[Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 268 ... 306 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:54

Agent47

I always close my contracts.

Hoe kan je weghorst oproepen. geen Frimpong ook. Summerville en Til vind ik wel slim

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Samenvatting van de persconferentie
  • Doelstelling: wereldkampioen worden
    De bondscoach maakte duidelijk dat Nederland naar het WK gaat om te winnen.
    Tegelijk bleef hij realistisch over de kracht van andere toplanden.
    “Niets is onmogelijk en daar gaan we voor. Ik ben ervan overtuigd dat we ver kunnen komen.”
  • Veel blessureproblemen richting het WK
    Volgens de bondscoach waren de afgelopen weken extreem lastig door de vele blessures.
    Hij noemde het “bizar” hoeveel internationals wegvallen sinds EK 2024.
  • Belangrijke afwezigen
    Onder andere Matthijs de Ligt, Stefan de Vrij en Emanuel Emegha ontbreken door blessures.
    Vooral het mogelijke wegvallen van meerdere ervaren verdedigers zorgde voor moeilijke keuzes.
  • Situatie rond Jurriën Timber
    De fitheid van Jurriën Timber blijft onzeker.
    Daarom staan Maatsen en Geertruida op de stand-by-lijst.
    Het is afwachten of Timber de Champions League-finale haalt en volledig inzetbaar is.
  • Keuze voor slechts drie keepers
    Oranje neemt drie keepers mee in plaats van vier.
    Er werd nog overwogen om een extra keeper buiten de officiële selectie stand-by te houden, maar uiteindelijk is daar niet voor gekozen.
  • Frenkie de Jong volledig hersteld
    De bondscoach bevestigde dat Frenkie de Jong volledig hersteld is van zijn blessure.
    De oefenduels worden gebruikt om hem verder wedstrijdritme te geven.
  • Vertrouwen in Memphis Depay
    Ondanks twijfels over zijn fitheid blijft Memphis Depay belangrijk voor Oranje.
    Volgens de bondscoach heeft Depay niet alleen op het veld waarde, maar ook daarbuiten.
  • Twijfels rond basisplaats Depay
    De bondscoach gaf toe dat hij na EK 2024 twijfelde of hij Depay toen wel direct had moeten laten starten.
    Daarom houdt hij nu beter rekening met wedstrijdritme en fitheid.
  • Corinthians-wedstrijd belangrijk voor Depay
    Depay zou die nacht bij Corinthians weer vanaf het begin spelen.
    Oranje wacht daarom zijn fysieke reactie op die wedstrijd af.
  • “Hij moet de Depay worden die we nodig hebben”
    De bondscoach verwacht dat Depay uiteindelijk belangrijk kan zijn op het WK.
    Hij hoopt dat hij weer het niveau haalt dat Oranje nodig heeft.
  • Crycensio Summerville maakt indruk
    De bondscoach sprak zeer positief over Summerville.
    Vooral zijn snelheid, acties, betrouwbaarheid en werkethiek vielen op.
  • Summerville boven Frimpong gekozen
    Mede door blessureproblemen van Jeremie Frimpong koos de bondscoach nu voor Summerville.
    Hij waardeert vooral spelers die tactisch betrouwbaar blijven werken.
  • Summerville ook optie op rechts
    Volgens de bondscoach kan Summerville uitstekend vanaf de rechterkant spelen.
    Zijn discipline zonder bal speelde mee in de selectie.
  • Marten de Roon terug in beeld
    Na de blessure van Jerdy Schouten begon de bondscoach opnieuw serieus aan Marten de Roon te denken.
    Het contact tussen beide partijen bleef altijd bestaan.
  • Waarom De Roon geselecteerd is
    De bondscoach noemde De Roon betrouwbaar en tactisch belangrijk.
    Volgens hem vult hij een specifieke controlerende rol in die anderen minder goed kunnen uitvoeren.
  • Mats Wieffer nu meer rechtsback
    Opvallend was dat Mats Wieffer momenteel meer als rechtsback wordt gezien dan als middenvelder.
    Daarmee lijkt Oranje extra flexibiliteit in de verdediging te zoeken.
  • Guus Til niet als spits
    De bondscoach benadrukte dat hij Guus Til ziet als aanvallende middenvelder.
    “Ik zie hem als een nummer 10.”
  • Valente oogt vermoeid
    Over Valente gaf de bondscoach aan dat hij minder fris oogt na een zwaar eerste seizoen bij Feyenoord.
    Daardoor viel de keuze uiteindelijk anders uit.
  • Justin Kluivert maakte indruk
    De bondscoach was juist erg positief over Justin Kluivert.
    Vooral zijn frisheid en trainingsarbeid maakten indruk.
  • Wout Weghorst
    Hij heeft zijn rol bij ons, en daarin is hij nog heel goed bruikbaar. Ik zie niemand anders die dat kan. Er zijn zoveel momenten dat hij van waarde kan zijn. Flemming? Hij is voor mij geen toegevoegde waarde ten opzichte van de spelers die we al hebben
  • Moeilijke keuzes op middenveld
    Volgens de bondscoach draait selectiebeleid ook om balans tussen verschillende types middenvelders.
    Daardoor konden sommige talenten ondanks kwaliteit toch niet mee.
  • Geen plek voor sommige jonge talenten
    Hij gaf toe dat hij spelers als Smit en Valente graag had meegenomen.
    Maar hun profiel paste minder goed bij wat Oranje na de blessure van Schouten nodig had.
  • Veel nadruk op betrouwbaarheid
    Tijdens de persconferentie kwam meerdere keren terug dat de bondscoach veel waarde hecht aan betrouwbaarheid, discipline en werkethiek.
    Dat speelde bij meerdere selectiekeuzes een belangrijke rol.
  • Focus op flexibiliteit in selectie
    Oranje lijkt bewust spelers te hebben geselecteerd die meerdere posities kunnen invullen.
    Vooral in verdediging en op de flanken biedt dat extra opties tijdens het toernooi.
  • Vooruitblik richting WK
    Ondanks de blessureproblemen overheerst vertrouwen binnen Oranje.
    De bondscoach gelooft dat Nederland met deze groep opnieuw diep kan komen op een eindtoernooi.

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:18
Oh god, hij gaat echt met Depay starten. Echt, die vent haalt alle plezier weg bij Nederlands elftal wedstrijden, snel tijd voor een nieuwe bondscoach

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:44
Gynnad schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 15:11:
[...]

Wie dan? De spoeling qua spitsen is echt dun op dit moment. Weghorst lijkt mij alleen mee te gaan als pinchitter voor de laatste 5 minuten.

Als je kijkt bij de traditionele top 3 in Nederland speelt er volgens mij ook nauwelijks een Nederlandse speler voorin.. laat staan dat die bij een topclub in het buitenland speelt..
Ik snap de behoefte aan een pinchitter. Maar is Depay dat niet nu? Kan me niet voorstellen dat ze Depay in de basis willen zetten. DIe man presteert ook niks.

Maar als het erop aankomt heb je meer aan Depay dan een Weghorst die het hele jaar als slecht is.

Natuurlijk hebben we niet meer de aanvalskanonnen van vroeger. Maar we hebben toch wel beter dan Wout fucking Weghorst?

• LZ86
Terranova schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 15:20:
Oh god, hij gaat echt met Depay starten. Echt, die vent haalt alle plezier weg bij Nederlands elftal wedstrijden, snel tijd voor een nieuwe bondscoach
wtf, maak je een grap? Is ie van plan m met een rolstoel op te stellen?

[ Voor 7% gewijzigd door LZ86 op 27-05-2026 15:22 ]

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11:03
Je moet natuurlijk altijd met Brobbey starten. Die houd zelf al 2-3 spelers bezig, maarja Koeman....

• CryptoNL
Beste interland dit jaar was met Frimpong en Maatsen tegen Spanje. Maar liever een middelmatige speler als Wieffer. Wat een coach.

• d-vine
  • Nu online
Depay gaat vanavond voor het eerst starten in de basis bij zijn club
Daarna 2 oefenwedstrijden om te kijken hoe het met zijn fitheid gesteld staat.
Over de opstelling van NL11tal nog niets gezegd wie gaat starten.

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:50

Typhone

Who Dares Wins

Vlassie1980 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 14:22:
Verwachtingen waren al niet te hoog, als ik hiernaar kijk is de defensie degelijk, middenveld goed maar vooral de aanval wat minder. Maar ik laat me graag positief verrassen natuurlijk :)F :)F :)F
Ik denk dat de defensie helemaal niet zo goed is als wij denken. Als ik ook even in ogenschouw neem hoe vaak Oranje op achterstand kwam in wedstrijden...

Nederland - Noorwegen (26 maart 2026) 0-1 in de 24e minuut
Polen - Nederland (14 november 2025) 1-0 in de 43e minuut
Litouwen - Nederland (7 september 2025) 0-2 werd 2-2 tussen 36e en 43e minuut
Spanje - Nederland (23 maart 2025) 1-0 in de 8e minuut
Nederland - Spanje (20 maart 2025) 0-1 in de 9e minuut
Hongarije - Nederland (11 oktober 2024) 1-0 in de 32e minuut

Dit zijn alleen maar wedstrijden waarin Oranje op achterstand kwam. Hoe 'groter' de naam hoe matiger de stats. Ga je richting het EK 2024 bewegen dan worden die uitslagen gaandeweg nog veel slechter maar toen waren de verdedigers ook nog eens 2 jaar jonger dan nu het geval is.

Ik heb geen 'high hopes' in elk geval want verdedigend zijn we tergend zwak.

• CryptoNL
Typhone schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 15:30:
[...]

Ik denk dat de defensie helemaal niet zo goed is als wij denken. Als ik ook even in ogenschouw neem hoe vaak Oranje op achterstand kwam in wedstrijden...

Nederland - Noorwegen (26 maart 2026) 0-1 in de 24e minuut
Polen - Nederland (14 november 2025) 1-0 in de 43e minuut
Litouwen - Nederland (7 september 2025) 0-2 werd 2-2 tussen 36e en 43e minuut
Spanje - Nederland (23 maart 2025) 1-0 in de 8e minuut
Nederland - Spanje (20 maart 2025) 0-1 in de 9e minuut
Hongarije - Nederland (11 oktober 2024) 1-0 in de 32e minuut

Dit zijn alleen maar wedstrijden waarin Oranje op achterstand kwam. Hoe 'groter' de naam hoe matiger de stats. Ga je richting het EK 2024 bewegen dan worden die uitslagen gaandeweg nog veel slechter maar toen waren de verdedigers ook nog eens 2 jaar jonger dan nu het geval is.

Ik heb geen 'high hopes' in elk geval want verdedigend zijn we tergend zwak.
Dat is ook volstrekt logisch, omdat ze niet vaak in dezelfde opstelling spelen en met wisselende mede-verdedigers. Niemand komt zo in zijn ritme natuurlijk.

• Terranova
LZ86 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 15:21:
[...]

wtf, maak je een grap? Is ie van plan m met een rolstoel op te stellen?
Koeman vooral, als ik die ondertoon zo lees in z'n uitspraken over Depay

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-06 12:51

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik snap ook niet alles, maar Koeman zit hierop. Straks staat NL in de halve finale en roept iedereen hier "ik wist dat ze het in zich hadden!"

Hou eens op met dat gezeik zeg..

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:56

ZieMaar!

Moderator General Chat
Malen heeft t goed gedaan, die verdient obv de tweede seizoenshelft denk ik de spitspositie. Summerville ken ik niet zo goed, maar hopelijk komt ie naar binnen? Een rechtsbuiten die buitenom gaat is niet logisch met Dumfries…

Op zich hoort dit Nl team echt wel bij de beste 8 ploegen denk ik, maar zeker Spanje, Frankrijk en ook wel Duitsland zijn echt wel een tandje beter en Argentinië en Brazilië win je ook niet 8 van de 10 keer

• LZ86
DirtyBird schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 15:40:
Ik snap ook niet alles, maar Koeman zit hierop. Straks staat NL in de halve finale en roept iedereen hier "ik wist dat ze het in zich hadden!"

Hou eens op met dat gezeik zeg..
Geloof je het zelf :+

• LZ86
ZieMaar! schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 15:41:
Malen heeft t goed gedaan, die verdient obv de tweede seizoenshelft denk ik de spitspositie. Summerville ken ik niet zo goed, maar hopelijk komt ie naar binnen? Een rechtsbuiten die buitenom gaat is niet logisch met Dumfries…

Op zich hoort dit Nl team echt wel bij de beste 8 ploegen denk ik, maar zeker Spanje, Frankrijk en ook wel Duitsland zijn echt wel een tandje beter en Argentinië en Brazilië win je ook niet 8 van de 10 keer
Brobbey is ook echt wel goed hoor. Echte sterke bliksemafleider met krachtig schot gebleken. Malen verdient zeker ook een plaats, maar Brobbey net zo. Vandaar dat ik Weghorst niet snap.

• JanW
  • Laatst online: 10:40
LZ86 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 15:46:
[...]

Brobbey is ook echt wel goed hoor. Echte sterke bliksemafleider met krachtig schot gebleken. Malen verdient zeker ook een plaats, maar Brobbey net zo. Vandaar dat ik Weghorst niet snap.
Met Weghorst kan je nog wat forceren. I.t.t. Malen en Brobbey kan hij wel koppen en is ie nog nuttig met voorzetten.

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Geloof mij maar dat Brazilie er echt niet op zit te wachten om Oranje te treffen. Net zoals wij Portugal vrezen als tegenstander. Verder zijn bovengenoemde landen natuurlijk wel een maatje groter. Begrijp die voorspelling van die Duiste econoom nog steeds niet maar zou mooi zijn als hij gelijk blijkt te hebben.
JanW schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 15:48:
[...]

Met Weghorst kan je nog wat forceren. I.t.t. Malen en Brobbey kan hij wel koppen en is ie nog nuttig met voorzetten.
Als Weghorst hetzelfde kan flikken als tegen de Argentijnen in '22 als pinchhitter dan begrijp ik het volledig. Wie zou je anders als breekijzer in willen zetten? Ik kan niet echt iemand bedenken.

[ Voor 25% gewijzigd door Vlassie1980 op 27-05-2026 15:52 ]

• toolkist
  • Niet online
Summerville staat meestal links bij West Ham

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:27
Ik haal er juist uit dat hij niet met hem begint

• Terranova
D-e-n schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 15:51:
[...]

Ik haal er juist uit dat hij niet met hem begint
Laten we hopen dat mijn deductie vaardigheden niet zo goed zijn dan

• toolkist
  • Niet online
Dus, een 4e keeper meenemen was 'te duur'... _O-

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-06 23:03
Alle ballen op Summerville...

• Agent47

Agent47

Oranje wordt over een paar jaar pas echt kanshebber gok ik. Spelers als Valente, Wieffer, Smit, Van Bommel, Wouter Goes, Frimpong, Read , Zechiel etc.

ik heb totaal geen vertrouwen in een oranje met een depay, gakpo, weghorst, ake.

Je hebt tevens nog steeds geen keeper die er echt uitspringt vind ik. Vroegah :+ met Stekelenburg en van de Sar had je dat meer.

• toolkist
  • Niet online
JanW schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 15:48:
[...]

En dus neem je Fleming mee. Die kopt weer een stuk beter dan Weghorst, en scoorde er 11 bij een degradatie kandidaat in de PL dus heel wat beter dan wat Weghorst bij Ajax vertoonde

• CryptoNL
Agent47 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 16:12:
Oranje wordt over een paar jaar pas echt kanshebber gok ik. Spelers als Valente, Wieffer, Smit, Van Bommel, Wouter Goes, Frimpong, Read , Zechiel etc.

ik heb totaal geen vertrouwen in een oranje met een depay, gakpo, weghorst, ake.

Je hebt tevens nog steeds geen keeper die er echt uitspringt vind ik. Vroegah :+ met Stekelenburg en van de Sar had je dat meer.
Roefs is een uitstekende keeper en Brazilië, Frankrijk, Engeland hebben al jaren clowns op goal. Wel de minst belangrijke positie

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Nou, dat klinkt absoluut niet direct als een verbetering....
Dat is wel echt een hele grote als, zou me echt verbazen dat dit allemaal toppers worden.

• toolkist
  • Niet online

Wieffer? Die mag de schoenen van Timber nog niet poetsen (Wieffer speelt tegenwoordig rechtsback bij Brighton).

edit: en Goes gaat van Hecke er echt niet uit spelen.

[ Voor 4% gewijzigd door toolkist op 27-05-2026 16:19 ]

• CryptoNL
Overigens zo lang we krampachtig blijven vasthouden aan een Nederlandse bondscoach zal Nederland nooit wereldkampioen worden. Ongekend dat de knvb een buitenlandse topper niet polst, want geld hebben ze genoeg

• CryptoNL
toolkist schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 16:18:
[...]

Wieffer? Die mag de schoenen van Timber nog niet poetsen (Wieffer speelt tegenwoordig rechtsback bij Brighton).

Je hebt genoeg goede verdedigers. Ook een Botman en een Beukema bijvoorbeeld

• toolkist
  • Niet online
CryptoNL schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 16:19:
Overigens zo lang we krampachtig blijven vasthouden aan een Nederlandse bondscoach zal Nederland nooit wereldkampioen worden. Ongekend dat de knvb een buitenlandse topper niet polst, want geld hebben ze genoeg
Blijkbaar toch niet. Anders was Bijlow wel mee gegaan naar het WK en had de KNVB de verhuisplannen met Almere niet afgeblazen.

• toolkist
  • Niet online
CryptoNL schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 16:20:
[...]

Je hebt genoeg goede verdedigers. Ook een Botman en een Beukema bijvoorbeeld
Botman is nog vaker stuk dan Bijlow ;)
Die is fysiek totaal niet geschikt.

• CryptoNL
toolkist schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 16:21:
[...]

Blijkbaar toch niet. Anders was Bijlow wel mee gegaan naar het WK en had de KNVB de verhuisplannen met Almere niet afgeblazen.
Kijk maar in de cijfers. Geld zat.

• Agent47

Agent47

toolkist schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 16:18:
[...]

Daarom weg ik ook “ over een paar jaar” :)

• CryptoNL
Agent47 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 16:23:
[...]

Daarom weg ik ook “ over een paar jaar” :)
Ook niet. Middelmaat. Ook een Valente komt nooit vast in de basis.

• Sjah
Valente is nog aan groeien, kan nog sterker worden. Maar blijkbaar is een plek bij een top3 club niks, je moet bij een club in buitenland zitten, ja onderste regionen PL is toegestaan..

• CryptoNL
Sjah schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 16:28:
Valente is nog aan groeien, kan nog sterker worden. Maar blijkbaar is een plek bij een top3 club niks, je moet bij een club in buitenland zitten, ja onderste regionen PL is toegestaan..
Heeft het gewoon niet. Mist zoveel facetten die De Jong. Gravenberch, Reijnders wel hebben en dan hebben we nog Kees Smit

• TonyD
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 10:57
CryptoNL schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 16:29:
[...]

Heeft het gewoon niet. Mist zoveel facetten die De Jong. Gravenberch, Reijnders wel hebben en dan hebben we nog Kees Smit
Die zijn inderdaad een stuk verder, spelen allen wekelijks op hoog niveau en hebben zich bewezen. Ik schrijf Valente nog niet af, maar heeft nog een lange weg te gaan.

Overigens vind ik er wel meer tussen zitten die zich nog niet echt (langdurig) bewezen hebben. Brobbey doet het nu leuk, maar was vorig jaar bar en bar slecht. Hato heeft zich hersteld, maar vind ik ook geen topper. Hetzelfde geldt voor een Noa Lang, Timber , Kluivert en Wieffer. Het is het allemaal net niet. Ik heb absoluut geen vertrouwen in dit WK...

• D-e-n
Zelfde probleem als nu: geen creatieve toptalenten in de aanval. Van Bommel is sowieso de enige aanvaller die je noemt

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

toolkist schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 12:21:
[...]

En anders Fleming. Maar die zal uberhaupt niet overwogen worden want 'maar' Burnley
Summerville zit er dan wel bij en die is nota bene gedregradeerd met WHU.

How bad is it on a scale from one to Spurs

• toolkist
  • Niet online
Sjah schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 16:28:
Tegen die onderste regionen PL is geen enkele NL club opgewassen in een volledig seizoen.

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

[...]

Ik snap de behoefte aan een pinchitter. Maar is Depay dat niet nu? Kan me niet voorstellen dat ze Depay in de basis willen zetten. DIe man presteert ook niks.
Mark my words als die enigzins fit is, gaat hij zo de basis in om vervolgens geen potten te breken.

How bad is it on a scale from one to Spurs

• D-e-n
[...]

Maar als het erop aankomt heb je meer aan Depay dan een Weghorst die het hele jaar als slecht is.
Ik zou Til als pinchitter brengen. Als hij zijn werk doet en je scoort kan hij daarna weer bijspringen op het middenveld.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
toolkist schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 15:51:
[...]

Summerville staat meestal links bij West Ham
Hmmm, als rechtspoot zie ik nu … dat vind ik dan gek, dat zou vooral logisch zijn als Dumfries binnendoor zou komen, dat is weer net niet zijn kracht. Ben benieuwd hoe dat er uit gaat zien…

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Vlassie1980 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 15:51:
[...]

Geloof mij maar dat Brazilie er echt niet op zit te wachten om Oranje te treffen. Net zoals wij Portugal vrezen als tegenstander. Verder zijn bovengenoemde landen natuurlijk wel een maatje groter. Begrijp die voorspelling van die Duiste econoom nog steeds niet maar zou mooi zijn als hij gelijk blijkt te hebben.

[...]
Ow ja Portugal… die zijn er ook nog…

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:15
CryptoNL schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 16:19:
Dat mag de FIFA van mij trouwens per direct verbieden. Een trainer is toch ook gewoon onderdeel van je team. Waarom het in godsnaam toegestaan is dat dat een buitenlander is snap ik echt niet.

Los daarvan. Over wat voor 'toppers' hebben we het? Want die verdienen bij de topclubs 5/10+ miljoen per jaar. Die komen echt niet bondscoach spelen in Nederland.

• Sjah
toolkist schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 16:48:
[...]

Tegen die onderste regionen PL is geen enkele NL club opgewassen in een volledig seizoen.
waar staat dat geschreven? ;)

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Nu online
D-e-n schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 16:53:
[...]

Ik zou Til als pinchitter brengen. Als hij zijn werk doet en je scoort kan hij daarna weer bijspringen op het middenveld.
Tuurlijk gewoon een sterk middenveld maken Til en Reinders lopen wel en kunnen scoren

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:35
Maar als Timber fit is kan Dumfries toch gewoon op de bank zitten?

Heb je een goede verdediger, en hoeft de rest van de rechterkant hun eigen spel spelen.

• CryptoNL
Mania-92 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 17:08:
[...]

Dat mag de FIFA van mij trouwens per direct verbieden. Een trainer is toch ook gewoon onderdeel van je team. Waarom het in godsnaam toegestaan is dat dat een buitenlander is snap ik echt niet.

Los daarvan. Over wat voor 'toppers' hebben we het? Want die verdienen bij de topclubs 5/10+ miljoen per jaar. Die komen echt niet bondscoach spelen in Nederland.
Waarom verbieden? Vooral kleine landen hebben heel weinig keus qua bondscoaches dus prima zo. Guardiola kan bij de knvb 2 miljoen krijgen maar die kunnen makkelijk meer betalen, alleen dat willen ze niet. Liever een vliegtuig met BoBo's sturen naar de toernooien. Prioriteiten.

• LZ86
CryptoNL schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 16:29:
[...]

Kees Smit moet het ook nog maar bewijzen. Tot zover vooral enorm gehyped

• Terranova
Megupe schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 17:33:
Maar als Timber fit is kan Dumfries toch gewoon op de bank zitten?

Heb je een goede verdediger, en hoeft de rest van de rechterkant hun eigen spel spelen.
Ja dat zou kunnen en wat mij betreft ook moeten. Maar Timber zal eerder rechts centraal spelen dan op de positie waar hij de beste van de PL was dit jaar. Want Dumfries is vriendje van Koeman

Niet dat Dumfries slecht is ofzo, maar Timber is imo beter

[ Voor 6% gewijzigd door Terranova op 27-05-2026 18:26 ]

• Napo
  • Niet online
CryptoNL schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 17:56:
[...]

Waarom verbieden? Vooral kleine landen hebben heel weinig keus qua bondscoaches dus prima zo. Guardiola kan bij de knvb 2 miljoen krijgen maar die kunnen makkelijk meer betalen, alleen dat willen ze niet. Liever een vliegtuig met BoBo's sturen naar de toernooien. Prioriteiten.
Nederland kan makkelijk meer betalen maar geen budget voor een vierde doelverdediger :o

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Verschil tussen dit WK en die van vroegah is m.i. niet de vorm en de consistentie van de huidige ploeg, maar het algehele niveau is gewoon te laag. Bergkamp, Van Persie en Robben speelden wedstrijden lang ruk maar je wist dat ze in potentie op het moment suprème een wedstrijd konden winnen.

We hebben nu helemaal niemand die dat soort 1337 5k1llz heeft. Tenzij er iemand een Schillaci gaat doen. Dat is serieus de enige manier waarop we ver gaan komen.

Niet getreurd, ik ga genieten als nooit tevoren omdat ik lekker veel met mijn zoontje ga kijken en die maakt het weinig uit wie er wint :)

[ Voor 13% gewijzigd door Dr. Strangelove op 27-05-2026 18:44 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Sjah
Dr. Strangelove schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 18:42:
Verschil tussen dit WK en die van vroegah is m.i. niet de vorm en de consistentie van de huidige ploeg, maar het algehele niveau is gewoon te laag. Bergkamp, Van Persie en Robben speelden wedstrijden lang ruk maar je wist dat ze in potentie op het moment suprème een wedstrijd konden winnen.

We hebben nu helemaal niemand die dat soort 1337 5k1llz heeft. Tenzij er iemand een Schillaci gaat doen. Dat is serieus de enige manier waarop we ver gaan komen.

Niet getreurd, ik ga genieten als nooit tevoren omdat ik lekker veel met mijn zoontje ga kijken en die maakt het weinig uit wie er wint :)
Je zoontje... dat zijn juist degenen die tranen met tuiten huilen.

• Dr. Strangelove

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Heb mijn zoontje wel bang gemaakt toen ik woest werd toen Kane die pingel kreeg maar hij ging niet huilen, in 2024 niet en ook niet zijn eerste toernooi in 2022.

Zelf ook nooit gehuild maar ik was al een grote jongen van 12 toen ik de eerste harde zeperd meekreeg (WK1990). Ben wel een aantal keren heel chagrijnig geweest de morning after (94/98/02//08/10).

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Dr. Strangelove schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 19:56:
Heb mijn zoontje wel bang gemaakt toen ik woest werd toen Kane die pingel kreeg maar hij ging niet huilen, in 2024 niet en ook niet zijn eerste toernooi in 2022.

Zelf ook nooit gehuild maar ik was al een grote jongen van 12 toen ik de eerste harde zeperd meekreeg (WK1990). Ben wel een aantal keren heel chagrijnig geweest de morning after (94/98/02//08/10).
Ik vooral na 95/96 en 17/18 :+

Leuk hoor als Oranje ver komt en ook ik ga vooral met de oudste genieten van het toernooi :)

XXXVI

• Soulizer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:29
Verschrikkelijk wat een selectie. Koeman gokt weer op vriendje Depay.

• Sjah

Nu je het aan mij vraagt: ik was redelijk ingezonken na de pso tegen Argentinie in 2014, zat wel 15 minuten teleurgesteld ineengezonken, was ook alleen toen. Zo van EEN Wk voor NL maak ik niet meer mee, was toen 43...

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:15
CryptoNL schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 17:56:
[...]

Kleine landen hebben ook heel weinig keus qua spelers. Dan ga je toch ook geen buitenlanders toestaan? Dat gaat toch in tegen heel de gedachte achter interland voetbal, dat het ene land (inclusief coach) zich meet tegen het andere.

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-06 19:28
Het is toch volstrekt logisch dat Koeman Depay niet thuis laat. In die selectie van een 26 mogen een paar gokjes zitten die als ze tijdig fit zijn meerwaarde hebben. Dit jaar zijn dat Timber en Depay. Als Depay het op het veld niet waarmaakt, is hij in de groep mega belangrijk. Altijd gezeik vanuit het volk, maar onder alle bondscoaches onomstreden en nooit een negatief woord vanuit een medespeler. Kunnen we alsjeblieft accepteren dat hij hier blijkbaar gewoon thuis hoort? Het is niet alsof er fantastische alternatieven thuis voor hoeven te blijven.

Wat mij betreft in deze omstandigheden een logische selectie. Koeman gokt op degelijkheid, betrouwbaarheid en multifunctionaliteit. Er gaan veel spelers mee die zijn werkwijze en voetbalvisie kennen en die bewezen hebben zich staande te kunnen houden in een moordend schema in grote competities. En met het wegvallen van een paar zekerheidjes is er geen ruimte meer voor jonge talenten. De joker is Summerville. Grootste afwezige is Frimpong. Voetbaltechnisch prima uit te leggen. Ook het meenemen van Weghorst. Je hebt geen alternatief als pinchhitter en Koeman weet precies wat hij aan hem heeft. Ook in de groep.

Ik ben totaal geen fan van Koeman en denk totaal niet dat we ver komen, maar de selectie an sich vind ik zeker niet onlogisch.

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:41

2002? Voor welk land had je dat chagrijn?

• Dr. Strangelove

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Sorry bedoelde 00. Die deed echt pijn. 98 en 92 ook omdat we toen echt voor de titel gingen.

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
2008 uitschakeling tegen Rusland pijnlijkste voor mij.

Na Italië en Frankrijk van de mat hebben gespeeld tegen landje van niks, zelfs ter nauwer nood verlenging gehaald maar dan die toch nog verliezen...

Die deed echt pijn en wk 2010 finale natuurlijk. Maar die ek deed meer pijn...

• LZ86
Joostje123 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 22:23:
2008 uitschakeling tegen Rusland pijnlijkste voor mij.

Na Italië en Frankrijk van de mat hebben gespeeld tegen landje van niks, zelfs ter nauwer nood verlenging gehaald maar dan die toch nog verliezen...

Die deed echt pijn en wk 2010 finale natuurlijk. Maar die ek deed meer pijn...
Of alle potten tegen Portugal..... Ik heb sindsdien een hekel aan dat land. Ook al ben ik er nog nooit geweest

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08:59
donleone83 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 20:40:
Het is toch volstrekt logisch dat Koeman Depay niet thuis laat. In die selectie van een 26 mogen een paar gokjes zitten die als ze tijdig fit zijn meerwaarde hebben. Dit jaar zijn dat Timber en Depay. Als Depay het op het veld niet waarmaakt, is hij in de groep mega belangrijk. Altijd gezeik vanuit het volk, maar onder alle bondscoaches onomstreden en nooit een negatief woord vanuit een medespeler. Kunnen we alsjeblieft accepteren dat hij hier blijkbaar gewoon thuis hoort? Het is niet alsof er fantastische alternatieven thuis voor hoeven te blijven.
Dat Depay erbij zit kan ik gelet op de alternatieven wel begrijpen. Ik snap alleen op basis waarvan Depay nog vertrouwen krijgt. Wat heeft Depay gepresteerd de afgelopen vier jaren? Ik heb weinig over hem gehoord, maar ik volg het ook niet op de voet. In het Nederlands elftal heeft hij geen onuitwisbare indruk achtergelaten. Een jaar geleden meen ik, toen speelde hij 1 potje vrij aardig.

• Sjah
Depay erbij. :F Er was een tijd dat Roy Makaay nergens voor in aanmerklng kwam, omdat toen de voorhoede schandalig goed was.

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:35
LZ86 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 22:24:
[...]

Of alle potten tegen Portugal..... Ik heb sindsdien een hekel aan dat land. Ook al ben ik er nog nooit geweest
Haha, dat had ik ook. Ben sindsdien 2 keer in Portugal geweest. Prachtig land en superleuke mensen daar. Dus snap niet zo goed hoe de nationale voetbalploeg zo irritant kan zijn. Aan de andere kant, dat zijn ook maar handjevol mensen dus in principe ook niet perse een goede afspiegeling van de rest van het land.

Mijn grootste teleurstelling was toch de verloren finale van WK 2010. En de verloren CL-finale van Ajax in 96 en halve finale 2019.

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:20
Ik ben al zestig dus ik kan '74 en '78 ook nog bij de teleurstellingen zetten :-)

• bie100
  • Nu online
Dr. Strangelove schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 22:10:
Sorry bedoelde 00. Die deed echt pijn. 98 en 92 ook omdat we toen echt voor de titel gingen.
Nou ik heb 74 en 78 ook meegemaakt en daarna uiteraard ook 78 was ik helemaal niet vrolijk

En nu ik het terug lees ook niet man wat ben ik oud

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-06 22:14
LZ86 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 18:11:
[...]

Kees Smit moet het ook nog maar bewijzen. Tot zover vooral enorm gehyped
Ik heb Kees 1x "live" zien spelen tijdens de bekerfinale in de Kuip. Je ziet dat het een groot talent is, maar niet bepalend zoals bv. Frenkie de Jong was als mniddenvelder. Die moet nog een jaar rijpen bij AZ en een stap maken. Hopelijk snapt ie dat zelf ook en trapt ie niet in de Chelsea val.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:23

Sagat

Is pappa x2!

loekf2 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 10:09:
[...]

Ik heb Kees 1x "live" zien spelen tijdens de bekerfinale in de Kuip. Je ziet dat het een groot talent is, maar niet bepalend zoals bv. Frenkie de Jong was als mniddenvelder. Die moet nog een jaar rijpen bij AZ en een stap maken. Hopelijk snapt ie dat zelf ook en trapt ie niet in de Chelsea val.
Grotendeels eens maar:

- met zijn hype zou hij wmb al naar top 3 NL moeten als volgende stap.
- Daarnaast. Het grote geld is simpelweg fijn, als je nu cashed maakt het niet uit als een of andere slager je been aan puin schopt en je nooit meer de oude word.

10 second ninja DONE

• toolkist
  • Niet online
Ramzzz schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 12:34:
[...]

In dat kader dan:

[...]
Durf je die twee nou vergelijken met Robben? 😂

• bie100
  • Nu online
DeKever schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 22:26:
[...]

Dat Depay erbij zit kan ik gelet op de alternatieven wel begrijpen. Ik snap alleen op basis waarvan Depay nog vertrouwen krijgt. Wat heeft Depay gepresteerd de afgelopen vier jaren? Ik heb weinig over hem gehoord, maar ik volg het ook niet op de voet. In het Nederlands elftal heeft hij geen onuitwisbare indruk achtergelaten. Een jaar geleden meen ik, toen speelde hij 1 potje vrij aardig.
Koeman hoopt dat die hem fit kan krijgen voor dat het begint

Ik hoop het ook voor Koeman dan

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Pieter Zwart heeft wel een aardige analyse over spitsen op eindtoernooien geschreven en de, kort samengevat, conclusie is dat je geen scorende spits nodig hebt om een eindtoernooi te winnen.

De verwachting is natuurlijk ook dat een saai en stroperig WK wordt, waarbij er veel vanuit zeer gesloten defensies gespeeld gaat worden. Winnende coaches bleken vaak in staat om spelers in te brengen, die dan scoorden. Dat zal dit keer misschien nog meer zo zijn en dan zou je met 3 totaal verschillende spitsen (Malen snel, Weghorst pinchhitter en Brobbey vooral sterk) misschien wel eens troefkaarten in handen kunnen hebben. Zeker als je Memphis dan t eerste uur de vuile meters laat maken.

• loekf2
Sagat schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 10:44:
[...]

Grotendeels eens maar:

- met zijn hype zou hij wmb al naar top 3 NL moeten als volgende stap.
- Daarnaast. Het grote geld is simpelweg fijn, als je nu cashed maakt het niet uit als een of andere slager je been aan puin schopt en je nooit meer de oude word.
Klopt. Kees Smit is het afgelopen seizoen beetje blijven hangen. Speelde ook niet altijd. AZ wil natuurlijk niet aan de traditionele Nederlandse top 3 verkopen. Dat is wel jammer.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• loekf2
ZieMaar! schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 12:22:
Pieter Zwart heeft wel een aardige analyse over spitsen op eindtoernooien geschreven en de, kort samengevat, conclusie is dat je geen scorende spits nodig hebt om een eindtoernooi te winnen.

De verwachting is natuurlijk ook dat een saai en stroperig WK wordt, waarbij er veel vanuit zeer gesloten defensies gespeeld gaat worden. Winnende coaches bleken vaak in staat om spelers in te brengen, die dan scoorden. Dat zal dit keer misschien nog meer zo zijn en dan zou je met 3 totaal verschillende spitsen (Malen snel, Weghorst pinchhitter en Brobbey vooral sterk) misschien wel eens troefkaarten in handen kunnen hebben. Zeker als je Memphis dan t eerste uur de vuile meters laat maken.
Ik heb niet alle wedstrijden gechecked, maar in de US in de zomer spelen in de middag is hel in een hoop staten qua temperatuur en luchtvochtigheid. Komt nog bij de idiote regels rond onweer. Ik verwacht ook gezapige wedstrijden, ook omdat de WK na het seizoen is. Qatar was halverwege.

• JanW
loekf2 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 12:28:
[...]

Klopt. Kees Smit is het afgelopen seizoen beetje blijven hangen. Speelde ook niet altijd. AZ wil natuurlijk niet aan de traditionele Nederlandse top 3 verkopen. Dat is wel jammer.
Heel jammer. Ik denk namelijk dat een stap naar PSV of Feyenoord een hele goede zou zijn voor zijn ontwikkeling. Champions League voetbal, maar wel nog een vertrouwde omgeving in Nederland en voetballen in de Eredivisie.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

toolkist schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 11:18:
[...]

Durf je die twee nou vergelijken met Robben? 😂
Nee, eigenlijk niet - ze zijn lang niet zo vaak geblesseerd. Wel vaak, maar niet zó vaak.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

Yakolev

Superster en Usual Suspect

Zian Flemming er niet bij? Vreemde zaak.

Nu juich ik toch niet voor Oranje, maar als Fortunees vind ik het maar gek.

Laat feiten nooit in de weg staan voor goed nieuws

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

loekf2 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 12:30:
[...]

Ik heb niet alle wedstrijden gechecked, maar in de US in de zomer spelen in de middag is hel in een hoop staten qua temperatuur en luchtvochtigheid. Komt nog bij de idiote regels rond onweer. Ik verwacht ook gezapige wedstrijden, ook omdat de WK na het seizoen is. Qatar was halverwege.
Veel stadions hebben een dak en een airco dus dat kan nog best meevallen...

Ik denk trouwens dat Dumfries en Van Dijk wel eens onze productiefste 'aanvallers' kunnen worden...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-06 20:17
ZieMaar! schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 12:22:

Wel lekker efficiënt. Hoef je de wedstrijd pas te gaan kijken vanaf de 60ste minuut ofzo

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:46
Yakolev schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 20:12:
Zian Flemming er niet bij? Vreemde zaak.

Nu juich ik toch niet voor Oranje, maar als Fortunees vind ik het maar gek.
Die had ik ook wel willen zien. Maar dan had Koeman hem eerder moeten testen denk ik.
Elke scorende spits in een top competitie verdient toch een kans met de huidige staat van onze aanval.

Verwacht weinig van ons Oranje op het wk.
Aanvallend niet goed genoeg en verdedigend zijn we niet altijd doortastend genoeg.
Maar wel zin in het wk.

Tja 2010... Die finale, dat was onze kans. Hoewel Spanje wel ietsjes beter was.
Toch knap hoe een vd Wiel, Mathijsen en Heitinga met Nigel de Jong ervoor zoveel aanvallen wisten te ontmantelen.

Ik fiets nog geregeld hier in Groningen langs de villa van Robben en denk dan.. Hier woont gewoon de gast die ons wk kampioen had kunnen maken als hij koelbloediger was tegen Casillas destijds... Mijmer mijmer.. Droom droom...

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

Yakolev

Superster en Usual Suspect

Harribo schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 08:42:
[...]

Die had ik ook wel willen zien. Maar dan had Koeman hem eerder moeten testen denk ik.
Elke scorende spits in een top competitie verdient toch een kans met de huidige staat van onze aanval.

Verwacht weinig van ons Oranje op het wk.
Aanvallend niet goed genoeg en verdedigend zijn we niet altijd doortastend genoeg.
Maar wel zin in het wk.

Tja 2010... Die finale, dat was onze kans. Hoewel Spanje wel ietsjes beter was.
Toch knap hoe een vd Wiel, Mathijsen en Heitinga met Nigel de Jong ervoor zoveel aanvallen wisten te ontmantelen.

Ik fiets nog geregeld hier in Groningen langs de villa van Robben en denk dan.. Hier woont gewoon de gast die ons wk kampioen had kunnen maken als hij koelbloediger was tegen Casillas destijds... Mijmer mijmer.. Droom droom...
Volgens Flemming heeft Koeman schijnbaar het afgelopen jaar ook 0 keer contact met hem gehad. Bij een vraag van een interviewer over waarom hij (Koeman) een veel scorende spits uit de Premier League niet zou hebben meegenomen antwoordde hij; "Wie?"

Nu is Flemming absoluut geen topspeler, maar het ontbreekt zo in kwaliteit voorin bij Oranje dat ik denk, waarom niet. Tegen kleine en middelmatige landen gaat Oranje het prima doen, maar zodra men tegen een kwalitatief beter team gaat spelen, dan lijkt het mij einde oefening. Engeland wist door maar 2x 5 minuten wakker te worden Oranje vrij gemakkelijk te verslaan 2 jaar terug. Dat gaat niet anders worden nu. Doe eens dus wat nieuws!

Laat feiten nooit in de weg staan voor goed nieuws

• JanW
Plus dat Flemming een fitte speler is die je prima kan gebruiken in die hitte. Ergens las ik ook nog de naam van Ekkelenkamp genoemd worden. Ook geen hoogvlieger, maar wel een speler die op iedere bal kan en wil lopen en ook kan afjagen en doordekken. Doet 't ook niet slecht in de Serie A bij Udinese.

• D-e-n
JanW schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 10:21:
Plus dat Flemming een fitte speler is die je prima kan gebruiken in die hitte. Ergens las ik ook nog de naam van Ekkelenkamp genoemd worden. Ook geen hoogvlieger, maar wel een speler die op iedere bal kan en wil lopen en ook kan afjagen en doordekken. Doet 't ook niet slecht in de Serie A bij Udinese.
Wat ik van Koeman begreep is dat Flemming geen typische pinchhitter is dus dan zou hij feitelijk moeten concurreren met Malen en Brobbey. Dus in die zin kan ik de keuze nu om voor die twee anderen te kiezen wel begrijpen. Maar in een eerder stadium was Malen geen spits en Brobbey nog aan het kwakkelen dus op dat moment had je hem wel een kans kunnen geven.

En als ik moet kiezen tussen Ekkelenkamp en Til kies ik Til omdat die makkelijk scoort.

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 10:45:
[...]

Wat ik van Koeman begreep is dat Flemming geen typische pinchhitter is dus dan zou hij feitelijk moeten concurreren met Malen en Brobbey. Dus in die zin kan ik de keuze nu om voor die twee anderen te kiezen wel begrijpen.
Hij is enorm kopsterk, dus hij zou juist wel wat toevoegen als pinchhitter. In ieder geval heel wat meer dan Brobbey, Malen of Weghorst.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:46
Ik had Flemming toch in ieder geval eerder getest als ik Koeman was.
Hij scoort erg makkelijk, bij Brobbey is dat soms afwachten vind ik. Gemiste kans denk ik.

Ekkelenkamp is een middenvelder, op die positie hebben we genoeg kwaliteit.

• JanW
Harribo schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 11:08:
Ik had Flemming toch in ieder geval eerder getest als ik Koeman was.
Hij scoort erg makkelijk, bij Brobbey is dat soms afwachten vind ik. Gemiste kans denk ik.

Ekkelenkamp is een middenvelder, op die positie hebben we genoeg kwaliteit.
Van de spits moet je 't niet hebben, daar kwam al een artikel over voorbij een pagina terug dacht ik? Als je Brobbey goed gebruikt en daar Malen en Gakpo omheen zet, of een scorende middenvelder er vlak achter zoals Reijnders kan dat wel werken. Brobbey zet je erin om één of twee verdedigers bezig te houden en om te sleuren.

Brobbey staat op de goksites nog lager om topscorer te worden dan de spits van Ecuador, dat zegt dus wel wat :D

[ Voor 7% gewijzigd door JanW op 29-05-2026 11:26 ]

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-06 19:28
Harribo schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 11:08:
I see what you did there :+

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Ik kijk eigenlijk nog meer uit naar de wedstrijden van Curaçao dan die van Nederland. Dat gaat een feest worden denk ik, ongeacht de uitslag. oOo

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• toolkist
  • Niet online
Fiber schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 22:02:
Ik kijk eigenlijk nog meer uit naar de wedstrijden van Curaçao dan die van Nederland. Dat gaat een feest worden denk ik, ongeacht de uitslag. oOo
Ook wel typisch dat NL een 4e keeper te duur vindt en Curacao gewoon een hele berg familieleden meeneemt

Verwijderd

toolkist schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 23:11:
Ook wel typisch dat NL een 4e keeper te duur vindt en Curacao gewoon een hele berg familieleden meeneemt
Van spelers die geblesseerd raken tijdens het WK wordt het salaris vergoed gedurende de blessure aan de club door de FIFA.

Hoeveel zou een dergelijke verzekering kosten voor een individuele speler?

• aeacus45
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-06 23:20
Ik denk dat Oranje de afgelopen twee jaar eigenlijk precies heeft laten zien waar het nu staat: een goed elftal dat tegen vrijwel iedereen kan meedoen, maar nog niet het niveau heeft van een echte topfavoriet.

Op het EK zaten er matige fases tussen, maar je zag ook wedstrijden waarin het ineens weer liep. Tegen Roemenië bijvoorbeeld gewoon overtuigend. In de Nations League tegen Spanje vond ik Oranje zelfs erg sterk. Vooral die thuiswedstrijd liet zien dat er echt kwaliteit en energie in deze ploeg zit. Alleen gebeurt het nog te vaak dat details beslissend zijn: een rode kaart, een penaltyserie, verdedigend net niet scherp genoeg.

Aanvallend hebben we genoeg talent en spelers die bij grote clubs ervaring opdoen. Daar maak ik me weinig zorgen over. Verdedigend blijft het wel kwetsbaar zodra de druk echt hoog wordt tegen toplanden. En zolang je geen echte topwedstrijd wint van landen als Frankrijk, Spanje of Engeland, blijf je een beetje in die subtop hangen.

Die WK-poule lijkt in ieder geval prima te doen. Kwartfinale moet haalbaar zijn. Halve finale kan ook, als het qua vorm en loting meezit. Wereldkampioen zie ik eerlijk gezegd nog niet gebeuren, daarvoor mist Oranje nog wat stabiliteit en hardheid in beslissende momenten.

www.ufit.nl: onafhankelijke info over thuisbatterijen

• Agent47

Agent47

Slot weg bij Liverpool.

Haal hem na het WK.

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Fiber schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 22:02:
Ik naar die van Zuid Korea en Paraguay.

• D-e-n
aeacus45 schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 11:16:

Aanvallend hebben we genoeg talent en spelers die bij grote clubs ervaring opdoen.
Hoe kom je daarbij? We hebben in de verste verte geen speler in de categorie Robben of Sneijder die met één creatieve actie een wedstrijd kan beslissen. We hebben geen topspits die in de top van de PL of Spaanse Liga in de basis zou kunnen staan. Er komt ook vanuit Jong Oranje niks aan op dat vlak. Je moet echt naar de zestien jarigen kijken om weer wat hoop te krijgen. De enige met potentie was Xavi maar die moet eerst maar weer eens herstellen.
Daar maak ik me weinig zorgen over. Verdedigend blijft het wel kwetsbaar zodra de druk echt hoog wordt tegen toplanden.
Dat heeft alles met onze manier van spelen te maken. Van Dijk, Timber, Dumfries en de Ligt spelen in de top. Voor Vd Ven of van Hecke is er belangstelling uit die top. Hato komt er aan. Verdedigend hebben we het, in tegenstelling tot vroeger, wel kwaliteit. Zet deze jongens in het team van 2010 en je wordt wel wereldkampioen. Vd Wiel of Mathijsen zouden nu gewoon thuis zitten.
Die WK-poule lijkt in ieder geval prima te doen.
Japan gaf de grote generatie van België nog de nodige weerstand. En wij zijn niet beter lijkt me. En Zweden is een team met vijf verdedigers en twee toppers voorin: niet iets waar we als Oranje lekker op gaan.
Kwartfinale moet haalbaar zijn.
Marokko of Brazilië bij de laatste 32. Dat is al moeilijk genoeg

• HollowGamer
  • Niet online
Wat een domme actie zeg, terecht rood.

Komt er ook een WK 2026 topic?

• HollowGamer
  • Niet online
loekf2 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 10:09:
[...]

Aan de andere kant ben je wel binnen, en je traint met de beste spelers/staff.

Ik zou altijd voor een grote vis gaan, ook al heb je misschien geen connectie ermee.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

HollowGamer schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 14:44:
[...]

Aan de andere kant ben je wel binnen, en je traint met de beste spelers/staff.

Ik zou altijd voor een grote vis gaan, ook al heb je misschien geen connectie ermee.
En dan jarenlang voor veel geld met je dikke reet de reservebank van de reservebank van de reservebank van het 3e team warm houden?

/Bogarde

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• HollowGamer
  • Niet online
Ramzzz schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 14:46:
[...]

En dan jarenlang voor veel geld met je dikke reet de reservebank van de reservebank van de reservebank van het 3e team warm houden?

/Bogarde
Prima toch? :)

Je bent binnen, geen zorgen meer, en de meeste lijken te kijken naar waar je hebt gewerkt, niet de prestaties die je daar hebt geleverd.
Pagina: 1 ... 268 ... 306 Laatste

Let op:
Poule: Tweakers F.C. EK Voetbalpoule 2024
Algemeen topic: [Voetbal] Centraal WK 2026 topic
Vrouwenvoetbal: [Voetbal] Het algemene vrouwenvoetbal topic

Gedoe over het haarbandje van Memphis, commentaar over het commentaar of het eindeloos herkauwen van scheidsrechterlijke dwalingen zijn hier niet nodig!