Harribo schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 18:57:
[...]
Nee Bosz moet nu bondscoach worden... Tuurlijk. Heeft ook zo goed Psv door de poulefase heen gesleept. Als je het dan toch over een team had willen hebben waar echt nog wel meer in zat...
Nee mijn inziens heeft Koeman grotendeels geprobeerd het maximale te halen uit deze groep. Meer kon hij niet echt doen. Ik vind de meeste van zijn beslissingen ook logisch.
We zijn gewoon niet zo goed. Volgens mij snappen mensen dat niet.
Snap zijn reactie ook helemaal.
Hij speelde om te winnen... Verdedigend op de counter. We hebben allemaal kunnen zien hoe goed Marokko was. En het plan lukte. Zij het met wat mazzel.
Serieus, aanvallender tegen dit Marokko en ik vermoed dat we de deksel op de neus hadden gekregen. Dan hadden we de penalty's denk ik nooit bereikt.
Enfin ik heb genoeg nu geprobeerd om mijn argumenten te onderbouwen. Ieder denkt maar wat hij denkt.
Het punt is dat jij probeert anderen te overtuigen van jouw zienswijze, blijkbaar gaat voor jou resultaat voor alles. Niet iedereen deelt die zienswijze echter en daar komen dus andere standpunten naar boven. Er zijn gewoon verschillende kampen
Zo kan ik bijvoorbeeld maar slecht genieten van de korte eurofie die een overwinning geeft wanneer ik keer op keer naar een oranje kijk wat niet wil voetballen.
Het plan is niet gelukt, we kwamen met mazzel voor maar hadden al 3-0 achter moeten staan. Het werkte voor geen meter en er zat totaal geen aanvalskracht meer in. Dat is gewoon niet om aan te gluren.
Dan liever met 3-1 onderuit maar wel een mooie pot waarin je mee strijdt en aanvallen laat zien dan dit.
Ik heb niet de illusie wat we met een ander plan 'wel ff' van Marokko gewonnen hadden*, maar dan had ik wel trots kunnen zijn op wat oranje probeert. Nu is dat niet en sta je op beide vlakken met lege handen.
Dit is simpelweg de stijl van Koeman, zijn goed recht, niet mijn smaak. Daarom ben ik al jaren geen fan van hem en roep ook altijd vooraf al wat ik er van vind, ik was bijna weer naar bed gegaan bij het zien van de opstelling.
En dan word ik er ook wel een beetje moe van om steeds weggezet te worden met dat het maar emotie is en ik niet zou willen toegeven dat Nederland niet meer zo goed is als in de topjaren. Dat vind ik veel te makkelijk.
* ik denk wel dat als je al jaren op een andere manier zou spelen en niet alles op Depay gegooid had je veel meer had kunnen bouwen en beter voor de dag had kunnen komen, maar dat verander je niet meer even op een toernooi.