[Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 322 323 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:23
Typhone schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 07:36:
[...]

Overigens denk ik dat Jurriën Timber de oorzaak achter de vroege exit is. Ik vermoed dat hij veel meer stabiliteit achterin zou hebben gebracht waardoor wij met een ‘normaal’ middenveld zouden hebben gevoetbald en de wedstrijden ervoor minder grote kansen tegen zouden hebben gekregen. Op basis daarvan is Koeman namelijk gaan husselen uit angst voor Hakimi en Saibari.
Timber had inderdaad een probleem op kunnen lossen, maar als we al als een angsthaas gaan voetballen voor 2 spelers, hoe hadden we dan die doelstelling kunnen halen? Ik denk dat we het allebei met elkaar eens zijn dat Koeman op heel veel facetten heeft gefaald. :Y Jammer maar helaas.

Overigens is een EK en een 38 jarige van Dijk denk ik ook niet de beste combo, hoe lang zal die nog dit niveau kunnen halen. Dan maar de Jong als aanvoerder? :)

K to the KillaZ

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15:17
Marrtijn schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 08:17:

[...]

Paraguay heeft nog geen 8 miljoen inwoners en heeft Duitsland eruit geknikkerd. In deze ronde zaten 12 landen die kleiner zijn dan Nederland qua inwonersaantallen. Dat is echt geen excuus.
Wel als je het voetbal wil spelen die we graag zien soms hebben ook grote voetballanden pech

Moet zeggen dat Duitsland ook al jaren het niveau' meer haalt in mijn ogen

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:02
bie100 schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 08:08:
[...]
Het probleem is toch ook dat we een klein land zijn en de vijver waar we in vissen ook niet zo groot is als we eens in de tien jaar een goede lichting hebben dan mogen we niet klagen
Het is zeker een kleine vijver maar over het algemeen komen er altijd wel een enkele top aanvaller en middenvelder boven drijven en dat maakt je team meer compleet.

We hebben laatste jaren een hele verdediging linie inclusief reserves die in topcompetitie en top teams mee doen (prestaties even daargelaten)
middenvelders wordt al minder en aanvallers die wekelijks zich laten gelden op de top is ver te zoeken

Je ziet ook in de NL competitie geen echte nederlandse toppers meer voorin dat is meer dan 10 jaar aan de gang.

Het scheelt enorm als je 2 of 3 top aanvallers in je team hebt. dat is in elke competitie en geld voor elk team.
Zelfs op amateur niveau heb ik dit meegemaakt van jeugd selectie tot reserve klasse, net die paar toppers (voor elk niveau) erbij sleept het hele team mee naar hogere prestaties.

[ Voor 14% gewijzigd door d-vine op 01-07-2026 09:16 ]

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:31

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Vlassie1980 schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 14:10:
[Afbeelding]

Dit zijn toch ook echt zwaar teleurstellende cijfers he. Kan me niet herinneren dat we in een wedstrijd zo weinig de bal hadden. Alleen hele slechte ploegen halen meestal dat percentage.
Toch nog zoveel succesvolle passes? Gevoelsmatig was dat veel minder.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 08:40:
[...]

Toch nog zoveel succesvolle passes? Gevoelsmatig was dat veel minder.
Als je enkel achterin rond tikt lukt dat wel. Als je passing naar voren mislukt speel je niks klaar natuurlijk.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
bazzemans schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 23:33:
[...]

Prijs niet de dag voor het avond is. Eerst maar eens zien waar De Jong mee komt.
Stel je voor, Depay nieuwe bondscoach. speler/manager.

:X

[ Voor 3% gewijzigd door toolkist op 01-07-2026 09:08 ]

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik hoop simpelweg op een coach/trainer die in een vast systeem gaat spelen, spelers neerzet daar waar ze op hun best zijn en aan een (redelijk) vaste basis vasthoudt. Het klinkt allemaal simpel maar in mijn optiek wordt hier nog te vaak van afgeweken. Oh, en ik hoop echt dat Bosz gezellig bij ons in Eindhoven blijft.

Dat betekent, stam + t .

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:43
polli_ schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 22:37:
[...]

Dat is geen goed idee. Er heeft nog nooit een buitelandse Nederlandse trainer een WK gewonnen.
FTFY
Aangezien eigenlijk alleen maar buitenlandse trainers WK's hebben gewonnen, maar niet met het Nederlandse elftal :P

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:57
toolkist schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 09:07:
[...]

Stel je voor, Depay nieuwe bondscoach. speler/manager.

:X
Dan blijven er in ieder geval de komende jaren een heleboel antwoorden onbevraagd.

• Gonadan

Gonadan

Tk55 schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 08:57:
[...]

Als je enkel achterin rond tikt lukt dat wel. Als je passing naar voren mislukt speel je niks klaar natuurlijk.
Ja maar dat rondtikken lukte ook al niet. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• jbdeiman
  • Laatst online: 09:43
Harribo schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 07:33:
Ik snapte Koeman zijn tactiek en beslissingen wel.
Toch vind ik het wel fijn dat er nu een andere bondscoach komt. Gewoon een nieuwe frisse wind.l met weer andere ideeën. Kijken of die meer uit dit team weet te halen, want dit Oranje is niet top.

Edit : hoop ook echt niet op een Frank "breien" de Boer oid
Ik snapte zijn tactische omzetting enigszins wel, maar niet dat het zo lang door bleef gaan, het middenveld, eigenlijk onze sterkst bezette linie kwam er helemaal niet aan te pas. Ná de omzetting waardoor er toch met 4 verdedigers werd gespeeld ging dat beter, maar direct na de goal werd de verbeterde bezetting met wissels weer ongedaan gemaakt.

Maar ook in de aanloop naar het WK snapte ik een aantal zaken niet, we hebben i.m.o. echt geluk gehad dat er e.e.a. gebeurde waardoor Summerville toch mee ging. I.m.o. zijn er spelers die te lang geselecteerd bleven terwijl die zeker niet (altijd) speelden. Reijnders was voor mij de grootste tegenvaller, die heeft het even goed gedaan, maar is (ver) teruggevallen in het NL elftal.

Voor mij is één van de belangrijkste zaken voor een nieuwe bondscoach het niet tot in den treure blijven vasthouden aan een vaste groep, omdat ze zulke leuke mensen zijn / zo leuk doen in de groep, of juist bepaalde resultaten hebben behaald in het verleden.

• jumbos7
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 15:57
d-vine schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 07:41:
In mijn optiek is de enige Nederlandse optie Arno Slot.
(Bosz laat het internationaal te vaak afweten, ten Hag of andere lijkt me allemaal ongeschikt)

Anders maar een buitenlandse trainer (en Pep zal het nooit worden)
Ik snap dat Arno Slot een van de betere Nederlandse keuzes is, maar hij is uiteindelijk na 2 seizoenen mislukt en afgedankt bij Liverpool. Dat is toch niet ideaal. Maar ik verwacht ook dat een buitenlandse topcoach financieel waarschijnlijk niet haalbaar zal zijn voor de KNVB.

Een topcoach die geen vaderlandsliefde voelt bij Nederland gaat niet voor een "schamele" 3 miljoen per jaar aan de slag waar Koeman het mee moest doen. Tuchel verdient begrijp ik bijna 6 miljoen euro per jaar bij de Engelsen en Ancelotti krijgt 10 miljoen per jaar bij Brazilië. En qua prestige ligt bondscoach zijn bij het Engelse of Braziliaanse team toch iets hoger dan Nederlandse bondscoach zijn.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Louwke schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 07:30:
Nu eens hopen dat die Ajax kliek er allemaal eens uitgewerkt gaat worden. Steeds weer die faalhazenbdie er blijven zitten terwijl ze nooit iets presteren
Wat, je bedoelt Koeman die ook bij Feyenoord en PSV gespeeld/getrained heeft?

• ph4ge
  • Laatst online: 15:28
PatrickC schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 08:11:
[...]

Met Jurriën Timber, Xavi Simons, Matthijs de Ligt, Stefan de Vrij en Jerdy Schouten misten we wel wat spelers. En dan was Joey Veerman er natuurlijk ook nog, maar die heeft in Oranje nog nooit echt kunnen overtuigen. En wellicht kunnen Kees Smit, Emmanuel Emegha ook aanhaken in de komende cyclus voor het EK van 2028.
Ik denk dat Frimpong ook echt bij de selectie had gemoeten. Heel veel momenten waarop we zijn snelheid goed hadden kunnen gebruiken zeker op het moment dat Summerville gewisseld moest worden. En vreemd genoeg past dat bij Koeman, een aanvaller die ook goed kan verdedigen. Dat was nou een ideale speler geweest om te brengen toen we op voorsprong kwamen tegen Japen en Marokko. Ook omdat je als het toch nodig is in bijv de verlenging je met hem later weer naar een normalere tactiek kan schakelen.

Ik geloof overigens niet dat nog een verdediger het verschil had gemaakt. Er stonden juist teveel verdedigers in het veld als je het mij vraag. Timber is een goede speler maar op zijn positie hield je genoeg kwaliteit zonder hem.

Loting is natuurlijk ongunstig geweest. Op zichzelf kan je verliezen van Marokko, maar de manier waarop is diep triest.
jumbos7 schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 09:46:
[...]

Ik snap dat Arno Slot een van de betere Nederlandse keuzes is, maar hij is uiteindelijk na 2 seizoenen mislukt en afgedankt bij Liverpool. Dat is toch niet ideaal. Maar ik verwacht ook dat een buitenlandse topcoach financieel waarschijnlijk niet haalbaar zal zijn voor de KNVB.

Een topcoach die geen vaderlandsliefde voelt bij Nederland gaat niet voor een "schamele" 3 miljoen per jaar aan de slag waar Koeman het mee moest doen. Tuchel verdient begrijp ik bijna 6 miljoen euro per jaar bij de Engelsen en Ancelotti krijgt 10 miljoen per jaar bij Brazilië. En qua prestige ligt bondscoach zijn bij het Engelse of Braziliaanse team toch iets hoger dan Nederlandse bondscoach zijn.
Het hoort bij een carriere van de trainer dat je baan altijd tijdelijk is. Zijn eerste seizoen was overigens wel een succes, en bij zijn 'mislukte' tweede seizoen zijn veel kantekens te plaatsen. Vind maar eens een top trainer die nooit bij een club is weggestuurd.

[ Voor 29% gewijzigd door ph4ge op 01-07-2026 09:53 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:03
jumbos7 schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 09:46:
[...]

Als er iemand liefde heeft voor het Nederlandse voetbal en de Cruijff ideologie is het Guardiola wel. Van mij mogen ze een crowdfunding opzetten zodat we hem kunnen betalen.

• D-e-n
  • Laatst online: 10:32
jbdeiman schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 09:39:
[...]

Voor mij is één van de belangrijkste zaken voor een nieuwe bondscoach het niet tot in den treure blijven vasthouden aan een vaste groep, omdat ze zulke leuke mensen zijn / zo leuk doen in de groep, of juist bepaalde resultaten hebben behaald in het verleden.
Je moet toch iets van een vaste groep hebben. Anders krijg je de duiventil van van Basten waarbij een speler met een paar leuke wedstrijden bij RKC hup zomaar een uitnodiging krijgt. En Koeman heeft te lang gedacht dat het met Depay weer wat zou worden maar hij heeft toch ook genoeg spelers laten debuteren.
En uiteindelijk denk niet dat die spits van Burnley meer had gebracht dan Brobbey en ik denk niet dat Smit of Valente meer hadden kunnen doen dan Reijnders of De Jong.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

D-e-n schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 10:07:
[...]

Je moet toch iets van een vaste groep hebben. Anders krijg je de duiventil van van Basten waarbij een speler met een paar leuke wedstrijden bij RKC hup zomaar een uitnodiging krijgt. En Koeman heeft te lang gedacht dat het met Depay weer wat zou worden maar hij heeft toch ook genoeg spelers laten debuteren.
En uiteindelijk denk niet dat die spits van Burnley meer had gebracht dan Brobbey en ik denk niet dat Smit of Valente meer hadden kunnen doen dan Reijnders of De Jong.
Romano Denneboom! 🌲

:+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
[...]

Maar je had door bijv. Smit mee te nemen en hem minuten laten maken tegen bijv Tunesie, een stap kunnen laten maken zodat hij wat bagage meekrijgt en er over 2 / 4 jaar wel staat.

Het vasthouden aan gasten als Memphis en De Roon, staat deze ontwikkeling in de weg. Deze gasten hebben niets toegevoegd dit toernooi, dan had je net zo goed wat gretige jonge honden mee kunnen nemen om ze vast te laten wennen.
[...]

Maar wel meer dan bijv Depay en De Roon

[ Voor 14% gewijzigd door forzav op 01-07-2026 10:13 ]

• D-e-n
Justevo schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 09:58:
[...]

Als er iemand liefde heeft voor het Nederlandse voetbal en de Cruijff ideologie is het Guardiola wel. Van mij mogen ze een crowdfunding opzetten zodat we hem kunnen betalen.
Het zou mooi zijn hoor maar het blijft een Spanjaard die waarschijnlijk eerder is geneigd zijn reputatie op het spel te zetten voor Spanje dan voor Nederland. En dat is wat het bondscoachschap van Oranje voor hem zou betekenen: een risico. Want met de beschikbare spelers kunnen wij nooit aan de verwachtingen (een toernooi winnen) voldoen die bij zijn naam horen.

Je zou kunnen zeggen dat hij een soort van ereschuld heeft richting Cruyff en het Nederlandse voetbal maar ik vrees dat hij daar niet intrapt ;)

• D-e-n
forzav schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 10:12:
[...]

Maar je had door bijv. Smit mee te nemen en hem minuten laten maken tegen bijv Tunesie, een stap kunnen laten maken zodat hij wat bagage meekrijgt en er over 2 / 4 jaar wel staat.

Het vasthouden aan gasten als Memphis en De Roon, staat deze ontwikkeling in de weg. Deze gasten hebben niets toegevoegd dit toernooi, dan had je net zo goed wat gretige jonge honden mee kunnen nemen om ze vast te laten wennen.

[...]

Maar wel meer dan bijv Depay en De Roon
Had ik misschien wel gedaan als coach maar dat had toch niks veranderd aan de uitkomst? Uiteindelijk zijn de nrs 20 t/m 26 in je selectie toch vooral een detail. We hebben beschamend spel gezien tegen Marokko maar de oorzaak daarvan was een verandering van tactiek.

[ Voor 4% gewijzigd door D-e-n op 01-07-2026 10:22 ]

• Gonadan

Gonadan

Harribo schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 18:57:
[...]

Nee Bosz moet nu bondscoach worden... Tuurlijk. Heeft ook zo goed Psv door de poulefase heen gesleept. Als je het dan toch over een team had willen hebben waar echt nog wel meer in zat...

Nee mijn inziens heeft Koeman grotendeels geprobeerd het maximale te halen uit deze groep. Meer kon hij niet echt doen. Ik vind de meeste van zijn beslissingen ook logisch.
We zijn gewoon niet zo goed. Volgens mij snappen mensen dat niet.
Snap zijn reactie ook helemaal.

Hij speelde om te winnen... Verdedigend op de counter. We hebben allemaal kunnen zien hoe goed Marokko was. En het plan lukte. Zij het met wat mazzel.
Serieus, aanvallender tegen dit Marokko en ik vermoed dat we de deksel op de neus hadden gekregen. Dan hadden we de penalty's denk ik nooit bereikt.

Enfin ik heb genoeg nu geprobeerd om mijn argumenten te onderbouwen. Ieder denkt maar wat hij denkt.
Het punt is dat jij probeert anderen te overtuigen van jouw zienswijze, blijkbaar gaat voor jou resultaat voor alles. Niet iedereen deelt die zienswijze echter en daar komen dus andere standpunten naar boven. Er zijn gewoon verschillende kampen
Zo kan ik bijvoorbeeld maar slecht genieten van de korte eurofie die een overwinning geeft wanneer ik keer op keer naar een oranje kijk wat niet wil voetballen.

Het plan is niet gelukt, we kwamen met mazzel voor maar hadden al 3-0 achter moeten staan. Het werkte voor geen meter en er zat totaal geen aanvalskracht meer in. Dat is gewoon niet om aan te gluren.
Dan liever met 3-1 onderuit maar wel een mooie pot waarin je mee strijdt en aanvallen laat zien dan dit.

Ik heb niet de illusie wat we met een ander plan 'wel ff' van Marokko gewonnen hadden*, maar dan had ik wel trots kunnen zijn op wat oranje probeert. Nu is dat niet en sta je op beide vlakken met lege handen.

Dit is simpelweg de stijl van Koeman, zijn goed recht, niet mijn smaak. Daarom ben ik al jaren geen fan van hem en roep ook altijd vooraf al wat ik er van vind, ik was bijna weer naar bed gegaan bij het zien van de opstelling.
En dan word ik er ook wel een beetje moe van om steeds weggezet te worden met dat het maar emotie is en ik niet zou willen toegeven dat Nederland niet meer zo goed is als in de topjaren. Dat vind ik veel te makkelijk. :)

* ik denk wel dat als je al jaren op een andere manier zou spelen en niet alles op Depay gegooid had je veel meer had kunnen bouwen en beter voor de dag had kunnen komen, maar dat verander je niet meer even op een toernooi.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:50
D-e-n schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 10:12:
[...]

Het zou mooi zijn hoor maar het blijft een Spanjaard die waarschijnlijk eerder is geneigd zijn reputatie op het spel te zetten voor Spanje dan voor Nederland. En dat is wat het bondscoachschap van Oranje voor hem zou betekenen: een risico. Want met de beschikbare spelers kunnen wij nooit aan de verwachtingen (een toernooi winnen) voldoen die bij zijn naam horen.

Je zou kunnen zeggen dat hij een soort van ereschuld heeft richting Cruyff en het Nederlandse voetbal maar ik vrees dat hij daar niet intrapt ;)
Ik zie dat risico niet zo. De man heeft zowel als speler en als coach zo'n beetje alles gewonnen wat er te winnen valt en heeft zijn schaapjes volledig op het droge. Het lijkt me reputatie technisch slechter om met een topland met topspelers als Spanje er voortijdig uit te vliegen, dan met een (sub)topland wat nog nooit een WK heeft gewonnen en het over het algemeen met mindere spelers moet doen.

Ik zie het alsnog niet gebeuren hoor, en ergens vind ik nog steeds dat er een Nederlander aan het roer moet staan bij het Nederlands elftal. Maar ja we hadden het laatste EK ook een speler die geen Nederlands sprak 8)7

Join het GoT Pulse-Team!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

d-vine schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 07:41:
In mijn optiek is de enige Nederlandse optie Arno Slot.
(Bosz laat het internationaal te vaak afweten, ten Hag of andere lijkt me allemaal ongeschikt)

Anders maar een buitenlandse trainer (en Pep zal het nooit worden)
Weet niet of Arne het wil gaat doen.

Die kreeg bij Liverpool bakken met geld, en zal me niet verbazen dat die liever nog even bij een andere club aan de bak probeert te komen. Voor de centen, maar ook meer om het full time te kunnen doen. Dat is nog een jonge kerel he.

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:38
D-e-n schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 10:17:
[...]

Had ik misschien wel gedaan als coach maar dat had toch niks veranderd aan de uitkomst? Uiteindelijk zijn de nrs 20 t/m 26 in je selectie toch vooral een detail. We hebben beschamend spel gezien tegen Marokko maar de oorzaak daarvan was een verandering van tactiek.
Klopt, voor de uitkomst van dit toernooi maar je moet ook verder kijken dan dit toernooi. Je moet in zo’n selectie ook investeren in de toekomst en door b.v. wat jong aankomend talent al wat ervaring te laten opdoen met zo’n toernooi is nooit verkeerd. Als we niet al die geblesseerden hadden gehad was dat wat problematischer geweest, maar nu nam Koeman spelers mee waar je echt niets meer aan hebt. Dan had ik ipv Depay de Roon liever 2 jonge gasten gezien.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• Bpow
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16:04
D-e-n schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 10:12:
[...]

Correctie hij is weliswaar op papier een Spanjaard, maar in hart en nieren een Catalaan die over het algemeen niets hebben met Spaanse nationalisme. En als we Frank De Boer mogen geloven die bevriend is met Guardiola heeft hij hem gezegd dat als hij City zou verlaten graag Oranje zou willen coachen.

Ik ben in ieder geval helemaal voor. We zitten op een punt waar doorgeselecteerd moet worden. Al zouden we onder Guardiola geen EK of WK winnen, heb er vertrouwen in dat hij in ieder geval een stabiele basis kan opbouwen waarop voortgeborduurd kan worden.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:15

Quad

Doof

Misschien dat Wiegman te porren valt, over een andere koers gesproken. Vrij succesvol met de Engelse nationale vrouwenploeg. Heeft gepresteerd met Oranje, wint nagenoeg elk jaar prijzen voor beste coach enz.
En is simpelweg niet bang om keuzes te maken.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Format-C
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

Quad schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 11:10:
Misschien dat Wiegman te porren valt, over een andere koers gesproken. Vrij succesvol met de Engelse nationale vrouwenploeg. Heeft gepresteerd met Oranje, wint nagenoeg elk jaar prijzen voor beste coach enz.
Ze zouden het kunnen proberen.

Maar ik vind vrouwenvoetbal toch echt van een heeeeeeeel ander niveau dan heren voetbal. Dat is een verschil van dag en nacht.

Maar minder dan dit (onder Koeman) kan haast niet dus van mij mag ze de kans krijgen en ons gaan verrassen

Edit: als Pep er voor openstaat zeg ik : direct doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Format-C op 01-07-2026 11:22 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:38
Interessant idee, maar ik vrees dat een groot deel van de 18 miljoen bondscoaches in Nederland hier nog niet klaar voor is en het alleen maar nog meer gezeik op de bondscoach op gaat leveren. Verder zou ik haar dan graag eerst een club in b.v. de eredivisie zien coachen. Ik denk verder dat ze een erg goede coach is, maar ik vind vrouwenvoetbal wel een andere sport dan mannenvoetbal.Maar laten we discussie hier maar niet gaan voeren. Daar zijn andere topics voor. :+

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Typhone schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 07:36:
[...]

Overigens denk ik dat Jurriën Timber de oorzaak achter de vroege exit is.
En anders zijn tweelingbroer wel , maar dan op een andere manier :+

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Sineplex
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 14:19
Gonadan schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 10:19:
[...]

Het punt is dat jij probeert anderen te overtuigen van jouw zienswijze, blijkbaar gaat voor jou resultaat voor alles. Niet iedereen deelt die zienswijze echter en daar komen dus andere standpunten naar boven. Er zijn gewoon verschillende kampen
Zo kan ik bijvoorbeeld maar slecht genieten van de korte eurofie die een overwinning geeft wanneer ik keer op keer naar een oranje kijk wat niet wil voetballen.

Het plan is niet gelukt, we kwamen met mazzel voor maar hadden al 3-0 achter moeten staan. Het werkte voor geen meter en er zat totaal geen aanvalskracht meer in. Dat is gewoon niet om aan te gluren.
Dan liever met 3-1 onderuit maar wel een mooie pot waarin je mee strijdt en aanvallen laat zien dan dit.

Ik heb niet de illusie wat we met een ander plan 'wel ff' van Marokko gewonnen hadden*, maar dan had ik wel trots kunnen zijn op wat oranje probeert. Nu is dat niet en sta je op beide vlakken met lege handen.

Dit is simpelweg de stijl van Koeman, zijn goed recht, niet mijn smaak. Daarom ben ik al jaren geen fan van hem en roep ook altijd vooraf al wat ik er van vind, ik was bijna weer naar bed gegaan bij het zien van de opstelling.
En dan word ik er ook wel een beetje moe van om steeds weggezet te worden met dat het maar emotie is en ik niet zou willen toegeven dat Nederland niet meer zo goed is als in de topjaren. Dat vind ik veel te makkelijk. :)

* ik denk wel dat als je al jaren op een andere manier zou spelen en niet alles op Depay gegooid had je veel meer had kunnen bouwen en beter voor de dag had kunnen komen, maar dat verander je niet meer even op een toernooi.
Het voordeel van Bosz is dat zijn ploegen altijd herkenbaar, aanvallend voetbal spelen. Hij is rechtlijnig en je weet wat je kunt verwachten. Ik weet alleen niet of hij - met de beperkte trainingstijd die je hebt bij een nationaal team - dat er ook in kunt slijpen bij het Nederlands Elftal. En mijn perceptie van Bosz is dat hij onder aan de streep min of meer conform de kwaliteit van zijn team presteert. Dus of hij er meer uit kan halen dan erin zit, dat weet ik niet. Maar ik zou het een goede keuze vinden verder, want er zijn ook duidelijke plussen aan vast.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:25

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
d-vine schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 07:58:
[...]

Zeker een beetje ongelukkig aan de andere kant legt het nu gelijk alle zwakheden blood.
Vorige EK hadden we geluk met wat eenvoudigere tegenstanders komen we in de halve finale wat heel vertekenend is voor de kwaliteiten van dit elftal.

Volgende coach zal een nieuwe wind doen waaien, vast leuker voetbal maar aanhaken bij de top landen bij lange na niet
Vorige EK speelden we net zo als dit WK en hadden we povere tegenstanders waardoor het op het scoreboard nog ergens op leek. Maar het was een halve finaleplek zonder enige glans.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:15

Quad

Doof

Format-C schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 11:16:
[...]

Ze zouden het kunnen proberen.

Maar ik vind vrouwenvoetbal toch echt van een heeeeeeeel ander niveau dan heren voetbal. Dat is een verschil van dag en nacht.

Maar minder dan dit (onder Koeman) kan haast niet dus van mij mag ze de kans krijgen en ons gaan verrassen

Edit: als Pep er voor openstaat zeg ik : direct doen.
En toch, ze kan het en dwingt respect af.
Daarnaast zal haar salaris lager liggen dan wat Ronald Koeman had. (huidig salaris Engelse ploeg is ca de helft daarvan)

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• mavaros
  • Laatst online: 15:16
Quad schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 12:33:
[...]

Daarnaast zal haar salaris lager liggen dan wat Ronald Koeman had. (huidig salaris Engelse ploeg is ca de helft daarvan)
Klopt, maar laat zo'n vrouw eerst maar eens los op een goede mannenclub. Feyenoord, PSV of iets in die richting.

De rest komt dan vanzelf wel goed.

• ph4ge
mavaros schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 12:42:
[...]

Klopt, maar laat zo'n vrouw eerst maar eens los op een goede mannenclub. Feyenoord, PSV of iets in die richting.

De rest komt dan vanzelf wel goed.
Mee eens, het blijft een ervaringsvak.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Format-C
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

[...]

Bij (de) vrouwen wel.

Weet niet of ze bij de mannen net zoveel respect af dwingt. (Dat zal dan moeten blijken)

En ben het verder met @mavaros eens. Laat ze het eerst eens laten zien bij een NL "topclub".

[ Voor 15% gewijzigd door Format-C op 01-07-2026 12:59 ]

• Tk55
  • Niet online
Format-C schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 12:45:
[...]

Bij vrouwen wel.

Weet niet of ze bij de mannen net zoveel respect af dwingt. (Dat zal dan moeten blijken)

En ben het verder met @mavaros eens. Laat ze het eerst eens laten zien bij een NL "topclub".
De vrouwelijke scheidsrechters krijgen dit WK anders meer respect van spelers dan de mannen.

Maar het geeft ook wel een absurd beeld als je met 10 mannen op een veel kleinere vrouw afstormt :P

• Dr. Strangelove

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
[...]

Geen idee wat haar salaris is. Maar ik vermoed dat ze een leuke bonus krijgt als ze volgend jaar het WK wint.

Get real folks, waarom zou Wiegman zich blootstellen aan al die male chauvinist nonsense rondom het mannelftal? Met deze selectie, die hooguit QF-waardig materiaal heeft? Terwijl ze back to back Euros gewonnen heeft met de Engelse vrouwen en gedoodverfde favoriet is om volgend jaar kampioen te worden?

Die gaat volgend jaar eerst oogsten en dan, misschien, dat ze een telefoontje van de KNVB oppakt. En ik geef haar groot gelijk.

• Format-C
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

Tk55 schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 12:49:
[...]

De vrouwelijke scheidsrechters krijgen dit WK anders meer respect van spelers dan de mannen.

Maar het geeft ook wel een absurd beeld als je met 10 mannen op een veel kleinere vrouw afstormt :P
Sommige vrouwen scheidsrechters zijn ook echt beter of minstens net zo goed als mannelijke scheidsrechters.

(En sommige mannelijke scheidsrechters waren op dit WK (tot nu toe) ook echt tenenkrommend slecht. Maar er was ook een wedstrijd met een vrouwelijke scheids die slecht was, en zelfs constant in de weg liep.)

[ Voor 18% gewijzigd door Format-C op 01-07-2026 12:58 ]

• mavaros
d-vine schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 08:38:
[...]

Het is zeker een kleine vijver maar over het algemeen komen er altijd wel een enkele top aanvaller en middenvelder boven drijven en dat maakt je team meer compleet.

We hebben laatste jaren een hele verdediging linie inclusief reserves die in topcompetitie en top teams mee doen (prestaties even daargelaten)
middenvelders wordt al minder en aanvallers die wekelijks zich laten gelden op de top is ver te zoeken

Je ziet ook in de NL competitie geen echte nederlandse toppers meer voorin dat is meer dan 10 jaar aan de gang.

Het scheelt enorm als je 2 of 3 top aanvallers in je team hebt. dat is in elke competitie en geld voor elk team.
Zelfs op amateur niveau heb ik dit meegemaakt van jeugd selectie tot reserve klasse, net die paar toppers (voor elk niveau) erbij sleept het hele team mee naar hogere prestaties.
We moeten een paar spelers zien te ontdekken die in staat zijn om een elftal op een hoger niveau te kunnen laten voetballen.

Het Ajax van een paar jaar geleden had dat en daardoor konden de zwakkere broeders ook boven hun standaard uitstijgen. En dan heb je een goed team.

Met een elftal vol Romario's of 15 Cruijff's lijkt het leuk, maar wordt het nooit iets.

En daar heb je weer een goede coach voor nodig. Iets dat Koeman nooit in zich heeft gehad. Een coach hoeft de spelers niet te leren hoe je moet voetballen.

De Fransen hebben dat door en dat zie je terug in hun spel.

• shoombak
  • Niet online
Tijd voor Pep

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Stelde ik een tijdje geleden ook voor en toen kreeg ik nogal wat seksistische opmerkingen naar mijn hoofd geslingerd. Maar eens. Bewezen coach, heeft ervaring op grote toernooien én finales, heeft gezag, inzicht, niet bang om haar mening te geven.

Maar ja. Onze conservatieve KNVB heh.

It’s the economy, stupid!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:08

Clush

Do as I say...

Dr. Strangelove schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 12:50:
[...]

Get real folks, waarom zou Wiegman zich blootstellen aan al die male chauvinist nonsense rondom het mannelftal?
Precies, dat is een veel groter probleem.

Er zitten een paar onwelgevallige elementen in de voetbalwereld waar we maar niet aan ontkomen. Zwarte spelers worden getolereerd zolang ze maar niet iets fout doen (zoals een penalty missen), het aantal openlijk homoseksuele spelers is wereldwijd op de vingers van 1 hand te tellen, en ik weet zeker dat een vrouwelijke bondscoach kansloos is tegenover de Gijps en Derksens van deze wereld.

Het issue is niet dat Wiegman niet klaar zou zijn voor de rol van bondscoach mannen, maar vooral dat de voetbalwereld niet klaar is voor Wiegman.

... not as I do.

• Format-C
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

Clush schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 13:16:
[...]

Het issue is niet dat Wiegman niet klaar zou zijn voor de rol van bondscoach mannen, maar vooral dat de voetbalwereld niet klaar is voor Wiegman.
Eigenlijk zouden ze juist om oa deze reden Wiegman bondscoach moeten maken. Dan kan ze het laten zien.

Aan de andere kant, als ze er niks van bakt is het hek van de dam natuurlijk. (Dan maken sommige media gehakt van haar) Dus er zit ook een "risico" aan vast.

Weet niet of ze dit zelf wel moet willen. Maar als ze het durft (en ze de druk van buitenaf en van bepaalde media aan denkt te kunnen) zeg ik: probeer het maar.

Het NL elftal heeft sws niet veel te verliezen... En wereldkampioen zijn ze nog nooit geworden. En dit toernooi was het ook niks.

[ Voor 16% gewijzigd door Format-C op 01-07-2026 13:45 ]

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:22
Clush schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 13:16:
[...]

En waarom is Wiegman dan wel klaar voor de rol van bondcoach volgens jou? Is er geen verschil dan hoe vrouwen en mannen teams voetbal spelen? Of ben je er eentje die denkt dat het spel identiek is en daarom trainers direct over kunnen stappen.

Simpel gezegd een trainer zou zijn/haar tactiek moeten aanpassen op het niveau van de spelers. Wiegman heeft net zoveel ervaring met die niveau van voetbal als de trainer van Roda JC. We gaan toch ook niet Rob Penders naar voren schuiven.

Die fout is al eerder gemaakt met een Blind of Van Basten en die hadden tenminste als spelers al ervaring op het absolute topniveau.

[ Voor 27% gewijzigd door Terranova op 01-07-2026 13:47 ]

• Gonadan

Gonadan

Sineplex schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 11:49:
[...]

Het voordeel van Bosz is dat zijn ploegen altijd herkenbaar, aanvallend voetbal spelen. Hij is rechtlijnig en je weet wat je kunt verwachten. Ik weet alleen niet of hij - met de beperkte trainingstijd die je hebt bij een nationaal team - dat er ook in kunt slijpen bij het Nederlands Elftal. En mijn perceptie van Bosz is dat hij onder aan de streep min of meer conform de kwaliteit van zijn team presteert. Dus of hij er meer uit kan halen dan erin zit, dat weet ik niet. Maar ik zou het een goede keuze vinden verder, want er zijn ook duidelijke plussen aan vast.
Het ging mij niet om Bosz maar om de stijl van Koeman en hoe daar op gereageerd wordt.

Of Bosz het veel beter zou doen weet ik niet, ik vind zijn stijl weer het andere uiterste. Alleen maar blind aanvallen kijkt wel veel leuker, maar te vaak het deksel op je neus is ook weer niet alles. Zijn stijl vergt inderdaad wel wat van de spelers, dat kan je als bondscoach niet zomaar optrainen dus je zult ook op fitheid moeten selecteren.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Format-C
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

Ik vind dat die Anthony Correia ook wel leuk voetbal heeft laten zien met Telstar .

Maar die gaan ze vast (nog) niet vragen. :p

Maar als die het nou bij Utreg net zo goed doet als wat hij tot nu toe heeft laten zien met andere clubjes? :)

• Dr. Strangelove

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Terranova schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 13:41:
[...]

En waarom is Wiegman dan wel klaar voor de rol van bondcoach volgens jou?
Drie keer EK gewonnen, twee WK finales gehaald. Op rij.

Geen enkele man die dat kan nazeggen. Op prestaties, ervaring en kennis van het spel kan je moeilijk bezwaar tegen haar maken lijkt me.

Vergelijking met Blind en Van Basten gaat volledig mank. Beiden waren onervaren trainers en topvoetballer zijn is geen garantie voor goed trainerschap.

[ Voor 30% gewijzigd door Dr. Strangelove op 01-07-2026 13:56 ]

• d-vine
mavaros schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 12:59:
[...]
De Fransen hebben dat door en dat zie je terug in hun spel.
Met Frankrijk vergelijken heeft totaal geen zin, die kunnen 2 volwaardige elftallen op de been brengen waar Nederland jaloers op is.

Kroatië van een paar jaar geleden als collectief is beter uitgangs punt.

En eens we moeten wat zien te vinden.. maar denk ik denk eerder er moet meer exceptioneel talent doorkomen

• Terranova
Dr. Strangelove schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 13:51:
[...]

Geen enkele man die dat kan nazeggen. Op prestaties, ervaring en kennis van het spel kan je moeilijk bezwaar tegen haar maken lijkt me.
Dus jij denkt dat mannen en vrouwen voetbal precies hetzelfde zijn? Ambitieus

Het enige wat ze mee zou hebben is ervaring op grote toernooien, ook al is er nog een flink verschil tussen het mannen en vrouwen EK/WK qua druk.

Maar nee ze heeft nog 0 ervaring op voetbal van het niveau van het Nederlands elftal(hoe slecht het ook onder Koeman soms was).

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
Dr. Strangelove schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 13:51:
[...]

Appels met peren vergelijken en dan werkelijk op álle aspecten. Die prestaties en ervaring zijn opgedaan in een compleet andere wereld/sport en op een zodanig ander niveau dat ik het niet eens relevant vind.

En nee, ik ben niet zo'n persoon die anti-vrouwen in hoge functies of misogynistisch o.i.d. is, in tegendeel.

Dat Wiegman überhaupt genoemd wordt als optie vind ik al zorgwekkend genoeg. Maar goed, dat is mijn mening :)

Apple MacBook Air '25 | Apple iPhone 17 Pro | Apple AirPods Pro | Apple Watch Series 10 | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Ach. Voetbal is voetbal, met dezelfde regels. Het gaat wat sneller en fysieker bij de mannen dan de vrouwen, nou en? Ze staat toch niet op het veld?

• Gonadan

Gonadan

Bij een club kan ik me nog voorstellen dat er een heel ander dynamiek heerst bij een grote club dan bij een kleine, en dat je daarom ervaring op een bepaald niveau moet hebben. Maar bij een landenelftal is dat anders. Daar moet je slim selecteren, tactisch sterk zijn en je team motiveren. Ik zou niet weten waarom ervaring in het mannenvoetbal daar een eis voor is.

Hoog uit het rollen en de chronische aanstelleritis is iets waar je mee om moet leren gaan, dat is wel typisch voorbehouden aan mannenvoetbal. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Sineplex
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 14:19
Gonadan schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 13:44:
[...]

Het ging mij niet om Bosz maar om de stijl van Koeman en hoe daar op gereageerd wordt.

Of Bosz het veel beter zou doen weet ik niet, ik vind zijn stijl weer het andere uiterste. Alleen maar blind aanvallen kijkt wel veel leuker, maar te vaak het deksel op je neus is ook weer niet alles. Zijn stijl vergt inderdaad wel wat van de spelers, dat kan je als bondscoach niet zomaar optrainen dus je zult ook op fitheid moeten selecteren.
We hebben ook niet veel aanvallend ingestelde coaches gehad de laatste 15 jaar. De benadering van Van Marwijk maakte sense indertijd, Van Gaal begon daarna wel aanvallend in de oefenwedstrijd tegen Belgie maar stapte daar weer snel vanaf. En sindsdien hebben we eigenlijk voornamelijk behoudende coaches gehad. Ik zou een stijlbreuk wel aanmoedigen. Het hoeft natuurlijk ook niet zo radicaal als Bosz te zijn, maar ik vind wel dat we toch een zekere herkenbare en aanvallend ingestelde stijl moeten hanteren.

• Terranova
Gonadan schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 14:15:
Bij een club kan ik me nog voorstellen dat er een heel ander dynamiek heerst bij een grote club dan bij een kleine, en dat je daarom ervaring op een bepaald niveau moet hebben. Maar bij een landenelftal is dat anders. Daar moet je slim selecteren, tactisch sterk zijn en je team motiveren. Ik zou niet weten waarom ervaring in het mannenvoetbal daar een eis voor is.

Hoog uit het rollen en de chronische aanstelleritis is iets waar je mee om moet leren gaan, dat is wel typisch voorbehouden aan mannenvoetbal. :P
Omdat voor je tactisch sterk moet zijn je ook daadwerkelijk ervaring zou moeten hebben in de specifieke tactische wereld. Mannenvoetbal is ook gewoon anders dan vrouwen voetbal. Ja het is hetzelfde spel, maar de uitvoering is gewoon anders.

• R_Zwart
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 14:27
dawg schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 13:16:
[...]

Stelde ik een tijdje geleden ook voor en toen kreeg ik nogal wat seksistische opmerkingen naar mijn hoofd geslingerd. Maar eens. Bewezen coach, heeft ervaring op grote toernooien én finales, heeft gezag, inzicht, niet bang om haar mening te geven.

En alle mannen hebben de laatste 38 jaar niets bereikt. Dat alleen zou al een reden moeten zijn om eens wat anders te proberen. Waarom blijven herhalen wat al zo lang geen succes brengt?

• shoombak
  • Niet online
Vrouwenvoetbal loopt zowel technisch als tactisch minimaal 10 jaar achter op mannenvoetbal, dat alleen al is een reden om geen coach te kiezen die zich alleen heeft bewezen in het vrouwenvoetbal.
De KNVB moet gewoon voor een grote naam uit het buitenland kiezen die niet bang is om heilige huisjes om te trappen (looking at you Depay en co) en het liefst iemand waar de jonkies voor door het vuur willen gaan om zo snel door te kunnen selecteren en met een sterk collectief voor de dag te komen

• R_Zwart
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 14:27
Terranova schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 13:41:
[...]

En waarom is Wiegman dan wel klaar voor de rol van bondcoach volgens jou? Is er geen verschil dan hoe vrouwen en mannen teams voetbal spelen? Of ben je er eentje die denkt dat het spel identiek is en daarom trainers direct over kunnen stappen.

Simpel gezegd een trainer zou zijn/haar tactiek moeten aanpassen op het niveau van de spelers. Wiegman heeft net zoveel ervaring met die niveau van voetbal als de trainer van Roda JC. We gaan toch ook niet Rob Penders naar voren schuiven.

Die fout is al eerder gemaakt met een Blind of Van Basten en die hadden tenminste als spelers al ervaring op het absolute topniveau.
Wat jij simpel zegt is de laatste decennia constant geprobeerd, zonder enig succes. Draai het eens om: waarom zou een man beter zijn dan Wiegman? Als je ziet hoeveel mannen het sinds 1988 (wat overigens ook het enige echte succes ooit voor het NL elftal is geweest) hebben geprobeerd, dan zou je ook kunenn zeggen dat het zeker geen mannenwerk is.

• Tk55
  • Niet online
Sineplex schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 14:18:
[...]

We hebben ook niet veel aanvallend ingestelde coaches gehad de laatste 15 jaar. […] Ik zou een stijlbreuk wel aanmoedigen. Het hoeft natuurlijk ook niet zo radicaal als Bosz te zijn, maar ik vind wel dat we toch een zekere herkenbare en aanvallend ingestelde stijl moeten hanteren.
Ik denk dat aanvallend voetbal gewoon beter past bij Nederland. Wij zijn gewoon niet goed in de taaie counterploeg zijn. We hebben niet de vastberadenheid en het listige gedrag. Dat zit gewoon niet in onze cultuur. We zijn geen Portugal, Argentinië en we worden ook niet gecoacht door Mourinho.

En dat we in deze periode een wat mindere voorhoede hebt dat klopt, maar dat zegt ook niet zoveel. We hebben generatie op generatie geweldige aanvallers gehad, die komen echt wel weer.

Het enige wat we op dit moment echt missen is een echte ster (Haaland, Vinicius, Messi) die het hele niveau omhoog tilt. Iemand die aanvallend net even dat verschil brengt, net even die pass of goal maakt die niemand had verwacht.

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

shoombak schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 14:23:
Vrouwenvoetbal loopt zowel technisch als tactisch minimaal 10 jaar achter op mannenvoetbal, dat alleen al is een reden om geen coach te kiezen die zich alleen heeft bewezen in het vrouwenvoetbal.
De KNVB moet gewoon voor een grote naam uit het buitenland kiezen die niet bang is om heilige huisjes om te trappen (looking at you Depay en co) en het liefst iemand waar de jonkies voor door het vuur willen gaan om zo snel door te kunnen selecteren en met een sterk collectief voor de dag te komen
Een buitenlandse bondscoach bij mannenvoetbal heeft nog nooit wat gewonnen.

• Terranova
R_Zwart schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 14:23:
[...]

Wat jij simpel zegt is de laatste decennia constant geprobeerd, zonder enig succes. Draai het eens om: waarom zou een man beter zijn dan Wiegman? Als je ziet hoeveel mannen het sinds 1988 (wat overigens ook het enige echte succes ooit voor het NL elftal is geweest) hebben geprobeerd, dan zou je ook kunenn zeggen dat het zeker geen mannenwerk is.
Zoals ik al eerder zei, ze hebben zelf de fout gemaakt door voor een Blind en Van Basten te gaan, trainers zonder ervaring op hoog niveau.

Waarom zou je dan nu weer die zelfde fout maken? Mensen die Wiegman willen zijn gewoon aan het hopen dat iets compleets anders zou werken, ondanks dat ze geen flauw idee hebben of Wiegman uberhaupt geschikt is.

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

dawg schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 14:32:
[...]

Een buitenlandse bondscoach bij mannenvoetbal heeft nog nooit wat gewonnen.
Dat geldt alleen voor het WK.

[This is what you get when you mess with us]

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Zou Dick Advocaat er nog weer een keer zin in hebben...? _/-\o_

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Marrtijn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:21
dawg schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 13:16:
[...]

Nee, je kreeg geen seksistische opmerkingen na je hoofd geslingerd. Mensen waren het met je oneens en daarom vond jij ze seksistisch.

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

R_Zwart schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 14:20:
[...]

En alle mannen hebben de laatste 38 jaar niets bereikt. Dat alleen zou al een reden moeten zijn om eens wat anders te proberen. Waarom blijven herhalen wat al zo lang geen succes brengt?
Naar mijn idee zou het prima zijn om Wiegman aan te stellen, mits ze al aansprekende resultaten in het mannenvoetbal zou hebben behaald. Maar ze heeft alleen nog maar (internationale) vrouwenteams gecoacht.

Niet dat ervaring of resultaten een graadmeter zijn hoe de KNVB coaches aanstelt, maar dat terzijde :X

[This is what you get when you mess with us]

• Gonadan

Gonadan

shoombak schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 14:23:
En voetbal is zo rete conservatief dat er in tien jaar amper wat verandert. ;)

Ik vind dat het tactische aspect wel wat groter gemaakt wordt dan het is. Want laten we eerlijk zijn, negen van de tien coaches die we in de eredivisie langs zien komen kunnen ook geen tactische wissels toepassen. En zo moeilijk is dat spelletje eigenlijk helemaal niet.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan

Gonadan

Sineplex schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 14:18:
[...]

We hebben ook niet veel aanvallend ingestelde coaches gehad de laatste 15 jaar. De benadering van Van Marwijk maakte sense indertijd, Van Gaal begon daarna wel aanvallend in de oefenwedstrijd tegen Belgie maar stapte daar weer snel vanaf. En sindsdien hebben we eigenlijk voornamelijk behoudende coaches gehad. Ik zou een stijlbreuk wel aanmoedigen. Het hoeft natuurlijk ook niet zo radicaal als Bosz te zijn, maar ik vind wel dat we toch een zekere herkenbare en aanvallend ingestelde stijl moeten hanteren.
Van Marwijk deed het realistisch, maar wilde uiteindelijk wel gewoon de bal hebben om normaal naar voren te voetballen. Ik vind het helemaal niet erg als je bij balverlies inzakt of de boel compact houdt, maar je moet uiteindelijk wel de bal willen om te gaan voetballen.
Niet alles maar opportunistisch over linies heen naar voren peunen in de hoop dat die ene aanvaller hem oppikt en er wat gevaarlijks mee doet.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Terranova
Gonadan schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 14:47:
[...]

En voetbal is zo rete conservatief dat er in tien jaar amper wat verandert. ;)

Ik vind dat het tactische aspect wel wat groter gemaakt wordt dan het is. Want laten we eerlijk zijn, negen van de tien coaches die we in de eredivisie langs zien komen kunnen ook geen tactische wissels toepassen. En zo moeilijk is dat spelletje eigenlijk helemaal niet.
9 van de 10 coaches zijn dan ook niet geschikt voor Oranje.

Dat is gewoon lager niveau van het Nederlands elftal en dat is precies waarom een Wiegman niet geschikt is, komt van een nog lager niveau(geen waarde oordeel, mannen en vrouwenvoetbal is gewoon compleet anders).

• Gonadan

Gonadan

Terranova schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 14:51:
[...]

9 van de 10 coaches zijn dan ook niet geschikt voor Oranje.

Dat is gewoon lager niveau van het Nederlands elftal en dat is precies waarom een Wiegman niet geschikt is, komt van een nog lager niveau(geen waarde oordeel, mannen en vrouwenvoetbal is gewoon compleet anders).
Dat is wel een waardeoordeel, want je schat vrouwenvoetbal automatisch lager in. Dat vrouwen over het algemeen fysiek en technisch nog achter lopen in het voetbal betekent niet dat ze qua hersencapaciteiten achter lopen. Je hebt geen idee wat Wiegman allemaal kan en snapt en aangeleerd heeft.
Dat geldt overigens net zo goed voor mannelijke coaches die nog niet bij een topclub in de top 4 competities getraind hebben. Die hebben op papier het niveau ook niet maar als je zo gaat denken dan zijn er maar heel weinig coaches die je kunt kiezen om bondscoach te worden.
En dat is dus waarom de KNVB ook niet zo kijkt gelukkig. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Marrtijn schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 14:36:
[...]

Nee, je kreeg geen seksistische opmerkingen na je hoofd geslingerd. Mensen waren het met je oneens en daarom vond jij ze seksistisch.
Onzin. Het was seksistisch. Verder ga ik deze discussie niet nog een keer voeren, dus ga iemand anders lastig vallen.

• mavaros
d-vine schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 13:54:
[...]

Met Frankrijk vergelijken heeft totaal geen zin, die kunnen 2 volwaardige elftallen op de been brengen waar Nederland jaloers op is.

Kroatië van een paar jaar geleden als collectief is beter uitgangs punt.

En eens we moeten wat zien te vinden.. maar denk ik denk eerder er moet meer exceptioneel talent doorkomen
Dan moeten jullie je kinderen achter de computer wegjagen en met een bal naar buiten 'schoppen', zoals mijn generatie vroeger. Al hadden wij een home computer, zoals een MSX of noem maar iets uit die tijd.

Het echte voetbal heeft niks aan tovenaars met een controller die goed zijn in Fifa of PES. Voetbal leer je op straat en bij de plaatselijke voetbalclub in een jeugdelftal.

Het is allemaal niet hopeloos hoor. Soms zit er een voetbalgeneratie clowns tussen, maar dat is na doorselecteren morgen misschien al heel anders. Kijk maar naar het PSV van afgelopen twee seizoenen. De supporters zijn hartstikke gelukkig, alhoewel ze nog geen Europese prijs gepakt hebben en dat ook heel moeilijk blijft als ze elk jaar in de CL moeten aantreden, omdat ze in de nationale competitie schandalig goed zijn. Of de rest is heel slecht. Dat kan ook.

• Marrtijn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:21
Gonadan schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 14:58:
[...]

Dat is wel een waardeoordeel, want je schat vrouwenvoetbal automatisch lager in. Dat vrouwen over het algemeen fysiek en technisch nog achter lopen in het voetbal betekent niet dat ze qua hersencapaciteiten achter lopen. Je hebt geen idee wat Wiegman allemaal kan en snapt en aangeleerd heeft.
Dat geldt overigens net zo goed voor mannelijke coaches die nog niet bij een topclub in de top 4 competities getraind hebben. Die hebben op papier het niveau ook niet maar als je zo gaat denken dan zijn er maar heel weinig coaches die je kunt kiezen om bondscoach te worden.
Dat geldt andersom ook, jij hebt ook geen idee wat Wiegman allemaal kan en aangeleerd heeft, en je gaat er maar voor het gemak van uit dat ze ook heel goed in mannenvoetbal is.

En ja, dat geldt ook voor mannelijke coaches. Coaches die niet bij een top 4 ploeg hebben getraind zijn blijkbaar ook niet geschikt voor Oranje volgens de KNVB. Ik weet niet meer het exacte jaar, maar volgens mij zijn de laatste 50 jaar alleen maar trainers met danwel spelers of trainerservaring bij de traditionele top 3 bondscoach geweest. En ja, dat betekent dat het een exclusieve baan is.

• Gonadan

Gonadan

Marrtijn schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 15:06:
[...]

Dat geldt andersom ook, jij hebt ook geen idee wat Wiegman allemaal kan en aangeleerd heeft, en je gaat er maar voor het gemak van uit dat ze ook heel goed in mannenvoetbal is.
Dat heb ik dus nergens gezegd, dat vul je helemaal zelf in. Ik heb geen idee of zij het goed zou doen, maar de argumenten die nu gehanteerd worden waarom ze het sowiewo niet zou kunnen vind ik gewoon matig. Daar ga ik tegenin. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:13
Laten we , los van gender, nationaliteit en uiterlijke kenmerken, vooral voor kwaliteit gaan. Oranje is geen opleidingsinstituut. Als KNVB heb je een coach nodig waarvan je inschat dat de kans dat hij of zij direct presteert hoog is.

Reiziger valt voor mij direct af. Wiegman zou ik heel tof vinden maar sterke twijfel of de mannen haar accepteren. En dat ligt niet aan haar.

Mijn voorkeur gaat uit naar Slot. Staat boven alle partijen en is een sympathieke vent die tactisch sterk is.

XXXVI

• d-vine
mavaros schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 15:03:
[...]

Dan moeten jullie je kinderen achter de computer wegjagen en met een bal naar buiten 'schoppen', zoals mijn generatie vroeger. Al hadden wij een home computer, zoals een MSX of noem maar iets uit die tijd.
Mijn kinderen hebben nog niet eens een computer, en spelen al lekker buiten
De oudste wil een nieuwe Xan de Waard (hockey) worden en de jongste een Naomi Visser (Turnen) dus de kans dat ze in een voetbal mannen elftal komen acht ik zeer klein ;)

• Gonadan

Gonadan

Reiziger is net zo'n gok als Van Basten inderdaad. Slot zou ik prima kunnen waarderen als keuze. Je inschatting van iemans prestaties hoeft niet af te hangen van of hij bij een specifieke selectie van clubs getraind heeft, maar ik denk dat het voor de internationals wel een ding is.

Ik kan me voorstellen dat een hoop die in de grote competities spelen er wel moeite mee zouden hebben als er iemand voor de groep staat die nog niet echt een naam heeft. Je hebt toch wel een beetje aanzien nodig om het respect af te dwingen denk ik, dus als speler of als trainer moet je toch iets bereikt hebben.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Format-C
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

ephymerous schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 15:12:

Mijn voorkeur gaat uit naar Slot. Staat boven alle partijen en is een sympathieke vent die tactisch sterk is.
Slot deed het in het 2e seizoen bij Liverpool niet goed. (En het eerste seizoen was het elftal van Klopp) Hoop transfers die niet goed waren in 2e seizoen. (voor die transfers was hij mede verantwoordelijk)

Ik weet het dus niet of die NL wel kampioen kan maken.

Slot heeft ongeveer een 64% winratio over al zijn wedstrijden die ie gecoached heeft. (16% verloren, 20% gelijk)

(306 wedstrijden gecoached, 196 gewonnen, 60 gelijk, 50 verloren)

[ Voor 41% gewijzigd door Format-C op 01-07-2026 16:07 ]

• Terranova
Gonadan schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 14:58:
[...]

Heb ik het over hersencapaciteit? Nee totaal niet, dat maak jij er van omdat je in de verdediging schiet omdat je niet wil dat iemand negatief over vrouwen voetbal is. Dat ben ik niet, dus let gewoon een beetje op wat ik zeg en niet wat je denkt dat ik zeg. Tactieken werken op basis van wat de spelers aankunnen. Je gaat ook geen TikiTaka proberen te spelen in de kelderklasse.

Puur door het feit dat mannenvoetbal jaren voorsprong heeft qua professionalisering is er alleen al een kwaliteitsverschil in hoe er voetbal wordt gespeeld. Daarnaast is het ook nog het fysieke. Daarom is het niet eerlijk om mannen en vrouwenvoetbal te vergelijk. Wat ik net al zei, zelfde sport, andere uitvoering.

Maar omdat mensen nu hier die vergelijking toch maken, mbt de prestaties van Wiegman, kom ik er toch niet onderuit om zelf ook die vergelijking te maken. Dus ja het vrouwenvoetbal is van "lager" niveau als je wil kijken of de prestaties van Wiegman genoeg zijn.

En als je er dan zo naar moet kijken, kan je alleen maar concluderen dat Wiegman niet de ervaring heeft om op "hoger" niveau te coachen.

• Gonadan

Gonadan

@Format-C Ken jij dan een trainer waarbij er echt niets was wat niet goed ging? We zijn er in Nederland wel uitermate bedreven in om negatieve punten te benadrukken, maar wat heeft hij allemaal goed gedaan?
Slot heeft bij een grote club en een grote competitie getraind, en daar ook succes behaald. Daarnaast wordt hij vaker beschuldigd van het hebben van tactisch inzicht en het kunnen omzetten van een wedstrijd met wissels. Dat is dan toch gewoon een kandidaat voor de positie? Misschien niet dé, maar hij mag wel op de shortlist van mij.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Dat tactisch inzicht werd ook vaak aan zijn assistent Hulshoff toegeschreven toch?

Ik vraag me af hoe goed hij een groep kan managen. Nu was het wel echt een extreme kutsituatie bij Liverpool, maar dat ging niet echt top.

• Tk55
  • Niet online
Format-C schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 15:47:
[...]

Slot heeft ongeveer een 64% winratio over al zijn wedstrijden die ie gecoached heeft. (16% verloren, 20% gelijk)

(306 wedstrijden gecoached, 196 gewonnen, 60 gelijk, 50 verloren)
Leuke stats maar heeft het zin? Uiteindelijk wordt de keuze enorm beperkt door andere criteria: Nederlands, relatief laag salaris (tov anderen), en een vriendje van de KNVB.

We willen allemaal een hoog niveau coach met leuk aanvallend voetbal, maar dat past gewoon niet binnen de eisen.

Je komt dus hoogstwaarschijnlijk uit op reeds afgescheepte coaches of coaches met geen tot weinig ervaring. Met geluk krijg je een ervaren topcoach die het niet vanwege geld maar vanwege prestige doet. Maar voor dat laatste hebben we de spelers weer niet.

• Gonadan

Gonadan

Terranova schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 16:03:
[...]

Heb ik het over hersencapaciteit? Nee totaal niet, dat maak jij er van omdat je in de verdediging schiet omdat je niet wil dat iemand negatief over vrouwen voetbal is. Dat ben ik niet, dus let gewoon een beetje op wat ik zeg en niet wat je denkt dat ik zeg. Tactieken werken op basis van wat de spelers aankunnen. Je gaat ook geen TikiTaka proberen te spelen in de kelderklasse.

Puur door het feit dat mannenvoetbal jaren voorsprong heeft qua professionalisering is er alleen al een kwaliteitsverschil in hoe er voetbal wordt gespeeld. Daarnaast is het ook nog het fysieke. Daarom is het niet eerlijk om mannen en vrouwenvoetbal te vergelijk. Wat ik net al zei, zelfde sport, andere uitvoering.

Maar omdat mensen nu hier die vergelijking toch maken, mbt de prestaties van Wiegman, kom ik er toch niet onderuit om zelf ook die vergelijking te maken. Dus ja het vrouwenvoetbal is van "lager" niveau als je wil kijken of de prestaties van Wiegman genoeg zijn.

En als je er dan zo naar moet kijken, kan je alleen maar concluderen dat Wiegman niet de ervaring heeft om op "hoger" niveau te coachen.
Dus na het zelf in de verdediging schieten bevesstig je gewoon wat ik zeg, je ziet vrouwenvoetbal als een te laag niveau om een kans te mogen krijgen. Dat is zeker wel een oordeel over vrouwenvoetbal, maar daar gaat het mij niet om. Het fysieke en technische niveau is ook gewoon nog lager dan de top van de mannen, daar kunnen we gewoon transparant over zijn.

Mijn stelling is alleen dat iemand als ongeschikt voor een niveau beschouwen omdat hij/zij daar nog niet op getraind heeft geen stand houdt. Als je zo redeneert zou iemand nooit aan een hoger niveau kunnen proeven.
Als je zou stellen dat je oranje niet de plek vindt om te proeven dan ben ik dat wellicht zelfs met je eens. Maar de stelling is tot nu toe dat Wiegman het gewoon nog niet kan, en dat is nergens op gebaseerd, dat weet je bij een coach pas als je het probeert.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Terranova
Gonadan schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 16:16:
[...]

Dus na het zelf in de verdediging schieten bevesstig je gewoon wat ik zeg, je ziet vrouwenvoetbal als een te laag niveau om een kans te mogen krijgen. Dat is zeker wel een oordeel over vrouwenvoetbal, maar daar gaat het mij niet om. Het fysieke en technische niveau is ook gewoon nog lager dan de top van de mannen, daar kunnen we gewoon transparant over zijn.

Mijn stelling is alleen dat iemand als ongeschikt voor een niveau beschouwen omdat hij/zij daar nog niet op getraind heeft geen stand houdt. Als je zo redeneert zou iemand nooit aan een hoger niveau kunnen proeven.
Als je zou stellen dat je oranje niet de plek vindt om te proeven dan ben ik dat wellicht zelfs met je eens. Maar de stelling is tot nu toe dat Wiegman het gewoon nog niet kan, en dat is nergens op gebaseerd, dat weet je bij een coach pas als je het probeert.
Ik zei ook al eerder dat de pogingen om iemand zonder ervaring de kans te geven hebben gefaald(Blind en Van Basten) en dat Wiegman precies hetzelfde is, 0 ervaring, dus niet doen.

En er zit een verschil tussen aan een hoger niveau kunnen proeven een veel hoger niveau. Het verschil tussen mannen en vrouwenvoetbal is groot genoeg. Waarom dan meteen ook nog eens direct op het allerhoogste niveau bij het mannenvoetbal later proberen. Stap is gewoon te groot. Dat hebben we met Blind en Van Basten ook al gezien.

• Gonadan

Gonadan

Mja, daar verschillen we gewoon van mening denk ik. Jij stelt mannenvoetbal per definitie al ver boven vrouwenvoetbal. Ik ben van mening dat een Wiegman die op het allerhoogste niveau van alles gewonnen heeft en daarbij verschillende teams gemanaged een pakket aan vaardigheden heeft van een niveau wat maakt dat je prima mee zou kunnen in het mannenvoetbal.
Stellen dat het voor haar nog een paar niveau's extra verschil is kan ik echt niet in mee. Dat is ook een heel stevige overschatting van hoe tactisch voetbal eigenlijk is. Verreweg het belangrijkste is het een beetje logisch neerzetten en de groep mentaal op het juiste spoor hebben.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Format-C
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

Gonadan schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 16:10:
@Format-C Ken jij dan een trainer waarbij er echt niets was wat niet goed ging? We zijn er in Nederland wel uitermate bedreven in om negatieve punten te benadrukken, maar wat heeft hij allemaal goed gedaan?
Slot heeft bij een grote club en een grote competitie getraind, en daar ook succes behaald. Daarnaast wordt hij vaker beschuldigd van het hebben van tactisch inzicht en het kunnen omzetten van een wedstrijd met wissels. Dat is dan toch gewoon een kandidaat voor de positie? Misschien niet dé, maar hij mag wel op de shortlist van mij.
True.

En verder hebben we ook niet bijster veel andere goeie opties

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Gonadan schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 16:31:
Mja, daar verschillen we gewoon van mening denk ik. Jij stelt mannenvoetbal per definitie al ver boven vrouwenvoetbal. Ik ben van mening dat een Wiegman die op het allerhoogste niveau van alles gewonnen heeft en daarbij verschillende teams gemanaged een pakket aan vaardigheden heeft van een niveau wat maakt dat je prima mee zou kunnen in het mannenvoetbal.
Stellen dat het voor haar nog een paar niveau's extra verschil is kan ik echt niet in mee. Dat is ook een heel stevige overschatting van hoe tactisch voetbal eigenlijk is. Verreweg het belangrijkste is het een beetje logisch neerzetten en de groep mentaal op het juiste spoor hebben.
Ik denk niet zozeer dat het niveau te hoog zou zijn voor haar maar ik denk dat het mannenvoetbal simpelweg nog niet klaar is voor een vrouw aan het roer.

Union Berlin in Duitsland heeft het paar maand geprobeerd maar zijn uiteindelijk ook weer naar een man gegaan.
De reacties op het besluit haar aan te stellen zijn tekenend [url=https://nos.nl/artikel/2610307-vrouwelijke-coach-union-berlin-krijgt-seksisme-en-lof-over-zich-heen]NOS item[/url]

Bij Wiegman krijg je dat ook. Plus dat ik vrees dat menig speler toch nog moeite heeft om op gebied van voetbal wat aan te nemen van een vrouw.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Pagina: 1 ... 322 323 Laatste

Let op:
Poule: Tweakers F.C. EK Voetbalpoule 2024
Algemeen topic: [Voetbal] Centraal WK 2026 topic
Vrouwenvoetbal: [Voetbal] Het algemene vrouwenvoetbal topic

Gedoe over het haarbandje van Memphis, commentaar over het commentaar of het eindeloos herkauwen van scheidsrechterlijke dwalingen zijn hier niet nodig!