Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Timber speelde op zich wel een prima pot toch? Op die fout bij de 1-1 na.Harribo schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 18:58:
Je verliest het niet maar je bent gewoon de mindere vandaag van Ecuador.
Memphis, Bergwijn, Timber dramatisch.
Enfin we weten weer waar we staan.
Hold my Chardonnay...Oekiejoekie schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 18:59:
Het Nederlands elftal maakt meer kapot dan drank goed kan maken...
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Maar verder dan Frenkie kwam de bal niet.
De voorhoede kon helemaal geen bal vasthouden
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Die zou ik wel willen zien jadglavimans schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 19:00:
Niet eens als grap maar Xavi had je deze wedstrijd best mogen brengen. We missen creatief spel enorm
Timber heeft vaker de bal verloren. Ook al voor die treffer.Krukar schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 19:00:
[...]
Timber speelde op zich wel een prima pot toch? Op die fout bij de 1-1 na.
Hij deed uiteraard ook goede dingen.
Maar als hij de bal krijgt is het inhouden en terug spelen. Gewoon graag wat sneller naar voren spelen
[ Voor 5% gewijzigd door Harribo op 25-11-2022 19:03 ]
Equador was ze fysiek allemaal de baas, wat een matige pot.D-e-n schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 19:01:
Missen wij ook geen fysieke spelers op het middenveld? Types Wijnaldum, Gravenberch?
Onbegrijpelijk dat zij niet mee zijn, als je ziet wat er nu staat op het middenveld...D-e-n schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 19:01:
Missen wij ook geen fysieke spelers op het middenveld? Types Wijnaldum, Gravenberch?
Playstation 5
Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
Op basis van wat? Die 900 tikkies terug?
Tja. Dat mag dus niet. Duurde daar ook lang met noppert. Die vaak erg vroeg in beweging is, dus ketst hij af ben je gezien. Verder best ok. Bijlow is een rare ballengraaijer.Krukar schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 19:00:
[...]
Timber speelde op zich wel een prima pot toch? Op die fout bij de 1-1 na.
Ake had overigens de 1-1 zo op kunnen lossen door niet voor maar achter die man aan te blijven lopen, dan was het offside, zijn basis dingen die onze verdedigers niet eens beheersen. Ake was verder best goed, maar zo vallen er dus zelfs bij de betere spelers vandaag al kanttekeningen te plaatsen.
Zegt genoeg.
een treffende spreuk
Wij missen gewoon een speler op het middenveld. Frenkie loopt continue naast van Dijk..D-e-n schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 19:01:
Zie je dit zooitje al tegen Brazilië spelen.. 😅 Blind vs Rafhina.. 🤣
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Maar er waren nauwelijks lange ballen toch?DirtyBird schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 19:03:
Louis testte gewoon de lange bal-tactiek en die werkt niet echt. Hoop geleerd. Punt gewonnen. Nu tegen de camera zeggen dat het slecht ging en straks staat dit hele forum weer te aanbidden als nl in de halve finale brazilie van de mat tikt. /Glazen bol
Dat denk ik nog altijd.bie100 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 18:56:
ach wereldkampioen worden we toch niet of had iemand dat gedacht
Alleen Spanje en Brazilië zijn griezelig. De rest zou te doen moeten zijn, als we normaal gaan voetballen.
Nou ik zag ze continu het middenveld overslaan met een lange bal die tekort bleek waarna de verdediging alweer wonderbaarlijk hoog stond en er paniekerig uitverdedigd moest worden.Saturnus schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 19:04:
[...]
Maar er waren nauwelijks lange ballen toch?
Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
Frankrijk, Engeland, Argentinie, Belgie en Duitsland schat ik allemaal hoger in.mavaros schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 19:05:
[...]
Dat denk ik nog altijd.
Alleen Spanje en Brazilië zijn griezelig. De rest zou te doen moeten zijn, als we normaal gaan voetballen.
En de wissels… je kunt Berghuis veel eerder brengen, en dan leek het me beter om Memphis nog even rust te gunnen, en Luuk de Jong erin.
Maar het ging wel op meer plekken niet lekker.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
hij had Memphis nooit mee moeten nemen klaar en die vergelijking met Van Basten in 88 wat een gelul alleen al de vergelijking hahaOMX2000 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 19:00:
Memphis niet meer opstellen. Bijlow onder de lat. Koopmeiners NOOIT meer opstellen. En stel gewoon Xavi op, is er in ieder geval IETS van creativiteit. En laat iemand vertellen tegen de Jong dat dingen ook eenvoudig op te lossen zijn.
In en aan de andere kant Timber die inhoudt en niet door speelt. Teveel gebrei dan.MadDogMcCree schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 19:03:
[...]
Op basis van wat? Die 900 tikkies terug?
Verdedigend deden we het wel ok
Lees ik hier gravenberch en Wijnaldum? Die zijn nog slechter. Nee dit is het beste team.
We zijn afgetroefd op agressie en concentratie
Hmm, ik hoop het maar ik denk dat dit Nederland buiten die 2 ook gewoon tegen Engeland, Portugal en Frankrijk zoek wordt gespeeld. In ieder geval zoals ze vandaag speelden.mavaros schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 19:05:
[...]
Dat denk ik nog altijd.
Maar daar heeft van Gaal toch juist op geselecteerd?Agent47 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 18:59:
Nederland heeft gewoon geen team dat voor elkaar gaat. Lekker individueel spelen sommigen.
Matig: Van Dijk, Blind, Noppert, Dumfries, De Ligt, Klaassen, Berghuis.
Lichtpuntjes: Ake, De Jong, Gakpo. Ze vielen in ieder geval niet door de mand zoals de rest.
Wisselspelers begreep ik niks van. De Roon en Weghorst
Wellicht alleen Ake.
Nederland had 2 schoten in de hele wedstrijd!
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
De Ligt?silmaril8 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 19:09:
Zwaar onvoldoende: Memphis, Bergwijn, Timer, Koopmeiners. Deze 4 absoluut niet meer laten beginnen. Heeft Memphis uberhaupt 1 goede bal geraakt?
Lichtpuntjes: Ake, De Jong, Gakpo. Ze vielen in ieder geval niet door de mand zoals de rest.
Wisselspelers begreep ik niks van. De Roon en WeghorstJe had vechtertjes nodig zoals Noa Lang of Xavi Simons die gretig zijn en net zoveel energie in hun spel kunnen brengen zoals de Ecuadoreanen ook deden.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Wat een aanfluiting.
He who controls the Spice, controls the Universe.
Voor mij:silmaril8 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 19:09:
Zwaar onvoldoende: Memphis, Bergwijn, Timer, Koopmeiners. Deze 4 absoluut niet meer laten beginnen. Heeft Memphis uberhaupt 1 goede bal geraakt?
Wisselspelers begreep ik niks van. De Roon en WeghorstJe had vechtertjes nodig zoals Noa Lang of Xavi Simons die gretig zijn en net zoveel energie in hun spel kunnen brengen zoals de Ecuadoreanen ook deden.
Blind: Blind
Zwaar onvoldoende: Memphis, Bergwijn, Nopppert, Koopmeiners. Deze 4 absoluut niet meer laten beginnen. Heeft Memphis uberhaupt 1 goede bal geraakt?
Matig: Van Dijk, Dumfries, Klaassen, Berghuis, Timber, Weghorst Gakpo
Lichtpuntjes: Ake, De Jong, Ze vielen in ieder geval minder door de mand zoals de rest.
Ps.
Overigens is het probleem dat we ons zelf overschatten, ook als volgers. We zijn niet meer dan een outsider. En als je ziet dat bijna alle ploegen niet soepel winnen is het dom om te verwachten dat wij dat wel doen
[ Voor 79% gewijzigd door D-e-n op 25-11-2022 19:15 ]
Gelukkig zijn we inderdaad nog erg effectief. Ik houd mijn hart vast voor Qatar.
een treffende spreuk
Vooral kritiek op Van Dijk. Hij is de aanvoerder, zou de aanjager moeten zijn. Niets van dat alles.D-e-n schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 19:13:
Maar wat zei van Basten dan?
2 - The Netherlands have attempted just two shots against Ecuador, the fewest recorded for a European nation in a single World Cup match since 1966. Dammed. pic.twitter.com/U6FetmhJAi
— OptaJohan (@OptaJohan) 25 november 2022
Iets als, op een bierviltje,
Depay, L. De Jong, Gakpo
Simons, Fr. De Jong, Berghuis
Ake, De Vrij, Van Dijk, Timber
Verbeteringen op detail niveau zijn altijd welkom...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
een treffende spreuk
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Ook een probleem in dit land:denken dat 433 alles fikst. Jouw middenveld verliest net zo goed de fysieke slag.Fiber schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 19:15:
Kunnen we nog terug naar een fatsoenlijke 4-3-3 ?
Depay, L. De Jong, Gakpo
tja ik hoop het ook maar goed we hebben een middelmatig elftal niks meer niks mindermavaros schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 19:05:
[...]
Dat denk ik nog altijd.
Dat was echt niet het probleem vandaagDutchOwnage schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 19:14:
[...]
Vooral kritiek op Van Dijk. Hij is de aanvoerder, zou de aanjager moeten zijn. Niets van dat alles.
Als v Basten nog bondscoach was geweest had ik me bij deze wedstrijd ernstig zorgen gemaakt.
Alsjeblieft geen Memphis. Laat hem nog maar een paar weekjes revalideren en vooral trainen op balaannames en correcte passing.Fiber schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 19:15:
Kunnen we nog terug naar een fatsoenlijke 4-3-3 ?
Depay, L. De Jong, Gakpo
Kan ik inkomen. Een klassieke 4-4-2 mag van mij ook. Een spits eraf en een sterke middenvelder erbij als we die hebben...D-e-n schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 19:17:
[...]
Ook een probleem in dit land denken dat 433 alles fikst. Jouw middenveld verliest net zo goed de fysieke slag.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Dit soort strijd wordt altijd op het middenveld gewonnen. En daar ligt juist ons zwakke punt.
Dat laatste is dus het probleemFiber schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 19:20:
[...]
Kan ik inkomen. Een klassieke 4-4-2 mag van mij ook. Een spits eraf en een sterke middenvelder erbij als we die hebben...
Na een blessure is het ALTIJD heel moeilijk, zelfs wanneer je weer fit bent. Vond Memphis tegen Senegal behalve 1 rare bal goed invallen. Vandaag was het drama. Ze erg dat je zou gaan denken, doe maar niet meer, maar dat denk ik bij Memphis nooit zo snel.silmaril8 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 19:19:
[...]
Alsjeblieft geen Memphis. Laat hem nog maar een paar weekjes revalideren en vooral trainen op balaannames en correcte passing.
een treffende spreuk
Van Basten zei het inderdaad prima.Hupske schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 19:10:
Mooi en goed betoog van Van Basten. Helemaal met hem eens.
We hebben niks aan Van Dijk als aanvoerder. Er zit nauwelijks gif in hem. Dat zit denk ik niet in die jongeman, en dan moet je hem ook niet belasten met die taak.
Het probleem is wel, dat er in het team geen andere "echte aanvoerder" rondloopt. Iemand die het elftal in vuur en vlam zet, als dat hard nodig is.
Luuk de Jong!mavaros schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 19:23:
[...]
Het probleem is wel, dat er in het team geen andere "echte aanvoerder" rondloopt. Iemand die het elftal in vuur en vlam zet, als dat hard nodig is.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Senegal moet nog tegen dit Ecuador... Gaat een kraker worden...KlaasjeNL schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 19:26:
Ik vrees voor Louis dat die Senegalese journalist de knuffel komt terugbrengen bij de volgende persco.
Haha ja er kwam veel geluid uit zijn mond maar hij zei echt he-le-maal niets._Bailey_ schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 19:30:
Pfff Depay. Kap maar met die interviews
Man man man
Elect a clown, expect a circus.
Kwam in ieder geval overeen met zijn inbreng tijdens de wedstrijd.Slasher schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 19:32:
[...]
Haha ja er kwam veel geluid uit zijn mond maar hij zei echt he-le-maal niets.
Kan, maar Luuk de Jong gaat geen hele wedstrijden spelen. Dan moet je het systeem wel heel rigoreus omgooien, en dat doe je liever niet op een groot toernooi.
Er zal toch wel ergens een alphamannetje rondlopen in de groep, die zich rustig moet houden. En als dat niet het geval is, is het een les voor de volgende keer. Je moet altijd een backup achter de hand hebben om het elftal in het veld aan te sturen.
Verder was dat vraaggesprekje met Depay weer tenenkrommend slecht. Daar mogen ze bij het Nederlandse team ook weleens aan gaan werken. Je moet gewoon met goed fatsoen een normaal antwoord kunnen geven, ipv dat holle geblaat.
En ja, als je wereldkampioen wilt worden, hoort de lat zo hoog mogelijk te liggen. Nu ligt de lat belachelijk laag, en dat gaat ons opbreken.
edit: @D-e-n Je zou hem in de schandpaal op het marktplein kunnen zetten en overbodige tomaten en eieren kunnen gaan verkopen. (Dat middeleeuwse tijdverdrijf.)
Je kan hem ook gewoon aanvoerder maken en een redelijk vrije rol geven. Ake pakt de linksbackpositie wel over en linkshalf zal er ook nog wel iemand zijn die het gat kan invullen.
Of het ons gaat redden weet ik niet, maar tegen Qatar kan je het wel een keertje uittesten. Qatar kan echt helemaal niet voetballen, dus daar hoef je niet bang voor te zijn.
[ Voor 22% gewijzigd door mavaros op 25-11-2022 19:42 ]
hoho hij kan wel lekker reppe_Bailey_ schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 19:30:
Pfff Depay. Kap maar met die interviews
Man man man
Maar als het zo gast als nu hebben we het zelfs tegen qatar nog moeilijk denk ik.
Playstation 5
Jah... antivoetbal als statement...Ruzor schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 19:42:
Zou dit dan stiekem het statement tegen het WK in Qatar zijn? Gewoon net doen alsof we niet meer kunnen voetballen.
Was het maar waar
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
Moest wel weer lachen om v Gaal, in het interview. Hij zei iets van " ben je nou voor NL of niet?!!"
Memphis staat symbool voor alles wat er mis is met dit oranje. Ik denk terug aan Robben die ziek, doodziek zou zijn na zo'n vertoning.Providentia schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 19:29:
Memphis straalt echt wilskracht uit. God wat baalt die jongen dat het gelijk is geworden.. Toon eens wat pit man..
Die man moet echt met pensioen, en het was geen eens Valentijn Driessen die hem intervieuwdeSjah schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 19:48:
Mijn valt nu al 2 wedstrijden op, het tempo waarin we spelen, is het rollatorteam meegenomen?
Moest wel weer lachen om v Gaal, in het interview. Hij zei iets van " ben je nou voor NL of niet?!!"
Elect a clown, expect a circus.
een treffende spreuk
Ik vind het jammer dat we de laatste wedstrijd tegen Qatar nu moeten.
Dan gaat het tegen Qatar natuurlijk goed en denkt iedereen dat het lek weer boven is.
Kom je in de kwartfinale, lig je eruit.
Felheid, agressie, daar was Ecuador beter in.
En we kunnen wel mekkeren over andere spelers maar deze moeten we het mee doen.
[ Voor 11% gewijzigd door Harribo op 25-11-2022 19:55 ]
Op deze manier komen we met mazzel in de kwartfinale maar zodra we een echt goed team tegen komen zijn we gezien.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Die tijden zijn al een poos voorbij.d0s schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 19:48:
[...]
Memphis staat symbool voor alles wat er mis is met dit oranje. Ik denk terug aan Robben die ziek, doodziek zou zijn na zo'n vertoning.
Tegenwoordig moeten we het doen met spelers die simpelweg niks te vertellen hebben en waarschijnlijk nieteens doorhebben dat een groot deel van het volk zich daaraan kapot ergert.
Wij gingen vroeger bij het Philipsstadion op de aankomst van de tegenstander wachten om handtekeningen te jagen. Vandaag de dag lopen ze als een stel zombies voorbij, en al die kindertjes hebben voor piet snot uren lopen wachten op een fotootje en dat soort dingen.
Dat is een vorm van minachting voor je fans. Dit is al dik 20 jaar een afglijdende schaal.
En ja, Derksen heeft dit afgelopen tijd ook benoemd in iets andere bewoordingen, en hij heeft groot gelijk.
Eerder vanmiddag zat ik me kapot te ergeren aan die trommels... Bij Nederland tegen Ecuador zat ik me er kapot aan te ergeren dat er geen trommels waren. Want nou kon ik me alleen maar kapot ergeren aan het Nederlands elftal...mavaros schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 20:03:
Ik zal ipv sjeiks tellen eens letten op Engeland.
Laat het vanavond eens een leuke wedstrijd zijn.
WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...
als Vitesse fan ben je heel bekend met dit soort kansloze wedstrijden. Oh excuseer, 1 kans.gws24 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 19:55:
Aanvallend (en daar bedoel ik alle linies mee) gewoon dramatisch vandaag. Geen agressie, laag tempo, verkeerde keuzes, slordig en de wissels maakten het niet beter. Het leek wel alsof ik een wedstrijd van Ajax zat te kijken van de afgelopen maand maar dan met een iets betere verdediging.
Op deze manier komen we met mazzel in de kwartfinale maar zodra we een echt goed team tegen komen zijn we gezien.
een treffende spreuk
Laat ik nou Van Dijk een van de weinige vinden die een krappe voldoende haalde.
Het systeem werkt gewoon niet. Je hebt een extra centrale verdediger die niks toe voegt, en ook de backz lopen meer in de weg dan dat ze opkomen zoals de bedoeling is.
Doordat je, zeker tegen mindere ploegen, 3 spelers hebt die niks toevoegen wordt het middenveld ook niks. En de 2 aanvallers zijn volledig aanvankelijk van de aanvoer, maar als je praktisch zonder middenveld en zijkanten speelt krijg je dat niet. Waarbij Bergwijn echt een schandalig niveau heeft, en we van Memphis na zn blessure ook niet veel mogen verwachten.
We kunnen wel klagen dat Ecuador feller was, maar dat komt simpelweg omdat we geen bezetting hadden op de plaatsen waar dat moet. Geen bezetting aan de zijkant, geen bezetting voor de afvallende bal. Stel je dan ook nog een boel spelers op die over de datum zijn en al niet de snelste waren, dan kom je overal te laat. En als je 2x te laat bent dan blijf je maar achter hangen en lijkt het alsof je niet fel bent. Met wil heeft dit niks te maken, dit is precies wat je ziet in een team wat tactisch niet klopt.
Ik ben niet per se een fan van 433, maar zonder voorbereiding kan elke speler dat spelen. Het is logisch tegen teams waar je veel beter bent, zoals in deze poule. Stel vervolgens jongens op die in vorm zijn in plaats van vast te houden aan oogappeltjes en plots zal zie je zien dat het lijkt alsof ze er veel meer zin in hebben.
Gelukkig zitten we in de pret poule en kan Qatar er helemaal niks van, maar het lijkt er op dat de benodigde harde conclusies niet getrokken gaan worden voordat het tegen een serieuze tegenstander te laat is.
EDIT: En Noppert mag natuurlijk ook weleens een bal klem hebben, en bij een oranje shirtje inleveren. Die tegengoal reken ik hem het meeste aan.
[ Voor 7% gewijzigd door ph4ge op 25-11-2022 20:18 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
We hebben achterin een prima centrum. En Depay voorin kan echt wel ballen. Maar die komt net terug van een blessure en is geen Robben of Mbappe die in zijn eentje een verdediging bezig houdt. Verder hebben we aardige talenten als Gakpo en Xavi maar die staan pas aan het begin van hun carrière. Maar een talentvolle spits zit daar al niet tussen.
En daar komt het middenveld dan nog bij. Buiten de Jong geen toppers en erger: de balans is er ook niet. We missen spelers die van box to box kunnen en willen lopen. Juist in een vechtpot als vandaag breekt je dat op.
En dus heb je een team dat misschien kan verrassen maar dan moet alles mee zitten en dat kan per wedstrijd verschillen. Want elke tegenstander levert weer een ander soort wedstrijd op.
Gelukkig kun je nog gewoon eerste worden en wie weet vindt van Gaal alsnog de formule om de zwaktes te camoufleren en kun je alsnog ver komen. Maar favoriet zijn we sowieso nooit geweest.
Ps.
Italië werd in 1982 wereldkampioen na twee zaadpotten met een gelijkspel.
En het gekke is dat de enige positie waar we ons prima kunnen meten met de wereldtop extra versterkt wordt met een derde man. Een man die je vervolgens op de rest van het veld te kort komt.D-e-n schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 20:22:
We hebben achterin een prima centrum.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Het verbaasde mij een beetje dat Blind weer startte eigenlijk, maar verbaasde me meer dat hij mocht blijven staan. Niet omdat hij de zwakste schakel was van de starters (dat vond ik Klaassen die weinig goeds heeft gedaan, behalve de bal van zijn voet laten springen waaruit Gakpo scoorde, dat was i.m.o. heen bewust klaarleggen en voor hemzelf om door te gaan te ver van zijn voeten), maar omdat Ecuador op energie/ power ging spelen was een Malacia wellicht een logische wissel geweest, die dendert wel door en er overheen aan de linkerkant, dus kan Ecuadoriaanse back ook mindee het risico nemen.ph4ge schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 20:13:
[...]
Laat ik nou Van Dijk een van de weinige vinden die een krappe voldoende haalde.
Het systeem werkt gewoon niet. Je hebt een extra centrale verdediger die niks toe voegt, en ook de backz lopen meer in de weg dan dat ze opkomen zoals de bedoeling is.
Doordat je, zeker tegen mindere ploegen, 3 spelers hebt die niks toevoegen wordt het middenveld ook niks. En de 2 aanvallers zijn volledig aanvankelijk van de aanvoer, maar als je praktisch zonder middenveld en zijkanten speelt krijg je dat niet. Waarbij Bergwijn echt een schandalig niveau heeft, en we van Memphis na zn blessure ook niet veel mogen verwachten.
We kunnen wel klagen dat Ecuador feller was, maar dat komt simpelweg omdat we geen bezetting hadden op de plaatsen waar dat moet. Geen bezetting aan de zijkant, geen bezetting voor de afvallende bal. Stel je dan ook nog een boel spelers op die over de datum zijn en al niet de snelste waren, dan kom je overal te laat. En als je 2x te laat bent dan blijf je maar achter hangen en lijkt het alsof je niet fel bent. Met wil heeft dit niks te maken, dit is precies wat je ziet in een team wat tactisch niet klopt.
Ik ben niet per se een fan van 433, maar zonder voorbereiding kan elke speler dat spelen. Het is logisch tegen teams waar je veel beter bent, zoals in deze poule. Stel vervolgens jongens op die in vorm zijn in plaats van vast te houden aan oogappeltjes en plots zal zie je zien dat het lijkt alsof ze er veel meer zin in hebben.
Gelukkig zitten we in de pret poule en kan Qatar er helemaal niks van, maar het lijkt er op dat de benodigde harde conclusies niet getrokken gaan worden voordat het tegen een serieuze tegenstander te laat is.
EDIT: En Noppert mag natuurlijk ook weleens een bal klem hebben, en bij een oranje shirtje inleveren. Die tegengoal reken ik hem het meeste aan.
De tegengoal was wel Noppert aan te rekenen die bal moest echt naar de zijkant verwerkt worden, niet zo door het midden, maar zat er natuurlijk ook wel erg aan te komen. Uiteindelijk kom je goed weg met 1-1. Overigens een Depay brengen in zo'n power wedstrijd, dat kan, maar een Lang had meer verrassing/ voetbal erin kunnen brengen.
Verder vond ik Frenkie in verdedigend opzicht goed spelen, maar slordig met de bal, of bij vlagen alleen maar risicoloos. Dumphries had ook zijn dag niet keek het wel, geen pass in aanvallend opzicht kwam aan. Maar daar hadden we meer last van als geheel, ook simpele kaats-ballen enzo kwamen vaak niet eens aan, waren niet op snelheid waardoor Ecuador er tussen kwam.
Ik vind dat Aké zeker ook wel een voldoende heeft verdiend, die had meer lastige duels dan van Dijk die had maar hield zich erg goed staande.
Je kunt het ook zien als 352. En het scheelt qua middenvelders niks.ph4ge schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 20:25:
[...]
En het gekke is dat de enige positie waar we ons prima kunnen meten met de wereldtop extra versterkt wordt met een derde man. Een man die je vervolgens op de rest van het veld te kort komt.
Misschien moeten we Blind wat offeren want die deed niks.
Je had in elk geval toen de Roon erin kwam wat meer balans in het team, die jongen wordt doordat zijn puur voetballende kwaliteiten minder zijn zovaak onderschat.D-e-n schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 20:26:
Het is vloeken in de kerk maar in dit soort wedstrijden neig ik dus naar De Roon. Dan heb je in elk geval een bijter in de elf. Want om nu te verwachten dat Taylor dat genoemde box to box gat oplost is misschien wat te gewaagd.
Sowieso is dat met spelers in eenzelfde/ vergelijkbare rol zo.
Ja, maar het is geen 3-5-2. Hoe vaak zijn de backs op de helft van de tegenstander gekomen? En bij balverlies staan ze gewoon achterin in plaats van hoog druk te zetten. Bovendien kantelen ze ook niet, ze blijven spelen constant op dezelfde hoogte.D-e-n schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 20:27:
[...]
Je kunt het ook zien als 352. En het scheelt qua middenvelders niks.
Misschien moeten we Blind wat offeren want die deed niks.
Ik wil niet weer over Blind beginnen, maar wellicht dat andere spelers wel de hele zijkant kunnen bespelen. Nu gebeurde dat niet. Van Dumfries had ik trouwens ook meer verwacht. We spelen gewoon met 5 verdedigers en 2 middenvelders er vlak voor, en dan vinden we het gek dat we aanvallend onmachtig zijn en elke 2e bal voor de tegenstander is.
De Roon zou voor 3 centrale verdedigers niet nodig moeten zijn.
[ Voor 22% gewijzigd door ph4ge op 25-11-2022 20:34 ]
In theorie zou daar elk concept succesvol tegen moeten zijn dus of dat wat zegt, al moet ik het nu nog maar zien.hoevenpe schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 20:30:
De komende wedstrijd is idealiter een formaliteit, 7 punten bijna zeker. De gelegenheid om een ander succesvol concept te beproeven, weinig te verliezen.
Qatar gaat alleen maar de bus parkeren. Dan heeft oefenen voor betere ploegen weinig zin. Of de drie man op het middenveld van vandaag 532 of 433 spelen gaat ook echt niet uitmaken. De balans is er gewoon niet. De samenstelling moet anders.hoevenpe schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 20:30:
De komende wedstrijd is idealiter een formaliteit, 7 punten bijna zeker. De gelegenheid om een ander succesvol concept te beproeven, weinig te verliezen.
Ik zou andere namen proberen.
Van 1988 tot 2016 hebben we Oranjes gehad die bol stonden van de individuele kwaliteit maar waar het soms ontbrak aan teamgeest of goede coaching. Als het werkte was het een thing of beauty.
Nu heb je die kwaliteit niet meer. En je compenseert dat met… wat? Van Gaal is onze grootste troef dan nog. Maar goed, misschien doen we inderdaad een Italia 82.
ik zeg: davids inbrengen en hopen op iets magisch.hoevenpe schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 20:30:
Nee inderdaad, Qatar moet lukken. Andere formatie misschien
Kijk wat er met Real Madrid gebeurde toen ze Makalele lieten gaan en de Galacticos compleet instortte. Nu is Maarten de Roon niet bepaald Makalele maar je hebt altijd spelers nodig die voor balans zorgen en bereid zijn vuile meters te maken. Met Frenkie kies je normaal gesproken er voor om voetbal te brengen vanuit je meest verdedigende positie op het middenveld, maar in wedstrijden dat je geen overwicht hebt, overlopen wordt en de veldbezetting niet klopt zoals vandaag zou een Gravenberch niet misstaan hebben.jbdeiman schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 20:29:
[...]
Je had in elk geval toen de Roon erin kwam wat meer balans in het team, die jongen wordt doordat zijn puur voetballende kwaliteiten minder zijn zovaak onderschat.
Sowieso is dat met spelers in eenzelfde/ vergelijkbare rol zo.
Overigens ben ik het eens met @ph4ge dat het lijkt alsof er geen inzet en vechtlust is als je overal te laat bent maar dat met name komt door de veldbezetting. De keuze van Van Gaal om met drie centrale verdedigers te spelen vind ik ook discutabel. Probleem is alleen dat we voor 4-3-3 of 4-4-2 ook niet echt de spelers hebben. We hebben namelijk geen lopers voor het middenveld en geen buitenspelers die een man uit kunnen spelen.
Ik zou toch starten met Luuk de Jong tegen sterkere ploegen. Die is balvast waardoor er aansluiting kan komen uit het middenveld, kan goed spelen met een zwervende spits om hem heen als Depay, Gakpo of Bergwijn (waarvan er 2 helaas hopeloos uit vorm zijn). En hij is natuurlijk koppend geweldig wat gewoon een extra wapen is.
Je moet ze vanaf de eerste minuut onder druk zetten en afjagen, want als ze in een stunt gaan geloven wordt het nog wat. Ook met het oog op een scheidsrechter die misschien het thuisland goed gezind is.D-e-n schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 20:35:
[...]
Qatar gaat alleen maar de bus parkeren. Dan heeft oefenen voor betere ploegen weinig zin. Of de drie man op het middenveld van vandaag 532 of 433 spelen gaat ook echt niet uitmaken. De balans is er gewoon niet. De samenstelling moet anders.
Ik zou andere namen proberen.
Ik zie niet hoe je dat voor elkaar krijgt met een flink deel van de spelers die vandaag speelde en 5 verdedigers.
Poule: Tweakers F.C. EK Voetbalpoule 2024
Algemeen topic: [Voetbal] Centraal EK 2024 topic
Vrouwenvoetbal: [Voetbal] Het algemene vrouwenvoetbal topic
Gedoe over het haarbandje van Memphis, commentaar over het commentaar of het eindeloos herkauwen van scheidsrechterlijke dwalingen zijn hier niet nodig!