over 12 jaar ook... Dream on... Dit was de kans en hierna is het met het tijdperk Messi wel gedaan. Hoop echt dat ze dit WK niet winnen, maar in de finale komen ze sowieso wel waarschijnlijk. Laten we hopen op Frankrijk zou ik zeggen.

• mavaros
  • Nu online
Snowdog schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 03:05:
[...]

Ja, wellicht over 12 jaar ook... Dream on... Dit was de kans en hierna is het met het tijdperk Messi wel gedaan. Hoop echt dat ze dit WK niet winnen, maar in de finale komen ze sowieso wel waarschijnlijk. Laten we hopen op Frankrijk zou ik zeggen.
Vlak Kroatië niet uit.

Kroatië is een soort kameleon tegen Zuid Amerikanen. En ze hebben geduld en laten zich niet gek maken.

Ik durf mijn moeder wel op Kroatië in te zetten als weddenschap.

edit: Overigens heeft de scheids bij onze wedstrijd serieus een kwalijke rol gespeeld. Ik hoop dat ze hem niet optrommenen bij Kroatië-Argentinië.

[ Voor 14% gewijzigd door mavaros op 10-12-2022 03:20 ]

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:23
Over wie nu de Wk mag winnen>>> ik zeg (3x) Engeland. Iig niet Portugal of Kroatie.

• Saturnus
  • Niet online
Ja die scheids…zal wel vrijuit gaan toch? Niemand zal wat tegen die ongebalanceerde wanprestatie doen. Nederland speelde gemiddeld op zijn best oké, en met beter spel, viel er meer te halen, beetje ‘duh’, en vooral de verlenging was krachteloos, máár als die scheids nou niet zo debiel was geweest… Naar mijn mening niet niet-significant op een positievere uitkomst.

• mavaros
  • Nu online
Saturnus schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 03:29:
Ja die scheids…zal wel vrijuit gaan toch? Niemand zal wat tegen die ongebalanceerde wanprestatie doen. Nederland speelde gemiddeld op zijn best oké, en met beter spel, viel er meer te halen, beetje ‘duh’, en vooral de verlenging was krachteloos, máár als die scheids nou niet zo debiel was geweest… Naar mijn mening niet niet-significant op een positievere uitkomst.
Als je dan een goede scheids bent, had je Messi na die bewuste handsbal minstens geel gegeven, al blijf ik erbij dat dit gewoon rood hoort te zijn. Dan was de wedstrijd anders gelopen. De scheids was partijdig, en of het wel of niet bewust was, maakt geen hout uit. Deze man heeft de wedstrijd verpest.

En nee, ik loop nu niet te janken, omdat we verloren hebben. Ik erger me aan scheidsrechters die een TE belangrijke rol spelen, zoals sommige scheidsen ook alleen maar lijken te vertrouwen op de VAR.

Ze maken de wedstrijd kapot, en dat is niet de rol van een scheidsrechter in het spel.

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-12-2025
Het falen van de 352 werd weer goed duidelijk. Als oranje gewoon vanaf het begin 433 speelde hadden we over dit Argentinië gewalst. Lafheid laat je verleiden, niet de pingels.

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-12-2025
Belachelijk hoe trouwens nep leider van dijk die pingel nam. Dom inschieten, als je even een vertraging in de loop doet duikt de keeper al en rol je hem zo binnen.

• dglavimans
mavaros schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 02:29:
[...]

Ja, want meer dan haantjesgedrag is het niet. Pas als iemand neergehoekt wordt, en per brancard van het veld af wordt gedragen, moet je je achter de oren krabben.

Wil je van Zuid Amerikanen winnen, moet je ook wel een heel eind mee in het theater kunnen gaan. Dat is onderdeel van hun speelwijze. Dan lijkt het me handiger om vol in de kluwe spelers te duiken, ipv beschaafd weg te kijken.

Nogmaals, niemand liep een blauw oog op.

@dglavimans U bent nog een jonkie.

Over 4 jaar worden we gewoon weer wereldkampioen, zoals altijd. En Nederland op een groot toernooi is het altijd net niet, maar iedereen is bang van een goed spelend of zelfs slecht spelend Nederland.

Voor een klein landje als Nederland doen we het helemaal niet zo beroerd.

En dan kom ik terug op uw jonge leeftijd. Ik ben over dertig jaar ofzo waarschijnlijk bier drinken met Cruijff en Maradona en u heeft de mazzel dat het zomaar goed kan lopen.

De oude garde heeft een traumatisch verleden en de jonkies hebben nog een schoon pad voor zich. (Een beetje stichtelijk, maar ik moest gniffelen, toen ik las dat u pas 27 bent.)

@D-e-n Laat Kroatië als klein landje maar afrekenen met dat Argentijnse gespuis.

Ik hecht weinig waarde aan loze states, want je koopt er zo weinig voor.

Verder ben ik het vrees ik, wel eens met uw reactie.
Haha dat is wel relativeren jah.. Love dit bericht *;

• Dr. Strangelove
Toch kut geslapen hierover. En ja ik ben 44 en heb al heel wat van deze shitwedstrijden gezien. Het went NOOIT. If anything vind ik het moeilijker te accepteren. Morgen ben ik het wel kwijt maar als je min of meer gelijkwaardig bent, terugkomt van 2-0, tegen een ontzettend irritante zaadploeg met een scheids met een Messi-complex een een stadion vol vijandige Argentijnen… it hurts.

Toch weer niet. Dit team was niet het beste wat we ooit op een WK hebben gehad maar het had een klein kansje. Over vier jaar dan maar weer.

• Exocet
  • Niet online
Messi en de overige Argentijnen vonden de scheids in het voordeel van Nederland fluiten 8)7

Gemoederen liepen hoog op: Dumfries krijgt na afloop rood, Messi bekvecht met Weghorst - https://nos.nl/l/2455824

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 12:27
Sjah schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 03:14:
Over wie nu de Wk mag winnen>>> ik zeg (3x) Engeland. Iig niet Portugal of Kroatie.
de WK zie ik Kroatie niet winnen maar zie ze wel in de finale lekker team man iedereen lult over Messi maar Modrić is de beste op dit WK wat een voetballer

• FreakNL
  • Laatst online: 13:46

FreakNL

Well do ya punk?

mavaros schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 03:46:
[...]

Als je dan een goede scheids bent, had je Messi na die bewuste handsbal minstens geel gegeven, al blijf ik erbij dat dit gewoon rood hoort te zijn. Dan was de wedstrijd anders gelopen. …
Rood voor die handsbal op het middenveld? Je bent niet goed… Geel kan.

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:04
Respectloos… Messi heeft voor mij afgedaan…
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jMhIDIAFXoCJAbGq_UsxjDH4rpE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SldE8MMzLWcxGrxfiKpPTbQL.png?f=fotoalbum_large

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• Dr. Strangelove
FreakNL schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 07:46:
[...]

Rood voor die handsbal op het middenveld? Je bent niet goed…
Tweede keer in de wedstrijd dat een Argentijn een bal gewoon wegslaat. Als je niet wil voetballen flikker dan op van het veld.

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Dr. Strangelove schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 06:00:
Toch kut geslapen hierover. En ja ik ben 44 en heb al heel wat van deze shitwedstrijden gezien. Het went NOOIT. If anything vind ik het moeilijker te accepteren. Morgen ben ik het wel kwijt maar als je min of meer gelijkwaardig bent, terugkomt van 2-0, tegen een ontzettend irritante zaadploeg met een scheids met een Messi-complex een een stadion vol vijandige Argentijnen… it hurts.

Toch weer niet. Dit team was niet het beste wat we ooit op een WK hebben gehad maar het had een klein kansje. Over vier jaar dan maar weer.
Ik ben ongeveer net zo oud. 1990 was ik er nog niet echt mee bezig maar daarna alleen maar “trauma’s”HahA…

Toch had ik eigen alleen van 2010 last. Deze ben ik ook allang weer kwijt. Ik ben fan van Dumfries omdat ik hem ken. Superaardige jongen, beleefd en zal (vanwege zijn omgeving) nooit “omhoog vallen”. En zal nooit verzaken op inzet.

Maar er zitten er ook genoeg in dit elftal waar in me helemaal niet mee kan identificeren. Integendeel zelfs, meer antipathie. Te beginnen met die rapclub voorin. De presentatie en houding van Bergwijn en Depay is om te janken.

[ Voor 24% gewijzigd door FreakNL op 10-12-2022 07:57 ]

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:00

Typhone

Who Dares Wins

Naam die weinig omhoog komt is Aké. Die heeft een goed toernooi gespeeld.

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Over een paar jaar hopelijk een Ten Hag of Slot voor de groep. Met jongens als Brobbey en Simons die eraan komen, Gravenberch die er dan bij zit, hoop ik dat we tegen die tijd weer een lekker elftal hebben 😁. Die normaal aanvallend voetbal spelen 😉

Verwijderd

PatrickC schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 07:47:
[Afbeelding]
En wat zien we hier dan precies? Deze afbeelding zegt helemaal niks zonder de rest van het beeld.

Zo zie je maar weer, penaltys kun je niet trainen. Noppert is een prima doelman, maar geen penalty killer.

Ik hoop dat we nu een bondscoach krijgen die ook weer attractief voetbal wil spelen. Die zich niet blind staart op Memphis, wat een overschatte speler.

• Nimflix
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 08-12-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 08:24:
[...]

En wat zien we hier dan precies? Deze afbeelding zegt helemaal niks zonder de rest van het beeld.

Zo zie je maar weer, penaltys kun je niet trainen. Noppert is een prima doelman, maar geen penalty killer.

Ik hoop dat we nu een bondscoach krijgen die ook weer attractief voetbal wil spelen. Die zich niet blind staart op Memphis, wat een overschatte speler.
Koeman is ook een Depay fanboy..

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Nimflix schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 08:32:
[...]
Koeman is ook een Depay fanboy..
Dat betekent op het WK weer de oortjes laten hangen naar een speler wiens status van talent van destijds is blijven hangen in plaats van zijn echte merites als voetballer. En als de grote “adjudant” (.-Bergwijn) niet in vorm is dan speel je dus met 2 man minder zoals we nu 5 wedstrijden op rij semi wel/niet hebben gezien.

Dan maar genieten van de prestaties van Fey, Aja, PSV, AZ, en een eventuele 5e in Europa :).

• jaapstobbe
  • Laatst online: 08:09
jaapstobbe schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 21:43:
Eindelijk een keer gewoon verliezen op een WK. Geen 3-2, 1-0 of penalties. Gewoon 2 of 3-0 de boot in. Zonder enorme schok.
Ik zei dit en hup er werd 2x gescoord. Toen wist ik wel wat de Heere God voor mij in petto had |:(

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ferra schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 08:22:
Over een paar jaar hopelijk een Ten Hag of Slot voor de groep. Met jongens als Brobbey en Simons die eraan komen, Gravenberch die er dan bij zit, hoop ik dat we tegen die tijd weer een lekker elftal hebben 😁. Die normaal aanvallend voetbal spelen 😉
Ik had Slot nog niet eens overwogen maar als zijn carriere zich op deze manier blijft ontwikkelen is dat een zeer logische keuze op termijn. En dan weet je in ieder geval zeker dat we geen 352 spelen..Slot speelt echt leuk voetbal met Feyenoord.

Ten Hag ben ik minder fan van. Prima gedaan bij Ajax, maar ik vind het qua prestentatie echt een rare snuiter.

[ Voor 8% gewijzigd door FreakNL op 10-12-2022 08:36 ]

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

FreakNL schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 08:35:
[...]

Ik had Slot nog niet eens overwogen maar als zijn carriere zich op deze manier blijft ontwikkelen is dat een zeer logische keuze op termijn. En dan weet je in ieder geval zeker dat we geen 352 spelen..Slot speelt echt leuk voetbal met Feyenoord.

Ten Hag ben ik minder fan van. Prima gedaan bij Ajax, maar ik vind het qua prestentatie echt een rare snuiter.
True, aan de andere kant mag Oranje zich eens afvragen waarom deze op papier wereldverdediging zo makkelijk doelpunten tegen blijft krijgen zelfs in een 5-3-2 setting (wat het verdedigend gezien is).

Huilen op de aanval is makkelijk met iedereen afschieten maar dat zijn geen gevestigde namen. Verdedigend zijn het dat wel (nationaal en internationaal).

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:48
[Afbeelding]
Z'n commentaar op Van Gaal, z'n akkefietje met Weghorst bij de interviews... En dan ben/was je de grootste speler ter wereld. Man, wat is die voor mij als persoon vreselijk door het ijs gezakt.

• Bossie
Ik lees op vi.nl dat Dumbfries blijkbaar nog na afloop een rode kaart heeft gepakt?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• bennieeee
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 03-01 21:36
Bossie schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 08:45:
Ik lees op vi.nl dat Dumbfries blijkbaar nog na afloop een rode kaart heeft gepakt?
Klopt geel tijdens de penalty reeks en geel omdat die mot had met de keeper van Argentinië na de wedstrijd.

Toch zullen we bij ons zelf te raden moeten. Wedstrijd gespeeld met de meeste kaarten in een ek en een WK. Blijkbaar ligt daar toch iets mentaals als we tegen 'zuigploegen' spelen.

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:00
Bossie schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 08:45:
volgens statistieken op nu nl hebben Lang en Dumfries na afloop van de penalties beide geel gekregen voor grof taalgebruik, voor Dumfries dus idd rood.

• Snowdog
Typhone schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 08:39:
[...]

True, aan de andere kant mag Oranje zich eens afvragen waarom deze op papier wereldverdediging zo makkelijk doelpunten tegen blijft krijgen zelfs in een 5-3-2 setting (wat het verdedigend gezien is).

Huilen op de aanval is makkelijk met iedereen afschieten maar dat zijn geen gevestigde namen. Verdedigend zijn het dat wel (nationaal en internationaal).
Zoveel doelpunten tegen hebben we niet gehad toch? En die penalty van Dumfries gisteren was ook wel enigszins pech, echt op het randje en was nou niet echt zijn bedoeling om daar een overtreding te maken.

Slot of ten Hag zou ik verder ook wel willen zien bij NL, maar ik denk eigenlijk vooral dat ten Hag toch eigenlijk ook wel meer tijd nodig heeft met spelers en die heb je bij NL niet echt, dus wellicht zal dat een probleem vormen.

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:22
Sjah schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 03:14:
Ik vind alles best maar geen Frankrijk en absoluut geen Portugal.

Kroatië en Marokko zijn nu de underdogs. Portugal zal helaas wel winnen vandaag en Frankrijk ook.

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-01 23:36
Ik vind dat we als volk de Nederlandse elftal in steek hebben gelaten. Als je ziet hoe men in Argentinië naar zo een wedstrijd leeft en hoe dood het is qua beleving in Nederland.

• bie100
baba420 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 09:21:
Ik vind dat we als volk de Nederlandse elftal in steek hebben gelaten. Als je ziet hoe men in Argentinië naar zo een wedstrijd leeft en hoe dood het is qua beleving in Nederland.
heel veel mensen zitten aan de geeuwhonger of kunnen de energierekening niet betalen die hebben wel wat anders aan hun hoofd dan voetbal

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Saturnus schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 03:29:
Ik lees overal dat ze niet verloren hebben door de scheids maar ik vind zijn rol toch veel groter en negatiever dan dat.

Als je als team geen duel fatsoenlijk aan kan gaan, als je voor iedere valpartij van een blauw wit shirt teruggefloten word, als je afgefloten word als Messi tegen je aanloopt (Timber), als je afgefloten word en geel krijgt als Messi tegen je aanloopt... En als dan ook nog aan de andere kant spelers gespaard worden en wegkomen met van alles en nog wat...

Nederland kon geen vuist maken want de scheids maakte het Nederland het voetballen compleet onmogelijk. Fysiek contact hoort bij de voetbal maar als je dit iedere keer aan 1 kant terugfluit, speel je een wedstrijd die je eigenlijk niet kunt winnen. (Tenzij je 3x beter bent maar dat bestaat op dit WK niet)

Nog steeds goed ziek van, hoe anders had het kunnen en moeten gaan..

• Bossie
Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 08:24:
[...]

Koeman is vooral een realist en zal een speelstijl gebruiken waarvan hij denkt dat het beste past bij het team, vergeet niet dat dit een coach die het bij barca de heilig verklaarde 433 omwisselde voor meer verdedigende varianten.

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10:24
Wat een hoop frustraties en onzin lees ik hier zeg. Het is kennelijk maar weinigen gegeven om hier objectief naar te kijken. Maargoed, voetbal is emotie natuurlijk.. :+

Van Gaal heeft met een matige groep een behoorlijk resultaat neergezet. Iedereen die loopt te huilen dat van Gaal het om zichzelf liet draaien of dat hij het beter had moeten doen ziet niet wat van Gaal vanaf het begin door had. Deze spelersgroep heeft te weinig kwaliteit om het spel te spelen dat wij graag zien. Hij heeft er alles aan gedaan om ze uit de wind te houden en ze zelfvertrouwen te geven.

De 532 was enkel omdat we de spelers missen om 433 te spelen. Defensief hebben we kwaliteit, aanvallend niet. Dan ga je vanuit je defensieve zekerheid bouwen. En dan is het spel niet om aan te gluren. Zeker als de enige aanvallers die je hebt ook nog hopeloos uit vorm zijn. Maar er is geen alternatief.

De scheidsrechter helpt dan ook niet mee, maar dat bepaalt niet je verlies. Dat is simpelweg een gebrek aan passie en kwaliteit. Die passie had van Gaal wat aan kunnen/moeten doen, maar kwaliteit ligt buiten zijn macht.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• ph4ge
  • Laatst online: 05-01 08:55
[Afbeelding]
Dit is ook gewoon geel natuurlijk, maar hij wist dondersgoed dat hij onaantastbaar is.
Malfunctions schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 09:45:
De 532 was enkel omdat we de spelers missen om 433 te spelen. Defensief hebben we kwaliteit, aanvallend niet. Dan ga je vanuit je defensieve zekerheid bouwen. En dan is het spel niet om aan te gluren. Zeker als de enige aanvallers die je hebt ook nog hopeloos uit vorm zijn. Maar er is geen alternatief.
Hebben we wel de spelers voor 532 dan? Blind heeft een paar goede momenten gehad tegen de VS, maar zn kwetsbaarheid had je in die wedstrijd bijna de das om gedaan en deed dat gisteren ook. Hij was bij vlagen belachelijk slecht (die "sprintjes" van hem), maar is wel cruciaal in dit systeem. Dumfries rendeerde ook niet. En Timber deed het op zich prima, maar juist centraal achterin staan wereldtoppers die met z'n 2en geen doelpunt meer hadden tegen gehad dit toernooi.

Kijk je naar de rest van het team, dan komt F De Jong geen moment in z'n spel, staat veel te ver naar achter en heeft te weinig ondersteuning op het middenveld. Vervolgens staan de aanvallers op een eiland en krijgen nauwelijks aansluiting van het middenveld.

Ook moest kennelijk terugvallen op spelers als Bergwijn en Klaassen vanwege het systeem. Ook niet goed genoeg.

[ Voor 59% gewijzigd door ph4ge op 10-12-2022 10:03 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:15

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
De scheidsrechter was slecht, maar het was niet door hem dat we na 70 minuten slechts 1 schot op doel hadden.

Pas na de wissels van Weghorst en Luuk de Jong konden we aanvallend meer brengen, maar toen stond het al 2-0.

Maar ik geloof nu ook niet dat we met die opstelling van het begin af aan wel makkelijk hadden gewonnen.

Tweakers Discord

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Malfunctions schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 09:45:

De scheidsrechter helpt dan ook niet mee, maar dat bepaalt niet je verlies.
zeer zeker wel, m.i.

De frustraties bij Oranje lopen op gedurende de wedstrijd als het zéér duidelijk is dat de scheids aan de kant van je tegenstander staat.
En die handsbal van Messi is slechts 1 voorbeeld uit velen. Een andere is bewust een bal keihard de bank van Oranje in schieten.

Dit is psychologisch Oranje spelers breken, grotendeels veroorzaakt door die kut scheids

[ Voor 6% gewijzigd door _Bailey_ op 10-12-2022 09:53 ]

• d0s
  • Laatst online: 07-01 23:29

d0s

sssst

Typhone schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 08:12:
Naam die weinig omhoog komt is Aké. Die heeft een goed toernooi gespeeld.
En ook gewoon netjes voor de camera na de wedstrijd. Verstandige jongen en ook niet echt in de 'depay rap sekte'

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

d0s schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 09:53:
[...]

En ook gewoon netjes voor de camera na de wedstrijd. Verstandige jongen en ook niet echt in de 'depay rap sekte'
En net een zoontje gekregen voor het WK. Dan sta je mentaal wel sterk hoor.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

tweakduke schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 09:49:
De scheidsrechter was slecht, maar het was niet door hem dat we na 70 minuten slechts 1 schot op doel hadden.

Pas na de wissels van Weghorst en Luuk de Jong konden we aanvallend meer brengen, maar toen stond het al 2-0.

Maar ik geloof nu ook niet dat we met die opstelling van het begin af aan wel makkelijk hadden gewonnen.
Met die opstelling niet, met die instelling wel ;)

• moshimoshi
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20-02-2023
Ferra schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 08:22:
Over een paar jaar hopelijk een Ten Hag of Slot voor de groep.
Ik hoop eens dat ze buiten de Nederlandse vijver gaan vissen. Gewoon om eens wat doctrines door te breken.

• Snowdog
tweakduke schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 09:49:

Daarom werden we na die 2-2 ook weer lekker weggespeeld.

Ik denk dat het weinig had geholpen echt en de Jong (Luuk) heeft ook weinig een bijdrage geleverd, maar ook niet echt een goeie bal gekregen. Ik moet zeggen, ik keek de wedstrijd met iemand die niet uit NL komt en weinig met voetbal heeft, dus zei al toen Weghorst als reserve geel kreeg, ah mooi die komt er iig niet in en beschreef hem al als onze slechtste speler die er somehow toch bijzat (Janssen even buiten beschouwing gelaten daar), maar die heeft het wel laten zien gisteren.

Helaas niet genoeg om de wedstrijd te winnen, maar ik heb nou niet het idee dat die opstelling zoveel had geholpen. Toen het nodig was waren we even sterker, maar na die 2-2 was het hele plan om aan te vallen met lange ballen ook wel weer weg. Toen was het weer gewoon matig en was verlies dichterbij dan winst. Denk dan ook dat die opstelling vanaf het begin weinig verschil had gemaakt.

• moshimoshi
baba420 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 09:21:
Het is winter en het was in Qatar dus het Oranjegevoel is er gewoon niet.

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
KlaasjeNL schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 08:40:
[...]

Z'n commentaar op Van Gaal, z'n akkefietje met Weghorst bij de interviews... En dan ben/was je de grootste speler ter wereld. Man, wat is die voor mij als persoon vreselijk door het ijs gezakt.
Nou, dat gerol over 15 meter om Timber een kaart aan te naaien dan. Dat was een partij triest...

• Snowdog
eric.1 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 10:00:
[...]

Nou, dat gerol over 15 meter om Timber een kaart aan te naaien dan. Dat was een partij triest...
De man is een ambassadeur voor Saudi Arabië, hoe je dan nog door de mand kan vallen door dit soort dingen... Het is gewoon een ongelooflijke lul. Wat hij op het voetbalveld doet maakt daarbij niet zoveel uit.

• Bossie
ph4ge schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 09:45:
[...]

Dit is ook gewoon geel natuurlijk, maar hij wist dondersgoed dat hij onaantastbaar is.

[...]

Hebben we wel de spelers voor 532 dan? Blind heeft een paar goede momenten gehad tegen de VS, maar zn kwetsbaarheid had je in die wedstrijd bijna de das om gedaan en deed dat gisteren ook. Hij was bij vlagen belachelijk slecht (die "sprintjes" van hem), maar is wel cruciaal in dit systeem. Dumfries rendeerde ook niet. En Timber deed het op zich prima, maar juist centraal achterin staan wereldtoppers die met z'n 2en geen doelpunt meer hadden tegen gehad dit toernooi.

Kijk je naar de rest van het team, dan komt F De Jong geen moment in z'n spel, staat veel te ver naar achter en heeft te weinig ondersteuning op het middenveld. Vervolgens staan de aanvallers op een eiland en krijgen nauwelijks aansluiting van het middenveld.
Je kan bij van Gaal nooit zeggen dat zijn teams qua organisatie niet in orde zijn. Echter je kan wel erkennen dat Argentinie zijn huiswerk goed gedaan heeft en zich goed aangepast om van Gaals speelwijze te bestrijden.

Bij BBC ging tenminste de discussie vooraf vooral over het feit dat Argentinie zijn speelwijze/formatie aan had gepast aan Oranje. Vervolgens is het nog vervelender om te zijn dat ze het nog beter spelen ook.

• bie100
moshimoshi schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 09:56:
[...]

Ik hoop eens dat ze buiten de Nederlandse vijver gaan vissen. Gewoon om eens wat doctrines door te breken.
we hebben genoeg Nederlandse trainers rondlopen die de klus wel aan kunnen

we hadden of hebben gewoon de pech dat de voorhoede niet op zijn best is Bergwijn uit vorm (die had die sowieso niet mee moeten nemen) Memphis ook niet in zijn doen ( altijd goed tegen kleine landen)

we hadden in 2014 Robben en van Persie dat scheelt een slok op de borrel

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-01 10:58
En laten we Krul niet vergeten. Een echte penaltykiller aan boord blijkt bij een toernooi ook een must.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

• Snowdog
peacelord schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 10:06:
En laten we Krul niet vergeten. Een echte penaltykiller aan boord blijkt bij een toernooi ook een must.
Alleen was Krul dat uit zijn statistieken ook niet als mijn geheugen me niet in de steek laat. Het was gewoon een gelukje op dat WK.

• peacelord
Maar hij heeft wel geleverd toen het moment daar om vroeg. Leuk al die statistieken. Maar wat zeggen ze daar ook alweer over?

• Snowdog
peacelord schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 10:08:
Maar hij heeft wel geleverd toen het moment daar om vroeg. Leuk al die statistieken. Maar wat zeggen ze daar ook alweer over?
Nouja, wat is een penalty killer dan? Dat kan dan net zo goed Jasper Cillissen zijn als je niet naar voorgaande prestaties kijkt. Volgens mij waren die van Krul iig ook niet al te best.

• peacelord
Mijn definitie zou iets zijn in de geest van; een keeper die penalty’s tegen houdt?

• Stoffa
  • Laatst online: 13:19
Net die penalty van Virgil nog eens teruggekeken. Echt opmerkelijk met hoe weinig overtuiging hij hem neemt. Beetje zo half tussen de keeper en het zijnet in zeg maar. Als ik er dan een willekeurige andere youtube video naast zet waarin hij in Engeland een penalty neemt, en hem vol de kruising injast, dan kun je niet anders concluderen dan dat hij hier chokte.

Zou deze misser iig eerder aan de nemer, dan aan de penalty kiler keeper toeschrijven.

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01 23:25
[Afbeelding]
Ondanks dat heel veel mensen graag Messi zijn balletjes willen likken, heb ik het altijd een arrogante en rare snuiter gevonden. Het is allemaal naar zijn kop gestegen. Als jij en ik poepen is het poep, bij Messi wordt het een ballon d’or :')

Lees het met een knipoog aub :+

• Snowdog
peacelord schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 10:10:
Mijn definitie zou iets zijn in de geest van; een keeper die penalty’s tegen houdt?
Ja en hoe beoordeel je dat? Op basis van voorgaande prestaties waarschijnlijk. Het is en blijft een loterij en een keeper heeft daar ook wat geluk bij nodig. Alleen omdat een keeper in een bepaalde penaltyreeks een of meerdere strafschoppen weet te stoppen maakt hem nog geen penaltykiller.

Soms zit het mee, soms zit het tegen. Ik bedoel natuurlijk nooit een Cillissen op doel met strafschoppen, maar ik denk dat het met de gemiddelde keeper niet zoveel boeit. Daarnaast schoot Argentinië ze gisteren ook gewoon netjes binnen voor een groot deel. Helpt natuurlijk ook als je tegenstander er al 2 gemist heeft, maar goed....

• moshimoshi
bie100 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 10:05:
[...]

we hebben genoeg Nederlandse trainers rondlopen die de klus wel aan kunnen

we hadden of hebben gewoon de pech dat de voorhoede niet op zijn best is Bergwijn uit vorm (die had die sowieso niet mee moeten nemen) Memphis ook niet in zijn doen ( altijd goed tegen kleine landen)

we hadden in 2014 Robben en van Persie dat scheelt een slok op de borrel
Sinds 1974 vliegen we elke keer op exact dezelfde manier het toernooi uit. Misschien moeten we eens iets anders doen?

• peacelord
Natuurlijk is het voornaamste om ze er zelf vooral in te schieten. Dat lijkt me in het geval van Nederland echt een mentale kwestie. Al decennialang btw. In de landen waar wat meer mentale hardheid nodig is om overeind te blijven in het leven lijkt dat wat makkelijker te gaan.

• moshimoshi
Snowdog schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 10:14:
[...]

Ja en hoe beoordeel je dat? Op basis van voorgaande prestaties waarschijnlijk. Het is en blijft een loterij en een keeper heeft daar ook wat geluk bij nodig. Alleen omdat een keeper in een bepaalde penaltyreeks een of meerdere strafschoppen weet te stoppen maakt hem nog geen penaltykiller.

Soms zit het mee, soms zit het tegen. Ik bedoel natuurlijk nooit een Cillissen op doel met strafschoppen, maar ik denk dat het met de gemiddelde keeper niet zoveel boeit. Daarnaast schoot Argentinië ze gisteren ook gewoon netjes binnen voor een groot deel. Helpt natuurlijk ook als je tegenstander er al 2 gemist heeft, maar goed....
Volgens mij heeft Nederland vooral verloren door zelf de penalties zo slecht te nemen. Is cultuur, alles is een teamding hier dus als je daar dan in je eentje staat dan bezwijken ze onder de druk.

• Snowdog
moshimoshi schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 10:16:
[...]

Volgens mij heeft Nederland vooral verloren door zelf de penalties zo slecht te nemen. Is cultuur, alles is een teamding hier dus als je daar dan in je eentje staat dan bezwijken ze onder de druk.
Ik vond ze niet eens zo slecht (ivm een Japan ofzo), die keeper zat er goed bij. Tuurlijk een goeie penalty is niet te stoppen, maar vond die penalty van v Dijk en vooral Berghuis echt niet zo slecht genomen. Die keeper had ze gewoon. Wellicht meer risico moeten nemen en buiten bereik moeten schieten, maar dat is een beetje het spelletje. Hij zat er gewoon goed bij. Ik vind het niet echt bezwijken onder druk. Dat was tegen Italië toen het EK in Nederland was. Dat was wel even van een andere orde.

• bie100
moshimoshi schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 10:15:
[...]

Sinds 1974 vliegen we elke keer op exact dezelfde manier het toernooi uit. Misschien moeten we eens iets anders doen?
wat wil je anders doen dan? we zijn en blijven gewoon een klein voetballand dat zijn gewoon de feiten

en voor een klein voetballand doen we het best goed en we hebben een goede reputatie denk gewoon dat de verwachtingen te hoog zijn

• Sup4rdurt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:22
bie100 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 10:21:
[...]

wat wil je anders doen dan? we zijn en blijven gewoon een klein voetballand dat zijn gewoon de feiten

en voor een klein voetballand doen we het best goed en we hebben een goede reputatie denk gewoon dat de verwachtingen te hoog zijn
Klein of groot voetballand maakt niet uit. Er mogen uiteindelijk maar 11 op het veld staan.

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:08
We hebben gewoon geen fantastische aanvallers en maar 1 goede middenvelder, Frenkie.
Zo kan je ook niet goed aanvallen.

• bie100
Sup4rdurt schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 10:38:
[...]

Klein of groot voetballand maakt niet uit. Er mogen uiteindelijk maar 11 op het veld staan.
tja 22 anders is het geen wedstrijd

• pokle312
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Ongeacht de dramatische start ben ik aardig tevreden, aan het eind alsnog de volle 100% gegeven en is het helaas niet gelukt.

Noppert moest keepen voor een paar duizend Argentijnen die je kapot fluiten.

• PEBKAC
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 07-01 21:49
Harribo schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 10:42:
We hebben gewoon geen fantastische aanvallers en maar 1 goede middenvelder, Frenkie.
Zo kan je ook niet goed aanvallen.
Bergwijn in vorm is anders best leuk, Depay doet het alleen goed tegen kleine landen. Hebben wij momenteel in Nederland nog goede spitsen in de koker zitten? Brobbey misschien als die ooit weer in vorm raakt?
Pagina: 1 ... 62 ... 262 Laatste

Let op:
Poule: Tweakers F.C. EK Voetbalpoule 2024
Algemeen topic: [Voetbal] Centraal EK 2024 topic
Vrouwenvoetbal: [Voetbal] Het algemene vrouwenvoetbal topic

Gedoe over het haarbandje van Memphis, commentaar over het commentaar of het eindeloos herkauwen van scheidsrechterlijke dwalingen zijn hier niet nodig!