[Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 213 ... 247 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:21
Sneue bende. Bring football home.
Scheids die een penalty geeft omdat 't kan.
Hopelijk maakt Spanje het zondag goed. Dan zijn we van die bring football home bullshit verlost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
joostmakaay schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 23:54:
[...]

Bedoel meer dat Verbruggen op geen moment goedkoop op te halen was bij Anderlecht, verder heb je volkomen gelijk hoor.
Jawel hoor, in het seizoen voordat ie echt doorbrak was die prima haalbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:39

Fiber

Beaches are for storming.

MadDogMcCree schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 23:50:
[...]

En hoe ga je dan de play-offs doen? De beste nummers 1 een bye? Dat lijkt mij niet bepaald fair. De 2 beste nummers 2? Daarmee onthoofd je het toernooi bij 1 kleine misser van een topland.

De UEFA gaat echt niet terug naar 16 landen. Het idee is dat ook wat kleinere landen mee kunnen doen en het Europees voetbal kan groeien, en dat grote landen waar het voetbal leeft geen toernooien meer missen.
Ik zie ze eerder doorgaan naar 32 landen. Is het probleem met derde plaatsen wel opgelost...

Dan geef je de Europese top 24 van de FIFA wereldranglijst een vrijkaart en je bent ook van het grootste deel van de qualificatie-wedstrijden af... :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiaggioLuciano
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20:40
Grindtegel schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 23:53:
Dat de uefa veel westrijden wil snap ik wel, en dat z etertug gaan naar 16 landen gaat inderdaad nooit meer gebeuren. maar de beste nrs 3 door is gewoon niks. helaas zullen we ermee moeten gaan leven lijkt me. centjes gaan nou eenmaal voor alles
Ze moeten gewoon uitbereiden naar 32 of 4 poules van 6 en dan de nummers 1 naar de halve finales. Dan hebben de finalisten 7 wedstrijden gespeeld, wordt 0-0 en dergelijke afgestraft en kunnen kleine landen enorm verassen met laatste minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:35
CryptoNL schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 23:54:
[...]

Brobbey iets van 25 goals dit seizoen en vrijwel alles gespeeld. Zon spits heb je nodig tegen die trage Engelse verdedigers buiten Walker dan.
In de eredivisie zegt dat niet zoveel. En hij is zo vaak geblesseerd of heeft pijntjes. Nu ook weer bij de start. Niet betrouwbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Fiber schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 23:55:
Dan geef je de Europese top 24 van de FIFA wereldranglijst een vrijkaart
poule A en B van de Nations League? Die rommel is er toch al dus gebruik het dan meteen maar nuttig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:12

FreakNL

Well do ya punk?

CryptoNL schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 23:47:
[...]

Dumfries kan niet voetballen. Werkt hard maar daar is alles mee gezegd. Je heb de beste rechtsback ter wereld en die stel je niet op > frimpong.
Beste rechtsback ter wereld? Lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:14
Eerlijk, Koeman heeft ons echt helemaal niks gebracht sinds zijn terugkeer. Alleen maar zaadvoetbal…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 23:56:
[...]

In de eredivisie zegt dat niet zoveel. En hij is zo vaak geblesseerd of heeft pijntjes. Nu ook weer bij de start. Niet betrouwbaar.
Dus.... En Depay is zeker wel betrouwbaar na er zowat een heel seizoen uitgelegen te hebben? Is Gimenez bij Feyenoord ook onbetrouwbaar? Die heeft meer gemist dan Brobbey dit seizoen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostmakaay
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:24
FreakNL schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 23:59:
[...]

Aanvallend gezien kun je Frimpong daar wel onder scharen, maar defensief is het wel weer heel pover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-07 18:46
Grindtegel schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 23:50:
[...]

ik bedoelde op een EK/WK niet de kwalificatie daarvoor
Dat snap ik, het punt is dat 24 landen kan je geen play-offs maken zonder geprust met beste nummers 2, 3 of bye’s. En terug naar naar 16 landen gaat niet gebeuren en naar 32 landen devalueert het toernooi.

Het is ook niets nieuws, het WK is ook in 86, 90 en 94 gespeeld met beste nummers 3, en zal dat in 2026 ook weer zijn. In 82 waren er ook 24 landen, alleen was er toen een 2e ronde van 4 poules met 3 landen, wat helemaal een kromme oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
[...]

Het is niet echt een pure back. Je zag in de oefeninterland met Schotland dat Koeman daar ook mee stoeide: hoe gebruik je Frimpong.

En Dumfries brengt ook weer wat mee wat we missen: power.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Anoniem: 1837118

Om het nog iets pijnlijker te maken. Saka maakt 2 keer hands voor het schot van Kane.

https://x.com/TimKosterNL/status/1811155987463807418

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
MadDogMcCree schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 00:01:
[...]

In 82 waren er ook 24 landen, alleen was er toen een 2e ronde van 4 poules met 3 landen, wat helemaal een kromme oplossing is.
Ik ben oud genoeg om het te hebben gezien en dat was leuk. De legendarische groep met Italië, Brazilië en Argentinië. Wedstrijdvolgorde werd bepaald aan de hand van de eerste wedstrijd waardoor de derde altijd beslissend was

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-07 20:17
MadDogMcCree schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 23:50:
[...]

En hoe ga je dan de play-offs doen? De beste nummers 1 een bye? Dat lijkt mij niet bepaald fair. De 2 beste nummers 2? Daarmee onthoofd je het toernooi bij 1 kleine misser van een topland.

De UEFA gaat echt niet terug naar 16 landen. Het idee is dat ook wat kleinere landen mee kunnen doen en het Europees voetbal kan groeien, en dat grote landen waar het voetbal leeft geen toernooien meer missen.
Het enige wat de UEFA echt drijft, net als de FIFA, is geld.. Wat dat betreft is de finale van zondag een mooie afspiegeling van wie er ook bij de Europese clubcompetities domineren vanwege het grote geld..

Voor wat deze verloren halve finale betreft.. Jammer, maar was al knap dat je met zulk matig spel 90% van de tijd zover gekomen bent.. Schema zat ook mee.. Engeland niet echt beter, die zijn zondag waarschijnlijk ook kansloos tegen Spanje.. De enige echt goed voetballende ploeg op dit EK.. Bekijk het wat dat betreft positief, er is ons een nieuw "trauma" bespaart van weer een verloren finale..😝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
D-e-n schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 23:51:
[...]

WK 1982 vond ik een leuke opzet. Poules van drie in de tweede ronde. Winnaar speelt de halve finale
Dat heeft wel een heel groot nadeel. Als land A de eerste twee wedstrijden wint van B en C, dan heb je een heel ver in het toernooi een wedstrijd die nergens meer om gaat. Tevens zitten de wedstrijden wel erg dicht op elkaar of juist een flink gat, waardoor sommige landen wel een flink rust voordeel hebben.

Edit, blijkbaar werd de wedstrijdvolgorde bepaald na de eerste wedstrijd, waardoor het bovenstaande scenario niet mogelijk is. Echter heb je wel nog steeds het probleem dat landen kunnen spelen op een gelijkspel zo ver in een toernooi. Het leuke van play-offs is dat het alles of niets is. Van die vervelende berekende wedstrijden, zoals bijvoorbeeld België dat speelt op gelijkspel tegen Oekraïne, dat wil je toch niet zo ver in het toernooi? Nu wordt dat spel 'afgestraft' met penalties, waar bijna ieder land tegenop ziet.

[ Voor 33% gewijzigd door MadDogMcCree op 11-07-2024 00:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:22
Anoniem: 1837118 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 00:03:
Om het nog iets pijnlijker te maken. Saka maakt 2 keer hands voor het schot van Kane.

Grove schande dit, gewoon pure corruptie of incompetentie dat ze Zwayer op deze pot zetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 21:06
Anoniem: 1837118 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 00:03:

Ik zie geen hands?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Nu online
[...]

Wist niet dat er een andere rechtsback in het champions League elftal van het jaar stond? Dat was toch echt frimpong

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
MadDogMcCree schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 00:07:
[...]

Dat heeft wel een heel groot nadeel. Als land A de eerste twee wedstrijden wint van B en C, dan heb je een heel ver in het toernooi een wedstrijd die nergens meer om gaat.
Nee, zie mijn andere reactie. De volgorde van de wedstrijden hangt af van de eerste uitslag. Werkte prima in 1982. Argentinië verloor eerst van Brazilië en Italië waarna die twee landen het uitvochten voor plek 1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik ook niet. Voor mij is niet elke bal op een hand hands. Tuurlijk raakt de bal hier de hand. Maar 'niet andersom' ... Lastig uit te leggen. Maar dit is het voor mij niet.

Maar dat vond ik dus ook niet van de veerman hands, en de openda hands...

In dit kader. Maakte fullkrug ook hands toen die hem teruglegde. Dus ja.. zeg het maar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Zijn rechterhand, je ziet zijn vingers ook ombuigen door het contact met de bal. Daar hebben ze ook die fantastische bewegingssensor voor....

Contact met hand / arm van een aanvaller is altijd hands.

[ Voor 9% gewijzigd door forzav op 11-07-2024 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
D-e-n schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 00:12:
[...]

Nee, zie mijn andere reactie. De volgorde van de wedstrijden hangt af van de eerste uitslag. Werkte prima in 1982. Argentinië verloor eerst van Brazilië en Italië waarna die twee landen het uitvochten voor plek 1.
Had mijn reactie al aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
forzav schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 00:12:
[...]

Zijn rechterhand, je ziet zijn vingers ook ombuigen door het contact met de bal. Daar hebben ze ook die fantastische bewegingssensor voor....

Contact met hand / arm van een aanvaller is altijd hands.
Bal veranderd niet van richting of beweging dus nee ik zie geen hands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Palindrome schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 00:15:
[...]

Bal veranderd niet van richting of beweging dus nee ik zie geen hands
Hij lijkt hem toch wel mee te nemen in de richting

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-07 19:42
Ik hoop dat we nu eindelijk afscheid gaan nemen van sommige spelers.
Depay, Wijnaldum en Bergwijn hebben niks meer te zoeken in NL-elftal.
Van Dijk wordt wat oud maar heeft wel een mentaliteit die je bij de groep kan gebruiken als mentor oid.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
D-e-n schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 00:16:
[...]

Hij lijkt hem toch wel mee te nemen in de richting
De bal ging al richting zijn borst/buik en daar is ook beland zonder verandering van richting of snelheid. Dus ik weet niet waar jij die invloed van de hand ziet of überhaupt een tweede hands zelfs.

Je hebt hier 1 camera hoek, de hand gaat achter de bal langs dus echt contact is niet te zien vanuit die hoek . Dus je kan het alleen maar baseren op de manier hoe de bal dan beïnvloed ziet worden en dat wordt ie gewoonweg niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:57
Jammer dit, maar ben er al overheen. Was druk op straat toen ik naar huis liep, het leefde wel, en in de avondshop was het helemaal een grote rij..
Over de wedstrijd, tja dit was de eerste echte test, en weer verliezen we van een grote tegenstander. Scheids zat niet mee. En ook al ben ik wel voorstander van Weghorst, ik vond dat het voetbal weg was toen hij erin was gekomen.
Vraag me af of we nu af zijn van Depay, of dat die nog een Wk mee wil maken. Mooi dat Valentijn hem even affikt op Telegraaf.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
D-e-n schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 00:02:
[...]

Het is niet echt een pure back. Je zag in de oefeninterland met Schotland dat Koeman daar ook mee stoeide: hoe gebruik je Frimpong.

Nou ja, in mijn optiek had je naar een 5-3-2 moeten gaan na de blessure van Memphis. Dat Koeman niet anders in begonnen in deze wedstrijd is tot daar aan toe. Maar het middenveld is (mede door blessures) een probleem. Veerman is in mijn optiek te zwak (zag je ook tegen Frankrijk). Wel hebben we genoeg spelers die verdedigend kunnen spelen en/of als wingback.

Weghorst een halve wedstrijd mee laten spelen, het is leuk hoor, maar niet effectief (in ieder geval in deze wedstrijd). Als je naar 5-3-2 was gegaan had je prima ook wat opportunistischer kunnen voetballen met de snelheid van Gakpo en Malen in de aanval.

I.p.v. daarvan zijn we naar een 4-4-2 gegaan waar we eigenlijk niet de middenvelders voor hebben.

Natuurlijk heb je de scheids tegen en maakt die rare beslissingen, Engeland heeft heel veel kwaliteit in de selectie, maar hoe vaak zie je wel niet dat een kleine club of klein voetballand het een grote club nog lastig kan maken. Dan moet het toch met een redelijke oranje selectie ook wel te doen zijn?

Wat mijn betreft mag Koeman ook wel eens heel kritisch bekeken worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Bastie-88 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 00:19:
Ik hoop dat we nu eindelijk afscheid gaan nemen van sommige spelers.
Depay, Wijnaldum en Bergwijn hebben niks meer te zoeken in NL-elftal.
Van Dijk wordt wat oud maar heeft wel een mentaliteit die je bij de groep kan gebruiken als mentor oid.
Bergwijn is pas 26 hoor? Die moet gewoon gaan presteren bij zijn club en op basis daarvan moet je hem wel of niet selecteren. Maar hij heeft veel concurrentie als hij op links wil, dat verliest hij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
D-e-n schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 00:02:
[...]

Gokje. Jij was ook fan van kuyt/Toornstra. En al die andere typische waterdragers die er voor de bühne .. leuk uitziet. Dat rennen en vliegen hard werken en zwoegen zonder echt te voetballen ?

Dat is ook een reden dat Weghorst zo goed ligt in mijn ogen af en toe prikt ie er 1 in. Snuift wat, hoop gebaren. Kansjes hier en daar. Maar meestal prikt het je ogen.

Ontken daarmee niet dat ze geen goede wedstrijden/momenten hebben gehad. Maar voetballend gezien zouden ze allemaal nooit mijn eerste keus zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door Millie-ano op 11-07-2024 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
@PolarBear
Voor vijf verdedigers had je ook nog een linksback in moeten brengen? Dan gooi je teveel om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
D-e-n schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 00:25:
[...]

Bergwijn is pas 26 hoor? Die moet gewoon gaan presteren bij zijn club en op basis daarvan moet je hem wel of niet selecteren. Maar hij heeft veel concurrentie als hij op links wil, dat verliest hij wel.
Vraag mij echt af of het bij Bergwijn er nog uit gaat komen. Hij heeft bij Ajax bij uitzondering af en toe laten zien dat er een hele goede voetballer in hem schuilt maar eigenlijk altijd tegen kleine tegenstanders en/of niet belangrijke wedstrijden. Wellicht dat bij een nieuwe club (of onder de nieuwe trainer bij Ajax) het er wel consistent uitkomt, zou mooi zijn maar ik reken er niet op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Millie-ano schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 00:27:
[...]

Gokje. Jij was ook fan van kuyt/Toornstra. En al die andere typische waterdragers die er voor de bühne .. leuk uitziet. Dat rennen en vliegen hard werken en zwoegen zonder echt te voetballen ?
Je hebt een mix nodig. Je hebt Kuyt nodig om Robben te laten renderen, of van Bommel zoals in 2014. We hebben teveel spelers die de bal in het voetje willen en die zijn helaas dan niet zo goed als de Spanjaarden.

Verder niks tegen Frimpong. Hopelijk ontwikkelt iemand als Timber zich. Dan is het gif element ook wat beter vertegenwoordigd daar waar je het wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:54
Millie-ano schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 00:27:
[...]

Dat is ook een reden dat Weghorst zo goed ligt in mijn ogen af en toe prikt ie er 1 in. Snuift wat, hoop gebaren. Kansjes hier en daar. Maar meestal prikt het je ogen.

Ontken daarmee niet dat ze geen goede wedstrijden/momenten hebben gehad. Maar voetballend gezien zouden ze allemaal nooit mijn eerste keus zijn.
Kuyt is de meest waardevolle speler die Oranje ooit heeft gehad, de Volkskrant heeft het laten uitrekenen :)

https://www.volkskrant.nl...n-of-depay-maar~b42eb8c7/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
migchiell schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 00:35:
[...]

Kuyt is de meest waardevolle speler die Oranje ooit heeft gehad, de Volkskrant heeft het laten uitrekenen :)

Waardeloze statistiek. Enige prijs die Oranje ooit gepakt heeft is in 1988, alle ander spelers zijn nooit beter geworden dan tweede op een toernooi. En daar heb je niets aan. Net als punten per wedstrijd. Nationaal is er geen competitie, je wint een EK of WK of niet. De rest is vrij irrelevant.

[ Voor 12% gewijzigd door PolarBear op 11-07-2024 00:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:12
Commentaar op moderatie mag via DM of in het feedback topic

[ Voor 89% gewijzigd door Outerspace op 11-07-2024 01:23 ]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Laatst online: 21:39

Fiber

Beaches are for storming.

migchiell schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 00:35:
[...]

Gelukkig moet je een abbo hebben om die onzin te kunnen lezen wat ik niet heb en ook niet wil...

En ja, ik ben toch een groot fan van Dirk Kuyt...

En dat ze Depay in hetzelfde rijtje als Cruijff en Van Basten durven zetten... ;w

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:12

FreakNL

Well do ya punk?

D-e-n schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 00:31:
[...]

Je hebt een mix nodig. Je hebt Kuyt nodig om Robben te laten renderen, of van Bommel zoals in 2014. We hebben teveel spelers die de bal in het voetje willen en die zijn helaas dan niet zo goed als de Spanjaarden.

Verder niks tegen Frimpong. Hopelijk ontwikkelt iemand als Timber zich. Dan is het gif element ook wat beter vertegenwoordigd daar waar je het wilt.
Van Bommel was er in 2014 niet meer bij. Je bedoelt 2010?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:53

HollovVpo1nt

I like gadgets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22-07 15:50
Achja de VAR loopt in alle landen te schutteren

Twente komt eraan!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
JoteW schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 01:56:
Achja de VAR loopt in alle landen te schutteren
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZtgZCtiOpw4J9UJRDRh0QlWEtMk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SjExYkHvrpzCOZklO6vV997u.jpg?f=user_large

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:13
Iedereen weer een beetje geland?

Als je objectief kijkt heeft Nederland weinig echte kansen gehad. Die penalty was discutabel maar daarna van de lijn, buitenspel, op de kruising, etc.

Het is wel goed zo, de Engelsen waren gewoon (net) wat beter. Toch zin in de finale.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:40
Ja hoor, het was even balen maar ik ga er liever op deze manier af dan dat je een halve veldslag krijgt als bijvoorbeeld tegen Portugal in 2006 en die wedstrijd tegen Argentinië afgelopen WK deed op de een of andere manier ook meer pijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:00

MazeWing

The plot thickens...

Vlassie1980 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 07:06:
Ja hoor, het was even balen maar ik ga er liever op deze manier af dan dat je een halve veldslag krijgt als bijvoorbeeld tegen Portugal in 2006 en die wedstrijd tegen Argentinië afgelopen WK deed op de een of andere manier ook meer pijn.
Omdat Engeland het overgrote deel gewoon de beter spelende ploeg was en de algemene tendens toch een beetje was dat we behoorlijk geluk hadden gehad dat we überhaupt zo ver waren gekomen.

Op 1 of andere manier deed het verlies me zeer weinig en al helemaal als ik het afzet tegen de afgelopen 20 jaar wanneer we verloren en eruit gingen. Met uitzondering van het EK2020 ('21). Toen vond ik zowel het team als coach zo enorm slecht dat ik zelfs blij was dat we eruit lagen.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 21-07 14:33
Ik voel hem gek genoeg meer nu dan gisteravond. Ben echt van mening dat we genaaid zijn door de leiding.

Het past ook in mijn beeld dat al jaren sterker wordt dat voetbal kapot gemaakt is door geld. Ik vind het geen toeval dat de twee duurste competities nu in de finale staan bijvoorbeeld. Daarmee wil ik niet zeggen dat er sprake is van omkoping, maar wel dat het allemaal steeds minder een level playing field is. Dat is de reden dan ik al jaren geen internationaal clubvoetbal kijk en ik zie het ook doorsijpelen richting de landenploegen.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Laatst online: 20:33

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Met het spelersmateriaal wat er voor handen was, het maximale uitgehaald.
Sommige spelers moeten groeien in hun ontwikkeling. Veerman is nog te licht in mijn ogen.
Jammer dat Depay er af ging. Dat was een streep door het plan. Ben geen fan van Depay.

Al met al, jammer.

[ Voor 4% gewijzigd door Sepp14 op 11-07-2024 07:29 ]

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:50

Agent47

I always close my contracts.

hoevenpe schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 07:00:

Als je objectief kijkt heeft Nederland weinig echte kansen gehad. Die penalty was discutabel maar daarna van de lijn, buitenspel, op de kruising, etc.

Het is wel goed zo, de Engelsen waren gewoon (net) wat beter. Toch zin in de finale.
Enige goede antwoord. Ik vind NL het hele EK niet bijzonder goed spelen. 2e helft had je veel meer moeten forceren met bijvoorbeeld Frimpong en VD Ven.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-07 09:07
Agent47 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 07:46:
[...]

Enige goede antwoord. Ik vind NL het hele EK niet bijzonder goed spelen. 2e helft had je veel meer moeten forceren met bijvoorbeeld Frimpong en VD Ven.
Nederland creëerde toch kansen? Of probeerde kansen te creëren waarbij ze om niets werden teruggefloten in de laatste fase van de aanval? En juist dat maakt het zo frustrerend. Dan speel je tegen 11 Engelsen + de scheids.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:56
Vond Nederland voornamelijk de tweede helft echt een stukken beter dan de eerste helft. Nadat Depay er af ging kwam er meer grip op het middenveld. Al waren de ruimtes vaak ook nog te groot. Veerman heeft zich behoorlijk gerevancheerd, blijft een goede balbehandeling hebben en de blik naar voren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:13
Agent47 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 07:46:
Zelfs dan was het twijfelachtig geweest.

Laten we eerlijk zijn: na het afvallen van De Jong en Koopmeiners gaven we weinig voor dit elftal, genoeg lichtpunten voor de toekomst. Jonge spelers die hun plek vinden, een geweldig legioen.

Spanje, Frankrijk, Engeland, Nederland: drie weken geleden was dit het keuzemenu van Sid Meiers Pirates! niet de halve finales... _/-\o_

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:09
Laten eerlijk zijn het is boven verwachting dat het NL11tal zover is gekomen met dit subtop team.

Kunnen allemaal gefrustreerd blijven over de onterechte penalty, of beslissingen in de 2e helft van de scheids.
Engeland was de betere ploeg en speelde Nederland geregeld zoek zeker de eerste helft. En ook in de 2e helft hadden we niets in te brengen op die spaarzame momenten na.

We zijn vooral op het middenveld compleet overlopen en dat is ook niet gek als je met middelmatige/ subtop spelers speelt tegen echte top spelers.
Aanvallend bracht Nederland amper wat en met Wout gelijk in de 2e helft kon je wat anticiperen op hoge ballen waar hij ook veel meer bal vaster was dan Depay ( die hard op weg was naar de slechte statistieken van Veerman tegen Oostenrijk met 63% succesrate)
Maar Wout heeft niet de techniek om dan gelijk het verschil te maken, zie hem echt meer als pinchhitter bij een achterstand dat bleek maar weer. Malen eruit daar ging de diepgang weg en zo kun je doorgaan.
Wat vooral opviel is dat Engeland heel goed druk zetten met meerder spelers en daar had Nederland geen antwoord op. Of beter gezegd de capaciteit niet om er onderuit te komen.
En zo kunnen we wel door blijven gaan.

Nederland speelt een draak van een toernooi met eigenlijk op Roemenië na allemaal slechte wedstrijden.
En Roemenië was heel slecht ipv dat Nederland echt goed was.

Het is prima zo en zondag komt een leuke finale, en ik hoop dat het beste team ook gaat winnen van dit toernooi en dat is Spanje die verdienen het

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 18:29

Typhone

Who Dares Wins

hoevenpe schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 08:00:
[...]

Zelfs dan was het twijfelachtig geweest.

Laten we eerlijk zijn: na het afvallen van De Jong en Koopmeiners gaven we weinig voor dit elftal, genoeg lichtpunten voor de toekomst. Jonge spelers die hun plek vinden, een geweldig legioen.

Spanje, Frankrijk, Engeland, Nederland: drie weken geleden was dit het keuzemenu van Sid Meiers Pirates! niet de halve finales... _/-\o_
Geweldig legioen?
Heb je Portugal gehoord? De stille muisjes kregen er met moeite een ‘wij houden van Oranje’ uit. Visueel zijn ze sterk maar in het stadion heeft Oranje akelig weinig support.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
Dat Engeland de betere ploeg was kan je ook niet los zien van de scheidsrechter. Als je zo in het zadel wordt geholpen / genaaid dan doet dat iets met het moraal. Het geeft enorm veel vertrouwen. Daarnaast probeerde Nederland bij vlagen vroeg af te jagen en werden ze keer op keer onterecht afgefloten, wat het spel van Nederland ook niet ten goede kwam. Ten slotte waren de spelhervattingen van Nederland goed en kregen we die haast niet meer mee, waaronder een handvol belachelijke fouten.

Over de hele wedstrijd was Engeland iets beter ja, maar dat kan je niet los zien van de scheidsrechter.

En natuurlijk kan je achteraf dingen verzinnen die Koeman anders had kunnen doen, maar dan nog, als je geen bal mee krijgt wordt het lastig zeker als je probeert met strijd kwaliteit te compenseren.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:24
MazeWing schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 07:16:
[...]

Omdat Engeland het overgrote deel gewoon de beter spelende ploeg was en de algemene tendens toch een beetje was dat we behoorlijk geluk hadden gehad dat we überhaupt zo ver waren gekomen.
Nee Engeland heeft zich niet naar de finale gezwijnd wil je zeggen? Die hebben nog wel een grotere portie geluk gehad.

De VAR is een beetje als track limits bij de Formule 1, mierenneuken over elke mm maakt de sport kapot.

[ Voor 11% gewijzigd door Phusebox op 11-07-2024 08:16 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:00

MazeWing

The plot thickens...

d-vine schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 08:01:
Laten eerlijk zijn het is boven verwachting dat het NL11tal zover is gekomen met dit subtop team.

Kunnen allemaal gefrustreerd blijven over de onterechte penalty, of beslissingen in de 2e helft van de scheids.
Engeland was de betere ploeg en speelde Nederland geregeld zoek zeker de eerste helft. En ook in de 2e helft hadden we niets in te brengen op die spaarzame momenten na.

We zijn vooral op het middenveld compleet overlopen en dat is ook niet gek als je met middelmatige/ subtop spelers speelt tegen echte top spelers.
Aanvallend bracht Nederland amper wat en met Wout gelijk in de 2e helft kon je wat anticiperen op hoge ballen waar hij ook veel meer bal vaster was dan Depay ( die hard op weg was naar de slechte statistieken van Veerman tegen Oostenrijk met 63% succesrate)
Maar Wout heeft niet de techniek om dan gelijk het verschil te maken, zie hem echt meer als pinchhitter bij een achterstand dat bleek maar weer. Malen eruit daar ging de diepgang en zo kun je doorgaan.
Wat vooral opviel is dat Engeland heel goed druk zetten met meerder spelers en daar had Nederland geen antwoord op. Of beter gezegd de capaciteit niet om er onderuit te komen.
En zo kunnen we wel door blijven gaan.

Nederland speelt een draak van een toernooi met eigenlijk op Roemenië na allemaal slechte wedstrijden.
En Roemenië was heel slecht ipv dat Nederland echt goed was.

Het is prima zo en zondag komt een leuke finale, en ik hoop dat het beste team ook gaat winnen van dit toernooi en dat is Spanje die verdienen het
Inderdaad!

Die redding van Dumfries was echt letterlijk op de centimeter. In 99,9% van de gevallen had die gewoon als goal geteld en was het dus 3-1. Minus de onterechte penalty is het dan nog steeds 2-1. Engelen we was gewoon een stuk beter en veel aanvallender en vooral dominanter dan Nederland.

Nederland had af en toe z'n minuten dat ze wat dominanter waren maar voor het gros was het voornamelijk de bal terugspelen naar achteren, onnodig balverlies of het zoveelste geluk (+ pech van de Engelsen) dat de Engelsen niet scoorden.

3e in een poule met Frankrijk, Oostenrijk en Polen zegt eigenlijk al genoeg en was tot voor dit EK gewoon einde oefening. En als we even echt realistisch zijn de laatste 10 jaar,:
- EK 2016 niet weten te kwalificeren
- WK 2018 niet weten te kwalificeren
- EK 2020 makkelijke groepsfase (gezien de tegenstanders) en bij de eerste "echte" wedstrijd roemloos onderuit
- WK 2022 zeer makkelijke groepsfase, de eerste "echte" wedstrijd was tegen de VS die gezien de andere landen ook nog relatief makkelijk was. Vervolgens onderuit tegen Argentinië. Waarbij Nederland een mooie wedstrijd speelde maar eigenlijk met puur geluk de verlenging wist af te dwingen.
- EK 2024 op papier een makkelijke groepsfase waarbij we alsnog 3e worden en vanwege de opzet van dit EK toch door mogen. Vervolgens met afstand de meest makkelijke kant van het schema en tegen de eerste "echte" tegenstander onderuit. Puur kijkend naar het spel was Engeland echt een stuk beter.

De afgelopen 10 jaar zijn dus zeer matig en zijn we vooral door vanwege gunstige indelingen en geluk. De tijd dat we echt doorgingen vanwege goed spelen ligt al tijden achter ons.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Laatst online: 15:19

Player1S

Probably out in the dark

Grindtegel schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 22:59:
[...]

Spanje heeft het hele toernooi nog geen off day gehad en gaan ze tegen engeland ook zeker niet hebben,
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
MazeWing schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 08:17:
[...]

Inderdaad!

Die redding van Dumfries was echt letterlijk op de centimeter.
Nee, letterlijk niet. De bal was op zijn best voor de helft op de lijn. Voor een doelpunt moet de hele bal helemaal over de lijn. Ben blij dat Dumfries hem van de lijn haalde maar het scheelde wel meer dan een cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:53

HollovVpo1nt

I like gadgets

hoevenpe schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 07:00:

De kater hier is nog niet helemaal weg. Het is niet ongebruikelijk dat de ploeg met de meeste kansen uiteindelijk verliest. As Nederland er op het laatst een in geprikt had, was het verhaal 'Engeland over de 90 minuten meer dreigend geweest, jammer voor Engeland'.

Wat dit verlies zo extra zuur maakt is de arbitrage. De scheids heeft overduidelijk en op meerdere momenten de verkeerde beslissingen gemaakt in het nadeel van Nederland. Dat zou niet moeten kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 18:52
Volgens mij ben ik de enige, maar ik heb me niet zo gestoord aan de scheidsrechter. De penalty vond ik niet terecht, maar daarbij moet ik ook zeggen dat ik hem ook gegeven zou hebben op basis van de beelden die de VAR aan de scheidsrechter toonde. Het werd voor mij voornamelijk uit het shot van achter duidelijk dat Kane Dumfries raakt ipv andersom maar om een of andere reden is dat shot niet voorbij gekomen richting de scheids.

Maar goed, als rasechte zuurpruim en landverrader moet ik ook toegeven dat de resultaten van Oranje mij volledig koud laten en ik dus niet met dezelfde spanning zit te kijken naar zo'n potje als wanneer ik naar mijn club kijk en ik de scheidsrechter standaard een lul vind :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik hoop wel dat er een herevaluatie van de VAR gaat komen maar tegelijk geloof ik er niet in.

Ik schreef het vorige week al n.a.v. een opmerking van Van Hooijdonk en gisteren overkwam het Nederland: De inzet van VAR maakt het voor een scheidsrechter vrijwel onmogelijk om contactmomenten in de 16 weg te wuiven. Als een speler theatraal naar de grond gaat (I'm looking at you, Harry Kane you whiny little ****) en de VAR toont contact dan 'moet' je een pingel geven. Gisteren was dan ook nog eens dubbel en driedubbel BS omdat A) de bal al geschoten was en er dus geen scoringskans ontnomen werd en B ) het discutabel is wie nou wie trapt.

Deze gang van zaken is veel lastiger dan een schwalbe; daar kan je nl. op basis van VAR nog zeggen 'geen contact'. Maar als er ook maar een milliseconden licht contact is dan is het automatisch een pingel. De situatie met Kane was zonder VAR nooit een strafschop geworden. En je speelt dan echt een andere wedstrijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-07 22:13
Ik weet niet waarom mensen zich richten op de scheidsrechter. Kon hij beter fluiten? Ja. Was de penalty discutabel? Ja.

Maar aan de andere kant heb ik écht geen goede wedstrijd gezien van Oranje. In de eerste helft veel te veel ruimte weggeven en 0 agressie op de bal, waardoor Engeland kon doen wat ze wilden. Het is een wonder dat het toen bij 1-1 is gebleven. Kansen hebben we niet echt gehad, buiten die prachtige goal van Xavi.

In de tweede helft stond het verdedigend een stuk beter tot de extra tijd, maar aanvallend was het 3x niks. Het ontbrak compleet aan creativiteit in de aanval en ze durfden geen risico te nemen.

Engeland was niet veel beter overigens. Ze hebben geluk dat ze er tegen Zwitserland niet uit zijn gevlogen, maar de finale gaan ze nooit winnen. Spanje wint dat fluitend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
HollovVpo1nt schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 08:21:
[...]
Wat dit verlies zo extra zuur maakt is de arbitrage. De scheids heeft overduidelijk en op meerdere momenten de verkeerde beslissingen gemaakt in het nadeel van Nederland. Dat zou niet moeten kunnen.
Tja, in mijn ogen heeft de bondscoach ook op meerder momenten verkeerde beslissingen genomen.
  • Wijnaldum blijven brengen in de groepsfase (voegde werkelijk niets toe).
  • In deze wedstrijd de snelheid en diepte van Malen inwisselen voor een helft met je plan B Weghorst spelen.
  • Gedurende de wedstrijden niet het tactisch plan echt aan te passen
  • Veerman weer proberen tegen een sterke tegenstander.
Ik vraag mij weleens af waarom een Pieter Zwart gewoon hele gedegen tactische analyses kan maken bij VI en een bondscoach eigenlijk niet verder komt dan trots zijn en dat soort cliches.

Ja we hebben een hoop pech met blessures op het middenveld maar ik heb niet het idee dat Koeman daar echt met een oplossing kwam. En ik denk dat het grootste probleem tegen Frankrijk en Engeland (en Oostenrijk) het middenveld was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:47
Dr. Strangelove schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 08:23:
Ik hoop wel dat er een herevaluatie van de VAR gaat komen maar tegelijk geloof ik er niet in.

Ik schreef het vorige week al n.a.v. een opmerking van Van Hooijdonk en gisteren overkwam het Nederland: De inzet van VAR maakt het voor een scheidsrechter vrijwel onmogelijk om contactmomenten in de 16 weg te wuiven. Als een speler theatraal naar de grond gaat (I'm looking at you, Harry Kane you whiny little ****) en de VAR toont contact dan 'moet' je een pingel geven. Gisteren was dan ook nog eens dubbel en driedubbel BS omdat A) de bal al geschoten was en er dus geen scoringskans ontnomen werd en B ) het discutabel is wie nou wie trapt.

Deze gang van zaken is veel lastiger dan een schwalbe; daar kan je nl. op basis van VAR nog zeggen 'geen contact'. Maar als er ook maar een milliseconden licht contact is dan is het automatisch een pingel. De situatie met Kane was zonder VAR nooit een strafschop geworden. En je speelt dan echt een andere wedstrijd.
Probleem bij de VAR is de willekeur van hoe ver ze terug kijken. Soms wordt een doelpunt afgekeurd vanwege hands of een overtreding 3 minuten eerder. En soms lijkt de situatie vooraf totaal genegeerd te worden.
Zoals bij deze penalty maar ook in het club voetbal. Waar eentje rood kreeg via de var voor na trappen, terecht maar het natrappen was een reactie op het natrappen van de andere speer, waar dan niet naar gekeken werd(in dit geval had het 2 keer rood moeten zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik zag in mijn Whatsapp nog wat langskomen over hands van Saka in de run-up naar die pingel. Is ook zo'n voorbeeld. Het wordt allemaal te pas en te onpas toegepast. En als een Malen dan 20 minuten later door twee Engelsen gepole-axed wordt mag het wel. Leg het maar uit.

Dat aspect kan je natuurlijk deels ondervangen door de challenge te introduceren zoals door velen hier al gesuggereerd. Brengt wat balans aan. Maar wat mij betreft wordt de hele VAR afgeschaft m.u.v. doellijntechnologie en buitenspelchecks, m.a.w. binaire situaties die altijd een waar/onwaar antwoord opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
PolarBear schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 08:28:
[...]

Ik vraag mij weleens af waarom een Pieter Zwart gewoon hele gedegen tactische analyses kan maken bij VI en een bondscoach eigenlijk niet verder komt dan trots zijn en dat soort cliches.
Pieter Zwart had toch echter een stuk minder kritiek op de bondscoach dan wij hier allemaal. Die ziet het een stuk genuanceerder. Die snapt dat je bijvoorbeeld niet met vier spitsen kunt spelen tegen een goede tegenstander
Ja we hebben een hoop pech met blessures op het middenveld maar ik heb niet het idee dat Koeman daar echt met een oplossing kwam. En ik denk dat het grootste probleem tegen Frankrijk en Engeland (en Oostenrijk) het middenveld was..
Ik denk dat die oplossing er niet is. De oplossing gisteren was de enige oplossing: een mannetje erbij. Maar dat willen we in Nederland nooit horen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 16:04
Zo, de morning after.

Ik hoop dat de KNVB in de evaluatie verder komt dan scorebordjournalistiek (het halen van de halve finale) en gewoon durft te concluderen dat men niet verder moet met Koeman als bondscoach.
Schijtbakkenvoetbal tot en met en puur geluk dat tegenwoordig de beste nummers 3 zich ook plaatsen, gevolgd door de twee zwakste broeders die mogelijk waren. Zelfs op het moment dat God dan maar zelf ingrijpt om Memphis eruit te halen weet Koeman het nog te presteren al het voetbal eruit te halen. Ik ga hier niet nog 2 jaar naar zitten kijken in ieder geval.
Tijd ook om door te selecteren. Bedanken voor bewezen diensten en afscheid nemen van Memphis, Wijnaldum, Bergwijn en Blind (en misschien zelfs al te minderen met van Dijk?). Tijd voor de nieuwe generatie.

Dan kan ik het toch niet laten om ook even over de UEFA te beginnen, want hoe haal je het in vredesnaam als organisatie in je hoofd om een scheidsrechter aan te stellen met een discutabel verleden en de situatie met Bellingham, voor een halve finale EK note bene. Er was écht geen betere/geschiktere te vinden? Ik vind het echt ongehoord.
Dat vervolgens alle twijfelgevallen (en soms zelfs gewoon prima duels) de kant van Engeland op vallen is dan ook vrij zuur.

Een beetje pech met de arbitrage maar vooral zelf gewoon niet goed genoeg, onder leiding van een laffe, behoudende coach.

Nu maar duimen voor Spanje want dat "Football is coming home" kan ik niet aanhoren (en gun ik de Britten gewoon niet) en de Spanjaarden hebben verreweg het best gespeeld dit EK. Die verdienen het gewoon.

[ Voor 5% gewijzigd door JEightyFive op 11-07-2024 08:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:19
Ik heb nu een nachtje geslapen en inmiddels meerdere keren enkele dingen gezien:

- Penalty moment: In eerste gedachte vond ik hem terecht, Dumfries komt lomp in en hij kan hem geven. 50/50 moment maar nu heb ik ook gezien dat Saka voordat de bal bij Kane komt 2 keer hands maakt en daardoor de bal kan controleren. Hoe de Var dit gemist heeft/niet meegenomen heeft is raar.

- Het moment met Malen, Walker maakt de sliding van achteren waarbij hij de bal niet raakt. Pas nadat Malen een wippertje geeft. Ten eerste zo ver ik weet is een sliding van achteren altijd al een no no maar goed. Voeg daar een 2e speler bij die ook de bal niet raakt en dan heb je 2 spelers die 1 speler lanceren zonder de bal te spelen in de 16. Hier heeft de var niet naar gekeken.

- 2 of 3 keer dat er een overtreding gemaakt wordt op Gakpo waarbij voordeel wordt gegeven, opzich niks mis mee maar de overtreding zelf waren allemaal geel waard.

- Dat er een overtreding gefloten wordt omdat Wout aan het worstelen is met Walker (denk ik) waarbij Walker Wout innig aan het knuffelen is voordat Wout zich probeert los te maken.

Over het algemeen genomen zijn er vele discutabele momenten geweest en heb ik ze waarschijnlijk niet eens allemaal meegenomen in mijn punten hierboven.

Neemt niet weg dat de Engelse in de 1e helft gewoon beter waren en wij pas echt in de wedstrijd komen in de 2e helft maar het niet afmaken.

Zelfs al heb je de scheids tegen moet je de kansen die je krijgt afmaken, op een paar kansen na waarbij de kopbal van Dumfries het dichtste bij is na heb je te weinig gecreeerd.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Focus89
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 22-07 21:40
Voorafgaand aan het EK had ik getekend voor een halve finale, maar als je achteraf zo dichtbij bent is het heel zuur dat je de finale mist op een paar minuten na.
De eerste helft had Nederland na het doelpunt weinig meer in te brengen door de Engelse aanvallen. Gakpo en Malen lieten Trippier en Walker alsmaar opkomen, terwijl Reijnders en Schouten geen grip kregen op Foden en Bellingham.
Was het een penalty? Ja, ik vond van wel. Het is licht, maar voor deze overtreding wordt ook gefloten als het buiten de 16 meter gebeurt,
Tweede helft nam Engeland voor mijn gevoel gas terug, waardoor het leek alsof Nederland de wedstrijd kon controleren. De Vrij valt weinig te verwijten bij het doelpunt. Erg ongelukkig dat de bal van Watkins precies door zijn benen gaat en in de lange hoek belandt.

De wissel van Weghorst was veel te vroeg. Nederland kwam niet bij het doel van Engeland, dus hij moest al veel meters afleggen om uberhaupt druk te kunnen zetten.

Nu maar hopen dat Spanje Europees Kampioen wordt. Dit zou de enige terechte winnaar zijn van dit EK.

[ Voor 8% gewijzigd door Focus89 op 11-07-2024 09:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 08:23:

Het VAR protocol stelt ook het volgende:
A video assistant referee (VAR) is a match official, with independent access to match footage, who may assist the referee only in the event of a ‘clear and obvious error’ or ‘serious missed incident’ …
En
The original decision given by the referee will not be changed unless the video review clearly shows that the decision was a ‘clear and obvious error’.
Het was wat mij betreft niet “clear and obvious”. Dat bleek ook wel uit hoe lang de VAR aan het kijken was.

De scheidsrechter neemt ook de eindbeslissing, maar als de VAR dan de meest overdreven camerahoek pakt, hoe kan de scheidsrechter dan nog een eerlijke beslissing maken?

Zie hier: https://www.theifab.com/l...ant-referee-var-protocol/

En ja, we hameren op dit moment omdat Engeland bijzonder weinig kansen produceert. Zonder zo’n penalty kan het echt een hele andere wedstrijd zijn.

Foden schiet inderdaad op de paal maar dat is van grote afstand en het moment met Dumfries op de lijn was ook geen makkelijke kans. Maar welke grote kansen heeft Engeland verder gehad?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
Tk55 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 09:02:
[...]

Het VAR protocol stelt ook het volgende:

[...]

En

[...]

Het was wat mij betreft niet “clear and obvious”. Dat bleek ook wel uit hoe lang de VAR aan het kijken was.

De scheidsrechter neemt ook de eindbeslissing, maar als de VAR dan de meest overdreven camerahoek pakt, hoe kan de scheidsrechter dan nog een eerlijke beslissing maken?

Zie hier: https://www.theifab.com/l...ant-referee-var-protocol/

En ja, we hameren op dit moment omdat Engeland bijzonder weinig kansen produceert. Zonder zo’n penalty kan het echt een hele andere wedstrijd zijn.

Foden schiet inderdaad op de paal maar dat is van grote afstand en het moment met Dumfries op de lijn was ook geen makkelijke kans. Maar welke grote kansen heeft Engeland verder gehad?
Dat is een van de dingen die je mis zag gaan gisteren bij de VAR. Op de camerahoek achter Kane zie je duidelijk dat het Kane zn voet is die door zwaait en Dumfries raakt. Die hoek lieten ze helemaal niet zien, sterker nog ze lieten naar het leek maar 1 camera standpunt zien. Op basis van dat beeld was het ook geen overtreding, maar zeker geen 'clear and obvious error'. Maar als je naar het scherm wordt geroepen en al een eikel bent dan laat je je beinvloeden. Ze hadden ook gewoon even 5 seconden terug moeten kijken dan hadden ze gezien dat het hands was en waren ze uberhaupt snel klaar.

Het hele protocol ging gewoon mis en de scheidsrechter was te zwak om dat op te merken, laat staan te concluderen dat het geen 'clear and obvious' error was.

Misschien moet je wel naar een situatie toe waar bijv. beide coaches ook mee mogen kijken en een opmerking mogen maken, zoals kijk even uit een andere hoek of kijk even 2 seconden verder terug.

[ Voor 5% gewijzigd door ph4ge op 11-07-2024 09:10 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-e-n
Je kunt kritiek hebben op het opstellen van bepaalde spelers maar dit is echt onzin. We gingen gisteren juist beter spelen toen er een extra middenvelder bij kwam. Je zou dus net zo goed kunnen zeggen dat we vaker schijtbakken voetbal moeten spelen.

We denken bij Oranje altijd aan de roemruchtige tijden met Bergkamp, van Basten, Robben, Gullit, Sneijder etc.. maar dat soort spelers hebben we nu eenmaal niet. Ook een Davids, Wouters of Rijkaard ontbrak op ons middenveld, zeker met zoveel geblesseerden. En dan is het onmogelijk om tegenstanders die qua materiaal maar net iets minder zijn dan jij of zelfs beter negentig minuten je wil op te leggen. Dus dan krijg je het soort wedstrijden zoals je nu kreeg: ups en downs. Maar dat heeft buiten een land als Spanje bijna iedere ploeg.

Oh ja, en ik ben inmiddels op de leeftijd dat ik meerdere generaties langs heb zien komen en ook bij de grote generaties was er vaak gezeik over het spel. Zelfs topspelers als Bergkamp of Kluivert werden door de kritische meute ongeschikt bevonden voor Oranje. Dus ik vind het soms een beetje lachwekkend.

Ik denk wel dat je met een nieuwe kwalificatie in het vooruitzicht moet gaan kijken om wie je het team een beetje heen gaat bouwen. Feitelijk zijn Gakpo en Xavi de enige spelers voorin die überhaupt de kwaliteiten hebben om in hun eentje iets te creëren. Daar zou je wat mij betreft moeten beginnen. Maar het is best een puzzel om dat dan in een elftal te krijgen wat ook weerbaar is tegen betere tegenstanders.

(edit: en met Koopmeiners, Wieffer, De Jong die straks terugkomen moet je best moeilijke keuze maken denk ik)

[ Voor 3% gewijzigd door D-e-n op 11-07-2024 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-07 20:55
Shadow_Agent schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 23:14:
[...]

Gewoon derde in de poule hè, "vroeger* was je dan al uitgeschakeld geweest
Maar dat weet je ook, dus daar houd je rekening mee in je spel. Frankrijk en Nederland wisten allebei dat ze bij een gelijkspel waarschijnlijk al door zouden zijn en tegen Oostenrijk wist NL dat ze sowieso door waren, dus heel representatief zijn die wedstrijden dan ook weer niet.

Ja, Oostenrijk was een slechte wedstrijd van NL, maar was dat ook zo geweest als we niet sowieso door waren gegaan en hadden geweten dat 3e worden qua schema eigenlijk best prima was?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SterqVerhael
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
We verliezen weer op z'n Nederlands. Zelfde fout als we maakten in de verlenging tegen Argentinië in 2022. Wanneer gaan we nu eens leren wedstrijden te killen en te beslissen, zodat ze niet voor ons beslist worden.

Zolang dat niet veranderd gaan we de komende decennia geen prijs pakken met Oranje (of een Nederlandse ploeg in Europa).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
SterqVerhael schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 09:20:
We verliezen weer op z'n Nederlands. Zelfde fout als we maakten in de verlenging tegen Argentinië in 2022. Wanneer gaan we nu eens leren wedstrijden te killen en te beslissen, zodat ze niet voor ons beslist worden.

Zolang dat niet veranderd gaan we de komende decennia geen prijs pakken met Oranje (of een Nederlandse ploeg in Europa).
Je zegt het zelf: we pakken geen prijs omdat je daar spelers voor nodig hebt die de wedstrijd kunnen beslissen. En we hebben een talent als Simons maar die is (nog) niet op het niveau van een Sneijder.

En buiten het feit dat je daarvoor boos naar onze opleiding moet kijken is dat allemaal helemaal niet erg. Maar dan blijft het balen dat je in de laatste minuut een goal tegen krijgt en met een dubbel gevoel zit omdat de scheidsrechter ook dubieus floot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
D-e-n schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 09:14:
[...]
Je kunt kritiek hebben op het opstellen van bepaalde spelers maar dit is echt onzin. We gingen gisteren juist beter spelen toen er een extra middenvelder bij kwam. Je zou dus net zo goed kunnen zeggen dat we vaker schijtbakken voetbal moeten spelen.
En hoeveel kansen heeft dat "beter spelen" opgeleverd?

Als beter spelen betekent: we gaven minder ruimte aan de Engelsen waardoor zij minder creëerden, ja, inderdaad. Maar zelf hebben we vrijwel niets aan aanvallen gedaan. Paar dode spelmomenten, maar hoeveel echte aanvallen heb je nou eigenlijk gezien?

Het uitgaan van eigen kracht zit er niet in en een jongen als Frimpong durven we vooral niet in te brengen, want stel je voor achterin ligt een keer een centimetertje ruimte.
Alles wat Koeman doet is met het oog op niet verliezen, niet om te winnen. Ja, in minuut 90, dan mogen Zirkzee en Brobbey nog even voor Jan met de korte achternaam op komen draven.

Schijtbakkenvoetbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1837118

Toch 2 positieve puntjes:

Hopelijk betekent deze goal van Xavi dat hij er toch doorheen is als aanvallende topspeler in Oranje.

En ik ga er eigenlijk van uit dat dit de laatste wedstrijd van Depay in Oranje was. Dat lijkt me ook goed nieuws.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:33
Toch wel fijn dat, naarmate je ouder wordt, je beter met dit soort teleurstellingen kan omgaan.. Vroeger was ik hier echt ziek van, maar inmiddels kan ik het aardig relativeren.

Wederom uitgeschakeld in de Halve finale, al zo vaak gebeurd.. Gelukkig een keer niet op strafschoppen.

We waren uiteindelijk niet goed genoeg, maar Engeland ook niet, dat maakt het wel zuur. We missen voorin gewoon de echte klasse die andere landen wel hebben. Hopelijk word Gakpo nog beter en komt er een topspits zoals we vroeger wel vaak hadden. Op het middenveld een type De Jong / Van Bommel / Wouters / Rijkaard zou ook fijn zijn.

Maar het belangrijkste is dat voetbal gewoon niet meer zo leuk is als vroeger.. Toen speelde teams om te winnen, nu spelen ze om niet te verliezen..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove

Sorry hoor, maar het laatste half uur van de tweede helft speelden we wat mij betreft prima voetbal. Je wordt alleen wel tandeloos gemaakt als de scheids alles affluit. Minimaal drie aanvallen die hierdoor worden gekilled.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-07 19:59
Sepp14 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 07:28:
Met het spelersmateriaal wat er voor handen was, het maximale uitgehaald.
2e helft, hoeveel ballen gingen mis tussen Simons, Dumfries en Reijnders? Op een meter of 5 van elkaar, dichtbij Engelse goal? Dat is de schuld van de trainer. Ik heb zelden zon mismatch, zon puinhoop van niet elkaar begrijpende spelers gezien als dit oranje en de wedstrijd van gisteravond. Ik heb niet alle wedstrijden helemaal gezien maar gisteren zag ik van minuut 1 tot het einde.

Eigenlijk was het exact als de Engelse coach gareth Southgate. Ook hij is werkelijk het summun van onkunde. De cream of the crop spelers van top teams maar ook daar alle spelers weten niets van elkaar hoe ze met elkaar moeten communiceren of spelen.

Het verschil is dat Koeman Weghorst (6m) en Veerman (40m) wisselt. Gareth doet de laatste minuut Palmer en Watkins (samen 150m) even binnen de lijnen. Ook de Engelsen moeten zich kapot schamen voor dit spel met zoveel top talent. Het is dit waarom ik nationaal voetbal niet vaak kijk. Bij Engelse topclubs lig je na 4 slechte wedstrijden als coach eruit. Op nationaal niveau regelen knuppels binnen KNVBs en hun vriendjespolitiek hoe een dinosaur als Koeman op dit toernooi mag opdraven.

Ake, Simons, Dumfries..ze liepen rond met een blik van hoe dan? Waar dan? Bal aan de voet, tegen een Engeland dat 6-4-1 stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
JEightyFive schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 09:25:
[...]

Het uitgaan van eigen kracht zit er niet in
Dat zit er niet altijd in omdat de tegenstander betere spelers heeft. Ik zie ook het liefst Slot of Bosz-voetbal maar als je een poging wilt doen te winnen zul je je moeten aanpassen aan tegenstanders die gelijkwaardig of beter zijn. Als pakweg Utrecht speelt tegen Feyenoord zullen ze ook kijken welk spel Feyenoord belet te voetballen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:33
Rene44 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 09:31:
[...]

Op nationaal niveau regelen knuppels binnen KNVBs en hun vriendjespolitiek hoe een dinosaur als Koeman op dit toernooi mag opdraven.
Wat zijn de alternatieven dan? Ik zou niet weten wie het anders zou moeten doen (en beschikbaar is)?

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSC1968
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 19-07 19:36

Nederland heeft daar de spelers niet voor. Het maakt nogal een verschil als je in de slotfase een speler als Watkins i.p.v. (met alle respect) Weghorst, Zirkzee of Brobbey kunt brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
D-e-n schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 09:37:
[...]

Dat zit er niet altijd in omdat de tegenstander betere spelers heeft. Ik zie ook het liefst Slot of Bosz-voetbal maar als je een poging wilt doen te winnen zul je je moeten aanpassen aan tegenstanders die gelijkwaardig of beter zijn. Als pakweg Utrecht speelt tegen Feyenoord zullen ze ook kijken welk spel Feyenoord belet te voetballen.
Tijdens de CL campagne van Ajax had de tegenstander ook vrijwel iedere keer betere spelers. Toch werden ze op basis van het eigen Ajax spelletje behoorlijk scheel getikt.
Slot en Bosz hebben ook prima wedstrijden gespeeld in Europa tegen betere tegenstanders, maar dan moet je wel durven.

Iedereen met een actie (op Gakpo na) wordt op de bank gehouden met als gevolg dat je gewoon stilstaand voetbal krijgt. Bij vlagen hadden Sjaak Swart en van Hanegem gister ook nog meegekund met Oranje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
Als je het nooit probeert (op gister 30 seconden na) zal je er ook nooit achter komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Advizor
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 20:55
Nachtje geslapen en ik snap werkelijk waar helemaal niks van Koeman. Engeland was duidelijk sterker aan de bal waardoor we gedwongen werden een beetje op de counter te spelen. Dan heb je met Gakpo en Malen behoorlijk wat snelheid voorin, dit werd ook een paar keer gevaarlijk. Met Xavi er achter.
Vervolgens raakt Memphis geblesseerd en dan breng je een middenvelder terwijl je Brobbey/Zirkzee/Weghorst op de bank hebt.
Dit werkt niet en in de rust zet hij dat dan recht door, jawel, Woutje Weghorst er in te zetten voor Malen. (Huh?!)

Vervolgens 2e helft werden we een paar keer gevaarlijk door voorzetten in de 16 meter te gooien en corners/vrije ballen. Maar dat gebeurde echt veel te weinig. Toch steeds weer een tikkie terug, tikkie breed.
Bal kwijt, en weer balbezit Engeland. Je wordt er moedeloos van.

Daarnaast heb ik Nederland maar 1 keer druk zien zetten, en toen schoot Stones hem over de zijlijn. Waarom doe je dat niet vaker? Zo goed is Engeland niet. Spanje speelt daar onder uit maar deze ploeg niet.
Schijtbakken voetbal, Koeman. Je roept het zo enorm over jezelf af.

Dus zoals ik al voorspelde, tegen het eerste echte voetballand vlieg je er uit. Helaas is het bewaarheid.
#Koemanout

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D-e-n
Feit: dat werkte dus wel. Je kunt je vragen stellen bij Weghorst voor Malen maar de Veerman wissel deed wat die moest doen: de Engelse angel eruit halen. Daarna was het grote gevaar gewoon weg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-07 19:59
M@cer schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 09:38:
[...]

Wat zijn de alternatieven dan? Ik zou niet weten wie het anders zou moeten doen (en beschikbaar is)?
Vraag Bosz? Rangnick was available. De Zerbi gaat verpieteren bij Marseile. Een moderne coach die modern voetbal speelt met de selectie die alleen maar modern voetbal traint en dat 45 wedstrijden per jaar op club niveau spelen. En graag 1 die kan communiceren en dat ook wil. Van Basten, Koeman en hun gemompel. Als ze niet willen of kunnen waarom vraag je ze dan? Het is alsof je een circus runt en pada boem, hier komt oud circuspaard marco nog even zn tactische visie geven. Hmm hmmm ja, slechte dekking hmmz hmmz. De KNVB needs to wake up and smell the coffee en graag in 2024 wakker worden, niet 1988.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Laatst online: 20:33

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Rene44 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 09:31:
[...]

2e helft, hoeveel ballen gingen mis tussen Simons, Dumfries en Reijnders? Op een meter of 5 van elkaar, dichtbij Engelse goal? Dat is de schuld van de trainer. Ik heb zelden zon mismatch, zon puinhoop van niet elkaar begrijpende spelers gezien als dit oranje en de wedstrijd van gisteravond. Ik heb niet alle wedstrijden helemaal gezien maar gisteren zag ik van minuut 1 tot het einde.

Eigenlijk was het exact als de Engelse coach gareth Southgate. Ook hij is werkelijk het summun van onkunde. De cream of the crop spelers van top teams maar ook daar alle spelers weten niets van elkaar hoe ze met elkaar moeten communiceren of spelen.

Het verschil is dat Koeman Weghorst (6m) en Veerman (40m) wisselt. Gareth doet de laatste minuut Palmer en Watkins (samen 150m) even binnen de lijnen. Ook de Engelsen moeten zich kapot schamen voor dit spel met zoveel top talent. Het is dit waarom ik nationaal voetbal niet vaak kijk. Bij Engelse topclubs lig je na 4 slechte wedstrijden als coach eruit. Op nationaal niveau regelen knuppels binnen KNVBs en hun vriendjespolitiek hoe een dinosaur als Koeman op dit toernooi mag opdraven.

Ake, Simons, Dumfries..ze liepen rond met een blik van hoe dan? Waar dan? Bal aan de voet, tegen een Engeland dat 6-4-1 stond.
Wat mij opviel aan dit team, er zitten geen automatismen in. Ballen te vaak achter de speler inspelen, waardoor de snelheid uit het spel gaat. Of te zacht inspelen.
Zie het heel vaak, de bal wordt niet hard ingespeeld waardoor hij te lang onderweg is. Verrassingen zijn er ook sporadisch. Het is allemaal energiemanagment lijkt wel. Net als in de F1 banden sparen. Soms zag je een opleving en dan dacht het gaat nu komen maar nee , het ging gauw in de waakvlam stand.

De Vrij was een constante factor gisteren. Heel solide en aan de goal kon hij weinig doen. Die bal ging preciues erin. En dan krijgt hij de vraag van de journalist of hij die goal had kunnen tegenhouden. De vertwijfeling in zijn ogen van, serieus , stel jij mij nu die vraag?

Recht is het Dumfries, die moet je niet laten opbouwen, die moet rennen. En als die al ging opbouwen kreeg de bal te weinig vaart en of achter hem.

Engeland heeft geen indruk op mij gemaakt. Zoals het altijd was, mindere techniek, maar wel werklust.
Dan moet ik toch maar voor de arrogante Furia Roja zijn, football is not coming home >:)

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 20:55
D-e-n schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 09:55:
[...]

Feit: dat werkte dus wel. Je kunt je vragen stellen bij Weghorst voor Malen maar de Veerman wissel deed wat die moest doen: de Engelse angel eruit halen. Daarna was het grote gevaar gewoon weg
Ben ik zeer benieuwd naar de Engelse angel, wat was dat volgens jou ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Laatst online: 20:21
Heb rond 22.40 tv uitgezet en naar bed gegaan. Het is en blijft maar een spel. Had het ook niet kunnen kijken.

10 jaar geleden net als andere van 40+ vond ik het anders.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:33

ZieMaar!

Moderator General Chat
Als Memphis niet geblesseerd was, had je weer voor rust moeten wisselen. Het stond niet goed, dat moest hersteld worden. Dat deed de bondscoach door Veerman te brengen. Foden was daarna weer onzichtbaar, terwijl hij daarvoor echt de hele tijd vrij kwam en gevaarlijk werd.

Communicatie en partronen inslijpen zijn essentieel als je zo wil spelen als er gister werd beginnen. Dat lukte niet (net als tegen Oostenrijk). Gelukkig kon het nu zonder pijnlijke wissel worden hersteld.

En dan kan je zeggen dat we meer van eigen kracht moeten uitgaan, maar wat is dat dan? Wij hebben de betere backs, op alle andere plekken heeft Engeland technisch en fysiek sterkere spelers. Dan moet je het van tactiek hebben en dat is met interlandvoetbal echt heel anders (wat de vergelijking met clubvoetbal successen ook zo scheef maakt).

Op 20 minuten Foden na heeft Nederland de beste speler van de Premier League en de beste speler van La Liga compleet geneutraliseerd, de topscoorder van de Bundesliga onzichtbaar gemaakt en zelfs kansen gecreëerd. Zij brengen Ollie Watkins, wij Weghorst en Brobbey…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
@Rene44
Rangnick verloor uiteindelijk ook van de Turken natuurlijk. Dus die is ook niet zaligmakend. Het Oostenrijkse spel lag ons gewoon niet terwijl het vijfmans blok van Turkije de Oostenrijkers weer niet lag.

Prima coach verder hoor maar op zeker dat Rangnick keuzes gaat maken waar wij puriteinse Hollandse romantici van op tilt slaan. Die gaat dan Til selecteren vanwege het loopvermogen ofzo.

Dus ik ben niet tegen een buitenlandse coach maar op zeker dat die ook kritiek gaat krijgen hier.

[ Voor 11% gewijzigd door D-e-n op 11-07-2024 10:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Advizor schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 09:58:
[...]

Ben ik zeer benieuwd naar de Engelse angel, wat was dat volgens jou ?
Het feit dat ze gedurende twintig minuten het middenveld compleet in handen hadden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:42
Anoniem: 1837118 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 09:29:
Toch 2 positieve puntjes:

Hopelijk betekent deze goal van Xavi dat hij er toch doorheen is als aanvallende topspeler in Oranje.
Ik zat het doelpunt net nog even terug te kijken...ik zou bijna zeggen dat Simons geluk heeft dat hij uitglijdt waardoor de bal net genoeg hoogte krijgt. Maar, laat ik zijn goal niet al te veel 'downplayen'. Ik hoop best dat hij echt groeit nu, maar de rest van de wedstrijd vond ik hem eigenlijk gewoon matig spelen. Hij werd ook wel echt heel makkelijk weggezet door de fysiek sterke Engelsen en de combinaties met hem liepen veelal stroef.

Dumfries, het is het gewoon niet. Probeer dat ook gewoon niet meer. Aanvallend biedt hij een bijzonder zwakke voorzet, verdedigend is het een beetje hit-or-miss.

En zonder echte 9 starten - het had vast een idee, maar ... dat werkte voor geen meter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Wissel met Veerman viel goed uit vond ik, hij speelde een goede wedstrijd. Fijn voor die jongen dat hij het vertrouwen heeft gekregen.

Had wel liever Dumfries het veld zien verlaten, die speelde een ongelukkige wedstrijd met veel balverlies en een onbesuisde actie die een pingel kost. Maakt ook weinig klaar op rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 18:29

Typhone

Who Dares Wins

ph4ge schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 08:07:
Dat Engeland de betere ploeg was kan je ook niet los zien van de scheidsrechter. Als je zo in het zadel wordt geholpen / genaaid dan doet dat iets met het moraal. Het geeft enorm veel vertrouwen. Daarnaast probeerde Nederland bij vlagen vroeg af te jagen en werden ze keer op keer onterecht afgefloten, wat het spel van Nederland ook niet ten goede kwam. Ten slotte waren de spelhervattingen van Nederland goed en kregen we die haast niet meer mee, waaronder een handvol belachelijke fouten.

Over de hele wedstrijd was Engeland iets beter ja, maar dat kan je niet los zien van de scheidsrechter.

En natuurlijk kan je achteraf dingen verzinnen die Koeman anders had kunnen doen, maar dan nog, als je geen bal mee krijgt wordt het lastig zeker als je probeert met strijd kwaliteit te compenseren.
Agree maar op dat moment met Aké na vond ik de voorbeelden allemaal matig tot zwak. Gakpo pakt een bal af betekent niet dat dat de 2-1 was. Schrijnend dat commentaar van Vd Vaart en Van Hooijdonk achteraf.

Want een kansenregen heb ik niet gezien. Wel sterke individuele kwaliteiten die nog tot ontwikkeling moeten komen. Als daar een team van gesmeed wordt zie ik de toekomst positief in.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-07 18:25
Het is te hopen dat men bij de KNVB afscheid neemt van Koeman maar ik vrees het ergste. Er is ook niemand anders beschikbaar en de KNVB zal ook niet in het buitenland willen gaan kijken.

Los daarvan moet je wel echt afscheid gaan nemen van meerdere spelers en opnieuw gaan bouwen. Als van Dijk nu al openlijk twijfelt zou ik de beslissing voor hem nemen, dan gaat iemand echt niet vol overgave een nieuwe periode van 2 jaar met een toernooi in.

Dumfries moet ook einde verhaal zijn. Op zijn werklust na is hij een ongelofelijk beperkte voetballer met legio tekortkomingen. Hij is de makkelijkste speler om uit te schakelen voor een tegenstander. Zet hem hoog vast en het is klaar met hem. Hij kan geen man uitspelen, kan niet kaatsen in de kleine ruimte, heeft geen techniek en al zijn voorzetten zijn laag en worden geblokt.

Memphis spreekt voor zich. Hij zuigt alle zuurstof uit het elftal en is al lange tijd de dissonant. Hij zorgt er vaak voor dat alle aanvalsdrift uit het elftal wordt gehaald omdat hij zelf niet meer diep kan. Hij is al z'n snelheid kwijt en heeft dat ingeruild voor spieren om dat te maskeren. Dat is ook de reden dat hij altijd maar inzakt en de bal opeist, omdat hij dan niet meer degene is die de springt hoeft te trekken. Dat kan hij gewoon niet meer.

We moeten ook niet vergeten dat Oranje door blessures al bijna 15 wedstrijden zonder de Jong speelt. Onze beste speler. Zoiets merk je gewoon aan een elftal. De Jong is iemand die zich in balbezit makkelijk onder druk uit kan voetballen en dat werd pijnlijk veel gemist. Een team leunt op zo iemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
Justevo schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 10:08:
Het is te hopen dat men bij de KNVB afscheid neemt van Koeman maar ik vrees het ergste. Er is ook niemand anders beschikbaar en de KNVB zal ook niet in het buitenland willen gaan kijken.
Sorry PSV supporters, maar: Bosz. Die heeft volgens mij al eens aangegeven na PSV te stoppen, tenzij hij bondscoach kan worden. Ik zou zeggen: KNVB grijp je kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-07 18:25
JEightyFive schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 10:12:
[...]

Sorry PSV supporters, maar: Bosz. Die heeft volgens mij al eens aangegeven na PSV te stoppen, tenzij hij bondscoach kan worden. Ik zou zeggen: KNVB grijp je kans.
Als Koeman voor dit toernooi al had gezegd dat hij zou stoppen had je Bosz kunnen regelen. Die gaat nu een nieuw seizoen in en gaat echt geen afscheid nemen.
Pagina: 1 ... 213 ... 247 Laatste

Let op:
Poule: Tweakers F.C. EK Voetbalpoule 2024
Algemeen topic: [Voetbal] Centraal EK 2024 topic
Vrouwenvoetbal: [Voetbal] Het algemene vrouwenvoetbal topic

Gedoe over het haarbandje van Memphis, commentaar over het commentaar of het eindeloos herkauwen van scheidsrechterlijke dwalingen zijn hier niet nodig!