Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Haha azijnzeiker pur sang.Sjah schreef op maandag 15 juni 2026 @ 00:43:
Heeft Valentijn al gereageerd?
Daarna dan ook maar Maarten van Rossum.. Hebben we ze gehad
Kunnen ze niet een AI versie van Rinus Michels of Johan Cruyff als bondscoach gebruiken? Het is 2026 ffsJorah_Newstone schreef op maandag 15 juni 2026 @ 00:41:
Kan koeman niet gewisseld worden voor advocaat? Vond cuw tactisch sterker.
Edit; en na de poulefase is advocaat beschikbaar. Dan kunnen ze eventueel per direct doorwisselen.
Nou ik zeg tot de volgende keer... en slaap lekker allen.
De volgende gaan we winnen!
[ Voor 24% gewijzigd door Format-C op 15-06-2026 00:55 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Hij zei wel men mag denken van de wissels wat men vindt maar hij zei niet, ja dat had ik misschien anders moeten doen.Soulizer schreef op maandag 15 juni 2026 @ 00:18:
Heel Nederland snapt niks van de acties van Koeman en weggeven van de winst maar meneer geeft vrolijk aan dat hij ermee kan leven.
Ach ja welke bondscoach geeft zoiets wel toe
Ze hebben dezelfde loting als wij maar het is typisch zo'n ploeg die kan verrassen tegen Brazilië of Marokko maar uiteindelijk sneuvelen ze daarna wel een keer tegen een toplandPatrickC schreef op maandag 15 juni 2026 @ 00:45:
[...]
Maar ok… we zullen zien hoe ver Japan het gaat schoppen. Ik verwacht net zo ver als Nederland.
Nee want dan krijgen wij meer ruimte.forzav schreef op maandag 15 juni 2026 @ 00:41:
[...]
Japan onderschat zichzelf vooral, die hadden gewoon vooruit moeten voetballen tegen dit NL.
Maakt ook niet uit, de spelers zeiden het wel. Dus dat zal een volgende keer echt wel anders gaan, volgens mij overleggen ze vaak genoeg met z'n allen.Harribo schreef op maandag 15 juni 2026 @ 00:47:
[...]
Hij zei wel men mag denken van de wissels wat men vindt maar hij zei niet, ja dat had ik misschien anders moeten doen.
Ach ja welke bondscoach geeft zoiets wel toe
Elke wedstrijd een stapje, in de ronde van 32 moet het goed zijn. Dit was alweer een forse verbetering tov de oefenpotjes.
... not as I do.
Dat is ook waar. Je moet ook groeien in zo'n toernooi.Clush schreef op maandag 15 juni 2026 @ 00:50:
[...]
Maakt ook niet uit, de spelers zeiden het wel. Dus dat zal een volgende keer echt wel anders gaan, volgens mij overleggen ze vaak genoeg met z'n allen.
Elke wedstrijd een stapje, in de ronde van 32 moet het goed zijn. Dit was alweer een forse verbetering tov de oefenpotjes.
Advocaat heeft last van hooikoorts zie ik
Wim Kieft ook volgens mij.Harribo schreef op maandag 15 juni 2026 @ 00:51:
[...]
Dat is ook waar. Je moet ook groeien in zo'n toernooi.
Advocaat heeft last van hooikoorts zie ik
Idd.Clush schreef op maandag 15 juni 2026 @ 00:50:
[...]
Maakt ook niet uit, de spelers zeiden het wel. Dus dat zal een volgende keer echt wel anders gaan, volgens mij overleggen ze vaak genoeg met z'n allen.
Peace out!
[ Voor 46% gewijzigd door Format-C op 15-06-2026 00:59 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Naja niets aan de hand, ff die ondergescheten onderbroekjes wassen op 50 graden, beetje oefenen met goede wissels toepassen en op naar het volgende topland Zweden.
Kaptein50 - MB50 - Happy50 - GT750 - CB750C - VFR750F - Variant50 - SH100 - SH150 - Password250 - Z750 - Liberty50 - ST125LC - HD200 - BeverlyS300HPE - 368G - Beverly350ST
Koeman is niet degene die de bal tegen kon houden. Of ervoor kon gaan staan.aveenhuysen schreef op maandag 15 juni 2026 @ 01:03:
Je mag die 2-1 niet weggeven, gewoon dom tactisch van Koeman.
De spelers moeten het doen.
[ Voor 10% gewijzigd door Format-C op 15-06-2026 01:08 ]
Je kan toch gewoon toegeven dat je keuzes niet goed uitpakten?
XXXVI
Alternatief is dat hij werkelijk gelooft dat hij het goede besluit genomen heeft wat ik in zijn geval niet voor onmogelijk hou.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Dit baart me het meeste zorgen. Als je nooit een voorsprong uitbouwt en telkens zo angstig wisselt kom je nooit ver.ephymerous schreef op maandag 15 juni 2026 @ 06:26:
Koeman heeft weinig zelfreflectie zeg![]()
Je kan toch gewoon toegeven dat je keuzes niet goed uitpakten?
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Geen idee of dit waarheid is. Liverppol draaide een dramatisch seizoen dus kan me niet voorstellen dat een verdediger dan uitblinktapis29 schreef op zondag 14 juni 2026 @ 23:25:
[...]
Blijkbaar was het het laatste (in een aantal categorieën), volgens mij heb ik dit voobij zien komen (een post van een maand geleden blijkbaar):
Maar ondertussen heeft ie alweer gescoord lees ik dus ->![]()
[Afbeelding]
How bad is it on a scale from one to Spurs
Ik hoop dat Koeman er mooi uit gegooid wordt na dit WK. Zet Arne Slot Maar neer.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Je hebt wel een beetje pech dat de bal twee keer van richting wordt veranderd. Misschien moeten spelers als Malen en Gakpo gewoon meteen gewisseld worden na dat egoïstische spel. Frenkie DHL jong was ook weer lekker postbode aan het spelen.Harribo schreef op maandag 15 juni 2026 @ 00:40:
Ik vond het ook een topwedstrijd en gelijkspel tegen een goed team als Japan vind ik niet meteen slecht maar gezien de wedstrijd had gewoon winst erin gezeten, dat maakt het zo zuur. Dat vergooi je gewoon door de wissels
[ Voor 5% gewijzigd door Agent47 op 15-06-2026 07:52 ]
Die gaan met een goed gevoel het veld op tegen Nederland.
Breien breien en vooral de exceptionele krachten voorin mis je om tegen een hechte defensie vaker het verschil te kunnen maken
Nederland gaat het nog lastig krijgen tegen de Zweden, zeker met hun aanvallers voorin.
Japan gaat straks Tunesië verslaan.
Dan wordt Tunesië weer een moetje, dat zal wel los lopen
Straks ga je door als beste nr.3 kom je gelijk Frankrijk en daarna Duitsland tegen.
Ik zie het ze nog lastig krijgen tegen de Zweden, dan mag het niet zo slap zijn, dan ga je genadeloos afgestraft worden met hun spitsenduo.Dr. Strangelove schreef op maandag 15 juni 2026 @ 07:51:
Zweden tankt lekker vertrouwen tegen Tunesië zeg, 5-1.
How bad is it on a scale from one to Spurs
Liever dat dan tegen Marokkod-vine schreef op maandag 15 juni 2026 @ 08:14:
Het was het bekende gezicht van de afgelopen 10 jaar.
Breien breien en vooral exceptionele krachten voorin mis je om bij een hechte defensie vaker het verschil te kunnen maken
Nederland gaat het nog lastig krijgen tegen de Zweden, zeker met hun aanvallers voorin.
Straks ga je door als beste nr.3 kom je gelijk Frankrijk en daarna Duitsland tegen.
Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL
Zeer slechte uitslag voor NL, doelsaldo gaan we al niet halen zo. Maar yet again de FIFA wil dat zowat alle nummers 3 naar de volgende ronde gaanDr. Strangelove schreef op maandag 15 juni 2026 @ 07:51:
1 troost het volgende WK (of die daarna?) wordt alles weer uitgebreid en is het als vanouds de beste nummers 2 gaan door.Typhone schreef op maandag 15 juni 2026 @ 08:25:
[...]
Zeer slechte uitslag voor NL, doelsaldo gaan we al niet halen zo. Maar yet again de FIFA wil dat zowat alle nummers 3 naar de volgende ronde gaan
Kom je wel in een poule met Curaçao, Haïti en Kaapverdië
En Zweden schat ik minder in dan Japan. Die 5-1 doet daar niks aan af.
En eerste in de poule worden is nog steeds prima haalbaar als je gewoon naar potentie voetbalt.
[ Voor 17% gewijzigd door Dr. Strangelove op 15-06-2026 08:43 ]
Een scenario met 3 ploegen met 5 punten is zeer goed mogelijk. Dan wordt doelsaldo belangrijk, dus wie scoort het meeste tegen Tunesië? Zweden heeft dan al goede zaken gedaan.d-vine schreef op maandag 15 juni 2026 @ 08:14:
Breien breien en vooral exceptionele krachten voorin mis je om bij een hechte defensie vaker het verschil te kunnen maken
Frankrijk is natuurlijk maar 1 van de 4 mogelijke ploegen die je tegen zou kunnen komen als je 3e wordt. In groep I kan Noorwegen ook nog wel eens 1e worden ipv Frankrijk, maar je kunt ook de #1 van de groepen A (Mexico/Zuid-Korea) of groep D (VS/Australië) tegenkomen.
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Jammer, ik vind beste nummers 3 wel prima. Dan is er tenminste nog wat om te voetballen in de derde ronde van de groepsfase.d-vine schreef op maandag 15 juni 2026 @ 08:41:
[...]
1 troost het volgende WK (of die daarna?) wordt alles weer uitgebreid en is het als vanouds de beste nummers 2 gaan door.
Kom je wel in een poule met Curaçao, Haïti en Kaapverdië
Maar wij zijn Nederland natuurlijk treffen we FrankrijkPatrickC schreef op maandag 15 juni 2026 @ 08:45:
[...]
Een scenario met 3 ploegen met 5 punten is zeer goed mogelijk. Dan wordt doelsaldo belangrijk, dus wie scoort het meeste tegen Tunesië? Zweden heeft dan al goede zaken gedaan.
Frankrijk is natuurlijk maar 1 van de 4 mogelijke ploegen die je tegen zou kunnen komen als je 3e wordt. In groep I kan Noorwegen ook nog wel eens 1e worden ipv Frankrijk, maar je kunt ook de #1 van de groepen A (Mexico/Zuid-Korea) of groep D (VS/Australië) tegenkomen.
Gravenberch was je beste man in de tweede helft. Gewisseld.
Je staat 2-1 voor en je haalt je snelheid met Malen en Summerville eruit. Hoezo kan Malen geen 90 minuten spelen? Wissel dan alleen Summerville.
Je haalt met Reijnders je aansluiting naar voren eruit. Memphis is statisch.
Timber? Wat kwam die doen. Dat is C-garnituur.
Memphis heeft echt geen bal goed geraakt en niks goed gedaan. Krijg toch speeltijd.
Koeman kreeg terecht veel vragen over zijn wissels en reageerde als een gebeten hond, omdat hij wist dat het zijn fout was. Eigenlijk is een verlies tegen Zweden het beste voor Oranje, dat is de enige definitieve manier om van Koeman af te komen.
Stekelenburg was nog lang niet kritisch genoeg in zijn interview. Koeman zette hem ook meteen op zijn plaats toen Stekelenburg zij dat er 3 trainers in de studio zaten. Daarna durfde Stekelenburg hem niet meer echt aan te spreken over die dramatische wissels en het uiteindelijke resultaat daarvan.Justevo schreef op maandag 15 juni 2026 @ 08:47:
Een bange coach is de ondergang voor je elftal. Koeman speelt altijd om niet te verliezen.
Je staat 2-1 voor en je haalt je snelheid met Malen en Summerville eruit. Hoezo kan Malen geen 90 minuten spelen? Wissel dan alleen Summerville.
Memphis heeft echt geen bal goed geraakt en niks goed gedaan. Krijg toch speeltijd.
Koeman kreeg terecht veel vragen over zijn wissels en reageerde als een gebeten hond, omdat hij wist dat het zijn fout was. Eigenlijk is een verlies tegen Zweden het beste voor Oranje, dat is de enige definitieve manier om van Koeman af te komen.
Ik vind hem zeker geen slechte trainer. Maar Oranje heeft een hoop nieuwe jonge spelers met leuk talent wat eraan komt. Nieuw elan op de bank past daar veel beter bij.
Als je die aanvallend ingestelde spelers laat staan was het offensief van Japan net zo gevaarlijk geweest. Wanneer Japan dan ook scoorde krijg je mensen die gaan zeggen dat Nederland niet op resultaat kan spelen en naïef is qua speelstijl. De coach is dan altijd de gebeten hond.Justevo schreef op maandag 15 juni 2026 @ 08:47:
Een bange coach is de ondergang voor je elftal. Koeman speelt altijd om niet te verliezen.
Ik zag eerlijk gezegd een prima wedstrijd met voldoende aanknopingspunten. Collectief stonden we sterk en we creëerden redelijk wat kansen. In de 2e helft begonnen we een stuk beter, met dezelfde spelers, dus Koeman kan tactisch blijkbaar toch het een en ander aanpassen. Daarnaast waren de tegengoals ook gewoon pech met van richting veranderde ballen. Daarnaast was Summerville natuurlijk een gokje, zonder enige speeltijd in Oranje, maar dat lijkt ook goed uit te pakken. Alleen de wisselwerking met Dumfries nog niet helemaal.
De uitslag van Zweden van vannacht zou ik ook niet te zwaar aan tillen eerlijk gezegd. En Zweden als tegenstander gaat Nederland ook beter liggen. Tuurlijk zijn Isak en Gyokeres goede spitsen maar NL kent die gasten allemaal uit de premier league, en zijn ook anders te verdedigen dan de dynamische Japanse spelers.
[ Voor 4% gewijzigd door Bao_mi1 op 15-06-2026 09:03 ]
Hebben we eindelijk een nieuwe Robben, krijgen we ook meteen een nieuwe Advocaat bij!Castor385 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 23:30:
De wissel. Ik voel em al aankomen voor het komende toernooi. Iemand gaat de pannen van t dak spelen en Koeman wisselt hem eruit voor Depay of Weghorst.
Fun fact: de wissel was in 2004, het zelfde jaar waarin we voor het laatst een uitzwaai wedstrijd verloren
Study everything, You'll find something you can use
Dat laatste viel mij ook enorm op en dan vooral dat hij zich ook irriteerde aan mede spelers die niet vrij liepen. Alsof ze zijn spel 9 van de 10 keer niet begrijpen...Agent47 schreef op maandag 15 juni 2026 @ 07:51:
[...]
Je hebt wel een beetje pech dat de bal twee keer van richting wordt veranderd. Misschien moeten spelers als Malen en Gakpo gewoon meteen gewisseld worden na dat egoïstische spel. Frenkie DHL jong was ook weer lekker postbode aan het spelen.
Japan is gewoon een hele goede ploeg, heel veel snelheid en tactisch sterk. Ik sta niet van dit gelijkspel te kijken in ieder geval. Het is wel jammer dat die tegengoal alsnog vlak voor tijd valt maar verder was het best redelijk. Zat voorbeelden van kampioenen die hun openingswedstrijd verloren en alsnog de beker omhoog konden houden. (Spanje 2010, Argentinie 2022) en wij verloren in "88 ook de eerste wedstrijd van de Sovjet-Unie
Dus een gelijkspel is prima. Zweden is wel op dreef met hun 5-1 overwinning dus dat gaat ook geen makkie worden. Van Tunesie moet je gewoon winnen.
Ik denk dat Japan voor de meeste teams een taaie kluif gaat worden. Je ziet daar de discipline en werklust en perfecte werk ethiek. Chapeau.
[ Voor 13% gewijzigd door Chefbierrr op 15-06-2026 09:45 ]
Only fools are enslaved by time and space.
Welke wedstrijd bedoel jij dan?LoneRanger schreef op maandag 15 juni 2026 @ 09:52:
Zo heel veel geef je niet weg maar als v/d Ven nou oplet bij die 1-0 is het buitenspel en Dumfries moet natuurlijk zijn benen bij elkaar houden. Bij de 2-0 is het opnieuw v/d Ven die staat te slapen. Die doelpuntenmaker is zijn man en hij kijkt naar hem als hij wegloopt en blijft gewoon staan. Hij staat gewoon twee keer enorm te slapen. Zelfs als het geen buitenspel zou zijn hoort hij gewoon op de lijn vHecke en vDijk.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Snelle spelers wisselen helpt ook niet mee. Die heb je juist nodig om de kans op 3-1 levend te houden. Ik zag weinig spelers sprintbewegingen maken, zich proberen vrij te spelen. Het spel van tikkie terug, tikkie breed is te statisch en langzaam. En sinds wanneer bouwen we niet meer op vanaf achter maar knalt de keeper alles op de lange bal?
Als Tunesië zich ook zo opstelt: vechten tot de laatste minuut gaat het nog lastig worden voor NL om drie punten te pakken. Het gemak waarmee Zweden aan doelsaldo werkt zie ik NL niet snel herhalen tegen Tunesië. Dus ik ben benieuwd zaterdag of de vechtersmentaliteit er wel is tegen Zweden. Want 5 punten in de poule (gelijk tegen Zweden, winst Tunesië) is suboptimaal.
Eens met hierboven, voldoende aanknopingspunten om door te groeien. Kan een leuke pot worden tegen Zweden.
Wie dan? Je krijgt Timber terug en ik hoop dat Xavi herstelt. Verder komen er wat middenvelders en verdedigers aan in de vorm van onder andere Read, Hato, Valente en Smit maar dat is hooguit vervanging voor oudere spelers die afzwaaien maar het gaat ons probleem voorin niet oplossen.Dr. Strangelove schreef op maandag 15 juni 2026 @ 09:00:
Maar Oranje heeft een hoop nieuwe jonge spelers met leuk talent wat eraan komt.
Wanneer daalt het hier in Nederland nu eens in: we leiden al zeker vijftien jaar geen goede creatieve aanvallers op in Nederland. Ik zie bij Feyenoord nu twee leuke zestienjarigen lopen maar dat moet je ook maar weer afwachten
Gingen wij ook in 2000 toen we Joegoslavie van de mat speelden in de Kuip. Daarna dachten we even Italie op te rollen. De rest weten weDr. Strangelove schreef op maandag 15 juni 2026 @ 07:51:
Heb er vertrouwen in dat het goed gaat komen.
Dan alleen even afwachten wat de loterij oplevert kwa tegenstander, 1A/1B/1D/1I zijn dan de opties.
Je wildan alleen 1I ontlopen, want dat is vast Frankrijk, de rest is goed de doen in de volgende ronde.
ICE ICE Baby
Je haalt je twee snelle Buitenspelers er af. Summerville snap ik, die had geel. Vervolgens zet je een middenvelder erbij en ga je een verkapte 4-4-2 spelen. Je zet timber erbij die geen pepernoot raakt bij Marseille.
Nee, Koeman maakt de fout die wij als Nederlandse clubs ook vaak maken. Bij een 2-1 álle aanval eruit halen om vervolgens in te zakken en het onnodig spannend te maken. We zijn na de 2-1 amper op hun helft geweest omdat we met 9 man achter de bal stonden.
Weet je, ergens hoop ik dat we meteen tegen een Duitsland, Frankrijk, Spanje etc komen.d-vine schreef op maandag 15 juni 2026 @ 08:14:
Breien breien en vooral de exceptionele krachten voorin mis je om tegen een hechte defensie vaker het verschil te kunnen maken
Is het meteen afgelopen. Want met hoe ze spelen, is de eerste fatsoenlijke tegenstander, meteen afgelopen. En het zijn denk ik niet de spelers. We hebben niet het beste team, maar veel andere landen zouden maar wat graag de spelersgroep hebben die wij hebben.
Het is alleen tactisch gewoon een rommeltje en een echt topteam maakt je daarop af.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
442 had op zich prima gekund, MAAR dan had je nog wel druk moeten houden op de achterste linie en echt met 2 aanvaller in midden van veld moeten spelen. Alleen Gakpo bleef links aan de lijn waardoor Japan hun linkerflank redelijk open lag. Je zag ook dat doordat er opeens geen druk meer was op de achterste linie die daarna alle vrijheid had om steekpassen te geven die vaak gevaarlijk werden, zoals die ene van Sugawara die een aanvaller achter de verdediging van NL weg stak. Het is nou niet dat de verdedigers van Japan van die oude Italiaanse houthakkers zijn die niet kunnen passen en alleen kunnen verdedigen.Agent47 schreef op maandag 15 juni 2026 @ 11:25:
Die hele wedstrijd klopte vanaf het begin al niet. Onze keeper speelt lange ballen op onze buitenspelers die totaal niet kunnen koppen. Je verliest vervolgens elk tweede duel, dus je bent de bal praktisch na 20 seconde al kwijt vanaf een keeper bal.
Je haalt je twee snelle Buitenspelers er af. Summerville snap ik, die had geel. Vervolgens zet je een middenvelder erbij en ga je een verkapte 4-4-2 spelen. Je zet timber erbij die geen pepernoot raakt bij Marseille.
Nee, Koeman maakt de fout die wij als Nederlandse clubs ook vaak maken. Bij een 2-1 álle aanval eruit halen om vervolgens in te zakken en het onnodig spannend te maken. We zijn na de 2-1 amper op hun helft geweest omdat we met 9 man achter de bal stonden.
Gisteren was spelen om niet te verliezen. Dat zag je aan alles en dat kost je twee punten
PSN: bollsie
En toch: Scoren is het probleem niet. Genoeg jongens die een goal kunnen maken, dat zie je aan de statistieken ook.D-e-n schreef op maandag 15 juni 2026 @ 10:30:
[...]
Wie dan? Je krijgt Timber terug en ik hoop dat Xavi herstelt. Verder komen er wat middenvelders en verdedigers aan in de vorm van onder andere Read, Hato, Valente en Smit maar dat is hooguit vervanging voor oudere spelers die afzwaaien maar het gaat ons probleem voorin niet oplossen.
Wanneer daalt het hier in Nederland nu eens in: we leiden al zeker vijftien jaar geen goede creatieve aanvallers op in Nederland. Ik zie bij Feyenoord nu twee leuke zestienjarigen lopen maar dat moet je ook maar weer afwachten
Ik zeg niet dat we over vier jaar kandidaat voor het WK zijn boven alles en iedereen. Maar denk wel dat er meer uit deze selectie te halen is met wat vers materiaal op de bank.
De kwaliteit van de keeper en verdediging van Tunesië vertekent dat wel enigszins. Tunesië is dezelfde categorie als Qatar en Curaçao. Die horen niet thuis op het WK.Dr. Strangelove schreef op maandag 15 juni 2026 @ 07:51:
Enige dat ik zou meenemen is dat je die ene gozer niet van afstand moet laten schieten.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Vanzelfsprekend is een derde plek in dit geval niet zo heel erg, maar wel in het koppie.djmuggs schreef op maandag 15 juni 2026 @ 11:07:
Nederland eindigd sowieso bij de beste nummers 3, dan ontlopen ze mooi Brazilie en Marokko.
Dan alleen even afwachten wat de loterij oplevert kwa tegenstander, 1A/1B/1D/1I zijn dan de opties.
Je wildan alleen 1I ontlopen, want dat is vast Frankrijk, de rest is goed de doen in de volgende ronde.
Je zit er dan niet lekker vol vertrouwen in. Je moet groeien in het toernooi.
Gisteren was prima 1e helft. Daarna een waardeloos slot door ingrijpen Koeman.
Het geeft dus hoop: vroeg veel scoren. Dan kan Koeman niet veel fout meer doen.
Overigens ook veel moeite met de zielige pech houding van Koeman omtrent die tweede goal.
Als je druk zet en op hun helft staat scoren ze sowieso niet.
Een verdediger als coach is teveel bezig met behoud ipv vergroten.
Gakpo had een mindere dag. Summerville goed. Als ze straks allebei goed spelen is er geen houden aan.
Dumfries liep in de weg. Dat moet nog even anders.
Ik begrijp je visie, maar wonder boven wonder speelt Nederland altijd beter tegen clubs die veel ruimte geven vanaf het begin.DaniëlWW2 schreef op maandag 15 juni 2026 @ 11:27:
[...]
Weet je, ergens hoop ik dat we meteen tegen een Duitsland, Frankrijk, Spanje etc komen.
Is het meteen afgelopen. Want met hoe ze spelen, is de eerste fatsoenlijke tegenstander, meteen afgelopen. En het zijn denk ik niet de spelers. We hebben niet het beste team, maar veel andere landen zouden maar wat graag de spelersgroep hebben die wij hebben.
Het is alleen tactisch gewoon een rommeltje en een echt topteam maakt je daarop af.
Een Marokko bijvoorbeeld zal billenknijpen zijn maar ook meteen 4 kansen eerste helft voor ons.
Als je er daar 2 van maakt?
Over de wissels is veel gezegd, ik vond het voor de wissels verdedigend al gammel.Chefbierrr schreef op maandag 15 juni 2026 @ 09:43:
Geen slechte wedstrijd, verdedigend toch chaos. Ik denk met de vele wissels dat een aantal spelers echt aan zwemmen waren (Ake. Timber.). Ik snap de logica van Koeman wel, alleen het pakt totaal niet uit. Voor de rest vind ik Depay niet goed genoeg meer, alle respect voor de bewezen diensten maar deze invalbeurt was bijna een rode kaart en wat balverlies met 0 verdedigende inbreng en geen gif (zelfs bij de overtreding zag hij er enigszins verveeld uit.).
Ik denk dat Japan voor de meeste teams een taaie kluif gaat worden. Je ziet daar de discipline en werklust en perfecte werk ethiek. Chapeau.
Van Dijk had voor rust twee momenten waar hij niet adequaat ingreep (in uit beweging van Ueda, een keer rechts achterin het strafschopsgebied waarbij hij op 2 meter stond te dekken). Ik snap niet waarom hij onomstreden is, of lijkt.
Japan heeft zeker kwaliteit. Je gaat natuurlijk kansen tegenkrijgen. Misschien moet je daarom dit Van Dijk niet aanrekenen. Ik aarzel nog, maar de momenten dat Japan druk gaf waren zeer beperkt. Dat geeft weinig hoop voor wedstrijden als de druk langer duurt.
Hoe dan? Valente is misschien een iets ander type dan het huidige trio maar ook hij is geen Sneijder, nu in elk geval niet. Verder zijn het vooral jongere versies van spelers die altijd prima gefunctioneerd hebben. De opvolger Depay of die geweldige rechtsbuiten is er niet.Dr. Strangelove schreef op maandag 15 juni 2026 @ 12:05:
[...]
Maar denk wel dat er meer uit deze selectie te halen is met wat vers materiaal op de bank.
Waarom hebben we het erover alsof Nederland gegarandeerd derde gaat worden. We moeten nog tegen Zweden en Tunesië. Vergeet niet dat Zweden 0 wedstrijden heeft gewonnen in de kwalificatie. Dus zelfs niet tegen Slovenië en Kosovo.djmuggs schreef op maandag 15 juni 2026 @ 11:07:
Nederland eindigd sowieso bij de beste nummers 3, dan ontlopen ze mooi Brazilie en Marokko.
Ik zeg niet wat we daar gegarandeerd overheen klappen, maar ook zeker niet dat we geen kans hebben. Ik zou zelf ook niet teveel waarde hechten aan hun winst tegen Tunesië. Kijk die samenvatting voor de grap maar eens terug.
- https://www.vi.nl/pro/tactische-analyse-oranje-ronald-koeman-ontmantelde-systeem-japan
- https://www.vi.nl/pro/analyse-nederland-japan-ronald-koeman-bestreed-symptomen-met-wissels
Niet veel later schakelde Oranje zelfs naar 5-3-2, met Brian Brobbey als aanvalspartner van Memphis Depay. Het grootste nadeel van die wissels was dat alle explosieve aanvallers (Summerville, Malen en Gakpo) niet meer op het veld stonden toen Japan ruimtes begon weg te geven. Bovendien hield Oranje hiermee abrupt op met de nieuwe opbouwstructuur.
Nog voordat Japan écht de aanval ging zoeken, moesten Malen en Summerville het veld verlaten. Voor hen kwamen met Teun Koopmeiners en Memphis Depay twee invallers zonder snelheid. De moegestreden Tijjani Reijnders vervangen door Quinten Timber was de derde ingreep.
De theorie van Koeman? 'We kwamen er helemaal niet meer uit', aldus Koeman na afloop. 'Dan probeer je met Teun Koopmeiners en Memphis in ieder geval wat meer balvastigheid te hebben.'
Die conclusie was curieus. [...] Dat Oranje al voor de wissels niet meer de bal had, was een fabeltje.
Net als bij de eerste wissels was sprake van negatieve neveneffecten. Toen verloor Oranje de dreiging in de diepte. Nu ontmantelde Koeman de linie waar voor het eerst ruimte begon te ontstaan: het middenveld. [...] Tussen de 81ste en 85ste minuut ondernam Japan geen enkele doelpoging. Tot Koeman met zijn laatste wissel de flanken weer opende voor Japan.
Tja, dan lees je dat Koeman geen spijt van zijn wissels heeft, dat we allemaal Japan onderschatten en dat hij Memphis laat spelen vanwege balvastigheid. Naar mijn idee heb je dan totaal geen zelfkritiek en niet de capaciteit/wil om te leren van eventuele fouten.Door Gakpo vijf minuten voor tijd naar de kant te halen, verdween de laatste breedte uit de ploeg bij Oranje. Terwijl Koeman toch echt zelf benadrukte hoe belangrijk de vleugelaanvallers waren om Japan terug te dringen. [...] Het elftal van Moriyasu kon moeiteloos een-op-een verdedigen, omdat bij het Nederlands elftal diepte ontbrak. Koeman veroorzaakte bovendien chaos door de defensieve structuur ineens te wijzigen. [...] De structuur in die situatie was discutabel. Nederland verdedigde vier instormende koppers van Japan met drie koppers. Dat was de reden dat Koki Ogawa helemaal vrij stond: hij had geen mandekker. Van de Ven stond in eerste instantie nog bij hem in de buurt, maar zijn opdracht was net als bij voorgaande corners om de zone te verdedigen.
We hebben verdedigers, middenvelders en aanvallers van topclubs zoals Liverpool, Inter, Barcelona, Juventus, AS Roma, Manchester City. Daar moet je echt wel meer mee kunnen. Ik heb niet het idee dat hier een team staat met een duidelijk plan en doel.
Tunesia ontslaat gewoon wel z'n coach, kijk je mee Nigel?
Nigel heeft nu wat anders aan z'n hoofd.Terranova schreef op maandag 15 juni 2026 @ 13:44:
'Bom barst bij Oranje-opponent: bondscoach per direct ontslagen na eerste WK-duel'
Tunesia ontslaat gewoon wel z'n coach, kijk je mee Nigel?
Oud-international Jerry de Jong (61) overleden, vader van KNVB-directeur Nigel de Jong
Bedankt voor de quotes, erg helder! Ik ben het met het ook helemaal met je eens qua gebrek aan zelfkritiek. Je ziet vaak dat er gewoon 90 minuten lang hetzelfde geprobeerd wordt. Of je wisselt maar de wissels brengen exact niet wat je nodig hebt. Vervolgens win je niet en dan is het een “taaie tegenstander” of “de bal viel er net niet in”. Het ligt aan de omstandigheden, niet aan je tactische keuzes.Ruzor schreef op maandag 15 juni 2026 @ 13:25:
Tja, dan lees je dat Koeman geen spijt van zijn wissels heeft, dat we allemaal Japan onderschatten en dat hij Memphis laat spelen vanwege balvastigheid. Naar mijn idee heb je dan totaal geen zelfkritiek en niet de capaciteit/wil om te leren van eventuele fouten.
We hebben verdedigers, middenvelders en aanvallers van topclubs zoals Liverpool, Inter, Barcelona, Juventus, AS Roma, Manchester City. Daar moet je echt wel meer mee kunnen. Ik heb niet het idee dat hier een team staat met een duidelijk plan en doel.
Met dit niveau spelers verwacht heel Nederland meer en toch komt het er niet uit. Logisch dat we dan naar de coach wijzen toch?
En Memphis balvast noemen is ook wel tekenend toch? Elke wedstrijd van het Nederlands elftal wordt er hier zowat geturfd hoeveel balcontacten hij vrijwel direct verspeeld.
Oh, ik dacht dat jij in de ICT werkteGunner schreef op zondag 14 juni 2026 @ 22:37:
Ik twijfel of ik dit ga afkijken. Morgen weer vroeg pallets sorteren.
De woorden Memphis en Balvast in dezelfde zin is toch wel erg opvallend. Ik heb sowieso niets met die man om zijn persoonlijkheid, maar zo denken de meeste denk ik welRuzor schreef op maandag 15 juni 2026 @ 13:25:
Voor degenen met VI PRO, haarscherpe analyses van Pieter Zwart:
Maar ook als hij wel in goede doen is, is hij niet balvast. Hij raakt of de bal kwijt, of gaat voor een actie richting goal. Maar de bal in de ploeg houden, doet hij nooit.
Als die zijn kwaliteiten nu eens zou benutten door vaart in het spel te houden, overzicht te houden en toch iedere wedstrijd enkele sublieme passes te geven dan zou Oranje echt twee keer beter zijn dan nu.
ik denk echt dat hij dat in zich zou kunnen hebben.
Als die dat in zich had dan had die het wel laten zien na al die jarensNielz123 schreef op maandag 15 juni 2026 @ 14:42:
Zo’n Frenkie de Jong als je die nu ziet voetballen heeft sinds dat hij bij Ajax weg is ook geen enkele ontwikkeling meegemaakt. Verdedigend is hij wel sterk, maar je zou van hem ondertussen wel wat meer diepgang verwachten.
Als die zijn kwaliteiten nu eens zou benutten door vaart in het spel te houden, overzicht te houden en toch iedere wedstrijd enkele sublieme passes te geven dan zou Oranje echt twee keer beter zijn dan nu.
Met andere woorden hij heeft het niet in zich geeft ook niks verder
Hij is verdedigend inderdaad sterk en ook sterk aan de bal, maar dat is het ook wel een beetje. Natuurlijk, als verdedigende middenvelder is dat ook zijn hoofdtaak, maar als "vedette" van dit elftal verwacht je toch dat hij op staat en meer brengt dan tikkies breed of naar achter. Tijdens filmpjes van trainingspotjes laten ze nog wel een zien dat hij een bal over de verdediging heen lepelt of een dieptepass geeft. Dan hoor je de "oooohs" en "aaaahs" van iedereen, maar tijdens wedstrijden gebeurt dat (nagenoeg) nooit.sNielz123 schreef op maandag 15 juni 2026 @ 14:42:
Zo’n Frenkie de Jong als je die nu ziet voetballen heeft sinds dat hij bij Ajax weg is ook geen enkele ontwikkeling meegemaakt. Verdedigend is hij wel sterk, maar je zou van hem ondertussen wel wat meer diepgang verwachten.
Als je dan naar een Schouten kijkt, die slaat in die positie nog wel eens een linie over met een dieptepass en zelfs als verdediger doet hij dit nog regelmatig bij PSV. Als het dan eens niet via de flanken lukt (en dat gebeurt nogal eens), dan heb je nog een extra wapen. Dan moet een Frenkie met zijn kwaliteiten dat toch ook kunnen?
Met de bank bedoelde ik een nieuwe coachD-e-n schreef op maandag 15 juni 2026 @ 12:55:
[...]
Hoe dan? Valente is misschien een iets ander type dan het huidige trio maar ook hij is geen Sneijder, nu in elk geval niet. Verder zijn het vooral jongere versies van spelers die altijd prima gefunctioneerd hebben. De opvolger Depay of die geweldige rechtsbuiten is er niet.
Ik denk niet dat het aan de spelers ligt maar aan de tactiek van de coach. Met dezelfde spelers kom je denk ik gewoon verder, er zit meer potentieel in deze ploeg dan Koeman eruit haalt.
Ik zie dat allemaal even los nog van wat eraan komt en eventueel weggaat. Met name dat eerste heb ik niet echt zicht op maar volgens mij is het alleen Van Dijk die echt op korte termijn een gemis gaat zijn. Dat is een gat dat je op moet vangen en dat zal niet makkelijk zijn. De rest van het elftal kan zo nog vier jaar mee en dan heb je het nog niet over wat er eventueel bij komt.
Anyway, je kan moeilijk forceren wat je aan spelersmateriaal ter beschikking hebt. Als we geen sterspitsen opleiden, ok, helaas, dat is dan zo en dat probleem tover je niet zomaar weg. Dan nog zie ik het dus niet als een ontzettend gemis gezien het relatieve gemak waarmee we scoren.
Maar een nieuwe coach? Dat is volledig beheersbaar.
Ik zat naar die standen te kijken, en begreep die niet, 1-0 en 2-0? Andere pot voetbal dan…LoneRanger schreef op maandag 15 juni 2026 @ 10:03:
[...]
Buitenspel:
[Afbeelding]
Die Japanner achter vHecke staat hinderlijk buitenspel maar v/dVen heft dat op.
Corner:
[Afbeelding]
vdVen staat bij de doelpuntenmaker, kijkt hem notabene aan als hij gaat lopen en blijft gewoon staan. Mss is dat afspraak, zone-dekking, maar toch.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Duitsland is geen topteam op dit moment. Verre van zelfs. Maar die zijn tactisch wel heel wat gradaties sterker dan onze vriend Koeman. Als je berichtgeving ziet vanuit daar hoe Nederland Japan op de knieën krijgt maar defensief gaat wisselen op behoud daar snappen ze niets van. Zo scheel waren wij met zijn allen dus toch nietDaniëlWW2 schreef op maandag 15 juni 2026 @ 11:27:
[...]
Weet je, ergens hoop ik dat we meteen tegen een Duitsland, Frankrijk, Spanje etc komen.
is dat heel erg? Bij Ajax was hij namelijk al wereldtop, dus zoveel groei zat er dus blijkbaar ook niet in. Maar hij is en blijft wereldtop.sNielz123 schreef op maandag 15 juni 2026 @ 14:42:
Zou het niet zijn dat Koeman vastzit in de tactische systemen die hij nog kent uit de jaren 80-90? Nu spelen al die nieuwe jonge krachten bij hun clubs in een dynamischer tactiek.
Ik weet niet of die er de spelers voor heeft, maar had die niet beter met zijn wissels gegaan voor een 3-5-2, met 2 defensieve mids (dus een 3-2-3-2, of een 3-2-4-1), die kunnen terugplooien om de centrale verdedigers te ondersteunen? Als je dan wel de bal hebt, heb je overwicht op het middenveld. Kan je daar horizontale tiki-taka spelen om de tijd te doden.
Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier
Gakpo is hele seizoen al zwak.mrVroom schreef op maandag 15 juni 2026 @ 12:38:
Gakpo had een mindere dag.
Ik zou het toch nog even aankijken. Het is ook een man met één of twee momenten per wedstrijd.
Robben had zulke wedstrijden ook. Vanzelfsprekend is Robben 100x beter en niet te vergelijken, maar wel de kritiek. Robben kreeg ook veel kritiek en dan 1 of 2 momentjes per wedstrijd boem.
Hoop doet leven
Tegen de tegenstanders waar Nederland vaak tegen voetbalt is die manier van spelen (dieptepasses bijvoorbeeld) ook wel vrijwel onmogelijk. Je tegenstander moet ook wel een beetje willen voetballen om dat mogelijk te maken. Maar ook de Japanners waren vooral bezig met niet te verliezen in plaats van ook daadwerkelijk te winnen. Gisteren zag je met name in de eerste helft dat Frenkie te maken had met dubbele mandekking en nauwelijks ruimte kreeg. Dus dan wordt het al wel lastig om het spel te bepalen, de verdedigers kregen veel meer ruimte daarvoor.Denman schreef op maandag 15 juni 2026 @ 14:57:
[...]
Hij is verdedigend inderdaad sterk en ook sterk aan de bal, maar dat is het ook wel een beetje. Natuurlijk, als verdedigende middenvelder is dat ook zijn hoofdtaak, maar als "vedette" van dit elftal verwacht je toch dat hij op staat en meer brengt dan tikkies breed of naar achter. Tijdens filmpjes van trainingspotjes laten ze nog wel een zien dat hij een bal over de verdediging heen lepelt of een dieptepass geeft. Dan hoor je de "oooohs" en "aaaahs" van iedereen, maar tijdens wedstrijden gebeurt dat (nagenoeg) nooit.
Als je dan naar een Schouten kijkt, die slaat in die positie nog wel eens een linie over met een dieptepass en zelfs als verdediger doet hij dit nog regelmatig bij PSV. Als het dan eens niet via de flanken lukt (en dat gebeurt nogal eens), dan heb je nog een extra wapen. Dan moet een Frenkie met zijn kwaliteiten dat toch ook kunnen?
Summerville word de nieuwe robbenmrVroom schreef op maandag 15 juni 2026 @ 16:03:
[...]
Ik zou het toch nog even aankijken. Het is ook een man met één of twee momenten per wedstrijd.
Robben had zulke wedstrijden ook. Vanzelfsprekend is Robben 100x beter en niet te vergelijken, maar wel de kritiek. Robben kreeg ook veel kritiek en dan 1 of 2 momentjes per wedstrijd boem.
Hoop doet leven
Gakpo heb ik in de eerste helft echt alleen maar hetzelfde zien doen. Dreigen dreigen en dan naar binnen trekken en terug afspelen. Geen één keer buitenom voor de afwisseling. Dat was makkelijk verdedigen voor de Japanners. Sowieso zat er weinig variatie in het spel bij NL.mrVroom schreef op maandag 15 juni 2026 @ 16:03:
[...]
Hoop doet leven
[ Voor 3% gewijzigd door Ruzor op 15-06-2026 16:22 ]
Klopt. Toen die Japanner geblesseerd aan de kant zat had Gakpo gelijk dat moment dat hij er door kwam met dat schot in de korte hoek dacht ik. Idem met Frenkie die ook kort gedekt werd. Het probleem is alleen dat vdVen en vHecke daar geen gebruik van maakten. Volgens mij staat vHecke wel redelijk bekend om zijn inspeel passes tussen de linies {dat hoorde ik Marciano Vink zeggen] en dat was volgens mij ook de bedoeling bij Oranje. Je zag Frenkie een paar keer boos worden op vHecke.Dr. Strangelove schreef op maandag 15 juni 2026 @ 16:34:
Gakpo hield twee man continu bezig aan de linkerkant. Dat leverde ruimte op op rechts. Alleen daarom al was hij nuttig gisteren.
@Ramzzz Ik had het zelf niet eens gezien maar dat moest natuurlijk 1e en 2e doelpunt zijn.
VS is sterk hoor...PatrickC schreef op maandag 15 juni 2026 @ 08:45:
[...]
Mwa hun coach is vandaag ontslagen, wie weet doet een nieuwe coach Tunesie wonderlijk goed.Vlassie1980 schreef op maandag 15 juni 2026 @ 09:22:
Dus een gelijkspel is prima. Zweden is wel op dreef met hun 5-1 overwinning dus dat gaat ook geen makkie worden. Van Tunesie moet je gewoon winnen.
Leuk vind ik die potjes tegen Zweden nooit, heb iets tegen ze qua voetbal.Dr. Strangelove schreef op maandag 15 juni 2026 @ 10:23:
Eens met hierboven, voldoende aanknopingspunten om door te groeien. Kan een leuke pot worden tegen Zweden.
[ Voor 46% gewijzigd door Sjah op 15-06-2026 18:00 ]
Niet per se erg, maar wel jammer.Terranova schreef op maandag 15 juni 2026 @ 15:22:
[...]
is dat heel erg? Bij Ajax was hij namelijk al wereldtop, dus zoveel groei zat er dus blijkbaar ook niet in. Maar hij is en blijft wereldtop.
Ik denk dat er voor Nederland de volgende ronde weinig makkelijke tegenstanders zijn.
Of je krijgt een ploeg die wil voetballen en daardoor krijg je zelf ruimte wat Nederland wel ligt qua spel. Probleem is dat dat dan waarschijnlijk een goede ploeg is.
Of je hebt een tegenstander die de bus parkeert wat voor Nederland lastig is.
Ze brengen hun 2 gevaarlijkste spelers zometeen pas hesNielz123 schreef op maandag 15 juni 2026 @ 18:46:
Zit nu Spanje te kijken maar zoveel beter dan Nederlanders zijn die ook niet.
Hebben ook moeite met scoren en dan is Kaap Verdie toch wel iets slechter dan Japan.
https://nos.nl/artikel/2618735-feloranje-wk-shirts-leiden-tot-klachten-kan-t-rugnummer-niet-eens-lezen
Dat betekent, stam + t .
Yep, bij mij ook, dacht dat het computerpoppetjes waren. Ach, rukshirt dus we worden kampioen als in 88.Apache4u schreef op maandag 15 juni 2026 @ 19:09:
Ik was niet de enige die het op viel. De beamer trok het echt niet (nl speelde daar in het rood met een soort horizontale streepjes op het shirt en geen rugnummers) de oled trok het ietsje beter maar nog steeds geen leesbare rugnummers. Hier op t forum was er ook melding van gemaakt volgens mij.
https://nos.nl/artikel/2618735-feloranje-wk-shirts-leiden-tot-klachten-kan-t-rugnummer-niet-eens-lezen
Waar is het dan misgegaan? Frenkie de Jong zou ook twee spelers om zich heen hebben. Dan hadden we op het veld (zonder keeper) dus 8 vs 6Dr. Strangelove schreef op maandag 15 juni 2026 @ 16:34:
Gakpo hield twee man continu bezig aan de linkerkant. Dat leverde ruimte op op rechts. Alleen daarom al was hij nuttig gisteren.
Maar goed, genoeg gezegd denk ik. Ik kijk uit naar de volgende wedstrijd, ik heb genoeg gezien wat me positief stemt. Hopen dat Koeman zich niet door angst laat regeren.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
top 25 zelfsGrindtegel schreef op maandag 15 juni 2026 @ 20:37:
Net even nagezocht, volgens mij de laatste keer dat NL van een top 20 land won was in maart 2023. MAART 2023!!!!! Dat is fucking 3 jaar geleden. Het was niks, het is niks en het wordt niks onder Koeman, weg ermee, ik blijf me herhalen tot ie is opgerot.
Er stonden continue 3 verdedigers achterin vrijSpuugvuur schreef op maandag 15 juni 2026 @ 20:33:
[...]
Waar is het dan misgegaan? Frenkie de Jong zou ook twee spelers om zich heen hebben. Dan hadden we op het veld (zonder keeper) dus 8 vs 6![]()
Maar goed, genoeg gezegd denk ik. Ik kijk uit naar de volgende wedstrijd, ik heb genoeg gezien wat me positief stemt. Hopen dat Koeman zich niet door angst laat regeren.
Maar de kans dat Koeman hier conclusies aan verbindt is niet zo heel erg groot. Zeker nu Nigel de Jong logischerwijs met andere dingen bezig is, is er niemand die Koeman kan vertellen dat het misschien toch anders moet.In de punt van de aanval is Brian Brobbey een alternatief voor Malen. Tegen Japan had de spits van Sunderland vanaf de 70ste minuut kunnen gaan trekken en sleuren. Koeman koos echter voor Memphis Depay, van wie opnieuw bleek dat hij die actieradius niet meer heeft.
De bondscoach blijft loyaal aan de topscorer van Oranje. Maar Depay verkiezen boven Brobbey is met oog op het teambelang eigenlijk niet meer te verantwoorden.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Dat is tijdens een toernooi ook niet zijn taak. De Jong is sowieso geen groot licht als TD en het gerucht gaat dat hij Reiziger overweegtMalfunctions schreef op maandag 15 juni 2026 @ 22:40:
Zeker nu Nigel de Jong logischerwijs met andere dingen bezig is, is er niemand die Koeman kan vertellen dat het misschien toch anders moet.
[ Voor 6% gewijzigd door D-e-n op 15-06-2026 23:11 ]
https://www.telegraaf.nl/sport/voetbal/nigel-de-jong-blijft-ondanks-overlijden-vader-in-amerika-bij-het-nederlands-elftal/157237051.html
Reden genoeg om terug te gaan zou je zeggen, Nigel de Jong is als TD toch niet onmisbaar daar.
Het interview met Koeman na de wedstrijd liet al wel zien in hoeverre hij tot (publieke) zelfreflectie in staat is, nul komma nul.Malfunctions schreef op maandag 15 juni 2026 @ 22:40:
De analyse in het Parool laat ook aan duidelijkheid niets te wensen over: https://www.parool.nl/wk-...e-verantwoorden~b60dc077/ (paywall)
[...]
Maar de kans dat Koeman hier conclusies aan verbindt is niet zo heel erg groot. Zeker nu Nigel de Jong logischerwijs met andere dingen bezig is, is er niemand die Koeman kan vertellen dat het misschien toch anders moet.
Je kunt over wissels, tactiek of van alles discussiëren, maar één ding staat vast: je gaat als journalist, analyticus of andere zijdelings betrokkenen weinig aan het verstand van Koeman peuteren.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Probleem met Depay is dat hij sowieso altijd zijn eigen wedstrijd speelt, als hij bijvoorbeeld simpelweg 90 minuten als target-man alleen maar de twee centrale verdedigers bezig houd icm aanspeelbaar zijn dan is dat al winst.Jean-Bob schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 10:51:
Koeman is eigenwijs maar ik denk dat hij wat Depay betreft op basis van zijn speelminuten tegen Japan genoeg redenen/excuses heeft om het aan zichzelf, de speler en de buitenwereld ter verkopen dat hij hem een stuk gaat inzetten dit toernooi dan hij vooraf misschien had bedacht. Koeman geeft niet snel toe dat hij zelf een verkeerde inschatting heeft gemaakt, zijn uitleg zal zoiets zijn dat Depay het niet bewezen heeft of dat hij iets anders nodig heeft in de volgende wedstrijden. En hij gaat vast nog genoeg andere onlogische dingen doen.
Misschien is dat te simpel gedacht voor een speler die acteert alsof hij een combinatie van Messi, Ronaldo en Benzema is en daardoor in zijn hoofd zich ook dusdanig moet laten zien.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Nou, inderdaad. Ik erger me echt kapot aan hoe hij coacht. Slecht en laf. En dat ook niet willen toegeven (vooral de discutabele wissels, niet één keer maar twee keer) maakt hem irritant, vervelend en ongeschikt. Vind ik.Sjah schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 14:13:
Koeman heeft nu eenmaal groot ego.
Best een groot contrast met een verjaardsfeestje van Ruud jadutchgio schreef op maandag 15 juni 2026 @ 23:46:
Wel bijzonder overigens:
https://www.telegraaf.nl/sport/voetbal/nigel-de-jong-blijft-ondanks-overlijden-vader-in-amerika-bij-het-nederlands-elftal/157237051.html
Reden genoeg om terug te gaan zou je zeggen, Nigel de Jong is als TD toch niet onmisbaar daar.
https://www.nu.nl/wk-voet...jn-verjaardag-vierde.html
Al was dat in de aanloopfase naar de eerste wedstrijd, niet tijdens het toernooi zelf. Maar wel bijzonder ja.
Maarja, uiteindelijk is het zijn beslissing in overleg met zijn familie. Dus als die daar tevreden mee zijn, dan zal dat wel goed zitten.
Doordat die Luiz Diaz is weggegaan bij Liverpool is Gakpo slechter gaan spelen denk ik (gebrek aan concurrentie, concurrentie die hij het seizoen daarvoor wel had, en toen speelde Gakpo wél aardig).
(En denk dat dat (verkopen van Diaz) trouwens 1 van de grootste fouten is die Liverpool gemaakt heeft de afgelopen jaren. Wat een fantastische speler!, maar dat terzijde. Edit: hij wou dan wel zelf weg, maar toch. Die hadden ze dan meer moeten "pamperen")
[ Voor 18% gewijzigd door Format-C op 19-06-2026 12:56 ]
Volgens mij hadden die geen goede relatie. Het staat me bij dat ze elkaar 20 jaar ofzo niet gesproken hebben.dutchgio schreef op maandag 15 juni 2026 @ 23:46:
Wel bijzonder overigens:
Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL
Poule: Tweakers F.C. EK Voetbalpoule 2024
Algemeen topic: [Voetbal] Centraal WK 2026 topic
Vrouwenvoetbal: [Voetbal] Het algemene vrouwenvoetbal topic
Gedoe over het haarbandje van Memphis, commentaar over het commentaar of het eindeloos herkauwen van scheidsrechterlijke dwalingen zijn hier niet nodig!
/f/image/MUiWKEIctaSAzzq0m4wkJxA8.png?f=fotoalbum_medium)
/f/image/y8rCBUTQSl8m66OWLcen8jPw.png?f=fotoalbum_medium)