[Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 336 337 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:42
D-e-n schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 10:45:
[...]

Dat valt toch wel mee? Xavi startte met praktisch dezelfde namen als Koeman en ook Koeman had van Bommel wel opgeroepen denk ik.
Dat zeg ik toch ook, dat ik niet denk dat het het puur Xavi is, maar dat iedereen zich weer moet bewijzen. :)

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:46
Sineplex schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 10:31:
[...]

In zijn eerste periode als bondscoach deed hij het juist wel goed, alleen toen stapte hij voor het EK op de trein naar Barcelona. In zijn tweede periode was het tegenvallend, en veel van hetzelfde inderdaad. Daar is hij te lang blijven voortborduren op dezelfde spelers en speelwijze. Maar in de eerste periode begon het juist veelbelovend, meen me nog een uitzege in Duitsland op een vrijdagavond die lekker smaakte :p.

Anyhow, ben benieuwd naar de volgende wedstrijd. Dit was wel verfrissend, al zaten er nog veel fouten in. Maar het is een stuk aangenamer om naar te kijken ten opzichte van die laatste wedstrijd onder Koeman tegen Marokko.....
Ga maar eens opzoeken hoe goed Koeman het écht deed in zijn eerste periode. Valt vies tegen. Toen we geen cent meer voor Oranje gaven startte Koeman en toen leek het door een aantal nieuwe gezichten nog wat. Bleek al snel een wassen neus. Zijn behoudende speelwijze werd ook steeds zichtbaarder. Toen hij op de Barcelona-trein sprong was ik daar helemaal niet rouwig om. Vond het ook een slecht idee toen ze hem opnieuw aanstelden.

• bazzemans
Waar iedereen het al had over Depay, Flemming of Weghorst, dacht vrijwel niemand aan Zirkzee. Die speelt nauwelijks bij Manchester Utd (waar hij zo snel mogelijk weg moet om weer aan spelen toe te maken). Wel interessante keuze van Xavi.

• Bpow
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15:40
Zirkzee er dus bijgehaald als vervanger. En die keuze kan mij wel bekoren.

Niet zozeer dat het Zirkzee is, maar gewoonweg de visie achter die keuze. Xavi ziet in dat Weghorst en Memphis hun plafond hebben bereikt en geen nieuwe zoden aan de dijk meer zullen zetten. Er steeds naar teruggrijpen is dan ook armoe en zal je niks mee opschieten. Dus in dat opzicht lijkt er daadwerkelijk een nieuwe tijdperk ingezet te worden.

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Ook even Jong Oranje zien vanavond tegen Noorwegen. Cruciaal duel, vanaf 18.15 uur op ESPN1.

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:29

Gundogan

Rip and tear, until it is done

bazzemans schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 12:21:
Waar iedereen het al had over Depay, Flemming of Weghorst, dacht vrijwel niemand aan Zirkzee. Die speelt nauwelijks bij Manchester Utd (waar hij zo snel mogelijk weg moet om weer aan spelen toe te maken). Wel interessante keuze van Xavi.
Bpow schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 12:26:

Niet zozeer dat het Zirkzee is, maar gewoonweg de visie achter die keuze. Xavi ziet in dat Weghorst en Memphis hun plafond hebben bereikt en geen nieuwe zoden aan de dijk meer zullen zetten. Er steeds naar teruggrijpen is dan ook armoe en zal je niks mee opschieten. Dus in dat opzicht lijkt er daadwerkelijk een nieuwe tijdperk ingezet te worden.
En Zirkzee kan redelijk meevoetballen wat denk ik ook wel bij Xavi/Spanjaarden in de smaak valt. En heeft in het verleden goed samengespeeld met Reijnders. Maarja, speelt nauwelijks bij ManU terwijl Flemming wekelijks goed presteert en kan ook wel aardig kan meevoetballen...

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Nu online
Flemming kan er niet zo veel van. Is ook geen spits, maar speelt in de spits. Is eigenlijk een 10 en o.a. door Ajax afgetest. Is een type die Xavi ook niet veel gaat gebruiken, technisch te beperkt.

Emegha heb je veel meer aan, maar geblesseerd helaas.

• Brunobasto
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18:48
CryptoNL schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 13:37:
Flemming kan er niet zo veel van. Is ook geen spits, maar speelt in de spits. Is eigenlijk een 10 en o.a. door Ajax afgetest. Is een type die Xavi ook niet veel gaat gebruiken, technisch te beperkt.

Emegha heb je veel meer aan, maar geblesseerd helaas.
Jaa dat is net zoals van den boomen die super geweldig was omdat die veel goals scoorde in frankrijk. Iedereen was enthousiast toen ajax hem haalde, maar was niet veel

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:30
Bpow schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 12:26:

Dat laatste ben ik het eens mee.
Zirkzee zelf niet, dat vind ik een juffrouw.
Had liever Flemming gezien.

• CryptoNL
  • Nu online
Harribo schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 14:02:
[...]

Dat laatste ben ik het eens mee.
Zirkzee zelf niet, dat vind ik een juffrouw.
Had liever Flemming gezien.
Zirkzee is technisch veel beter dan Flemming. Flemming is leuk tegen bal op het dak 7.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:36

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Sineplex schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 10:31:
[...]

In zijn eerste periode als bondscoach deed hij het juist wel goed, alleen toen stapte hij voor het EK op de trein naar Barcelona. In zijn tweede periode was het tegenvallend, en veel van hetzelfde inderdaad. Daar is hij te lang blijven voortborduren op dezelfde spelers en speelwijze. Maar in de eerste periode begon het juist veelbelovend, meen me nog een uitzege in Duitsland op een vrijdagavond die lekker smaakte :p.

Anyhow, ben benieuwd naar de volgende wedstrijd. Dit was wel verfrissend, al zaten er nog veel fouten in. Maar het is een stuk aangenamer om naar te kijken ten opzichte van die laatste wedstrijd onder Koeman tegen Marokko.....
Koeman heeft al zijn hele carrière dezelfde stijl, waar hij ook zit. Qua resultaten kan dat best goed zijn, dat staat er lost van. Maar ook in die eerste periode was het gewoon des Koemans.
jbdeiman schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 10:33:
[...]

Volgens mij staan wij er heel erg hetzelfde in, de fase Koeman was te behoudend en er waren teveel zekerheidjes. Alle bondscoaches die lang bleven zitten hebben ook lang aan lievelingetjes vastgehouden, dat blijft volgens mij een valkuil, juist omdat je spelers maar een paar keer een paar weken ziet/ onder je hoede hebt is het heel verleidelijk om op spelers terug te vallen die eerder wat betekend hebben in.

Ik hoop dat Xavi deze groep (of wat er ook allemaal aan talenten en andere spelers voorbij komen de komende jaren) kan blijven stimuleren doordat niemand zondermeer zijn plek zeker is.
Het is begrijpelijk dat je spelers waar je goed mee klikt en die je vertrouwen beloond hebben blijft gebruiken. Maar de keerzijde is dat je concurrentieprikkels wegneemt, zowel voor de lievelingetjes als voor spelers die op die plek azen.
Pespectief op speelminuten of perspectief op de bank is toch iets wat mee speelt in de drive van spelers. Je kunt een romantisch verhaal maken van de eer om voor je land uit te komen, maar je blijft sportman, je wilt spelen en belangrijk zijn.

Daarnaast hebben we een cultuur van de bal willen hebben en aanvallen, een soort ingebouwd opportunisme ook al is dat wellicht niet realistisch. Het volk en het journaille verwachten dat ook gewoon dus je komt er nooit lang mee weg iets heel anders te doen, dan ga je dat horen.
En als je als spelersgroep dan anders moet spelen dan de achterban lijkt te willen dan ga je dat als groep ook wel voelen, dat continue commentaar motiveert niet.
Dus dan kan ik het ook goed begrijpe dat wanneer je de kans krijgt weer te gaan spelen zoals eigenlijk van je verwacht wordt het ook wel voelt alsof er een last van je af valt en je er lekker voor gaat.

En dan zijn we op een eindtoernooi weer verbaasd als we er ergens voor de finale weer een keer hard af gaan. :+

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan
  • Laatst online: 17:36

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
*dubbel*

[ Voor 99% gewijzigd door Gonadan op 25-09-2026 14:24 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Soulizer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:27
Ik heb gisteren Oranje kunnen zien vanaf minuut 55. Zag er goed uit. Alle spelers die er weer voorgaan. Een verademing tov de Koeman periode. Ik hoop dat ze deze lijn doorzetten in de komende periode en die volgende interland break. Eerste gezicht lijkt Xavi een goede keuze te zijn geweest. Ik ben hoopvol.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:30
CryptoNL schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 14:02:
[...]

Zirkzee is technisch veel beter dan Flemming. Flemming is leuk tegen bal op het dak 7.
Zit is technisch beter maar is een spits. Een goede spits heeft mi ook kracht, doorzettingsvermogen en vechtlust nodig en scoort makkelijk. Dat zijn dingen die Flemming beter beheerst dan Zirkzee naar mijn mening.
Ik vind Zirkzee een beetje een slapzak.

[ Voor 5% gewijzigd door Harribo op 25-09-2026 16:30 ]

• Soulizer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:27
Ik vind het overigens goed dat ie niet terug valt op Depay of Weghorst. Toch de doorselecteren route gekozen. Mooi om te zien.

• CryptoNL
  • Nu online
Harribo schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 16:30:
[...]

Zit is technisch beter maar is een spits. Een goede spits heeft mi ook kracht, doorzettingsvermogen en vechtlust nodig en scoort makkelijk. Dat zijn dingen die Flemming beter beheerst dan Zirkzee naar mijn mening.
Ik vind Zirkzee een beetje een slapzak.
Zeker maar deze Spaanse coach wil technische spelers, zie Spaans elftal o.a. Daarnaast is Flemming niks bijzonders. Emegha is dat wel ;)

Kan ook zomaar dat we meerdere wedstrijden zonder spits gaan spelen. Doen ze in Spanje ook.

• Gundogan

Gundogan

CryptoNL schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 16:49:
[...]

Zeker maar deze Spaanse coach wil technische spelers, zie Spaans elftal o.a. Daarnaast is Flemming niks bijzonders. Emegha is dat wel ;)

Kan ook zomaar dat we meerdere wedstrijden zonder spits gaan spelen. Doen ze in Spanje ook.
Als iedereen fit is en voldoende speelt, lijken mij Brobbey, Emegha en Zirkzee de drie spitsen. Helaas zijn de eerste twee nu geblesseerd en speelt de derde niet zo vaak.

Je zou inderdaad ook nog voor een Gakpo in de spits kunnen gaan met van Bommel op links.

• bazzemans
@Gundogan Malen lijkt mij ook een kandidaat voor de spitspositie (of alternatief of rechts). Of noemde je hem met een reden niet?

• CryptoNL
  • Nu online
bazzemans schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 17:23:
@Gundogan Malen lijkt mij ook een kandidaat voor de spitspositie (of alternatief of rechts). Of noemde je hem met een reden niet?
Probleem met Malen is dat het al velen interlands helemaal niks is in oranje. Houd een keer op.

• Gundogan

Gundogan

bazzemans schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 17:23:
CryptoNL schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 17:24:
[...]

Probleem met Malen is dat het al velen interlands helemaal niks is in oranje. Houd een keer op.
Geblesseerd en lijkt ook inderdaad niet te renderen als spits in het Nederlands elftal. Is wel flexibel omdat ie ook als buitenspeler kan spelen, dus altijd wel iemand die je kan oproepen.

• D-e-n
  • Laatst online: 18:02
Gundogan schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 17:18:
[...]

Als iedereen fit is en voldoende speelt, lijken mij Brobbey, Emegha en Zirkzee de drie spitsen. Helaas zijn de eerste twee nu geblesseerd en speelt de derde niet zo vaak.

Je zou inderdaad ook nog voor een Gakpo in de spits kunnen gaan met van Bommel op links.
Emegha wordt nooit meer wat vrees ik. Die zit nu bij Chelsea wat vooral een handelshuis is. Tegen de tijd dat hij bij een club zit waar hij de kans krijgt zich terug te vechten zijn we weer zoveel jaar verder. En uiteindelijk is hij ook niet van het niveau waar we nu al sinds Van Persie en Huntelaar op zitten te wachten.

Het is toch te treurig voor woorden dat mensen hier zelfs roepen om een speler van eind in de twintig die vooral op de bank zit bij een degradatiekandidaat in de PL. Dat zegt wat over het algehele niveau wat nog steeds matig is.

Voorlopig blijft het schipperen tussen spelers die nog moeten groeien, geen typische spits zijn in een 433, vaak blessures hebben, te weinig constant zijn of gewoon niet goed genoeg zijn

[ Voor 9% gewijzigd door D-e-n op 25-09-2026 17:44 ]

• bazzemans
Gundogan schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 17:27:
[...]

[...]

Geblesseerd en lijkt ook inderdaad niet te renderen als spits in het Nederlands elftal. Is wel flexibel omdat ie ook als buitenspeler kan spelen, dus altijd wel iemand die je kan oproepen.
Klopt, hij heeft wel een aantal aardige invalbeurten gehad waarbij zijn snelheid een wapen is. Volgens mij heeft Malen echter maar een keer als echte centrumspits (met twee vleugelaanvallers ernaast) in Oranje de kans gekregen.
Pagina: 1 ... 336 337 Laatste

Let op:
Poule: Tweakers F.C. EK Voetbalpoule 2024
Algemeen topic: [Voetbal] Centraal WK 2026 topic
Vrouwenvoetbal: [Voetbal] Het algemene vrouwenvoetbal topic

Gedoe over het haarbandje van Memphis, commentaar over het commentaar of het eindeloos herkauwen van scheidsrechterlijke dwalingen zijn hier niet nodig!