Precies! Geen pinch hitter nodig als je Van Dijk naar voren durft te sturen. Dat deed Koeman ooit ook. Ergens ging die steeds meer vanuit angst voetballen, leek het wel.HollowGamer schreef op donderdag 24 september 2026 @ 22:42:
Van Dijk loopt gewoon voorin, ik geloof mijn ogen niet. Ik droom toch niet?
Nu al verliefd op Xavi lol.
Blijkbaar niets, kan wel eens verkeerd stappen waar een been ligt. Anders was het wel een rode kaart geweest. Was gewoon pechExocet schreef op donderdag 24 september 2026 @ 22:41:
Zo, Gakpo vies zeg
Eerste keer dat ik dit lees bij een Oranje topic lol.Dutchie01 schreef op donderdag 24 september 2026 @ 22:42:
Lekkere voetbalwedstrijd gezien vanavond.
Veerman erin en even laten staan. Meerdink kan wel mee in de spits in elk geval.Spuugvuur schreef op donderdag 24 september 2026 @ 22:43:
Xavi zal prima tevreden zijn denk ik met wat hij heeft gezien.
Veel beter dan die zaadpotten van Koeman.
Nee, je haalt zaken door elkaar. De Jong was absoluut geen aankoop van Xavi, maar hij moest het ermee doen om er simpelweg geen geld was. Pinch hitters is niet wat Barcelona of Spanje inzetten voor wedstrijden, ze spelen nog liever zonder spits dan met.Focus89 schreef op donderdag 24 september 2026 @ 22:42:
[...]
Luuk de Jong is meerdere keren ingevallen onder Xavi's leiding. Dus past wel in zijn spelopvatting.
Ajax heeft Adringa al ^^Harribo schreef op donderdag 24 september 2026 @ 22:46:
Als die van Bommel nog een paar keer zo invalt is die weg bij PSV
Prachtige vent is het. Een liefhebber.Youp1e schreef op donderdag 24 september 2026 @ 22:45:
Mooi die Klopp, wijst met een vingertje naar van Bommel terwijl 'ie eventjes met de buitenkant voet naar hem wijst, als hij op van Bommel afloopt.
[ Voor 3% gewijzigd door bazzemans op 24-09-2026 22:47 ]
Vrijwel geen enkele bal terug op de keeper. Achterin geen rondgetik.HollowGamer schreef op donderdag 24 september 2026 @ 22:42:
Van Dijk loopt gewoon voorin, ik geloof mijn ogen niet. Ik droom toch niet?
Nu al verliefd op Xavi lol.
Geen Depay in de groep of op de bank. HEERLIJK om te zien.
Summerville en Gravenberch ook weer erg goed.
Klopp heeft echt een voetbal hart!bazzemans schreef op donderdag 24 september 2026 @ 22:47:
[...]
Prachtige vent is het. Een liefhebber.
Ik denk dat het goed is voor Veerman dat hij in de Bundesliga speelt nu. Meer wennen aan de weerstand die je internationaal krijgt.Typhone schreef op donderdag 24 september 2026 @ 22:44:
[...]
Veerman erin en even laten staan. Meerdink kan wel mee in de spits in elk geval.
En dat De Jong er niet is helpt hem ook
Straight bangers zei hij. Hij kent vast een aantal nummers, aangezien Hazes vrijwel alles jattefloriz87 schreef op donderdag 24 september 2026 @ 22:47:
Wat zou Xavi vinden van Andre Hazes?
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Hij vlucht niet ovor niets snel naar de kleedkamerfloriz87 schreef op donderdag 24 september 2026 @ 22:47:
Ik vind het altijd een kunst hoe ze het filmen.mkmi schreef op donderdag 24 september 2026 @ 22:49:
De herhaling maakt de goal inderdaad mooier
Nee, dat was meer omdat Duitsers niet stoppen tot het laatste fluitsignaal dus verzwak je al wat van valt hij alsnog. En als je dan als Nederland denkt dat je 90 minuten beter was en de punten al in de tas denkt te hebben dan krijg je alsnog het deksel op de neus.bazzemans schreef op donderdag 24 september 2026 @ 22:50:
"Op zijn Duits". Dat was toch vooral dat de Duitsers 95 minuten niets deden om te winnen en dan in de 90+6 minuut de winnende maakte? Dat was dit niet.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
In de laatste 5 minuten winnen is op z'n Duits, ook als er wel voor gestreden is. Was niet zo dat ze niets deden, maar waren niet te breken.bazzemans schreef op donderdag 24 september 2026 @ 22:50:
"Op zijn Duits". Dat was toch vooral dat de Duitsers 95 minuten niets deden om te winnen en dan in de 90+6 minuut de winnende maakte? Dat was dit niet.
Mwah, ik vind de pinchhitter rol maar een overschatte fabeltje. Ga gewoon uit van je eigen kracht. Je traint en speelt volgens een bepaalde visie, het slaat eigenlijk dan ook nergens op om je hele visie in paniek om te gaan gooien. En je ziet zoals vandaag dat de aanhouder wint. Of ja, in ieder geval een punt er uit weet te slepen.Focus89 schreef op donderdag 24 september 2026 @ 22:32:
[...]
Doe mij toch maar een pinchhitter om ook een plan B te krijgen. Juist door een sterk/lang aanspreekpunt kan je anders voetballen. Bal vasthouden, laten vallen voor de middenvelders. Nu worden de ballen op de flankspelers geschoten.
Die moet lekker naar Dortmund of Leverkusen, subtop Duitse liga en dan verder te ontwikkelen. Past veel beter bij hem.HollowGamer schreef op donderdag 24 september 2026 @ 22:56:
Zou Meerdink in de PL passen? Hij lijkt mij het type ervoor. Of Bayern misschien?
Laat die eerst maar eens bepalend worden. Is beter voor Oranje.HollowGamer schreef op donderdag 24 september 2026 @ 22:56:
Zou Meerdink in de PL passen? Hij lijkt mij het type ervoor. Of Bayern misschien?
Nee joh, veel te licht voorHollowGamer schreef op donderdag 24 september 2026 @ 22:56:
PL zowiezo wel hoor. En als ie daar kan, kan ie overal.HollowGamer schreef op donderdag 24 september 2026 @ 22:56:
Hij heeft echt wel een goed visitekaartje afgegeven. Maar Brobbey was ook gewoon goed.
Brobbey zien we deze Nations League periode niet meer terug vermoed ik.DutchOwnage schreef op donderdag 24 september 2026 @ 22:58:
[...]
PL zowiezo wel hoor. En als ie daar kan, kan ie overal.
Hij heeft echt wel een goed visitekaartje afgegeven. Maar Brobbey was ook gewoon goed.
Net zoals ik, helemaal niks. Ik snap ook niet die adoratie van Hazes. knip - Dergelijke meningen hoef je niet te delen met ons.floriz87 schreef op donderdag 24 september 2026 @ 22:47:
[ Voor 16% gewijzigd door Dr. Strangelove op 24-09-2026 23:11 ]
Charles Hill schreef op donderdag 24 september 2026 @ 22:54:
[...]
In de laatste 5 minuten winnen is op z'n Duits, ook als er wel voor gestreden is. Was niet zo dat ze niets deden, maar waren niet te breken.
Misschien is mijn versie voortgekomen uit de speelwijze die de Duitsers decennialang hadden. Dat was er niet eentje van verzorgd en dominant voetbal. Ik herinner mij vooral de (gevoelsmatig) onterechte last-minute overwinningen en schwalbes (het is niet voor niets een Duits woord voor fopduik).Gonadan schreef op donderdag 24 september 2026 @ 22:52:
[...]
Nee, dat was meer omdat Duitsers niet stoppen tot het laatste fluitsignaal dus verzwak je al wat van valt hij alsnog. En als je dan als Nederland denkt dat je 90 minuten beter was en de punten al in de tas denkt te hebben dan krijg je alsnog het deksel op de neus.
@Gonadan het laatste deel is in ieder geval sowieso een veelvoorkomend patroon bij Nederlandse ploegen. Denken dat je er al bent voordat is afgefloten.
Helaas had dat wel een oorzaak. Neemt niet weg dat het doodzonde is.desalniettemin schreef op donderdag 24 september 2026 @ 23:00:
[...]
Net zoals ik, helemaal niks. Ik snap ook niet die adoratie van Hazes. Was een alcoholist die zich dood dronk en een gezin achter liet.
Welke dan? In ieder geval we speelden goed. hopelijk wordt de volgende wedstrijd ook zo. Maar wel met winst Nederlands elftal natuurlijk.DutchOwnage schreef op donderdag 24 september 2026 @ 23:03:
[...]
Helaas had dat wel een oorzaak. Neemt niet weg dat het doodzonde is.
Is geen vreemde gedachte hoor. Nederlanders hebben al decennia last van het probleem dat ze denken beter te voetballen dan alle andere landen en als ze dan niet winnen ligt het aan alles behalve aan dat die tegenstander het gewoon beter deed.bazzemans schreef op donderdag 24 september 2026 @ 23:00:
[...]
[...]
Misschien is mijn versie voortgekomen uit de speelwijze die de Duitsers decennialang hadden. Dat was er niet eentje van verzorgd en dominant voetbal. Ik herinner mij vooral de (gevoelsmatig) onterechte last-minute overwinningen en schwalbes (het is niet voor niets een Duits woord voor fopduik).
@Gonadan het laatste deel is in ieder geval sowieso een veelvoorkomend patroon bij Nederlandse ploegen. Denken dat je er al bent voordat is afgefloten.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Is dus, wetenschappelijk aangetoond, een mytheCharles Hill schreef op donderdag 24 september 2026 @ 22:54:
[...]
In de laatste 5 minuten winnen is op z'n Duits, ook als er wel voor gestreden is. Was niet zo dat ze niets deden, maar waren niet te breken.
https://www.researchgate....ational_club_soccer_games
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Voetbal duurt 2x 45 minuten en aan het eind winnen de Duitsers, zei een beroemde Nederlandse voetballer eensDr. Strangelove schreef op donderdag 24 september 2026 @ 23:09:
[...]
Is dus, wetenschappelijk aangetoond, een mythe
https://www.researchgate....ational_club_soccer_games
Ik ga hier niet het levensverhaal van Hazes senior neertypen hoor. Er is genoeg over te vinden zou ik zeggen.desalniettemin schreef op donderdag 24 september 2026 @ 23:06:
[...]
Welke dan? In ieder geval we speelden goed. hopelijk wordt de volgende wedstrijd ook zo. Maar wel met winst Nederlands elftal natuurlijk.
Is Lineker een Nederlander?desalniettemin schreef op donderdag 24 september 2026 @ 23:11:
[...]
Voetbal duurt 2x 45 minuten en aan het eind winnen de Duitsers, zei een beroemde Nederlandse voetballer eens
Er wordt in ieder geval iemand opgeroepen.Brunobasto schreef op donderdag 24 september 2026 @ 23:08:
Xavi roept depay en weghorst op als vervangers van brobbey
Helemaal mee eens. Was altijd al een beperkte speler. Is over zijn top heen. Teert tav Oranje voor een groot deel op die twee goals tegen Argentinië (die uiteindelijk nutteloos bleken).Miki schreef op donderdag 24 september 2026 @ 23:19:
Echt ophouden met Weghorst, die vent is zo beperkt. Ik zou nog liever geen spits opstellen dan hem daar neerzetten. Echt typisch Hollands gekrakeel om nu je hele visie in de prullenbak te kieperen om die koekwous te laten spelen. Echt
Devin Haen doorschuiven vanuit Jong Oranje
Zeiss Distagon 21 f/2.8
En zijn jeugdige elan zorgde voor die goal want 9 van de 10 spelers hadden die ingooi 10 seconden eerder natuurlijk veilig naar achteren gegooid (en het was ook echt een kansloze ingooi, voor hetzelfde geld leidt dat een counter in)…
[ Voor 3% gewijzigd door FreakNL op 24-09-2026 23:25 ]
Maar Flemming of Mijnans lijkt me logisch. Of gek doen en Ouaza... Oh nee wacht.
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
ICE ICE Baby
Hij kan toch gewoon Depay oproepen.Bpow schreef op donderdag 24 september 2026 @ 23:46:
Iedereen roept nu wel dat Weghorst meest voor de hand is. Maar ik moet dat nog maar eens zien. Volgens mij heeft Xavi een bepaald profiel in zijn hoofd waaraan de spits moet voldoen. En ik heb het idee dat Weghorst daar niet tussen past. Het zal mij in ieder geval niks verbazen als bijvoorbeeld een Mijnans als "spits" wordt toegevoegd.
Is het probleem opgelost.
Poule: Tweakers F.C. EK Voetbalpoule 2024
Algemeen topic: [Voetbal] Centraal WK 2026 topic
Vrouwenvoetbal: [Voetbal] Het algemene vrouwenvoetbal topic
Gedoe over het haarbandje van Memphis, commentaar over het commentaar of het eindeloos herkauwen van scheidsrechterlijke dwalingen zijn hier niet nodig!