Dat zegt dan meer over de kwaliteit van die pundits dan over die van Van Dijk.LoneRanger schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 12:46:
Van Dijk wordt door de Engelse pundits genoemt als mss wel de beste en meest complete verdediger ooit.
Ik denk dat elke speler die ooit in de PL heeft gespeeld er meer kijk op heeft dan jij of ik.toolkist schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 14:17:
[...]
Dat zegt dan meer over de kwaliteit van die pundits dan over die van Van Dijk.
Only fools are enslaved by time and space.
Zonder mezelf omhoog te praten durf ik dat absoluut te betwijfelen. Genoeg van die gasten die niet verder kijken dan de PL.LoneRanger schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 16:52:
[...]
Ik denk dat elke speler die ooit in de PL heeft gespeeld er meer kijk op heeft dan jij of ik.
Terry, Pique, Kompany, Thiago Silva, Sergio Ramos, om er zo even een paar te noemen, schat ik stuk voor stuk veel hoger in.
Dat is een aanname die je niet hard kunt maken, die mannen hebben dan iig nog op hoog niveau gevoetbald als het al zo zou zijn wat jij zegt. Maar goed, het gaat dus onder anderen over oud internationals uit de PL en BBC analisten waaronder ook Lineker en Henry. Ook voetballers als Haaland die aangaven van Dijk de moeilijkste tegenstander was waar ze ooit tegen gespeeld hadden. Maar jij hebt een andere mening en dat is prima.toolkist schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 18:05:
[...]
Zonder mezelf omhoog te praten durf ik dat absoluut te betwijfelen. Genoeg van die gasten die niet verder kijken dan de PL.
Dat team had Sneijder, Robben, van Persie en vd Vaart en Huntelaar liepen daar volgens mij ook nog rond. Dus dat is gewoon geen vergelijk.Harribo schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 08:22:
[...]
Als je nu kijkt naar de verdediging van het team van 2010...Mathijsen, Heitinga, vd Wiel, v Bronckhorst en Nigel de Jong ervoor.
Zet die spelers die jij noemt achter Malen, Depay, Gakpo etc.. en je krijgt wat je nu krijgt alleen met een kwalitatief mindere verdediging.
We zullen zien wat het wk nederland te bieden heeft maar die wedstrijd tegen algarije had beter gekund.D-e-n schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 19:49:
[...]
Dat team had Sneijder, Robben, van Persie en vd Vaart en Huntelaar liepen daar volgens mij ook nog rond. Dus dat is gewoon geen vergelijk.
Zet die spelers die jij noemt achter Malen, Depay, Gakpo etc.. en je krijgt wat je nu krijgt alleen met een kwalitatief mindere verdediging.
ze hebben de technische expertise wel maar ze kunnen het net als voorgaande elftallen met andere spelers nog niet waar maken, Koeman zal wel een hartig woordje hebben gezegd in de kleedkamer.
Hopelijk gaan ze meer bewegen als ze de bal hebben zodoende dat er meer kanse gecreeerd wordt.
Ik ga naar het wk kijken alle wedstrijden zal ik op de voet volgen tenminste als ze niet te vroeg spelen.
Precies, Sneijder was de beste speler ter wereld op dat moment, die daarna beroofd is van de Ballon D'or.D-e-n schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 19:49:
[...]
Dat team had Sneijder, Robben, van Persie en vd Vaart en Huntelaar liepen daar volgens mij ook nog rond. Dus dat is gewoon geen vergelijk.
En Robben was toen ook echt geweldig. Daarnaast was Stekelenburg op het toernooi echt wereldtop. Die mooie redding tegen Brazilië vergeet ik nooit meer
Daar ga je al, Haaland. Die heeft nooit tegen Ramos in z'n prime gespeeld en Terry alleen op tv gezien.LoneRanger schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 18:57:
[...]
Dat is een aanname die je niet hard kunt maken, die mannen hebben dan iig nog op hoog niveau gevoetbald als het al zo zou zijn wat jij zegt. Maar goed, het gaat dus onder anderen over oud internationals uit de PL en BBC analisten waaronder ook Lineker en Henry. Ook voetballers als Haaland die aangaven van Dijk de moeilijkste tegenstander was waar ze ooit tegen gespeeld hadden. Maar jij hebt een andere mening en dat is prima.
Tuurlijk, zoek 1 persoon uit mijn voorbeeld uit die niet tegen iemand uit jouw rijtje heeft gespeeld om je punt te maken is best wel lachwekkend en het bewijst ook nog eens niks. Kom nou even met argumenten dat een Henry en een Lineker b.v. niet weten waar ze het over hebben, dan maak je wat mij betreft een punt anders kunnen we net zo goed ophouden als je er een klein detail uitpakt wat je zo beredeneert dat het jou uitkomt. Haaland zegt helemaal niet dat VD de beste verdediger ooit is, die zei dat VD de moeilijkste [directe]tegenstander was tegen wie hij gespeelt had. [staat letterlijk in mijn vorige post] Dat is om e.e.a. over VD kracht bij te zetten.toolkist schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 20:50:
[...]
Daar ga je al, Haaland. Die heeft nooit tegen Ramos in z'n prime gespeeld en Terry alleen op tv gezien.
sneyder en robbe waaren idd de beste maar nu zijn de jongere voetballers aan zet.Terranova schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 20:10:
[...]
Precies, Sneijder was de beste speler ter wereld op dat moment, die daarna beroofd is van de Ballon D'or.
En Robben was toen ook echt geweldig. Daarnaast was Stekelenburg op het toernooi echt wereldtop. Die mooie redding tegen Brazilië vergeet ik nooit meer
Hoe ze nu allemaal heten dat weet ik zo snel niet uit mijn hoofd ik kijk gemiddelt geen wedstrijden maar ik houd me wel bezig met de ek,s en wk,s en zodoende ken ik robbe en sneyder ook goed ze waren de beste spelers die oranje lange tijd niet hadden behalve in 1988 want toen hadden we wel gewonnen, dat was toendertijd met van basten en consorten en toen was wel alles op de goede plaats gevallen.
Het merendeel van de spelers zijn toen naar ac milan verhjuis omdat zij toen de beste spelers van europa waren.
Heel Nederland stond op zijn kop overal was feest en iedereen was bier drinken om het te vieren dat we gewonnen hadden tjong jonge wat een happening was dat.
[ Voor 7% gewijzigd door rjmno1 op 04-06-2026 22:29 ]
@toolkist Weleens van Messi gehoord? Zet ook Van Dijk in zijn all time elf, naast Beckenbauer centraal achterin. Snapt er zeker ook niets van?
Ja maar Iniesta's bal had die niet....Terranova schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 20:10:
[...]
Precies, Sneijder was de beste speler ter wereld op dat moment, die daarna beroofd is van de Ballon D'or.
Probleem is dat we dat niveau voor wat betreft de aanvallende en creatieve spelers niet hebben en dat ze er op korte termijn ook niet aankomen. Maar wij als Nederlanders beoordelen het elftal er wel op.rjmno1 schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 22:27:
[...]
sneyder en robbe waaren idd de beste maar nu zijn de jongere voetballers aan zet.
De generatie Bergkamp was ook goed hoor.en zodoende ken ik robbe en sneyder ook goed ze waren de beste spelers die oranje lange tijd niet hadden behalve in 1988 want toen hadden we wel gewonnen, dat was toendertijd met van basten en consorten en toen was wel alles op de goede plaats gevallen.
Bergkamp was ook een grote naam ja maar hij had veel kansen nodig om een goal te maken maar over het algemeen was het een sterspeler.D-e-n schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 23:12:
[...]
Probleem is dat we dat niveau voor wat betreft de aanvallende en creatieve spelers niet hebben en dat ze er op korte termijn ook niet aankomen. Maar wij als Nederlanders beoordelen het elftal er wel op.
[...]
De generatie Bergkamp was ook goed hoor.
Messi is een goede voetballer maar daar stopt het ook wel.bazzemans schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 23:09:
@toolkist Weleens van Messi gehoord? Zet ook Van Dijk in zijn all time elf, naast Beckenbauer centraal achterin. Snapt er zeker ook niets van?
Punt met Van Dijk is dat ik ondanks hoe goed hij schijnt te zijn ik die Nederlandse defensie, niet vaak, maar wel regelmatig, goals tegen zie krijgen dat ik denk ‘hoe dan?’. Goals waarvan ik denk ‘dat was Stam, Rijkaard en zelfs De Boer niet overkomen’.
Natuurlijk kan je een speler niet individueel verantwoordelijk houden voor wat een collectief falen is maar ik zie Van Dijk ook persoonlijk rare dingen doen in die situaties.
Maar face it, je beeld van een speler, een wedstrijd en een toernooi worden gekleurd door de resultaten en dat is het grote manco van alle spelers in Oranje van de laatste twaalf jaar: We hebben geen enkele echt aansprekende tegenstander verslagen op een eindronde sinds 2014.
Natuurlijk kan je een speler niet individueel verantwoordelijk houden voor wat een collectief falen is maar ik zie Van Dijk ook persoonlijk rare dingen doen in die situaties.
Maar face it, je beeld van een speler, een wedstrijd en een toernooi worden gekleurd door de resultaten en dat is het grote manco van alle spelers in Oranje van de laatste twaalf jaar: We hebben geen enkele echt aansprekende tegenstander verslagen op een eindronde sinds 2014.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Heb gisteren Frankrijk tegen ivoorkust gekeken dat was een goede pot van oranje
Ja. Frankrijk 1-2 verlies tegen Ivoorkust, terwijl Spanje ook niet verder kwam dan 1-1 tegen Irak.
Ik denk dat de meeste landen ook spelen met de handrem erop, om zo geen blessures te krijgen richting het eindstation (WK). Op zich begrijpelijk en ik kan er dan helaas ook geen harde conclusies aan vast trekken. Zo verwacht ik dat Oranje toch beter gaat draaien als ze in de VS rondlopen.
Wauw, een sig!
De wedstrijd had er ook wel anders uitgezien als in de rust het 2-0 had gestaan. Dat was geen gekke tussenstand geweest. Na alle wisselingen werd het in ieder geval niet beter. Ik hoop dat Koeman er veel van opgestoken heeft.
Het begint langzaamaan toch wel weer te groeien dat er een groot toernooi aankomt. Ook al staat de behoudende stijl van Koeman mij niet aan en hebben wij wat mij betreft geen selectie om een van de favorieten te zijn, het zijn toch altijd wel speciale wedstrijden.
Het begint langzaamaan toch wel weer te groeien dat er een groot toernooi aankomt. Ook al staat de behoudende stijl van Koeman mij niet aan en hebben wij wat mij betreft geen selectie om een van de favorieten te zijn, het zijn toch altijd wel speciale wedstrijden.
Heb er ook wel zin in. Hoop alleen dat het allemaal niet al te "Veramerikaanst" gaat zijn, maar ik vrees van wel. Infantino zit diep in het achterste van Trump.
Wat een team foto van Noorwegen
:strip_exif()/f/image/LcDHBDe5cQ20BRYBZQ7bpQJm.jpg?f=fotoalbum_large)
Het Noorse team presenteerde zijn officiële foto voor het WK. Allen verkleed als vikingen in een omgeving die die tijd herinnert.
De fotograaf David Yarrow vertelde dat de spelers het idee om zo op de foto te gaan geweldig vonden. Ze huurden een strand in de buurt van Oslo en daar richtten ze de hele vikingscène in.
:strip_exif()/f/image/LcDHBDe5cQ20BRYBZQ7bpQJm.jpg?f=fotoalbum_large)
Het Noorse team presenteerde zijn officiële foto voor het WK. Allen verkleed als vikingen in een omgeving die die tijd herinnert.
De fotograaf David Yarrow vertelde dat de spelers het idee om zo op de foto te gaan geweldig vonden. Ze huurden een strand in de buurt van Oslo en daar richtten ze de hele vikingscène in.
[ Voor 45% gewijzigd door d-vine op 05-06-2026 15:41 ]
Leuk idee, nederlands elftal even een foto maken op een VOC schip, zelfde principe.d-vine schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 15:36:
Wat een team foto van Noorwegen
![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
pas op, AI
[ Voor 17% gewijzigd door Exocet op 05-06-2026 16:00 ]
Pak dan wel een AI waarin ze in costuum staan.Exocet schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 15:57:
[...]
Leuk idee, nederlands elftal even een foto maken op een VOC schip, zelfde principe.
Kan niet meer in NL zo’n plaatje. Wat de vraag oproept waarom het in Noorwegen wel kan. Ander topic….d-vine schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 16:54:
[...]
Pak dan wel een AI waarin ze in costuum staan.![]()
[Afbeelding]
Vlassie1980 schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 16:29:
[Afbeelding] Hele team in de middencirkel tijdens de volksliederen en reusachtige vlaggen. Football will be greater than ever before!
Nou, hoog tijd dat ze in de komende week de Haka nog even leren dan. Wellicht dat dat nog indruk maakt op de tegenstandersDoordat alle spelers en scheidsrechters elkaar tijdens de volksliederen in de middencirkel aankijken, ontstaat er een moment van eenheid, trots en emotie die echt toebehoort aan de teams en aan iedereen in het stadion
Knap dat jullie het WK hebben gehaald ! Hopelijk na de voorrondes nog is een ouderwetse clash van de lage landen. Succes Nederland maar niet teveel :-).
Vikingerfgoed is een groot onderdeel van de nationale identiteit, toerisme, cultuur en trots.Dr. Strangelove schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 17:00:
[...]
Kan niet meer in NL zo’n plaatje. Wat de vraag oproept waarom het in Noorwegen wel kan. Ander topic….
Het was inderdaad wel ff spannend of ons B-team zich ook zou kwalificeren. Gelukkig is het Curaçao gelukt!Yarisken schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 17:09:
Knap dat jullie het WK hebben gehaald ! Hopelijk na de voorrondes nog is een ouderwetse clash van de lage landen. Succes Nederland maar niet teveel :-).
Dat Ameirkaanse over-the-top gedoe hoeft van mij niet. Bij elk WK worden er wijzigingen doorgevoerd, sommige beter dan anderen. De keuze om ook de wissels mee te nemen voor de volksliederen vind ik persoonlijk wel een mooie. Je doet het op zo'n toernooi met de hele groep. Ook degenen die nauwelijks spelen kunnen op trainingen en dergelijke van waarde zijn. Die krijgen zo wel die belevenis mee die bij een eindtoernooi hoort.Vlassie1980 schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 16:29:
[Afbeelding] Hele team in de middencirkel tijdens de volksliederen en reusachtige vlaggen. Football will be greater than ever before!
En om Dumfries enzo nou in een slaven outfit op de foto te zetten, nee niet raar dat dit niet meer kan...d-vine schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 17:36:
[...]
Vikingerfgoed is een groot onderdeel van de nationale identiteit, toerisme, cultuur en trots.
Ander topic wat er nooit meer komt. Ventileer je mening gewoon.Dr. Strangelove schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 17:00:
[...]
Kan niet meer in NL zo’n plaatje. Wat de vraag oproept waarom het in Noorwegen wel kan. Ander topic….
Nou ja, ik zie overeenkomsten tussen de VOC mentaliteit en de Vikingmentaliteit 
Liever dan zo’n haka. Dat is gewoon bad ass.
Liever dan zo’n haka. Dat is gewoon bad ass.
Okee laat ik geheel even mijn voorspelling achterlaten hier, voor het nageslacht zeg maar.
Tweede ronde, Nederland - Marokko 1-3
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
Mijn simulatortje geeft Ned-Marokko 0-1 voor match #75 :-)Helixes schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 10:52:
Okee laat ik geheel even mijn voorspelling achterlaten hier, voor het nageslacht zeg maar.
Dat lijkt me geen fijne wedstrijd. Liever Brazilië dan. Met een beetje mazzel hoort Nederland bij de 8 beste 3e plekken en ontloop je ze allebei.Helixes schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 10:52:
Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL
Mijn voorspelling dan: 1 punt en bij de slechtste nummers 3.
NLD-MAR tweede ronde is gewoon een realistische match. En ik weet gewoon niet wie er beter is op het moment.Mog schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 11:03:
Dat lijkt me geen fijne wedstrijd. Liever Brazilië dan. Met een beetje mazzel hoort Nederland bij de 8 beste 3e plekken en ontloop je ze allebei.
Maar goed, als je die wint is derde ronde Frankrijk het meest realistische scenario. #skullemoji.
We zien het wel.
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
Gewoon dus dan maar voor beste plek 3 gaan!Mog schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 11:03:
[...]
Dat lijkt me geen fijne wedstrijd. Liever Brazilië dan. Met een beetje mazzel hoort Nederland bij de 8 beste 3e plekken en ontloop je ze allebei.
Ik vind het trouwens niks dat plaats 3 ook nog recht geeft op de volgende ronde. Doet toch af aan de spanning van de poulefase.
Maar ja meer wedstrijden meer geld... Bij de FIFA zijn ze heel arm natuurlijk.. Stakkers
Denk dat de eerste wedstrijd best cruciaal wordt tegen Japan. Die zie ik als het beste team van de poule. Win je die, dan volgen er slechts twee wedstrijden nog waarbij ook de anderen oa nog tegen Japan moeten.
Haha, dat is toch met verlies ook zo? Ik snap wat je bedoelt hoor, je formuleert het alleen wel grappig.Harribo schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 11:22:
[...]
Denk dat de eerste wedstrijd best cruciaal wordt tegen Japan. Die zie ik als het beste team van de poule. Win je die, dan volgen er slechts twee wedstrijden nog waarbij ook de anderen oa nog tegen Japan moeten.
Daarom lijkt me de eerste of derde plek het meest gunstige. Ga overigens niet blind uit van Frankrijk. Die zitten in een poule met Noorwegen. Niet makkelijker voor ons overigens.Helixes schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 11:13:
[...]
NLD-MAR tweede ronde is gewoon een realistische match. En ik weet gewoon niet wie er beter is op het moment.
Maar goed, als je die wint is derde ronde Frankrijk het meest realistische scenario. #skullemoji.
We zien het wel.
Ach, als we kampioen willen worden who cares wie er tegenover ons staan. De Leeuw vreet ze met huid en haar op!!
Hup Holland
Yep, begint wel te leven hier
Hup Holland
Yep, begint wel te leven hier
Bij mij echt totaal niet 😂
Ik gun jullie je plezier tijdens het WK en hoop alleen daarom dat NL ver komt, maar wat mij betreft mag dat hele WK gebeuren alweer voorbij zijn en de voorbereiding op het nieuwe seizoen beginnen.
Maar dat is toch geen reëel uitgangspunt? Denk je dat ze in bijvoorbeeld Noorwegen uitgebreid over de titel spreken? Waarom wij dan wel? We moeten het per wedstrijd bekijken.DutchOwnage schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 12:27:
Ach, als we kampioen willen worden
Nu noem je wel een land met geen noemenswaardige historie op het WK (beste prestatie is achtste finale in 1998), waarbij kwalificeren vaak genoeg al een prestatie was. Dus dan is her logisch dat hun uitgangspunt is om verder te komen dan ooit (lees: kwartfinale).D-e-n schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 12:30:
[...]
Maar dat is toch geen reëel uitgangspunt? Denk je dat ze in bijvoorbeeld Noorwegen uitgebreid over de titel spreken? Waarom wij dan wel? We moeten het per wedstrijd bekijken.
De prestaties van Oranje zijn heel anders, meermaals halve finalist en een aantal keer verliezend finalist.
Een vergelijking met Noorwegen is daardoor appels met peren vergelijken.
Tuurlijk moet je het realistisch bekijken, maar een beetje meer geloof in eigen kunnen kan geen kwaad
Kijk, een Frankrijk is inderdaad een maat te groot. Maar kom op Japan, Marokko daar doen we echt niet voor onder.
Kijk, een Frankrijk is inderdaad een maat te groot. Maar kom op Japan, Marokko daar doen we echt niet voor onder.
Resultaten uit het verleden... zegt het spreekwoord. Wij hebben die historie omdat we aanvallers en creatieve middenvelders hadden die het verschil konden maken. Die hebben we nu niet dus dan is refereren aan die historie zinloos. En laat Noorwegen nu juist de beste centrumspits ter wereld hebben.bazzemans schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 12:35:
[...]
Nu noem je wel een land met geen noemenswaardige historie op het WK (beste prestatie is achtste finale in 1998), waarbij kwalificeren vaak genoeg al een prestatie was. Dus dan is her logisch dat hun uitgangspunt is om verder te komen dan ooit (lees: kwartfinale).
De prestaties van Oranje zijn heel anders, meermaals halve finalist en een aantal keer verliezend finalist.
Een vergelijking met Noorwegen is daardoor appels met peren vergelijken.
Dat zeg ik ook niet maar dan nog wordt het niet makkelijk. En ook Japan en Marokko kunnen het maar beter niet hebben over de titel.DutchOwnage schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 12:36:
Maar kom op Japan, Marokko daar doen we echt niet voor onder.
En wij hebben, op papier althans, nog steeds een van de beste verdedigers ter wereld.D-e-n schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 12:38:
[...]
Resultaten uit het verleden... zegt het spreekwoord. Wij hebben die historie omdat we aanvallers en creatieve middenvelders hadden die het verschil konden maken. Die hebben we nu niet dus dan is refereren aan die historie zinloos. En laat Noorwegen nu juist de beste centrumspits ter wereld hebben.
Dat maakt je nog geen titelkandidaat.DutchOwnage schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 12:39:
[...]
En wij hebben, op papier althans, nog steeds een van de beste verdedigers ter wereld.
Neem me nou niet zo serieus joh
Dat doemdenken en onszelf omlaag praten schiet niemand wat mee op
Met Koeman hadden we zelfs een verdediger die het verschil konden maken.D-e-n schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 12:38:
[...]
Resultaten uit het verleden... zegt het spreekwoord. Wij hebben die historie omdat we aanvallers en creatieve middenvelders hadden die het verschil konden maken. Die hebben we nu niet dus dan is refereren aan die historie zinloos. En laat Noorwegen nu juist de beste centrumspits ter wereld hebben.
Ik ben het helemaal met je eens dat behaalde resultaten geen garantie bieden voor de toekomst. Alleen totaal bezijden het punt, omdat het namelijk wél van invloed is er vertrekpunt en de verwachting. Dat vertaalt zich vervolgens weer naar hoe men er (binnen en buiten de selectie over praat).
Overigens wordt hier net gedaan of ze bij Oranje zeggen dat ze wereldkampioen worden. Dat is totaal niet het geval. De doelstelling (vanuit de KNVB) is minimaal halve finale. In het team zegt men naar het WK te gaan om te strijden voor het kampioenschap, niet dat ze de prijs even gaan ophalen. Het is wat ze willen bereiken. Lijkt mij best een gezond uitgangspunt dat je aan een eindtoernooi meedoet voor de winst en niet om leuk mee te doen. Dat zegt m.i. weinig over hoe realistisch ze hun eigen kansen inschatten. Ik hoor ze vrijwel allemaal ook zeggen dat ze geen favoriet voor de eindzege zijn.
Ik heb zelf eigenlijk nul gevoel bij waar ze toe in staat zijn. De selectie is geen wereldtop, maar het zijn ook geen koekebakkers. Met name voorin mis je kwaliteit (creativiteit en scorend vermogen) daarvoor, vind ik. Toch ben je tegen geen enkel land kansloos (zie ook de finale van de Nations League nog niet zo lang geleden). Er zijn in het verleden landen met minder kwaliteit ver gekomen, doordat alles klopte. Koeman is voor mij de enige reden waarom ik er een hard hoofd in heb dat dit toernooi dat het geval is. Puur naar resultaat gekeken doet hij het goed als bondscoach. Als je echter naar de wedstrijden kijkt, zijn de overtuigende overwinningen schaars. Tegelijkertijd kan je ook stellen dat juist dat hand-in-hand gaat met de kwaliteit van de selectie. Al met al kan je eigenlijk pas in retrospectief zeggen of dit een goed toernooi was of niet. Hangt wmb af van de combinatie wanneer, tegen wie en op welke manier je eraf gaat.
Wie heeft het over doemdenken? We hebben in Nederland maar twee standen zo lijkt standje "we worden kampioen" of standje "we kunnen er geen zak van". Terwijl de waarheid wat mij betreft in het midden ligt. We missen de aanvallers om als titelkandidaat naar het WK te gaan maar we doen ook niet voor spek en bonen mee. En dan is er niks mis mee Marokko of Japan als zware tegenstander te zien, ook al zie je winstkansen.DutchOwnage schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 12:42:
[...]
Dat doemdenken en onszelf omlaag praten schiet niemand wat mee op
Dat zijn altijd zinloze doelstellingen. Dat hele toernooi is vanaf de laatste 32 een KO-fase en daar komt een hele bak geluk bij kijken wat je niet in de hand hebt. Eén missertje van een topland in de andere kant van het schema en je hebt in achtste finale in plaats van een nummer twee die te doen is een topland voor je kiezen. Kun je een heel goed toernooi draaien met overwinningen tegen Japan, Tunesië en Zweden en vlieg je er alsnog uit.bazzemans schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 12:48:
[...]
De doelstelling (vanuit de KNVB) is minimaal halve finale.
Tuurlijk, ik volg je ook wel maar:
Nooobody said it was easyyyy
Nooobody said it was easyyyy
Maar geen spits de naam waardig...DutchOwnage schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 12:39:
[...]
En wij hebben, op papier althans, nog steeds een van de beste verdedigers ter wereld.
In 2024 ook niet, toch haalden we de halve finale.
Eens. Waardeloze doelstelling. Wat mij betreft is echt veel afhankelijk van hoe het verloop van het toernooi is. Een bondscoach die de halve finale haalt kan om allerhande redenen toch belabberd hebben gepresteerd en vice versa.D-e-n schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 12:54:
[...]
Dat zijn altijd zinloze doelstellingen. Dat hele toernooi is vanaf de laatste 32 een KO-fase en daar komt een hele bak geluk bij kijken wat je niet in de hand hebt. Eén missertje van een topland in de andere kant van het schema en je hebt in achtste finale in plaats van een nummer twee die te doen is een topland voor je kiezen. Kun je een heel goed toernooi draaien met overwinningen tegen Japan, Tunesië en Zweden en vlieg je er alsnog uit.
Belangrijkste is voor Nederland dat het een hecht team gaat worden.
Daarmee kun je ver komen zoals inderdaad in 2024.
Alleen mocht Nederland daar niet klagen over de KO teams die ze tegen kwamen.
Volgens mij is de kans groot we sneller betere teams tegen komen en dan moet ik het nog zien.
Zeker met de matige aanval wat NL keer op keer opbreekt.
Ik denk dat het lijntje dun is tussen snel eruit vliegen en eventueel een kwart finale halen.
Volgens mij is de kans groot we sneller betere teams tegen komen en dan moet ik het nog zien.
Ik denk dat het lijntje dun is tussen snel eruit vliegen en eventueel een kwart finale halen.
Om mijn duit in het zakje toe doen: Nederland vs Japan : 1-1
Japan wordt groepswinnar en Nederland tweede. De volgende ronde wordt volgens mij dan Brazilie of Marokko en dan liggen we er uit.
Zo hou ik mijn verwachtingen laag en kan ik in principe alleen maar positief verrast worden
(en ja, ik kijk elke wedstrijd van Oranje in mijn oranje shirt en ga intens meeleven
)
Japan wordt groepswinnar en Nederland tweede. De volgende ronde wordt volgens mij dan Brazilie of Marokko en dan liggen we er uit.
Zo hou ik mijn verwachtingen laag en kan ik in principe alleen maar positief verrast worden
(en ja, ik kijk elke wedstrijd van Oranje in mijn oranje shirt en ga intens meeleven
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
Dat wordt helemaal niks dit WK.d-vine schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 13:11:
Belangrijkste is voor Nederland dat het een hecht team gaat worden.
https://www.instagram.com...igsh=MWQyaGc2NmljcjFkaA==
[ Voor 85% gewijzigd door shoombak op 06-06-2026 13:48 ]
Maakt allemaal niks uit dat schema als je Nederland bent want je doet mee voor de titel en alles minder is gewoon, minder. Dus je zal moeten gaan presteren tegen iedereen.
Als dat EK van 24 iets bewezen heeft is het dat. Daar zat alles qua loting en programma mee en toch ga je zelfs met een halve finale plek roemloos naar huis.
Leuk als je Curaçao of Noorwegen bent en blij bent met een kwartfinale. Maar wij moeten gewoon een prestatie van formaat neerzetten en dat kan alleen door de beste teams te verslaan.
Als dat EK van 24 iets bewezen heeft is het dat. Daar zat alles qua loting en programma mee en toch ga je zelfs met een halve finale plek roemloos naar huis.
Leuk als je Curaçao of Noorwegen bent en blij bent met een kwartfinale. Maar wij moeten gewoon een prestatie van formaat neerzetten en dat kan alleen door de beste teams te verslaan.
Leuk deze zelfoverschatting maar Noorwegen heeft meer kans op de titel dan wij.Dr. Strangelove schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 13:58:
Maakt allemaal niks uit dat schema als je Nederland bent want je doet mee voor de titel en alles minder is gewoon, minder. Dus je zal moeten gaan presteren tegen iedereen.
Goede grap wel.D-e-n schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 14:00:
[...]
Leuk deze zelfoverschatting maar Noorwegen heeft meer kans op de titel dan wij.
Zoveel scheelt het anders niet qua kwaliteit.
Nederland heeft een betere verdediging, middenveld is om het even, en qua aanval heeft Noorwegen duidelijk de betere spelers.
Heeft niks met zelfoverschatting of kans op een titel te maken. Gewoon dat je als Oranje meer moet presteren om een goed toernooi te draaien dan Noorwegen. In mijn ogen in elk geval.D-e-n schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 14:00:
[...]
Leuk deze zelfoverschatting maar Noorwegen heeft meer kans op de titel dan wij.
Dit is ook het beeld dat de bookmakers hebben, Noo staat maar iets lager dan Ned.toolkist schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 15:43:
[...]
Nederland heeft een betere verdediging, middenveld is om het even, en qua aanval heeft Noorwegen duidelijk de betere spelers.
Zou eerder geld op Noorwegen dan Oranje zetten, wat dit betreft ben ik zoals Derksen
>> altijd eerst naar de aanval kijken, is die goed dan praten we verder.
Meervoud?toolkist schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 15:43:
[...]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Een Nederland wat de VOLLE 90 minuten er voor gaat en de kop erbij kan houden , schat ik hoger in dan welk Scandinavisch land ook.
België - Tunesië oefenpot nu.
Tunesië is echt wel te doen lijkt mij voor Oranje
België - Tunesië oefenpot nu.
Tunesië is echt wel te doen lijkt mij voor Oranje
[ Voor 25% gewijzigd door Harribo op 06-06-2026 16:24 ]
Yep, meervoud. Niet alleen Haaland, maar ook Sorloth en wellicht zelfs Strand Larsen.
Middenveld om het even? streep gemakshalve de Jong weg tegen Odegaard, verder is het hooguit boven de middelmaat bij Noorwegen waar Nederland dan Gravenberg, Reijnders nog [ver] boven de middelmaat heeft. Voorin heb je Haaland maar de rest is niet veel meer of minder dan Gakpo/Malen etc.toolkist schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 15:43:
[...]
Dus op het middenveld zijn we Gravenberg en Reijnders beter dan Noorwegen, voorin zijn zij Haaland beter. Achterin zijn we kwalitatief een stuk beter. Maar dat is allemaal op papier.
Ja, om het even. Ik vind Odegard beter dan de Jong, en die anderen niet veel beter dan wat Noorwegen heeft. Zeker verdedigend is het middenveld van NL een stuk minder.LoneRanger schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 16:33:
[...]
Middenveld om het even? streep gemakshalve de Jong weg tegen Odegaard, verder is het hooguit boven de middelmaat bij Noorwegen waar Nederland dan Gravenberg, Reijnders nog [ver] boven de middelmaat heeft. Voorin heb je Haaland maar de rest is niet veel meer of minder dan Gakpo/Malen etc.
Dus op het middenveld zijn we Gravenberg en Reijnders beter dan Noorwegen, voorin zijn zij Haaland beter. Achterin zijn we kwalitatief een stuk beter. Maar dat is allemaal op papier.
Ik schat Sorloth en Strand Laursen hoger in dan Malen/Gakpo, zeker de Gakpo in de 'vorm' van dit seizoen.
Dat mag jij vinden gelukkig. Als je kijkt waar de rest van dat middenveld speelt die jij vergelijkbaar vindt. Ik denk dat je 80% van die spelers dit seizoen niet eens in actie hebt gezien. Ik kan hier ook beweren dat Malen ongeveer het niveau van Haaland heeft maar dat maakt het nog niet waar. Maar prima, ik accepteer dat je er anders naar wilt kijken.toolkist schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 16:38:
[...]
Ja, om het even. Ik vind Odegard beter dan de Jong, en die anderen niet veel beter dan wat Noorwegen heeft. Zeker verdedigend is het middenveld van NL een stuk minder.
Ik schat Sorloth en Strand Laursen hoger in dan Malen/Gakpo, zeker de Gakpo in de 'vorm' van dit seizoen.
Daar zijn de meningen over verdeeld in de top teamsporten. Persoonlijk zou ik eerder met een top verdediging beginnen, en dan verder kijkenSjah schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 16:12:
[...]
>> altijd eerst naar de aanval kijken, is die goed dan praten we verder.
Whatever, vroeger was het altijd dat het geraamte goed moest zijn, wat dat ook moge betekenen.DutchOwnage schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 16:57:
[...]
Daar zijn de meningen over verdeeld in de top teamsporten. Persoonlijk zou ik eerder met een top verdediging beginnen, en dan verder kijken
Verdediging en middenveld gewoon beter. Ødegaard steekt er bovenuit. Alle andere middenvelders basis zijn minder dan die van Nederland. Alleen de aanval is beduidend beter. Zij maken echt niet méér kans op de eindoverwinning.toolkist schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 15:43:
[...]
In mijn beleving heb je over het algemeen op alle linies een speler nodig die van goede kwaliteit en een goede keeper. Teams die goed presteerden en dat niet hadden, zijn een uitzondering.Sjah schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 17:26:
[...]
Whatever, vroeger was het altijd dat het geraamte goed moest zijn, wat dat ook moge betekenen.
Een goede verdediging is ook een kwestie van organisatie. Zie 2010: van Bronckhorst was natuurlijk een geweldig aanvallende back maar de andere drie hadden misschien niet eens in de groep van 26 gezeten. En toch zat die defensie goed in elkaar, met dank aan twee defensieve middenvelders voor zich. En als je dan mensen voorin hebt die iets individueel kunnen beslissen heb je op een WK kans om ver te komen.DutchOwnage schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 16:57:
[...]
Daar zijn de meningen over verdeeld in de top teamsporten. Persoonlijk zou ik eerder met een top verdediging beginnen, en dan verder kijken
[ Voor 4% gewijzigd door D-e-n op 06-06-2026 17:45 ]
Ben wel even benieuwd naar USA-GER straks om 20.30.
Is er misschien al een WK topic?
Is er misschien al een WK topic?
[Voetbal] Centraal WK 2026 topic
Zie ook hier onderaan met de extra tekst
Mijn commentaar op het commentaar over het commentaar is niet meer nodig
Gedoe over het haarbandje van Memphis, commentaar over het commentaar of het eindeloos herkauwen van scheidsrechterlijke dwalingen zijn hier niet nodig!
[ Voor 77% gewijzigd door Harribo op 06-06-2026 20:08 ]
Ja maar dan kan ik geen commentaar meer geven op jouw commentaar op het commentaar op het commentaar....Harribo schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 20:05:
[...]
Nine injured in shooting near England’s World Cup base in Kansas City
Lekker dit, daar zitten wij dus ook (ander deel maar toch).
Lekker dit, daar zitten wij dus ook (ander deel maar toch).
Leo Driessen?Harribo schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 20:05:
[...]
Grote tegenvaller: AD blog meldt net dat Timber niet meegaat vanwege een liesblessure die nog niet genoeg hersteld is. Geertruida vervangt hem. Dat is wel een aderlating.
dacht alleen vanavond niet, maar voor het hele wk dus niet. Dat scheelt nogalD-e-n schreef op maandag 8 juni 2026 @ 19:46:
Grote tegenvaller: AD blog meldt net dat Timber niet meegaat vanwege een liesblessure die nog niet genoeg hersteld is. Geertruida vervangt hem. Dat is wel een aderlating.
Gelukkig is het goed op te vangen. Geertruida had er (ten nadele van Wieffer) eigenlijk al bij moeten zitten. Voor de basiself kunnen we dit prima opvangen. Alleen ga je er qua wissels nu wel harder op achteruit.
De basiself voor vandaag is ook bekend. Ik denk dat dit Koemans beoogde basiself voor het WK is (op dit moment).
De basiself voor vandaag is ook bekend. Ik denk dat dit Koemans beoogde basiself voor het WK is (op dit moment).
Wieffer heeft dit jaar veel meer gespeeld dan Geertruida. En kan ook nog eens controlerend spelenbazzemans schreef op maandag 8 juni 2026 @ 19:53:
Gelukkig is het goed op te vangen. Geertruida had er (ten nadele van Wieffer) eigenlijk al bij moeten zitten. Voor de basiself kunnen we dit prima opvangen. Alleen ga je er qua wissels nu wel harder op achteruit.
[Afbeelding]
Heb echt helemaal niets met Geertruida...
Het is te doen wat je allemaal in de defensie hebt maar beetje breedte in de selectie is op een WK wenselijk.
Het is te doen wat je allemaal in de defensie hebt maar beetje breedte in de selectie is op een WK wenselijk.
Dat kan wel zijn. Ik vind het geen verdediger en op qua controlerende middenvelders zijn er betere opties in deze selectie.418O2 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 20:04:
[...]
Wieffer heeft dit jaar veel meer gespeeld dan Geertruida. En kan ook nog eens controlerend spelen
Fijn, weer geen Brobbey. Koeman snapt er echt weinig van.
Koeman selecteerde hem niet vanwege aanhoudende fysieke problemen afgelopen seizoen. Zou gek zijn om hem nu alsnog te selecteren.shoombak schreef op maandag 8 juni 2026 @ 19:56:
Was Frimpong niet logischer geweest?
Verwijderd
De reserves spelen na deze wedstrijd 2x 35 minuten.Terranova schreef op maandag 8 juni 2026 @ 20:11:
Fijn, weer geen Brobbey. Koeman snapt er echt weinig van.
Prima opstelling om mee te beginnen. Tegen een tegenstander die de stijl van Japan hanteerd wat ik heb begrepen
Let op:
Poule: Tweakers F.C. EK Voetbalpoule 2024
Algemeen topic: [Voetbal] Centraal WK 2026 topic
Vrouwenvoetbal: [Voetbal] Het algemene vrouwenvoetbal topic
Gedoe over het haarbandje van Memphis, commentaar over het commentaar of het eindeloos herkauwen van scheidsrechterlijke dwalingen zijn hier niet nodig!
Poule: Tweakers F.C. EK Voetbalpoule 2024
Algemeen topic: [Voetbal] Centraal WK 2026 topic
Vrouwenvoetbal: [Voetbal] Het algemene vrouwenvoetbal topic
:strip_exif()/f/image/mr9sJHJiHPIDEkQYuXCq9sbV.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/mYE05A9pPAGCpNGXj1avcPWm.png?f=fotoalbum_large)