Koeman moet echt de eer aan zichzelf houden. Vrijwillig opstappen dus. Niet het afscheid waar hij wellicht op gehoopt had, maar het zijn zo. Het is mooi geweest.
We hebben Rijkaard toch ook als bondscoach gehad de enige die ik kan bedenken is Seedorf of Gullit als je het over grote namen heb418O2 schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 16:17:
[...]
Omdat representatie belangrijk is, maar dat is niet iets wat de gemiddelde tweaker lijkt te snappen.
En saaie gevestigde namen hebben we al heel lang en echt heel lekker werkt dat ook niet.
Maar goed of je dat moet willen?
Kluivert?bie100 schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 16:22:
[...]
We hebben Rijkaard toch ook als bondscoach gehad de enige die ik kan bedenken is Seedorf of Gullit als je het over grote namen heb
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Reiziger is in mijn ogen geen optie als bondscoach. Nederlandse droomkandidaat is voor mij Peter Bosz maar omdat de KNVB heeft liggen slapen heeft hij zijn contract verlengd. Op gepaste afstand Arne Slot en nog verder daarachter Erik ten Hag. Verder zie ik nu geen enkele Nederlandse coach die geschikt is als bondscoach.bie100 schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 16:22:
[...]
We hebben Rijkaard toch ook als bondscoach gehad de enige die ik kan bedenken is Seedorf of Gullit als je het over grote namen heb
Doe mij maar een Italiaan als coach, net als Brazilie nu heeft.
De loser-vlucht vertrekt morgenmiddag pas naar Schiphol, hmm dacht dat die vaak gelijk de volgende ochtend wegvlogen, vroeger. https://www.rtl.nl/nieuws/sport/artikel/5622591/oranje-landt-de-nacht-van-woensdag-op-donderdag-op-schiphol
De loser-vlucht vertrekt morgenmiddag pas naar Schiphol, hmm dacht dat die vaak gelijk de volgende ochtend wegvlogen, vroeger. https://www.rtl.nl/nieuws/sport/artikel/5622591/oranje-landt-de-nacht-van-woensdag-op-donderdag-op-schiphol
Hou op daarmee. Zet de geschikte persoon voor de groep op basis van kunnen. Als ie groen, blauw, zwart, geel, blank, geel, paars is maakt helemaal niks uit als ie z’n kop maar niet zo in het zand steekt als Koeman de laatste jaren doet.418O2 schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 16:10:
[...]
Een keer iemand van kleur zou wel een goed idee zijn. Ten Hag, Bosz of slot word ik zelf niet per se enthousiast van
Point provenTyphone schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 16:33:
[...]
Hou op daarmee. Zet de geschikte persoon voor de groep op basis van kunnen. Als ie groen, blauw, zwart, geel, blank, geel, paars is maakt helemaal niks uit als ie z’n kop maar niet zo in het zand steekt als Koeman de laatste jaren doet.
Kom dan met een betere reactie dan dit. Waarom zou volgens jou het beter zijn om diversiteit te promoten. Wat heeft dat nou met voetbal te maken. Klinkt meer als positieve discriminatie.
13:37
Ben je nou op zoek naar iets wat er niet is?
Niet doen.
Dat getrol is nergens voor nodig.
[ Voor 82% gewijzigd door DaniëlWW2 op 30-06-2026 18:56 ]
Dat is de basis. Zo denk ik er over. Vanuit daar kan je dan gaan bouwenmavaros schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 07:17:
[...]
In mijn optiek is de verdediging bij het voetbal iets van de minst belangrijke aspecten.
Koeman heeft zoveel verdedigers erin gedaan omdat de verdediging steeds een zeef bleek. Klinkt toch logisch?Als je vanuit eigen voetballende kracht uitgaat, heb ik niks aan vijf verdedigers maar zijn er twee of hooguit drie genoeg. De rest van het elftal kan zich richten op het spelen op de helft van de tegenstander en het hebben van de bal. Dan komen de doelpunten vanzelf wel naar je toegelopen.
Ik vond dat de tactiek ook redelijk goed uitpakte,zij het met wat geluk. Van Bruggen redde ons een paar keer. Maar op een gegeven moment sta je 1-0 voor. Tegen een beter Marokko. Eigenlijk was het plan volgens mij om nog beter te counteren maar een paar bij Nederland waren er niet met de kop bij en slordig, waaronder Gravenberch. Dát was het echte probleem.
Vergeet niet dat Marokko ook dominanter was dan Brazilië, dus Koeman heeft dit aan zien komen. Counteren was het idee.
Voor mij allemaal logische beslissingen.
Uiteraard slaapt er vroeg of laat wel weer een speler dus maakt Marokko gelijk.
En penalty's... Tja dat weten we.
En nu iedereen maar wat roepen achteraf...
Hadden we 1-0 gewonnen, had je niemand gehoord over de speelwijze etc
Pure onderbuikgevoelens. Snap dat de emotie ergens heen moet.
Wij zijn gewoon niet zo goed (meer).
Word eens tijd dat we het over een andere boeg gaan gooien en een buitenlander gaan benaderen als bondscoach. Nederlandse trainers stellen net zoals onze ooit zo geroemde aanvallers tegenwoordig niets meer voor en zijn in alle facetten voorbij gestreefd door buitenlandse trainers. Guardiola een bewezen pleitbezorger van de Hollandse school en tactisch ook zeer sterk is voor mij een droomkandidaat.
Al die Nederlandse trainers zijn vol geprogrameerd volgens het boekje, ik heb daar totaal geen vertrouwen in.
Al die Nederlandse trainers zijn vol geprogrameerd volgens het boekje, ik heb daar totaal geen vertrouwen in.
Guardiola of Klopp zou echt fantastisch zijn. De Nlse Media heeft het over Slot, Bosz of Ten Hag. Maar Nigel wil misschien Reiziger doorschuiven? Een buitenlandse coach zou wel een stunt zijn. Alleen denk ik voor ze een Nederlandse gaan met het Tikkie rond voetbal ideologie.
nee, met 11 verdedigers heb je een misschien goede verdediging maar dat werkt ook niet. Het probleem zat hem in het middenveld met reijnders en te weinig organisatie achterin. dat los je niet op met een verdediger erbij mikken, dat is pure armoedeHarribo schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 16:59:
[...]
Dat is de basis. Zo denk ik er over. Vanuit daar kan je dan gaan bouwen
[...]
Koeman heeft zoveel verdedigers erin gedaan omdat de verdediging steeds een zeef bleek. Klinkt toch logisch?
probleem met nederlandse coaches van de laatste 10 jaar (met Bos als uitzondering en die gast van NEC) is dat ze alleen maar spelen om niet te verliezen. Maar niet verliezen betekent niet automatisch winnen. Koeman levert daar het beste bewijs voor met zijn geprusts tegen betere voetballanden de laatste 3 jaar lang. Maar ook Slot doet hieraan mee, kijjk naar Liverpool
Als je speelt om niet te verliezen, zul je ook nooit winnen.
Zet dat maar op een tegeltje.
Grindtegel schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 17:14:
Dit, plus:mavaros schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 14:28:
[...]
Ome Peppie hoeft het niet meer voor de knaken te doen. Hij kan ook eeuwig op een tropisch eiland de hele dag niks doen, of zijn poen in de openhaard gooien in de winter. Iets dat ik en waarschijnlijk u ook niet eventjes kunnen doen.
Maar het is wel een liefhebber en opgeleid volgens de filosofie waar ik in het voetbal ook aanhanger van ben. Iets dat Koeman de kop gaat kosten in het nationale team, omdat hij een coach is die op elke voorbij rijdende trein springt die voorbij komt. En die treinen ontsporen altijd.
En kijk maar naar PSV. Dat wilde altijd een Atletico Madrid zijn, maar was het nooit echt. Die zijn van die gedachtegang afgestapt en nu zit Bosz daar. En kijk eens naar het PSV van afgelopen seizoen. Nog niet goed genoeg om een Europese beker te winnen, maar dat gaat wel gebeuren in de toekomst als ze dit blijven volhouden of niet, dat kan ook.
Maar genoeg gemijmer over PSV, want dat is over twee maanden pas weer een dingetje.
Koeman is niet de route die je als nationaal team moet gaan bewandelen en en dan blijft eigenlijk alleen Slot over. Slot is een klassieke havenarbeider gebleken.
Bij gebrek aan keuzes, is dat de minst schadelijke en iedereen is er tevreden mee in het begin.
Weet eerlijk gezegd ook niet of dit spelers materiaal is waar pep mee zou willen gaan werken.
Pep is natuurlijk wel "gewend" om met de beste spelers te coachen... en als die beste spelers er niet waren kon ie ze kopen.
En bij het NL elftal heeft ie niet de beste spelers, en hij kan niks kopen, dus ik betwijfel of pep z'n "vingers wil branden" aan het NL elftal.
Misschien kunnen ze Anthony Correia bondscoach maken als die het bij FC Utrecht net zo goed doet als bij Telstar.Grindtegel schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 17:14:
probleem met nederlandse coaches van de laatste 10 jaar (met Bos als uitzondering en die gast van NEC) is dat ze alleen maar spelen om niet te verliezen. Maar niet verliezen betekent niet automatisch winnen. Koeman levert daar het beste bewijs voor met zijn geprusts tegen betere voetballanden de laatste 3 jaar lang. Maar ook Slot doet hieraan mee, kijjk naar Liverpool
Keer wat anders.
[ Voor 17% gewijzigd door Format-C op 30-06-2026 17:26 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Als er een moment is voor Guardiola om het te doen dan is het nu. Er komt een nieuwe lichting aan met Poku, Addai, Beukema, Shane Kluivert etc etc + oudjes gaan stoppen. Hij kan het elftal dus helemaal naar zijn hand zettenFormat-C schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 17:22:
[...]
Dit, plus:
Weet eerlijk gezegd ook niet of dit spelers materiaal is waar pep mee zou willen gaan werken.
Pep is natuurlijk wel "gewend" om met de beste spelers te coachen... en als die beste spelers er niet waren kon ie ze kopen.
En bij het NL elftal heeft ie niet de beste spelers, en hij kan niks kopen, dus ik betwijfel of pep z'n "vingers wil branden" aan het NL elftal.
[...]
Misschien kunnen ze Anthony Correia bondscoach maken als die het bij FC Utrecht net zo goed doet als bij Telstar.
Keer wat anders.
Dit is uw visie, en die vind ik totaal onzinnig.Harribo schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 16:59:
[...]
Dat is de basis. Zo denk ik er over. Vanuit daar kan je dan gaan bouwen
[...]
Koeman heeft zoveel verdedigers erin gedaan omdat de verdediging steeds een zeef bleek. Klinkt toch logisch?
Ik vond dat de tactiek ook redelijk goed uitpakte,zij het met wat geluk. Van Bruggen redde ons een paar keer. Maar op een gegeven moment sta je 1-0 voor. Tegen een beter Marokko. Eigenlijk was het plan volgens mij om nog beter te counteren maar een paar bij Nederland waren er niet met de kop bij en slordig, waaronder Gravenberch. Dát was het echte probleem.
Vergeet niet dat Marokko ook dominanter was dan Brazilië, dus Koeman heeft dit aan zien komen. Counteren was het idee.
Voor mij allemaal logische beslissingen.
Uiteraard slaapt er vroeg of laat wel weer een speler dus maakt Marokko gelijk.
En penalty's... Tja dat weten we.
En nu iedereen maar wat roepen achteraf...
Hadden we 1-0 gewonnen, had je niemand gehoord over de speelwijze etc
Pure onderbuikgevoelens. Snap dat de emotie ergens heen moet.
Wij zijn gewoon niet zo goed (meer).
Een goed team bestaat in de hoofdzaak uit het aanvallende gedeelte en het verdedigende stuk is een noodzakelijk kwaad.
U begint helemaal achteraan en dat is in mijn optiek onzinnig. Ik snap u wel, maar weiger daar aan te voldoen. In mijn gedachtegang heb je namelijk maar twee of heel misschien 4 spelers nodig in de verdediging, zonder roekeloos te zijn.
Gisteren liepen ze zelfs onnodig met vijf verdedigers plus wat middenvelders compleet als een kip zonder kop over het veld heen. Wat als dat niet was gedaan? We zullen het nooit weten helaas.
Wat heeft die als coach gepresteerd? Bij onze topclubs heeft een reeks aan niet kundige oud-voetballers gefaald. Laten we dat bij Oranje vermijden
Wat een onzin. Koeman is gewoon niet vooruitstrevende trainer maar de gemiddelde Nederlandse trainer denkt eerder te aanvallend dan te verdedigend. Om Slot dan na jaren van succes met aanvallend spel op één matig jaar bij Liverpool af te rekenen is echt opportunisme ten top. Alsof Bosz geen slechte seizoenen heeft gehadGrindtegel schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 17:14:
Het probleem is breder. In Nederland zijn we gewoon conservatief. Trainers moeten altijd weer een bepaald DNA hebben en trainers met een laptop op schoot of zonder een carrière als voetballer worden door onze fossiele analisten meewarig aangekeken. Kijk hoe het olijke duo vd Vaart en Sneijder de nieuwe TD van Feyenoord recent afkraakten omdat hij waagde een niet presterende trainer te ontslaan
Vaak is het wel zo dat als het ergens niet goed gaat, dat trainers vanuit de verdediging beginnen te bouwen. Daar geef ik @Harribo wel gelijk in. (Of dat een goed ding is laat ik in het midden, maar als je meer weggeeft dan je scoort verlies je zowieso. En als je al niet of moeilijk scoort moet je ergens beginnen)mavaros schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 17:29:
[...]
Dit is uw visie, en die vind ik totaal onzinnig.
Een goed team bestaat in de hoofdzaak uit het aanvallende gedeelte en het verdedigende stuk is een noodzakelijk kwaad.
U begint helemaal achteraan en dat is in mijn optiek onzinnig. Ik snap u wel, maar weiger daar aan te voldoen. In mijn gedachtegang heb je namelijk maar twee of heel misschien 4 spelers nodig in de verdediging, zonder roekeloos te zijn.
Gisteren liepen ze zelfs onnodig met vijf verdedigers plus wat middenvelders compleet als een kip zonder kop over het veld heen. Wat als dat niet was gedaan? We zullen het nooit weten helaas.
Voor de rest vind ik dat Koeman gewoon echt verkeerd systeem heeft gespeeld tegen. marokko, en verkeerd heeft gewisseld tijdens Japan en Marokko. Met verkeerde gedachtengang.
Hij had ook tijdens de wedstrijd het "systeem" kunnen veranderen om ervoor te zorgen dat de verdediging geen gatenkaas is/ was. Of minder een gatenkaas. Dat had ook zonder wissels gekund, maar door gewoon een ander type ststeem..Maar NL heeft ook wel een beetje spelers die niet "agressief" genoeg zijn imho.dus verdedigend staan ze er vaak bij, en kijken ernaar. (Die Marokkaan die de winnende scoorde was van Dijk zn mannetje, en die was hem kwijt)
En laten we wel wezen... niet om iemand af te zeiken, maar Van Dijk van nu is niet meer de van Dijk van 5 jaar geleden, en Van de Ven speelde bij een club in Engeland waar ze voor degradatie vochten, en daar was hij bijna altijd de linksachter. En dus mede "verantwoordelijk,". Ake speelt niet eens meer bij City, Reijnders zat bij Pep al vaker en vaker op de bank, Gakpo was het hele seizoen al niet goed, Depay is niet meer wat het geweest is, Weghorst is te traag voor dit niveau.
Gravenberch is in mijn ogen de beste speler van het elftal. Dumfries is wel ok, Frenkie is meestal wel aardig bij Barça, maar daar is de rest van het elftal ook veel beter, Malen was wel goed bij Roma, maar ook een half seizoen niet goed bij Aston Villa (kreeg de kans ook niet echt) en "de rest" speelt ook niet bij een "top club". Summerville moet het nog laten zien. Edit: ik zei bij Tottenham, maar moest West Ham staan. (Net wakker
Al met al is de selectie gewoon niet goed genoeg. We hadden gehoopt dat we het beter zouden doen, maar er zijn een paar landen die gewoon veel en veel beter zijn. Veel beter. En het eerste de beste "goeie" land dat we tegenkwamen was Marokko, en we vlogen er direct uit.
[ Voor 25% gewijzigd door Format-C op 30-06-2026 18:41 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Kluivert is ten eerste al 27 dus dat is verre van een nieuwe lichting.CryptoNL schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 17:27:
[...]
Als er een moment is voor Guardiola om het te doen dan is het nu. Er komt een nieuwe lichting aan met Poku, Addai, Beukema, Shane Kluivert etc etc + oudjes gaan stoppen. Hij kan het elftal dus helemaal naar zijn hand zetten
Die Addai doet het leuk in Italië maar is niet beter dan Summerville en geen nieuwe Robben. Idem met Poku: doet het nu leuk als wingback in
Duitsland maar dat gaat ons ook niet helpen. En Beukema kan er best eens bijkomen maar wat gaat ons dat opleveren in een linie die toch al goed bezet was?
En dat laatste is het probleem. Er zijn wel een paar jonge spelers zoals Smit,Valente of Read maar het is toch veel van wat we al hebben. We leiden gewoon geen nieuwe Sneijder of Robben meer op
Ik ben het niet met die filosofie eens. Als het achterin niet goed gaat om welke reden dan ook, ga je dat niet repareren ten koste van je sterkste linie. Als het bij Argentinië achterin rammelt, haal je Messi er niet uit voor een extra verdediging. Zolang je Messi voorin hebt staan, ontlast je automatisch de verdediging en levert dat meteen aanvallend meer op.Format-C schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 18:15:
[...]
Vaak is het wel zo dat als het ergens niet goed gaat, dat trainers vanuit de verdediging beginnen te bouwen. Daar geef ik @Harribo wel gelijk in. (Of dat een goed ding is laat ik in het midden, maar als je meer weggeeft dan je scoort verlies je zowieso. En als je al niet scoort moet je ergens beginnen)
De sterkste linies bij Oranje zijn het middenveld en de voorhoede. Dan moet je daar niet in snijden om een extra verdediger te kunnen brengen. Cruijff zei ook al op meerdere manieren dat je gewoon meer doelpunten moet maken dan je tegenstander. Liever winnen met 5-4 dan met 1-0. De bus parkeren past gewoon niet bij de Nederlandse voetbalschool. We moeten juist opportunistisch/aanvallend spelen, daar ligt onze kracht.
Klopt hoor. Maar ik gaf ook aan dat je dit alleen "moet doen"/zou kunnen doen. En dat trainers dit vaak doen, back to basics. Meestal als je niet of bijna niet scoort. En teveel weggeeft. (Bij een club die bijv dreigt te degraderen)KlaasjeNL schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 18:23:
[...]
Ik ben het niet met die filosofie eens. Als het achterin niet goed gaat om welke reden dan ook, ga je dat niet repareren ten koste van je sterkste linie.
Daarom was dit ook fout hoe Koeman het deed. Bij oranje heb je een andere situatie als bij een degradatie club. Idd
[ Voor 21% gewijzigd door Format-C op 30-06-2026 18:34 ]
knip
[ Voor 92% gewijzigd door Dr. Strangelove op 30-06-2026 20:14 ]
Welke spelers gaat Guardiola kopen dan?Soulizer schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 17:10:
Guardiola of Klopp zou echt fantastisch zijn. De Nlse Media heeft het over Slot, Bosz of Ten Hag. Maar Nigel wil misschien Reiziger doorschuiven? Een buitenlandse coach zou wel een stunt zijn. Alleen denk ik voor ze een Nederlandse gaan met het Tikkie rond voetbal ideologie.
Hij kan toch een elftal samenstellen/vernieuwen en daarnaast taktisch goed neerzetten met positiespel.
Of dacht jij dat een Reiziger, Seedorf, Kluivert een goede optie is? Doe dan Bosz die had al eerder aangegeven graag bondscoach te willen worden. Ik schat niet in dat Nigel voor een buitenlandse coach gaat aanstellen.
Key woord "bouwen". Dat doe je vantevoren, door erop te oefenen, een paar van die gare oefenwedstrijden met die opstelling te beginnen, etc.Format-C schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 18:15:
[...]
Vaak is het wel zo dat als het ergens niet goed gaat, dat trainers vanuit de verdediging beginnen te bouwen.
Shane Kluivert is 18 jaar, maar wellicht las je JustinD-e-n schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 18:20:
[...]
Kluivert is ten eerste al 27 dus dat is verre van een nieuwe lichting.
Die Addai doet het leuk in Italië maar is niet beter dan Summerville en geen nieuwe Robben. Idem met Poku: doet het nu leuk als wingback in
Duitsland maar dat gaat ons ook niet helpen. En Beukema kan er best eens bijkomen maar wat gaat ons dat opleveren in een linie die toch al goed bezet was?
En dat laatste is het probleem. Er zijn wel een paar jonge spelers zoals Smit,Valente of Read maar het is toch veel van wat we al hebben. We leiden gewoon geen nieuwe Sneijder of Robben meer op
Verder zou je wel eens gelijk kunnen hebben. Een nieuwe Sneijder of Robben zie ik nog niet snel opstaan, al kan het snel gaan. Ik blijf er bij dat je iemand nodig hebt die splijtende dieptepassjes door de linies kan geven ipv dat eeuwige gebrei vanaf verdediging naar de zijkanten en weer terug.
Advocaat is ook weer vrij toch? Over een bewezen goede trainer te zijn als voorwaarde, onder vBasten speelden "we" toch wel een van de betere toernooien qua voetbal en resultaten. Beetje moeilijk inschatten het effect van Boulahrous en Hiddink bij Rusland. Of was dat de hand van van het Schip?
Reiziger is nog onbewezen, als BC moet je wel een beetje een zwaargewicht hebben qua ervaring/tactiek en persoonlijkheid. Het nationale team is niet voor jonge spelers om ervaring op te doen en ook niet voor beginnende trainers.
Only fools are enslaved by time and space.
Hoezo zou ik Reiziger, Seedorf of Kluivert willen? Wat geeft je die indruk?Soulizer schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 18:42:
[...]
Hij kan toch een elftal samenstellen/vernieuwen en daarnaast taktisch goed neerzetten met positiespel.
Of dacht jij dat een Reiziger, Seedorf, Kluivert een goede optie is? Doe dan Bosz die had al eerder aangegeven graag bondscoach te willen worden. Ik schat niet in dat Nigel voor een buitenlandse coach gaat aanstellen.
Heitinga natuurlijk, toppertje...
Nee Bosz natuurlijk, los van dat PSV dan een uitdaging heeft.
npou wil ik slot niet op dezelfde plek als waaerdeloze koeman zetten maar komop, nederlandse trainers zijn toch topbehoudend, heb je liverpool gezien dit jaar? geen schim van klopp meer, tikkiebreed tikkie terug zonder resultaat. dat is koeman op en topD-e-n schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 18:05:
[...]
Wat een onzin. Koeman is gewoon niet vooruitstrevende trainer maar de gemiddelde Nederlandse trainer denkt eerder te aanvallend dan te verdedigend. Om Slot dan na jaren van succes met aanvallend spel op één matig jaar bij Liverpool af te rekenen is echt opportunisme ten top. Alsof Bosz geen slechte seizoenen heeft gehad
Het probleem is breder. In Nederland zijn we gewoon conservatief. Trainers moeten altijd weer een bepaald DNA hebben en trainers met een laptop op schoot of zonder een carrière als voetballer worden door onze fossiele analisten meewarig aangekeken. Kijk hoe het olijke duo vd Vaart en Sneijder de nieuwe TD van Feyenoord recent afkraakten omdat hij waagde een niet presterende trainer te ontslaan
True.toolkist schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 18:42:
[...]
Key woord "bouwen". Dat doe je vantevoren, door erop te oefenen, een paar van die gare oefenwedstrijden met die opstelling te beginnen, etc.
Bouwen vanuit de verdediging doen ze vaak ook met een team dat tegen degradatie vecht... dat bedoel ik een beetje te zeggen. Dat je met zo'n club even "terug naar de basis" gaat. Dat doen trainers dan vaak.
[ Voor 5% gewijzigd door Format-C op 30-06-2026 18:57 ]
Nee Bosz moet nu bondscoach worden... Tuurlijk. Heeft ook zo goed Psv door de poulefase heen gesleept. Als je het dan toch over een team had willen hebben waar echt nog wel meer in zat...Grindtegel schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 17:14:
Nee mijn inziens heeft Koeman grotendeels geprobeerd het maximale te halen uit deze groep. Meer kon hij niet echt doen. Ik vind de meeste van zijn beslissingen ook logisch.
We zijn gewoon niet zo goed. Volgens mij snappen mensen dat niet.
Snap zijn reactie ook helemaal.
Hij speelde om te winnen... Verdedigend op de counter. We hebben allemaal kunnen zien hoe goed Marokko was. En het plan lukte. Zij het met wat mazzel.
Serieus, aanvallender tegen dit Marokko en ik vermoed dat we de deksel op de neus hadden gekregen. Dan hadden we de penalty's denk ik nooit bereikt.
Enfin ik heb genoeg nu geprobeerd om mijn argumenten te onderbouwen. Ieder denkt maar wat hij denkt.
Of ze willen het niet snappen. Maar dat is nu wel duidelijk.... na gisteren.Harribo schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 18:57:
In het Nederlands elftal zien ze het ook zo, Marten de Roon vond het gisteren gelijk opgaan.Format-C schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 19:05:
[...]
Of ze willen het niet snappen. Maar dat is nu wel duidelijk.... na gisteren.
Nee , ook Bos moet geen Koeman vervangen, alsjeblieft zeg. Maar dat ultra behoudende tikkielinks tikkie rechts tikkieterug, en geen pressie op de bal, en geen enkele drang naar voren uit angst voor balverlies moet stoppen. En dat kunnen nederlanders niet meer. Bos die slaat weer door daarin maar ook datr is niet goed. Balans graag, maar zeer zeker geen angsthazerij koeman spel. Koeman speelde om te winnen, woehahahahahahah lache manHarribo schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 18:57:
[...]
Nee Bosz moet nu bondscoach worden... Tuurlijk. Heeft ook zo goed Psv door de poulefase heen gesleept. Als je het dan toch over een team had willen hebben waar echt nog wel meer in zat...
Nee mijn inziens heeft Koeman grotendeels geprobeerd het maximale te halen uit deze groep. Meer kon hij niet echt doen. Ik vind de meeste van zijn beslissingen ook logisch.
Snap zijn reactie ook helemaal.
Hij speelde om te winnen... Verdedigend op de counter. We hebben allemaal kunnen zien hoe goed Marokko was. En het plan lukte. Zij het met wat mazzel.
Serieus, aanvallender tegen dit Marokko en ik vermoed dat we de deksel op de neus hadden gekregen. Dan hadden we de penalty's denk ik nooit bereikt.
Enfin ik heb genoeg nu geprobeerd om mijn argumenten te onderbouwen. Ieder denkt maar wat hij denkt.
Guardiola zou ik wel als bondscoach willen zien.
Maar Reiziger heeft met Jong Oranje ook geen geweldig track record. De trainers die jij hierboven noemt hebben stuk voor stuk heel wat meer gepresenteerd.418O2 schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 16:10:
[...]
Een keer iemand van kleur zou wel een goed idee zijn. Ten Hag, Bosz of slot word ik zelf niet per se enthousiast van
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
De Klopp adoratie neemt soms ook belachelijke vormen aan. Geweldige coach maar die heeft in al die jaren ook maar één kampioenschap gehaald met Liverpool. Vervolgens blijf je negeren dat Slot bij al zijn clubs en ook het eerste jaar bij Liverpool gewoon prima aanvallend voetbal heeft laten zien met spelers die fysiek in orde waren en hoog druk zetten.Grindtegel schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 18:46:
[...]
npou wil ik slot niet op dezelfde plek als waaerdeloze koeman zetten maar komop, nederlandse trainers zijn toch topbehoudend, heb je liverpool gezien dit jaar? geen schim van klopp meer, tikkiebreed tikkie terug zonder resultaat. dat is koeman op en top
Ik ben geen Klopp fanboy begrijp me niet verkeerd, maar Klopp is tenminste geen angsthaas, het gaat helemaal niet over kampioenschappen winnen, het gaat om het spel en intensiteit. Daar is Klopp bij Dortmund al mee begonnen en succesvol geweest. En bij Liverpool hetzelfde. Slot heeft het 1e jaar nog niet volledig zijn eigen stijl eraan gegeven dat was succesvol, daarna zijn eigen stijl (de Nederlandse) en het was voorbij (samen met mislukte aankopen die zwaar hebben teleurgesteld). Maar de mix van oud Klopp en nieuw Slot was de perfecte balans .D-e-n schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 19:46:
[...]
De Klopp adoratie neemt soms ook belachelijke vormen aan. Geweldige coach maar die heeft in al die jaren ook maar één kampioenschap gehaald met Liverpool. Vervolgens blijf je negeren dat Slot bij al zijn clubs en ook het eerste jaar bij Liverpool gewoon prima aanvallend voetbal heeft laten zien met spelers die fysiek in orde waren en hoog druk zetten.
Slot een angsthaas? Je weet niet waar je over praat. Heb je ooit één wedstrijd van Feyenoord gezien?Grindtegel schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 19:55:
[...]
Ik ben geen Klopp fanboy begrijp me niet verkeerd, maar Klopp is tenminste geen angsthaas, het gaat helemaal niet over kampioenschappen winnen, het gaat om het spel en intensiteit. Daar is Klopp bij Dortmund al mee begonnen en succesvol geweest. En bij Liverpool hetzelfde. Slot heeft het 1e jaar nog niet volledig zijn eigen stijl eraan gegeven dat was succesvol, daarna zijn eigen stijl (de Nederlandse) en het was voorbij (samen met mislukte aankopen die zwaar hebben teleurgesteld). Maar de mix van oud Klopp en nieuw Slot was de perfecte balans .
En dat Liverpool dit jaar slecht was heeft geen reet te maken de intenties van Slot maar alles met het drama rondom Jota, het slecht uitgepakte transferbeleid en het gedoe met het ego van Salah.
Ik vrees dus dat die het niet worden.dawg schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 19:56:
Ik heb zo’n vaag vermoeden dat de volgende bondscoach Ten Hag of Slot wordt.
Oh god discussie met een feyenoorder slot fanboy... Waar zeg ik dat slot een agsthaas is, dat is koeman, slot is een typisch Nederlandse trainer, tikkie breed tikkie terug. En dat gelul over Jota daar geloof ik niks van, dat is een veel te makkelijk gebruikt excuusD-e-n schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 20:02:
[...]
Slot een angsthaas? Je weet niet waar je over praat. Heb je ooit één wedstrijd van Feyenoord gezien?
En dat Liverpool dit jaar slecht was heeft geen reet te maken de intenties van Slot maar alles met het drama rondom Jota, het slecht uitgepakte transferbeleid en het gedoe met het ego van Salah.
Nou ja, Ten Hag heeft al een baan als td bij Twente natuurlijk, dus die verwacht ik minder snel dan Slot. Maar waarom denkt u van niet, en wie dan wel?
Ik denk dat het niet uitmaakt wie de bondscoach wordt. Zolang we geen (of te weinig) spelers hebben die goed genoeg zijn om een WK te winnen...
Zielepoten.
#zucht
Zou ik een vreemde keuze vinden want die heeft nog nooit een elftal gecoacht op het hoogste niveau. (Jeugdelftallen buiten beschouwing gelaten)
is reiziger vriendjes met de jong? dan zou het zomaar eens kunnen
Dat maakt natuurlijk wel uit. Koeman kiest voor deze laffe opstelling. Je moet vastigheden inbouwen en gewoon doorgaan op de groepsfase.Format-C schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 20:09:
Ik denk dat het niet uitmaakt wie de bondscoach wordt. Zolang we geen (of te weinig) spelers hebben die goed genoeg zijn om een WK te winnen...
Slot speelde met AZ niet behoudend, met Feyenoord niet behouden en het eerste jaar Liverpool ook niet. Ik denk dat je ook een beetje voorbij gaat aan de problematiek van een populaire speler die tragisch om het leven komt en het gedoe rondom Salah b.v. Niet dat dat niet bij het managen hoort maar toch. Ik vind het kortzichtig om na een zo'n seizoen al iemand geflopt of topbehoudend? Ik neem aan dat je daar behoudend voetbal mee bedoelt. Als ik Slot was zou ik nog even lekker clubs blijven trainen, BC kan altijd nog.Grindtegel schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 18:46:
[...]
npou wil ik slot niet op dezelfde plek als waaerdeloze koeman zetten maar komop, nederlandse trainers zijn toch topbehoudend, heb je liverpool gezien dit jaar? geen schim van klopp meer, tikkiebreed tikkie terug zonder resultaat. dat is koeman op en top
Only fools are enslaved by time and space.
Het ging over Klopp vs Slot. Je zit eerst Slot af te zeiken en vervolgens zeg je dat Klopp geen angsthaas is. Hoe moet ik dat anders lezen? Waarom krabbel je terug?Grindtegel schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 20:06:
[...]
Oh god discussie met een feyenoorder slot fanboy... Waar zeg ik dat slot een agsthaas is, dat is koeman, slot is een typisch Nederlandse trainer, tikkie breed tikkie terug. En dat gelul over Jota daar geloof ik niks van, dat is een veel te makkelijk gebruikt excuus
En Jong Oranje deed hij vreselijk op het laatste toernooi. Hij bleef maar vasthouden aan zijn vriendjes op het middenveld en Milambo die net een goed seizoen had mocht de bank warmhouden.Format-C schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 20:23:
Zou ik een vreemde keuze vinden want die heeft nog nooit een elftal gecoacht op het hoogste niveau. (Jeugdelftallen buiten beschouwing gelaten)
Ik vrees dus Reizigerdawg schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 20:06:
[...]
Nou ja, Ten Hag heeft al een baan als td bij Twente natuurlijk, dus die verwacht ik minder snel dan Slot. Maar waarom denkt u van niet, en wie dan wel?
Portugal, Argentinië, Spanje, en Frankrijk en Engeland hebben veel betere spelers dan NL. (Vind ik dan)AMARONE schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 20:38:
[...]
Dat maakt natuurlijk wel uit. Koeman kiest voor deze laffe opstelling. Je moet vastigheden inbouwen en gewoon doorgaan op de groepsfase.
Op dit moment.
Hopelijk breken er wat jongens door waar we in de toekomst nog een hoop plezier aan gaan beleven. (Een Wouter Goes en Kees Smit bijv)
En in DIT toernooi had Koeman idd moeten vasthouden aan hoe hij in de groepsfase speelde. Helemaal mee eens. En niet ineens een heel anders systeem of andere manier van voetballen gaan doen en je aanpassen aan de tegenstander.
[ Voor 21% gewijzigd door Format-C op 30-06-2026 21:54 ]
Dat is geen goed idee. Er heeft nog nooit een buitelandse trainer een WK gewonnen.Sjah schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 16:25:
Doe mij maar een Italiaan als coach, net als Brazilie nu heeft.
Dat lijkt me nog wel de minst goede reden om geen buitenlandse trainer te nemen.polli_ schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 22:37:
[...]
Dat is geen goed idee. Er heeft nog nooit een buitelandse trainer een WK gewonnen.
Otto Rehhagel heeft trouwens het EK gewonnen met Griekenland in 2004.
[ Voor 11% gewijzigd door Ruzor op 30-06-2026 23:04 ]
Graham Potter is op weg met de Zweedse ploeg.polli_ schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 22:37:
[...]
Dat is geen goed idee. Er heeft nog nooit een buitelandse trainer een WK gewonnen.
De vlag kan uit, Koeman weg 
En wat een jank verhaal van Koeman zeg
En wat een jank verhaal van Koeman zeg
[ Voor 39% gewijzigd door djmuggs op 30-06-2026 23:13 ]
ICE ICE Baby
En terecht met zijn achterlijke defensieve opstelling
Of Portugal met Martinez.Joosie200 schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 23:00:
[...]
Graham Potter is op weg met de Zweedse ploeg.
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Dacht het wel. Dus dit is meer symbolisch alvast de deur achter je dicht trekken. Als de opdracht is halve finale halen heb je dat niet volbracht. Iemand anders mag het proberen.Ruzor schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 23:14:
Maar zijn contract liep toch al af na dit WK?
En hij gaat volledig terecht de boeken in als de grootste lafbek uit de Nederlandse bondscoach geschiedenis.
Gelukkig is ie weg!Elzavo schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 23:25:
En hij gaat volledig terecht de boeken in als de grootste lafbek uit de Nederlandse bondscoach geschiedenis.
Arne kom er maar in.
Exit Koeman in Oranje
Nooit meer Depay in Oranje
Voetballen vanuit je eigen kracht
Van Dijk niet meer in en in belangrijk gemaakt
Oh glorie en zonneschijn
Nooit meer Depay in Oranje
Voetballen vanuit je eigen kracht
Van Dijk niet meer in en in belangrijk gemaakt
Oh glorie en zonneschijn
Prijs niet de dag voor het avond is. Eerst maar eens zien waar De Jong mee komt.Typhone schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 23:31:
Exit Koeman in Oranje![]()
Nooit meer Depay in Oranje![]()
Voetballen vanuit je eigen kracht![]()
Van Dijk niet meer in en in belangrijk gemaakt![]()
Oh glorie en zonneschijn
Pep Guardiola kom er maar in!
Slot lekker wegblijven. Niets gepresteerd met Liverpool in Europa, ook niet in zijn begin dagen.
Eigenlijk moet die hele technische afdeling van de KNVB ook opbokken. Nigel de Jong dus o.a. met z'n flater bij de vrouwen vorig jaar en met Bosz dit jaar. Al dat nepotisme en ons-kent-ons geneuzel altijd bij die amateurbond. Om te janken gewoon.
Jij bent veel te optimistisch. Ik geloof er helemaal niets van dat onze conservatieve KNVB het 180 graden anders gaat doen. Het wordt gewoon oude wijn in nieuwe oude zakken,Typhone schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 23:31:
Exit Koeman in Oranje![]()
Nooit meer Depay in Oranje![]()
Voetballen vanuit je eigen kracht![]()
Van Dijk niet meer in en in belangrijk gemaakt![]()
Oh glorie en zonneschijn
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Pep brandt hier zijn vingers niet aan. Met dit Oranje kun je namelijk geen wereldkampioen worden. Haaland of Oliseh kopen kan namelijk niet.CryptoNL schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 23:33:
[...]
Pep Guardiola kom er maar in!
Slot lekker wegblijven. Niets gepresteerd met Liverpool in Europa, ook niet in zijn begin dagen.
Dus we mogen het opperwezen op blote knieën danken als iemand als Slot er wel brood in ziet. Zowel met Feyenoord als Liverpool kampioen geworden en fan van aanvallend spel. Al dat korte termijn populisme na een kutjaar bij Liverpool is wat dat betreft vermoeiend.
Maar we zullen wel met Reiziger opgescheept worden.
Ps.
Verliezen van de beste ploeg van Europa is ook voor Liverpool geen schande overigens.
Zolang de opleiding kut blijft moet elke bondscoach zich behelpen met de aanvallende beperkingen. Dus ja het is logisch dat na zo'n wanvertoning vertrek volgt maar het is absoluut niets om blij van te wordenQuad schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 23:37:
[...]
Jij bent veel te optimistisch. Ik geloof er helemaal niets van dat onze conservatieve KNVB het 180 graden anders gaat doen. Het wordt gewoon oude wijn in nieuwe oude zakken,
En Michel van Egmond gaat dat boek over die historie schrijven? Anders gezegd hoe weet je dat.Elzavo schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 23:25:
In het verleden behaalde resultaten..polli_ schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 22:37:
[...]
Good old SundayD-e-n schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 23:40:
[...]
Pep brandt hier zijn vingers niet aan. Met dit Oranje kun je namelijk geen wereldkampioen worden. Haaland of Oliseh kopen kan namelijk niet.
Dus we mogen het opperwezen op blote knieën danken als iemand als Slot er wel brood in ziet. Zowel met Feyenoord als Liverpool kampioen geworden en fan van aanvallend spel. Al dat korte termijn populisme na een kutjaar bij Liverpool is wat dat betreft vermoeiend.
Maar we zullen wel met Reiziger opgescheept worden.
Ps.
Verliezen van de beste ploeg van Europa is ook voor Liverpool geen schande overigens.
Nooit van de uitdrukking "de boeken ingaan" gehoord? De consensus in de media spreekt boekdelen (of moet ik die uitdrukking ook gaan uitleggen?).Sjah schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 23:51:
[...]
En Michel van Egmond gaat dat boek over die historie schrijven? Anders gezegd hoe weet je dat.
Je legt niks uit, ik wil voorbeelden waar die media dat dan schrijven. Volgens mij ben jij dat, meer niet.Elzavo schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 01:05:
[...]
Nooit van de uitdrukking "de boeken ingaan" gehoord? De consensus in de media spreekt boekdelen (of moet ik die uitdrukking ook gaan uitleggen?).
Let op:
Poule: Tweakers F.C. EK Voetbalpoule 2024
Algemeen topic: [Voetbal] Centraal WK 2026 topic
Vrouwenvoetbal: [Voetbal] Het algemene vrouwenvoetbal topic
Gedoe over het haarbandje van Memphis, commentaar over het commentaar of het eindeloos herkauwen van scheidsrechterlijke dwalingen zijn hier niet nodig!
Poule: Tweakers F.C. EK Voetbalpoule 2024
Algemeen topic: [Voetbal] Centraal WK 2026 topic
Vrouwenvoetbal: [Voetbal] Het algemene vrouwenvoetbal topic
Gedoe over het haarbandje van Memphis, commentaar over het commentaar of het eindeloos herkauwen van scheidsrechterlijke dwalingen zijn hier niet nodig!