[Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 192 ... 262 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:41
Harribo schreef op zondag 7 juli 2024 @ 09:39:
[...]

Een topland verslaan is gewoon niet reëel normaal gesproken. Wij zijn gewoon niet dat goed.
Portugal, Spanje, Frankrijk zijn zeker beter dan ons. Dan moet je geluk hebben.

Wij speelden weer af en toe slap, weer dat langdurig toekijken wat een tegenstander met die bal gaat doen of gewoon niet hard genoeg meerennen. Ik word daar gewoon chagrijnig van dan.
Blijft écht het hekel punt met dit team.
Je hebt Weghorst nodig om iedereen wakker te schudden, best absurd eigenlijk.

Turkije is best een taaie gevaarlijke ploeg gebleken die spelen naar hun maximale mogelijkheden.
Maar zoveel kansen weg geven... Dat zou niet moeten
Normaal gesproken heb ik ook dat gevoel wat je stelt in de tweede alinea. Gisteren was dat wel grotendeels het gevolg van de speelstijl van de Turken. Je zag het aan Gakpo. We zijn het er denk ik over eens dat hij een goed toernooi speelt. Als hij aan de bal kwam dan stonden er gelijk twee direct voor zijn neus. Lukte het hem al om een creatieve actie te maken dan stond nummer 3 daar vlak achter. Dan is het zo ontzettend zoeken naar openingen. Vandaar ook mijn kritiek op Dumfries aan de andere kant. Precies dit spel kan hij niet. Geen creativiteit. Hij zal daar nooit een man uitspelen en ruimte creëeren. Dat had denk ik een Malen of Frimpong beter gedaan. Dumfries zijn andere kwaliteit maakte dan wel weer dat we tot scoren kwamen en hij redde ons op het einde dus we moeten toch maar heel blij met hem zijn.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:33
Verwijderd schreef op zondag 7 juli 2024 @ 08:23:
Maar toch even: Waarom speelden we gisteren nou weer zo ongenadig slecht? Ik vond het 80 van de 90 minuten ruk.

Lekker dat je hem wint met wat opportunisme en ballen voor de pot maar ik begrijp de terugval na een goede wedstrijd tegen de Roemenen gewoon niet.
De Turken waren mijn inziens veel feller en veel energieker dan de Roemenen. Die zaten er wel echt goed op. En daar hebben we moeite mee.

Zeker met spelers als Simons die graag iedere bal 3x meer wilt raken dan nodig is en alles mooier wilt doen dan hij op dit moment kan, Dumfries die gewoon te traag is in alles wat hij doet en gewoon echte kut voorzetten geeft en blijft geven....dat eindigt gewoon in 90% kans op balverlies - dat kan echt niet meer, en Van Dijk die gewoon geen enkele controle heeft achterin en nu ook achter de feiten aanliep.

Mijn inziens maakten die drie het voornamelijk erg moeilijk voor ons en die zou ik ook gewoon op de bank willen zien.

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-01 16:57
bazzemans schreef op zondag 7 juli 2024 @ 09:44:
[...]

Normaal gesproken heb ik ook dat gevoel wat je stelt in de tweede alinea. Gisteren was dat wel grotendeels het gevolg van de speelstijl van de Turken. Je zag het aan Gakpo. We zijn het er denk ik over eens dat hij een goed toernooi speelt. Als hij aan de bal kwam dan stonden er gelijk twee direct voor zijn neus. Lukte het hem al om een creatieve actie te maken dan stond nummer 3 daar vlak achter. Dan is het zo ontzettend zoeken naar openingen. Vandaar ook mijn kritiek op Dumfries aan de andere kant. Precies dit spel kan hij niet. Geen creativiteit. Hij zal daar nooit een man uitspelen en ruimte creëeren. Dat had denk ik een Malen of Frimpong beter gedaan. Dumfries zijn andere kwaliteit maakte dan wel weer dat we tot scoren kwamen en hij redde ons op het einde dus we moeten toch maar heel blij met hem zijn.
Ik had denk ik aan die kant (de spits en verder alle gevaar kwam vaak vanaf de Turkse rechterkant of centraal, dus bij Ake, van Dijk of de Vrij, Geertruida neergezet na de eerste helft. Er was / kwam weinig ruimte op rechtsvoor om er te komen en dan heb je niets aan Dumfries.
Je krijgt dan een extra voetballer op het middenveld en dat maakt het druk zetten een stuk lastiger voor de Turken. Denk dat hij het niet veel minder zou doen dan Dumfries deze pot, want i.m.o. had hij best wel een offday, tot 5 minuten voor tijd.

• jbdeiman
eric.1 schreef op zondag 7 juli 2024 @ 09:46:
[...]

De Turken waren mijn inziens veel feller en veel energieker dan de Roemenen. Die zaten er wel echt goed op. En daar hebben we moeite mee.

Zeker met spelers als Simons die graag iedere bal 3x meer wilt raken dan nodig is en alles mooier wilt doen dan hij op dit moment kan, Dumfries die gewoon te traag is in alles wat hij doet en gewoon echte kut voorzetten geeft en blijft geven....dat eindigt gewoon in 90% kans op balverlies - dat kan echt niet meer, en Van Dijk die gewoon geen enkele controle heeft achterin en nu ook achter de feiten aanliep.

Mijn inziens maakten die drie het voornamelijk erg moeilijk voor ons en die zou ik ook gewoon op de bank willen zien.
In de analyse werd van Dijk nog gecomplimenteerd, was ik het niet mee eens. Best een aantal momenten dat ik dacht, 'waar ben je nou', bij een bal over de laatste linie, waar de Vrij ternauwernood kon afstoppen probeerde hij geeneens rugdekking te geven.
Ook bij momenten zou je verwachten dat hij wel meer zou bijsturen in zijn rol en met zijn ervaring.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:31
Ik had na de wedstrijd tegen Roemenië een goed gevoel over Engeland als tegenstanders, maar na gisteren een stuk minder. Vond het echt een mazzelige overwinning; als je dat tegen Argentinië of Brazilië doet kan je dat nog goedpraten aan jezelf denk ik maar tegen Turkije... neuh. Wat ik gisteren zag biedt bar weinig aanknopingspunten voor een wedstrijd tegen een topland. Teveel onzekerheid, te weinig focus, vooral op het moment dat je de wedstrijd moet controleren. Als je Turkije al niet in toom kan houden wat moet je dan tegen een ploeg die individueel 10x beter heeft rondlopen?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• jbdeiman
Dr. Strangelove schreef op zondag 7 juli 2024 @ 09:58:
Ik had na de wedstrijd tegen Roemenië een goed gevoel over Engeland als tegenstanders, maar na gisteren een stuk minder. Vond het echt een mazzelige overwinning; als je dat tegen Argentinië of Brazilië doet kan je dat nog goedpraten aan jezelf denk ik maar tegen Turkije... neuh. Wat ik gisteren zag biedt bar weinig aanknopingspunten voor een wedstrijd tegen een topland. Teveel onzekerheid, te weinig focus, vooral op het moment dat je de wedstrijd moet controleren. Als je Turkije al niet in toom kan houden wat moet je dan tegen een ploeg die individueel 10x beter heeft rondlopen?
10 individuen kan je wel hebben, als ze als een team gaan opereren ben je praktisch kansloos.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:58
Zat nog ff de samenvatting terug te kijken.
We komen op het laatst goed weg omdat voorzetten van de Turken niet goed weggewerkt worden. Iedereen in de verdediging zit er steeds naast! Maar niet als de bal bij een Turk komt
Om gek van te worden dat slechte slappe verdedigen.

• Harribo
bazzemans schreef op zondag 7 juli 2024 @ 09:44:
[...]

Ik bedoel dit VERDEDIGEND. Aanvallend was het misschien ook een tijdje pover maar dat snapte ik wel ergens, je wilt niet de bal kwijt raken voor een Turkse counter.

Verdedigend is het gewoon te slap en veel te afwachtend.
Het is geen toeval dat die bal tussen al die Nederlanders nog zo vaak bij een Turk terecht komt.
Enfin, heb het nu 6x gezegd geloof ik, punt wel gemaakt :)
Als ik Koeman was zou ik mij daar zorgen over maken.
Afgezien van dat spelen we goed vind ik.

[ Voor 4% gewijzigd door Harribo op 07-07-2024 10:10 ]

• jbdeiman
Harribo schreef op zondag 7 juli 2024 @ 10:08:
[...]

Ik bedoel dit VERDEDIGEND. Aanvallend was het misschien ook een tijdje pover maar dat snapte ik wel ergens, je wilt niet de bal kwijt raken voor een Turkse counter.

Het is geen toeval dat die bal tussen al die Nederlanders nog zo vaak bij een Turk terecht komt.
Ik vond gisteren inderdaad het verdedigende op Frankrijk lijken, geen druk op (de man met) de bal zetten zodat die snel moet kiezen.
Dan wordt het echt een stuk lastiger voor de tegenstander. De eerste 10-15 minuten zag je ook dat je Turkije wat onder druk zette en dat ze het dan niet heel erg meer weten. Maar dat druk zetten was daarna volledig weg.

• Harribo
@bazzemans
Snap dat je liever ook rechtsvoor iemand ziet die een man uit kan spelen.
Dat kan eventueel alleen Frimpong.
Bergwijn ook vroeger maar de laatste jaren durft hij dat niet meer of zo.

Maar Dumfries heeft vaak wel een beslissende voorzet in huis, ook wat waard

• bazzemans
Harribo schreef op zondag 7 juli 2024 @ 10:08:
[...]

Als ik Koeman was zou ik mij daar zorgen over maken.
Ah duidelijk. Dat had ik er niet goed uitgehaald, excuus. Helemaal mee eens. Verdedigend mis je een 'tot hier en niet verder'-mentaliteit, die je in de slotminuten van de wedstrijd wel (noodgedwongen) ziet.

Ik was vooral met Oranje in balbezit bezig. Dat zal tegen Engeland heel anders zijn. Maar goed, die spelen op hun beurt weer heel anders dan de Turken. Dat gaat ook niet vergelijkbaar zijn.

• bazzemans
jbdeiman schreef op zondag 7 juli 2024 @ 09:49:
[...]

Ik had denk ik aan die kant (de spits en verder alle gevaar kwam vaak vanaf de Turkse rechterkant of centraal, dus bij Ake, van Dijk of de Vrij, Geertruida neergezet na de eerste helft. Er was / kwam weinig ruimte op rechtsvoor om er te komen en dan heb je niets aan Dumfries.
Je krijgt dan een extra voetballer op het middenveld en dat maakt het druk zetten een stuk lastiger voor de Turken. Denk dat hij het niet veel minder zou doen dan Dumfries deze pot, want i.m.o. had hij best wel een offday, tot 5 minuten voor tijd.
Dumfries had m.i. geen offday. Beter dan dit is hij niet als hij niet in zijn kracht speelt. Nooit geweest, vaak genoeg aan hem geërgerd.

Geertruida is dan een halve oplssing, je hebt dan nog iemand nodig die de buitenkant kan bespelen en met een individuele actie ruimte kan maken. Idealiter heb je twee spelers die de ruimte aan de buitenkant kunnen bespelen tegen een tegenstander als de Turken. Zoals op het laatst van de wedstrijd op lijke met Van de Ven (dankzij snelheid) en Gakpo. Maar goed, toen was er gezien de stand ook meer ruimte.

• Harribo
jbdeiman schreef op zondag 7 juli 2024 @ 10:11:
[...]

Ik vond gisteren inderdaad het verdedigende op Frankrijk lijken, geen druk op (de man met) de bal zetten zodat die snel moet kiezen.
Dan wordt het echt een stuk lastiger voor de tegenstander. De eerste 10-15 minuten zag je ook dat je Turkije wat onder druk zette en dat ze het dan niet heel erg meer weten. Maar dat druk zetten was daarna volledig weg.
Dit inderdaad

Maar als je dan druk zet, zowel verdedigend als aanvallend, kwam zelfs Frankrijk er niet door heen en verloren ze de bal.

De intensiteit van het druk zetten moet je eigenlijk proberen continu te kunnen opbrengen en met zijn allen.
Dat kan een Roemenië en Turkije wel, waarom wij dan niet?
Dan maak je mi zelfs kans op het ek

• jbdeiman
Harribo schreef op zondag 7 juli 2024 @ 10:12:
@bazzemans

Ik had gisteren niet een keer het idee dat Dumfries van betekenis was (toch uiteindelijk een keer bij de EG waar anders Gakpo m had gemaakt)
Maar die kwam aanvallend niet, probeerde dat ook eigenlijk niet en leek geestelijk bij vlagen behoorlijk afwezig te zijn.
Denk dat je met Frimpong of Malen voor Bergwijn een betere bezetting had gehad, dan had je op rechts in elk geval ook bezetting aanvallend gezien.

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-01 15:30

pro_6or

amateur_60r

Advizor schreef op zondag 7 juli 2024 @ 09:22:
[...]

Verbruggen schat die bal compleet verkeerd in. De defensie stond niet goed, maar de keeper ook niet.
Mee eens. Die jongen heeft nog enorm veel te leren. 21, kan nog, en zal ook nog gebeuren, maar wel slecht dat hij nu al onze beste keus is.

een treffende spreuk

• bazzemans
Harribo schreef op zondag 7 juli 2024 @ 10:12:
@bazzemans

Klopt, tegen Roemenië leek de combi Bergwijn-Dumfries op een paar momenten wel een goede optie. Gisteren niets van gezien. Komt ook weer omdat de Turken die ruimte altijd wel bezet hadden.

Precies dat laatste is ook waarom Dumfries altijd speelt. Ondanks zijn beperkingen, is hij met zijn wedstrijdmentaliteit en voorzetten gewoon heel belangrijk. Ik denk ook niet dat je veel meer mag verwachten.

[ Voor 3% gewijzigd door bazzemans op 07-07-2024 10:18 ]

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:57
Engeland wordt een hele andere wedstrijd.
Turkije zat zich helemaal in te graven wat alles lastig maakt en diverse spelers niet tot zijn recht kan komen.
Kun je eindeloos over discussiëren maar dit zijn but wedstrijden.

Dumfries is prima als back, met Geertruida ga je kwaliteit inleveren. Die is nog niet zo ver zeker niet voor een halve finale
Ake ook een prima back maar misschien is tegen Sake is vd Ven wel een betere oplossing zeker na zijn invalbeurt van gisteren.

Persoonlijk zou ik Depay naar rechtsbuiten gooien en een echte spits in brengen.

[ Voor 10% gewijzigd door d-vine op 07-07-2024 10:25 ]

• jbdeiman
bazzemans schreef op zondag 7 juli 2024 @ 10:15:
[...]

Dumfries had m.i. geen offday. Beter dan dit is hij niet als hij niet in zijn kracht speelt. Nooit geweest, vaak genoeg aan hem geërgerd.

Geertruida is dan een halve oplssing, je hebt dan nog iemand nodig die de buitenkant kan bespelen en met een individuele actie ruimte kan maken. Idealiter heb je twee spelers die de ruimte aan de buitenkant kunnen bespelen tegen een tegenstander als de Turken. Zoals op het laatst van de wedstrijd op lijke met Van de Ven (dankzij snelheid) en Gakpo. Maar goed, toen was er gezien de stand ook meer ruimte.
Die corner die hij weggaf, momenten dat er ruimte was om te gaan ging hij niet, verdedigend niet sterk (werd vaak fysiek afgetroefd terwijl dat vaak zijn kracht is) . Eigenlijk alles wat zijn kracht is zat er gisteren niet in. Daarom ook dat ik Geertruida benoem, die wil er niet buiten omheen en dan kan je gewoon met een rechtsbuiten spelen. dat kan met Dumfries niet echt.

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-01 11:08
toolkist schreef op zondag 7 juli 2024 @ 09:37:
[...]

Plaaggeest? Ik vond hem echt niet bijzonder spelen (z'n voorzetten etc waren echt 3x niks) en als die keeper van Zwitserland ietsje attenter speelt dan heeft ie dat hobbelballetje (wel zuiver, maar dan nog) gewoon. Die stond gewoon bagger opgesteld. Zoals ie bij de penalty's ook echt dramatisch was.
Zeker in de eerste helft kwam alle dreiging bij hem vandaan, en als hij 1-op-1 kwam ging hij regelmatig zijn directe tegenstander voorbij. Zijn voorzetten waren niet altijd even best, maar dat heeft ook te maken met de drukte voor de goal (veel Zwitsers) en een dramatische Kane. Saka was veruit de gevaarlijkste speler aan Engelse kant. Dat is de angel die je eruit moet halen, want aan de andere kant was Bellingham een drama. Toen Eze erin kwam en Bellingham meer centraal ging spelen werd Engeland beter.

Engeland mist alleen de creativiteit en vorm om een muur te slechten. Dus: organisatie strak houden. Bijkomend voordeel was gisteren wel dat het druk zetten van Engeland nergens op leek. Dat is Southgate's invloed: geen risico nemen dat ze er onderuit voetballen via een pass tussen de linies. De achterste vier van Engeland blijven op 10 meter van de middenlijn staan, waardoor de linies voor ze nooit echt kunnen afjagen. Dat lijkt een opdracht te zijn, en dat betekent dat Nederland de tijd krijgt om op te bouwen. Als ik dan zie dat Zwitserland gisteren, vooral in de eerste helft, toch regelmatig de man tussen de linies kon vinden, dan denk ik dat daar mogelijkheden liggen.

• bazzemans
jbdeiman schreef op zondag 7 juli 2024 @ 10:20:
[...]

Die corner die hij weggaf, momenten dat er ruimte was om te gaan ging hij niet, verdedigend niet sterk (werd vaak fysiek afgetroefd terwijl dat vaak zijn kracht is) . Eigenlijk alles wat zijn kracht is zat er gisteren niet in. Daarom ook dat ik Geertruida benoem, die wil er niet buiten omheen en dan kan je gewoon met een rechtsbuiten spelen. dat kan met Dumfries niet echt.
Hij werd inderdaad precies in zijn zwakte gedrukt. Wat dat betreft begrijp ik je keus voor Geertruida wel.

Je laatste opmerking over een echte buitenspeler icm een overlappende rechterverdediger zoals Dumfries, begrijp ik niet. Dat was nog niet zo lang geleden helemaal niet ongebruikelijk, een buitenspeler die op momenten naar binnen trekt (dus niet daar standaard al staat), waarna een back eroverheen kan gaan. Het risico is dan je restverdediging. Dat moet ergens opgevangen worden. Door een middenvelder die meer inzakt of met de verdedigen (en deels middenvelders) te kantelen. Ik kan ook niet echt argumenten vinden waarom we dat met deze groep niet zouden kunnen. Voldoende snelheid achterin en desnoods pak je Van de Ven daar nog bij, die aan de ander kant ook (beter dan Ake m.i.) kan overlappen.

Achterin vond ik het niet sterk gisteren, Yilmaz was een plaag. Alleen die bal op hem kon ik steeds gegeven worden. Dat lag ook aan de mate van druk die Oranje op de bal gaf voorin. We hebben toch een aantal spelers die een fractie van een seconde nog afwachten, voordat ze druk zetten. Misschien balen van het moment of die snelheid van denken/anticiperen ontbreekt, geen idee. Het is wel wat we keer-op-keer zien.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Advizor schreef op zondag 7 juli 2024 @ 09:22:
[...]

Verbruggen schat die bal compleet verkeerd in. De defensie stond niet goed, maar de keeper ook niet.
Niet mee eens, Dumfries staat daar in de weg, en 3 man komen hoger, die bal was zo goed als onhoudbaar.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-01 12:13

Typhone

Who Dares Wins

Martin0 schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 23:23:
Ik vind dat er hier te negatief gekeken wordt.
De turken zijn lastige tegenstanders geweest omdat die met 9 man de bus parkeren.
Daar kom je niet makkelijk doorheen.

Tegen Engeland en Spanje zal je daar minder last van hebben.
Bij Frankrijk spelen ze ongeveer hetzelfde en is het lastiger.

Desondanks is Frankrijk waarschijnlijk wel de lastigste als we die weer tegen komen in de finale.
Je komt er lastig doorheen omdat je twee mensen hebt die zich telkens kapot liepen op de defensie ipv de flanken optimaal te benutten.

Geen idee wat de toegevoegde waarde van Dumfries is maar voorzetten zijn matig, defensief voegt hij niet heel veel toe. Lijkt alleen wat power te zijn en resultaten uit het verleden tegen matige tegenstanders.

[ Voor 14% gewijzigd door Typhone op 07-07-2024 10:51 ]

• famschopman
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 08-01 16:48
De laatste 10 minuten was veelzeggend. Het kan gewoon niet zo zijn dat de Turken elke keer vanaf rechts een voorzet mogen geven; echter kregen ze alle ruimte en gelegenheid om dit meerdere malen te doen.

Van Dijk is niet in vorm, te langzaam en dan heeft hij niets anders in huis dan een overtreding om een offensief te stoppen.

Ik vond Depay niet eens zo slecht, was echt aan het werk maar ik zit nog in dubio of zijn scherpte ontbrak of dat de ballen gewoon nét niet lekker bij hem terecht kwamen. Elke keer stonden er meerdere Turken om hem heen en dat heeft ook te maken met hoe het elftal speelt.

Waar vroeger ontzettend veel vanuit de flanken kwam met een voorzet in of net voor de 16 meter moet nu alles dwars door het midden. Je kan niet dwars door een blok beton heen. Dat vereist dat je ruimte creeërt. Dat kan je bereiken als je kort op elkaar speelt, een hoog speltempo hanteert, strak en hard aanspeelt en daarbij zorgt voor onrust en positieveranderingen in de verdediging.

Maar wat doet dit elftal. Eindeloos over de breedte breien met hoge of trage ballen. Elke keer weer terugspelen in de hoop dat de verdediging ruimte maakt maar door het lage speltempo de tegenstander alle gelegenheid biedt om weer terug in positie te vallen.

In zijn algemeenheid vond ik het speltempo zo verschrikkelijk laag dat je daarmee ook weinig problemen creeërt voor je tegenstander.

Tegen een Spanje of een Frankrijk wordt dit genadeloos afgestraft.

• Harribo
jbdeiman schreef op zondag 7 juli 2024 @ 10:16:
[...]

Ik had gisteren niet een keer het idee dat Dumfries van betekenis was (toch uiteindelijk een keer bij de EG waar anders Gakpo m had gemaakt)
Maar die kwam aanvallend niet, probeerde dat ook eigenlijk niet en leek geestelijk bij vlagen behoorlijk afwezig te zijn.
Denk dat je met Frimpong of Malen voor Bergwijn een betere bezetting had gehad, dan had je op rechts in elk geval ook bezetting aanvallend gezien.
De Turken zetten daar de flank helemaal dicht met 2 man zo'n beetje tegen de zijlijn. Dat durft een Frimpong of malen dan ook niet aan denk ik.
Doordat Weghorst erin kwam en er meer in het midden ook gebeurde, kwam aan de zijlijn soms iets meer ruimte.
Denk ik.

Dumfries komt niet snel een man voorbij maar afgezien van zijn 1 of 2 beslissende voorzetten, is Dumfries vanwege oa zijn postuur ook een extra spits die kan afwerken bij de tweede paal als een voorzet vanaf de andere kant komt

• Harribo
d-vine schreef op zondag 7 juli 2024 @ 10:20:
Engeland wordt een hele andere wedstrijd.
Denk ik ook
Persoonlijk zou ik Depay naar rechtsbuiten gooien en een echte spits in brengen.
Mwah, snap je punt maar juist de samenwerking met Weghorst daar is wel heel goed dan. Weghorst zonder Depay of Depay zonder Weghorst is minder vrees ik, dan gaan ze alleen op een eilandje zitten denk ik.
Dat zou ik dan niet weg doen. Zo blijf je in het midden én aan de flanken gevaarlijk.

• Harribo
bazzemans schreef op zondag 7 juli 2024 @ 10:13:
[...]

Ah duidelijk. Dat had ik er niet goed uitgehaald, excuus. Helemaal mee eens. Verdedigend mis je een 'tot hier en niet verder'-mentaliteit, die je in de slotminuten van de wedstrijd wel (noodgedwongen) ziet.

Ik was vooral met Oranje in balbezit bezig. Dat zal tegen Engeland heel anders zijn. Maar goed, die spelen op hun beurt weer heel anders dan de Turken. Dat gaat ook niet vergelijkbaar zijn.
Dat verdedigen... Echt verweg het grootste probleem nog nu.
Mijn analyse 😁

Aanvallend doen we het best goed uiteindelijk. We zijn gelukkig niet meer afhankelijk van alleen een Depay.
We kunnen eigenlijk niet zonder Weghorst. Weghorst zet druk en dan moet Depay en kozotten daar voor in daar in mee.
Zonder Weghorst lijkt er geen druk voorin.

Maar Weghorst vind ik niet een speler voor een hele wedstrijd.

• bazzemans
Is het hier eigenlijk al gegaan over die actie resulterende in de gele kaart voor Simons? Daar kwamen we ook nog best goed weg. Begrijp wel dat de Turken daar boos over zijn. Voor zulke momenten wordt ook weleens rood gegeven. En ik herinner mij in het begin van de wedstrijd een situatie waarbij je ook goed wegkomt dat er geen Turk ontsnapte of dat werd gezien als een noodrem.

We waren gisteren al-met-al niet de ongelukkige ploeg. Als Turkije had gewonnen, was dat ook terecht geweest. Waarmee ik niet wil zeggen dat deze uitslag onterecht was. Het komt voor dat beide teams om bepaalde redenen wel een overwinning verdienen.

• bazzemans
Ondertussen in Engeland proberen de analisten alvast zichzelf te positioneren als underdog. Net als ze deden met Zwitserland overigens, die speelden volgens hen het beste voetbal van het toernooi.
Lineker en Richards vrezen voor Oranje: 'Deze ploeg boezemt echt angst in'
https://www.voetbalprimeu...oezemt-echt-angst-in.html

• Harribo
Waren inderdaad een paar overtredingen van ons die ook wel in aanmerking kwamen voor eventueel rood.

Maar die Turken moeten daar niet over zaniken, slechte verliezers gedrag.
Hadden ze maar beter die enorme kansen op het laatst moeten afmaken

• Dingdong
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 23-02-2025
Rood wordt daarvoor niet snel meer gegeven. Je gaat namelijk voor de bal en kunt een speler verkeerd raken nadat je de bal hebt geraakt. Daar kan iemand dan niet zoveel aan doen. Rood was echt niet op z'n plek daar, dus inderdaad niet zeiken :P

• Harribo
bazzemans schreef op zondag 7 juli 2024 @ 10:44:
Ondertussen in Engeland proberen de analisten alvast zichzelf te positioneren als underdog. Net als ze deden met Zwitserland overigens, die speelden volgens hen het beste voetbal van het toernooi.

[...]
Moeten we niet intuinen!
Engeland heeft op papier wél topspelers, dat is niet Turkije of Roemenië.
Engeland heeft, nog meer dan ons, gelukkig ook een beetje een mentaliteitsprobleem :)
En een minder capabele coach mi

• Harribo
Dingdong schreef op zondag 7 juli 2024 @ 10:46:
Rood wordt daarvoor niet snel meer gegeven. Je gaat namelijk voor de bal en kunt een speler verkeerd raken nadat je de bal hebt geraakt. Daar kan iemand dan niet zoveel aan doen. Rood was echt niet op z'n plek daar, dus inderdaad niet zeiken :P
Nou ja ik reken misschien wat naar de maatstaven van de eredivisie, daar was dit standaard rood geweest.
Wel met je eens hoor

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-01 11:08

[...]
Zomaar even twee quotes:
Je wilt winnen en ik denk dat als beide ploegen op zijn best spelen, dat Nederland dan meer kwaliteit heeft.
Over Engeland:
Het was briljant en echt fenomenaal.
Niet serieus te nemen.

• Harribo
pro_6or schreef op zondag 7 juli 2024 @ 10:16:
[...]

Mee eens. Die jongen heeft nog enorm veel te leren. 21, kan nog, en zal ook nog gebeuren, maar wel slecht dat hij nu al onze beste keus is.
Hij heeft zeker wat te leren maar serieus, zijn basis reflexen zijn echt ongekend.
Ik ben heel blij met Verbruggen, heeft nu al cruciale reddingen verricht

• bazzemans
Het is ook niet serieus te nemen. Zoals ik al zei, ze proberen zichzelf (geforceerd) in een underdogpositie te zetten. Complete nonsens. Engeland is hier op basis van kwaliteit gewoon favoriet. Op basis van hoe beide ploegen dit toernooi spelen, ligt dat wellicht iets genuanceerder.

• bazzemans
pro_6or schreef op zondag 7 juli 2024 @ 10:16:
[...]

Hij schat dat niet helemaal goed in, komt half en dan ben je gezien. Alleen daar gaat zoveel meer mis met o.a. Dumfries die buitenspel opheft, niet dekken bij de tweede paal dat je het m.i. niet Verbruggen kan aanrekenen.

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:33
Engeland is hooguit de underdog omdat ze weigeren te voetballen. Als ze nou eens hun eigen kwaliteiten gaan waarderen en gebruiken, dan is het gewoon een degelijk team...

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Mensen die zicht hebben op de Engelse media? Wat denk met zo van de pot tegen Oranje?

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

[...]
Dat kunnen ze doen, maar hoe pover Oranje kansen wist te benutten en ruimte te creëren tegen Turkije is het oranje die niet de favoriet is. Eerder met Weghorst beginnen naast Depay werkt. Tenminste iemand die wil werken en zoals Kuijt misschien niet het frivole zoals Robben heeft maar wel blijft doorbeuken.

Helaas was Turkije goed om met 2/3 man oranje op de vleugels nul kansen te geven. En goed in de bus parkeren. Dan krijg je precies dat tikkie breed, tikkie terug want ze kunnen nergens de bal echt kwijt.

Ik mag hopen dat tegen Engeland er meer een open wedstrijd van zal gaan komen. Maar hoe die tegen Zwitserland het op penalties lieten uitkomen. Wat dat betreft heeft Engeland hetzelfde probleem als Frankrijk. Indivueel stuk voor stuk sterke spelers. Maar het speelt niet als een goed geoliede machine als team.

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:42
We gaan het zien woensdag, nu vooral een dubieuze namaak van teveel bier en bitterballen... :P

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• bazzemans
Heb wel een mooie avond gehad gisteren. Hoe verder in het toernooi, hoe moeilijker ik het vind ik mijn zenuwen in bedwang te houden en neutraal naar de wedstrijd te kijken :o. Dat maakt voetbal wel echt veel mooier. Gisteren onverwacht met de hele woonkamer vol de wedstrijd gekeken (verjaardagsverrassing van mijn vriendin), inclusief een gast met een Turks shirt aan (Turkse grootouders). Heel gezellig en een heerlijke avond. Ik ben weer echt aan het genieten van dit toernooi. Voetbal is niet altijd goed (niet van Oranje maar ook niet in andere wedstrijden) maar er gebeurt van alles. Heerlijk toch.

[ Voor 3% gewijzigd door bazzemans op 07-07-2024 11:02 ]

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:58
Ik zou wel eens de voorhoede Gakpo-Brobbey-Malen en daarachter Memphis willen zien starten tegen Engeland. Ik denk dat Brobbey onze beste nummer 9 is die als aanspeelpunt/kaatser kan dienen in de 16 en hij is natuurlijk een fysiek beest en ook nog snel. Dan kan Weghorst vanaf een minuut of 60 hem vervangen. Ik heb geen idee hoe het met het uithoudingsvermogen zit van Weghorst, misschien dat je hem zou kunnen laten starten en dan wisselen voor Brobbey in de tweede helft.

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:32
sNielz123 schreef op zondag 7 juli 2024 @ 08:43:
[...]

Maar die kant dwing je wel af door de presentaties in de poule fase!
Haha ja 3e worden was de beste optie achteraf gezien 😅

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:20
Nou, de Turken waren anders prima gister, feller dan wij, en ik vond hun koppen dan ook op "overwinning is van ons" staan.
Je zag het hier al gebeuren we waren na de 1e helft al bezig dit Oranje te begraven, en in Vandaag Inside Oranje zag je dat Derksen zijn kritiek ook al beetje liet blijken, maar hij kon niet vol op het orgel nu we door zijn.

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:22

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Van de week zei Sinan Can, dat hij nooit rustig een wedstrijd van Turkije kan kijken. Er is altijd spanning van hoe het afloopt. Ik heb dat ook met het Nederlands elftal. ;)

Reijnders is zo een iemand Qua stijl en bouw zie ik een sterke speler. Maar als hij de bal gaat opdrijven, snel naar voren, eerste balcontact goed. Tweede gaat al iets sneller en bij de derde raakt hij hem kwijt. Iedere keer weer. Irriteer mij daar aan. Onnodig balverlies.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

• bazzemans
Trishul schreef op zondag 7 juli 2024 @ 11:12:
Ik zou wel eens de voorhoede Gakpo-Brobbey-Malen en daarachter Memphis willen zien starten tegen Engeland. Ik denk dat Brobbey onze beste nummer 9 is die als aanspeelpunt/kaatser kan dienen in de 16 en hij is natuurlijk een fysiek beest en ook nog snel. Dan kan Weghorst vanaf een minuut of 60 hem vervangen. Ik heb geen idee hoe het met het uithoudingsvermogen zit van Weghorst, misschien dat je hem zou kunnen laten starten en dan wisselen voor Brobbey in de tweede helft.
Alleen waar zet je dan onze beste nr 10 neer?

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-01 15:12

Agent47

I always close my contracts.

T is op Roemenië na elke wedstrijd wel spannend geweest hè :P

Nieuwe kans tegen de Engelsen

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:23
Wel grappig die kritiek op de verdediging. Laatse minuten speelt Turkije natuurlijk volle druk. Volgens mij speelden ze met 5 aanvallers.

Buitenlandse tv zoals Engeland en de Belgen vinden de verdediging van NL juist goed.

Schiet tussen de palen en je scoort!

• jbdeiman
bazzemans schreef op zondag 7 juli 2024 @ 10:28:
[...]

Hij werd inderdaad precies in zijn zwakte gedrukt. Wat dat betreft begrijp ik je keus voor Geertruida wel.

Je laatste opmerking over een echte buitenspeler icm een overlappende rechterverdediger zoals Dumfries, begrijp ik niet. Dat was nog niet zo lang geleden helemaal niet ongebruikelijk, een buitenspeler die op momenten naar binnen trekt (dus niet daar standaard al staat), waarna een back eroverheen kan gaan. Het risico is dan je restverdediging. Dat moet ergens opgevangen worden. Door een middenvelder die meer inzakt of met de verdedigen (en deels middenvelders) te kantelen. Ik kan ook niet echt argumenten vinden waarom we dat met deze groep niet zouden kunnen. Voldoende snelheid achterin en desnoods pak je Van de Ven daar nog bij, die aan de ander kant ook (beter dan Ake m.i.) kan overlappen.

Achterin vond ik het niet sterk gisteren, Yilmaz was een plaag. Alleen die bal op hem kon ik steeds gegeven worden. Dat lag ook aan de mate van druk die Oranje op de bal gaf voorin. We hebben toch een aantal spelers die een fractie van een seconde nog afwachten, voordat ze druk zetten. Misschien balen van het moment of die snelheid van denken/anticiperen ontbreekt, geen idee. Het is wel wat we keer-op-keer zien.
Die echte buitenspeler was met Geertruida, iig in mijn bedoeling. Dan heb je buiten rechts iemand (Frimpong/ Malen) die een actie heeft en iemand extra op het middenveld. Dan was het druk zetten voor de Turken een stuk lastiger geweest.
Inderdaad deden ze dit goed met Dumfries, maar ook omdat Bergwijn er niets van bakte en eigenlijk niet genoeg naar binnen trok.
Alleen werkt Dumfries juist goed met een buitenspeler die erg naar binnen trekt. Dat gebeurde niet / nauwelijks, waardoor die ruimte er niet komt en je maar weinig aan Dumfries hebt. Vandaar dat ik die wisseling zo voorstelde.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
Trishul schreef op zondag 7 juli 2024 @ 11:12:
Ik zou wel eens de voorhoede Gakpo-Brobbey-Malen en daarachter Memphis willen zien starten tegen Engeland.
Ja joh, vier spitsen tegen een land met topspelers als Bellingham en Foden. Depay kun je achter de spits zetten (wat op zich een prima idee is) maar het blijft een aanvaller en geen middenvelder.

We denken er hier allemaal veel te makkelijk over. De ene na de andere speler wordt afgebrand en vervolgens worden er ad random wissels voorgesteld. Maar zo werkt het niet. Je hebt anno 2024 ook nog zoiets als tactisch plan waar spelers in moeten passen. En dat gaat verder dan het systeem.

Neem nu de tandem op rechts. In ieder interview benoemt Koeman het "vierkant" op het middenveld wat tegen Roemenië en Polen maakte dat ze wel aan het voetballen kwamen. Hij heeft het in de voorbereiding ook steeds gehad over koppeltjes aan de zijkanten. Daarbij vervulden Xavi (Polen) en Bergwijn (Roemenië) een speciale rol aan de binnenkant. Die kan niet zomaar worden overgenomen door elke buitenspeler want het is aanvallend een andere rol dan rechtsbuiten. Ik kan de video's met Pieter Zwart van VI op YouTube wat dat betreft aanraden.

• jbdeiman
Harribo schreef op zondag 7 juli 2024 @ 10:36:
[...]

De Turken zetten daar de flank helemaal dicht met 2 man zo'n beetje tegen de zijlijn. Dat durft een Frimpong of malen dan ook niet aan denk ik.
Doordat Weghorst erin kwam en er meer in het midden ook gebeurde, kwam aan de zijlijn soms iets meer ruimte.
Denk ik.

Dumfries komt niet snel een man voorbij maar afgezien van zijn 1 of 2 beslissende voorzetten, is Dumfries vanwege oa zijn postuur ook een extra spits die kan afwerken bij de tweede paal als een voorzet vanaf de andere kant komt
Maar met een Frimpong kan je de bal er ook nog eens overheen leggen. Dat lukte met Bergwijn ook niet. Denk dat deze wissel inderdaad ook goed uitpakte enerzijds omdat er wat gif in kwam en anderzijds omdat het wat opportunistischer werd.

Ik blijf er wel bij dat Dumfries gisteren gewisseld moest worden. Hij kon niet in zijn kracht worden gebruikt en dan is het niet veel, zijn fysiek is meestal ook een kracht van hen, maar ook dat lukte nie echt.

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-01 15:12

Agent47

I always close my contracts.

Mag van de Ven basis alsjeblieft ?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• D-e-n
jbdeiman schreef op zondag 7 juli 2024 @ 12:05:
[...]

Die echte buitenspeler was met Geertruida, iig in mijn bedoeling. Dan heb je buiten rechts iemand (Frimpong/ Malen) die een actie heeft en iemand extra op het middenveld. Dan was het druk zetten voor de Turken een stuk lastiger geweest.
Inderdaad deden ze dit goed met Dumfries, maar ook omdat Bergwijn er niets van bakte en eigenlijk niet genoeg naar binnen trok.
Alleen werkt Dumfries juist goed met een buitenspeler die erg naar binnen trekt. Dat gebeurde niet / nauwelijks, waardoor die ruimte er niet komt en je maar weinig aan Dumfries hebt. Vandaar dat ik die wisseling zo voorstelde.
In de voorbereiding heeft Koeman dat zo ook geprobeerd en dat werkte prima. Maar dan stond Gakpo er dus niet in en had je op links juist een meer open kant met vd Ven die er over heen ging en Depay die naar binnen speelde

• jbdeiman
D-e-n schreef op zondag 7 juli 2024 @ 12:12:
[...]

In de voorbereiding heeft Koeman dat zo ook geprobeerd en dat werkte prima. Maar dan stond Gakpo er dus niet in en had je op links juist een meer open kant met vd Ven die er over heen ging en Depay die naar binnen speelde
Dat weet ik wel, maar ik blijf het gewoon frustrerend vinden om te zien dat als het niet werkt, je Bergwijn sowieso wisselt en een Dumfries maar laat staan terwijl die gewoon er met zijn hoofd niet bij leek te zijn. Als je dan de ballen hebt als coach om Veerman na een slechte 30 minuten te wisselen dan had hier een ingreep i.m.o ook niet misstaan.
Misschien ook wel een grote beperking van Dumfries als speler, die kan je echt maar op 1 manier goed, je kan er niet mee omschakelen in speelwijze. Idealiter heb je een speler die zowel er overheen kan denderen maar die daarnaast ook gewoon mee kan voetballen.

• Beakzz
jbdeiman schreef op zondag 7 juli 2024 @ 12:25:
[...]

Dat weet ik wel, maar ik blijf het gewoon frustrerend vinden om te zien dat als het niet werkt, je Bergwijn sowieso wisselt en een Dumfries maar laat staan terwijl die gewoon er met zijn hoofd niet bij leek te zijn. Als je dan de ballen hebt als coach om Veerman na een slechte 30 minuten te wisselen dan had hier een ingreep i.m.o ook niet misstaan.
Misschien ook wel een grote beperking van Dumfries als speler, die kan je echt maar op 1 manier goed, je kan er niet mee omschakelen in speelwijze. Idealiter heb je een speler die zowel er overheen kan denderen maar die daarnaast ook gewoon mee kan voetballen.
Het blijven allemaal meningen gebaseerd op wat de regie ons laat zien of waar ons oog op valt als het verder uitgezoomd is. Koeman was bv erg te spreken over Dumfries zijn vechtlust en ook internationaal zag je dat hij er best positief werd uitgelicht. Aan het eind van de dag heeft Koeman en zijn team meer verstand van voetbal dan mijn persoon en hebben ze gewoon resultaat geboekt. Dat zegt trouwens niet dat ik tijdens de volgende wedstrijd niet weer als trainer toe zal kijken :+, maar nu kan ik mij er bij neer leggen.

Verwijderd

bazzemans schreef op zondag 7 juli 2024 @ 10:52:
Het is ook niet serieus te nemen. Zoals ik al zei, ze proberen zichzelf (geforceerd) in een underdogpositie te zetten. Complete nonsens. Engeland is hier op basis van kwaliteit gewoon favoriet. Op basis van hoe beide ploegen dit toernooi spelen, ligt dat wellicht iets genuanceerder.
Is zo. Ik vind overigens beide elftallen onderpresteren. Als je de basisspelers van Nederland ziet: Liverpool, Bayern München, Barcelona, AC Milan, Inter Milan, Atletico, Spurs, Dortmund.

Spelersmateriaal is best prima maar spelen gewoon ongecoördineerd, ook omdat onze voorste 4 spelers allemaal niet echt teamspelers zijn dus iedereen voetbalt maar een beetje voor zichzelf.

Denk wel dat Engeland overigens iets betere spelers heeft. En wat ook niet in het voordeel van Koeman spreekt is dat hij in een jaar tijd alle topduels (stuk of 6) allemaal verloren heeft. Dus er is niet heel veel aanleiding om te denken dat we ineens een topduel gaan winnen.

• shoombak
  • Niet online
Ik zou sowieso met vd Ven starten, als je ziet hoeveel moeite ze al hadden met die blonde Turk houd ik mijn hart vast voor Sake

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

shoombak schreef op zondag 7 juli 2024 @ 12:53:
Ik zou sowieso met vd Ven starten, als je ziet hoeveel moeite ze al hadden met die blonde Turk houd ik mijn hart vast voor Sake
Saka is supersnel op de voetjes, van de ven is wel enorm snel, maar bepaald niet lichtvoetig.

een treffende spreuk

Verwijderd

Dit leek mij overigens gewoon een zuiver rode kaart.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PBLF-maLUzGBMtkaHxddS8Ei0c0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D0pOtZ5NeY3V6vX2aaiIymrV.jpg?f=fotoalbum_large

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:41

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Simons is eigenlijk de enige speler die ik sowieso niet zou opstellen. Hij komt fysiek te kort en dat zal tegen de Engelsen niet minder zijn. We hebben betere opties in dit geval.

En dan nog die overtreding waar we heel goed weg kwamen.

Tweakers Discord

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:00
Zet Wout in de spits tegen de Engelsen met Memphis er achter, zou ik zeggen. Wout geeft altijd alles en brengt schwung in het elftal. En werkt zich te pletter.

[ Voor 8% gewijzigd door desalniettemin op 07-07-2024 13:00 ]

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:57
Voordeeltje:
Nederland speelt in Dortmund, eindelijk dichtbij huis! Gaat nog mooier worden denk ik *O*

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• d-vine
Verwijderd schreef op zondag 7 juli 2024 @ 12:55:

[Afbeelding]
Ik vind dat je dit soort acties moet beoordelen op basis van de beelden niet een foto.
Soms kom je met lopen, rennen of een actie ongelukkig uit waardoor een voet vol op het been wordt geplaatst.
Het kan ook bewust plaatsen van de voet op het been zijn natuurlijk.

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

[Afbeelding]
Anders neem je even een volledig beeld erbij, want nu is het inderdaad 'leek'.

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:58
D-e-n schreef op zondag 7 juli 2024 @ 12:10:
[...]

Ja joh, vier spitsen tegen een land met topspelers als Bellingham en Foden. Depay kun je achter de spits zetten (wat op zich een prima idee is) maar het blijft een aanvaller en geen middenvelder.

We denken er hier allemaal veel te makkelijk over. De ene na de andere speler wordt afgebrand en vervolgens worden er ad random wissels voorgesteld. Maar zo werkt het niet. Je hebt anno 2024 ook nog zoiets als tactisch plan waar spelers in moeten passen. En dat gaat verder dan het systeem.

Neem nu de tandem op rechts. In ieder interview benoemt Koeman het "vierkant" op het middenveld wat tegen Roemenië en Polen maakte dat ze wel aan het voetballen kwamen. Hij heeft het in de voorbereiding ook steeds gehad over koppeltjes aan de zijkanten. Daarbij vervulden Xavi (Polen) en Bergwijn (Roemenië) een speciale rol aan de binnenkant. Die kan niet zomaar worden overgenomen door elke buitenspeler want het is aanvallend een andere rol dan rechtsbuiten. Ik kan de video's met Pieter Zwart van VI op YouTube wat dat betreft aanraden.
Maar hoe wil je dan spelen? 5-3-2 met twee spitsen? Evt. zou je Malen kunnen vervangen op rechtsvoor met Frimpong. Dan heb je iets meer defensieve zekerheid denk ik op rechts.
Verder is Memphis geen nummer 9. Hij wil dat misschien graag zijn, maar is dat niet; te langzaam, bonkig, weinig stamina en niet zo lenig. De '10' rol lijkt hem beter te zitten en dat deed hij gisteren ook beter dan Simons.
Het kan dan wel een probleem worden met ons zwakke middenveld tegen Engeland; tegen hun zou je eigenlijk naast Schouten een Frenkie willen neerzetten maar dat kan helaas niet.

• D-e-n
Verwijderd schreef op zondag 7 juli 2024 @ 12:46:
[...]

Is zo. Ik vind overigens beide elftallen onderpresteren. Als je de basisspelers van Nederland ziet: Liverpool, Bayern München, Barcelona, AC Milan, Inter Milan, Atletico, Spurs, Dortmund.
De spelers van Bayern en Dortmund zitten bij ons op de bank omdat ze andere spelers voor zich hebben. Dat laat al zien dat onze selectie niet in evenwicht is. De toppers zitten vooral achterin. Die speler van Barcelona is daarbij afwezig en die van Atletico zat daar vooral op de bank dus dan krijg je een heel ander verhaal. En Guler speelt wat dat betreft ook gewoon bij Real he.

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-01 14:24
d-vine schreef op zondag 7 juli 2024 @ 13:06:
[...]

Ik vind dat je dit soort acties moet beoordelen op basis van de beelden niet een foto.
Soms kom je met lopen, rennen of een actie ongelukkig uit waardoor een voet vol op het been wordt geplaatst.
Het kan ook bewust plaatsen van het been zijn natuurlijk.
Dan was dit ook geen gele kaart...... Natuurlijk ongelukkig en niet bewust, maar hier moest een VAR check van toepassing zijn waarna de scheidsrechter hoogstwaarschijnlijk 100% geel zou omzetten naar rood.

Nederland is hier echt goed mee weg gekomen, bekijk de tackle is in slow motion en een groot geluk dat het goed is afgelopen voor de Turk.

• d-vine
Simons wil de bal weg tikken voor de Turk die in komt glijden en zo onbedoeld op het been terecht kwam.
Dus zeker geen bewuste actie en geen rood zoals een foto doet vermoeden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H6VORPrOgbGIJ7pUDsTwC4an3mQ=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/eIdr2PLtsHzqBBUQeP2zqN3q.gif?f=fotoalbum_large

Verwijderd

d-vine schreef op zondag 7 juli 2024 @ 13:16:
Simons wil de bal weg tikken voor de Turk in in komt glijden en zo onbedoeld op het been terecht kwam.
Dus zeker geen bewuste actie en geen rood zoals een foto doet vermoeden.

[Afbeelding]
Hier wordt echt 8 van de 10 keer gewoon een rode kaart voor gegeven hoor. Lijkt mij echt overduidelijk.

• D-e-n

[Afbeelding]
Dat plaatje doet geen recht aan de situatie. Het was geen verdedigende actie van Simons die lomp de bal probeerde te onderscheppen. Het was feitelijk Simons die de bal had en bij het weglopen in de drukte die Turk tegenkwam. Dat was echt meer ongelukkig dan een bewuste overtreding.

• d-vine
Verwijderd schreef op zondag 7 juli 2024 @ 13:17:
[...]

Hier wordt echt 8 van de 10 keer gewoon een rode kaart voor gegeven hoor. Lijkt mij echt overduidelijk.
Dat is zwaar overdreven. Ik zie vaker geen rood dan wel een rode kaart
in dit specifieke geval gaat een actie met bal weg tikken ervoor af.

• D-e-n
tweakduke schreef op zondag 7 juli 2024 @ 12:57:
Simons is eigenlijk de enige speler die ik sowieso niet zou opstellen. Hij komt fysiek te kort en dat zal tegen de Engelsen niet minder zijn. We hebben betere opties in dit geval.
Die hebben we dus niet. Of wil je Veerman dan weer opstellen.

Vergeet niet: Simons speelde als middenvelder en is gewend zich verdedigend te gedragen als middenvelder. En hij kwam tegen een overtal aan spelers te staan op dat middenveld. Natuurlijk speelde hij dan nog steeds geen geweldige wedstrijd maar die speelde Reijnders ook niet. We richten ons hier veel te veel op één speler en iedereen heeft dan zijn favoriete speler om af te fikken maar de hele tactiek liep in de soep.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 7 juli 2024 @ 13:17:
[...]

Simons raakt de bal als eerste. de turk is dus te laat in deze. Feitelijk zelfs niet eens geel waardig. Waarbij ook nog eens opgemerkt dat de turk wel een hele rare positie kiest. Meer een ongelukkig samenloop van omstandigheden.

Daarnaast waren de turken ook echt niet vies van af en toe vuilspel maar heeft nederland laten zien dat tegenwoordig ook niet meer te zijn. Iets waar we vroeger veelste lief in waren en daarom overlopen werden.

Ik heb overigens vrijwel geen overtredingen gezien die met volle opzet waren los van beetpakken en wegduwen. Er is niemand met vol gestrekt been ergens in gegaan al was de actie van de ven ook hard.

• D-e-n
Trishul schreef op zondag 7 juli 2024 @ 13:12:
[...]

Maar hoe wil je dan spelen? 5-3-2 met twee spitsen?
Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Je moet in wedstrijden waarin je of minder of niet veel beter bent dan de tegenstander minimaal drie spelers opstellen voor wie het hun natuur is om op het middenveld te spelen. Depay kan op papier op het middenveld staan maar het blijft een aanvaller. Alleen met drie middenvelders dan kun je met inschuivende of inzakkende spelers een overtal creëren om aan voetballen toe te komen. Met Schouten, Reijnders, Veerman, Wijnaldum, Xavi, Gravenberch is de keuze dan beperkt maar daar gaat iedereen maar steeds weer aan voorbij.
Evt. zou je Malen kunnen vervangen op rechtsvoor met Frimpong. Dan heb je iets meer defensieve zekerheid denk ik op rechts.
Frimpong moet puur aan de zijkant spelen, dat is de plek waar hij lekker speelt. Ook hier: die kan niet zoals Bergwijn of Xavi hebben gedaan driehoekjes opzetten aan de binnenkant schuin achter de aanval. Als je Frimpong opstelt moet je ook Geertruida op stellen om hem te voeden. Maar dan mis je wat mij betreft nog steeds die middenvelder.
Verder is Memphis geen nummer 9. Hij wil dat misschien graag zijn, maar is dat niet; te langzaam, bonkig, weinig stamina en niet zo lenig. De '10' rol lijkt hem beter te zitten en dat deed hij gisteren ook beter dan Simons.
Dat verschilt per wedstrijd denk ik. Wellicht dat het tegen de drie centrale verdedigers van de Engelsen juist wel werkt met een nummer negen die wegtrekt uit de spits.

Maar als je met een echte nummer negen wilt spelen (wie dan ook) vanuit het huidige systeem zou ik het doen zoals we de tweede helft begonnen. Je speelt met drie middenvelders en laat de rechterkant gewoon wat meer open. Dat vind Dumfries juist lekker.

• WasBak
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
beezjeh schreef op zondag 7 juli 2024 @ 13:16:
[...]

Dan was dit ook geen gele kaart...... Natuurlijk ongelukkig en niet bewust, maar hier moest een VAR check van toepassing zijn waarna de scheidsrechter hoogstwaarschijnlijk 100% geel zou omzetten naar rood.

Nederland is hier echt goed mee weg gekomen, bekijk de tackle is in slow motion en een groot geluk dat het goed is afgelopen voor de Turk.
Sorry hoor, maar dan heb je er echt geen verstand van. Op geen enkel moment was het ook maar mogelijk dat Simons doorhad of door had kunnen hebben dat de speler zo in zou komen. Geel okay, rood absoluut niet.

• beezjeh
WasBak schreef op zondag 7 juli 2024 @ 13:33:
[...]

Sorry hoor, maar dan heb je er echt geen verstand van. Op geen enkel moment was het ook maar mogelijk dat Simons doorhad of door had kunnen hebben dat de speler zo in zou komen. Geel okay, rood absoluut niet.
En jij hebt er wel verstand van. Waarom dan straffen met geel, leg het mij uit gezien ik er geen verstand van heb?

• WasBak
  • Niet online
beezjeh schreef op zondag 7 juli 2024 @ 13:34:
[...]

En jij hebt er wel verstand van. Waarom dan straffen met geel, leg het mij uit gezien ik er geen verstand van heb?
Je moet de overtreding zien op het moment dat er wordt gevoetbald en de intentie ervan. Als je de beelden terugkijkt heeft hij nooit de intentie om op de been van de Turkse speler te staan.

Zo’n stilstaand beeld geeft een vertekend beeld, er is meer dan alleen het feit dat hij zo wordt geraakt.

Neem als voorbeeld de handsbal van Spanje tegen Duitsland. Zie je het beeld stilstaand, denk je ook penalty. Maar zeer terecht dat de scheids geen penalty heeft gegeven.

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Ik vond dat turpin veel door liet gaan, iets te veel. Dat was bepaald niet in ons voordeel.

een treffende spreuk

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-01 14:28
D-e-n schreef op zondag 7 juli 2024 @ 13:17:
[...]

Dat plaatje doet geen recht aan de situatie. Het was geen verdedigende actie van Simons die lomp de bal probeerde te onderscheppen. Het was feitelijk Simons die de bal had en bij het weglopen in de drukte die Turk tegenkwam. Dat was echt meer ongelukkig dan een bewuste overtreding.
Mee eens. Maar zo'n "ongelukkige actie" is wel tekenend voor het gebrek aan vorm bij Simons. Sowieso tegen een fysiek sterk Engeland gaat hij tekort komen.

Persoonlijk zou ik gewoon met Weghorst in de punt beginnen, ook al mist hij voetballende kwaliteiten. Zijn charisma en werklust zorgen er echter wel voor dat iedereen om hem heen beter gaat voetballen. Bovendien kan hij een bal vasthouden en is hij sterk in de lucht. Zet Memphis erachter op de plek van Simons en Malen op rechts op de plek van Bergwijn. Dan heb je sterke vleugels waarmee je Weghorst in stelling kan brengen, Memphis die een afvallende bal kan binnen prikken, maar ook tevens vleugels die een individuele actie kunnen maken.

Verder staat het achterin best oké, hoewel ik Van Dijk minder betrouwbaar vindt dan De Vrij op dit moment. Schouten en Reijnders doen het op zich prima en zullen ook meer afspeelmogelijkheden voorin krijgen.

• beezjeh
WasBak schreef op zondag 7 juli 2024 @ 13:39:
[...]

Je moet de overtreding zien op het moment dat er wordt gevoetbald en de intentie ervan. Als je de beelden terugkijkt heeft hij nooit de intentie om op de been van de Turkse speler te staan.

Zo’n stilstaand beeld geeft een vertekend beeld, er is meer dan alleen het feit dat hij zo wordt geraakt.

Neem als voorbeeld de handsbal van Spanje tegen Duitsland. Zie je het beeld stilstaand, denk je ook penalty. Maar zeer terecht dat de scheids geen penalty heeft gegeven.
Ik zeg ook dat er een geen opzet was en je ziet dat de Turk zijn been plaats waar Simons zijn stap zet.

Waarom ontwijk je dus mijn vraag, waarom is dit dan wel geel als er totaal geen intentie is....

Dus is Simons hier onterecht geel gegeven en gezien hij geel heeft gekregen dan moest hier gewoon een VAR check opkomen ben ik van mening en in jouw ogen heeft iemand er geen verstand van.

Gezien je de handsbal noemt van Spanje.

Waarom is het 8 van de 10 keer wel hands, er zijn tal van voorbeelden wereldwijd(zelfs tijdens dit EK) dat dit moment beoordelingen zijn van een VAR en scheidsrechter en niet vanuit het reglement, het klopt niet bij de FIFA/UEFA en hun arbitrage in vergelijking met andere grote sporten.

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Handbal Spanje was raar, wij hadden ook iets vergelijkbaars tegen Roemenië.

Het lullige van al dat gevar is dat je haast wordt gegijzeld om alles te bestraffen. Want, dat andere was toch ook…

een treffende spreuk

• Beakzz
WasBak schreef op zondag 7 juli 2024 @ 13:39:
[...]

Nou ben ik het helemaal eens met je eerste deel en verziek je het weer met die handsbal :p. We hebben op dit EK iemand gezien die van 2 meter keihard tegen de hand aangeschoten werd en zelfs Superman zou moeite hebben gehad om zijn hand weg te halen en dat werd gewoon een strafschop (ben even de wedstrijd kwijt) en Duitsland had dan ook gewoon een strafschop moeten krijgen. Hij had zijn armen niet langs zijn lichaam, maar vertel maar eens wat de verschillen zijn.

Edit : Duitsland- Denemarken was het.

https://nos.nl/video/2526...-van-duitsland-denemarken

op 4:00

[ Voor 4% gewijzigd door Beakzz op 07-07-2024 14:03 ]

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

[Afbeelding]
Dit was echt niet expres maar uitermate ongelukkig, in mijn ogen was het geeneens een gele kaart. Wel pijnlijk voor de andere speler.

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• WasBak
  • Niet online
beezjeh schreef op zondag 7 juli 2024 @ 13:48:
[...]

Ik zeg ook dat er een geen opzet was en je ziet dat de Turk zijn been plaats waar Simons zijn stap zet.

Waarom ontwijk je dus mijn vraag, waarom is dit dan wel geel als er totaal geen intentie is....
Ik zeg geel okay, kan ik mee leven. Naar mijn mening is het ook geen geel. Ik ontwijk niks, want het maakt mij verder niet zo uit of het geel was. Misschien had je mijn opmerking dan ook iets beter moeten interpreteren.

Verder over de handsbal, is het interpretatie en daarom is het lastig. Het blijft een mening, daarmee mag je het gelukkig oneens zijn.

• beezjeh
ArcticWolf schreef op zondag 7 juli 2024 @ 13:56:
[...]

was het geeneens een gele kaart.
Dit dus, waarom dan straffen met geel.

Enige reden is dat ik mij kan bedenken is dat de scheidsrechter het vanuit zijn punt ziet en geel trekt. De VAR hoort hier toch extra te checken en er was geen check geweest...

Bij mijn weten moet een check worden aangekondigd ter beoordeling en staat het spel even stil, hier moest gewoon naar gekeken worden en dit is gek genoeg niet gebeurd.

• beezjeh
WasBak schreef op zondag 7 juli 2024 @ 13:57:
[...]

Misschien had je mijn opmerking dan ook iets beter moeten interpreteren.
Haaa helder, het ligt dus aan mij en dat ik er geen verstand van heb d:)b

• WasBak
  • Niet online
beezjeh schreef op zondag 7 juli 2024 @ 14:00:
[...]

Dit dus, waarom dan straffen met geel.

Enige reden is dat ik mij kan bedenken is dat de scheidsrechter het vanuit zijn punt ziet en geel trekt. De VAR hoort hier toch extra te checken en er was geen check geweest...

Bij mijn weten moet een check worden aangekondigd ter beoordeling en staat het spel even stil, hier moest gewoon naar gekeken worden en dit is gek genoeg niet gebeurd.
Ze kijken altijd naar een overtreding, als het rood was geweest had de VAR ingegrepen. Een gele kaart kan niet teruggedraaid worden.

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-01 20:49
Dr. Strangelove schreef op zondag 7 juli 2024 @ 09:17:
[...]

In dit geval meer door het gebrek aan prestaties in de poule fase...
Het was enigszins sarcastisch

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op zondag 7 juli 2024 @ 13:15:
En Guler speelt wat dat betreft ook gewoon bij Real he.
Op de bank ja, met heel af en toe een invalbeurt. Geel CL wedstrijd gespeeld bv, nog geen minuut.

• toolkist
  • Niet online
Beakzz schreef op zondag 7 juli 2024 @ 13:51:
Hij had zijn armen niet langs zijn lichaam, maar vertel maar eens wat de verschillen zijn.
Heel simpel. Cucurella had z'n arm naar beneden, min of meer gelijk aan z'n lichaam, en die was nog op weg naar z'n lichaam maar kreeg de tijd er niet voor.. Die Deen had z'n arm omhoog. Wereld van verschil.
WasBak schreef op zondag 7 juli 2024 @ 13:33:
[...]

Maakt geen reet uit of ie dat weet of zou kunnen weten.
Met de manier hoe hij inkomt neemt hij het risico.. en DAT is het gene wat telt.
Dus voordat je nou tegen een ander roept dat ie er geen verstand van heeft...

• WasBak
  • Niet online
toolkist schreef op zondag 7 juli 2024 @ 14:24:
[...]

Heel simpel. Cucurella had z'n arm naar beneden, min of meer gelijk aan z'n lichaam, en die was nog op weg naar z'n lichaam maar kreeg de tijd er niet voor.. Die Deen had z'n arm omhoog. Wereld van verschil.

[...]

Met de manier hoe hij inkomt neemt hij het risico.. en DAT is het gene wat telt.
Misschien moet je nog een keer het beeld bewegend kijken. Misschien begrijp je het dan wel. Dat het lastig is te begrijpen snap ik wel.

Dat er geen rood is gegeven zegt toch genoeg?

[ Voor 3% gewijzigd door WasBak op 07-07-2024 14:28 ]

Verwijderd

@toolkist nog even en iedere speler heeft een glazen bol nodig?

Xavi tikt de bal weg, het is de turk die hier een nogal rare beweging maakt cq voet naar achter steekt. Niet echt een gebruikelijke beweging die een tegenspeler kan verwachten. Daarbij speelt Xavi gewoon de bal en als de turk zijn been iets hoger had gezet had hij in deze juist geel gekregen voor het neerhalen van Xavi.

Zo zie je maar weer heoveel variabelen er altijd zijn en een zwart wit beeld geen recht doet aan de situatie.

• toolkist
  • Niet online
WasBak schreef op zondag 7 juli 2024 @ 14:27:
[...]

Misschien moet je nog een keer het beeld bewegend kijken. Misschien begrijp je het dan wel. Dat het lastig is te begrijpen snap ik wel.

Dat er geen rood is gegeven zegt toch genoeg?
Dat zegt helemaal niks. Of maken scheids en VAR volgens jou nooit een fout?
Ik heb de bewegende beelden die iemand hier in het topic gezet heeft meerdere keren gezien.
Ik kan er overigens prima mee leven dat ie geen rood krijgt, maar krijgt ie het wel dan snap ik het ook prima en had de VAR echt niet ingegrepen.

• toolkist
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 7 juli 2024 @ 14:29:
@toolkist nog even en iedere speler heeft een glazen bol nodig?
Wellicht... Maar hetzelfde geldt bv met inkomen met gestrekt been/noppen vooruit. Of rondzwaaien met je elleboog als je in de lucht springt. Het is nu eenmaal niet altijd zo dat er een intentie moet zijn om het rood waardig te maken volgens de spelregels. Kunnen we leuk vinden of niet, het is zo.

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:41
Ach we zijn door mannen op naar de halve finale :9B

Koeman heeft gewoon een gouden pik niks meer niks minder

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

toolkist schreef op zondag 7 juli 2024 @ 14:24:
[...]

[...]

Cucerella keek echt naar de bal en maakte de move bewust, die Roemeen deed dat tegen ons ook. Het blijft, zelfs met de var, toch interpretatie. Alleen offside is nu totaal strikt. Laten we zeggen, eerlijk, maar het levert bij mij toch ook wrevel.

een treffende spreuk

Verwijderd

@toolkist kijk even wat er op het grote scherm gebeurd.

zojuist even het moment terug gehaald helaas kan ik geen hoge resolutie print screen maken van nlziet.

Maar wie komt hier met gestrekt been in? De turk steekt een volledig gestrekt been naar achteren om xavi af te stoppen.Hij zwiept zijn been volledig naar achteren in de loop richting van Xavi. Daar had xavi hem niet eens normaal hoeven te verwachten daar de turk de andere richting op wou lopen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O7UY69LLH8Xw1JyBhrX2ub7zIAk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jOB9aArktKdtweN0JvcrA8Bm.jpg?f=user_large

• WasBak
  • Niet online
toolkist schreef op zondag 7 juli 2024 @ 14:31:
[...]

Wellicht... Maar hetzelfde geldt bv met inkomen met gestrekt been/noppen vooruit. Of rondzwaaien met je elleboog als je in de lucht springt. Het is nu eenmaal niet altijd zo dat er een intentie moet zijn om het rood waardig te maken volgens de spelregels. Kunnen we leuk vinden of niet, het is zo.
Als je de regels zwart/wit neemt niet nee. Maar daarom hebben we scheidsrechters die dat wel kunnen bepalen en meenemen in hun overwegingen. Ja, ze maken soms fouten, ook hierdoor. Maar daar is in dit geval echt geen spraken van.

• toolkist
  • Niet online
pro_6or schreef op zondag 7 juli 2024 @ 14:36:
[...]

Cucerella keek echt naar de bal en maakte de move bewust, die Roemeen deed dat tegen ons ook. Het blijft, zelfs met de var, toch interpretatie. Alleen offside is nu totaal strikt. Laten we zeggen, eerlijk, maar het levert bij mij toch ook wrevel.
Cucurella maakt 1 move bewust, en dat is z'n arm langs z'n lichaam proberen te krijgen zodat ie niet strafbaar hands maakt :D
Pagina: 1 ... 192 ... 262 Laatste

Let op:
Poule: Tweakers F.C. EK Voetbalpoule 2024
Algemeen topic: [Voetbal] Centraal EK 2024 topic
Vrouwenvoetbal: [Voetbal] Het algemene vrouwenvoetbal topic

Gedoe over het haarbandje van Memphis, commentaar over het commentaar of het eindeloos herkauwen van scheidsrechterlijke dwalingen zijn hier niet nodig!