[Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 191 ... 262 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:44
GAIAjohan schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 23:20:
En dan te bedenken dat bij het WK we nog met Noppert speelden
die was best goed in de 1e wedstrijd Wk.

Verwijderd

desalniettemin schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 23:15:
We zijn door, maar moet tegen de Engelsen wel beter, want die zijn gewend in een heel hoog tempo te spelen.
Dat was te zien vandaag tegen Zwitserland... heb de halve wedstrijd geslapen geloof ik en nog niks gemist... die wouden echt maar 1 ding penalty's en niets aan energie verspillen damn wat was die wedstrijd saai

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-01 20:45
BeefHazard schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 23:23:
Lekker veel tüüt tüüt in Eindhoven :)
En fietsbellen :)F

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02-2025
gws24 schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 23:19:
[...]
Valt best wel mee; laatste decennia gaat het best gelijk op; veel gelijke spelen. Sinds '88:

[Afbeelding]

bron: Wikipedia: Lijst van voetbalinterlands Engeland - Nederland (mannen)
thx! dat belooft!

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:54
Koeman: "Als Memphis 'm scoort, dan hebben we geen discussie [over zijn positie]"... Ja, maar dat deed-ie dus niet...
En genoeg wedstrijden al niet he, dat goaltje wat ie wel binnen tikt wil ik het niet eens over hebben.

discogs

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Lekker veel tüüt tüüt in Eindhoven :)
Hier zijn nu ook veel tuut tuut geluiden, maar kan niet zeggen dat ik het leuk vind.

Snap het wel, maar vind het gewoon geen fijn geluid.

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Koeman: "Als Memphis 'm scoort, dan hebben we geen discussie [over zijn positie]"... Ja, maar dat deed-ie dus niet...
Echt de domste opmerking van Koeman in tijden.

per aspera ad astra

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:52

Lordy79

Vastberaden

Waah schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 23:14:
[...]

Ik hoop wel dat die wat meer ballen klemvast gaat houden in de toekomst. Goede reflex, das prima. Maar ik heb nog weinig ballen gezien die hij direct klemvast heeft.
Hij moet ze niet in het doel laten belanden. In de eindfase was ie goud waard. Anders 2-2 en de penaltyloterij waar Nederland geen goed trackrecord heeft :X

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:10
Ik denk dat we tegen Spanje geen enkele kans hebben, en Frankrijk op zich wél juist met een paar gelukjes.. Mbappe raakt nog steeds geen pepernoot o.a.
Terwijl Frankrijk juist het enige team is dat Spanje kan breken, doordat ze gewoon ontzettend negatief voetballen

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:55
Dat je in de halve finale staat is goed, maar dat komt wel door de kant van het lijstje 😅

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:58

Quad

Doof

Zo'n enorme trotse vent, als je Weghorst ziet staan bij het interview. Zo vol van emotie, heerlijk.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• CynicRelief
GAIAjohan schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 23:26:
Ik denk dat we tegen Spanje geen enkele kans hebben, en Frankrijk op zich wél juist met een paar gelukjes.. Mbappe raakt nog steeds geen pepernoot o.a.
Terwijl Frankrijk juist het enige team is dat Spanje kan breken, doordat ze gewoon ontzettend negatief voetballen
Spanje wordt EK, met wat ik tot nog toe gezien heb; dus hopen dat we in die finale geraken

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-01 14:14

HollovVpo1nt

I like gadgets

Van der Vaart lijkt van Hooijdonk echt een pannenkoek vinden, hij kijkt echt minachtende wanneer van Hooijdonk iets zegt en spreekt hem ook vrijwel direct tegen xD

• Sjah
Beakzz schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 23:26:
Dat je in de halve finale staat is goed, maar dat komt wel door de kant van het lijstje 😅
Hehehe, je zegt dus eigenlijk dat het weinig voorstelt. Is ook zo.

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-01 09:50
HollovVpo1nt schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 23:31:
Van der Vaart lijkt van Hooijdonk echt een pannenkoek vinden, hij kijkt echt minachtende wanneer van Hooijdonk iets zegt en spreekt hem ook vrijwel direct tegen xD
Dat is al zo lang, ook als hij aan tafel zit bij Rondo (?) kijkt hij vaak minachtend naar de andere tafelgasten.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Turken in Den HaaG hebben niet door dat ze verloren hebben.

Vanaf 1:27

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:50
Depay eruit, De Ruyter erin.
Heeft ervaring met die Engelsen... :P

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• CynicRelief
Tristan schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 23:33:
[...]

Dat is al zo lang, ook als aan tafel zit bij Rondo (?) kijkt hij vaak minachtend naar de andere tafelgasten.
is dat niet het onderliggende probleem bij Nl team, sinds enige decennia, allemaal egos?

en dus bij de voetbalanalisten, die ze nu vaak spelen, kinnesinne, wellicht wat oud zeer

[ Voor 12% gewijzigd door CynicRelief op 06-07-2024 23:36 ]

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-12-2025
gws24 schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 23:19:
[...]
Valt best wel mee; laatste decennia gaat het best gelijk op; veel gelijke spelen. Sinds '88:

[Afbeelding]

bron: Wikipedia: Lijst van voetbalinterlands Engeland - Nederland (mannen)
Engeland maar 2 keer gewonnen in dat lijstje dus. Maar wel veel gelijkspelen, das wel even iets om bang voor te zijn als je zag hoe die Engelsen vandaag penalties namen :X

• GAIAjohan
  • Laatst online: 01:10
hoevenpe schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 23:34:
Dan wordt het vlokfeest? Of krijgt de tegenstander dan Bebogeen?

[ Voor 8% gewijzigd door GAIAjohan op 06-07-2024 23:37 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• dragonwith
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 11-03-2025
Krukar schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 23:35:
[...]

Engeland maar 2 keer gewonnen in dat lijstje dus. Maar wel veel gelijkspelen, das wel even iets om bang voor te zijn als je zag hoe die Engelsen vandaag penalties namen :X
Die Sommer was ook wel zwaar bagger bij de penalties.

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:21

Shabbaman

Got love?

We kunnen wel wat nieuwe fregatten gebruiken.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• Tristan
dragonwith schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 23:35:
[...]

Die Sommer was ook wel zwaar bagger bij de penalties.
Hoe schat jij Verbruggen in?

• Bao_mi1
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 14-01 13:35
Martin0 schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 23:23:

Tegen Engeland en Spanje zal je daar minder last van hebben.
Bij Frankrijk spelen ze ongeveer hetzelfde en is het lastiger.

Desondanks is Frankrijk waarschijnlijk wel de lastigste als we die weer tegen komen in de finale.
Engeland zal op dezelfde manier positief tegen Nederland aan kijken. Nederland zal hun eerste tegenstander zijn die niet puur op de verdediging speelt. Zwitserland was ook niet 100% verdedigend maar die speelde wel vanuit een hele degelijke organisatie. Dat zou Nederland met deze verdediging op papier ook moeten kunnen, maar het komt er gewoon niet uit.

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-12-2025

v8power67

Psn: Mausosaurus

Nou bij ons gingen ze veel vuurwerk en de toeters los laten... Had de wedstijd niet echt gevolgd maar dacht dus eerst dat Turkije gewonnen had maar bleek dus andersom. Dus eerst allemaal roepen dat toeteren is vervelend en dan zelf massaal allemaal doen. Mensen zijn echt vaag..

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• Quad

Quad

Doof

nggyu nglyd

Verwijderd

Stond er een keeper in het doel bij Zwitserland dan? Ik dacht dat ze de bondscoach zelf neer hadden gezet...

• hoevenpe
Tristan schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 23:36:
[...]

Hoe schat jij Verbruggen in?
Penalty's is klaar, de rest is veel beter

• Quad

Quad

Doof

v8power67 schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 23:37:
Nou bij ons gingen ze veel vuurwerk en de toeters los laten... Had de wedstijd niet echt gevolgd maar dacht dus eerst dat Turkije gewonnen had maar bleek dus andersom. Dus eerst allemaal roepen dat toeteren is vervelend en dan zelf massaal allemaal doen. Mensen zijn echt vaag..
Denk eerder om Turken dan een hak te zetten, wat toeteren betreft.
Vuurwerk snap ik wel, was uiteindelijk echt wel karakter nodig.

nggyu nglyd

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:48
De gekloonde zoon van Boris Johnson en Donald Trump dat ook in het publiek :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jcq0Irvpe9AHf_lTuIOHubG740Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g3PzHaL0M6VWh1kihhGdtdwW.jpg?f=fotoalbum_large

2025 Opel Grandland AWD Ultimate - 2024 Mazda MX-30

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:55
Wolly schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 23:34:
Turken in Den HaaG hebben niet door dat ze verloren hebben.

[Twitter]
Vanaf 1:27
Met zo’n bivakmuts op inclusief grote bek moet je toch onmiddellijk van straat af gehaald worden?

• xzaz
  • Laatst online: 13-01 17:23
RTL in Arnhem

'Er zijn vooral veel Nederlanders hier'

Schiet tussen de palen en je scoort!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Yonix schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 22:46:
JA! 3-1, fucking hell!!

/voor hen die achterlopen ;)
Zatlap

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:24
Beakzz schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 23:41:
[...]

Met zo’n bivakmuts op inclusief grote bek moet je toch onmiddellijk van straat af gehaald worden?
Dat zijn de toekomstige plof/ram krakers en overvallers. Ze hebben de juiste kleding al aan.

Duurt niet lang voordat ze vast zitten.

• Tristan
Beakzz schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 23:41:
[...]

Eens! De politie zou wat meer ala Guardian Civil style mogen optreden. Doe je gek? Direct weg ermee.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

jbdeiman schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 23:11:
Man, ma, man. Kost me een paar jaar van mijn leven, maar met de hakken over de sloot zijn we door.
Was geen beste wedstrijd maar wel de enige kwartfinale die zonder verlenging beslist werd.

Ik vond Dumfries (behalve het laatste stukje) niet erg sterk en had van de Ven eerder gebracht tegen die lastige snelle spits.
Verder was Simons niet best, en vond ik voordat de goal viel veel patronen herkenbaar van tegen Oostenrijk. Veel onnodig balverlies, ballen die gewoonweg niet goed worden ingespeeld.

Maar gelukkig zijn ze/ we door.
Ik heb echt geen moment getwijfeld, Turkije had voornamelijk de bus geparkeerd en ze rekenden met name op het laatst op een ingeving van hun centrale spits. Maar dan moet de bal daar eerst komen.

Nederland werd steeds sterker, en de spirit kwam er steeds meer in, onverzettelijkheid, met name achterin. Eerst Aké, toen Van de Ven, Dumfries met alle macht de bal buiten de zestien houden, duels winnen.

Meeverdedigen door Schouten, Weghorst was zeker ook prima. Van Dijk eerst wat flets, maar toen zeker ook beter.

Ik vond vandaag met name Verbruggen de uitblinker en nadat ik eerst op De Vrij foeterde dat hij zoveel voorin bleef hangen, was ik wel superblij met zo’n fantastisch uitgevoerde ‘korte’ corner en zijn kopbal.

Dat gogme, dat net als die vrije trap destijds met Weghorst tegen Argentinië, dat moet je hebben. Dat deed Memphis daar dan ook prima.

Je zag vooral dat de Turken precies wisten wie ze moesten uitschakelen, Gakpo, Memphis en Xavi liepen constant met dubbele dekking, waarbij er goed werd overgenomen door hen achterin.

Dat er gewisseld moest worden en dat Bergwijn als eerste kon gaan douchen was geen verrassing. Hij heeft volgens mij geen moment echt op rechtsbuiten gestaan.

Turkije kan verdedigen, dat werd eerder al duidelijk. Maar heel veel slim voetbal vind ik er niet inzitten. Druk zetten, ja dat wel, maar gewoon niet creatief genoeg.

Vandaar dat ik nooit aan de winst voor Nederland heb getwijfeld. :)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:43
En een dosis geluk

Pressie en als team verdedigen kunnen ze soms nog niet
Verdorie Weghorst moest nog redden achterin stelletje slaapkoppen

Maar ach.. Halve finale... Hoe je het wendt of keert.... Toch een prestatie en meer dan verwacht

[ Voor 23% gewijzigd door Harribo op 06-07-2024 23:46 ]

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Als de wedstrijd op de Medway bij Chatham wordt gespeeld, dan voorspel ik vuurwerk.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
De reacties over rellen en het bekogelen van de politie zullen wel worden weggehaald. Het voelt nogal als censuur, maar ok.

Tegen Engeland gaat het erg moeilijk worden. Hoewel ze ontzettend saai spelen, hebben ze echt hele goede wingers en op vrijwel elke linie een topper staan. Het enige geluk is dat de manager nog slechter is dan Koeman.

• Harribo
Oh daar was die rode kaart voor
Terecht
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FEVbfJ4xys1aAMHc9JQO6cP6dYE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JSxsm5fABPOtp4wMFok6Liyr.jpg?f=fotoalbum_large

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Harribo schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 23:45:
[...]

En een dosis geluk

Pressie en als team verdedigen kunnen ze soms nog niet
Vooral precisie bij pressie. Dan moeten de ballen gewoon zuiverder en aangespeelde spelers moeten gewoon slimmer lopen. Dubbele dekking alom is gewoon niet houdbaar als je slimmer speelt, met name tussen de linies.

En ik denk dat je met Gakpo, Xavi en Memphis daar nu wel al de handigste spelers hebt lopen, er is nou eenmaal geen op de mm2 draaiende spits met acuut versnellend vermogen bij de selectie.

Het moet zuiverder en dynamischer. Je ziet dat met Veerman en Schouten de ballen al vaker naar voren gespeeld worden en minder tikje breed / tikkie terug. Die denken allebei meer vooruit.

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:27
De flank aanvallers van Engeland zijn wel andere koek idd. Gelukkig hebben wij een aantal backs die het goed doen in de PL en ervaring met ze hebben. Wellicht ook nog de Ligt erbij voor wat extra fysiek en duelkracht.

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Saturnus schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 22:58:
Waarom zijn ze zo blij.... :?

De enige terechte kwartfinalist is Spanje.
Bij ons op het werk vieren we ook milestones, écht leuk! _/-\o_

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-01 16:51
Engeland kan je hebben, de finale tegen Spanje of Frankrijk wordt moeilijk maar tegen een Engeland van Southgate zit een finale er wel in.

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20:40

Qu3st

Trishul schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 23:49:
De flank aanvallers van Engeland zijn wel andere koek idd. Gelukkig hebben wij een aantal backs die het goed doen in de PL en ervaring met ze hebben. Wellicht ook nog de Ligt erbij voor wat extra fysiek en duelkracht.
Denk je dat Koeman De Ligt brengt? Koeman kent maar 14 spelers ongeveer, en die brengt ie, de andere 10 zijn voor spek en bonen mee. Terwijl hij hard riep om een grotere selectie bij de UEFA.

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:35
Ramzzz schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 23:43:
[...]
Dat er gewisseld moest worden en dat Bergwijn als eerste kon gaan douchen was geen verrassing. Hij heeft volgens mij geen moment echt op rechtsbuiten gestaan.
Neem het hier even enigzins voor Bergwijn op. Dat hij niet echt op rechtsbuiten heeft gestaan is precies waarom hij daar wordt opgesteld. Het is de bedoeling dat hij meer naar binnen speelt, zodat Dumfries de ruimte aan de rechterkant kan bespelen. Dat kan je hem dus moeilijk aanrekenen. Ik denk dat de wissel meer kwam omdat hij ongelukkig was aan de bal. De trein met Dumfries liep ook niet. Dumfries deed overigens ook precies weer verkeerd wat hij vaker op die positie verkeerd doet; er al staan. Hij moet niet rechtsbuiten staan maar daar komen, op snelheid dus. Als hij de bal in stilstand krijgt, kan hij eigenlijk niks anders dan de bal weer terugspelen. Enerzijds omdat Bergwijn dus (bewust) aan de binnenkant speelt en anderzijds omdat Dumfries zelf niet kan passeren (tenzij al op snelheid).

Citeer je selectief, excuus daarvoor. Prima post namelijk.

• xzaz
  • Laatst online: 13-01 17:23
Saturnus schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 22:58:
Waarom zijn ze zo blij.... :?

De enige terechte kwartfinalist is Spanje.
Zo werkt het niet.

Schiet tussen de palen en je scoort!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:46
bazzemans schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 23:54:
[...]

Neem het hier even enigzins voor Bergwijn op. Dat hij niet echt op rechtsbuiten heeft gestaan is precies waarom hij daar wordt opgesteld. Het is de bedoeling dat hij meer naar binnen speelt, zodat Dumfries de ruimte aan de rechterkant kan bespelen. Dat kan je hem dus moeilijk aanrekenen. Ik denk dat de wissel meer kwam omdat hij ongelukkig was aan de bal. De trein met Dumfries liep ook niet. Dumfries deed overigens ook precies weer verkeerd wat hij vaker op die positie verkeerd doet; er al staan. Hij moet niet rechtsbuiten staan maar daar komen, op snelheid dus. Als hij de bal in stilstand krijgt, kan hij eigenlijk niks anders dan de bal weer terugspelen. Enerzijds omdat Bergwijn dus (bewust) aan de binnenkant speelt en anderzijds omdat Dumfries zelf niet kan passeren (tenzij al op snelheid).

Citeer je selectief, excuus daarvoor. Prima post namelijk.
Op zich helemaal eens hoor, dat Dumfries er niet al moet staan. Maar de andere kant is dat de bal ook in de ruimte voor Dumfries gespeeld moet worden. Dat gebeurde ook te weinig.

Regeren is vooruitschuiven

• bazzemans
T-MOB schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 23:57:
[...]

Op zich helemaal eens hoor, dat Dumfries er niet al moet staan. Maar de andere kant is dat de bal ook in de ruimte voor Dumfries gespeeld moet worden. Dat gebeurde ook te weinig.
Dat ben ik ook met je eens, ware het niet dat die ruimte er deze wedstrijd niet was óf dat Dumfries er al stond.

• hoevenpe
Ramzzz schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 23:45:
Als de wedstrijd op de Medway bij Chatham wordt gespeeld, dan voorspel ik vuurwerk.
In 1667 ging het redelijk soepel... :P

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

hoevenpe schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 23:58:
[...]

In 1667 ging het redelijk soepel... :P
Hé, wij kennen de Rijn sowieso beter.

Düsseldorf Dortmund zal oranje kleuren! :)F

[ Voor 3% gewijzigd door Ramzzz op 07-07-2024 00:04 ]

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 00:08
Ramzzz schreef op zondag 7 juli 2024 @ 00:00:
[...]

Hé, wij kennen de Rijn sowieso beter.

Düsseldorf zal oranje kleuren! :)F
Jammer dat de wedstrijd in Dortmund is :)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:40
Verwijderd schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 23:12:
Ben ik de enige die dumfries zwaar tegen vond vallen? Alleen maar balletje terug zien spelen vrijwel nier dreigend. Liep in de weg bij de 1-0.

Hele tijd statisch in het begin vond ik het nog raar dat niemand hem aanspeelde maar na hele tijd balletje terug snapte ik het wel.

Links werden de acties gemaakt en gedaan

Had op het eind een paar redelijke acties maar denk als we de stappenteller erbij pakken dat die maar net verbrugge verslaat.
Zeker niet, ik zei dat ook al in een eerdere reactie. Die was een paar keer in paniek of de weg kwijt. Die corner die hij weg gaf, en daarna niet goed aan sloot, want hij was bij de goal de laatste verdediger en hief daarmee volgens mij buitenspel op.
Maar er waren er meer die volgens mij onder hoogspanning stonden en (zacht gezegd) niet hun beste partij speelden.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Dr. Strangelove schreef op zondag 7 juli 2024 @ 00:01:
[...]

Jammer dat de wedstrijd in Dortmund is :)
Grmbl. Ik dacht Dortmund, typte Düsseldorf. 8)7

• Bao_mi1
Qu3st schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 23:54:
[...]

Denk je dat Koeman De Ligt brengt? Koeman kent maar 14 spelers ongeveer, en die brengt ie, de andere 10 zijn voor spek en bonen mee. Terwijl hij hard riep om een grotere selectie bij de UEFA.
Over een aantal spelers kan ik je gelijk geven maar niet over De Ligt. Kijk bijvoorbeeld even hoeveel wedstrijden De Ligt onder Koeman heeft gespeeld, en dezelfde statistiek voor De Vrij.

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-01 14:58

pro_6or

amateur_60r

ZeRoC00L schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 22:45:
Stuk rustiger zonder de fluit concerten…..
Vreselijk irritant, alleen daarom al ben ik blij dat de Turken naar huis gaan. Vuvuzela-volk.

een treffende spreuk

• Qu3st

Qu3st

Bao_mi1 schreef op zondag 7 juli 2024 @ 00:07:
[...]

Over een aantal spelers kan ik je gelijk geven maar niet over De Ligt. Kijk bijvoorbeeld even hoeveel wedstrijden De Ligt onder Koeman heeft gespeeld, en dezelfde statistiek voor De Vrij.
Maar niet tijdens dit EK, tijdens dit EK houdt Ronald vast aan vast groepje spelers. Dus ik denk niet dat De Ligt kans gaat krijgen.

• info33
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:07
Vaarwel Turkiye,en bedankt. _ ;w
Nederland succes tegen de Engelsen _/-\o_ :)F
beste man van het veld was Bartje d:)b

• Bao_mi1
Qu3st schreef op zondag 7 juli 2024 @ 00:08:
[...]

Maar niet tijdens dit EK, tijdens dit EK houdt Ronald vast aan vast groepje spelers. Dus ik denk niet dat De Ligt kans gaat krijgen.
Daar ben ik het mee eens.

Gezien hoe hij vasthoudt aan een paar spelers kon ik overigens ook totaal niet plaatsen waarom hij Zirkzee er in bracht. Waarom zou je op zo'n cruciaal moment iemand laten debuteren? Malen zal zich ook wel afvragen wat hij nog meer moet doen om weer speeltijd te krijgen..

• bazzemans
jbdeiman schreef op zondag 7 juli 2024 @ 00:01:
[...]

Zeker niet, ik zei dat ook al in een eerdere reactie. Die was een paar keer in paniek of de weg kwijt. Die corner die hij weg gaf, en daarna niet goed aan sloot, want hij was bij de goal de laatste verdediger en hief daarmee volgens mij buitenspel op.
Maar er waren er meer die volgens mij onder hoogspanning stonden en (zacht gezegd) niet hun beste partij speelden.
Dumfries gond ik ook tegenvallen @Verwijderd. Moet wel zeggen dat hij dan met zijn voorzet en die geweldige redding aan het eind van de wedstrijd veel zo niet alles goedmaakte.

• bazzemans
Bao_mi1 schreef op zondag 7 juli 2024 @ 00:12:
[...]

Gezien hoe hij vasthoudt aan een paar spelers kon ik overigens ook totaal niet plaatsen waarom hij Zirkzee er in bracht. Waarom zou je op zo'n cruciaal moment iemand laten debuteren? Malen zal zich ook wel afvragen wat hij nog meer moet doen om weer speeltijd te krijgen..
Zirkzee fysiek veel sterker. De redenatie van Koeman is denk ik dat je dan met Weghorst en Zirkzee de bal beter voorin vast zou kunnen houden. Pakte alleen niet zo uit.

• Qu3st

Qu3st

Bao_mi1 schreef op zondag 7 juli 2024 @ 00:12:
[...]

Ik irriteer me al het hele toernooi hieraan, spelers die door het ijs zakken laten staan als ze maar een klein beetje vedette status hebben en andere spelers gewoon niet de kans geven om te shinen. Veerman wordt afgeserveerd en Depay, Simons en Dumfries mogen gewoon blijven aanklooien.

• Advizor
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 07-11-2025
Ramzzz schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 23:43:
[...]

Ik heb echt geen moment getwijfeld, Turkije had voornamelijk de bus geparkeerd.

Vandaar dat ik nooit aan de winst voor Nederland heb getwijfeld. :)
1e helft helemaal ruk gespeeld. Bijna alle spelers een onvoldoende. 1-0 achter in de rust en geen kans gecreëerd.
Maar jij hebt geen moment getwijfeld? Wat een onzin.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Advizor schreef op zondag 7 juli 2024 @ 00:16:
[...]

1e helft helemaal ruk gespeeld. Bijna alle spelers een onvoldoende. 1-0 achter in de rust en geen kans gecreëerd.
Maar jij hebt geen moment getwijfeld? Wat een onzin.
Geen moment, klopt. :7

• Dr. Strangelove
Ik ook niet getwijfeld. Geen seconde. Rotsvast vertrouwen in Memphis. Ik wist dat hij die beslissende assist zou geven.

Zonder gekheid, je wil meer op die plek maar wat heb je? Zet hem gewoon neer. Ook die Engelse defensie is niet onfeilbaar.

• Sjah
Ramzzz schreef op zondag 7 juli 2024 @ 00:02:
[...]

Grmbl. Ik dacht Dortmund, typte Düsseldorf. 8)7
Mooi he, wat alcohol kan doen.

• Advizor
Ja ja. Verbruggen was inderdaad geweldig.
Behalve bij de 1-0 dan, toen zat ie er helemaal naast.

Maar, ik heb geen moment getwijfeld.

• hoevenpe
Sjah schreef op zondag 7 juli 2024 @ 00:32:
Mooi he, wat alcohol kan doen.
Burp...
Heb de 2-1 gemist omdat ik bier aan het halen was. ;)

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Advizor schreef op zondag 7 juli 2024 @ 00:33:
[...]

Ja ja. Verbruggen was inderdaad geweldig.
Behalve bij de 1-0 dan, toen zat ie er helemaal naast.

Maar, ik heb geen moment getwijfeld.
Dat was een totale misser van de defensie, 3 man vrij voor het doel. Die kun je de keeper niet aanrekenen.

• Sjah
We gaan naar Dortmund toe !! :)F

Voor de oplettende en historisch besef hebbende fan>>> het is 7 Juli 2024 >>> 50 jaar na die verloren finale met Cruyff in 74. :9B

• hoevenpe
[b]Ramzzz schreef op zondag 7 juli 2024 @ 00:38
Dat was een totale misser van de defensie, 3 man vrij voor het doel. Die kun je de keeper niet aanrekenen.
Kon Verbruggen inderdaad niets aan doen, maar het voelde vaker dan me lief was behoorlijk gammel.

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-01 14:58

pro_6or

amateur_60r

Ramzzz schreef op zondag 7 juli 2024 @ 00:38:
[...]

Dat is 1 van de dingen die hele toernooi al heel slecht gaan. Ook het steeds maar vrij voor laten zetten.

Memphis krijgt hier van vele steeds de volle laag maar hij speelt mensen uit, is snel, wil graag, zet door. Zeker na de wissel van bergwijn voor weghorst vond ik hem gewoon goed.

Reinders is een naam, ben ik op zich wel fan van, die het hele toernooi al ronduit slap speelt.

een treffende spreuk

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:48
pro_6or schreef op zondag 7 juli 2024 @ 01:01:
[...]

Dat is 1 van de dingen die hele toernooi al heel slecht gaan. Ook het steeds maar vrij voor laten zetten.

Memphis krijgt hier van vele steeds de volle laag maar hij speelt mensen uit, is snel, wil graag, zet door. Zeker na de wissel van bergwijn voor weghorst vond ik hem gewoon goed.

Reinders is een naam, ben ik op zich wel fan van, die het hele toernooi al ronduit slap speelt.
Mee eens hoor. Ook ik heb Memphis deze wedstrijd (voornamelijk eerste helft) vervloekt want hij verspeelde daar werkelijk waar elke bal en kans. Maar 2e helft vond ik hem best goed en belangrijk, een sterk aanspeelpunt en gaf hij de assist op De Vrij.

Hij is wat mij betreft zeker niet onomstreden voor een basisplek, maar het gehaat wat hij krijgt alsof hij werkelijk waar niks goed kan doen is imo ook niet terecht. Natuurlijk, (weer) niet gescoord, maar hij heeft hard gewerkt vandaag, was redelijk balvast, niet altijd gelukkig in de aanname / passing maar had vandaag denk ik wel een redelijk aandeel in de overwinning.

Join het GoT Pulse-Team!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
bazzemans schreef op zondag 7 juli 2024 @ 00:15:
[...]

Zirkzee fysiek veel sterker. De redenatie van Koeman is denk ik dat je dan met Weghorst en Zirkzee de bal beter voorin vast zou kunnen houden. Pakte alleen niet zo uit.
Terwijl Malen in die situatie juist ideaal is om mee te counteren. Tis wel mooi dat ie eindelijk laat merken dat ie Zirkzee niet vergeten is.

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-01 11:45
toolkist schreef op zondag 7 juli 2024 @ 07:33:
[...]

Terwijl Malen in die situatie juist ideaal is om mee te counteren. Tis wel mooi dat ie eindelijk laat merken dat ie Zirkzee niet vergeten is.
Counteren tegen een ploeg die de bus parkeert is niet de handigste aanpak?

• Dr. Strangelove
pro_6or schreef op zondag 7 juli 2024 @ 01:01:
[...]

Dit. Ik ergerde me er wild aan hoeveel ruimte er bleef voor die Turken na de 2-1 om ballen vanaf de zijkant voor dat doel te pompen en ze waren allemaal gevaarlijk. Dat er niet eentje inging was echt een godswonder. Begreep ook niet dat men in de analyse daar niet veel scherper over was. Verbruggen werd terecht uitgebreid in het zonnetje gezet maar de realiteit is natuurlijk dat hij die reddingen helemaal niet had moeten hoeven doen.

Het oogde allemaal bijzonder gammel gisteravond en als het dat woensdag ook is dan is het gewoon 3-1 naar huis, of erger.

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 21:57
bazzemans schreef op zondag 7 juli 2024 @ 00:15:
[...]

Als je een sterke spits wil breng je toch Brobbey?

Verwijderd

Maar toch even: Waarom speelden we gisteren nou weer zo ongenadig slecht? Ik vond het 80 van de 90 minuten ruk.

Lekker dat je hem wint met wat opportunisme en ballen voor de pot maar ik begrijp de terugval na een goede wedstrijd tegen de Roemenen gewoon niet.

• Bao_mi1
Verwijderd schreef op zondag 7 juli 2024 @ 08:23:
Maar toch even: Waarom speelden we gisteren nou weer zo ongenadig slecht? Ik vond het 80 van de 90 minuten ruk.

Lekker dat je hem wint met wat opportunisme en ballen voor de pot maar ik begrijp de terugval na een goede wedstrijd tegen de Roemenen gewoon niet.
Tegenstander met kwalitatief sterkere spelers en een veel duidelijker speelplan. Fysiek sterk en opportunistisch voetbal. Ik snap wel waarom Nederland het gisteravond moeilijker had dan tegen Roemenië

En ik vind het ook lekker dat we zelf op agressie en met vechtvoetbal weten te winnen. En dat nog eens tegen zo'n tegenstander. Blijkbaar kunnen ze in de selectie echt diep gaan voor elkaar!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21:27
Kist schreef op zondag 7 juli 2024 @ 08:22:
[...]

Als je een sterke spits wil breng je toch Brobbey?
ze moeten niet alleen sterk zijn maar ook kunnen ballen

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:59
Ik zat me vreselijk te ergeren dat we tot nu toe in iedere wedstrijd in de laatste 5 minuten niet meer aan opbouwen deden. Keeper schiet de bal richting de spits, we verliezen de bal gelijk weer en er is weer druk op onze verdediging. Waarom dan niet de rust voor een opbouw. Dan heb je de eerste 60 seconden al gewonnen. Al die kansen van Turkije op het laatst kwamen door snel balverlies.

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
Maar die kant dwing je wel af door de presentaties in de poule fase!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:54

Superkiwi

Hoi doei

In de samenvatting leek het een hele spannende pot te zijn. Beetje late goals van Nederland waardoor jullie waarschijnlijk veel te lang hebben zitten billenknijpen maar goed, het is goed afgelopen :)
Benieuwd wat we klaar kunnen spelen tegen de Engelsen, zeker omdat overschatting op de loer ligt nadat zij slechte wedstrijden hebben laten zien.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-01 16:51
Wat weleens vergeten wordt is dat toernooien vaak hangen en wurgen is. Wij Nederlanders willen het liefst met flitsend voetbal en veel goals naar de finale.

Zo werkt dat gewoon niet, geen enkel team op Spanje na speelt goede wedstrijden met mooi voetbal. Nederland zit in de halve finale en dat is wat telt. Als dat niet om aan te zien is jammer dan dit is gewoon mooi.

Beter dan er tegen Roemenië of Turkije eruit vliegen. Klagen over het spel doen we toch wel.

Natuurlijk is er veel te verbeteren, maar een halve finale is gewoon een resultaat.

• gaizka
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-01 18:52
Halve finale woensdag is 50/50 denk ik, wij scoren wel een stuk makkelijker dan Engeland.

Gakpo krijgt Walker tegenover zich, op snelheid gaat hij dat in ieder geval niet winnen 😅 Die linkerkant van Engeland is wel kwetsbaar, ik zou gewoon weer met Malen gaan spelen.

Het gaat een mooie wedstrijd worden, wij hebben gewoon een reëele kans op de EK finale!!! 😍

Verwijderd

CornermanNL schreef op zondag 7 juli 2024 @ 08:44:
Wat weleens vergeten wordt is dat toernooien vaak hangen en wurgen is. Wij Nederlanders willen het liefst met flitsend voetbal en veel goals naar de finale.

Zo werkt dat gewoon niet, geen enkel team op Spanje na speelt goede wedstrijden met mooi voetbal. Nederland zit in de halve finale en dat is wat telt. Als dat niet om aan te zien is jammer dan dit is gewoon mooi.

Beter dan er tegen Roemenië of Turkije eruit vliegen. Klagen over het spel doen we toch wel.

Natuurlijk is er veel te verbeteren, maar een halve finale is gewoon een resultaat.
Ben ik het eigenlijk niet zo mee eens. Turkije is de nummer 42 van de wereld, hier moet je gewoon van winnen.

Snap echt wel dat er wat emotie loskomt vanwege de tegenstander en de manier waarop je wint maar ik ben na gisteren nog steeds niet zo enthousiast. Nederland moet eerst weer eens een topland verslaan om mij van de banken te krijgen. We zijn de nummer 7 van de wereld, daar verwacht ik meer van dan we tot nu toe hebben laten zien.

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:48
gaizka schreef op zondag 7 juli 2024 @ 09:05:
Halve finale woensdag is 50/50 denk ik, wij scoren wel een stuk makkelijker dan Engeland.

Gakpo krijgt Walker tegenover zich, op snelheid gaat hij dat in ieder geval niet winnen 😅 Die linkerkant van Engeland is wel kwetsbaar, ik zou gewoon weer met Malen gaan spelen.

Het gaat een mooie wedstrijd worden, wij hebben gewoon een reëele kans op de EK finale!!! 😍
Saka was tegen Zwitserland weer een plaaggeest, daar gat Aké het zwaar tegen krijgen. Daar is dubbele dekking nodig. Reijnders moet dus goed op gaan letten, vooral omdat Southgate eindelijk doorheeft dat hij Foden op 10 moet zetten. Dat werkte gisteren goed tegen de Zwitsers, vooral de wisselwerking met Mainoo.

Het probleem voor Engeland is dat ze weinig creativiteit tentoon spreiden als ze tegenover een hechte defensie komen, en van een individuele bevlieging afhankelijk zijn. Een goede organisatie wordt dus heel belangrijk.

Ik zou net als tegen de Fransen gaan spelen. Iets behoudender en meer op de counter. Zoals Zwitserland gisteren deed, vooral omdat wij voorin in principe betere spelers hebben (al bleek daar gisteren, zeker in de eerste helft, weinig van).

• Dr. Strangelove
sNielz123 schreef op zondag 7 juli 2024 @ 08:43:
[...]

Maar die kant dwing je wel af door de presentaties in de poule fase!
In dit geval meer door het gebrek aan prestaties in de poule fase...

• Advizor
Ramzzz schreef op zondag 7 juli 2024 @ 00:38:
[...]

Verbruggen schat die bal compleet verkeerd in. De defensie stond niet goed, maar de keeper ook niet.

• Focus89
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 09-01 08:22
De eerste helft Memphis vervloekt, maar de tweede helft deed hij heel veel dingen goed. Balvast, combinaties maken en dribbelen.
Maar omdat Koeman bondscoach is, zal Memphis wel meer in de punt van de aanval starten tegen de Engelsen.

De invalbeurt van Zirkzee was bedroevend. Die heeft helemaal niets goed gedaan.

[ Voor 14% gewijzigd door Focus89 op 07-07-2024 09:31 ]

• bazzemans
toolkist schreef op zondag 7 juli 2024 @ 07:33:
[...]

Denk ik ook. Ik probeerde alleen de redenatie van Koeman te volgen en dan denk ik dat het in het fysieke zit dat Zirkzee meer heeft dan Malen. Persoonlijk had ik een andere keuze gemaakt.

@Kist zie hierboven. Waarom dan Zirkzee boven Brobbey, geen idee. Wellicht dat Zirkzee toch een betere indruk op de trainingen wekt. Wie zal het zeggen.

Verwijderd

Wel even credits naar Weghorst ook. Denk echt dat we zonder zijn vechtlust niet hadden gewonnen. Brengt zoveel opportunisme met zich mee.

• toolkist
  • Niet online
bie100 schreef op zondag 7 juli 2024 @ 08:39:
[...]

ze moeten niet alleen sterk zijn maar ook kunnen ballen
En dat kan ie prima...

• toolkist
  • Niet online
bazzemans schreef op zondag 7 juli 2024 @ 09:28:
[...]

Denk ik ook. Ik probeerde alleen de redenatie van Koeman te volgen en dan denk ik dat het in het fysieke zit dat Zirkzee meer heeft dan Malen. Persoonlijk had ik een andere keuze gemaakt.

@Kist zie hierboven. Waarom dan Zirkzee boven Brobbey, geen idee. Wellicht dat Zirkzee toch een betere indruk op de trainingen wekt. Wie zal het zeggen.
Koeman heeft niks met Brobbey.. Eerder dit toernooi hadden ze een oefenwedstrijdje en zet ie Brobbey op linksbuiten... Dan weet je dat je never nooit een kans gaat krijgen.

• bazzemans
Verwijderd schreef op zondag 7 juli 2024 @ 09:05:
[...]

Ben ik het eigenlijk niet zo mee eens. Turkije is de nummer 42 van de wereld, hier moet je gewoon van winnen.

Snap echt wel dat er wat emotie loskomt vanwege de tegenstander en de manier waarop je wint maar ik ben na gisteren nog steeds niet zo enthousiast. Nederland moet eerst weer eens een topland verslaan om mij van de banken te krijgen. We zijn de nummer 7 van de wereld, daar verwacht ik meer van dan we tot nu toe hebben laten zien.
En dit is dus scorebordjournalistiek. Turkije staat daar omdat ze ook geregeld tegen tegenstanders spelen niet ver boven of onder hen. Dan moeten ze het spel maken en dat kunnen ze niet. Dit toernooi konden ze zich grotendeels op een vaste (defensieve) speelstijl concentreren en dat voerden ze echt heel goed uit. Daar moeten we ze de terechte complimenten voor geven. Met 9 man + keeper voor de pot en continu 2 man die druk op de bal geven. Daar is nauwelijks doorheen te komen. Dan een Yilmaz voorop die met keihard werken, sleuren en pleuren gewoon een plaag bleef voor de defensie. Beide centrale verdedigers en Aké pakten geel.

Je moet wedstrijden op zo'n eindtoernooi echt op zijn merites beoordelen.

• bazzemans
toolkist schreef op zondag 7 juli 2024 @ 09:33:
[...]

Koeman heeft niks met Brobbey.. Eerder dit toernooi hadden ze een oefenwedstrijdje en zet ie Brobbey op linksbuiten... Dan weet je dat je never nooit een kans gaat krijgen.
Dat zou ook maar zo een uitleg kunnen zijn :Y)

• toolkist
  • Niet online
autje schreef op zondag 7 juli 2024 @ 09:15:
[...]

Saka was tegen Zwitserland weer een plaaggeest, daar gat Aké het zwaar tegen krijgen. Daar is dubbele dekking nodig. Reijnders moet dus goed op gaan letten, vooral omdat Southgate eindelijk doorheeft dat hij Foden op 10 moet zetten. Dat werkte gisteren goed tegen de Zwitsers, vooral de wisselwerking met Mainoo.

Het probleem voor Engeland is dat ze weinig creativiteit tentoon spreiden als ze tegenover een hechte defensie komen, en van een individuele bevlieging afhankelijk zijn. Een goede organisatie wordt dus heel belangrijk.

Ik zou net als tegen de Fransen gaan spelen. Iets behoudender en meer op de counter. Zoals Zwitserland gisteren deed, vooral omdat wij voorin in principe betere spelers hebben (al bleek daar gisteren, zeker in de eerste helft, weinig van).
Plaaggeest? Ik vond hem echt niet bijzonder spelen (z'n voorzetten etc waren echt 3x niks) en als die keeper van Zwitserland ietsje attenter speelt dan heeft ie dat hobbelballetje (wel zuiver, maar dan nog) gewoon. Die stond gewoon bagger opgesteld. Zoals ie bij de penalty's ook echt dramatisch was.

• Harribo
Verwijderd schreef op zondag 7 juli 2024 @ 09:05:
[...]

Een topland verslaan is gewoon niet reëel normaal gesproken. Wij zijn gewoon niet dat goed.
Portugal, Spanje, Frankrijk zijn zeker beter dan ons. Dan moet je geluk hebben.

Wij speelden weer af en toe slap, weer dat langdurig toekijken wat een tegenstander met die bal gaat doen of gewoon niet hard genoeg meerennen. Ik word daar gewoon chagrijnig van dan.
Blijft écht het hekel punt met dit team.
Je hebt Weghorst nodig om iedereen wakker te schudden, best absurd eigenlijk.

Turkije is best een taaie gevaarlijke ploeg gebleken die spelen naar hun maximale mogelijkheden.
Maar zoveel kansen weg geven... Dat zou niet moeten

[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 07-07-2024 09:40 ]

Pagina: 1 ... 191 ... 262 Laatste

Let op:
Poule: Tweakers F.C. EK Voetbalpoule 2024
Algemeen topic: [Voetbal] Centraal EK 2024 topic
Vrouwenvoetbal: [Voetbal] Het algemene vrouwenvoetbal topic

Gedoe over het haarbandje van Memphis, commentaar over het commentaar of het eindeloos herkauwen van scheidsrechterlijke dwalingen zijn hier niet nodig!