[Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 193 ... 262 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 7 juli 2024 @ 14:37:
@toolkist kijk even wat er op het grote scherm gebeurd.

zojuist even het moment terug gehaald helaas kan ik geen hoge resolutie print screen maken van nlziet.

Maar wie komt hier met gestrekt been in? De turk steekt een volledig gestrekt been naar achteren om xavi af te stoppen.Hij zwiept zijn been volledig naar achteren in de loop richting van Xavi. Daar had xavi hem niet eens normaal hoeven te verwachten daar de turk de andere richting op wou lopen.

[Afbeelding]
Kom op man, iedereen ziet dat die knie gebogen is. En nog ruim meer dan die van Xavi.
Verder gaat deze overtreding niet over gestrekt been of wat dan ook en mijn vorige post impliceert dat ook niet, dus wellicht zelf toch iets beter kijken?

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-01 15:30

pro_6or

amateur_60r

toolkist schreef op zondag 7 juli 2024 @ 14:39:
[...]

Cucurella maakt 1 move bewust, en dat is z'n arm langs z'n lichaam proberen te krijgen zodat ie niet strafbaar hands maakt :D
Dat zie ik anders, hij kijkt naar de bal en steekt zijn arm uit om het daarna te proberen te verhullen. En daar ga je dus al, als jij óf ik de var waren geweest was er een andere uitkomst geweest.

een treffende spreuk

• toolkist
  • Niet online
WasBak schreef op zondag 7 juli 2024 @ 14:37:
[...]

Als je de regels zwart/wit neemt niet nee. Maar daarom hebben we scheidsrechters die dat wel kunnen bepalen en meenemen in hun overwegingen. Ja, ze maken soms fouten, ook hierdoor. Maar daar is in dit geval echt geen spraken van.
Zoals ik al zei, voor mij is het niet donkerrood ofzo maar geeft de scheids em dan snap ik het en draait de VAR het echt niet terug.

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:29

Grvy

Bot

toolkist schreef op zondag 7 juli 2024 @ 14:41:
[...]

Kom op man, iedereen ziet dat die knie gebogen is. En nog ruim meer dan die van Xavi.
Verder gaat deze overtreding niet over gestrekt been of wat dan ook en mijn vorige post impliceert dat ook niet, dus wellicht zelf toch iets beter kijken?
maar wtf? moeten voetballers dan maar gaan voorbereiden op alle rare vormen die een tegenstander kan doen? je ziet toch dat wat Turkije daar doet dat het helemaal nergens over gaat om zo de bal alsnog proberen te krijgen???

Hoe the fuck moet je daar op anticiperen als aanvaller? 8)7 Je hebt het spel zelf nooit gespeeld zeker?

Dit is een account.

• toolkist
  • Niet online
Grvy schreef op zondag 7 juli 2024 @ 14:44:
[...]

maar wtf? moeten voetballers dan maar gaan voorbereiden op alle rare vormen die een tegenstander kan doen? je ziet toch dat wat Turkije daar doet dat het helemaal nergens over gaat om zo de bal alsnog proberen te krijgen???

Hoe the fuck moet je daar op anticiperen als aanvaller? 8)7 Je hebt het spel zelf nooit gespeeld zeker?
LEES/LEER DE REGELS.

Het maakt geen zak uit wat ik vind of wat dan ook...

Kanonnen zeg

• Grvy
  • Laatst online: 22:29

Grvy

Bot

toolkist schreef op zondag 7 juli 2024 @ 14:45:
[...]

LEES/LEER DE REGELS.

Het maakt geen zak uit wat ik vind of wat dan ook...

Kanonnen zeg
Speel het spel, en denk wat minder zwart/wit - kanonnen zeg. :X

Je kan niet alles afdekken in regels. :> Toedels.

Dit is een account.

Verwijderd

@toolkist misschien zelf even langs de pearle?

Verder ga ik er geen energie meer aan besteden. Xavi speelt in de loop richting de turk hakt er haaks op in. Het been van de turk is volledig gestrekt en hij loopt in een andere richting dan xavi en de bal. Pas op het moment dat Xavi op zijn enkel gaat staan wordt zijn knie gebogen omdat zijn onderbeen richting de grasmat gedrukt wordt.

een rode kaart absoluut niet, een gele kaart al erg dubieus, de turk had zomaar ook geel gegeven kunnen worden als xavi was gaan liggen. Nu liep het alleen net even anders af. Maar kijk even de echte beelden terug en niet zon stim gifje met een resolutie van 10x niks en een frame rate van 0.

• toolkist
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 7 juli 2024 @ 14:48:
Verder ga ik er geen energie meer aan besteden.
Prima..
En een vriendelijk verzoekje, moet dat taggen echt elke keer als ik toch wel reageer? Als je me quote is het wel duidelijk dat het een reply op m'n post is hoor ;)

Verder lijkt het erop dat ik hier tegen een stel betonnen muren aan praat, want wat ik ook typ het wordt gelezen alsof ik vind dat het zo moet zijn. En dan ben ik degene die moet leren lezen? :D
Ik ben er wel klaar mee ook.

• Beakzz
  • Laatst online: 22:06
toolkist schreef op zondag 7 juli 2024 @ 14:24:
[...]

Heel simpel. Cucurella had z'n arm naar beneden, min of meer gelijk aan z'n lichaam, en die was nog op weg naar z'n lichaam maar kreeg de tijd er niet voor.. Die Deen had z'n arm omhoog. Wereld van verschil.
Ja omdat die Deen mee rende en zo rennen mensen nu eenmaal.Hoe kan hij daar nou op reageren vanaf een meter? Dus met jouw logica moet iedereen maar gewoon met zijn handen iets wijder in het strafschopgebied gaan staan, want ja mijn arm hing al zo.

Daarom staan ze zo onnatuurlijk met de handen op de rug bij vrije trappen omdat het nooit een probleem is :D

Verwijderd

zucht echt waar? jij bent degene die een standpunt inneemt maar vervolgens niet wilt onderbouwen. Wij beschieten jouw standpunt met diverse bewijzen en dan zo af druipen. Ja succes inderdaad met je eigen betonnen muur.

Xavi is in beweging met de bal en wil vooruit en de turk komt haaks op hem inhakken als halve karate geleerde. Tenzij karatevoetbal een nieuwe tactiek is op dit EK lijkt me niet dat je kan verwachten dat Xavi hier rekening mee hoeft te houden.Dat Xavi vervolgens op zijn enkel komt te staan is ongelukkig maar niet iets waar hij op dat moment echt aan kan doen. De turk neemt hier nogal een onnodig risico door zo lomp te handelen.

Dat Xavi hiervoor geel krijgt is dus al erg zwaar bestraft laat staan dat er mensen zijn die echt denken dat dit rood had moeten zijn? Kijk eens goed wie welke bewegingen maakt en wie de botsing hier veroorzaakt. Dat Xavi op de turk stapt inplaats van andersom is eerder stom toeval doordat de bal hoger opgespeeld is.

De scheidsrechter kwam zo snel met geel aanzetten die heeft dit nooit beoordeeld alleen het gevolg gezien. Zelfs ik heb 10x moeten kijken in herhaling wat nu precies gebeurt en waar het hier fout gaat. Ben ik voetbal prof nee absoluut niet. Maar Xavi maakt hier geen overtreding, de overtreding wordt feitelijk begaan door de turk door met gestrekt been haaks in te komen en niet de bal te spelen. Hij wordt alleen slachtoffer van zijn eigen actie en daarop heeft de scheids gereageerd. Had de turk niets gedaan was xavi er vandoor geweest.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:30
KlaasjeNL schreef op zondag 7 juli 2024 @ 13:47:
[...]
Zet Memphis erachter op de plek van Simons en Malen op rechts op de plek van Bergwijn. Dan heb je sterke vleugels waarmee je Weghorst in stelling kan brengen, Memphis die een afvallende bal kan binnen prikken, maar ook tevens vleugels die een individuele actie kunnen maken..
Dan heb je maar twee middenvelders. Dat is leuk tegen Luxemburg maar zelfmoord tegen alles wat beter is

• D-e-n
beezjeh schreef op zondag 7 juli 2024 @ 14:00:
[...]

Bij mijn weten moet een check worden aangekondigd ter beoordeling en staat het spel even stil, hier moest gewoon naar gekeken worden en dit is gek genoeg niet gebeurd.
Kennelijk vond de VAR het dus geen check waard. Misschien vond de VAR het geeneens geel maar over wel/geen geel gaat de VAR al niet.

• toolkist
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 7 juli 2024 @ 14:58:
zucht echt waar? jij bent degene die een standpunt inneemt maar vervolgens niet wilt onderbouwen. Wij beschieten jouw standpunt met diverse bewijzen en dan zo af druipen. Ja succes inderdaad met je eigen betonnen muur.

Xavi is in beweging met de bal en wil vooruit en de turk komt haaks op hem inhakken als halve karate geleerde. Tenzij karatevoetbal een nieuwe tactiek is op dit EK lijkt me niet dat je kan verwachten dat Xavi hier rekening mee hoeft te houden.Dat Xavi vervolgens op zijn enkel komt te staan is ongelukkig maar niet iets waar hij op dat moment echt aan kan doen. De turk neemt hier nogal een onnodig risico door zo lomp te handelen.

Dat Xavi hiervoor geel krijgt is dus al erg zwaar bestraft laat staan dat er mensen zijn die echt denken dat dit rood had moeten zijn? Kijk eens goed wie welke bewegingen maakt en wie de botsing hier veroorzaakt. Dat Xavi op de turk stapt inplaats van andersom is eerder stom toeval doordat de bal hoger opgespeeld is.

De scheidsrechter kwam zo snel met geel aanzetten die heeft dit nooit beoordeeld alleen het gevolg gezien. Zelfs ik heb 10x moeten kijken in herhaling wat nu precies gebeurt en waar het hier fout gaat. Ben ik voetbal prof nee absoluut niet. Maar Xavi maakt hier geen overtreding, de overtreding wordt feitelijk begaan door de turk door met gestrekt been haaks in te komen en niet de bal te spelen. Hij wordt alleen slachtoffer van zijn eigen actie en daarop heeft de scheids gereageerd. Had de turk niets gedaan was xavi er vandoor geweest.
Niet wil onderbouwen? Daar gaat heel de discussie juist over, dat ik vind dat hij op een manier inkomt dat je een risico neemt. Waarbij ik het dus ook nog eens aangeef dat ik het niet per se rood vindt (heb je ook genegeerd??) maar dat de VAR no way ingrijpt als de scheids wel rood geeft.

• D-e-n
toolkist schreef op zondag 7 juli 2024 @ 14:19:
[...]

Op de bank ja, met heel af en toe een invalbeurt. Geel CL wedstrijd gespeeld bv, nog geen minuut.
Klopt. Maar net als Depay geen basis dus. En dat was de bewering: we hebben genoeg kwaliteit want allemaal basisspeler van topclubs. Dat is dus overdreven. En op het middenveld missen we gewoon bepaalde fysieke kwaliteiten.

[ Voor 8% gewijzigd door D-e-n op 07-07-2024 15:10 ]

• D-e-n
toolkist schreef op zondag 7 juli 2024 @ 15:05:
[...]

Niet wil onderbouwen? Daar gaat heel de discussie juist over, dat ik vind dat hij op een manier inkomt dat je een risico neemt. Waarbij ik het dus ook nog eens aangeef dat ik het niet per se rood vindt (heb je ook genegeerd??) maar dat de VAR no way ingrijpt als de scheids wel rood geeft.
Ik vraag me dus af of je het als inkomen moet zien. Hij loopt met de bal en wil een rare beweging naar links maken net op het moment dat de Turk komt inglijden.

(edit: een zinloze loopactie wellicht maar dat maakt het nog niet rood-waardig natuurlijk)

[ Voor 7% gewijzigd door D-e-n op 07-07-2024 15:17 ]

• D-e-n
Net overigens de terugblik op YouTube terug gekeken van VI. En het opvallendste vond ik dat Pieter Zwart daar betoogde dat De Vrij juist helemaal niet zo goed was. Zijn ingrepen waren prima maar maakte naar zijn mening keuzes in de opbouw die de rechterkant in problemen deed komen.

[ Voor 5% gewijzigd door D-e-n op 07-07-2024 15:17 ]

Verwijderd

D-e-n schreef op zondag 7 juli 2024 @ 15:16:
Net overigens de terugblik op YouTube terug gekeken van VI. En het opvallendste vond ik dat Pieter Zwart daar betoogde dat De Vrij juist helemaal niet zo goed was. Zijn ingrepen waren prima maar maakte naar zijn mening keuzes in de opbouw die de rechterkant in problemen deed komen.
Nouja zijn analyse was: Geef de bal maar niet aan Dumfries. :D Omdat De Vrij dat wel met enige regelmaat deed speelde hij dus slecht.

Ik snap hem ergens wel maar betwijfel of je dat De Vrij helemaal aan kunt rekenen.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-01 18:13
Zou een journalist durven te vragen waarom Wijnaldum niet in viel

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-01 16:57
Verwijderd schreef op zondag 7 juli 2024 @ 15:40:
[...]

Nouja zijn analyse was: Geef de bal maar niet aan Dumfries. :D Omdat De Vrij dat wel met enige regelmaat deed speelde hij dus slecht.

Ik snap hem ergens wel maar betwijfel of je dat De Vrij helemaal aan kunt rekenen.
Dus omdat je een speler die niet in de wedstrijd zit aan speelt en die speler er niets mee kan, dan speel je slecht?
Je kan de Vrij dat niet aanrekenen, er was gewoon ook te weinig beweging om vooruit te spelen en dan krijg je dit.
Vind het ook nogal een statement dat je een verdediger als slecht spelend bestempeld als die een andere verdediger aan speelt terwijl er de linies daarvoor gewoon geen opties zijn.

Verwijderd

jbdeiman schreef op zondag 7 juli 2024 @ 15:46:
[...]

Dus omdat je een speler die niet in de wedstrijd zit aan speelt en die speler er niets mee kan, dan speel je slecht?
Je kan de Vrij dat niet aanrekenen, er was gewoon ook te weinig beweging om vooruit te spelen en dan krijg je dit.
Vind het ook nogal een statement dat je een verdediger als slecht spelend bestempeld als die een andere verdediger aan speelt terwijl er de linies daarvoor gewoon geen opties zijn.
Eens. Ik vond het dus ook niet zo'n hele sterke analyse van Pieter.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Lesje in leepheid voor het NL-elftal:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GR0028BWQAAPd1M?format=jpg&name=medium

Pickford heeft alle penaltynemers op zijn bidon staan. :9

Het 'boekje van Jan Reker' voor Van Breukelen destijds in 1988, maar dan handiger.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:13
Is dit überhaupt toegestaan? Wat zeggen de regels over spiekbriefjes? Je mag als veldspeler ook niet met een oortje rondlopen lijkt me, dit is qua effectiviteit van communicatie vergelijkbaar, je hebt direct noodzakelijke informatie letterlijk at your fingertips.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Dr. Strangelove schreef op zondag 7 juli 2024 @ 17:05:
Is dit überhaupt toegestaan? Wat zeggen de regels over spiekbriefjes? Je mag als veldspeler ook niet met een oortje rondlopen lijkt me, dit is qua effectiviteit van communicatie vergelijkbaar, je hebt direct noodzakelijke informatie letterlijk at your fingertips.
Geen idee, hoe wil je dit sanctioneren dan?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Focus89
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 09-01 08:22
Ik ken niet de regels, maar de vergelijking tussen een spiekbriefje en een oortje klopt natuurlijk niet. Je ziet vaak zat dat wisselspelers met een papiertje het veld in worden gestuurd, dus waarom zou er geen tekst op een bidon mogen staan? Ik zie het meer als een slimmigheid en zo lang de camera's het niet spotten heb je er profijt van.

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08:26
Mag een NL speler de bidon dan ook jatten :+

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 30-12-2025
Lijstjes in het voetbal zijn zo ongeveer ouder als het voetbal zelf. In de jaren 70-80 had je al de beroemde schriftjes van de trainers. En ga er maar uit dat alle assistent-trainers nu eerdere wedstrijden van Engeland aan het analyseren zijn. En tegenwoordig kun je dat aanvullen met enorme databases met wedstrijdstatistieken. Reken maar dat de KNVB een abonnementje heeft op de pro-versie van dat soort databases.

Alleen Koeman zelf doet er niet aan mee. Die denkt dat als ie Memphis in de spits zet, alles goed komt.

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

pro_6or schreef op zondag 7 juli 2024 @ 13:46:
Ik vond dat turpin veel door liet gaan, iets te veel. Dat was bepaald niet in ons voordeel.
Ach we hebben gewonnen dus maakt toch niet uit?

Elect a clown, expect a circus.

• Dr. Strangelove
Ramzzz schreef op zondag 7 juli 2024 @ 17:12:
[...]

Geen idee, hoe wil je dit sanctioneren dan?
Een wedstrijd schorsing zou een goed begin zijn :+

Serieus, briefjes meegeven is wat anders dan een referentie tabel waarin staat welke kant je uit moet duiken.

Laat ik hem anders stellen: is het ook ok als Pickford een oortje in krijgt en Southgate hem vertelt waarheen te duiken? Want qua informatievoorziening is dit m.i. identiek.

• toolkist
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op zondag 7 juli 2024 @ 18:42:
[...]

Serieus, briefjes meegeven is wat anders dan een referentie tabel waarin staat welke kant je uit moet duiken.

Laat ik hem anders stellen: is het ook ok als Pickford een oortje in krijgt en Southgate hem vertelt waarheen te duiken? Want qua informatievoorziening is dit m.i. identiek.
Bij een oortje kan er tijdens de aanloop van alles in z'n oren getoeterd worden, bidon leest ie alleen vantevoren ff. Allemaal ook niet zo spannend, dit doet ie allang (op het WK had ie ook al zo'n bidon) en als speler, wetende dat hij dit zo doet, kun je er ook op inspelen.

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 30-12-2025
Laat ik de discussie over de briefjes even omdraaien. Denk je dat de spelers van bijvoorbeeld Engeland niet voor de penaltyserie te horen krijgen of ze een penalty hoog, laag, links of rechts moeten doen omdat Verbruggen juist op die plekken alles door laat ?

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05:24
Gisteren werd wel weer pijnlijk duidelijk dat Dumfries de makkelijkste speler is om uit te schakelen. Los van die ene voorzet was het voor die positie gewoon absoluut niet goed. Bijna elke bal werd een tikkie terug. Elke fatsoenlijke tegenstander weet dat als je Dumfries hoog vast zet je hem gelijk onschadelijk maakt.

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:35

St@m

@ Your Service

Oekiejoekie schreef op zondag 7 juli 2024 @ 18:55:
Laat ik de discussie over de briefjes even omdraaien. Denk je dat de spelers van bijvoorbeeld Engeland niet voor de penaltyserie te horen krijgen of ze een penalty hoog, laag, links of rechts moeten doen omdat Verbruggen juist op die plekken alles door laat ?
Uiteraard.
Uiteraard mag zo'n lijstje op de bidon ook gewoon. Hij kan het ook uit z'n hoofd leren.. :Z

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02:09
Dr. Strangelove schreef op zondag 7 juli 2024 @ 18:42:
[...]

Daar heb je toch geen oortje voor nodig... Southgate kan gewoon linkerhand of rechterhand omhoog steken.

Regeren is vooruitschuiven

• Dr. Strangelove
St@m schreef op zondag 7 juli 2024 @ 19:25:
[...]

Uiteraard.
Uiteraard mag zo'n lijstje op de bidon ook gewoon. Hij kan het ook uit z'n hoofd leren.. :Z
Ja maar als hij dat kon was hij geen voetballer geworden ;)

• Dr. Strangelove
T-MOB schreef op zondag 7 juli 2024 @ 19:45:
[...]

Daar heb je toch geen oortje voor nodig... Southgate kan gewoon linkerhand of rechterhand omhoog steken.
+1 beste tegenargument :)

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Dr. Strangelove schreef op zondag 7 juli 2024 @ 20:16:
[...]

Want met goed lijstjes uit je hoofd leren kan je meer verdienen dan met voetballen? :?

• shoombak
  • Niet online
Gakpo - Weghorst - Malen
Schouten - Simons - Reijnders
Vd Ven - Ake (vDijk) - de Vrij - Geertruida

Doe dit maar tegen de Engelsen

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
shoombak schreef op zondag 7 juli 2024 @ 20:59:
Gakpo - Weghorst - Malen

Ik vond Simons niet echt denderend afgelopen wedstrijd...

Verder: Gakpo - Weghorst - Zirkzee :)F

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• St@m

St@m

@ Your Service

Dr. Strangelove schreef op zondag 7 juli 2024 @ 20:16:
[...]

Hoezo? Of is dit een misplaatste grap dat voetballers een laag IQ hebben ofzo :?

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:53

Superkiwi

Hoi doei

Neem nou niet alles zo serieus jongens.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• St@m

St@m

@ Your Service

Superkiwi schreef op zondag 7 juli 2024 @ 21:26:
Neem nou niet alles zo serieus jongens.
Als ik in deze en het EK topic het riool moet lezen van wat voetballers over zich heen krijgen omdat ze niet presteren naar wat iemand achter z'n beeldscherm verwacht, weet ik niet wat ik hier wel en niet serieus moet nemen.

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:52
Trouwens ook even props aan de NOS dat ze geen beelden maken van de families buiten de velden.

Schiet tussen de palen en je scoort!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:42
shoombak schreef op zondag 7 juli 2024 @ 20:59:
Gakpo - Weghorst - Malen

Geertruida vind ik altijd tegenvallen tegen serieuze tegenstanders. Wat mij betreft de man in vorm; Frimpong. Verder niets op aan te merken zo :)

Het lijkt me heerlijk dat het heilige trojka van Dijk, Wijnaldum en Depay niet spelen. Alle drie over the hill.

[ Voor 12% gewijzigd door ephymerous op 07-07-2024 21:31 ]

XXXVI

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:57
ephymerous schreef op zondag 7 juli 2024 @ 21:30:
Geertruida vind ik altijd tegenvallen tegen serieuze tegenstanders. Wat mij betreft de man in vorm; Frimpong. Verder niets op aan te merken zo :)
Juist niet, als er een speler is die opstaat als het echt moet is het Geertruida. Zie bijv. de kopbal tegen Ajax in de Arena.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• ephymerous
ph4ge schreef op zondag 7 juli 2024 @ 21:40:
[...]

Juist niet, als er een speler is die opstaat als het echt moet is het Geertruida. Zie bijv. de kopbal tegen Ajax in de Arena.
Met een bloedend Ajax hart vind ik Ajax nou niet perse top de afgelopen seizoenen ;)

XXXVI

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:40
St@m schreef op zondag 7 juli 2024 @ 21:29:
[...]

Als ik in deze en het EK topic het riool moet lezen van wat voetballers over zich heen krijgen omdat ze niet presteren naar wat iemand achter z'n beeldscherm verwacht, weet ik niet wat ik hier wel en niet serieus moet nemen.
Wat mij betreft kan dit toernooi niet meer kapot. Duitsland en België zijn al uitgeschakeld en de halve finale behalen is meer dan ik had verwacht.
Maar ook dit hoef je niet serieus te nemen.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:24
ArcticWolf schreef op zondag 7 juli 2024 @ 21:01:
[...]

Ik vond Simons niet echt denderend afgelopen wedstrijd...

Verder: Gakpo - Weghorst - Zirkzee :)F
Ik vond Zirkzee niet echt denderend afgelopen wedstrijd...

En dat is een aardige understatement... Verloor elke bal en nota bene elk fysiek duel, met zo'n lijf, in de minuten die hij maakte

Laten we het maar op podiumvrees houden maar dat moet een stuk beter mi

Verwijderd

Harribo schreef op zondag 7 juli 2024 @ 23:04:
[...]

En dat is een aardige understatement... Verloor elke bal en nota bene elk fysiek duel, met zo'n lijf, in de minuten die hij maakte

We moeten ook echt ophouden om dat soort spelers ineens als supertalenten te verklaren. Ik volg die jongen al een paar jaar op de voet en hij is zo nonchalant en lui in het veld. Slentert een beetje rond, gaat geen duels aan. Ook over zijn technische kwaliteiten hoeven we echt niet te overdrijven, hij scoort alleen maar intikkers.

Datzelfde geldt ook voor Brobbey. Als we dat serieus al een groot talent gaan noemen dan vind ik dat een enorme belediging voor onze illustere spitsen (Kluivert, Van Nistelrooy, Van Persie) uit het verleden. Kom op zeg, die lat mag echt wel iets omhoog.

• ph4ge
[...]

Zirkzee deed geloof ik amper 10 minuten mee, en dat op een positie die niet de zijne was tegen een tegenstander die alles of niets speelde. Ik zou hem niet te hard afrekenen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07:58
[...]

Hij is in de 87-ste minuut ingevallen wat had je verwacht dat die twee doelpunten ging maken in die minuten? :+

Ik weet we zijn zeikers ( ik ook :) )

• jbdeiman
  • Laatst online: 12-01 16:57
Beakzz schreef op zondag 7 juli 2024 @ 12:31:
[...]

Het blijven allemaal meningen gebaseerd op wat de regie ons laat zien of waar ons oog op valt als het verder uitgezoomd is. Koeman was bv erg te spreken over Dumfries zijn vechtlust en ook internationaal zag je dat hij er best positief werd uitgelicht. Aan het eind van de dag heeft Koeman en zijn team meer verstand van voetbal dan mijn persoon en hebben ze gewoon resultaat geboekt. Dat zegt trouwens niet dat ik tijdens de volgende wedstrijd niet weer als trainer toe zal kijken :+, maar nu kan ik mij er bij neer leggen.
Oh, het is zeker een mening, en ik pretendeer het niet per se beter te weten (een winnend coach heeft immers altijd gelijk ;) ), maar merk gewoon dat ik het frustrerend vind dat wanneer iets overduidelijik niet werkt, dat we dan niet het plan aanpassen, maar het gewoon blijven proberen , omdat het toch ook een keer (mogelijk) wel goed zal gaan.
Natuurlijk gebeurt dit uiteindelijk ook (bal van Dumfries waar de 2-1 uit valt), maar dat heeft voor mijn gevoel niet te maken met het fantastiche plan van onze coach, maar een beetje met falend plan van de Turkse coach, die de druk er niet meer op konden houden na de wissel(s).

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05:24
[...]

Zo'n gozer staat stijf van de spanning op een moment dat de tegenstander alles of niets speelt, er valt geen eer te behalen aan zo'n invalbeurt.

• bie100
Lees nu pas dat Jimmy Floyd Hasselbaink assistent-trainer is van Engeland die had bij Nederland ook wel op zijn plaats geweest om onze spitsen wat bij te brengen :)

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:03
bie100 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 09:16:
Lees nu pas dat Jimmy Floyd Hasselbaink assistent-trainer is van Engeland die had bij Nederland ook wel op zijn plaats geweest om onze spitsen wat bij te brengen :)
Ik dacht al, wat is dat toch voor een bekend gezicht toen de bank van Engeland een keer in beeld kwam.

• bie100
DutchOwnage schreef op maandag 8 juli 2024 @ 09:24:
[...]

Ik dacht al, wat is dat toch voor een bekend gezicht toen de bank van Engeland een keer in beeld kwam.
Dat had ik ook maar ik twijfelde :)

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
St@m schreef op zondag 7 juli 2024 @ 21:18:
[...]

Hoezo? Of is dit een misplaatste grap dat voetballers een laag IQ hebben ofzo :?
Zat eerder te denken aan Boudewijn de Groot: Jimmy

Als het maar geen voetballer wordt, ze schoppen m misschien wel half dood........., maar liever dat nog dat een bord voor zijn kop van de zakenman want daar wordt hij alleen maar slechter van

YouTube: Boudewijn de Groot ★ Jimmy

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:46

FreakNL

Well do ya punk?

(jarig!)
YouTube: Sporza Retro: het sprookje van Oranje op Euro 1988 in Duitsland

Voor iedereen die over het geluk en het slechte spel rept van nu..

We kennen allemaal nog de kopbal van Kieft, maar in de wat langere samenvattingen van bovenstaande video zie je hoeveel we geluk we verder in dat toernooi nog meer gehad hebben.

Het enige verschil;
Toen hadden we op sommige posities wel wereldtoppers en dat sleepte ons erdoorheen op cruciale momenten..

[ Voor 14% gewijzigd door FreakNL op 08-07-2024 13:29 ]

• DoubleP38
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 12-01 18:55
DoubleP38 schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 23:04:
[mbr]*knip*

We houden het respectvol.[/]
*knip*
Commentaar op de moderatie per DM aub.

[ Voor 21% gewijzigd door tweakduke op 08-07-2024 15:29 ]

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:41
FreakNL schreef op maandag 8 juli 2024 @ 13:16:
YouTube: Sporza Retro: het sprookje van Oranje op Euro 1988 in Duitsland

Voor iedereen die over het geluk en het slechte spel rept van nu..

We kennen allemaal nog de kopbal van Kieft, maar in de wat langere samenvattingen van bovenstaande video zie je hoeveel we geluk we verder in dat toernooi nog meer gehad hebben.

Het enige verschil;
Toen hadden we op sommige posities wel wereldtoppers en dat sleepte ons erdoorheen op cruciale momenten..
Dat is inderdaad nogal een verschil met nu. Tenminste, het is qua namen geen heel slecht team, maar kan natuurlijk niet in de schaduw staan van de wereldtoppers van Engeland op vrijwel elke positie.

Ik put nog wat hoop uit de laffe coaching van Southgate en het allerminst overtuigende spel van Engeland tot nu toe, maar dan zal je net zien dat ze woensdagavond een wereldpot op de mat leggen.

Anyway, ik heb 1-0 ingevuld voor Nederland. Dus ze kunnen maar beter hun best gaan doen om mij aan de winst te helpen in m'n vriendenpoule :+
En oh ja: ook om die irritante kop van Pickford niet meer te hoeven zien :P

Join het GoT Pulse-Team!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:54
Is er iemand in dit topic die naar Dortmund gaat? Dan bedoel ik niet persee hebben van kaartjes, maar gewoon erheen voor de Snollebollekesmars..

• Dr. Strangelove
Op basis waarvan vinden we die Engelsen eigenlijk zo'n wereldelftal? Niet op basis van resultaten uit het verleden toch.

https://www.google.com/se...d;;;;2024-07-06T16:00:00Z

Enige aansprekende overwinningen op Italië geweest dat al twee jaar zelf weinig aanspraken maakt om een topland genoemd te worden.

[ Voor 20% gewijzigd door Dr. Strangelove op 08-07-2024 17:33 ]

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Dr. Strangelove schreef op maandag 8 juli 2024 @ 17:28:
Op basis waarvan vinden we die Engelsen eigenlijk zo'n wereldelftal? Niet op basis van resultaten uit het verleden toch.

https://www.google.com/se...d;;;;2024-07-06T16:00:00Z
Ze hebben een paar leuke namen rondlopen, en ze behalen wel eens de halve finale, of finale, van een toernooi. Maar inderdaad, de resultaten zijn nou niet superieur te noemen.

• Dr. Strangelove
eric.1 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 17:29:
[...]

Ze hebben een paar leuke namen rondlopen, en ze behalen wel eens de halve finale, of finale, van een toernooi. Maar inderdaad, de resultaten zijn nou niet superieur te noemen.
Not sure if serious maar WK lagen ze er snel uit en op het EK 21 hadden ze een makkelijke loting en speelden alles thuis. En dit EK zijn ze ook nog niet getest. 'Ze halen wel eens een finale', ja, drie jaar terug. en nu ook. Net als wij. Dus die laatste mag je tegen elkaar wegstrepen.

Het is een serieuze vraag; ik kijk geen clubvoetbal en ik zie echt wel dat er een paar tussen lopen die kunnen ballen maar op die wedstrijd tegen Duitsland op het EK21 na heb ik Engeland bar weinig indruk zien maken als team. En dat is dus drie jaar terug.

Ik zeg dus ook niet dat ze ruk zijn; zie ze ook individueel zeker beter dan Nederland. Maar het is voor mij geen vergelijking met Spanje of Frankrijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Dr. Strangelove op 08-07-2024 17:37 ]

• eric.1
  • Nu online
Dr. Strangelove schreef op maandag 8 juli 2024 @ 17:35:
[...]

Not sure if serious maar WK lagen ze er snel uit en op het EK 21 hadden ze een makkelijke loting en speelden alles thuis. En dit EK zijn ze ook nog niet getest.

Het is een serieuze vraag; ik kijk geen clubvoetbal en ik zie echt wel dat er een paar tussen lopen die kunnen ballen maar op die wedstrijd tegen Duitsland op het EK21 na heb ik Engeland bar weinig indruk zien maken als team.

Ik zeg dus ook niet dat ze ruk zijn; zie ze ook individueel zeker beter dan Nederland. Maar het is voor mij geen vergelijking met Spanje of Frankrijk.
Ik zei niet dat ze goed speelden of tegen goede tegenstanders;) alleen dat ze wel eens "ver" komen, maar soms ook zeker niet. Maar nogmaals, ze hebben gewoon best een aantal goede spelers lopen die normaliter het verschil prima kunnen maken. Ze spelen gewoon bijzonder terughoudend, om de een of andere reden.

Verder vind ik persoonlijk Frankrijk ook niet goed, die spelen als een stel oude mannetjes wie het vertikken om een stap extra te zetten. Die moeten eens de wedstrijd van Turkije analyseren en daar wat inspiratie uithalen... en ook Spanje vind ik persoonlijk maar een slappe hap. Wellicht een van de beste dit toernooit maar dat zegt meer over de rest dan over hun. Win maar eens overtuigend van een groter land...

• Dr. Strangelove
Spanje en Frankrijk zijn op papier beter dan Engeland en Nederland maar niet onbelangrijk, hebben dit toernooi ook al gewoon laten zien dat ze dat zijn door van respectievelijk Duitsland en Portugal te winnen. Overtuigend misschien niet (ik vond Spanje bij vlagen érg overtuigend tegen Duitsland) maar niet met meer moeite dan Engeland en Nederland hadden tegen Zwitserland en Turkije.

Dus tja, ik denk dat de verhoudingen haarscherp getekend zijn al dit toernooi. Het is een beetje Premier League tegen de Championship, deze helften van het schema.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:54
[

Dus tja, ik denk dat de verhoudingen haarscherp getekend zijn al dit toernooi. Het is een beetje Premier League tegen de Championship, deze helften van het schema.
Een inhoudelijk reactie is niet enkel één woord

[ Voor 13% gewijzigd door Outerspace op 09-07-2024 17:15 ]

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-01 19:44
https://www.telegraaf.nl/...s-depay-hij-is-mijn-spits

Nou, 't gaat weer Depay in de spit worden hoor...
De bondscoach beaamt dat Depay veel krediet krijgt. „En ik vind ook dat hij dat verdient.
Vraag mij af op basis van wat. Want dat is niet te zien in wat voor wedstrijd dan ook de afgelopen 2 jaar.

• Harribo
ph4ge schreef op maandag 8 juli 2024 @ 08:27:
[...]

Zirkzee deed geloof ik amper 10 minuten mee, en dat op een positie die niet de zijne was tegen een tegenstander die alles of niets speelde. Ik zou hem niet te hard afrekenen.
Klopt maar hij kreeg 4x een bal en of duel en als je dan 4x verliest, is dat niet goed.
Maar wat ik zei podiumvrees oid... Hij kwam midden in het gevecht terecht

• Harribo
Terranova schreef op maandag 8 juli 2024 @ 19:16:

[...]

Vraag mij af op basis van wat. Want dat is niet te zien in wat voor wedstrijd dan ook de afgelopen 2 jaar.
Het is de Cristiano Ronaldo van ons team

• Harribo
eric.1 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 17:29:
[...]

Ik denk dat het net zo'n soort elftal als de onze is.
Topspelers maar het loopt niet altijd.
Ook de mentaliteits- valkuil.

We zullen het zien, ik durf echt op voorhand deze niet te voorspellen.
Dat durf ik wel voor een eventuele finale : daar worden we uitgeknikkerd :)

[ Voor 7% gewijzigd door Harribo op 08-07-2024 19:31 ]

• Harribo
Op vi zijn de bezoekers vrij zeker...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ATyOvYEvoA-dZfC9JbVtiqbHlDI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KQTXEZ2p8mff13DLYd9qDCJ5.jpg?f=fotoalbum_large

• bazzemans
  • Nu online
Harribo schreef op maandag 8 juli 2024 @ 19:32:
Op vi zijn de bezoekers vrij zeker...
[Afbeelding]
De wens is hier vader van de gedachte denk ik :Y)

• eric.1
  • Nu online
Harribo schreef op maandag 8 juli 2024 @ 19:30:
[...]

Ik ook niet hoor, die is een beetje 50-50 mijn inziens. Of zelfs iets meer kans voor de Engelsen.

Ik hoop eigenlijk alleen dat Koeman gewoon durft te wisselen, wie dan ook slecht speelt of uit het spel gehouden wordt door de tegenstander. En dan gewoon op tijd. We hebben 5 wissels (meen ik); gebruik die dan ook. En al die oogappeltjes mogen wel eens verdwijnen. Volgens mij waren maar weinigen het ermee oneens dat Simons eruit moest tegen Turkije - en dan niet in de 87e minuut :s

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

eric.1 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 19:38:
[...]

Ik ook niet hoor, die is een beetje 50-50 mijn inziens. Of zelfs iets meer kans voor de Engelsen.

Ik hoop eigenlijk alleen dat Koeman gewoon durft te wisselen, wie dan ook slecht speelt of uit het spel gehouden wordt door de tegenstander. En dan gewoon op tijd. We hebben 5 wissels (meen ik); gebruik die dan ook. En al die oogappeltjes mogen wel eens verdwijnen. Volgens mij waren maar weinigen het ermee oneens dat Simons eruit moest tegen Turkije - en dan niet in de 87e minuut :s
Klopt, de bal is rond, 11 tegen 11.. sorry!;)

Nee klopt met je eens, maar op de een of andere manier denk ik dat dit wel moet lukken. Verwacht dat van Dijk gaat vlammen gezien zijn PL ervaring en de Vrij trekt de lijn door.
Ik was meer dan sceptisch maar dit Oranje is aan het groeien. Middenveld is behelpen met Simons maar het scheelt dat Postbode Frenkie er niet is in zo een wedstrijd. Verwacht erg veel Gakpo. Hoop uiteraard op Weghorst maar die zal er laagdrempelig in worden gezet en dat weet Depay ook inmiddels

• ephymerous

[...]

Het kan niet anders dan dat hij foto’s heeft van de gebroeders Koeman in het vrouwen van lichte zeden district van Groningen. Deze verwoede poging tot grap is anders niet te verklaren.

XXXVI

• bazzemans
  • Nu online
De scheidsrechter is bekend gemaakt. Het is dezelfde als tegen Roemenië. Een mooi saillant details over zijn aanstelling:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_kJcwxsP_7yYY7XORFS7EbP1Jk4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5PSyOGyGVkdYbdF6bmc1otud.webp?f=fotoalbum_large
'Aanstelling Oranje-arbiter heroverwogen vanwege eerder voorval met Bellingham'
De UEFA heeft de aanstelling van Felix Zwayer als arbiter tijdens Nederland - Engeland heroverwogen. Dat melden diverse Engelse media, waaronder The Daily Mail en The Times. De Duitse scheidsrechter is in het verleden bespot door Jude Bellingham, omdat hij in 2005 veroordeeld werd voor betrokkenheid bij matchfixing.
Hij heeft in ieder geval een prachtig Oranje scheidsrechtersoutfit!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:54

[...]

Ik wil best kritisch zijn op Memphis, maar afgelopen zaterdag tegen Turkije goed spelen. Veel aanspeelbaar. Balvaste en kansen aan t creëren. Afronding liet nog te wensen over, maar aan de overige punten lag t niet deze keer.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

JanW schreef op maandag 8 juli 2024 @ 21:30:
[...]

Ik wil best kritisch zijn op Memphis, maar afgelopen zaterdag tegen Turkije goed spelen. Veel aanspeelbaar. Balvaste en kansen aan t creëren. Afronding liet nog te wensen over, maar aan de overige punten lag t niet deze keer.
En zoals vaker is aangestipt, als je met én Memphis als zwervende schaduwspits, én een diepe spits type target man, 'oorlogmaker', kopsterk en fysiek speelt, dan is hij goud waard, want hij maakt de verdediging zonder bal gek, en weet precies waar de bal heen moet.

• Terranova
JanW schreef op maandag 8 juli 2024 @ 21:30:
[...]

Balvast? Hij is 8x van de balgezet op 11 duels. Het was een typische Depay pot, veel proberen en zodra er 1 leuk ding lukt ging hij te ver en verloor weer de bal. Toen hij op 10 speelde ging het iets beter inderdaad. Maar op die assist na lukte er niet veel, vooral veel balverlies op plekken waar het niet moest.

Maar als je als spits geen afronding hebt en ook geen balvastheid, dan blijft er weinig over.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Terranova schreef op maandag 8 juli 2024 @ 21:51:
[...]

Balvast? Hij is 8x van de balgezet op 11 duels. Het was een typische Depay pot, veel proberen en zodra er 1 leuk ding lukt ging hij te ver en verloor weer de bal. Toen hij op 10 speelde ging het iets beter inderdaad. Maar op die assist na lukte er niet veel, vooral veel balverlies op plekken waar het niet moest.

Maar als je als spits geen afronding hebt en ook geen balvastheid, dan blijft er weinig over.
Waarbij de verdedigig met 2 à 3 man in zijn nek hing.

• Terranova
Ramzzz schreef op maandag 8 juli 2024 @ 21:53:
[...]

Waarbij de verdedigig met 2 à 3 man in zijn nek hing.
Op het middenveld? Want daar hij heeft ook meerdere keren de bal verloren.
Ik snap dat een spits tegen 2 a 3 man niet alles kan winnen. Maar zodra Depay er eentje wint dan gaat hij gelijk nog een keer proberen om dan alsnog de bal te verliezen.

Zoals ik net ook al zei, je spits moet een aanspeelpunt zijn of veel scoren. Depay is eigenlijk geen van 2en. Dus totaal geen spits, iets wat iedereen behalve Koeman kan zien.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Terranova schreef op maandag 8 juli 2024 @ 21:56:
[...]

Op het middenveld? Want daar hij heeft ook meerdere keren de bal verloren.
Ik snap dat een spits tegen 2 a 3 man niet alles kan winnen. Maar zodra Depay er eentje wint dan gaat hij gelijk nog een keer proberen om dan alsnog de bal te verliezen.

Zoals ik net ook al zei, je spits moet een aanspeelpunt zijn of veel scoren. Depay is eigenlijk geen van 2en. Dus totaal geen spits, iets wat iedereen behalve Koeman kan zien.
Wat als Koeman het wel ziet, maar ook ziet dat de alternatieven simpelweg niet beter zijn ?
In de huidige situatie lijkt het erop dat Memphis gewoon plan a is en hij vervolgens afhankelijk van hoe de wedstrijd gaat verschillende opties achter de hand heeft.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• ephymerous
Bossie schreef op maandag 8 juli 2024 @ 21:58:
[...]

Wat als Koeman het wel ziet, maar ook ziet dat de alternatieven simpelweg niet beter zijn ?
In de huidige situatie lijkt het erop dat Memphis gewoon plan a is en hij vervolgens afhankelijk van hoe de wedstrijd gaat verschillende opties achter de hand heeft.
Het is lastig om te oordelen over alternatieven als je die niet tot nauwelijks een kans geeft. Zirkzee en Brobbey hebben persoonlijk een meer dan prima seizoen gespeeld.

XXXVI

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
ephymerous schreef op maandag 8 juli 2024 @ 22:06:
[...]

Het is lastig om te oordelen over alternatieven als je die niet tot nauwelijks een kans geeft. Zirkzee en Brobbey hebben persoonlijk een meer dan prima seizoen gespeeld.
En koeman ziet ze elke dag op de training

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• ephymerous
Bossie schreef op maandag 8 juli 2024 @ 22:17:
[...]

En koeman ziet ze elke dag op de training
En wij zien een aantal spelers iedere wedstrijd falen. Het opstellen van Depay en Bergwijn is nepotisme. Niets meer en niets minder. Bergwijn de beste in de ruimte, wat een dom geblaat zeg.

XXXVI

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Gelukkig weet een aantal het hier veel beter dan een bondscoach met 50+ jaar voetbalervaring en zijn staf (idem).

Toch jammer, dat hij dan net bondscoach is, het had zo mooi kunnen zijn.

• D-e-n
ephymerous schreef op maandag 8 juli 2024 @ 22:06:
[...]

Ze nu plots opstellen met amper ervaring zou een grote gok zijn want niks garandeert je dat nu in Oranje direct leveren. En kom op: Brobbey heeft alleen in de eredivisie naam gemaakt en dan ook nooit gedurende lange tijd. Er was altijd wel weer wat. Dus het is niet dat hij op de deur staat te bonken.

Ter vergelijking: Xavi heeft meer talent dan die twee, was één van de beste Bundesliga spelers en zelfs die heeft moeite zijn draai te vinden.

En Zirkzee is eigenlijk net op het verkeerde moment geblesseerd geraakt, tot twee keer toe. In maart en in juni had je hem uitgebreid kunnen testen maar dat kon dus niet helaas.

[ Voor 7% gewijzigd door D-e-n op 08-07-2024 22:54 ]

• Harribo
Depay speelde een redelijke pot mi tegen Turkije maar wel mét Weghorst.
Vergeet bijvoorbeeld ook niet de boogbal van Depay op Weghorst die Weghorst in het zijnet schoot.

Bergwijn zal goed zijn in de ruimte... Ok... Maar ja als hij die niet krijgt zoals tegen Turkije , blijft er heel weinig over heb ik het idee.

Maar dat missen van kansen, die eerste grote kans van Depay in de eerste minuten, gewoon meeeteeeers over... Ik blijf dat niet snappen dat dat nu al een aantal keer gebeurd is. Oefenen op afwerken? Zoiets?

Ik heb wel het idee dat het elftal iets gegroeid is in het toernooi.
Ben niet ontevreden behalve het soms half bakken verdedigen.

Ben benieuwd tegen Engeland. Leuke tegenstander.
Zin in.

[ Voor 42% gewijzigd door Harribo op 08-07-2024 23:02 ]

• D-e-n
Ramzzz schreef op maandag 8 juli 2024 @ 21:34:
[...]

En zoals vaker is aangestipt, als je met én Memphis als zwervende schaduwspits, én een diepe spits type target man, 'oorlogmaker', kopsterk en fysiek speelt, dan is hij goud waard, want hij maakt de verdediging zonder bal gek, en weet precies waar de bal heen moet.
Dat kan prima werken maar dan moet Koeman het systeem anders invullen en Depay op papier rechtsvoor zetten en hem van daaruit een vrije rol geven. Maar ik vermoed dat hij dat liever niet doet, in elk geval niet vanaf de aftrap.

[ Voor 4% gewijzigd door D-e-n op 08-07-2024 22:58 ]

• eric.1
  • Nu online
Ramzzz schreef op maandag 8 juli 2024 @ 22:48:
Gelukkig weet een aantal het hier veel beter dan een bondscoach met 50+ jaar voetbalervaring en zijn staf (idem).

Toch jammer, dat hij dan net bondscoach is, het had zo mooi kunnen zijn.
Sjah, 50+ jaar ervaring en nog Wijnaldum in deze staat meenemen en ook nog opstellen dit toernooi...

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Harribo schreef op maandag 8 juli 2024 @ 22:57:
Maar dat missen van kansen, die eerste grote kans van Depay in de eerste minuten, gewoon meeeteeeers over... Ik blijf dat niet snappen dat dat nu al een aantal keer gebeurd is. Oefenen op afwerken? Zoiets?
Je zag bij die poging dat de zijn noppen van zijn standbeen geen grip hadden, hij gleed weg.
eric.1 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 23:06:
[...]

Sjah, 50+ jaar ervaring en nog Wijnaldum in deze staat meenemen en ook nog opstellen dit toernooi...
Hij heeft klaarblijkelijk veel vertrouwen in spelers die jarenlang geleverd hebben.

Misschien iets te veel, maar die eigenschap zag je bij vrijwel elke bondscoach, je krijgt andere spelers domweg niet zo vaak of veel in actie te zien, om die inschatting te maken.

Vedetten en publiekslievelingen op de bank zetten is al lastig, laat staan als je ze niet eens selecteert. De spoeling op het middenveld is al vrij dun.

Ik had ook liever andere namen gezien en Wijnaldum gewoon maximaal alleen de bank warm zien houden. Koeman en zijn staf beslissen anders.

En, je doet het überhaupt nooit allemaal goed als bondscoach.

[ Voor 50% gewijzigd door Ramzzz op 09-07-2024 00:31 ]

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-01 16:59

DirtyBird

Praktiserend denker

Harribo schreef op maandag 8 juli 2024 @ 22:57:

Ik heb wel het idee dat het elftal iets gegroeid is in het toernooi.
Ben niet ontevreden behalve het soms half bakken verdedigen.
Ik vind dat wel meevallen eigenlijk. Ze spelen aanvallend en met redelijk veel risico doordat Aké en Dumfries meekomen, waarbij Gakpo en Bergwijn naar binnen gaan. Dan heb je heel veel mensen voor het doel, maar mis je achterin wat bij de counter (waar Turkije goed op inspeelde).
Ik zag daar vooral twee felle verdedigers die bereid waren om hard in te grijpen en een kaart te pakken. Dat is volgens mij ook precies wat je in zo'n situatie moet doen.
Ik heb voor mn gevoel al veel teams zien verliezen zonder kaarten te hebben gepakt. Dan doe je echt iets fout :p

Idealiter komt die counter er niet en scoor je natuurlijk gewoon, of desnoods een doeltrap zodat je weer tijd hebt om te reorganiseren.

[ Voor 7% gewijzigd door DirtyBird op 08-07-2024 23:11 ]

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

• famschopman
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 08-01 16:48
Ramzzz schreef op maandag 8 juli 2024 @ 23:08:
[...]

Je zag bij die poging dat de zijn noppen van zijn standbeen geen grip hadden, hij gleed weg.
Eens, de velden zijn dra-matisch. De pollen vliegen je om de oren.

• ph4ge
eric.1 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 23:06:
[...]

Ik blijf erbij dat er weinig andere keus is/was. Er zijn gewoon veel blessures op het middenveld. Gravenberch had er ook nooit bij moeten zitten en is het kennelijk ook niet. Waarschijnlijk speelde 'hoop' een grote rol in de selectie en het opstellen van Wijnaldum, de hoop dat Koeman gezien hun gezamenlijke verleden hem nog 1 keer aan de praat zou krijgen.

• Typhone
  • Laatst online: 22:31

Typhone

Who Dares Wins

Harribo schreef op maandag 8 juli 2024 @ 19:30:
[...]

Hehe, Nederland is gewoon exit na deze ronde. Mentaliteit klopt niet (al heel lang niet) en Depay is onze nummer 1 spits aldus Koeman. Daardoor komt het elftal niet aan voetballen toe op de juiste manier op het juiste moment. Achterin doet hetzelfde probleem zich voor met Virgil van Dijk die niet meer brengt wat hij enkele jaren terug wel had. En een speler die zo slecht speelt als Xavi Simons de hele wedstrijd laten staan... dan ben je extreem conservatief en niet bij machte een toernooi te winnen.

Morgenavond worden de messen geslepen :)

• ph4ge
Typhone schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 08:25:
Hehe, Nederland is gewoon exit na deze ronde. Mentaliteit klopt niet (al heel lang niet) en Depay is onze nummer 1 spits aldus Koeman. Daardoor komt het elftal niet aan voetballen toe op de juiste manier op het juiste moment. Achterin doet hetzelfde probleem zich voor met Virgil van Dijk die niet meer brengt wat hij enkele jaren terug wel had. En een speler die zo slecht speelt als Xavi Simons de hele wedstrijd laten staan... dan ben je extreem conservatief en niet bij machte een toernooi te winnen.

Morgenavond worden de messen geslepen :)
Er is geen halve finalist waar ze enthousiast zijn, zelfs in Spanje is best veel kritiek begrijp ik.

Een halve finale met dit materiaal, zeker na de blessures, kan je gewoon niks op afdingen. Zelfs als iedereen fit was geweest hadden we dat niet verwacht.

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 12-01 16:28
Koeman ziet kennelijk iets bij Memphis wat de rest van de wereld niet ziet. Wij snappen er allemaal niets van en hij wel.
Dat wordt weer hetzelfde liedje tegen Engeland. Memphis loopt overal en nergens, lijdt constant balverlies, eist alle corners etc op zonder enig resultaat en in minuut 80, als we inmiddels achter de feiten aan lopen, mag Weghorst weer op komen draven.
Om Vaas uit FarCry 3 te quoten: "Did I ever tell you what the definition of insanity is?
Insanity is doing the exact same fucking thing over and over again, expecting shit to change. That is crazy."

Gebaseerd op het halen van de halve finale zal de KNVB Koeman er niet uit sturen maar na dit toernooi gaat mijn tv niet meer aan voor Oranje als er niet eens doorgeselecteerd wordt. Memphis, Wijnaldum, Bergwijn, Blind in ieder geval nooit meer oproepen na dit toernooi, maar Koeman kennende..

• Typhone
  • Laatst online: 22:31

Typhone

Who Dares Wins

ph4ge schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 08:39:
[...]

Er is geen halve finalist waar ze enthousiast zijn, zelfs in Spanje is best veel kritiek begrijp ik.

Een halve finale met dit materiaal, zeker na de blessures, kan je gewoon niks op afdingen. Zelfs als iedereen fit was geweest hadden we dat niet verwacht.
Nee dat klopt maar dan kijk ik wel even naar het feit dat NL in de poule verloren heeft en daarom Turkije en Roemenië als tegenstanders kreeg. Als ze 'gewoon' tweede waren geworden hadden we er naar alle waarschijnlijkheid een rondje eerder uitgelegen :).

Ik ben niet altijd fan van hem maar Valentijn Driessen had bij VI wel een punt. Leuk die hosanna stemming voor dat carnavalspubliek in Duitsland maar voetballend stelt het allemaal barweinig voor. Zodra Engeland een kans verzilvert en er opportuun gespeeld moet worden staan daar wat andere verdedigers dan bij Turkije.

• ph4ge
Typhone schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 09:11:
Nee dat klopt maar dan kijk ik wel even naar het feit dat NL in de poule verloren heeft en daarom Turkije en Roemenië als tegenstanders kreeg. Als ze 'gewoon' tweede waren geworden hadden we er naar alle waarschijnlijkheid een rondje eerder uitgelegen :).
Ten eerste zullen we dat nooit weten en ten tweede, so what?

In 1988 ging Nederland ook met hakken over de sloot door de groepsfase. Uiteindelijk gaat het om het resultaat.
Typhone schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 09:11:
Ik ben niet altijd fan van hem maar Valentijn Driessen had bij VI wel een punt. Leuk die hosanna stemming voor dat carnavalspubliek in Duitsland maar voetballend stelt het allemaal barweinig voor. Zodra Engeland een kans verzilvert en er opportuun gespeeld moet worden staan daar wat andere verdedigers dan bij Turkije.
Het is een EK, landen spelen zelden of nooit voetbal wat mensen zoals Valentijn mooi vinden. Mooi is subjectief en een middel maar geen doel op zich. Het is nou eenmaal een ploeg die slechts een paar weken met elkaar getraind heeft en waar juist op het middenveld waar mooi voetbal vandaan komt veel gewisseld is en derde keus staat.

In Engeland zijn ze minimaal net zo kritisch op hun ploeg als wij op de onze. Die spelen nog veel slechter en hebben nog veel meer moeite gehad om zover te komen. Frankrijk heeft nog geen doelpunt uit openspel gemaakt.

[ Voor 7% gewijzigd door ph4ge op 09-07-2024 09:47 ]

• Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 22:38
Engeland speelt echt verdedigend, terwijl NL wel aanvallend (kan) zijn. Dat moet NL echt benutten om snel op voorsprong te komen. Als het op penalties aankomt dan trekt NL aan het kortste eind vrees ik.

Eigen moeten ze net zo spelen als tegen Turkije, de eerste 15 min waren mooi. Maar nu volhouden, Dumfries uit de basis zetten (want die maakte echt domme fouten, tegen de Engelsen ben je dan gewoon de sjaak).
Pagina: 1 ... 193 ... 262 Laatste

Let op:
Poule: Tweakers F.C. EK Voetbalpoule 2024
Algemeen topic: [Voetbal] Centraal EK 2024 topic
Vrouwenvoetbal: [Voetbal] Het algemene vrouwenvoetbal topic

Gedoe over het haarbandje van Memphis, commentaar over het commentaar of het eindeloos herkauwen van scheidsrechterlijke dwalingen zijn hier niet nodig!