"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Foei D-e-n, wat is er mis met Malacia op de plek van Blind? Die is echt een factor 150 dynamischer en een loopvermogen wat nodig is. Met dat statische laffe middenveld is de 'kracht' van Blind met zijn passing helemaal niet noodzakelijk. En die passing is nu ook niet van dat niveau dat het noodzakelijk is om hem erbij te houden.D-e-n schreef op zondag 27 november 2022 @ 23:55:
Ps.
Wat de opstelling voor dinsdag betreft zou ik dus ook aan Taylor denken. Kan die niet gewoon links in de zone op de plek van Blind? En Xavi erbij en het is allemaal al een stuk dynamischer
Verwijderd
Dat zijn ook altijd wel van die dingen van: Als het goed gaat vindt iedereen het mooi, als het slecht gaat is er kritiek op.PatrickC schreef op zondag 27 november 2022 @ 22:14:
Wat is het idee dat steeds de gezinnen van de spelers erbij zijn? Zie het nu ook weer op de beelden van de training. Het lijkt er af en toe op of ze met het gezin op vakantie zijn.
In 2010 en 2014 hingen die families er ook constant omheen, dat is al jaren een traditie. Bij de Duitsers kwamen 5 minuten na hun gewonnen WK-finale 25 vrouwen het veld oprennen.
Betwijfel of dat soort dingen echt invloed hebben op prestaties al vind ik Depay wel een lakse uitstraling hebben.
Verwijderd
Danjuma niet meenemen is compleet bezopen, onze beste aanvaller in het buitenland.bie100 schreef op maandag 28 november 2022 @ 08:21:
[...]
ik snap dat niet hij speelt al een tijdje slecht bij Ajax en in mijn beleving neem je spelers mee die in vorm zijn en niet die in vorm zijn geweest had liever Danjuma gezien op zijn plek
Memphis keer op keer laten spelen is ook schandalig. Naja Bergwijn mag er ook meteen (!) af voor een Noa Lang. Die brengt tenminste nog 'iets'.Verwijderd schreef op maandag 28 november 2022 @ 09:27:
[...]
Danjuma niet meenemen is compleet bezopen, onze beste aanvaller in het buitenland.
Mij maakt het niet uit of het goed of slecht gaat in dit geval.Verwijderd schreef op maandag 28 november 2022 @ 09:24:
[...]
Dat zijn ook altijd wel van die dingen van: Als het goed gaat vindt iedereen het mooi, als het slecht gaat is er kritiek op.
In 2010 en 2014 hingen die families er ook constant omheen, dat is al jaren een traditie. Bij de Duitsers kwamen 5 minuten na hun gewonnen WK-finale 25 vrouwen het veld oprennen.
Betwijfel of dat soort dingen echt invloed hebben op prestaties al vind ik Depay wel een lakse uitstraling hebben.
Wat mij betreft heeft het met ‘focus’ te maken en zeker nu de voorbereiding ook nog eens erg kort was, lijkt me dat belangrijk. Maar ok, het zal er nu wel allemaal bij horen in deze tijd.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Ik snap dat hij voor Memphis een uitzondering maakt. Die jongen is voor Oranje de afgelopen jaren gewoon enorm belangrijk en moet dat nu weer worden. En de groepsfase is de manier om hem wat ritme te geven, dat kan ook tegen deze campingelftallen.Typhone schreef op maandag 28 november 2022 @ 10:11:
[...]
Memphis keer op keer laten spelen is ook schandalig. Naja Bergwijn mag er ook meteen (!) af voor een Noa Lang. Die brengt tenminste nog 'iets'.
Het probleem is dat Van Gaal wel heel veel uitzonderingen maakt op het "moeten leveren", en ondertussen ook weer keihard is voor een paar jongens die 1 of 2 mindere wedstrijden spelen (bijv. de keepers).
En zoals eerder door anderen opgemerkt, door een grote groep spelers die uit vorm en gefrustreerd is mee te nemen, en zelfs op te stellen, is het risico groot dat dit de rest van de groep besmet. Allleen om die reden had ik de Ajax delegatie al beperkt tot 2-3 spelers van wie je kan zeggen dat die krediet hebben opgebouwd op de lange termijn, en bij twijfel juist frisse spelers van "buitenaf" meegenomen. Danjuma voor Bergwijn en Botman voor Timber bijvoorbeeld.
Ik heb telkens het idee dat Van Gaal gewoon niet meer het aanpassingsvermogen heeft dat hij vorige keer had. Toen gooide hij ook het systeem om vlak voor het toernooi, en wisselde hij tijdens het toernooi op de momenten dat het niet liep. Nu houdt hij halstarrig vast aan een groep spelers die hij 1,5 jaar geleden gekozen heeft en een systeem dat alleen maar problemen creeert. Terwijl hij het ondertussen gek genoeg ook weer heeft over spelers die de hierarchie moeten aanvallen.
[ Voor 4% gewijzigd door ph4ge op 28-11-2022 10:32 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Maar dan ga je wel voorbij aan de extreem beroerde, want veel te korte voorbereidingstijd voor dit WK.
Alle Europese ploegen (met name) hebben dit nadeel, overigens, middenin een lopende competitie.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Ja maar daar zit het probleem: 'moet dat nu weer worden'. Het is een toernooi. Er is geen tijd meer om het te worden. Ze moeten er staan. Dat is niet het geval. Het enige wat je kan doen is jezelf zand in de ogen te gooien. Scoort hij weer 3x tegen Qatar en alle problemen lijken boven. Wedstrijd erop (knock-out) is het huilen met de pet op. Dat hebben we inmiddels al een paar keer gezien.ph4ge schreef op maandag 28 november 2022 @ 10:26:
[...]
Ik snap dat hij voor Memphis een uitzondering maakt. Die jongen is voor Oranje de afgelopen jaren gewoon enorm belangrijk en moet dat nu weer worden. En de groepsfase is de manier om hem wat ritme te geven, dat kan ook tegen deze campingelftallen.
Ik ben ook bang dat er geen lessen worden getrokken uit de groepsfase, ze zijn vooral boos dat er kritiek is.Typhone schreef op maandag 28 november 2022 @ 10:41:
[...]
Ja maar daar zit het probleem: 'moet dat nu weer worden'. Het is een toernooi. Er is geen tijd meer om het te worden. Ze moeten er staan. Dat is niet het geval. Het enige wat je kan doen is jezelf zand in de ogen te gooien. Scoort hij weer 3x tegen Qatar en alle problemen lijken boven. Wedstrijd erop (knock-out) is het huilen met de pet op. Dat hebben we inmiddels al een paar keer gezien.
Maar ik begrijp ook dat Memphis een speciale behandeling krijgt. Het is ook niet alsof de alternatieven in de rij staan, helaas. Het is voornamelijk hoop dat Depay op tijd fit is en in het toernooi groeit, zodat je tenminste 1 speler hebt die wedstrijden kan beslissen.
Maar voor 4-3-3 hoef je weinig te studeren, dat zou juist logisch zijn zonder voorbereidingstijd. Stuur 11 jongens in vorm het veld in en klaar, iedereen weet wat hij moet doen. Heb je een week de tijd voor spelhervattingen enzo. Maar die werkwijze past misschien niet bij Van Gaal. Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan? Zelfde geldt voor Hoek, die doet ook eigenwijs om het eigenwijs doen. En ze gaan liever roemloos in de 1/8e finale ten onder dan onderweg de conclusie trekken dat ze het misschien anders moeten doen.Ramzzz schreef op maandag 28 november 2022 @ 10:41:
@ph4ge op zich klopt je beeld van ‘minder adaptief’ gedrag van Van Gaal.
Maar dan ga je wel voorbij aan de extreem beroerde, want veel te korte voorbereidingstijd voor dit WK.
Alle Europese ploegen (met name) hebben dit nadeel, overigens, middenin een lopende competitie.
Andere ploegen hebben ook dit probleem, maar blijven dan ook dicht bij een simpel en beproefd concept.
[ Voor 44% gewijzigd door ph4ge op 28-11-2022 10:55 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Maar dat was het ook met het beste materiaal in decennia, bijv. onder Van Basten destijds…Typhone schreef op maandag 28 november 2022 @ 10:41:
[...]
Ja maar daar zit het probleem: 'moet dat nu weer worden'. Het is een toernooi. Er is geen tijd meer om het te worden. Ze moeten er staan. Dat is niet het geval. Het enige wat je kan doen is jezelf zand in de ogen te gooien. Scoort hij weer 3x tegen Qatar en alle problemen lijken boven. Wedstrijd erop (knock-out) is het huilen met de pet op. Dat hebben we inmiddels al een paar keer gezien.
3 poulewedstrijden waanzinnig overrompelend voetballen, toplanden verslaan, en dan door een uitgenaste (want slimme bondscoach) Russische ploeg simpel de les gelezen worden.
Bergwijn en Memphis zijn te grillig en leveren niet elke wedstrijd.Typhone schreef op maandag 28 november 2022 @ 10:11:
[...]
Memphis keer op keer laten spelen is ook schandalig. Naja Bergwijn mag er ook meteen (!) af voor een Noa Lang. Die brengt tenminste nog 'iets'.
Daar moet je gewoon vervanging voor hebben op de bank als ze het weer af laten weten.
Bij Duitsland hebben ze dan zo'n degelijke stormram in Fullkrug. Zo iemand kunnen wij ook wel gebruiken.
Ik zou Luuk de Jong eens brengen voor 1 van de 2 als het weer zo gaat. Scoort bijna altijd een voldoende op welk niveau dan ook.
Hoop dat we morgen ook even Xavi Simons zien.
Alleen Frenkie op het middenveld is te weinig voetbal.
[ Voor 7% gewijzigd door Harribo op 28-11-2022 11:26 ]
Boos zijn op kritiek is inderdaad ook wel een mooie. Zelden zo'n topverdedigers gezien die zo slecht voor de dag komen. Dan is de vraag in hoeverre het echte topverdedigers zijn. Zowel de Ligt en van Dijk leken wel pupillen de afgelopen twee wedstrijden. Ook verdedigend werd meters ruimte gegund aan Ecuador waardoor elke afvallende bal in de en rondom de 16 meteen gevaarlijk was. De oplossing heb ik ook niet overigens. Maar 'geen zin' hebben lijkt wel heel erg het devies.
Verwijderd
Italië en Frankrijk waren vooral de goals geweldig, uitgenast countervoetbal waar we de spelers ook voor hadden.Ramzzz schreef op maandag 28 november 2022 @ 11:05:
[...]
Maar dat was het ook met het beste materiaal in decennia, bijv. onder Van Basten destijds…
3 poulewedstrijden waanzinnig overrompelend voetballen, toplanden verslaan, en dan door een uitgenaste (want slimme bondscoach) Russische ploeg simpel de les gelezen worden.
NL heeft het altijd moeilijk tegen tegenstanders die niet komen om te voetballen, maar zuigen, trekken en antivoetballen om vervolgens via een gare counter te scoren
De afvallende bal hadden we nooit, omdat we in de praktijk een soort 5-2-3 speelden. Centrale verdedigers worden niet per definitie beter als je er meer opstelt, allemaal zijn ze gewend aan een 2 mans centrum. Middenvelders hebben weinig afvallende ballen als ze tegen een overmacht staan.Typhone schreef op maandag 28 november 2022 @ 11:26:
@ph4ge
Boos zijn op kritiek is inderdaad ook wel een mooie. Zelden zo'n topverdedigers gezien die zo slecht voor de dag komen. Dan is de vraag in hoeverre het echte topverdedigers zijn. Zowel de Ligt en van Dijk leken wel pupillen de afgelopen twee wedstrijden. Ook verdedigend werd meters ruimte gegund aan Ecuador waardoor elke afvallende bal in de en rondom de 16 meteen gevaarlijk was. De oplossing heb ik ook niet overigens. Maar 'geen zin' hebben lijkt wel heel erg het devies.
Maar Senegal en zeker Ecuador voetbalden juist wel.LZ86 schreef op maandag 28 november 2022 @ 11:41:
En dat waren ook tegenstanders die zelf willen voetballen. Italie de toenmalig wereldkampioen.
NL heeft het altijd moeilijk tegen tegenstanders die niet komen om te voetballen, maar zuigen, trekken en antivoetballen om vervolgens via een gare counter te scoren
[ Voor 19% gewijzigd door ph4ge op 28-11-2022 11:45 ]
En dat is niet van de laatste jaren.
Laten we niet doen alsof onze verdedigers nu het probleem zijn en laten we niet vallen voor de simplistische "ze doen hun best niet" retoriek. Laten we ons concentreren op de voetbalinhoudelijke problemen. En die zijn overduidelijk.Typhone schreef op maandag 28 november 2022 @ 11:26:
@ph4ge
We hebben prima verdedigers die zich op CL niveau hebben bewezen. Dat onze aanvallers grillig zijn en derhalve geen wereldtop a la Robben of Bergkamp weten we al jaren en daar hebben we mee te dealen. Kunnen mensen urenlang over kletsen maar dat verandert niets.
Ons middenveld was tegen Ecuador echter zwaar onvoldoende. Of dat nu ligt aan de kwaliteiten (minus Frenkie) of aan de opstelling: we hadden daar niks in te brengen. En dan worden je verdedigers dus overlopen. Herinner je Spanje nog in 2014? Ramos zag eruit als een amateur. Maar dat lag natuurlijk niet aan Ramos maar aan alles wat er voor gebeurde.
Daar ligt de sleutel dus ook.
Ik vrees het ergste als de bespreking voor de wedstrijd morgen van hetzelfde niveau isVan Gaal over het balverlies in de wedstrijd Oranje-Ecuador. "Het was gewoon niet goed genoeg qua balcontact. De bal werd niet gespeeld naar de juiste kleur. Dat moet veranderen."
Ok, dus kennelijk maakt het dus niet uit of je al ervaring hebt bij het Nederlands elftal of überhaupt in Europese wedstrijden, je moet in vorm zijn. Waarom is Pasveer dan mee? En waarom niet Cilissen, die al een WK gespeeld heeft?Van Gaal over keuze voor Noppert: 'Ik denk dat Andries een persoonlijkheid heeft waarvan wij al aannamen dat hij niet onder de indruk zou zijn van het WK. We hebben hem voor de leeuwen gehoord. Wat heel belangrijk was, was hoe hij in de weken voor het WK heeft gespeeld bij zijn club. Daar heeft hij alleen maar de ballen gestopt die hij kon stoppen. Hij was in vorm.'
Tja, veel van die zeven spelers waren de weken voor het WK bij hun club ook niet in vorm. Dat weet je al van tevoren (voor het WK en voor de wedstrijd), maar je stelt ze wel op. Dus vorm geldt alleen voor keepers kennelijk, en ook dan alleen voor Noppert en Bijlow dan.Van Gaal over wedstrijd tegen Ecuador, zit er zelfcorrigerend vermogen in de ploeg? 'Ik denk dat als iedereen de vorm haalt die ze kunnen halen, dan is dat mogelijk. Maar als veel spelers onder de norm spelen, lukt dat niet. Als er zeven spelers niet in vorm spelen, dan is dat teveel. Dan kan je dat niet meer recht zetten.'
Ecuador was een incident. Tegen Senegal was het spel ook slecht, dus dan heb je al twee incidenten. Op deze manier heb je 3 of 4 incidenten en lig je eruit.De Jong: 'Ik denk dat we tegen Ecuador aan de bal niet goed genoeg waren. We zijn normaal aan de bal goed, maar we maakten technische fouten, te veel voor ons niveau. We hadden soms niet de oplossingen voor ogen, terwijl die er wel echt lagen. De trainer noemt het een incident en ik denk ook dat het niet vaker voor zal komen.'
Ben benieuwd naar de opstelling morgen, die moet dan wel significant anders zijn. Veel spelers hebben de afgelopen wedstrijd niet geleverd. En spelers die wel in (top)vorm zijn en je zoektocht makkelijker maken, zoals Danjuma neem je niet mee.Van Gaal over balans in een elftal: 'Wij zijn ook bezig om Memphis terug te brengen. Zo speelt alles een rol in de balans van het team. Ik zoek die ook steeds. Maar het is makkelijk te vinden als iedereen in topvorm is, maar dat is niet zo. Je moet spelers dan nog meer in hun kracht laten spelen. Als ze niet leveren, zoek ik naar andere oplossingen.'
Inkopper van de week!"Ik ben tijdens de wedstrijd op de hoogte van de stand bij Ecuador-Senegal en ik zal maatregelen nemen die daarvoor in aanmerking komen. Als je wereldkampioen wilt worden, moet je iedereen verslaan."
Het gekke is dat als de weken voor het WK doorslaggevend zijn je juist voor Bijlow zou kiezen. Die hield Feyenoord eigenhandig in de race voor de EL en het kampioensschap. De zwaarste wedstrijd die Noppert keepte in de maand voor het WK was FC Utrecht thuis, die hij verloor. Ik blijf het raar vinden om te doen alsof hij nou in zo'n topvorm is tov de andere keepers. Ook zei Van Gaal over Bijlow: „Als je een bal stopt, betekent het niet dat je een goede keeper bent. Er zijn meer ’teamfuncties'". Kennelijk doet dat er bij Noppert totaal niet toe, noch doet ervaring ertoe. Alsof Bijlow met een Europese finale in de benen, tientallen Europese wedstrijden in de benen en wekelijks de Kuip in zn nek niet met druk om kan gaan.Ruzor schreef op maandag 28 november 2022 @ 14:02:
Ok, dus kennelijk maakt het dus niet uit of je al ervaring hebt bij het Nederlands elftal of überhaupt in Europese wedstrijden, je moet in vorm zijn. Waarom is Pasveer dan mee? En waarom niet Cilissen, die al een WK gespeeld heeft?
Het blijft onnavolgbaar.
[ Voor 21% gewijzigd door ph4ge op 28-11-2022 15:13 ]
Enige goede antwoord dit. OF NL speelt alleen goed tegen landen die ook echt slechte zijn --> San Marino etc.LZ86 schreef op maandag 28 november 2022 @ 11:53:
Equador was niet aan het voetballen de eerste helft. En ook toen ze het betere van het spel kregen was dat typische zuid amerikaanse toneel en gezuig nog overduidelijk aanwezig. NL speelt over het algemeen (mijn observatie) veel beter tegen westerse (al dan niet westers spelende) ploegen, dan tegen niet westerse. Senegal klopt inderdaad. Maar Senegal vond ik totaal niet gevaarlijk tijdens die pot
En dat is niet van de laatste jaren.
Die houden het na 60 minuten ook niet meer vol.
Het is typische Nederlands inderdaad. In de Cl en EL zie je bij Ajax, Psv en Feyenoord, dat als ze tegen ploegen uit Engeland spelen, het vaak beter doen dan tegen oostblok landen die met 5 achterin spelen.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Natuurlijk is het black swan scenario dat je de boot in gaat tegen Qatar en als tweede eindigt (of zelfs eruit ligt!) maar dat is wel een beetje erg donker denken.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Ook Janssen gaat waarschijnlijk weer een kans krijgen, ten koste van Bergwijn. Dat Bergwijn bij de selectie zat was al discutabel, maar dat zijn rol voorlopig lijkt uitgespeeld zal iedereen wel mee kunnen leven. Dat Janssen zijn vervanger is, na al een hele slechte wedstrijd te hebben gespeeld, is ook wel opvallend.
Het lijkt er niet op alsof Van Gaal het licht heeft gezien. Het lijkt erop dat zijn conclusie is dat we 2x een gewoon beetje een offday hadden, in plaats van een slechte veldbezetting met teveel spelers die uit vorm zijn cq niet goed genoeg meer zijn.
Zelf met 5 verdedigers en een breker op het middenveld spelen, terwijl je een veel mindere tegenstander treft die zich gaat ingraven, dat is volgens mij vragen om problemen. Als we niet vroeg op voorsprong komen gaan we moeite hebben om de druk te ontwikkelen die nodig is om door de muur heen te breken en zal er veel ruimte tussen de linies ontstaan voor counters is mijn vrees.
[ Voor 18% gewijzigd door ph4ge op 29-11-2022 09:37 ]
[ Voor 14% gewijzigd door Mr_Size op 29-11-2022 09:34 ]
Van Gaal voorspelt bij de persconferentie een "schaakwedstrijd". Tegen Qatar.Mr_Size schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 09:33:
Hier ben ik ook een beetje bang voor ja. Je hebt juist creativiteit nodig op het middenveld, als je met 3 centrale verdedigers speelt snap ik de keuze voor een De Roon niet echt. En al helemaal niet tegen Qatar, kom op zeg. Ik kan het niet aan om wéér 90 minuten naar dat ellendige statische gedoe te gaan zitten kijken.Maar goed, laten we nog even afwachten tot de opstelling definitief bekend is. Er is altijd hoop
Dat klinkt als een zwakkere tegenstander in het zadel helpen.
Verder dacht ik juist gezien te hebben dat Memphis Bergwijn zou vervangen vandaag, heb nog weinig gelezen over Janssen (en daar hoop ik ook absoluut niet op)
In mijn ogen heb je 3 centrale verdedigers die zouden moeten inschuiven en nu 2 middenvelders die vlak voor de verdediging spelen. De kans is groot dat ze elkaar in de weg lopen.tommerd_ schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 09:46:
Kan De Roon er op het middenveld niet juist voor zorgen dat Frenkie meer vrijheid krijgt? Die was ook tegen Ecuador bezig met ballen op het middenveld afpakken, terwijl als De Roon die taak wegneemt speel je een creatieve speler vrij.
Verder dacht ik juist gezien te hebben dat Memphis Bergwijn zou vervangen vandaag, heb nog weinig gelezen over Janssen (en daar hoop ik ook absoluut niet op)
En dan stel je Klaassen op die meent dat hij een soort spits is, zeker omdat we maar 2 spitsen hebben die ook de aanvallen over de vleugels moeten verzorgen, dus eigenlijk vaak tussen de spitsen opduikt. Tussen de verdediging en het middenveld gaat weer een enorm gat vallen ben ik bang, of je moet echt op de counter gaan proberen te spelen maar dat gaat moeilijk worden tegen Qatar lijkt me.
Inschuiven van die verdedigers gaat natuurlijk lastig, ook vanwege de opkomende backs aan beide kanten (ja ja, ook Blind schuift nog wel eens mee), je wilt niet zo maar alles achterlaten. Denk dat De Roon wel eens de schakel kan zijn tussen middenveld en verdediging omdat die daar tussen prima ballen kan afvangen. De Jong hoeft dan (bijna) niet meer te verdedigen en krijgt een vrije rol op het middenveld. Daar snappen die Qatari's helemaal niets van.ph4ge schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 09:59:
[...]
In mijn ogen heb je 3 centrale verdedigers die zouden moeten inschuiven en nu 2 middenvelders die vlak voor de verdediging spelen. De kans is groot dat ze elkaar in de weg lopen.
En dan stel je Klaassen op die meent dat hij een soort spits is, zeker omdat we maar 2 spitsen hebben die ook de aanvallen over de vleugels moeten verzorgen. Tussen de verdediging en het middenveld gaat weer een enorm gat vallen ben ik bang, of je moet echt op de counter gaan proberen te spelen maar dat gaat moeilijk worden tegen Qatar lijkt me.
Nu ga ik vast nog iets zeggen waar mensen nog meer op triggeren dan op de vermoedelijke opstelling van Van Gaal, maar waarom vervang je Timber niet door De Jong en laat je hem als 5e verdediger spelen? Dan krijgt die écht de tijd om de passes te verzorgen, maar ook om in te dribbelen. Wie je dan op het middenveld verder neerzet is mij om het even (ik zou zeggen De Roon en Koopmeiners controlerend, Gakpo ervoor) maar met Gakpo achter de spits heb je ook een echte spits nodig die de lange ballen kan opvangen zoals Luuk de Jong dat in al zijn wedstrijden in Eindhoven doet
De theorie van het spelen met 5 verdedigers is dat er bij balbezit tenminste 2 doorschuiven om een man meer op het middenveld te creeren. De praktijk is inderdaad moeilijk, zeker omdat onze verdedigers dit niet gewend zijn en je De Jong vlak voor de centrale verdedigers hebt lopen die in feite deze rol al heeft.tommerd_ schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 10:08:
Inschuiven van die verdedigers gaat natuurlijk lastig, ook vanwege de opkomende backs aan beide kanten (ja ja, ook Blind schuift nog wel eens mee), je wilt niet zo maar alles achterlaten. Denk dat De Roon wel eens de schakel kan zijn tussen middenveld en verdediging omdat die daar tussen prima ballen kan afvangen. De Jong hoeft dan (bijna) niet meer te verdedigen en krijgt een vrije rol op het middenveld. Daar snappen die Qatari's helemaal niets van.
In feite speel je dan gewoon met 4 verdedigers, wat denk ik een hele verbetering zal zijn. OOK verdedigend, want meer is niet per se beter. En met Gakpo als middenvelder speel je eigenlijk met 3 aanvallers, dus misschien is dit de manier waarop Van Gaal 433 kan spelen zonder gezichtsverlies.tommerd_ schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 10:08:
Nu ga ik vast nog iets zeggen waar mensen nog meer op triggeren dan op de vermoedelijke opstelling van Van Gaal, maar waarom vervang je Timber niet door De Jong en laat je hem als 5e verdediger spelen? Dan krijgt die écht de tijd om de passes te verzorgen, maar ook om in te dribbelen. Wie je dan op het middenveld verder neerzet is mij om het even (ik zou zeggen De Roon en Koopmeiners controlerend, Gakpo ervoor) maar met Gakpo achter de spits heb je ook een echte spits nodig die de lange ballen kan opvangen zoals Luuk de Jong dat in al zijn wedstrijden in Eindhoven doet
[ Voor 31% gewijzigd door ph4ge op 29-11-2022 10:14 ]
Haha ach, 17 miljoen bondscoaches natuurlijk. Voor zo'n opstelling moet je alleen wel Bergwijn eruit halen, nu gaat die dat ook doen maar het zal vanmiddag wel Gakpo en Memphis samen voorin zijn.ph4ge schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 10:13:
[...]
In feite speel je dan gewoon met 4 verdedigers, wat denk ik een hele verbetering zal zijn. OOK verdedigend, want meer is niet per se beter. En met Gakpo als middenvelder speel je eigenlijk met 3 aanvallers, dus misschien is dit de manier waarop Van Gaal 433 kan spelen zonder gezichtsverlies.
Ergens snap ik dat je Gakpo niet van positie laat wisselen (in die eerste wedstrijd werd het ook pas gevaarlijk toen die voorin stond) maar geef hem eens een vrije rol achter de spits met een echte spits ervoor. Dan kan het bijna niet anders dan dat dat voorzetten en spektakel oplevert. Pluspunt daarvan is dat je Dumfries en Malacia (ik schrijf Blind voor het gemak even af) ook kan laten opkomen om de voorzetten op diezelfde spits te geven
Ik ben het helemaal met je eens hoor. Ik zou L. De Jong in de spits zetten en Xavi, Depay en Gakpo er omheen (en nee, ik ben geen PSV fan). Berghuis kan er ook prima omheen spelen als vervanger van 1 van die 3. En Malacia een keer als back de kans geven lijkt mij ook de hoogste tijd, dat Blind nog steeds speelt is gewoon niet meer uit te leggen.tommerd_ schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 10:15:
[...]
Haha ach, 17 miljoen bondscoaches natuurlijk. Voor zo'n opstelling moet je alleen wel Bergwijn eruit halen, nu gaat die dat ook doen maar het zal vanmiddag wel Gakpo en Memphis samen voorin zijn.
Ergens snap ik dat je Gakpo niet van positie laat wisselen (in die eerste wedstrijd werd het ook pas gevaarlijk toen die voorin stond) maar geef hem eens een vrije rol achter de spits met een echte spits ervoor. Dan kan het bijna niet anders dan dat dat voorzetten en spektakel oplevert. Pluspunt daarvan is dat je Dumfries en Malacia (ik schrijf Blind voor het gemak even af) ook kan laten opkomen om de voorzetten op diezelfde spits te geven
Daarmee los je het middenveld probleem niet op. Want dan is Frenkie één van de twee verdedigende middenvelders en mag hij waarschijnlijk weer tegen een overmacht voetballen.ph4ge schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 10:19:
[...]
Ik ben het helemaal met je eens hoor. Ik zou L. De Jong in de spits zetten en Xavi, Depay en Gakpo er omheen (en nee, ik ben geen PSV fan).
Ik blijf erbij: ik zou het wel eens willen zien met een echte middenvelder op de plek van Blind, een beetje de Kuijt variant van 2014. Zelf denk ik aan Taylor omdat die wat loopvermogen heeft. En dat hebben we ook nodig in de loop van het toernooi.
Binnen die variant kun je ook wat schuiven dus afhankelijk van Aké en Taylor op het veld staan kan het ook een 442 of 433 genoemd worden, dan is er bijvoorbeeld maar één vleugel bezet. Van genoemd aanvallend viertal dat jij noemt kunnen er wat mij betreft dan ook maar drie spelen.
ps.
Van Gaal moet een list verzinnen. 433 met ook nog een nummer tien er achter gaat ons echt niet helpen. Daar zijn we niet goed genoeg voor. Maar zoals nu gaat het ook niet werken. We moeten af van die 352 vs 433 tegenstelling. Het kan er ook ergens tussenin liggen
[ Voor 14% gewijzigd door D-e-n op 29-11-2022 10:32 ]
Je lost het middenveld probleem op door met een verdediger minder te spelen.D-e-n schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 10:26:
[...]
Daarmee los je het middenveld probleem niet op. Want dan is Frenkie één van de twee verdedigende middenvelders en mag hij waarschijnlijk weer tegen een overmacht voetballen.
Ik blijf erbij: ik zou het wel eens willen zien met een echte middenvelder op de plek van Blind, een beetje de Kuijt variant van 2014. Zelf denk ik aan Taylor omdat die wat loopvermogen heeft. En dat hebben we ook nodig in de loop van het toernooi.
Binnen die variant kun je ook wat schuiven dus afhankelijk van Aké en Taylor op het veld staan kan het ook een 442 of 433 genoemd worden, dan is er bijvoorbeeld maar één vleugel bezet. Van genoemd aanvallend viertal dat jij noemt kunnen er wat mij betreft dan ook maar drie spelen.
Taylor heeft nog nooit linksback gespeeld, is nou ook niet echt het type dat bekend is vanwege het opstomen langs de zijlijn. Dat is wel heel experimenteel. Waarom niet gewoon Malacia?
Waarom zijn we niet goed genoeg voor 433? Meer verdedigers opstellen maakt je niet beter, sterker nog het maakt je zwakker tegen een gediciplineerde tegenstander.D-e-n schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 10:26:
ps.
Van Gaal moet een list verzinnen. 433 met ook nog een nummer tien er achter gaat ons echt niet helpen. Daar zijn we niet goed genoeg voor. Maar zoals nu gaat het ook niet werken. We moeten af van die 352 vs 433 tegenstelling. Het kan er ook ergens tussenin liggen
Wat je beter maakt is de spelers opstellen die in vorm zijn op hun natuurlijke positie en in een natuurlijke rol. Daaruit kan je vertrouwen en automatismes kweken en in combinatie met een goede loting misschien stunten.
In jouw opstelling met een aanvaller op tien heb je er twee. In 352 heb je er, afhankelijk van wie er op tien speelt twee of drie en als je het goed uitvoert vier of vijf.ph4ge schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 11:45:
[...]
Je lost het middenveld probleem op door met een verdediger minder te spelen.
Ik zoek maar oplossingen binnen de 352 van van Gaal. En dan gaan Malacia omdat je, als je 352/532 echt goed wilt spelen, je niet met pure backs moet spelen maar met spelers die zich ook op het middenveld kunnen redden. Maar het is al jaren zo dat we 352/532 in Nederland gewoon totaal maar dan ook totaal niet begrijpen. Nu heeft Malacia nog aanvallende kwaliteiten maar ik heb in Nederland namen als Rensch, Timber, Tete, Veltman en Aké als back zien langskomen en tenzij je doel is enkel een muur op te werpen slaat dat toch echt als een tang op een varken. Rechtsback is een hele andere positie als wingback. Het is alsof je een rechtsbuiten in de spits zet. De meeste rechtsbuitens kunnen dat niet.Taylor heeft nog nooit linksback gespeeld, is nou ook niet echt het type dat bekend is vanwege het opstomen langs de zijlijn. Dat is wel heel experimenteel. Waarom niet gewoon Malacia?
Wij zijn in Nederland zo verblind door de Hollandse school demagogie dat we niet begrijpen hoe je 352 aanvallend zou kunnen uitvoeren. Nu kan de conclusie zijn dat Blind zodanig uit vorm/over the hill is dat het gewoon niet kan in dit systeem maar dan nog zijn er duizend andere wegen naar Rome zijn dan spelen met een tien en spelers op de flanken. Ook binnen 433 zijn er tig opties, van verdedigend tot aanvallend. Het 433 van van Marwijk was heel anders dan dat van Cruyff destijds bij Ajax en zelfs Cruyff speelde dan weer met de punt naar voren en dan weer met de punt naar achter.
Ik wil helemaal niet meer verdedigers. Ik wil voldoende middenvelders en dan niet in getal maar in de praktijk. 433 met een nummer tien als Simons is in de praktijk gewoon 424. Daar kom je tegen Qatar misschien mee weg (alhoewel.....) maar niet als de tegenstand beter wordt. Je kunt het ook niet maken ten opzichte van Simons. Die moet voorin lekker zijn ding doen, niet Frenkie de Jong ontlasten op het middenveld[...]
Waarom zijn we niet goed genoeg voor 433? Meer verdedigers opstellen maakt je niet beter, sterker nog het maakt je zwakker tegen een gediciplineerde tegenstander.
Naar de natuurlijke posities gekeken zeg ik dan: we hebben niemand die zich echt rechtsbuiten voelt. Dan lijkt het me ook met vier verdedigers een no-brainer om die plek een beetje open te laten en je middenveld een beetje degelijk neer te zetten. Dat kan nog steeds met Simons. Laat hem vanaf tien maar in dat gat duiken, samen met Dumfries.Wat je beter maakt is de spelers opstellen die in vorm zijn op hun natuurlijke positie en in een natuurlijke rol. Daaruit kan je vertrouwen en automatismes kweken en in combinatie met een goede loting misschien stunten.
Daar ben ik het niet mee eens, Simons heeft juist bewezen ook heel goed te zijn zonder bal en zn werk te doen bij balverlies. Gakpo is ook een harde werker voor een aanvaller.D-e-n schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 12:09:
In jouw opstelling met een aanvaller op tien heb je er twee. In 352 heb je er, afhankelijk van wie er op tien speelt twee of drie en als je het goed uitvoert vier of vijf.
Het voordeel van 3 aanvallers is dat er ook meer ruimte is om zich verticaal te bewegen, met 2 aanvallers zonder vleugels zijn ze alleen maar horizontaal aan het bewegen. Ik ga er vanuit dat moderne aanvallers ook gewoon hun verdedigende werk doen.
Van Gaal noemt het inmiddels zelf ook 5-3-2 en stelt 5 verdedigers op. Malacia heeft veel meer energie, loopvermogen en snelheid dan Blind, op papier is hij veel beter voor deze rol.D-e-n schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 12:09:
Ik zoek maar oplossingen binnen de 352 van van Gaal. En dan gaan Malacia omdat je, als je 352/532 echt goed wilt spelen, je niet met pure backs moet spelen maar met spelers die zich ook op het middenveld kunnen redden. Maar het is al jaren zo dat we 352/532 in Nederland gewoon totaal maar dan ook totaal niet begrijpen. Nu heeft Malacia nog aanvallende kwaliteiten maar ik heb in Nederland namen als Rensch, Timber, Tete, Veltman en Aké als back zien langskomen en tenzij je doel is enkel een muur op te werpen slaat dat toch echt als een tang op een varken. Rechtsback is een hele andere positie als wingback. Het is alsof je een rechtsbuiten in de spits zet. De meeste rechtsbuitens kunnen dat niet.
Zowel van Malacia als Dumfries, en ook van Blind op die positie, is de kracht dat ze opkomen. Ze zoeken de diepte, brengen een verrassing, creeren een man meer situatie. In een 3-5-2 dan komen ze niet, dan staan ze er al. Ze kunnen dan niet veel meer dan een individuele actie maken (kunnen ze niet) of de bal afspelen.
Dat kan, maar dat doen we niet. Van Gaal zegt zelf een schaakwedstrijd tegen Qatar te gaan spelen en stelt met De Roon een pure controlleur op het middenveld op. Blind en de 3 centrale verdedigers komen ook amper over de middenlijn, en de Jong voelt zich ook het prettigst vlak voor de verdediging. Het is een hele verdedigende variant.D-e-n schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 12:09:
Wij zijn in Nederland zo verblind door de Hollandse school demagogie dat we niet begrijpen hoe je 352 aanvallend zou kunnen uitvoeren.
Als je kijkt naar het materiaal is het ook gewoon logisch om met 2 centrale verdedigers te spelen; daar heb je wereldtop, die kunnen het met zn 2en af, die derde man heb je elders op het veld nodig. Er lopen nu zoveel mensen achter de bal dat je de problemen op je afroept.
Er zijn duizenden opties, maar gezien er geen voorbereiding (meer) is is de logischste optie de optie die iedereen kent, dat is het punt. Zeker tegen een zwakke tegenstander.D-e-n schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 12:09:
Nu kan de conclusie zijn dat Blind zodanig uit vorm/over the hill is dat het gewoon niet kan in dit systeem maar dan nog zijn er duizend andere wegen naar Rome zijn dan spelen met een tien en spelers op de flanken. Ook binnen 433 zijn er tig opties, van verdedigend tot aanvallend. Het 433 van van Marwijk was heel anders dan dat van Cruyff destijds bij Ajax en zelfs Cruyff speelde dan weer met de punt naar voren en dan weer met de punt naar achter.
Zo zie ik dat helemaal niet. Klaassen loopt tussen de spitsen, Simons doet dat veel minder.D-e-n schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 12:09:
Ik wil helemaal niet meer verdedigers. Ik wil voldoende middenvelders en dan niet in getal maar in de praktijk. 433 met een nummer tien als Simons is in de praktijk gewoon 424.
Waarom kan je wel keer op keer uitgebluste oude spelers laten falen, maar kan je het niet maken om ons grootste talent een serieuze kans te geven?D-e-n schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 12:09:
Daar kom je tegen Qatar misschien mee weg (alhoewel.....) maar niet als de tegenstand beter wordt. Je kunt het ook niet maken ten opzichte van Simons. Die moet voorin lekker zijn ding doen, niet Frenkie de Jong ontlasten op het middenveld
Wat mij betreft geven we hem eerst de kans om zich te bewijzen, dat de alternatieven niet voldoen weten we inmiddels wel.
Nu val je zelf in de valkuil dat 433 maar op 1 manier kan worden ingevuld. We hebben genoeg spelers die dat in kunnen vullen, maar bovenal zie ik 3 creatieve spelers om een spits heen. Ik zou Gakpo en Depay niet stijf aan de zijkanten parkeren, maar laten dartelen. Zo creeren ze ook ruimtes voor de rushes waar Dumfries zoveel succes mee had, en wat Malacia ook prima kan.D-e-n schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 12:09:
Naar de natuurlijke posities gekeken zeg ik dan: we hebben niemand die zich echt rechtsbuiten voelt. Dan lijkt het me ook met vier verdedigers een no-brainer om die plek een beetje open te laten en je middenveld een beetje degelijk neer te zetten. Dat kan nog steeds met Simons. Laat hem vanaf tien maar in dat gat duiken, samen met Dumfries.
Berghuis heeft ooit ook prima op rechtsbuiten gefunctioneerd en volgens mij komt Bergwijn ook beter tot zn recht als je een echte spits als De Jong opstelt, zoals ik voorstel. En Xavi heeft daar ook uitstekend gespeeld tegen Arsenal als ik me niet vergis.
Niet dat het allemaal iets uitmaakt, Van Gaal heeft 1,5 jaar geleden dit plan uitgestippeld en is helemaal niet van plan er iets aan te veranderen.
[ Voor 4% gewijzigd door ph4ge op 29-11-2022 13:00 ]
Ik heb niks tegen het opstellen van Simons. Ik heb niks tegen drie aanvallers. In het 532 van van Gaal speel je ook met drie aanvallers op het moment dat Gakpo daar speelt.
Mensen vergeten altijd naar de natuur van een speler te kijken. Een aanvaller op tien is nog steeds een aanvaller. Ik heb daarom wel wat tegen Simons plus drie andere aanvallers. Dat doet ook PSV niet als de wedstrijden serieuzer worden. Dan speelt Veerman met Guti en Sangare.
Tja, ik had Veerman er ook graag bij gehad. Maar zelfs PSV speelt ook in de topwedstrijden met De Jong als aanspeelpunt en 3 aanvallende spelers er omheen/achter, van wie Gakpo en Xavi er 2 zijn. Depay of Berghuis in plaats van Veerman moet kunnen denk ik, zeker tegen Qatar.D-e-n schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 13:30:
@ph4ge
Ik heb niks tegen het opstellen van Simons. Ik heb niks tegen drie aanvallers. In het 532 van van Gaal speel je ook met drie aanvallers op het moment dat Gakpo daar speelt.
Mensen vergeten altijd naar de natuur van een speler te kijken. Een aanvaller op tien is nog steeds een aanvaller. Ik heb daarom wel wat tegen Simons plus drie andere aanvallers. Dat doet ook PSV niet als de wedstrijden serieuzer worden. Dan speelt Veerman met Guti en Sangare.
Tegen Ajax en Arsenal speelde Veerman in elk geval. Depay in plaats van Veerman is zelfmoord wat mij betreft. Dan moet hij veel teveel verdedigen. Berghuis is bij Ajax inmiddels gewend om als middenvelder naast Alvarez te spelen dus die zou dat behoudend spelen wel kunnen.
Edit:
Opstelling staat inmiddels vast: met Klaassen, De Roon én Blind vind ik het geheel allemaal weinig dynamisch, beetje veel stroop. Balbezit voetbal
@tommerd_
Die dus inderdaad.
[ Voor 25% gewijzigd door D-e-n op 29-11-2022 14:52 ]
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 10:42
Als het misgaat tegen Qatar hebben we echt niks in de volgende ronde te zoekenSjah schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 14:55:
Moet zeggen dat ik totaal geen rekening hou met nederlaag tegen Qatar. Ja, hoogmoed komt voor de val, maar toch, ik kan niet anders dan deze houding aannemen.
Hopelijk kunnen ze ook een beter spel laten zien dan geeft dat iets meer moed voor de volgende ronde.
Helemaal mee eens, het lijkt helemaal inspiratieloos zo. Beetje laffe opstelling zo. Je zult toch een keer door moeten selecteren, maar iedere coach kiest alleen maar voor zijn lievelingen en is niet bezig met de toekomst. Zeker wanneer de mogelijkheid daarvoor is moet je daar gebruik van maken, dan ben je voorbereid op een volgende stap/ volgende fase.Zingo schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 15:20:
Als er nu eens een wedstrijd was waarin Malacia en Simons hadden kunnen starten was dit hem wel. Wat een inspiratieloze bende van ellende is dit op het eerste oog zeg.
Ik hoop op invalbeurten van zoals Malacia als Simons en dat die het zo goed doen dat we van Blind af zijn, ik blijf het echt een zwaktebod vinden, helemaal met de redenatie dat hij zo lekker kan passen...
Hoe vullen we de lange voorbeschouwing...
Zin in de wedstrijd, ik wil niets minder dan 3 punten zien!
Er komt maar geen einde aan dat Qatarese volkslied.
[ Voor 59% gewijzigd door mavaros op 29-11-2022 15:57 ]
Voelt die zich te goed voor.Ruzor schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 15:56:
Depay heeft er zin in! Niet eens het volkslied meezingen.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
En Koopmeiners (de Roon staat daar nu).Fiber schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 15:58:
Wie zijn er uit vergeleken de vorige pot? Alleen Bergwijn of nog meer wissels?
Haha echt he! Kijk ze eens rennen voorin nu de juffers omdat ze weer makkelijk er door heen kunnen komen tegen een land wat speelt als PEC Zwolle.Agent47 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 16:03:
Lekkere focus weer.
Welke pass?Typhone schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 16:07:
Hahaha die pass van V Dijk! Oh jongens…
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd
Ja nu net. Draaft in en speelt hem zo in de voeten van Qatar wtf!
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Kon dat slechter dan?Quad schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 16:07:
Ze zitten wel feller bovenop dan de eerste 2 wedstrijden.
Elect a clown, expect a circus.
Troost je hierna nog eentje en dan is het klaar.Spotmatic schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 16:07:
Ik zie nu al dat het een zaadpot wordt...
Boeie, doe ik ook nietRuzor schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 15:56:
Depay heeft er zin in! Niet eens het volkslied meezingen.
- tweakduke
Waar blijft die organisatie?
Weet ik, maar ik zou dat dus geen pass willen noemenTyphone schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 16:07:
[...]
Ja nu net. Draaft in en speelt hem zo in de voeten van Qatar wtf!
Ja sorry, flauw...
[ Voor 4% gewijzigd door renegrunn op 29-11-2022 16:09 ]
Ah zo haha ik had het sarcasme niet in de gatenrenegrunn schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 16:09:
[...]
Weet ik, maar ik zou dat dus geen pass willen noemen
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Toch knap speel je met het meest statische opstelling mogelijk mis je alsnog organisatietweakduke schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 16:09:
Slordig spel. Iets meer rust in het opbouwen kan geen kwaad, dit is rennen als een kip zonder kop.
Waar blijft die organisatie?
Ik denk wel dat de meerderheid snapt wat de bedoeling is, en juist niet wat jij bedoeld.Hompu schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 16:10:
Vrij onlogisch van de NOS om voor NED en ECU een rood symbool te zetten. Je zou bijna denken dat Qatar en Senegal doorgaan naar de K-O
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Wel heel hoog als maar.. Denk het niet, nee?Typhone schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 16:11:
[...]
Maar als jij in het veld stond toch wel hoop ik?
Ik word ook helemaal gestoord van die layout, het is net alsof er twee uiltjes naar me zitten te kijken.Hompu schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 16:10:
Vrij onlogisch van de NOS om voor NED en ECU een rood symbool te zetten. Je zou bijna denken dat Qatar en Senegal doorgaan naar de K-O
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Schiet tussen de palen en je scoort!
Veel te traag en veel onnodig gebrei.
- tweakduke
Ja ik verbaas me er best over. Juist als een tegenstander als deze kun je dat oefenen met elkaar, maar het gaat meteen alle kanten op.dglavimans schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 16:12:
[...]
Toch knap speel je met het meest statische opstelling mogelijk mis je alsnog organisatie
Hopelijk wordt dat verderop in de partij beter.
Op het UHD kanaal zit er ook nog colorshift in...Shabbaman schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 16:13:
[...]
Ik word ook helemaal gestoord van die layout, het is net alsof er twee uiltjes naar me zitten te kijken.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Hoop toch dat die scheids iets beter gaat worden.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Als jij dan ook stil bent als we wel winnen graag wat een negatief gezeur man.hoevenpe schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 16:12:
Ergens hoop ik dat we er vanmiddag tegen Qatar uitvliegen, zijn we tenminste klaar met deze martelgang.
Tuurlijk hebben we nog niet lekker gespeeld maar we willen toch wel door op het wk, zijn nu in ieder geval wel aan het aanvallen kwestie van tijd voor die goal valt.
Playstation 5
Schiet tussen de palen en je scoort!
Fuck, nu zie ik het ookShabbaman schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 16:13:
[...]
Ik word ook helemaal gestoord van die layout, het is net alsof er twee uiltjes naar me zitten te kijken.
Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Poule: Tweakers F.C. EK Voetbalpoule 2024
Algemeen topic: [Voetbal] Centraal EK 2024 topic
Vrouwenvoetbal: [Voetbal] Het algemene vrouwenvoetbal topic
Gedoe over het haarbandje van Memphis, commentaar over het commentaar of het eindeloos herkauwen van scheidsrechterlijke dwalingen zijn hier niet nodig!
:strip_exif()/f/image/cdjGkcsAbATyMpyMg5lFGfA6.jpg?f=fotoalbum_large)