Dus het maakt geen zak uit waar je speelt, maar hoe je speelt. Of dat nu PL, SA of de derde divisie is....Gonadan schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 17:35:
[...]
Dat is meteen wel weer het meest extreme wat je kunt verzinnen. Even zonder drogredenen:
Wanneer de weerstand die je als sporter meemaakt minder wordt dan zal je moeilijker op niveau blijven en stevig doorontwikkelen is nóg moeilijker.
Aangezien ik de Saoedische competitie nog niet op het niveau van een PL en CL schat ben ik er nog niet zo zeker van dat dit op de lange termijn voor hen sportief gezien ook wat gaat brengen. We moeten niet uitsluiten dat de ontwikkeling gaat stagneren, of erger, dat ze gewoon niet op niveau blijven.
Om spelers uit die competitie dan maar helemaal uit te sluiten gaat mij te ver, je moet gewoon kijken hoe een speler het doet en op basis daarvan selecteren. Maar de conclusie van VI dat het helemaal niets uit maakt is gewoon veel te voorbarig, dat kan je nu gewoon nog niet zeggen.
Ik ben fan van een effectieve Frenkie, en die heb ik al 5 jaar niet gezien. Los van de reeks blessures. We moeten meer spelers gebruiken en herevalueren welke combinaties van spelers effectiefst zijn.Gonadan schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 17:30:
[...]
Nou als ik je laatste paar posts krijg doe je daar toch anders hard je best voor.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Handelingssnelheid?418O2 schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 17:37:
[...]
Dus het maakt geen zak uit waar je speelt, maar hoe je speelt. Of dat nu PL, SA of de derde divisie is....
Gaat dan echt nog spannend worden. Alleen nummer 1 gaat door toch? Of ook de (beste) nummers 2?Foxgamer2001 schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 07:05:
[...]
Bij een nederlaag in Duitsland bestaat de mogelijkheid dat er drie landen op 11 punten eindigen. In de Nations League is het doelsaldo voor onderling resultaat.
1 en 2 gaan door.
Thuis winnen van de Grieken en uit tegen Duitsland gelijk spelen en we zijn er. Het hoeft niet zo moeilijk te zijn.
Thuis winnen van de Grieken en uit tegen Duitsland gelijk spelen en we zijn er. Het hoeft niet zo moeilijk te zijn.
[ Voor 77% gewijzigd door DutchOwnage op 05-10-2026 19:08 ]
Heb je überhaupt de moeite genomen om mijn post te begrijpen of vind je het gewoon lekker om die oneliner er zo in te gooien?418O2 schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 17:37:
[...]
Dus het maakt geen zak uit waar je speelt, maar hoe je speelt. Of dat nu PL, SA of de derde divisie is....
Mijn post beschrijft dat het juist wél uit maakt. Ik mag aannemen dat je zelf ook wel begrijpt dat een speler zich in de derde divisie echt niet tot hetzelfde niveau gaat ontwikkelen als in de PL. (mits hij niveau PL überhaupt aan kan)
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nee maar het boeit dus ook niet waar iemand speelt, want het gaat er uiteindelijk om hoe je speelt. Ik geloof er echt niks van dat als een speler na 2 jaar Saoudisch voetbal te spelen ineens niet meer kan voetballen. Dus daarop speculeren als bondscoach zou ook wat stom zijn imoGonadan schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 19:14:
[...]
Heb je überhaupt de moeite genomen om mijn post te begrijpen of vind je het gewoon lekker om die oneliner er zo in te gooien?![]()
Mijn post beschrijft dat het juist wél uit maakt. Ik mag aannemen dat je zelf ook wel begrijpt dat een speler zich in de derde divisie echt niet tot hetzelfde niveau gaat ontwikkelen als in de PL. (mits hij niveau PL überhaupt aan kan)
[ Voor 4% gewijzigd door 418O2 op 05-10-2026 19:17 ]
Maar je kijkt ook geen Barcelona dus hoe zou je dat gezien kunnen hebben dan?Ramzzz schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 17:37:
[...]
Ik ben fan van een effectieve Frenkie, en die heb ik al 5 jaar niet gezien. Los van de reeks blessures. We moeten meer spelers gebruiken en herevalueren welke combinaties van spelers effectiefst zijn.
Verder ben ik het eens hoor. Gebruik dit oefentournooi maar lekker om erachter te komen wat spelers kunnen en welke balans goed werkt.
We missen achterin al stabiliteit, dan moet je hem middenveld hebben wat ze gratis inlevert. En voorin staan aanvallers die ook gewoon bediend moeten worden.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Als dat uiteindelijk potjes blijken te zijn van derde divisie niveau* dan gaan ze inderdaad een stuk minder niveau hebben over twee jaar. Je went aan het niveau en de weerstand waartegen je speelt.418O2 schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 19:16:
[...]
Nee maar het boeit dus ook niet waar iemand speelt, want het gaat er uiteindelijk om hoe je speelt. Ik geloof er echt niks van dat als een speler na 2 jaar Saoudisch voetbal te spelen ineens niet meer kan voetballen. Dus daarop speculeren als bondscoach zou ook wat stom zijn imo
Dat betekent niet dat ze niet meer kunnen voetballen maar wel dat ze na die twee jaar waarschijnlijk wel een tijd nodig hebben om weer op niveau te komen. En echt beter zijn ze dan sowieso niet geworden.
Terwijl ze waarschijnlijk wel beter zouden zijn geworden als ze op niveau waren blijven spelen.
Het is voor een speler met significante PL en CL potentie sportief gezien gewoon zonde om op een lager niveau te gaan spelen. Dat gaat simpelweg ten koste van je ontwikkeling.
Maar mijn hele punt was dat de conclusie van VI nergens op slaat want we zijn nog geen twee jaar verder. Dus de Saoedische competitie kan op dit moment onmogelijk van invloed geweest zijn.
Daarmee is een stelling dat het 'dus' niets uit maakt ook gewoon kul.
* even voor de stelling, want het echte niveau kan ik niet zo beoordelen. Het is echter overduidelijk minder dan een PL
Zeiss Distagon 21 f/2.8
We hebben toch nog geen speler gezien waarbij een significante afwijking in ontwikkeling te merken was? Ik vind het een beetje speculatie persoonlijk
Dat is gewoon hoe sport werkt. Legio voorbeelden van spelers die op lager niveau gingen acteren of geen stappen maakten en daardoor bleven hangen.418O2 schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 19:29:
We hebben toch nog geen speler gezien waarbij een significante afwijking in ontwikkeling te merken was? Ik vind het een beetje speculatie persoonlijk
Volgens jouw redenatie hoeft een jeugdspeler dan ook geen minuten bij het eerste te krijgen, dat maakt zich niet uit voor zijn ontwikkeling en niveau.
Dat kan je toch niet serieus menen?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Een jeugdspeler die het grootste deel van zijn ontwikkeling nog moet meemaken en kkd speelt vind ik nogal wat anders dan een Summerville die in zijn prime zit en in SA speelt.Gonadan schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 19:44:
[...]
Dat is gewoon hoe sport werkt. Legio voorbeelden van spelers die op lager niveau gingen acteren of geen stappen maakten en daardoor bleven hangen.
Volgens jouw redenatie hoeft een jeugdspeler dan ook geen minuten bij het eerste te krijgen, dat maakt zich niet uit voor zijn ontwikkeling en niveau.
Dat kan je toch niet serieus menen?
De Jong heeft zelden een splijtende pass en dat ligt niet aan Koeman. Het is een hele hele goede verbindingsspeler maar wel eentje die alleen tot zijn recht komt in een specifieke situatie. De Jong is meer een ondersteunende speler dan een beslissendeBlik1984 schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 11:52:
[...]
Denk dat dit ook de rol was die die kreeg vanuit Koeman, bij Barcelona had die die rol veel minder en is die ondanks zijn verdedigende rol ook iemand die juist wel een goede splijtende pass kan geven. Daarnaast is die ontzettend balvast en brengt die rust in het spel. Juist in het spel wat Xavi voor ogen heeft een hele belangrijke pion
Probleem is dat Rodi op zijn plek staat418O2 schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 10:58:
[...]
Maar wel een Frenkie! Die zou komende week weer op het veld moeten staan
En toch had de Jong 5 assists vorig jaar, en behoorde daarmee tot de beter presterende verdedigende middenvelders dat jaar.D-e-n schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 19:51:
[...]
De Jong heeft zelden een splijtende pass en dat ligt niet aan Koeman. Het is een hele hele goede verbindingsspeler maar wel eentje die alleen tot zijn recht komt in een specifieke situatie. De Jong is meer een ondersteunende speler dan een beslissende
Ook VI heeft wel eens stukjes op het niveau van hun naamgenoot op tvGonadan schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 16:56:
[...]
Is wel een makkelijke kop van VI. Die spelers zitten nu net in SA. Ik ben benieuwd wat het met hun ontwikkeling gedaan heeft als ze daar drie jaar zitten, daar ben ik ook niet zo van overtuigd als ik eerlijk ben.
Maar het blijft dus een verdedigende middenvelder. We doen hier in Nederland soms of het een Wesley Sneijder is maar die mate van beslissend zijn heeft hij dus gewoon niet. Het is ook niet voor niets dat hij nooit hoog in de voetballer van het jaar verkiezingen staat. We hebben de afgelopen tien jaar maar één wereldtopper gehad en die staat achterin.Blik1984 schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 19:55:
[...]
En toch had de Jong 5 assists vorig jaar, en behoorde daarmee tot de beter presterende verdedigende middenvelders dat jaar.
Natuurlijk is dat een probleem. Een fitte Rodri speelt alles wat belangrijk is. En er is ook nog een jongere backup meen ik418O2 schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 19:58:
[...]
Die is al ook vaak geblesseerd en ze spelen nogal wat wedstrijden, dus dat is geen probleem
Let op:
Poule: Tweakers F.C. EK Voetbalpoule 2024
Algemeen topic: [Voetbal] Centraal WK 2026 topic
Vrouwenvoetbal: [Voetbal] Het algemene vrouwenvoetbal topic
Gedoe over het haarbandje van Memphis, commentaar over het commentaar of het eindeloos herkauwen van scheidsrechterlijke dwalingen zijn hier niet nodig!
Poule: Tweakers F.C. EK Voetbalpoule 2024
Algemeen topic: [Voetbal] Centraal WK 2026 topic
Vrouwenvoetbal: [Voetbal] Het algemene vrouwenvoetbal topic
Gedoe over het haarbandje van Memphis, commentaar over het commentaar of het eindeloos herkauwen van scheidsrechterlijke dwalingen zijn hier niet nodig!