Na een redelijke wedstrijd met genoeg kansen en een 2-1 voorsprong, geef je het zo weg. Wat een domper zeg.
Van tevoren is dat ook zo, maar gezien de wedstrijd is er maar 1 schuldig aan dit onnodige resultaatMaarten_E schreef op zondag 14 juni 2026 @ 23:53:
Op de radio: "Beginnen met een gelijkspel is een goed resultaat..."
Dat geloof ik dan ook weer niet. Geen enkele ploeg houdt bewust in en Japan al zeker niet.forzav schreef op zondag 14 juni 2026 @ 23:57:
[...]
Als Japan gewoon gevoetbald had, waren we weggevaagd! Besef dat even..
Misschien kun je toegeven dat wij ook gewoon een taaie ploeg hebben? Ik zie zowel op links als rechts backs waar je 3 keer langs moet en daarna nog een keer…
Nou nou, je kan overdrijven hehcarpebios schreef op zondag 14 juni 2026 @ 23:56:
Kan er beter Ajax 1 inzetten, die zouden nog meer kansen naar voren weten te creëren.
Onzin, dan hadden we meer ruimte gekregen. Nu was het moeilijk te bespelen.forzav schreef op zondag 14 juni 2026 @ 23:57:
[...]
Als Japan gewoon gevoetbald had, waren we weggevaagd! Besef dat even..
Ik zie nu dat scherm in het stadion. Poah die is echt wel mega groot. 😂
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Bij eindtoernooien is wel het verschil dat een tegenstander ook een resultaat nodig kan hebben. Dat geeft een ander spel.CyBeRSPiN schreef op zondag 14 juni 2026 @ 23:56:
[...]
Ja en Tunesie is ook caliber Algerije of Oezbekistan, dat win je ook niet even
Een eerste wedstrijd is ook altijd wat voorzichtig. Niet verliezen is ook belangrijk. Japan had bij een 2-1 stand niets te verliezen en dat zie je. Jammer dat Oranje al de goede spelers had gewisseld.
Maar dat geldtt ook voor Japan en Zweden.CyBeRSPiN schreef op zondag 14 juni 2026 @ 23:56:
[...]
Ja en Tunesie is ook caliber Algerije of Oezbekistan, dat win je ook niet even
Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Ik zeg hetzelfde. Snap er niks vanDr. Strangelove schreef op zondag 14 juni 2026 @ 23:56:
Ik ben geen Koemanhater maar waarom? Dit doet denken aan Dick Advocaat in 2004. In gewonnen positie met veldoverwicht alles weggeven door de tegenstander te laten voetballen.
Zo dom.
Conclusie die je hieruit kan trekken is dat we kwalitatief qua spelersmateriaal best goed spul hebben. Maar op de bank zit een groot probleem dat hopelijk ruimte maakt voor iemand met wat meer cojones.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Vreemde wissels en verdedigend redelijk dramatisch.
Ben nu al WK moe. Pfffff.
Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Kluivert had gewoon op 10 kunnen spelen. Summerville had gewoon kunnen blijven staan.. Gakpo hetzelfde.. Komt ie met Koopmeiners, Memphis en Timber.. snap er niks van..
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Er zitten goede spelers en een bagger kapitein. Zijn wissels hebben Japan geholpen.Dr. Strangelove schreef op zondag 14 juni 2026 @ 23:59:
Conclusie die je hieruit kan trekken is dat we kwalitatief qua spelersmateriaal best goed spul hebben. Maar op de bank zit een groot probleem dat hopelijk ruimte maakt voor iemand met wat meer cojones.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ik denk niet dat we slechte spelers hebben.
Maar tactisch, hopeloos was het, alweer...
Het constante overtikken zonder enige snelheid of urgentie. En dan verbaast zijn dat de Japanners zich verdedigend opstellen en er niks doorheen komt. Zodra ze even tempo maakte, scoorde ze wel.
Maar verdedigend is het ook slecht. Hoe vaak ik ze wel niet op een kluitje heb zien staan waarbij de helft van de spelers, niemand dekt of in een positie is om de bal te stoppen als iemand anders voor hem, dit niet doet. En zo incasseer je die doelpunten ook. Vergelijk het met de Japanners. Die vormen een duidelijke buitenste ring waarbij spelers de bal proberen te veroveren. Maar als dat mislukt, dan staat er iets van 10m erachter, nog een speler die wel kan onderscheppen. Hoe moeilijk kan dit zijn?
En die wissels hebben ook echt niks geleverd. Wat brachten Depay of Brobbey nu? Je staat 2-1 voor en Japan ging vol op de aanval. Breng een middenvelder of verdediger.
Maar tactisch, hopeloos was het, alweer...
Het constante overtikken zonder enige snelheid of urgentie. En dan verbaast zijn dat de Japanners zich verdedigend opstellen en er niks doorheen komt. Zodra ze even tempo maakte, scoorde ze wel.
Maar verdedigend is het ook slecht. Hoe vaak ik ze wel niet op een kluitje heb zien staan waarbij de helft van de spelers, niemand dekt of in een positie is om de bal te stoppen als iemand anders voor hem, dit niet doet. En zo incasseer je die doelpunten ook. Vergelijk het met de Japanners. Die vormen een duidelijke buitenste ring waarbij spelers de bal proberen te veroveren. Maar als dat mislukt, dan staat er iets van 10m erachter, nog een speler die wel kan onderscheppen. Hoe moeilijk kan dit zijn?
En die wissels hebben ook echt niks geleverd. Wat brachten Depay of Brobbey nu? Je staat 2-1 voor en Japan ging vol op de aanval. Breng een middenvelder of verdediger.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Heeft niks met positiviteit te maken. Er wordt gewoon geprutst. Dat mag gezegd wordenMiki schreef op zondag 14 juni 2026 @ 23:58:
[...]
Ja, positief blijven is lastig. Lekker je eigen team onderuithalen, dat moet wel lekker voelen niet?
Nou. Voordat het steeds zuurder wordt hier en bij mezelf, ga ik slapen. Dank voor weer een lollige avond hier!
Voorspellinkje: Komend weekend een gelijkspelletje tegen Zweden en daarna een magere 1-0 tegen Tunesië en doorrrrr
[ Voor 14% gewijzigd door Format-C op 15-06-2026 00:04 ]
De toon maakt de muziek, dat van jou is geen muziek meertjubbie schreef op maandag 15 juni 2026 @ 00:03:
[...]
Heeft niks met positiviteit te maken. Er wordt gewoon geprutst. Dat mag gezegd worden
Zoals Dumfries bij de eerste goal?FreakNL schreef op zondag 14 juni 2026 @ 23:58:
[...]
Dat geloof ik dan ook weer niet. Geen enkele ploeg houdt bewust in en Japan al zeker niet.
Misschien kun je toegeven dat wij ook gewoon een taaie ploeg hebben? Ik zie zowel op links al rechts backs waar je 3 keer langs moet en ze dan nog een keer tegenkomt…
Verdedigend zijn we gewoon echt heel zwak, ze liepen er iedere keer zo doorheen. Over het hele veld werd er gedekt op 5 meter en Japan mocht vrijuit voetballen. Bij iedere bal vooruit ontstond er gewoon paniek achterin, dat noem ik niet taai hoor.
Wij missen complete dynamiek verdedigend en aanvallend, dat kan niet in het huidige topvoetbal
dus twee goals omdat vd ven niet op staat te letten... goed bezig
Als je dan toch Summerville en of Gakpo had moeten wisselen had ik Frimpong gebracht...
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
dat zou knap zijnph4ge schreef op maandag 15 juni 2026 @ 00:04:
Als je dan toch Summerville en of Gakpo had moeten wisselen had ik Frimpong gebracht...
Die zit thuis maar je hebt Kluivert en Lang nogph4ge schreef op maandag 15 juni 2026 @ 00:04:
Na dit wisselbeleid heb ik het hele vat azijn wat hier genuttigd werd maar zelf opgedronken, zelfs Mr Positivo kon dat niet meer afstaan, meine gutte.
Tot de volgende wedstrijdMiki schreef op maandag 15 juni 2026 @ 00:04:
[...]
De toon maakt de muziek, dat van jou is geen muziek meer
Tja… wonden likken en doorgaan. Het is dom dat we het zo simpel weggeven door een paar dubieuze wissels door te voeren.
Laat het een dure les zijn.
Overigens is 3x geel in de eerste wedstrijd ook niet optimaal.
2025 Opel Grandland AWD Ultimate - 2024 Mazda MX-30
Heb het over de oprit gesproeid vanmiddagwErudite schreef op maandag 15 juni 2026 @ 00:06:
Na dit wisselbeleid heb ik het hele vat azijn wat hier genuttigd werd maar zelf opgedronken, zelfs Mr Positivo kon dat niet meer afstaan, meine gutte.![]()
Achteraf wel spijt van.
Ja snap ik. Maar was een ideale wedstrijd voor hem geweest. Snap niet dat hij er niet bij is.D-e-n schreef op maandag 15 juni 2026 @ 00:05:
[...]
Die zit thuis maar je hebt Kluivert en Lang nog
Met deze selectie had hij Kluivert moeten brengen of gewoon niet wisselen. Summerville en Gakpo oogden gewoon fit.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Inderdaad Frimpong... Zo'n speler altijd handig in sommige situaties.
Frimpong zal wel karakter missen
Als Depay nu nog een paar gele kaarten krijgt dan is hij geschorstRene schreef op maandag 15 juni 2026 @ 00:06:
Tja… wonden likken en doorgaan. Het is dom dat we het zo simpel weggeven door een paar dubieuze wissels door te voeren.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Lol die zit thuisph4ge schreef op maandag 15 juni 2026 @ 00:04:
En ook nog domme gele kaarten, waarvan die van Depay wel de kroon spant met die vreemde sprong met zijn ogen dicht.Rene schreef op maandag 15 juni 2026 @ 00:06:
hoe vaak moet koeman die les nog lezen? hij snapt het gewoon niet, de gaperd
Koeman weet totaal niet hoe hij moet wisselen. De wissels zijn zo generiek en er zit totaal geen idee aan dat gebaseerd is spelverloop, het is alsof hij vooraf aan ChatGPT heeft gevraagd wie en wanneer hij moet wisselen.
Die kan zijn telefoon wel in de put gooien als dit zo doorgaat. Geen hond die hem dan nog belt voor een trainersklus.418O2 schreef op maandag 15 juni 2026 @ 00:07:
Hoop toch wel dat Koeman na dit toernooi stopt
[ Voor 11% gewijzigd door Format-C op 15-06-2026 00:09 ]
chatgpt zou het beter doen dan flappie koemanBpow schreef op maandag 15 juni 2026 @ 00:09:
Koeman weet totaal niet hoe hij moet wisselen. De wissels zijn zo generiek en er zit totaal geen idee aan dat gebaseerd is spelverloop, het is alsof hij vooraf aan ChatGPT heeft gevraagd wie en wanneer hij moet wisselen.
Ik ga niet wachten om te horen wat Koeman er zelf van vindt, hij zal wel een verhaal hebben, maar laat dit gewoon even leergeld zijn.
Sec genomen had je slechter kunnen starten dan een gelijkspel hier. Dus wonden likken, leren, en zaterdag 3 punten pakken.
En nu ga ik maffen.
Sec genomen had je slechter kunnen starten dan een gelijkspel hier. Dus wonden likken, leren, en zaterdag 3 punten pakken.
En nu ga ik maffen.
Haten is wat overdreven maar het zijn keuzes die op een heel oud verleden gebaseerd zijn en hij blijft er maar in hangen. Wake up.Grindtegel schreef op zondag 14 juni 2026 @ 23:57:
ik ben niet zo van het haten maar koeman maakt het wel heel erg moeilijk zo
Gewoon een kater van deze wedstrijd.
Speel je zo goed de tweede helft en dan geef je het met die wissels gewoon weg... Even verwerken..
Je had hier een reuzenslag kunnen slaan voor de volgende ronde
Speel je zo goed de tweede helft en dan geef je het met die wissels gewoon weg... Even verwerken..
Die is vaak stuk dit seizoen. En Koeman ziet hem niet als back geloof ik dus dan had je Lang thuis moeten laten. Wat ik op zich niet gek zou vinden want die heeft zelden gepresteerd in Oranjeph4ge schreef op maandag 15 juni 2026 @ 00:07:
[...]
Ja snap ik. Maar was een ideale wedstrijd voor hem geweest. Snap niet dat hij er niet bij is.
Frimpong was alleen niet meer de speler die zo excelleerde tegen Spanje.Harribo schreef op maandag 15 juni 2026 @ 00:07:
Inderdaad Frimpong... Zo'n speler altijd handig in sommige situaties.
Ik denk wel dat er direct iets aangepast moet worden op het middenveld. Reijnders, Gravenberch en De Jong gaat niet werken zo, teveel 'postbodes'. Gewoon weer met de punt naar voren en Kluivert op 10 i.p.v. Reijnders, maar goed, Koeman zal niet op dit forum kijken vrees ik zo.
Nu had hij al net een heel blik middenvelders gebracht en een extra verdediger. Maar inderdaad, wat hebben die gebracht? Voor de wissels stond het verdedigend al 5-4-1. Daar had je niet voor hoeven wisselen.DaniëlWW2 schreef op maandag 15 juni 2026 @ 00:01:
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Ik hoop dat we Depay nooit meer zien in Oranje na vandaag. Ijle hoop dat wel.KlaasjeNL schreef op maandag 15 juni 2026 @ 00:08:
[...]
En ook nog domme gele kaarten, waarvan die van Depay wel de kroon spant met die vreemde sprong met zijn ogen dicht.
Wat Pierre zei... Altijd wel 1 verdediger die zit te slapenKlaasjeNL schreef op maandag 15 juni 2026 @ 00:00:
Vreemde wissels en verdedigend redelijk dramatisch.
Van der Ven... Niet eens door dat zijn man bij hem wegloopt
Begin je eindelijk lekker te spelen wissel je de 2 beste spelers van het veld, hoe haal je het in je hoofd? Wat is de gedachte daarachter dan? Inzakken om Japan te laten aanvallen? wat is dit voor prehistorie coach, ben nu wel echt een beetje klaar met hem.
Playstation 5 / Switch 2
Hij kan ook wel met pensioenFormat-C schreef op maandag 15 juni 2026 @ 00:09:
[...]
Die kan zijn telefoon wel in de put gooien als dit zo doorgaat. Geen hond die hem dan nog belt voor een trainersklus.
Dat weten we nu echt wel na een 1000 xTyphone schreef op maandag 15 juni 2026 @ 00:12:
[...]
Ik hoop dat we Depay nooit meer zien in Oranje na vandaag. Ijle hoop dat wel.
Wij gaan er niet over
[ Voor 5% gewijzigd door Harribo op 15-06-2026 00:12 ]
Om dan toch nog een reactie te geven. De enige verklaring voor Koemans wissels, die ik kan bedenken, is dat hij weer 3e wil worden in de hoop op een makkelijkere knockoutfase.
[ Voor 6% gewijzigd door bazzemans op 15-06-2026 00:13 ]
Eerste knockout duel liggen we eruit dus maak je geen zorgenHarribo schreef op maandag 15 juni 2026 @ 00:10:
Gewoon een kater van deze wedstrijd.
Hij dacht dat ie m in de.pocket had.m0nk schreef op maandag 15 juni 2026 @ 00:01:
Kluivert had gewoon op 10 kunnen spelen. Summerville had gewoon kunnen blijven staan.. Gakpo hetzelfde.. Komt ie met Koopmeiners, Memphis en Timber.. snap er niks van..
Maar dat dachten de Japanners toch echt even niet.
Het idee van de wissels stond voor de wedstrijd al vast... Dan ben je toch af als coach.Stylze schreef op maandag 15 juni 2026 @ 00:12:
Begin je eindelijk lekker te spelen wissel je de 2 beste spelers van het veld, hoe haal je het in je hoofd? Wat is de gedachte daarachter dan? Inzakken om Japan te laten aanvallen? wat is dit voor prehistorie coach, ben nu wel echt een beetje klaar met hem.
Van der Vaart vond het een perfecte corner. Met alle respect, maar als je als boomlange Hollander een kopduel verliest van een Japanner, is het gewoon ontzettend slecht verdedigd.
Wat een angstige instelling. Beetje ruggengraat hoorTyphone schreef op maandag 15 juni 2026 @ 00:12:
[...]
Eerste knockout duel liggen we eruit dus maak je geen zorgen
We voetbalden best goed.. Tot de wissels
[ Voor 4% gewijzigd door Harribo op 15-06-2026 00:13 ]
Het zou wat zijn als een coach van het internet tips zou overnemen. Helemaal van mensen die nog nooit op het allerhoogste niveau hebben gevoetbald. Het is allemaal zo simpel niet waarwErudite schreef op maandag 15 juni 2026 @ 00:10:
Ik denk wel dat er direct iets aangepast moet worden op het middenveld. Reijnders, Gravenberch en De Jong gaat niet werken zo, teveel 'postbodes'. Gewoon weer met de punt naar voren en Kluivert op 10 i.p.v. Reijnders, maar goed, Koeman zal niet op dit forum kijken vrees ik zo.
Als we tegen een driemans of vijfmans defensie spelen spelen we met de punt naar achter. Hoewel ook ik fan ben van een andere tien is dat volgens mij de reden dat Kluivert nu geen optie was voor Koeman. Dat legde Pieter Zwart op VI wel netjes uit.wErudite schreef op maandag 15 juni 2026 @ 00:10:
Van der Ven verdedigde die Japanner niet... Leek bijna komischwErudite schreef op maandag 15 juni 2026 @ 00:13:
Van der Vaart vond het een perfecte corner. Met alle respect, maar als je als boomlange Hollander een kopduel verliest van een Japanner, is het gewoon ontzettend slecht verdedigd.
Mja. Dat had ie mss beter kunnen doen nadat hij stopte met voetballen.
Edit: t komt nog wel.goed denk ik. En dan stopt ie daarna maar.
Mee eens.Harribo schreef op maandag 15 juni 2026 @ 00:13:
[...]
Wat een angstige instelling. Beetje ruggengraat hoor
Als we "groeien" in het toernooi dan komen we gewoon ver. Ga ik vanuit. Edit: heb ook geen seconde t idee dat de spelers het idee hebben dat ze niet gaan winnen.
Komt goeddddd.
[ Voor 55% gewijzigd door Format-C op 15-06-2026 00:22 ]
Klopt, van Pieter Zwart kunnen we allemaal wel wat leren, denk ikD-e-n schreef op maandag 15 juni 2026 @ 00:14:
[...]
Als we tegen een driemans of vijfmans defensie spelen spelen we met de punt naar achter. Hoewel ook ik fan ben van een andere tien is dat volgens mij de reden dat Kluivert nu geen optie was voor Koeman. Dat legde Pieter Zwart op VI wel netjes uit.
Nee joh, wie gaat er scoren en verdedigen dan bij ons? We winnen niet eens een kopduel van kleine Japanners laat staan als er dalijk grotere mannen tegenover ons komen te staan. Al die beweging is van Dijk al jaren veel te veel en we hebben geen enkele andere pure verdediger op de bank zitten. Aké heeft ook een jaar niet gespeeld inmiddels.Harribo schreef op maandag 15 juni 2026 @ 00:13:
[...]
Van Dijk is anders ook al een tijdje over de houdbaarheidsdatum heen. Traag, staat steeds vaker verkeerd. Niet meer de rots in de branding die hij 4 jaar geleden was.Harribo schreef op maandag 15 juni 2026 @ 00:12:
[...]
Wat Pierre zei... Altijd wel 1 verdediger die zit te slapen
Van der Ven... Niet eens door dat zijn man bij hem wegloopt
Jezus, dit topic... hoe zit het nou, ik dacht dat we kansloos waren tegen Japan? Dan is 2-2 toch goed?
Er is genoeg op te merken over de wedstrijd, en ik vind de wissels zeker discutabel. Maar dat op een normale manier bediscussieren zit er echt niet in... wedstrijdje cynisch verpissen hier.
Er ging ook veel goed, he? 2-2 is jammer van de manier waarop, maar tegelijk een prima uitgangspositie om op door te bouwen.
Er is genoeg op te merken over de wedstrijd, en ik vind de wissels zeker discutabel. Maar dat op een normale manier bediscussieren zit er echt niet in... wedstrijdje cynisch verpissen hier.
Er ging ook veel goed, he? 2-2 is jammer van de manier waarop, maar tegelijk een prima uitgangspositie om op door te bouwen.
... not as I do.
Had hij dat maar gedaanBpow schreef op maandag 15 juni 2026 @ 00:09:
Speaking as Ronald Koeman in that situation:
We're 2–1 up, 20 minutes left, controlling the game, and Japan has just become more attacking. My objective is not to retreat completely—it's to control the match and exploit the spaces they'll leave behind.
Immediate adjustments
1. Switch to a more compact shape
I'd move us into something like a 4-2-3-1 out of possession.
Double pivot stays disciplined.
Wingers track Japan's attacking fullbacks.
Distances between midfield and defense become tighter.
I don't want Japan finding pockets between the lines.
2. Fresh legs in midfield
My first substitution is probably a hardworking midfielder.
The game is entering the phase where second balls, pressing, and transitions decide everything. A fresh midfielder helps us maintain possession and close passing lanes.
3. Keep a counterattacking threat
One mistake teams make when leading is dropping too deep.
Japan's attacking change means they'll push numbers forward. I want one fast forward staying high to stretch their back line.
The message is:
"If they lose the ball, we're going straight at them."
That threat often prevents opponents from committing everyone forward.
4. Press selectively
No need for all-out pressing.
I'd trigger pressure:
On backward passes.
On poor first touches.
Near the touchlines.
Otherwise, keep the block organized and make Japan work for every meter.
5. Possession with purpose
For the next 10 minutes, I'd tell the players:
"The ball is our best defender."
Make Japan chase. Force them to run. Draw them out and attack the spaces that appear.
Around the 80th minute
If we're still ahead:
Bring on a fresh defender or defensive midfielder.
Slow the tempo when appropriate.
Manage set pieces carefully.
Keep enough attacking players on the pitch to stop Japan from camping around our box.
Team talk from the sideline
"Stay calm. Don't invite pressure. Keep the ball, stay compact, and when the space opens, punish them. The third goal kills the match."
With a 2–1 lead and territorial dominance, I'd be looking for controlled aggression rather than parking the bus. Japan's attacking switch creates risk—but it also creates opportunities to score the decisive third goal.
Toen zeurden de mensen ook al over hem hoor. Dus je moet altijd voorzichtig zijn met verdedigers afschrijvenKlaasjeNL schreef op maandag 15 juni 2026 @ 00:16:
[...]
Van Dijk is anders ook al een tijdje over de houdbaarheidsdatum heen. Traag, staat steeds vaker verkeerd. Niet meer de rots in de branding die hij 4 jaar geleden was.
Daar zeg je wat heel belangrijks: 4 jaar geleden. Daar blijft Koeman in hangen met zijn basis die hij toen formeerde en zijn onvermogen om om te denken.KlaasjeNL schreef op maandag 15 juni 2026 @ 00:16:
[...]
Van Dijk is anders ook al een tijdje over de houdbaarheidsdatum heen. Traag, staat steeds vaker verkeerd. Niet meer de rots in de branding die hij 4 jaar geleden was.
Heb altijd het idee dat hij nog steeds zuur is geen WK te zijn geworden en geen enkele andere Nederlander dit gunt.wErudite schreef op maandag 15 juni 2026 @ 00:13:
Hollanders heHarribo schreef op maandag 15 juni 2026 @ 00:13:
[...]
Na de oefeninterlands tekende 90% voor een gelijkspel tegen Japan. Tot aan de wissels ook prima voetbal gezien. We hoeven ons echt geen zorgen te maken tegen Zweden en Tunesië.
Heel Nederland snapt niks van de acties van Koeman en weggeven van de winst maar meneer geeft vrolijk aan dat hij ermee kan leven.
Dat idee heb ik bij zowel hem als Sneijder, tbh.meenkdrie schreef op maandag 15 juni 2026 @ 00:18:
[...]
Heb altijd het idee dat hij nog steeds zuur is geen WK te zijn geworden en geen enkele andere Nederlander dit gunt.
Beide doelpunten van japan zijn schijtdoelpunten. Beide van richting veranderd. Irritant zoveel mazzel. Los van het niet goed verdedigen, zonder richting veranderd had de laatste er niet in gezeten en mogelijk de eerste ook niet.
Press football van de 1.50cm Japanese was as good, or better than the Germans.
V.S. 190cm NL players.
Waarom speelt de jong een DM, en geen #10? Zo dom.
V.S. 190cm NL players.
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Zonder Van Dijk hadden we vandaag verloren met 1-2D-e-n schreef op maandag 15 juni 2026 @ 00:18:
[...]
Toen zeurden de mensen ook al over hem hoor. Dus je moet altijd voorzichtig zijn met verdedigers afschrijven
Omdat hij nog nooit van zijn leven een tien geweest is. Hij wil het niet en kan het niet. Ook nul scorend vermogenBad Brains schreef op maandag 15 juni 2026 @ 00:20:
Dus Copilot had Dirono gebracht.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Als iemand positief is/was over de kansen van het NL elftal is het Van der Vaart wel. Die roept al weken dat in de juiste vorm ze ver kunnen komen. In tegenstelling tot Sneijder bijvoorbeeld.meenkdrie schreef op maandag 15 juni 2026 @ 00:18:
[...]
Heb altijd het idee dat hij nog steeds zuur is geen WK te zijn geworden en geen enkele andere Nederlander dit gunt.
Ach ja laten we het positief bekijken. Misschien speelt Koeman gewoon 4D-chess. Gezien de loting is groepswinnaar in deze groep nou niet bepaald gunstig te noemen.
Zo sta ik er ook in.wErudite schreef op maandag 15 juni 2026 @ 00:18:
[...]
Hollanders he![]()
Na de oefeninterlands tekende 90% voor een gelijkspel tegen Japan. Tot aan de wissels ook prima voetbal gezien. We hoeven ons echt geen zorgen te maken tegen Zweden en Tunesië.
Elk nadeel hep zn voordeelBpow schreef op maandag 15 juni 2026 @ 00:29:
Ach ja laten we het positief bekijken. Misschien speelt Koeman gewoon 4D-chess. Gezien de loting is groepswinnaar in deze groep nou niet bepaald gunstig te noemen.
[ Voor 34% gewijzigd door Format-C op 15-06-2026 00:32 ]
De nummer twee is nog veel minder gunstig. Eerst de nummer één van Brazilië/Marokko en dan mogelijk de nummer twee uit de Franse pouleBpow schreef op maandag 15 juni 2026 @ 00:29:
Gezien de loting is groepswinnaar in deze groep nou niet bepaald gunstig te noemen.
Die koeman is ook zo blind haha. Japan een geweldig elftal sure
Japan een geweldig elftal…. hahahahaha… die is alle realiteit uit het oog verloren volgens mij.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Japan heeft er toch best een leuke wedstrijd van gemaakt en goed voetbal laten zien? Vooral na de wissels?
Die zijn iig beter dan Zweden en Tunesië.
Dus ik zie geen probleem.
Die zijn iig beter dan Zweden en Tunesië.
Dus ik zie geen probleem.
[ Voor 26% gewijzigd door Format-C op 15-06-2026 00:35 ]
Zoontje lag nog wakker. Goals laten zien.
‘Twee keer van richting veranderd. Doe je niet veel aan. En 2-2 is prima tegen Japan.’
‘Twee keer van richting veranderd. Doe je niet veel aan. En 2-2 is prima tegen Japan.’
Ik kan mijn 1 actie van Memphis herinneren en dat is die domme gele kaart. Voor de rest alleen balverlies.Ruzor schreef op maandag 15 juni 2026 @ 00:34:
Memphis brengen voor balbezit, dan zie je het gewoon echt niet.
Maar ja Memphis is kennelijk een leuke persoon want ook van Gaal was al dol op hem opstellen geloof ik.
Ik vond de wissels dom maar Japan heeft gewoon een heel goed elftal en zeker tegen de betere tegenstanders als ze het spel niet hoeven te maken. Tegen Spanje, Duitsland, België, Kroatië ook prima gespeeld de laatste WK's. Het is geen 1982 meer.PatrickC schreef op maandag 15 juni 2026 @ 00:34:
Japan een geweldig elftal…. hahahahaha… die is alle realiteit uit het oog verloren volgens mij.
Ik vond het ook een topwedstrijd en gelijkspel tegen een goed team als Japan vind ik niet meteen slecht maar gezien de wedstrijd had gewoon winst erin gezeten, dat maakt het zo zuur. Dat vergooi je gewoon door de wissels
[ Voor 9% gewijzigd door Harribo op 15-06-2026 00:41 ]
Japan onderschat zichzelf vooral, die hadden gewoon vooruit moeten voetballen tegen dit NL.D-e-n schreef op maandag 15 juni 2026 @ 00:39:
[...]
Ik vond de wissels dom maar Japan heeft gewoon een heel goed elftal en zeker tegen de betere tegenstanders als ze het spel niet hoeven te maken. Tegen Spanje, Duitsland, België, Kroatië ook prima gespeeld de laatste WK's. Het is geen 1982 meer.
Kan koeman niet gewisseld worden voor advocaat? Vond cuw tactisch sterker.
Ik vind het geneuzel van Koeman dat die tegengoal ongelukkig was. Japan kreeg daarvoor ook een paar kansen die erin konden , dan kan je erop wachten dat het eens een keer tegen zit, die kans wordt dan groter.
Angst van de coach. Funest voor het team
Angst van de coach. Funest voor het team
Let op:
Poule: Tweakers F.C. EK Voetbalpoule 2024
Algemeen topic: [Voetbal] Centraal WK 2026 topic
Vrouwenvoetbal: [Voetbal] Het algemene vrouwenvoetbal topic
Gedoe over het haarbandje van Memphis, commentaar over het commentaar of het eindeloos herkauwen van scheidsrechterlijke dwalingen zijn hier niet nodig!
Poule: Tweakers F.C. EK Voetbalpoule 2024
Algemeen topic: [Voetbal] Centraal WK 2026 topic
Vrouwenvoetbal: [Voetbal] Het algemene vrouwenvoetbal topic
Gedoe over het haarbandje van Memphis, commentaar over het commentaar of het eindeloos herkauwen van scheidsrechterlijke dwalingen zijn hier niet nodig!