D-e-n schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 08:39:
[...]
Dat is toch geen argument om zo met de keepers die je wel hebt om te gaan? Het is iedere keer weer een andere nobody die erbij gehaald wordt. Zo'n Flekken was het eerst helemaal en net nu hij lekker draait is hij weer passé.
Of de bondscoach nu voor Flekken, Bijlow of Cillessen kiest maakt niet uit maar had gewoon één van die keepers het vertrouwen gegeven.
Maar dat vind ik bij spelers ook wel een beetje, maar waar ik het allermeeste moeite mee heb is dat voorwaarden niet duidelijk zijn/ niet eenduidig worden gehanteerd en er lukraak (zo lijkt het) maar wisselingen worden gedaan:
1. Eerst moeten spelers spelen bij hun club, (maar Bergwijn die eerst nog bij Tottenham op de bank zat) mocht wel steeds komen opdraven, nu speelt hij wel, maar is (totaal) niet in vorm. Dat je hier voor bepaalde spelers uitzonderingen in hebt, prima maar dat moeten uitschieters zijn i.mo. geen spelers waar je ook een andere (bijna even goede) keuze voor hebt;
2. Dan moet je in vorm zijn, maar Pasveer (net als eigenlijk alle Ajacieden m.u.v. Berguis) is niet in vorm en gaat wel mee. Een keeper die juist wel vorm laat zien (Flekken) laat je dan weer thuis;
3. Je wisselt maar wat door met keepers, terwijl dat één van de posities is waar je juist zekerheid wil creëren ipv onzekerheid. Keepers gaan nu mee met het gevoel, als ik speel mag ik geen foutje maken, want dan wordt ik er zo weer uitgelaten. Dat keept toch heel anders dan wanneer je gewoon de nummer 1 bent;
Overigens vind ik het gechoogel met de rugnummers, daar geef je van de 3 die je mee hebt, de meest ervaren keeper (maar dan wel alleen bij een club, nooit internationaal op een eindtoernooi) die juist niet in goede doen is, rugnummer 1, waarom doe je zoiets, wat is daar de gedachte achter.
Het enige dat ik me kan bedenken (en van Gaal is daar vaker op te betrappen geweest) is dat hij juist dit soort gekkigheid doet om vooral spelers die meezijn uit de wind te houden omdat iedereen op zijn gekkigheden aan het focussen is.