[Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 304 305 Laatste
Acties:

Onderwerpen


  • Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 07:31
PatrickC schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 02:54:
Dus volgende wedstrijd tegen Morocco in de hitte van Mexico… wordt een zware dobber vrees ik na het getoonde spel van vandaag… maar het record is tenminste weer wat aangescherpt vandaag.
Scheelt dat monterrey in de bergen ligt en in de avond koeler. Maar is een mooi stadium.

  • wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02:58
Matig. Maar ja, wellicht lag het aan de tegenstander en gaat het tegen Marokko beter.

niet iedereen heeft een bierbuikje


  • iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 03:17
Japan Zweden ook klaar met 1-1. Fijne nacht ieder, succes met de hitte!

Don't let perfect be the enemy of good.


  • Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03:07
Yo slaap lekker allen. Altijd lekker om een beetje te ouwenhoeren tijdens zo’n matige wedstrijd

  • forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Benieuwd als de scherpte er is of ze dan 90 minuten gas kunnen geven tegen Marokko. Verdedigend moet het echt beter maar als we voorin meer ruimte gaan krijgen dan kan het nog heel leuk worden

  • Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:04

Format-C

Tracing Rays

Ben blij dat ik wakker gebleven ben om dit legendarische historische spektakel te mogen aanschouwen. Geen seconde spijt van! Het was zeeeeer spannend en het was even zweten, maar dat zweten kwam niet door het getoonde voetbal. Gelukkig heb ik mijn lichaam en geest door deze wedstrijd even kunnen laten "wennen" aan het opblijven, want de volgende wedstrijd, tegen Marokko, is om 03.00u 's nachts.

Gelukkig is het in Marokko nu ook 2 uur snachts en liggen die mensen ook allemaal te slapen. Die mensen zullen morgenvroeg op basis van de uitslag op de Marokkaanse versie van teletekst met angst en beven uitzien naar de wedstrijd met Nederland.
/S

We hebben gewonnen..dat is mooi.

On to the next one.

Forza Hollanda!! :)F

Welterusten allemaal!!! Was leuk hier! Thanks!
En tot de volgende! :)

[ Voor 30% gewijzigd door Format-C op 26-06-2026 03:38 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV


  • Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 07:31
Je zou maar met de oranje bus 16u te moeten reizen naar monterrey. :+

  • Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:42
Poeh, aanvallend is het toch nog wel erg matig, dat kan tegen Marokko echt nog wel lastig worden. Ik hoop dat we gewoon voor een snelle aanval gaan met Gakpo, Malen en Summerville. Ik denk dat Brobbey daar niet zoveel extra kan bieden. Hopen dat Malen dan eindelijk eens wat kan brengen, want hij valt tot dusverre toch ook wel enorm tegen.

  • Elzavo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06:20
Die slordige puinhoop achterin gaan we niet oplossen dit toernooi, dat is al drie/vier jaar het geval. Het wordt gewoon een kwestie van veel goals maken en een marge creëren. En Malen vind ik echt een slapzak (altijd al gevonden trouwens). Brobbey is 1 kans -> boem goal dit toernooi. En op rechts is het verschil met Summerville qua flair, rendement en dreiging toch erg groot vind ik.

  • Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:04

Format-C

Tracing Rays

D-e-n schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 02:57:
[...]

Aan de andere kant: die Marokkanen laten Haïti twee keer scoren
Dus de kans bestaat dat Nederland-Marokko eindigt in 7-6.

We gaan t zien. Haha.

We pakken ze!!!! :)F In Brobbey we trust.

Peace out.

[ Voor 35% gewijzigd door Format-C op 26-06-2026 03:38 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV


  • Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05:23
Gakpo was zo goed als onzichtbaar in deze wedstrijd, die toch wel wat matig was. Zowel Zweden als Japan hebben meer goals tegen Tunesië gemaakt dan wij. Het zal ook wel een stukje psychologie zijn; die spelers weten dat ze als zo goed als door zijn, je staat met 3-1 voor, er is dan soms weinig zin meer en misschien verpestte de regen ook het spelbeeld wat. Nederland was niet 100%.

En nu juist tegen Marokko. Dat zal een interessante pot worden. Statistisch zijn we wel iets beter dan de Marokkanen, maar het blijft voetbal he.

Mijn YouTube Channel


  • Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:42
Snowwie schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 05:23:
Gakpo was zo goed als onzichtbaar in deze wedstrijd, die toch wel wat matig was. Zowel Zweden als Japan hebben meer goals tegen Tunesië gemaakt dan wij. Het zal ook wel een stukje psychologie zijn; die spelers weten dat ze als zo goed als door zijn, je staat met 3-1 voor, er is dan soms weinig zin meer en misschien verpestte de regen ook het spelbeeld wat. Nederland was niet 100%.

En nu juist tegen Marokko. Dat zal een interessante pot worden. Statistisch zijn we wel iets beter dan de Marokkanen, maar het blijft voetbal he.
Je kan die resultaten natuurlijk ook niet 1:1 vergelijken. Tunesië blunderde er tegen Zweden op los, had tegen Japan net een nieuwe bondscoach en tegen Nederland was de 2e wedstrijd, je kan ook zeggen dat ze hun spel iets hebben verbeterd. Heb de volledige wedstrijden van Tunesië niet gezien, maar puur die scores vergelijken zegt denk ik niet zoveel.

  • Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Ik kijk nu net de samenvatting terug. Verslaggever: "het zal NL niet lekker zitten dat er weer wordt gescoord uit een strafschop". NOu als je het al 3 keer op rij laat gebeuren dan zal het wel meevallen met dat niet lekker zitten.

Ongelooflijk maar als je elke wedstrijd zo loopt te blunderen ga je het tegen normale tegenstanders wel moeilijk krijgen. Lijkt af en toe de defensie van ajax dit jaar wel bij oranje....

Maar Brobbeast weer een goaltje, lekker zeg!

Volgende wedstrijd, veel media schrijven dat die maandag is. Maar dat klopt niet, het is dinsdagochtend om 3u.

[ Voor 10% gewijzigd door Megupe op 26-06-2026 07:51 ]


  • PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:10
Jorah_Newstone schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 03:06:
Je zou maar met de oranje bus 16u te moeten reizen naar monterrey. :+
Ze kunnen er een paar dagen over doen. Lijkt me juist een mooie road tour. 8)

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm


  • PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:10
Megupe schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 07:50:
Ik kijk nu net de samenvatting terug. Verslaggever: "het zal NL niet lekker zitten dat er weer wordt gescoord uit een strafschop". NOu als je het al 3 keer op rij laat gebeuren dan zal het wel meevallen met dat niet lekker zitten.

Ongelooflijk maar als je elke wedstrijd zo loopt te blunderen ga je het tegen normale tegenstanders wel moeilijk krijgen. Lijkt af en toe de defensie van ajax dit jaar wel bij oranje....

Maar Brobbeast weer een goaltje, lekker zeg!

Volgende wedstrijd, veel media schrijven dat die maandag is. Maar dat klopt niet, het is dinsdagochtend om 3u.
Wel bijzonder, want vooraf was er vooral kritiek (ook van mij) op de matige voorhoede van Oranje, maar de verdediging lijkt nu de minste linie van Oranje. Hopelijk wordt de verdediging ook nog wakker (met name bij de standaard momenten) in de knockout fase.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm


  • Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:28
wodkabuikje schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 02:58:
Matig. Maar ja, wellicht lag het aan de tegenstander en gaat het tegen Marokko beter.
Je ziet Duitsland zelfs verliezen in zo'n laatste poule wedstrijd waar weinig meer op het spel staat.
Wel tevreden wat dat betreft maar mag hopen dat de spelers wel begrijpen dat er meer energie erin moet worden gegooid tegen Marokko. Vooral verdedigend.

Het meeverdedigen als team bij Oranje is vooral zwak. Gakpo, Malen, Reijnders... Het is schijnverdedigen en soms zelfs mee sjoggen waardoor de verdedigende linies in de problemen komen. Dat is hoe ik het nu zie.

Malen heeft trouwens weer niet echt kunnen overtuigen vond ik. Gakpo ook niet.

En die goal van Tunesië... Waarom niet man op man verdedigen? Zet het neer van Dijk (?). Blijf daarbij schuin ACHTER je man aan de doel zijde en loop eventueel met hem mee.

Nu... Reijnders staat VOOR zijn man, krijgt een duwtje en is gezien. Van Hecke kon het ook niet meer corrigeren. De verdediger van ons ACHTER die Tunesiër pakt hem ook niet op. Want zone verdedigen, niet op de man.
Gewoon man op man verdedigen bij die standaard situaties. Dan sta je er ook dicht op om hem eventueel een klein duwtje te geven als hij kan koppen.
Hou je ook nog vaak een paar verdedigers over voor de zone dekking en zet eventueel mensen bij de palen.

Heb ik al gewoon geleerd in meer dan 40 jaar amateurvoetbal. Zo moeilijk is het toch niet? Enfin...misschien zie ik het verkeerd...die minuscule kans is natuurlijk aanwezig :p

Van Hecke, Gravenberch en Frenkie goed.

[ Voor 6% gewijzigd door Harribo op 26-06-2026 08:28 ]


  • BurnsMM
  • Registratie: Augustus 2013
  • Nu online
Harribo schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 08:24:
[...]

Je ziet Duitsland zelfs verliezen in zo'n laatste poule wedstrijd waar weinig meer op het spel staat.
Wel tevreden wat dat betreft maar mag hopen dat de spelers wel begrijpen dat er meer energie erin moet worden gegooid tegen Marokko. Vooral verdedigend.

Het meeverdedigen als team bij Oranje is vooral zwak. Gakpo, Malen, Reijnders... Het is schijnverdedigen en soms zelfs mee sjoggen waardoor de verdedigende linies in de problemen komen. Dat is hoe ik het nu zie.

Malen heeft trouwens weer niet echt kunnen overtuigen vond ik. Gakpo ook niet.

En die goal van Tunesië... Waarom niet man op man verdedigen? Zet het neer van Dijk (?). Blijf daarbij schuin ACHTER je man aan de doel zijde en loop eventueel met hem mee.

Nu... Reijnders staat VOOR zijn man, krijgt een duwtje en is gezien. Van Hecke kon het ook niet meer corrigeren. De verdediger van ons ACHTER die Tunesiër pakt hem ook niet op. Want zone verdedigen, niet op de man.
Gewoon man op man verdedigen bij die standaard situaties. Dan sta je er ook dicht op om hem eventueel een klein duwtje te geven als hij kan koppen.
Hou je ook nog vaak een paar verdedigers over voor de zone dekking en zet eventueel mensen bij de palen.

Heb ik al gewoon geleerd in meer dan 40 jaar amateurvoetbal. Zo moeilijk is het toch niet? Enfin...misschien zie ik het verkeerd...die minuscule kans is natuurlijk aanwezig :p

Van Hecke, Gravenberch en Frenkie goed.
Ja, ik begrijp die zone dekking van NL ook niet. Als je ziet dat het steeds bij corners niet lekker staat, dan zou je denken dat het toch anders moet.

Ook ik zal er te simpel over denken, maar als je de zone dekking als tegenstander analyseert dan kan je toch redelijk soepel een overtal situatie creëren of een goed blok voorbereiden, zeker met lopende mensen? Het zal iets ingewikkelder zijn dat dit maar toch.

En dat Nederland nu een standaard situatie coach mee heeft, zie ik ook vrij weinig van terug. Ik blijf erbij dat voetbal hier volgens mij nog zoveel van kan leren uit andere sporten. Maar goed ook hier zal ik waarschijnlijk te simpel denken :).

Als je bijvoorbeeld de vrije trap van Portugal van de week zag waar Ronaldo de bal gewoon voorbij loop en zo rechtdoor steekt naar het doel. Ik snap dat dat 1x lukt maar toch. Zo moeten er toch 10-tallen variaties te benken zijn bij corners of een vrije trap.
Pagina: 1 ... 304 305 Laatste

Let op:
Poule: Tweakers F.C. EK Voetbalpoule 2024
Algemeen topic: [Voetbal] Centraal WK 2026 topic
Vrouwenvoetbal: [Voetbal] Het algemene vrouwenvoetbal topic

Gedoe over het haarbandje van Memphis, commentaar over het commentaar of het eindeloos herkauwen van scheidsrechterlijke dwalingen zijn hier niet nodig!