[Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 18 ... 252 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:45

Typhone

Who Dares Wins

Harribo schreef op zondag 25 september 2022 @ 22:47:
België niet in beste doen Duitsland niet in beste doen, Frankrijk niet in beste doen...

Dat wordt nog wat over een paar maanden...
Dan zijn wij niet meer in beste doen. Nederland piekt te vroeg. Opvallend vind ik hoe eenvoudig Nederland overeind blijft zonder Depay / De Jong (Frenkie). Ook met afwezigheid van De Ligt trouwens. Timber is 1,5 kop kleiner maar blijft de voorkeur al krijgen.

[ Voor 23% gewijzigd door Typhone op 26-09-2022 09:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Het was niet best, maar uiteindelijk won Nederland toch maar weer van België. Die Louis heeft geen klein goud pikkie, maar een gouden pik ter grote van de Eiffeltoren. Als er iemand is die het het voor elkaar zou kunnen krijgen in November/December.....

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:47
Tja, als we geen groten hebben dan kan de rest zich makkelijker onderscheiden/het wegvallen opvangen.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:36
Typhone schreef op maandag 26 september 2022 @ 09:50:
[...]

Dan zijn wij niet meer in beste doen. Nederland piekt te vroeg. Opvallend vind ik hoe eenvoudig Nederland overeind blijft zonder Depay / De Jong (Frenkie). Ook met afwezigheid van De Ligt trouwens. Timber is 1,5 kop kleiner maar blijft de voorkeur al krijgen.
Ja heel knap.
Hoewel België nu ook de kansen niet af maakten.

Ik vind dat de Ligt altijd wel een cruciaal foutje maakt, houd die wat mij betreft maar op de bank. Dan maar de Vrij voor hem.
Timber vind ik trouwens ook echt heel goed.

[ Voor 10% gewijzigd door Harribo op 26-09-2022 10:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Harribo schreef op maandag 26 september 2022 @ 10:18:
[...]

Ja heel knap.
Hoewel België nu ook de kansen niet af maakten.

Ik vind dat de Ligt altijd wel een cruciaal foutje maakt, houd die wat mij betreft maar op de bank. Dan maar de Vrij voor hem.
Timber vind ik trouwens ook echt heel goed.
Timber lijkt gewoon al jaren 'basisspeler' te zijn bij Oranje.
Maar in dat licht bezien spelen ook Gakpo en Taylor heel verfrissend.
Vind met name Gakpo veel meer allround dan een Depay. Janssen vond ik echt helemaal niks gisteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:29
[...]

Nederland heeft gewoon veel en goede verdedigers en verdedigend ingestelde spelers. Daar zijn we wereldtop.

Aanvallend is het probleem, maar met spelhervattingen kan je ook ver komen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:45
[...]

Ook met afwezigheid van De Ligt trouwens. Timber is 1,5 kop kleiner maar blijft de voorkeur al krijgen.
En dan staat ook De Vrij nog voor De Ligt in de pikorde kennelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
ph4ge schreef op maandag 26 september 2022 @ 13:18:
[...]

Nederland heeft gewoon veel en goede verdedigers en verdedigend ingestelde spelers. Daar zijn we wereldtop.

En ik blijf me verbazen dat niemand daar wat achter zoekt. Want het is al sinds Robben, Sneijder en van Persie zo dat we creatief/aanvallend geen top meer voortbrengen. En verdedigend juist wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:54
D-e-n schreef op maandag 26 september 2022 @ 19:25:
[...]

En ik blijf me verbazen dat niemand daar wat achter zoekt. Want het is al sinds Robben, Sneijder en van Persie zo dat we creatief/aanvallend geen top meer voortbrengen. En verdedigend juist wel.
Misschien, ik vond het juist altijd bizar dat wij als superklein landje altijd zoveel spelers van dat niveau konden voortbrengen.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavaros
  • Laatst online: 21:01
ph4ge schreef op maandag 26 september 2022 @ 13:18:
[...]

Nederland hoort altijd een tekort aan goede verdedigers te hebben, geen overschot zoals nu.

Een bepaalde club uit Noord Holland heeft ook altijd een heel gebrekkige verdediging, maar vaak wel een goede keeper en een of twee degelijke verdedigers die de boel achterin regelen. De rest van het team is gericht op de aanval.

Maarja, dat is mijn mening. Oranje hoort gewoon censequent in de aanval te spelen en dan heb je weinig aan verdedigers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

D-e-n schreef op maandag 26 september 2022 @ 19:25:
[...]

Frans Hoek is het schuld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Bossie schreef op maandag 26 september 2022 @ 19:36:
[...]

Misschien, ik vond het juist altijd bizar dat wij als superklein landje altijd zoveel spelers van dat niveau konden voortbrengen.
Kennelijk deden we iets goed. En kennelijk doen we dat nu minder.

Zijn er geen talenten meer? Is dit probleem er ook al bij de groep van zeg maar zestien jaar? Of gaat het daarna mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
D-e-n schreef op maandag 26 september 2022 @ 20:32:
[...]

Kennelijk deden we iets goed. En kennelijk doen we dat nu minder.

Zijn er geen talenten meer? Is dit probleem er ook al bij de groep van zeg maar zestien jaar? Of gaat het daarna mis?
Who knows

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
  • Laatst online: 21:01
Er loopt genoeg jong talent rond.Ze moeten alleen wel een kans krijgen om zich te ontwikkelen. Dat gebeurt bijna nooit in het Nederlands elftal, want daar liggen de belangen anders. Maar bij clubs zou dit wel moeten gebeuren.

Waarom heb je anders een jeugdopleiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Wat mij altijd opvalt is de manier waarop het stokt als spelers achttien worden en in de selectie minuten zouden moeten gaan maken. Dan is zo'n gast belangrijk geweest in de onder zeventien van Oranje, snelt de roem hem vooruit en vervolgens blijft hij hangen in het jeugdelftal in de eerste divisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
mavaros schreef op maandag 26 september 2022 @ 20:58:
Waarom heb je anders een jeugdopleiding?
Om de kas te spekken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:36
9 october is de loting voor de kwalificatie groepen voor het EK 2024 in Duitsland.

Nederland zit in pot 1.

Potverdeling:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WZe6d4voPBGsV6ckTrx_cKf863U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H0L2jU43HAVCvC0OZ9mgMBh7.jpg?f=fotoalbum_large

Toch lekker dat we nu ergens een keer bovenaan staan :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GworNfvEFBLQnj7hJgk5HpVg_mQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K91OH0cZP1ECtHKqJ6NxlPYy.jpg?f=fotoalbum_large

Zie ook Nederland moet vrezen voor toplanden

[ Voor 8% gewijzigd door Harribo op 28-09-2022 10:22 ]

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Toch wel gek dat de huidige wereldkampioen in pot 2 van de loting zit eigenlijk. Presteert Frankrijk dan zo slecht de laatste tijd?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Quad schreef op woensdag 28 september 2022 @ 10:27:
Toch wel gek dat de huidige wereldkampioen in pot 2 van de loting zit eigenlijk. Presteert Frankrijk dan zo slecht de laatste tijd?
Niet presteren in de Nations League (1 van de 6 wedstrijden gewonnen waarbij ze in een poule van Croatie, Denemarken en Oostenrijk zitten)

Met 5 punten kom je dus op de 12de plek en dus in pot 2 aangezien dit de basis is voor de indeling

• Napo
  • Niet online
Harribo schreef op woensdag 28 september 2022 @ 10:20:
9 october is de loting voor de kwalificatie groepen voor het EK 2024 in Duitsland.

Nederland zit in pot 1.

Potverdeling:
[Afbeelding]

Toch lekker dat we nu ergens een keer bovenaan staan :)
[Afbeelding]

Zie ook Nederland moet vrezen voor toplanden
Voor de ranking van League B teams is overigens niet de score van 6 wedstrjiden meegenomen, enkel de punten die behaald zijn tegen het team dat 1ste, 2de of 3de is geworden. Dat onderste overzicht laat niet helemaal goed de link tussen GP en PTS zien.

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:50
Napo schreef op woensdag 28 september 2022 @ 11:56:
[...]

Niet presteren in de Nations League (1 van de 6 wedstrijden gewonnen waarbij ze in een poule van Croatie, Denemarken en Oostenrijk zitten)

Met 5 punten kom je dus op de 12de plek en dus in pot 2 aangezien dit de basis is voor de indeling
ergens gek dat die nations league zo zwaar weegt, het is een veredeld vriendschappelijk toernooi naar mijn mening.

• Bossie
KingKoning schreef op woensdag 28 september 2022 @ 12:43:
[...]

ergens gek dat die nations league zo zwaar weegt, het is een veredeld vriendschappelijk toernooi naar mijn mening.
Tenzij we winnen natuurlijk, dan gaat het los :+
Hetzelfde als met de JC schaal etc.

Maar idd, we hebben de saaie plichtmatig oefenpotjes vervangen met een saai en plichtmatige competitie.

• Napo
  • Niet online
KingKoning schreef op woensdag 28 september 2022 @ 12:43:
[...]

Als je het niet meeneemt wordt het nog meer een veredeld vriendschappelijk toernooi :+

Nu zitten er voordelen aan het winnen van wedstrijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:23
Napo schreef op woensdag 28 september 2022 @ 13:23:
[...]

Als je het niet meeneemt wordt het nog meer een veredeld vriendschappelijk toernooi :+

Nu zitten er voordelen aan het winnen van wedstrijden.
Het grootste voordeel is dat het een korte route (en ook ruim op tijd) is om je te verzekeren van een plekje in het eindtoernooi. Een beetje zoals het bekertoernooi in NL een korte route is om je te verzekeren van Europees voetbal. Natuurlijk moet je dan wel winnen, maar als je hierdoor al zeker bent van een plekje kan je lekker verder gaan bouwen aan je team.

Daarnaast is het dan ook zo dat je zekerder wordt van een plekje op een eindronde naarmate je het beter doet in het toernooi, dat helpt ook een heleboel om teams 'op hun sterkst' tegen elkaar te laten spelen, in plaats van 'het is een oefenwedstrijdje,laten we het jong elftal lekker een helftje voetballen.

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:36
jbdeiman schreef op woensdag 28 september 2022 @ 13:43:
[...]
Het grootste voordeel is dat het een korte route (en ook ruim op tijd) is om je te verzekeren van een plekje in het eindtoernooi. Een beetje zoals het bekertoernooi in NL een korte route is om je te verzekeren van Europees voetbal.
Via nations league kun je toch niet direct verzekeren van een plek op een eindronde? Volgens mij is het hooguit een vangnet richting playoffs voor als je je niet regulier kwalificeert. WIe die playoffs gaan spelen is pas bekend na de normale kwalificaties.

Regeren is vooruitschuiven

• jbdeiman
T-MOB schreef op donderdag 29 september 2022 @ 10:55:
[...]

Via nations league kun je toch niet direct verzekeren van een plek op een eindronde? Volgens mij is het hooguit een vangnet richting playoffs voor als je je niet regulier kwalificeert. WIe die playoffs gaan spelen is pas bekend na de normale kwalificaties.
Volgens mij hebben we beiden gelijk:
- Voor het EK (waar de Nations League nu voor draait) geldt dat dit wel tot directe plaatsing kan leiden.
- Voor het WK (waarbij we aan de vooravond staan) geldt dat je dan in de playOffs terecht komt.

Wikipedia: UEFA Nations League

Ik vind het juist omdat je dan extra kansen hebt tot plaatsing (al dan niet direct) een beter concept dan gewoon vriendschappelijk tegen elkaar spelen, maar dat telt dan wel mee voor je ranking ofzo. Zo kon je als laagvlieger enorm veel baat hebben door tegen een (sub)top land te spelen, immers die stellen niet hun sterkste elftal op en gaan lekker experimenteren met talenten. Dat is nu dan wel redelijk van de baan op deze manier.

[ Voor 30% gewijzigd door jbdeiman op 29-09-2022 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:55
Frankrijk….. pffff

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:04
Ierland, die is leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wat een loting....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:58
Prima loting toch, de eerste twee gaan door dat mag toch geen probleem zijn.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
Je hebt de zwaarste uit pot 2 en Griekenland is volgens mij ook niet de makkelijkste die je kon treffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ja, en als je 3e wordt, is er nog niet gek veel aan, de hand, dankzij de NL vangnet voor ons land.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jelmuur
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 20:51
D-e-n schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 13:02:
Je hebt de zwaarste uit pot 2 en Griekenland is volgens mij ook niet de makkelijkste die je kon treffen.
Tja zo is er altijd wat te klagen. Als je serieus wil meedoen moet dit toch makkelijk lukken? Griekenland..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
jelmuur schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 21:53:
[...]

Tja zo is er altijd wat te klagen. Als je serieus wil meedoen moet dit toch makkelijk lukken? Griekenland..
Net zo veel prijzen als Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmuur
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 20:51
Exocet schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:00:
[...]

Net zo veel prijzen als Nederland
Dit neigt wel naar scorebordjournalistiek. Als je alles terugbrengt naar 1 metric dan zijn we inderdaad precies hetzelfde en altijd geweest :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
Voorselectie is bekend:
Keepers
Justin Bijlow (Feyenoord), Jasper Cillessen (NEC), Mark Flekken (SC Freiburg), Andries Noppert (sc Heerenveen), Remko Pasveer (Ajax)
Verdedigers
Nathan Aké (Manchester City), Mitchel Bakker (Bayer 04 Leverkusen), Daley Blind (Ajax), Sven Botman (Newcastle United), Virgil van Dijk (Liverpool), Denzel Dumfries (Inter), Jeremie Frimpong (Bayer 04 Leverkusen), Matthijs de Ligt (Bayern München), Tyrell Malacia (Manchester United), Devyne Rensch (Ajax), Pascal Struijk (Leeds United), Jurriën Timber (Ajax), Micky van de Ven (VfL Wolfsburg), Stefan de Vrij (Inter)
Middenvelders
Jordy Clasie (AZ), Ryan Gravenberch (Bayern München), Frenkie de Jong (Barcelona), Davy Klaassen (Ajax), Teun Koopmeiners (Atalanta), Marten de Roon (Atalanta), Xavi Simons (PSV), Kenneth Taylor (Ajax), Guus Til (PSV)
Aanvallers
Steven Berghuis (Ajax), Steven Bergwijn (Ajax), Brian Brobbey (Ajax), Memphis Depay (Barcelona), Cody Gakpo (PSV), Arnaut Danjuma (Villarreal), Vincent Janssen (Royal Antwerp FC), Luuk de Jong (PSV), Noa Lang (Club Brugge), Donyell Malen (Borussia Dortmund), Wout Weghorst (Beşiktaş JK)
Van deze 39 namen zullen er nog 13 afvallen voor een selectie van 26 die naar het WK gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door ElPaco op 21-10-2022 13:18 ]

WoT stats

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Daar moet een selectie uit te maken zijn zonder Ajacieden (naja, Blind mag nog wel) :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:09
Mijn selectie zou zijn:
Keepers
Justin Bijlow, Jasper Cillessen en Remko Pasveer
Verdediging
Nathan Aké, Mitchel Bakker, Virgil van Dijk, Denzel Dumfries, Matthijs de Ligt, Tyrell Malacia, Devyne Rensch en Stefan de Vrij
Middenveld
Ryan Gravenberch, Frenkie de Jong, Davy Klaassen, Teun Koopmeiners, Marten de Roon, Xavi Simons en Kenneth Taylor
Aanval
Steven Berghuis, Steven Bergwijn, Brian Brobbey, Memphis Depay, Cody Gakpo, Arnaut Danjuma, Luuk de Jong en Donyell Malen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
ElPaco schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 13:17:
Voorselectie is bekend:
Keepers

[...]

Verdedigers

[...]

Middenvelders

[...]

Aanvallers

[...]

Van deze 39 namen zullen er nog 13 afvallen voor een selectie van 26 die naar het WK gaan.
Zeker als je een lijstje van 40 namen maakt had ik jongens als Geertruida en Q. Timber ook wel op de lijst verwacht, en misschien ook wel Dilrosun want zoveel creatieve aanvallers heb je niet. Het is niet alsof Rensch meer laat zien als Geertruida of Tayler en Gravenberch meer laten zien dan Timber. Veerman mis ik ook.

Zeker als Feyenoord de groei van de afgelopen weken blijft doorzetten en met het relatief makkelijke programma straks misschien wel bovenaan de winterstop in gaat is het raar dat Van Gaal er niet is wezen kijken. De vorm van de dag is cruciaal op een eindtoernooi.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• D-e-n
@ph4ge
De selectie van Rensch is een grap. Dat heeft nul ervaring als wingback en zijn spel bij Ajax heeft nu niet het idee gegeven dat hij het in de vingers heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
D-e-n schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 13:59:
@ph4ge
De selectie van Rensch is een grap. Dat heeft nul ervaring als wingback en zijn spel bij Ajax heeft nu niet het idee gegeven dat hij het in de vingers heeft.
Absoluut waar, geen idee waarom hij erbij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Fleximex schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 13:41:
Mijn selectie zou zijn:
Keepers
Justin Bijlow, Jasper Cillessen en Remko Pasveer
Verdediging
Nathan Aké, Mitchel Bakker, Virgil van Dijk, Denzel Dumfries, Matthijs de Ligt, Tyrell Malacia, Devyne Rensch en Stefan de Vrij
Middenveld
Ryan Gravenberch, Frenkie de Jong, Davy Klaassen, Teun Koopmeiners, Marten de Roon, Xavi Simons en Kenneth Taylor
Aanval
Steven Berghuis, Steven Bergwijn, Brian Brobbey, Memphis Depay, Cody Gakpo, Arnaut Danjuma, Luuk de Jong en Donyell Malen
Bij de keepers zou ik Pasveer thuislaten. De reden waarom hij destijds in de picture kwam is dat hij een ervaren alternatief zijn voor jongere keepers. Een "zekerheidje" zeg maar. Nou dat argument is vervallen dus neem ik liever de drie keepers mee die je origineel gewoon mee zou nemen. Dus Flekken, Cilissen en Bijlow.

Rensch vind ik zoals gezegd een lachertie. Zeker in dit systeem zou Frimpong een kans verdienen.
Ik zie dat je een extra iinkspoot meeneemt bij de verdedigers maar ik moet eerlijk gezegd zeggen dat ik geen beeld heb bij de aanvallende kwaliteiten van Bakker. Ik neig zelf naar Struyk: doet het goed in de PL en kan linksback en links centraal spelen.

Eens met het selecteren van Taylor en Simons. Voorin zie ik ook geen gekke dingen. Brobbey boven Janssen, De Jong boven Weghorst. Danjuma altijd meenemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
D-e-n schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 14:05:
[...]

Bij de keepers zou ik Pasveer thuislaten. De reden waarom hij destijds in de picture kwam is dat hij een ervaren alternatief zijn voor jongere keepers. Een "zekerheidje" zeg maar. Nou dat argument is vervallen dus neem ik liever de drie keepers mee die je origineel gewoon mee zou nemen. Dus Flekken, Cilissen en Bijlow.

Rensch vind ik zoals gezegd een lachertie. Zeker in dit systeem zou Frimpong een kans verdienen.
Ik zie dat je een extra iinkspoot meeneemt bij de verdedigers maar ik moet eerlijk gezegd zeggen dat ik geen beeld heb bij de aanvallende kwaliteiten van Bakker. Ik neig zelf naar Struyk: doet het goed in de PL en kan linksback en links centraal spelen.

Eens met het selecteren van Taylor en Simons. Voorin zie ik ook geen gekke dingen. Brobbey boven Janssen, De Jong boven Weghorst. Danjuma altijd meenemen.
Waarom heeft Van Gaal trouwens niet de hele lijst gevuld? Je zal maar net een Corona uitbraak bij Ajax hebben vlak voor het WK om maar eens een scenario te noemen. Het kan nooit kwaad om spelers op de lijst te zetten ook al denk je ze niet nodig te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
ph4ge schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 14:20:
[...]

Waarom heeft Van Gaal trouwens niet de hele lijst gevuld? Je zal maar net een Corona uitbraak bij Ajax hebben vlak voor het WK om maar eens een scenario te noemen. Het kan nooit kwaad om spelers op de lijst te zetten ook al denk je ze niet nodig te hebben.
Hoeveel zijn het er? Je zou inderdaad denken: vul zoveel mogelijk in. Is hij bang valse verwachtingen te wekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:26
Exocet schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 14:00:
[...]

Absoluut waar, geen idee waarom hij erbij zit.
Heel simpel, hij kan op elke plek in de verdediging en heeft wel het niveau van een wisselspeler voor Oranje.
Dus hij maakt ruimte vrij voor andere spelers. Ik zie hem daarom ook wel mee gaan naar het WK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ph4ge schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 13:50:
[...]
De vorm van de dag is cruciaal op een eindtoernooi.
Maar ja de vorm tegen Fortuna Sittard, Volendam, Cambuur, Excelsior kan natuurlijk wel een verkeerd beeld van de vorm van de dag geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
[...]

Zeker als je een lijstje van 40 namen maakt had ik jongens als Geertruida en Q. Timber ook wel op de lijst verwacht, en misschien ook wel Dilrosun want zoveel creatieve aanvallers heb je niet. Het is niet alsof Rensch meer laat zien als Geertruida of Tayler en Gravenberch meer laten zien dan Timber. Veerman mis ik ook.

Zeker als Feyenoord de groei van de afgelopen weken blijft doorzetten en met het relatief makkelijke programma straks misschien wel bovenaan de winterstop in gaat is het raar dat Van Gaal er niet is wezen kijken. De vorm van de dag is cruciaal op een eindtoernooi.
Veerman speelde nooit bij Jong Oranje omdat ie moeite heeft zich in een "bestaande groep" te mengen o.i.d., heeft ie zelf aangegeven. Das niet handig als je voor het eerst bij een selectie zit op het WK, dus die keuze om hem niet mee te nemen begrijp ik prima.
Gravenberch>Timber is natuurlijk logisch. Gravenberch heeft het al meerdere seizoenen laten zien, Timber komt net kijken.
Rensch snap ik ook niet, maar 't is maar voorselectie dus ik geloof nooit dat ie bij de definitieve selectie zit. Frimpong zal nu toch eindelijk wel eens de voorkeur krijgen?

[ Voor 4% gewijzigd door toolkist op 21-10-2022 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
toolkist schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 15:07:
Gravenberch>Timber is natuurlijk logisch. Gravenberch heeft het al meerdere seizoenen laten zien, Timber komt net kijken.
Gravenberch heeft amper 300 minuten gemaakt dit seizoen en Timber was vorig seizoen ook al goed. Gravenberch komt ook net kijken, maar die speelt amper.
toolkist schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 15:07:
Veerman speelde nooit bij Jong Oranje omdat ie moeite heeft zich in een "bestaande groep" te mengen o.i.d., heeft ie zelf aangegeven. Das niet handig als je voor het eerst bij een selectie zit op het WK, dus die keuze om hem niet mee te nemen begrijp ik prima.
Eens moet de eerste keer zijn. Ik zou hem op zn minst op de reserve lijst zetten, er zit amper een creatieve middenvelder bij nu.
PolarBear schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 14:37:
Maar ja de vorm tegen Fortuna Sittard, Volendam, Cambuur, Excelsior kan natuurlijk wel een verkeerd beeld van de vorm van de dag geven.
Dat is alleen als je de Europese wedstrijden en de recente reeks niet meetelt.

[ Voor 60% gewijzigd door ph4ge op 21-10-2022 16:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 16:09:
[...]

Gravenberch heeft amper 300 minuten gemaakt dit seizoen en Timber was vorig seizoen ook al goed. Gravenberch komt ook net kijken, maar die speelt amper.
Timber, vorig seizoen in de Eredivisie bij Utrecht ja...Niet te vergelijken met CL niveau.
Daarnaast, Gravenberch komt net kijken?
2 volledige Eredivisie seizoenen, 17 wedstrijden CL,
Eens moet de eerste keer zijn. Ik zou hem op zn minst op de reserve lijst zetten, er zit amper een creatieve middenvelder bij nu.
Klopt, maar om dat dan met het WK te doen? Van Gaal had hem veel eerder al op kunnen/moeten roepen.
En met Gravenberch en De Jong heb je genoeg creatieve middenvelders, Koopmeiners is wat dat betreft ook niet slecht, dus lijkt me ruim voldoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
toolkist schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 20:18:
Timber, vorig seizoen in de Eredivisie bij Utrecht ja...Niet te vergelijken met CL niveau.
Daarnaast, Gravenberch komt net kijken?
2 volledige Eredivisie seizoenen, 17 wedstrijden CL,
Alsof dat zoveel scheelt met het aantal wedstrijden van Timber, die bovendien wel speelt en het dus snel inloopt. Er zitten overigens ook spelers van NEC en Heerenveen bij, dat is nog een slagje minder dan FC Utrecht...

Ik vind gewoon niet dat je spelers moet oproepen die een half jaar niet spelen terwijl je ondertussen tegen andere spelers zegt dat ze het over een langere periode moeten laten zien. Gravenberch speelt niet, dan kan je Vd Beek ook wel oproepen op basis van een goed seizoen een hele tijd geleden.

Wat goed is komt snel, een speler als Timber is in no time sterkhouder geworden bij Feyenoord, net als een Taylor. Wie weet hoe de laatste reeks wedstrijden verlopen.
toolkist schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 20:18:
Klopt, maar om dat dan met het WK te doen? Van Gaal had hem veel eerder al op kunnen/moeten roepen.
En met Gravenberch en De Jong heb je genoeg creatieve middenvelders, Koopmeiners is wat dat betreft ook niet slecht, dus lijkt me ruim voldoende.
Veerman is veel meer in een 10, behoorlijk andere spelers. En hij heeft zich bij PSV ook snel aangepast dus lijkt me een beetje raar om hem op een openhartig interview zo af te keuren.

Ik snap niet waarom je zo'n speler niet op de lijst zou zetten. Nogmaals, wie weet hoe de laatste reeks wedstrijden verlopen. Als Veerman er 4 scoort tegen Ajax en Arsenal zou het zonde zijn om hem al afgeschreven te hebben.

[ Voor 21% gewijzigd door ph4ge op 22-10-2022 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 00:57:
[...]
Alsof dat zoveel scheelt met het aantal wedstrijden van Timber, die bovendien wel speelt en het dus snel inloopt. Er zitten overigens ook spelers van NEC en Heerenveen bij, dat is nog een slagje minder dan FC Utrecht...

Ik vind gewoon niet dat je spelers moet oproepen die een half jaar niet spelen terwijl je ondertussen tegen andere spelers zegt dat ze het over een langere periode moeten laten zien. Gravenberch speelt niet, dan kan je Vd Beek ook wel oproepen op basis van een goed seizoen een hele tijd geleden.

Wat goed is komt snel, een speler als Timber is in no time sterkhouder geworden bij Feyenoord, net als een Taylor. Wie weet hoe de laatste reeks wedstrijden verlopen.

[...]
Veerman is veel meer in een 10, behoorlijk andere spelers. En hij heeft zich bij PSV ook snel aangepast dus lijkt me een beetje raar om hem op een openhartig interview zo af te keuren.

Ik snap niet waarom je zo'n speler niet op de lijst zou zetten. Nogmaals, wie weet hoe de laatste reeks wedstrijden verlopen. Als Veerman er 4 scoort tegen Ajax en Arsenal zou het zonde zijn om hem al afgeschreven te hebben.
Dat werd vroeger ook gedacht van van Rhijn enzo, en ik weet nog goed wat er toen allemaal geroepen werd, oa door jouzelf 😉
Taylor heeft wat mij betreft ook dus nog helemaal niks in het grote Oranje te zoeken. Wordt eerst maar eens een grote meneer die altijd minimaal een 6-7 haalt.
Voor nu kan kan Gravenberch weinig spelen, hij is nog steeds heel erg veel beter dan Timber of Taylor.
Met name de selectie van Noppert slaat ook totaal nergens op. Beetje gehyped en hoppa geselecteerd. Laat ook wel zien hoe dramatisch de situatie mbt NL keepers is, op Bijlow na heb je eigenlijk gewoon niks Oranje waardigs.
En Veerman is juist geen 10, vindt ie zelf ook. Maar zoals gezegd, had er gewoon bij moeten zitten zeker als je nog ruimte over hebt in je voorselectie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:30
Van Gaal meet met twee maten. Dat doet hij al zijn hele carrière. Voor de ene is speeltijd het belangrijkste criterium en waar hij zich achter verschuilt, voor de ander hanteert hij andere criteria.

Het niet selecteren nu van Wijndal en wel van bijvoorbeeld Bakker en Struijk vind ik ook bijzonder. Net zoals Taylor na een paar prima potten wel oproepen en Veerman stelselmatig negeren. LvG heef met Frenkie nu maar 1 verdedigende middenvelder in zijn selectie. Koopmeiners speelt bij Atalanta voornamelijk op 10 in een Guus Til-achtige rol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:00

gws24

Thinking is hard!

donleone83 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 08:21:

[..]

LvG heef met Frenkie nu maar 1 verdedigende middenvelder in zijn selectie. Koopmeiners speelt bij Atalanta voornamelijk op 10 in een Guus Til-achtige rol.
Je vergeet of wil vergeten dat de Roon op de lijst staat :P

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donleone83
gws24 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 10:44:
[...]
Je vergeet of wil vergeten dat de Roon op de lijst staat :P
Je hebt gelijk! Ik denk alleen zelf dat Veerman als speler veel meer toevoegt dan De Roon. Een verdedigende middenvelder die met 1 pass de aanval vrij voor de keeper kan zetten en daar ook het inzicht voor heeft is echt heel erg waardevol in het systeem wat Oranje wil spelen tegen zowel ingravende ploegen als tegen sterkere landen. Maar De Roon schijnt als mens en met zijn invloed in de groep heel belangrijk te zijn. Veerman kan je voor de sfeer beter thuis laten denk ik wel inderdaad.

Feit blijft dat LvG altijd prat gaat op consistentie en duidelijkheid maar ook zijn selectiecriteria soms volstrekt onnavolgbaar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
[...]
Niet wezen kijken kan hedendaags toch geen argument meer zijn? Met alle cameras die er zijn zou er afdoende beeldmateriaal moeten zijn om van afstand en na de wedstrijd te kijken of een speler geschikt is om te selecteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 21:31

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
donleone83 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 08:21:
Van Gaal meet met twee maten. Dat doet hij al zijn hele carrière. Voor de ene is speeltijd het belangrijkste criterium en waar hij zich achter verschuilt, voor de ander hanteert hij andere criteria.
In principe geldt er maar een criterium: of Van Gaal het wat vindt. De buitenwacht wil graag onderbouwing voor de keuzes dus lijkt hij alles maar recht te leuteren terwijl de helft gewoon op gevoel geselecteerd wordt.
Het niet selecteren nu van Wijndal en wel van bijvoorbeeld Bakker en Struijk vind ik ook bijzonder. Net zoals Taylor na een paar prima potten wel oproepen en Veerman stelselmatig negeren. LvG heef met Frenkie nu maar 1 verdedigende middenvelder in zijn selectie. Koopmeiners speelt bij Atalanta voornamelijk op 10 in een Guus Til-achtige rol.
Wijndal heeft het hele seizoen nog niets gepresteerd en lijkt nu ook niet echt fit uit zijn blessure te komen, die zou ik ook niet mee nemen.
Verder doet mentaliteit ook veel. Een Taylor is een braaf jochie waar een Veerman openlijk loopt te pruttelen als het hem niet zint. Zo ook een De Roon die nooit klaagt en altijd gewoon hard werkt om zijn opdracht uit te voeren, dan heb je gewoon een streepje voor bij een coach als Van Gaal.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• donleone83
Gonadan schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 13:10:
[...]

In principe geldt er maar een criterium: of Van Gaal het wat vindt. De buitenwacht wil graag onderbouwing voor de keuzes dus lijkt hij alles maar recht te leuteren terwijl de helft gewoon op gevoel geselecteerd wordt.

[...]

Wijndal heeft het hele seizoen nog niets gepresteerd en lijkt nu ook niet echt fit uit zijn blessure te komen, die zou ik ook niet mee nemen.
Verder doet mentaliteit ook veel. Een Taylor is een braaf jochie waar een Veerman openlijk loopt te pruttelen als het hem niet zint. Zo ook een De Roon die nooit klaagt en altijd gewoon hard werkt om zijn opdracht uit te voeren, dan heb je gewoon een streepje voor bij een coach als Van Gaal.
Hij is de coach en moet lekker selecteren wie hij zelf wil inderdaad. Alleen wat mij irriteert is dat hij naar buiten toe doet alsof het allemaal heel logisch en transparant is en iedereen op dezelfde criteria wordt beoordeeld en vervolgens zelf continu afwijkt van wat hij zegt. Helemaal omdat hij zo pedant is en zich continu hautain gedraagt. Ik heb het niet zo op hem. Wel een vakman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:40
donleone83 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 13:16:
[...]

Hij is de coach en moet lekker selecteren wie hij zelf wil inderdaad. Alleen wat mij irriteert is dat hij naar buiten toe doet alsof het allemaal heel logisch en transparant is en iedereen op dezelfde criteria wordt beoordeeld en vervolgens zelf continu afwijkt van wat hij zegt. Helemaal omdat hij zo pedant is en zich continu hautain gedraagt. Ik heb het niet zo op hem. Wel een vakman.
Hier kan ik me heel goed in vinden inderdaad. Zolang het allemaal werkt heeft hij het gelijk aan zijn zijde, maar een vriendelijke man lijkt het me niet. Precies om die houding dat hij het allemaal beter weet/de rest niet slim genoeg is om het te weten. Maar ik geloof ook dat dat onderhand deel is van zijn imago.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whats-the-nam3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-11-2024
ParaDroid2 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 14:16:
[...]

Hier kan ik me heel goed in vinden inderdaad. Zolang het allemaal werkt heeft hij het gelijk aan zijn zijde, maar een vriendelijke man lijkt het me niet. Precies om die houding dat hij het allemaal beter weet/de rest niet slim genoeg is om het te weten. Maar ik geloof ook dat dat onderhand deel is van zijn imago.
Het gekke is ook dat die zeker de laatste jaren wel kan overkomen als iemand die rekening houdt met de mens zeg maar, het gevoel. Aan de andere kant kan die nog steeds vreemd uit de bocht komen alsof hij het voetbal heeft uitgevonden en nog steeds een strijd voeren om zijn gelijk te bewijzen. Blijft een aparte man, maar wel een leuke persoonlijkheid in het voetbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Hoe goed is die Xavi? tJa als je alleen maar 13 in 1 dozijn aanvallers hebt, maakt hij wel kans, hij heeft nog paar weekendjes om zich te bewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 21:31

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
donleone83 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 13:16:
[...]

Ik snap je gevoel. Als hij een goede journalist treft en echt zijn verhaal kan doen vind ik dat vaak best wel hout snijden, maar kan niet ontkennen dat er een zekere haintaine sfeer omheen hangt in de kortere interviews.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Marten de Roon is vanavond met een hamstring blessure uit de wedstrijd tegen Lazio gegaan.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 11:15
De Roon lijkt hersteld van zijn blessure. Lijkt me goed om hem mee te nemen naar Qatar. Draait toch met Atalanta boven mee in de serie A.

Memphis en de Ligt hebben we echt wel nodig. Hopelijk herstellen die op tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Nu online

Agent47

I always close my contracts.

Mané geblesseerd. Dat is een meevallertje voor NL.
Daarentegen moet je ook als Mané meespeelt gewoon winnen.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SterqVerhael
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
Mijn opstelling, binnen dit systeem zou zijn:

Flekken
Dumfries - Timber - Virgil - Aké - Blind
De Jong - Koopmeiners - Gravenberch
Depay - Gakpo

Waarom Gravenberch? Omdat die vorig seizoen in de tandem met Blind ontzettend goed functioneerde bij Ajax. Die twee vullen elkaar heel goed aan en op deze manier heb je zowel via links als rechts veel voetbal in je opbouw. Dumfries moet het immers niet hebben van zijn opbouwende kwaliteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Nu online

Agent47

SterqVerhael schreef op woensdag 9 november 2022 @ 12:24:

Flekken
Depay - Gakpo

Waarom Gravenberch? Omdat die vorig seizoen in de tandem met Blind ontzettend goed functioneerde bij Ajax. Die twee vullen elkaar heel goed aan en op deze manier heb je zowel via links als rechts veel voetbal in je opbouw. Dumfries moet het immers niet hebben van zijn opbouwende kwaliteiten.
Bijlow
Dumfries- De Vrij - Virgil - Malacia
De Jong- Xavi Simons - Klaassen
Gakpo- Depay- Noa Lang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Is Blind opstellen nog wel een goed idee? die is zelfs bij ajax niet on-omstreden.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Gunner schreef op woensdag 9 november 2022 @ 13:07:
Is Blind opstellen nog wel een goed idee? die is zelfs bij ajax niet on-omstreden.
De olifant in de kamer...

Afbeeldingslocatie: https://images0.persgroep.net/rcs/M1_6CNlHYGhK30Bjd_Ef2AJi5Ik/diocontent/78308482/_fitwidth/763?appId=93a17a8fd81db0de025c8abd1cca1279&quality=0.8

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SterqVerhael
Gunner schreef op woensdag 9 november 2022 @ 13:07:
Toch wijzen de statistieken uit dat hij het dit seizoen niet slechter doet dan vorig seizoen. Hij is bij Ajax nog steeds de speler die het meest zuiver is in de passing (meeste ballen komen aan bij een teamgenoot) en dat ook nog eens het meest naar voren doet, i.p.v. breed of achteruit.

In 5-3-2/3-5-2- wordt hij denk ik ook veel meer in zijn kracht benut, doordat je verdedigend minder 'open' speelt, als back.

[ Voor 19% gewijzigd door SterqVerhael op 09-11-2022 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Agent47 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 13:04:
[...]

Bijlow
Dumfries- De Vrij - Virgil - Malacia
De Jong- Xavi Simons - Klaassen
Gakpo- Depay- Noa Lang
Gaat dit ook over het WK? Anders lijkt het me niet heel verstandig als van Gaal opeens onervaren spelers in de basis zet:

Bijlow: 6 interlands
Malacia: 5 interlands
Simons: 0 interlands
Lang: 5 interlands
Gakpo: 8 interlands

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 15:02

Flekken
Depay - Gakpo

De laatste keer dat Koopmeiners en De Jong samen in het NL speelde zaten ze elkaar redelijk in de weg, omdat beide zich uit lieten zaken om de bal bij de CV's te halen. Dus denk dat het sowieso niet hun beide wordt omdat het wat dat betreft niet compatibel is en zeker omdat de huidige 532 opstelling van Van Gaal ook in dribbelende verdedigers heeft dus dan krijg je rond de 4 spelers die in de ruimte tussen de verdediging en middenveld aan de bal willen zijn/ontvangen. Het zal dus eerder een Berghuis worden die wat aanvallender zwerft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Ruzor schreef op woensdag 9 november 2022 @ 14:18:
[...]

Gaat dit ook over het WK? Anders lijkt het me niet heel verstandig als van Gaal opeens onervaren spelers in de basis zet:

Ervaring is maar een nummer. Weet je hoe spelers aan ervaring komen? Door ze op te stellen. Een veteranen elftal opstellen is ook geen garantie voor succes, in tegendeel.

Mijn opstelling:
Bijlow
Dumfries - De Vrij - Van Dijk - Ake
F. De Jong - De Roon
Depay - Simons - Gakpo
L. De Jong

Bijlow, Gakpo, Simons, L. De Jong zijn mannen in vorm, daar zou ik van profiteren. Van Dijk, Depay, Dumfries en F. de Jong zijn onomstreden. De 3 aanvallers kunnen vrijuit om aanspeelpunt en afmaker L. De Jong spelen en hebben heel wat creativiteit en potentie. Alleen linksback vind ik lastig, Blind kan wat mij betreft echt niet meer maar Malacia heeft ook een terugval, dus Ake maar gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
ph4ge schreef op woensdag 9 november 2022 @ 14:48:
[...]

Ervaring is maar een nummer. Weet je hoe spelers aan ervaring komen? Door ze op te stellen. Een veteranen elftal opstellen is ook geen garantie voor succes, in tegendeel.
De vraag is alleen of het handig is op een WK, 1 of 2 spelers kan wel, 't halve team? Niet zo handig lijkt mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Terranova schreef op woensdag 9 november 2022 @ 15:08:
[...]

De vraag is alleen of het handig is op een WK, 1 of 2 spelers kan wel, 't halve team? Niet zo handig lijkt mij
Tjah, je stelt toch gewoon de sterkste spelers op, niet diegenen met de meeste ervaring? Dus je stelt een team samen waarvan je verwacht dat die kunnen winnen. Daarnaast is de poule (op papier) niet super sterk en zou je ook met deze nieuwelingen moeten kunnen winnen, dan doen ze ook direct ervaring op en als je dan 1 of 2 ronden verder komt, dan hebben ze allemaal ineens 5+ interlands ;)
Het is maar net hoe je het bekijken wilt, ik zou een paar van deze spelers zeker opstellen en anderen toch ook best wel speelminuten geven, daar groeien ze van.

Bijlow, Malacia en Gakpo zou ik bijvoorbeeld zeker gebruiken al, als de stand het toelaat of er meer creativiteit nodig is ipv Power zou je Gakpo kunnen wisselen voor Lang en wellicht Berghuis voor Simons. Of als het 2-0/ 3-0 is zou ik hetzelfde doen, maar dan wellicht voor andere spelers die je nog hard nodig gaat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SterqVerhael
Pompi schreef op woensdag 9 november 2022 @ 14:27:
[...]

De laatste keer dat Koopmeiners en De Jong samen in het NL speelde zaten ze elkaar redelijk in de weg, omdat beide zich uit lieten zaken om de bal bij de CV's te halen. Dus denk dat het sowieso niet hun beide wordt omdat het wat dat betreft niet compatibel is en zeker omdat de huidige 532 opstelling van Van Gaal ook in dribbelende verdedigers heeft dus dan krijg je rond de 4 spelers die in de ruimte tussen de verdediging en middenveld aan de bal willen zijn/ontvangen. Het zal dus eerder een Berghuis worden die wat aanvallender zwerft.
Eens, geen idee waarom ik Berghuis vergat. De enige die een goed niveau haalt bij Ajax de laatste weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
jbdeiman schreef op woensdag 9 november 2022 @ 15:18:
[...]

Tjah, je stelt toch gewoon de sterkste spelers op, niet diegenen met de meeste ervaring? Dus je stelt een team samen waarvan je verwacht dat die kunnen winnen. Daarnaast is de poule (op papier) niet super sterk en zou je ook met deze nieuwelingen moeten kunnen winnen, dan doen ze ook direct ervaring op en als je dan 1 of 2 ronden verder komt, dan hebben ze allemaal ineens 5+ interlands ;)
Het is maar net hoe je het bekijken wilt, ik zou een paar van deze spelers zeker opstellen en anderen toch ook best wel speelminuten geven, daar groeien ze van.

Bijlow, Malacia en Gakpo zou ik bijvoorbeeld zeker gebruiken al, als de stand het toelaat of er meer creativiteit nodig is ipv Power zou je Gakpo kunnen wisselen voor Lang en wellicht Berghuis voor Simons. Of als het 2-0/ 3-0 is zou ik hetzelfde doen, maar dan wellicht voor andere spelers die je nog hard nodig gaat hebben.
Sterkste team > sterkste spelers. Een sterkere speler met weinige/geen ervaring kan voor het team slechter zijn dan een mindere ervaren speler, die precies weet wat er verwacht wordt.

Dus als je dan een half team zonder echte ervaring gaat spelen dan is er toch echt kans dat het een zwakker team is. Het hoeft niet natuurlijk, maar wil je die gok nemen.
Voor Bijlow bijvoorbeeld is de concurrentie niet eens minder goed, dus dan zou de keuze makkelijk zijn.
Eigenlijk hetzelfde voor Gakpo, als Depay fit is(ik zou zelf Depay nooit meenemen :+ maar dit is wat Van Gaal zou doen met die walgelijke 532/352) dan speelt Depay sowieso, dan heb je voor 1 plek echt 6 opties.

Malacia zou ik zelf wel opstellen in een 433/4231, want Blind is gewoon klaar. Maar ook hier weer de 532 waar de back vooral aanvallend goed moet zijn, dan lijkt Blind toch de betere optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Terranova schreef op woensdag 9 november 2022 @ 15:08:
Wat nog onhandiger is is om met spelers te spelen die op basis van huidige vorm niks in Oranje te zoeken hebben. Het is ook heel ongezond voor de interne hierarchie en de buitenwacht als je allemaal spelers opstelt die zelf ook wel weten dat ze op dat moment minder zijn dan hun concurrenten. Het is intern en extern ook niet te verkopen dat je de ene speler als een baksteen te laat vallen na 1 foutje en andere spelers opstelt die al maanden fout op fout stapelen.

Het zijn geen kleine kinderen, je moet het verdienen om in Oranje te spelen. En als je spelers gewoon op hun natuurlijke positie neerzet dan hebben ze ervaring genoeg om dat in te vullen. Geen enkel land heeft een goede voorbereiding en de tijd om op elkaar in te spelen en in vorm te raken, des te belangrijker is het om voor de vorm van de dag te kiezen.

In een aantal gevallen is het bovendien hoogst twijfelachtig en de eigen schuld van de staff dat de spelers die nu uitblinken nog geen ervaring hebben in Oranje.
Terranova schreef op woensdag 9 november 2022 @ 15:31:
Voor Bijlow bijvoorbeeld is de concurrentie niet eens minder goed, dus dan zou de keuze makkelijk zijn.
Eigenlijk hetzelfde voor Gakpo, als Depay fit is(ik zou zelf Depay nooit meenemen :+ maar dit is wat Van Gaal zou doen met die walgelijke 532/352) dan speelt Depay sowieso, dan heb je voor 1 plek echt 6 opties.
Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die de mening delen dat Bijlow niet beter is dan de concurrentie, er is altijd een excuus om hem niet op te stellen los van zijn kwaliteit. "Ja maar, hij is te vaak geblesseerd, ja maar hij maakte een foutje, ja maar hij heeft geen Europese ervaring" etc. Het is nooit dat hij gewoon niet goed genoeg is (dat staat buiten kijf), en alle excuses zijn op dit moment niet van toepassing.

Maar dan nog moet je bij twijfel juist voor het talent kiezen. Van zn concurrentie weten we dat die geen wereldtop is en nooit zal worden, bij Bijlow weten we dat zn ondergrens minimaal net zo hoog is als die van de concurrentie maar zn bovengrens zou weleens veel hoger kunnen liggen.

Ik zie Pasveer zomaar spelen, maar zowel op de korte als op de lange termijn is dat een fout zelfs als je meent dat hij en Bijlow elkaar niet zoveel ontlopen.

[ Voor 34% gewijzigd door ph4ge op 09-11-2022 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
ph4ge schreef op woensdag 9 november 2022 @ 15:44:
[...]

Wat nog onhandiger is is om met spelers te spelen die op basis van huidige vorm niks in Oranje te zoeken hebben. Het is ook heel ongezond voor de interne hierarchie en de buitenwacht als je allemaal spelers opstelt die zelf ook wel weten dat ze op dat moment minder zijn dan hun concurrenten. Het is intern en extern ook niet te verkopen dat je de ene speler als een baksteen te laat vallen na 1 foutje en andere spelers opstelt die al maanden fout op fout stapelen.

Het zijn geen kleine kinderen, je moet het verdienen om in Oranje te spelen. En als je spelers gewoon op hun natuurlijke positie neerzet dan hebben ze ervaring genoeg om dat in te vullen. Geen enkel land heeft een goede voorbereiding en de tijd om op elkaar in te spelen en in vorm te raken, des te belangrijker is het om voor de vorm van de dag te kiezen.

In een aantal gevallen is het bovendien hoogst twijfelachtig en de eigen schuld van de staff dat de spelers die nu uitblinken nog geen ervaring hebben in Oranje.
Maar in hoeverre zijn het spelers die uitblinken? 2 spelers die genoemd werden zijn Malacia en Lang, beide spelers zijn hun basis plek kwijt geraakt. Malacia zelfs door z'n eigen niveau. Die heeft afgelopen maand 25 minuten gemaakt. Lang valt af en toe nog wel in, maar die heeft ook geen basis plek meer.

Gakpo kan ik mij nog wel voorstellen, maar die heeft forse concurrentie zelfs van een speler die jij zelf noemde als in vorm zijnde, Luuk de Jong.

Simons is ook wel in vorm, maar die heeft de pech dat het een 532 is. Dus die ga je niet kwijt kunnen op de flank, op 10 zou kunnen, maar Berghuis is ook in vorm en heeft wel de ervaring.

Bijlow zou kunnen, maar of die in vorm is kan niet oordelen, zo veel kijk ik Feyenoord ook weer niet.

Dus dan heb je het over en theoretische situatie met een half elftal zonder ervaring, want momenteel zijn er niet genoeg spelers met weinig/geen ervaring om een half elftal te vullen die ook in vorm zijn en daadwerkelijk kans maken op een basisplek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Terranova schreef op woensdag 9 november 2022 @ 15:53:
Maar in hoeverre zijn het spelers die uitblinken? 2 spelers die genoemd werden zijn Malacia en Lang, beide spelers zijn hun basis plek kwijt geraakt. Malacia zelfs door z'n eigen niveau. Die heeft afgelopen maand 25 minuten gemaakt. Lang valt af en toe nog wel in, maar die heeft ook geen basis plek meer.
Linksback is een probleem positie, dat gaf ik ook aan. Ik zou bij twijfel een jonge speler de kans geven, Blind heeft kansen genoeg gehad. Je kan makkelijker een oude speler inpassen als een jongere speler faalt, dan andersom.
Terranova schreef op woensdag 9 november 2022 @ 15:53:
Gakpo kan ik mij nog wel voorstellen, maar die heeft forse concurrentie zelfs van een speler die jij zelf noemde als in vorm zijnde, Luuk de Jong.

Simons is ook wel in vorm, maar die heeft de pech dat het een 532 is. Dus die ga je niet kwijt kunnen op de flank, op 10 zou kunnen, maar Berghuis is ook in vorm en heeft wel de ervaring.
532 zou geen gegeven moeten zijn. Je moet nooit je systeem belangrijker maken dan je materiaal. Sterker nog, ik vind het vragen om problemen om met 5 verdedigers te beginnen tegen teams waarvan je mag verwachten dat ze minder zijn, dat heb ik zowel in Oranje als bij Feyenoord veel te vaak mis zien gaan.

Gakpo en L de Jong zouden geen concurrenten moeten zijn, totaal andere types die prima samen in een elftal kunnen functioneren (zie PSV).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
ph4ge schreef op woensdag 9 november 2022 @ 16:00:
[...]

532 zou geen gegeven moeten zijn. Je moet nooit je systeem belangrijker maken dan je materiaal. Sterker nog, ik vind het vragen om problemen om met 5 verdedigers te beginnen tegen teams waarvan je mag verwachten dat ze minder zijn, dat heb ik zowel in Oranje als bij Feyenoord veel te vaak mis zien gaan.

Gakpo en L de Jong zouden geen concurrenten moeten zijn, totaal andere types die prima samen in een elftal kunnen functioneren (zie PSV).
Je vergeet even dat Van Gaal de bondscoach is, die 532(of zelfs 1-5-3-2, want Van Gaal heeft wat nieuws uitgevonden) gaat gewoon gebruikt worden...Dus speculeren met een andere opstelling is helaas vrij nutteloos. Zeker met het gebrek aan voorbereiding. Ik zou het liefst ook gewoon een 433 variant spelen, maar helaas.
Dus mijn stukje over Gakpo blijft gewoon staan, hij en Luuk de Jong zijn gewoon concurrenten, want Depay moet blijkbaar altijd spelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Terranova op 09-11-2022 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Terranova schreef op woensdag 9 november 2022 @ 16:08:
[...]

Je vergeet even dat Van Gaal de bondscoach is, die 532(of zelfs 1-5-3-2, want Van Gaal heeft wat nieuws uitgevonden) gaat gewoon gebruikt worden...Dus speculeren met een andere opstelling is helaas vrij nutteloos. Zeker met het gebrek aan voorbereiding. Ik zou het liefst ook gewoon een 433 variant spelen, maar helaas.
Dus mijn stukje over Gakpo blijft gewoon staan, hij en Luuk de Jong zijn gewoon concurrenten, want Depay moet blijkbaar altijd spelen.
Van Gaal gaat zich uberhaupt niks aantrekken van wat wij hier op Tweakers schrijven. :) Lijkt mij logisch dat we onze mening niet beperken tot wat Van Gaal mogelijk wel of niet overneemt.

Ik denk ook dat er heel wat te zeggen is voor gewoon 433 met de punt naar voren, zeker tegen de op papier zwakkere landen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SterqVerhael
Dit is niet het binnenlandse club topic, maar i.r.t. Oranje:

Ajax speelde gisteren het grootste deel van de 2e helft in een 3-5-2/3-4-3 formatie en Blind was de beste man op het veld in de 2e helft. Assist op Luca en een paar geweldige diepe ballen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
SterqVerhael schreef op donderdag 10 november 2022 @ 08:36:

Ajax speelde gisteren het grootste deel van de 2e helft in een 3-5-2/3-4-3 formatie en Blind was de beste man op het veld in de 2e helft. Assist op Luca en een paar geweldige diepe ballen.
Dat blijkt elke keer weer, Blind past gewoon niet meer in een 4 mans verdediging , veel te traag. Zet je 'm wingback met rugdekking, dan is het een van je beste passers.

• ph4ge
SterqVerhael schreef op donderdag 10 november 2022 @ 08:36:

Meh, tegen Vitesse zegt uberhaupt niet zoveel en er werd niet eens gewonnen. Dat de counters levensgevaarlijk waren zegt ook iets. Ik zou daar echt het systeem voor Oranje niet op baseren, Blind is uberhaupt geen speler waar je een elftal om bouwt.

• D-e-n

Flekken
Depay - Gakpo
Hier mis je op het middenveld wel enige diepgang, een nummer tien die loopacties wil maken. In mijn herinnering zag van Gaal Gakpo ook als tien en niet als spits.

• D-e-n
Ruzor schreef op woensdag 9 november 2022 @ 14:18:
[...]

Buiten Cilissen hebben alle keepers hier last van. En als je Malacia niet opstelt kies je dus voor Blind.

Lang gaat waarschijnlijk helemaal niet mee. Wat mij betreft niet in elk geval.

• D-e-n
Pompi schreef op woensdag 9 november 2022 @ 14:27:
[...]

De laatste keer dat Koopmeiners en De Jong samen in het NL speelde zaten ze elkaar redelijk in de weg, omdat beide zich uit lieten zaken om de bal bij de CV's te halen.
Dat ook. Ik zie Koopmeiners dan ook enkel als stand-in voor De Jong

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:06
D-e-n schreef op donderdag 10 november 2022 @ 09:35:
[...]

Dat ook. Ik zie Koopmeiners dan ook enkel als stand-in voor De Jong
Daarbij moet wel gezegd worden dan Koopmeiners bij Atalanta tegenwoordig wel vaker wat hoger speelt dan bij AZ. Ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
krissie100 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 18:17:
[...]

Daarbij moet wel gezegd worden dan Koopmeiners bij Atalanta tegenwoordig wel vaker wat hoger speelt dan bij AZ. Ben benieuwd!
Maakt dat uit? Frenkie is Frenkie, daar komt helemaal niemand bij in de buurt, ongeacht bij wat voor club ze spelen

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:06
Terranova schreef op donderdag 10 november 2022 @ 18:23:
[...]

Maakt dat uit? Frenkie is Frenkie, daar komt helemaal niemand bij in de buurt, ongeacht bij wat voor club ze spelen
Nee, meer om het feit dat ze beide zouden kunnen spelen, omdat Koopmeiners wat minder in de weg loopt bij Frenkie(Frenkie is uiteraard altijd de 1ste man die je op papier zet)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donleone83
Bijltjesdag! Ik ben benieuwd. De afgelopen 1.5 maand hebben eerdere keuzes van LvG in een ander daglicht gesteld. “Zekere” spelers zijn inmiddels uit vorm (Bergwijn, Pasveer), worden gepasseerd door hun trainer (Blind) of hebben bijna geen minuten gemaakt (Depay). Al “afgeschreven” spelers komen sterk terug (Bijlow, Veerman) en de vraag rijst of hij om jongens als Simons en Danjuma heen kan, die wél in vorm zijn.

Het zal mij benieuwen. Ik gok op nul verrassingen en een onnavolgbare uitleg van LvG waarin hij zijn eerdere uitspraken over vorm en speeltijd opeens neerzet als stemmingmakerij vanuit de media en gewoon kiest puur op basis van persoonlijke voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
donleone83 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 08:33:
Het zal mij benieuwen. Ik gok op nul verrassingen en een onnavolgbare uitleg van LvG waarin hij zijn eerdere uitspraken over vorm en speeltijd opeens neerzet als stemmingmakerij vanuit de media en gewoon kiest puur op basis van persoonlijke voorkeur.
Dit. Geen Simons denk ik, want waarom zou je iemand die in bloedvorm is meenemen? Gewoon weer de gevestigde namen die hopeloos uit vorm zijn waarschijnlijk.

Ach, minder PSVers is minder kans op blessures :)

WoT stats

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:49

Vos

AFCA

Ik ben altijd voor spelers in vorm, of ze moeten al zo'n meerwaarde of reputatie hebben. LvG is een eigenzinnig persoon, dus die zal daar vast niet naar kijken ;)

Zo weinig mogelijk Ajax spelers het liefst, die kunnen wel wat extra clubtraining gebruiken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:49

Vos

AFCA

ElPaco schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 09:25:
[...]

Dit. Geen Simons denk ik, want waarom zou je iemand die in bloedvorm is meenemen? Gewoon weer de gevestigde namen die hopeloos uit vorm zijn waarschijnlijk.

Ach, minder PSVers is minder kans op blessures :)
Normaal wil je juist wel dat je spelers meegaan, ervaring opdoen en beter worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Vos schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 09:46:
Ik ben altijd voor spelers in vorm, of ze moeten al zo'n meerwaarde of reputatie hebben. LvG is een eigenzinnig persoon, dus die zal daar vast niet naar kijken ;)

Zo weinig mogelijk Ajax spelers het liefst, die kunnen wel wat extra clubtraining gebruiken ;)
Ik hoop daarentegen juist dat hij die lekker meeneemt. Kunnen ze in Qatar banken, maar zich wel heel groot voelen dat ze mee mochten. :+ Aan de andere kant kan het maar zo zijn dat enkele spelers daar de lol en de vorm weer terugvinden,daar zit ik natuurlijk niet op te wachten. :P

Zonder gekheid, ik denk dat LvG vooral de 'gevestigde' spelers meeneemt met wat aanvulling vanuit de jeugd en dan met name vanuit Ajax. En dat bijvoorbeeld Rensch meegaat op RB (terwijl ik Geertruida daar echt een betere optie vind) als stand-in wanneer dat nodig mocht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:40
Ik heb het vaker geroepen, ik zou het bizar vinden als Rensch meegaat. Die jongen is echt niet goed genoeg voor Ajax (en dat zie ik hem ook niet worden), laat staan voor het Nederlands elftal. Op dit moment zou ik zelfs nog Brenet of van Ewijk eerder meenemen, die brengen aanvallend ook meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Nu online

Agent47

https://www.voetbalprimeu...n-wk-selectie-oranje.html

Oei oei. Had dan Flekken thuis gelaten. Cillessen en Bijlow moet je wel meenemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:58
Misschien ziet hij Cillessen niet als eerste keeper en is hij dan miss niet zo handig in de omgang?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Nu online

Agent47

Gynnad schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:05:
Misschien ziet hij Cillessen niet als eerste keeper en is hij dan miss niet zo handig in de omgang?
Volgens VoetbalPrimeur, AD en de Gelderlander zit hij er helemaal niet bij. Dat is iets totaal anders dan 2e of 3e keeper. Hij mag niet eens mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SterqVerhael
Zijn wel of niet aanwezigheid zal sowieso niet het verschil zijn tussen wel of niet wereldkampioen worden. Het zou mij niet verbazen als Flekken 1e doelman is.
Pagina: 1 ... 18 ... 252 Laatste

Let op:
Poule: Tweakers F.C. EK Voetbalpoule 2024
Algemeen topic: [Voetbal] Centraal EK 2024 topic
Vrouwenvoetbal: [Voetbal] Het algemene vrouwenvoetbal topic

Gedoe over het haarbandje van Memphis, commentaar over het commentaar of het eindeloos herkauwen van scheidsrechterlijke dwalingen zijn hier niet nodig!