[Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 31 ... 261 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:07
ph4ge schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 20:38:
[...]

Ik zie niet hoe je dat voor elkaar krijgt met een flink deel van de spelers die vandaag speelde en 5 verdedigers.
Een paar wisselingen kan al een groot verschil maken. Want een betere balans kan er voor zorgen dat andere spelers dan net niet te laat zijn.

Misschien een rare vraag aan de Ajacieden: kan die Taylor links in de zone spelen? Is toch een linkspoot?

[ Voor 25% gewijzigd door D-e-n op 25-11-2022 20:44 ]

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:45

FreakNL

Well do ya punk?

Pas maar op met De Roon, want je wordt zo het topic uitgejaagd. :+

Mijns inziens moeten we gewoon 4-3-3 gaan spelen met de punt naar voren. Frenkie op 10. En dan een blok met De Roon en een andere DM (Taylor?) voor de verdediging. Dat gedoe met Frenkie die naast van Dijk staat ben ik wel klaar mee, die gozer moet voorin het verschil maken.

Dan kun je achterin ook “gewoon” met de Vrij en Van Dijk spelen. Want dat de Vrij niet speelt is ook gewoon raar.

Heb je nog wel een probleem op linksback.

[ Voor 13% gewijzigd door FreakNL op 25-11-2022 20:46 ]

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:19
FreakNL schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 20:45:

Mijns inziens moeten we gewoon 4-3-3 gaan spelen met de punt naar voren. Frenkie op 10. En dan een blok met De Roon en een andere DM voor de verdediging.

Dan kun je achterin ook “gewoon” met de Vrij en Van Dijk spelen. Want dat de Vrij niet speelt is ook gewoon raar.

Huh? Frenkie heeft nog nooit van zijn leven op 10 gespeeld. De Vrij zit dit seizoen steevast op de bank. En de positie waar jij een “probleem” beschrijft heb je juist Malacia voor die daar uitstekend kan spelen en zat minuten maakt bij ManU.

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 08:00
FreakNL schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 20:45:

Mijns inziens moeten we gewoon 4-3-3 gaan spelen met de punt naar voren. Frenkie op 10. En dan een blok met De Roon en een andere DM (Taylor?) voor de verdediging. Dat gedoe met Frenkie die naast van Dijk staat ben ik wel klaar mee, die gozer moet voorin het verschil maken.

de Jong op 10 :z

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Malacia dan maar. Wat mij betreft prima.

Maar ondanks dat Frenkie de laatste jaren niet op 10 gespeeld heeft zie ik veel meer een aanvallende middenvelder in hem dan een DM… En een 10 hoeft geen Bergkamp te zijn hè, kan ook anders ingevuld worden. Ik denk dat hij daar prima tot zijn recht zou komen met zijn inzicht en loopvermogen. Beetje tussen de linies in. En je creëert met 2 DMs ook wat meer zekerheid. In de jeugd heeft hij ook gewoon op 10 gespeeld. Hij wordt nu de laatste jaren in een ander rol gedrukt maar volgens mij is dat tegen wil en dank.

Zou wel handig zijn als we naast breker de Roon nog een voetballende DM zouden hebben.

[ Voor 51% gewijzigd door FreakNL op 25-11-2022 20:58 ]

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:21

gws24

Thinking is hard!

pro_6or schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 20:12:
[...]

als Vitesse fan ben je heel bekend met dit soort kansloze wedstrijden. Oh excuseer, 1 kans.
je=ik neem ik aan :P

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:52
Misschien moeten ze 3-5-2 spelen. Als je maar genoeg spelers in het midden zet heb je een aardige kans dat er in elk geval eentje bij hebt die zijn tanden laat zien.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ze speelden vandaag zo’n beetje 3-5-2…:

• D-e-n
FreakNL schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 20:51:
Ze speelden vandaag zo’n beetje 3-5-2…:
Het is ook maar net de naam van het beestje. Als je een middenvelder op linksback zet, die doorschuift en Ake rugdekking laat geven is het bijna 442.

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-10 09:24

GS88

π raat

Ik vraag me nu al af tegenover welk land Oranje in de finale komt te staan :+

[ Voor 8% gewijzigd door GS88 op 25-11-2022 21:03 ]

Rotterdam

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:48
GS88 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 21:03:
Gewoon Qatar!

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 30-11 00:09
GS88 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 21:03:
Afhankelijk of ze naar noord, oost, zuid, of west kijken is dat Noorwegen, Duitsland, Belgie of Engeland. Dan zijn ze al lang weer thuis... :+

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:56
Ben ik de enige die zich afvraagt waarom Ake zo onopgemerkt en onomstreden een basisplaats heeft.... Ok, hij speelt in de premierleague, ja en dan?

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Sjah schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 21:10:
Ben ik de enige die zich afvraagt waarom Ake zo onopgemerkt en onomstreden een basisplaats heeft.... Ok, hij speelt in de premierleague, ja en dan?
Wat is er mis met Aké? Dat was de beste speler vandaag
https://www.vi.nl/nieuws/...es-bergwijn-zakt-diep-weg

[This is what you get when you mess with us]

• D-e-n
Sjah schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 21:10:
Hij speelt bij een absolute topclub en van Gaal wil een linkspoot daar.

• Dwight84
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 04-08 11:08
FreakNL schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 20:48:
Malacia dan maar. Wat mij betreft prima.

Maar ondanks dat Frenkie de laatste jaren niet op 10 gespeeld heeft zie ik veel meer een aanvallende middenvelder in hem dan een DM… En een 10 hoeft geen Bergkamp te zijn hè, kan ook anders ingevuld worden. Ik denk dat hij daar prima tot zijn recht zou komen met zijn inzicht en loopvermogen. Beetje tussen de linies in. En je creëert met 2 DMs ook wat meer zekerheid. In de jeugd heeft hij ook gewoon op 10 gespeeld. Hij wordt nu de laatste jaren in een ander rol gedrukt maar volgens mij is dat tegen wil en dank.

Zou wel handig zijn als we naast breker de Roon nog een voetballende DM zouden hebben.
Bij Barcelona is hij in een soort gelijke rol gedrukt maar daar wordt hij echt geen betere speler van, is toen ook ver onder zijn niveau gaan spelen. Leuk dat hij bij Willem II toen in de jeugd als aanvallende middenvelder speelde maar dat is hij al jaren niet meer.
Frenkie is een controlerende middenvelder. Hij moet juist degene zijn die bepaald hoe het spel moet lopen, het hele spel zou op hem afgesteld moeten zijn (Iets wat Ten Hag dus wel goed deed)

Heeft ook meerdere malen gezegd dat het zijn favoriete rol is.

• D-e-n
@Dwight84
Hij speelt toch ook in zijn favoriete rol?Linkspoot Koopmeiners speelt zelfs rechts centraal zodat De Jong zijn favoriete plek links kan innemen.

• Dwight84
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 04-08 11:08
D-e-n schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 21:23:
@Dwight84
Hij speelt toch ook in zijn favoriete rol?Linkspoot Koopmeiners speelt zelfs rechts centraal zodat De Jong zijn favoriete plek links kan innemen.
Ik reageerde op de nummer 10 rol ;) Dat kan hij namelijk niet (meer).

[ Voor 5% gewijzigd door Dwight84 op 25-11-2022 21:26 ]

• OMX2000
  • Laatst online: 00:51

OMX2000

By any means necessary...

Als je Engeland vs VS nu kijkt ogen die spelers na bijna 75 minuten speeltijd frisser dan de spelers van oranje in de 1e helft. Meer drive en durf.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Ander topic. }:O

[ Voor 73% gewijzigd door Quad op 25-11-2022 21:35 ]

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03:55
Memphis een 6, deze bron kan je dus ook niet serieus nemen.
Ik vind Memphis en spierbundel die altijd op de grond ligt dumphries vandaag de slechtsten. Ake met voldoende en verder allemaal onvoldoende.

Wat een slappe hap was het zeg, we zijn al geen favoriet, maar als we dat wel waren dan nog zou je passie en werklust verwachten. Niets van dat

• bie100
OMX2000 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 21:32:
Als je Engeland vs VS nu kijkt ogen die spelers na bijna 75 minuten speeltijd frisser dan de spelers van oranje in de 1e helft. Meer drive en durf.
andere mentaliteit

• OMX2000
  • Laatst online: 00:51

OMX2000

By any means necessary...

Damn it. Je hebt een beetje gelijk.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

OMX2000 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 21:53:
[...]

Damn it. Je hebt een beetje gelijk.
Nouja, ik had een post geplaatst wat in ander topic moest. :P
Was niet aan jou gericht dus. (y)

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-11 19:29

pro_6or

amateur_60r

Nee, jij, ouwe Vitesse fan :) hop vitas

“Je” gebruikte ik in deze als “men”

Als Vitesse fan is men / ben je gewoond aan dit soort vertoningen.

een treffende spreuk

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Megupe schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 21:50:
[...]

Memphis een 6, deze bron kan je dus ook niet serieus nemen.
Ik vind Memphis en spierbundel die altijd op de grond ligt dumphries vandaag de slechtsten. Ake met voldoende en verder allemaal onvoldoende.

Wat een slappe hap was het zeg, we zijn al geen favoriet, maar als we dat wel waren dan nog zou je passie en werklust verwachten. Niets van dat
Ake ook geen voldoende. Als hij ook maar iets slimmer was stond Valencia bij de rebound buitenspel. Dat zijn basisvaardigheden voor verdedigers.

een treffende spreuk

• gaizka
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:22
433

Timber - de ligt - van Dijk - Ake
De Roon - Simons - Frenkie
Gakpo - Depay - Bergwijn

Dit zou ik wel willen zien, ben geen fan van de Roon maar vond Koopmeiners dramatisch. Simons is een gokje, maar speelt wel uitstekend bij PSV. Gakpo op rechtsbuiten is niet ideaal, maar ik zie geen alternatief.

Uiteindelijk is deze selectie gewoon niet goed genoeg, kwartfinale is het hoogst haalbare denk ik. Maar niveau kan/moet wel een stuk beter.

• D-e-n
gaizka schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 23:08:
433

Gakpo op rechtsbuiten is niet ideaal, maar ik zie geen alternatief.
Dan speel je toch zonder rechtsbuiten? Laat je die flank lekker open en stel je Dumfries of Frimpong op als rechtsback om in dat gat te duiken. Een systeem hoeft niet symmetrisch te zijn tenslotte.

Het is ook wel weer typisch Nederlands. Dan wordt het 352 afgekraakt omdat het niet zou passen maar dan gaan we nota bene de speler die nog enigszins lekker in zijn vel zit misbruiken als rechtsbuiten. Want we kunnen niet verder denken dan 433. Het is 2022.Ook de Engelsen spelen nu niet altijd 442 met twee sterke spitsen.

Uiteindelijk missen we vooral balans en kwaliteit op het middenveld en daar moeten we wat voor vinden. De Roon zou dan een oplossing kunnen zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door D-e-n op 25-11-2022 23:24 ]

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:24

Typhone

Who Dares Wins

Wat bracht Gakpo op zijn doelpunt na eigenlijk op basis waarvan ie een basisplek blijft verdienen? Dat is mij even ontgaan. Is het ook niet schrijnend dat Oranje met in potentie twee wereldverdedigers (V Dijk, De Ligt) zo achterlijk slecht is achterin? Als je gisteren ziet wat een tijd en ruimte die mini aanvallers van Ecuador elke keer kregen of de wedstrijd ervoor tegen Senegal dan moet dat toch vraagtekens zetten bij de “grootte” van die spelers nietwaar?

[ Voor 58% gewijzigd door Typhone op 26-11-2022 07:55 ]

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:28
gaizka schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 23:08:
433

Timber - de ligt - van Dijk - Ake
De Roon - Simons - Frenkie
Gakpo - Depay - Bergwijn

Dit zou ik wel willen zien, ben geen fan van de Roon maar vond Koopmeiners dramatisch. Simons is een gokje, maar speelt wel uitstekend bij PSV. Gakpo op rechtsbuiten is niet ideaal, maar ik zie geen alternatief.

Uiteindelijk is deze selectie gewoon niet goed genoeg, kwartfinale is het hoogst haalbare denk ik. Maar niveau kan/moet wel een stuk beter.
Dan zou ik lekker FIFA gaan spelen :)

Even serieus bedoeld, als je spelers niet leveren dan wel exceptioneel beter zijn dan ben je in mijn ogen in een 4-3-3 formatie nog kwetsbaarder. Helemaal omdat tegenwoordig praktisch iedere tegenstander in een 5-3-2 variant voetbalt. Voorbeelden: Spanje speelt met een 4-5-0 formatie, Frankrijk verkapt 4-5-1, Duitsland 3-5-2
Bijna alles draait om de omschakeling, bij balverovering razendsnel je tegenstander in een overtal situatie uitspelen.

• gaizka
Miki schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 08:00:
[...]

Dan zou ik lekker FIFA gaan spelen :)

Even serieus bedoeld, als je spelers niet leveren dan wel exceptioneel beter zijn dan ben je in mijn ogen in een 4-3-3 formatie nog kwetsbaarder. Helemaal omdat tegenwoordig praktisch iedere tegenstander in een 5-3-2 variant voetbalt. Voorbeelden: Spanje speelt met een 4-5-0 formatie, Frankrijk verkapt 4-5-1, Duitsland 3-5-2
Bijna alles draait om de omschakeling, bij balverovering razendsnel je tegenstander in een overtal situatie uitspelen.
Ik denk dat deze 4 defensief sterker zijn dan de 5 die er nu staan samen.

Het probleem is dat er nu in balbezit geen afspeel mogelijkheden zijn, en iedere bal die naar voren wordt gespeeld komt direct weer terug.

Ik had de hoop dat van Gaal het verschil kon maken, net zoals in 2014 (alhoewel Robben toen ook voor minimaal 50% verantwoordelijk was voor het succes). Tot nu toe vind ik hem echter niet heel overtuigend met zijn tactiek en wisselbeleid.

• Exocet
  • Niet online
Typhone schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 07:54:
Wat bracht Gakpo op zijn doelpunt na eigenlijk op basis waarvan ie een basisplek blijft verdienen? Dat is mij even ontgaan. Is het ook niet schrijnend dat Oranje met in potentie twee wereldverdedigers (V Dijk, De Ligt) zo achterlijk slecht is achterin? Als je gisteren ziet wat een tijd en ruimte die mini aanvallers van Ecuador elke keer kregen of de wedstrijd ervoor tegen Senegal dan moet dat toch vraagtekens zetten bij de “grootte” van die spelers nietwaar?
Snap ook niet helemaal waarom Gakpo de hemel wordt ingeprezen gisteravond, een prima doelpunt, maar hierna ook weinig laten zien. Uiteraard verzorgt hij nu wel de doelpunten, dus zou hem nu zeker verkiezen boven Bergwijn, die echt totaal niks laat zien. Maar waarom zou je nu Depay in de basis zetten? Die viel gisteren echt dramatisch in en lijkt totaal nog niet wedstrijdfit.

Gisteren was alleen Ake goed, de Jong en wellicht Noppert net een voldoende en de rest zwaar onvoldoende, met als zwakste schakel Koopmeiners.

• D-e-n
gaizka schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 08:52:
[...]

Ik denk dat deze 4 defensief sterker zijn dan de 5 die er nu staan samen.
Maar de defensie is het probleem niet. Het middenveld is het probleem.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:35
D-e-n schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 09:42:
[...]

En de aanval ook zeker gisteren. Defensief kunnen we wel tevreden zijn.

Maar eerlijk gezegd, los dit maar eens op. Ik zou het zo niet weten.
Ecuador was gewoon geconcentreerder en feller.
Inderdaad, mentaliteit probleem ook.

Ik vind trouwens zowel de Ligt als Timber tot nu toe niet voldoen voor die rechter cv positie.
De Ligt te traag en te onhandig, Timber te roekeloos en staat te hoog.

[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 26-11-2022 09:57 ]

• gaizka
D-e-n schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 09:42:
[...]

Maar we hebben nu 5 man achterin waar 4 ook voldoende zou moeten zijn, dan heb ik liever een extra middenvelder of aanvaller.

Dumfries komt ook totaal niet ui de verf dit toernooi, dan speel ik liever met Timber op rechtsback in een vierman verdediging.

De Ligt doet het uitstekend bij Bayern, is onze beste RCV wat mij betreft.

• D-e-n
Harribo schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 09:56:
[...]

Maar eerlijk gezegd, los dit maar eens op. Ik zou het zo niet weten.
Ecuador was gewoon geconcentreerder en feller.
Gisteren nog een stuk op VI gezien en ik vond dat daar wel zinnige dingen gezegd werden. Ecuador hebben we onderschat. Het is gewoon een vervelende ploeg om tegen te spelen. Ook de Argentijnen en Brazilianen hadden het daar moeilijk mee.

Natuurlijk kan het beter dan gisteren maar wij hebben ook gewoon niet genoeg kwaliteit om zo'n ploeg stuk te spelen. Brazilië of Spanje hebben veel meer creatief uitzonderlijke spelers. Dan is het voor Ecuador niet meer te belopen.
Inderdaad, mentaliteit probleem ook.
Dat vind ik dan weer een overschatting van de kwaliteiten. Dat wordt ook veel te makkelijk geroepen. Spelers doen echt hun best wel. Ze doen echter gewoon te veel verkeerd om überhaupt in hun spel te komen.

Dan moet de coach dus wat veranderen zodat meer spelers het juiste gaan doen.
Ik vind trouwens zowel de Ligt als Timber tot nu toe niet voldoen voor die rechter cv positie.
De Ligt te traag en te onhandig, Timber te roekeloos en staat te hoog.
Ik zou Timber nu laten staan in die positie.

• Harribo
Schrale troost
Wel anderhalf jaar geleden
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oXHC3rOsvoeNAfOI91Fc5qc2Xco=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7Lfh1cVrYravhZHSLodIPHWB.jpg?f=fotoalbum_large

Ik denk ook, zo'n slechte dag als Nederland had, zo'n goede dag had Ecuador.
Toch, het zal beter moeten.
Blij dat Gakpo wel zijn momenten heeft, anders scoort er niemand lijkt het.

[ Voor 21% gewijzigd door Harribo op 26-11-2022 10:19 ]

• D-e-n
gaizka schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 10:12:
[...]

Maar we hebben nu 5 man achterin waar 4 ook voldoende zou moeten zijn, dan heb ik liever een extra middenvelder of aanvaller.
Maar wie dan? Een rechtsbuiten hebben we niet en het type middenvelder dat echt nodig is eigenlijk ook niet.

Ik ken Taylor niet goed genoeg maar zou die linkshalf kunnen spelen waarbij hij afhankelijk van de tegenstander ook de hele flank zone kan pakken? Dan kan Blind er uit.
Dumfries komt ook totaal niet ui de verf dit toernooi, dan speel ik liever met Timber op rechtsback in een vierman verdediging.
Vraag is of dat aan Dumfries ligt. Ik vind ook dat we hem (of Frimpong) nodig hebben want een buitenspeler of middenvelder op rechts wordt hem ook niet.
De Ligt doet het uitstekend bij Bayern, is onze beste RCV wat mij betreft.
Is dat wel zo? Hij bankt ook regelmatig.

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-12 15:46
Denk dat we ook Ecuador enigszins onderschat hebben. Maar het is en blijft triest dat je in de hele wedstrijd maar 2 keer op doel schiet.

Moet er ook niet aan denken om tegen bijbehorende Canada te spelen. Dan worden we net als die Belgen compleet overrompeld.

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:49
https://www.ad.nl/wk-voet...gen-wanorde-aan~a66442fa/

Kortom: gebrek aan felheid, wil om te winnen, geen enkel aanvallend patroon te bekennen, mentaliteitskwestie.

Echt hoor, het is dat ik zo van het spelletje hou, maar als ik dan die Bergwijn en Depay die "interviews" zie geven hoeft het van mij niet echt meer. Ga lekker de rappert uithangen dan met je bling bling.

[ Voor 6% gewijzigd door DutchOwnage op 26-11-2022 10:24 ]

• D-e-n
Aan dit soort simplistische conclusies stoor ik me dus mateloos. Het miskent het gebrek aan kwaliteit. Het is het omgekeerde van dat gelul over Kuyt vroeger. Die kon hoegenaamd niet voetballen. Terwijl hij juist prima functionele techniek had.

Er valt van alles op de tactiek of wissels aan te merken maar misschien is ook dat weer gebaseerd op de misrekening dat we zoveel beter zijn dan Ecuador. Als we zo overlopen werden dan had van Gaal wellicht gewoon wat meer dravers moeten selecteren. Draven is namelijk een kwaliteit die wij missen.

[ Voor 3% gewijzigd door D-e-n op 26-11-2022 10:36 ]

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-12 19:48
ik blijf erbij dat het probleem hem zit in het middenveld en slordig/ongeconcentreerd spel. Er is geen aansluiting vanuit achter naar voren en andersom. Moet veel meer beweging komen. En als je niet in staat bent een fatsoenlijke pass te geven dan wel een bal fatsoenlijk aan te nemen dan heb je niks te zoeken op een WK.

Er zal veel moeten veranderen want we vliegen er in de 8e finales gewoon schandalig hard uit, tegen wie we dan ook moeten

• DutchOwnage
D-e-n schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 10:33:
[...]
gebaseerd op de misrekening dat we zoveel beter zijn dan Ecuador.
Op zowat iedere positie zijn we toch ook beter? Op wellicht Enner Valencia in de spits na. Maar als het gif ontbreekt, valt het als een kaartenhuis in elkaar. Omgekeerd kan ook, kijk maar naar wat Canada liet zien onder andere.

• DutchOwnage
D-e-n schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 10:33:
[...]
. Draven is namelijk een kwaliteit die wij missen.
Dumfries. Maar die kwam ook totaal niet in zijn kracht.

• D-e-n
DutchOwnage schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 10:40:
[...]

Op zowat iedere positie zijn we toch ook beter?
Dat is dus te simpel. Als ik Frenkies tegenover elf dravers zet zul je zeggen dat de elf Frenkies beter zijn maar als team zullen die elf dravers toch echt beter functioneren.

Wij hebben nul middenvelders die een hele wedstrijd van zestien naar zestien hollen. Wij hadden voor het inbrengen van De Roon nul middenvelders die een bal kunnen veroveren. Dat zijn kwaliteiten die je nodig hebt als een goede tegenstander er een vechtwedstrijd van maakt.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

D-e-n schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 10:48:
[...]

Dat is dus te simpel. Als ik Frenkies tegenover elf dravers zet zul je zeggen dat de elf Frenkies beter zijn maar als team zullen die elf dravers toch echt beter functioneren.

Wij hebben nul middenvelders die een hele wedstrijd van zestien naar zestien hollen. Wij hadden voor het inbrengen van De Roon nul middenvelders die een bal kunnen veroveren. Dat zijn kwaliteiten die je nodig hebt als een goede tegenstander er een vechtwedstrijd van maakt.
Als de Frenkie op doel zo op balbezit blijft spelen, dan krijg hij binnen 5 minuten 2x geel... :+

Maar dan houd je er nog 10 over, dat is best veel! Elk land zou wel 10 Frenkies willen.

[ Voor 6% gewijzigd door Ramzzz op 26-11-2022 11:11 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• D-e-n
Ramzzz schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 11:11:
[...]

Maar dan houd je er nog 10 over, dat is best veel! Elk land zou wel 10 Frenkies willen.
Als we drie Frenkies op het middenveld zouden hebben dan speelden we zo'n ploeg wel stuk. Maar die hebben we dus niet. En dan heb je dus dravers nodig om te voorkomen dat de ene Frenkie overlopen wordt.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:42

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Gisteravond had van Basten wel een punt, er is niet echt een leider op het veld die de organisatie kan regelen. van Dijk zegt veel buiten het veld, maar op het veld doet die niet veel. Memphis en de Jong hebben nu ook niet echt goede aanvoerders / leiders kwaliteiten.

Gisteren zette Ecuador goed druk en daar kwamen ze niet uit, maar men wist ook totaal niet hoe daaruit te voetballen. Met een betere organisatie en hoger tempo kun je dat soort situaties oplossen.

Tweakers Discord

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-12 19:32
Ik kan me niet voorstellen dat na deze twee wedstrijden er nog steeds mensen zijn die denken dat Bergwijn ook maar enige toegevoegde waarde heeft in een elftal. Die jongen heeft nog nooit ergens meer dan 2/3 goede wedstrijden gespeeld. Heeft de mentaliteit van een stoeptegel en is de fase van talent al jaren voorbij, hij is ook totaal niet beter geworden al die jaren. Met een Bergwijn ga je de oorlog niet winnen, heeft totaal niet de juiste instelling en kwaliteiten. Ik hoop uit de grond van m'n hart dat hij nooit meer wordt opgesteld.

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:19
Laat voorop staan dat Nederland niet goed was, maar dit Ecuador is gewoon een bijzonder lastige ploeg om tegen te spelen. De bondscoach van Brazilië heeft vlak voor het toernooi nog uitgesproken dat Ecuador superlastig is om tegen te voetballen en hij ze als potentiële verrassing op het toernooi beschouwt. Dus nee, geen enkele reden om te doen alsof we tegen een soort B-land spelen. Als je de kwalificatie in Zuid-Amerika overleefd achter Brazilië en Argentinië ben je of gelijkwaardig of doe je sowieso niet veel onder voor dit Oranje.

Want dit NL elftal mist gewoon aan alle kanten kwaliteit. We kunnen wel doen alsof we echt een goed elftal hebben met prima spelers, maar dat valt gewoon vies tegen. 4 jaar geleden had je nog een paar echt internationale topspelers die het verschil konden maken. Die heb je nu gewoon niet rondlopen op het middenveld en in de aanval - en daar spelen doorgaans toch de spelers die het verschil moeten maken.

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-12 00:26
D-e-n schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 10:19:
[...]
Is dat wel zo? Hij bankt ook regelmatig.
Dat is de grootste onzin die er is. Hij was het begin van het seizoen nog niet helemaal fit dus begon niet meteen in de basis. Daarna heeft hij op blessures na, 1 CL wedstrijd niet gespeeld. De rest allemaal in de basis. Maar de De Ligt haters overal op het internet blijven herhalen dat hij bankzitter is zonder te kijken of het uberhaupt klopt, nou zeg ik niet dat jij er 1 van bent, maar ik heb echt al 100en mensen die onzin zien herhalen.

https://www.transfermarkt...tungsdaten/spieler/326031

• Justevo
donleone83 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 12:07:
Laat voorop staan dat Nederland niet goed was, maar dit Ecuador is gewoon een bijzonder lastige ploeg om tegen te spelen. De bondscoach van Brazilië heeft vlak voor het toernooi nog uitgesproken dat Ecuador superlastig is om tegen te voetballen en hij ze als potentiële verrassing op het toernooi beschouwt. Dus nee, geen enkele reden om te doen alsof we tegen een soort B-land spelen. Als je de kwalificatie in Zuid-Amerika overleefd achter Brazilië en Argentinië ben je of gelijkwaardig of doe je sowieso niet veel onder voor dit Oranje.

Want dit NL elftal mist gewoon aan alle kanten kwaliteit. We kunnen wel doen alsof we echt een goed elftal hebben met prima spelers, maar dat valt gewoon vies tegen. 4 jaar geleden had je nog een paar echt internationale topspelers die het verschil konden maken. Die heb je nu gewoon niet rondlopen op het middenveld en in de aanval - en daar spelen doorgaans toch de spelers die het verschil moeten maken.
Ik ben van mening dat het niet aan de kwaliteiten ligt want individueel hebben we echt prima spelers en spelen er ook genoeg bij topclubs. Enkel bij een paar spelers ontbreekt het echt aan kwaliteit.
- Dumfries heeft geen enkel voetballend vermogen, kan geen ballen aannemen, heeft geen goede voorzet en kaatsen in de kleine ruimte is praktisch onmogelijk voor hem.
- Bergwijn kan geen man passeren of uitspelen, vrij onhandig als je een aanvaller/buitenspeler bent.
- Blind is helaas uitgerangeerd en is ook geen winnaar. Hij is altijd een van de eerste die z'n kop laat hangen. Daarnaast is zijn gebrek aan snelheid z'n grootste valkuil.

Aan reservespelers als Weghorst, Janssen en consorten ga ik geen woorden meer vuil maken. Die horen simpelweg niet eens bij de selectie te zitten.

We missen al jaren een echte nummer 10 met peper in z'n reet. Iemand die de juiste pass kan geven, spelinzicht en als het moet het bloed onder je nagels vandaan haalt. Xavi is de enige die ook maar enigszins in de buurt komt om de nieuwe Sneijder van Oranje te worden.

Ons grootste probleem is dat wij Nederlands geen echt winnaarsmentaliteit hebben, we hebben geen killer instinct en gaan ook niet over lijken. Dat is de reden dat iemand als Verstappen wel kampioen wordt. Hij gaat over lijken om zijn doel te bereiken. Na weer een nederlaag is de reactie ook standaard "we mogen ontzettend trots zijn bla bla" of "volgende keer beter". Dat stukje mentaliteit zit simpelweg niet in ons DNA en zal ook nooit veranderen. Wij zullen qua vechtlust altijd aan het kortste eind trekken.

Combineer dat met een coach die zo ongelofelijk koppig is en niet af wilt wijken van een systeem wat de spelers eigenlijk helemaal niet willen spelen en ze gaan er bij lopen als zoutzakken. Ze gaan altijd pas echt voetballen als het te laat is.

• D-e-n
Terranova schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 12:36:
[...]

Dat is de grootste onzin die er is. Hij was het begin van het seizoen nog niet helemaal fit dus begon niet meteen in de basis. Daarna heeft hij op blessures na, 1 CL wedstrijd niet gespeeld. De rest allemaal in de basis. Maar de De Ligt haters overal op het internet blijven herhalen dat hij bankzitter is zonder te kijken of het uberhaupt klopt, nou zeg ik niet dat jij er 1 van bent, maar ik heb echt al 100en mensen die onzin zien herhalen.

https://www.transfermarkt...tungsdaten/spieler/326031
Ik ben geen De Ligt hater. Ik heb altijd gezegd dat we drie top centrale verdedigers hebben. Ik vond wel dat sommigen De Vrij lang hebben onderschat. Die deed het jaar na jaar prima in Italië al wordt hij nu wat ouder. Gelukkig timmert Botman (en van de Ven ook) aan de weg dus geen probleem in het centrum voorlopig.

Wel vind ik hem nu onrustiger dan vroeger.

• Terranova
D-e-n schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 12:42:
[...]

Ik ben geen De Ligt hater. Ik heb altijd gezegd dat we drie top centrale verdedigers hebben. Ik vond wel dat sommigen De Vrij lang hebben onderschat. Die deed het jaar na jaar prima in Italië al wordt hij nu wat ouder. Gelukkig timmert Botman (en van de Ven ook) aan de weg dus geen probleem in het centrum voorlopig.

Wel vind ik hem nu onrustiger dan vroeger.
Dat zei ik ook niet, maar ik wordt er een beetje gek van dat het populair is om De Ligt te haten en misinformatie te verspreiden. Heb al vaak genoeg gehoord dat hij op de bank zit of dat hij slecht was in Italië, terwijl hij gewoon de beste verdediger van Juventus was(en ook wel eens in een team van het (half)jaar zat. Maar blijkbaar komen alleen fouten door bij mensen(die elke verdediger maakt).

• D-e-n
Justevo schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 12:40:
[...]

en spelen er ook genoeg bij topclubs.
Vind je? Frenkie voetbalt bij Barcelona, De Ligt bij Bayern en van Dijk bij Liverpool. Maar verder? Depay is bankzitter bij Barcelona en Malacia bankzitter in Manchester. Koopmeiners en De Roon zijn basis bij Atalanta maar dat zegt weinig want dat was Hateboer ook. Onze toppers staan daarbij allemaal op de achterste helft van het veld. Niet handig als je aanvallend wilt spelen.

Dumfries is een prima speler overigens die fysieke kwaliteiten heeft waarvan we er juist veel te weinig hebben, zeker omdat we weinig toppers hebben.

• Justevo
D-e-n schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 12:49:
[...]

Vind je? Frenkie voetbalt bij Barcelona, De Ligt bij Bayern en van Dijk bij Liverpool. Maar verder? Depay is bankzitter bij Barcelona en Malacia bankzitter in Manchester. Koopmeiners en De Roon zijn basis bij Atalanta maar dat zegt weinig want dat was Hateboer ook. Onze toppers staan daarbij allemaal op de achterste helft van het veld. Niet handig als je aanvallend wilt spelen.

Dumfries is een prima speler overigens die fysieke kwaliteiten heeft waarvan we er juist veel te weinig hebben, zeker omdat we weinig toppers hebben.
Ja, naar mijn mening moet dat voldoende zijn.

De moderne wingback is technisch vaardig en intelligent. Dumfries is beide niet. Je moet volgende wedstrijd eens kijken hoeveel ballen hij verkeerd aanneemt, van z'n voet springen, verkeerd inspeelt of slechte voorzetten geeft. Dumfries kan rennen en fysiek het gevecht aan gaan, maar dat was het dan ook wel.

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:31
Justevo schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 12:06:
Ik kan me niet voorstellen dat na deze twee wedstrijden er nog steeds mensen zijn die denken dat Bergwijn ook maar enige toegevoegde waarde heeft in een elftal. Die jongen heeft nog nooit ergens meer dan 2/3 goede wedstrijden gespeeld.
Bij PSV wel hoor, die jongen kan echt wel goed voetballen, maar zit totaal niet lekker in vorm.

• D-e-n
Justevo schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 12:58:
[...]
Ja, naar mijn mening moet dat voldoende zijn.
Dat is het dus overduidelijk niet. Ja, je kan er weerstand mee bieden tegen sterkere voetballende tegenstanders maar wat je dus niet kan is een fysiek sterk team als Ecuador van de mat tikken. Want daar heb je voorin kwaliteit voor nodig.
De moderne wingback is technisch vaardig en intelligent. Dumfries is beide niet. Je moet volgende wedstrijd eens kijken hoeveel ballen hij verkeerd aanneemt, van z'n voet springen, verkeerd inspeelt of slechte voorzetten geeft. Dumfries kan rennen en fysiek het gevecht aan gaan, maar dat was het dan ook wel.
Van het type wingback dat jij wenst zijn er misschien een handvol in de hele wereld. Dumfries speelde een prima EK en is een gewaardeerde kracht in de top van de Italiaanse competitie. Dan ben je echt goed genoeg voor Oranje.

• Justevo
Snowdog schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 12:58:
[...]

Bij PSV wel hoor, die jongen kan echt wel goed voetballen, maar zit totaal niet lekker in vorm.
Ik heb hem in al die jaren zelden een mannetje uit zien spelen of passeren. Het is ook niet voor niets dat hij bij de Spurs weer vertrokken is na een handje vol wedstrijden. Daarnaast heeft hij een waardeloze mentaliteit.

• Terranova
D-e-n schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 13:10:
[...]

Dat is het dus overduidelijk niet. Ja, je kan er weerstand mee bieden tegen sterkere voetballende tegenstanders maar wat je dus niet kan is een fysiek sterk team als Ecuador van de mat tikken. Want daar heb je voorin kwaliteit voor nodig.

[...]

Van het type wingback dat jij wenst zijn er misschien een handvol in de hele wereld. Dumfries speelde een prima EK en is een gewaardeerde kracht in de top van de Italiaanse competitie. Dan ben je echt goed genoeg voor Oranje.
Niet goed genoeg voor Oranje hoeft niet te betekenen dat hij niet de beste optie voor Oranje is, helaas :'(

Nou vind ik niet dat Dumfries niet goed genoeg is, maar een fan ben ik ook niet. Dit WK is hij sowieso niet goed bezig, net zoals vele anderen. Maar andere opties zijn er niet echt.

• Justevo
D-e-n schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 13:10:
[...]Van het type wingback dat jij wenst zijn er misschien een handvol in de hele wereld. Dumfries speelde een prima EK en is een gewaardeerde kracht in de top van de Italiaanse competitie. Dan ben je echt goed genoeg voor Oranje.
Gisteren was een schoolvoorbeeld van wat Dumfries dus niet kan. Hij stond gisteren steeds al hoog op de helft van Ecuador te wachten op een bal en als die kwam stond die van Ecuador al klaar om het op te vangen. Je hebt alleen iets aan Dumfries als ie vanuit z'n eigen helft op kan stomen en een loopactie begint, buiten dat heeft hij gewoon niet de juiste kwaliteiten. Gisteren werd hij in de kleine ruimte aangespeeld. Dat staat bovenaan het lijstje van wat Dumfries dus NIET kan.

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:46
Ik denk (niet om Blind te Bashen) dat het inzetten van Blind op links een van de minst verstandige zetten is in het huidige spelsysteem. Ik benoemde al eerder dat een Malacia een betere optie is, of Aké ook een beetje, maar die moet als een van de 3 achtersten fungeren.

Waarom zal ik uitleggen: op de linkerkant kom je er bijna niet doorheen (eerste wedstrijd ook niet), die kant is ook gemakkelijk verdedigen omdat je er geen back hebt die eroverheen komt, maar ook niet eentje die snel genoeg is als het mis gaat op tijd terug te zijn bij de verdedigende stellingen.
Dat betekent dat er veel over rechts (waar Dumphries qua power en drive het prima doet, maar voetballend gewoon niet erg sterk is) moet gaan en daar kan je je als tegenstander ook prima op instellen.
In een dergelijk systeem moet je evengoed over links als over rechts van die opkomende backs hebben, zodat je steeds kan wisselen en variëren.
Deze backs maken het ook gemakkelijker voor een de Jong (of Berghuis als hij speelt) om ballen tussendoor of eroverheen te geven, en een verdediger of aanvaller moet meer verdedigende meters maken.

• D-e-n
Terranova schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 13:16:
[...]
Nou vind ik niet dat Dumfries niet goed genoeg is, maar een fan ben ik ook niet. Dit WK is hij sowieso niet goed bezig, net zoals vele anderen. Maar andere opties zijn er niet echt.
Nu speelde hij kut maar ik vind dat Dumfries altijd een beetje onheus bejegend wordt hier. Het lijkt er op dat sommige bezoekers hier teveel gefixeerd zijn op enkel techniek. Maar in het internationale voetbal is er meer dan dat. Je kunt van alles wensen maar zolang je geen Roberto Carlos of Alves beschikbaar hebt op de backpositie is zo'n Dumfries toch echt de "next best thing". Zo'n Marcelo van Real vroeger kon overigens totaal niet verdedigen maar dat terzijde :)

Laten we hopen dat Frimpong doorbreekt dan hebben we straks gewoon een luxe keuze uit twee soorten spelers op die plek. Hadden we dat vooruitzicht in de spits maar.

• D-e-n
Justevo schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 13:17:
[...]
Gisteren was een schoolvoorbeeld van wat Dumfries dus niet kan. Hij stond gisteren steeds al hoog op de helft van Ecuador te wachten op een bal en als die kwam stond die van Ecuador al klaar om het op te vangen. Je hebt alleen iets aan Dumfries als ie vanuit z'n eigen helft op kan stomen en een loopactie begint, buiten dat heeft hij gewoon niet de juiste kwaliteiten. Gisteren werd hij in de kleine ruimte aangespeeld. Dat staat bovenaan het lijstje van wat Dumfries dus NIET kan.
Maar dan deugt de tactiek niet toch?

• D-e-n
jbdeiman schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 13:21:
Ik denk (niet om Blind te Bashen) dat het inzetten van Blind op links een van de minst verstandige zetten is in het huidige spelsysteem. Ik benoemde al eerder dat een Malacia een betere optie is, of Aké ook een beetje, maar die moet als een van de 3 achtersten fungeren.
Tussenoplossing: met één aanvallende back spelen zonder buitenspeler voor zich en met één verdedigende met buitenspeler voor zich. Dus aan de ene kant Dumfries en aan de andere kant Aké-Gakpo.

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:31
Justevo schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 13:13:
[...]

Ik heb hem in al die jaren zelden een mannetje uit zien spelen of passeren. Het is ook niet voor niets dat hij bij de Spurs weer vertrokken is na een handje vol wedstrijden. Daarnaast heeft hij een waardeloze mentaliteit.
Zou even de wedstrijden van PSV terugkijken, Bergwijn is gewoon een prima voetballer en heeft ook gewoon vrij goede/slimme passing. Daar is nu helemaal niks terug van te zien, maar in de basis is hij wel gewoon goed. Ben het wel met je eens dat er op het moment gewoon totaal niks uitkomt. Dat helpt niet.

• jbdeiman
D-e-n schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 13:24:
[...]

Tussenoplossing: met één aanvallende back spelen zonder buitenspeler voor zich en met één verdedigende met buitenspeler voor zich. Dus aan de ene kant Dumfries en aan de andere kant Aké-Gakpo.
Gakpo gaat vaak naar binnen, dus dan is het (om te zorgen dat het niet gemakkelijk wordt) eigenlijk ook nodig dat er iemand over/ omheen komt.
Die loopacties hebben als doel ruimte te creëren, en opties voor een naar binnen komende buitenspeler.

• Justevo
Snowdog schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 13:28:
[...]

Zou even de wedstrijden van PSV terugkijken, Bergwijn is gewoon een prima voetballer en heeft ook gewoon vrij goede/slimme passing. Daar is nu helemaal niks terug van te zien, maar in de basis is hij wel gewoon goed. Ben het wel met je eens dat er op het moment gewoon totaal niks uitkomt. Dat helpt niet.
Dat is ruim 3 jaar geleden, sindsdien is hij nagenoeg niet beter geworden. Heb hem nooit meer dan 2/3 wedstrijden per seizoen bovengemiddeld zien presteren. Bergwijn staat symbool voor "we hebben nu niks beters".

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03:55
D-e-n schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 13:21:
[...]

Nu speelde hij kut maar ik vind dat Dumfries altijd een beetje onheus bejegend wordt hier. Het lijkt er op dat sommige bezoekers hier teveel gefixeerd zijn op enkel techniek. Maar in het internationale voetbal is er meer dan dat. Je kunt van alles wensen maar zolang je geen Roberto Carlos of Alves beschikbaar hebt op de backpositie is zo'n Dumfries toch echt de "next best thing". Zo'n Marcelo van Real vroeger kon overigens totaal niet verdedigen maar dat terzijde :)

Laten we hopen dat Frimpong doorbreekt dan hebben we straks gewoon een luxe keuze uit twee soorten spelers op die plek. Hadden we dat vooruitzicht in de spits maar.
Hoeveel tijd heeft van Gaal nog nodig om te bedenken dat Frimpong internationaal er al staat?
Veel slechter dan Dumfries kan nauwelijks.
Laat frimpong het proberen tegen Qatar. Bevalt die dan niet kan je altijd nog terug naar Dumfries.
Dumfries is een van de sterkste spelers die er lopen, maar ligt ook verreweg het meeste op de grond.

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-11 22:23
Valt me op dat een paar hier Noppert de tegengoal verwijten. Ik vind dat niet terecht, want dan heb je zelf nooit op doel gestaan denk ik. Die bal kwam keihard op hem af, in een reflex weet hij hem in ieder geval nog te stoppen, maar meer kon hij er niet mee. Juist door de vaart en doordat hij eigenlijk alleen zijn vingers er tegen krijgt valt de bal dood neer voor Valencia. Met een beetje geluk stuitert de bal iets verder en kan de spits er niet bij en was het een 100% redding geweest. Maar een fout was het in mijn optiek zeker niet.

Het probleem gisteren was gewoon dat het zo verschrikkelijk statisch is allemaal, er is gewoon nul beweging. Alleen in de eerste 10 minuten was daar iets van te zien en daar kwam ook gelijk een goal uit, daarna was het vrijwel gelijk over. Echt bizar om te zien. Kijk eens naar een Brazilië, of vanmorgen nog Australië. Zoveel meer beweging en energie, dan ga je automatisch ook beter voetballen.
Blind en Dumfries waren drama, voegden niets toen aan het aanvalsspel. Dumfries kan ik me echt aan ergeren soms, die is zo fokking lomp. Zoveel overtredingen, echt ergerlijk. En een beetje normaal een bal aannemen is vaak ook al te veel gevraagd.
Ik denk niet dat van Gaal gaat wisselen van systeem, maar ik hoop wel dat hij Xavi Simons laat starten tegen Qatar. Ok, hij heeft nog 0 minuten in Oranje gespeeld, maar tegen Qatar kan het wel en hij brengt normaal gesproken de dynamiek die dit elftal heel erg nodig heeft. Doe maar ipv Koopmeiners. En Blind wisselen voor Malacia, verder gewoon met dezelfde namen beginnen imho.

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Mr_Size schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 14:53:
Valt me op dat een paar hier Noppert de tegengoal verwijten. Ik vind dat niet terecht, want dan heb je zelf nooit op doel gestaan denk ik. Die bal kwam keihard op hem af, in een reflex weet hij hem in ieder geval nog te stoppen, maar meer kon hij er niet mee. Juist door de vaart en doordat hij eigenlijk alleen zijn vingers er tegen krijgt valt de bal dood neer voor Valencia. Met een beetje geluk stuitert de bal iets verder en kan de spits er niet bij en was het een 100% redding geweest. Maar een fout was het in mijn optiek zeker niet.

Het probleem gisteren was gewoon dat het zo verschrikkelijk statisch is allemaal, er is gewoon nul beweging. Alleen in de eerste 10 minuten was daar iets van te zien en daar kwam ook gelijk een goal uit, daarna was het vrijwel gelijk over. Echt bizar om te zien. Kijk eens naar een Brazilië, of vanmorgen nog Australië. Zoveel meer beweging en energie, dan ga je automatisch ook beter voetballen.
Blind en Dumfries waren drama, voegden niets toen aan het aanvalsspel. Dumfries kan ik me echt aan ergeren soms, die is zo fokking lomp. Zoveel overtredingen, echt ergerlijk. En een beetje normaal een bal aannemen is vaak ook al te veel gevraagd.
Ik denk niet dat van Gaal gaat wisselen van systeem, maar ik hoop wel dat hij Xavi Simons laat starten tegen Qatar. Ok, hij heeft nog 0 minuten in Oranje gespeeld, maar tegen Qatar kan het wel en hij brengt normaal gesproken de dynamiek die dit elftal heel erg nodig heeft. Doe maar ipv Koopmeiners. En Blind wisselen voor Malacia, verder gewoon met dezelfde namen beginnen imho.
Die bijna redding was prima, het moment daarvoor wacht hij wel erg lang met uitspelen. Timber zit dan ook te kloten (speelde verder wel goed) en verliest die bal onnodig. Ake (speelde verder ook best goed) had Valencia buiten spel kunnen zetten op moment schot en zo zijn 3 van de betere spelers samen schuldig aan een onnodige goal. Maar dat is voetbal. Noppert vind ik een leuke keuze, maar ik denk dat hij Nog wel een grote fout gaat maken. Dat ene schot richting de hoek waar hij zijn hand iets introk, en steeds zo vroeg al onderweg zijn naar een hoek, de grond, één keer ketsen en je bent gezien.

Koopmeiners had niet eens mee gemogen, die heeft al eerder laten zien veel te traag en niet atletisch te zijn.

Maargoed, we verliezen straks gewoon van Qatar, zo slecht zijn die helemaal niet, en mocht dat uit blijvends is het daarna klaar. Een goede poging van Van Gaal maar de foep is er even uit, we hebben net te weinig grote talenten en de oudere spelers missen atletisch vermogen. Memphis kunnen we niet missen en die mag dan wel net fit zijn, daarmee ben je er nog niet.

Genoeg gezeikt, ik ga rustig kijken dinsdag, we zien het wel, gaat het fout dan ben ik niet verrast.

een treffende spreuk

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Nu online

Agent47

I always close my contracts.

Dat filmpje van Veronica inside op instagram ook echt. Iedereen is weer terug naar binnen of gaat terug naar binnen. Onze heer Memphis staat te chillen met zijn vrienden en moet worden opgehaald door Louis van Gaal.

Kut instelling. Ik heb het al eerder gezegd.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Agent47 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 18:05:
Dat filmpje van Veronica inside op instagram ook echt. Iedereen is weer terug naar binnen of gaat terug naar binnen. Onze heer Memphis staat te chillen met zijn vrienden en moet worden opgehaald door Louis van Gaal.

Link erbij ;)
https://www.instagram.com/p/ClberKhKgNd/

Ik heb het idee dat van Gaal teveel focust om er een vriendenteam van te maken. Selecteren en opstellen van spelers die uit vorm zijn, maar goed in de groep liggen in plaats van kwaliteit en in vorm-zijnde spelers.

Het lijkt wel de jaarlijkse vriendentrip in plaats van een wereldkampioenschap.

[ Voor 25% gewijzigd door Ruzor op 26-11-2022 18:27 ]

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:20

Fiber

Beaches are for storming.

jbdeiman schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 13:21:

Waarom zal ik uitleggen: op de linkerkant kom je er bijna niet doorheen (eerste wedstrijd ook niet), die kant is ook gemakkelijk verdedigen omdat je er geen back hebt die eroverheen komt, maar ook niet eentje die snel genoeg is als het mis gaat op tijd terug te zijn bij de verdedigende stellingen.
Dat betekent dat er veel over rechts (waar Dumphries qua power en drive het prima doet, maar voetballend gewoon niet erg sterk is) moet gaan en daar kan je je als tegenstander ook prima op instellen.
In een dergelijk systeem moet je evengoed over links als over rechts van die opkomende backs hebben, zodat je steeds kan wisselen en variëren.
Deze backs maken het ook gemakkelijker voor een de Jong (of Berghuis als hij speelt) om ballen tussendoor of eroverheen te geven, en een verdediger of aanvaller moet meer verdedigende meters maken.
Blind heeft eigenlijk maar één echte kwaliteit en dat is een goede pass. Eigenlijk zou hij net als vroeguh Ronald Koeman als libero/vrije verdediger moeten spelen. Van Dijk en De Ligt erbij achterin voor de kopkracht en links en rechts twee snelle verdedigers die ook het loopvermogen en uithoudingsvermogen hebben om de achterlijn van de tegenstander te halen en ook nog een goede voorzet in huis hebben... :z

Dan heb je een goede basis. Doe dan desnoods vier middenvelders die elkaar aanvullen en completeren: Twee lopers/werkers/bal afpakkers, een regelneef bijvoorbeeld Frenkie en een creatieve liefst ook nog scorende tien en je hebt alleen nog een goede spits nodig die liefst alles kan: scoren, kaatsen, bal vasthouden, etc.

Iemand die nog wat meer namen aan mijn concept kan plakken? O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• jbdeiman
Fiber schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 19:54:
[...]

Blind heeft eigenlijk maar één echte kwaliteit en dat is een goede pass. Eigenlijk zou hij net als vroeguh Ronald Koeman als libero/vrije verdediger moeten spelen. Van Dijk en De Ligt erbij achterin voor de kopkracht en links en rechts twee snelle verdedigers die ook het loopvermogen en uithoudingsvermogen hebben om de achterlijn van de tegenstander te halen en ook nog een goede voorzet in huis hebben... :z

Dan heb je een goede basis. Doe dan desnoods vier middenvelders die elkaar aanvullen en completeren: Twee lopers/werkers/bal afpakkers, een regelneef bijvoorbeeld Frenkie en een creatieve liefst ook nog scorende tien en je hebt alleen nog een goede spits nodig die liefst alles kan: scoren, kaatsen, bal vasthouden, etc.

Iemand die nog wat meer namen aan mijn concept kan plakken? O-)
Of met De Vrij en Van Dijk heb je al 2 verdedigers goed kunnen ballen, Aké kan dat enigszins op links ook. Ik zou toch proberen zonder Blind te doen, die is al maanden niet meer op een echt goede bal te betrappen. Als ik het 100 keer probeer komt er ook wel eentje over.
Maar heb ik toch liever een ander, die danwel verdedigend, danwel aanvallend, liefst beiden, meer toevoegt.

Ik zou in jouw concept wel echt een plek inruimen voor de Roon, dat is (van de aanwezige spelers ) i.m.o wel een missing link, in die zin dat andere voetballend goede spelers daar meer aan toe komen als iemand anders de balans bewaakt.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:56
Heb hem ongeveer nog nooit een super voorzet of dikke inbreng zien hebben aanvallend.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-12 22:25
Megupe schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 14:21:
[...]

Hoeveel tijd heeft van Gaal nog nodig om te bedenken dat Frimpong internationaal er al staat?
Veel slechter dan Dumfries kan nauwelijks.
Laat frimpong het proberen tegen Qatar. Bevalt die dan niet kan je altijd nog terug naar Dumfries.
Dumfries is een van de sterkste spelers die er lopen, maar ligt ook verreweg het meeste op de grond.
Dumfries speelt gewoon niet in z'n kracht. Dumfries moet komen, nu staat hij er al te vaak. Dat is zn kracht niet. Hij moet in de ruimte duiken in plaats van in de dekking aangespeeld worden. Verdedigend heeft hij vaak juist te maken met 2 man.

Dat is gewoon een gevolg van het systeem en het niet goed uitvoeren al dan niet omdat je het niet gewend bent of niet bij je past. Met Frimpong ga je dat niet oplossen.

Ik geef je op een briefje dat als Dumfries een rechtshalf of rechtsbuiten voor zich heeft hij ook opbloeit. Hij speelt dan in z'n kracht, kan zich vastbijten in een aanvaller en in de ruimte duiken als die er mogelijkheid er is, in plaats van te zwemmen.

Het verbaaste mij dat Van Gaal het systeem niet omgooide na rust. Op het vorige toernooi schroomde hij dat niet, en had hij er succes mee. Het lijkt wel alsof hij niet wil dat critici voer krijgen om om 433 te vragen.

[ Voor 8% gewijzigd door ph4ge op 26-11-2022 22:28 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Sjah schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 21:02:
[...]

Heb hem ongeveer nog nooit een super voorzet of dikke inbreng zien hebben aanvallend.
Hij staat als centrale verdediger opgesteld, het is maar goed dat je dat niet hebt gezien :P

Verwijderd

Ruzor schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 18:20:
[...]

Link erbij ;)

Ik heb het idee dat van Gaal teveel focust om er een vriendenteam van te maken. Selecteren en opstellen van spelers die uit vorm zijn, maar goed in de groep liggen in plaats van kwaliteit en in vorm-zijnde spelers.

Van Gaal oogt in zijn derde Oranjeperiode sowieso wat minder scherp dan in de periode 2012-2014. Vorig jaar maakte hij ook een hele rare psychologische blunder door voor Montenegro uit te gaan juichen om puntverlies van Noorwegen. Is iedereen allang weer vergeten doordat het goed kwam, maar dat ging natuurlijk nergens over.

Maarja er is 1 constante: De prestaties zijn ongekend goed. 17 wedstrijden op rij niet verloren. En ondanks de gebrekkige aanval worden er wonderwel toch altijd weer goals gemaakt. Elke kans gaat erin.

Verder vind ik de selectie ook slap en niet echt gretig ogen. Van Dijk heeft nog best aardige interviews maar jongens als Bergwijn en Depay... Dat kan echt niet op een WK, die hebben gewoon niet meegedaan gisteren.

De selectie is verder ook gewoon niet zo heel bijzonder. Een paar leuke verdedigers en een aardige Frenkie die leuk kan dribbelen tot 40 meter van de goal, maar heel veel meer is het ook niet. De aanvallers zijn hopeloos uit vorm, middenvelders zijn erg matig. Dan houdt het wel een beetje op.

Ook wel veelzeggend dat we eigenlijk niet tot heel veel betere elftallen komen als je kijkt naar wat je verder nog kunt inbrengen. Klaassen, Koopmeiners, Berghuis en De Roon hebben allemaal niets laten zien.

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:16
Ruzor schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 22:36:
[...]

Hij staat als centrale verdediger opgesteld, het is maar goed dat je dat niet hebt gezien :P
Hij gaf overigens wel de pass door de linies waar de goal van Gakpo uit komt. Dus hij heeft wel degelijk inbreng.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:20

Fiber

Beaches are for storming.

Als de verdediging op dit moment blijkbaar het sterkste punt van Nederland is moet je daarop eigenlijk verder bouwen. maak er gewoon een Italiaanse counterploeg van en als je goed bent in penalties nemen kun je met een reeks 0-0 wedstrijden vanaf nu met een beetje geluk ook WK worden... :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

autje schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 23:12:
[...]

Hij gaf overigens wel de pass door de linies waar de goal van Gakpo uit komt. Dus hij heeft wel degelijk inbreng.
Volgens mij gaf hij op het vorige EK ook een voorzet waar een belangrijke goal uit viel (ik geloof een kopbal van Dumfries).

Verwijderd

De vrienden van de Telegraaf beweerden dat de training gisteren werkelijk dramatisch was en niemand liet zien in goede vorm te zijn.

Nou zeggen trainingen natuurlijk niet veel maar ik denk dat we inmiddels echt wel kunnen concluderen dat het halve elftal gewoon uit vorm is bij hun club en ze dat nu doortrekken naar Oranje.

• Harribo
Ruzor schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 18:20:
[...]

Link erbij ;)

Je ziet alleen dit soort beelden op tv. Heel veel wat er ook gebeurt zie je niet.
Dus om de sfeer en memphis af te kraken, gaat me wat ver.

Laat van Gaal maar lopen hoor, wij weten dat echt niet beter dan hij.
Het is gewoon niet best tot nu toe, we kunnen alleen maar hopen dat dat verandert.

[ Voor 5% gewijzigd door Harribo op 27-11-2022 10:05 ]

Verwijderd

Harribo schreef op zondag 27 november 2022 @ 10:04:
[...]

Je ziet alleen dit soort beelden op tv. Heel veel wat er ook gebeurt zie je niet.
Dus om de sfeer en memphis af te kraken, gaat me wat ver.

Laat van Gaal maar lopen hoor, wij weten dat echt niet beter dan hij.
Het is gewoon niet best tot nu toe, we kunnen alleen maar hopen dat dat verandert.
Inmiddels is Louis 27 wedstrijden (inclusief WK 2014 periode en de oefenwedstrijden ervoor) ongeslagen, dat zou echt niemand hem nadoen inderdaad.

Dus hij verdient nog steeds alle krediet, maar de oorzaak ligt gewoon in de matigheid van de selectie. Niet bij Louis.

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:21
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2022 @ 09:19:
De vrienden van de Telegraaf beweerden dat de training gisteren werkelijk dramatisch was en niemand liet zien in goede vorm te zijn.

Nou zeggen trainingen natuurlijk niet veel maar ik denk dat we inmiddels echt wel kunnen concluderen dat het halve elftal gewoon uit vorm is bij hun club en ze dat nu doortrekken naar Oranje.
Nou doet de Telegraaf er ook wel alles aan om Van Gaal onderuit te halen en af te branden.. Natuurlijk was het niet goed, maar tot nu toe zijn er maar weinig (grote) landen die veel goeds hebben laten zien in de eerste wedstrijden.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Verwijderd

M@cer schreef op zondag 27 november 2022 @ 11:09:
[...]

Nou doet de Telegraaf er ook wel alles aan om Van Gaal onderuit te halen en af te branden.. Natuurlijk was het niet goed, maar tot nu toe zijn er maar weinig (grote) landen die veel goeds hebben laten zien in de eerste wedstrijden.
Exact. En daarom zeg ik dus ook dat het niet aan Louis ligt maar aan de dramatische vorm van de spelers.

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:31

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Agent47 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 18:05:

Dit vind ik ook! Veel te arrogante instelling. En dan denken ze nog steeds dat ze wereldkampioen kunnen gaan worden. Tegen Qatar gaan ze nog wel winnen, maar de eerste tegenstander van een beetje formaat rolt dit elftal meteen op.

http://www.xbmcfreak.nl/

• jbdeiman
Je moet daar natuurlijk heen gaan om alles te willen winnen wat er te winnen valt, je moet niet zeggen vooraf dat het niet erg is als je in de kwartfinales wordt uitgeschakeld bij voorhand, want dan stel je een laag doel.
Dat gezegd hebbende denk ik dat het (sorry voor de Ajacieden, maar ik geloof daar op de manier in zoals ik het omschrijf) niet heel handig is om een grote groep uit vorm zijnde spelers bij een club waar het totaal niet loopt er bij te halen, ik kan mij heel erg voorstellen dat een aantal van die spelers onderling al niet zo tevreden zijn, dat poets je niet even weg in Oranje, die (onderlinge) frustratie neem je natuurlijk gewoon mee op dit avontuur, net als je vorm.
Ik bedoel dit echt niet als een sneer naar Ajax o.i.d. maar als iedereen bij de club (Berghuis daargelaten in de meeste gevallen) hopeloos uit vorm is, het dondert en bliksemt rondom de club zelf, is het dan handig om er zoveel (ook spelers die nog als talent moeten gelden) spelers vandaan te trekken en mee te nemen.

Als team moet je allereerst als team fungeren, dat betekent natuurlijk niet per se dat alles in harmonie moet, maar wel dat de verhoudingen/ verstandhoudingen onderling goed moeten zijn.

Simpel voorbeeld wat anders had gekund en i.m.o. gemoeten qua selectie:
De spelers die net komen kijken en echt uit vorm zijn thuislaten (ik denk hierbij aan Timber en Taylor als voorbeelden), in plaats daarvan neem je leeftijdsgenoten of wellicht wat oudere gasten mee die het wel goed doen bij de club waar ze spelen.
Dat je in de Nations League experimenteert met een aantal jeugdigen, prima, maar niet op zo'n groot toernooi, zeker niet als ze niet in vorm zijn, ook al hebben ze laten zien dat het echt grote talenten zijn, uit vorm betekent niet selecteren.

Deze redenatie zou voor mij echt op iedere club/ speler van toepassing zijn, echter zijn er gewoon veel Ajax spelers meegenomen, terwijl ze allemaal in slechte doen zijn. In je selectie zit je dan met (onderling) gefrustreerde en uit vorm zijnde spelers en dan in verhouding ook een grote groep:
Pasveer, Blind, Timber, Taylor, Berghuis (zij het misschien niet uit vorm frustratie zal die wel hebben), Bergwijn, Klaassen (misschien niet uit vorm maar zou ik best misbaar vinden). Dit zijn er 7! Van de 26 totaal, dat is een ruim kwart van je team, dat is teveel, want kan een zware stempel drukken op de groep.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
jbdeiman schreef op zondag 27 november 2022 @ 13:59:
Je moet daar natuurlijk heen gaan om alles te willen winnen wat er te winnen valt, je moet niet zeggen vooraf dat het niet erg is als je in de kwartfinales wordt uitgeschakeld bij voorhand, want dan stel je een laag doel.
Dat gezegd hebbende denk ik dat het (sorry voor de Ajacieden, maar ik geloof daar op de manier in zoals ik het omschrijf) niet heel handig is om een grote groep uit vorm zijnde spelers bij een club waar het totaal niet loopt er bij te halen, ik kan mij heel erg voorstellen dat een aantal van die spelers onderling al niet zo tevreden zijn, dat poets je niet even weg in Oranje, die (onderlinge) frustratie neem je natuurlijk gewoon mee op dit avontuur, net als je vorm.
Hier hoef je je echt niet voor te verontschuldigen, dit is zo logisch als wat. Meerdere Ajaxspelers hebben totaal niks te zoeken op dit WK wegens chronisch wanpresteren. Blind, Pasveer, Bergwijn, Timber, hadden allen gewoon thuis moeten blijven.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-12 22:25
toolkist schreef op zondag 27 november 2022 @ 15:49:
[...]

Hier hoef je je echt niet voor te verontschuldigen, dit is zo logisch als wat. Meerdere Ajaxspelers hebben totaal niks te zoeken op dit WK wegens chronisch wanpresteren. Blind, Pasveer, Bergwijn, Timber, hadden allen gewoon thuis moeten blijven.
Dat ze erbij zitten is een ding, dat het systeem wordt afgestemd om ze te laten spelen is een ander. Van de Ajacieden is alleen Berghuis goed in vorm, en die valt juist mede dankzij het systeem grotendeels buiten de boot.

Van Gaal heeft het altijd over "leveren", maar dat principe lijkt helemaal overboord te zijn gegooid. Een groot deel van de spelers levert niet bij hun club en levert niet bij Oranje. Wat denk ik inmiddels ook heel wat scheve gezichten oplevert bij de reserves.

[ Voor 18% gewijzigd door ph4ge op 27-11-2022 16:13 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• jbdeiman
toolkist schreef op zondag 27 november 2022 @ 15:49:
[...]

Ik weet dat dat op zich niet nodig is, of zou moeten zijn. Ik probeer (ongeacht club voorkeur) wel altijd een beetje neutraal te blijven en wil voorkomen dat het ontaard in een clubdiscussie waar het dus niet om gaat.
Top dat je/ jullie dit zo opvatten/ oppakken. _/-\o_

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:18
Wat is het idee dat steeds de gezinnen van de spelers erbij zijn? Zie het nu ook weer op de beelden van de training. Het lijkt er af en toe op of ze met het gezin op vakantie zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door PatrickC op 27-11-2022 22:15 ]

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 30-11 00:09
PatrickC schreef op zondag 27 november 2022 @ 22:14:
Wat is het idee dat steeds de gezinnen van de spelers erbij zijn? Zie het nu ook weer op de beelden van de training. Het lijkt er af en toe op of ze met het gezin op vakantie zijn.
Als ik de spelers van het Nederlands elftal bezig zag, dan had ik dat idee ook... Lekker op vakantie, oh ja, we moeten af en toe nog even een balletje trappen... Hoort er bij, dan kunnen we de vakantie wel declareren in Zeist...

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:18
Oekiejoekie schreef op zondag 27 november 2022 @ 22:42:
[...]

Als ik de spelers van het Nederlands elftal bezig zag, dan had ik dat idee ook... Lekker op vakantie, oh ja, we moeten af en toe nog even een balletje trappen... Hoort er bij, dan kunnen we de vakantie wel declareren in Zeist...
Gisteren ook nog dat filmpje van Depay gezien die lekker aan het ‘hangen’ is met zijn vrienden op het trainingsveld en dan moet van Gaal ‘m komen ophalen. Ik vraag me af of ook van Gaal nog wel scherp genoeg is in deze… het lijkt allemaal zo gezapig ook richting die spelers, terwijl ik van Gaal qua discipline toch wel hoog had zitten.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• D-e-n
@jbdeiman
Als Feyenoorder moet ik een paar Ajacieden in bescherming nemen. Timber heeft het vorig jaar natuurlijk prima gedaan, had zelfs bijna een transfer te pakken, dus het is niet gek dat hij erbij zit. En Bergwijn heeft een belangrijke rol gehad bij de kwalificatie op een moment dat hij bij Tottenham niet speelde. Dus die drop je dan ook niet.

Pasveer selecteren heb ik altijd al bezopen gevonden, ook toen hij in vorm was.

Maar zo'n Taylor snap ik gezien zijn sterke punten ook nog wel. We hebben niet veel spelers met ook maar een beetje loopvermogen. Nul eigenlijk en dat is wat mij betreft een groot probleem bij dit Oranje. Gravenberch was wellicht logischer geweest maar die bankt ook vooral. En daarna kom je uit op de andere Timber denk ik? Maar daar hebben we bij Feyenoord ook wel eens wat op aan te merken toch.

Ps.
Wat de opstelling voor dinsdag betreft zou ik dus ook aan Taylor denken. Kan die niet gewoon links in de zone op de plek van Blind? En Xavi erbij en het is allemaal al een stuk dynamischer

[ Voor 10% gewijzigd door D-e-n op 27-11-2022 23:59 ]

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

D-e-n schreef op zondag 27 november 2022 @ 23:55:
@jbdeiman
Als Feyenoorder moet ik een paar Ajacieden in bescherming nemen. Timber heeft het vorig jaar natuurlijk prima gedaan, had zelfs bijna een transfer te pakken, dus het is niet gek dat hij erbij zit. En Bergwijn heeft een belangrijke rol gehad bij de kwalificatie op een moment dat hij bij Tottenham niet speelde. Dus die drop je dan ook niet.

Maar zo'n Taylor snap ik gezien zijn sterke punten ook nog wel. We hebben niet veel spelers met ook maar een beetje loopvermogen. Nul eigenlijk en dat is wat mij betreft een groot probleem bij dit Oranje. Gravenberch was wellicht logischer geweest maar die bankt ook vooral. En daarna kom je uit op de andere Timber denk ik? Maar daar hebben we bij Feyenoord ook wel eens wat op aan te merken toch.

Ps.
Wat de opstelling voor dinsdag betreft zou ik dus ook aan Taylor denken. Kan die niet gewoon links in de zone op de plek van Blind? En Xavi erbij en het is allemaal al een stuk dynamischer
Ik zou eerder Berghuis en Simons aan het middenveld toevoegen. Dan heb je een gemakkelijk naar (1-)4-3-3 om te schakelen team.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• D-e-n
Ramzzz schreef op maandag 28 november 2022 @ 00:41:
[...]

Ik zou eerder Berghuis en Simons aan het middenveld toevoegen. Dan heb je een gemakkelijk naar (1-)4-3-3 om te schakelen team.
Ik bedoel Taylor als vervanger van Blind. Die speelt echt te lamlendig. Middenveld ligt dan nog open. Berghuis en Simons op een middenveld lijkt me wel wat risicovol.

[ Voor 3% gewijzigd door D-e-n op 28-11-2022 00:48 ]

• jbdeiman
D-e-n schreef op zondag 27 november 2022 @ 23:55:
@jbdeiman

Ps.
Ik bedoel ook niet dat je alle Ajacieden niet zou moeten selecteren, maar zo'n groot deel van je groep is gewoon niet handig in mijn ogen. Wat Taylor kan kan je met een Berghuis en ik denk een Xavi ook opvangen die is i.m.o. niet onvervangbaar en inderdaad een Gravenberch had dan een alternatieve optie ( meer box to box, dus andere mogelijkheden) ook opvangen.
Natuurlijk heeft Timber het vorig jaar prima gedaan, maar die is wel echt hopeloos uit vorm. Die kan je natuurlijk meenemen om lekker te trainen en als het echt nodig is laten spelen, maar dan zou ik toch de Vrij en de Ligt boven hem scharen.

Ik denk dat Taylor links in de zone een optie had geweest wanneer niet ook hij zo meedeelde in de malaise bij Ajax. Zo kan je voor iedere spelers voors (ik begrijp die van jou ook wel en kan daar ten dele in meegaan)

Maargoed het gaat me niet zozeer om de spelers zelf maar dus eigenlijk de grote van de groep, letterlijk een kwart van je team) zijn in slechte doen en/ of komt van dezelfde ploeg waar het niet loopt. Dat drukt gewoon een grote stempel. Daarnaast, wat voor signaal geef je nu eigenlijk af? Alle alternatieven die er zijn, ook in een aantal gevallen gewoon in vorm, zijn in vorm slechter dan deze gasten die hopeloos uit vorm zijn?
Als je eerder een aantal leuke potten hebt gevoetbald dan heb je onvoorwaardelijk vertrouwen?

Mij lijkt het in elk geval in meerdere opzichten slecht voor de sfeer/ het vertrouwen onderling (dus van spelers in elkaar), een van de zaken die heel belangrijk is wil je samen wat bereiken.

Maar zoals gezegd, het gaat me niet om de spelers zelf, Taylor vind ik (oprecht) niet heel bijzonder en had ook een ander voor geselecteerd kunnen worden), Timber daarentegen is wel echt een groot talent en heeft het goed gedaan, zou in de pikorde na de Vrij en de Ligt moeten staan. Bergwijn snap ik nog wel omdat hij wel steeds leverde in Oranje. Maar Blind (daar zijn alternatieven voor) kan je zeker banken, Pasveer had je niet moeten selecteren en Berghuis vind ik gewoon logisch dat die mee is.
Klaassen snap ik ook niet, die voegt maar weinig toe, natuurlijk scoort hij op dat moment maar de rest van de tijd heb je er meer last dan gemak van. Als je alleen al Pasveer en Klaassen thuis zou laten zit je op 4 van de 26 (1/8) van de selectie, dat drukt gewoon een veel kleinere stempel.

• bie100
jbdeiman schreef op maandag 28 november 2022 @ 07:32:
[...]

. Bergwijn snap ik nog wel omdat hij wel steeds leverde in Oranje
ik snap dat niet hij speelt al een tijdje slecht bij Ajax en in mijn beleving neem je spelers mee die in vorm zijn en niet die in vorm zijn geweest had liever Danjuma gezien op zijn plek
Pagina: 1 ... 31 ... 261 Laatste

Let op:
Poule: Tweakers F.C. EK Voetbalpoule 2024
Algemeen topic: [Voetbal] Centraal EK 2024 topic
Vrouwenvoetbal: [Voetbal] Het algemene vrouwenvoetbal topic

Gedoe over het haarbandje van Memphis, commentaar over het commentaar of het eindeloos herkauwen van scheidsrechterlijke dwalingen zijn hier niet nodig!