[Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 19 ... 252 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:07
Agent47 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:02:
https://www.voetbalprimeu...n-wk-selectie-oranje.html

Oei oei. Had dan Flekken thuis gelaten. Cillessen en Bijlow moet je wel meenemen.
Flekken doet het goed in Duitsland. Ik had gewoon Cillessen, Bijlow en Flekken meegenomen. Dat waren al een tijdje de drie keepers voordat Hoek er een tombola van maakte.

Ik hoop nu wel dat hij het bij drie keepers laat en Noppert ook thuis laat. Het AD beweert dat hij "zeker" is maar dat is nergens op gebaseerd en een penalty killer is hij voor zover ik weet ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:05

Agent47

I always close my contracts.

D-e-n schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:17:
[...]

Flekken doet het goed in Duitsland. Ik had gewoon Cillessen, Bijlow en Flekken meegenomen. Dat waren al een tijdje de drie keepers voordat Hoek er een tombola van maakte.

Ik hoop nu wel dat hij het bij drie keepers laat en Noppert ook thuis laat. Het AD beweert dat hij "zeker" is maar dat is nergens op gebaseerd en een penalty killer is hij voor zover ik weet ook niet.
Bijlow pakt best veel penalties. :P

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:23
D-e-n schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:17:
[...]

Ik weet dat ze getraind hebben op penalties (of iig een soort test hebben gedaan), Bijlow was volgens mij de enige die een penalty stopte toen. Na al het gedoe rondom Cillessen lijkt het mij prima dat hij niet meegaat. De actie tegen Feyenoord (waar hij tegen Gimenez op schoot) zal hier misschien ook wel mee te maken hebben. Van Gaal houdt niet zo van dat soort gekke (risicovolle) acties, ook al liep het hier dan goed af.

Overigens had ik zelf ook in elk geval niet Pasveer, maar dan Cillessen meegenomen (puur qua kwaliteit en vorm, dus los van of hij dan zou muiten in de groep).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Ik denk dat hij Cillessen niet mee neemt omdat hij een kut stemming schijnt te hebben als hij geen eerste keeper is. Dan wordt de sfeer onderling al snel verpest.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:14
Agent47 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:07:
[...]

Volgens VoetbalPrimeur, AD en de Gelderlander zit hij er helemaal niet bij. Dat is iets totaal anders dan 2e of 3e keeper. Hij mag niet eens mee.
Ik bedoel juist als hij als 2e of 3e keeper mee zou gaan dat hij dan geen prettig persoon in de groep is en dat ze hem daarom thuis houden. Mocht Nederland ver willen komen dan moet het echt een team worden en moet de groepsdynamiek goed zijn, dan kun je geen lastig persoon in de groep hebben, die kun je dan beter thuis houden.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:18

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Pasveer mag van mij wel een WK mee doen. Gun het hem meer dan Cillissen, die rare momentjes die hij had dit seizoen bij NEC hebben de doorslag gegeven denk ik.

Pasveer is dan toch stabieler en ligt denk ik beter in de groep.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:30
Ik denk dat hij nu, op zijn Van Gaals, inderdaad drie keepers kiest met verschillende profielen: Flekken is de outsider, zijn eigen ontdekking en Van Gaal houdt van veren in zijn reet. Bijlow is de jonge talentvolle doelman die net op tijd weer in vorm is. Pasveer is de ervaren rot die niet zo snel van slag raakt en een belangrijke rol in de kleedkamer vervult. Het enige wat dan echt mist is ervaring op een eindtoernooi, maar alles wijst er inderdaad op dat Cillessen sowieso geen eerste doelman geworden was en daarom thuisgelaten is. De verhalen dat het een vreemde snuiter is en hij niet goed in de groep lag eerder ook al, blijken dan misschien toch een kern van waarheid te bevatten.

Ik gok dat hij gaat starten met Flekken of Pasveer. Flekken zou een logische keuze zijn, ook omdat Ajax hem dan na een goed WK kan halen en LvG tot in de lengte der dagen kan roepen dat alle credits naar hem moeten.

Toch ben ik er nog niet helemaal gerust op dat Bijlow mee gaat en niet Noppert. Van Gaal houdt van het creëren van controverse, is niet per se fan van Bijlow en weet ook best dat Koeman waarschijnlijk Bijlow voor de komende jaren op het oog heeft als zijn eerste doelman of in ieder geval zekerheidje in de selectie. Vanuit het maken van een statement van onafhankelijkheid, waar Louis een handje van heeft, zou hij zomaar kunnen besluiten Bijlow thuis te laten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:29
Van Gaal gaat gewoon starten met Bijlow. Pasveer is door de mand gevallen, Noppert heeft 0 ervaring buiten de middenmoot en Flekken heeft ook weinig ervaring en niet de vorm en kwaliteit die Bijlow heeft.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wat een discussie weer over de zogenaamde Ajax voorkeur van Van Gaal, kijk anders even naar de WK selectie van 2014.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
donleone83 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:29:
Ik denk dat hij nu, op zijn Van Gaals, inderdaad drie keepers kiest met verschillende profielen: Flekken is de outsider, zijn eigen ontdekking en Van Gaal houdt van veren in zijn reet. Bijlow is de jonge talentvolle doelman die net op tijd weer in vorm is. Pasveer is de ervaren rot die niet zo snel van slag raakt en een belangrijke rol in de kleedkamer vervult. Het enige wat dan echt mist is ervaring op een eindtoernooi, maar alles wijst er inderdaad op dat Cillessen sowieso geen eerste doelman geworden was en daarom thuisgelaten is. De verhalen dat het een vreemde snuiter is en hij niet goed in de groep lag eerder ook al, blijken dan misschien toch een kern van waarheid te bevatten.

Ik gok dat hij gaat starten met Flekken of Pasveer. Flekken zou een logische keuze zijn, ook omdat Ajax hem dan na een goed WK kan halen en LvG tot in de lengte der dagen kan roepen dat alle credits naar hem moeten.

Toch ben ik er nog niet helemaal gerust op dat Bijlow mee gaat en niet Noppert. Van Gaal houdt van het creëren van controverse, is niet per se fan van Bijlow en weet ook best dat Koeman waarschijnlijk Bijlow voor de komende jaren op het oog heeft als zijn eerste doelman of in ieder geval zekerheidje in de selectie. Vanuit het maken van een statement van onafhankelijkheid, waar Louis een handje van heeft, zou hij zomaar kunnen besluiten Bijlow thuis te laten.
Daar ben ik niet zo overtuigd van als dat jij dat bent, dat van Gaal dit zo zou doen, ik had dit begrepen als Bijlow niet in vorm was, maar Bijlow heeft die paar keer in Oranje ook prima gekeept (itt Flekken). Voetballend is hij beter dan Flekken en Pasveer is momenteel niet in zijn beste doen. Noppert is een goede lijnkeeper maar ook geen penaltykiller. Ik vond de signalen rondom zijn oproep vooral lijken op het zoeken naar een mogelijke penaltykiller, omdat op dit soort toernooien daar nog wel eens behoefte aan kan zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SterqVerhael
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
ph4ge schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:34:
Van Gaal gaat gewoon starten met Bijlow. Pasveer is door de mand gevallen, Noppert heeft 0 ervaring buiten de middenmoot en Flekken heeft ook weinig ervaring en niet de vorm en kwaliteit die Bijlow heeft.
Flekken heeft in de Bundesliga dit seizoen echt puik gepresteerd. Volgens mij ook flink wat wedstrijden de 0 gehouden; 16 goals tegen, dat is 3 meer dan de koploper en 2e in die ranglijst.

Ik zet m'n geld op Flekken.

Persoonlijke voorkeur is Bijlow. Omdat die het meest compleet is volgens mij.

[ Voor 6% gewijzigd door SterqVerhael op 11-11-2022 10:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
Exocet schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:35:
Wat een discussie weer over de zogenaamde Ajax voorkeur van Van Gaal, kijk anders even naar de WK selectie van 2014.
Niet om het een of ander, maar in dit geval waren het vooral verdedigers die van een andere club kwamen, maar kijk ook even naar de selectie van Ajax op dat moment:
https://www.voetbal.com/teams/afc-ajax/2014/2/
Met geen goed fatsoen had hij kunnen uitleggen als (bijvoorbeeld) een van der Hoorn meegenomen werd. ;)

Punt is ook vooral van velen dat als je bij Ajax een paar wedstrijden goed mee doet je sneller geselecteerd wordt dan bij een PSV of Feyenoord. In vergelijking:
- Rensch kwam net kijken vorig seizoen en werd meegenomen, Geertruida speelt al een paar seizoenen praktisch alles bij Feyenoord en mag niet mee, krijgt niet eens een plek in de voorselectie. Zo zijn er meer voorbeelden van spelers die erbij worden gehaald na een paar potjes bij Ajax, terwijl ze bij andere clubs meer moeten laten zien (of langer) voordat ze erbij worden gehaald.

Overigens denk ik persoonlijk meer dat dit vooral gebeurt bij de oefenwedstrijden en bij de NationsLeague als het niet echt ergens om gaat. Bij het WK/ EK wordt het aantal 'probeersels' enorm verkleind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennieeee
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12:31
Straks komt Louis weer met een nieuwe naam uit zijn hoge hoed. Die gouden pik moet toch weer gelijk krijgen dat hij iets heeft gezien bij iemand :+

Nee zonder dollen, deze had niemand natuurlijk zien aankomen mocht hij Cillessen echt thuis laten. Flekken zie ik nooit spelen, Bijlow begint steeds beter te keepen. Heel benieuwd bij Noppert of het sprookje nog veel mooier kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
Exocet schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:35:
Op basis van alle criteria die LvG zelf ooit genoemd heeft, komen er maar een aantal Ajacieden in aanmerking voor een plek in de selectie: Berghuis (in vorm), Bergwijn (afgelopen jaar goed in Oranje), Blind (altijd goed geweest in Oranje). De keuzes voor Timber en Pasveer zijn verder nog steeds, ook na deze horrormaand voor Ajax, prima te verdedigen. Maar Rensch, Taylor, Brobbey: allemaal jongens die, als ze voor andere clubs gespeeld hadden, niet in beeld waren geweest.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• saert
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15-07-2024
ph4ge schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:34:
Maar Bijlow is toch ook redelijk door de mand gevallen aan het begin van het seizoen? Hij is de laatste weken pas weer enigszins in vorm.

Ik verwacht Flekken - Pasveer - Bijlow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
saert schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:56:
[...]

Maar Bijlow is toch ook redelijk door de mand gevallen aan het begin van het seizoen? Hij is de laatste weken pas weer enigszins in vorm.

Dat valt best mee. Hij stak zeker niet in grootse vorm maar heeft ook weinig echte fouten gemaakt die punten hebben gekost. Een beetje zoals Pasveer de afgelopen maand. Die laatste lijkt echter flink meer krediet te hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door donleone83 op 11-11-2022 10:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
saert schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:56:
[...]

1 fout tegen Roma. Daarnaast een beetje onzeker met een heel nieuw team om zich heen. Dat is niet door de mand vallen. Wat bedoel je "enigszins in vorm"? Wat moet hij doen om je te overtuigen?

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou hij dan toch voor Bijlow kiezen als 1e keeper ?
1. Bijlow
2. Pasveer
3. Flekken
4. Noppert

Zoiets ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Kennelijk gaan kranten nu uitzoeken wie er wel of niet gebeld zijn. Volgens het AD vallen Brian Brobbey (Ajax), Guus Til (PSV), Ryan Gravenberch (Bayern München), Devyne Rensch (Ajax), Mitchel Bakker (Bayer Leverkusen) en Arnaut Danjuma (Villarreal) ook af. Met name de laatste vind ik dan verrassend. Die heeft in dit systeem meer te zoeken dan Lang. Maar volgens mij moeten er nog meer af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 11:07:
Zou hij dan toch voor Bijlow kiezen als 1e keeper ?
1. Bijlow
2. Pasveer
3. Flekken
4. Noppert

Zoiets ?
Cillessen mag dan geen al te fijne vent zijn, onsportieve of minder ‘teamspeler’-achtige gedragingen vertonen, keepen kan hij wel.

Daar gaat het toch om? Die hoort er gewoon bij, als was het maar om prestaties uit het verleden.

En het is bepaald mijn vriend niet…

Pasveer is juist behoorlijk tegengevallen de laatste maanden. Houdbare ballen doorlaten… dat is toch niet waarom je een keeper meeneemt? |:(

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Noiz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-09 12:27
Ramzzz schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 11:16:
[...]

Cillessen mag dan geen al te fijne vent zijn, onsportieve of minder ‘teamspeler’-achtige gedragingen vertonen, keepen kan hij wel.

Daar gaat het toch om? Die hoort er gewoon bij, als was het maar om prestaties uit het verleden.

Pasveer is juist behoorlijk tegengevallen de laatste maanden. Houdbare ballen doorlaten… dat is toch niet waarom je een keeper meeneemt? |:(
Je wilt het beste team meenemen. Dat wil niet direct zeggen dat het ook de beste spelers zijn. Als je weet dat een speler in een bepaalde rol voor problemen gaat zorgen tijdens het WK neem je hem logischerwijze niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Noiz schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 11:24:
[...]

Je wilt het beste team meenemen. Dat wil niet direct zeggen dat het ook de beste spelers zijn. Als je weet dat een speler in een bepaalde rol voor problemen gaat zorgen tijdens het WK neem je hem logischerwijze niet mee.
Heeft van Gaal dat ook niet over zichzelf afgeroepen door zo te wisselen met die keepers? Was Cilissen ook "lastig" geweest als hij gewoon consequent tweede keeper was geweest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
D-e-n schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 11:25:
Heeft van Gaal dat ook niet over zichzelf afgeroepen door zo te wisselen met die keepers? Was Cilissen ook "lastig" geweest als hij gewoon consequent tweede keeper was geweest?
Ja, dat gedoe heeft V Gaal inderdaad over zichzelf afgeroepen, maar waar we nu staan is het logisch dat je Cillissen niet meeneemt als 2e keeper. Maar goed, het is de keeper van NEC, het kan gebeuren dat die niet mee gaat naar een WK, ik zou er ook niet teveel woorden aan vuil maken.
D-e-n schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 11:15:
Kennelijk gaan kranten nu uitzoeken wie er wel of niet gebeld zijn. Volgens het AD vallen Brian Brobbey (Ajax), Guus Til (PSV), Ryan Gravenberch (Bayern München), Devyne Rensch (Ajax), Mitchel Bakker (Bayer Leverkusen) en Arnaut Danjuma (Villarreal) ook af. Met name de laatste vind ik dan verrassend. Die heeft in dit systeem meer te zoeken dan Lang. Maar volgens mij moeten er nog meer af?
Als dit klopt vind ik het niet zo gek. Alleen Danjuma zou ik wel meenemen, dat is een potentiele joker. Een speler die je als het echt niet loopt eens als gok kan inbrengen. We hebben weinig spelers die individueel wat kunnen losmaken zoals hij in potentie kan.

[ Voor 40% gewijzigd door ph4ge op 11-11-2022 11:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:23
Cillessen er niet bij is gewoon een verstandige keuze. Ten eerste ligt hij sowieso niet goed in de groep, nooit gelegen. Na zijn covid besmetting in 2020 mocht hij terugkomen bij de selectie maar het was de perfecte reden om hem eruit te bonjouren. Daarnaast is hij een stoorzender en als hij tweede keeper zou worden is hij net als Huntelaar niet te genieten. Als je hem ziet tijdens interviews is het ook een eigenaardige gozer. En laten we eerlijk zijn.. Cillessen zou ons hoe dan ook geen kampioen maken, is geen winnaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ramzzz schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 11:16:
[...]

Prestaties uit het verleden bieden geen garanties voor.. je kent het wel. Bovendien, keeper bij NEC. Speelt geen Europees voetbal etc,

Ik zou zelf ook Bijlow opstellen, dit is je keeper voor de komende 8-10 jaar.
Pasveer is aan zijn einde.
Flekken is minder bekend, kan ik niet beoordelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Noiz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-09 12:27
D-e-n schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 11:25:
[...]

Het feit dat Cilissen blijkbaar "ontploft" omdat hij er niet bij zit geeft ook wel aan dat het de juiste keuze is. Hij heeft de laatste jaren niet heel veel gespeeld en/of niet goed gepresteerd. Cilessen is verder ook niet een heel bijzondere keeper in mijn ogen maar heeft het geluk gehad dat er in zijn hoogtijdagen simpelweg geen concurrentie is geweest.
Wat het wisselen van keepers betreft kan ik het nog begrijpen. Nederland heeft op dit moment geen keeper als Van der Sar die er met kop en schouders bovenuit steekt. Dat je dus verschillende mensen die redelijk op hetzelfde niveau lijken te zitten meeneemt/test vind ik dan ook logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 11:34:
[...]

Prestaties uit het verleden bieden geen garanties voor.. je kent het wel. Bovendien, keeper bij NEC. Speelt geen Europees voetbal etc,

Ik zou zelf ook Bijlow opstellen, dit is je keeper voor de komende 8-10 jaar.
Pasveer is aan zijn einde.
Flekken is minder bekend, kan ik niet beoordelen.
Allemaal waar, en nogmaals, Cillessen is bepaald niet mijn favoriet! ;)

Beter wat ‘toekomst’ meenemen, maar ook ervaring op een eindtoernooi voegt wat toe.

Cillessen heeft zijn eigen glazen wellicht ingegooid met zijn merkwaardige keuzes en (wan)gedrag.

Doorselecteren is het devies, op alle fronten. Alleen mee als je meerwaarde toevoegt!

[ Voor 6% gewijzigd door Ramzzz op 11-11-2022 11:44 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-e-n
Noiz schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 11:35:
[...]

Wat het wisselen van keepers betreft kan ik het nog begrijpen. Nederland heeft op dit moment geen keeper als Van der Sar die er met kop en schouders bovenuit steekt. Dat je dus verschillende mensen die redelijk op hetzelfde niveau lijken te zitten meeneemt/test vind ik dan ook logisch.
Bijlow heeft in die zes interlands toch gewoon "geleverd" volgens mij en had enkel in het begin van dit seizoen een zwakke periode. Dan kun je hem passeren maar dan had hij gewoon achter Flekken of Cilissen (je twee andere keepers) op de bank kunnen zitten. Zo is dat destijds ook met van Breukelen gegaan.

Met name die "zoektocht" naar weer een andere keeper heeft me gestoord. Alsof we nog ergens een van der Sar over het hoofd hadden gezien. Pasveer is absoluut niet beter dan de drie genoemde keepers, maakt ook fouten en heeft nul toekomst. En Noppert heeft nog niks bewezen. Deze tombola heeft ons niks opgeleverd behalve onzekere keepers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Volgens VI heeft Noa Lang (net als Janssen) geen belletje gehad. Dat vind ik nu weer onbegrijpelijk. In een 352 heb je toch veel meer aan Danjuma en Malen. Ik vind het ook een gevalletje net-niet in Oranje.

Edit:
Dan is volgens mij nog de belangrijkste vraag: wie gaat er nog als linkspoot mee achterin.

[ Voor 19% gewijzigd door D-e-n op 11-11-2022 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
D-e-n schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 11:44:
Deze tombola heeft ons niks opgeleverd behalve onzekere keepers.
Des te knapper hoe Bijlow nu in het doel staat. Er is helemaal niks van te merken dat er een vergrootglas op hem staat en half Nederland hoopt op een excuus om hem te passeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

ph4ge schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 11:51:
[...]

Des te knapper hoe Bijlow nu in het doel staat. Er is helemaal niks van te merken dat er een vergrootglas op hem staat en half Nederland hoopt op een excuus om hem te passeren.
Why the hell zou dat zo zijn?

Kinnesinne? Clubvoorkeur in plaats van overduidelijke kwaliteit?

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:55
https://twitter.com/MikeVerweij/status/1591005384290234368

✅ Xavi Simons
✅ Jermemie Frimpong
✅ Davy Klaassen
❌ Brobbey
❌ Til
❌ Rensch
❌ Bakker
❌ Botman
❌ Gravenberch
❌ Van de Ven

Klaassen zal vast gekozen zijn omdat ie zich goed kan vastbijten aan de tegenstander :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Ramzzz schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 11:53:
[...]

Why the hell zou dat zo zijn?

Kinnesinne? Clubvoorkeur in plaats van overduidelijke kwaliteit?

:?
Ja, dat zag je toen hij eindelijk na 3 jaar basis Feyenoord een keer een fout maakte begin dit seizoen.

Overigens heb ik ook zo mijn voorkeuren en zou ik ook nooit op de keeper van NEC letten maar deed ik dat wel om te kijken of Cillissen er nog wat van kon. En je ziet dat ook dat Pasveer veel meer onder het vergrootglas lag en elke actie gelijk tegen wel of niet Oranje werd afgezet.

[ Voor 11% gewijzigd door ph4ge op 11-11-2022 11:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Justevo
chengbondkwok schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 11:55:

✅ Xavi Simons
✅ Jermemie Frimpong
✅ Davy Klaassen
❌ Brobbey
❌ Til
❌ Rensch
❌ Bakker
❌ Botman
❌ Gravenberch
❌ Van de Ven

Klaassen zal vast gekozen zijn omdat ie zich goed kan vastbijten aan de tegenstander :+
Klaassen heeft meer ervaring dan Til en op een of andere manier frommelt hij er altijd wel een bal in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donleone83
Het is beeldvorming. Als Bijlow op zijn 18e doorgebroken was als keeper bij Ajax was hij ondanks zijn blessures al lang gebombardeerd tot nieuwe Van Der Sar.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Justevo
donleone83 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 11:56:
Het is beeldvorming. Als Bijlow op zijn 18e doorgebroken was als keeper bij Ajax was hij ondanks zijn blessures al lang gebombardeerd tot nieuwe Van Der Sar.
Kunnen we alsjeblieft stoppen met dat eeuwige gezanik over clubvoorkeuren. In 2014 nam van Gaal een hoop Feyenoorders mee. Club is nagenoeg niet relevant tenzij je voor Bal op het Dak 7 zou spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Bullshit.
Er is hier niemand die hem een slechte keeper vindt, alleen een aantal mensen (waaronder ikzelf) die zeggen dat ie eens wat langer dan 4 maanden heel moet blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
Justevo schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 11:56:
[...]
Klaassen heeft meer ervaring dan Til en op een of andere manier frommelt hij er altijd wel een bal in.
Mja, van de middenvelders die zijn geselecteerd:
Steven Berghuis (Ajax),
Frenkie de Jong (Barcelona),
Teun Koopmeiners (Atalanta Bergamo),
Davy Klaassen (Ajax),
Marten de Roon (Atalanta Bergamo),
Kenneth Taylor (Ajax),
Xavi Simons (PSV),
Ryan Gravenberch (Bayern München),
Guus Til (PSV),
Jordy Clasie (AZ).

vond ik Frenkie en Berghuis de enigen die zeker waren van een plekje. Middenveld is een beetje armoedig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
toolkist schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 11:58:
[...]

Bullshit.
Er is hier niemand die hem een slechte keeper vindt, alleen een aantal mensen (waaronder ikzelf) die zeggen dat ie eens wat langer dan 4 maanden heel moet blijven.
Het is gewoon altijd wat met Bijlow, altijd dezelfde mensen met een nieuw excuus om hem toch te passeren. Terwijl hij gewoon de beste is en ook nog altijd jong is.

Ik vind dit ook een zwak excuus, zn concurrentie is de afgelopen jaren ook niet bepaald vrij gebleven van blessures. En hoe hij bijv. destijds door Kerk geblesseerd getrapt werd had elke keeper kunnen overkomen.
chengbondkwok schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 12:00:
[...]

Steven Berghuis (Ajax),
Davy Klaassen (Ajax),
Kenneth Taylor (Ajax),
Xavi Simons (PSV),
Guus Til (PSV),
Jordy Clasie (AZ).

vond ik Frenkie en Berghuis de enigen die zeker waren van een plekje. Middenveld is een beetje armoedig.
Xavi is voor mij de revelatie van dit seizoen en ik hoop van harte dat hij de kans krijgt. Ook bij hem vind ik het vreemd dat hij ter discussie staat terwijl het doodnormaal is dat Taylor erbij zit.

[ Voor 40% gewijzigd door ph4ge op 11-11-2022 12:05 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Taylor heeft totaal niks op het WK te zoeken, Gravenberch niet mee en hij/Clasie wel (of moeten er nog meer afvallen?) snap ik echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
[...]

Steven Berghuis (Ajax),
Davy Klaassen (Ajax),
Kenneth Taylor (Ajax),
Xavi Simons (PSV),
Guus Til (PSV),
Jordy Clasie (AZ).

Nvm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
toolkist schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 11:58:
[...]

Bullshit.
Ik heb het ook niet specifiek over hier. Maar het gemak waarmee door de media en in de publieke opinie omgegaan werd met het feit dat hij vorige keer niet geselecteerd was plus de twijfel die er altijd om hem heen lijkt te zijn, is er gewoon nooit rond Ajacieden. Bijlow is al 5 seizoenen eerste keeper van Feyenoord, voor zijn leeftijd zeer ervaren en laat al jarenlang zien in potentie een absolute topkeeper te zijn die nooit door de absolute ondergrens zakt. Die hoort op zijn leeftijd onomstreden geselecteerd te worden voor het NL elftal, helemaal als de concurrentie zo mager is.

Neem nu ook Taylor die waarschijnlijk wel mee gaat. Volstrekt onbegrijpelijk. Paar wedstrijden leuk mee gevoetbald in een goed draaiend Ajax maar totaal niet uitgeblonken en door de mand gezakt in topwedstrijden. Toch lijkt niemand dat raar te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 12:01:
[...]

Het is gewoon altijd wat met Bijlow, altijd dezelfde mensen met een nieuw excuus om hem toch te passeren. Terwijl hij gewoon de beste is en ook nog altijd jong is.

Ik vind dit ook een zwak excuus, zn concurrentie is de afgelopen jaren ook niet bepaald vrij gebleven van blessures. En hoe hij bijv. destijds door Kerk geblesseerd getrapt werd had elke keeper kunnen overkomen.
Inderdaad. Dan stoot ie z'n teen en ligt ie er weken uit, dan zet ie een stap opzij en weer een paar weken eruit...
Dat maakt hem geen minder goede keeper, maar is wel gewoon lastig als je met een zelfde opstelling wilt kunnen spelen.
Dat zegt niet dat ik andere keepers dus beter vindt, Flekken :N , Pasveer _O- , Cilessen :r , allemaal mindere keepers. Voor mij zou alleen Krul een concurrent kunnen zijn maar die is al helemaal uit het oog bij Van Gaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
toolkist schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 12:02:
Taylor heeft totaal niks op het WK te zoeken, Gravenberch niet mee en hij/Clasie wel (of moeten er nog meer afvallen?) snap ik echt niet.
Blijkbaar gaan Brian Brobbey, Guus Til, Ryan Gravenberch, Devyne Rensch, Mitchel Bakker, Arnaut Danjuma, van de Ven, Cilissen niet mee. Dat zijn er acht.

Dan moeten er nog vijf af. Dan denk ik Weghorst en Botman of Struijk. Dan moeten er nog drie af. Malen, Taylor, Clasie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
donleone83 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 12:04:
Neem nu ook Taylor die waarschijnlijk wel mee gaat. Volstrekt onbegrijpelijk. Paar wedstrijden leuk mee gevoetbald in een goed draaiend Ajax maar totaal niet uitgeblonken en door de mand gezakt in topwedstrijden. Toch lijkt niemand dat raar te vinden.
Lees 2 posts boven je post eens? ;) en ik ben echt niet de enige Ajax supporter hier die daar echt helemaal niks van begrijpt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 12:06:
[...]

Blijkbaar gaan Brian Brobbey, Guus Til, Ryan Gravenberch, Devyne Rensch, Mitchel Bakker, Arnaut Danjuma, van de Ven, Cilissen niet mee. Dat zijn er acht.

Dan moeten er nog vijf af. Dan denk ik Weghorst en Botman of Struijk. Dan moeten er nog drie af. Malen, Taylor, Clasie?
Danjuma niet mee snap ik dus echt niet...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Bijlow gaat mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
toolkist schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 12:06:
[...]

Lees 2 posts boven je post eens? ;) en ik ben echt niet de enige Ajax supporter hier die daar echt helemaal niks van begrijpt.
Hee maar ik heb jou ook in het normale voetbaltopic sowieso leren “kennen” als een buitengewoon realistische Ajax supporter die ook door clubvoorkeur heen kan kijken. Zoals zovelen hier op Tweakers. Gelukkig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Justevo schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 11:28:
Cillessen er niet bij is gewoon een verstandige keuze. Ten eerste ligt hij sowieso niet goed in de groep, nooit gelegen. Na zijn covid besmetting in 2020 mocht hij terugkomen bij de selectie maar het was de perfecte reden om hem eruit te bonjouren. Daarnaast is hij een stoorzender en als hij tweede keeper zou worden is hij net als Huntelaar niet te genieten. Als je hem ziet tijdens interviews is het ook een eigenaardige gozer. En laten we eerlijk zijn.. Cillessen zou ons hoe dan ook geen kampioen maken, is geen winnaar.
Jij lijkt inside informatie te hebben. Of zijn we aan het papegaaien?

Wel meer onbegrijpelijke keuzes van van Gaal. Lang in plaats van Danjuma, over eigenaardige gozer gesproken.

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• chengbondkwok
De WK-selectie van Oranje: Simons, Bijlow en Frimpong naar Qatar

Dit is de 26-koppige selectie van het Nederlands elftal voor het WK voetbal in Qatar.

Doel: Justin Bijlow (Feyenoord), Remko Pasveer (Ajax), Andries Noppert (sc Heerenveen)

Afvaller: Jasper Cillessen (NEC), Mark Flekken (SC Freiburg)

Verdediging: Nathan Aké (Manchester City), Virgil van Dijk (Liverpool), Matthijs de Ligt (Bayern München), Jurriën Timber (Ajax), Stefan de Vrij (Internazionale), Daley Blind (Ajax), Denzel Dumfries (Internazionale), Tyrell Malacia (Manchester United), Jeremie Frimpong (Bayer Leverkusen)

Afvallers: Sven Botman (Newcastle United), Micky van de Ven (VfL Wolfsburg), Devyne Rensch (Ajax), Mitchel Bakker (Bayer Leverkusen), Sven Botman (Newcastle United), Pascal Struijk (Leeds United)

Middenveld: Steven Berghuis (Ajax), Frenkie de Jong (Barcelona), Cody Gakpo (PSV), Teun Koopmeiners (Atalanta), Davy Klaassen (Ajax), Marten de Roon (Atalanta), Xavi Simons (PSV), Kenneth Taylor (Ajax).

Afvallers: Jordy Clasie (AZ), Ryan Gravenberch (Bayern München), Guus Til (PSV)

Aanval: Steven Bergwijn (Ajax), Memphis Depay (FC Barcelona), Vincent Janssen (Antwerp), Luuk de Jong (PSV), Wout Weghorst (Besiktas), Noah Lang (Club Brugge)

Afvallers: Arnaut Danjuma (Villarreal), Donyell Malen (Borussia Dortmund), Brian Brobbey (Ajax)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

chengbondkwok schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 12:18:

Dit is de 26-koppige selectie van het Nederlands elftal voor het WK voetbal in Qatar.

Doel: Justin Bijlow (Feyenoord), Remko Pasveer (Ajax), Andries Noppert (sc Heerenveen)

Verdediging: Nathan Aké (Manchester City), Virgil van Dijk (Liverpool), Matthijs de Ligt (Bayern München), Jurriën Timber (Ajax), Stefan de Vrij (Internazionale), Daley Blind (Ajax), Denzel Dumfries (Internazionale), Tyrell Malacia (Manchester United), Jeremie Frimpong (Bayer Leverkusen)

Afvallers: Sven Botman (Newcastle United), Micky van de Ven (VfL Wolfsburg), Devyne Rensch (Ajax), Mitchel Bakker (Bayer Leverkusen), Sven Botman (Newcastle United), Pascal Struijk (Leeds United)

Middenveld: Steven Berghuis (Ajax), Frenkie de Jong (Barcelona), Cody Gakpo (PSV), Teun Koopmeiners (Atalanta), Davy Klaassen (Ajax), Marten de Roon (Atalanta), Xavi Simons (PSV), Kenneth Taylor (Ajax).

Aanval: Steven Bergwijn (Ajax), Memphis Depay (FC Barcelona), Vincent Janssen (Antwerp), Luuk de Jong (PSV), Wout Weghorst (Besiktas), Noah Lang (Club Brugge)

Afvallers: Arnaut Danjuma (Villarreal), Donyell Malen (Borussia Dortmund), Brian Brobbey (Ajax)
Prima selectie. Niks veel geks behalve cillessen dan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
chengbondkwok schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 12:18:

Op basis van de voorselectie vrij logisch. Op de reserve bank zou ik wat andere keuzes maken, maar toch. Flekken zou ik zeker meenemen boven Pasveer en Danjuma zou ik ook meenemen.

Er gaat waarschijnlijk veel meer discussie zijn over de opstelling dan de selectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
Ik had zelf Botman meegenomen ipv Blind en Danjuma ipv Taylor. Maar voor de rest geen verrassingen.

Edit: Lang mee.... hmmmm

[ Voor 12% gewijzigd door chengbondkwok op 11-11-2022 12:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:03
Lang boven Danjuma? Die snap ik even niet. De rest vind ik redelijk logisch, Cillessen was ook niet bepaald feilloos de afgelopen weken, en had zelf denk ik Noppert en Flekken gewisseld.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-e-n
Agent47 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 12:20:
[...]

Ik vind hem raar op een aantal belangrijke punten.

1) Noppert en Pasveer: een oude (ook) fouten makende keeper en een jonge die nog niks bewezen heeft. Ik snap er echt niks van dat Flekken nu plots ook out is. Nu is Bijlow plots zeker van een basisplek lijkt me?

2) Geen extra linksbenige verdediger. Van Gaal hechtte altijd waarde aan een linksbenige CV maar nu heb je naast Aké enkel nog beide backs.

3) Weghorst: serieus? Als kopper hebben we Luuk al en als balvaste spits voor de mindere tegenstanders hebben we Janssen. We hebben tegen betere tegenstanders snelheid nodig, alternatieven voor Depay en Bergwijn. Die hebben we nu veel te weinig. Weghorst of Janssen tegen Brazilië opstellen is lachwekkend.

4) Lang: vind ik volledig ongeschikt voor bovengenoemde taak. Waarom niet Danjuma of Malen?

[ Voor 5% gewijzigd door D-e-n op 11-11-2022 12:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rickskeg99
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18:21
[...]

Steven Berghuis (Ajax),
Davy Klaassen (Ajax),
Kenneth Taylor (Ajax),
Xavi Simons (PSV),
Guus Til (PSV),
Jordy Clasie (AZ).

Berghuis boven de Roon plaatsen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickskeg99
Agent47 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 12:20:
[...]

Flekken niet meenemen is ook apart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
D-e-n schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 12:24:
[...]

1) Noppert en Pasveer: een oude (ook) fouten makende keeper en een jonge die nog niks bewezen heeft. Ik snap er echt niks van dat Flekken nu plots ook out is.
Noppert is ook zo jong niet meer (28,5), ik neem aan dat hij uit de penalty test gekomen is als "specialist" (onzin wat mij betreft).

2) Geen extra linksbenige verdediger. Van Gaal hechtte altijd waarde aan een linksbenige CV maar nu heb je naast Aké enkel nog beide backs.
Hij zal Blind daar wel als optie zien.
3) Weghorst: serieus? Als kopper hebben we Luuk al en als balvaste spits voor de mindere tegenstanders hebben we Janssen. We hebben tegen betere tegenstanders snelheid nodig, alternatieven voor Depay en Bergwijn. Die hebben we nu veel te weinig.
Misschien ziet hij L De Jong als potentiele basisspeler en dan kan je Weghorst als stormram erbij hebben. Ben het met je eens dat we meer dynamische spelers hadden kunnen gebruiken.

4) Lang: vind ik volledig ongeschikt voor bovengenoemde taak. Waarom niet Danjuma of Malen?
Zal vast een reden hebben.
rickskeg99 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 12:25:
[...]

Flekken niet meenemen is ook apart
Flekken passeren vind ik vreemder dan Cillissen. Flekken speelt wel in de Europese (sub)top.

[ Voor 7% gewijzigd door ph4ge op 11-11-2022 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
rickskeg99 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 12:24:
[...]

Berghuis boven de Roon plaatsen 8)7
Meer voor de aanvallende impulsen hoor. De Roon is je enige controlerende middenvelder, maar echt warm word ik niet als hij speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
ph4ge schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 12:26:
[...]
Noppert is ook zo jong niet meer (28,5), ik neem aan dat hij uit de penalty test gekomen is als "specialist" (onzin wat mij betreft).
Ik begreep dat enkel Bijlow een penalty had gestopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rickskeg99
chengbondkwok schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 12:27:
[...]

Meer voor de aanvallende impulsen hoor. De Roon is je enige controlerende middenvelder, maar echt warm word ik niet als hij speelt.
Daar zijn spelers als hij ook niet voor, maar door de balans o zo belangrijk/onmisbaar. Kijk naar een guti en/of alvarez

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
D-e-n schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 12:28:
[...]

Ik begreep dat enkel Bijlow een penalty had gestopt.
Zou wat zijn als Bijlow er alleen op basis daarvan bij zit. _O- Ik heb geen idee wat ze met die keepers doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:48
Geen Cillissen is begrijpelijk als je Bijlow als eerste keeper wil, maar dan ga je voor Noppert boven Flekken?

En Lang over Danjuma?

Toch weer typisch Van Gaal die weer moet schockeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickskeg99
[...]

1) Noppert en Pasveer: een oude (ook) fouten makende keeper en een jonge die nog niks bewezen heeft. Ik snap er echt niks van dat Flekken nu plots ook out is. Nu is Bijlow plots zeker van een basisplek lijkt me?
Dit is gewoon het echte niveau van Pasveer.. Hij steeg langere tijd boven zichzelf uit... Mede door een Martinez

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saert
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15-07-2024
Wat een onzin zeg. Bijlow wordt meer dan genoeg opgehemeld. Als hij echt zo goed was had hij allang de stap naar het buitenland gemaakt.

Dat van Gaal Noppert selecteert boven Flekken is mijn ogen echt onbegrijpelijk. Één van de betere keepers van de Bundesliga.

[ Voor 13% gewijzigd door saert op 11-11-2022 12:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Justevo
We nemen dus drie spitsen mee, De Jong/Weghorst/Janssen (wat een armoede), die je alle drie geen bal in de diepte kan geven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:49

Vos

AFCA

Ik weet ook alweer waarom ik niet zo graag in dit topic kom, altijd dat clubvoorkeur geneuzel....bleh.

[ Voor 9% gewijzigd door Vos op 11-11-2022 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Vos schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 12:37:
Ik weet ook alweer waarom ik niet zo graag in dit topic kom, altijd dat clubvoorkeur geneuzel....bleh.
Niet om het een of ander, maar dat is in het algemen voetbal topic toch ook :$
Kijk maar hoe druk het is als Ajax speelt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21:51
Justevo schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 12:34:
We nemen dus drie spitsen mee, De Jong/Weghorst/Janssen (wat een armoede), die je alle drie geen bal in de diepte kan geven.
daarvoor gaan ze ook niet mee ze moeten ballen vast houden niks meer niks minder

en Danjuma is een schande dat die er niet bij zit maar goed heb er verders geen verstand van >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bennieeee
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12:31
Kippenvel bij Noppert. Tuurlijk ben ik niet objectief maar wat een verhaal.

Dat je Simons meeneemt snap ik ook wel. Is wat mij betreft de aankoop van het seizoen in de eredivisie zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Waarom heb ik het gevoel dat onze Louis weer met een 5-3-2 aankomt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:11
Agent47 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 12:40:
Waarom heb ik het gevoel dat onze Louis weer met een 5-3-2 aankomt....
Omdat Van Gaal eigenwijs is, maar daarom snap ik eerlijk gezegd de selectie van Lang en Simons ook niet, die passen totaal niet in dat systeem. Had je beter Danjuma mee kunnen nemen, die kan tenminste nog in de spits.

Tenzij Van Gaal misschien toch anders gaat spelen, dan ik snap ik wel dat Simons mee gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Agent47 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 12:39:
[...]

Niet om het een of ander, maar dat is in het algemen voetbal topic toch ook :$
Kijk maar hoe druk het is als Ajax speelt..
Goh meer supporters op GoT dus drukker, vind je dat echt vreemd? En het was inderdaad goed druk bij Ajax - Napoli o.a. ;)

Het is bij iedere coach en selectieronde weer hetzelfde riedeltje, die heeft een club X verleden dus roept spelers van club X op, blablah. Als speler X bij club Y zat was ie allang opgeroepen en 100 miljoen waard!

[ Voor 30% gewijzigd door Vos op 11-11-2022 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Terranova schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 12:44:
[...]

Omdat Van Gaal eigenwijs is, maar daarom snap ik eerlijk gezegd de selectie van Lang en Simons ook niet, die passen totaal niet in dat systeem. Had je beter Danjuma mee kunnen nemen, die kan tenminste nog in de spits.

Tenzij Van Gaal misschien toch anders gaat spelen, dan ik snap ik wel dat Simons mee gaat.
Simons dan achter de spits en Gakpo in de spits naast Depay? Maar dan nog beter Malen of Danjuma dan Weghorst. Daar heb je als je verder komt helemaal niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Vos schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 12:45:
[...]

Goh meer supporters op GoT dus drukker, vind je dat echt vreemd?

Het is bij iedere coach en selectieronde weer hetzelfde riedeltje, die heeft een club X verleden dus roept spelers van club X op, blablah. Als speler X bij club Y zat was ie allang opgeroepen en 100 miljoen waard!
Het zit je echt dwars he....
Je weet onderhand toch wel hoe Tweakers zijn :P Iedereen hier is bondscoach :+

[ Voor 8% gewijzigd door Agent47 op 11-11-2022 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:11
D-e-n schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 12:46:
[...]

Simons dan achter de spits en Gakpo in de spits naast Depay? Maar dan nog beter Malen of Danjuma dan Weghorst. Daar heb je als je verder komt helemaal niks aan.
Simons achter de spits zou kunnen, maar dat is ook de enige plek waar Lang kan spelen. En beide spelers zullen wel achter Berghuis en Klaassen staan(want die scoort altijd volgens Van Gaal). Dan zou ik er maar 1 van de 2 meenemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Agent47 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 12:47:
[...]

Het zit je echt dwars he....
Ja ik kan er niet van slapen. Maar als jij dat soort reacties en stemmingmakerij prima vind d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 15:02
Je ziet in de selectie wel duidelijk dat Van Gaal kiest voor multi inzetbare spelers, waarschijnlijk deels zodat je gemakkelijk situaties in wedstrijden of blessures kan oplossen maar ook zodat je nog terug kan switchen naar een 433 van de 532.
En dat laatste is denk ik de enigste reden dat Lang over Danjuma geselecteerd is. Ondanks dat hij het tot nu toe meer gespeeld heeft dan een Lang die vooral de bank warm houd.
Danjuma kan op LW of SP spelen, op deze posities kunnen ook Bergwijn, Depay, de andere echte spitsen en deels Lang spelen. Terwijl Lang op een RW kan spelen, waar eigenlijk alleen Simons of Berghuis verder kunnen spelen. Waarbij Van Gaal Berghuis duidelijk meer als een middenvelder ziet en mogelijk alleen als noodverband voor RW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
Pompi schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 12:49:
Je ziet in de selectie wel duidelijk dat Van Gaal kiest voor multi inzetbare spelers, waarschijnlijk deels zodat je gemakkelijk situaties in wedstrijden of blessures kan oplossen maar ook zodat je nog terug kan switchen naar een 433 van de 532.
En dat laatste is denk ik de enigste reden dat Lang over Danjuma geselecteerd is. Ondanks dat hij het tot nu toe meer gespeeld heeft dan een Lang die vooral de bank warm houd.
Danjuma kan op LW of SP spelen, op deze posities kunnen ook Bergwijn, Depay, de andere echte spitsen en deels Lang spelen. Terwijl Lang op een RW kan spelen, waar eigenlijk alleen Simons of Berghuis verder kunnen spelen. Waarbij Van Gaal Berghuis duidelijk meer als een middenvelder ziet en mogelijk alleen als noodverband voor RW
tja je moet ook naar kwaliteit kijken Lang is een leuke voetballer maar niet meer dan dat Danjuma is veel beter en die kan je ook als spits gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
@Pompi
Maar wie kunnen er nu in de spits als we tegen Frankrijk of Brazilië moeten? Bergwijn en Depay zijn eerste keuze. Daarachter kan ik alleen Gakpo bedenken. Juist voor het systeem wat hij wil spelen tegen de toplanden hebben we te weinig spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
bie100 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 12:52:
[...]

tja je moet ook naar kwaliteit kijken Lang is een leuke voetballer maar niet meer dan dat Danjuma is veel beter en die kan je ook als spits gebruiken
Ik had persoonlijk ook Danjuma gekozen, maar denk dus door de redenen die ik benoemde Van Gaal anders gekozen heeft. Hij had er ook voor kunnen kiezen om in plaats van LdJ, Jansen en Weghorst, bijvoorbeeld Weghorst thuis kunnen laten en dan zowel Lang als Danjuma mee. Dan had je 2 stevige kopsterke spitsen gehad en 3 bewegelijke multi-inzetbare. Zeker als je die 3 genoemde spitsen voornamelijk in wil zetten als er iets geforceerd moet worden, zou 2 ook wel voldoenden moeten zijn aangezien er maar 5 wissels zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn opstelling voor het WK !

Bijlow

Dumfries Virgil De Ligt/De Vrij Malacia

De Roon De Jong Simons

Berghuis De Jong Depay/Gakpo

Er is niet echt een rechtsbuiten geselecteerd.. Berghuis kan vanaf rechts in een vrije rolspelen.
De Roon als controleur. Creativiteit met Frenkie en Xavi.
Ik zou Malacia altijd opstellen, en tegen een aanvallend zwakke ploeg misschien Blind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
D-e-n schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 12:54:
@Pompi
Maar wie kunnen er nu in de spits als we tegen Frankrijk of Brazilië moeten? Bergwijn en Depay zijn eerste keuze. Daarachter kan ik alleen Gakpo bedenken. Juist voor het systeem wat hij wil spelen tegen de toplanden hebben we te weinig spelers.
Oeps, Gakpo even vergeten maar die kan dus ook nog LW en SP staan. Terwijl de rechterkant dus minder bedekt is.
Zoals ik hierboven al zei had ik het anders gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 20:45

Typhone

Who Dares Wins

Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 12:55:

Bijlow

De Roon De Jong Simons

Er is niet echt een rechtsbuiten geselecteerd.. Berghuis kan vanaf rechts in een vrije rolspelen.
Ik zou Malacia altijd opstellen, en tegen een aanvallend zwakke ploeg misschien Blind.
Simons in de basis? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
Pompi schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 12:55:
[...]

Ik had persoonlijk ook Danjuma gekozen, maar denk dus door de redenen die ik benoemde Van Gaal anders gekozen heeft. Hij had er ook voor kunnen kiezen om in plaats van LdJ, Jansen en Weghorst, bijvoorbeeld Weghorst thuis kunnen laten en dan zowel Lang als Danjuma mee. Dan had je 2 stevige kopsterke spitsen gehad en 3 bewegelijke multi-inzetbare. Zeker als je die 3 genoemde spitsen voornamelijk in wil zetten als er iets geforceerd moet worden, zou 2 ook wel voldoenden moeten zijn aangezien er maar 5 wissels zijn.
hij zal wel een goede reden hebben hoor maar Lang is toch gewoon een matige speler in met alle respect een matige competitie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazeker. Die jongen speelt met zo veel onbevangenheid en is in vorm, ik zou hem gewoon opstellen.
Van Gaal zal wel voor Klaassen kiezen.

Berghuis wordt overigens bij de middenvelders gezet, maar was een seizoen geleden natuurlijk gewoon nog een aanvaller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 13:00:
[...]

Jazeker. Die jongen speelt met zo veel onbevangenheid en is in vorm, ik zou hem gewoon opstellen.
Van Gaal zal wel voor Klaassen kiezen.

Berghuis wordt overigens bij de middenvelders gezet, maar was een seizoen geleden natuurlijk gewoon nog een aanvaller.
Ik heb er meer onbevangen zien spelen maar bij het 'grote' Oranje tussen de echte namen opeens behoorlijk zien choken. Laten we hopen dat hij presteert in elk geval :)

[ Voor 4% gewijzigd door Typhone op 11-11-2022 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Van Gaal heeft geen zin om zich te verantwoorden

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Agent47 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 13:02:
Van Gaal heeft geen zin om zich te verantwoorden
Terecht, waarom zou ie ook? Er is maar 1 bondscoach.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 12:55:

Bijlow

De Roon De Jong Simons

Van Gaal gaat 5-3-2 spelen he, of 3-2-3-2, hoe je het ook wilt noemen.

Luuk de Jong zal never nooit gaan starten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 15:52
Heerlijk weer deze persconferentie. Ik kan zo genieten van Louis als hij aan het doceren is.

Top tv!

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Frimpong vind ik ook wel apart, spreekt geen Nederlands, en moet dus als enige in het Engels toegesproken worden, dat gaat wat worden.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
Malfunctions schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 13:08:
Heerlijk weer deze persconferentie. Ik kan zo genieten van Louis als hij aan het doceren is.

Top tv!
Het is denigerend, vervelend en gewoon onsamenhangend. Je staat niet voor de klas of zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bie100
Malfunctions schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 13:08:

Top tv!
ik heb altijd het gevoel dat Truus de opstelling maakt

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Noppert mee slaat nergens op.
Timber in deze vorm heeft niks te zoeken op het WK->Botman wel
Taylor heeft niks te zoeken op het WK->Gravenberch wel.
Janssen/Weghorst/De Jong, 3 dezelfde types, 1 thuis laten voor Danjuma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 15:52
Justevo schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 13:09:
[...]

Het is denigerend, vervelend en gewoon onsamenhangend. Je staat niet voor de klas of zo.
Dat ziet hij toch anders. Hij is zijn visie aan het uitleggen aan mensen die het volgens hem niet (willen) snappen.

Wel saillant dat hij benoemt dat Cillissen niet meegaat omdat hij niet in vorm is. Daar heeft hij bij wat andere spelers niet naar gekeken. Maar ook dat legt hij nu uit.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Slasher schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 13:08:
Frimpong vind ik ook wel apart, spreekt geen Nederlands, en moet dus als enige in het Engels toegesproken worden, dat gaat wat worden.
Of je doet gewoon alles in het Engels. Taal hoeft geen probleem te zijn tenzij je er een probleem van maakt. Alsof er spelers in het Nederlands elftal moeite hebben met het spreken van Engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
toolkist schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 13:13:
Eens met bovenstaande punten. Pasveer zou ik overigens ook thuis laten voor Flekken (en als je Pasveer mee wil nemen Noppert thuis laten).

Gravenberch speelt echter niet en is nou niet de speler die al zo'n grote bijdrage in Oranje heeft gehad dat hij echt mee moet (in tegenstelling tot bijvoorbeeld Depay). Taylor zou ik niet direct selecteren dus niet de gemakkelijkste keuze maar dan zou ik ook Gravenberch, ondanks dat hij amper speelt, toch meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
chengbondkwok schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 11:55:

✅ Xavi Simons
✅ Jermemie Frimpong
✅ Davy Klaassen
❌ Brobbey
❌ Til
❌ Rensch
❌ Bakker
❌ Botman
❌ Gravenberch
❌ Van de Ven

Ik vind juist Klaasssen altijd heel matig in duelkracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
toolkist schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 13:13:
met name die laatste helemaal eens
Pagina: 1 ... 19 ... 252 Laatste

Let op:
Poule: Tweakers F.C. EK Voetbalpoule 2024
Algemeen topic: [Voetbal] Centraal EK 2024 topic
Vrouwenvoetbal: [Voetbal] Het algemene vrouwenvoetbal topic

Gedoe over het haarbandje van Memphis, commentaar over het commentaar of het eindeloos herkauwen van scheidsrechterlijke dwalingen zijn hier niet nodig!