[Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 194 ... 262 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:35
We gaan het wel zien. Je ziet bij Nederland dat de vorm van de dag veel uitmaakt. Engeland is sterk maar zeker niet onklopbaar. Kan een mooie uitslag worden, tegelijk als je verliest heb je met deze selectie een maximaal resultaat geboekt. En er zijn wel wat aanknopingspunten voor de toekomst. Dat zag ik een paar jaar terug minder.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:56
Nu.nl pushbericht: vanavond code oranje voor heel het land.
Dat is toch morgen pas? :P

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 12-01 16:28
hoevenpe schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 09:47:
Nu.nl pushbricht: vanavond code oranje voor heel het land.
Dat is toch morgen pas? :P
Ik dacht exact hetzelfde _O-

• famschopman
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 08-01 16:48
Het speltempo gaat bepalend zijn.

Als je weet dat ze defensief en op de counter gaan spelen dan moet je hun verdediging los gaan spelen zodat er gaten ontstaan, onrust en je de bal in de gevarenzone krijgt. In de chaos van de 16 ontstaan vaak kansen die een doelman compleet verrassen.

Dus niet eindeloos breien over de breedte, niet eindeloos terug op je eigen helft. Druk zetten en houden, snelle acties, steekpaasjes en erkennen en accepteren dat je daarmee ook het bewuste risico neemt dat de bal wordt onderschept en dat het soms wat slordig kan ogen.

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

JEightyFive schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 08:41:
Koeman ziet kennelijk iets bij Memphis wat de rest van de wereld niet ziet. Wij snappen er allemaal niets van en hij wel.
Ik hoorde gisteren een AD verslaggever iets zeggen in de zin van: "De beste versie van Memphis is beter dan de beste versie van Weghorst. Koeman hoop dat Memphis in zijn beste versie kan groeien en houdt daarom aan hem vast."

En die gedachtengang snap ik wel. Maar dan moet Memphis wel een keertje op gaan staan.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• JEightyFive
Mog schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 10:05:
[...]

Ik hoorde gisteren een AD verslaggever iets zeggen in de zin van: "De beste versie van Memphis is beter dan de beste versie van Weghorst. Koeman hoop dat Memphis in zijn beste versie kan groeien en houdt daarom aan hem vast."

En die gedachtengang snap ik wel. Maar dan moet Memphis wel een keertje op gaan staan.
Op zich zit daar wel wat in, alleen die beste versie van Weghorst laat hij eigenlijk altijd zien en ik geloof zelf niet dat we nog een beste versie van Memphis gaan zien. Koeman zit met zijn hoofd te veel in het verleden.
Memphis zit straks zonder club, je zou denken dat hij dan alles op alles zet om te laten zien dat een Atletico ernaast zit maar momenteel bevestigt hij hun gelijk eigenlijk alleen maar.

Het siert Koeman ergens ook wel dat hij mensen niet zomaar laat vallen maar aan de andere kant is topsport soms gewoon bikkelhard en moet je keuzes maken.
Het is dat de beste nummers 3 tegenwoordig ook doorgaan anders had dat vasthouden aan het verleden ons in de groepsfase al de kop gekost.

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

JEightyFive schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 10:12:
[...]

Op zich zit daar wel wat in, alleen die beste versie van Weghorst laat hij eigenlijk altijd zien en ik geloof zelf niet dat we nog een beste versie van Memphis gaan zien. Koeman zit mijn zijn hoofd te veel in het verleden.
Memphis zit straks zonder club, je zou denken dat hij dan alles op alles zet om te laten zien dat een Atletico ernaast zit maar momenteel bevestigt hij hun gelijk eigenlijk alleen maar.

Het siert Koeman ergens ook wel dat hij mensen niet zomaar laat vallen maar aan de andere kant is topsport soms gewoon bikkelhard en moet je keuzes maken.
Het is dat de beste nummers 3 tegenwoordig ook doorgaan anders had dat vasthouden aan het verleden ons in de groepsfase al de kop gekost.
Ja, eens. Weghorst presteert elke wedstrijd op zijn minst voldoende. Nederland snakt naar een Van Basten, Bergkamp, Robben, Van Persie. Ik houd Nederland O21 niet in de gaten, maar ik hoop dat er wat door kan breken.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:52

codex

Geen OpenAI agent :)

Ik zie Engeland absoluut als de (potentieel) sterkere ploeg, maar ergens zijn WK's en EK's zo onvoorspelbaar dat je er eigenlijk met weinig zekerheid iets over kunt zeggen.

In het verleden heb ik een sterke Nederlandse ploeg er vrij kansloos uit zien gaan ergens in de knockout fase, dat ik niet meer zoveel waarde hecht aan de vorm van het NL elftal. WK 2010 vond ik het voetbal niet om aan te zien, toen stonden we in de finale. WK 2014 vond ik het een stuk aantrekkelijker, Spanje vernederd, maar werden we er vrij kansloos uitgegooid door Argentinië, dat tot dusver weinig indruk maakte.

• famschopman
Die jongens worden opeens bij elkaar gezet en dan verwachten we dat het allemaal als een geoliede machine loopt. Het vergt tijd en geduld, samenspelen, uitproberen, oefenen enz. voordat het lekker loopt.

Ik vermoed dat Koeman verwacht dat het team steeds beter op elkaar ingespeeld raakt en dat daarmee ook de potentie van Memphis beter tot zijn recht gaat komen. Memphis komt ook niet in zijn ééntje door een volledig ingevallen team wat kort op elkaar verdedigd dus het hele team moet situaties forceren waarbij gaten gaan ontstaan.

Zolang dat niet gebeurt neutraliseer je Memphis; of welke andere aanvaller dan ook.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:45
Mog schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 10:16:
[...]

Ja, eens. Weghorst presteert elke wedstrijd op zijn minst voldoende. Nederland snakt naar een Van Basten, Bergkamp, Robben, Van Persie. Ik houd Nederland O21 niet in de gaten, maar ik hoop dat er wat door kan breken.
IJdele hoop volgens mij. Als de nummer negen van de O21 zoveel talent had was hij wel in beeld bij Oranje en kenden we hem wel. Ter vergelijking: Simons is eigenlijk ook van de O21 en die zit er al gewoon constant bij.

Je hoeft ook alleen maar rond te kijken in de top van de eredivisie om te constateren dat onze problemen qua aanvallend talent nog niet over zijn. Land, Milambo, Hato, Beelen, Taylor, Timber: jonge basisspelers of potentiële basisspelers zijn verdediger of middenvelder.

En dat even los van de genoemde spelers.

Verwijderd

We hebben Engeland wel vaker gepakt maar toch heb ik er niet zo'n heel goed gevoel over. Dat had ik bij Turkije wel en die wedstrijd viel mij wel zo ontzettend tegen dat ik me echt afvroeg wat we aan het doen waren.

Zo weinig organisatorische volwassenheid, zo weinig agressie eerste helft. Alleen een Weghorst die je er met wat vechtlust doorheen sleept. Als we morgen verliezen is het alsnog gewoon een matig EK geweest wat mij betreft.

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:43
[...]

Ach, je hebt op een toernooi altijd spelers die tegenvallen zoals Memphis. Maar er zijn ook spelers die opeens opstaan en het heel goed doen zoals bijvoorbeeld Weghorst en van de Ven.

Je zag op het WK van 2010 ook dat van Persie niet uit de verf kwam, maar dat werd wel weer goed opgevangen door een excellerende Sneijder en Robben. En hij leidde met loopacties soms de verdedigers af zodat Robben in een goede positie kon komen.

En Memphis had tegen Turkije ook gewoon weer een assist waadoor de Vrij in kon koppen. Het zal me eigenlijk worst wezen wie er scoort, als het maar 1 doelpunt meer is als de tegenstander :+
Verwijderd schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 10:49:
We hebben Engeland wel vaker gepakt maar toch heb ik er niet zo'n heel goed gevoel over. Dat had ik bij Turkije wel en die wedstrijd viel mij wel zo ontzettend tegen dat ik me echt afvroeg wat we aan het doen waren.

Zo weinig organisatorische volwassenheid, zo weinig agressie eerste helft. Alleen een Weghorst die je er met wat vechtlust doorheen sleept. Als we morgen verliezen is het alsnog gewoon een matig EK geweest wat mij betreft.
Ik heb er wel een goed gevoel over, vergeet niet dat Southgate onder een enorme druk staat. Die Engelsen denken al dat ze in de finale staan, en mocht het op penalties uitkomen dan is het echt fifty-fifty want die hebben een net zo groot penalty trauma als ons.

En als we verliezen hebben we het alnsog best goed gedaan, we hoorden niet tot de favorieten en het halen van de halve finale vind ik best wel een prestatie. En dan kan je zeggen dat we geen echte grote tegenstanders hebben gehad maar dat is echt wel anders nu. Je zag hoeveel moeite Portugal had met Georgie om maar een voorbeeld te noemen. En de Turken vond ik gewoon erg goed spelen, we lieten dat wel enigszins gebeuren natuurlijk maar het is echt niet makkelijker geworden.

En, ik heb liever dat ze met minimaal verschil en hard werken winnen dan dat ze een keer een walkover van 4-0 of 5-0 hebben en dat ze last krijgen van onderschatting en gemakzucht en denken dat ze dat wel even doen. Alle overwinningen waren hard bevochten, tegen Frankrijk hadden we ook zomaar kunnen winnen, maar helaas was het buitenspel.

[ Voor 44% gewijzigd door Vlassie1980 op 09-07-2024 11:01 ]

Verwijderd

D-e-n schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 10:40:
[...]

IJdele hoop volgens mij. Als de nummer negen van de O21 zoveel talent had was hij wel in beeld bij Oranje en kenden we hem wel. Ter vergelijking: Simons is eigenlijk ook van de O21 en die zit er al gewoon constant bij.

Je hoeft ook alleen maar rond te kijken in de top van de eredivisie om te constateren dat onze problemen qua aanvallend talent nog niet over zijn. Land, Milambo, Hato, Beelen, Taylor, Timber: jonge basisspelers of potentiële basisspelers zijn verdediger of middenvelder.

En dat even los van de genoemde spelers.
We mogen al blij zijn dat Gakpo aardig is doorgekomen uiteindelijk en Malen bij Dortmund speelt. Die gaan nog wel 6 jaar mee.

Aanvallend is het al jaren om te huilen in Nederland.

Verwijderd

Vlassie1980 schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 10:51:

[...]

Ik heb er wel een goed gevoel over, vergeet niet dat Southgate onder een enorme druk staat. Die Engelsen denken al dat ze in de finale staan, en mocht het op penalties uitkomen dan is het echt fifty-fifty want die hebben een net zo groot penalty trauma als ons.

En als we verliezen hebben we het alnsog best goed gedaan, we hoorden niet tot de favorieten en het halen van de halve finale vind ik best wel een prestatie. En dan kan je zeggen dat we geen echte grote tegenstanders hebben gehad maar dat is echt wel anders nu. Je zag hoeveel moeite Portugal had met Georgie om maar een voorbeeld te noemen. En de Turken vond ik gewoon erg goed spelen, we lieten dat wel enigszins gebeuren natuurlijk maar het is echt niet makkelijker geworden.

En, ik heb liever dat ze met minimaal verschil en hard werken winnen dan dat ze een keer een walkover van 4-0 of 5-0 hebben en dat ze last krijgen van onderschatting en gemakzucht en denken dat ze dat wel even doen. Alle overwinningen waren hard bevochten, tegen Frankrijk hadden we ook zomaar kunnen winnen, maar helaas was het buitenspel.
Ten eerste zijn we absoluut niet favoriet met strafschoppen. We hebben geen goede nemers en de Engelsen hebben vertrouwen door hun vorige serie. Absolute onzin dat dit fifty-fifty is. (Ik hoop niet dat ik hier donderdag mijn gelijk moet gaan halen)

Ook het verhaal dat we beter geen walkover kunnen hebben vind ik een beetje psychologie van de koude grond. Ik speel liever heel goed met veel kansen dan dat dat we weer met meer geluk dan wijsheid winnen. Net zoals het in 2010 ook handiger was geweest dat we wat beter hadden gespeeld op weg naar de finale want dan hadden we ook echt meer kans gehad tegen de Spanjaarden.

• Vlassie1980
Verwijderd schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 11:09:
[...]

Ten eerste zijn we absoluut niet favoriet met strafschoppen. We hebben geen goede nemers en de Engelsen hebben vertrouwen door hun vorige serie. Absolute onzin dat dit fifty-fifty is. (Ik hoop niet dat ik hier donderdag mijn gelijk moet gaan halen)

Ook het verhaal dat we beter geen walkover kunnen hebben vind ik een beetje psychologie van de koude grond. Ik speel liever heel goed met veel kansen dan dat dat we weer met meer geluk dan wijsheid winnen. Net zoals het in 2010 ook handiger was geweest dat we wat beter hadden gespeeld op weg naar de finale want dan hadden we ook echt meer kans gehad tegen de Spanjaarden.
We gaan het hopelijk niet meemaken, ik heb echt een hekel aan strafschoppen en ik ga het liefst buiten een rondje lopen totdat het klaar is :+

In 2008 na het vermorzelen van Frankrijk, Italië en Roemenië waren we gewoon te gemakzuchtig en verloren we van Rusland. Matig team destijds met alleen echt grote speler Arshavin. Dus om die reden ben ik er waakzaam voor dat ze niet te makkeijk gaan denken. Kwartfinale Euro 2000 tegen Joegoslavie wonnen we ook 6-1 en toen kwamen de Italianen....

Verwijderd

Vlassie1980 schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 11:16:
[...]

We gaan het hopelijk niet meemaken, ik heb echt een hekel aan strafschoppen en ik ga het liefst buiten een rondje lopen totdat het klaar is :+

In 2008 na het vermorzelen van Frankrijk, Italië en Roemenië waren we gewoon te gemakzuchtig en verloren we van Rusland. Matig team destijds met alleen echt grote speler Arshavin. Dus om die reden ben ik er waakzaam voor dat ze niet te makkeijk gaan denken. Kwartfinale Euro 2000 tegen Joegoslavie wonnen we ook 6-1 en toen kwamen de Italianen....
Dat zijn aardige voorbeelden maar je zou ook kunnen zeggen dat we 4-1 van Frankrijk en 2-0 van Roemenië wonnen omdat we vertrouwen hadden getankt tegen de Italianen. En na de 5-1 tegen Spanje in 2014 wonnen we daarna ook nog 4 wedstrijden op rij.

Zo zijn er altijd wel voorbeelden te geven. Italië 2000 was een wedstrijd die je echt 90 van de 100 keer wint met dat spel, het is dan wel heel erg naar het resultaat kijken om daaruit patronen te halen waar je iets aan hebt.

Het vorige WK in Qatar creëerde Nederland de eerste 4 wedstrijden zo ontzettend weinig kansen dat je eigenlijk al kon weten dat dit tegen Argentinië weer zo moeizaam zou gaan. En dat gebeurde ook. Dat vind ik patronen waar je wel iets uit kunt afleiden.

Maar ik snap verder de emotie wel, ik denk dat ik de strafschoppen morgen ook oversla.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2024 11:25 ]

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:51

Spotmatic

Ken sent me

Ik maak me niet zo druk over de uitslag. ik heb er toch totaal geen invloed op. Bovendien heeft elke pot zo z'n eigen dynamiek. Je kunt een hele hoop bij elkaar (laten) lullen over hoe Team X beter is dan Team Y, of bepaalde spelers uitlichten, maar uiteindelijk ligt het voor een groot deel toch ook aan toeval. Het enige wat we zeker weten is dat Oranje nog 2 wedstrijden heeft te gaan. Laten we gewoon genieten van die potjes, ongeacht de uitslag! :)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• rikislief
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-01 16:40
Spotmatic schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 11:48:
Ik maak me niet zo druk over de uitslag. ik heb er toch totaal geen invloed op. Bovendien heeft elke pot zo z'n eigen dynamiek. Je kunt een hele hoop bij elkaar (laten) lullen over hoe Team X beter is dan Team Y, of bepaalde spelers uitlichten, maar uiteindelijk ligt het voor een groot deel toch ook aan toeval. Het enige wat we zeker weten is dat Oranje nog 2 wedstrijden heeft te gaan. Laten we gewoon genieten van die potjes, ongeacht de uitslag! :)
Er is geen troostfinale toch?

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

Yakolev

Superster

Als (halve) Engelsman kijk ik wel met steeds meer vertrouwen tegemoet. Nu heeft Engeland nog geen enkel overtuigende wedstrijd gespeeld, maar Nederland in mijn optiek ook niet (wellicht Roemenië).

De individuele klasse van de Engelsen zal wel boven komen drijven, een beetje hetzelfde als Frankrijk.

Men weet niet wat een primaire bron is.. Olé Olé

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

rikislief schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 11:51:
[...]
Er is geen troostfinale toch?
Je hebt gelijk! Ik dacht dat ik Koeman hoorde zeggen dat er nog 2 wedstrijden te gaan zijn. Dus of hij is erg zeker van z'n zaak, of hij dacht ook dat er een troostfinale zou zijn. Maar waarschijnlijk ben ik zelf abuis. :)

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:24
Als Koeman nu zegt dat er nog maar 1 wedstrijd is, is het ook zowat

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Harribo schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 11:58:
Als Koeman nu zegt dat er nog maar 1 wedstrijd is, is het ook zowat
Ik heb het even teruggekeken. Koeman zei letterlijk na afloop van NED-TUR: "Nog 2 potjes, hopelijk". Dus ik had een selectieve herinnering. :)

• Quad
  • Registratie: Mei 2009

Quad

Doof

Dit kan gewoon er pot worden waarbij Nederland met 4 - 0 over de Engelsen heen gaan. Ik heb er vertrouwen in dat we gaan winnen iig.

Wat ik wel heel erg gaaf vind, is de saamhorigheidsgevoel die je ineens toch overal merkt. Hebben we heel lang moeten missen.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Spotmatic schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 12:05:
[...]

Ik heb het even teruggekeken. Koeman zei letterlijk na afloop van NED-TUR: "Nog 2 potjes, hopelijk". Dus ik had een selectieve herinnering. :)
Weghorst zij het ook, maar inderdaad doelend op de weg naar de EK winst en niet anticiperend op een derde plek.

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-01 18:53
dutchgio schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 12:18:
[...]

Weghorst zij het ook, maar inderdaad doelend op de weg naar de EK winst en niet anticiperend op een derde plek.
hoe ga je een 3e plek winnen dan?

• sjufke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-01 11:47
jaapstobbe schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 12:22:
[...]

hoe ga je een 3e plek winnen dan?
Alleen WK heeft een troostfinale. EK al een hele tijd niet meer. De derde plek zal ook niet vergeven worden.

PSN: bollsie

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
sjufke schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 12:25:
[...]

Alleen WK heeft een troostfinale. EK al een hele tijd niet meer. De derde plek zal ook niet vergeven worden.
Gelukkig maar.

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRueuQHs5SYbNF6Nd6gwjygW1TbCDPnN3cJZg&s

Verwijderd

sjufke schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 12:25:
[...]

Nations League heeft ook een troostfinale. :D Maar volgens mij worden er niet eens medailles uitgereikt.

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:31

Typhone

Who Dares Wins

Quad schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 12:16:
Dit kan gewoon er pot worden waarbij Nederland met 4 - 0 over de Engelsen heen gaan. Ik heb er vertrouwen in dat we gaan winnen iig.

Wat ik wel heel erg gaaf vind, is de saamhorigheidsgevoel die je ineens toch overal merkt. Hebben we heel lang moeten missen.
Haha en deze gedachte leeft nu ook al bij de spelersgroep. Zodra Gibraltar of Andorra op een eindronde verslagen worden met 1 doelpunt verschil denkt Nederland al de rechtmatige eigenaar van de cup te zijn niet wetende dat er nog een paar wedstrijden gespeeld moeten worden.

En dan is het oe-ah-van-links-naar-rechts maar de teen van Robben en dit en dat en zus en zo maar klopte er in de basis geen hout van natuurlijk. Vermakelijk toch, interlandvoetbal.

• Quad

Quad

Doof

Typhone schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 12:59:
[...]

Haha en deze gedachte leeft nu ook al bij de spelersgroep. Zodra Gibraltar of Andorra op een eindronde verslagen worden met 1 doelpunt verschil denkt Nederland al de rechtmatige eigenaar van de cup te zijn niet wetende dat er nog een paar wedstrijden gespeeld moeten worden.

En dan is het oe-ah-van-links-naar-rechts maar de teen van Robben en dit en dat en zus en zo maar klopte er in de basis geen hout van natuurlijk. Vermakelijk toch, interlandvoetbal.
Toch mooi, dat zelfs emoties van links naar rechts gaan. 8)

nggyu nglyd

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02:09
Typhone schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 12:59:
[...]
Dat is bij Engeland toch niet anders. Op een wereldcup meer dan halve eeuw geleden na nooit wat gewonnen op een groot toernooi maar altijd wordt football weer naar huis gebracht. Dit toernooi ook alleen door dankzij een bevlieging in de laatste 30s blessuretijd. Ik denk dat Engeland en Nederland wel aan elkaar gewaagd zijn...

Regeren is vooruitschuiven

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

T-MOB schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 13:46:
[...]

Dat is bij Engeland toch niet anders. Op een wereldcup meer dan halve eeuw geleden na nooit wat gewonnen op een groot toernooi maar altijd wordt football weer naar huis gebracht. Dit toernooi ook alleen door dankzij een bevlieging in de laatste 30s blessuretijd. Ik denk dat Engeland en Nederland wel aan elkaar gewaagd zijn...
Hehe ja die Engelsen denken altijd dat ze het voetbal hebben uitgevonden maar komen er elk WK weer achter dat het niet zo verstandig is om alleen maar buitenlandse spelers naar de PL te halen.

• toolkist
  • Niet online
Heb ik het vannacht gedroomd (nachtmerrie) of heeft Koeman echt gezegd nog t/m het WK 2026 door te willen gaan?

• Toxic_Dreams
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 05-01 14:51
toolkist schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 14:17:
Heb ik het vannacht gedroomd (nachtmerrie) of heeft Koeman echt gezegd nog t/m het WK 2026 door te willen gaan?
Helaas; https://www.telegraaf.nl/...stigt-ik-ga-door-tot-2026

Verwijderd

Ik vind die houding van 'ik heb de halve finale gehaald, dus ik ben een topcoach' echt heel vervelend. Dat glimlachje er ook steeds bij in interviews. Kom op Ronald, je hebt dit hele toernooi 1 goede wedstrijd gespeeld tegen de nummer 47 van de wereld.

• Advizor
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 07-11-2025
Natuurlijk het gevolg van de halve finale bereiken. Waren we er tegen Roemenië of Turkije uitgevlogen had ik het nog moeten zien.
Als er morgen wordt verloren is het nog steeds een teleurstellend toernooi.

Verwijderd

Van welke beschikbare alternatieven droom jij ?

• toolkist
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 16:22:
[...]

Dromen doe ik niet over haar, maar als Koeman opbokt mag Wiegman van mij wel een kans krijgen.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

T-MOB schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 13:46:
[...]

Een gestolen finale, die bal zat gewoon niet… :9

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Verwijderd schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 16:22:
[...]

Elke internationale coach die prestaties in het verleden, het verleden laat zijn.

Verwijderd

toolkist schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 16:23:
Dromen doe ik niet over haar, maar als Koeman opbokt mag Wiegman van mij wel een kans krijgen.
Wat maakt Wiegman een geschikte kandidaat ?

In vrouwen voetbaltopic heb je niet een hele hoge pet op van haar tactisch speelplan.

• nocalimero
  • Laatst online: 20:13
toolkist schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 16:23:
[...]

Wiegman 8)7

Die heb ik nog nooit op een goede tactische ingreep tijdens een wedstrijd kunnen betrappen. Die kan met goede spelers een aardig elftal neerzetten, (bij Nederlands dames elftal en later bij de Engelse dames) maar goed reageren op de tegenstander kan ze mijns inziens niet.

Dat is overigens ook geen sterk punt van Koeman .... Dus in die zin is ze wel een opvolger van Koeman. Maar ik zou veel liever een moderne, tactische coach zien.

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

• rikislief
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-01 16:40
pepijn lijnders dus?

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

nocalimero schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 17:04:
[...]

Wiegman 8)7

Die heb ik nog nooit op een goede tactische ingreep tijdens een wedstrijd kunnen betrappen. Die kan met goede spelers een aardig elftal neerzetten, (bij Nederlands dames elftal en later bij de Engelse dames) maar goed reageren op de tegenstander kan ze mijns inziens niet.

Dat is overigens ook geen sterk punt van Koeman .... Dus in die zin is ze wel een opvolger van Koeman. Maar ik zou veel liever een moderne, tactische coach zien.
Ik schat zo in dat Wiegman Memphis wél op de bank had gezet. Dat heeft ze destijds namelijk ook met Jill Roord gedaan.

En laten we niet doen alsof Nederlandse (mannelijke) trainers zulke tactische genieën zijn. :) (dat zeg je ook niet, ik stoor me nogal aan die conservatieve KNVB die altijd maar weer in dezelfde vijver vist).

[ Voor 6% gewijzigd door dawg op 09-07-2024 17:12 ]

It’s the economy, stupid!

• D-e-n
Laten we ook niet doen alsof Koeman zo slecht is. Hij heeft echt wel eens goede tactische ingrepen. Hij weet tenminste wat een vierkant op het middenveld is en weet het verschil tussen een aanvallende en verdedigende veldbezetting. Genoeg Nederlandse oud-internationals die dat niet begrijpen, genoeg oud Feyenoord trainers die zo ver niet komen.

Koeman is als Advocaat, een mager zeventje, iemand die geen risico neemt en vertrouwt op wat hij kent. Hij is geen acht of negen, geen briljant tacticus met verrassende moves. Daar hebben we er in Nederland een paar van maar die zijn niet beschikbaar.

En de pleuris zou uitbreken, ook hier, als de KNVB een jonge trainer in de categorie Oosting of Schreuder (die uit Spanje...) zou aanstellen of een onbekende buitenlander zoals de Belgen deden. Waar de Belgen dan uiteindelijk ook weer wat op hadden aan te merken.

[ Voor 7% gewijzigd door D-e-n op 09-07-2024 18:41 ]

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:54
En wie is dan een negen?

Of ben jij iemand die Pep een 10 vindt, maar even vergeet dat met die selecties ook Bertje Jacobs nog had gewonnen... :)

[ Voor 4% gewijzigd door Sjah op 09-07-2024 18:07 ]

• Quad

Quad

Doof

Een Ten Hag zou wellicht wel een goede optie zijn. Misschien vanaf de kerst beschikbaar?

Ik schat 'm wel als een toernooicoach in.

Edit: Maar hé, Koeman gaat nergens heen als we zondag Europees kampioen worden, en dat is nog altijd reëel.

[ Voor 29% gewijzigd door Quad op 09-07-2024 18:15 ]

nggyu nglyd

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:23
Alsof er op het WK 2010 sprankelend voetbal werd gespeeld. Één goede helft tegen Brazilië, een kanon van een afstandsschot tegen Uruguay...

Aan de andere kant, om er even de doodste dooddoener ooit in te gooien: Je staat in de halve finale, dus je kan hem winnen en in de finale staan.

Wat ik mij afvraag: Zou het hebben van een verdediging die grotendeels in Engeland speelt (Aké, Van Dijk, Van De Ven) nu een voordeel of nadeel zijn? Aan de ene kant weten zij veel over hun tegenstanders, aan de andere kant, de Engelse spelers weten dat ook over de verdediging...

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:58

Fiber

Beaches are for storming.

Ik zou Peter Bosz ooit nog wel eens bij het Nederlands Elftal aan het werk willen zien...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• D-e-n
Sjah schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 18:03:
En wie is dan een negen?

Of ben jij iemand die Pep een 10 vindt, maar even vergeet dat met die selecties ook Bertje Jacobs nog had gewonnen... :)
Guardiola is toch echt wel een trainer die wat toevoegt aan een elftal. Het is een sterren ensemble maar in tegenstelling tot vele sterren ensembles voetbalt City als een team en voegen tactische ingrepen vaak wat toe.

In Nederland hebben bijvoorbeeld Bosz en Slot en in het verleden natuurlijk van Gaal bewezen dat ze een team kunnen laten groeien.

In het buitenland heb je overigens veel meer van dat soort trainers is mijn inschatting. Van veel Nederlanders heb ik het idee dat ze maar wat doen. Maar ik zie met die trainer van NEC of Oosting bij Twente wel positieve ontwikkelingen.

[ Voor 17% gewijzigd door D-e-n op 09-07-2024 18:56 ]

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05:03
Fiber schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 18:33:
Ik zou Peter Bosz ooit nog wel eens bij het Nederlands Elftal aan het werk willen zien...
Ik hoop wel dat tzt de kwaliteit hebben om zijn stoïcijnse voetbalvisie te kunnen spelen, wat dat betreft zie ik liever het type trainer dat zijn speelwijze aanpast aan zijn materiaal.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• D-e-n
Bossie schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 19:02:
[...]

Ik hoop wel dat tzt de kwaliteit hebben om zijn stoïcijnse voetbalvisie te kunnen spelen, wat dat betreft zie ik liever het type trainer dat zijn speelwijze aanpast aan zijn materiaal.
Het lijkt me ook moeilijk met amper training mogelijkheden zoals bij de kwalificatie

• Harribo
Ach, als we weer net zoveel geluk hebben als tot nu toe komt alles goed

• Dr. Strangelove
Maarten_E schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 18:21:
Alsof er op het WK 2010 sprankelend voetbal werd gespeeld. Één goede helft tegen Brazilië, een kanon van een afstandsschot tegen Uruguay...
Sprankelend niet altijd maar wel degelijk. Vier eerste wedstrijden waren allemaal relatief eenvoudige overwinningen. Eerste helft tegen Brazilie was matig maar dat werd na rust rechtgezet. Tegen Uruguay waren ze ook grootste deel van de wedstrijd heer en meester.

Het was niet sprankelend maar er viel op geen van die uitslagen wat af te dingen vind ik.

• Sjah
Als we winnen, dit Ek, volgende week huldiging in Amsterdam op dinsdag, wat is er mis met maandag?

En waarom niet een keer in R'dam...? Of Utrecht..

• Fiber

Fiber

Dr. Strangelove schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 19:34:
[...]

Sprankelend niet altijd maar wel degelijk. Vier eerste wedstrijden waren allemaal relatief eenvoudige overwinningen. Eerste helft tegen Brazilie was matig maar dat werd na rust rechtgezet. Tegen Uruguay waren ze ook grootste deel van de wedstrijd heer en meester.

Het was niet sprankelend maar er viel op geen van die uitslagen wat af te dingen vind ik.
Twee keer Sneijder toch...? Weet nog wel dat het zeer spannend was... _/-\o_

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• alki
  • Laatst online: 22:09
Verwijderd schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 16:16:
[...]

Ik vind die houding van 'ik heb de halve finale gehaald, dus ik ben een topcoach' echt heel vervelend. Dat glimlachje er ook steeds bij in interviews. Kom op Ronald, je hebt dit hele toernooi 1 goede wedstrijd gespeeld tegen de nummer 47 van de wereld.
dat is al meer dan frankrijk en engeland

• Fiber

Fiber

Sjah schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 19:51:
Als we winnen, dit Ek, volgen week huldiging in Amsterdam op dinsdag, wat is er mis met maandag?

En waarom niet een keer in R'dam...? Of Utrecht..
Niks mis mee, maar waar heb je anders een hoofdstad voor. En daar heb je grachten... :z

Maar volgens mij lopen we op de zaken vooruit. Tegen Engeland heb ik wel vertrouwen in. De eventuele finale een stuk minder eigenlijk. O-)

• alki
  • Laatst online: 22:09
Fiber schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 18:33:
Toch hoor ik Koeman altijd de visie prediken van aanvallend voetbal. En hij is ook oprecht boos als die spelers dat niet doen.

• D-e-n
Fiber schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 19:56:
[...]

Twee keer Sneijder toch...?
Eén keer met zijn hoofd in elk geval :)

• Sjah
Fiber schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 19:58:
[...]

Niks mis mee, maar waar heb je anders een hoofdstad voor. En daar heb je grachten... :z

Maar volgens mij lopen we op de zaken vooruit. Tegen Engeland heb ik wel vertrouwen in. De eventuele finale een stuk minder eigenlijk. O-)
Tja die finale is maar 1 wedstrijd, kan wel ns goed gaan. Maar ik ben niet vergeten dat we 2x op ons kop hebben gekregen vd Fransen met 4 goals, dus dan maar Spanje liever. Maar wellicht ben ik aan jinxen, of zoals jij zegt op de zaken vooruit aan lopen.

[ Voor 7% gewijzigd door Sjah op 09-07-2024 20:22 ]

• Vlassie1980
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qSy0HbMoHox-Xnz4T3j9VojVmUo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vGpfAcBkG7CYmEwttUrDrXsE.jpg?f=fotoalbum_large
Laat ze maar komen die Engelsen morgen :+

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Hahaha, Koeman die een trein niet kon nemen, want die reed niet… _O-

En veroorzaakt door een vogel?!?

Hiddink: “een schwalbe zeker”. _O-

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• toolkist
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 17:01:
[...]

Wat maakt Wiegman een geschikte kandidaat ?

In vrouwen voetbaltopic heb je niet een hele hoge pet op van haar tactisch speelplan.
Ipv met 4 paginas met posts van me te komen, link dan svp ff de specifieke post waar ik haar afkraak?

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
We gaan de finale halen vanavond: https://www.instagram.com...igsh=MTFydmJyN2Zud3VvaQ==

Voor degene die geen toegang heeft, sinds 2004 is het zo dat het land waar de scheidsrechter die de finale fluit afkomstig van is, 4 jaar later in de finale staat. Bjorn Kuipers floot 4 jaar geleden de finale...

[ Voor 51% gewijzigd door Gynnad op 10-07-2024 07:02 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Dr. Strangelove
Dat is inderdaad een hele bemoedigende statistiek…

• bie100
  • Laatst online: 12-01 17:18
Gynnad schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 06:58:
We gaan de finale halen vanavond: https://www.instagram.com...igsh=MTFydmJyN2Zud3VvaQ==

Voor degene die geen toegang heeft, sinds 2004 is het zo dat het land waar de scheidsrechter die de finale fluit afkomstig van is, 4 jaar later in de finale staat. Bjorn Kuipers floot 4 jaar geleden de finale...
Ik hoop het hoor daar niet van maar aan de andere kant denk ik pfff tegen Spanje . Ze verdienen dit toernooi te winnen alleen al de manier hoe ze spelen want ze spelen echt goed.En daar loopt een jochie van 16 die goed kan ballen en die de trainer gewoon opstelt dat had de onze nooit gedaan

Maar goed Koeman heeft een gouden pik daar moeten wij het van hebben dus de hoop is er altijd maar eerst de Engelsen maar verslaan :P

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
bie100 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 07:47:
[...]

Ik hoop het hoor daar niet van maar aan de andere kant denk ik pfff tegen Spanje . Ze verdienen dit toernooi te winnen alleen al de manier hoe ze spelen want ze spelen echt goed.En daar loopt een jochie van 16 die goed kan ballen en die de trainer gewoon opstelt dat had de onze nooit gedaan

Maar goed Koeman heeft een gouden pik daar moeten wij het van hebben dus de hoop is er altijd maar eerst de Engelsen maar verslaan :P
Ik denk dat beide ploegen geen schijn van kans maken tegen Spanje - wat dat betreft zou het ook de terechte winnaar zijn dit toernooi - laten eigenlijk het hele toernooi al prima voetbal zien.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Quad

Quad

Doof

MATCHDAY! :)F
Tijd om de Engelsen vanavond op hun broek te geven.

nggyu nglyd

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:12

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

De een voetbalt met zijn 16 jaar een eindtoernooi, de ander rijdt op zijn 17 een grandprix.
Je hebt soms van die supertalenten maar ook veel die heel snel opgebrand zijn.
Hernandez had iig zijn handen vol aan Jamal. De toekomst gaat het uitwijzen hoe hij zich ontwikkelt.
Spanje speelt bij vlagen goed maar ze zijn zo arrogant dat het ze misschien de das omdoet.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:41
Gynnad schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 08:02:
[...]

Ik denk dat beide ploegen geen schijn van kans maken tegen Spanje - wat dat betreft zou het ook de terechte winnaar zijn dit toernooi - laten eigenlijk het hele toernooi al prima voetbal zien.
Eerlijk gezegd interesseert het geen zier of het terecht of onterecht is als we die finale uiteindelijk winnen, als we die cup maar mee naar huis nemen.

Volgens mij waren we in '74 ook beter, maar geen wereldkampioen geworden. Dat zie ik nu liever andersom (Europees Kampioen dan :P)

Join het GoT Pulse-Team!

• Dr. Strangelove
Tot aan deze wedstrijd is het nuttig om te analyseren hoe goed of hoe slecht ze spelen omdat het je een beeld geeft van hoe het team ervoor staat en zich ontwikkelt.

Nu maakt dat allemaal niet meer uit. Het is gewoon overleven. Leuk als dat met mooi voetbal kan maar als we twee keer met draconisch lelijk voetbal met 1-0 winnen teken ik er ook voor.

• D-e-n
bie100 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 07:47:
[...]
En daar loopt een jochie van 16 die goed kan ballen en die de trainer gewoon opstelt dat had de onze nooit gedaan
Dat is echt dikke onzin. Dat jongetje speelt in de basis bij een Spaanse topclub. Natuurlijk stelt Koeman zo'n speler op. Probleem is dat we dat soort jongetjes hier niet hebben, al een dikke tien jaar niet. Onze enige jeugdige aanvallende speler met extra talenten is Xavi Simons en die stelt Koeman dus ook op toch? Maar die is opgeleid in het land waar dus ook Yamal is opgeleid. Dat feit zegt wel iets.

Verwijderd

Laten we het positief bekijken. Mochten we vanavond verliezen van Engeland dan gaan we ons hier allemaal troosten met de gedachte dat we toch geen schijn van kans hadden gehad tegen Spanje. :D

Mochten we onverhoopt toch winnen dan gaan we vast hele goede redenen verzinnen waarom we toch nog een kansje maken. (en ons anders maar troosten met de gedachte dat zilver ook heel mooi is)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2024 09:17 ]

• JEightyFive
Verwijderd schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 09:16:
Mochten we onverhoopt toch winnen dan gaan we vast hele goede redenen verzinnen waarom we toch nog een kansje maken. (en ons anders maar troosten met de gedachte dat zilver ook heel mooi is)
De enige reden die ik kan verzinnen waarom Nederland een kansje zou maken tegen Spanje is als dat hele elftal spontaan buikloop krijgt. Anders zijn we echt kansloos. Daar ben ik na gisteravond wel zeker van.

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
De opstelling zal nagenoeg hetzelfde zijn, Koeman is simpelweg niet iemand van risico's nemen. Alleen hoop ik dat hij niet met Bergwijn start aangezien die nog geen lantaarnpaal voorbij komt en een waardeloze mentaliteit heeft.

Kijken hoe lang het duurt voor Engeland Dumfries weer hoog vastzet en hem gewoon elimineert. Ik gok 3 minuten. Ook daar leert Koeman niks van.

Verwijderd

JEightyFive schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 09:18:
[...]

De enige reden die ik kan verzinnen waarom Nederland een kansje zou maken tegen Spanje is als dat hele elftal spontaan buikloop krijgt. Anders zijn we echt kansloos. Daar ben ik na gisteravond wel zeker van.
Ook een beetje onzin lijkt mij. Een vroege rode kaart of een toevallig afstandsschot dat binnenwaait kan alles veranderen. En we zijn geen Georgië ofzo.

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Vanavond is het een wedstrijd tussen ploegen met dezelfde voetbal survival tactic. Geen mooi voetbal, maar resultaatvoetbal. Dus ik ben benieuwd hoe de spelers gaan aantreden vanavond. Met de mindset: de bal naar voren en op zoek naar dat doelpunt of rekken tot penalty's want die krijgen we er wel in.

Gisteren was de eerste helft mooi over en weer. Tweede helft ook nog wel voor een kwartiertje. En toen ging Spanje tijdrekken en theater de stervende zwaan uitvoeren. Leuk die statistiek qua scheidsrechters en ik zie oranje meer kans in het verslaan van Engeland dan Frankrijk of Spanje. Maar ze moeten het nog wel even doen. Het is na een saai potje tegen Frankrijk in de poule een voetbalnatie van formaat. No offense naar Oostenrijk, Roemenië.

Begin maar met Depay en Weghorst voorin. Kan Weghorst als goalgetter voorzetten wel afronden en Depay is dan de decoy. Laat de Engelse verdediging Depay omcirkelen zodat Weghorst meer ruimte krijgt.

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Vlassie1980 schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 21:34:
[Afbeelding]
Laat ze maar komen die Engelsen morgen :+
kan dit soort nationalisme nog wel anno 2024?? :+

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-01 16:10

ZieMaar!

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 09:29:
[...]

Ook een beetje onzin lijkt mij. Een vroege rode kaart of een toevallig afstandsschot dat binnenwaait kan alles veranderen. En we zijn geen Georgië ofzo.
Exact. Als we de finale halen zijn we geen favoriet, maar het zo dat ene potje (van de 10) zijn waarin t wel lukt.

• toolkist
  • Niet online
Justevo schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 09:25:
De opstelling zal nagenoeg hetzelfde zijn, Koeman is simpelweg niet iemand van risico's nemen. Alleen hoop ik dat hij niet met Bergwijn start aangezien die nog geen lantaarnpaal voorbij komt en een waardeloze mentaliteit heeft.

Kijken hoe lang het duurt voor Engeland Dumfries weer hoog vastzet en hem gewoon elimineert. Ik gok 3 minuten. Ook daar leert Koeman niks van.
Southgate en zo 'vooruitstrevend' denken? Je vindt Koeman niks, maar Southgate is zo'n beetje een kopie van hem indien niet nog erger.

Verwijderd

ZieMaar! schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 09:31:
[...]

Exact. Als we de finale halen zijn we geen favoriet, maar het zo dat ene potje (van de 10) zijn waarin t wel lukt.
Ik ben bang dat we dat ene potje in 2014 al hebben gehad met die 5-1. ;) Maar laat er nog maar een tweede komen dan inderdaad.

• JEightyFive
Verwijderd schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 09:29:
[...]

Ja dat zal, wedstrijd op zich, de bal is rond enzo, maar als ik gisteren die Spanjaarden bij vlagen de Fransen van het kastje naar de muur zie sturen dan heb ik weinig hoop.
Maar goed, des te mooier als het wel lukt. Ik zou mijn geld er alleen niet op zetten.
Eerst nog maar langs de Engelsen zien te komen.

[ Voor 4% gewijzigd door JEightyFive op 10-07-2024 09:40 ]

Verwijderd

JEightyFive schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 09:37:
[...]

Ja dat zal, wedstrijd op zich, de bal is rond enzo, maar als ik gisteren die Spanjaarden bij vlagen de Fransen van het kastje naar de muur zie sturen dan heb ik weinig hoop.
Maar goed, des te mooier als het wel lukt. Ik zou mijn geld er alleen niet op zetten.
Eerst nog maar langs de Engelsen zien te komen.
Heb best veel spanning voor vanavond.

• bie100
  • Laatst online: 12-01 17:18
D-e-n schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 08:57:
[...]

Probleem is dat we dat soort jongetjes hier niet hebben, al een dikke tien jaar niet. Onze enige
Zeg maar nooit hebben gehad de jongste speler in het Nederlands elftal was 17 jaar en 74 dagen oud en dat was in 1911 >:) goed jaar btw

• D-e-n
bie100 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 09:47:
[...]

Zeg maar nooit hebben gehad de jongste speler in het Nederlands elftal was 17 jaar en 74 dagen oud en dat was in 1911 >:) goed jaar btw
Even los van dit record. Laten we de eis dan iets bijstellen naar 19 of 20 jaar. Maar ook tieners of begin twintigers als van Basten, Gullit, vd Vaart, Sneijder, Robben etc.. zien we amper meer in Oranje als het om aanvallers of aanvallende middenvelders gaat. Ook hier weer: Simons is nu de enige.

• D-e-n
Verwijderd schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 09:41:
[...]

Heb best veel spanning voor vanavond.
Ik minder. Vroeger ging je zo'n toernooi in met het idee dat we die beker echt konden winnen. Verder komen was eigenlijk een must dan. Nu zijn we een underdog en is alles verder dan de kwartfinale gewoon mooi meegenomen.

• Harribo
Joosie200 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 09:31:
...
Begin maar met Depay en Weghorst voorin. Kan Weghorst als goalgetter voorzetten wel afronden en Depay is dan de decoy. Laat de Engelse verdediging Depay omcirkelen zodat Weghorst meer ruimte krijgt.
Absoluut niet beginnen met Weghorst.
Weghorst zijn talent is vnl zijn inzet en drive. Daar blijft bijna niks van over als hij dat 90 minuten moet brengen. Dan wordt hij echt redelijk onbruikbaar.
Lekker brengen in het laatste gedeelte als de tegenstander al wat vermoeid is.

Zou Brobbey doen met zijn fysiek, Depay erachter.
Brobbey moet wel jagen anders valt onze voorhoede in slaap en zetten ze geen druk

Druk zetten en inzet zijn de sleutelwoorden dit ek

[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 10-07-2024 10:09 ]

• Harribo
Mocht je de wedstrijd niks vinden, er staat op nog het boeiende duel in de voorrondes van de Champions League op het programma tussen
Borac Banja Luka en Egnatia Rrogozhinë :p
Wie kent ze niet!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:21
Harribo schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 10:08:
[...]

Weghorst zijn talent is vnl zijn inzet en drive. Daar blijft bijna niks van over als hij dat 90 minuten moet brengen. Dan wordt hij echt redelijk onbruikbaar.

Brobbey moet wel jagen anders valt onze voorhoede in slaap en zetten ze geen druk

Eens omtrent Weghorst.

Maar Brobbey inzetten? Die heeft nog geen minuut gespeeld dit EK en heel eerlijk gezegd ben ik ook, o.a. door het bijzonder slechte seizoen van Ajax, nog niet overtuigd van zijn kunnen op een degelijk niveau.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik zou Brobbey liever niet opstellen, dat is het type speler dat je nu voor 40 miljoen aan een PL middenmoter moet verkopen, voor ze doorkrijgen dat ie eigenlijk niet zo goed is (vanavond hem opstellen = sneller doorkrijgen). Geef dan Zirkzee maar de kans, voetballend veel beter en veel beweeglijker, daarachter Depay en Xavi (box met Reijnders en Schouten), veel ruimte voor Dumfries en Gakpo en van de Ven op links. Dijk, Ake centraal en als ze niet opletten de vrij als 12e speler er gewoon in.

• Harribo
eric.1 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 10:12:
[...]

Eens omtrent Weghorst.

Maar Brobbey inzetten? Die heeft nog geen minuut gespeeld dit EK en heel eerlijk gezegd ben ik ook, o.a. door het bijzonder slechte seizoen van Ajax, nog niet overtuigd van zijn kunnen op een degelijk niveau.
Brobbey is geen topper maar houdt voorin een paar verdedigers bezig met zijn fysiek en Depay alleen voorin is niks. Zirkzee kwam bij mij over als te slap in die 10 minuten. Kan je zeggen, het waren 10 minuten maar een Brobbey of Weghorst was dat niet overkomen, die proberen altijd te vechten voor een bal, altijd.

Hou je weinig over. Malen is een goede speler maar te weinig fysiek

• Denman
Harribo schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 10:08:
[...]

Ik heb sterk het vermoeden dat NL met dezelfde 11 gaat beginnen als tegen de Turken. Koeman is niet zo van de verandering :+

Daar ligt ook mijn grote vrees voor vanavond. Koeman is echt geen voetbal nitwit, maar is ook niet het type trainer die er 11 het veld op kan sturen met het (verrassende) plan de tegenstander volledig te ontregelen. Waarschijnlijk hoopt hij wederom dat Depay nu echt op staat en het team naar de overwinning leidt. Dat is gezien zijn zoektocht naar een nieuwe club niet onlogisch, maar de kans hierop is wel klein.

Join het GoT Pulse-Team!

• Harribo
In ieder geval grote blij dat we Wijnaldum niet meer gezien hebben

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Harribo schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 10:17:
Jinx dat nou niet…

• Denman
Harribo schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 10:17:
Ik heb 'm überhaupt niet gezien dit EK, ook niet toen hij er in stond...

Join het GoT Pulse-Team!

Verwijderd

Harribo schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 10:16:
[...]

Brobbey is geen topper maar houdt voorin een paar verdedigers bezig met zijn fysiek en Depay alleen voorin is niks. Zirkzee kwam bij mij over als te slap in die 10 minuten. Kan je zeggen, het waren 10 minuten maar een Brobbey of Weghorst was dat niet overkomen, die proberen altijd te vechten voor een bal, altijd.

Hou je weinig over. Malen is een goede speler maar te weinig fysiek
Brobbey kan er niets van.

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01:09
eric.1 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 10:12:
[...]

Eens omtrent Weghorst.

Ik zou denk ik eerder Zirkzee ervoor zetten. Combi Depay-Brobbey lijkt me zeer ongelukkig. Combi brobbey - zirkzee zou dan wel weer kunnen, maar Depay is onomstreden (helaas) dus dat scenario valt af. Wat we met simons moeten weet ik ook nog niet goed. Op zich een uitstekende voetballer, maar komt totaal niet uit de verf in de huidige formule en zit ons net als depay een beetje 'ronaldo-achtig' in de weg

• famschopman
Als we vanavond al overleven en tegen Spanje 'mogen' voetballen is het wel zaak dat je in de eerste 60 minuten op voorsprong komt. Want zoals ik gisteren ook zag worden de resterende spelminuten door de Spanjaarden opgesoupeerd door wissels, ballen terugspelen, ballen uit de hand slaan, stervende zwaan techniek, ingooi -> laat de medespeler aan de andere kant van het veld het maar doen; die komt vervolgens op langzaam tempo richting de bal. Alleen om dat gedrag had van mij Frankrijk mogen winnen.

Wat dat betreft vind ik het voetbal er niet mooier op geworden en de arbitrage pakt niet door. Af en toe shirtje trekken is volledig omgeslagen in 'ik trek zijn shirt of broek aan gort', 'ik sla mijn armen om de speler heen' of 'ik houd de volledige arm van de speler vast'. En dat zie ik gewoon op de penalty stip gebeuren zonder consequentie en ik kijk erna en denk 'huh?! hoe dan'.

En die schwalbes worden ook steeds erger en prominenter; wat mij betreft gaat de VAR met terugwerkende kracht gele kaarten uitdelen tijdens een wedstrijd. Overtreding; VAR kijkt of het er echt één was, zoniet, gele kaart.

Allemaal dragen ze een fair play armband, maar er is niets van terug te zien in het hedendaagse spel.
Pagina: 1 ... 194 ... 262 Laatste

Let op:
Poule: Tweakers F.C. EK Voetbalpoule 2024
Algemeen topic: [Voetbal] Centraal EK 2024 topic
Vrouwenvoetbal: [Voetbal] Het algemene vrouwenvoetbal topic

Gedoe over het haarbandje van Memphis, commentaar over het commentaar of het eindeloos herkauwen van scheidsrechterlijke dwalingen zijn hier niet nodig!