[Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 269 ... 323 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:51
Ramzzz schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 14:46:
[...]

En dan jarenlang voor veel geld met je dikke reet de reservebank van de reservebank van de reservebank van het 3e team warm houden?

/Bogarde
Zou een prima combinatie zijn icm studie in London :+

Ik volg de Nederlandse competitie niet echt, maar Chelsea dit simpelweg dit soort aankopen als gok/handel en dat zal onder Alonso waarschijnlijk niet anders zijn. Dan kan je beter een tijdje blijven rijpen bij AZ tenzij Chelsea met een duidelijk plan komt icm verhuur bij een ploeg/competitie met meer mogelijkheden/weerstand dan AZ.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• aeacus45
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-06 23:20
D-e-n schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 14:39:
[...]

Hoe kom je daarbij? We hebben in de verste verte geen speler in de categorie Robben of Sneijder die met één creatieve actie een wedstrijd kan beslissen. We hebben geen topspits die in de top van de PL of Spaanse Liga in de basis zou kunnen staan. Er komt ook vanuit Jong Oranje niks aan op dat vlak. Je moet echt naar de zestien jarigen kijken om weer wat hoop te krijgen. De enige met potentie was Xavi maar die moet eerst maar weer eens herstellen.

[...]

Dat heeft alles met onze manier van spelen te maken. Van Dijk, Timber, Dumfries en de Ligt spelen in de top. Voor Vd Ven of van Hecke is er belangstelling uit die top. Hato komt er aan. Verdedigend hebben we het, in tegenstelling tot vroeger, wel kwaliteit. Zet deze jongens in het team van 2010 en je wordt wel wereldkampioen. Vd Wiel of Mathijsen zouden nu gewoon thuis zitten.

[...]

Japan gaf de grote generatie van België nog de nodige weerstand. En wij zijn niet beter lijkt me. En Zweden is een team met vijf verdedigers en twee toppers voorin: niet iets waar we als Oranje lekker op gaan.

[...]

Marokko of Brazilië bij de laatste 32. Dat is al moeilijk genoeg
Ik denk dat de waarheid een beetje in het midden ligt.

Verdedigend is Oranje op papier inderdaad sterker dan een paar generaties terug. Met spelers als Van Dijk, Timber, Dumfries, Van de Ven, en Ake (en de doorstroming daarachter) heb je gewoon structureel meer individuele kwaliteit en meer spelers die op topniveau gewend zijn te spelen. Dat zou je in theorie ook stabieler moeten maken tegen toptegenstanders.

Maar aanvallend blijft het contrast wel groot met de echte toplanden. Het verschil zit hem niet alleen in “een Robben of Sneijder-achtige uitschieter”, maar vooral in het aantal spelers dat in de absolute wereldtop week in week uit beslissend is. Daar lopen we gewoon achter op landen als Frankrijk, Engeland of Spanje.

En dat zie je ook in het grotere plaatje: op toernooien kom je er vaak wel door de poule en de eerste ronde, maar op het moment dat de weerstand echt maximaal wordt, heb je meestal net dat extra verschil in creativiteit of efficiëntie nodig om halve finales en finales te halen.

Kwartfinale is daarom een realistische inschatting, maar ook een beetje het punt waar het vaak ophoudt als er niemand opstaat die structureel wedstrijden openbreekt.

www.ufit.nl: onafhankelijke info over thuisbatterijen

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09:15
Zo typisch dat je 40 jaar lang oogstrelend, aanvallend voetbal speelt, waar uiteindelijk de verdediging net de zwakke schakel was. Dan heb je eindelijk een fatsoenlijke verdediging, raak je voorin geen pepernoot.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• WizzlerNL
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13:58
Maar uiteindelijk maakt het niet zoveel uit waar je Waterloo ligt, of je nou in de 1/16, 1/8 of 1/4e verliest van het eerste de beste topland heb je gewoon een kut toernooi.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:13
Maarten_E schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 15:25:
Zo typisch dat je 40 jaar lang oogstrelend, aanvallend voetbal speelt, waar uiteindelijk de verdediging net de zwakke schakel was. Dan heb je eindelijk een fatsoenlijke verdediging, raak je voorin geen pepernoot.
Ik vond de defensie met Stam en de Boer ook niet slecht hoor. In 1998 en 2000 hadden we echt een wereldelftal :9

XXXVI

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:25
Slot dan maar bondscoach ..?

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
-verkeerde-topic-

[ Voor 91% gewijzigd door HollowGamer op 30-05-2026 18:31 ]

• HollowGamer
  • Niet online
.. komt door de warmte..

[ Voor 78% gewijzigd door HollowGamer op 30-05-2026 18:31 ]

• Sjah
Klopt. Zal je net zien dat dit (lauwe) Oranje kampioen wordt.

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:02
Zo typisch dat je 40 jaar lang oogstrelend aanvallend voetbal speelt
Iets wat overdreven ;)
Maar wel heel lang exceptionele spelers gehad in de aanval en op het middenveld die regelmatig het verschil konden maken.

Vooral de aanval is al jaren lang niet meer dan gemiddeld. Er komt nauwelijk wat door dat onder de buitencategorie valt. Of Internationaal regelmatig de sterren van de hemel speelt.

Waar zijn die top spitsen en vleugelaanvallers gebleven

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:54
Mochten mensen nog de tegenstanders van oranje op het wk in actie willen zien....

Vandaag
12:25 Japan - IJsland

Morgen
19:00 Noorwegen - Zweden Ziggo Sport 2
20:45 Oostenrijk - Tunesië Ziggo Sport/
Ziggo Sport 3

Oefenwedstrijden Oranje :
Wo 3 juni 20:45 Nederland - Algerije
Ma 8 juni 20:45 Nederland - Oezbekistan

[ Voor 30% gewijzigd door Harribo op 31-05-2026 16:41 ]

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:32
ephymerous schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 17:25:
[...]

Ik vond de defensie met Stam en de Boer ook niet slecht hoor. In 1998 en 2000 hadden we echt een wereldelftal :9
En in 1988 hadden we van Aerle, Rijkaard, Koeman en van Tiggelen. Niet allemaal pure verdedigers maar er kwam weinig doorheen.

De sof twee jaar later is wat mij betreft dan ook de grootste Oranje-teleurstelling ooit. Je had in een door verdedigend voetbal gedomineerde voetbalwereld echt een topploeg terwijl veel toplanden juist matige elftallen hadden die vooral de bus parkeerden. En die ultieme kans op de titel is weggegooid door gedoe over de bondscoach.

[ Voor 32% gewijzigd door D-e-n op 31-05-2026 10:57 ]

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:25
Harribo schreef op zondag 31 mei 2026 @ 10:35:
Mochten mensen nog de tegenstanders van oranje op het wk in actie willen zien....

Vandaag
12:25 Japan - IJsland

Morgen
19:00 Noorwegen - Zweden Ziggo Sport 2
20:45 Oostenrijk - Tunesië Ziggo Sport/
Ziggo Sport 3

Oefenwedstrijden Oranje :
Wo 3 juni 20:45 Nederland - Afghanistan
Ma 8 juni 20:45 Nederland - Oezbekistan
Thx. Afghanistan moet Algerije zijn :P

Klopt het nou dat mochten we de poule overleven, we gelijk daarna Brazilië of Marokko kunnen treffen?

[ Voor 9% gewijzigd door DutchOwnage op 31-05-2026 10:57 ]

• D-e-n
DutchOwnage schreef op zondag 31 mei 2026 @ 10:55:
[...]

Klopt het nou dat mochten we de poule overleven, we gelijk daarna Brazilië of Marokko kunnen treffen?
Klopt. Daarom vrees ik dat de laatste 32 het einde is. Want Marokko is echt een verdedigende kutploeg om tegen te spelen. Misschien kunnen we nog het beste derde worden.

• d-vine
We worden wereldkampioen volgens de meester voorspeller :+

Mijn voorspelling is dat de meester er gigantisch naast zit ;)

https://www.vi.nl/nieuws/...land-wordt-wereldkampioen

• DutchOwnage
D-e-n schreef op zondag 31 mei 2026 @ 10:59:
[...]

Klopt. Daarom vrees ik dat de laatste 32 het einde is. Want Marokko is echt een verdedigende kutploeg om tegen te spelen. Misschien kunnen we nog het beste derde worden.
Pfff. Lijkt mij ook de betere optie inderdaad.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
D-e-n schreef op zondag 31 mei 2026 @ 10:59:
[...]

En dan kom je 1 ronde verder, maar nog steeds niet ver genoeg... Dan kun je ze beter gewoon wel al sneller tegenkomen. "hoera we zijn tot de kwartfinale gekomen doordat we alle lastige teams ontlopen hebben"..

• toolkist
  • Niet online
d-vine schreef op zondag 31 mei 2026 @ 11:03:
We worden wereldkampioen volgens de meester voorspeller :+

Mijn voorspelling is dat de meester er gigantisch naast zit ;)

https://www.vi.nl/nieuws/...land-wordt-wereldkampioen
De meester voorspeller is natuurlijk @IkBenDeSjaak , die de tweakers eredivisie poule heeft gewonnen. Ben benieuwd wat diens voorspelling is, daar hecht ik meer waarde aan ;)

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op zondag 31 mei 2026 @ 10:47:
De sof twee jaar later is wat mij betreft dan ook de grootste Oranje-teleurstelling ooit.
Ik vind het voetje van Casillas toch echt een grotere sof, aangezien je toen veel dichterbij de daadwerkelijke winst was.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:42

Fiber

Beaches are for storming.

Nederland vliegt er toch meestal uit tegen de aanstaande wereld- of europees kampioen...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:57
d-vine schreef op zondag 31 mei 2026 @ 08:10:
[...]

Iets wat overdreven ;)
Maar wel heel lang exceptionele spelers gehad in de aanval en op het middenveld die regelmatig het verschil konden maken.

Vooral de aanval is al jaren lang niet meer dan gemiddeld. Er komt nauwelijk wat door dat onder de buitencategorie valt. Of Internationaal regelmatig de sterren van de hemel speelt.

Waar zijn die top spitsen en vleugelaanvallers gebleven
Tussen 2008 en 2012 werd continu geroepen dat we geen topverdedigers meer hadden. Waar waren de topverdedigers zoals Koeman, Rijkaard, F. de Boer en Stam gebleven? Johan Cruijff maakte er opmerkingen over en de jeugdopleidingen moesten meer de focus gaan leggen op het opleiden van verdedigers. Is dan de self-fulfilling prophecy niet dat je dan (in een klein voetballand als Nederland) jaren later meer topverdedigers hebt en minder topaanvallers?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Nog even wat Britse herinneringen naar het WK1994 in de VS... ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• D-e-n
bazzemans schreef op zondag 31 mei 2026 @ 12:47:
[...]

Tussen 2008 en 2012 werd continu geroepen dat we geen topverdedigers meer hadden. Waar waren de topverdedigers zoals Koeman, Rijkaard, F. de Boer en Stam gebleven? Johan Cruijff maakte er opmerkingen over en de jeugdopleidingen moesten meer de focus gaan leggen op het opleiden van verdedigers. Is dan de self-fulfilling prophecy niet dat je dan (in een klein voetballand als Nederland) jaren later meer topverdedigers hebt en minder topaanvallers?
Focussen op verdedigers kan natuurlijk prima samengaan met goede aanvallers opleiden. Ik heb het idee dat er een aantal oorzaken kunnen zijn voor het feit dat we het aanvallende gedeelte hebben laten liggen.

- We denken zo in het systeem dat we vergeten de jonkies te laten pingelen.
- Teveel nadruk op het fysieke en te weinig op techniek.
- Jonge spelers blijven te lang in de jeugd hangen of in de Jong elftallen. Zelfs in Spanje en Engeland zie je tieners in het eerste meedraaien en bij ons steeds minder. Terwijl dat vroeger juist onze kracht was.

• Harribo
D-e-n schreef op zondag 31 mei 2026 @ 13:36:
[...]

Focussen op verdedigers kan natuurlijk prima samengaan met goede aanvallers opleiden. Ik heb het idee dat er een aantal oorzaken kunnen zijn voor het feit dat we het aanvallende gedeelte hebben laten liggen.

- Jonge spelers blijven te lang in de jeugd hangen of in de Jong elftallen. Zelfs in Spanje en Engeland zie je tieners in het eerste meedraaien en bij ons steeds minder. Terwijl dat vroeger juist onze kracht was.
Vooral de eerste denk ik. Tegenwoordig lijken ze allemaal te voetballen in een keurslijf. De extra stress doet ze niet vrij voelen. Werkt volgens mij averechts tegen de creativiteit.

Volgens mij zijn echte goede spitsen ook enorme vuurvreters en doorbijters.

Uiteindelijk gaat het om het harde werken als team denk ik. Er ook echt van alles voor over hebben en voor elkaar.
Vrees dat we dat missen. Het is mij gevoelsmatig te gepolijst.

[ Voor 13% gewijzigd door Harribo op 31-05-2026 16:49 ]

• Sjah
Ja leuk. En wij hebben de Engelsen weggehouden he dat Wk in de VS.

• bazzemans
D-e-n schreef op zondag 31 mei 2026 @ 13:36:
[...]

Heb je weleens bij/voor een jeugdopleiding van BVO gewerkt? Jonkies mogen daar gewoon pingelen. Edit: met jonkies dacht ik aan jeugspelers. Jij doelt denk ik vanaf 16 jaar. Daar zie je inderdaad wel dat er heel erg systeem gespeeld wordt.
Fysiek heeft inderdaad een belangrijkere rol gekregen, maar dat geldt ook voor het internationale voetbal. Spelers van nu zijn veel afgetrainder dan pak-em-beet 20 jaar geleden. Uitzonderingen daargelaten. Er wordt ook meer op geselecteerd.

Ben wel benieuwd of je idee dat spelers minder jong in de eerste selecties komen en te lang bij Jong blijven hangen daadwerkelijk te staven is met cijfers. Ik herken dat eigenlijk niet.

[ Voor 4% gewijzigd door bazzemans op 31-05-2026 20:43 ]

• bazzemans
Harribo schreef op zondag 31 mei 2026 @ 16:45:
[...]

Vooral de eerste denk ik. Tegenwoordig lijken ze allemaal te voetballen in een keurslijf. De extra stress doet ze niet vrij voelen. Werkt volgens mij averechts tegen de creativiteit.

Volgens mij zijn echte goede spitsen ook enorme vuurvreters en doorbijters.

Uiteindelijk gaat het om het harde werken als team denk ik. Er ook echt van alles voor over hebben en voor elkaar.
Vrees dat we dat missen. Het is mij gevoelsmatig te gepolijst.
Het opleiden om hard te werken in een team is enigszins paradoxaal. Het percentage spelers (per leeftijdscategorie) in jeugdopleidingen van BVO's dat de (wereld)top haalt is een heel heel klein percentage. Dat betekent dus dat je geen teams aan het opleiden bent maar individuele spelers. Je wilt de spelers hun maximale potentie laten aantikken en dan vooral de spelers waarvan die potentie het hoogst ligt. Factor die het ingewikkeld maakt is dat niet 100% te voorspellen is welke speler dat is, laat staan of die ook zo fortuinlijk is dat die het maximale eruit kan halen (van invloed zijn dan blessures, pubertijd, familie, vrienden etc.). Tegelijk wil je wel leren samenwerken in een team, met je concurrenten voor misschien wel dat ene plekje aan de top.

• IkBenDeSjaak
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 27-06 20:07
toolkist schreef op zondag 31 mei 2026 @ 11:49:
[...]

De meester voorspeller is natuurlijk @IkBenDeSjaak , die de tweakers eredivisie poule heeft gewonnen. Ben benieuwd wat diens voorspelling is, daar hecht ik meer waarde aan ;)
Nederland wordt natuurlijk wereldkampioen! ;)

• Sjah
IkBenDeSjaak schreef op zondag 31 mei 2026 @ 22:47:
[...]

Nederland wordt natuurlijk wereldkampioen! ;)
Je verschuilt je achter die Duitse voorspeller...

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Sjah schreef op zondag 31 mei 2026 @ 19:21:
Ja leuk. En wij hebben de Engelsen weggehouden he dat Wk in de VS.
Graham "Turnip" Taylor met zijn "Do I not like Orange" :p

(en de roodwaardige elleboog van Ronald Koeman op Gazza, gevolgd door een vrije trap doelpunt van diezelfde Koeman)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Sjah
gambieter schreef op zondag 31 mei 2026 @ 23:03:
[...]

(en de roodwaardige elleboog van Ronald Koeman op Gazza, gevolgd door een vrije trap doelpunt van diezelfde Koeman)
Was dat niet die Aso-Wouters die elleboog deed?

• Fiber

Fiber

gambieter schreef op zondag 31 mei 2026 @ 23:03:
[...]

Die elleboog tegen Paul Gascoigne was toch van Jan Wouters? Of was dat weer een andere keer...? O-)

Geweldige wedstrijden waren dat toen trouwens! _/-\o_

En Gascoigne was zelf ook geen lieverdje, He had it coming, om het maar op z'n Engels te zeggen... ;w

En daarna scoorde niet Koeman maar good old Peter van Vossen, koud in het veld, uit een penalty. _/-\o_

[ Voor 24% gewijzigd door Fiber op 31-05-2026 23:57 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Oh ja, Wouters deed de elleboog in de eerste wedstrijd, Koeman haalde de doorgebroken David Platt neer. Ouderdom en geheugen :+

https://www.skysports.com...1994-world-cup-qualifying voor het verhaal ;)
En beelden. Inclusief een Nigel de Jong-achtige overtreding van Erwin Koeman :p

[ Voor 26% gewijzigd door gambieter op 01-06-2026 01:34 ]

• Sjah
David Platt, geloof dat de Belgen hem niet mogen (1990 Wk achtste finales).

• d-vine
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-UavL37hLNFapyJGwHrNkr1WrR8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S6cdaQQvMJxUAHP5DS7Y4pP6.jpg?f=fotoalbum_large

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Van de staf heeft op één (v.z.i.w., de meest linkse (her)ken ik niet) na alles een PSV-top verleden…

[ Voor 5% gewijzigd door Ramzzz op 03-06-2026 13:09 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Nu online
Je kunt er geen waarde aan toekennen, maar ik vind de rugnummers van Nederland op z'n zachts gezegd bijzonder. De Roon en van Hecke zouden logischerwijs moeten wisselen, en dat Weghorst 9 heeft is natuurlijk een gotspe. En Depay heeft alleen maar 10 omdat hij Koeman nog steeds chanteert met bepaalde zaken. ;)

De laatse 3 spelers hoeven ook niet op veel speeltijd te rekenen afgaande op het rugnummer.
1. Bart Verbruggen
2. Jurriën Timber
3. Marten de Roon
4. Virgil van Dijk
5. Nathan Aké
6. Jan Paul van Hecke
7. Justin Kluivert
8. Ryan Gravenberch
9. Wout Weghorst
10. Memphis Depay
11. Cody Gakpo
12. Mats Wieffer
13. Robin Roefs
14. Tijjani Reijnders
15. Micky van de Ven
16. Guus Til
17. Noa Lang
18. Donyell Malen
19. Brian Brobbey
20. Teun Koopmeiners
21. Frenkie de Jong
22. Denzel Dumfries
23. Mark Flekken
24. Crysencio Summerville
25. Jorrel Hato
26. Quinten Timber

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Koeman heeft van Dijk het laten regelen. Zit dus 0 betekenis achter aangaande speeltijd of opstellingen

https://www.vi.nl/video/o...er-ik-gaf-virgil-de-lijst

[ Voor 31% gewijzigd door 418O2 op 03-06-2026 13:52 ]

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Malfunctions schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 13:50:
Je kunt er geen waarde aan toekennen, maar ik vind de rugnummers van Nederland op z'n zachts gezegd bijzonder. De Roon en van Hecke zouden logischerwijs moeten wisselen, en dat Weghorst 9 heeft is natuurlijk een gotspe. En Depay heeft alleen maar 10 omdat hij Koeman nog steeds chanteert met bepaalde zaken. ;)t

De laatse 3 spelers hoeven ook niet op veel speeltijd te rekenen afgaande op het rugnummer.

[...]
Ronald Koeman heeft de verdeling van de rugnummers geheel aan zijn spelers overgelaten, vertelde hij dinsdag op een persconferentie in Zeist.
https://www.nu.nl/wk-voet...gil-de-lijst-gegeven.html

[ Voor 11% gewijzigd door Exocet op 03-06-2026 13:52 ]

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Nu online
Lekker leiderschap ook weer van Koeman.

Wees een vent, regel het gewoon. Met je rugnummers geef je ook gewoon aan het team duidelijkheid. Uitzonderingen daargelaten moet het streven zijn dat je basis nummer 1 t/m 11 heeft.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• 418O2
  • Niet online
Malfunctions schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 16:07:

Wees een vent, regel het gewoon. Met je rugnummers geef je ook gewoon aan het team duidelijkheid. Uitzonderingen daargelaten moet het streven zijn dat je basis nummer 1 t/m 11 heeft.
En dan ga je ook al gelijk aangeven dat je sommigen niet in de basis ziet spelen, goed voor de sfeer.

Die nummers maken geen klap uit en sommige spelers spelen om uiteenlopende redenen graag met een specifiek nummer. Laat lekker gaan joh

• d-vine
Vroeger was het veelzeggend de nummers wel of geen basis kandidaat.

Tegenwoordig minder en hebben spelers soms favoriete nummers buiten de 11 om waarmee ze spelen.

Dat het via van Dijk is geregeld met de groep is alleen maar goed zodat je er als team ook achter staat.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Het is maar waar je je druk om wil maken :z

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• 418O2
  • Niet online
Afrikaanse spitsen met rugnummer 99 hebben een speciaal plekje in mijn hart

• d-vine
de FIFA moet op het WK de vrije hand geven aan rugnummers zodat 1 tot 99 gebruikt kan worden
Veel leuker

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
d-vine schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 16:51:
de FIFA moet op het WK de vrije hand geven aan rugnummers zodat 1 tot 99 gebruikt kan worden
Veel leuker
Waarom de limiet op 99? Kan dat met zo goed maximaal 76 of 381 zijn.

• d-vine
Megupe schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 17:05:
[...]

Omdat 2 digits optimaal is
Visuele herkenbaarheid/ leesbaarheid
Soepele communicatie wedstrijdleiding

Wordt in heel veel soorten gehanteerd en met een reden.

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09:26
Mag 0.0 dan ook?

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

0,0 in normale niet-Angelsaksische landen.

Voor sommige spelers:
  • 0,0 motivatie?
  • 0,0 techniek?
  • 0,0 conditie?
  • 0,0 vorm?
Checks out! :+

Voor Raheem Sterling had Feyenoord met terugwerkende kracht dan dit rugnummer op de shirts kunnen zetten, waarvan ze er volgens mij ook hoe dan ook 0,0 van verkocht zouden hebben.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Castor385
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:28
Megupe schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 17:05:
[...]

Waarom tot 381? Ik had rugnummer 385

Study everything, You'll find something you can use

• D-e-n
Malfunctions schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 16:07:

Geen enkele serieuze coach werkt nog met een vaste basis. Als het aan mij ligt speel je soms met Brobbey in de spits en soms met Malen.

En in 1974 ging het nog alfabetisch. Daar was wel één uitzondering op. Maar een veldspeler had dus rugnummer 1.

• Fiber

Fiber

Depay niet in de basis is alvast een goed begin...:

Afbeeldingslocatie: https://images.cdn.nos.nl/2/E/X/s/L/R/4w8ckcLimG43TDUsXXAMuBQPmeizxxMXKspBYvj/0x0x2560x1440-2560x1440.webp

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:56
Je zou toch zeggen dat die spelers samen wel een aardige pot op de mat moeten kunnen leggen... Maar spelers die écht het verschil maken zitten er m.i. niet tussen, het is hopen dat de synergie tussen bijv. De Jong en Malen goed is.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Fiber schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 19:48:
Depay niet in de basis is alvast een goed begin...:

[Afbeelding]
Mijn hemel, wie is de helft?

Wat een verschil met bv 2008 -2010

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:44
Dumfries heeft ook bij SP-AR-TA gespeeld Pierre, dank dat je dat even meldt :+

• Grindtegel
  • Laatst online: 00:38
Summerville speelt het hele seizoen links, waar zet Koeman hem neer? Op rechts... logisch

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:18

Pierre

Van nature lui!

Vlassie1980 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 20:35:
Dumfries heeft ook bij SP-AR-TA gespeeld Pierre, dank dat je dat even meldt :+
En bij Heerenveen :*)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Megupe
Positief puntje, lekker jasje dragen de mannen. Goed gekeurd.

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Hardrock >:)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Wat een verskrikking

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:20
Volgende keer een doedelzak?

• Megupe
Haha zo klonk het wel ff.

En hulde voor de fans, geen gefluit tijdens de volksliederen. Toch treurig dat dat al hulde oplevert

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Sempy schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 20:45:
Volgende keer een doedelzak?
Moet je rugby kijken bij Schotland staat er 1 op het dak van het stadion de Flower of Scotland te spelen, dat is pas kippenvel.

• HollowGamer
  • Niet online
Ik vind echt dat deze commentator niet meer kan.

• Charles Hill
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 10:09
Die kinderen van voetballers erbij, hou daar eens mee op 😐 en dat Wilhelmus, ook maar niet meer doen

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

Algerije krijgt wat kralen van de nederlandse aanvoerder.

ICE ICE Baby

• Megupe
Zo genoeg positiviteit geweest nu.

Wat een verschrikkelijke commentator zeg. Hoezo deze man?

Paes van Ajax heeft net zo'n goede paes over de zijlijn als deze keeper.

Toch nog een positief punt, na deze wedstrijd nog maar 4 of 5 potjes Koeman als bondscoach.

[ Voor 21% gewijzigd door Megupe op 03-06-2026 20:52 ]

• Focus89
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 28-06 19:38
Van de Ven toch weer als linksback. Daar heeft hij afgelopen seizoen echt maar enkele wedstrijden gespeeld. Zet gewoon van Dijk rechtscentraal en Van de Ven links centraal. Komt hij tenminste tot zijn recht.

• sNielz123
  • Laatst online: 30-06 17:31
HollowGamer schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 20:47:
Ik vind echt dat deze commentator niet meer kan.
Iedere keer.. wat een zeverzak is dat zeg.

Het lijkt wel of er meer Algarijnen dan Nederlanders in het stadion zijn.

• d-vine
Altijd dat commentaar op commentatoren.

Wereldkampioen zeiken zijn we daarover in Nederland.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:05

Vos

AFCA

Typische overtreding die 5 minuten later wel geel is ;)

• sNielz123
d-vine schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 20:52:

Met deze maken ze ons het ook wel makkelijk

• HollowGamer
  • Niet online

Gelukkig is het ook op de VRT. Denk dat die ook geen reclames hebben tijdens het drinken?

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:20
Nu al tijdrekken?

• Grindtegel
wij willen wytse!

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:28
Leuk zo’n uitzwaaiwedstrijd met 12.000 uitsupporters erbij. Hoe dan?!

Apple MacBook Air '25 | Apple iPhone 17 Pro | Apple AirPods Pro | Apple Watch Series 10 | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

• HollowGamer
  • Niet online
Ik vind een aantal van ViaPlay ook goed, onpopulaire mening wellicht.

Gaat lekker, we zijn er helemaal klaar voor. :+

• sNielz123
HollowGamer schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 20:53:
[...]

Gelukkig is het ook op de VRT. Denk dat die ook geen reclames hebben tijdens het drinken?
Hier op de vrt niet

• 418O2
  • Niet online
Deruxian schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 20:26:
[...]

Mijn hemel, wie is de helft?

Wat een verschil met bv 2008 -2010
Average oranjekijker.

9 spelen in de PL en de meesten basis. De andere 2 basis bij topploegen in Spanje en Italië

[ Voor 19% gewijzigd door 418O2 op 03-06-2026 20:57 ]

• HollowGamer
  • Niet online
Ik vraag mij af hoe ze in de VS gaat optreden tegen het vuurwerk. :)

Malen zo goed, laat zien waarom hij eerste spits moet zijn.

Serieus een nummer 10 haarband?

• Harribo

Dat en op scheidsrechters. Zo vermoeiend.
Ik zeik dan maar over de mensen die daarover zeiken voor de nodige balans 8)

• Harribo
Bijna in het netje!

• HollowGamer
  • Niet online
Ik bedoel tijdens het WK.

• Denman
  • Laatst online: 12:50
Jeroenvde89 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 20:55:
Leuk zo’n uitzwaaiwedstrijd met 12.000 uitsupporters erbij. Hoe dan?!
Wonen allemaal in Nederland :+

Malen laat zich alvast zien.

Join het GoT Pulse-Team!

• Fiber

Fiber

Oef, Malen op de paal. Mooie aanval!

• Grindtegel
HollowGamer schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 20:55:
[...]

Ik vind een aantal van ViaPlay ook goed, onpopulaire mening wellicht.

Gaat lekker, we zijn er helemaal klaar voor. :+
zekers, behalve die darts presentator en de allerslechtste commentator ever Leo Driessen (die zou van PSG-Bayern nog een saaie pot hebben gemaakt)

• Fiber

Fiber

Bijna...

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:22
Koeman is echt gestoord, waarom uberhaupt Brobbey meenemen als je toch niet voor hem in de spits gaat als Depay niet speelt. Dan weet je nu al dat ie geen minuten gaat maken. Neem em dan gewoon niet mee. Of beter nog geen fucking Depay

• HollowGamer
  • Niet online
Terranova schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 20:59:
Koeman is echt gestoord, waarom uberhaupt Brobbey meenemen als je toch niet voor hem in de spits gaat als Depay niet speelt. Dan weet je nu al dat ie geen minuten gaat maken. Neem em dan gewoon niet mee. Of beter nog geen fucking Depay
Depay weet iets van Koeman. Tenminste dat lees ik overal?

• sNielz123
Malen is de man in vorm dus logisch dat die speelt.

Maar Brobbey zou wel de tweede spits moeten zijn in deze selectie.

• Terranova
HollowGamer schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 21:01:
[...]

Depay weet iets van Koeman. Tenminste dat lees ik overal?
Ja dat zal best of het zal Van Dijk wel zijn.

• 418O2
  • Niet online
Tis maar een uitzwaaiwedstrijd he. Ze zijn net bij elkaar

• HollowGamer
  • Niet online
Gravenberch is het voorbeeld dat je altijd moet gaan als een grote club langskomt. Hij is echt gigantisch gegroeid vind ik.

• DutchOwnage
Oranje ziet er niet slecht uit, zo op het eerste gezicht.

• HollowGamer
  • Niet online
Wat een raar masker? Zo'n muts wat Cech altijd had, lijkt me stukken beter zitten.

• Harribo
Brobbey zit op de bank, neem aan dat Koeman hem wel ff wil zien spelen.

Vind het wel jammer dat de laatste wedstrijd tegen het altijd gevaarlijke Oezbekistan is. Daarna moet je tegen Japan voor het echie. Gevaar voor zelfoverschatting of onderschatting van de tegenstander vrees ik.

• Charles Hill
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 10:09
HollowGamer schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 21:03:
Gravenberch is het voorbeeld dat je altijd moet gaan als een grote club langskomt. Hij is echt gigantisch gegroeid vind ik.
Behalve als een speler op de bank beland omdat hij zichzelf heeft overschat 😏 spelers worden beter door te spelen.

• Grindtegel
hebben ze maar 1 bal in de kuip? lekker retro

• Terranova
418O2 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 21:03:
[...]

Tis maar een uitzwaaiwedstrijd he. Ze zijn net bij elkaar
Alsof je niet tussen de regels kan lezen dat Depay gaat spelen. Koeman heeft al genoeg laten doorschemeren, belangrijk gaan zijn met goals bla bla bla. Dus als Malen spits is, dan is Depay de backup. En Weghorst de pinchhitter.

Dus als je ie dan al met 26 spelers te weinig ruimte voor verdedigers heeft(7 geselecteerd maar), neem dan geen 4e onnodige spits mee

• HollowGamer
  • Niet online
Charles Hill schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 21:05:
[...]

Behalve als een speler op de bank beland omdat hij zichzelf heeft overschat 😏 spelers worden beter door te spelen.
Dan cash je tenminste wel. ;)
Pagina: 1 ... 269 ... 323 Laatste

Let op:
Poule: Tweakers F.C. EK Voetbalpoule 2024
Algemeen topic: [Voetbal] Centraal WK 2026 topic
Vrouwenvoetbal: [Voetbal] Het algemene vrouwenvoetbal topic

Gedoe over het haarbandje van Memphis, commentaar over het commentaar of het eindeloos herkauwen van scheidsrechterlijke dwalingen zijn hier niet nodig!