Lekker zelfvertrouwen pompen door middel van een grote uitslag neerzetten.Harribo schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 21:04:
Vind het wel jammer dat de laatste wedstrijd tegen het altijd gevaarlijke Oezbekistan is. Daarna moet je tegen Japan voor het echie. Gevaar voor zelfoverschatting of onderschatting van de tegenstander vrees ik.
Dat hij Depay kiest is wel logisch. Vooralsnog heeft niemand structureel bewezen beter te zijn op die positie.
En gezien zijn doelpunten kan je toch niet zeggen dat het onlogisch is.
Maar volgens mij is dit geen nieuwe discussie.
Nu nog 1 erin schieten.
Summerville is volgens mij wel een aanwinst.
Malen... Oh oh
Nu nog 1 erin schieten.
Malen... Oh oh
Volgens de commentator, net als Messi..
Pass was iets erachter denk ik.
Pass was iets erachter denk ik.
En dan krijgt Brobbey kritiek over koel zijn voor de goal..
Knowledge reigns supreme over nearly anything
"Malen" gaat ben ik bang een nieuw werkwoord worden.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Het had al 3-0 kunnen hebben gestaan, en zelfs 4-0.
Enige die echt negatief opvalt is Wiefer. Heel onwennig op de back positie.
Enige die echt negatief opvalt is Wiefer. Heel onwennig op de back positie.
Malen komop zeg.
die andere drie hadden hem ook niet gemaakt..
die andere drie hadden hem ook niet gemaakt..
Laten we hopen dat het zo gaat werken.DutchOwnage schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 21:06:
[...]
Lekker zelfvertrouwen pompen door middel van een grote uitslag neerzetten.
Waarom niet met links binnenschieten.Harribo schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 21:08:
Dat hij Depay kiest is wel logisch. Vooralsnog heeft niemand structureel bewezen beter te zijn op die positie.
Nu nog 1 erin schieten.
Malen... Oh oh
Was het al.Shabbaman schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 21:08:
"Malen" gaat ben ik bang een nieuw werkwoord worden.
Malen over alle kansen die hij mistte
Depay wel? De afgelopen jaren absoluut niet namelijk. Wat goaltjes tegen Malta enzo, maar op grote toernooien heb je al jaren niets aan hemHarribo schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 21:08:
Nu nog 1 erin schieten.
Malen... Oh oh
Malen kan ook goed op de flank spelen, of als 10. Zo dik zitten we niet in de creatievelingenTerranova schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 21:05:
[...]
Alsof je niet tussen de regels kan lezen dat Depay gaat spelen. Koeman heeft al genoeg laten doorschemeren, belangrijk gaan zijn met goals bla bla bla. Dus als Malen spits is, dan is Depay de backup. En Weghorst de pinchhitter.
Dus als je ie dan al met 26 spelers te weinig ruimte voor verdedigers heeft(7 geselecteerd maar), neem dan geen 4e onnodige spits mee
Summervile kan dat ook.418O2 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 21:09:
[...]
Malen kan ook goed op de flank spelen, of als 10. Zo dik zitten we niet in de creatievelingen
Allang blij dat Simons niet mee is. Vind hem echt te kort komen voor de top. Hij had zeker meegekund, maar niet als basisspeler.
[ Voor 22% gewijzigd door HollowGamer op 03-06-2026 21:11 ]
Er heeft ook nog niemand structureel de kans gekregen. Depay staat er al jaren, maar elke andere kandidaat moet er in 2 wedstrijden 5 inschieten om hem eruit te spelen lijkt het wel.Harribo schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 21:08:
Nu nog 1 erin schieten.
Malen... Oh oh
Terwijl het elftal zonder Depay zichtbaar beter draait. Iedereen ziet het behalve Koeman. En die doelpunten gaan we het niet over hebben. Eindeloze discussie.
Ok maar aan wie dan wel? Behalve een Weghorst in de laatste minuten?Terranova schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 21:09:
[...]
Depay wel? De afgelopen jaren absoluut niet namelijk. Wat goaltjes tegen Malta enzo, maar op grote toernooien heb je al jaren niets aan hem
Juist, daarom nog steeds Depay. Armoede van de Nederlandse aanval maar logisch denk ik
Even ter herinnering, nu zouden we dus in de 3 minuten break zitten.
FlammingHarribo schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 21:11:
[...]
Ok maar aan wie dan wel? Behalve een Weghorst in de laatste minuten?
Juist, daarom nog steeds Depay. Armoede van de Nederlandse aanval maar logisch denk ik
Ja omdat niemand de kans krijgt omdat Depay moet spelen. Het is nog een godswonder dat we af en toe nog ver kwamen op een toernooi met Koeman als trainer.Harribo schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 21:11:
[...]
Ok maar aan wie dan wel? Behalve een Weghorst in de laatste minuten?
Ik ben bang dat de gemiste kansen van Malen nu al genoeg munitie zijn voor Koeman om Depay tegen Japan een basisplek te geven.
Die had ik sowieso een kans gegeven. Verder zie ik geen andere namen hoor
Nu ook weer... Kansen maar geen goals, we hebben geen killers. Dus Depay
*stiekem heb jij een dekbedovertrek van Depay, wees eerlijk
[ Voor 5% gewijzigd door Harribo op 03-06-2026 21:15 ]
Jammer dat er geen namen bijgeleverd worden door je. Wie is ook alweer die linker middelste rij? En die 3e man , kaal, van links onderste rij? De materiaalman?
Ja dat kan hij en wat mij betreft had ie dat vandaag ook gestaan. Het is juist nodig om imo de beste aanval te gaan proberen. Gakpo Brobbey Malen. De vorige keer dat ze dat probeerden was Dumfries dom bezig door rood te pakken.418O2 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 21:09:
[...]
Malen kan ook goed op de flank spelen, of als 10. Zo dik zitten we niet in de creatievelingen
Dus ze hebben nog geen enkele keer in die samenstelling kunnen spelen
Dat je als een volwassenman 'boe' gaat roepen tegen een speler..
Dit is wel waar ik een beetje bang voor ben straks... Leuk voetballen en dan paar slaap momenten en je staat 1-0 achter
Wat de waarde is tegen deze tegenstander is twijfelachtig, maar ik vind die Summerville wel een lekker spelertje zo.
Weer typisch van Dijk alibi verdedigen bij die kans van Algerije. Ernaartoe lopen, maar verder niks doen en daarna uitgespeeld worden door een steekpass. Zal blij zijn als zijn tijdperk voorbij is.
Weer typisch van Dijk alibi verdedigen bij die kans van Algerije. Ernaartoe lopen, maar verder niks doen en daarna uitgespeeld worden door een steekpass. Zal blij zijn als zijn tijdperk voorbij is.
Algerije is echt heel matig.
Als je zo speelt vlieg je er in de poule-fase al uit, het is echt heel zwak wat Oranje laat zien.
Als je zo speelt vlieg je er in de poule-fase al uit, het is echt heel zwak wat Oranje laat zien.
Hij zal summerville wel willen zien spelen. Depay is ook niet fit dus die kan niet starten.Terranova schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 21:15:
[...]
Ja dat kan hij en wat mij betreft had ie dat vandaag ook gestaan. Het is juist nodig om imo de beste aanval te gaan proberen. Gakpo Brobbey Malen. De vorige keer dat ze dat probeerden was Dumfries dom bezig door rood te pakken.
Dus ze hebben nog geen enkele keer in die samenstelling kunnen spelen
Je moet niet teveel conclusies trekken uit zon wedstrijd
'Wij' kennen Koeman maar al te goed.418O2 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 21:18:
[...]
Hij zal summerville wel willen zien spelen. Depay is ook niet fit dus die kan niet starten.
Het is het allemaal net niet.
Net geen goals maken net geen goals tegen krijgen
Nu oefenen op net niet, op het WK straks net wel
Net geen goals maken net geen goals tegen krijgen
Nu oefenen op net niet, op het WK straks net wel
precies wat @HollowGamer zegt. We kennen Koeman maar al te goed, iedereen weet dondersgoed dat Depay gaat spelen, Koeman en vriendjes...418O2 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 21:18:
[...]
Hij zal summerville wel willen zien spelen. Depay is ook niet fit dus die kan niet starten.
Ja dat is waar.418O2 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 20:56:
[...]
Average oranjekijker.
9 spelen in de PL en de meesten basis. De andere 2 basis bij topploegen in Spanje en Italië
Maar denk je dat dit op dezelfde manier “leeft” als toen?
Elke coach heeft wel zijn favoriete spelers.
Alleen vele mogen Depay niet zo en dat wringt een beetje
Ouderwets Nederlands elftal eigenlijk.d-vine schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 21:19:
Het is het allemaal net niet.
Serieus, we hadden al moeten scoren.
Als die heel goed was, had ik er niets op tegen.d-vine schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 21:21:
Elke coach heeft wel zijn favoriete spelers.
Frenkie de Jong vind ik ook bijvoorbeeld een prima keuze, zelfde met Gravenberch.
Ik zie het al, het is de schuld van de regen.
In de rust lopen er 10 man met een Föhne over het veld.
[ Voor 40% gewijzigd door djmuggs op 03-06-2026 21:27 ]
ICE ICE Baby
Nou ik heb er net zo'n 1km hemelsbreed naast ook op't veld gestaan, niet aan te raden. Pokkeweer om te voetballenHollowGamer schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 21:24:
Overdrijven, overdrijven.. het regent, het veld lijkt me nog prima.
Ik begrijp het allemaal, het is ook niet mijn favoriet.HollowGamer schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 21:23:
[...]
Als die heel goed was, had ik er niets op tegen.
Frenkie de Jong vind ik ook bijvoorbeeld een prima keuze, zelfde met Gravenberch.
Ik zie het als armoedige nood van Koeman omdat het maar dun bezaaid is met goede internationale spitsen.
Als bij Nederland genoeg top aanvallers(spitsen) de afgelopen 5, 6 jaar waren doorgebroken was het nooit gebeurd en een discussie geworden.
I zou graag wat meer verdieping willen over bijvoorbeeld zo'n speler als Summerville. Bijvoorbeeld waar hij oa is opgeleid.
Van der Ven treuzelt gelukkig niet met voorzetten, alles meteen voor, heel fijn
Bij de club die normaal in dit stadion speeltMegupe schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 21:27:
I zou graag wat meer verdieping willen over bijvoorbeeld zo'n speler als Summerville. Bijvoorbeeld waar hij oa is opgeleid.
ICE ICE Baby
Die is pompen of verzuipen en degraderen gewent bij de SpursHarribo schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 21:28:
Van der Ven treuzelt gelukkig niet met voorzetten, alles meteen voor, heel fijn
Maar vooral top verdediger, dat die nog niet is gekocht door een ander team
[ Voor 13% gewijzigd door d-vine op 03-06-2026 21:30 ]
Hoeveel kansen kun je omzeep helpen? Nederland had al met een monster score de rust in kunnen gaan.
Summerville doet me ergens aan Frimpong denken, dat loopje is vrijwel identiek.
Summerville doet me ergens aan Frimpong denken, dat loopje is vrijwel identiek.
Hopelijk wordt er op het WK wel ingegrepen. Wat een knal.
Het is de schuld van de Rabobank!djmuggs schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 21:25:
Ik zie het al, het is de schuld van de regen.
Voor hetzelfde geld stond het 2-0, dan hadden we het nergens over.FreakNL schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 21:18:
Algerije is echt heel matig.
Daarvoor liggen er snipers op de daken van de stadions.HollowGamer schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 21:31:
ICE ICE Baby
Meen je dat? Dat wist ik niet.djmuggs schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 21:32:
[...]
Daarvoor liggen er snipers op de daken van de stadions.
Zou mij echt gedragen daar. Had ook gelezen dat ICE er zou zijn.
Ik ben voor harder ingrijpen, maar ICE is een ongecontroleerde mess.
Daar heb je dit niet. Meeste algerijnen in het stadion zijn gewoon nederlands. En dan kan je veel makkelijker aan harde vuurwerk komen, dan ergens in amerika meesmokkelen of kopen.HollowGamer schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 21:31:
Huub Huub Barbatruc!
Man man man, voetbal je tegen zo'n ploeg. Kom je niet eens tot scoren. Ga je straks af tegen zo'n land en niets getest. Ik snap echt niet waarom je tegen zo'n land wil oefenen. Malen had echt al moeten scoren, dat kan gewoon niet dat je die mist op dit niveau.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
InderdaadDeKever schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 21:32:
[...]
Voor hetzelfde geld stond het 2-0, dan hadden we het nergens over.
Maar je ziet meteen het probleem van Oranje... De aanval, gebrek aan killers
Nou ja, Oranje weigerde de bal voor de goal te gooien. Alles ging terug of breed. Ja dan hoef je ook niet eeuwig door te gaanHollowGamer schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 21:34:
Fluit die af, wat een pipo.
(sorry dat ik het zo zeg)
Als mijn tante een … had… etc.DeKever schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 21:32:
[...]
Enfin, tegen Portugal krijg je misschien 1 zo’n kans in 90 minuten. Scoren is ook kwaliteit.
Hebben we nu inmiddels zoveel asielzoekers dat er nu meer Algerijnen bij deze thuiswedstrijd zitten dan Nederlanders?
Mooi die zwarte broeken, das lang geleden, kennersvraagje: wie weet wanneer laatste keer was, met zwarte broek? Ik zelf weet rond 1979, maar vast daarna nog wel n keer geweest..
Algerije is best een degelijke ploeg, staan toch 28e op de FIFA ranking dus die kunnen best wel ballen hoor.carpebios schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 21:34:
Man man man, voetbal je tegen zo'n ploeg. Kom je niet eens tot scoren. Ga je straks af tegen zo'n land en niets getest. Ik snap echt niet waarom je tegen zo'n land wil oefenen. Malen had echt al moeten scoren, dat kan gewoon niet dat je die mist op dit niveau.
Inderdaad dat zijn geen prutsers.Vlassie1980 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 21:37:
[...]
Algerije is best een degelijke ploeg, staan toch 28e op de FIFA ranking dus die kunnen best wel ballen hoor.
Die met De Wolf dan?HollowGamer schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 21:37:
Wat een stom reclame van de Jumbo en AH.
Snipers afhankelijk van welke belangrijke mensen er aanwezig bij de wedstrijd.HollowGamer schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 21:33:
[...]
Meen je dat? Dat wist ik niet.
Zou mij echt gedragen daar. Had ook gelezen dat ICE er zou zijn.
Ik ben voor harder ingrijpen, maar ICE is een ongecontroleerde mess.
(N)ICE is overal aanwezig waar er "niet" Amerikanen aanwezig zijn.
ICE ICE Baby
Exact. Nog niet echt op elkaar ingespeeld. Toch aardig wat kansen.sNielz123 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 21:34:
Niet heel goed, maar ook niet heel slecht
Flickr PSN ID= cheironnl
15 kansen, nul goals. eigenlijk heel erg slechtsNielz123 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 21:34:
Niet heel goed, maar ook niet heel slecht
Zat die ook niet eerst in een reclame voor zomerparken hier?
En wij overschatten ons zelf ook weer heel erg. Hoor iedereen op TV roepen minstens halve finale.Vlassie1980 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 21:37:
[...]
Algerije is best een degelijke ploeg, staan toch 28e op de FIFA ranking dus die kunnen best wel ballen hoor.
We missen gewoon scorend vermogen. De Jong heeft het niet, Gravenberch niet en Reijnders ook maar matig. Malen heeft het ook moeilijk in de kleine ruimte.Grindtegel schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 21:39:
[...]
15 kansen, nul goals. eigenlijk heel erg slecht
Nee joh, Woutje als breekijzer.shoombak schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 21:40:
Tijd voor Memphis
Nou, ik moet dat nog maar zien. Enige houvast die ik tot nu toe heb is die voorspelling van die econoom die het 3 keer eerder ook goed had qua winnaar WKHollowGamer schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 21:41:
[...]
En wij overschatten ons zelf ook weer heel erg. Hoor iedereen op TV roepen minstens halve finale.
[ Voor 54% gewijzigd door Vlassie1980 op 03-06-2026 21:42 ]
Alvast een waarschuwing aan iedereen die nu al klaagt bij een vriendschappelijk potje: praktisch alle WK wedstrijden worden zaadpotten, ook als we tegen tegenstanders spelen waarvan we onterecht denken makkelijk van te kunnen winnen.
Ik heb er ook niet zo'n zin in. Iedereen gaat los over Arsenal, maar iedereen voetbalt tegenwoordig zo, zeker op het WK.D-e-n schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 21:42:
Alvast een waarschuwing aan iedereen die nu al klaagt bij een vriendschappelijk potje: praktisch alle WK wedstrijden worden zaadpotten, ook als we tegen tegenstanders spelen waarvan we onterecht denken makkelijk van te kunnen winnen.
Dat jullie reclame kijken....
Ik heb geen seconden ervan gezien
Ik heb geen seconden ervan gezien
Daar is ie!!!
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
WK 2010 in Zuid Afrika:Sjah schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 21:36:
Mooi die zwarte broeken, das lang geleden, kennersvraagje: wie weet wanneer laatste keer was, met zwarte broek? Ik zelf weet rond 1979, maar vast daarna nog wel n keer geweest..
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
En dan dit, https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1701728/japan-stunt-met-hoog-eredivisie-gehalte-tegen-brazili.html
Nederland gaat het nog zwaar krijgen.
Okay, Brazilie was in op dat moment ook niet in zijn beste vorm.
Nederland gaat het nog zwaar krijgen.
Okay, Brazilie was in op dat moment ook niet in zijn beste vorm.
[ Voor 11% gewijzigd door djmuggs op 03-06-2026 21:52 ]
ICE ICE Baby
Je verwacht het niet.ST10©DE schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 21:48:
Daar is ie!!!
Nu met zwart haarbandje?? Wtf?!?
Heb nog een hele voorraad witte haarbandjes in voorraad... Lekker dan...
Denk je dat? Volgens mij creativiteit genoeg in dit topic om wel de volgende reden te vinden waarom alles toch kut is.DeKever schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 21:32:
[...]
Ik heb iig alweer 2 volle bingokaarten.
... not as I do.
Damn, je moet wel zijn socials volgen.Harribo schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 21:50:
Nu met zwart haarbandje?? Wtf?!?
Goh wat een verrassing. Brobbey is dus helemaal voor niets mee.
Ok, 2010 dus. Maarja in de Finale droegen we helaas Oranje broek, om voorspelbare reden ben ik daar niet gek op.
Voor de zin maakt dat niet zoveel uit wat mij betreft. De vorige keer in de VS was het niet anders in de hitte.HollowGamer schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 21:44:
[...]
Ik heb er ook niet zo'n zin in. Iedereen gaat los over Arsenal, maar iedereen voetbalt tegenwoordig zo, zeker op het WK.
En er wordt tegenwoordig aanvallender gespeeld dan een een tijd terug. Hoe vaak heeft Mourinho niet succes gehad met de bus parkeren? Herinner je dat EK met Griekenland nog? En in 1990 speelde praktisch elk land afbraakvoetbal.
Wie zegt dat? Die gaat echt wel spelen hoor.Terranova schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 21:52:
Iedereen verdiend een kans in deze tijd, anders is het niet eerlijkTerranova schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 21:52:
ICE ICE Baby
Van wie?Harribo schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 21:55:
Ik noteer : 1 x Inaccuraat verdedigen
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Dat ziet er eng uit, waarom duurt het zo lang voordat medical staff ingrijpt.
En sommige 100.djmuggs schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 21:54:
[...]
Iedereen verdiend een kans in deze tijd, anders is het niet eerlijk
Dit is al sneller dan bij Nouri.HollowGamer schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 21:56:
Dat ziet er eng uit, waarom duurt het zo lang voordat medical staff ingrijpt.
ICE ICE Baby
Natuurlijk niet. Als Malen spits 1 is en Depay 2. Waarom zou Koeman dan vriendje Weghorst niet brengen als spits 3. Totaal geen ruimte voor Brobbey
2 man, weet zo niet meer wie.
Die Algerijn mocht vrij makkelijk uithalen
Oh man, laat me daar a.u.b. niet herinneren.
Soms denk ik weleens dat er meerdere langs het veld moeten zitten.
Alweer gemalen.
Let op:
Poule: Tweakers F.C. EK Voetbalpoule 2024
Algemeen topic: [Voetbal] Centraal WK 2026 topic
Vrouwenvoetbal: [Voetbal] Het algemene vrouwenvoetbal topic
Gedoe over het haarbandje van Memphis, commentaar over het commentaar of het eindeloos herkauwen van scheidsrechterlijke dwalingen zijn hier niet nodig!
Poule: Tweakers F.C. EK Voetbalpoule 2024
Algemeen topic: [Voetbal] Centraal WK 2026 topic
Vrouwenvoetbal: [Voetbal] Het algemene vrouwenvoetbal topic
Gedoe over het haarbandje van Memphis, commentaar over het commentaar of het eindeloos herkauwen van scheidsrechterlijke dwalingen zijn hier niet nodig!