[Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 214 ... 252 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:51
Ben eigenlijk wel tevreden over dit EK?
Niemand die een halve finale realistisch voor mogelijk had gehouden, verschillende spelers die zich goed hebben laten zien (van de Ven, Schouten, Verbruggen deed het ook best oké)..
Het was niet echt leuk om naar te kijken, daar ben ik het mee eens. Maar wij kunnen met de huidige lichting aanvallers niet het spel bepalen, laten we realistisch zijn. En dan vind ik dit een best oké resultaat.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:43
Ik denk dat niemand verwacht had dat die goal van Watkins zou vallen.
We waren dominant het laatste deel.

Ik had alleen eerder een extra spits erin gebracht.

Vond die goal van Watkins echt super geschoten . Daar kijk ik zowel de Vrij als de keeper niet op aan.

[ Voor 13% gewijzigd door Harribo op 11-07-2024 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Justevo schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 10:08:
Dumfries moet ook einde verhaal zijn. Op zijn werklust na is hij een ongelofelijk beperkte voetballer met legio tekortkomingen. Hij is de makkelijkste speler om uit te schakelen voor een tegenstander. Zet hem hoog vast en het is klaar met hem. Hij kan geen man uitspelen, kan niet kaatsen in de kleine ruimte, heeft geen techniek en al zijn voorzetten zijn laag en worden geblokt.
Gaat wel bijzonder snel over de kwalificatiereeks en nationsleague van 2022/23 heen. Daarin heeft hij toch zeker wel een belangrijk aandeel gehad met in 11 wedstrijden 7 assists te geven en 2 doelpunten. Dat het dit jaargang minder is geef ik je gelijk in maar dat hij direct geen optie meer is gaat wellicht iets te gemakkelijk.

Maar goed, je moet hem dan wel in zijn kracht weten te gebruiken en daar zitten helaas wat risicos aan vast zoals het met momenten te fel inkomen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
D-e-n schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 09:14:
[...]

En dan is het onmogelijk om tegenstanders die qua materiaal maar net iets minder zijn dan jij of zelfs beter negentig minuten je wil op te leggen. Dus dan krijg je het soort wedstrijden zoals je nu kreeg: ups en downs. Maar dat heeft buiten een land als Spanje bijna iedere ploeg.

Oh ja, en ik ben inmiddels op de leeftijd dat ik meerdere generaties langs heb zien komen en ook bij de grote generaties was er vaak gezeik over het spel. Zelfs topspelers als Bergkamp of Kluivert werden door de kritische meute ongeschikt bevonden voor Oranje. Dus ik vind het soms een beetje lachwekkend.
Oftewel, het ligt aan de bondscoaches die gewoon niet goed genoeg zijn over het algemeen.
Met het juiste systeem wat past bij je beste 3-4 spelers ipv een zwik spelers die zogenoemd 'de beste spelers zijn' op het veld te zetten maar die niet met elkaar samen kunnen spelen.
Oh nu draait Feyenoord goed dan kopieren we dat systeem met spelers die het nog nooit gespeeld heben. Oh dit seizoen is PSV goed met dat systeem, hop alles wat eerder gedaan is overboord en nu gaan we die kant op.

Nu zetten we verdedigende wereldtoppers op de bank omdat kneusje aanvaller nr 3 zo nodig moet spelen want 4-3-3.

Is Frimpong verdedigend minder, boeiend er staan 3 wereldtoppers achterin dus er is al genoeg defensieve zekerheid.
Is er dan voorin geen plek voor een zwervende spits, jammer dan dan maar iemand die misschien net iets minder is maar wel in het systeem past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
toolkist schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 10:18:
[...]

Oftewel, het ligt aan de bondscoaches die gewoon niet goed genoeg zijn over het algemeen.
Met het juiste systeem wat past bij je beste 3-4 spelers ipv een zwik spelers die zogenoemd 'de beste spelers zijn' op het veld te zetten maar die niet met elkaar samen kunnen spelen.
Exact, en van belang is dat je een trainer weet te vinden die op korte termijn een systeem er in weet te slijpen juist omdat de voorbereiding tot een toernooi redelijk kort is, je geen zekerheid hebt over beschikbaarheid en prestaties vooraan staan.

Het gaat daarin dan ook niet direct om het opstelen van de kwalitatief beste 11 maar de spelers die het beste elftal creeeren. Liever een op elkaar ingespeelde linksbuiten en linksback dan spelers die dat niet zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Focus89
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 13-09 22:36
Harribo schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 10:18:

Vond die goal van Watkins echt super geschoten . Daar kijk ik zowel de Vrij als de keeper niet op aan.
Inderdaad niemand had verwacht dat de goal van Watkins nog zou vallen. Het leek echt alsof zowel Nederland als Engeland het prima vonden om te gaan verlengen, maar helaas. Een extra spits eerder inbrengen zou ik niet hebben gedaan, omdat je dan je systeem wijzigt terwijl daar op dat moment geen aanleiding voor is.

Dat Nederland het laatste gedeelte dominant was, vond ik eigenlijk wel meevallen. Ik had meer het idee dat Engeland ons meer ruimte gaf, omdat ze niet meer de druk uitoefende zoals in de eerste helft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:47

backupdevice

Boeh!

Neh, vind wel dat de NL organisatie in de 2e helft gewoon goed stond.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Advizor
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 12:13
D-e-n schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 10:03:
[...]

Het feit dat ze gedurende twintig minuten het middenveld compleet in handen hadden.
Dan heb ik misschien iets anders zitten kijken. Ze hadden het middenveld in handen, omdat Nederland geen druk zette en zelf de bal steeds maar inleverde. Ik heb wel 12 lange ballen gezien van achteruit die Engeland vrij eenvoudig kon onderscheppen.
Daar veranderde vriend Veerman helemaal niks aan. Het werd pas gevaarlijk toen we vrije ballen gingen indraaien en goede corners gingen nemen. (Dat deed Veerman wel goed)
Dat was wel een verademing trouwens, dat Memphis ze niet meer nam. Jammer dat Koeman 5 wedstrijden nodig had om dat te bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:05
FFS ik keek uit naar WC qualifiers maar eerst moet die zotte NL gespeeld worden. In feite is het gewoon twee kwalificatierondes geworden dus.

Vraag me af of Oranje aan dit toernooi nog wat punten heeft overgehouden voor de FIFA ranking om grote teams te ontlopen in de WC qualifying draw. Maar dat zal weinig uitmaken als je toch nog NL moet spelen. Twee keer Duitsland, leuke kluif.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 04-09 13:05
Advizor schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 10:27:
[...]
Dat was wel een verademing trouwens, dat Memphis ze niet meer nam. Jammer dat Koeman 5 wedstrijden nodig had om dat te bedenken.
Het was toch een stunt geweest als de eerste de beste corner die niet door Memphis genomen werd er meteen in was gevlogen, na 200 mislukte corners.
Zonde dat ie op de lat werd gekopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:54
Napo schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 10:18:
[...]

Gaat wel bijzonder snel over de kwalificatiereeks en nationsleague van 2022/23 heen. Daarin heeft hij toch zeker wel een belangrijk aandeel gehad met in 11 wedstrijden 7 assists te geven en 2 doelpunten. Dat het dit jaargang minder is geef ik je gelijk in maar dat hij direct geen optie meer is gaat wellicht iets te gemakkelijk.

Maar goed, je moet hem dan wel in zijn kracht weten te gebruiken en daar zitten helaas wat risicos aan vast zoals het met momenten te fel inkomen.
Dumfries heeft veel te veel tekortkomingen die hij niet kan verbergen als hij niet in z'n element is. Hij is in een elftal veruit de makkelijkste speler om uit te schakelen voor een tegenstander. Ze hem hoog vast en het is klaar met hem, hij heeft totaal niet de capaciteiten om zich ergens uit te voetballen. We hebben een opkomende back die gewoon geen fatsoenlijke voorzet kan geven, van de 10 voorzetten zijn er 9 laag en worden geblokt. Dat kan gewoon niet als je een back bent die de achterlijn moet halen en niet naar binnen kan komen.

Bij alle wedstrijden waar het er echt om ging speelde hij gewoon niet goed en werd hij tactisch compleet uitgeschakeld. Argentinie, Engeland, Kroatie.

Het enige wat hij kan doen is terugspelen als hij hoog vast staat en hij kan ook niet zelf opbouwen. Tegenstanders weten dat en laten hem ook z'n gang gaan. Je hoeft er ook niet bang voor te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Advizor
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 12:13
Focus89 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 10:22:
[...]

Inderdaad niemand had verwacht dat de goal van Watkins nog zou vallen. Het leek echt alsof zowel Nederland als Engeland het prima vonden om te gaan verlengen, maar helaas.
Southgate bakt er ook weinig van, maar hij brengt wel 2 verse aanvallers een kwartier voor tijd. In tegenstelling tot onze topcoach. Die brengt 2 aanvallers als we 2-1 achter komen in blessuretijd ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:59
toolkist schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 10:18:
[...]

Hoe kun je dat uit mijn stuk halen? Het laat enkel zien dat gezeik van alle tijden is, bij goede en slechte generaties en bij goede en slechte trainers.

Niemand zal toch zeggen dat van Gaal een slechte coach is? En toch lukte het hem van de drie keer twee keer niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-09 18:57
Harribo schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 10:18:

Niemand? Ollie Watkins draaide een bereseizoen bij Aston Villa. 19 goals over 38 premier league games en gedeelde 4e topscorer met Phil Foden. Watkins is een killer, een echte poacher striker. Die hele bank van Engeland was absurd. Cole Palmer is nog veel indrukwekkender. 22 goals en nummer 2 topscorer achter nummer 1 Erling Haaland. En nu op de bank! En dan loopt Saka op rechts met 16 goals en Jarrod Bowen ook op die bank, 16 goals. Nee toen die 2 erin kwamen dacht ik, die verlenging kan wel eens over zijn. Met zulke firepower dacht ik ook: liever geen penalties.

[ Voor 3% gewijzigd door Rene44 op 11-07-2024 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• famschopman
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 14:22
Nederland heeft terecht verloren en Engeland heeft onterecht gewonnen.

Vanaf de eerste minuten zag je de beperkingen in het team. Laag baltempo, te weinig rotatie en vrij lopen van de tegenstander waardoor afspeelmogelijkheden beperkt bleven met als gevolg eindeloos breien of balletjes terug. Ze zijn gewoon (nog) niet goed op elkaar ingespeeld.

Als de bal dan al in de voorhoede komt staat de verdediging van de tegenstander weer op zijn plek en hebben je spitsen weinig bewegingsvrijheid. Malen kon ook helemaal niets beginnen met wat hij aangespeeld kreeg; had geen ruimte en werd meteen geneutraliseerd.

De penalty veroorzaakt door Dumfries was zuur maar het zat er al enige tijd aan te komen. Je zag het gebeuren. De Engelsen kregen alle ruimte en vrij spel voor creatieve combinaties. De bal had niet eens bij Dumfries mogen belanden; de Engelsen mochten van de verdediging zonder enige druk het spel dicteren.

Van Dijk was wederom continue naar achteren aan het verdedigen en toonde geen enkele energie; dat die man nog wordt opgesteld is mij een raadsel. Ook in de opbouw zag ik bij hem geen enkele explosiviteit.

Veerman toch positief teruggekomen, ook fijn voor hem naar de toekomst toe.

Scheids was duidelijk op de hand van de Engelsen, maar dat is niet de reden waarom we hebben verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SterqVerhael
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
D-e-n schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 09:25:
[...]

Je zegt het zelf: we pakken geen prijs omdat je daar spelers voor nodig hebt die de wedstrijd kunnen beslissen. En we hebben een talent als Simons maar die is (nog) niet op het niveau van een Sneijder.
Daar ligt het niet aan, de generatie '98 en de generatie '10, kampte met precies hetzelfde probleem. Dit is iets wat in het Nederlandse voetbal DNA zit en er heel moeilijk uit te krijgen is. Of beter gezegd: in te slijpen is.

Wij benaderen knock-out wedstrijden te berekenend en vooral om te voorkomen dat we KO geslagen worden. Terwijl we ze in moeten gaan met de mindset dat we de tegenstander KO gaan slaan. Het moet veel meedogenlozer en minder berekend.

De enige die dat wellicht kan oplossen is Carlo Ancelloti. :+ >> 'Stay in the game'

[ Voor 22% gewijzigd door SterqVerhael op 11-07-2024 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maarten_E schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 10:16:
Ben eigenlijk wel tevreden over dit EK?
Niemand die een halve finale realistisch voor mogelijk had gehouden, verschillende spelers die zich goed hebben laten zien (van de Ven, Schouten, Verbruggen deed het ook best oké)..
Het was niet echt leuk om naar te kijken, daar ben ik het mee eens. Maar wij kunnen met de huidige lichting aanvallers niet het spel bepalen, laten we realistisch zijn. En dan vind ik dit een best oké resultaat.
Ligt er ook aan hoe hoog je standaard ligt. Wat is het laatste grote topduel dat we als Oranje gewonnen hebben op een groot toernooi? Spanje 2014 volgens mij?

Verder is het met deze lichting gewoon niet veel, in feite lag het hoogtepunt in dat ene jaar 2018/2019 met een paar gewonnen toppers in de Nations League maar verder bakken we er niet veel van. Ja je wint van Turkije en dat soort landen. Ik ga daar niet voor op de banken staan, het is leuk dat je ze wint maar meer ook niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JEightyFive
Verwijderd schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 10:58:
[...]
een paar gewonnen toppers in de Nations League
Wat ook een veredeld oefentoernooi is dus ik hecht daar maar weinig waarde aan. Eindrondes, die tellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

JEightyFive schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:00:
[...]

Wat ook een veredeld oefentoernooi is dus ik hecht daar maar weinig waarde aan. Eindrondes, die tellen.
Eens. Deze lichting schiet verder gewoon zwaar tekort. Sinds Koeman er zit:

Frankrijk-Nederland 4-0
Nederland-Frankrijk 1-2
Nederland-Kroatië 2-4
Nederland-Italië 2-3
Duitsland-Nederland 2-1
Nederland-Oostenrijk 2-3
Nederland-Engeland 1-2

Dat is absoluut geen pech meer, en ook gisteren waren we over de hele wedstrijd gewoon minder dan de Engelsen. Je komt de middenlijn nauwelijks over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15:57

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

JEightyFive schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:00:
[...]

Mee eens. De grote landen nemen de Nations League alsof het inderdaad oefenpotjes zijn. In zo'n gevallen kan de tegenstander gelijkspelen of een keer winnen van een Frankrijk, Spanje, Duitsland etc. Maar die overwinningen zijn dus lang niet zo waardevol als op een (knock-out ronde van een) eindtoernooi.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 20:11
Dr. Strangelove schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 10:07:
Wissel met Veerman viel goed uit vond ik, hij speelde een goede wedstrijd. Fijn voor die jongen dat hij het vertrouwen heeft gekregen.

Had wel liever Dumfries het veld zien verlaten, die speelde een ongelukkige wedstrijd met veel balverlies en een onbesuisde actie die een pingel kost. Maakt ook weinig klaar op rechts.
Ik vond Dumfries helemaal niet zo onverdienstelijk spelen, nog even los van die bal die hij van de lijn haalde. De penalty was gewoon ongelukkig. Elke speler strekt daar zijn been om het schot te blokken. Dumfries valt daar niets te verwijten. Het was niet onbesuisd en an sich was het gewoon geen penalty. Maar daar is al genoeg over gezegd.

Dumfries liep daar echter wel vroeg in de tweede helft tegen een gele kaart aan. Als je dan al de schlemiel bent door een pingel te "veroorzaken" en als verdediger 70 minuten lang op scherp staat, dan is dat natuurlijk sowieso nooi lekker voetballen. Koeman had hem om die reden kúnnen wisselen. Maar uiteindelijk heeft Dumfries het verdedigend best goed gedaan. Aanvallend bracht hij inderdaad weinig, maar zolang je voorin wat spelers hebt lopen die geen bal kunnen vasthouden, kun je er als back beter ook niet steeds overheen komen. Zeker niet met Malen voor je, die zich niet of nauwelijks laat terugzakken, waardoor je bij een tegenstoot direct in de minderheid bent achterin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Family Guy schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:05:
[...]

Mee eens. De grote landen nemen de Nations League alsof het inderdaad oefenpotjes zijn. In zo'n gevallen kan de tegenstander gelijkspelen of een keer winnen van een Frankrijk, Spanje, Duitsland etc. Maar die overwinningen zijn dus lang niet zo waardevol als op een (knock-out ronde van een) eindtoernooi.
Het is toch allemaal gewoon niet goed genoeg. Je hebt het materiaal ook niet om wedstrijden te domineren. We zijn al blij als we een paar goede counters hebben. In de eerste helft kom je gisteren 3 keer de middenlijn over ofzo. Er waren spelers die de bal nauwelijks geraakt hebben, waar hebben we het dan over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
KlaasjeNL schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:08:
[...]
zolang je voorin wat spelers hebt lopen die geen bal kunnen vasthouden,
Die hadden we op de bank zitten. Dat heeft ie bij Ajax het hele jaar gedaan, maar Koeman durft dat gewoon niet aan. Waarom je dan zulke jongens wel selecteert snap ik niet, als je zelfs met een blessure van je vaste spits toch te schijterig bent om ze te gebruiken.
Brobbey met daar omheen snelle, beweeglijke jongens als Gakpo, Malen of Frimpong zou ik wel eens willen zien. Volgens mij moet dat prima kunnen werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

famschopman schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 10:37:
Scheids was duidelijk op de hand van de Engelsen, maar dat is niet de reden waarom we hebben verloren.
Vind ik niet. De Engelsen waren gewoon veel slimmer.

De scheidsrechters anno 2024 fluiten nu eenmaal anders. Waar de Engelsen met veel misbaar gingen liggen, probeerden de Nederlanders weer koppig probeerden door de lopen of meteen weer gingen staan.

Dat kunnen we allemaal wel stom vinden, is het ook, maar je kan er ook slimmer mee om gaan. Als Dumfries ook ter aarde was gestort tijdens de actie, had je ook kans dat de VAR er anders naar had gekeken. Er werd een paar keer aan een shirt getrokken door Engelsen en onze spelers bleven staan. Andersom gingen de Engelsen meteen liggen.

Het is jammer, maar dat is nou eenmaal hoe het tegenwoordig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene44
KlaasjeNL schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:08:
[...]

Ik vond Dumfries helemaal niet zo onverdienstelijk spelen, nog even los van die bal die hij van de lijn haalde. De penalty was gewoon ongelukkig. Elke speler strekt daar zijn been om het schot te blokken. Dumfries valt daar niets te verwijten. Het was niet onbesuisd en an sich was het gewoon geen penalty. Maar daar is al genoeg over gezegd.

Dumfries liep daar echter wel vroeg in de tweede helft tegen een gele kaart aan. Als je dan al de schlemiel bent door een pingel te "veroorzaken" en als verdediger 70 minuten lang op scherp staat, dan is dat natuurlijk sowieso nooi lekker voetballen. Koeman had hem om die reden kúnnen wisselen. Maar uiteindelijk heeft Dumfries het verdedigend best goed gedaan. Aanvallend bracht hij inderdaad weinig, maar zolang je voorin wat spelers hebt lopen die geen bal kunnen vasthouden, kun je er als back beter ook niet steeds overheen komen. Zeker niet met Malen voor je, die zich niet of nauwelijks laat terugzakken, waardoor je bij een tegenstoot direct in de minderheid bent achterin.
Inderdaad, wat kan die Malen nou. Champions league finalist enzo. Speelt sterren van de hemel bij Dortmund.

Ook Dumfries is a fantastische speler die steeds maar weer aangaf niet te weten wie waar liep of behoorde te lopen. Steeds tikkie terug zonder kennelijke vrijheid om actie te maken. Dat is allemaal door Koeman. Ja De Jong is grote misser maar ook Ake liet veel blijken gewoon niet te weten wat te doen terwijl hij vaste kracht in het beste team van de hele wereld, Manchester City is. Dat is toch geen toeval meer? En De Ligt is prima maar Van de Ven draait een veel, veel beter seizoen bij Spurs als vaste kracht. Van Dijk die bij LFC een zeer matig seizoen kende. Ook als aanvoerder behoorlijk wat critici kent, ook bij LFC. De hele selectie is een janboel. Maatsen heeft geen seconde gespeeld terwijl Ake toch soms vermoeid oogde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

JEightyFive schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:12:
[...]

Die hadden we op de bank zitten. Dat heeft ie bij Ajax het hele jaar gedaan, maar Koeman durft dat gewoon niet aan. Waarom je dan zulke jongens wel selecteert snap ik niet, als je zelfs met een blessure van je vaste spits toch te schijterig bent om ze te gebruiken.
Brobbey met daar omheen snelle, beweeglijke jongens als Gakpo, Malen of Frimpong zou ik wel eens willen zien. Volgens mij moet dat prima kunnen werken.
Sorry maar als we het van Brobbey moeten hebben zijn we echt verloren hoor. Dat is toch geen niveau, een speler die een paar intikkers in de Eredivisie heeft gemaakt en elke wedstrijd na 60 minuten op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
Verwijderd schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:16:
[...]

Sorry maar als we het van Brobbey moeten hebben zijn we echt verloren hoor. Dat is toch geen niveau, een speler die een paar intikkers in de Eredivisie heeft gemaakt en elke wedstrijd na 60 minuten op is.
Want Weghorst is werelds materiaal? Brobbey heeft in ieder geval zijn fysiek nog mee en kan een bal vasthouden voorin en is niet zo verloren als ie buiten de zestien iets moet doen. Aan Weghorst heb je geen reet zodra hij niet voor de goal staat.
Ik zeg niet dat Brobbey onze redder in donkere dagen is maar minder dan Weghorst had hij het ook zeker niet gedaan denk ik. Dan had je in ieder geval een aanspeelpunt gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SterqVerhael
Verwijderd schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:16:
[...]

Dat je een bepaalde mening hebt over een speler en daardoor zijn prestaties naar beneden praat, maakt dat je deze reactie niet echt serieus kunt nemen.

Brobbey heeft gewoon een aantal wapens die de rest van de spelers in deze selectie niet heeft. Die wapens hadden we gisteren prima kunnen gebruiken. Zeker vanaf minuut 60.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:47

backupdevice

Boeh!

Sinds 2010 kunnen wij geen team meer neerzetten die zich met de top kan meten. En dan is een halve finale halen met deze groep gewoon goed.

Dit is wat het is met de spelers die nu beschikbaar zijn.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 20:11
Rene44 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:16:
[...]

Inderdaad, wat kan die Malen nou. Champions league finalist enzo. Speelt sterren van de hemel bij Dortmund.
Ik ben redelijk fan van Malen hoor, maar als vleugelspits is hij niet de meest ideale speler om een opkomende back achter te zetten.

Wat je zegt, lijkt het inderdaad een tactisch falen van Koeman door spelers bij elkaar te zetten die elkaar niet complementeren, waardoor ze constant zoekende zijn en elkaars specialiteiten neutraliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 12:14

Typhone

Who Dares Wins

Dr. Strangelove schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 10:29:
FFS ik keek uit naar WC qualifiers maar eerst moet die zotte NL gespeeld worden. In feite is het gewoon twee kwalificatierondes geworden dus.

Vraag me af of Oranje aan dit toernooi nog wat punten heeft overgehouden voor de FIFA ranking om grote teams te ontlopen in de WC qualifying draw. Maar dat zal weinig uitmaken als je toch nog NL moet spelen. Twee keer Duitsland, leuke kluif.
Waarom zou je grote teams willen ontlopen? Zoals je ziet kom je altijd een keer een groot team tegen, is het niet in de achtste, dan wel de kwart, dan wel de halve of de finale. Lijkt me goed als er tegen dat soort teams een keer overtuigend gewonnen wordt.

En de namen hoeven niet eens zo groot te zijn maar je moet wel zorgen voor meer teamcohesie. En dat zijn met alle respect geen rappers die de afgelopen 2 jaar meer in de lappenmand gezeten hebben dan dat ze gevoetbald hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door Typhone op 11-07-2024 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SterqVerhael schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:23:
[...]

Dat je een bepaalde mening hebt over een speler en daardoor zijn prestaties naar beneden praat, maakt dat je deze reactie niet echt serieus kunt nemen.

Brobbey heeft gewoon een aantal wapens die de rest van de spelers in deze selectie niet heeft. Die wapens hadden we gisteren prima kunnen gebruiken. Zeker vanaf minuut 60.
Hij kan een balletje bij zich houden bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 10:29:

Voor de volledigheid:

- UEFA heeft 16 plekken te vergeven voor het WK
- Twee rondes voor kwalfiicatie
- Eerste groepsfase, 12 groepen van 4/5 teams, uit en thuis wedstrijd. Groepswinnaar gaat door naar het WK (12 landen)
- Playoff fase, nummers 2 uit de groepsfase en de 4 beste Nation League groepswinnaars. Worden opgedeel in 4 groepen die halve finale/finale wedstrijd gaan spelen, enkele wedstrijd. De winnaars van deze 4 groepen gaan ook door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene44
KlaasjeNL schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:24:
[...]

Ik ben redelijk fan van Malen hoor, maar als vleugelspits is hij niet de meest ideale speler om een opkomende back achter te zetten.

Wat je zegt, lijkt het inderdaad een tactisch falen van Koeman door spelers bij elkaar te zetten die elkaar niet complementeren, waardoor ze constant zoekende zijn en elkaars specialiteiten neutraliseren.
Nee klopt, ik verwoorde het wat cru.

Lange ballen op spits Malen die steeds door 2 Engelse spelers werd gedekt. Echt topcoach die Koeman. Ook: "Ja Depay kan beter maar hij mijn spits, punt''. Ik ben, zeg maar, niet overtuigd van Ronald als coach. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SterqVerhael
Verwijderd schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:27:
[...]

Hij kan een balletje bij zich houden bedoel je?
Dit is precies wat ik bedoel. Heeft het weinig zin om hier dan een zinvolle discussie erover aan te gaan. Je standpunt is namelijk kristalhelder. Die discussie ga ik hierbij dan ook graag uit de weg. :)

Laat de statistieken maar voor zich spreken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QRg-65ugE79mZoG1z8--CSv9558=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/B42c16MNh7jKqhPjqCYtUy5t.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

SterqVerhael schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:31:
[...]

Dit is precies wat ik bedoel. Heeft het weinig zin om hier dan een zinvolle discussie erover aan te gaan. Je standpunt is namelijk kristalhelder. Die discussie ga ik hierbij dan ook graag uit de weg. :)

[Afbeelding]
Voor Ajax in de nationale competitie? :D

Dat is toch wat anders dan in de Bundesliga en internationaal tegen Polen, Canada, Schotland, Ierland (2x), Griekenland en natuurlijk op het WK 2x tegen Argentinië scoren.

[ Voor 14% gewijzigd door Ruzor op 11-07-2024 11:40 ]

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Overigens die reacties zijn ook weer typerend zeg. Koeman: 'als de spelers van Engeland zich lieten vallen dan floot de scheidsrechter, waar dat in Engeland niet gebeurt'.

Bij Nederland zal er nooit een stervende zwaan te zien zijn. Die blijven allemaal netjes lopen om in de 90e minuut, denkend aan een verlenging, het deksel op de neus te krijgen. Dat onderscheidt de winnaars van de verliezers. Als in de aanloop daar gewoon even twee keer wat harder meegesprint wordt dan staat die speler niet 1 op 1 maar het is duizend keer makkelijk dat doelpunt in de schoenen van de scheidsrechter te schuiven natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:48
Typhone schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:26:
[...]

Waarom zou je grote teams willen ontlopen? Zoals je ziet kom je altijd een keer een groot team tegen, is het niet in de achtste, dan wel de kwart, dan wel de halve of de finale. Lijkt me goed als er tegen dat soort teams een keer overtuigend gewonnen wordt.
Ben het met je eens. Een overwinning op een sterke tegenstander geeft je een ontzettende boost. Verlies je dan weet je gelijk waar je staat en ben je niet goed genoeg. De tegenstanders die we dit toernooi tegenkwamen en dientengevolge het resultaat markeerden toch een beetje de tekortkomingen.

Anderzijds. Soms moet het ook een beetje meezitten in een titel te kunnen pakken en heel eerlijk kan ik ook ontzettend genieten van alles eromheen. De oranjegekte in die steden, elke keer weer met spanning naar Oranje kijken en zélfs het oeverloze geneuzel hier op Tweakers :+. Dus wat dat betreft wel mooi dat we dan tegen alle verwachtingen in de halve finale halen.

Ik heb daags na de wedstrijd wel een dubbel gevoel. Vantevoren wisten we dat de ploeg met name op het middenveld en voorin niet de keuze heeft uit wereldtoppers. Toch met vlagen positieve dingen gezien. Er zit nog rek in een aantal spelers, er hebben zich een aantal nieuwe spelers laten zien en er zijn nog een aantal geblesseerde spelers die er nu niet bij waren. Daar kan je een aardig team van maken, zonder echte topper. Het is jammer dat Koeman gokte op Depay, die het simpelweg niet gebracht heeft. Hoop oprecht dat Koeman nu door durft te selecteren en afscheid neemt. Daar ben ik dan helaas nog niet van overtuigd dat dit echt gaat gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Typhone schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:32:
Overigens die reacties zijn ook weer typerend zeg. Koeman: 'als de spelers van Engeland zich lieten vallen dan floot de scheidsrechter, waar dat in Engeland niet gebeurt'.

Bij Nederland zal er nooit een stervende zwaan te zien zijn. Die blijven allemaal netjes lopen om in de 90e minuut, denkend aan een verlenging, het deksel op de neus te krijgen. Dat onderscheidt de winnaars van de verliezers. Als in de aanloop daar gewoon even twee keer wat harder meegesprint wordt dan staat die speler niet 1 op 1 maar het is duizend keer makkelijk dat doelpunt in de schoenen van de scheidsrechter te schuiven natuurlijk.
Dat zou letterlijk in elk land ter wereld zo gaan na zo'n cruciaal moment in de wedstrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Verwijderd schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:35:
[...]

Dat zou letterlijk in elk land ter wereld zo gaan na zo'n cruciaal moment in de wedstrijd.
"Cruciaal" moment in de 15e minuut van de wedstrijd? Daarna is er bij fases goed gevoetbald door Nederland maar zijn er niet opeens meerdere 100% kansen gecreëerd. Het gebrek + afmaken daaraan doet je de das om, niet de scheidsrechter.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FSC1968
  • Registratie: Mei 2023
  • Nu online
[...]

[Afbeelding]
Het zijn niet alleen deze statistieken, hij is ook een stuk sneller dan Weghorst. Die laatste had niks in de melk te brokkelen tegen die twee bomen centraal achterin bij de Engelsen, Brobbey had mij met z'n snelheid en fysieke kracht daarom een betere keuze geleken. Ik vind het overigens ook een schoffering dat Koeman hem dan twee minuten voor het einde alsnog inbrengt, wat heb je daar nou aan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SterqVerhael
FSC1968 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:38:
[...]

Het zijn niet alleen deze statistieken, hij is ook een stuk sneller dan Weghorst. Die laatste had niks in de melk te brokkelen tegen die twee bomen centraal achterin bij de Engelsen, Brobbey had mij met z'n snelheid en fysieke kracht daarom een betere keuze geleken. Ik vind het overigens ook een schoffering dat Koeman hem dan twee minuten voor het einde alsnog inbrengt, wat heb je daar nou aan...
Helemaal eens. Sterker nog, het waren misschien 30 seconden. Volledig terecht dat Brobbey ook een blik had van: 'wat verwacht je nu van mij in deze halve minuut' :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Laatst online: 16-09 06:16
We gaan ook wel altijd pijnlijk uit een EK of WK. Nooit eens met 3-0 weggezet worden, altijd penalties of een minimaal verschil, liefst in de laatste minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[Afbeelding]
In de Eredivisie zijn dat toch geen bijzondere statistieken. Ik las dat zijn expected goals nog hoger dan 18 liggen, wat betekent dat hij eigenlijk nog onderpresteert als je naar zijn kansen kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaapstobbe schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:48:
We gaan ook wel altijd pijnlijk uit een EK of WK. Nooit eens met 3-0 weggezet worden, altijd penalties of een minimaal verschil, liefst in de laatste minuten.
We hebben ook veel knock-outduels historisch gezien vlak voor tijd beslist. (1988, 1998, 2014, 2022)

Bovendien vind ik een late goal in een knock-outduel anders dan een late goal in een reguliere wedstrijd. Of hij nou in 90+1 of in de vijfde minuut van de verlenging valt maakt uiteindelijk weinig uit natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:48:
[...]

In de Eredivisie zijn dat toch geen bijzondere statistieken. Ik las dat zijn expected goals nog hoger dan 18 liggen, wat betekent dat hij eigenlijk nog onderpresteert als je naar zijn kansen kijkt.
Volgens mij zegt niemand hier dat Brobbey de nieuwe Marco van Basten is, maar hem wegzetten als iemand die leuk een bal kan vasthouden en verder alleen intikkers maakt duidt op dermate veel vooringenomenheid dat het weinig zin heeft om er verder op door te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Typhone schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:37:
[...]

"Cruciaal" moment in de 15e minuut van de wedstrijd? Daarna is er bij fases goed gevoetbald door Nederland maar zijn er niet opeens meerdere 100% kansen gecreëerd. Het gebrek + afmaken daaraan doet je de das om, niet de scheidsrechter.
Heel eerlijk, als je zag hoe het spel was tussen de 1-0 en de wissel van Depay, hadden we er ook prima 2 of 3 tegen kunnen krijgen. Aan de andere kant, de enige die we tegen kregen in die tijd was een, waarschijnlijk onterechte, penalty;

Na de rust vond ik Engeland echt wel iets minder dan/ hoogstens gelijkwaardig aan Nederland. Nederland stond wat beter, Engeland viel ver terug in z'n slechte spel eerder in het toernooi. Maar ook Nederland creëerde inderdaad niet veel, maar was wel gevaarlijk uit vrije trappen/corners. Daar heeft de scheidsrechter ons er echt wel meerdere van door de neus geboord bij een stand van 1-1. Had dus ook zomaar wel een doelpunt uit kunnen vallen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Henkie_NtA schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:53:
[...]

Volgens mij zegt niemand hier dat Brobbey de nieuwe Marco van Basten is, maar hem wegzetten als iemand die leuk een bal kan vasthouden en verder alleen intikkers maakt duidt op dermate veel vooringenomenheid dat het weinig zin heeft om er verder op door te gaan.
Oneens. Zou niet weten op basis van wat Brobbey een basisplaats in Oranje verdient en al helemaal niet ten opzichte van Weghorst die zijn sporen in Oranje meer dan heeft verdiend.

Overigens zie ik Weghorst wel naar Ajax gaan en dan zullen we wel zien wie er beter is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:16

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Weghorst naar Ajax? Leuk voor Wout Weghorst. De laatste jaren blinkt Ajax ook niet echt uit in hun aankoopbeleid en het ooit zo vermaarde opleidingstraject is het ook niet meer..

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:55
Verwijderd schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:55:
[...]

Oneens. Zou niet weten op basis van wat Brobbey een basisplaats in Oranje verdient en al helemaal niet ten opzichte van Weghorst die zijn sporen in Oranje meer dan heeft verdiend.

Overigens zie ik Weghorst wel naar Ajax gaan en dan zullen we wel zien wie er beter is. ;)
Waarom zou Ajax Weghorst halen als Brobbey toch beter is, lijkt me leuk voor de competitie als Wout voor Ajax kiest.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FSC1968
  • Registratie: Mei 2023
  • Nu online
[...]

Ze verdienen allebei geen basisplek, maar dat neemt niet weg dat gisteren Brobbey mogelijkerwijs een betere keuze was geweest als invaller bij rust. Weghorst heeft in zijn 37 wedstrijden in Engeland voor Burnley en ManU in totaal 2 goals gemaakt, dat zijn nou niet bepaald statistieken die langdurig meedoen in een wedstrijd tegen Engeland verantwoorden.

[ Voor 6% gewijzigd door FSC1968 op 11-07-2024 13:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Typhone schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:26:
[...]

En de namen hoeven niet eens zo groot te zijn maar je moet wel zorgen voor meer teamcohesie. En dat zijn met alle respect geen rappers die de afgelopen 2 jaar meer in de lappenmand gezeten hebben dan dat ze gevoetbald hebben.
Op een toernooi geef ik je gelijk maar in de kwalificatie kan je dat soort tegenstanders missen als kiespijn. Enige doel van kwalificatie is om er doorheen te komen. Leuk om in een groep te zitten met Italië, Duitsland of Frankrijk maar dan speel je snel voor P2. Met een EK maakt dat geen moer uit maar op een WK is het dan meteen play-offs.

Bewaar die grote tegenstanders dan maar voor de Nations League, heb je wel de ervaring maar er staat minder op het spel. Persoonlijk vind ik dat geen prijs, enige wat telt zijn EK en WK.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

FSC1968 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 12:59:
[...]

Ze verdienen allebei geen basisplek, maar dat neemt niet weg dat gisteren Brobbey mogelijkerwijs een betere keuze was geweest als invaller bij rust. Weghorst heeft in zijn 37 wedstrijden in Engeland voor Burnley en ManU in totaal 2 goals gemaakt, dat zijn nou niet bepaald statistieken die langdurig meedoen in een wedstrijd tegen Engeland verantwoorden.
Totaal onzinnige reden om iemand wel/niet op te stellen, maar wat voor statistieken heeft Brobbey tegen Engelse tegenstanders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:27
Goed, de dag erna.

De penalty die geen penalty was bleek in aanloop daarvan ook nog een handsbal te bevatten.
https://www.ad.nl/ek-voet...ijke-beslissing~a8036dd2/

Nederland heeft weinig echte kansen gemaakt, maar kan me niet aan het idee onttrekken dat die scheids ons op meerdere momenten genaaid heeft en dit on z'n best een gelijkspel had moeten zijn en dus verlenging.

Engeland is (wéér) erg goed weggekomen.

Wat NL mist is een echte afmaker, een killer in de 16.

Maar goed, nu mogen we zien hoe Spanje ze helemaal afslacht.

[ Voor 17% gewijzigd door LZ86 op 11-07-2024 13:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Ruzor schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 13:32:
[...]

Totaal onzinnige reden om iemand wel/niet op te stellen, maar wat voor statistieken heeft Brobbey tegen Engelse tegenstanders?
Prima als je Brobbey geen geweldige spits vindt, misschien zelfs terecht (hoewel hij doelpunten + assists ruim 1 op 2 wedstrijden loopt bij Ajax 1). Maar Weghorst is ook geen geweldige spits, en eigenlijk een vrij modale spits. Prima hoor dat hij 3x een belangrijk doelpunt heeft gescoord voor Oranje maar het is wel altijd als pinchhitter. En dat is waar hij in zijn kracht staat. Als basisspeler of om hem 45 minuten mee te laten spelen daar brengt hij veel te weinig voor.

Koeman wilde graag 26 man maar had net zo goed Brobbey en Zirkzee thuis kunnen laten.
[...]

Ik hoop het niet als Ajacied. Speel nog liever een seizoen met Brobbey en Akpom.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:15
PolarBear schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 13:50:
[...]

Prima als je Brobbey geen geweldige spits vindt, misschien zelfs terecht (hoewel hij doelpunten + assists ruim 1 op 2 wedstrijden loopt bij Ajax 1). Maar Weghorst is ook geen geweldige spits, en eigenlijk een vrij modale spits. Prima hoor dat hij 3x een belangrijk doelpunt heeft gescoord voor Oranje maar het is wel altijd als pinchhitter. En dat is waar hij in zijn kracht staat. Als basisspeler of om hem 45 minuten mee te laten spelen daar brengt hij veel te weinig voor.

Koeman wilde graag 26 man maar had net zo goed Brobbey en Zirkzee thuis kunnen laten.
Koeman is gewoon geen goede coach. Je komt er niet echt uit tegen Engeland, dus moet je eigenlijk maar counteren, dus besluit Koeman maar met een spits te spelen die de 3 km per uur nog maar net haalt. Brobbey kan veel van wat Weghorst doet ook gewoon doen, hij is alleen niet zo lang. Maar wel sterker en vooral veeeeeeeeeeeeeeeel sneller. En ook nog vrijwel altijd oog voor teamgenoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bao_mi1
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 09:22
PolarBear schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 13:50:
[...]

[...]
Maar Koemand neemt toch geen spelers mee met het idee om iedereen op te stellen? Het is geen pupillen voetbal waar het om meedoen gaat?

Hij neemt spelers mee om keuzes te hebben, bijvoorbeeld in het geval van blessures. En anderen neemt hij mee vanwege de rol die iemand in een groepsproces kan hebben. Of zelfs om maar een goede 11v11 trainings partij te kunnen spelen. Hij zal ook echt wel de verwachtingen managen van spelers die meegaan. Zal iedereen z'n rol leuk vinden? Nee. Maar bijvoorbeeld Blind of een Zirkzee zullen echt wel geweten hebben dat dit het hoogst haalbare was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

LZ86 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 13:42:
Goed, de dag erna.

Die was er na de rust. Alleen was de aanvoer praktisch nul. Er zijn welgeteld 2 ballen vanaf links gegeven door Gakpo en ik meen Veerman. Die van Gakpo had de beste kans via Dumfries, maar de voorzet was niet goed genoeg.

Dumfries had voorzetten moeten geven, heeft er maar liefst 0 afgeleverd. Dat is niet waarvoor hij in de basis stond. Liep ook nog eens 2 keer per ongeluk bij Malen in de weg.

De kansen die Oranje kreeg waren kansen nadat er een korte snelle combinatie werd gespeeld naar elkaar.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14:04
Goed, de dag erna.

De penalty die geen penalty was bleek in aanloop daarvan ook nog een handsbal te bevatten.

Nederland heeft weinig echte kansen gemaakt, maar kan me niet aan het idee onttrekken dat die scheids ons op meerdere momenten genaaid heeft en dit on z'n best een gelijkspel had moeten zijn en dus verlenging.

Ze zeggen wel eens dat je als team -ook- een portie geluk moet hebben om een toernooi te winnen...just saying ;p

Maar inderdaad, die penalty was het dus eigenlijk 2x niet. Vrij duidelijk hands (rechter hand) en het was geen 'block' wat echt een duidelijke overtreding was...heck...Kane trapt letterlijk tegen Dumfries aan - niet andersom.

Maar goed, ook zonder dit gedoe hebben we nou niet de kansen benut die we kregen. Simons die keuzes blijft maken die vrij onlogisch zijn (veld klein maken ipv groot bij balbezit, o.a.), Dumfries die nog steeds geen voorzet kan geven, Gakpo die niet werd gevonden, ...

Het zat er gewoon niet in - ongeacht de scheids. Het geeft alleen wel een zure nasmaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
De tweede helft waren er genoeg kansen geweest als je een snelle spits had gehad, zoals Malen. Ben bang dat Koeman hier toch de fout mee in is gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-09 19:55
[b]LZ86 in "[Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024"Wat NL mist is een echte afmaker, een killer in de 16.

Nederland mist al heel lang een goede spits inderdaad, dat is wat er vooral aan ontbreekt, een fatsoenlijke aanval..

Wat de finale betreft, iedereen verwacht Spanje als winnaar, ik ook, maar het zou me ook niet verbazen als Engeland het toch op een of andere manier weet te winnen.. Kunnen wij weer eindeloos blijven kletsen over hoe wij ook dat toernooi hadden kunnen winnen.. Wat dat betreft heb ik nog steeds een trauma van het EK 2000 in eigen land wat veel erger was dan dit nu..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

shoombak schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 14:28:
De tweede helft waren er genoeg kansen geweest als je een snelle spits had gehad, zoals Malen. Ben bang dat Koeman hier toch de fout mee in is gegaan
Laten we zeggen dat op basis van dit toernooi betreffende de wissels en tactiek geen vertrouwen heb in een beter Nederlands elftal op het WK 2026. En het zal echt wel beter moeten om daar een resultaat te halen.

Maar ja, laat Koeman nog maar twee jaar aanmodderen met Wijnaldum, Depay, etc. puur omdat 'ie door een gelukkig schema de halve finale gehaald heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Goed, de dag erna.

Ik heb dat gevoel ook hoor, dat we best genaaid zijn door dubieuze beslissingen. Maar ook zonder dat discutabele moment hadden we het sowieso al moeilijk. Na de 1-0 zakte het allemaal wat in en zag je het eigenlijk al een beetje fout gaan. Aan de andere kant: valt die 1-1 niet en het geloof groeit / de 4-4-2 opstelling met een versterkt middenveld werkt, dan had ik het nog wel eens willen zien. Ik denk overigens niet dat we het maximale uit dit team hebben gehaald, maar het zat er wel tegenaan. Vooraf had niemand gedacht dat we de finale zouden halen.

Verder: Iedereen roept dat Engeland afgeslacht gaat worden door Spanje (en ik hoop het), maar ik ben er eigenlijk nog helemaal niet zo zeker van.

Want tja, ondanks dat het totaal nog niet draait staan ze in de finale. Ze hebben tot nu toe behoorlijk wat geluk gehad en de laatste wedstrijd was de “beste” van allemaal. Ik zie het nog wel gebeuren dat Spanje een totale off-day heeft, Yamal geblesseerd afhaakt in een training, er een schot van Bellingham in dwarrelt in de 2e minuut en Engeland ineens het licht heeft gezien in de wedstrijd waar het allemaal om gaat.

Nogmaals, ik hoop dat het voetbal en dus Spanje wint, maar gezien het verloop van het toernooi ben ik er nog niet zo zeker van.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SterqVerhael
Het Nederlands elftal en Nederlandse ploegen (in Europa) over het algemeen voelen vaak een wedstrijd gewoon niet voldoende aan. In de eerste helft deden we dat per toeval nog best goed. Toen het 1-1 werd zijn we 'goed in de wedstrijd gebleven' door in ieder geval die 1-1 richting de rust te trekken. Zij het, met wat kunst en vliegwerk. Die bal die Dumfries van de lijn haalt bijv. Engeland was na de 1-0 gewoon de betere ploeg.

In de tweede helft moet het elftal (ja, moet) en ook de bondscoach beter aanvoelen dat ze overwicht hebben. Op het moment dat dat gebeurd en je dat merkt in het veld, moet je de tegenstander meer bij het spreekwoordelijke strot grijpen en niet meer loslaten. Dat is het moment dat je een tweede goal moet forceren. O.a. door aanvallend te wisselen. De wedstrijd kantelt in de laatste minuten richting Engeland, omdat Southgate uiteindelijk wel aanvallend wisselt en Koeman niet. Dat mag de bondscoach zichzelf verwijten.

Breng je in minuut 70 Brobbey of Zirkzee in, samen met Frimpong voor Dumfries, dan geef je ook een signaal aan de ploeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
https://x.com/Frank_Huijb...ICVX0sYZriLNPSht-S8g&s=08

Was dit ook niet het moment dat van Dijk geel kreeg? Weet iemand al waarom hij geel kreeg 8)7
Verder was dit meer een penalty waardig dan het moment dat Engeland hem kreeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:50

ZieMaar!

Moderator General Chat
SterqVerhael schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 14:53:
Het Nederlands elftal en Nederlandse ploegen (in Europa) over het algemeen voelen vaak een wedstrijd gewoon niet voldoende aan. In de eerste helft deden we dat per toeval nog best goed. Toen het 1-1 werd zijn we 'goed in de wedstrijd gebleven' door in ieder geval die 1-1 richting de rust te trekken. Zij het, met wat kunst en vliegwerk. Die bal die Dumfries van de lijn haalt bijv. Engeland was na de 1-0 gewoon de betere ploeg.

In de tweede helft moet het elftal (ja, moet) en ook de bondscoach beter aanvoelen dat ze overwicht hebben. Op het moment dat dat gebeurd en je dat merkt in het veld, moet je de tegenstander meer bij het spreekwoordelijke strot grijpen en niet meer loslaten. Dat is het moment dat je een tweede goal moet forceren. O.a. door aanvallend te wisselen. De wedstrijd kantelt in de laatste minuten richting Engeland, omdat Southgate uiteindelijk wel aanvallend wisselt en Koeman niet. Dat mag de bondscoach zichzelf verwijten.

Breng je in minuut 70 Brobbey of Zirkzee in, samen met Frimpong voor Dumfries, dan geef je ook een signaal aan de ploeg.
Sorry, maar dit meen je toch niet serieus? Denk jij echt dat je op een tv scherm een betere afweging kan maken dan de technische staf in het stadion?

Dat “bij de strot grijpen”, etc, het is allemaal borrelpraat. De scheids had misschien iets moeten doen met dat vasthouden van Ake, of in ieder geval een corner moeten geven. Dat doet ie niet, Engeland kan opbouwen en hebben dan mazzel en ook gewoon pure kwaliteit om het af te maken.

We onderschatten echt hoe goed die gast is. En als er iemand met het mes tussen de tanden speelt en supergeconcentreerd speelt is het de Vrij. Ik kan niet goed zien hoe hij bereikt is.

Southgate bracht overigens 2 aanvallers voor 2 aanvallers. Dat is niet aanvallend wisselen, dat is aanvallers wisselen.

@ArcticWolf voor commentaar op de leiding dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
ArcticWolf schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 15:02:

Was dit ook niet het moment dat van Dijk geel kreeg? Weet iemand al waarom hij geel kreeg 8)7
Felix had een betje gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14:04
ArcticWolf schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 15:02:

Verder was dit meer een penalty waardig dan het moment dat Engeland hem kreeg.
Volgens mij kreeg van Dijk geel voor commentaar op de scheids (of wellicht bewoording, geen idee). Edit: volgens de NOS-stats was het: Grof taalgebruik.

Was dit echt een overtreding ván Aké? Niet uit te leggen, dat kan die scheids niet (goed) gezien hebben...heeft wellicht alleen gezien dat de Engelsman viel?

[ Voor 4% gewijzigd door eric.1 op 11-07-2024 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SterqVerhael
ZieMaar! schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 15:16:
[...]

Southgate bracht overigens 2 aanvallers voor 2 aanvallers. Dat is niet aanvallend wisselen, dat is aanvallers wisselen.
Grappig dit, ik haal hier uit dat jij denkt dat je alleen aanvallend kunt wisselen door aanvallers erin te brengen voor verdedigers of middenvelders? Dan houdt het inderdaad vrij snel op.

Als jij een vermoeide Kane eruit haalt voor een heel ander type spits als Ollie Watkins, is dat gewoon een aanvallende wissel. Die goal die Watkins maakt, had Kane never nooit gemaakt. Dat was en is een aanvallende wissel. Maakt hij die wissels niet, de assist kwam overigens van Palmer, dan scoort Engeland niet die 2-1.

Maar goed, geef het de stempel die je wilt. Aanvallers wisselen of aanvallend wisselen. Feit blijft gewoon dat Koeman dat niet is voor geweest door zelf het initiatief te nemen met een wissel die nieuwe aanvallende impulsen zou brengen bij het elftal. Ja, in de laatste 30 seconden, toen het al te laat was.
ZieMaar! schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 15:16:
[...]
Sorry, maar dit meen je toch niet serieus? Denk jij echt dat je op een tv scherm een betere afweging kan maken dan de technische staf in het stadion?
Je hoeft mij niet te geloven, het bewijs kwam van de spelers zelf, die dit allemaal in hun beschouwingen na de wedstrijd ook zo benoemden. Ze voelden zelf ook dat ze in de 2e helft een overwicht hadden. Dan moet je doordrukken en die 2e goal forceren. Dat kan o.a. door betere wissels toe te passen.

Wat me daarbij ook opviel is dat Koeman zelfs nog benoemt dat hij het gevoel had 'dat we ze in de verlenging zouden pakken'. Dan zit je met je hoofd gewoon al in de verlenging i.p.v. het forceren van een beslissing binnen reguliere speeltijd.

[ Voor 46% gewijzigd door SterqVerhael op 11-07-2024 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, de dag erna.

Je kunt weinig afmaken als je niet eens in de buurt van de 16 komt. We zijn dit toernooi best effectief met onze kansen omgegaan, een echte killer was niet het probleem. Veel meer het gebrek aan voetbal in de ploeg.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• famschopman
Maar even geheel over de andere boeg. De ploeg heeft de halve finale gehaald.

Wat ik nog mooier vond was de saamhorigheid, de oranje broek, shorts, jurkjes, shirts, brillen, capes. De nederlandse cultuur, het oranje. Gezellig, feest en muziek zonder grote problemen.

Nederland heeft niet alleen in Duitsland maar ook wereldwijd in positieve zin wel haar kaartje afgegeven. Het is belangrijk om je identiteit te waarderen en in stand te houden. Daar kan je niets anders dan trots op zijn.

Dat je de finale niet hebt gehaald, ach ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
eric.1 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 15:18:
[...]

Volgens mij kreeg van Dijk geel voor commentaar op de scheids (of wellicht bewoording, geen idee). Edit: volgens de NOS-stats was het: Grof taalgebruik.

Was dit echt een overtreding ván Aké? Niet uit te leggen, dat kan die scheids niet (goed) gezien hebben...heeft wellicht alleen gezien dat de Engelsman viel?
Overtreding op Ake bedoel je... maar de scheids had het incident tussen Dumfries en Kane ook niet gezien, daar kwam de VAR later mee en hier keek de VAR geeneens naar. Er werd gisteren met 2 maten gemeten... erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Vond het wel relaxt hartverwarmend, de Belgen op Sporza waren voor ons.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Tja, een dag later zit ik ook nog met een kater.
Niet zozeer omdat we de finale niet gehaald hebben. Ik zie Spanje gewoon als beter team. En ze hebben zowel Duitsland als Frankrijk verslagen en natuurlijk Italië gedeclasseerd. Een finale daartegen, en dan hadden we waarschijnlijk de "aartsvijand" Duitsland moeten inruilen voor Spanje. Want dat zouden twee verloren finales zijn...

Ik zit er meer mee dat we de finale wel hadden kunnen halen, omdat we eigenlijk best een goede ploeg hebben en van de Engelsen en Fransen hadden kunnen (en misschien wel moeten) winnen. Sterker nog, ik denk dat we de aansluiting bij de Europese top weer beginnen te vinden. Nu even lezen voordat jullie de hooivorken pakken. :P

Na 2014 verloren we een gouden generatie met Robben, Sneijder, van Persie etc. Het was de tijd dat we werkelijk elke speler die ook maar iets deed, omarmde als de "redders". Kennen we Vincent Janssen nog?
Maar de grote namen toen werden Depay, Wijnaldum en Blind. Later kwamen er steeds spelers bij. Als ik nu kijk wat we in theorie hebben qua verdedigers, middenvelders en in minder mate aanvallers, nou daar zou menig Europees team maar wat graag over beschikken. Als ik het rijtje afga:

-In Verbruggen lijken we weer eens een echt goede keeper te hebben. Eentje die als hij zich blijft ontwikkelen, makkelijk 10+ jaar mee kan.

-Ervoor hebben we nog steeds een luxe probleem. Ik denk dat Aké zich meer dan bewezen heeft dit toernooi. En als invaller was van der Ven ook zeker waardevol. De Vrij vond ik ook goed. Dumfries is wat lastiger. Hij is niet slecht, maar bij tijden wel inconsistent gebleken. Ik denk niet dat hij nu meteen weg moet. Het hielp niet dat mogelijke vervangers, ook zo hun problemen hadden. Dan blijft over Virgil van Dijk. Tja, enorme verdediger, ronduit intimiderend, maar dit was niet zijn beste toernooi. Ik denk dat hij zeker een plaats heeft in deze selectie, zelfs als basisspeler, maar niet als aanvoerder. De verdediging en het middenveld, stonden gewoon te vaak niet goed. Ook denk ik dat de aanvoerdersstatus betekende dat de Ligt niet gespeeld heeft. Eigenlijk vraag ik me af, of hij aanvoerder moet zijn? Eigenlijk denk ik dat Frenkie de Jong dat eerder zou moeten zijn.

-Het middenveld was echt een B team. Geen Frenkie de Jong, Koopmeinders of de Roon. En daar begonnen de problemen meestal. Of het nu Schouten + Reijnders/Veerman was, de combinatie met Xavi Simons was te zwak. Ik vond Schouten best goed spelen het hele toernooi. Maar er zat een enorm gat in het middenveld. Het was gisteren zeer typerend dat toen Depay eraf moest met een blessure, Veerman erin kwam en Simons naar voren geschoven werd. En toen stond het middenveld er opeens veel meer en begon de wedstrijd te draaien.

De conclusie die ik trek, is dat Xavi Simons niet werkt zonder een Frenkie de Jong. Simons heeft hier en daar wat laten zien, maar hij moet goede ondersteuning hebben op het middenveld in controlerende en verdedigende aspecten. Dat miste en daar begon vaak de ellende. Dat bijvoorbeeld Veerman zo door het ijs zakte tegen Oostenrijk, was denk ik een symptoom van het probleem. Als we het toch over Veerman hebben. Nadat Depay eraf ging, nam hij de meeste vrije trappen en corners. En toen gingen die heel wat beter. Niks eruit gehaald, maar ook niet bij voorbaat kansloos. Of je Veerman of Reijnders liever moet nemen, durf ik niet te zeggen. Ik denk dat dit van andere factoren af zal hangen.

-De aanval, tja...
Het was typerend en ontluisterend dat Depay, voor zover ik me kan herinneren, bij geen enkel doelpunt betrokken is geweest. Het leek er eerder op, dat er juist alleen gescoord werd als hij niet betrokken was. Daar komt nog eens bij dat de positie linksvoor, nu echt voor Gakpo is. Dat was de belangrijkste en beste aanvaller van dit toernooi voor ons. Weghorst was denk ik een verhaal met twee kanten. Hij probeert zeker mee te spelen in het middenveld, maar uiteindelijk moet hij voor dreiging en doelpunten zorgen. Dat kan hij, als die bal bij het doel komt. Sommige van zijn invalpogingen leken hierdoor ook samen te vallen, met het wegdringen van Depay uit de spits. Dat roept de vraag op, hoeveel daarvan was Weghorst en hoeveel was niet Depay? Dat is iets dat uitgebreid geëvalueerd zou moeten worden. Ik denk dat Weghorst zeker een rol heeft in dit elftal, maar ik betwijfel of dat een basispositie moet zijn. Dat kan, maar ik denk dat dit eerder per wedstrijd geëvalueerd moet worden.

Rechtsvoor hebben we wel een probleem. Volgens mij is zo ongeveer iedereen er wel geprobeerd, maar niemand overtuigde echt. Ik zou neigen naar Malen die af en toe nog echt wat liet zien, maar dat was ook niet altijd even consistent. Hier moet echt aan gewerkt worden. Want de meeste dreiging kwam hierdoor vanuit Gakpo op links en dat was het meestal wel.

Depay dan...
Tja, hij is nu zonder club en dit toernooi was alles behalve een visitekaartje voor hem. Ik denk dat er geen enkele topclub is die interesse in hem zal hebben. Hij miste overduidelijk wedstrijdritme, stond steeds verkeerd, af de bal verkeerd voor, niet ingespeeld op andere spelers, de slechte vrije trappen en corners etc. We hebben eigenlijk de meeste wedstrijden met 10 man gespeeld. Ergens denk ik dat het misschien wel goed is, als hij niet meer bij een topclub terecht kan. Want misschien gaat hij dan meer spelen en verbeterd het weer wat. Ik ga hem niet afschrijven, maar hij had eigenlijk niet meer opgesteld moeten worden, eigenlijk al na Oostenrijk.

-Wie je denk ik wel af moet schrijven zijn Wijnaldum en Blind. Blind hebben we dacht ik geen seconde gezien. En voor zijn posities of rollen, zijn inmiddels afdoende alternatieven. Jarenlang is hij een belangrijke speler geweest, maar er is nu een nieuwe generatie. Wijnaldum hebben we wel gezien en die heeft bewezen dat ook hij te oud is en geen meerwaarde meer heeft. Beide spelers gingen, vermoed ik mee, omdat ze na 2014 tot de weinige positieve uitzonderingen behoorden. Maar inmiddels is dat niet meer zo.

Ik denk niet dat er zozeer veel door geselecteerd hoeft te worden, buiten Blind en Wijnaldum. Wel denk ik dat er gekeken moet worden naar onderlingen spelersinteracties en het uitvoeren van tactieken. Tegen Engeland begon het eindelijk ergens op te lijken, nadat Depay eraf was gehaald. Maar er is denk ik afdoende ruimte voor verbeteringen en meer consistentie. Ook moet er denk ik meer rekening gehouden worden, welke spelers je met welke combineert. Met name op het middenveld lijkt dat nodig te zijn. Een Xavi Simons heeft gewoon een solide basis nodig om te presteren. Aan Weghorst heb je weinig als de bal niet bij hem in de 16 meter komt. En wat ga je doen om Gakpo het beste te faciliteren qua spits en rechtsvoor? Want die antwoorden missen denk ik. En als die wel gevonden worden, dan hebben we denk ik, best een goed team. Zeker als de andere middenvelders terugkomen en we daar ook meer opties hebben. Want het "B team" deed het uiteindelijk steeds beter over de loop van het toernooi. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:27
famschopman schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 15:27:
Maar even geheel over de andere boeg. De ploeg heeft de halve finale gehaald.

Wat ik nog mooier vond was de saamhorigheid, de oranje broek, shorts, jurkjes, shirts, brillen, capes. De nederlandse cultuur, het oranje. Gezellig, feest en muziek zonder grote problemen.

Nederland heeft niet alleen in Duitsland maar ook wereldwijd in positieve zin wel haar kaartje afgegeven. Het is belangrijk om je identiteit te waarderen en in stand te houden. Daar kan je niets anders dan trots op zijn.

Dat je de finale niet hebt gehaald, ach ja.
Het deed me qua sfeer erg denken aan het EK 2008 in Zwitserland.

Was ook fantastisch. Zo zie je maar wat een goed organiserend land teweeg kan brengen, ipv in verweggistan in de woestijn in een cultuur die niet past bij de onze qua voetbalbeleving.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

@DaniëlWW2 Depay heeft gescoord tegen Oostenrijk. Een vergeten doelpunt maar nog best een mooie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
@DaniëlWW2 Goed verhaal, kan er geen gaten in schieten :)

Ik hoop ook dat Frenkie snel terug is en Koeman wat wijzigingen doorvoert en afscheid neemt van de spelers die jij noemt. Nummer 9 is het lastigst denk ik, daar heb je nu een niet-functionerende Depay staan maar nog geen alternatief dat overtuigt heeft voor de lange termijn. Ik begrijp de keuze voor Depay dit toernooi bij afwezigheid van een goede nummer 10 wel; met Frenkie terug kan je denk ik beter voor Weghorst kiezen als je enige zekerheid wil. Of gewoon de sprong in het diepe wagen en de NL gebruiken om Brobbey en Zirkzee speelminuten te geven. Je kan ze tegen zwakkere ploegen en Duitsland aan het werk zien.

Maar ik denk dat Koeman gewoon weer met Depay start in de NL. Vermoed dat hij sentimenteel genoeg is om Depay de kans te geven om topscorer te worden dus ik vrees dat we nog 3 of 4 goals aan hem vastzitten. Allemaal bidden dat dat niet te lang duurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
@DaniëlWW2 Sorry hoor, maar Depay was wel betrokken bij een (belangrijk) doelpunt, namelijk heerlijke voorzet op hoofd van DeVrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 16:02
Over die handsbal, het lijkt er toch wel heel sterk op dat het via Saka z'n lichaam tegen z'n hand komt en dan is het nooit hands. Of geldt dat alleen bij verdedigend hands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Vld1989 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 18:48:
Over die handsbal, het lijkt er toch wel heel sterk op dat het via Saka z'n lichaam tegen z'n hand komt en dan is het nooit hands. Of geldt dat alleen bij verdedigend hands?
Oh dat is eentje die ik nog niet gehoord had, geen hands als het via het lichaam is? Creatief hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
Als ik het goed begrijp is een onbewuste handsbal niet meer automatisch afkeur als de speler die hands maakt niet zelf scoort.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:28
Koeman gaat niets veranderen, die blijf zijn vriendjes opstellen en de verkeerde tactieken aanhouden. om daarna zowat nog slapper in te grijpen
Depay is pas 30 dus die gaat zeker nog meedoen. Wijnaldum kan met zijn 33 jaar ook nog prima functioneren in een disfunctioneel team van koeman. Van Dijk gata bekijken wat hij gaat doen, als die afscheid besluit te nemen kan Dumfries captain worden zodat koeman hem iedere wedstrijd op kan stellen en hij geen risico met Frimpong hoeft te gaan nemen.

Nog effe twee jaar op de tandjes bijten en dan zijn we er voor altijd vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 16:02
Dr. Strangelove schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 19:05:
[...]

Oh dat is eentje die ik nog niet gehoord had, geen hands als het via het lichaam is? Creatief hoor ;)
Ja, dat is een heel bekende regel hoor. Weet alleen niet zeker of dat bij aanvallend hands ook geldt, maar ik kan nergens vinden dat dat niet zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Vld1989 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 20:16:
[...]

Ja, dat is een heel bekende regel hoor. Weet alleen niet zeker of dat bij aanvallend hands ook geldt, maar ik kan nergens vinden dat dat niet zo is.
Maar dat geldt toch niet als je hem helemaal meeneemt? Want anders pak je hem de volgende keer gewoon vast als hij van je knie komt.

Lijkt me dat dit ook met de huidige regels gewoon hands is want hij heeft er voordeel van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Laatst online: 13:48
Helaas kunnen we het er nog oeverloos over hebben en zal er niks meer veranderen. Zure appel om doorheen te bijten. Hoe het gelopen was zonder die penalty, zullen we nooit weten.

Na de goal van Simons en de penalty nam Engeland het tot aan rust helemaal over. We kwamen goed weg, ondanks dat we ook aan de andere kant nog een keer gevaarlijk werden. In de tweede helft stond het beter, waardoor het meer verhouding was. Echte kansen creëerden eigenlijk beide ploegen niet. Van Nederland viel mij op dat we zelf ook gewoon heel slordig waren in balbezit. Op de momenten dat het niet slordig was, was het vooral heel spaarzaam of voorzichtig. Dan is het logisch dat je niets creëert. Engeland maakte in de slotminuten gewoon een goede goal. Over de gehele wedstrijd bezien kan je niet zeggen dat het onterecht was. Voor mij is het vooral zuur dat je gedurende de wedstrijd toch steeds meer kans leek te maken en dat dit in één klap weg was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Laatst online: 10:35
Met de luxe positie in de verdediging ben ik het eigenlijk niet eens. Individueel goede spelers met allemaal bepaalde kwaliteiten. Maar opbouwen vanuit de positie wat ze staan is er niet 1 van. Dat, in combinatie met een middenveld dat niet graag de bal had onder druk, zorgde voor zo een onwijs stroperige opbouw dat het altijd moeilijk wordt om dominant te zijn tegen een redelijke tegenstander.

Kortom; iets meer variatie in het soort verdediger zou mooi zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door cheiron op 11-07-2024 22:27 ]

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 18:59
Doorselecteren na dit EK zou mooi zijn. Onze luxe defensie kan ook zonder het huidige op een zeer hoog niveau komen. Frimpong, de Ligt, van de Ven en Maatsen sla je geen modderfiguur mee. En dan heb je bv timber als reserve. Middenveld met Frenkie, koopmeiners, Schouten en Reijnders zit je voorlopig goed met voldoende alternatieven. Voorin…tja…. Gakpo/brobbey/malen? (Dan een mv minder natuurlijk)

Wat betreft onze exit? Normaal gesproken is er geen enkele reden om een beschadigde scheids een dergelijk belangrijke wedstrijd te laten fluiten. Die beslissing kwam van de UEFA (dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Lynx schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 07:01:
Doorselecteren na dit EK zou mooi zijn. Onze luxe defensie kan ook zonder het huidige op een zeer hoog niveau komen. Frimpong, de Ligt, van de Ven en Maatsen sla je geen modderfiguur mee. En dan heb je bv timber als reserve. Middenveld met Frenkie, koopmeiners, Schouten en Reijnders zit je voorlopig goed met voldoende alternatieven. Voorin…tja…. Gakpo/brobbey/malen? (Dan een mv minder natuurlijk)

Wat betreft onze exit? Normaal gesproken is er geen enkele reden om een beschadigde scheids een dergelijk belangrijke wedstrijd te laten fluiten. Die beslissing kwam van de FIFA.
FIFA heeft toch niks te maken met het EK? Dat lijkt me puur UEFA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Het was niet Depays beste toernooi. Maar we hebben echt geen betere spits in dit elftal. Weghorst is leuk als breekijzer maar dat is het dan ook wel.

Bedenk je overigens dat er ALTIJD discussie is over de nr 9 in Oranje. Zelfs over Van Nistelrooij was er altijd discussie.

Ik zou Depay overigens liever op rechts zien zoals Gakpo vanaf links speelt. Volgens mij moet hij dat kunnen. Alleen daar kom je weer, wie is dan je spits?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• famschopman
FreakNL schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 09:09:
.. Ik zou Depay overigens liever op rechts zien zoals Gakpo vanaf links speelt. Volgens mij moet hij dat kunnen. Alleen daar kom je weer, wie is dan je spits?
Als op je rechts speelt moet je wel in staat zijn om nette voorzetten te geven. Vergelijk de voorzetten van Veerman met die van Depay en dan zie je het verschil in kwaliteit.

Wat Depay wel heeft is creativiteit, af en toe een verrassende bal tussendoor, een nonchalant hakje wat regelmatig mis gaat maar soms net de boel openbreekt maar hij mist gewoon speeltijd omdat hij geen club heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het was niet Depays beste toernooi. Maar we hebben echt geen betere spits in dit elftal. Weghorst is leuk als breekijzer maar dat is het dan ook wel.

Bedenk je overigens dat er ALTIJD discussie is over de nr 9 in Oranje. Zelfs over Van Nistelrooij was er altijd discussie.

Ik zou Depay overigens liever op rechts zien zoals Gakpo vanaf links speelt. Volgens mij moet hij dat kunnen. Alleen daar kom je weer, wie is dan je spits?
Probleem bij Depay is niet eens meer zijn kwaliteit maar veel meer zijn blessuregevoeligheid. Die loopt al 3 jaar te rommelen met kapotte hamstrings, knieën en allerlei ander klein leed. Ik ben er eigenlijk wel een beetje van overtuigd dat dit het voor hem gewoon was in Oranje. Misschien nog een paar jaar bij PSV en dan is het klaar.

Ik denk dat hij het record niet meer gaat breken. (Waar ik persoonlijk blij mee zou zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Depay is geen spits. Depay is een linksbuiten die lekker op 10 wil ballen en zich wil laten inzakken, de bal komt halen en daarmee het team uit zijn verband trekt. Er zijn maar weinig teams die met een valse 9 kunnen spelen. Nederland met depay is er daar niet 1 van. Op de momenten dat hij er moet staan en een medespeler heeft de bal, die verwacht dan ergens in die ruimte een spits. Maar daar is depay dan niet te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Millie-ano schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 09:26:
[...]

Depay is geen spits. Depay is een linksbuiten die lekker op 10 wil ballen en zich wil laten inzakken, de bal komt halen en daarmee het team uit zijn verband trekt. Er zijn maar weinig teams die met een valse 9 kunnen spelen. Nederland met depay is er daar niet 1 van. Op de momenten dat hij er moet staan en een medespeler heeft de bal, die verwacht dan ergens in die ruimte een spits. Maar daar is depay dan niet te vinden.
Depay is gewoon klaar in Oranje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
famschopman schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 09:17:
[...]

Als op je rechts speelt moet je wel in staat zijn om nette voorzetten te geven. Vergelijk de voorzetten van Veerman met die van Depay en dan zie je het verschil in kwaliteit.

Wat Depay wel heeft is creativiteit, af en toe een verrassende bal tussendoor, een nonchalant hakje wat regelmatig mis gaat maar soms net de boel openbreekt maar hij mist gewoon speeltijd omdat hij geen club heeft.
Veerman kan leuk balletjes in de diepte geven vanuit stilstand ja maar een voorzet geven vanaf rechtsbuiten is heel wat anders (iemand voorbij spelen zal al een opgave zijn :D ). Daarnaast is Depay z'n snelheid allang kwijt sinds ie bij Lyon het krachthonk heeft ontdekt dus als een rechts-/ linksbuiten is hij ook allang niet meer geschikt (maar op zich vanuit stilstaande situaties zoals die waarin Dumfries de hele tijd terecht kwam zou het nog wel kunnen)

[ Voor 5% gewijzigd door apis29 op 12-07-2024 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
[...]

Als op je rechts speelt moet je wel in staat zijn om nette voorzetten te geven.
Dat hoeft natuurlijk helemaal niet. Nergens staat in de spelregels van het voetbal dat je met een rechtsbuiten moet spelen die klassiek voorzetten geeft. Je kunt er ook iemand neerzetten die rondom de spits gaat zwerven. Geen gek idee als je weet dat we in Nederland spelers hebben die graag in dat gat duiken (Frimpong, Dumfries).

Of die rechtsbuiten Depay moet zijn is een ander verhaal maar als je hem dit toernooi had willen opstellen was het, gezien het feit dat Gakpo het prima deed op links, misschien nog wel de meest logische plek geweest. Wat dat betreft snap ik de opmerking van @FreakNL wel.

Nu begint een nieuwe kwalificatie ronde dus dan zou ik wat verder vooruit denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 10:36:
[...]

Depay is gewoon klaar in Oranje.
Ik smul echt van je oneliners...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
[...]
Volgens mij zijn deze twee dingen redelijk met elkaar verbonden, ben benieuwd welke club op niveau zich hieraan nog wil branden.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Bossie schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 13:13:
[...]

Volgens mij zijn deze twee dingen redelijk met elkaar verbonden, ben benieuwd welke club op niveau zich hieraan nog wil branden.
Een fitte Depay, los van de randvoorwaarden die met hem krijgt, kan hij op deze leeftijd echt nog wel van waarde zijn. Maar hij is gewoon niet fit. Koeman heeft gegokt en verloren.

Zag op de NOS nog een beeld voorbij komen (kan hem niet meer terug toveren) maar hij is ook gewoon wat dikkig geworden, net als Wijnaldum. Hij had geen zichtbare buikspieren meer. Voor een (TOP)sporter net 30 vind ik dat gek. Maar blessures en geen club heeft zeker aan bijgedragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
Millie-ano schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 13:24:
[...]

Een fitte Depay, los van de randvoorwaarden die met hem krijgt, kan hij op deze leeftijd echt nog wel van waarde zijn. Maar hij is gewoon niet fit. Koeman heeft gegokt en verloren.

Zag op de NOS nog een beeld voorbij komen (kan hem niet meer terug toveren) maar hij is ook gewoon wat dikkig geworden, net als Wijnaldum. Hij had geen zichtbare buikspieren meer. Voor een (TOP)sporter net 30 vind ik dat gek. Maar blessures en geen club heeft zeker aan bijgedragen.
Ik zie het andersom, ik heb gevoel dat hij juist op kracht is gaan trainen en daardoor aan explosiviteit heeft ingeleverd.

Misschien mist hij ritme etc, maar dan had hij simpelweg niet moeten spelen. Op dit niveau is er geen ruimte voor excuses zodra je binnen de lijnen staat.

Depay is natuurlijk nooit absolute top geweest maar heeft van een paar clubs wel de kans gekregen om zich te bewijzen (barca, Manchester). Het zou me daardoor ook niet verbazen dat het simpelweg op dit niveau wat eerder ophoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:07

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

*knip*
Op een dergelijke manier ranten voegt niets toe.

[ Voor 85% gewijzigd door tweakduke op 13-07-2024 13:11 ]

Do { Ping } while ( LOL )

Pagina: 1 ... 214 ... 252 Laatste

Let op:
Poule: Tweakers F.C. EK Voetbalpoule 2024
Algemeen topic: [Voetbal] Centraal EK 2024 topic
Vrouwenvoetbal: [Voetbal] Het algemene vrouwenvoetbal topic

Gedoe over het haarbandje van Memphis, commentaar over het commentaar of het eindeloos herkauwen van scheidsrechterlijke dwalingen zijn hier niet nodig!