[Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 174 ... 262 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:40
Sjah schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 21:59:
[...]

Nou daar heb je grotendeels gelijk in, maar jij zegt onmogelijk. Nou de verloren wkfinale van 74, hadden de Duitsers gewoon geluk, wij waren beter. En zo kan ik ook voor 1954 Hongarije redeneren. Over het algemeen is het niet zo, maar toernooi voetbal waar de sterksten tegen elkaar komen vind ik de factor geluk, ERG groot.
Daar heb je misschien wel een punt. Je komt in een oeverloze discussie terecht of het dan geluk of toch een gebrek aan vaardigheden onder die omstandigheden is. "Geluk moet je afdwingen", zegt men dan. Die discussie moeten we denk ik maar laten. Met mijn opmerking dat je het spel onmogelijk als geluksspelletje kan betitelen, bedoel ik niet dat geluk geen factor is. In basis is het geen geluksspel, maar draait het om vaardigheden.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:35

Fiber

Beaches are for storming.

Laat de FIFA of UEFA het maar niet horen, maar om de factor geluk/pech kleiner te maken moet je eigenlijk een volledige competitie afwerken... :z

Meer in het algemeen: Je kan best een keer pech of geluk hebben in een wedstrijd, maar over vele wedstrijden en vele jaren komen toch de sterkste landen meestal wel boven drijven.

[ Voor 38% gewijzigd door Fiber op 04-07-2024 22:14 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:47
In het verleden heeft ie wel eens Feyenoord gefloten, en laten we het er op houden dat ie in Rotterdam niet bepaald hele hoge ogen heeft gegooid om het zachtjes uit te drukken.

YouTube: Bange scheidsrechter - VOETBAL INTERNATIONAL

[ Voor 16% gewijzigd door DutchOwnage op 04-07-2024 22:26 ]

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:52

ST10©DE

Dus.............

loekf2 schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 21:02:
Demiral kriijgt 2 wedstrijden schorsing

[Embed]
Op de uefa site is nog niks te vinden over een uitspraak:
https://disciplinary.uefa...b4c7d7-cdf7c16b8ac8-1000/

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• JeyJey
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:28
De Turkse voetbalbond heeft ook gereageerd en ontkend dat er sprake is van een schorsing. Ze zouden nog tot morgen hebben om eigen standpunten / verdediging in te brengen.

Die 2 wedstrijden lijken zo goed als zeker, maar dat zal morgenmiddag wel officieel worden.

Verwijderd

Sjah schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 17:47:
Heb er nog niemand over gehoord, maar ik erger me nu al een paar toernooien dat NL niet meer met witte/danwel zwarte broek speelt. Heb het gehad met dat Oranje/Oranje tenue. Sinds wanneer is dat ingevoerd (louter Oranje).... kan me het ook herinneren van de Wk-finale '10.
Vind het sowieso geen geweldige shirts de laatste toernooien. 2010 en 2014 waren veel mooier. Persoonlijk ook meer fan van de zwarte broek dan de witte.

We doen het trouwens ook veel beter in ons blauwe uitshirt dan in het Oranje, was in 2014 ook al zo. ;) Toen maakten we geloof ik 11 goals in het blauw en 4 in het oranje en nu 5 van de 7 goals in het blauw.

Triviale dingen maar wel grappig.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2024 08:12 ]

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:55
Sjah schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 17:47:
Heb er nog niemand over gehoord, maar ik erger me nu al een paar toernooien dat NL niet meer met witte/danwel zwarte broek speelt. Heb het gehad met dat Oranje/Oranje tenue. Sinds wanneer is dat ingevoerd (louter Oranje).... kan me het ook herinneren van de Wk-finale '10.
Omdat ze tegenwoordig bij Nike, Puma, Adidas etc. ontwerpers met staar hebben. Het is voor de meeste landen/clubteams al jaren drama met tenues.

Twente komt eraan!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-01 13:01
Tk55 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 20:57:
@Mosin Bergwijn speelde vandaag ook prima. Kan hij niet Memphis vervangen?
Bergwijn is ook helemaal geen spits. Ik heb er helemaal niks mee dat ze aanvallers in de spits zetten, dat is toch andere koek. Depay heeft helemaal niet de scherpte, de focus en het inzicht om daar te staan. Je hoeft geen van Basten te zijn, maar een beetje inzicht is wel wenselijk op die positie.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:06
bazzemans schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 06:38:
@Sjah Wat voor 1998 geldt, geldt ook voor 2000 toch? Toernooi in eigen land die je eigenlijk had moeten winnen of in ieder geval de finale halen. Bizarre wedstrijd tegen Italië, waar je absoluut de beste was. Profetische woorden van Cruyff vooraf die uitkwamen: "Italianen kennen niet van je winnen maar je ken wel van ze verliezen".
Ja maar 2000 was een Ek, en ik weet dat je wel weet (je bent Nederlander) dat de grootste wens van de Nederlander is >>>>> Wereldkampioen te worden.
Kan me nog herinneren dat in na die halve finale in 2000 ruzie had met buitenlanders in nieuwsgroepen, ze vonden het wel leuk dat we eruit lagen, ze gunden ons het amper. Waar dat nou aan lag.... ;w

• bazzemans
@Sjah Uiteraard wil je dat als Nederlander. Dat werd mij echter niet duidelijk uit je post. Die leek alleen te gaan over toernooien die memorabel waren.

Maar goed. Als Nederlander wil ik niet per se meer graag het WK winnen dan het EK.

Verwijderd

bazzemans schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 09:41:
@Sjah Uiteraard wil je dat als Nederlander. Dat werd mij echter niet duidelijk uit je post. Die leek alleen te gaan over toernooien die memorabel waren.

Maar goed. Als Nederlander wil ik niet per se meer graag het WK winnen dan het EK.
Iets winnen zou (zeker voor een groot deel van de Tweakers die 88 niet hebben meegemaakt) voor de meeste Nederlanders toch al heel speciaal zijn.

Laten we die obsessie met dat WK en al die verloren finales nou een keer vergeten.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:56
Winnen is mooi maar laten we het nou maar niet teveel jinxen want we hebben nou nog steeds niet echt iets gepresteerd. Twee redelijke wedstrijden, een hele slechte en een goede tegen een matige tegenstander. Zaterdag weer zo'n wedstrijd die je niet als graadmeter kan zien.

Engeland wordt een eerste test en ik hoop echt dat we daar dan tegen moeten want tegen Zwitserland vind ik ons minder kansrijk. En dan... promotie naar de Eredivisie. Whatever er uit de linkerzijde van het bracket komt is dik favoriet. Persoonlijk hoop ik op Duitsland, van allevier de ploeg die ons het beste ligt denk ik.

[ Voor 7% gewijzigd door Dr. Strangelove op 05-07-2024 10:46 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Dr. Strangelove schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 10:45:
Winnen is mooi maar laten we het nou maar niet teveel jinxen want we hebben nou nog steeds niet echt iets gepresteerd. Twee redelijke wedstrijden, een hele slechte en een goede tegen een matige tegenstander. Zaterdag weer zo'n wedstrijd die je niet als graadmeter kan zien.

Engeland wordt een eerste test en ik hoop echt dat we daar dan tegen moeten want tegen Zwitserland vind ik ons minder kansrijk. En dan... promotie naar de Eredivisie. Whatever er uit de linkerzijde van het bracket komt is dik favoriet. Persoonlijk hoop ik op Duitsland, van allevier de ploeg die ons het beste ligt denk ik.
Ik vind Nederland, Turkije, Engeland en Zwitserland vier landen met ongeveer dezelfde kansen. Alle vier hebben ze een grotere kans om de finale te halen omdat ze aan deze kant van het schema zitten.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• Dr. Strangelove
Ned - Eng - Zwi 30% grofweg allemaal. Turkije <10%. Die zie ik niet twee rondes nog overleven.

En whatever eruit komt heeft <30% kans om de finale te winnen.

[ Voor 27% gewijzigd door Dr. Strangelove op 05-07-2024 10:54 ]

• Sjah
bazzemans schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 09:41:

Ja ik heb idd 88 meegenomen omdat we die wonnen, maar idd Ek staat superhoog, niet in de laatste plaats omdat de hele wereld meekijkt. Maar Wk is nog een sterretje hoger.

@Verwijderd Dat jij ook de verloren Wk finales een obsessie noemt, terwijl je van 1990 bent, geeft wel aan, hoezeer dat is doorgesijpeld in iedereen die hier woont.

[ Voor 13% gewijzigd door Sjah op 05-07-2024 11:06 ]

Verwijderd

Sjah schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 11:01:
[...]

Ja ik heb idd 88 meegenomen omdat we die wonnen, maar idd Ek staat superhoog, niet in de laatste plaats omdat de hele wereld meekijkt. Maar Wk is nog een sterretje hoger.

@Verwijderd Dat jij ook de verloren Wk finales een obsessie noemt, terwijl je van 1990 bent, geeft wel aan, hoezeer dat is doorgesijpeld in iedereen die hier woont.
2010 was echt een enorm trauma, ik was toen 19. Dat is echt zo'n leeftijd dat voetbal alles betekent, dat je hele wereld in het teken staat van Oranje. Ook net nog de periode voordat iedereen met een smartphone rondliep. Je stond er mee op en je ging er mee naar bed. Ik had toen al een beetje een obsessie met die wereldtitel en een paar weken lang krijg je daadwerkelijk het idee dat het gaat lukken. We hadden ook echt zo'n schitterend elftal met prachtige aanvallers, een soort droom.

Die finale heeft heel lang doorgewerkt, durf wel te zeggen dat die mijn volledige zomer van 2010 verpest heeft en zelfs nu denk ik nog weleens: Wat ontzettend kut dat we dat toen niet hebben meegemaakt. 4 minuten voor strafschoppen een WK-finale verliezen... En we hadden ook nog hele goede penaltynemers toen.

Maarja, de acceptatie is gekomen. Overigens heb ik ook altijd met veel fascinatie naar 1974 en 1978 gekeken. Schitterende beelden.

• bazzemans
Het verliezen van een (belangrijke) (halve)finale levert denk ik per definitie wel een traumaatje op. Voor mij zijn 1998 en 2000 bijna gelijk aan trauma als 2010.

In 2010 hadden we met onze lokale voetbalclub net een (voetbalculturele) uitwisseling voor onze B-junioren (nu O17) met een Spaanse club georganiseerd (ik was één van de organisatoren). Een behoorlijke taalbarrière want Engels was (zeker toen) nog niet zo gemeengoed in Spanje. Eén van de eerste dingen die we te horen kregen was: "Iniesta, Iniesta". Auw.

[ Voor 3% gewijzigd door bazzemans op 05-07-2024 11:18 ]

Verwijderd

bazzemans schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 11:18:
Het verliezen van een (belangrijke) (halve)finale levert denk ik per definitie wel een traumaatje op. Voor mij zijn 1998 en 2000 bijna gelijk aan trauma als 2010.

In 2010 hadden we met onze lokale voetbalclub net een (voetbalculturele) uitwisseling voor onze B-junioren (nu O17) met een Spaanse club georganiseerd (ik was één van de organisatoren). Een behoorlijke taalbarrière want Engels was (zeker toen) nog niet zo gemeengoed in Spanje. Eén van de eerste dingen die we te horen kregen was: "Iniesta, Iniesta". Auw.
Herinner me ook talloze ontmoetingen met Spanjaarden in de periode 2010-2015 en dit was vrijwel altijd een van de eerste dingen waar het over ging. Heeft echt impact gehad.

En het net niet-complex van ons er ook nog even wat harder in gestampt. Terwijl we juist het idee hadden dat we dat eindelijk van ons af zouden gooien.

2014 was achteraf ook best zuur. Als Louis niet had besloten Huntelaar in te brengen en toch weer Krul tegen de Argentijnen te brengen dan hadden we die finale denk ik ook wel gehaald na strafschoppen. Duitsland was goed dat toernooi maar tegen Argentinië hadden ze ook makkelijk kunnen verliezen. Geen topfavoriet maar toch zeker wel 30 tot 40 procent kans in de finale.

En (onpopulaire mening) zelfs in 2022 zat het er gewoon in. Die Kroaten hadden we de halve finale denk ik ook wel gepakt en dan een redelijke kans gehad met een betonvoetbaltactiek tegen de Fransen.

We hebben echt zoveel kansen gehad, dat is niet normaal meer. :D

1990: Beste elftal van het toernooi. Maar intern gezeik waardoor het een ramp werd.
1994: Verloren van de latere wereldkampioen met enkele dubieuze scheidsrechterlijke beslissingen.
1998: Verloren van Brazilië na strafschoppen waarbij Pierre in blessuretijd ook een penalty had moeten hebben.
2006: Geweldig elftal (kruising tussen de oude en jonge generatie sterren) maar vroeg eruit.

Het is allemaal wel vrij pijnlijk dat we in elk WK waaraan we hebben meegedaan best een goede kans hadden om wereldkampioen te worden en het nooit geweest zijn.

• Dr. Strangelove
Ik ben zelf van 1978 en heb dus de eerste twee finales niet meegemaakt. Maar ben wel opgegroeid met een vader die dat wel had en mij de liefde voor het spelletje heeft bijgebracht. Veel van die oude wedstrijden integraal gekeken.

Met als resultaat dat ik me grappig genoeg slechter voel over 74 en 78 dan over 2010. Het heeft denk ik te maken met wat 'fair' voelt. Wij hadden - zonder enige twijfel - het beste team in 74. Vier keer op rij de EC1 op zak. Toptoernooi gespeeld tot dat moment. Die wedstrijd verloren door gerotzooi van zowel een Duitse ploeg en Duitse media die allerlei oneerlijke trucs uit de kast getrokken hebben.

In 1978 waren we wat minder maar nog steeds supergoed, zelfs zonder onze beste speler. Misschien niet beter dan Argentinië maar ja, bal op de paal in de laatste minuut. Dichterbij dan dat zijn we nooit meer geweest, zelfs die bal van Robben tegen Casillas tel ik dan mee.

Want 2010, to be fair, ik denk dat de beste ploeg toen gewoon gewonnen heeft. We hadden een sterk team, maar Spanje was gewoon beter. En in die finale hebben we precies 1 uitgespeelde kans gehad. En we mochten echt in onze handen knijpen dat we die wedstrijd voor het grootste deel met 11 man speelden. Als De Jong eraf was gestuurd had je daar niks van kunnen zeggen.

En al die andere toernooien, tja. Je haalt de finale niet dus om dan te zeggen dat je dichtbij geweest bent, maybe. Dat zijn wel hele grote might-have-beens.

Wie weet redden we het ooit nog een keer naar een finale. Het zou dit jaar zomaar kunnen gebeuren, maar deze groep zie ik hem dan niet winnen.

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:41

lasharor

7 december 2004

Dr. Strangelove schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 10:53:
Ned - Eng - Zwi 30% grofweg allemaal. Turkije <10%. Die zie ik niet twee rondes nog overleven.

En whatever eruit komt heeft <30% kans om de finale te winnen.
Nederland is echt niet zo sterk als Engeland. Ik denk dat Nederland en Portugal ongeveer evenveel kans maken op de titel. Beide landen zijn erg wisselvallig en hebben tot nu toe niet heel veel laten zien. Ik denk men Nederland wellicht ook een beetje overschat door het resultaat op Roemenië.

Zwitserland en Turkije maken wat mij betreft minder kans. Maar, er zeker wel potentie voor Turkije om te stunten tegen Nederland.

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
lasharor schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 11:52:
[...]

Nederland is echt niet zo sterk als Engeland. Ik denk dat Nederland en Portugal ongeveer evenveel kans maken op de titel. Beide landen zijn erg wisselvallig en hebben tot nu toe niet heel veel laten zien. Ik denk men Nederland wellicht ook een beetje overschat door het resultaat op Roemenië.

Zwitserland en Turkije maken wat mij betreft minder kans. Maar, er zeker wel potentie voor Turkije om te stunten tegen Nederland.
En toch gaat mijn poultje naar;
Spanje, Portugal, Nederland en Zwitserland.

• bazzemans
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 11:39:
Want 2010, to be fair, ik denk dat de beste ploeg toen gewoon gewonnen heeft. We hadden een sterk team, maar Spanje was gewoon beter. En in die finale hebben we precies 1 uitgespeelde kans gehad. En we mochten echt in onze handen knijpen dat we die wedstrijd voor het grootste deel met 11 man speelden. Als De Jong eraf was gestuurd had je daar niks van kunnen zeggen.
Helemaal waar hoor. Toch blijft die teen van Robben het meest hangen en dat scheidsrechter een achterbal gaf ipv een corner. Uit het opvolgende balbezit scoorde Spanje. Natuurlijk is de rationele nuance dan dat Spanje de betere was. Als je wint telt dat niet meer en we waren zo, zo dichtbij.

• bazzemans
[...]

Interessant dat je Engeland hoger inschat en wel bij Portugal de nuance maakt dat ze (net als Nederland) wisselvallig zijn en nog weinig hebben laten zien. Datzelfde geldt voor Engeland. Die spelen nog alles behalve een goed toernooi.

Ik vind het allemaal een beetje gelul over wie het meeste kans maakt. In een knockout-fase moet je het echt van wedstrijd tot wedstrijd bekijken. Dat er al gesproken wordt over de wedstrijd hierna (tegen Engeland) gaat erbij mij niet helemaal in. Zowel Engeland als Oranje moeten eerst maar eens zien te winnen van respectievelijk Zwitserland en Turkije. Er zijn voetbalvolgers die vinden dat Zwitserland misschien wel het beste voetbal van het toernooi speelt (na ze gezien te hebben tegen Duitsland). Of dat terecht is, mwah. Het zegt in ieder geval wel dat Engeland (in deze vorm) weleens een lastige pot tegemoet kan gaan.

• Dr. Strangelove
[...]

Engeland wordt, vooral door haar eigen pers, schromelijk omhoog geschreven. Best wat individueel talent maar tactisch en mentaal slap. En heeft echt 0,0 laten zien tot nu toe. I like our chances against them. Denk dat we over de flanken ze fors pijn kunnen doen, zeker met wat meer scherpte in die laatste pass. De vraag is of je in het midden stand kunt houden, dat is onze grootste zorg. Met De Jong en Koopmeinders erbij had ik zelfs gezegd dat ze kansloos zouden zijn zoals Engeland nu speelt.

@bazzemans hierboven. Volledig eens. Huid en beer. Maar ik denk wel dat wij een betere kans hebben om tegen Engeland te komen dan Engeland tegen ons ;) 100% liever Turkije dan Zwitserland.

[ Voor 10% gewijzigd door Dr. Strangelove op 05-07-2024 12:32 ]

Verwijderd

bazzemans schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 11:59:
[...]

Helemaal waar hoor. Toch blijft die teen van Robben het meest hangen en dat scheidsrechter een achterbal gaf ipv een corner. Uit het opvolgende balbezit scoorde Spanje. Natuurlijk is de rationele nuance dan dat Spanje de betere was. Als je wint telt dat niet meer en we waren zo, zo dichtbij.
Kleine correctie: Uit het opvolgende balbezit scoort Spanje niet. Nederland kwam na de doeltrap van Casillas opnieuw in balbezit. Even in spoilers gezet om het trauma beperkt te houden. ;) Op ongeveer 2:25 zie je dat Elia probeert iets te forceren, van de bal gezet wordt en Spanje in de tegenaanval scoort.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:33

Quad

Doof

https://disciplinary.uefa...f93e8d-2aae45b09ee5-1000/

Demiral is er niet bij, geschorst voor 2 wedstrijden.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:52
Dat scheelt wel een heleboel als hij er niet bij is.

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:27

Spotmatic

Ken sent me

Ik denk dat we nu weinig Turkse supporters-shots op TV te zien gaan krijgen. Gezien de oproep aan de fans om tijdens de wedstrijd allemaal de wolvengroet te gaan maken...

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• Dr. Strangelove
Verwijderd schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 12:39:
[...]

Kleine correctie: Uit het opvolgende balbezit scoort Spanje niet. Nederland kwam na de doeltrap van Casillas opnieuw in balbezit. Even in spoilers gezet om het trauma beperkt te houden. ;) Op ongeveer 2:25 zie je dat Elia probeert iets te forceren, van de bal gezet wordt en Spanje in de tegenaanval scoort.

Wat mij van die finale het meest steekt is dat er ergens op het einde van de wedstrijd bij 0-0 een altercatie is langs de zijlijn waarbij Iniesta een slaande beweging maakt en Webb niks doet.

Ik dacht dat Iniesta op dat punt ook al geel had maar volgens mij heb ik dat verkeerd onthouden want volgens wiki kreeg hij pas geel in de 118de minuut, na de goal.

• bazzemans
@Verwijderd haha prachtig hoe je toch je eigen herinnering erbij maakt. Wel een raar filmpje in de spoiler. Daar zit de teen van Cassilas niet eens in.

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:19
Oh nee he, dat zal ongetwijfeld voor nog meer gefluit gaan zorgen :/ ik kijk wel zonder geluid uit voorzorg

Verwijderd

bazzemans schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 13:01:
@Verwijderd haha prachtig hoe je toch je eigen herinnering erbij maakt. Wel een raar filmpje in de spoiler. Daar zit de teen van Cassilas niet eens in.
Zit er wel in? Meteen op 0:43.

• Dr. Strangelove
Spotmatic schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 12:57:
Ik denk dat we nu weinig Turkse supporters-shots op TV te zien gaan krijgen. Gezien de oproep aan de fans om tijdens de wedstrijd allemaal de wolvengroet te gaan maken...
Welke idioot heeft die oproep gedaan? Way to support your team. Vervelend gedoe.

Verwijderd

Dr. Strangelove schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 13:01:
[...]

Wat mij van die finale het meest steekt is dat er ergens op het einde van de wedstrijd bij 0-0 een altercatie is langs de zijlijn waarbij Iniesta een slaande beweging maakt en Webb niks doet.

Ik dacht dat Iniesta op dat punt ook al geel had maar volgens mij heb ik dat verkeerd onthouden want volgens wiki kreeg hij pas geel in de 118de minuut, na de goal.
Ook dat moment wat jij aanhaalt lijkt me hooguit een gele kaart. Slim theater van Mark van Bommel. 0:46

YouTube: ENTRADAS DURAS DE VAN BOMMEL A INIESTA

• Dr. Strangelove
Verwijderd schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 13:09:
[...]

Ook dat moment wat jij aanhaalt lijkt me hooguit een gele kaart. Slim theater van Mark van Bommel. 0:46

YouTube: ENTRADAS DURAS DE VAN BOMMEL A INIESTA
Eens maar in mijn hoofd had hij al geel op dat punt. Maar dat lijkt dus niet te kloppen.

Verwijderd

Dr. Strangelove schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 13:10:
[...]

Eens maar in mijn hoofd had hij al geel op dat punt. Maar dat lijkt dus niet te kloppen.
Beetje zoals die handsbal van Messi vorig jaar. Belachelijk dat hij geen geel kreeg. Maar het is dan wel maar een gele kaart.

En Iniesta zou waarschijnlijk met geel op zak zijn shirt niet uittrekken.

• Dr. Strangelove
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 13:10:
[...]

Dit is trouwens niet met moment dat ik bedoel. Het was later in de wedstrijd en gebeurde aan de zijlijn onderaan het veld.

Iniesta maakte toen een slaande beweging naar een Nederlandse speler.

Fuck it, ik heb deze wedstrijd uit mijn hoofd gebannen en geen zin om er opnieuw in te duiken :P

• bazzemans
Verwijderd schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 13:07:
[...]

Zit er wel in? Meteen op 0:43.
Mijn herinnering is echt vertroebeld. Kennelijk is dat van Robben al in de 64ste minuut :Y)

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:35

Fiber

Beaches are for storming.

Het zit Maatsen ook niet mee: https://nos.nl/artikel/25...gt-terug-op-trainingsveld

Jammer voor Maatsen en toch weer een wisselmogelijkheid minder voor Oranje.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• bazzemans
Ach die wisselmogelijkheid. Tot Corona nam je 3 spelers minder mee (en/of moesten er een paar op de tribune plaatsnemen), had je standaard 3 wisselmogelijkheden minder. De kans dat Maatsen zou gaan spelen met Aké en Van de Ven (en Blind) voor zich, was toch al nihil.

[ Voor 11% gewijzigd door bazzemans op 05-07-2024 13:51 ]

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Miki schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 12:49:
[...]

Dat scheelt wel een heleboel als hij er niet bij is.
Spotmatic schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 12:57:
eric.1 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 13:03:
[...]

Oh nee he, dat zal ongetwijfeld voor nog meer gefluit gaan zorgen :/ ik kijk wel zonder geluid uit voorzorg
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 13:09:
[...]

Welke idioot heeft die oproep gedaan? Way to support your team. Vervelend gedoe.
Deze ingezonden brief vond ik wel fijn om te lezen in de Volkskrant:
Groet
Als Turkse Nederlander zal ik zaterdag voor Oranje juichen. Ik wil niet ­juichen voor voetballers die de Grijze Wolfgroet (vergelijkbaar met de ­Hitlergroet) uitbrengen. Voetbal moet verbroederen, niet fascisme en ­racisme aanwakkeren.
E.C., Amsterdam

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Waah
  • Laatst online: 22:52
Verwijderd schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 12:39:
[...]

Het enige trauma van die wedstrijd voor mij was dat ik toen voor Spanje was.... Met dat voetbal en die manier van spelen wílde ik niet dat Nederland wereldkampioen zou worden :X

• Dr. Strangelove
Waah schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 13:59:
[...]

Het enige trauma van die wedstrijd voor mij was dat ik toen voor Spanje was.... Met dat voetbal en die manier van spelen wílde ik niet dat Nederland wereldkampioen zou worden :X
Ook weer overtrokken. Ooit een gemiddeld toneelstuk wedstrijd van Spanje gezien? En in die finale waren ze zelf ook niet van onbesproken gedrag.

Verwijderd

Waah schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 13:59:
[...]

Dat is natuurlijk je goed recht maar ik begrijp dat fan zijn op basis van speelstijl nooit zo. Ik juich voor mijn vaderland en Nederland heeft de laatste 50 jaar op zo ongeveer elke mogelijke manier gespeeld. Aanvallend, verdedigend, iets ertussenin, leunend op individuele creativiteit voorin. Kan mij dat schelen, als het maar effectief is en we winnen.

Daarnaast, als we het over onsportief hebben: Die Spanjaarden hebben in 2010 alleen maar op de grond gelegen en gejankt tegen de scheidsrechter. Ook niet sportief. Op basis van 1 belachelijke overtreding (Nigel) ineens niet meer voor je land zijn slaat dan eigenlijk nergens op.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2024 14:23 ]

• Waah
  • Laatst online: 22:52
Verwijderd schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 14:22:
[...]

Dat is natuurlijk je goed recht maar ik begrijp dat fan zijn op basis van speelstijl nooit zo. Ik juich voor mijn vaderland en Nederland heeft de laatste 50 jaar op zo ongeveer elke mogelijke manier gespeeld. Aanvallend, verdedigend, iets ertussenin, leunend op individuele creativiteit voorin. Kan mij dat schelen, als het maar effectief is en we winnen.

Daarnaast, als we het over onsportief hebben: Die Spanjaarden hebben in 2010 alleen maar op de grond gelegen en gejankt tegen de scheidsrechter. Ook niet sportief. Op basis van 1 belachelijke overtreding (Nigel) ineens niet meer voor je land zijn slaat dan eigenlijk nergens op.
Ik kijk voetbal voor het leuke voetbal :+ Jullie mogen dat anders hebben ervaren, maar ik heb me doodgeschaamd voor het voetbal van NL destijds.

Ik snap best dat het veel mensen niet zoveel uitmaakt hoe je wereldkampioen wordt, maar zelf zie ik liever voetbal dan een schoppartij. Daar zijn andere sporten voor O-). En dat kwam niet alleen van de finale van Nigel. Heb me het hele toernooi ge-ergerd toen. Want enkel die actie van Nigel is een moment, en dat was niet het probleem.

Zo heb ik genoten van de afgelopen wedstrijd van Oranje. Ik zie liever 6 van dat soort wedstrijden en dan strijdend ten onder.... dan 7x tegen Oostenrijk maar toch EK 2024 winnen O-)
(al ga je met het voetbal tegen Oostenrijk waarschijnlijk nooit EK worden)

[ Voor 15% gewijzigd door Waah op 05-07-2024 14:28 ]

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:00
Was het maar vast zaterdag 21:00. Zal mij benieuwen tegen de Turken. Ze zeggen dat ze maar wat rond rennen en dus overwinning voor Nederland, maar ik zeg altijd onderschat nooit je tegenstander.

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

desalniettemin schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 14:28:
Was het maar vast zaterdag 18:00. Zal mij benieuwen tegen de Turken. Ze zeggen dat ze maar wat rond rennen en dus overwinning voor Nederland, maar ik zeg altijd onderschat nooit je tegenstander.
Voor jouw informatie: de wedstrijd begint om 21:00 ;)

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:00
Mog schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 14:31:
[...]

Voor jouw informatie: de wedstrijd begint om 21:00 ;)
oops inderdaag 21:00. Al aangepast.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:21

Superkiwi

Hoi doei

*Kiwi past zijn voorspelling aan naar 7-1.

Hup Holland! :)F

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik ken de Turkse ploeg niet opperbest. Is afwezigheid van Demiral een aderlating voor de Turkse ploeg?

• Highfeed
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:36
Mog schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 14:48:
Ik ken de Turkse ploeg niet opperbest. Is afwezigheid van Demiral een aderlating voor de Turkse ploeg?
Een van de beste mensen bij turkse ploeg, deze gaan ze wel missen ja.

Twtich: Highf33d Steam: Highfeed

• Dr. Strangelove
Scoorde beide Turkse goals tegen Oostenrijk.

Geen idee wie het is maar we kunnen zonder dat soort types denk ik :P

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Dr. Strangelove schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 16:17:
[...]

Scoorde beide Turkse goals tegen Oostenrijk.

Geen idee wie het is maar we kunnen zonder dat soort types denk ik :P
Ja, maar volgens mij waren het zijn eerste 2 interland goals. Zoiets zei de commentator.

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:40
Zou er maar niet te licht over denken dat Demiral niet meedoet.
Onderschatten van de tegenstander is NL wel vaker opgebroken.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Verwijderd

Highfeed schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 15:19:
Van de acht interlands die Turkije in 2024 speelde stond hij slechts 3x basis.

• Highfeed
Verwijderd schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 16:36:
[...]

Van de acht interlands die Turkije in 2024 speelde stond hij slechts 3x basis.
kan je nagaan hoe slecht Turkije is. Ik vind het sowieso geen best team. Het is gewoon gaan met die banaan en alles op hoop van zege. 8) Maar goed, als dat je ergens brengt who cares dan. |:(

• Dr. Strangelove
JukeboxBill schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 16:34:
Zou er maar niet te licht over denken dat Demiral niet meedoet.
Onderschatten van de tegenstander is NL wel vaker opgebroken.
Dat je blij bent dat een topscorer niet meedoet betekent niet hetzelfde als onderschatting hoor.

Integendeel, zoals ik al eens schreef, I’ll take any advantage I can get.

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-01 10:58
Highfeed schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 15:19:
[...]

Demiral is niet eens een basisspeler en hij mocht tegen Tsjechië invallen voor Bardakçı en tegen Oostenrijk voor Akaydin, beide keren vanwege schorsing.
Het is dat Kabak en Soyunci geblesseerd is want dan was ook Akaydin een bankzitter.

Toevallig was hij belangrijk tegen Oostenrijk en ook is hij allang niet meer een 1e keuze in de verdediging, staat er ook op bekend dat hij veel onnodig kan blunderen en overigens is hij niet de enige hoor bij Turkije.
Soms staat het echt als een baksteen en klopt alles, maar ook wel vaak weer een en al ongeorganiseerde chaos achterin.

• beezjeh
Highfeed schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 16:45:
[...]

kan je nagaan hoe slecht Turkije is. Ik vind het sowieso geen best team. Het is gewoon gaan met die banaan en alles op hoop van zege. 8) Maar goed, als dat je ergens brengt who cares dan. |:(
EK statistieken geven wel een andere en betere beeld dan Nederland, in hoeverre telt dit dan?

• Highfeed
beezjeh schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 17:29:
[...]

EK statistieken geven wel een andere en betere beeld dan Nederland, in hoeverre telt dit dan?
Statistieken zijn leuk voor na de wedstrijd, daar heb je niks aan voor de volgende wedstrijd, vind ik tenminste. ik hoop gewoon een leuke partij te zien. Vorm van de dag bepaald hoe goed of slecht je speelt. En ik hoop dat ze beide een leuk niveau halen met Nederland als winnaar. _/-\o_

• bazzemans
beezjeh schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 17:28:
[...]

Demiral is niet eens een basisspeler en hij mocht tegen Tsjechië invallen voor Bardakçı en tegen Oostenrijk voor Akaydin, beide keren vanwege schorsing.
Het is dat Kabak en Soyunci geblesseerd is want dan was ook Akaydin een bankzitter.

Toevallig was hij belangrijk tegen Oostenrijk en ook is hij allang niet meer een 1e keuze in de verdediging, staat er ook op bekend dat hij veel onnodig kan blunderen en overigens is hij niet de enige hoor bij Turkije.
Soms staat het echt als een baksteen en klopt alles, maar ook wel vaak weer een en al ongeorganiseerde chaos achterin.
Ach, de meeste Nederlanders (ik incluis) weten eigenlijk heel weinig over het Turkse voetbal en Nationale elftal en baseren zich dus vooral op wat Turkije hier op het toernooi laat zien. Demiral is voor mij een bekende naam, omdat destijds bij Juventus volgens mij beweerd werd dat hi beter is dan De Ligt. Ik denk dat we wel kunnen concluderen dat beide niet onbetwist zijn op topniveau.

Je noemt statistieken die beter zijn dan Oranje. Welke zijn dat dan? Oprecht benieuwd. Van Oranje ben ik dit toernooi niet onder de indruk maar van Turkije ook zeker niet.

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:38

Agent47

I always close my contracts.

Ook vanuit het EK topic:

iedereen mentaal voorbereid op Turpin?

Brrrrr

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Duitsland ligt eruit en de weg is nog lang en hobbelig maar stel nou dat hè, wie zouden jullie dan het liefst treffen in de finale?

Poll: Gewenste tegenstander in de finale?
Spanje
Frankrijk
Portugal
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=406652&layout=6&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:18
Spanje!

En dan trappen we ze compleet doormidden deze keer. De Jong on steroids... :P

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Quad

Quad

Doof

Zorgt in elk geval voor dat de Turken dan slechts 2 verdedigers op de bank hebben ipv anders 3.

nggyu nglyd

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16:53
hoevenpe schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 21:03:
Spanje!

En dan trappen we ze compleet doormidden deze keer. De Jong on steroids... :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4stQpvmMbJOKMPc6N_Hxz0Ab_Jc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/AgU8aHNZDVD1qFtXDDeNC3UK.gif?f=user_large

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Nog steeds een bazen actie _/-\o_

Elect a clown, expect a circus.

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:05

codex

Geen OpenAI agent :)

Toen zag ik al: dit is de toekomstige Directeur Topvoetbal.

• Dr. Strangelove
Nog steeds geen idee wat De Jong hier nou dacht van plan te zijn. Hij zelf ook niet denk ik.

[ Voor 17% gewijzigd door Dr. Strangelove op 06-07-2024 09:01 ]

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:40
Nederland verloren van Oostenrijk, Turkije gewonnen van Oostenrijk.

Ik denk dat het afgelopen is met Nederland, ik hoop dat ik fout zit want ik gun die Turken helemaal niks na die rare actie van ze.

Als de Turken alsnog verliezen dan heb ik zo’n idee dat ze gaan rellen in Rotterdam.

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-01 23:16

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

BlazeMuis schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 09:11:

Ik denk dat het afgelopen is met Nederland, ik hoop dat ik fout zit want ik gun die Turken helemaal niks na die rare actie van ze.

Als de Turken alsnog verliezen dan heb ik zo’n idee dat ze gaan rellen in Rotterdam.
Iedere wedstrijd is een moment opname. Oostenrijk speelde tegen Turkije niet zo goed als tegen Nederland. Belangrijk is dat alle spelers vanavond scherp zijn. Daarbij heb je ook altijd een beetje geluk nodig. Ik denk dat het wel goed moet komen vanavond.

[ Voor 4% gewijzigd door Erhnam op 06-07-2024 09:35 ]

http://www.xbmcfreak.nl/

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-01 21:47
Volgens mij mocht Nigel de Jong toen gewoon blijven staan op het veld meende ik ? :+

Geel kaartje... Niet zoveel aan de hand :)

[ Voor 27% gewijzigd door Harribo op 06-07-2024 10:17 ]

• Harribo
Btw er vanavond er gewoon vol op hoor... We moeten er toch niet straks uit gaan liggen tegen Turkije

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 06-01 08:46
Harribo schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 10:16:
Volgens mij mocht Nigel de Jong toen gewoon blijven staan op het veld meende ik ? :+

Geel kaartje... Niet zoveel aan de hand :)
Natuurlijk! Puur de tegenstander belemmeren de bal op de borst aan te nemen, mag volgens paragraaf 1.12 lid 3.4

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• Quad

Quad

Doof

Harribo schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 10:18:
Btw er vanavond er gewoon vol op hoor... We moeten er toch niet straks uit gaan liggen tegen Turkije
Van landen waarvan ik niet van wil verliezen zit Turkije ook bij. De grote voetballanden oké kan gebeuren, maar Turkije en andere, op papier, mindere voetballanden zal altijd zuur aanvoelen. Geen Tsjechië 2.0 hoop ik dan maar.

nggyu nglyd

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:09
BlazeMuis schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 09:11:

Oostenrijk mag dan verloren hebben van Turkije, maar ze waren echt veel beter, verzuimden om te scoren. Als die mazzel pinball goal de 1e minuut niet was gevallen was Oostenrijk over Turkije gewalst. Nu kregen de turken door de vroege goal er extra geloof in.

Niet dat ik Nederland makkelijk zie winnen van Turkije, maar dat ligt dan meer aan Nederland zelf (slordig balverlies en miscommunicatie achterin) dan aan het goede spel van Turkije

• Korkss
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 20:15
bazzemans schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 15:52:
[...]

Bravo om in één post aan te geven waar het risico op een flater aanstaande zaterdag ligt: onderschatting.
Heb je de wedstrijden allemaal een beetje bekeken? Die Turken zijn serieus nog slechter dan die Roemenen _/-\o_

• bazzemans
Korkss schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 12:11:
[...]

Heb je de wedstrijden allemaal een beetje bekeken? Die Turken zijn serieus nog slechter dan die Roemenen _/-\o_
Dat heb ik inderdaad. En ook nu zal ik het weer zeggen, ik ben totaal niet onder de indruk van het voetballend vermogen van de Turken. Wat wel indrukwekkend blijft is de intensiteit die ze in de wedstrijd kunnen leggen. Dat in combinatie met het fanatieke publiek en de wetenschap dat Oranje nog weleens de neiging heeft zich te laten overbluffen, maakt dat ik onderschatting van de tegenstander het grootste gevaar vind. Oostenrijk heeft die ervaring nu ook. Het gaat vanavond heel belangrijk zijn om je niet te laten verrassen. Denken dat je de Turken wel even van de mat speelt is wat mij betreft de opmaat naar onderschatting en dus potentieel een probleem vanavond.

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:19
[...]

Maar ze kunnen wel druk zetten, en daar kan Nederland heel slecht mee overweg. Vooralsnog zijn we pas gaan voetballen nadat de tegenstander wat terug zakte / ons ruimte gaf.

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21:26
eric.1 schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 14:39:
[...]

Maar ze kunnen wel druk zetten, en daar kan Nederland heel slecht mee overweg. Vooralsnog zijn we pas gaan voetballen nadat de tegenstander wat terug zakte / ons ruimte gaf.
Vaak krijg je minder ruimte als de tegenstander terug zakt en meer als er druk wordt gezet

Heb dan over de aanvallers uiteraard dus ik hoop dat ze druk zetten :)

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:46
Dr. Strangelove schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 09:00:
Nog steeds geen idee wat De Jong hier nou dacht van plan te zijn. Hij zelf ook niet denk ik.
Ik denk dat hij Alonso nooit gezien heeft. Net als bij Muller vs Tagliafico een poging om de bal hoog in de lucht te controleren. Wel geluk dat er geen VAR was in 2010.

Regeren is vooruitschuiven

• Sjah
[...]

En toch heb ik angst voor een mazzelgoal of 2 voor hen in de 1e 50 minuten, dan is de match gespeeld.

• Dr. Strangelove
T-MOB schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 15:45:
[...]

Ik denk dat hij Alonso nooit gezien heeft. Net als bij Muller vs Tagliafico een poging om de bal hoog in de lucht te controleren. Wel geluk dat er geen VAR was in 2010.
[YouTube: Thomas Muller did this??!!]
Het ziet er inderdaad meer onbesuisd dan gemeen uit. Wat mij betreft niet uitmaakt voor de kaart trouwens, als je met 30km per uur je gestrekte been met noppen eronder door een stadion laat vliegen moet je dat weloverwogen doen.

• Dr. Strangelove
Sjah schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 16:04:
[...]

En toch heb ik angst voor een mazzelgoal of 2 voor hen in de 1e 50 minuten, dan is de match gespeeld.
De bal is rond. Wordt toch wel weer billen knijpen. Die 6-1 van een paar jaar terug wordt het echt niet.

Beste waar je op kan hopen is een snelle goal van Oranje en dan ze kapot counteren vanuit de vrije ruimte.

[ Voor 14% gewijzigd door Dr. Strangelove op 06-07-2024 16:08 ]

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Gewoon de eerste 15 minuten overleven en dan het spel gaan maken. Die Turkjes houden het toch geen 90 min vol

• Sjah
Zolang jij TurkJES gebruikt, denk ik dat ze het wel 180 minuten volhouden, haha.

Nee ,maar goed eerst maar eens deze winnen, ik hoor het mezelf vanavond/vannacht al zeggen>>> het toernoei begint nu bij de halve finale pas echt, opportunist die ik ben.

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:43

Pierre

Van nature lui!

Ben benieuwd wat ze doen straks als iedereen de Wolven groet brengt.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Pierre schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 17:40:
Ben benieuwd wat ze doen straks als iedereen de Wolven groet brengt.
Niet in beeld brengen en geen aandacht aan schenken. Net als met veldbestormers en vuurwerk.

• Sjah
Denk dat er vandaag in NL wel eens vechten kan onstaan tussen Koerden en Turken.

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:39
Superkiwi schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 17:42:
[...]

Niet in beeld brengen en geen aandacht aan schenken. Net als met veldbestormers en vuurwerk.
en Joep Schreuder

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

_O-
Daar heb ik sowieso geen last van want ik kijk alles op de Belg ;)

• Harribo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dMxmu9222dGJZAYrRh1YcQ_6aOk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TZx5n4hZL3QXDO9HwQegh1Xo.jpg?f=fotoalbum_large

• beezjeh
Sjah schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 17:45:
Denk dat er vandaag in NL wel eens vechten kan onstaan tussen Koerden en Turken.
En waarom denk jij dat, vertel?? Wat een afschuwelijke dagen en gezicht heb ik gezien van mijn mede-landgenoten de afgelopen dagen. Alleen maar negativiteit dit en dat gaat gebeuren, Turken zijn dit en dat, burgeroorlog, plunderingen en waarom voor Turkije ga dan terug en dan vinden ze het raar dat Turken of wie dan ook zich anders voelt in dit land.

Ben blij dat er maar 1 door gaat en de beste team wint, maar wat zal ik blij zijn dat sowieso één land mag ophoepelen richting eigen land en iedereen kan weer normaal tot in ieder geval volgende week.

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:03

Zewatanejo

Fine Thanks!

beezjeh schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 18:24:
[...]

En waarom denk jij dat, vertel?? Wat een afschuwelijke dagen en gezicht heb ik gezien van mijn mede-landgenoten de afgelopen dagen. Alleen maar negativiteit dit en dat gaat gebeuren, Turken zijn dit en dat, burgeroorlog, plunderingen en waarom voor Turkije ga dan terug en dan vinden ze het raar dat Turken of wie dan ook zich anders voelt in dit land.

Ben blij dat er maar 1 door gaat en de beste team wint, maar wat zal ik blij zijn dat sowieso één land mag ophoepelen richting eigen land en iedereen kan weer normaal tot in ieder geval volgende week.
Ben het helemaal met je eens. Geen enkel probleem dat de Turken in Nederland het Turkse elftal aanmoedigen. Is juist leuk, want is maar een spelletje.
Het is natuurlijk wel zo dat de Koerden wat minder enthousiast raken over het Turkse elftal dat het wolven gebaar zo synoniem wordt met het Turkse nationale team.. dus woede daarover kan je niet uitsluiten... dus uk snap de opmerking over mogelijke ongeregeldheden wel.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

• beezjeh
Zewatanejo schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 18:39:
[...]

Ben het helemaal met je eens. Geen enkel probleem dat de Turken in Nederland het Turkse elftal aanmoedigen. Is juist leuk, want is maar een spelletje.
Het is natuurlijk wel zo dat de Koerden wat minder enthousiast raken over het Turkse elftal dat het wolven gebaar zo synoniem wordt met het Turkse nationale team.. dus woede daarover kan je niet uitsluiten... dus uk snap de opmerking over mogelijke ongeregeldheden wel.
En de 15 miljoen Koerden in Turkije dan en weet jij wel hoeveel Koerden er in Duitsland wonen?
Ik heb vanuit beide landen niks meegekregen.....

• bazzemans
beezjeh schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 18:24:
[...]

En waarom denk jij dat, vertel??
Mischien hierdoor, allemaal na wedstrijden van Turkije:

Rellen tussen Koerden en Turken in binnenstad van Den Haag
https://www.volkskrant.nl...ad-van-den-haag~beb5e312/

Rellen in Schilderswijk na voetbalwedstrijd Turkije
https://www.ad.nl/den-haa...dstrijd-turkije~aba5e6a6/

Turks voetbalfeest in Amersfoort slaat om: Politie beschoten met zwaar vuurwerk bij rotonde de Stier
https://www.destadamersfo...at-om-politie-beschoten-m

En vanavond is er sprake van een directe confrontatie tussen Nederland en Turkije. Je hebt dan dus een groep die heel blij is en eentje die heel teleurgesteld is. Dat geeft nog weleens problemen. Zo gek is dat toch niet dat met dit scenario rekening wordt gehouden?

Edit; ik denk overigens dat het risico groter is dat er problemen ontstaan mocht Turkije winnen. Dan zijn er altijd teleurgestelde idioten die aan provoceren.

[ Voor 7% gewijzigd door bazzemans op 06-07-2024 19:12 ]

• beezjeh
bazzemans schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 19:08:
[...]

Mischien hierdoor, allemaal na wedstrijden van Turkije:

Rellen tussen Koerden en Turken in binnenstad van Den Haag
https://www.volkskrant.nl...ad-van-den-haag~beb5e312/

Rellen in Schilderswijk na voetbalwedstrijd Turkije
https://www.ad.nl/den-haa...dstrijd-turkije~aba5e6a6/

Turks voetbalfeest in Amersfoort slaat om: Politie beschoten met zwaar vuurwerk bij rotonde de Stier
https://www.destadamersfo...at-om-politie-beschoten-m

En vanavond is er sprake van een directe confrontatie tussen Nederland en Turkije. Je hebt dan dus een groep die heel blij is en eentje die heel teleurgesteld is. Dat geeft nog weleens problemen. Zo gek is dat toch niet dat met dit scenario rekening wordt gehouden?
Moest je lang zoeken voor iets van 22 jaar geleden?

Sorry maar mensen leven vooral met angst tegenwoordig en constant piekeren, is niet gezond en zorgt alleen maar voor onnodige drama en uiteindelijk gewoon stress, denk vooral dat dit laatste het geval is en dat men gewoon psychisch niet lekker is.

Nederland is zelf ook niet vies van rellen na een voetbalwedstrijd of vandaag weer van die klimaatgevallen of door boeren etc.

Het is alsof Nederlanders zelf massaal oproept om te rellen door nu al dagen aannames te maken dat er iets gaat gebeuren.

Als er iets zou gebeuren dan was dat wel gebeurd in Duitsland tot nu toe.

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:40
Er zijn genoeg Turken die gewoon normaal doen en zonder gedoe de wedstrijd bekijken. Helaas zitten er ook weer bepaalde groepen tussen die het voor de andere Turken die zich wél gedragen verpesten.

Al verwacht ik wel het een en ander qua ongeregeldheden als Turkije verliest, dankzij dus die bepaalde “groepen”.

• sNielz123
  • Laatst online: 22-12-2025
Als NL vanavond gaat winnen ga ik tuteren

• bazzemans
beezjeh schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 19:18:
[...]

Moest je lang zoeken voor iets van 22 jaar geleden?
Nee, hoewel het recente nieuws de zoekresultaten wel vertroebeld.

Maar goed, dat is mijn punt ook niet. Het is niet onlogisch dat erover gesproken wordt, omdat het niet nieuw is dat het bij feestvierende Turken misgaat. Kun je vervelend vinden maar dan moet je niet mij daarop aanspreken.
Sorry maar mensen leven vooral met angst tegenwoordig en constant piekeren, is niet gezond en zorgt alleen maar voor onnodige drama en uiteindelijk gewoon stress, denk vooral dat dit laatste het geval is en dat men gewoon psychisch niet lekker is.
Bedankt, dokter.
Nederland is zelf ook niet vies van rellen na een voetbalwedstrijd of vandaag weer van die klimaatgevallen of door boeren etc.
Rellen na een wedstrijd van Oranje? Dat kan ik mij niet herinneren. Wel na reguliere competitie, schandelijk inderdaad. Zie je hoe ik het veroordeel? Jij ontkent het liever.

(Ik laat verder je politieke opmerking maar, want dan zijn er nogal wat Turkse voorbeelden, waar de Nederlandse situatie bij verbleekt.)
Het is alsof Nederlanders zelf massaal oproept om te rellen door nu al dagen aannames te maken dat er iets gaat gebeuren.
Dit ben ik wel met je eens. Het dreigt ook een self fulfilling prophecy te worden. Spijtig genoeg. Zoals ik in mijn eerste post ook schreef (na de edit) verwacht ik dat vooral provoceren van feestvierende supporters overigens dan debet zal zijn. Dat zegt denk ik ook wel wat.
Als er iets zou gebeuren dan was dat wel gebeurd in Duitsland tot nu toe.
Zoals dit bedoel je?

Escalatie in Dortmund: fans Turkije en Georgië op vuist vlak voor onderling duel
https://www.voetbalprimeu...n-georgi-op-de-vuist.html
Pagina: 1 ... 174 ... 262 Laatste

Let op:
Poule: Tweakers F.C. EK Voetbalpoule 2024
Algemeen topic: [Voetbal] Centraal EK 2024 topic
Vrouwenvoetbal: [Voetbal] Het algemene vrouwenvoetbal topic

Gedoe over het haarbandje van Memphis, commentaar over het commentaar of het eindeloos herkauwen van scheidsrechterlijke dwalingen zijn hier niet nodig!