D-e-n schreef op zondag 27 november 2022 @ 23:55:
@
jbdeiman
Als Feyenoorder moet ik een paar Ajacieden in bescherming nemen. Timber heeft het vorig jaar natuurlijk prima gedaan, had zelfs bijna een transfer te pakken, dus het is niet gek dat hij erbij zit. En Bergwijn heeft een belangrijke rol gehad bij de kwalificatie op een moment dat hij bij Tottenham niet speelde. Dus die drop je dan ook niet.
Pasveer selecteren heb ik altijd al bezopen gevonden, ook toen hij in vorm was.
Maar zo'n Taylor snap ik gezien zijn sterke punten ook nog wel. We hebben niet veel spelers met ook maar een beetje loopvermogen. Nul eigenlijk en dat is wat mij betreft een groot probleem bij dit Oranje. Gravenberch was wellicht logischer geweest maar die bankt ook vooral. En daarna kom je uit op de andere Timber denk ik? Maar daar hebben we bij Feyenoord ook wel eens wat op aan te merken toch.
Ps.
Wat de opstelling voor dinsdag betreft zou ik dus ook aan Taylor denken. Kan die niet gewoon links in de zone op de plek van Blind? En Xavi erbij en het is allemaal al een stuk dynamischer
Ik bedoel ook niet dat je alle Ajacieden niet zou moeten selecteren, maar zo'n groot deel van je groep is gewoon niet handig in mijn ogen. Wat Taylor kan kan je met een Berghuis en ik denk een Xavi ook opvangen die is i.m.o. niet onvervangbaar en inderdaad een Gravenberch had dan een alternatieve optie ( meer box to box, dus andere mogelijkheden) ook opvangen.
Natuurlijk heeft Timber het vorig jaar prima gedaan, maar die is wel echt hopeloos uit vorm. Die kan je natuurlijk meenemen om lekker te trainen en als het echt nodig is laten spelen, maar dan zou ik toch de Vrij en de Ligt boven hem scharen.
Ik denk dat Taylor links in de zone een optie had geweest wanneer niet ook hij zo meedeelde in de malaise bij Ajax. Zo kan je voor iedere spelers voors (ik begrijp die van jou ook wel en kan daar ten dele in meegaan)
Maargoed het gaat me niet zozeer om de spelers zelf maar dus eigenlijk de grote van de groep, letterlijk een kwart van je team) zijn in slechte doen en/ of komt van dezelfde ploeg waar het niet loopt. Dat drukt gewoon een grote stempel. Daarnaast, wat voor signaal geef je nu eigenlijk af? Alle alternatieven die er zijn, ook in een aantal gevallen gewoon in vorm, zijn in vorm slechter dan deze gasten die hopeloos uit vorm zijn?
Als je eerder een aantal leuke potten hebt gevoetbald dan heb je onvoorwaardelijk vertrouwen?
Mij lijkt het in elk geval in meerdere opzichten slecht voor de sfeer/ het vertrouwen onderling (dus van spelers in elkaar), een van de zaken die heel belangrijk is wil je samen wat bereiken.
Maar zoals gezegd, het gaat me niet om de spelers zelf, Taylor vind ik (oprecht) niet heel bijzonder en had ook een ander voor geselecteerd kunnen worden), Timber daarentegen is wel echt een groot talent en heeft het goed gedaan, zou in de pikorde na de Vrij en de Ligt moeten staan. Bergwijn snap ik nog wel omdat hij wel steeds leverde in Oranje. Maar Blind (daar zijn alternatieven voor) kan je zeker banken, Pasveer had je niet moeten selecteren en Berghuis vind ik gewoon logisch dat die mee is.
Klaassen snap ik ook niet, die voegt maar weinig toe, natuurlijk scoort hij op dat moment maar de rest van de tijd heb je er meer last dan gemak van. Als je alleen al Pasveer en Klaassen thuis zou laten zit je op 4 van de 26 (1/8) van de selectie, dat drukt gewoon een veel kleinere stempel.